Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:42 schreef exode het volgende:
Ik ga duimen Tolstoi!
Wij hebben vanmiddag kinderfeestje van Juul en ze heeft vanochtend uitgedeeld in de klasZe had er zoveeeeel zin in, in prinsessenjurk naar school.
Maar ik was ondertussen in het ziekenhuis met B, bloedprikken en een rontgenfoto van zijn hand. Check vanwege zijn vroege puberteit. Hij was zo zenuwachtig en gespannen voor het bloedprikken. Paar jaar geleden moest ie ook en was ik zo dom om naar een lokaal Saltro ding te gaan. Dat was echt niet handig. Dus dat had ie ook in zijn hoofd.
Hij stond stijf van de zenuwen en dat kwam er na het prikken allemaal uit. Hij zat tegen flauwvallen aan. Maar ze waren ontzettend lief en behulpzaam in het ziekenhuis. Spierwit was ie, tijdje daar op zo'n behandelbank gelegen, sterke limo gedronken en daarna ging het weer. Toen nog die foto, alles ging in slow motion bij hem. Zware benen en heel stilletjes.
Net nog een uur thuis op de bank gelegen, appel op en mijnheer kreeg weer praatjes. Kleur op zijn wangen dus hij is naar school.
Na school komt ie nog naar Juul haar feestje, hij is pas om 2 uur uit en feestje is tot 3 uur maar hij wilde absoluut komen.Onze reus van 1.60m tussen die kleuters
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:46 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Wellicht voor een volgende keer emla zalf vragen? James was ook panisch voor prikken door alle ervaringen, maar met emla gaat hij bijna fluitend prikken.
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:
[..]
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
Wie weet als hij ooit weer moetquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
Dan kun je dus thuis alvast plakken.
#ongevraagdetip
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:56 schreef Roosje84 het volgende:
[..]
Emla heeft ook pleisters, die hebben wij gebruikt voor de vaccinatie werkte prima. Ik zag van de week dat deze tegenwoordig ook bij de Etos verkrijgbaar zijn.
Dan kun je dus thuis alvast plakken.
#ongevraagdetip
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Veel plezier vanmiddag @:exode. En wat sneu voor B.
En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Ik heb van de week nog 2 paar sandalen van Gabor gekocht, vind ik heerlijk lopen, maar of dat voldoende voetbed is weet ik niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
En hebben jullie tips voor sandalen? Sinds een paar maanden heb ik orthopedische inlegzooltjes. Ik merk dat dat me erg helpt. Maar ik heb momenteel eigenlijk maar 1 paar gympen waar ze goed inpassen en die draag ik dus bijna elke dag. De sandalen die ik heb (ok, met uitzondering van mijn teva's) zijn heel platte dingen en ik kan daar helaas niet meer op lopen. Elke keer als ik klachten heb, komt dat door die sandalen. Dus die zijn exit. Maar in sandalen kan ik ook de inlegzooltjes niet gebruiken. Welke sandalen zijn qua ondersteuning enigzins ok en zien er ook nog een beetje leuk uit?
Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Panama Jack.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:28 schreef Phaidra het volgende:
Ik zie op de website wel dat je (betere) inlegzooltjes hebt voor birkenstocks. Maar die blijven er los in liggen, dat lijkt me niet werken voor open schoenen. Er zijn ook vervangende voetbedden, maar dat zijn alsnog de 'standaard' birkenstocks. Helemaal op maat zie ik niet terug.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:55 schreef LeSage het volgende:
[..]
Dure optie wellicht, maar volgens mij kun je birckenstocks zelfs met je eigen voetbed laten maken.
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gabor heeft sandalen met een verwijderbaar voetbed. Volgens mij die met "rolling soft".
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:07 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar dat ziet er toch niet uit? Ik heb zwarte inlegzolen, gemaakt op een 3D-printer. Lijkt me in sandalen echt geen gezicht.
Ik wil het wel eens uitproberen iigquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb zwarte rolling soft sandalen van Gabor. Met een zwart voetbed.
Ook blauwe met een wit voetbed trouwens.
Vind de rolling softs sowieso erg comfortabel. Dus zelfs al je geen voetbed-swap wil doen kan ik ze aanraden.
De schoenen die ik had werden gewoon keihard afgekeurd door de podotherapeutquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Sandalen draag ik niet door mijn zooltjes, nooit iets geschikts gevonden.
Wolkyquote:Op vrijdag 28 juni 2024 14:44 schreef Hupje het volgende:
@:Phaidra Tip voor de volgende keer: neem de paren schoenen mee waar je de zooltjes veel in wilt dragen en laat ze zo bijsnijden dat ze in die schoenen passen.
Sandalen draag ik niet door mijn zooltjes, nooit iets geschikts gevonden.
Kun je ook bij de huisarts aanvragen en dan thuis al aanbrengenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:53 schreef exode het volgende:
[..]
Die kregen we aangeboden maar moest een uur (?) intrekken. Een uur extra wachten met een gespannen jochie leek me niet ideaal.
Emla verdoofd de huid waardoor ze het prikken niet voelen, maar als hij geen pijn heeft klinkt dat niet heel zinvol...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.
Maar hij heeft er geen schrik voor en pijn doet het hem ook niet zegt ie.
Ik heb ooit eens gehoord dat dat ook een lichamelijke reactie kan zijn waarbij de bloedvaten zich samentrekken en daardoor een onwel gevoel veroorzaken. Maar hoe het precies zit weet ik niet. #klok #klepel #misschielweltotaleonzinquote:Op vrijdag 28 juni 2024 13:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat doet dat dan? Hier namelijk ook een kind dat ziek wordt na bloedprikken (overgeven, dreigen tot flauwvallen). Bij vaccinatie ook dreigen tot flauwvallen.
Maar hij heeft er geen schrik voor en pijn doet het hem ook niet zegt ie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |