Mag ik een beetje van die mindset?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:
Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
Dat was bij ons ook een tip van de allergoloog of even met heet water afspoelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Fijn Mushangaquote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen![]()
Voor de nectarines heb ik de tip van @:LeNeHe en @:oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrustDaarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last
![]()
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.
Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.
Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.
Dank jullie voor de tips
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Ik vind het ook geen enkel probleem om ze even te bakken met een schepje suiker hoorquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
Dank voor je uitleg!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Had ik wel gedaanquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef LeNeHe het volgende:
Wow een klaplong door ve-tsin![]()
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Oef, dat is zeker niet niks. En deze tijd van het jaar is altijd al hectisch, daar komen de persoonlijke zorgen nog bovenop. Veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Je spoiler is deels herkenbaar. Wij zaten in dezelfde situatie zo'n 3 weken geleden. Inmiddels hebben wij een plek gevonden en was de verhuizing vorige week. Dat gaf opluchting en minder stress, maar ook veel verdriet. En inderdaad gaat al het andere ook gewoon door. Sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
Daar brand ik echt standaard mn mond aanquote:
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Jeetje, probeer wat tijd voor jezelf te pakken ergens. Sterkte.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blow it!quote:Op woensdag 3 juli 2024 12:15 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Daar brand ik echt standaard mn mond aan
heerlijk he!quote:Op woensdag 3 juli 2024 15:05 schreef exode het volgende:
Zo, ik ben weer los hoor, nou ja soort van. Fijne massagesessie gehad. Veeeeeeel te lang geleden, ik ging eens per maand maar was al 2 jaar niet geweest. Ga volgende week gewoon lekker weeren de week erna ook. Wie weet ben ik dan echt los voor de vakantie
Niet zo goed...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
heerlijk he!
ik deed net een rondje chiropractor. Was hard nodig.
@:LeNeHe![]()
@:BE hoe is het je moeder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.***
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
in de haak.
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:27 schreef trui het volgende:
[..]
Ah wat vreselijk naar lijkt me dat.Wel fijn dat ze niet zoveel pijn heeft. Sterkte ermee!
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:36 schreef Troel het volgende:
He wat een nare verhalen allemaal.
Ik kom eigenlijk een beetje om wat ervaringen.
Vandaag bij de gyn geweest, blijkbaar blijft er ergens toch wel bloed achter. Er zijn een aantal opties:
• nieuwe behandeling waarbij ze proberen een gangetje te maken naar het stuk baarmoeder waar dus bloed achter blijft
• bovenstaande en dan een mirena plaatsen, zodat het bloedverlies daarna hopelijk weer niks wordt zoals nu
• bovenstaande en dan een kylena, want minder hormonen, maar dan hopelijk ook nog steeds geen bloed verlies
Ik heb het na mijn essure niet zo op implantaten en zit eigenlijk ook niet te wachten op hormonen. Dat is wel waar ze eigenlijk op aansturen. Ik vind het inmiddels bijna jammer dat ik vorig jaar niet meteen in ben gegaan op "ruk de hele boel er maar uit".
Maarja: nu de baarmoeder en/of eierstokken verwijderen heeft natuurlijk ook zijn tegens.
Het enige wat ik wil is gewoon geen gezeik meer. Geen krampen die alleen met huilend met een dubbele dosis tramadol in bed op te vangen zijn, maar ook geen bloedverlies meer. Ik ben er gewoon zo klaar mee.
Dus ja, ik zoek ervaringen. Voors, tegens. En zulks. Want ik weet het niet meer.
😘😘quote:
quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:22 schreef BE het volgende:
[..]
Niet zo goed...Och, wat rot. Continue benauwd zijn lijkt me heel naar. Ik hoop dat morfine op deze manier gaat werken. Sterkte voor jullie allemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoewel zulke ervaringen in het moment natuurlijk vrij naar zijn, kon ik er altijd de humor wel van inzien. (Behalve dan die ene keer dat ik op m'n werk achter de receptie m'n bureaustoel helemaal onder diarreede. Gelukkig had ik een panty aan voor de stukjes.)
Ik dacht altijd dat ik gewoon gevoelige darmen had en dat ik vast weer iets gegeten had waar ik slecht op reageerde. Brood bijvoorbeeld. En die vermoeidheid was waarschijnlijk gewoon een gebrek aan doorzettingsvermogen.
De laatste maanden heb ik alleen veel buikpijn, dagelijks meerdere keren diarree, veel slijm en af en toe bloed. M'n vermoeidheid is inmiddels zo heftig dat ik na een nachtrust van negen uur elke middag nog vier uur extra slaap.
Doorverwezen naar de mdl-arts. M'n calprotectine is 202. Pas na de vakantie is er plek voor een coloscopie maar om die tijd te overbruggen heb ik cholestyramine meegekregen. Dat werkt goed gelukkig.
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
We gaan het zien!
Novasure. Dat heb ik dus gehad en daarmee is dus waarschijnlijk het bovenste stukje overgeslagen, maar kan het dus nu niet meer naar beneden. En omdat mijn eileiders weg zijn vanwege verwijderen van de essure, kan het bloed dus nergens heen, dus spanning.quote:Op woensdag 3 juli 2024 16:38 schreef BE het volgende:
[..]
En de boel frituren? Of heb je dat al eens gehad? Hoeheethetookalweer...
Ik heb dat dus ook af en toe. Maar dan als gevolg van mijn bar. operatiequote:Op woensdag 3 juli 2024 18:08 schreef -Spring het volgende:
De arts gaf aan dat het naast ibd ook kan zijn dat m'n gal niet terug geabsorbeerd wordt en dat dat m'n darm irriteert.
Oja, de eeuwige "ja maar ik vind het zo knap wat je doet". Ik snap het gevoel van je moeder helemaal. En hopelijk kun je je lach hier een beetje kwijtquote:Op donderdag 4 juli 2024 12:57 schreef BE het volgende:
Ok, ik zit me hier mega in te houden maar ik moet eigenlijk zo lachen!
Mijn moeder zat een beetje te tutten over ‘75 jaar en dan heb je een legging aan’
Dus ik zeg ‘ach joh… het is iig geen witte. Dat kan echt niet, dat is net als witte sportsokken.’
Drie keer raden wat de collega van de buurtzorg aan heeft… 🙄😭🤣
Ze heet iets dat heel erg op Gerda lijkt en zelf lijkt ze op Brunhilde. 🤣
[ afbeelding ]
Ze vind mijn moeder heel dapper dus die gaf me ook al een blik van ‘rot op met je dapper, ik heb toch geen keuze!’
Knuffelquote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Net gebeld door de arts van gisteren. Overleg gehad met collega's en er zijn minder opties dan waar hij het gisteren over had. Het is OF het spiraaltje, OF de boel eruit.
Als ik dan kijk hoe ik overstuur was omdat ik het gevoel had dat ik weer hormonen en vooral weer een implantaat kreeg, was de keuze snel gemaakt. De arts zei zelf ook al wel dat hij het gevoel had dat het voor mij geen optie zou zijn, dus hij voelde dat goed aan. Nu afwachten op een nieuwe afspraak omdat allemaal door te spreken en kijken wat er kan.
Boh, jammer dat er nu eigenlijk maar 1 optie is. Misschien ook makkelijker kiezen, maar toch wel heel ingrijpend.quote:Op donderdag 4 juli 2024 13:16 schreef Troel het volgende:
Net gebeld door de arts van gisteren. Overleg gehad met collega's en er zijn minder opties dan waar hij het gisteren over had. Het is OF het spiraaltje, OF de boel eruit.
Als ik dan kijk hoe ik overstuur was omdat ik het gevoel had dat ik weer hormonen en vooral weer een implantaat kreeg, was de keuze snel gemaakt. De arts zei zelf ook al wel dat hij het gevoel had dat het voor mij geen optie zou zijn, dus hij voelde dat goed aan. Nu afwachten op een nieuwe afspraak omdat allemaal door te spreken en kijken wat er kan.
Dan ga je toch nadenken over je levenskeuzes hequote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter had gisteren van school een toetertje gekregen maar het was al kapot.
Goh, jammer hè.![]()
![]()
Had mijn man het gisteravond voor haar gemaakt.
Hebben ze sensitive pleisters gebruikt? Anders kan het heel goed een reactie op de latex zijn in de pleister.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 07:33 schreef Deepfreeze het volgende:
Yeah! Dode mug![]()
Go @:Troel
Wel balen van die 2 brakke opties![]()
Hier geen muggen, wel jeuk. Heb dinsdag 2 plekjes laten verwijderen, een kleintje op mijn rug en een dikke moedervlek in mijn nek. Nu heb ik geen last van het plekje of de hechtingen. Maar overal waar de pleister zat jeukt als een malle. Zelfs na een nacht zonder pleisters![]()
Ben ik wel mooi van die plekken af. De kapper bleef af en toe haken achter die in mijn nek. Die andere bloedde af en toe door mijn bh bandje. Dag plekjes
Die had ik er zelf al opgedaan. Ook keirood. Mijn huid is gewoon wazig, snel geprikkeld. Sieraden, ziekenhuisbandjes, tape van het bloedprikken. Zodra de huid is afgesloten is het drama. Maar lekker aan de lucht drogen is toch beter.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:34 schreef Troel het volgende:
[..]
Hebben ze sensitive pleisters gebruikt? Anders kan het heel goed een reactie op de latex zijn in de pleister.
Gelukkig hebben daar nog een heeeeele zomervakantie voor.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:35 schreef Deepfreeze het volgende:
@:vencodark
Dan vandaag maar samen een liedje instuderen voor een show vanavond?![]()
#if you can't beat them, join them
Hier volgende week activiteitenweek, dan maandag erop boeken brengen en dan vrij.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier hebben we nog 2 weken tot de vakantie. Al hebben die pubers niet veel actie meer op school.
Gelukkig zijn die jongens de beste vrienden, die hebben tegenwoordig zelden gedoe. En vermaken ze zich samen ook prima.
En mochten ze wel ruzie krijgen, gaat de ene maar een rondje fietsen en de ander naar de boulderhal waar hij gratis kan boulderen. Dan ga ik een kop thee drinken op de bank. Voordeel van oudere kinderen
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:47 schreef Mushanga71 het volgende:
@:vencodark breng dat fluitje maar naar mij. Dan verdwijnt het in mn zwartegatenkeuken, net zoals het oortje wat zoon liet vallen. Poef. Weg![]()
Kan het écht nergens vinden he, niet tussen de muur en wasmasjien, niet bij de koelkast. Lag zelfs op mn buik om te kijken achter de keukenplint. Nope. Gewoon weg
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 08:32 schreef vencodark het volgende:
Mijn dochter had gisteren van school een toetertje gekregen maar het was al kapot.
Goh, jammer hè.![]()
![]()
Had mijn man het gisteravond, toen ik naar werk was, voor haar gemaakt.
Oh, kakquote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.
Knalrode dopjes met snoer!
Lag het is de jaszak van mijn man. Hij hing altijd zijn jas aan de barkruk en daar is het blijkbaar een keer ingegleden.
Volgende keer ff een foto makenquote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:19 schreef Hupje het volgende:
Ik moet achter elkaar 2x hetzelfde online formulier invullen. 1e keer... Vlotjes. 2e keer... 'uw antwoord klopt niet'. En ik meen dus echt dat ik hetzelfde heb ingevuld als de vorige keer
Das nog een betere optiequote:Op vrijdag 5 juli 2024 10:32 schreef Hupje het volgende:
[..]
Het gaat om overtyp dingen. Ik vraag vriend dadelijk wel
Wat een leven.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:48 schreef Mushanga71 het volgende:
Zoon heeft 52 dagen vakantie. 52! dagen😳
Zo stopte de oudste vorige week even zijn beugel in zijn broekzak omdat hij wat ging eten. Na het eten: onderbeugel weg. Hele huis afgezocht, niet te vinden. Hij is naar de keuken gelopen, heeft daar zijn beugel uitgedaan en is vervolgens naar de bank gelopen om daar te gaan zitten. Kussens zijn eraf geweest, onder de bank gekeken, niks. Echt. Hoe dan!quote:Op vrijdag 5 juli 2024 09:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wij zijn, tijdens thuisonderwijs, eens een half jaar een setje oordoppen kwijt geweest. Het ene moment lag het op de bar, waar hij werkte, de volgende dag was het weg.
Knalrode dopjes met snoer!
Lag het is de jaszak van mijn man. Hij hing altijd zijn jas aan de barkruk en daar is het blijkbaar een keer ingegleden.
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef LeNeHe het volgende:
O ja zo’n Bermuda driehoek hebben wij thuis ook. Van alles verdwijnt erin.
Oef Phaidra, dat is wel even balen! Gelukkig dat het bijna wisseldag was dan.
E. heeft sinds kort zo’n hyraxbeugel (waar ik eerst dacht dat het een heel gedoe zou zijn, maar valt alleszins mee) en die legt hem echt overal en nergens neer. Die zie ik ook nog eens verdwijnen ondanks het feit dat ik 100x roep dat ie in het beugelbakje moet
Mushanga, lekker lang 52 dagen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 60% gewijzigd door Mushanga71 op 05-07-2024 22:39:02 ]If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:55 schreef LeNeHe het volgende:
Jemig… lekker bezig, quote mezelf ipv post wijzigen![]()
Ik had een vaste beugel, die kon ik niet kwijtraken.quote:Op vrijdag 5 juli 2024 14:52 schreef LeNeHe het volgende:
O ja zo’n Bermuda driehoek hebben wij thuis ook. Van alles verdwijnt erin.
Oef Phaidra, dat is wel even balen! Gelukkig dat het bijna wisseldag was dan.
E. heeft sinds kort zo’n hyraxbeugel (waar ik eerst dacht dat het een heel gedoe zou zijn, maar valt alleszins mee) en die legt hem echt overal en nergens neer. Die zie ik ook nog eens verdwijnen ondanks het feit dat ik 100x roep dat ie in het beugelbakje moet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |