![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Gerard Joling een kwal is, Soundos nog nooit grappig is geweest, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je bier op hebt (of wijn), wat je midden in de nacht kwijt moet, dat je jezelf een weinig subtiel naamtopic geeft, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je niet wist dat Spock een broer heeft, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
EK NL
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
quote:
Door oog van de naald
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Als we winnen is het niet door de arbitrage in elk geval.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ik denk het …
Lijkt nergens op die arbitrage.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die mogen ze uit Zwayen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee. Waarbij het vooral het laatste kwartier is. Daarvoor niet heel opvallend.
Tsja, dat was het dan.
Arizona
Zeg maar Arißona
Ik
quote:
ik heb Engeland als kampioen bij Scorito
Dus laat ze nu maar winnen ook van Spanje.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Het komt door Ed Sheeran
@NailQueen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
quote:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Hier ook een paar knallen

Het moest op denk ik.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Alle voetbalanalisten spreken zich uit.
Ik ben godse chagrijnig nu.
quote:
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:19 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Dat vonden wij hier dus ook, maar de commentator was het er mee eens dat het een penalty was. Erg goedkoop van toch wel een matige scheids.
De commentator was dan ook wel heel erg slecht. Die zag bijna alles verkeerd. Bij de buitenspelgoal had die het ook niet door.
Zelfs in Engeland vonden ze de penalty onterecht, dat zegt heel veel.
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:22 schreef Redefine het volgende:Overigens heb je niet verloren door de scheids (het is vooral de VAR die de penalty beslissing neemt), maar het was wel heel apart dat die het laatste kwartier opeens zoveel in het voordeel van Engeland besliste.
Ja, alsof hij zich realiseerde dat als je een 2 invult op je wedformulier het binnen 90 minuten gespeeld moet zijn
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:24 schreef Fred_B het volgende:[..]
Ja, alsof hij zich realiseerde dat als je een 2 invult op je wedformulier het binnen 90 minuten gespeeld moet zijn

Ja, of dat die zich besefte dat die op tijd naar huis moest en het daarom geen verlenging moest worden. Vandaar ook slechts twee minuten blessuretijd.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:28 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Lieve NailQueen, waarom dan toch?

Ik had dit toernooi 2x iets oranje-igs aan. Tegen Frankrijk een oranje shirt (gelijkspel) en tegen Oostenrijk datzelfde shirt en een oranje broek (verlies). De drie andere wedstrijden had ik niets oranje-igs aan en toen wonnen we. Op een of andere manier verloren we vandaag wel. Ik denk niet dat het jouw schuld is hoor, maar het kan meegespeeld hebben.
(ik neem je niets kwalijk!)
Ik lees hier tussen de regels door: ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld in je.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik vermoed dat NQ haar plekje in de selectie nu ook wel kwijtraakt.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:34 schreef BillDauterive het volgende:[..]
Nee, eigenlijk niet, want ze wist niet beter. Ik had het haar ook kunnen zeggen. Bovendien is zij al te zwaar gestraft toen ze Ed Sheeran zag.
Iemand die zijn naam zo vaal noemt is gewoon groot fan, dus dat wilde ze graag
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Hij keek ook echt zo van, vraag je dit serieus?
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ik neem mezelf kwalijk dat ik hier ben gaan zitten om dit soort vragen te beantwoorden.
Fuck the EBU.
De halve finale is bijzonder knap met zo'n matig Nederlands elftal. En morgen denken we dit (bijna) allemaal en is het chagrijn een beetje weg.
Koen66
Sweet Lake City
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:43 schreef BillDauterive het volgende:De halve finale is bijzonder knap met zo'n matig Nederlands elftal. En morgen denken we dit (bijna) allemaal en is het chagrijn een beetje weg.
Dit

Matig elftal met wat positieve uitschieters en een matige trainer met beroerd wisselbeleid
Same shit, different day
SC hopper present
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op woensdag 10 juli 2024 23:43 schreef BillDauterive het volgende:De halve finale is bijzonder knap met zo'n matig Nederlands elftal. En morgen denken we dit (bijna) allemaal en is het chagrijn een beetje weg.
Vooral met al die blessures op het middenveld en een bondscoach die zo vast houdt aan zijn stokpaardjes dat diverse spelers te weinig kansen of te laat kansen krijgen, waardoor je ze nu ook niet goed als optie kunt gebruiken.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Aké is een van je beste spelers dit toernooi. Echter is het geen linksback, maar een centrale verdediger.
Strani
Beroemde influencer
Nou ja, jammer, maar ik ben er eigenlijk wel weer overheen. Tegen Spanje was het denk ik toch heel heel moeilijk geworden. Voor Engeland ook, trouwens.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Gefeliciteerd Your Name Here!
Neem er één van ons!
quote:
Op donderdag 11 juli 2024 10:05 schreef Hamlapjes het volgende:Nou, mensen, allemaal de eerste week van november naar de Efteling!
(Daarna is dat ding toch weer stuk, de attractiebouwer kennende)
Midden in de Belgische herfstvakantie, als wij meestal gaan. Dat wordt of een rustige dag ervoor of zo druk alsof je, uhhh, in de Efteling bent, na de opening.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Op donderdag 11 juli 2024 10:05 schreef Hamlapjes het volgende:Nou, mensen, allemaal de eerste week van november naar de Efteling!
(Daarna is dat ding toch weer stuk, de attractiebouwer kennende)
Opening tijdens Halloween. Dat kan geen toeval zijn.
Fuck the EBU.
Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 juli 2024 @ 13:57:39
H_T
2733
quote:
Op donderdag 11 juli 2024 13:38 schreef Hamlapjes het volgende:[..]
September is ook wel een mooie periode om te gaan, zo in de nazomer/begin van de herfst
Ik hou ook van een lekkere Intaminbaan, maar het is dit jaar wel flink bal met de nieuwe Intaminrides, en de Efteling heeft ook wel een twijfelachtige reputatie als het gaat om prototypes. Dus hopelijk hebben ze echt ruim genoeg tijd ingepland voor het testen van het systeem en werkt het gewoon meteen lekker soepel

[..]
Zijn er tegenwoordig nog rustige dagen als ze in Noord-Brabant of Vlaanderen vakantie hebben dan?

[..]
Zeker geen toeval, nee! Vind het wel opvallend dat ze dus niet de Halloweenperiode willen pakken om nog wat bezoekers weg te snoepen bij een Walibi en Toverland.
Ik heb het nieuws over Intamin niet heel erg bijgehouden dit jaar, dus dat is lekker langs me heen gegaan. Ik zag wel in een filmpje van de week dat S&S grote problemen heeft met een paar van hun nieuwe banen.
Wat betreft Halloween vind ik het niet heel erg passen bij de Efteling om daar echt een heel enge versie van te maken a la Walibi (geen idee hoe Toverland het aanpakt). Bij Efteling verwacht je toch meer een Knibbel-knabbel-knuisje dan een vent met een masker en een kettingzaag die achter je aan rent
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Gefeliciteerd wat is your name
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Troel
scherp en bot
quote:
Ja, maar vraag niet hoe. We moesten dus kaartjes omwisselen, maar de security stuurde ons met de lift naar boven en scande de kaartjes. Halve arena door op de verkeerde kaartjes dus. Maar ee zit dus nog een hele ring met extra rolstoelplaatsen gelukkig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
Dank jullie wel allemaal.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
quote:
Onbegrijpelijk dat er tussen honderden miljoenen Amerikanen niets beters te vinden is dan deze twee voor het presidentschap
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 08:38 schreef NailQueen het volgende:[..]
Het is best wel raar dat je alleen kunt kiezen tussen Trump en Biden. Terwijl iemand als Michelle Obama een betere keuze zou zijn. Maar ik heb dan ook geen verstand van de Amerikaanse verkiezingen.
Michelle Obama wil zelf niet. Wat ik mij heel goed kan voorstellen
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 08:44 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Het wordt nou ook wel een beetje pijnlijk, elk fragment waar hij zich verspreekt gaat viraal. Deze laatste verspreking had Trump ook zo kunnen doen. Die dacht zelfs dat hij in de verkiezingen in 2016 had gewonnen van Barack Obama ipv van Hillary Clinton
Alleen op de een of andere manier weten Trump en de rechtse media nog de illusie te wekken dat die man weet wat hij doet, wat bij Biden iets minder goed lukt. En dat debat was een drama natuurlijk. Dus inderdaad, Biden gaat 100% zeker de verkiezingen verliezen.
Dat komt omdat Trump aan de kant zit van de groep die het niks kan schelen, ook de waarheid niet, zolang diegene maar verkozen wordt. Dus als die weer raaskalt halen ze hun schouders op.
Biden zit aan de kant waar men dat wel problematisch vindt. Dus als er dan zulk soort fouten worden gemaakt, wordt het breed uitgemeten en brokkelt het vertrouwen af.
Ik snap zelf ook niet waarom ze niet een andere kandidaat naar voren schuiven. Want dit kan echt niet meer. Ze geven de winst echt op een presenteerblaadje voor Trump en co
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ja, was het maar vast morgen. Ik ben deze regen wel beu.
Fuck the EBU.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 10:03 schreef blackswangreen het volgende:[..]
Er zijn voorverkiezingen geweest he, bij de Democraten. Ze hebben hem wel gewoon verkozen als kandidaat. Hij moet weliswaar nog officieel naar voren worden geschoven, maar Biden heeft wel alle recht om de kandidatuur op te eisen.
Maar iedereen met een beetje verstand weet dat dit gewoon kansloos is. Hij gaat gewoon die verkiezingen verliezen in november. En hij lijkt nu (samen met z'n familie) te trots om dat toe te geven. Dan zit je dus naar een trainwreck in slow motion te kijken.
Het probleem is wel: wie anders? Kamala Harris is de meest logische vervanger, de meest makkelijke ook, maar die is niet heel populair. Die verliest denk ik ook wel van Trump. Het enige dat zij voor heeft op Biden is dat ze in fatsoenlijke volzinnen kan spreken. Voor andere kandidaten wordt het wel heel moeilijk om binnen een paar maanden een hele campagne op te tuigen.
Nog los van dat Biden het recht heeft om de kandidatuur op te eisen. Is het ook niet heel vreemd dat hij dit niet uit zichzelf opgeeft. Het is namelijk helemaal niet zo makkelijk om zelf in te zien dat je moet opstappen en om datgene waar je al die jaren voor hebt gewerkt hebt op te geven. Plus dat opstappen meer zal voelen als falen dan de verkiezingen verliezen.
Uiteraard moet iemand niet alleen aan zichzelf denken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik denk dat er heel weinig mensen in zijn situatie zelf zouden opstappen.
De partij had dit zelf eerder moeten oppakken, maar ja die zijn nogal laks geweest. Die denken dat ze toch wel van Trump winnen.
Biden is nu net zo'n bejaarde die z'n rijbewijs niet wil opgeven ondanks dat hij duidelijk niet meer kan autorijden.
GeorgeM
1963-2016
quote:
Smaakt het naar schimmel misschien?
Meneer Sjors heeft het ook zwaar. Gisteren is zijn vlucht vanuit Salzburg een uur van tevoren geannuleerd. Hij moest daar overnachten en heeft met veel pijn en moeite op de luchthaven een treinreis geboekt naar Wenen. Van daaruit weer een vlucht naar Düsseldorf. Nu heeft hij al meer dan 2 uur vertraging vanwege drukte en slecht weer tp (ter plaatse

