Jup, minder zout. En de nibbits zijn idd ook niet zo lekker meer. Zullen nu wel linksdraaiendeverantwoordestoffen in zitten. Vroeger was het gewoon lekkerder.quote:Op maandag 1 juli 2024 18:35 schreef Nijna het volgende:
[..]
Minder zout?
De nibbits zijn ook nog maar matig...
[..]
Dat is volgens mij het hele idee van die laag in kcal dingen, door de smaak laat je ze wel staan = minder calorieën... briljant toch.
@:Phaidra, volgens mij zag ik ze hier onlangs nog liggen.
Vind ik best wel knap. Goed bezigquote:Op maandag 1 juli 2024 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet waar anders zou ik het niet al 1,5 jaar volhouden
Ik eet echt nog wel eens 'slechte' dingen maar chips was/is voor mij vreten. Daar geniet ik niet van. Of zoals een collega het zegt 'loze calorien'. Vrijdag aten we frietjes dan tel ik echt geen calorien. Frietje oorlog en frikandel speciaal, HEERLIJK.quote:
Das ook weer zoquote:Op maandag 1 juli 2024 19:20 schreef vencodark het volgende:
Als al het slechte niet te vreten was, zouden vele mensen veel strakker in het velletje zitten.
Dan is het toch prima hoe je het doet?quote:Op maandag 1 juli 2024 19:28 schreef exode het volgende:
[..]
Ik eet echt nog wel eens 'slechte' dingen maar chips was/is voor mij vreten. Daar geniet ik niet van. Of zoals een collega het zegt 'loze calorien'. Vrijdag aten we frietjes dan tel ik echt geen calorien. Frietje oorlog en frikandel speciaal, HEERLIJK.
Haha fucking hoarder!quote:Op maandag 1 juli 2024 15:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Aaah.![]()
Ik kocht ze altijd per doos van 9 zakken want de plaatselijke Appie verkocht ze niet meer los.
Laatst waren ze al niet meer te bestellen.
Het gaat nu makkelijk, maar de eerste weken waren echt vervelend. Niet omdat ik wilde snoepen maar mijn lichaam reageerde behoorlijk. Ik had het koud, was heel moe etc etc. Mijn lichaam moest echt afkicken van al het vreten.quote:Op maandag 1 juli 2024 19:50 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Das ook weer zo
[..]
Dan is het toch prima hoe je het doet?
Ik heb dat vooral met drinken, heb alleen nog zero in huis. Vind het zo zonde om zo tig calo's weg te drinken. Overigens is de zero peer van raak heel erg lekker![]()
En oorlog uiMoet af en toe gewoon kunnen
![]()
Ik wil zó graag van die buik af. Kont en bovenbenen boeien me niet. Die buik echter![]()
Zooo, dat is wel knap! Dat had ik echt niet gekundquote:
Maar das ook het geniepige van al dat lekkers. Er zit iets in waardoor je blijft eten. M&M`s is er ook zo eenquote:Op maandag 1 juli 2024 20:12 schreef exode het volgende:
[..]
Het gaat nu makkelijk, maar de eerste weken waren echt vervelend. Niet omdat ik wilde snoepen maar mijn lichaam reageerde behoorlijk. Ik had het koud, was heel moe etc etc. Mijn lichaam moest echt afkicken van al het vreten.
Letterlijk calorieen tellen doe ik niet meer, ik weet wel wat goed en slecht is. En wat ik niet lekker vind, eet/drink ik niet ook al is het gezond of beter.
Qua drinken is geen issue voor mij, ik drink de meeste dagen van de week alleen maar water, koffie en thee omdat ik dat gewoon lekker vind. In het weekend pak ik wel eens een 0.0 cocktail of 0.0 biertje.
Maar chips is wel echt een valkuil, niet omdat ik het nou zo lekker vind, maar omdat ik dat echt achter elkaar door loop te vreten als ik begin. Dus daar blijf ik volledig vanaf. Als ik zin heb in iets zouts, eet ik gekruide crackers of dus van die lage calorie chipsvervangers. Wel alleen die ik lekker vind en dat waren die nep Doritos duidelijk niet.
Succes morgen!quote:Op maandag 1 juli 2024 21:26 schreef Pinnenmutske het volgende:
Morgen douchegordijn herstellen met de hulp. Korte armen en zware stang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder: laatste werkdag op kantoor! Nog twee halfjes thuis en dan ruim 5 weken vrijJammer van het ongelooflijke kutweer wel
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Was ook met een knipoogquote:Op maandag 1 juli 2024 18:39 schreef exode het volgende:
[..]
Gelukkig is dat niet waar anders zou ik het niet al 1,5 jaar volhouden
Mag ik een beetje van die mindset?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:
Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
Dat was bij ons ook een tip van de allergoloog of even met heet water afspoelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Fijn Mushangaquote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen![]()
Voor de nectarines heb ik de tip van @:LeNeHe en @:oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrustDaarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last
![]()
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.
Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.
Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.
Dank jullie voor de tips
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Ik vind het ook geen enkel probleem om ze even te bakken met een schepje suiker hoorquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
Dank voor je uitleg!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Had ik wel gedaanquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef LeNeHe het volgende:
Wow een klaplong door ve-tsin![]()
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Oef, dat is zeker niet niks. En deze tijd van het jaar is altijd al hectisch, daar komen de persoonlijke zorgen nog bovenop. Veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Je spoiler is deels herkenbaar. Wij zaten in dezelfde situatie zo'n 3 weken geleden. Inmiddels hebben wij een plek gevonden en was de verhuizing vorige week. Dat gaf opluchting en minder stress, maar ook veel verdriet. En inderdaad gaat al het andere ook gewoon door. Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Daar brand ik echt standaard mn mond aanquote:
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Jeetje, probeer wat tijd voor jezelf te pakken ergens. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blow it!quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar brand ik echt standaard mn mond aan
heerlijk he!quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:05 schreef exode het volgende:
Zo, ik ben weer los hoor, nou ja soort van. Fijne massagesessie gehad. Veeeeeeel te lang geleden, ik ging eens per maand maar was al 2 jaar niet geweest. Ga volgende week gewoon lekker weeren de week erna ook. Wie weet ben ik dan echt los voor de vakantie
Niet zo goed...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
heerlijk he!
ik deed net een rondje chiropractor. Was hard nodig.
@:LeNeHe![]()
@:BE hoe is het je moeder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
in de haak.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef trui het volgende:
[..]
Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:36 schreef Troel het volgende:
He wat een nare verhalen allemaal.
Ik kom eigenlijk een beetje om wat ervaringen.
Vandaag bij de gyn geweest, blijkbaar blijft er ergens toch wel bloed achter. Er zijn een aantal opties:
• nieuwe behandeling waarbij ze proberen een gangetje te maken naar het stuk baarmoeder waar dus bloed achter blijft
• bovenstaande en dan een mirena plaatsen, zodat het bloedverlies daarna hopelijk weer niks wordt zoals nu
• bovenstaande en dan een kylena, want minder hormonen, maar dan hopelijk ook nog steeds geen bloed verlies
Ik heb het na mijn essure niet zo op implantaten en zit eigenlijk ook niet te wachten op hormonen. Dat is wel waar ze eigenlijk op aansturen. Ik vind het inmiddels bijna jammer dat ik vorig jaar niet meteen in ben gegaan op "ruk de hele boel er maar uit".
Maarja: nu de baarmoeder en/of eierstokken verwijderen heeft natuurlijk ook zijn tegens.
Het enige wat ik wil is gewoon geen gezeik meer. Geen krampen die alleen met huilend met een dubbele dosis tramadol in bed op te vangen zijn, maar ook geen bloedverlies meer. Ik ben er gewoon zo klaar mee.
Dus ja, ik zoek ervaringen. Voors, tegens. En zulks. Want ik weet het niet meer.
😘😘quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Och, wat rot. Continue benauwd zijn lijkt me heel naar. Ik hoop dat morfine op deze manier gaat werken. Sterkte voor jullie allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel zulke ervaringen in het moment natuurlijk vrij naar zijn, kon ik er altijd de humor wel van inzien. (Behalve dan die ene keer dat ik op m'n werk achter de receptie m'n bureaustoel helemaal onder diarreede. Gelukkig had ik een panty aan voor de stukjes.)
Ik dacht altijd dat ik gewoon gevoelige darmen had en dat ik vast weer iets gegeten had waar ik slecht op reageerde. Brood bijvoorbeeld. En die vermoeidheid was waarschijnlijk gewoon een gebrek aan doorzettingsvermogen.
De laatste maanden heb ik alleen veel buikpijn, dagelijks meerdere keren diarree, veel slijm en af en toe bloed. M'n vermoeidheid is inmiddels zo heftig dat ik na een nachtrust van negen uur elke middag nog vier uur extra slaap.
Doorverwezen naar de mdl-arts. M'n calprotectine is 202. Pas na de vakantie is er plek voor een coloscopie maar om die tijd te overbruggen heb ik cholestyramine meegekregen. Dat werkt goed gelukkig.
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
We gaan het zien!
Novasure. Dat heb ik dus gehad en daarmee is dus waarschijnlijk het bovenste stukje overgeslagen, maar kan het dus nu niet meer naar beneden. En omdat mijn eileiders weg zijn vanwege verwijderen van de essure, kan het bloed dus nergens heen, dus spanning.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:38 schreef BE het volgende:
[..]
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...
Ik heb dat dus ook af en toe. Maar dan als gevolg van mijn bar. operatiequote:Op woensdag 3 juli 2024 18:08 schreef -Spring het volgende:
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |