Wie is "they" in zijn visie? En hoe weet hij dat "they" geen water wil leveren voor wasmachines ?quote:
Het zal meer gaan om zijn golfbanen die onder bepaalde wetgeving geen drinkwater meer mochten gebruiken om het gras te sproeien.quote:Op maandag 24 juni 2024 18:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wie is "they" in zijn visie? En hoe weet hij dat "they" geen water wil leveren voor wasmachines ?
Heeft hij weer een complot van Democrats ontdekt ?
En mogelijk fantaseerde hij dat van die wasmachines, want boos over zijn golfbaan ?quote:Op maandag 24 juni 2024 18:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zal meer gaan om zijn golfbanen die onder bepaalde wetgeving geen drinkwater meer mochten gebruiken om het gras te sproeien.
Trump liegen, incoherente bullshit uitslaan en fantaseren? Say it aint so!quote:Op maandag 24 juni 2024 18:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
En mogelijk fantaseerde hij dat van die wasmachines, want boos over zijn golfbaan ?
Het is ook zo.... dat als hij "they" verwijt dat zijn golfbaan minder water krijgt, vanwege droogte en dat mensen drinkwater nodig hebben...... hij zich niet zo populair maakt. Dat voelt hij.. en vandaar bietje liegen over wasmachines? ????
Maar Trumps gedachtenkronkel kan idd zijn dat hij niet openlijk kan praten dat zijn golfbaan weinig water krijgt, of andere golfbanen......quote:Op maandag 24 juni 2024 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Trump liegen, incoherente bullshit uitslaan en fantaseren? Say it aint so!
Niet alleen dat, maar hoe je het ook went of keert, zijn America First beleid zal linksom of rechtsom in het nadeel zijn van ons in Europaquote:Op maandag 24 juni 2024 16:48 schreef Tijger_m het volgende:
Ik vind het zorgwekkend overigens dat sommige mensen, zelfs in Nederland, zo dwepen met een verkrachter en fraudeur, persoonlijk zou ik mij daar verre van houden.
Dit soort statements getuigt toch wel van nul komma nul politiek inzicht.quote:Op zaterdag 22 juni 2024 03:19 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dan is 'de kiezer' niet goed wijs. Simples. Leeftijd mag vrijwel altijd een argument zijn, maar is het in dit geval gewoon niet. En daar mogen de dems best wel meer op hameren imho.
Wat hep die Harris allemaal gedaan dan dat die zo slecht zou zijn?quote:Op maandag 24 juni 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort statements getuigt toch wel van nul komma nul politiek inzicht.Het is de bedoeling om stemmen te winnen, niet mensen weg te jagen.
Wie ben jij om zomaar te bepalen wat wel en geen argumenten kunnen zijn? Biden is oud, dat is een feit. Gaat hij cognitief hard achteruit of niet? Of iets er tussenin? Wat gebeurt er als hij wel te hard achteruit gaat, dan krijgen we dus Harris? Willen we dat wel? (Het antwoord is nee). Dat zijn gewoon geldige vragen, daar ben je het ook schijnbaar mee eens want je begint wel ineens weer over Trump. Dus of die vragen zijn voor Biden ook geldig of je bent gewoon een laffe hypocriet.
Overigens is Biden nu nog wel scherp genoeg om mee te doen, maar hij moet echt een andere VP kiezen. Dan kunnen mensen met een gerust hart op hem stemmen.
Ze is links, vrouw en niet zo blank.. En ze heeft niet haar best gedaan zich politiek te profileren.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:10 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Wat hep die Harris allemaal gedaan dan dat die zo slecht zou zijn?
Zijn de talkingpoints van de favoriete youtubekanalen veranderd? Ik las hiero altijd dat Biden zwaar dementerend was en amper nog iets coherents kon zeggen, volgens sommige Fok Fox-users. (More Dakka wellicht niet, ik veegde voor het gemak alle proTrump-antiBiden-figuren even op een hoop, excuus)quote:Op maandag 24 juni 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
Overigens is Biden nu nog wel scherp genoeg om mee te doen
Ik heb dat MD nooit zien beweren hoor.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:34 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Zijn de talkingpoints van je favoriete youtubekanalen veranderd? Ik las hiero altijd dat Biden zwaar dementerend was en amper nog iets coherents kon zeggen, volgens sommige Fok Fox-users
Binnenkort dat live debat, he? (indekken.nl)
Oh, zou kunnen. Dan was het iemand anders die hoopt dat Trump gaat winnen. Excuus MD.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:46 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb dat MD nooit zien beweren hoor.
Geen probleem. Maar echt niet iedereen die kritiek heeft op Biden of de Democraten in het algemeen is een Trump-aanhanger. Belangrijk om te onthoudenquote:Op maandag 24 juni 2024 23:51 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Oh, zou kunnen. Dan was het iemand anders die hoopt dat Trump gaat winnen. Excuus MD.
Internet is een apart fenomeen inderdaad.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Geen probleem. Maar echt niet iedereen die kritiek heeft op Biden of de Democraten in het algemeen is een Trump-aanhanger. Belangrijk om te onthoudenVooral omdat de bubbel hier zo belachelijk sterk is.
Ze heeft een verleden als een zeer 'tough on crime' aanklager waardoor ze impopulair is bij de extreem-linkse flank van de partij, en bij zwarte kiezers in het algemeen. Ook bij de bredere basis trouwens, bij de primaries voor 2020 lag ze er al meteen uit. Daarnaast is ze bij het grote publiek impopulair omdat ze enorm nep over komt en geen enkele expertise bijdraagt. Daar komt dan nog boven op dat iedereen weet dat ze alleen maar gekozen is vanwege haar geslacht en huidskleur, vanwege het gedoe in 2020. Biden had al gezegd een vrouw als VP te nemen en na Floyd moest dat dus per se een zwarte vrouw worden.quote:Op maandag 24 juni 2024 23:10 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Wat hep die Harris allemaal gedaan dan dat die zo slecht zou zijn?
Ik wil Harris wel. Die gaat gewoon verder met relatief progressief beleid en het benoemen van progressievere SCOTUSsen. Veel beter dan het alternatief. Al vind ik Harris verder het charisma van een zak hout hebben.quote:Op maandag 24 juni 2024 20:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit soort statements getuigt toch wel van nul komma nul politiek inzicht.Het is de bedoeling om stemmen te winnen, niet mensen weg te jagen.
Wie ben jij om zomaar te bepalen wat wel en geen argumenten kunnen zijn? Biden is oud, dat is een feit. Gaat hij cognitief hard achteruit of niet? Of iets er tussenin? Wat gebeurt er als hij wel te hard achteruit gaat, dan krijgen we dus Harris? Willen we dat wel? (Het antwoord is nee). Dat zijn gewoon geldige vragen, daar ben je het ook schijnbaar mee eens want je begint wel ineens weer over Trump. Dus of die vragen zijn voor Biden ook geldig of je bent gewoon een laffe hypocriet.
Overigens is Biden nu nog wel scherp genoeg om mee te doen, maar hij moet echt een andere VP kiezen. Dan kunnen mensen met een gerust hart op hem stemmen.
De laatste strohalm voor Maga zijn een paar evangelicals. Dus je moet die genoeg paaien met symboliek en het wegslaan van muren tussen kerk en staat. De kerk moet weer de staat worden en politici moeten gewoon lekker kunnen graaien.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 06:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Moest die man niet naar het gevang? En wat is dat met dat schilderij (van Jezus?) , dat kruis en ikoon op de achtergrond? Heeft hij dat altijd?
Dat is net zo'n groot probleem voor Trump. Twee dingen zijn er aan de hand:quote:Op dinsdag 25 juni 2024 00:22 schreef Barbusse het volgende:
Wat is er kop-in-het-zand-steken aan het benoemen van het feit dat Biden nog geen 4 jaar ouder is dan Trump? Waarom is de leeftijd wel een probleem voor Biden, maar niet voor Trump? De laatste komt aantoonbaar mentaal zwakker en incoherenter over dan Biden.
Met een beetje mazzel wint Biden en geeft hij het na inauguratie snel op waardoor Harris president wordt. Dan hebben ze een president die niet hoogbejaard is én niet knettergek.quote:Op dinsdag 25 juni 2024 10:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Dat is net zo'n groot probleem voor Trump. Twee dingen zijn er aan de hand:
1.) "De MAGA kant" schreeuwt het harder van de daken dat Biden te oud is, omdat ze verder weinig hebben om campagne op te voeren.
2.) De afleiding van de dagelijkse cognitieve achteruitgang van Trump is zo groot dat het niet uitmaakt of hij 67 of 77 is. Die man is gewoon overduidelijk knettergekDus iedereen roept dat hij eigenlijk opgenomen moet worden ipv dat hij oud is.
Ik weet wel wat erger is..doe mij die huidige opa maar, die wel zinnige dingen doet en zegt. Die andere opa zou hier in NL namelijk al gepaste zorg en een casemanager dementie hebben gehad
Waarom is ze een totale randebiel? Omdat ze voor de goede zaak strijdt tegen dark moneyquote:Op dinsdag 25 juni 2024 16:29 schreef Arnhemunited het volgende:
Waarom moet je als je naam verbasterd wordt tot 3 letters (MTG, AOC), je altijd als een totale randdebiel gedragen?
[ x ]
Jij vindt dit normaal gedrag van iemand die in het HoR zit?quote:Op woensdag 26 juni 2024 00:23 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Waarom is ze een totale randebiel? Omdat ze voor de goede zaak strijdt tegen dark money
MTG met AOC vergelijken 😂
Er zijn HoR-leden die een stuk abnormalere dingen doen hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:20 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Jij vindt dit normaal gedrag van iemand die in het HoR zit?![]()
Ik snap dat de Amerikaanse politiek ook entertainment is, maar je kunt ook overdrijven.
Ik zie hier niets vreemds aan, eigenlijk...ze springt op het podium en probeert mensen enthousiast te maken. Tja, nou, als dat al abnormaal is in een land als de VS dan houd het wel op.quote:Op woensdag 26 juni 2024 10:20 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Jij vindt dit normaal gedrag van iemand die in het HoR zit?![]()
Ik snap dat de Amerikaanse politiek ook entertainment is, maar je kunt ook overdrijven.
Al kan ik wel zien dat een optreden als deze bij het gros van de senaatleden nogal cringe zou overkomen. Je moet er wel de persoonlijkheid voor hebben. Een dansende Trump is extreem cringe, terwijl ik snap dat een speechende Trump (in 2016) opzwepend werkt voor een groot publiek.quote:Op woensdag 26 juni 2024 12:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie hier niets vreemds aan, eigenlijk...ze springt op het podium en probeert mensen enthousiast te maken. Tja, nou, als dat al abnormaal is in een land als de VS dan houd het wel op.
Ja, 80 jarigen die zo op het podium springen zie je inderdaad nietquote:Op woensdag 26 juni 2024 12:54 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Al kan ik wel zien dat een optreden als deze bij het gros van de senaatleden nogal cringe zou overkomen. Je moet er wel de persoonlijkheid voor hebben. Een dansende Trump is extreem cringe, terwijl ik ergens nog wel kan zien dat een speechende Trump (in 2016) opzwepend werkt voor een groot publiek.
Waa rwordt het uitgezonden en hoe laat is de aftrap?quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:34 schreef Dutch_view het volgende:
Zin in morgenHeeft Biden zijn xtc pillen al ingenomen?
En de sokken…quote:Op woensdag 26 juni 2024 21:05 schreef AnneX het volgende:
Die Rep op de sneakers![]()
Die lui zijn gewoon schizofreen.
Als het goed is om 03:00 snachts onze tijd vrijdagnacht op CNN.quote:Op woensdag 26 juni 2024 23:01 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Waa rwordt het uitgezonden en hoe laat is de aftrap?
Ik wacht wel op de samenvatting.quote:Op donderdag 27 juni 2024 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Als het goed is om 03:00 snachts onze tijd vrijdagnacht op CNN.
Indrukwekkend, ben zelf nu zo'n 8 jaar Trump-moe gok ik.quote:Op donderdag 27 juni 2024 15:33 schreef V. het volgende:
Ik merk de afgelopen week intense Trump-moeheid. Ik heb het sinds 2015 op een ongezond niveau volgehouden, maar ik ben er nu wel nagenoeg klaar mee.Ik merk het wel in november.
De enige vlagofficier, voor zover ik kan bekijken, die ooit na zijn pensioen gedegradeerd in rang is. Zelfs Flynn is dat niet overkomen.quote:
Gaat men hier live slow chatten vannacht?quote:Op donderdag 27 juni 2024 00:57 schreef Dutch_view het volgende:
Als het goed is om 03:00 snachts onze tijd vrijdagnacht op CNN.
Hoezo zijn er geen beelden van een debat op TV?quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat men hier live slow chatten vannacht?
Er zullen morgen geen beelden zijn nl.
Toch op CNN te zien?quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hoezo zijn er geen beelden van een debat op TV?
Omdat mensen toch al wel weten op wie van de twee ze niet willen stemmen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij bedoelt dit: » No one can use any video or audio from the debate without explicit permission. »quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:48 schreef Ulx het volgende:
[..]
Vermoedelijk en CNN zal ook geld voor de rechten willen hebben als je het toch wil plaatsen elders. Lijkt mij terecht, het is tenslotte geen NPR maar een commercieel bedrijf.quote:Op donderdag 27 juni 2024 19:52 schreef Sabata het volgende:
Men wil het gebruik van framefilmpjes voor social media beperken of iets dergelijks?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 20:25 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
En dat vlak voor zo'n debat.Ik ben inmiddels zo cynisch over haar dat het ook maar kan dat het te opzichtig tot een appael had geleid en dat ze het daarom niet doet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
Ik heb tv van KPN en staat ook gewoon in de digitale TV gids. En waarschijnlijk ook gewoon een week lang terug te kijken met KPN , net zoals alle andere CNN programma's. Voor de zekerheid neem ik het op.quote:Op donderdag 27 juni 2024 18:46 schreef Za het volgende:
[..]
Gaat men hier live slow chatten vannacht?
Er zullen morgen geen beelden zijn nl.
Ik vind een paar (niet zoals voorgesteld 2, maar doe maar 5 ofzo) van de tien geboden opnoemen wel geinig. Niet dat het wat mij betreft iets met politiek te maken zou moeten hebben, maar ja, geloof is daar voor veel kiezers veel belangrijker dan hier.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ x ]Staan wel goede vragen bij.
Why take so many top secret documents and then fight, shuffle, obstruct and refuse to return them requiring a search warrant?
Mr. Trump, (no I will not address him as President — ever) please recite for me, without assistance, The Lord’s Prayer, The Pledge of Allegience and tell me what are the first and last books in the Holy Bible.
Biden should ask Trump: Why do you never criticize Putin? What are you afraid of? What does he have on you?
Trump - you previously asserted it would be a consitutional crisis for a presidential candidate to be under indictment. Why does this not apply to you?
Dat komt door Trump's eigen grootspraak nadat hij veel kritiek kreeg toen hij niet wilde deelnemen aan de debatten bij de Republikeinse voorrondes waarna hij vervolgens Biden maar ging uitdagen om te debatteren: 'Any time, any place!'.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:41 schreef Dutch_view het volgende:
Best bijzonder trouwens dat Trump heeft ingestemd met een CNN debat. Met Jake Tapper en Dana Bash niet de meest Trump-positieve als moderators.
Ben benieuwd hoe het zal verlopen. (ik ga niet live kijken, moet gewoon werken morgen)
Zou ook wel leuk zijn, want hij roeptoetert vaak dat hij zo gelovig is. En dan vragen of hij zich er aan - niet echtbreken, niet (overheidsdocumenten) stelen, geen valse getuigenis over een ander afleggen - houdt.quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik vind een paar (niet zoals voorgesteld 2, maar doe maar 5 ofzo) van de tien geboden opnoemen wel geinig. Niet dat het wat mij betreft iets met politiek te maken zou moeten hebben, maar ja, geloof is daar voor veel kiezers veel belangrijker dan hier.
quote:Op donderdag 27 juni 2024 22:47 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zou ook wel leuk zijn, want hij roeptoetert vaak dat hij zo gelovig is. En dan vragen of hij zich er aan - niet echtbreken, niet (overheidsdocumenten) stelen, geen valse getuigenis over een ander afleggen - houdt.
100%quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:23 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo cynisch over haar dat het ook maar kan dat het te opzichtig tot een appael had geleid en dat ze het daarom niet doet.
Ik volg al die nieuwskanalen nooit meer eigenlijk. Je kijkt geregeld CNN?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:04 schreef Dutch_view het volgende:
Lang geleden dat CNN een foto van Trump gebruikt waarop hij breed lachend staat.
Meestal was het een sport om een zo slecht mogelijke foto te gebruiken
Alleen als er iets bijzonders gaande is zoals nu even. Maar ik blijf er niet voor op, plus CNN International laat niet alles zien wat in Amerika wordt uitgezonden. Dan kun je beter een internet stream pakken.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 00:32 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik volg al die nieuwskanalen nooit meer eigenlijk. Je kijkt geregeld CNN?
Het is de enige manier om nog een debat te krijgen met Biden. Kijk ook hoe dat debat is opgezet, twee moderators volledig op de hand van Biden, geen publiek, microfoons die worden uitgezet, reclames ertussen door zodat de oude man even kan pauzeren. Ik vermoed ook dat dit het enige debat gaat zijn tot de verkiezingen.quote:Op donderdag 27 juni 2024 21:41 schreef Dutch_view het volgende:
Best bijzonder trouwens dat Trump heeft ingestemd met een CNN debat. Met Jake Tapper en Dana Bash niet de meest Trump-positieve als moderators.
Ben benieuwd hoe het zal verlopen. (ik ga niet live kijken, moet gewoon werken morgen)
Het is niet eens "live" en andere media mag er niet bij zijn. Ze hebben een 2 min delay, als Biden in slaap valt knippen ze dat eruit voordat wij het zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 01:43 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is de enige manier om nog een debat te krijgen met Biden. Kijk ook hoe dat debat is opgezet, twee moderators volledig op de hand van Biden, geen publiek, microfoons die worden uitgezet, reclames ertussen door zodat de oude man even kan pauzeren. Ik vermoed ook dat dit het enige debat gaat zijn tot de verkiezingen.
Overigens zal het niet al te moeilijk moeten zijn voor Trump om dit debat te winnen. Laat Biden maar zo veel mogelijk spreken en het Amerikaanse volk kan dan zien dat Biden mentaal echt op zijn retour is. De beste man hoort in een bejaardentehuis die kan mentaal geen 4 jaartjes meer verder. Als je overal constant de weg kwijt raakt, voor je uit staart tijdens festiviteiten tot op het punt dat je van het podium af gehaald moet worden dan zegt dat wel genoeg over je gezondheid.
Als de Amerikanen dat zien tijdens het debat is het einde oefening voor Biden.
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 02:31 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het is niet eens "live" en andere media mag er niet bij zijn. Ze hebben een 2 min delay, als Biden in slaap valt knippen ze dat eruit voordat wij het zien.
Ik heb een Bidenica genomen en ga lekker slapen. Zie morgen de meme's wel. Veel kijkplezier allemaal!
[ x ]
quote:
Erg zwak gezien de banen verloren zijn door COVID. En eerlijk is eerlijk operation warpspeed was wel degelijk onder Trump maar voor beiden is er niets te winnen met dit punt. Geen enkele politicus heeft ons “gered” van COVID. Ons eigen immuunsysteem inclusief het feit dat het virus minder gevaarlijk werd heeft ons gered van COVID.quote:
je quote matt walshquote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:39 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Vooral dit, het is genoeg geweest. Kunnen we aub allemaal weer normaal gaan doen en accepteren dat Biden mentaal naar de klote is?
nee het is echt heel erg.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:40 schreef OMG het volgende:
Gezien 90%+ van de posters hier kan ik ik veilig aannemen dat het grotendeels compleet het tegenovergestelde is. Kijk wel iets als im thuis ben over een uur of zk.
Trump staat weer continu te liegen.quote:
Gras is groen, alles wat in contact komt met water is nat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Trump staat weer continu te liegen.
Ja maar dat boeit zijn electoraat niet?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. Die luisteren verder ook niet naar wat Biden zegt maar hoe zijn stem klinkt en of hij ergens hapertquote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:45 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ja maar dat boeit zijn electoraat niet?
Hij doet dat echt fantastisch goed. Scoort die flink mee in combinatie met zijn stagepresence. Biden is gone..quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:42 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Scoort bij wie dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:48 schreef ppi het volgende:
[..]
Hij doet dat echt fantastisch goed. Scoort die flink mee in combinatie met zijn stagepresence. Biden is gone..
Bij mensen die Trump's leugens niet willen horen. Man man man wat een hoop leugens weerquote:
Biden komt constant niet uit zijn eigen woorden, haalt hele onderwerpen door elkaar, het slaat gewoon nergens op.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. Die luisteren verder ook niet naar wat Biden zegt maar hoe zijn stem klinkt en of hij ergens hapert![]()
Ik heb oprecht medelijden met Biden, hij moet het echt op elk punt afleggen tegen Trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:51 schreef Sjemmert het volgende:
Haha dit is wel echt goude tv.
Trump fact checked Biden.
Is toch niet zo vreemd dat niemand luistert, die oude man is nauwelijks te verstaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:47 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Klopt. Die luisteren verder ook niet naar wat Biden zegt maar hoe zijn stem klinkt en of hij ergens hapert![]()
Biden's stem is wat schor en struikelt zoals gewoonlijk regelmatig over zijn woorden, Trump praat vooral luid en liegt aan de lopende band.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 03:40 schreef OMG het volgende:
Gezien 90%+ van de posters hier kan ik ik veilig aannemen dat het grotendeels compleet het tegenovergestelde is. Kijk wel iets als ik thuis ben over een uur of zo.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 04:17 schreef skysherrif het volgende:
[..]
wrm post je libs of tiktok en eerder matt walsh
Omdat je toch behoorlijk infantiel moet zijn zoiets te lezen, laat staan te geloven.quote:
Wat lul je nou man, ze post een filmpje met een tweet van border patrol erbij. Als er iets niet klopt dan hoor ik het wel, ik heb weinig zin om Twitter af te struinen voor een voor jouw acceptabele bron.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 04:26 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Omdat je toch behoorlijk infantiel moet zijn zoiets te lezen, laat staan te geloven.
Er zijn toch wel betere bronnen die pro republikeins zijn. Maar libs of tiktoks posten als het gaat om politiek, is dit het niveau dat je voor jezelf nastreeft Chivaz?
Trump met afstand, zelfs als je hem niet moet dan nog kun je niet met droge ogen beweren dat Biden het debat heeft gewonnen. Persoonlijk denk ik ook dat dit het enige debat zal zijn tenzij de democraten iemand anders naar voren schuiven.quote:
Ook weer een leugen. Harris maakte van de gelegenheid gebruik om donaties te vragen voor het MFF (Minnesota Freedom Fund) omdat het cash/ bail systeem dat ze in Minnesota hanteren oneerlijk is voor mensen die minder bedeeld zijn. Het doel was niet om specifieke relschoppers vrij te krijgen. Daar gaat ze helemaal niet overquote:Op vrijdag 28 juni 2024 04:46 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Trump met afstand, zelfs als je hem niet moet dan nog kun je niet met droge ogen beweren dat Biden het debat heeft gewonnen. Persoonlijk denk ik ook dat dit het enige debat zal zijn tenzij de democraten iemand anders naar voren schuiven.
Kamala Harris is dan de logische keuze maar ook dat is een vrouw met veel bagage. Het feit alleen al dat ze geld inzamelde om relschoppers op vrije voeten te krijgen is iets waar ze zeker aan herinnerd zal worden.
Dat hele fund was opgezet om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Het was het stokpaardje van de democraten toen waar BLM ruim baan kreeg in bepaalde steden met rugdekking van de media en democratische politici. Kamala Harris die tijdens de rellen dit zit te promoten kan niet anders uitgelegd worden dan relschoppers op vrije voeten te krijgen. Ik vind het nog steeds een van de meest waanzinnige acties die ik een politicus ooit heb zien doen. Miljarden aan schade een aantal doden en gewonden en Kamala Harris zamelt geld in voor relschoppers.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 04:55 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ook weer een leugen. Harris maakte van de gelegenheid gebruik om donaties te vragen voor het MFF (Minnesota Freedom Fund) omdat het cash/ bail systeem dat ze in Minnesota hanteren oneerlijk is voor mensen die minder bedeeld zijn. Het doel was niet om specifieke relschoppers vrij te krijgen. Daar gaat ze helemaal niet over
Dat doet er niet toe. Harris vroeg al lang voor de moord op George Floyd aandacht voor het oneerlijke cash/bail systeem dus waarom zou ze dat dan niet doen bij zo'n gelegenheid?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat hele fund was opgezet om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Het was het stokpaardje van de democraten toen waar BLM ruim baan kreeg in bepaalde steden met rugdekking van de media en democratische politici. Kamala Harris die tijdens de rellen dit zit te promoten kan niet anders uitgelegd worden dan relschoppers op vrije voeten te krijgen. Ik vind het nog steeds een van de meest waanzinnige acties die ik een politicus ooit heb zien doen. Miljarden aan schade een aantal doden en gewonden en Kamala Harris zamelt geld in voor relschoppers.
Bij zo’n gelegenheid waar mensen volop aan het rellen zijn en voor miljarden aan schade werd aangericht dan vind jij het een goed idee om mensen te laten doneren aan zo’n fonds zodat relschoppers op vrije voeten kunnen komen?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:12 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe. Harris vroeg al lang voor de moord op George Floyd aandacht voor het oneerlijke cash/bail systeem dus waarom zou ze dat dan niet doen bij zo'n gelegenheid?
En nogmaals: Harris gaat niet over het vrijlaten van arrestanten. Dat gaat de rechter over evenals over de borg die betaald moet worden.
En ik mag toch aannemen dat ook jij vindt dat het systeem oneerlijk is?![]()
Gaat echt niet gebeuren dus was ook niet de reden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit zou zomaar eens waar kunnen zijn, we komen er ieder geval snel genoeg achter.
So what. Die probeerden tenminste niet om een coup te plegen. Er zijn ook fondsen in het leven geroepen voor de J6-relschoppers. Daar heb ik je nog nooit over gehoord.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:24 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Bij zo’n gelegenheid waar mensen volop aan het rellen zijn en voor miljarden aan schade werd aangericht dan vind jij het een goed idee om mensen te laten doneren aan zo’n fonds zodat relschoppers op vrije voeten kunnen komen?
Wat voor signaal geef je daar mee af? Nogmaals het kan niet anders uitgelegd worden dan dat ze probeert relschoppers op vrije voeten te krijgen. Het is walgelijk vooral omdat de bevolking en de politie het zwaar te verduren had met de rellen.
Trump heeft ontzettend staan liegen, werd ook besproken op CNN.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:25 schreef Za het volgende:
VWB Biden, dit was zeer pijnlijk om te aanschouwen, hij is een mens, wordt straks overal belachelijk gemaakt, staat machteloos tegen zijn mentale en fysieke staat. Ik vind dit onprettig om te zien.
Trump fantastisch als altijd, een groot fan van deze man, hij was tamelijk rustig voor zijn doen. Ik zie hem als de redding van de VS en Europa, onze enige kans.
Ik weet niet wat de opties zijn, maar laat men svp deze lijdensweg voor Biden stoppen, zodat hij nog wat moois kan maken van zijn gouden jaren met zijn vrouw en kleinkinderen.
Mr.Trump, zie u in het White House
Dat kan toch niet anders zou je denken, maar wie?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:29 schreef Coeus het volgende:
Ik vermoed dat ze iemand anders ipv Biden naar voren gaan schuiven.
Nee ze probeerden slechts wat steden af te branden en winkels te plunderen en voor miljarden schade veroorzaken er waren ook hele groepen die scandeerden om dode agenten. Wat was het ook al weer “roll them in a blanket and fry them like bacon”?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
So what. Die probeerden tenminste niet om een coup te plegen. Er zijn ook fondsen in het leven geroepen voor de J6-relschoppers. Daar heb ik je nog nooit over gehoord.
"You did such a great job, you answered all the questions!"quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:59 schreef OMG het volgende:
Leg eens uit, wat is er surrealistisch? Waarom zouden ze hun verstand zijn verloren?
Maar daar gaat het helemaal niet om. Als je vindt dat relschoppers niet op brorgtocht vrij moeten kunnen komen moet je de wet veranderen en niet een systeem hanteren waarin er een verschil is tussen meer- en minder bedeelden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 05:51 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Nee ze probeerden slechts wat steden af te branden en winkels te plunderen en voor miljarden schade veroorzaken er waren ook hele groepen die scandeerden om dode agenten. Wat was het ook al weer “roll them in a blanket and fry them like bacon”?
En toen al dat alles plaats vond toen stond Kamala Harris daar om te roepen dat er vooral gedoneerd moest worden want de relschoppers moeten op vrije voeten TERWIJL DE RELLEN GAANDE WAREN!!!
Ongehoord dat een politicus dat doet en best ziek van je dat je dit nog aan het verdedigen bent.
Leg eens uit, wat is er surrealistisch? Waarom zouden ze hun verstand zijn verloren?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:00 schreef Toby56 het volgende:
[..]
"You did such a great job, you answered all the questions!"
Come on.
Ik heb zojuist een poging gedaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:02 schreef OMG het volgende:
[..]
Leg eens uit, wat is er surrealistisch? Waarom zouden ze hun verstand zijn verloren?
Geld inzamelen tijdens rellen om relschoppers op vrije voeten te krijgen is op z’n zachtst gezegd onverantwoord. Nogmaals waarom verdedig je dit gedrag? Vond je het soms een goede zaak dat er voor miljarden schade werd aangericht en dat die mensen maar zo snel mogelijk weer de straat op moesten?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar daar gaat het helemaal niet om. Als je vindt dat relschoppers niet op brorgtocht vrij moeten kunnen komen moet je de wet veranderen en niet een systeem hanteren waarin er een verschil is tussen meer- en minder bedeelden.
Wat ik ziek vindt is dat je met twee maten meet en alleen Kamala Harris aanvalt en niet Republikeinen die fondsen werven voor J6 relschoppers die geen borgtocht kunnen betalen.
Biden heeft geen enkele kans na dit debat, Twitter ontploft op dit moment. Mensen die op de hand zijn van de democraten roepen om een vervanger en het lijkt mij voor een ieder het beste als er ook een vervanger komt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:04 schreef Toby56 het volgende:
Niettemin blijf ik hopen dat Biden wint. Een liegende crimineel nog eens voor 4 jaar als grootste bondgenoot, nee, ik pas.
En dan na 3 maanden Biden uit functie halen en een normaal functionerend persoon er neer zetten.
Hopelijk kan Kamala Harris dan laten zien dat ze een waardig president is..
Het spijt me, maar ik vind Twitter geen leidraad.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Biden heeft geen enkele kans na dit debat, Twitter ontploft op dit moment. Mensen die op de hand zijn van de democraten roepen om een vervanger en het lijkt mij voor een ieder het beste als er ook een vervanger komt.
Niet? Hij loopt een Waffle House binnen en er breekt geen gevecht uit. Topshow, niks gecoördineerd zoals Trump, let's gooooo.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Biden heeft geen enkele kans na dit debat, Twitter ontploft op dit moment. Mensen die op de hand zijn van de democraten roepen om een vervanger en het lijkt mij voor een ieder het beste als er ook een vervanger komt.
Ook dat is geen leidraad.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:20 schreef OMG het volgende:
[..]
Niet? Hij loopt een Waffle House binnen en er breekt geen gevecht uit. Topshow, niks gecoördineerd zoals Trump, let's gooooo.
Dan hadden ze RFK moeten laten mee debatteren. Ik snap best dat Biden het niet wilde omdat hij waarschijnlijk een hoop stemmen van Biden zou afsnoepen. De grote vraag voor de democraten is nu hoe nu verder?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:18 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het spijt me, maar ik vind Twitter geen leidraad.
Maar dat Bidens kansen flink zijn geslonken na dit debat is evident. Niet dat Trump zo goed was, die was gewoon zijn liegende zelf maar dat heeft mensen tot nu toe niet weerhouden om op hem te stemmen. Als Biden zo ondermaats blijft presteren - niet qua standpunten, maar qua presentatie - dan gaan er meer twijfelaars thuisblijven en zal de hoeveelheid twijfelaars alleen maar toenemen. De Reps gaan dit volledig uitbuiten, zonder enige genade.
Je hebt tijdens verkiezingen een kandidaat nodig die je standpunten goed en glashelder verwoordt en die op krachtige wijze de leugens van de ander kan weerleggen. Met alle respect verder, maar dat is Biden niet (meer).
Alweer een leugen. RFK kon zich niet kwalificeren:quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dan hadden ze RFK moeten laten mee debatteren. Ik snap best dat Biden het niet wilde omdat hij waarschijnlijk een hoop stemmen van Biden zou afsnoepen. De grote vraag voor de democraten is nu hoe nu verder?
quote:Independent Robert F. Kennedy Jr. failed to qualify for the first presidential debate.
Kennedy did not meet CNN’s June 27 debate requirements, the network announced Thursday, which included a polling minimum and access to enough state’s presidential ballots to theoretically be elected president. The deadline to qualify was June 20 at 12:01 am.
That means Kennedy will not join President Joe Biden and former President Donald Trump in Atlanta next week.
Het kon echt niet. Alleen al het filmpje van hoe hij het podium af begeleid wordt zorgt ervoor dat hij nooit gaat winnen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:47 schreef Hanca het volgende:
Ik heb nu alleen een hele set commentaren in diverse media over de hele wereld gelezen, maar Biden was blijkbaar wel heel erg slecht. Dat lees je in zowel linkse als rechtse media. Is hem intrekken en vervangen echt geen optie meer? Op deze manier ben ik bang dat Trump met gemak er met de zege vandoor gaat. Niet omdat er meer op Trump gaan stemmen, maar omdat er heel veel potentiële Biden stemmers thuis zullen blijven.
Enlighten me, hoe werkt het in Amerika?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:54 schreef Bugno3 het volgende:
Iedereen die hier luid roepend: "MAAR TRUMP LIEEEGGTTT" heeft echt geen enkel idee hoe dit (zeker in Amerika) werkt. Mensen stemmen niet op standpunten. Mensen stemmen vanwege vertrouwen. En Biden is hier definitief klaar. Ik hoop op een groot masterplan van de Dems (als in: ze hebben allang een grote naam klaar staan, waarvan ze zeker weten dat die gaat winnen, achter de hand die ze gaan opstellen), want dit debat komt Biden niet meer te boven.
Als mensen stemmen vanwege vertrouwen dan is Trump toch compleet kansloos? Mensen die hem acht jaar geleden vertrouwden zijn geestelijk op zijn minst in de war, maar als je hem nu nog vertrouwt dan ben je echt rijp voor het gesticht.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:54 schreef Bugno3 het volgende:
Iedereen die hier luid roepend: "MAAR TRUMP LIEEEGGTTT" heeft echt geen enkel idee hoe dit (zeker in Amerika) werkt. Mensen stemmen niet op standpunten. Mensen stemmen vanwege vertrouwen. En Biden is hier definitief klaar. Ik hoop op een groot masterplan van de Dems (als in: ze hebben allang een grote naam klaar staan, waarvan ze zeker weten dat die gaat winnen, achter de hand die ze gaan opstellen), want dit debat komt Biden niet meer te boven.
Was dit maar waar. Wat ik lees was het een zichtbaar oude man met weinig ideeën, maar die vooral ook meermaals totaal de verkeerde woorden gebruikte of halverwege een zin niet meer wist waar hij aan begonnen was. Kortom: echt iemand die publiekelijk faalde. En dat verandert de situatie wel. De enige reden om nog op Biden te stemmen is omdat zelfs een 100% demente Biden nog een betere kandidaat is dan Trump, maar met zo'n verhaal zullen veel kiezers zeggen "dan maar allebei niet". En dan verliest Biden gewoon, omdat de Trumpfans wel op komen dagen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ja, Biden was low energy. Het is ook een oude dude. Maar hij spreekt wel met feiten over de dingen die hij heeft bereikt en wil bereiken voor het land.
Trump is een veroordeeld crimineel die blijkbaar weer enorm heeft staan liegen. Ongecheckt! Achteraf heeft Daniel Dale staan Factcheck enLekker op tijd...
De situatie is gewoon onveranderd. Het is de zichtbaar oude man met ideeën tegen de veroordeelde crimineel met waanideeën.
Ik ben alleen bang dat veel twijfelende kiezers dan toch maar voor Trump zullen gaan, met alle gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 06:04 schreef Toby56 het volgende:
Niettemin blijf ik hopen dat Biden wint. Een liegende crimineel nog eens voor 4 jaar als grootste bondgenoot, nee, ik pas.
En dan na 3 maanden Biden uit functie halen en een normaal functionerend persoon er neer zetten.
Hopelijk kan Kamala Harris dan laten zien dat ze een waardig president is..
Precies, dankzij Biden wordt het Trump. Lekker gewerkt, Democrats.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat veel twijfelende kiezers dan toch maar voor Trump zullen gaan, met alle gevolgen van dien.
He-le-maal klaar met die yanks.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:25 schreef Breekfast het volgende:
Het blijft toch onbegrijpelijk hoe de Democraten niet in staat zijn geweest om een waardige jongere opvolger voor Biden naar voren te schuiven. Hoe moet Biden dit nog 4 jaar vol gaan houden? Iedereen ziet dat dit niet gaat lukken.
Als Europa (en zeker ook Oekraïne) zijn we straks echt zwaar de lul als Trump wordt gekozen. Dan staan we er alleen voor.
"Biden won op inhoud, maar hij klonk verkouden dus laat ik maar op Trump gaan stemmen?"quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:18 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben alleen bang dat veel twijfelende kiezers dan toch maar voor Trump zullen gaan, met alle gevolgen van dien.
Totaal failliete politieke cultuur daar. Een land in verval.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Biden naar voren schuiven voor een 2e termijn is als denken dat je met Joey Veerman iets bereikt op een EK. Onbegrijpelijk dat zo'n grote partij niet een betere kandidaat uit de coulissen kan plukken
Als je Biden gaat vergelijken met Veerman dan moet je ook toegeven dat de Republikeinen een Quincy Promes hebben genomineerd door voor Trump te gaan.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:34 schreef Pleun2011 het volgende:
Biden naar voren schuiven voor een 2e termijn is als denken dat je met Joey Veerman iets bereikt op een EK. Onbegrijpelijk dat zo'n grote partij niet een betere kandidaat uit de coulissen kan plukken
"Low energy".quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:10 schreef GarlandBriggs het volgende:
Ja, Biden was low energy. Het is ook een oude dude. Maar hij spreekt wel met feiten over de dingen die hij heeft bereikt en wil bereiken voor het land.
Vervangen is het al te laat voor, ze hadden veel eerder moet inzien dat 1 term genoeg was voor Biden. Hoe kun je het nu nog spinnen zonder bij voorbaat al de handdoek in de ring te gooien als Dems?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:55 schreef Lichtloper het volgende:
Net even analyse van MSNBC gekeken (toch redelijk links qua signatuur) en die waren echt dodelijk over Biden. Dit moet haast wel een van de slechtste debatten zijn die een presidentskandidaat ooit heeft gevoerd.
Er zullen toch heel weinig mensen zijn die nu nog geloven dat deze man tot 2028 nog capabel het land kan leiden.
Denk dat hij vervangen gaat worden.
Volstrekt eens. En om dat gevaar af te wenden moeten de democraten nu een wisseltruc uithalen. Dit kan écht niet meer en brengt het landsbelang in gevaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
En voor de Trumpisten die deze reeks binnen zijn gewandeld.
Dat Biden enorm oud, wankel en fragiel oogt maakt Trump niet plots een geschikt alternatief. Want een tweede Trump-termijn is werkelijk het slechtste wat de VS kan overkomen,
Het is zo’n fuck up gewoonquote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef byah het volgende:
[..]
Vervangen is het al te laat voor, ze hadden veel eerder moet inzien dat 1 term genoeg was voor Biden. Hoe kun je het nu nog spinnen zonder bij voorbaat al de handdoek in de ring te gooien als Dems?
Niet per se te laat. Stel dat Biden dood neervalt, dan kan die ook gewoon vervangen worden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef byah het volgende:
[..]
Vervangen is het al te laat voor, ze hadden veel eerder moet inzien dat 1 term genoeg was voor Biden. Hoe kun je het nu nog spinnen zonder bij voorbaat al de handdoek in de ring te gooien als Dems?
Tsja, ineens Biden zichzelf laten terugtrekken en ineens met een nieuwe kandidaat op de proppen komen zullen de Republikeinen rauw lusten, laat staan onder de Democraten zelf.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet per se te laat. Stel dat Biden dood neervalt, dan kan die ook gewoon vervangen worden.
Grootste uitdaging is dan wel een kandidaat vinden die iedereen in de doelgroep lust.
Het lijkt me gezien 7 juli wel belangrijk. Dan is de uitspraak in New York. Het kan dat Trump wéér een speciale behandeling krijgt, maar in alle vergelijkbare zaken uit het verleden gingen mensen de cel in. En hoger beroep afwachten doe je ook niet buiten de gevangenis. Dan moet er wel een VP pick zijn om het over te nemen natuurlijk.quote:
Ik vind Trump fantastisch, een grootheid, en velen met mij.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dat Biden enorm oud, wankel en fragiel oogt maakt Trump niet plots een geschikt alternatief. Want een tweede Trump-termijn is werkelijk het slechtste wat de VS kan overkomen,
Ach gewoon terugtrekken “wegens gezondsheidsproblemen”. Opgelost.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:10 schreef byah het volgende:
[..]
Tsja, ineens Biden zichzelf laten terugtrekken en ineens met een nieuwe kandidaat op de proppen komen zullen de Republikeinen rauw lusten, laat staan onder de Democraten zelf.
Hoe cru ook, Biden die dood neervalt zou nog het allerbeste zijn in deze situatie.
Het is alsof ze het erom doen. Als ze stiekem door de Republicans gerund werden, zouden ze het precies zo doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:18 schreef Breekfast het volgende:
Het is te laat om Biden te vervangen. Als ze dat doen dan verliezen ze de verkiezingen 100%.
Het enige wat de Democraten nog kunnen doen is Biden zo goed mogelijk oplappen t/m november. En daarna in office zoveel mogelijk taken overdragen aan de VP.
Ongelooflijk hoe erg je het als Democraten kan verprutsen zeg.
Beiden zijn niet geschikt, beiden zijn een puinhoop voor Amerika en het westen, eigenlijk schandalig dat we het hiermee moeten gaan doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Eeh, volgens mij wordt er al tijden in allerlei media volop gespeculeerd over de fitheid/gezondheid van Biden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Beiden zijn niet geschikt, beiden zijn een puinhoop voor Amerika en het westen, eigenlijk schandalig dat we het hiermee moeten gaan doen.
Maar ook voor de Bidenisten een kleine "tip", vergeet niet dat al die media die velen van jullie al jaren blind volgen en geloven jullie tot gisteren wijs heeft gemaakt dat Biden scherp en bij geest is, voor de mensen die graag alleen de leugens uit Republikeinse hoek zien.
Yep. Ik hoor al jaren niets anders.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Eeh, volgens mij wordt er al tijden in allerlei media volop gespeculeerd over de fitheid/gezondheid van Biden.
Uh ja, begrijp me goed.. ik ben anti-Trump en hoop niet dat die crimineel wint. Maar we weten allemaal hoe het werkt in Amerika.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als je Biden gaat vergelijken met Veerman dan moet je ook toegeven dat de Republikeinen een Quincy Promes hebben genomineerd door voor Trump te gaan.
de president vervangen met een andere kandidaat zou een forse gezichtsverlies zijn + met alle spanningen in de wereld in israel en rusland gewoonweg onmogelijk. Het zou voer zijn voor een impeachment en Trump vogelvrij verklarenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:21 schreef Lichtloper het volgende:
Ik zie Gretchen Whitmer en Gavin Newsom het meest genoemd worden als mogelijke vervanging van Biden. Lijkt me dat er achter de schermen nu forse druk uitgeoefend wordt om terug te stappen.
Dit is sarcastisch, toch?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:14 schreef Za het volgende:
[..]
Ik vind Trump fantastisch, een grootheid, en velen met mij.
Hij is de enige hoop voor de VS en Europa.
Dank God voor Trump.
Wat is er in godsnaam impeachment-waardig aan vervangen worden?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
de president vervangen met een andere kandidaat zou een forse gezichtsverlies zijn + met alle spanningen in de wereld in israel en rusland gewoonweg onmogelijk. Het zou voer zijn voor een impeachment en Trump vogelvrij verklaren
Geen idee op welke media jij doelt, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Beiden zijn niet geschikt, beiden zijn een puinhoop voor Amerika en het westen, eigenlijk schandalig dat we het hiermee moeten gaan doen.
Maar ook voor de Bidenisten een kleine "tip", vergeet niet dat al die media die velen van jullie al jaren blind volgen en geloven jullie tot gisteren wijs heeft gemaakt dat Biden scherp en bij geest is, voor de mensen die graag alleen de leugens uit Republikeinse hoek zien.
ligt eraan hoe je geestelijk bent, er zijn mensen die op hun 30ste al verward of dement zijn en ik ken mensen die met pensioen zijn en geestelijk zo fit als een hoedjequote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs een letterlijk lijk krijgt wat mij betreft de voorkeur boven Trump, maar Biden moet dit zelf ook gewoon niet meer willen. De beste man is 81, m'n oma lag toen al onder de zoden nadat ze dement was geworden. Hij oogt superoud en extreem fragiel. Ga met pensioen, geef het stokje door aan een jongere partijgenoot.
Want laten we wel wezen: bij onze eigen TK-verkiezingen zou ik nooit - maar dan ook letterlijk nooit en te nimmer - stemmen op een politicus die de 65 is gepasseerd. En eigenlijk vind ik 60 al te oud.
Werkt het zo dan? Ik hoor al jaren allemaal verhalen dat Biden vergif is voor de Dems, maar tot nu toe is elke tussentijdse verkiezing door een Democraat gewonnen. Ik betwijfel of mensen echt liever een veroordeelde crimineel in het Witte Huis willen die in zijn eerste periode een partij extreem impopulaire maatregelen heeft genomen en zegt dat nog eens driedubbel over te gaan doen dan Biden wegens dit debat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:27 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Uh ja, begrijp me goed.. ik ben anti-Trump en hoop niet dat die crimineel wint. Maar we weten allemaal hoe het werkt in Amerika.
Ja het is zeker gezichtsverlies, maar volhouden dat deze man nog eens 4 jaar president kan zijn is minstens zo’n groot gezichtsverlies. Impeachment gaat er echt niet meer doorheen komen voor november.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
de president vervangen met een andere kandidaat zou een forse gezichtsverlies zijn + met alle spanningen in de wereld in israel en rusland gewoonweg onmogelijk. Het zou voer zijn voor een impeachment en Trump vogelvrij verklaren
Jawel hoor, er zijn wel vaker mensen om hun gezondheid weggegaan. Die kan nou eenmaal van de ene op de andere dag verslechteren.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam impeachment-waardig aan vervangen worden?
>Republikeinenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat is er in godsnaam impeachment-waardig aan vervangen worden?
En ik heb altijd de indruk dat Biden zich door redelijk capabele mensen laat adviseren. En ook dat advies aanneemt. Qua VS politiek.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee op welke media jij doelt, maar dat terzijde.
Ik denk overigens Biden dat er cognitief niet gek veel mis is met Biden. Hij kampt alleen met typische oude mannen-kwaaltjes. Hij is traag, fragiel en komt verstrooid over. Maar goed, de man is dan ook al fucking 81.
Hoe werkt zoiets in de praktijk? Miljoenen mensen hebben tijdens de voorverkiezingen gekozen voor Biden. 4 maanden voor de verkiezingen trekt hij zich terug en schuiven ze een ander naar voren?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:21 schreef Lichtloper het volgende:
Ik zie Gretchen Whitmer en Gavin Newsom het meest genoemd worden als mogelijke vervanging van Biden. Lijkt me dat er achter de schermen nu forse druk uitgeoefend wordt om terug te stappen.
Maar hij is nu nog aan de macht, wat verkoop je de mensen nu dan? Want hij is nu ook echt niet geschikt om dat land te besturen. Hij zal moeten aangeven dat het afgelopen is, dat hij zijn tijd uitzingt en dan afstand neemt, als de Dems hem "afzetten" zullen ze ook veel kritiek krijgen omdat ze hem tot gisteren nog als hun kandidaat zagen. Denk dat als Biden zelf de handdoek in de ring gooit ze het minste gezichtsverlies lijden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel hoor, er zijn wel vaker mensen om hun gezondheid weggegaan. Die kan nou eenmaal van de ene op de andere dag verslechteren.
Volgens wordt de kandidaat officieel vastgesteld tijdens het Democratische Congres, in augustus. In 2016 werd er gefluisterd dat Trump zou werden weggestemd door de RNC, maar dat is toen logischerwijs niet gebeurt. Op papier kan het zeker.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets in de praktijk? Miljoenen mensen hebben tijdens de voorverkiezingen gekozen voor Biden. 4 maanden voor de verkiezingen trekt hij zich terug en schuiven ze een ander naar voren?
Kan dat zomaar?
Ja leuk. Maar dat is nog niet een begin van impeachmentwaardig.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:32 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
>Republikeinen
Bij Fox News hebben ze een heuze item gemaakt tijdens het presidentschap van Obama omdat hij niet juist zijn hand opstak voor een militair
Kan wel volgens mij, maar het zal een mega shitstorm veroorzaken. Misschien weet een echte Amerika kenner meer, maar ik kan mij niet herinneren dat ze zo laat en na de voorverkiezingen een kandidaat opzij schoven.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Hoe werkt zoiets in de praktijk? Miljoenen mensen hebben tijdens de voorverkiezingen gekozen voor Biden. 4 maanden voor de verkiezingen trekt hij zich terug en schuiven ze een ander naar voren?
Kan dat zomaar?
Wat FOX news zegt is niet relevant.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:32 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
>Republikeinen
Bij Fox News hebben ze een heuze item gemaakt tijdens het presidentschap van Obama omdat hij niet juist zijn hand opstak voor een militair
Simpele keuze het is altijd Biden. Maar uiteraard is het moeilijk een slechtere kandidaat dan Biden te bedenken. 4 Jaar terug was het al een waardeloze keuze. Ik bedoel als ze bij de democraten per se een opa willen hadden ze toch ook gewoon Bernie. Die is duidelijk fitter. Qua dat aangaat vraag je je af wat de democraten bezielt, ze hebben al een keer het onmogelijke gedaan en van Trump verloren. Waarom zouden ze dit jaar weer gigantisch risico lopen met en voor Biden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:29 schreef capricia het volgende:
Beide kandidaten zijn onverantwoord.
Wat een onmogelijke keuze voor dat land.
Grappig, want al jaren begraven lijken hebben de vorige keer letterlijk op Biden gestemd.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:57 schreef KoosVogels het volgende:
Zelfs een letterlijk lijk krijgt wat mij betreft de voorkeur boven Trump
Ach de Giant Douche vs Turd Sandwich Southpark aflevering is al 20 jaar oud.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar hij is nu nog aan de macht, wat verkoop je de mensen nu dan? Want hij is nu ook echt niet geschikt om dat land te besturen. Hij zal moeten aangeven dat het afgelopen is, dat hij zijn tijd uitzingt en dan afstand neemt, als de Dems hem "afzetten" zullen ze ook veel kritiek krijgen omdat ze hem tot gisteren nog als hun kandidaat zagen. Denk dat als Biden zelf de handdoek in de ring gooit ze het minste gezichtsverlies lijden.
Je begint bijna te hopen dat de Amerikaanse kiezers de Dems en Reps de vinger geven en voor een independent kandidaat gaan, zou een mooi signaal zijn, zal alleen niet gebeuren ben ik bang. Lijkt wel een southpark aflevering deze shitshow.
Er zijn verkiezingen dus die vervanging komt vanzelf. Zoveel spanningen zijn er ook niet wereldwijd; de Gaza-genocide veroorzaakt Biden zelf dus dat is alvast geen argument en de Oekraïne-oorlog speelt al 2 jaar.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:27 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Maar de ene laat zich nog adviseren door de mensen om hem heen terwijl de ander een losgeslagen idioot is.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:29 schreef capricia het volgende:
Beide kandidaten zijn onverantwoord.
Wat een onmogelijke keuze voor dat land.
Die ene laat zich nog adviseren hoe hij zijn bakje kwark moet eten, zo fragiel oogt hij.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar de ene laat zich nog adviseren door de mensen om hem heen terwijl de ander een losgeslagen idioot is.
Als hij zelf opstapt om bijvoorbeeld gezondheidsredenen kan dat ja, dan legt hij zelf zijn mandaat neer en zal er een andere kandidaat gezocht moeten gaan worden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Kan dat zomaar?
Nee.quote:
De ander liegt nog over de bakjes kwark die hij heeft gegeten. Dat Trump moet blijven liegen over zijn cognitieve test terwijl hij tegen deze Biden moet zegt ook alles. Qua energie spreekt Trump uiteraard beter maar gezien ongeveer niks wat uit zijn woord komt klopt is het lastig om daar iets anders dan een boze verwarde man in te zien...quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:49 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die ene laat zich nog adviseren hoe hij zijn bakje kwark moet eten, zo fragiel oogt hij.
Maar er is zoiets als "beleid' heb je daar wel eens van gehoord?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:53 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
En wanneer je zo'n hekel hebt aan Trump, denk je eens in hoe makkelijk hij Biden verbaal en met mimiek had kunnen afslachten, maar uit medemenselijkheid hem alleen op beleidspunten aansprak, niet bv met zn ogen rolde bij de talloze versprekingen, beledigingen incasseerde, zijn stem niet verhief, hij behandelde hem met waardigheid, en met mededogen voor zijn conditie.
Dat kan ik niet zeggen van zijn vrouw, achterban en aanhang.
Wanneer de situatie omgekeerd zou zijn zou er niet eenzelfde respect getoond worden door Biden, zijn achterban, aanhang en fans.
Op tv zou Trump met deze conditie elke dag worden uitgelachen in willekeurige welk programma, het mikpunt van spot met compilaties door de usual suspects, en op grove wijze onderuitgehaald door degenen die het nu over "low energy" hebben.
Ik plaats Biden dan ook niet op een voetstuk, erken zijn tekortkomingen. Hij is niet mijn favoriete kandidaat, ik geef hierboven nota bene aan dat ik zelf nooit op een bejaarde zou stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:53 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
En wanneer je zo'n hekel hebt aan Trump, denk je eens in hoe makkelijk hij Biden verbaal en met mimiek had kunnen afslachten, maar uit medemenselijkheid hem alleen op beleidspunten aansprak, niet bv met zn ogen rolde bij de talloze versprekingen, beledigingen incasseerde, zijn stem niet verhief, hij behandelde hem met waardigheid, en met mededogen voor zijn conditie.
Dat kan ik niet zeggen van zijn vrouw, achterban en aanhang.
Wanneer de situatie omgekeerd zou zijn zou er niet eenzelfde respect getoond worden door Biden, zijn achterban, aanhang en fans.
Op tv zou Trump met deze conditie elke dag worden uitgelachen in willekeurige welk programma, het mikpunt van spot met compilaties door de usual suspects, en op grove wijze onderuitgehaald door degenen die het nu over "low energy" hebben.
Een grootheid? Je 'dankt God' voor Trump.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:14 schreef Za het volgende:
[..]
Dank God voor Trump
Trump is een criminele narcist.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:14 schreef Za het volgende:
[..]
Dank God voor Trump.
Als mensen op Biden stemmen zal het vooral zijn om Trump niet weer als president te krijgen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:57 schreef capricia het volgende:
Met deze twee kandidaten als enige keuze, vraag ik me af wat de opkomst gaat zijn.
En ik zie Trumps achterban nog wel fanatieker op komen dagen dan die van Biden.
Ja. Dit dus.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als mensen op Biden stemmen zal het vooral zijn om Trump niet weer als president te krijgen.
Een andere reden kan ik zo niet bedenken...
Nog steeds wel een hele goede reden. Maar wel armoedig jaquote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als mensen op Biden stemmen zal het vooral zijn om Trump niet weer als president te krijgen.
Dat is dan ook het probleem van de Democraten. Ze zijn gegaan voor iemand die niet enthousiasmeert en geen mensen trekt als 'veilige keuze'.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:57 schreef capricia het volgende:
Met deze twee kandidaten als enige keuze, vraag ik me af wat de opkomst gaat zijn.
En ik zie Trumps achterban nog wel fanatieker op komen dagen dan die van Biden.
Nouja ik hoop dat de inhoud van het beleid ook nog meespeelt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Inhoudelijk heeft hij het gewoon prima gedaan de afgelopen vier jaar. Of althans, de groep mensen die hij om zich heen had hebben het prima gedaan. Als je dat voort wil zetten zou je ook nog op Biden kunnen stemmen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Prima reden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Precies. Ik zie in dit topic vooral paniekvoetbal.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:00 schreef tizitl2 het volgende:
Maar als ze bij de dems Biden willen vervangen moet dat met een goed doordacht plan en met de presentatie van een breed gedragen, goede kandidaat.
Als ze nu paniekvoetbal gaan spelen, hem in allerijl vervangen met iemand die niet breed genoeg gedragen is of niet juist is voorbereid wordt het onderling mot en helemaal een puinhoop.
Dan kunnen ze naast het presidentschap ook alle andere verkiezingen nog verliezen.
Als ze zo'n kandidaat hadden was die de eerste keer wel gekozen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:00 schreef tizitl2 het volgende:
Maar als ze bij de dems Biden willen vervangen moet dat met een goed doordacht plan en met de presentatie van een breed gedragen, goede kandidaat.
Meneer Newsom is een uitstekende kandidaat. In debatten loopt hij altijd rondjes om zijn tegenstanders.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Als ze zo'n kandidaat hadden was die de eerste keer wel gekozen.
Arrogantie?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:03 schreef Chivaz het volgende:
Hoeveel spijt zullen de democraten hebben dat ze niet hebben aangestuurd op een competente VP. Ze wilden perse een vrouw met een kleurtje en in de huidige woke tijdsgeest met de BLM rellen nog vers in het geheugen snapte ik die keuze wel.
Het was immers tijd voor emancipatie en er werd niet gekeken naar kwaliteit maar of ze de juiste puntjes konden afvinken om de woke figuren tevreden te houden.
Nu het onvermijdelijke is gebeurt en Biden voor de hele wereld is afgegaan als een gieter is er domweg geen vervanger voor hem.
Harris peilt mogelijk nog slechter dan Biden en er is geen tijd meer om een nieuwe kandidaat op te bouwen. De democraten hebben zich mooi in het pak genaaid, de totale arrogantie en kortzichtigheid heeft ze de nek omgedraaid.
Erg jammer dat ze het aanzien van de VS ernstig beschadigd hebben met deze vertoning.
Ik ben overigens benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de rest van de wereld. Nu iedereen heeft kunnen zien dat de VS word geleid door een seniele man wat betekent dat voor de situatie in de wereld? Er kan nog veel gebeuren in de maanden die komen.
Niet alleen de VS, daar maak ik me nog het meeste zorgen over.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 08:59 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, maar waarom dan niet stemmen op iemand van die groep zoals vp Harris of een minister?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:01 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Inhoudelijk heeft hij het gewoon prima gedaan de afgelopen vier jaar. Of althans, de groep mensen die hij om zich heen had hebben het prima gedaan. Als je dat voort wil zetten zou je ook nog op Biden kunnen stemmen.
Trump gaat sowieso de NAVO opblazen. En de hulp aan Oekraïne zal stoppen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet alleen de VS, daar maak ik me nog het meeste zorgen over.
Met arrogantie bedoel ik dat ze er voor hebben gekozen om Harris als VP te kiezen niet denkend aan het feit dat de VP wel eens het stokje van Biden zou moeten overnemen. Waar ik ook op doel is het feit dat mensen dicht bij Biden waaronder zijn eigen vrouw heel goed wisten hoe Biden er mentaal voor staat.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:06 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Arrogantie?
Het is juist een gebrek aan durf wat ze nu de das om dreigt te doen. De angst voor Trump heeft er voor gezorgd dat ze enkel de "veilige" en defensieve keuze voor Biden hebben durven maken.
De Gaza genocide veroorzaakt Biden zelf?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:48 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er zijn verkiezingen dus die vervanging komt vanzelf. Zoveel spanningen zijn er ook niet wereldwijd; de Gaza-genocide veroorzaakt Biden zelf dus dat is alvast geen argument en de Oekraïne-oorlog speelt al 2 jaar.
Gast wat is dit voor bizarre cope. Trump zou deze zwakke Biden keihard afmaken als hij het kon. Kom op hij laat zichzelf erop voorstaan dat hij ruthless is. Om nu te doen alsof hij altijd zoveel mededogen heeft dat hij zijn tegenstander hier laat wegkomen slaat nergens op. Tegen Hillary zei hij letterlijk dat ze opgesloten moest worden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:53 schreef Za het volgende:
[..]
Nee.
Je hebt het wel veel over Bidens familie klinkt nogal fake.quote:Dat kan ik niet zeggen van zijn vrouw, achterban en aanhang.
quote:Wanneer de situatie omgekeerd zou zijn zou er niet eenzelfde respect getoond worden door Biden, zijn achterban, aanhang en fans.
Dat was toen ook niet relevant.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat dachten de democraten ook in 2016
Heeft ook nog wel wat dingetjes aan zich kleven zoals cocainegebruik en een affaire met de vrouw van zijn campagneleider. Maar goed, dat verbleekt bij wat Trump heeft uitgevretenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meneer Newsom is een uitstekende kandidaat. In debatten loopt hij altijd rondjes om zijn tegenstanders.
Maar de democratische partij mag bij zichzelf ten rade gaan, waarom ze met dat oude figuur vastzitten.
Inderdaad is de Biden-administratie met hun niet aflatende onbeperkte wapensteun aan het extreemrechtse kabinet in Israel voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor de genocide die datzelfde kabinet nu kan en durft uit te voeren op de Gazaanse bevolking. Die situatie was daar nooit zo geëscaleerd als Biden en Blinken niet als een stel kritiekloze groupies achter Netanyahu hadden aangehold.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:10 schreef Origami94 het volgende:
[..]
De Gaza genocide veroorzaakt Biden zelf?
Z'n buitenland beleid is het slechtste beleid van de facto wereldpolitieagent VS wat ik in mijn hele leven gezien heb.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:10 schreef Origami94 het volgende:
De Gaza genocide veroorzaakt Biden zelf?
We hebben nu rutte als navo chef die kan vast wel de kont van trump kussen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Trump gaat sowieso de NAVO opblazen. En de hulp aan Oekraïne zal stoppen.
En grote kans dat Trump ook niet zal terugdeinzen voor een handelsoorlog met de EU.
Ook de keuze voor Harris is een voorbeeld van de defensieve strategie van de Democraten. Ze weten ook wel dat Harris niet populair is, maar ze denken dat het beter is aan haar vast te houden dan dat ze moeten toegeven dat Harris een ongelukkige keuze is geweest als ze haar zouden vervangen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:10 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Met arrogantie bedoel ik dat ze er voor hebben gekozen om Harris als VP te kiezen niet denkend aan het feit dat de VP wel eens het stokje van Biden zou moeten overnemen. Waar ik ook op doel is het feit dat mensen dicht bij Biden waaronder zijn eigen vrouw heel goed wisten hoe Biden er mentaal voor staat.
Lekker genieten straks met ontwikkelingen op AI gebied (wat alleen maar gaat versnellen), terwijl oude fossielen nauwelijks weten hoe je een computer aanzet. Ergens wel grappig.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:41 schreef Piperidine het volgende:
Niet alleen is Biden tijdens de verkiezingen 82, maar mocht hij winnen dan is hij tegen die tijd 86.
Dat moet je toch helemaal niet willen joh?
Dat is wat anders dan veroorzaken. De oorzaak ligt eerder in decennia-lange steun van het gehele westen voor de Israëlische regering. Dat Biden (Adminstration) het nu niet kan oplossen laat wel zijn zwakte zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
Inderdaad is de Biden-administratie met hun niet aflatende onbeperkte wapensteun aan het extreemrechtse kabinet in Israel voor een aanzienlijk deel verantwoordelijk voor de genocide die datzelfde kabinet nu kan en durft uit te voeren op de Gazaanse bevolking. Die situatie was daar nooit zo geëscaleerd als Biden en Blinken niet als een stel kritiekloze groupies achter Netanyahu hadden aangehold.
Niet echt een goed argument dus om Biden maar te laten zitten zolang die crisis voortduurt. Zijn Israelbeleid is een drijvende factor.
Gast je bent geen betaalde Fox pundit. Je hoeft niet de hele tijd dit soort frames voor ons op te lepelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:03 schreef Chivaz het volgende:
Hoeveel spijt zullen de democraten hebben dat ze niet hebben aangestuurd op een competente VP. Ze wilden perse een vrouw met een kleurtje en in de huidige woke tijdsgeest met de BLM rellen nog vers in het geheugen snapte ik die keuze wel.
Het was immers tijd voor emancipatie en er werd niet gekeken naar kwaliteit maar of ze de juiste puntjes konden afvinken om de woke figuren tevreden te houden.
Nu het onvermijdelijke is gebeurt en Biden voor de hele wereld is afgegaan als een gieter is er domweg geen vervanger voor hem.
Harris peilt mogelijk nog slechter dan Biden en er is geen tijd meer om een nieuwe kandidaat op te bouwen. De democraten hebben zich mooi in het pak genaaid, de totale arrogantie en kortzichtigheid heeft ze de nek omgedraaid.
Erg jammer dat ze het aanzien van de VS ernstig beschadigd hebben met deze vertoning.
Ik ben overigens benieuwd of dit nog gevolgen heeft voor de rest van de wereld. Nu iedereen heeft kunnen zien dat de VS word geleid door een seniele man wat betekent dat voor de situatie in de wereld? Er kan nog veel gebeuren in de maanden die komen.
Ik denk niet dat we de gevolgen van een 2e termijn van Trump moeten onderschatten.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We hebben nu rutte als navo chef die kan vast wel de kont van trump kussen.![]()
Verder maakt gelukkig ook in de VS de president niet alle beleid.
De directe oorzaak is zwalkend beleid, inzake oekraine, wat andere partijen doet denken dat er ruimte is om te gallen.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De oorzaak ligt eerder in decennia-lange steun van het gehele westen voor de Israëlische regering.
Je raaskalt. Het gaat niet over Oekraine.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
De directe oorzaak is zwalkend beleid, inzake oekraine, wat andere partijen doet denken dat er ruimte is om te gallen.
quote:A Fumbling Performance, and a Panicking Party
President Biden’s shaky, halting debate performance has Democrats talking about replacing him on the ticket.
President Biden hoped to build fresh momentum for his re-election bid by agreeing to debate nearly two months before he is to be formally nominated. Instead, his halting and disjointed performance on Thursday night prompted a wave of panic among Democrats and reopened discussion of whether he should be the nominee at all.
Over the course of 90 minutes, a raspy-voiced Mr. Biden struggled to deliver his lines and counter a sharp though deeply dishonest former President Donald J. Trump, raising doubts about the incumbent president’s ability to wage a vigorous and competitive campaign four months before the election. Rather than dispel concerns about his age, Mr. Biden, 81, made it the central issue.
Democrats who have defended the president for months against his doubters — including members of his own administration — traded frenzied phone calls and text messages within minutes of the start of the debate as it became clear that Mr. Biden was not at his sharpest. Practically in despair, some took to social media to express shock, while others privately discussed among themselves whether it was too late to persuade the president to step aside in favor of a younger candidate.
“Biden is about to face a crescendo of calls to step aside,” said a veteran Democratic strategist who has staunchly backed Mr. Biden publicly. “Joe had a deep well of affection among Democrats. It has run dry.”
“Parties exist to win,” this Democrat continued. “The man on the stage with Trump cannot win. The fear of Trump stifled criticism of Biden. Now that same fear is going to fuel calls for him to step down.”
A group of House Democrats said they were watching the debate together, and one, who spoke on the condition of anonymity, acknowledged that it was a “disaster” for Mr. Biden. The person said the group was discussing the need for a new presidential nominee.
Mark Buell, a prominent donor for Mr. Biden and the Democratic Party, said after the debate that the president had to strongly consider whether he is the best person to be the nominee. “Do we have time to put somebody else in there?” Mr. Buell said.
He added that he was not yet calling for Mr. Biden to withdraw but that “Democratic leadership has a responsibility to go to the White House and clearly show what America’s thinking, because democracy is at stake here and we’re all nervous.”
Mr. Biden’s goal in accepting a general election debate earlier than ever held in presidential history was to recalibrate the contest as a choice between himself and a felon who tried to overturn an election and would in his view destroy American democracy if given the power of the presidency again. Mr. Biden left the CNN studio in Atlanta instead facing a referendum on himself and his capacity that will reverberate for days if not longer.
Mr. Trump, 78, appeared to coast through the debate with little trouble, rattling off one falsehood after another without being effectively challenged. He appeared confident while avoiding the excessively overbearing demeanor that had damaged him during his first debate with Mr. Biden in 2020, seemingly content to let his opponent stew in his own difficulties.
While Mr. Trump at times rambled and offered statements that were convoluted, hard to follow and flatly untrue, he did so with energy and volume that covered up his misstatements, managing to stay on offense even on issues of vulnerability for him like the Jan. 6, 2021, attack and abortion.
Mr. Biden appeared on defense much of the time and either did not use lines teed up for him by his campaign’s predebate advertising or mumbled them in passing in such a way that they barely registered. Aides said afterward that the president had a cold in recent days, explaining his hoarse voice.
Mr. Biden’s advisers have long dismissed any speculation about him dropping out, rejecting it as unjustified nervousness even as he has trailed Mr. Trump in battleground states needed for victory this fall. Biden aides and allies have repeatedly challenged the polls and pointed out that predictions of Democratic defeats in recent elections have been overblown. One reason they cited for an early debate was to make clear to the public that these are the two choices, and no one else will be nominated.
“Folks, the facts are if Joe Biden was going to step aside, he would have done so a long time ago,” said Symone Sanders, a former aide to Vice President Kamala Harris. “That’s not my opinion, that’s literally the facts. So no, he won’t be stepping aside tomorrow morning. He’s the nominee, and a number of Dems I suspect will be out defending him over the next few days.”
The campaign quickly dispatched Ms. Harris to defend the president on CNN after the debate, although even she acknowledged that “it was a slow start, that’s obvious to everyone.” Mr. Biden had shown he could handle the job because of his many accomplishments for Americans, she said, and “the Joe Biden I work with every day is someone who has performed in a way that has been about bringing people into the Oval Office.”
Gov. Gavin Newsom of California, one of those mentioned as a possible replacement for Mr. Biden other than Ms. Harris, brushed off talk about switching candidates. “I would never turn my back on President Biden’s record,” he told reporters, serving as an official surrogate for the campaign in the spin room after the debate. “I would never turn my back on President Biden, and I don’t know a Democrat in my party who would do so, especially after tonight.”
But that did not stop the speculation. “Guys, the Dems should nominate someone else — before it’s too late,” Andrew Yang, who ran against Mr. Biden for the Democratic nomination in 2020, wrote on social media before the debate had ended, adding a hashtag #swapJoeout.
Van Jones, a former White House aide to President Barack Obama and a leading liberal voice, predicted that there would be a renewed discussion. “There’s a lot of people who are going to want to see him consider taking a different course now,” Mr. Jones said on CNN after the debate.
Online discourse was filled with similar assessments within the first half-hour of the showdown. “Sorry, I’m voting for President Biden but this is a disaster so far,” wrote Mike Murphy, an anti-Trump Republican.
Alyssa Farah Griffin, a former White House aide to Mr. Trump who broke with him, said, “It’s worse than I believe most people imagined.”
That judgment extended beyond the political class. Mr. Biden’s perceived odds of winning the nomination plummeted within hours on PredictIt.org, a betting site that takes wagers on political events. His chances of being the party’s candidate fell to 60 cents, down 26 cents, meaning that bettors essentially thought there was only a 60 percent chance of him being nominated even though he swept the primaries, has no internal opponent and controls the party apparatus.
No incumbent president has dropped out of the race so late in the campaign cycle, and there was little consensus about what would happen if he were to. Democrats on Thursday night were imagining scenarios in which party elders like Senator Chuck Schumer of New York, former Speaker Nancy Pelosi of California and Representative James E. Clyburn of South Carolina were to intervene with Mr. Biden.
There was no indication that any of them would agree to do so. Other Democrats said they feared it was too late, noting that Mr. Biden is a proud, stubborn man who has long insisted he is the best equipped to defeat Mr. Trump and would not listen to anyone other than perhaps his wife, Jill Biden, who has strongly supported another run. Democrats have long fretted that there is no obvious successor, uncertain that Ms. Harris, Mr. Newsom or any other party figure could rise to the challenge.
Incumbent presidents often stumble in their first debate of a general-election season, either because they are rusty or overconfident, but in many cases make up for it with stronger subsequent performances. Mr. Biden’s troubles particularly brought to mind Ronald Reagan’s first debate in 1984, when he appeared old and out of it; he salvaged his campaign at his next debate with a well-timed joke about not exploiting his opponent’s youth and inexperience.
The problem for Mr. Biden is no other debate is scheduled until Sept. 10, meaning he has no obvious opportunity to recover for months. And as the veteran Democratic strategist said, this was not like Mr. Obama losing to Mitt Romney in 2012, which was a tactical setback. “This is existential,” the strategist said.
So, rather than resetting the campaign in Mr. Biden’s favor, as it had anticipated, the president’s team ended the evening knowing that the task of the next few days if not weeks would be to stem the damage and rally the party behind their beleaguered leader
Nee, ik raaskal niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:24 schreef VoMy het volgende:
[..]
Je raaskalt. Het gaat niet over Oekraine.
Denk dat dat komt door traditie. Als de zittende president voor een tweede termijn gaat is het een beetje traditie dat daar niet te veel interne weerstand tegen ontstaat en daarbij is er ook de gedachte dat je een inherent voordeel hebt als incumbent. Buiten dat was het imho een uitstekende president, wat zij misschien ook vinden.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Meneer Newsom is een uitstekende kandidaat. In debatten loopt hij altijd rondjes om zijn tegenstanders.
Maar de democratische partij mag bij zichzelf ten rade gaan, waarom ze met dat oude figuur vastzitten.
Ik heb het hele debat gekeken het was met afstand het slechtste debat dat ik ooit heb gezien. Biden was constant de draad kwijt, versprak zich elke keer en als hij niet sprak keek hij met open mond in de verte alsof hij helemaal niet meer bij was. Palin was ook een slechte VP in tegenstelling tot Pence die charismatisch een zwart gat was maar die ik wel in staat was om een land te leiden mocht er iets gebeuren met de president.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:23 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gast je bent geen betaalde Fox pundit. Je hoeft niet de hele tijd dit soort frames voor ons op te lepelen.
Harris is niet gekozen om Biden te vervangen dat klopt, vrijwel alle VP's zijn bepaald niet inspirerend. Biden was het zelf niet, Palin was het niet, Pence was het niet.
Verder is het nogal eenzijdig om te doen alsof het allemaal zo erg was van de kant van Biden. Trump was ook niks. Dat jij in plaats van wijzen op Bidens vele tekortkomingen of slechte ideeen constant over Harris of andere randzaken moet beginnen zegt ook alles natuurlijk.
Ik dacht dat je net al aan het raaskallen was maar nu is het nog erger gewordenquote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik raaskal niet.
Amerikanen vinden het op dit punt vervelend dat hun boodschappen zo duur worden. Inflatie. Waarom? Omdat schepen vanuit china om moeten varen vanwege het gegal van de houthi's. En waarom zijn die los gegaan?
Je raaskalt.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik dacht dat je net al aan het raaskallen was maar nu is het nog erger geworden
Uitstekende reden hoor.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 09:58 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heb je wel eens op een kaart gekeken?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik raaskal niet.
Amerikanen vinden het op dit punt vervelend dat hun boodschappen zo duur worden. Inflatie. Waarom? Omdat schepen vanuit china om moeten varen vanwege het gegal van de houthi's. En waarom zijn die los gegaan?
En is daar ook maar een picogram bewijs voor?quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:36 schreef Tekaschi het volgende:
en waarschijnlijk Biden volduwen met drugs.
Sowieso heeft dat schieten op wat schepen echt amper invloed op de prijs van goederen, laat staan dat het de hoofdreden voor een torenhoge inflatie is, of dat het iets te maken heeft met Oekraine.quote:Op vrijdag 28 juni 2024 10:39 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Heb je wel eens op een kaart gekeken?
Verreweg de meeste handel van China naar de VS gaat gewoon direct via de grote oceaan, dat komt nog bij geen Houthi in de buurt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |