Mag ik een beetje van die mindset?quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:45 schreef Tink89 het volgende:
Het voelt niet als volhouden, het gaat echt vanzelf nu.
Dat was bij ons ook een tip van de allergoloog of even met heet water afspoelen.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberenquote:Op dinsdag 2 juli 2024 11:25 schreef vlindertje89 het volgende:
@:Mushanga71 je zou kunnen proberen of even opwarmen helpt. Ik heb soms beetje tinteltong/mond na eten van appel, maar nooit als ik het opwarm (30s in magnetron, je kan ook iets langer doen, beetje uitproberen en ligt ook aan je magnetron). Wellicht werkt dat voor andere fruitsoorten ook. Mn buurvrouwen hebben ook allebei hooikoorts en kruisallergie met allerlei fruit, maar kunnen dat verwarmd dan wel eten.
Fijn Mushangaquote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik kreeg die tip idd en ga dat zeker met appels proberen![]()
Voor de nectarines heb ik de tip van @:LeNeHe en @:oh-oh geprobeerd. Had er 2 in heet water uit de kraan in een bak gelegd, tijdens de voetbalrustDaarna was het water afgekoeld en toen nog even in heet water. Zoon heeft ze net gegeten en had amper last
![]()
Hij én ik zijn hier echt blij mee. Al doe ik het de volgende keer met heet water en dan niet laten afkoelen.
Kan ik ook weer nectarines en perziken kopen. Ik vind dat zó lekker maar zoon ook. En om het dan alleen te gaan eten, vind ik sneu voor hem. Vandaar dat ik ze niet meer wilde bestellen.
Ik ga dit met meer fruitsoorten doen, dan kijken in hoeverre de reactie vermindert en als dat niet genoeg blijkt, dan doe ik ze in de magnetron.
Dank jullie voor de tips
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.quote:Op woensdag 3 juli 2024 09:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Interessant! Ik heb het ook met ananas, maar wist niet waarom verwarmen helpt.
Ik vind het ook geen enkel probleem om ze even te bakken met een schepje suiker hoorquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:38 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Met verse ananas heeft bijna iedereen het, maar als ie niet vers is is het geen enkel issue.
Toch vind ik verse ananas zo lekker dat ik de blaren maar gewoon voor lief neem af en toe.
Dank voor je uitleg!quote:Op dinsdag 2 juli 2024 21:40 schreef vlindertje89 het volgende:
Het gaat er idd vooral om dat het warm wordt - de eiwitten in het fruit die lijken op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, zijn namelijk thermolabiel: ze veranderen als ze warm worden. En als die eiwitten dan veranderen, lijken ze niet meer genoeg op de pollen-eiwitten waar de allergie voor is, en komt er dus geen reactie meer. Dus hete kraan en magnetron werken op zelfde mechanisme, dus alleen magnetron proberen als hete kraan niet voldoende verwarmd krijgt is idd helemaal prima
hete kraan is meestal waarschijnlijk makkelijker inderdaad.
Had ik wel gedaanquote:Op woensdag 3 juli 2024 09:18 schreef oh-oh het volgende:
Alleen even heet water er overheen gieten is voldoende, ze hoeven niet liggen te weken hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
quote:Op woensdag 3 juli 2024 10:48 schreef LeNeHe het volgende:
Wow een klaplong door ve-tsin![]()
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Dikke knuffelSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Wow een klaplong door ve-tsin![]()
Ik zit op kantoor en heb echt een concentratie van 0 terwijl ik echt veel te doen heb. Maar mijn hoofd zit zo vol met gedachten en dingen.Oef, dat is zeker niet niks. En deze tijd van het jaar is altijd al hectisch, daar komen de persoonlijke zorgen nog bovenop. Veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Venus in pocketformaat
© loveli
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |