abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2024 @ 17:57:51 #201
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_214060882
:D Oh ja en de hondenkoelmatjes liggen weer in het voeteneind van mijn bed ook, heerlijk!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  woensdag 26 juni 2024 @ 21:18:08 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_214064243
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2024 15:11 schreef exode het volgende:)

B had vanochtend sport'dag', die was ingekort en met rustigere spellen. Hij was ZEIKnat toen ie thuiskwam en niet willen douchen he :{w
Mijn kinderen douchen inmiddels vrijwillig. Zonder timer. Met zeep. Meerdere keren per week.
pi_214065138
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2024 21:18 schreef amaranta het volgende:

[..]
Mijn kinderen douchen inmiddels vrijwillig. Zonder timer. Met zeep. Meerdere keren per week.
B doucht het liefste elke dag, of 2x per dag. Maar hij had een bui dat alles nee was.
pi_214066016
Ik heb vandaag twee keer gedoucht. Wij hadden zomerfeest vandaag dus vanaf vanmorgen 7:45 de hele dag buiten geweest tot 20:00 uur. Halverwege moest ik nog even een OR-shirt aantrekken, en aangezien alle andere kleding ook bezweet was ging ik me maar even helemaal omkleden dus toen kon ik ook best nog even twee minuten koel douchen… en bij thuiskomst kon alle schone kleding weer de was in :') gelukkig hebben we zonnepanelen ;) wel jammer dat het volgende week gelijk weer heel matig weer wordt…
pi_214066733
Zolang het zwembad in de tuin staat douche ik ook 2x per dag
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_214066908
B wil normaal gesproken minstens 1x per dag douchen, maar hij doucht in principe een keer of 3 per week. Anders vindt zijn huid het niet leuk. Nu met warmte, zweten, zonnebrand mag ie wel elke dag. En hij mocht vandaag dus 2 keer maar ja, daar had ie dus geen zin in. Echt knalrood hoofd, zeiknat shirt en haren en gewoon weigeren. Zit in de tuin met zijn voeten in het opblaaszwembad en zegt 'Kan er nieuw water in? Het stinkt' Dat ben jij zweetkees!

Maar goed, normaal gesproken ruikt ie fris, zeker nu hij de Loveli deo gebruikt, een stuk minder puberzweetgeur.

Ik spring zo voor de 2e keer vandaag onder de douche :) Heerlijk, even afkoelen.

En blij dat vrijdag de temperatuur zakt, dan is Juul haar kinderfeestje op de Kinderboerderij. Met 30 graden is dat toch afzien met van die hyper kleuters. En zoals het er naar uitziet eens geen hittegolf op haar verjaardag zondag.
pi_214068241
Pff, kind heeft mond-hand-voetzeer, echt geen pretje! Lopen doet pijn, schrijven doet pijn, eten doet pijn... iemand tips? Vooral voor eten, want zelf zuigen aan een rietje of een ijsje likken doet al pijn.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 27 juni 2024 @ 09:23:55 #208
35189 Troel
scherp en bot
pi_214068453
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 08:56 schreef SaskiaR het volgende:
Pff, kind heeft mond-hand-voetzeer, echt geen pretje! Lopen doet pijn, schrijven doet pijn, eten doet pijn... iemand tips? Vooral voor eten, want zelf zuigen aan een rietje of een ijsje likken doet al pijn.
O wat naar ;(

Geen tips helaas :{
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214068516
quote:
Boh, wat pijnlijk ;(
Ook geen tips, wens jullie wel sterkte en beterschap!
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_214068573
Dat klinkt naar :{ geen tips helaas. Beterschap!
pi_214068659
https://www.apotheek.nl/m(...)rvaring-bij-kinderen
@SaskiaR ik vond dit, misschien is dat even een oplossing tijdens het eten en drinken?
If they say
pi_214069005
Mijn dochter (3) heeft het een paar weken terug gehad. Enige wat hier hielp was voldoende paracetamol door de dag heen. En dan dronk ze water, at af en toe een halve zachte cracker, wat kale pasta en andere dingen waar weinig smaak/structuur aan zat. En soms banaan. Het is stom en zielig en het duurt lang. Sterkte. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 27 juni 2024 @ 10:49:35 #213
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_214069016
quote:
Ach wat sneu!
Misschien goed gevulde smoothies zoals dit?

Ingrediënten(Voor een persoon)
1 (bevroren) banaan
200 ml (plantaardige) melk
1 eetlepel pindakaas
Paar eetlepels havermout
Paar snufjes kaneel

Benodigdheden
Blender

Bereiding
1. Haal de banaan uit de vriezer en laat deze vijf minuten ontdooien. Zo wordt de banaan wat makkelijker te blenden.
2. Snijd de banaan in plakjes en voeg daarna de pindakaas, plantaardige melk en kaneel toe. Mix tot een romige smoothie.
Tip: Voeg een paar eetlepels havermout toe als je deze smoothie wilt eten als ontbijt. Door havermout toe te voegen vult de smoothie iets beter.
pi_214069021
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 10:49 schreef Morgane89 het volgende:

[..]
Ach wat sneu!
Misschien goed gevulde smoothies zoals dit?

Ingrediënten(Voor een persoon)
1 (bevroren) banaan
200 ml (plantaardige) melk
1 eetlepel pindakaas
Paar eetlepels havermout
Paar snufjes kaneel

Benodigdheden
Blender

Bereiding
1. Haal de banaan uit de vriezer en laat deze vijf minuten ontdooien. Zo wordt de banaan wat makkelijker te blenden.
2. Snijd de banaan in plakjes en voeg daarna de pindakaas, plantaardige melk en kaneel toe. Mix tot een romige smoothie.
Tip: Voeg een paar eetlepels havermout toe als je deze smoothie wilt eten als ontbijt. Door havermout toe te voegen vult de smoothie iets beter.
Thanks! Dat lukt inderdaad nog net, maar ook zuigen aan een rietje is al een beetje pijnlijk. Hopelijk is het snel over ;)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_214069146
Wat sneu ;( Hopelijk gaat het snel beter.
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_214069154
Beterschap voor je dochter, wat een rotziekte is het ook. Misschien kan talkpoeder nog helpen op de plekjes, dat deden wij bij onze dochter toen ze het had omdat de plekjes dan sneller indroogden.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 27 juni 2024 @ 11:29:34 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_214069329
quote:
Ijsjes, en waterpokken soft brush crème hielp hier

https://www.deonlinedrogi(...)_7dnd-RoCMcgQAvD_BwE
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_214070572
Pfoeh nou, nog 3 weken tot ik volledig vakantie heb, maar ik ga in spaarstand, zet mijn werk op een waakvlam, hoe je het ook wil noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_214070655
Klinkt als een verstandige keuze, die spaarstand, en wat fijn dat je die ruimte ook krijgt. Rustig aan doen!
pi_214070681
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:40 schreef exode het volgende:
Pfoeh nou, nog 3 weken tot ik volledig vakantie heb, maar ik ga in spaarstand, zet mijn werk op een waakvlam, hoe je het ook wil noemen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*

SPOILER
I found myself alone,
pi_214071335
Fijn dat je qua werk in de spaarstand kan! Klinkt alsof het hard nodig is!

Hier even een kleine jompel, gisteren een bod op ons huis geaccepteerd (er is nog niet getekend maar ik verwacht dat dat wel goed komt). Na 4 dagen op funda een stel al ongezien een bod gedaan en na kijken nog wat er boven op gedaan en zijn akkoord gegaan. Dus geen kijkmarathon nodig gehad (had ook echt geen hoger bod verwacht dan dit)
pi_214072092
@exode
SPOILER
En yay hillie *O* Prima toch op deze manier, geen gedoe verder :)
If they say
pi_214073307
quote:
Beterschap!

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2024 14:40 schreef exode het volgende:

SPOILER
Goedzo exode! Fijn dat het zo kan :*
Fake it till you make it...
pi_214077222
@SaskiaR, beterschap! Hopelijk is er wat verlichting te vinden voor kind!

@exode, klinkt als een hele goede beslissing om het even wat rustiger aan te doen. Het zijn pittige jaren, dus let ook op jezelf!

Pfff, in de klas van Simon heeft er iemand waterpokken. Simon heeft ze nog niet gehad. Mocht ie het krijgen, dan hoop ik dat de incubatietijd wat langer duurt, want volgende week mag hij waarschijnlijk afzwemmen voor B. Ik zou het zo sneu vinden als dat niet door kan gaan, na zijn vele oefenen. Hij heeft eindelijk zelf er ook vertrouwen in.
pi_214077312
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 09:51 schreef TolstoiFan het volgende:
@:SaskiaR, beterschap! Hopelijk is er wat verlichting te vinden voor kind!

@:exode, klinkt als een hele goede beslissing om het even wat rustiger aan te doen. Het zijn pittige jaren, dus let ook op jezelf!

Pfff, in de klas van Simon heeft er iemand waterpokken. Simon heeft ze nog niet gehad. Mocht ie het krijgen, dan hoop ik dat de incubatietijd wat langer duurt, want volgende week mag hij waarschijnlijk afzwemmen voor B. Ik zou het zo sneu vinden als dat niet door kan gaan, na zijn vele oefenen. Hij heeft eindelijk zelf er ook vertrouwen in.
Ach jemig, dat zou wel een heel vervelende samenloop van omstandigheden zijn -O-. Ik duim dat het gewoon door kan gaan!

@SaskiaR wat een rotziekte is het toch. Het klinkt ontzettend pijnlijk. Veel sterkte :*.

@exode goed dat je nu even voor jezelf kiest.

Hier ook nog even bizar druk vlak voor de zomer. Mijn hoofd loopt over maar er moet nog zoveel.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214077365
Tolstoi, duimen dat het afzwemmen inderdaad gewoon door kan gaan! Zo sneu zijn als dat niet zou kunnen.
pi_214077713
Ik ga duimen Tolstoi!

Wij hebben vanmiddag kinderfeestje van Juul en ze heeft vanochtend uitgedeeld in de klas O+ Ze had er zoveeeeel zin in, in prinsessenjurk naar school.

Maar ik was ondertussen in het ziekenhuis met B, bloedprikken en een rontgenfoto van zijn hand. Check vanwege zijn vroege puberteit. Hij was zo zenuwachtig en gespannen voor het bloedprikken. Paar jaar geleden moest ie ook en was ik zo dom om naar een lokaal Saltro ding te gaan. Dat was echt niet handig. Dus dat had ie ook in zijn hoofd.

Hij stond stijf van de zenuwen en dat kwam er na het prikken allemaal uit. Hij zat tegen flauwvallen aan. Maar ze waren ontzettend lief en behulpzaam in het ziekenhuis. Spierwit was ie, tijdje daar op zo'n behandelbank gelegen, sterke limo gedronken en daarna ging het weer. Toen nog die foto, alles ging in slow motion bij hem. Zware benen en heel stilletjes.

Net nog een uur thuis op de bank gelegen, appel op en mijnheer kreeg weer praatjes. Kleur op zijn wangen dus hij is naar school.

Na school komt ie nog naar Juul haar feestje, hij is pas om 2 uur uit en feestje is tot 3 uur maar hij wilde absoluut komen. O+ Onze reus van 1.60m tussen die kleuters _O-
pi_214077739
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:42 schreef exode het volgende:
Ik ga duimen Tolstoi!

Wij hebben vanmiddag kinderfeestje van Juul en ze heeft vanochtend uitgedeeld in de klas O+ Ze had er zoveeeeel zin in, in prinsessenjurk naar school.

Maar ik was ondertussen in het ziekenhuis met B, bloedprikken en een rontgenfoto van zijn hand. Check vanwege zijn vroege puberteit. Hij was zo zenuwachtig en gespannen voor het bloedprikken. Paar jaar geleden moest ie ook en was ik zo dom om naar een lokaal Saltro ding te gaan. Dat was echt niet handig. Dus dat had ie ook in zijn hoofd.

Hij stond stijf van de zenuwen en dat kwam er na het prikken allemaal uit. Hij zat tegen flauwvallen aan. Maar ze waren ontzettend lief en behulpzaam in het ziekenhuis. Spierwit was ie, tijdje daar op zo'n behandelbank gelegen, sterke limo gedronken en daarna ging het weer. Toen nog die foto, alles ging in slow motion bij hem. Zware benen en heel stilletjes.

Net nog een uur thuis op de bank gelegen, appel op en mijnheer kreeg weer praatjes. Kleur op zijn wangen dus hij is naar school.

Na school komt ie nog naar Juul haar feestje, hij is pas om 2 uur uit en feestje is tot 3 uur maar hij wilde absoluut komen. O+ Onze reus van 1.60m tussen die kleuters _O-
Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.
S. 2014
J. 2016
pi_214077807
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]
Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
pi_214077831
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:

[..]
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
Dan kun je dus thuis alvast plakken.
#ongevraagdetip
pi_214077921
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:

[..]
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
#ongevraagdetip
Wie weet als hij ooit weer moet :) Hopelijk zijn de onderzoeken na vandaag klaar.
pi_214079249
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:

[..]
#ongevraagdetip
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.

Maar hij heeft er geen schrik voor en pijn doet het hem ook niet zegt ie.
pi_214079276
Arme B exode, hopelijk is hij het strakjes weer een beetje vergeten op het feestje van Juul :)

Wiehaaaaaaa, Vikings Valhalla seizoen 3 komt vanaf 11 juli op Netflix *O* Geeft me nog voldoende tijd om seizoen 1 en 2 nog een keer te kijken. En Vikings... _O-

En 18 juli Cobra kai seizoen 6. Dat wordt s'nachts kijken, ofzo :+
If they say
pi_214079531
Veel plezier vanmiddag @exode *O*. En wat sneu voor B.

En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214079818
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Veel plezier vanmiddag @:exode *O*. En wat sneu voor B.

En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:03:16 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214079899
quote:

Ik heb van de week nog 2 paar sandalen van Gabor gekocht, vind ik heerlijk lopen, maar of dat voldoende voetbed is weet ik niet.

vrijdag 28 juni 2024 @ 14:05:47 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214079925
quote:

Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator vrijdag 28 juni 2024 @ 14:05:56 #238
5428 crew  miss_sly
pi_214079927
quote:

Panama Jack.
Ik heb daarvan twee paar sleehak sandalen, en ondanks dat ze hoger zijn, lopen ze heerlijk en kan ik er echt kilometers op wandelen. Ze hebben ook lagere modellen.

https://www.panamajack.nl/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_214079930
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:55 schreef LeSage het volgende:

[..]
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.
Ik zie op de website wel dat je (betere) inlegzooltjes hebt voor birkenstocks. Maar die blijven er los in liggen, dat lijkt me niet werken voor open schoenen. Er zijn ook vervangende voetbedden, maar dat zijn alsnog de 'standaard' birkenstocks. Helemaal op maat zie ik niet terug.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214079936
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214079997
Gabor en PanamaJack hebben wel een paar modellen die er comfortabel en toch nog een beetje modern uitzien. Die wil ik wel eens uitproberen :). Ik zie dat Nelson beide merken in de collectie heeft en toevallig heb ik nog punten op mijn klantenkaart staan voor korting ^O^.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:21:38 #242
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_214080044
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:07 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.
Ook blauwe met een wit voetbed trouwens.

Vind de rolling softs sowieso erg comfortabel. Dus zelfs al je geen voetbed-swap wil doen kan ik ze aanraden.

[ Bericht 4% gewijzigd door Whiskers2009 op 28-06-2024 14:27:56 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_214080284
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.
Ook blauwe met een wit voetbed trouwens.

Vind de rolling softs sowieso erg comfortabel. Dus zelfs al je geen voetbed-swap wil doen kan ik ze aanraden.
Ik wil het wel eens uitproberen iig :Y. Mijn Nike's lopen echt fijn hoor, icm inlegzolen. Maar in de temperaturen van afgelopen week is het wel lekker om met iets luchtigers te kunnen afwisselen zonder dat het gelijk weer pijn oplevert.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214080291
@Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Sandalen draag ik niet door mijn zooltjes, nooit iets geschikts gevonden.
pi_214080299
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
De schoenen die ik had werden gewoon keihard afgekeurd door de podotherapeut :') _O-.

Ik had 3 paar schoenen mee naar de afspraak. Op 1 paar heb ik icm inlegzooltjes nog even mee gelopen bij gebrek aan beter, maar die waren toch niet stevig genoeg. Dat zat voor geen meter. Een ander paar was gewoon te smal. Ook voor mijn voet, dus die draag ik nu toch ook maar niet meer. Langzaam aan een nieuwe collectie opbouwen dus oO<.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214080359
Durea heeft sandalen waar het voetbed uit kan om een eigen voetbed in te leggen. De meeste modellen vind ik erg oubollig, een aantal zouden misschien nog kunnen.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, ik heb net genoeg steun aan m’n Birkenstocks.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 15:40:04 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_214080827
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Wolky *)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214080849
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:

[..]
Kun je ook bij de huisarts aanvragen en dan thuis al aanbrengen :)
S. 2014
J. 2016
pi_214080869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.

Emla verdoofd de huid waardoor ze het prikken niet voelen, maar als hij geen pijn heeft klinkt dat niet heel zinvol...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 28 juni 2024 @ 15:54:06 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_214080963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens gehoord dat dat ook een lichamelijke reactie kan zijn waarbij de bloedvaten zich samentrekken en daardoor een onwel gevoel veroorzaken. Maar hoe het precies zit weet ik niet. #klok #klepel #misschielweltotaleonzin
pi_214081185
B had geen pijn, ook niet tijdens de prik. Hij stond gewoon stijf van de spanning. Dat kwam eruit na het bloedprikken, ik ken zo'n reactie wel van die andere moeder in huis..... Bij de vaccinaties had ie het niet en ook de beruchte Corona testen gingen soepel destijds.

Hij is gelukkig helemaal bijgetrokken, trok alle kleuters net mee het springkussen op en had weer kleur op zijn wangen en bijdehandte opmerkingen.

Kinderfeestje was erg leuk, maar al die kleuters donderen om he zo einde schooljaar, heel letterlijk ook. Buiten dat was het supergezellig, perfect weer, leuk sfeertje bij de kinderboerderij, blije koppies en nou ja veel plezier dus. Juul ging net huilend naar dansles maar aangezien het de laatste kleuterdans les is, moest en zou ze gaan. En ter plekke werd ze juichend onthaald dus de glimlach was snel terug.
pi_214081340
Het is een lichamelijke reactie waarbij door een bepaald reflex (wat wordt uitgelokt door iets) de bloeddruk daalt en de hartslag daalt waardoor er minder bloed rondgepompt wordt. De hersenen zijn het hoogst gelegen in het lichaam en houden er als eerste tijdelijk mee op.

Je kunt het proberen te voorkomen door je bloedsomloop horizontaal te houden en dus liggend te prikken.

Emla kun je tegenwoordig volgens mij ook kopen bij de etos.
pi_214081378
Ik heb vandaag betaald gewerkt, een teamuitje georganiseerd, heel veel gestreken en de badkamer gepoetst. De kleine heren hebben een feestje en de grote zit boven te werken.

Nu zit ik dus in mijn ondergoed met een biertje en een goed boek in de tuin! 8-)
  vrijdag 28 juni 2024 @ 20:10:29 #254
35189 Troel
scherp en bot
pi_214083199
Liggend prikken! En ja, dat werd bij corona ook veelvuldig gedaan. Wellicht spuit elf, maar daar waren speciale hokjes voor waar wij dan mensen naar konden doorverwijzen in plaats van zittend spuiten meteen in dezelfde lijn
(heb een aantal maanden voor de ggd gewerkt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214083330
*O* Simon mag volgende week inderdaad afzwemmen voor B! Zo mooi om te zien, dat ie zich in een aantal weken ontwikkeld heeft van alleen maar huilen en jammeren tijdens de zwemles naar vol zelfvertrouwen duiken door het gat, onder de mat door en achterover laten vallen *O* O+

Morgen zijn kinderfeestje en volgende week wordt ie alweer 7 jaar *O*
pi_214083415
Afzwemmen *O*

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 20:10 schreef Troel het volgende:
Liggend prikken! En ja, dat werd bij corona ook veelvuldig gedaan. Wellicht spuit elf, maar daar waren speciale hokjes voor waar wij dan mensen naar konden doorverwijzen in plaats van zittend spuiten meteen in dezelfde lijn
(heb een aantal maanden voor de ggd gewerkt.
Moest je wel een half uur wachten ipv 15 minuten :P
Ooit flauw gevallen bij een vaccinatie als kind. Dus de eerste liggend geprikt. Dat ging prima, dus de rest wel gewoon zittend.
Maar ik ben gewoon goed in flauwvallen/bloeddruk dips bij pijn :o

SPOILER
pi_214084582
Mijn man moest ook elke keer verplicht mee als ik bloed moest prikken. Ik ben niet bang voor naalden of bloed, maar ik word er lichamelijk gewoon naar van, en in die mate dat ik daarna niet zelfstandig veilig naar huis kan. Het duurt wel even voor dat helemaal weg is. Inentingen of ander soort prikken heb ik geen last van.

Klinkt als een fijn kinderfeestje Exode! Heerlijk weer ervoor ook vandaag, niet meer zo belachelijk heet, maar gewoon oké.

Wij hebben vandaag de groepsindeling gekregen. Zoon baalt lichtelijk omdat hij geen meester krijgt, maar vind het vooral stom dat hij de beste vriendin van z’n zusje in de klas krijgt :D De klas van de meiden wordt opgedeeld (ze gaan van 3 halve groepen 3 naar 2 halve groepen 4), dus die gaan wat vriendinnetjes missen helaas, maar een beste vriendin blijven ze bij, dus ze vinden het prima zo. En nu tijd voor een geheel vrij weekend *O*
pi_214084753
Ooit bijna onderuit gegaan bij bloed aftappen. Trok wit weg en ik werd gesommeerd te gaan liggen. Ik kan tegen bloederig, heel goed zelfs, maar dat mijn bloed in een buisje stroomt? No way :{w
Sindsdien kijk ik met bloedtappen de andere kant op en nooit meer een probleem gehad.

Toen ik mijn vingertopje er half had afgehakt met een botte elektrische heggen/grasschaar, heb ik meteen de boel dichtgehouden, vinger onder de kraan gehouden, zwaluwstaart laten knippen, erop geplakt en vinger dicht getapet. Pas weken later, toen het genezen was de schade bekeken. Wilde niet weten hoe diep die snee was :') :@

Geniet van je vrije weekend @FlyingFish :)

Morgenochtend komt kleinzoon hier, gaan dochter en schoonzoon wat saampjes doen :)
If they say
pi_214086404
Vasovagale syncope, ontzettend veelvoorkomende vorm van flauwvallen. (1 op de 3 mensen maakt het zelf mee, soms enkel keren, soms vaker).

Ik heb het tig keer gezien toen ik nog prikte op de poli (niet op de afdeling, daar ligt vrijwel iedereen al), tijdens het vaccineren voor de GGD en op mijn huidige werk wanneer emoties hoog zitten bij cliënten, of collega’s te weinig eten of (zoals ikzelf ook) niet lang steriel kunnen staan. (Ik ga gewoon na 5 minuten tegen de vlakte. Standaard :+ combinatie van warmte, stil staan en lage bloeddruk)

Deze pagina van het LUMC legt het wel goed uit :
https://www.lumc.nl/afdel(...)-vasovagale-syncope/

Kan dus helpen om vlak tevoren nog even goed te drinken, of iets met zout te eten. (Of suiker, dat staat niet in het artikel maar wij hebben dextrose in de buurt liggen.) En bovendien liggend prikken als, zoals ze dat zo mooi zeggen op die pagina, je bloeddrukreflex wat los zit :)
pi_214086439
Ik kan absoluut niet tegen bloed, word al naar als ik een ziekenhuis instap. Maar ik kan me blijkbaar wel focussen als ik er echt moet zijn voor een dierbare.
Mijn vader heeft voor hij overleed 6 weken op de IC en 3 weken op medium care gelegen en dan ging ik gewoon met figuurlijke oogkleppen naar binnen.

Alle medische bezoekjes van de kinderen doe ik ook en dat waren er best veel de afgelopen 2 jaar. Dan nog mijn eigen onderzoeken en gesprekken in het ziekenhuis. Je zou denken dat ik een pro ben, maar pas geleden vroeg een vriendin of ik mee kon met haar naar het ziekenhuis en zei ik toch echt nee. Ik vrees dat ze dan meer met mij bezig moet zijn dan zichzelf.

Toen mijn schoonmoeder geopereerd werd aan een hersentumor, we stonden te wachten in de gang, de chirurg vertelde wat ze hadden gedaan, was er een verpleegkundige die mij steeds witter zag worden en mij uit de groep 'trok'. Ik zat tegen neervallen aan zeg maar.
pi_214086927
@Candaasje thnx voor de link! Druivensuiker hadden we de laatste keer al mee inderdaad (en een filmpje op de telefoon ter afleiding (ook al is ie 12). Ook waren we met het hele gezin dus misschien ook voldoende afleiding deze keer. Hadden bewust hem als laatste laten prikken zodat makkelijk iemand met hem naar buiten zou kunnen gaan zonder dat het schema in de war ging. Man heeft er ook last van, al is dat sinds de corona
vaccinaties wel beter. Die heeft ie gewoon alleen gehaald en zonder (dreiging tot) flauwvallen.

Maar beiden inderdaad ook bij bloed en bij man ook van verhalen over bloed, gaat het mis. Bij zoon misschien ook wel van de verhalen, maar daar wordt nog niet zoiets tegen verteld. Dus dat weet ik niet.

Alhoewel toen hij een keer in z’n had gesneden had en dat gehecht moest worden hij heel geïnteresseerd heeft zitten kijken. En toen hij dat weer wilde doen bij het beoordelen van de wond dat het niet goed ging bijna. (Misschien een stukje adrenaline)
pi_214086949
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 08:53 schreef Candaasje het volgende:
Vasovagale syncope, ontzettend veelvoorkomende vorm van flauwvallen. (1 op de 3 mensen maakt het zelf mee, soms enkel keren, soms vaker).

Ik heb het tig keer gezien toen ik nog prikte op de poli (niet op de afdeling, daar ligt vrijwel iedereen al), tijdens het vaccineren voor de GGD en op mijn huidige werk wanneer emoties hoog zitten bij cliënten, of collega’s te weinig eten of (zoals ikzelf ook) niet lang steriel kunnen staan. (Ik ga gewoon na 5 minuten tegen de vlakte. Standaard :+ combinatie van warmte, stil staan en lage bloeddruk)

Deze pagina van het LUMC legt het wel goed uit :
https://www.lumc.nl/afdel(...)-vasovagale-syncope/

Kan dus helpen om vlak tevoren nog even goed te drinken, of iets met zout te eten. (Of suiker, dat staat niet in het artikel maar wij hebben dextrose in de buurt liggen.) En bovendien liggend prikken als, zoals ze dat zo mooi zeggen op die pagina, je bloeddrukreflex wat los zit :)
Dat ja. En alles in je onderlijf goed aanspannen als je langer staat en het voelt aankomen. Heeft me vaker gered bij de kassa in de supermarkt

Ik had het regelmatig, vanaf mijn puberteit al. Dit jaar nog maar 1 keer (en toen kon ik optijd in bed gaan liggen en mijn man wakker maken). Teveel buikpijn en in de nacht is de bloeddruk al laag.

Het is bij mij ook hormoon afhankelijk denk ik. In de puberteit was het erger. En tijdens de zwangerschap dipte hij ook nogal in het midden (record 80/50, na 10minuten fietsen en 3 trappen oplopen, 25 weken zwanger :D ). Als het dan al laag is, ga je ook sneller onderuit.

SPOILER
Bloed kan ik prima tegen. Alleen naalden die net het lichaam ingaan (bij mij/kind/op tv) en dingen met oogballen. Bleh.
Maar ik heb geen enkel probleem dat er volgende week een moedervlek verwijderd moet worden en daarvoor verdovingen moet krijgen. Daar zie ik toch niks van.
pi_214087560
Ohja, met mn beide zwangerschappen had ik ook een te lage bloeddruk. Had toen altijd een rolletje salmiak van lakrisal bij me.
Mijn bloeddruk was altijd al laag, tot de overgang :') Nu bloeddrukverlagers en dat gaat nu goed. Vraag ik me toch af hoe hoog die hoge bloeddruk geweest zou zijn als ik vroeger geen lage bloeddruk had gehad.

Kleinzoon ligt in zn bedje. Het is de bedoeling dat ie slaapt. Nou, vergeet het maar :D
If they say
  zaterdag 29 juni 2024 @ 12:42:56 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_214088699
Voor mijn tremor kunnen ze betablockers voorschrijven. Side effect: bloeddruk omlaag. Laten we dat maar niet doen :D Hier ook altijd al een vies lage bloeddruk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 29 juni 2024 @ 12:47:49 #265
176471 oh-oh
pi_214088749
Ik heb echt mn leven lang een naaldenfobie gehad na een allergietest als klein kind.
Mijn ouders hadden me niks verteld, ik ging naar het ziekenhuis met mijn moeder, en kreeg in beide armen van boven tot onder prikjes met stof, mijn moeder moest me op schoot hebben met mijn gezicht naar haar toe, terwijl iemand mijn arm vast hield en een ander iemand maar bleef prikken. Moeder janken, ik gillen, ik ben zelfs ontsnapt en heb me ergens verstopt in het ziekenhuis, groot fiasco :')
Plus ik was overal allergisch voor dus ik werd er ook nog eens echt heel erg ziek van.
En wat ik zelf het allerstomste vond was dat mijn zusje lekker met mijn nichtjes ging zwemmen toen we thuis kwamen en ik niet mee mocht.
Kon echt geen naalden meer zien daarna zonder me heeeeeeeel naar te voelen.
Maar tijdens corona zoveel mensen met prikangst aan de lijn gehad en gerustgesteld dat ik er zelf ineens helemaal geen last meer van heb!
Ik had laatst weer eens een abces in mn borst en de ha heeft het zo onverdoofd open gesneden, was echt een golfbal, de assistente ging bijna onderuit, die moest de kamer uit, ik vond het supercool om te zien, maar ja, dat was ook geen naald _O-
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_214089161
Al heel veel bloed laten trekken en geen angst voor naalden of wat dan ook.

Behalve extreme hitte zoals op 26 juni. Toen viel ik bijna van mijn suske.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_214089299
Ik kan ook zo intens slecht tegen naalden. Dat koude staal dat je ader inglijdt. :r

Tijdens het opzetten prik ik regelmatig in m'n vinger, maar da's anders. Laatst wel nog per ongeluk een splash formaldehyde in m'n vinger gespoten, dat was een heel bijzonder soort pijn die ik nog niet eerder had ervaren. Ik ben benieuwd of ik nog ontbind als ik ooit begraven word. ;)
pi_214089389
Ik kan dan niet tegen bloed enzo, maar zelf geprikt worden vind ik geen issue. Zelfs de slagaders prikken die niet goed gingen, doen niets met mijn gesteldheid.

Ik heb wel een aantekening in mijn medische dossier dat ik als kind helemaal niet goed werd van algehele verdoving. Via zo'n mondkapje, ik weet er zelf niets van, maar mijn moeder werd blijkbaar zelfs de operatiekamer in geroepen. Ik ging hoesten en stopte niet meer. Sindsdien nooit meer verdoofd geweest, maar er staat een rood vlaggetje in mijn dossier.

Verloofde loopt met een pasje op zak dat ze antistoffen in haar bloed heeft, ook een leuke, want het is een medisch mirakel hoe ze daaraan is gekomen. Het bleek bij 1 van de vele testen toen we voor KID werden ingeschreven en beperkte de zwanger worden mogelijkheden behoorlijk.
pi_214089408
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:48 schreef exode het volgende:
Ik kan dan niet tegen bloed enzo, maar zelf geprikt worden vind ik geen issue. Zelfs de slagaders prikken die niet goed gingen, doen niets met mijn gesteldheid.

Ik heb wel een aantekening in mijn medische dossier dat ik als kind helemaal niet goed werd van algehele verdoving. Via zo'n mondkapje, ik weet er zelf niets van, maar mijn moeder werd blijkbaar zelfs de operatiekamer in geroepen. Ik ging hoesten en stopte niet meer. Sindsdien nooit meer verdoofd geweest, maar er staat een rood vlaggetje in mijn dossier.

Verloofde loopt met een pasje op zak dat ze antistoffen in haar bloed heeft, ook een leuke, want het is een medisch mirakel hoe ze daaraan is gekomen. Het bleek bij 1 van de vele testen toen we voor KID werden ingeschreven en beperkte de zwanger worden mogelijkheden behoorlijk.
Da's ook spannend als je nog eens een keer onder narcose moet dan.

Ik krijg binnenkort waarschijnlijk een coloscopie ivm verdenken van crohn of colitis. Dat gaat onder een roesje. Nog nooit eerder gehad, dus ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
pi_214089447
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 12:42 schreef Troel het volgende:
Voor mijn tremor kunnen ze betablockers voorschrijven. Side effect: bloeddruk omlaag. Laten we dat maar niet doen :D Hier ook altijd al een vies lage bloeddruk.
Ik heb die een poosje geslikt, dat was geen grapje bij te snel opstaan en warmte enzo :')

Ik ben dus heel dol op ziekenhuizen, dat is vast ook een afwijking :+ Ik heb ook wel (hersen)operatie bijgewoond, zo fascinerend O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_214089521
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:51 schreef -Spring het volgende:

[..]
Da's ook spannend als je nog eens een keer onder narcose moet dan.

Ik krijg binnenkort waarschijnlijk een coloscopie ivm verdenken van crohn of colitis. Dat gaat onder een roesje. Nog nooit eerder gehad, dus ben benieuwd hoe ik dat ga ervaren.
Roesje is handig. Ik schijn gewoon de hele tijd bij geweest te zijn en zinvol gepraat te hebben. Man heeft 1,5 uur na de ingreep afscheid van me genomen. En ik was 2 uur na de ingreep boos dat hij weg was. Ik kon helemaal niks herinneren van begin roesje tot 2 uur erna. En hij dacht echt dat ik vol bij was :D
(Ik lag er een paar daagjes ivm vastzittende galsteen)

De fentanyl spuit die ik destijds kreeg deed ook zijn werk. Alleen elke keer dat ik zo'n spuit heb gehad ging mijn bloeddruk onderuit. Na de tweede keer kon ik de verpleegkundige waarschuwen dat ze alvast mijn hoofdeinde van het bed omlaag kon zetten.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 14:31:23 #272
176471 oh-oh
pi_214089776
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Ik heb die een poosje geslikt, dat was geen grapje bij te snel opstaan en warmte enzo :')

Ik ben dus heel dol op ziekenhuizen, dat is vast ook een afwijking :+ Ik heb ook wel (hersen)operatie bijgewoond, zo fascinerend O+
:D Mensen boeit me niet zo veel, maar ik heb wel eigen honden gecastreerd etc, echt tof om te doen!
( Groucho Marx )
pi_214089799
Een roesje/sedatie (of is dat iets helemaal anders?) had ik bij mijn slaapendoscopie.

Kan me niks herinneren.
Werewolf
pi_214089865
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 14:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Een roesje/sedatie (of is dat iets helemaal anders?) had ik bij mijn slaapendoscopie.

Kan me niks herinneren.
Een roesje is een lichte sedatie volgens mij.
pi_214090270
Naalden, geen problemen mee. Ben echter net geprikt door een daas. Das wat minder :X
Voelde wat prikken maar had ruzie met de parasol op de buggy van kleinzoon. Voelde wel een prik maar schonk er geen aandacht aan. Tot we in de schaduw waren en ik keek. Zat ie vast aan mn vinger en hield vast. Er maar vanaf afgemept :') Nu een rode plek. Kijken of dat ook zo'n enorme blauwe plek gaat worden als van een muggensteek. Ohnee, kan niet. Vinger }:|
If they say
pi_214090374
Oeh, Daas kan echt een rotplek geven. Succes :X
pi_214090418
Ik had nooit issues met naalden maar raar genoeg gingen ze naarmate ik vaker geprikt werd voor die stomme kanker ging het wel meer pijn doen. Zelfs bloed prikken werd onaangenamer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_214090691
Hier nooit last van gehad gelukkig, maar de tandarts lacht me nog altijd uit als ik lig te piepen bij een verdoving :') Komt er 1.80m aan stoere vrouw binnen met tattoo's en piercings en dan janken om een verdovingsprikje.
Maar terecht natuurlijk, die prikken zijn hels!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_214090746
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:45 schreef Deepfreeze het volgende:
Oeh, Daas kan echt een rotplek geven. Succes :X
Tis nu nog steeds een rode vlek, geen bult. Misschien mazzel gehad dat ie nog geen gif heeft kunnen inspuiten ofzo. Ik wacht het wel af.
Gelukkig was ik het slachtoffer en niet zoon of kleinzoon :+
If they say
pi_214090838
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 16:14 schreef PoesInDoos het volgende:
Hier nooit last van gehad gelukkig, maar de tandarts lacht me nog altijd uit als ik lig te piepen bij een verdoving :') Komt er 1.80m aan stoere vrouw binnen met tattoo's en piercings en dan janken om een verdovingsprikje.
Maar terecht natuurlijk, die prikken zijn hels!
Gruwel idd
Werewolf
pi_214091152
Die prikken in de kaak zijn idd hel :X Gelukkig bijna nooit gaatjes maar als wel, wordt ie echt zónder verdoving gevuld.
If they say
  zaterdag 29 juni 2024 @ 17:43:47 #282
176471 oh-oh
pi_214091788
De tandarts heeft altijd van die verdovende gel, dat scheelt echt 80%
( Groucho Marx )
pi_214092522
Tandarts verdoving kan me niks schelen. En hoe jonger de tandarts is, hoe beter de technieken. De laatste zat echt heel mal te wiebelen op het tandvlees, maar dan voel je dus nauwelijks iets van de prik.
Sowieso, alles beter dan het gevoel van het boren. Ik zit met hun koude water al vaak op de grens van 'te doen'.
Al was dat water de laatste keer ook al lauw *O*
pi_214093840
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 17:43 schreef oh-oh het volgende:
De tandarts heeft altijd van die verdovende gel, dat scheelt echt 80%
Dat heeft de tandarts gebruikt toen mn kies getrokken moest worden en hij weigerde het zonder verdoving te doen :')
Maar verder, nope :N
If they say
pi_214093864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 18:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Tandarts verdoving kan me niks schelen. En hoe jonger de tandarts is, hoe beter de technieken. De laatste zat echt heel mal te wiebelen op het tandvlees, maar dan voel je dus nauwelijks iets van de prik.
Sowieso, alles beter dan het gevoel van het boren. Ik zit met hun koude water al vaak op de grens van 'te doen'.
Al was dat water de laatste keer ook al lauw *O*
Als je gevoelige tandhalzen hebt, kan de tandarts er een spulletje op doen. Geen idee hoe het heet, het wordt iig niet vergoed. Maar het werkt wél. Doet de mondhygiënist er bij mij op na de behandeling en daar ben ik heel blij mee :)
If they say
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:06:27 #286
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_214094636
Ik mocht tijdens het half jaar chemo-ellende elke keer naar de OK-recovery om me te laten prikken. Hele lieve mensen die altijd raak prikten en ik kreeg dan een ijsje O+

Ik hou nog steeds - gek genoeg - van ziekenhuizen. Maar dat heb ik altijd al gehad.
  zaterdag 29 juni 2024 @ 21:33:59 #287
35189 Troel
scherp en bot
pi_214095323
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 13:56 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik heb het af en toe gebruikt, maar dat was tijdelijk en noodzakelijk om overeind te blijven. Maar voor langere tijd zoiets gebruiken ben ik nog niet ver genoeg voor ben ik van mening.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_214097563
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 15:28 schreef Mushanga71 het volgende:
Naalden, geen problemen mee. Ben echter net geprikt door een daas. Das wat minder :X
Voelde wat prikken maar had ruzie met de parasol op de buggy van kleinzoon. Voelde wel een prik maar schonk er geen aandacht aan. Tot we in de schaduw waren en ik keek. Zat ie vast aan mn vinger en hield vast. Er maar vanaf afgemept :') Nu een rode plek. Kijken of dat ook zo'n enorme blauwe plek gaat worden als van een muggensteek. Ohnee, kan niet. Vinger }:|
Oef :X. Dazen zijn echt nare beesten, ze bijten ipv prikken. Op het moment dat ze op je zitten, ben je eigenlijk te laat al. In Zweden had ik een beet op mijn been. Ik krijg al grote bulten van muggen, maar dit was next level. Enorme harde schijf, het werd ook warm en dik. Deed goed zeer ook. Hopelijk valt het bij jou mee, op je vinger is dat helemaal niet tof.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_214098113
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 22:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oef :X. Dazen zijn echt nare beesten, ze bijten ipv prikken. Op het moment dat ze op je zitten, ben je eigenlijk te laat al. In Zweden had ik een beet op mijn been. Ik krijg al grote bulten van muggen, maar dit was next level. Enorme harde schijf, het werd ook warm en dik. Deed goed zeer ook. Hopelijk valt het bij jou mee, op je vinger is dat helemaal niet tof.
Ah, vandaar de 2 gaatjes. Dit beest bleef met zn kop vastzitten, met zn kaken dus😖 op mn ringvinger. Voor nu jeukt het niet eens en is het nog steeds een vlek.
Omdat ie bleef vastzitten kon zoon um goed zien dat we weten dat het een daas was. Ik dacht een horzel :')
Het bloedde wel wat maar heb het meteen uitgezogen met mn mond. Handig wel :N :')
Hoelang duurde het bij jou voor het zo'n megabult werd?
If they say
  zaterdag 29 juni 2024 @ 23:32:20 #290
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_214098141
Ik ben een keer door een daas in mijn gezicht gebeten. Hij kwam onder mijn helm tijdens het motorrijden :X
Het leek mee te vallen, maar de volgende dag op mijn werk werd mijn gezicht dikker en dikker. Uiteindelijk hebben ze me op mijn werk weggestuurd en ben ik naar de ha gegaan. Maar die kon verder ook niks doen. De volgende dag had mijn gezicht weer normale afmetingen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_214098287
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:32 schreef livelink het volgende:
Ik ben een keer door een daas in mijn gezicht gebeten. Hij kwam onder mijn helm tijdens het motorrijden :X
Het leek mee te vallen, maar de volgende dag op mijn werk werd mijn gezicht dikker en dikker. Uiteindelijk hebben ze me op mijn werk weggestuurd en ben ik naar de ha gegaan. Maar die kon verder ook niks doen. De volgende dag had mijn gezicht weer normale afmetingen.
:o daar ben je ook klaar mee :X

Ben ooit eens op vakantie in Canada door een daas (of meerdere) te pakken genomen. Mennn had echt ook 3 enorme bulten op mijn been, voelde aan alsof het helemaal ontstoken was en de volgende dag vlogen we naar huis. Was echt niet fijn.
I found myself alone,
pi_214098300
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:32 schreef livelink het volgende:
Auw😳 in je gezicht😳
Het voelt wat branderig als ik er overheen wrijf. Morgen maar afwachten dan. Uiteraard zoiets in het weekend :')
If they say
pi_214098347
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:48 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
:o daar ben je ook klaar mee :X

Ben ooit eens op vakantie in Canada door een daas (of meerdere) te pakken genomen. Mennn had echt ook 3 enorme bulten op mijn been, voelde aan alsof het helemaal ontstoken was en de volgende dag vlogen we naar huis. Was echt niet fijn.
Wat een kutbeesten zijn dit dan. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Laat morgen wel weten of mn vinger er nog aan zit. Ben er niet gerust op :{
If they say
pi_214101290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat een kutbeesten zijn dit dan. Had er nog nooit van gehoord, tot vandaag. Laat morgen wel weten of mn vinger er nog aan zit. Ben er niet gerust op :{
En? Zit je vinger er nog aan?

Ik heb vannacht belabberd geslapen… werd om half 4 wakker vanwege luidruchtige figuren onder het slaapkamerraam (wij wonen in een flat dus dat weerkaatst nogal) maar ik durfde er niets van te zeggen want ze waren lijntjes coke aan het snuiven 8)7
Toen ik eindelijk weer wat in slaap viel zat er weer een mug }:| en nu ben ik gaar :O
I found myself alone,
  zondag 30 juni 2024 @ 13:32:26 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_214101296
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Er zijn verschillende namen voor de daas. Mogelijk ken je het wel onder een andere naam ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 30 juni 2024 @ 14:36:48 #296
176471 oh-oh
pi_214101901
Dazen zijn echt rot ja, en vaak op bepaalde plekken heel erg aanwezig, die ik dan echt weken vermijd.
Ik heb een vriendin die allemaal zalfjes maakt, en heb brandnetelzalf voor alle soorten prik en jeuk en dat werkt echt supergoed wel!
( Groucho Marx )
pi_214102417
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:29 schreef LeNeHe het volgende:

[..]
En? Zit je vinger er nog aan?

Ik heb vannacht belabberd geslapen… werd om half 4 wakker vanwege luidruchtige figuren onder het slaapkamerraam (wij wonen in een flat dus dat weerkaatst nogal) maar ik durfde er niets van te zeggen want ze waren lijntjes coke aan het snuiven 8)7
Toen ik eindelijk weer wat in slaap viel zat er weer een mug }:| en nu ben ik gaar :O
Oh, boh, das kut :{ en tegen cokesnuivers is het idd verstandig om niks te zeggen. Die hersens zijn verkrekt😖
Oordopjes een optie? Ik kan niet zonder, hoor de muggen dus ook nooit ;)

Vinger zit er nog aan :P en heeft nog steeds dat rode plekje. Denk dat het komt omdat ik die plek meteen in mn mond stak en wel allergisch ben voor muggen maar niet voor dazen.
Snap ik wel dat als het op een plek zit waar je niet met je mond bijkan, dat anders ligt :+

quote:
2s.gif Op zondag 30 juni 2024 13:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Er zijn verschillende namen voor de daas. Mogelijk ken je het wel onder een andere naam ;)
Jup, paardenvlieg maar dacht dat dát een horzel werd genoemd. Dus niet :P

Handig die zalfjes @oh-oh :Y Ik moet maar es wat in huis halen tegen muggenjeuk. Ben die megagrote blauweplekken wel zat.
If they say
pi_214102506
Fijn dat het niet erger is geworden Mushanga.
Haha, zie het helemaal voor me dat iemand aan z’n grote teen sabbelt vanwege een daas.

Ja goed idee oordopjes, ga er maar eens wat klaarleggen.
I found myself alone,
  zondag 30 juni 2024 @ 15:47:35 #299
176471 oh-oh
pi_214102920
Mijn neefje is allergisch voor muggenbulten en zelfs bij hem hielp de zelfgemaakte brandnetelzalf in Suriname.
Oh ja hij was zelf zijn eigen verjaardag vergeten want hij zat in Trier met school :D
( Groucho Marx )
pi_214103864
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2024 23:29 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ah, vandaar de 2 gaatjes. Dit beest bleef met zn kop vastzitten, met zn kaken dus😖 op mn ringvinger. Voor nu jeukt het niet eens en is het nog steeds een vlek.
Omdat ie bleef vastzitten kon zoon um goed zien dat we weten dat het een daas was. Ik dacht een horzel :')
Het bloedde wel wat maar heb het meteen uitgezogen met mn mond. Handig wel :N :')
Hoelang duurde het bij jou voor het zo'n megabult werd?
Gek genoeg heb ik de beet niet opgemerkt op het moment zelf. Ik dacht eerst dat het een muggenbult was, maar na 2 dagen werd dat ding dus zo enorm (15-20 cm doorsnede :X) dat het kwartje viel. We wisten al dat ze op de camping rondvlogen. Het was meer een ontsteking dan een allergische reactie. Of een combi…
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')