abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2024 @ 11:45:32 #101
319308 Tink89
To live is to dance
pi_214127160
Lief hoor dames, maar zo bedoel ik het dus niet. Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_214127250
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:
Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
Mag ik een beetje van die mindset? 8-)
pi_214127283
Dat het nu vanzelf gaat komt doordat je hebt volgehouden.

Ik zit ook alweer jaren op een stabiel gewicht, even afgezien van de zwangerschappen tussendoor. Dat voelt nu heel normaal maar 10-15 jaar geleden was dat best een strijd met als verschil dat de weegschaal bij mij de andere kant op moest.
pi_214127675
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Dat was bij ons ook een tip van de allergoloog of even met heet water afspoelen. :Y
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
  dinsdag 2 juli 2024 @ 18:52:23 #105
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214132120
Even heet water over het fruit helpt echt!
Maar waarom zou je het niet meer kopen omdat hij het niet kan eten?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214135865
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen :Y

Voor de nectarines heb ik de tip van @LeNeHe en @oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrust :+ Daarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last *O*
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.

Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.

Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.

Dank jullie voor de tips :*
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214136300
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer :) . Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima ^O^ hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
pi_214138378
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen :Y

Voor de nectarines heb ik de tip van @:LeNeHe en @:oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrust :+ Daarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last *O*
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.

Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.

Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.

Dank jullie voor de tips :*
Fijn Mushanga ^O^
I found myself alone,
pi_214139777
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer :) . Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima ^O^ hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 3 juli 2024 @ 09:18:55 #110
176471 oh-oh
pi_214139787
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 3 juli 2024 @ 09:38:01 #111
176471 oh-oh
pi_214139946
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
( Groucho Marx )
pi_214140021
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:38 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
Ik vind het ook geen enkel probleem om ze even te bakken met een schepje suiker hoor :9~. Vers eet ik hooguit 2 stukjes. Voor de smaak, maar verder waag ik me er niet aan.

Op groene kiwi's reageer ik ook heftig, maar die vind ik dan weer niet lekker genoeg om ook maar 1 stukje te eten. De gele zijn toch lekkerder. In mijn medisch dossier staat wel de kiwi-allergie benoemd. Het schijnt dat dat vaak samengaat met een allergie voor narcosemiddelen (als ik het goed heb onthouden). Daar heb ik dan weer geen last van, maar het moest en zou vastgelegd worden :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214140032
Bij ananas zijn het enzymen die eiwit verteren (en dus ook je mondvlees :+ ), geen allergenen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 3 juli 2024 @ 09:58:39 #114
176471 oh-oh
pi_214140079
:D Ik heb echt zoveel allergieen maar geen medisch dossier daar over.
Katten kun je me echt binnen 10 minuten afvoeren ( ik ben echt allergisch voor mensen die katten thuis hebben zelfs! ) , en er zijn een paar dingen, waaronder honing ( maar dat is random, dat ligt aan de pollen ) en ve-tsin, daar heb ik zelfs wel eens een klaplong van gehad :') .
Maar ik heb altijd medicatie bij me, en ik voel het meteen, dus ik neem dan gewoon mijn meds.
( Groucho Marx )
pi_214140370
Regen :(
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214140376
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Dank voor je uitleg!
Hete kraan gebruik ik voor zacht fruit en de magnetron voor het harde fruit :Y
Zoon was echt verdrietig toen het tot hem doordrong dat hij veel fruit niet meer zou kunnen eten.
Nu is hij in de gloria :D
If they say
pi_214140385
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2024 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
Had ik wel gedaan :D Ik moet alles ook even goed testen, gaan we de komende tijd doen.
If they say
pi_214140397
Ananas door de zoetzure kip :9
If they say
  woensdag 3 juli 2024 @ 10:36:45 #119
176471 oh-oh
pi_214140405
Thaise pineapple rice :9~
( Groucho Marx )
pi_214140509
Wow een klaplong door ve-tsin :o

Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I found myself alone,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 juli 2024 @ 10:52:05 #121
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214140546
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef LeNeHe het volgende:

Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214140689
Ach @LeNeHe ;( Lastig zulke beslissingen. En soms wordt alles ook gewoon even teveel.
Sterkte :*
If they say
pi_214140709
quote:
SPOILER
Dikke knuffel :*
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214141109
quote:

SPOILER
Oef, dat is zeker niet niks. En deze tijd van het jaar is altijd al hectisch, daar komen de persoonlijke zorgen nog bovenop. Veel sterkte :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214141114
In het kader van klein leed: ik had net een afsrpaak bij de kapper en moest vervolgens door de regen naar huis fietsen }:|. Toch jammer.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')