abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_214196153
Ik dacht ook echt even dat ik overdreven reageerde aangezien wat dagen achter de rug hebben die niet bepaald goed zijn voor mijn slaap.
Maar toen de ouders van B zijn andere vriendjes nog heftiger reageerden en het hele feestje wilden overslaan was ik toch wel opgelucht O-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214196265
Wat heftig Exode. En vervelend dat je er dan toch nog zo lang op moet wachten. Gelukkig wel vakantie, dat scheelt misschien.

Zoon was dit weekend op voetbalkamp. Vanwege de storm waren er gisteren overdag wat tenten ingestort en weer opzetten lukte qua tijd/mankracht niet meer, dus moesten alle kinderen gewoon thuis slapen. Man heeft zoon opgehaald na de wedstrijd en het was echt een vies stinkend stuiterend mannnetje dat binnenkwam. Eén gewone schoen en een voetbalschoen aan, zonder sokken ( :? ) Blauwe mond van de slushpuppy (wat er al heel lang op zat blijkbaar en niet zo snel eraf te boenen was) en mega enthousiast over de wedstrijd. Vanmorgen om 8 uur moest hij weer op de club zijn voor de rest van het programma.
pi_214196314
Jeetje exode, wat heftig zeg. Heel veel sterkte met het maken van de keuze.

FF, klinkt wel zoals een echt kamp hoort te zijn O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 7 juli 2024 @ 13:15:26 #244
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214196344
Oh exode dat is ook niet mis zeg!
Heftig, je zou van minder wakker liggen hoor.
Ik heb geen voetbal gekeken en er was ook helemaal geen geluid hier buiten, er zijn ook maar twee huizen oranje versierd in deze toch wel dichtbevolkte wijk :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214196911
Exode ik snap dat je er wakker van gelegen hebt, dit is niet mis! Maar verder geen specifieke aanleiding gevonden dan, behalve dat ze dus een tumor willen uitsluiten?
Heftig! Ondanks dat het ziekenhuis er geen haast bij voelt, lijkt het me toch spannend!

Zo’n film op een feestje die leeftijd lijkt me ook geen handige keuze (ondanks dat mijn 10-jarige wel van dat soort films houdt). Ik zou daarin nooit andere kinderen meenemen (ik hou er zelf ook helemaal niet van) en al helemaal niet in de bioscoop want op een groot scherm komt het toch allemaal wat heftiger binnen.

Nog een geluk dat die jongen zelf dus wel al verteld had wat ze gingen doen zodat het nog vooraf in de kiem te smoren is.
pi_214196976
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2024 12:51 schreef exode het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214197268
Goede tip, Vanyel. Nemen we mee in onze lijst van vragen als we naar de endocrinoloog gaan.

Hillie, nee, geen andere afwijkingen gevonden. De bloedwaardes kwamen overeen met wat ze bij de handscan zagen. Nu willen ze alleen nog uitsluiten dat er dus iets in zijn hersenen fout zit wat die hormonen aanmaakt. En het is standaard en ze doen het bij jongens vrijwel altijd, maar de arts had een uitgebreid verhaal over wat en hoe als het fout zit. Tot dat moment dacht ik 'het is de procedure, het is om het uit te sluiten' etc. Maar ik hing met buikpijn op.
En B die 15 minuten doodstil in zo'n tunnel moet liggen, is óok niet bepaald een leuk vooruitzicht.

Na alle uitslagen en gesprekken gaan we ook in overleg met de huisarts. B is een KID kind en dit kan wel eens een reden zijn om vervroegd contact te laten leggen via de huisarts.
pi_214198601
Ach @exode, dat is ook niet niks.
Ik heb een tijdje stage gelopen bij een onderzoeksgroep waar we ook scans van een uur deden bij kinderen, jonger nog (6-12jr) en die mochten altijd een film kijken of muziek luisteren in de scanner. En ze krijgen een knop mee naar binnen voor als ze in paniek raken oid en dan kunnen ze met degene die achter de scan computer zit praten. Bij ons vonden vrijwel alle kinderen het spannend, maar veruit de meesten ondergingen het hartstikke goed :). Geen garantie natuurlijk dat muziek/filmpje ook bij jullie zkh kan, maar meestal denken ze er bij kinderen wel beetje over na hoe ze het minder spannend kunnen maken. Hopelijk helpt dat iets voor je gevoel :* .

Hier ook hoop getoeter en vuurwerk (/explosies) gisteren, maar zit natuurlijk ook niet ver bij jou vandaan, dus verbaast me niks dat jullie dat ook hadden.
pi_214199884
Ik begreep dat de MRI maar 15 minuten gaat duren en ik erbij mag zitten. Hij krijgt muziek op en mag eventueel zelf wat meenemen om te luisteren. Zodra de datum bekend is en we wat dichter op die datum zitten, overleggen we met hem wat hij graag zou willen. Het Antonius heeft ook filmpjes voor kinderen om uitleg te geven, dus die ga ik ook met hem kijken.
pi_214200433
Dat klinkt al fijn! Onze scans waren zo lang omdat het voor onderzoek was en we ze ook nog spelletjes lieten doen in de scanner daarvoor. Maar zelfs zo lang ging eigenlijk altijd goed, dat wilde ik er vooral mee zeggen :). Vooraf de filmpjes kijken kan inderdaad enorm helpen! Fijn dat ze dat hebben.
pi_214204282
Heftig Exode!

Bij Kim is een tijd geleden een test gedaan toen ze nog bij de kinderarts onder controle was omdat ze best klein is.
Ik weet de naam niet meer, maar was voor een syndroom wat het zou kunnen verklaren. Als je dan leest wat dat allemaal voor gevolgen zou kunnen hebben was dat best eng. Gelukkig kwam er niks uit.
Geen oorzaak voor het klein zijn. Behalve dat ik ook maar 165 ben en vader niet veel langer.
Ze al jong ongesteld werd en ook al jaren ritalin slikt.

En verder volgen we hier trouw alle wedstrijden van Oranje! *O*
Kim en Tyler ook een aantal andere EK wedstrijden. En als we bij mijn vader zijn in het verpleeghuis die ook helemaal versierd is, is er ook altijd wel een wedstrijd te kijken.

Morgen krijg ik uitslag van bloedonderzoek. Ik ben telkens duizelig, tintelende vingers, afgekneld gevoel in linkerbeen, dikke voet en enkels die niet meer weggaan. Terwijl het niet warm is. Onder andere. Hopelijk komt er wat uit.
pi_214207287
Zo'n kinderfeestje op die leeftijd klink echt bizar, ik vind dat je je nog netjes hebt gehouden Exode! Ik weet nog dat ik een slaapfeestje had toen ik een jaar of 14 was, we gingen the dentist kijken en ik vond het echt vreselijk. Dan had het er bij mij nog gewoon mee te maken dat ik niet zo van de enge films was op dat moment, helemaal niet in combinatie met een groep kinderen waar je niet jezelf bij kon zijn zonder uitgelachen te worden. Maar voor kinderen van 9 en 10 jaar vind ik echt niet kunnen, al vinden ze het wel leuk, er zit niet voor niets een leeftijdsgrens op films.

Heel veel sterkte voor je spoiler trouwens, wat een zorgen ;( :*

Ingrid jij ook heel veel sterkte en beterschap, hopelijk levert de uitslag iets op en kan er dan ook naar een oplossing toegewerkt worden.

Ik moet nog 3 weken tot mijn vakantie en het voelt alsof mijn hele lijf en hoofd nu alvast in de proteststand gaan. Heb ook echt een super kort lontje, al moet ik waarschijnlijk ook gewoon ongesteld worden. Kan iemand de tijd wat vooruit zetten? 8)7
pi_214207384
Volwassenen krijgen ook muziek in een mri hoor :Y

Niet dat dat het gerammel en gestamp van het apparaat overstemt, maar dat terzijde.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214207443
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:19 schreef Vanyel het volgende:
Volwassenen krijgen ook muziek in een mri hoor :Y

Niet dat dat het gerammel en gestamp van het apparaat overstemt, maar dat terzijde.
Idd. Dat gestamp :{
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 8 juli 2024 @ 09:38:08 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_214207606
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 09:23 schreef Pinnenmutske het volgende:

[..]
Idd. Dat gestamp :{
Ik vond dat gestamp minder erg dan de radio 538 die ik te horen kreeg ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214208130
Ik snap dat je met buikpijn ophing na zo’n telefoontje exode! Het is niet niks allemaal.
Hoe was het kinderfeestje nog geweest? Hadden ze inderdaad gekozen voor een andere film?

Ingrid hopelijk komt er voor jou duidelijkheid dat je aan herstel kan werken!
pi_214208570
B vond het een leuk feestje, ze zijn thuis gebleven en hebben veel spellen gedaan en een Pokemon film gekeken. Er waren ook een paar Russiche jongens dat vond ie behoorlijk interessant. Ik haalde hem met een blij koppie op iig.

De moeder bood ter plekke haar excuses nog aan en voelde zich duidelijk ongemakkelijk. Ze bedankte me wel dat het zo was gegaan ipv dat B gewoon niet was gekomen.
pi_214209854
Ach @exode, wat een stress allemaal ;( Het zal niks zijn maar voordat je die zekerheid hebt... Knuffel voor jullie :*
En goed opgelost, een pokemonfilm ;)

Nou vind ik best wat van minimumleeftijd bij de bios. Zoon wil naar Deadpool vs Wolverine en dies 16+. Hij komt zelfs niet binnen samen met mij en dat vind ik idioot. Ik ben de ouder dus dan wil ik dat zelf kunnen bepalen? Forget it :X
En ik sta echt achter de minimum leeftijden voor films, maar Deadpool is meer humor dan wat anders.
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214210627
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:exode, wat een stress allemaal ;( Het zal niks zijn maar voordat je die zekerheid hebt... Knuffel voor jullie :*

Nou vind ik best wat van minimumleeftijd bij de bios. Zoon wil naar Deadpool vs Wolverine en dies 16+. Hij komt zelfs niet binnen samen met mij en dat vind ik idioot. Ik ben de ouder dus dan wil ik dat zelf kunnen bepalen? Forget it :X
En ik sta echt achter de minimum leeftijden voor films, maar Deadpool is meer humor dan wat anders.
T is 15 en heeft de Deadpoolfilms gezien. Ze heeft er zwaar de P in dat ze niet mee mag naar de bios.

Nog 2,5 uur en dan vakantie!! Ik ben thuis ingelogd, heb niks te doen.. zit de minuten weg te kijken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214210908
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 14:31 schreef Vicky het volgende:

[..]
T is 15 en heeft de Deadpoolfilms gezien. Ze heeft er zwaar de P in dat ze niet mee mag naar de bios.

Nog 2,5 uur en dan vakantie!! Ik ben thuis ingelogd, heb niks te doen.. zit de minuten weg te kijken.
Zoon ook en is al bezig met plannetjes om illegaal de bios binnen te komen of te illegaal kijken :D
GoT en Vikings enzo mag ie niet van me kijken maar Deadpool... :')

Yay, nu nog 2 uur tot je vakantie ;)
If they say
pi_214211363
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:00 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zoon ook en is al bezig met plannetjes om illegaal de bios binnen te komen of te illegaal kijken :D
GoT en Vikings enzo mag ie niet van me kijken maar Deadpool... :')

Yay, nu nog 2 uur tot je vakantie ;)
In België zijn het aangeraden leeftijden en mag het wel (het is er hier uiteindelijk niet meer van gekomen maar heb er toen ook voor gebeld, ze vonden de vraag heel raar, want natuurlijk mocht je dat als ouder gewoon zelf beslissen :D )

Misschien te combineren met je reisje naar Maastricht? Al heb ik geen idee hoe dat met openbaar vervoer de grens over gaat daar, of dat een beetje soepel werkt.
  maandag 8 juli 2024 @ 16:11:09 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_214211535
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 12:53 schreef Mushanga71 het volgende:
Ach @:exode, wat een stress allemaal ;( Het zal niks zijn maar voordat je die zekerheid hebt... Knuffel voor jullie :*

Het is een wettelijke regel en daarom heb je er zelf niets over te zeggen. Wachten totdat het thuis te zien is, dan ga je er wel zelf over.
Net zoals je er niets over te zeggen hebt dat je met 16+ geen bier mag kopen in de winkel, maar het wel thuis kan schenken aan je kind.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214211634
Het rare is wel dat games voor 16+ ook gerust door een 10-jarige gekocht kunnen worden in een winkel. Trek daarin dan ook gewoon één lijn lijkt me.

Ik ben een heel aantal keer op een gamebeurs in Duitsland geweest, en daar zijn alle stands van games voor 12/16+ helemaal afgetimmerd. Daar kom je ook alleen in met een bandje (als twijfelgeval), en ben je dat nog niet dan kun je dus niets van het spel zien. Het kromme was wel dat achter de schermen een minderjarige met perskaart wel gewoon een presentatie van zo'n spel bij kon wonen. Soms zelfs inclusief speelsessie met biertje erbij.
pi_214211850
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 15:46 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
In België zijn het aangeraden leeftijden en mag het wel (het is er hier uiteindelijk niet meer van gekomen maar heb er toen ook voor gebeld, ze vonden de vraag heel raar, want natuurlijk mocht je dat als ouder gewoon zelf beslissen :D )

Misschien te combineren met je reisje naar Maastricht? Al heb ik geen idee hoe dat met openbaar vervoer de grens over gaat daar, of dat een beetje soepel werkt.
Oehhh, wist ik niet dus zoon is nu aan het zoeken voor een bios in België :D Hopelijk in de buurt van Maastricht :)

Ik weet het @Troel Drank en sigaretten mogen niet en das prima maar ik vind dit toch wel een gigantisch verschil dan als 13 jarige met je mams naar een 16+ film. Met dit vind ik toch écht dat de ouder bepaalt. Die weet of het kind het aankan of niet. Dat een stel pubers de bios dan niet in komt, prima. Maar mèt een ouder... :N

Whahaha, zoon vraagt nu of we naar België kunnen verhuizen _O-

@FlyingFish games online bestellen, scheelt een hoop gedoe ;)
Maar ook met games bepaal ik of hij het mag spelen of niet en niet de leeftijd die erop staat.
If they say
pi_214212005
Exode, heftig, wat een zorgen om B, ik zou er ook wel wakker van liggen. Heel veel sterkte met alles wat er bij komt kijken :* :*

Fijn dat het feestje leuk was met een Pokemonfilm :) .

Ik twijfel heel erg om zelf naar de huisarts te gaan. Ik zit bepaald niet lekker in mijn vel en denk dat het allemaal gerelateerd is aan de overgang. Vooral mentaal zit het niet lekker, heel erg kort lontje en vaak opgefokt, maar ook qua energie is het slecht. De afgelopen dagen slaap ik 's middags op de bank omdat ik zo moe ben, voel me af en toe net een hoogbejaarde.....
pi_214212283
Ik zou idd naar de huisarts gaan Tolstoi. Dan kun je dit bespreken. Evt bloedprikken voor het een of ander om te kijken of er nergens tekorten zijn.
  maandag 8 juli 2024 @ 17:30:00 #267
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_214212377
@TolstoiFan ik zou ook even bloedprikken. Bij mij, net in de overgang, bleek mijn vitamine D flink te dippen. Nu ik dat bijslik gaat het een stukkie beter.
  maandag 8 juli 2024 @ 17:58:07 #268
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_214212642
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 16:40 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oehhh, wist ik niet dus zoon is nu aan het zoeken voor een bios in België :D Hopelijk in de buurt van Maastricht :)
Houd er rekening mee dat je daar al snel in Franstalig België zit. Sommige films zijn nagesynchroniseerd, bij andere krijg je dan dubbele ondertiteling (Nl en FR) of als je pech hebt alleen Frans.
pi_214212655
@TolstoiFan ik zit sinds 5 maanden aan de hormonen, femoston continu en voel me een stuk beterder. Ben weer meer mezelf en heb geen rare klachten meer. Moeheid is ook foetsie want ik deed ook tukkies overdag. Misschien daarom ook wel dat ik schoonschip aan het maken ben, geen idee😬.
Maar laat eerst idd bloedprikken en bespreek alles met de ha.
If they say
pi_214212674
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 17:58 schreef mousemicky het volgende:

[..]
Houd er rekening mee dat je daar al snel in Franstalig België zit. Sommige films zijn nagesynchroniseerd, bij andere krijg je dan dubbele ondertiteling (Nl en FR) of als je pech hebt alleen Frans.
Dat zag zoon idd, tweetalige ondertiteling.
Er zitten verschillende bioscopen dus we vinden vast wel iets. Maar blijft idioot dat ik voor Deadpool naar het buitenland moet :')

Zoon had een lumineus idee, ID 'vergeten' en doen alsof ie 16 is. Yeah, maar niet met mij erbij. De verschutting alleen al :D :')
If they say
pi_214212737
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:01 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Er zitten verschillende bioscopen dus we vinden vast wel iets. Maar blijft idioot dat ik voor Deadpool naar het buitenland moet :')

Zoon had een lumineus idee, ID 'vergeten' en doen alsof ie 16 is. Yeah, maar niet met mij erbij. De verschutting alleen al :D :')
Er zijn twee euroscopen niet ver van de grens. Half uur rijden gok ik.
pi_214212764
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:08 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Er zijn twee euroscopen niet ver van de grens. Half uur rijden gok ik.
Ah, das lekker dichtbij :) We reizen met ov dus dan zal het iets van een uur zijn. Moet nog wel uitvogelen hoe ik moet bussen/treinen in België :@
If they say
  maandag 8 juli 2024 @ 18:20:01 #273
35189 Troel
scherp en bot
pi_214212871
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:01 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]

Daar kom je niet snel mee weg ben ik bang, tenzij je eruit ziet alsof je dik in de 20 bent :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 8 juli 2024 @ 18:24:24 #274
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214212928
quote:

[..]

Ik weet het @:Troel Drank en sigaretten mogen niet en das prima maar ik vind dit toch wel een gigantisch verschil dan als 13 jarige met je mams naar een 16+ film. Met dit vind ik toch écht dat de ouder bepaalt. Die weet of het kind het aankan of niet. Dat een stel pubers de bios dan niet in komt, prima. Maar mèt een ouder... :N

@:FlyingFish games online bestellen, scheelt een hoop gedoe ;)
Maar ook met games bepaal ik of hij het mag spelen of niet en niet de leeftijd die erop staat.
Europolis/euroscoop in Maasmechelen

https://g.co/kgs/hNScMCV
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214212929
quote:
2s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:20 schreef Troel het volgende:

[..]
Daar kom je niet snel mee weg ben ik bang, tenzij je eruit ziet alsof je dik in de 20 bent :D
Nee, daarom :D
Vroeger waren ze minder streng. Bij Harry Potter werd de leeftijd steeds verhoogd en dochter is toen meegeweest al was ze jonger. Maarja, kannietmeer nu.
If they say
pi_214213036
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:24 schreef Ynske het volgende:

[..]
Europolis/euroscoop in Maasmechelen

https://g.co/kgs/hNScMCV
Dank! Die bios gaat het worden :)
If they say
pi_214213173
Dubbele ondertiteling wel inderdaad. Alleen de bovenste regel lezen. Went best snel weet ik nog van vroeger (toen gingen we met kinderfeestjes regelmatig in België naar de bios want veel goedkoper). Het enige nadeel daarna was, dat als ik thuis tv keek ik het eerste kwartier ook alleen nog maar de bovenste regel las :D

Wat heb ik toch verschillende kinderen. Het is hier kermis en de kinderen hebben ieder ¤100 gekregen van ons en van oma ook nog ¤10 op hun rekening.

De oudste heeft nog ¤60 over wat hij nog niet meegenomen had + het wisselgeld van de twee dagen dat hij is gegaan (is volgens mij ook nog zo’n ¤15). Hij gaat vanavond en misschien morgenavond nog. Vrijdag is hij niet geweest. En het geld van oma heeft hij ook nog niet gebruikt.

De jongste is met haar laatste ¤17,50 naar de kermis vanavond. Ze weet dat ze morgen niet meer kan gaan omdat ze het geld van dinsdag gisteren bijgelegd heeft om een dagkaart voor de Sjimmie te kopen. Had al een keer een euro van de oudste geleend en nog een oliebol met pin betaald omdat ze nog honger had. (Dat heeft ze nu dus van het contante geld thuis moeten laten want extra pinnen bovenop dat royale bedrag was niet de bedoeling). Het geld van oma had ze zaterdag al mee.
Dat geld brandt in haar hand.

Ben benieuwd of het morgenavond nog drama is dat ze niet kan gaan.

Hebben er bij beiden ook bij gezegd dat het niet op hoeft en dat ze van de rest iets mogen kopen of mogen sparen wat ze willen.
Zelfde opvoeding, ander resultaat :D
En natuurlijk een s het allebei goed. We hebben het gegeven om op de kermis te gebruiken (of te sparen/bewaren voor iets anders) mochten ze zelf weten. En ze hebben het beiden naar hun zin, dat is het belangrijkste

[ Bericht 5% gewijzigd door hilliebillie op 08-07-2024 19:11:10 ]
pi_214213399
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:52 schreef hilliebillie het volgende:
Dubbele ondertiteling wel inderdaad. Alleen de bovenste regel lezen. Went best snel weet ik nog van vroeger (toen gingen we met kinderfeestjes regelmatig in België naar de bios want veel goedkoper). Het enige nadeel daarna was, dat als ik thuis tv keek ik het eerste kwartier ook alleen nog maar de bovenste regel las :D

Wat heb ik toch verschillende kinderen. Het is hier kermis en de kinderen hebben ieder ¤100 gekregen van ons en van oma ook nog ¤10 op hun rekening.

De oudste heeft nog ¤60 over wat hij nog niet meegenomen had + het wisselgeld van de twee dagen dat hij is gegaan (is volgens mij ook nog zo’n ¤15). Hij gaat vanavond en misschien morgenavond nog. Vrijdag is hij niet geweest. En het geld van oma heeft hij ook nog niet gebruikt.

De jongste is met haar laatste ¤17,50 naar de kermis vanavond. Ze weet dat ze morgen niet meer kan gaan omdat ze het geld van dinsdag gisteren bijgelegd heeft om een dagkaart voor de Sjimmie te kopen. Had al een keer een euro van de oudste geleend en nog een oliebol met pin betaald omdat ze nog honger had. (Dat heeft ze nu dus van het contante geld thuis moeten laten want extra pinnen bovenop dat royale bedrag was niet de bedoeling). Het geld van oma had ze zaterdag al mee.
Dat geld brandt in haar hand.

Ben benieuwd of het morgenavond nog drama is dat ze niet kan gaan.

Hebben er bij beiden ook bij gezegd dat het niet op hoeft en dat ze van de rest iets mogen kopen of mogen sparen wat ze willen.
Zelfde opvoeding, ander resultaat :D
En natuurlijk een s het allebei goed. We hebben het gegeven om op de kermis te gebruiken (of te sparen/bewaren voor iets anders) mochten ze zelf weten. En ze hebben het beiden naar hun zin, dat is het belangrijkste
Haha, dat zou ook iets voor mij zijn ja, thuis dan ook nog alleen de bovenste regel lezen :D

Gek is dat he, dat er zoveel verschil per kind kan zijn ondanks dezelfde opvoeding. Hier is zoon de big spender en dochter zat op haar geld.

Als ze maar plezier op de kermis hebben ;)
If they say
  maandag 8 juli 2024 @ 19:41:51 #279
35189 Troel
scherp en bot
pi_214213659
Hier ook. Spaarrekening van de oudste groeit aan, jongste heeft daar veel meer moeite mee.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 8 juli 2024 @ 19:52:53 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214213786
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:52 schreef hilliebillie het volgende:
D
:o Ik vind het al zonde als ze een tientje verbrassen op de kermis! :D Ze krijgen van ons daar echt al heel lang geen geld voor.
Wat grappig toch, hoe dat toch overal zo kan verschillen. :Y
pi_214213871
Jongste kan hier ook meer geld uitgeven aan make-upjes en zo. Terwijl de oudste misschiennaf en toe een keer een broodje koopt op school als hij daar zin in heeft (ze mogen in de eerste in de pauze nog niet het terrein af om wat bij de supermarkt te halen). Maar verder vind ie alles zonde. Ook als wij iets willen kopen hoor. Dan hoeft dat van hem ook niet altijd, want kost (veel) geld.
pi_214213883
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 19:52 schreef BE het volgende:

[..]
:o Ik vind het al zonde als ze een tientje verbrassen op de kermis! :D Ze krijgen van ons daar echt al heel lang geen geld voor.
Wij gaan zelf ook graag naar de kermis. Vroeger voor de attracties (ik) of voor de schiettent (man). Nu alleen voor de biertent ;)
  maandag 8 juli 2024 @ 20:03:50 #283
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214213912
quote:

[..]

Ik weet het @:Troel Drank en sigaretten mogen niet en das prima maar ik vind dit toch wel een gigantisch verschil dan als 13 jarige met je mams naar een 16+ film. Met dit vind ik toch écht dat de ouder bepaalt. Die weet of het kind het aankan of niet. Dat een stel pubers de bios dan niet in komt, prima. Maar mèt een ouder... :N

@:FlyingFish games online bestellen, scheelt een hoop gedoe ;)
Je mag ook als ouder zelf bepalen, maar je kunt het niet voor de bioscoop bepalen. Zij zijn gewoon in overtreding namelijk als ze je zoon toelaten. Bij thuis-Pathé kun je doen wat je wilt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 8 juli 2024 @ 20:08:53 #284
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214213971
Mijn zoon kon zich echt helemaal op de kermis verliezen. Die waren we drie dagen helemaal kwijt. Omdat we niet op vakantie gingen kreeg hij ook echt wel een mooi bedrag van ons (vonden wij). Maar die ¤ 50,- was elk jaar minder waard. En we zijn op een gegeven moment ook wel omhoog gegaan.

Tegenwoordig vindt hij het zelf allemaal ook wat te duur en zonde van het geld, maar de kermis zelf trekt hem nog steeds wel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214214019
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:03 schreef livelink het volgende:

[..]
Je mag ook als ouder zelf bepalen, maar je kunt het niet voor de bioscoop bepalen. Zij zijn gewoon in overtreding namelijk als ze je zoon toelaten. Bij thuis-Pathé kun je doen wat je wilt.
Weet ik, ik neem het de bios ook absoluut niet kwalijk. Het is gewoon de bemoeizucht van de overheid die me dwars zit.
Net zoals het alcoholverbod. Wat krijg je dan, zuipketen, comazuipen en daaag toezicht. Zelfde met de vapes. De jeugd haalt het gewoon uit China met alle gevolgen van dien. Ben het pamperen een beetje zat ;)
If they say
  maandag 8 juli 2024 @ 20:25:03 #286
176471 oh-oh
pi_214214180
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 18:37 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dank! Die bios gaat het worden :)
Lanaken is ook prima
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214214220
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:25 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Lanaken is ook prima
Die heeft geen shoppingmall ;)
If they say
  maandag 8 juli 2024 @ 20:31:09 #288
176471 oh-oh
pi_214214248
En van 100 euro voor de kermis zakt mijn broek echt af, maar goed, ik ben echt al 100 jaar niet meer op een kermis geweest, dus geen idee wat dat kost.
Vrienden van me hadden met zes loten laatst kaartjes voor pretparken en zo gewonnen bij de postcodeloterij.
Die mocht ik aan mijn neefje en nichtjes geven van hun.
Nu komen hier vaak twee meiden van 14 en 9 en hun moeder heeft helaas net de diagnose borstkanker gekregen dus hun vakantie valt in het water. Vroeg ik of ze nog kaartjes over hadden, hop, alle 24 mogen ze naar dat gezin.
Ze hadden wel al gepland maar nog geen kaartjes geboekt. En ze vonden dit unaniem belangrijker, terwijl ze een van die kids maar 1 x gezien hebben. Zo lief!
( Groucho Marx )
  maandag 8 juli 2024 @ 20:31:33 #289
176471 oh-oh
pi_214214253
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:28 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Die heeft geen shoppingmall ;)
Ah wss is dat de reden waarom wij altijd daar gingen :')
( Groucho Marx )
  maandag 8 juli 2024 @ 20:38:53 #290
176471 oh-oh
pi_214214330
Oh ja de Expo in Genk is ook heel erg tof, daar zijn we eens naar een meet en greet met Tim Burton en een expo van hem geweest, daar is ook een mall in de buurt/
( Groucho Marx )
pi_214214334
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:31 schreef oh-oh het volgende:

[..]
Ah wss is dat de reden waarom wij altijd daar gingen :')
:D
We maken er gewoon een complete dag van ;)
If they say
pi_214215009
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2024 20:31 schreef oh-oh het volgende:
En van 100 euro voor de kermis zakt mijn broek echt af, maar goed, ik ben echt al 100 jaar niet meer op een kermis geweest, dus geen idee wat dat kost.
Vrienden van me hadden met zes loten laatst kaartjes voor pretparken en zo gewonnen bij de postcodeloterij.
Die mocht ik aan mijn neefje en nichtjes geven van hun.
Nu komen hier vaak twee meiden van 14 en 9 en hun moeder heeft helaas net de diagnose borstkanker gekregen dus hun vakantie valt in het water. Vroeg ik of ze nog kaartjes over hadden, hop, alle 24 mogen ze naar dat gezin.
Ze hadden wel al gepland maar nog geen kaartjes geboekt. En ze vonden dit unaniem belangrijker, terwijl ze een van die kids maar 1 x gezien hebben. Zo lief!
Is ook veel geld idd. Maar het is ook erg duur geworden. Maar dit is ook de max dat ze krijgen. We vinden het ook niet oké als ze dan ook nog eigen geld gaan bijleggen want dan is het einde zoek.

Als ik dan hoor dat sommige vriendjes ¤300 krijgen (en die zie ik ook echt van attractie naar attractie gaan of tig keer geld in de grijpers duwen dat ik ook echt wel denk dat het klopt). Daar zakt bij mij dan weer de broek van af. Maar aan de andere kant denk ik ook die zullen de vakantie dan weer anders indelen. Of in het geval van twee vrienden van oudste, die zijn erg vermogend en daar wordt altijd op allerlei gebieden met geld gegooid. Ach ieder z’n ding.

Dat is wel heel lief dat ze alle kaartjes aan die twee meiden gegeven hebben O+ hopelijk kunnen ze toch wat genieten deze vakantie ondanks de ellende
  maandag 8 juli 2024 @ 21:50:36 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214215319
300! :o 8)7
pi_214215330
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 19:52 schreef BE het volgende:

[..]
Ik probeer uit alle macht het niet zonde te vinden als mijn kind geld uitgeeft aan iets waar ik het niet aan zou uitgeven. Als hij er gelukkig van wordt, is het goed besteed geld.
Scheelt een hoop frustratie hier.
  maandag 8 juli 2024 @ 21:55:29 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214215380
quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2024 21:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik probeer uit alle macht het niet zonde te vinden als mijn kind geld uitgeeft aan iets waar ik het niet aan zou uitgeven. Als hij er gelukkig van wordt, is het goed besteed geld.
Scheelt een hoop frustratie hier.
Zeker! Maar wel hun eigen gespaarde geld. Als ze daarmee naar de kermis willen, be my guest.
Zonder oordeel hè, ik weet dat de kermis in sommige steden en dorpen echt een heel belangrijk fenomeen is, van ouder op kind overgedragen zeg maar.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:01:38 #296
35189 Troel
scherp en bot
pi_214218054
SPOILER
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214218129
@Troel :* Wel herkenbaar, ik heb dan ook vaak nog naderhand het gevoel dat ik alle extra hulp e.d. moet compenseren ofzo. Verstandelijk weet ik dat het nergens op slaat, maar gevoel zegt iets anders.
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:21:18 #298
35189 Troel
scherp en bot
pi_214218144
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:18 schreef TolstoiFan het volgende:
@:Troel :* Wel herkenbaar, ik heb dan ook vaak nog naderhand het gevoel dat ik alle extra hulp e.d. moet compenseren ofzo. Verstandelijk weet ik dat het nergens op slaat, maar gevoel zegt iets anders.
Owja, dat is waarschijnlijk de reden waarom ik net wel een was in de wasmachine gedaan heb :@
(Want het is zulk mooi weer en dan kunnen mijn jongens het wel ophangen, maar dan is het straks ook allemaal gedaan enzo)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214218154
Herkenbaar hoor die onzekerheid, ondanks 23 jaar samen waarvan 13 getrouwd. Aard van het beestje in mijn geval. Maar op sommige momenten kun je je daar echt wel naar van voelen :*

En die pijn lijkt me ook heel naar! Beterschap :*
pi_214218213
@Troel :* herkenbaar. Beterschap met de kneuzingen!
Fake it till you make it...
  dinsdag 9 juli 2024 @ 09:42:53 #301
35189 Troel
scherp en bot
pi_214218294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2024 09:24 schreef hilliebillie het volgende:
ondanks 23 jaar samen
Ow, dan heb ik nog wel even te gaan.

Maar wat fijn (nouja, voor mij dan) dat jullie het herkennen. Ik ben dus niet helemaal gek :@
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')