Nou, inmiddels is die rode plek een bultje geworden. Morgen maar afwachten.quote:Op zondag 30 juni 2024 16:32 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Gek genoeg heb ik de beet niet opgemerkt op het moment zelf. Ik dacht eerst dat het een muggenbult was, maar na 2 dagen werd dat ding dus zo enorm (15-20 cm doorsnede) dat het kwartje viel. We wisten al dat ze op de camping rondvlogen. Het was meer een ontsteking dan een allergische reactie. Of een combi…
Dat of achterkant van een arm ofzoquote:Op zondag 30 juni 2024 15:23 schreef LeNeHe het volgende:
Fijn dat het niet erger is geworden Mushanga.
Haha, zie het helemaal voor me dat iemand aan z’n grote teen sabbelt vanwege een daas.
Ja goed idee oordopjes, ga er maar eens wat klaarleggen.
En dan lekker de mepper ingedrukt houden waardoor zo'n mug gaat roken en stinken zodat je zeker weet dat ie dood isquote:Op zondag 30 juni 2024 20:02 schreef LeNeHe het volgende:
Lekker Pinnenmutske!
Er gaat trouwens niets boven het triomfantelijke gevoel wanneer je een mug hebt doodgemept/geëlektrocuteerd
De mijne begaf het ineensquote:Op zondag 30 juni 2024 20:02 schreef LeNeHe het volgende:
Lekker Pinnenmutske!
Er gaat trouwens niets boven het triomfantelijke gevoel wanneer je een mug hebt doodgemept/geëlektrocuteerd
Bij mij zat ‘ie op mijn kuitquote:Op zondag 30 juni 2024 23:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, inmiddels is die rode plek een bultje geworden. Morgen maar afwachten.
Die grote plekken kunnen ook van het krabben komen. Of idd een combi.
Het kutte is dat je meestal niet doorhebt door wát je bent gestoken. Had dat laatst, dwars door mn kleding heen. En zelfs door mn schoenen, of er was iets ingekropen...
[..]
Dat of achterkant van een arm ofzo![]()
Zelden zoiets volslagen willekeurig herkenbaars gelezen.quote:Op zondag 30 juni 2024 23:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En dan lekker de mepper ingedrukt houden waardoor zo'n mug gaat roken en stinken zodat je zeker weet dat ie dood is
Lichteffecten en geknetterquote:Op zondag 30 juni 2024 23:38 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En dan lekker de mepper ingedrukt houden waardoor zo'n mug gaat roken en stinken zodat je zeker weet dat ie dood is
Die stomme prikbeesten doen het erom hoor, steken op de onmogelijkste plekken. Soms zelfs dat je denkt, hoe dan, of waaromquote:Op maandag 1 juli 2024 08:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Bij mij zat ‘ie op mijn kuit, ik denk dat dat ook lastig was geweest. Ik probeer er altijd wel af te blijven, maar sommige plekken worden gewoon gaandeweg geïrriteerd. Nu heb ik een bult op de binnenkant van mijn arm. Die schuurt dus langs mijn kleding als ik loop. Dat is al genoeg om een bult van 5-7 cm te maken. Na 4 dagen ben ik wel gezwicht en heb ik een paar minuten heerlijk staan krabben. Maar dan heeft hij zijn max al wel bereikt, weet ik uit ervaring. Niet dat krabben helpt natuurlijk. Maar het is na dagen inhouden zo lekker
.
quote:Op maandag 1 juli 2024 08:44 schreef vencodark het volgende:
[..]
Zelden zoiets volslagen willekeurig herkenbaars gelezen.
Doe ik, en dan nog één en nog één, net zolang tot ie kapot is en nog meer jeuktquote:Op maandag 1 juli 2024 09:40 schreef vencodark het volgende:
Overigens helpt een kruisje zetten op je bult ook tegen jeuk.
Ja! En dat!quote:
Dit verhaal wil ik graag horenquote:Op maandag 1 juli 2024 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Een tip wat je vooral niet moet doen als je geen mepper in de badkamer hebt maar wél inbouwspotjes: als een idioot achter een mug aan gaan met een handdoek. Niet doen
Ik ook zeer zeker, maar ben dan toch benieuwd of het misschien nog spectaculairder is dan ik me voor kan stellenquote:Op maandag 1 juli 2024 11:04 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik kan mij er al iets bij voorstellen.
Laten we het erop houden dat het handig is dat zo'n spotje aan een snoer hangt, zéker als die boven de plee hangt. Gelukkig was die dicht toen wat niet aan het snoertje hing, wél naar benee kukeldequote:
Deed ik bij een vlieg. Gevolg: douche gordijn naar beneden gedonderd.quote:Op maandag 1 juli 2024 10:58 schreef Mushanga71 het volgende:
Ja! En dat!![]()
Heb laatst nieuwe meppers moeten kopen. Bij de een waren de batterijen gaan oxideren en bij de ander kwam er zo'n lichtflits uit het handvatDat was niet goed.
Heb die van HG, zonder dat gaas ervoor. Met gaas werkt het minder.
Een tip wat je vooral niet moet doen als je geen mepper in de badkamer hebt maar wél inbouwspotjes: als een idioot achter een mug aan gaan met een handdoek. Niet doen
Auwtsj, die zijn gemeen. Je voelt ze wel maar hoort ze niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:05 schreef Schanu het volgende:
Muggen, ik ben hélemaal lekgeprikt dit weekend. Maar het gekke is, ik zie en hoor geen mug. Vrouwlief was al even bang dat het bed wantsen zijnMaar ik heb echt flinke bulten, dus dat kan toch geen wants zijn lijkt mij.
Hier wel gewoon horren trouwens, voor de deuren en voor de ramen. Weinig effect dus.
En vannacht wakker gelegen van de jeuk
quote:Op maandag 1 juli 2024 11:12 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Deed ik bij een vlieg. Gevolg: douche gordijn naar beneden gedonderd.
Ja. Alleen heb ik korte armen.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:14 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]![]()
Hoop ik wel met zo'n uitschuifklemstang want anders is het kut.
Ik hoor ze liever niet.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:13 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Auwtsj, die zijn gemeen. Je voelt ze wel maar hoort ze niet.
Hier ook horren maar niet bij de voordeur. En laten ze daar nou nét altijd op de loer zitten
Ik mis ook altijd. Klaarwakker na een mep.quote:Op maandag 1 juli 2024 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoor ze liever niet.
NU hoor ik ze en dan ga ik slaan en doen en volgens mij genieten ze daar alleen maar van, want raak slaan ho maar
Mazzel gehad dusquote:Op maandag 1 juli 2024 11:15 schreef Troel het volgende:
Toen ik vanochtend half slaperig naar de wc ging viel mijn oorbel in de pot. Gelukkig op het plateautje en gelukkig was het vanochtend en niet gisteren, want ik had gisteravond de pot nog schoon gemaakt (en gisteren zaten er remsporen van een of andere puber in).
Dus ding in kokend water, lading Sterilon erop, weer in kokend water en toen vond ik dat het wel schoon genoeg moest zijn
Das minder. Dan toch maar een muggenmepper daar neerleggenquote:
Maar ook dan had ik geprobeerd om mijn oorbel te reddenquote:Op maandag 1 juli 2024 11:19 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Mazzel gehad dus![]()
Toch wel een voordeel zo'n pot met plateau. Heb ik niet, het woesjht zó het water in
[..]
Das minder. Dan toch maar een muggenmepper daar neerleggen
Oordoppenquote:Op maandag 1 juli 2024 11:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik hoor ze liever niet.
NU hoor ik ze en dan ga ik slaan en doen en volgens mij genieten ze daar alleen maar van, want raak slaan ho maar
Ooooh, zeker!quote:Op maandag 1 juli 2024 11:23 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar ook dan had ik geprobeerd om mijn oorbel te redden
Krijg je bloedvlekken van op je witte muurquote:Op maandag 1 juli 2024 12:30 schreef vencodark het volgende:
Ik vind doodslaan met een krantje of gewone vliegenmepper trouwens handiger en leuker dan zwierezwaaien met een elektrische.![]()
Zo’n lekkere, agressieve MEP verkopen.
Ik vond het leuk om met zo'n elektrisch ding in slaap te vallen.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:30 schreef vencodark het volgende:
Ik vind doodslaan met een krantje of gewone vliegenmepper trouwens handiger en leuker dan zwierezwaaien met een elektrische.![]()
Zo’n lekkere, agressieve MEP verkopen.
Steken & prikkenquote:Op maandag 1 juli 2024 12:04 schreef exode het volgende:
Deze keken we pas geleden:
Kruisje zetten deed ik ook wel eens, maar de jeuk gaat dan na de achtergrond door de pijn.
Ik heb hem geroosterd en flink doorgebakkenquote:Op maandag 1 juli 2024 12:31 schreef Mushanga71 het volgende:
Oeh, die roller ga ik bestellen @:exode![]()
Whaha, @:NijnaDoet dat stomme beest expres dus pletten die hap
![]()
@:Troel bizar he? Alpaca's en lama's mogen nog wél. Moet even kijken wat het best in mn tuin past want een waterbuffel doet dat niet![]()
Kleinzoon is hier. Ging net het luchtalarm dus ik doe wiewoowiewoo na. Nu wijst ie steeds naar buiten en moet ik dat geluid maken
Da's gewoon even langs een lokale garage. Het is een paar minuten werk. Er zijn ook vaker social deals voor btw.quote:Op maandag 1 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Pfff, we kwamen er dit weekend achter dat de airco van de auto waarschijnlijk bijgevuld moet worden. Nu hoop ik dat toch wel voor de vakantie te kunnen regelen zeg maar
Oeh yeahquote:Op maandag 1 juli 2024 14:27 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb hem geroosterd en flink doorgebakkenhet stonk behoorlijk
Ik had zitten zoeken en kwam al data in augustus tegen. Donderdag mag hij naar een andere garage (waar ik vroeger het onderhoud liet doen aan de oude auto).quote:Op maandag 1 juli 2024 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Da's gewoon even langs een lokale garage. Het is een paar minuten werk. Er zijn ook vaker social deals voor btw.
Omg ik zie het zo voor me.quote:Op maandag 1 juli 2024 14:27 schreef Nijna het volgende:
[..]
Ik heb hem geroosterd en flink doorgebakkenhet stonk behoorlijk
Er bestaat een grap met de iPad.quote:Op maandag 1 juli 2024 12:32 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Krijg je bloedvlekken van op je witte muurVoldoening geeft het dan weer wél, zeker een karateklap met die krant
Oooh, kut is dat toch en dan altijd zónder waarschuwingquote:
Iets met ipad kapot en dochter boos.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Karateklap en ipad? Of mug pletten met ipad?
Dat ze een nieuwe versie uitbrachten was wel een hint.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:10 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oooh, kut is dat toch en dan altijd zónder waarschuwing
Aaah.quote:Op maandag 1 juli 2024 15:28 schreef Troel het volgende:
Dus als we hem nog tegenkomen dan slaan we hem groot in voor je!
Ik kan me er iets bij voorstellenquote:Op maandag 1 juli 2024 15:13 schreef Pinnenmutske het volgende:
[..]
Iets met ipad kapot en dochter boos.
Nieuw is niet altijd beter nee😖quote:Op maandag 1 juli 2024 15:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
Dat ze een nieuwe versie uitbrachten was wel een hint.
Hier hadden ze het helaas niet meer. Heel raar is dat niet, want ze hadden wel de nieuwe variant van de Flaming hot. Maarja, wie weet ergens nog?quote:Op maandag 1 juli 2024 15:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aaah.![]()
Ik kocht ze altijd per doos van 9 zakken want de plaatselijke Appie verkocht ze niet meer los.
Laatst waren ze al niet meer te bestellen.
Heb je die review van de nieuwe bij Bol gelezen?quote:Op maandag 1 juli 2024 16:09 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik heb online gekeken bij ah en foodello maar ook niet
Bol ook niet.
Ik ga vanaf nu elke supermarkt die ik tegenkom even checkenquote:Op maandag 1 juli 2024 15:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier hadden ze het helaas niet meer. Heel raar is dat niet, want ze hadden wel de nieuwe variant van de Flaming hot. Maarja, wie weet ergens nog?
Ik ga ff loeren...quote:Op maandag 1 juli 2024 16:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Heb je die review van de nieuwe bij Bol gelezen?![]()
Die man snapte het niet helemaal, geloof ik.
Ik heb je een link gedmt, geloof alleen dat ie 2x gingquote:Op maandag 1 juli 2024 16:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik ga vanaf nu elke supermarkt die ik tegenkom even checken
Ik gooide deze door webshopchecker maar die site zélf is ineens verkrektquote:Op maandag 1 juli 2024 16:27 schreef vencodark het volgende:
I noticed.