)
#bestwelsielugjatog
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Dank je Meke, ik jou ook.
Serieus, zelden zoveel water gezien. Wij hebben een groene tuin, normaal zakt het water netjes weg, maar nu zijn er dikke plassen op ons grasveld en het pad staat onder.
We wonen straks aan zee hier.
Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 12 juli 2024 @ 16:40:05
H_T
2733
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 13:58 schreef GeorgeM het volgende:[..]
Smaakt het naar schimmel misschien?
Meneer Sjors heeft het ook zwaar. Gisteren is zijn vlucht vanuit Salzburg een uur van tevoren geannuleerd. Hij moest daar overnachten en heeft met veel pijn en moeite op de luchthaven een treinreis geboekt naar Wenen. Van daaruit weer een vlucht naar Düsseldorf. Nu heeft hij al meer dan 2 uur vertraging vanwege drukte en slecht weer tp (ter plaatse

)
#bestwelsielugjatog

Nee hoor, geen schimmelsmaak.
Bij een annulering kort van tevoren kan je als passagier erop staan dat je op de eerstvolgende vervangende vlucht komt waar plek is, ook als het via een andere maatschappij is. Heeft de luchtvaartmaatschappij zoiets aangeboden?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Het helpt zeker niet als ik zeg dat het de broer van Edwin was.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
De straten lijken te huilen.
In het oosten, noorden en zuiden hebben ze het wel heel zwaar te verduren vandaag.
Troel
scherp en bot
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 18:04 schreef usagi414 het volgende:[..]
De straten lijken te huilen.
In het oosten, noorden en zuiden hebben ze het wel heel zwaar te verduren vandaag.
Check. Maar ons souterrain is nog droog
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
GeorgeM
1963-2016
quote:
Op vrijdag 12 juli 2024 16:40 schreef H_T het volgende:[..]
Nee hoor, geen schimmelsmaak.
Bij een annulering kort van tevoren kan je als passagier erop staan dat je op de eerstvolgende vervangende vlucht komt waar plek is, ook als het via een andere maatschappij is. Heeft de luchtvaartmaatschappij zoiets aangeboden?
Gelukkig maar
Ja, hebben ze, maar dat zou dan een vlucht voor vanavond zijn en dat wilde hij niet.
Dus toen maar voor de trein gekozen en daarna met het vliegtuig verder. Last die 2 uur vertraging hebben
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Mwah, heb zijn bio gelezen. Dergelijke mensen heb je genoeg binnen de muziek business. En meestal kent niemand de namen. Dat is hier ook het geval.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De zon die gaat schijnen gaat voor extra hitte zorgen ja.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Oh ja, goed dat je het zegt.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Ook bij de mannen is dat geen penalty. Onkunde wordt niet bestraft.
Fuck the EBU.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Je kunt deze gebruiken
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zaterdag 13 juli 2024 08:35 schreef Arizona het volgende:Goedemorgen!
@:luctor.et.emergo je wekpoging was niet zo goed gelukt, het is al half 9 geweest en ik ben de eerste die na jou post

Het was ook wel een beetje een fluister poging tegenover het geschreeuw van Roger.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan had je een megafoon kunnen gebruiken.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Nee, nog niet. Nu even lunchpauze in Duitsland. Nog een half uurtje tot de camping.
Fuck the EBU.
Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 13 juli 2024 @ 18:34:31
H_T
2733
quote:
Op zaterdag 13 juli 2024 15:56 schreef NailQueen het volgende:Ik zie een advertentie voor een gepersonaliseerde lamp dat gekoppeld is met je spotify (ja zover is de technologie al).
Kijk eens welk favoriete nummer ze als voorbeeld gebruiken

[
afbeelding ]
Shine was ook toepasselijk geweest
Ik ben de kleur MAGENTA
quote:
Wij waren vanochtend nog bij de Jardin du Luxembourg. Dat was best Luxe, maar Mbourg heb ik niet gevonden.
We waren dus een paar dagen in Parijs. Het blijft een mooie stad, al zijn de (voorbereidingen op de) Olympische Spelen wel zeer aanwezig. Veel hekken, helpend personeel in het OV (dat drie woorden Engels spreekt), afzettingen en ook Olympische decoratie op sommige objecten. De ringen op de Eiffeltoren vond ik best lollig, op een oud bouwwerk als de Arc de Triomphe voelde het toch wat meer als geklieder.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Dat moet de komende tijd blijken.
Fuck the EBU.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
quote:
En Jonas 2 minuten
Strani
Beroemde influencer
Oh, nou. Die Amerikaanse verkiezingen zijn nu wel beslist denk ik.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Goeiemorgen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Nachtbraker meldt zich
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
Prisha
Moonshine!
quote:
Op zondag 14 juli 2024 09:03 schreef molloot200 het volgende:Vandaag haal ik mijn startbewijs voor de Vierdaagse op

Daarna bespreken we “plan de campagne” met mijn mede-lopers (gewoon wat praktische zaken). En dan zijn we er (hopelijk) klaar voor. Spannend

Heel veel success en plezier!!!
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Goedemorgen! Wat zijn je plannen voor deze vakantiedag?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Koren op de Republikeinse molen dit
Een stotterende bejaarde die Putin met Zelensky verwart, of hun eigen held die een kogel wegkopt.
Prisha
Moonshine!
quote:
Op zondag 14 juli 2024 09:47 schreef Arizona het volgende:[..]
Een stotterende bejaarde die Putin met Zelensky verwart, of hun eigen held die een kogel wegkopt.
Als het nog niet duidelijk was het het 4 more years Trump wordt, dan is het dat nu wel.
En natuurlijk draait de conspiracy molen op volle toeren. Van: het is in scene gezet, tot: Biden zit hierachter.
Arghhhh
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 14 juli 2024 09:47 schreef Arizona het volgende:[..]
Ja. Je ziet ook gelijk al dat de Republikeinen Biden de schuld hiervan geven.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 14 juli 2024 10:06 schreef Strani het volgende:[..]
Niet dat Trump mag klagen over conspiracies want dat is een sfeer die hij voor een groot deel zelf heeft gecreëerd.
Dat is ook het mooie van de beschuldigen van de Republikeinen aan Biden, dat die het klimaat hiervoor geschapen heeft. Andersom is dat uiteraard totaal niet het geval...
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is bij een deel wel goed mogelijk. Bij de posts van wereldpijn kan ik alleen maar lachen. Die zijn zo volslagen achterlijk, ondanks alle zogenaamde argumentatie dat die erbij haalt.