Deze site geeft aan ze ook te hebben maar ik gooi er eerst even een mailtje tegenaan.![]()
Do. Not. Trust.
https://www.noahfoodmarke(...)itos-flamin-hot-170g
Whaaaaquote:Op maandag 1 juli 2024 16:31 schreef vencodark het volgende:
Ergens maar goed trouwens. Dat was de enige chips waar ik de zak van leeg at.![]()
En dan met een flinke fles water en tranen in de ogen doorgaaaaan.
Vraag het eens aan de servicebalie. Kan dat de winkel ze niet zelf verkoopt maar nog wel in de bestellijst heeft staan. Zo kwam ik aan mijn hotties.quote:Op maandag 1 juli 2024 17:21 schreef Phaidra het volgende:
Ik vond de Kettle Honey barbecue erg lekker. In theorie zou Jumbo die nog moeten verkopen, in de praktijk zie ik ze nooit meer in ons (best grote) filiaal. Ook geen leeg vak ofzo. Online wel verkrijgbaar (en zelfs in de aanbieding nu…).
Minder zout?quote:Op maandag 1 juli 2024 15:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Ik weet ook niet wat ze met de ringlings hebben gedaan. Of de mama mia's. Sinds lays het heeft overgenomen is het bagger
Dat is volgens mij het hele idee van die laag in kcal dingen, door de smaak laat je ze wel staan = minder calorieën... briljant tochquote:Op maandag 1 juli 2024 17:11 schreef exode het volgende:
Ik heb al 1,5 jaar geen chips op, tenzij je de Lentil chips van 'Bites we love' meetelt. Heb een tijd geleden 1 of andere laag in kcal dorito look a like op. Gadverdamme, was net alsof ik papier zat te eten.
Onze kinderen zijn niet echt chips liefhebbers, echt rare wezens, bij mij gaat een zak gewoon leeg als ie eenmaal open is. Vandaar dat ik er niet aan begin.
Gelukkig is dat niet waar anders zou ik het niet al 1,5 jaar volhoudenquote:Op maandag 1 juli 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Minder zout?
De nibbits zijn ook nog maar matig...
[..]
Dat is volgens mij het hele idee van die laag in kcal dingen, door de smaak laat je ze wel staan = minder calorieën... briljant toch.
@:Phaidra, volgens mij zag ik ze hier onlangs nog liggen.
Jup, minder zout. En de nibbits zijn idd ook niet zo lekker meer. Zullen nu wel linksdraaiendeverantwoordestoffen in zitten. Vroeger was het gewoon lekkerder.quote:Op maandag 1 juli 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Minder zout?
De nibbits zijn ook nog maar matig...
[..]
Dat is volgens mij het hele idee van die laag in kcal dingen, door de smaak laat je ze wel staan = minder calorieën... briljant toch.
@:Phaidra, volgens mij zag ik ze hier onlangs nog liggen.
Vind ik best wel knap. Goed bezigquote:Op maandag 1 juli 2024 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet waar anders zou ik het niet al 1,5 jaar volhouden
Ik eet echt nog wel eens 'slechte' dingen maar chips was/is voor mij vreten. Daar geniet ik niet van. Of zoals een collega het zegt 'loze calorien'. Vrijdag aten we frietjes dan tel ik echt geen calorien. Frietje oorlog en frikandel speciaal, HEERLIJK.quote:
Das ook weer zoquote:Op maandag 1 juli 2024 19:20 schreef vencodark het volgende:
Als al het slechte niet te vreten was, zouden vele mensen veel strakker in het velletje zitten.
Dan is het toch prima hoe je het doet?quote:Op maandag 1 juli 2024 19:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik eet echt nog wel eens 'slechte' dingen maar chips was/is voor mij vreten. Daar geniet ik niet van. Of zoals een collega het zegt 'loze calorien'. Vrijdag aten we frietjes dan tel ik echt geen calorien. Frietje oorlog en frikandel speciaal, HEERLIJK.
Haha fucking hoarder!quote:Op maandag 1 juli 2024 15:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aaah.![]()
Ik kocht ze altijd per doos van 9 zakken want de plaatselijke Appie verkocht ze niet meer los.
Laatst waren ze al niet meer te bestellen.
Het gaat nu makkelijk, maar de eerste weken waren echt vervelend. Niet omdat ik wilde snoepen maar mijn lichaam reageerde behoorlijk. Ik had het koud, was heel moe etc etc. Mijn lichaam moest echt afkicken van al het vreten.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das ook weer zo
[..]
Dan is het toch prima hoe je het doet?
Ik heb dat vooral met drinken, heb alleen nog zero in huis. Vind het zo zonde om zo tig calo's weg te drinken. Overigens is de zero peer van raak heel erg lekker![]()
En oorlog uiMoet af en toe gewoon kunnen
![]()
Ik wil zó graag van die buik af. Kont en bovenbenen boeien me niet. Die buik echter![]()
Zooo, dat is wel knap! Dat had ik echt niet gekundquote:
Maar das ook het geniepige van al dat lekkers. Er zit iets in waardoor je blijft eten. M&M`s is er ook zo eenquote:Op maandag 1 juli 2024 20:12 schreef exode het volgende:
[..]
Het gaat nu makkelijk, maar de eerste weken waren echt vervelend. Niet omdat ik wilde snoepen maar mijn lichaam reageerde behoorlijk. Ik had het koud, was heel moe etc etc. Mijn lichaam moest echt afkicken van al het vreten.
Letterlijk calorieen tellen doe ik niet meer, ik weet wel wat goed en slecht is. En wat ik niet lekker vind, eet/drink ik niet ook al is het gezond of beter.
Qua drinken is geen issue voor mij, ik drink de meeste dagen van de week alleen maar water, koffie en thee omdat ik dat gewoon lekker vind. In het weekend pak ik wel eens een 0.0 cocktail of 0.0 biertje.
Maar chips is wel echt een valkuil, niet omdat ik het nou zo lekker vind, maar omdat ik dat echt achter elkaar door loop te vreten als ik begin. Dus daar blijf ik volledig vanaf. Als ik zin heb in iets zouts, eet ik gekruide crackers of dus van die lage calorie chipsvervangers. Wel alleen die ik lekker vind en dat waren die nep Doritos duidelijk niet.
Succes morgen!quote:Op maandag 1 juli 2024 21:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
Morgen douchegordijn herstellen met de hulp. Korte armen en zware stang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder: laatste werkdag op kantoor! Nog twee halfjes thuis en dan ruim 5 weken vrijJammer van het ongelooflijke kutweer wel
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Was ook met een knipoogquote:Op maandag 1 juli 2024 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet waar anders zou ik het niet al 1,5 jaar volhouden
Mag ik een beetje van die mindset?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:
Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
Dat was bij ons ook een tip van de allergoloog of even met heet water afspoelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Fijn Mushangaquote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen![]()
Voor de nectarines heb ik de tip van @:LeNeHe en @:oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrustDaarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last
![]()
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.
Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.
Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.
Dank jullie voor de tips
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Ik vind het ook geen enkel probleem om ze even te bakken met een schepje suiker hoorquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
Dank voor je uitleg!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Had ik wel gedaanquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef LeNeHe het volgende:
Wow een klaplong door ve-tsin![]()
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Oef, dat is zeker niet niks. En deze tijd van het jaar is altijd al hectisch, daar komen de persoonlijke zorgen nog bovenop. Veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Je spoiler is deels herkenbaar. Wij zaten in dezelfde situatie zo'n 3 weken geleden. Inmiddels hebben wij een plek gevonden en was de verhuizing vorige week. Dat gaf opluchting en minder stress, maar ook veel verdriet. En inderdaad gaat al het andere ook gewoon door. Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Daar brand ik echt standaard mn mond aanquote:
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Jeetje, probeer wat tijd voor jezelf te pakken ergens. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blow it!quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar brand ik echt standaard mn mond aan
heerlijk he!quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:05 schreef exode het volgende:
Zo, ik ben weer los hoor, nou ja soort van. Fijne massagesessie gehad. Veeeeeeel te lang geleden, ik ging eens per maand maar was al 2 jaar niet geweest. Ga volgende week gewoon lekker weeren de week erna ook. Wie weet ben ik dan echt los voor de vakantie
Niet zo goed...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
heerlijk he!
ik deed net een rondje chiropractor. Was hard nodig.
@:LeNeHe![]()
@:BE hoe is het je moeder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
in de haak.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef trui het volgende:
[..]
Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:36 schreef Troel het volgende:
He wat een nare verhalen allemaal.
Ik kom eigenlijk een beetje om wat ervaringen.
Vandaag bij de gyn geweest, blijkbaar blijft er ergens toch wel bloed achter. Er zijn een aantal opties:
• nieuwe behandeling waarbij ze proberen een gangetje te maken naar het stuk baarmoeder waar dus bloed achter blijft
• bovenstaande en dan een mirena plaatsen, zodat het bloedverlies daarna hopelijk weer niks wordt zoals nu
• bovenstaande en dan een kylena, want minder hormonen, maar dan hopelijk ook nog steeds geen bloed verlies
Ik heb het na mijn essure niet zo op implantaten en zit eigenlijk ook niet te wachten op hormonen. Dat is wel waar ze eigenlijk op aansturen. Ik vind het inmiddels bijna jammer dat ik vorig jaar niet meteen in ben gegaan op "ruk de hele boel er maar uit".
Maarja: nu de baarmoeder en/of eierstokken verwijderen heeft natuurlijk ook zijn tegens.
Het enige wat ik wil is gewoon geen gezeik meer. Geen krampen die alleen met huilend met een dubbele dosis tramadol in bed op te vangen zijn, maar ook geen bloedverlies meer. Ik ben er gewoon zo klaar mee.
Dus ja, ik zoek ervaringen. Voors, tegens. En zulks. Want ik weet het niet meer.
😘😘quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Och, wat rot. Continue benauwd zijn lijkt me heel naar. Ik hoop dat morfine op deze manier gaat werken. Sterkte voor jullie allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel zulke ervaringen in het moment natuurlijk vrij naar zijn, kon ik er altijd de humor wel van inzien. (Behalve dan die ene keer dat ik op m'n werk achter de receptie m'n bureaustoel helemaal onder diarreede. Gelukkig had ik een panty aan voor de stukjes.)
Ik dacht altijd dat ik gewoon gevoelige darmen had en dat ik vast weer iets gegeten had waar ik slecht op reageerde. Brood bijvoorbeeld. En die vermoeidheid was waarschijnlijk gewoon een gebrek aan doorzettingsvermogen.
De laatste maanden heb ik alleen veel buikpijn, dagelijks meerdere keren diarree, veel slijm en af en toe bloed. M'n vermoeidheid is inmiddels zo heftig dat ik na een nachtrust van negen uur elke middag nog vier uur extra slaap.
Doorverwezen naar de mdl-arts. M'n calprotectine is 202. Pas na de vakantie is er plek voor een coloscopie maar om die tijd te overbruggen heb ik cholestyramine meegekregen. Dat werkt goed gelukkig.
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
We gaan het zien!
Novasure. Dat heb ik dus gehad en daarmee is dus waarschijnlijk het bovenste stukje overgeslagen, maar kan het dus nu niet meer naar beneden. En omdat mijn eileiders weg zijn vanwege verwijderen van de essure, kan het bloed dus nergens heen, dus spanning.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:38 schreef BE het volgende:
[..]
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...
Ik heb dat dus ook af en toe. Maar dan als gevolg van mijn bar. operatiequote:Op woensdag 3 juli 2024 18:08 schreef -Spring het volgende:
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
Oja, de eeuwige "ja maar ik vind het zo knap wat je doet". Ik snap het gevoel van je moeder helemaal. En hopelijk kun je je lach hier een beetje kwijtquote:Op donderdag 4 juli 2024 12:57 schreef BE het volgende:
Ok, ik zit me hier mega in te houden maar ik moet eigenlijk zo lachen!
Mijn moeder zat een beetje te tutten over ‘75 jaar en dan heb je een legging aan’
Dus ik zeg ‘ach joh… het is iig geen witte. Dat kan echt niet, dat is net als witte sportsokken.’
Drie keer raden wat de collega van de buurtzorg aan heeft… 🙄😭🤣
Ze heet iets dat heel erg op Gerda lijkt en zelf lijkt ze op Brunhilde. 🤣
[ afbeelding ]
Ze vind mijn moeder heel dapper dus die gaf me ook al een blik van ‘rot op met je dapper, ik heb toch geen keuze!’
Knuffelquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Net gebeld door de arts van gisteren. Overleg gehad met collega's en er zijn minder opties dan waar hij het gisteren over had. Het is OF het spiraaltje, OF de boel eruit.
Als ik dan kijk hoe ik overstuur was omdat ik het gevoel had dat ik weer hormonen en vooral weer een implantaat kreeg, was de keuze snel gemaakt. De arts zei zelf ook al wel dat hij het gevoel had dat het voor mij geen optie zou zijn, dus hij voelde dat goed aan. Nu afwachten op een nieuwe afspraak omdat allemaal door te spreken en kijken wat er kan.
Boh, jammer dat er nu eigenlijk maar 1 optie is. Misschien ook makkelijker kiezen, maar toch wel heel ingrijpend.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Net gebeld door de arts van gisteren. Overleg gehad met collega's en er zijn minder opties dan waar hij het gisteren over had. Het is OF het spiraaltje, OF de boel eruit.
Als ik dan kijk hoe ik overstuur was omdat ik het gevoel had dat ik weer hormonen en vooral weer een implantaat kreeg, was de keuze snel gemaakt. De arts zei zelf ook al wel dat hij het gevoel had dat het voor mij geen optie zou zijn, dus hij voelde dat goed aan. Nu afwachten op een nieuwe afspraak omdat allemaal door te spreken en kijken wat er kan.
Dan ga je toch nadenken over je levenskeuzes hequote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter had gisteren van school een toetertje gekregen maar het was al kapot.
Goh, jammer hè.![]()
![]()
Had mijn man het gisteravond voor haar gemaakt.
Hebben ze sensitive pleisters gebruikt? Anders kan het heel goed een reactie op de latex zijn in de pleister.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 07:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Yeah! Dode mug![]()
Go @:Troel
Wel balen van die 2 brakke opties![]()
Hier geen muggen, wel jeuk. Heb dinsdag 2 plekjes laten verwijderen, een kleintje op mijn rug en een dikke moedervlek in mijn nek. Nu heb ik geen last van het plekje of de hechtingen. Maar overal waar de pleister zat jeukt als een malle. Zelfs na een nacht zonder pleisters![]()
Ben ik wel mooi van die plekken af. De kapper bleef af en toe haken achter die in mijn nek. Die andere bloedde af en toe door mijn bh bandje. Dag plekjes
Die had ik er zelf al opgedaan. Ook keirood. Mijn huid is gewoon wazig, snel geprikkeld. Sieraden, ziekenhuisbandjes, tape van het bloedprikken. Zodra de huid is afgesloten is het drama. Maar lekker aan de lucht drogen is toch beter.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hebben ze sensitive pleisters gebruikt? Anders kan het heel goed een reactie op de latex zijn in de pleister.
Gelukkig hebben daar nog een heeeeele zomervakantie voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
@:vencodark
Dan vandaag maar samen een liedje instuderen voor een show vanavond?![]()
#if you can't beat them, join them
Hier volgende week activiteitenweek, dan maandag erop boeken brengen en dan vrij.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hebben we nog 2 weken tot de vakantie. Al hebben die pubers niet veel actie meer op school.
Gelukkig zijn die jongens de beste vrienden, die hebben tegenwoordig zelden gedoe. En vermaken ze zich samen ook prima.
En mochten ze wel ruzie krijgen, gaat de ene maar een rondje fietsen en de ander naar de boulderhal waar hij gratis kan boulderen. Dan ga ik een kop thee drinken op de bank. Voordeel van oudere kinderen
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:47 schreef Mushanga71 het volgende:
@:vencodark breng dat fluitje maar naar mij. Dan verdwijnt het in mn zwartegatenkeuken, net zoals het oortje wat zoon liet vallen. Poef. Weg![]()
Kan het écht nergens vinden he, niet tussen de muur en wasmasjien, niet bij de koelkast. Lag zelfs op mn buik om te kijken achter de keukenplint. Nope. Gewoon weg
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter had gisteren van school een toetertje gekregen maar het was al kapot.
Goh, jammer hè.![]()
![]()
Had mijn man het gisteravond, toen ik naar werk was, voor haar gemaakt.
Oh, kakquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.
Knalrode dopjes met snoer!
Lag het is de jaszak van mijn man. Hij hing altijd zijn jas aan de barkruk en daar is het blijkbaar een keer ingegleden.
Volgende keer ff een foto makenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:19 schreef Hupje het volgende:
Ik moet achter elkaar 2x hetzelfde online formulier invullen. 1e keer... Vlotjes. 2e keer... 'uw antwoord klopt niet'. En ik meen dus echt dat ik hetzelfde heb ingevuld als de vorige keer
Das nog een betere optiequote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het gaat om overtyp dingen. Ik vraag vriend dadelijk wel
Wat een leven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft 52 dagen vakantie. 52! dagen😳
Zo stopte de oudste vorige week even zijn beugel in zijn broekzak omdat hij wat ging eten. Na het eten: onderbeugel weg. Hele huis afgezocht, niet te vinden. Hij is naar de keuken gelopen, heeft daar zijn beugel uitgedaan en is vervolgens naar de bank gelopen om daar te gaan zitten. Kussens zijn eraf geweest, onder de bank gekeken, niks. Echt. Hoe dan!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.
Knalrode dopjes met snoer!
Lag het is de jaszak van mijn man. Hij hing altijd zijn jas aan de barkruk en daar is het blijkbaar een keer ingegleden.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef LeNeHe het volgende:
O ja zo’n Bermuda driehoek hebben wij thuis ook. Van alles verdwijnt erin.
Oef Phaidra, dat is wel even balen! Gelukkig dat het bijna wisseldag was dan.
E. heeft sinds kort zo’n hyraxbeugel (waar ik eerst dacht dat het een heel gedoe zou zijn, maar valt alleszins mee) en die legt hem echt overal en nergens neer. Die zie ik ook nog eens verdwijnen ondanks het feit dat ik 100x roep dat ie in het beugelbakje moet
Mushanga, lekker lang 52 dagen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door Mushanga71 op 05-07-2024 22:39:02 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:55 schreef LeNeHe het volgende:
Jemig… lekker bezig, quote mezelf ipv post wijzigen![]()
Ik had een vaste beugel, die kon ik niet kwijtraken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef LeNeHe het volgende:
E. heeft sinds kort zo’n hyraxbeugel (waar ik eerst dacht dat het een heel gedoe zou zijn, maar valt alleszins mee) en die legt hem echt overal en nergens neer. Die zie ik ook nog eens verdwijnen ondanks het feit dat ik 100x roep dat ie in het beugelbakje moet
Hyrax zit toch vast? Althans dat zat 'ie bij mijn kinderen wel, die moesten we elke ochtend een slagje uitdraaien. En moest ook toen het draaien klaar was nog volgens mij een half jaar blijven zitten zodat de boel weer stevig aan elkaar zat of iets dergelijks. Dus vandaar mijn vraag, kan me dan niet zo goed voorstellen dat je zo'n beugel in en uit kan doen zelf.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef LeNeHe het volgende:
Doe mn best om het te laten. Het erge is, ik heb nog geen traan gelaten om mijn beslissingquote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:01 schreef Tink89 het volgende:
Ach mush, zo hoort het toch ook niet te gaan he... Ene oor in, andere oor uit voor zo ver dat gaat.
Mijn dochter heeft 45 dagen vakantie (ik 40) en dat vind ik al lang. Laat staan 52. Gelukkig gaat ze af en toe een dagje naar de bos-bso.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb net wél wat aan de boekhouding gedaan. Dat wat ik kon doen, is nu gedaan. De rest ligt overal en nergens
[ Bericht 10% gewijzigd door Mushanga71 op 05-07-2024 22:39:45 ]If they say
Dit!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 19:56 schreef oh-oh het volgende:
Mush die zette ik toch echt eruit, je wil toch niet zo wachten tot ie zn eigen hut heeft? Er is niks te koop als die hypotheek straks eindelijk kan
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 5 juli 2024 18:50 schreef Nijna het volgende:
[..]
Hyrax zit toch vast? Althans dat zat 'ie bij mijn kinderen wel, die moesten we elke ochtend een slagje uitdraaien. En moest ook toen het draaien klaar was nog volgens mij een half jaar blijven zitten zodat de boel weer stevig aan elkaar zat of iets dergelijks. Dus vandaar mijn vraag, kan me dan niet zo goed voorstellen dat je zo'n beugel in en uit kan doen zelf.
@:Mushanga71
Een expantieplaatje. Die heb ik ook gehad.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 20:30 schreef LeNeHe het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik dacht het het een hyrax heette, maar het is blijkbaar een plaatbeugel met een schroef in het midden die elke week een slagje gedraaid moet worden.
Huurwoning is ook niet makkelijk, zeker niet qua kosten.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 22:53 schreef oh-oh het volgende:
Als hij zich zo gedraagt waar zijn kind ook bij is maakt het voor jou toch niet uit hoe makkelijk het voor hem gaat zijn om iets anders te vinden?
Het moet gewoon snel anders
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dat idd hillie.
[ Bericht 6% gewijzigd door Mushanga71 op 06-07-2024 08:52:27 ]If they say
Dat was ik, maar ben compleet. Geef maar weg!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 09:23 schreef hilliebillie het volgende:
Was hier in het topic nu ook iemand die handdoekzegels van de appie zocht? Ik ben (bijna) compleet (ze hebben steeds niet alles op voorraad dus ben al 5 keer op en neer geweest).
Maar heb door m’n oproep op fok en op Facebook ook heel veel kaarten over. Ik meen dat er hier ook iemand was die spaarde, de rest geef ik dan weg in fhf.
Wij keken het met de kinderen in de kroegquote:
Kon je de spanning aan?!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:35 schreef LeSage het volgende:
[..]
Wij keken het met de kinderen in de kroeg![]()
Zo ontzettend genoten van deze avond!
Ik word in ieder geval geen 100 meer ben ik bang.quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:36 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Kon je de spanning aan?!
Ik heb zoon beloofd dat als we de finale halen we ook ergens op een groot scherm gaan kijken. Fingers crossed!!
Wat een awesome ervaring voor ze!quote:Op zaterdag 6 juli 2024 23:41 schreef LeSage het volgende:
[..]
Ik word in ieder geval geen 100 meer ben ik bang.
De jongens wilden na de eerste helft eigenlijk naar huis, teleurgesteld. Maar we zijn aan het schilderen in de woonkamer, dus geen tv![]()
En de belevenis in een kroeg is zo tof voor ze! Ze lagen net nog te stuiteren in bed van de spanning. Nu wel lekker aan het snurken.
Veel plezier en wow zoveel pruimen.quote:Op zondag 7 juli 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook niet gekeken, maar vind het wel fijn voor de fans dat we door zijn.
En ik heb gisteren onze pruimenboom leeg geplukt. Meer dan 17 kilo. Nu net de tweede pruimentaart uit de oven, nog een kilo of 10 uitgedeeld aan buren en andere dorpsgenoten en straks komen er nog twee vrienden allebei 2 kilo halen.
Nu door met het verzamelen van alles wat in de caravan moet zo. We vertrekken dinsdag, morgen de kinderen nog een dagje opvang, hebben wij onze handen vrij om vertrekklaar te raken. Dan is het een kwestie van dinsdagochtend de tandenborstels en hoofdkussens verzamelen en gaaaaan.
Jouw pruimentaart!quote:Op zondag 7 juli 2024 09:29 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb ook niet gekeken, maar vind het wel fijn voor de fans dat we door zijn.
En ik heb gisteren onze pruimenboom leeg geplukt. Meer dan 17 kilo. Nu net de tweede pruimentaart uit de oven, nog een kilo of 10 uitgedeeld aan buren en andere dorpsgenoten en straks komen er nog twee vrienden allebei 2 kilo halen.
Nu door met het verzamelen van alles wat in de caravan moet zo. We vertrekken dinsdag, morgen de kinderen nog een dagje opvang, hebben wij onze handen vrij om vertrekklaar te raken. Dan is het een kwestie van dinsdagochtend de tandenborstels en hoofdkussens verzamelen en gaaaaan.
Wat een raar kinderfeestje op die leeftijdquote:Op zondag 7 juli 2024 11:39 schreef exode het volgende:
Hier was het net Oudjaarsavond gisterenavond, wat een geluid joh. Vuurwerk, toeteren, gillende tieners in de speeltuin tegenover ons huis. Maar ik was zo moe, ik viel zo in slaap.
Vanmiddag gaat B naar een kinderfeestje, bekende hij net dat ze een horrorfilm gaan kijken. Die mannetjes zijn 9 en 10. Even overleg was wel het minste lijkt mij als ouder zijnde. Kortom B eet taart, geeft cadeaus en gaat voor de film naar huis. Ze wonen dichtbij gelukkig.
Hij is het er ook mee eens en zelfs opgelucht. Ze gaan een Freddy Kreuger film kijken overigens.....B onze bange poeperd, maar goed ik begreep dat de vader van B zijn beste vriendje ook van niets wist en not amused is.
Nou, niet alleen B, ik ken geen 9 jarige die hier blij van wordt. Hij is samen met de jarige de enige 10 jarige op het feestje.quote:Op zondag 7 juli 2024 12:33 schreef Pinnenmutske het volgende:
Beseffen die ouders dat ze B een mogelijke schrik gaan aanjagen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 7 juli 2024 12:51 schreef exode het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
Idd. Dat gestampquote:Op maandag 8 juli 2024 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Volwassenen krijgen ook muziek in een mri hoor
Niet dat dat het gerammel en gestamp van het apparaat overstemt, maar dat terzijde.
Ik vond dat gestamp minder erg dan de radio 538 die ik te horen kreegquote:
T is 15 en heeft de Deadpoolfilms gezien. Ze heeft er zwaar de P in dat ze niet mee mag naar de bios.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:exode, wat een stress allemaalHet zal niks zijn maar voordat je die zekerheid hebt... Knuffel voor jullie
![]()
En goed opgelost, een pokemonfilm![]()
Nou vind ik best wat van minimumleeftijd bij de bios. Zoon wil naar Deadpool vs Wolverine en dies 16+. Hij komt zelfs niet binnen samen met mij en dat vind ik idioot. Ik ben de ouder dus dan wil ik dat zelf kunnen bepalen? Forget it![]()
En ik sta echt achter de minimum leeftijden voor films, maar Deadpool is meer humor dan wat anders.
Zoon ook en is al bezig met plannetjes om illegaal de bios binnen te komen of te illegaal kijkenquote:Op maandag 8 juli 2024 14:31 schreef Vicky het volgende:
[..]
T is 15 en heeft de Deadpoolfilms gezien. Ze heeft er zwaar de P in dat ze niet mee mag naar de bios.
Nog 2,5 uur en dan vakantie!! Ik ben thuis ingelogd, heb niks te doen.. zit de minuten weg te kijken.
In België zijn het aangeraden leeftijden en mag het wel (het is er hier uiteindelijk niet meer van gekomen maar heb er toen ook voor gebeld, ze vonden de vraag heel raar, want natuurlijk mocht je dat als ouder gewoon zelf beslissenquote:Op maandag 8 juli 2024 15:00 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zoon ook en is al bezig met plannetjes om illegaal de bios binnen te komen of te illegaal kijken![]()
GoT en Vikings enzo mag ie niet van me kijken maar Deadpool...![]()
Yay, nu nog 2 uur tot je vakantie
Het is een wettelijke regel en daarom heb je er zelf niets over te zeggen. Wachten totdat het thuis te zien is, dan ga je er wel zelf over.quote:Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:exode, wat een stress allemaalHet zal niks zijn maar voordat je die zekerheid hebt... Knuffel voor jullie
![]()
En goed opgelost, een pokemonfilm![]()
Nou vind ik best wat van minimumleeftijd bij de bios. Zoon wil naar Deadpool vs Wolverine en dies 16+. Hij komt zelfs niet binnen samen met mij en dat vind ik idioot. Ik ben de ouder dus dan wil ik dat zelf kunnen bepalen? Forget it![]()
En ik sta echt achter de minimum leeftijden voor films, maar Deadpool is meer humor dan wat anders.
Oehhh, wist ik niet dus zoon is nu aan het zoeken voor een bios in Belgiëquote:Op maandag 8 juli 2024 15:46 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
In België zijn het aangeraden leeftijden en mag het wel (het is er hier uiteindelijk niet meer van gekomen maar heb er toen ook voor gebeld, ze vonden de vraag heel raar, want natuurlijk mocht je dat als ouder gewoon zelf beslissen)
Misschien te combineren met je reisje naar Maastricht? Al heb ik geen idee hoe dat met openbaar vervoer de grens over gaat daar, of dat een beetje soepel werkt.
Houd er rekening mee dat je daar al snel in Franstalig België zit. Sommige films zijn nagesynchroniseerd, bij andere krijg je dan dubbele ondertiteling (Nl en FR) of als je pech hebt alleen Frans.quote:Op maandag 8 juli 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oehhh, wist ik niet dus zoon is nu aan het zoeken voor een bios in BelgiëHopelijk in de buurt van Maastricht
![]()
Dat zag zoon idd, tweetalige ondertiteling.quote:Op maandag 8 juli 2024 17:58 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Houd er rekening mee dat je daar al snel in Franstalig België zit. Sommige films zijn nagesynchroniseerd, bij andere krijg je dan dubbele ondertiteling (Nl en FR) of als je pech hebt alleen Frans.
Er zijn twee euroscopen niet ver van de grens. Half uur rijden gok ik.quote:Op maandag 8 juli 2024 18:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zag zoon idd, tweetalige ondertiteling.
Er zitten verschillende bioscopen dus we vinden vast wel iets. Maar blijft idioot dat ik voor Deadpool naar het buitenland moet
Zoon had een lumineus idee, ID 'vergeten' en doen alsof ie 16 is. Yeah, maar niet met mij erbij. De verschutting alleen al![]()
![]()
Ah, das lekker dichtbijquote:Op maandag 8 juli 2024 18:08 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Er zijn twee euroscopen niet ver van de grens. Half uur rijden gok ik.
Daar kom je niet snel mee weg ben ik bang, tenzij je eruit ziet alsof je dik in de 20 bentquote:Op maandag 8 juli 2024 18:01 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat zag zoon idd, tweetalige ondertiteling.
Er zitten verschillende bioscopen dus we vinden vast wel iets. Maar blijft idioot dat ik voor Deadpool naar het buitenland moet
Zoon had een lumineus idee, ID 'vergeten' en doen alsof ie 16 is. Yeah, maar niet met mij erbij. De verschutting alleen al![]()
![]()
Europolis/euroscoop in Maasmechelenquote:Op maandag 8 juli 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oehhh, wist ik niet dus zoon is nu aan het zoeken voor een bios in BelgiëHopelijk in de buurt van Maastricht
![]()
Ik weet het @:Troel Drank en sigaretten mogen niet en das prima maar ik vind dit toch wel een gigantisch verschil dan als 13 jarige met je mams naar een 16+ film. Met dit vind ik toch écht dat de ouder bepaalt. Die weet of het kind het aankan of niet. Dat een stel pubers de bios dan niet in komt, prima. Maar mèt een ouder...![]()
Whahaha, zoon vraagt nu of we naar België kunnen verhuizen![]()
@:FlyingFish games online bestellen, scheelt een hoop gedoe![]()
Maar ook met games bepaal ik of hij het mag spelen of niet en niet de leeftijd die erop staat.
Nee, daaromquote:Op maandag 8 juli 2024 18:20 schreef Troel het volgende:
[..]
Daar kom je niet snel mee weg ben ik bang, tenzij je eruit ziet alsof je dik in de 20 bent
Dank! Die bios gaat het wordenquote:Op maandag 8 juli 2024 18:24 schreef Ynske het volgende:
[..]
Europolis/euroscoop in Maasmechelen
https://g.co/kgs/hNScMCV
Haha, dat zou ook iets voor mij zijn ja, thuis dan ook nog alleen de bovenste regel lezenquote:Op maandag 8 juli 2024 18:52 schreef hilliebillie het volgende:
Dubbele ondertiteling wel inderdaad. Alleen de bovenste regel lezen. Went best snel weet ik nog van vroeger (toen gingen we met kinderfeestjes regelmatig in België naar de bios want veel goedkoper). Het enige nadeel daarna was, dat als ik thuis tv keek ik het eerste kwartier ook alleen nog maar de bovenste regel las![]()
Wat heb ik toch verschillende kinderen. Het is hier kermis en de kinderen hebben ieder ¤100 gekregen van ons en van oma ook nog ¤10 op hun rekening.
De oudste heeft nog ¤60 over wat hij nog niet meegenomen had + het wisselgeld van de twee dagen dat hij is gegaan (is volgens mij ook nog zo’n ¤15). Hij gaat vanavond en misschien morgenavond nog. Vrijdag is hij niet geweest. En het geld van oma heeft hij ook nog niet gebruikt.
De jongste is met haar laatste ¤17,50 naar de kermis vanavond. Ze weet dat ze morgen niet meer kan gaan omdat ze het geld van dinsdag gisteren bijgelegd heeft om een dagkaart voor de Sjimmie te kopen. Had al een keer een euro van de oudste geleend en nog een oliebol met pin betaald omdat ze nog honger had. (Dat heeft ze nu dus van het contante geld thuis moeten laten want extra pinnen bovenop dat royale bedrag was niet de bedoeling). Het geld van oma had ze zaterdag al mee.
Dat geld brandt in haar hand.
Ben benieuwd of het morgenavond nog drama is dat ze niet kan gaan.
Hebben er bij beiden ook bij gezegd dat het niet op hoeft en dat ze van de rest iets mogen kopen of mogen sparen wat ze willen.
Zelfde opvoeding, ander resultaat
En natuurlijk een s het allebei goed. We hebben het gegeven om op de kermis te gebruiken (of te sparen/bewaren voor iets anders) mochten ze zelf weten. En ze hebben het beiden naar hun zin, dat is het belangrijkste
quote:
Wij gaan zelf ook graag naar de kermis. Vroeger voor de attracties (ik) of voor de schiettent (man). Nu alleen voor de biertentquote:Op maandag 8 juli 2024 19:52 schreef BE het volgende:
[..]Ik vind het al zonde als ze een tientje verbrassen op de kermis!
Ze krijgen van ons daar echt al heel lang geen geld voor.
Wat grappig toch, hoe dat toch overal zo kan verschillen.
Je mag ook als ouder zelf bepalen, maar je kunt het niet voor de bioscoop bepalen. Zij zijn gewoon in overtreding namelijk als ze je zoon toelaten. Bij thuis-Pathé kun je doen wat je wilt.quote:Op maandag 8 juli 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
![]()
Ik weet het @:Troel Drank en sigaretten mogen niet en das prima maar ik vind dit toch wel een gigantisch verschil dan als 13 jarige met je mams naar een 16+ film. Met dit vind ik toch écht dat de ouder bepaalt. Die weet of het kind het aankan of niet. Dat een stel pubers de bios dan niet in komt, prima. Maar mèt een ouder...![]()
Whahaha, zoon vraagt nu of we naar België kunnen verhuizen![]()
@:FlyingFish games online bestellen, scheelt een hoop gedoe![]()
Maar ook met games bepaal ik of hij het mag spelen of niet en niet de leeftijd die erop staat.
Weet ik, ik neem het de bios ook absoluut niet kwalijk. Het is gewoon de bemoeizucht van de overheid die me dwars zit.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:03 schreef livelink het volgende:
[..]
Je mag ook als ouder zelf bepalen, maar je kunt het niet voor de bioscoop bepalen. Zij zijn gewoon in overtreding namelijk als ze je zoon toelaten. Bij thuis-Pathé kun je doen wat je wilt.
Lanaken is ook primaquote:
Ah wss is dat de reden waarom wij altijd daar gingenquote:
quote:Op maandag 8 juli 2024 20:31 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ah wss is dat de reden waarom wij altijd daar gingen
Is ook veel geld idd. Maar het is ook erg duur geworden. Maar dit is ook de max dat ze krijgen. We vinden het ook niet oké als ze dan ook nog eigen geld gaan bijleggen want dan is het einde zoek.quote:Op maandag 8 juli 2024 20:31 schreef oh-oh het volgende:
En van 100 euro voor de kermis zakt mijn broek echt af, maar goed, ik ben echt al 100 jaar niet meer op een kermis geweest, dus geen idee wat dat kost.
Vrienden van me hadden met zes loten laatst kaartjes voor pretparken en zo gewonnen bij de postcodeloterij.
Die mocht ik aan mijn neefje en nichtjes geven van hun.
Nu komen hier vaak twee meiden van 14 en 9 en hun moeder heeft helaas net de diagnose borstkanker gekregen dus hun vakantie valt in het water. Vroeg ik of ze nog kaartjes over hadden, hop, alle 24 mogen ze naar dat gezin.
Ze hadden wel al gepland maar nog geen kaartjes geboekt. En ze vonden dit unaniem belangrijker, terwijl ze een van die kids maar 1 x gezien hebben. Zo lief!
Ik probeer uit alle macht het niet zonde te vinden als mijn kind geld uitgeeft aan iets waar ik het niet aan zou uitgeven. Als hij er gelukkig van wordt, is het goed besteed geld.quote:Op maandag 8 juli 2024 19:52 schreef BE het volgende:
[..]Ik vind het al zonde als ze een tientje verbrassen op de kermis!
Ze krijgen van ons daar echt al heel lang geen geld voor.
Wat grappig toch, hoe dat toch overal zo kan verschillen.
Zeker! Maar wel hun eigen gespaarde geld. Als ze daarmee naar de kermis willen, be my guest.quote:Op maandag 8 juli 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik probeer uit alle macht het niet zonde te vinden als mijn kind geld uitgeeft aan iets waar ik het niet aan zou uitgeven. Als hij er gelukkig van wordt, is het goed besteed geld.
Scheelt een hoop frustratie hier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
Owja, dat is waarschijnlijk de reden waarom ik net wel een was in de wasmachine gedaan hebquote:Op dinsdag 9 juli 2024 09:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:TroelWel herkenbaar, ik heb dan ook vaak nog naderhand het gevoel dat ik alle extra hulp e.d. moet compenseren ofzo. Verstandelijk weet ik dat het nergens op slaat, maar gevoel zegt iets anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |