SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier verder![]()
Eens. De Westoever is een fundamenteel struikelblok voor duurzame vrede.quote:Op woensdag 12 juni 2024 21:57 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wel leuk, maar zorg tegelijkertijd maar voor ontruiming van alle nederzettingen. Het gaat hier om meer dan alleen Gaza.Hier in dit topic? In Nederland? In mijn post?quote:Ik zie hier een volstrekt eenzijdige visie op dit conflict, de mogelijke oplossing / de wijze van duurzame heropbouw.![]()
In dit topic. Misschien even de laatste stroom aan filmpjes, twitterdiarree even doorakkeren. Of ga je me straks vertellen dat je de posts over het Palestijnse volk allemaal gemist hebt?quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Eens. De Westoever is een fundamenteel struikelblok voor duurzame vrede.
[..]
Hier in dit topic? In Nederland? In mijn post?Allah Al Watan Al Malik![]()
Je bedoelt die posts waar ik op reageerde?quote:Op woensdag 12 juni 2024 22:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In dit topic. Misschien even de laatste stroom aan filmpjes, twitterdiarree even doorakkeren. Of ga je me straks vertellen dat je de posts over het Palestijnse volk allemaal gemist hebt?![]()
Zou ik ook zeggen wanneer het doel is om elke andere 'oplossing' dan Isral in de zee te drijven, te blijven blokkeren. En ja, het probleem van hamas is dat alles wat niet past in hun verdrijvingsdenken, gedwarsboomd moet zal worden.quote:Op woensdag 12 juni 2024 20:01 schreef Aether het volgende:
Hamas official says Blinken ‘part of the problem, not the solution’ to war in Gaza
https://www.timesofisrael(...)tion-to-war-in-gaza/"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
wil Putin vrede ??quote:
NeeEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Je zou een poll kunnen aanmaken in het Oekrane topic in plaats van hier te gaan 'what-abouten'quote:![]()
Het wordt mij steeds onduidelijker wie of wat nu precies wordt bedoeld met de term Palestijn(en), laat staan te achterhalen wie nu precies met wie namens die 'groep' meent te mogen en kunnen spreken. Dit laatste vooral om afspraken te kunnen maken en die na te komen.
Zijn Palestijnen mensen die hun oorsprong hebben in historisch Palestina ? Waar iemand weer kan kiezen of dat in de gebiedsperiode voor/na Christus, tijdens de Ottomaanse overheersing, 1923 (mandaat) en/of 1948 (ontheemd door stichting Isral) en zelfs 1967 of ... .... ... ?
En/of zijn dat de vluchtelingen die geografisch in de streek woonden, "wonen", al of niet in de vluchtelingenkampen, Jordani, Libanon, Syri of destijds verbleef als 'Arabier' in Isral (en dus mogelijk tegen hun wil) genaturaliseerd is tot staatsburger ?
Maken 'Palestijnen' onderscheidenlijk - hoe dan ? - deel uit van de Arabische wereld of zijn ze anderszins te categoriseren als ras, volk, religieuze of specifiek af te bakenen groep ?
Ik stel mij ook voor dat hamas niet gelijk staat noch sprekend is voor alle Palestijnen maar dat hamas zelf wel bestaat uit mensen die zich - vaag en daarom handig - als Palestijn lijken te identificeren.
Best heel ingewikkeld wanneer "details" er meer dan toedoen om een deal te moeten of willen (gaan) maken.
Een overeenkomst die dan altijd wel ergens tegen iemands historisch vermeend (gevoels)recht zal ingaan."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
![]()
Oh boy, je mag niet eens meer antisemitisme veroordelen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik lees dit meer als "Hamas is de vijand van de Palestijnen".quote:Op woensdag 12 juni 2024 23:24 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Oh boy, je mag niet eens meer antisemitisme veroordelen.
Intolerant voor intolerantie![]()
Goh, hoe staat het eigenlijk in bepaalde bubbels? Een samenvatting/bloemlezing:
Dit is echt goud, je kunt het allemaal afvinken.
"Niemand houdt van de Joden"
"Komt door henzelf, ze liegen en zijn laf, is een historisch feit"
"Eigenlijk is de Arabische wereld echt heel lief voor ze geweest"
"Antisemitisme betekent eigenlijk geen Jodenhaat want er zijn meer Semitische volkeren"
"Dus kunnen wij niet antisemitisch zijn"
"Ze kunnen terug in Europa een land gaan stichten"
"De Russische revolutie was ook een Joods complot"![]()
![]()
De spanning (en voorraad aan wapentuig) bouwt zich verder op...
De barrages vanuit Zuid-Libanon worden steeds intenser en schadelijker.![]()
Exposed: Francesca Albanese’s Global Influence Network Targeting IsraelAls dit allemaal klopt wat in het artikel staat dan is dat wel een echt smerig mens.quote:Francesca Albanese is well known as the Special Rapporteur appointed in 2022 by the UN Human Rights Council with the mandate to “investigate Israel’s violations of the bases and principles of international law.” Less well known is that Albanese has been running a global influence network of more than 100 individuals and NGOs to target Israel by orchestrating lawfare campaigns, whitewashing Hamas terrorism, and cynically manipulating governments into funding UNRWA.
En alles behalve neutraal als onderzoeker voor de VN.![]()
Iemand kan bijna denken dat dit zo (in)gepland is om de druk maar op te houden.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
De barrages vanuit Zuid-Libanon worden steeds intenser en schadelijker."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Waarom heeft Libanon de oorlog verklaard aan Isral? Want als hun regering niets aan dat soort beschietingen doet mag je toch wel concluderen dat ze het prima vinden en de militie steunen?quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:58 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
De barrages vanuit Zuid-Libanon worden steeds intenser en schadelijker.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Gisteren was een feestdag, zoeken ze expres zo uit.quote:Op donderdag 13 juni 2024 16:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iemand kan bijna denken dat dit zo (in)gepland is om de druk maar op te houden.When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Ik ken Memri alleen van de memes op social media.quote:Op donderdag 13 juni 2024 09:51 schreef Qarrad het volgende:
Goh, hoe staat het eigenlijk in bepaalde bubbels? Een samenvatting/bloemlezing:
[ x ]
Dit is echt goud, je kunt het allemaal afvinken.
"Niemand houdt van de Joden"
"Komt door henzelf, ze liegen en zijn laf, is een historisch feit"
"Eigenlijk is de Arabische wereld echt heel lief voor ze geweest"
"Antisemitisme betekent eigenlijk geen Jodenhaat want er zijn meer Semitische volkeren"
"Dus kunnen wij niet antisemitisch zijn"
"Ze kunnen terug in Europa een land gaan stichten"
"De Russische revolutie was ook een Joods complot"
Maar zijn deze vertalingen waar? Lees verder dat Memri opgericht is door Yigal Carmon, een voormalig officier van de Isralische militaire inlichtingendienst![]()
Als dat waar is is het eigenlijk erger dan propaganda van de KGB en RT plaatsen
Nu lees ik RT sws als satire voordat het geband werd door de EU![]()
![]()
Vallen zulke Europeanen dan niet op? Hoe zit dat? Leg eens uit? Waarom zien Palestijnen het verschil niet?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Vallen zulke Europeanen dan niet op? Hoe zit dat? Leg eens uit? Waarom zien Palestijnen het verschil niet?
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ze waren verkleed/vermomd en spraken de taal inclusief het dialect/accent. Tevens het gedrag wat je verwacht van een Gazaanse Palestijn. Waarom zou dat opvallen en sterker nog, waarom zou dat Europees zijn?quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
Vallen zulke Europeanen dan niet op? Hoe zit dat? Leg eens uit? Waarom zien Palestijnen het verschil niet?Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Vrouwen huren alleen een woning?quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
ik denk dat ze helemaa niet naar buiten mochtquote:Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Zionisten zijn toch Europese kolonisten en totaal anders dan de lokale bevolking? Tenminste, dat las ik in deze reeks regelmatig. Dus ik vroeg me gewoon af waarom Palestijnen het verschil niet zagen. Zeker in een straat waar gijzelaars zitten zal Hamas toch wel een beetje opletten.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Ze waren verkleed/vermomd en spraken de taal inclusief het dialect/accent. Tevens het gedrag wat je verwacht van een Gazaanse Palestijn. Waarom zou dat opvallen en sterker nog, waarom zou dat Europees zijn?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee, ze zijn gewoon boodschappen gaan doen op de markt. Wat dan ook weer een andere vraag oproept over iets met hongersnood.quote:Op donderdag 13 juni 2024 17:47 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk dat ze helemaa niet naar buiten mochtquote:The second team consisted of four female soldiers dressed as typical Arab women (one feigning being pregnant) carrying plastic bags full of food products and vegetables. They walked in two pairs (a young Muslim woman is not allowed to walk around alone) towards a nearby residential building, where, on the third floor, the three male hostages were held. Behind them walked four more undercover men armed to give them backup.
[ Bericht 30% gewijzigd door Ulx op 13-06-2024 18:08:31 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Prima supermarktquote:Op donderdag 13 juni 2024 17:53 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee, ze zijn gewoon boodschappen gaan doen op de markt. Wat dan ook weer een andere vraag oproept over iets met hongersnood.When the student is ready, the teacher will appear.
Als je de app zou installeren hoor je dat al maanden de hele dag door (maar daar hoor je niet veel niets over in de Nederlandse media).quote:When the student is ready, the teacher will appear.
Ik had dus een app van een Isralische krant en die was niet meer te lezen door de pushmeldingen en alarmpjes soms. De godganse dag whoop whoop, niet te doen.quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:41 schreef Aether het volgende:
[..]
Als je de app zou installeren hoor je dat al maanden de hele dag door (maar daar hoor je niet veel niets over in de Nederlandse media).![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
IDF beweegt blijkbaar Rafah meer en meer in vanaf de grens met Egypte die enige dagen geleden compleet werd bezet. Er zijn wat berichten van zware vuurgevechten in het westen van de stad en dat een bekend plein daar is ingenomen.
https://maps.app.goo.gl/NTh2tP2AkyomxYh6A
Ze gaan dus gewoon door met wat ze al aan het doen waren: sector voor sector de boel schoonvegen.![]()
Die kun je uitschakelen he!quote:Op donderdag 13 juni 2024 18:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik had dus een app van een Isralische krant en die was niet meer te lezen door de pushmeldingen en alarmpjes soms. De godganse dag whoop whoop, niet te doen.![]()
![]()
Ja, het moet wel leuk blijven /squote:Op donderdag 13 juni 2024 21:34 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Die kun je uitschakelen he!
When the student is ready, the teacher will appear.
![]()
[ Bericht 15% gewijzigd door Kijkertje op 14-06-2024 03:24:27 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Undercover Isralische spionnen deden zich voor als Palestijnen en woonden in Gaza in de buurt van gijzelaars om een gedurfde reddingsmissie te beramen
https://www.israelnieuws.(...)za-in-de-buurt-van-gWhen the student is ready, the teacher will appear.
quote:Top Hamas official: Nobody has any clue how many hostages still alive
https://www.timesofisrael(...)ostages-still-alive/
He also blames Israel for the mental state of four hostages recently rescued, after a doctor said they were subject to constant physical and emotional abuse while in captivity.When the student is ready, the teacher will appear.
![]()
Een echte hoge ome van Hezbollah gelimineerd, dus waarschijnlijk nog meer ellende in het noorden van Isral de komende dagen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hashim_Safi_Al_Din![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 10:57 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Een echte hoge ome van Hezbollah gelimineerd, dus waarschijnlijk nog meer ellende in het noorden van Isral de komende dagen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Hashim_Safi_Al_Din![]()
![]()
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Hmm.quote:
Hmm.
Dus er is 'geen geloofwaardig' bewijs van seksueel geweld op 7 oktober, maar tegelijkertijd maakt men de beschuldiging aan het adres van Isral van 'sexual-and gender based violence'. En waar is hier het 'geloofwaardige bewijs' dan van?
Het blijft een grap van een organisatie die VN.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
In West-Rafah wordt er nog steeds zwaar gevochten.
Onwerkelijke beelden van (waarschijnlijk) afgelopen nacht.![]()
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Jammer voor de Israli lobby dat hun Mossad mannetje niet in het kabinet komt, maar wel winst dat hun lobbyist in de vvd Brekelmans, die nog steeds al lang en breed ontkrachtte genocide Hasbara op zijn tijdlijn heeft staan wel minster wordt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
En op onderwijs voor de rechtsstatelijkheid partij nsc krijgen we deze Isral adept, die illegale nederzettingen financiert. Isral moet toch wel blij zijn met de oogst.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
'.. in Palestijns gebied ..'
Het blijft bijzonder dat een volk een gebied kan hebben zonder dit zelf ooit geaccepteerd te hebben.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De anti-Isral bubbel van de zelfverklaarde kwaliteitsmedia
Journalistiek geweten is ver te zoeken
https://opiniez.com/2024/(...)a/maaikevancharante/When the student is ready, the teacher will appear.
Zij is wel sterk he. Die maaike.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:16 schreef Aether het volgende:
De anti-Isral bubbel van de zelfverklaarde kwaliteitsmedia
Journalistiek geweten is ver te zoeken
https://opiniez.com/2024/(...)a/maaikevancharante/"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Meerdere media doen dit. Men neemt allerlei journalisten met een Islamtische achtergrond aan die vervolgens overduidelijk vooringenomen zijn mbt bepaalde kwesties en als lezers of kijkers dit merken wordt het gelijk weggezet als 'racisme'.quote:Dit keer kwam NRC met een halfhartig excuus – het feit dat de schrijver van deze brief niet zomaar iemand was had zwaarder mogen wegen – en portretteerde El Hamidi nog even als slachtoffer… ach, ach, hij werd toch zo aangevallen op X, en dat was zelfs racistisch! De slotzin van het stuk: de ombudsman vroeg zich af of NRC nog wel in de ‘jungle van X’ moet blijven.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Het is blijkbaar geen geintje of nep
Ik kwam ook nog een paar filmpjes tegen waar met pijl en boog een brandende pijl over de muur wordt geaxhoten, helaas met een typische begeleidende tekst dus die laat ik even zitten. Deze trebuchet ziet er mooi uit.![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 18:57 schreef egayalS het volgende:
Jammer voor de Israli lobby dat hun Mossad mannetje niet in het kabinet komt, maar wel winst dat hun lobbyist in de vvd Brekelmans, die nog steeds al lang en breed ontkrachtte genocide Hasbara op zijn tijdlijn heeft staan wel minster wordt.Boeiend. Hamas heeft deze situatie gecreerd, en wss voor het laatst.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:19 schreef egayalS het volgende:
En op onderwijs voor de rechtsstatelijkheid partij nsc krijgen we deze Isral adept, die illegale nederzettingen financiert. Isral moet toch wel blij zijn met de oogst.![]()
Eerder zwak. Nogal eenzijdige bias heeft zij om anderen van bias te beschuldigen. Zo volledig in je eigen wereldje claims maken die je totaal niet kan onderbouwen laat geen goede indruk achter. Het is wat als je zon indrukwekkend slachtoffer complex hebt. Maar nee het is geen complot van de media om Israel in slecht daglicht te stellen dat doet het land uiteraard volledig zelf. De media zouden juist wel eens wat kritischer naar Israel mogen kijken, maar het idee van meerdere invalshoeken komt natuurlijk nooit in Maaike op.quote:
Sowieso een lans breken voor Ongehoord Nederland om daarna andermans journalistieke kwaliteit af te kraken. Tja dan snap je echt de ballen van waar je over probeert te schrijven. Ergens wel aandoenlijk dat dit soort mensen bestaan en dat mensen dan zeggen dit is sterk.![]()
Och och, jij gelooft ook zeker in de collectieve onschuldigheid van die schurkenstaat Palestina.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eerder zwak. Nogal eenzijdige bias heeft zij om anderen van bias te beschuldigen. Zo volledig in je eigen wereldje claims maken die je totaal niet kan onderbouwen laat geen goede indruk achter. Het is wat als je zon indrukwekkend slachtoffer complex hebt. Maar nee het is geen complot van de media om Israel in slecht daglicht te stellen dat doet het land uiteraard volledig zelf. De media zouden juist wel eens wat kritischer naar Israel mogen kijken, maar het idee van meerdere invalshoeken komt natuurlijk nooit in Maaike op.
Sowieso een lans breken voor Ongehoord Nederland om daarna andermans journalistieke kwaliteit af te kraken. Tja dan snap je echt de ballen van waar je over probeert te schrijven. Ergens wel aandoenlijk dat dit soort mensen bestaan en dat mensen dan zeggen dit is sterk."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Het is echt zo overduidelijk onderbouwd en terecht wat ze zegt. Ik weet niet waar jij je gedachtes vandaan haalt maar ik vind het onderwerp voor wetenschappelijke discussie zo doorgedraaid is het om je tegen de ratio in te keren op deze manier. En ja, mainstream media valt er ook onder."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ach, we hebben hier te maken met een BIJ1-stemmer. Negeren is daarom het beste, het is ook lastig te geloven dat de kritiek op deze column oprecht is want als er iets juist wel wordt gedaan is het onderbouwen van de standpunten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:51 schreef ludovico het volgende:
Het is echt zo overduidelijk onderbouwd en terecht wat ze zegt. Ik weet niet waar jij je gedachtes vandaan haalt maar ik vind het onderwerp voor wetenschappelijke discussie zo doorgedraaid is het om je tegen de ratio in te keren op deze manier. En ja, mainstream media valt er ook onder.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Mijn denkbeelden over Palestina zijn weinig relevant voor mijn kritiek op Maaikes blogpostje.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Och och, jij gelooft ook zeker in de collectieve onschuldigheid van die schurkenstaat Palestina.
Maar het collectief aan Palestijnen is zeker onschuldig. Hamas uiteraard niet, maar de staat Israel legitimeert met haar acties wel dat de bevolking van Palestina recht heeft op zelfbeschikking. Qua onschuldig dodental is Israel uiteraard een grotere verschrikking dan Hamas. Sowieso houd ik een hogere standaard aan voor staten dan voor terroristische groepen. Maar ik weet ook de vrijheidsstrijd van de een is het terrorisme van een ander. Door die lens snap ik de support voor Israel wel, je steunt de schurkenstaat omdat mensen waar je het niet mee eens bent hier opkomen voor mensenrechten van Palestijnen.![]()
Die extreme partijen worden ook gedecimeerd, mensen hebben het in de gaten dat het propaganda is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, we hebben hier te maken met een BIJ1-stemmer. Negeren is daarom het beste, het is ook lastig te geloven dat de kritiek op deze column oprecht is want als er iets juist wel wordt gedaan is het onderbouwen van de standpunten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
De bevolking doet actief mee aan kidnapping, un organisatie doet mee met tunnels, werkt samen met Hamas. De bevolking is uitbundig bij het halfnaakte lijf van een festival ganger en rochelen op haar dode lijf. Er worden non stop projectielen afgevuurd vanaf Gaza op Isral. De haat om iedere jood te willen uitroeien zit zo diep, die kunnen geen zelfbeschikking krijgen daarmee investeren ze alleen maar in dood en verderf. Wat ze nodig hebben is grootschalige heropvoeding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn denkbeelden over Palestina zijn weinig relevant voor mijn kritiek op Maaikes blogpostje.
Maar het collectief aan Palestijnen is zeker onschuldig. Hamas uiteraard niet, maar de staat Israel legitimeert met haar acties wel dat de bevolking van Palestina recht heeft op zelfbeschikking. Qua onschuldig dodental is Israel uiteraard een grotere verschrikking dan Hamas. Sowieso houd ik een hogere standaard aan voor staten dan voor terroristische groepen. Maar ik weet ook de vrijheidsstrijd van de een is het terrorisme van een ander. Door die lens snap ik de support voor Israel wel, je steunt de schurkenstaat omdat mensen waar je het niet mee eens bent hier opkomen voor mensenrechten van Palestijnen.
De Koran is ook gewoon een groot haatboek voor veel mensen. Dat helpt ook niet.
Veelzeggend dat alle normale landen, al waren ze hoofdzakelijk moslim, Isral helpen tegen Iran, bijvoorbeeld, die zien dan weer wel dat het terroristische schurkenstaten zijn, jij niet.
Ik heb niks tegen mensen die iets tegen onschuldige doden hebben, wel iets tegen die tergende naviteit dat het allemaal wel ff goed zou zijn als Hamas het beloop gelaten wordt."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Oh ja ik ben niet onder de indruk dat landen als Saudi Arabie maar wat graag een conflict als dit aangrijpen om de positie van Iran te verzwakken ter verbetering van hun eigen positie. Die landen zijn geen haar beter, voor zover na te gaan is lijkt de instelling van de bevolking in Iran meer westers dan de Sjeiks in Saudi Arabie. Zie protesten van vrouwen die geen hoofddoek willen dragen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De bevolking doet actief mee aan kidnapping, un organisatie doet mee met tunnels, werkt samen met Hamas. De bevolking is uitbundig bij het halfnaakte lijf van een festival ganger en rochelen op haar dode lijf. Er worden non stop projectielen afgevuurd vanaf Gaza op Isral. De haat om iedere jood te willen uitroeien zit zo diep, die kunnen geen zelfbeschikking krijgen daarmee investeren ze alleen maar in dood en verderf. Wat ze nodig hebben is grootschalige heropvoeding.
De Koran is ook gewoon een groot haatboek voor veel mensen. Dat helpt ook niet.
Veelzeggend dat alle normale landen, al waren ze hoofdzakelijk moslim, Isral helpen tegen Iran, bijvoorbeeld, die zien dan weer wel dat het terroristische schurkenstaten zijn, jij niet.
Ik heb niks tegen mensen die iets tegen onschuldige doden hebben, wel iets tegen die tergende naviteit dat het allemaal wel ff goed zou zijn als Hamas het beloop gelaten wordt.
Tegenstrijdig van de ene kant te claimen dat moslims uit zijn op het uitroeien van alle joden. In dezelfde post nog aan te halen dat de meeste Islamitische landen Israel steunen.
Liegen dat 'de bevolking' collectief meedoet is niet sterk. Delen van de bevolking zullen al dan niet gedwongen meedoen dat maakt het collectief nog niet schuldig. Daarbij zoals ik al aangaf als Palestijn strijden tegen het genocidale Israel is moreel natuurlijk volledig te verantwoorden. Jij begint over onschuldige festivalgangers. Maar die moord Israel uiteraard ook uit, tenminste voor zover er festivalgangers kunnen bestaan onder Palestijnen. Het is extreem selectieve verontwaardiging.
Jij hebt blijkbaar geen heilig boek nodig om haat te verspreiden. Hoe Israel zich handhaaft in Gaza is moeilijk goed te praten met ja maar Hamas. Als Hamas in de sloot springt hoeft Israel niet nog harder in de sloot te springen. Het is verder ook niet zo alsof op deze manier terrorisme tegen Israel gestopt wordt, nou misschien kunnen ze Hamas stoppen maar de volgende generatie die ze gaat terroriseren zijn ze nu met hun collectieve straf aan het creeren. Aanrommelen is nou juist Israels strategie hier, dat is nogal kostbaar omdat de manier waarop ze het doen gigantisch veel mensenlevens kost. 40.000 doden omdat je boos bent over 1000 is niet echt een acceptabele ratio. Meer het type vergelding dat ze in Nazi Duitsland ook deden.
Doet ook een beetje denken aan de Amerikaanse aanpak na 9/11. Zo graag iets willen doen dat je vol voor de meest debiele optie gaat.
Oorlog om de rijen gesloten houden is uiteraard een autoritaire taktiek die we nog te vaak zien in de 21ste eeuw.![]()
Eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
instelling van de bevolking in Iran meer westers dan de Sjeiks in Saudi Arabie. Zie protesten van vrouwen die geen hoofddoek willen dragen.Moslims?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tegenstrijdig van de ene kant te claimen dat moslims uit zijn op het uitroeien van alle joden. In dezelfde post nog aan te halen dat de meeste Islamitische landen Israel steunen.
Nee, Hordes Palestijnse extremisten die moslim zijn.
Ik weet niet wat dat met linkse mensen is dat ze comments volstrekt uit context trekken."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wake up.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Liegen dat 'de bevolking' collectief meedoet is niet sterk. Delen van de bevolking zullen al dan niet gedwongen meedoen dat maakt het collectief nog niet schuldig."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wake up, Hamas is geen leuk groepje mensen die in hun recht staan, het is een doodscultus vol haat, het moet uitgeroeid.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
ldig. Daarbij zoals ik al aangaf als Palestijn strijden tegen het genocidale Israel is moreel natuurlijk volledig te verantwoorden. Jij begint over onschuldige festivalgangers. Maar die moord Israel uiteraard ook uit, tenminste voor zover er festivalgangers kunnen bestaan onder Palestijnen. Het is extreem selectieve verontwaardiging.Neehoor, Hamas is een probleem dat nooit stopt als er niks aan gedaan wordt, Isral staat dus gewoon in zijn recht om te doen wat nodig is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jij hebt blijkbaar geen heilig boek nodig om haat te verspreiden. Hoe Israel zich handhaaft in Gaza is moeilijk goed te praten met ja maar Hamas.Nee, omgekeerd, als ze niks aan het probleem doet wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Als Hamas in de sloot springt hoeft Israel niet nog harder in de sloot te springen. Het is verder ook niet zo alsof op deze manier terrorisme tegen Israel gestopt wordt, nou misschien kunnen ze Hamas stoppen maar de volgende generatie die ze gaat terroriseren zijn ze nu met hun collectieve straf aan het creeren.Geen idee of die ratio klopt, maar eigenlijk niet eens boeiend, als er 100k slachtoffers moeten vallen om het doel te behalen is dat nog nodig, blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aanrommelen is nou juist Israels strategie hier, dat is nogal kostbaar omdat de manier waarop ze het doen gigantisch veel mensenlevens kost. 40.000 doden omdat je boos bent over 1000 is niet echt een acceptabele ratio.?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Meer het type vergelding dat ze in Nazi Duitsland ook deden.
Doet ook een beetje denken aan de Amerikaanse aanpak na 9/11. Zo graag iets willen doen dat je vol voor de meest debiele optie gaat.
Oorlog om de rijen gesloten houden is uiteraard een autoritaire taktiek die we nog te vaak zien in de 21ste eeuw."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Janken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:19 schreef egayalS het volgende:
En op onderwijs voor de rechtsstatelijkheid partij nsc krijgen we deze Isral adept, die illegale nederzettingen financiert. Isral moet toch wel blij zijn met de oogst.
[ x ]
Precies wat wij als het Westen voorstaan. Staten die gebouwd zijn op haat en op de wens tot vernietiging.quote:
Meer nazi's!
Het is een kleiner kwaad dan Israel, we zijn het eens dat Israel niet hoeft te worden uitgeroeid toch? Er zijn ook andere oplossingen voor problemen dan een van de partijen uitroeien.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wake up, Hamas is geen leuk groepje mensen die in hun recht staan, het is een doodscultus vol haat, het moet uitgeroeid.Israel staat zeker niet in zijn recht en ik hoop dat het grootste deel wat daar nu de dienst uit maakt over een decennium door Den Haag veroordeelt wordt voor hun bijdrage aan deze moordpartijen.quote:Neehoor, Hamas is een probleem dat nooit stopt als er niks aan gedaan wordt, Isral staat dus gewoon in zijn recht om te doen wat nodig is.
Uitroeien van Hamas is geen mogelijkheid die bestaat. In elk geval is het op deze manier ook geen optie vanwege het aantal onschuldige doden.Nee hoor, dit patroon van moord en vernietiging is al zo lang gaande. Het gaat echt niet dt keer wel anders zijn. Daar is geen enkele aanleiding toe. Ja misschien dat het anders gaat zijn omdat het westen zich er weer eens mee bemoeit. Het idee dat Israel dit kan oplossen is belachelijk naief.quote:Nee, omgekeerd, als ze niks aan het probleem doet wordt het alleen maar erger.Waarom dan klagen over de doden op 7 oktober. Blijbkaar had Hamas nog 100 keer zo bloedig mogen zijn als ze hun doel bereikt hadden? 100.000 onschuldige doden is acceptabel omdat jij je een hekel aan Palestijnen hebt laten aanpraten.quote:Geen idee of die ratio klopt, maar eigenlijk niet eens boeiend, als er 100k slachtoffers moeten vallen om het doel te behalen is dat nog nodig, blijkbaar.Het is toch vrij duidelijk, 7 oktober en 11 september zijn beide nogal heftige terroristische aanslagen gepleegd. Beide landen hebben een ziek militair industrieel complex en lossen graag problemen op door bommen te droppen. Of dat effectief is, is dan bijzaak. Het gaat erom daadkrachtig over te komen, niet een probleem op te lossen. Hier ook Israel moet steeds dieper zinken met het aanvallen van zones die veilig zouden zijn en dergelijk en toch gaat het natuurlijk nooit zijn kansloze doel van vernietiging van Hamas bereiken. Uiteindelijk is dit een extreem kostbare business en brengt het verzoening tussen de volken natuurlijk alleen veel verder weg.quote:?
De Nazi's waren inderdaad ook van het type vergelding dat als 1 iemand in een dorp als verzetslid gepakt werd om dan het dorp collectief te straffen. Precies wat Israel nu doet.![]()
Goed verhaal, behalve dat Hamas in de buurt komt van het ultieme kwaad en Isral in de verste verte niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is een kleiner kwaad dan IsraelIntolerant voor intolerantie![]()
Ik steun het van harte dat daar ala Afghanistan militairen rond gaan lopen, maar de haat zal na 20 jaar niet weg zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee hoor, dit patroon van moord en vernietiging is al zo lang gaande. Het gaat echt niet dt keer wel anders zijn. Daar is geen enkele aanleiding toe. Ja misschien dat het anders gaat zijn omdat het westen zich er weer eens mee bemoeit. Het idee dat Israel dit kan oplossen is belachelijk naief."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Nee, omdat een ultiem kwaad dat zich gedraagt als kanker nog meer doden gaat kosten in de toekomst als je het zijn beloop laat gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom dan klagen over de doden op 7 oktober. Blijbkaar had Hamas nog 100 keer zo bloedig mogen zijn als ze hun doel bereikt hadden? 100.000 onschuldige doden is acceptabel omdat jij je een hekel aan Palestijnen hebt laten aanpraten."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Deze oorlog is niet gestart door Isral.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch vrij duidelijk, 7 oktober en 11 september zijn beide nogal heftige terroristische aanslagen gepleegd. Beide landen hebben een ziek militair industrieel complex en lossen graag problemen op door bommen te droppen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ooh het ultieme kwaad. Nou dat is een mooie kwalificatie. Israel is daar niet verder van af dan Hamas met haar acties het afgelopen jaar. Duizenden onschuldigen vermoorden is kwaadaardiger dan honderden, kwestie van statistiek op die manier.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, behalve dat Hamas in de buurt komt van het ultieme kwaad en Isral in de verste verte niet.Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, omdat een ultiem kwaad dat zich gedraagt als kanker nog meer doden gaat kosten in de toekomst als je het zijn beloop laat gaan.Uiteraard wel alleen landen kunnen oorlogen starten. In zekere zin heb je misschien gelijk, het is uiteraard geen oorlog. Gewoon een eenzijdige genocide. Israel gesteund door onze Westerse wapens is eenzijdig aan het moorden op veel grotere schaal dan Hamas ooit deed. Hamas is vooral een phantoom hier dat ongrijpbaar zal blijven.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze oorlog is niet gestart door Isral.
Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Kerel. The fuck. Lees. Je. In. Ofzo.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.
Je snapt niet eens wat er gebeurt is op 7 oktober."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Je draait de realiteit volstrekt om en bent nogal van het padje of bijzonder onwetend als je zo praat over de feitelijke gebeurtenissen van 7 oktober."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Ironisch dat jij dit zou zeggen, ik zei net tegen jou dat je misschien je een klein beetje moet verdiepen voordat je commentaar levert. Ik snap prima wat er gebeurd is op 7 oktober, terroristische aanslag van Hamas.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel. The fuck. Lees. Je. In. Ofzo.
Je snapt niet eens wat er gebeurt is op 7 oktober.
Dat dan voor jou 100.000 doden rechtvaardigt, omdat je Palestijnen haat. Moet jij weten. Met die lijn van denken rechtvaardigen die 100.000 dode Palestijnen dan ook weer 1 Miljoen doden Israeliers. Zo wordt een conflict grter niet kleiner.![]()
Nee hoor ik breng je wat dichter naar de realiteit. Tot nu toe kwam je niet verder dan de Israelische propaganda versie van gebeurtenissen en plannen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef ludovico het volgende:
Je draait de realiteit volstrekt om en bent nogal van het padje of bijzonder onwetend als je zo praat over de feitelijke gebeurtenissen van 7 oktober.![]()
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap prima wat er gebeurd is op 7 oktober, terroristische aanslag van HamasJe noemt het inhoudsloos om dat te bestempelen als ultiem kwaad. Sorry hoor maar je gaat hier echt door een ondergrens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Zoiets basaals als die feitelijke omstandigheden van terrorisme als ultiem kwaad bestempelen is echt de bodem van de put. Met je realiteit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor ik breng je wat dichter naar de realiteit. Tot nu toe kwam je niet verder dan de Israelische propaganda versie van gebeurtenissen en plannen."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Dat staat helemaal nergens en die doden zijn ook niet het doel van Isral.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat dan voor jou 100.000 doden rechtvaardigt, omdat je Palestijnen haat. Moet jij weten.
Het enige wat ik heb gesteld is dat die oorlog legitiem is en hun doel ook. Slachtoffers moeten vermeden worden maar zolang die toch vallen om het doel te kunnen bereiken legitiem."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Hamas heeft helemaal geen kut nodig om genocide van de joden recht te praten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Met die lijn van denken rechtvaardigen die 100.000 dode Palestijnen dan ook weer 1 Miljoen doden Israeliers. Zo wordt een conflict grter niet kleiner.
Je praat echt over een zwaar gendoctrineerd eng volk. Ik heb het te doen met de onschuldige mensen daar maar ik ben gelukkig niet zo naef als jij."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Naja gaat nergens over deze discussie, ik verbaas me er alleen over dat er hordes mensen zijn die echt zo denken over Isral."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
Wat onderbouwt ze niet dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eerder zwak. Nogal eenzijdige bias heeft zij om anderen van bias te beschuldigen. Zo volledig in je eigen wereldje claims maken die je totaal niet kan onderbouwen laat geen goede indruk achter.Ze ageert juist tegen de eenzijdige invalshoek van de grote media.quote:Het is wat als je zon indrukwekkend slachtoffer complex hebt. Maar nee het is geen complot van de media om Israel in slecht daglicht te stellen dat doet het land uiteraard volledig zelf. De media zouden juist wel eens wat kritischer naar Israel mogen kijken, maar het idee van meerdere invalshoeken komt natuurlijk nooit in Maaike op.Ik vind het vooral aandoenlijk dat jij netto een paar keer nietes roept en daar oordelen als "zwak" aan denkt te kunnen ophangen.quote:Sowieso een lans breken voor Ongehoord Nederland om daarna andermans journalistieke kwaliteit af te kraken. Tja dan snap je echt de ballen van waar je over probeert te schrijven. Ergens wel aandoenlijk dat dit soort mensen bestaan en dat mensen dan zeggen dit is sterk.![]()
Onsuccesvol? Ik heb niet de indruk dat Isral de partij is die aan het verliezen is. Onsuccesvol zou ik de strategie van de Arabieren/Palestijnen sinds 1947 noemen. Die werkt overduidelijk totaal niet. Daarmee is werkelijk niets bereikt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Geloof je nu nog steeds dat Isral doelbewust burgers vermoordt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ooh het ultieme kwaad. Nou dat is een mooie kwalificatie. Israel is daar niet verder van af dan Hamas met haar acties het afgelopen jaar. Duizenden onschuldigen vermoorden is kwaadaardiger dan honderden, kwestie van statistiek op die manier.En als je het eerste gelooft, geloof je uiteraard ook in deze argumenten.quote:[..]
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.Ah, het genocide-woord!quote:[..]
Uiteraard wel alleen landen kunnen oorlogen starten. In zekere zin heb je misschien gelijk, het is uiteraard geen oorlog. Gewoon een eenzijdige genocide.Die ongrijpbare phantom staat anders flink onder druk en is voor dit jaar om is, eh... gevangen? Verdreven? Gexcommuniceerd? Wat doe je met spoken?quote:Israel gesteund door onze Westerse wapens is eenzijdig aan het moorden op veel grotere schaal dan Hamas ooit deed. Hamas is vooral een phantoom hier dat ongrijpbaar zal blijven.En hoe is jouw informatiebubbel anders?quote:Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.Intolerant voor intolerantie![]()
Door een paar artikelen waaronder een opiniestuk te projecteren als bewijs dat meerdere kranten volledig biased zijn. Dat is echt heel makkelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze ageert juist tegen de eenzijdige invalshoek van de grote media.
Het is fijn dat ze direct linkt naar de artikelen of stukjes, zoals eerdere publicaties van haar. Het ligt misschien aan mij maar ik ben in al die artikelen van haar niet een stuk tegengekomen waar ze laat zien zelf geen gigantische bias te hebben. Ze was niks voor niks te gast bij Ongehoord Nieuws, dan moet zo'n artikel met enige voorzichtigheid gelezen worden![]()
Nee hoor, sommige media zijn ook volledig biased. NRC, de Volkskrant en in iets mindere mate de NOS, zijn daar uitstekende voorbeelden zijn. Deze media zijn al letterlijk maandenlang bezig met eenzijdige berichtgeving, waarbij de nadruk dan ligt op het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen en de zogenaamd kwade intenties van Isral.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Door een paar artikelen waaronder een opiniestuk te projecteren als bewijs dat meerdere kranten volledig biased zijn. Dat is echt heel makkelijk.
Het is fijn dat ze direct linkt naar de artikelen of stukjes, zoals eerdere publicaties van haar. Het ligt misschien aan mij maar ik ben in al die artikelen van haar niet een stuk tegengekomen waar ze laat zien zelf geen gigantische bias te hebben. Ze was niks voor niks te gast bij Ongehoord Nieuws, dan moet zo'n artikel met enige voorzichtigheid gelezen worden
Het is journalistiek die is gebaseerd op halve waarheden of hele leugens. Meermaals heeft men al de eigen berichtgeving al moeten rectificeren omdat de redacties iets te vluchtig waren geweest in hun activisme om negatieve berichtgeving over Isral te publiceren. Het kan natuurlijk prima dat mensen het met zulke propaganda eens zijn, maar dat maakt het nog niet objectief.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En hoe zou je de stukjes van Charante typeren?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige media zijn ook volledig biased.![]()
In dit geval objectief. Haar observatie over sommige Nederlandse media en hun berichtgeving mbt deze oorlog zijn juist.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:09 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En hoe zou je de stukjes van Charante typeren?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De grote baas van Hamas is ene meneer Sinwar. Hij is belangrijk geworden als een soort Sharia politie die je bedrijf in de fik kwam zetten als je niet voldeed aan de islamitische waarden van hem. Voor hij door Israel gearresteerd werd stond hij bekend als de man van twaalf. Twaalf refererend naar het aantal Palestijnen dat hij persoonlijk vermoord zou hebben. Na lang martelen had hij bijvoorbeeld iemand zover gekregen te bekennen dat hij informatie aan Israel had gegeven. Die smeekte om zijn leven terwijl hij zijn eigen graf aan het graven was. Toen het gat af was werd zijn leven alsnog gespaard. Het graf was namelijk voor zijn broer die hij levend moest gaan begraven. Prank.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ooh het ultieme kwaad. Nou dat is een mooie kwalificatie. Israel is daar niet verder van af dan Hamas met haar acties het afgelopen jaar. Duizenden onschuldigen vermoorden is kwaadaardiger dan honderden, kwestie van statistiek op die manier.
[..]
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.
[..]
Uiteraard wel alleen landen kunnen oorlogen starten. In zekere zin heb je misschien gelijk, het is uiteraard geen oorlog. Gewoon een eenzijdige genocide. Israel gesteund door onze Westerse wapens is eenzijdig aan het moorden op veel grotere schaal dan Hamas ooit deed. Hamas is vooral een phantoom hier dat ongrijpbaar zal blijven.
Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.
Uiteindelijk is hij gearresteerd door Israel, nadat hij ook wat soldaten had ontvoerd en vermoord. In de gevangenis bleef hij een militante gek, maar uiteindelijk kreeg hij een hersentumor. Zijn leven is gered door een Isralische chirurg die hij heeft bedankt door zijn familie te laten vermoorden op oktober 7.
Na gered te zijn is meneer Sinwar vrijgekomen met een gevangenenruil 1000 misdadigers tegen een soldaat. Het resultaat van die goede daad waarin werd gekozen voor het leven van 1 gegijzelde hebben we op oktober 7 kunnen zien. Een massamoord, massaverkrachting en een massa gijzeling. En om het sadisme af te maken: zijn eerste belangrijke wapenfeit na vrijlating was een vermoedelijke Palestijnse homo wekenlang martelen tot hij bekende homo te zijn en hem daarna ook te vermoorden.
Maar dat is niet het ultieme kwaad volgens jou?![]()
Tja, verschrikkelijk en onvoorstelbaar zou elk weldenkend mens stellen. Maar sommigen kijken hiervan weg, immers het gaat om een moslim van kleur, daar mogen we niet te hard over oordelen. Dat moeten we dan vooral 'begrijpen', want immers er zal wel onderdrukking, trauma en racisme ten grondslag liggen aan dat gedrag.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De grote baas van Hamas is ene meneer Sinwar. Hij is belangrijk geworden als een soort Sharia politie die je bedrijf in de fik kwam zetten als je niet voldeed aan de islamitische waarden van hem. Voor hij door Israel gearresteerd werd stond hij bekend als de man van twaalf. Twaalf refererend naar het aantal Palestijnen dat hij persoonlijk vermoord zou hebben. Na lang martelen had hij bijvoorbeeld iemand zover gekregen te bekennen dat hij informatie aan Israel had gegeven. Die smeekte om zijn leven terwijl hij zijn eigen graf aan het graven was. Toen het gat af was werd zijn leven alsnog gespaard. Het graf was namelijk voor zijn broer die hij levend moest gaan begraven. Prank.
Uiteindelijk is hij gearresteerd door Israel, nadat hij ook wat soldaten had ontvoerd en vermoord. In de gevangenis bleef hij een militante gek, maar uiteindelijk kreeg hij een hersentumor. Zijn leven is gered door een Isralische chirurg die hij heeft bedankt door zijn familie te laten vermoorden op oktober 7.
Na gered te zijn is meneer Sinwar vrijgekomen met een gevangenenruil 1000 misdadigers tegen een soldaat. Het resultaat van die goede daad waarin werd gekozen voor het leven van 1 gegijzelde hebben we op oktober 7 kunnen zien. Een massamoord, massaverkrachting en een massa gijzeling. En om het sadisme af te maken: zijn eerste belangrijke wapenfeit na vrijlating was een vermoedelijke Palestijnse homo wekenlang martelen tot hij bekende homo te zijn en hem daarna ook te vermoorden.
Maar dat is niet het ultieme kwaad volgens jou?
Dat werd immers ook al een paar maanden geleden bij Op1 gesteld door een Arabist, die even kwam vertellen dat Hamas gewoon maar mensen zijn zoals ieder ander, het zijn slechts getraumatiseerde mensen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
"gekrenkte zielen"quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, verschrikkelijk en onvoorstelbaar zou elk weldenkend mens stellen. Maar sommigen kijken hiervan weg, immers het gaat om een moslim van kleur, daar mogen we niet te hard over oordelen. Dat moeten we dan vooral 'begrijpen', want immers er zal wel onderdrukking, trauma en racisme ten grondslag liggen aan dat gedrag.
Dat werd immers ook al een paar maanden geleden bij Op1 gesteld door een Arabist, die even kwam vertellen dat Hamas gewoon maar mensen zijn zoals ieder ander, het zijn slechts getraumatiseerde mensen.
[ twitter ]
Ze vinden dat ze ergens recht op hebben, proberen het met grof gweld te pakken, dat lukt niet en ze krijgen na elke poging een pak slaag. En zijn daarna gekrenkt. En dat moet je dan begrijpen. Sorry hoor, maar wat is dat voor een gelul? Slik je trots in, accepteer dat je betovergrootvader heeft geblunderd in 1947 door het VN-plan af te wijzen en accepteer dat die toen de oorlog verloor. En dat dat consequenties heeft gehad.
[ Bericht 1% gewijzigd door Ulx op 15-06-2024 11:12:32 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat ze cherrypicked, natuurlijk maakt elke media wel eens een fout. Dat het duidelijk is dat ze een meer eenzijdig verhaal van grote media wil. Dat ze ON als voorbeeld van media die het goed doen noemt. Dat ze post op een site met een banner die zegt pro-Israel.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat onderbouwt ze niet dan?
[..]
Ze ageert juist tegen de eenzijdige invalshoek van de grote media.
[..]
Ik vind het vooral aandoenlijk dat jij netto een paar keer nietes roept en daar oordelen als "zwak" aan denkt te kunnen ophangen.
Ja jullie kunnen met zijn allen roepen dat het heel sterk is, super aandoenlijk enzo. Probeer dat anders eens uit te leggen ik heb al meer commentaar geleverd dan de voorstanders.![]()
Heeft weinig met geloven te maken. Dat is zo.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:26 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Geloof je nu nog steeds dat Isral doelbewust burgers vermoordt?Ik zit niet in een informatiebubbel gelukkig. Ook genoeg van conflict studies meegekregen dat je in een conflict als dit nooit eenzijdig het nieuws van een kant moet aannemen zoals jullie hier blijkbaar graag doen.quote:En hoe is jouw informatiebubbel anders?
Zeker bij een conflict als dit dat decennia duurt is het uiteraard ook niet zwart-wit zoals hier blijkbaar graag gesteld wordt.![]()
ja israel heeft maar een doel en dat is HAMAS definitief weg krijgen uit Gaza, liefst dood,quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Heeft weinig met geloven te maken. Dat is zo.
[..]
Ik zit niet in een informatiebubbel gelukkig. Ook genoeg van conflict studies meegekregen dat je in een conflict als dit nooit eenzijdig het nieuws van een kant moet aannemen zoals jullie hier blijkbaar graag doen.
Zeker bij een conflict als dit dat decennia duurt is het uiteraard ook niet zwart-wit zoals hier blijkbaar graag gesteld wordt.
evenuele palestijnen die in de weg gaan lopen die gaan er ook aan , het is niet anders
HAMAS is Iran , niks meer en niks minder .
En dit is het gevolgquote:Populariteit Hamas groeit onder Palestijnen: 'Alleen gewapende strijd kan leiden tot een eigen staat'
author avatar
RALPH DEKKERS
Aangepast: 1 min geleden5 min geledenin BUITENLAND
TEL AVIV - De populariteit van Hamas groeit onder de Palestijnen. Liefst 40 procent van de bevolking steunt de terreurbeweging, 6 procent meer dan drie maanden geleden.
Voor de oorlog, die op 7 oktober begon met de ongekende massaslachting van Israli's , kreeg Hamas bij slechts 22 procent van de bevolking de handen op elkaar.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Natuurlijk zijn het gewoon mensen als jij en ik. Dat jullie in van die dombo shit geloven als het ultieme kwaad. Klinkt nogal godsdienstig.
Lees een keer iets als Hannah Arendt bannaliteit van het kwaad. Oh nee laat maar ik snap dat als je volledig biased blogjes aanhaalt als beter dan kwaliteitsmedia een boek door een flilosoof heel wat niveautjes te hoog is.
Komt er iemand met een emo verhaaltje over een individu, met als idee dat dit overtuigend zou zijn dat collectief straffen okay is ofzo. Alsof je niet net zo makkelijk emo verhaaltjes over IDF commandanten die lachend bommetjes op kinderen gooien kunt neerschrijven.![]()
Hmm.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het opdelen van de Gazastrook in delen, het oproepen van mensen richting veilige gebieden te trekken, het aanleggen van humanitaire corridors, flyers strooien met extra aanwijzingen zodat men zich in veiligheid kan brengen, voicemails inspreken en mensen oproepen gebieden te verlaten en het bekende roof knocking, het geeft allemaal blijk van iets heel anders, namelijk dat Isral dit zoveel mogelijk probeert te voorkomen.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat in vorige oorlogen of een oplaaiing van het conflict, Isral ook nog eens Palestijnse gewonden besloot te verzorgen in Isralische ziekenhuizen. En dit terwijl men te maken heeft met een volk waarvan een heel groot deel kwaadwillend, gewelddadig, terreurzuchtig, antisemitisch en moslimextremist is.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Bijzondere claim dit, nu de verdere onderbouwing nog ..quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Natuurlijk zijn het gewoon mensen als jij en ik. Dat jullie in van die dombo shit geloven als het ultieme kwaad. Klinkt nogal godsdienstig.
Lees een keer iets als Hannah Arendt bannaliteit van het kwaad. Oh nee laat maar ik snap dat als je volledig biased blogjes aanhaalt als beter dan kwaliteitsmedia een boek door een flilosoof heel wat niveautjes te hoog is.
Komt er iemand met een emo verhaaltje over een individu, met als idee dat dit overtuigend zou zijn dat collectief straffen okay is ofzo. Alsof je niet net zo makkelijk emo verhaaltjes over IDF commandanten die lachend bommetjes op kinderen gooien kunt neerschrijven.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dit is 1 van die gevallen waarbij trots heel negatief uitpakt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:06 schreef Ulx het volgende:
[..]
"gekrenkte zielen"
Ze vinden dat ze ergens recht op hebben, proberen het met grof gweld te pakken, dat lukt niet en ze krijgen na elke poging een pak slaag. En zijn daarna gekrenkt. En dat moet je dan begrijpen. Sorry hoor, maar wat is dat voor een gelul? Slik je trots in, accepteer dat je betovergrootvader heeft geblunderd in 1947 door het VN-plan af te wijzen en accepteer dat die toen de oorlog verloor. En dat dat consequenties heeft gehad.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
Ik zit niet in een informatiebubbel gelukkig.
Prachtig. Al die anderen zitten in informatiebubbels!
Om die dan vervolgens te bombarderen. Dat geeft inderdaad geen blijk van genocide. Daarbij waar is je onderbouwing?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Het opdelen van de Gazastrook in delen, het oproepen van mensen richting veilige gebieden te trekken, het aanleggen van humanitaire corridors,Het is de standaard om gewonden in een conflict te verzorgen. Apart dat jij doet alsof dat iets bijzonders is ofzo.quote:Om nog maar te zwijgen over het feit dat in vorige oorlogen of een oplaaiing van het conflict, Isral ook nog eens Palestijnse gewonden besloot te verzorgen in Isralische ziekenhuizen. En dit terwijl men te maken heeft met een volk waarvan een heel groot deel kwaadwillend, gewelddadig, terreurzuchtig, antisemitisch en moslimextremist is.
Onderbouwing van je racistische claims richting Palestijnen zie ik ook niet.![]()
Nee hoor, dat doet het niet. Tenzij men structureel die plekken onophoudelijk zou bombarderen of bestoken met dusdanig arsenaal dat het duidelijk de bedoeling heeft grote gebieden totaal te vernielen. Maar daar is helemaal geen sprake van.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Om die dan vervolgens te bombarderen. Dat geeft inderdaad geen blijk van genocide. Daarbij waar is je onderbouwing?Nee, dat is het niet. Het is niet de taak van strijdende partijen om gewonden van de tegenpartij te verzorgen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is de standaard om gewonden in een conflict te verzorgen. Apart dat jij doet alsof dat iets bijzonders is ofzo.
Onderbouwing van je racistische claims richting Palestijnen zie ik ook niet.
En racistische claims? Voorbeelden hiervan graag ..'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Dat is wel de taak voor de eigen regering/machthebbers. Niet van de andere partij. In het geval van burgers in Gaza is het de verantwoordelijkheid van Hamas dat te regelen. En voordat je begint met 'jamaarIDFgooitbommenopziekenhuizen'....De reden om een ziekenhuis niet als wapenopslag en/of basis en/of hoofdkwartier te gebruiken is precies dat.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is de standaard om gewonden in een conflict te verzorgen. Apart dat jij doet alsof dat iets bijzonders is ofzo.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Natuurlijk groeit de populariteit van Hamas. Als jij collectief gestraft wordt zul je degene die dat doet willen pakken. Dat is gewoon zelfverdediging. Hopelijk krijgen ze een betere optie dan Hamas.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja israel heeft maar een doel en dat is HAMAS definitief weg krijgen uit Gaza, liefst dood,
evenuele palestijnen die in de weg gaan lopen die gaan er ook aan , het is niet anders
HAMAS is Iran , niks meer en niks minder .
En dit is het gevolg
[..]
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.![]()
Nogal. Eerst een compromis afwijzen. Dan een oorlog starten. Die verliezen. Nog steeds een compromis afwijzen. Weer een oorlog starten. Weer verliezen. Weer weigeren een compromis te sluiten. Enzovoort. Enzovoort. En elke keer hou je minder over.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit is 1 van die gevallen waarbij trots heel negatief uitpakt.
Maar je hebt je trots nog.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Hahaha, dit kan echt niet meer.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk groeit de populariteit van Hamas. Als jij collectief gestraft wordt zul je degene die dat doet willen pakken. Dat is gewoon zelfverdediging. Hopelijk krijgen ze een betere optie dan Hamas.
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.
Je realiseert je dat zowel Hamas als Hezbollah speeltjes zijn van Iran? Om over hun eigen regime nog maar niet beginnen.
Ach ach, de alliantie tussen extreemlinks en de radicale Islam blijft fascinerend om te aanschouwen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
De ajatollah heeft maar een doel en dat is alle joden vernietigenquote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Natuurlijk groeit de populariteit van Hamas. Als jij collectief gestraft wordt zul je degene die dat doet willen pakken. Dat is gewoon zelfverdediging. Hopelijk krijgen ze een betere optie dan Hamas.
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Ga dat de protesterende vrouwen in Teheran vertellen. Of de in de jaren tachtig en negentig afgeslachte socialisten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Oh, kom op zeg!quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Om die dan vervolgens te bombarderen.![]()
Waarom zouden ze die moeite doen? Waarom niet gewoon direct bombarderen?
Je vult nu gewoon onlogische argumenten in om je mening in stand te houden.Intolerant voor intolerantie![]()
Wat een nietszeggend stuk tekst. Liever in welke zin? Voor wie liever?quote:Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.![]()
Alle infidels, te beginnen bij de joden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De ajatollah heeft maar een doel en dat is alle joden vernietigen![]()
POV van de bevrijding van de drie gijzelaars.
https://www.geenstijl.nl/(...)ie-drie-gijzelaars-m
Wat zijn het toch bazen.Intolerant voor intolerantie![]()
Nou, niet alleen hij, een aanzienlijk aantal uit zowel progressief linkse als Islamtische kringen, delen zulk gedachtegoed. Het Westen is het grote probleem van alles en als we het Westen paar aanpakken en/of demografisch veranderen, dan komt het allemaal zogenaamd wel goed.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Onlogische argumenten, je bedoelt realistische argumenten.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Oh, kom op zeg!![]()
Waarom zouden ze die moeite doen? Waarom niet gewoon direct bombarderen?
Je vult nu gewoon onlogische argumenten in om je mening in stand te houden.
Waarom ze de moeite doen, nou Israel is een staat. Als staat heeft Israel bondgenoten. Die bongenoten leveren bijvoorbeeld wapens, of dragen bij aan het defensiebudget. Die vinden er wat van als Israel in het wilde weg bombardeert. Die stellen dan dingen op als een rode lijn, dit kun je doen met onze support. Dat niet.
Wat kan Israel makkelijk doen met onze support, Hamas uitroeien. Dus zeggen ze dat te doen.
Maar wat ze dus ook doen is steeds wat verder gaan zodat de bondgenoten de uitgestippelde rode lijn ook steeds wat opschuiven. Wij moeten daar veel strenger in zijn. Anders is je tot hier en niet verder niks waard.
In elk geval, dit is gewoon heel simpel hoe het werkt in een conflict. Dat je blijkbaar nog niet eens bedacht hebt dat in een conflict beide zijden altijd aan PR doen is apart. Het is eerder zo dat je mijn realistische feitelijke blik op dit conflict verwerpt omdat het niet overeenkomt met jouw onlogische kijk op basis van emotie.![]()
Oh ja, twee studenten zeggen iets. Daar maakt ze dan van.quote:
Moslims willen het einde van democratie
Deze studenten zijn uiteraard geen spreekbuis voor 1 miljard mensen. Zo kun je natuurlijk onder elke groep wel mensen vinden die het einde van democratie willen. Vind 2 leipe MAGA lui die zoiets claimen, kun je runnen met de twitterpost Republikeinen willen het einde van democratie![]()
![]()
Voor jou realistisch, maar in de realiteit onlogisch.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 13:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Onlogische argumenten, je bedoelt realistische argumenten.Maar dan is het toch veel effectiever om de wereld voor een voldongen feit te stellen? Bombardeer de Palestijnen tot pulp en lanceer dan een propagandacampagne die Hamas verantwoordelijk stelt voor alles. Met explosieven voorbereide flatgebouwen, bijvoorbeeld. Onverwachte wapenopslagplaatsen waardoor gerichte aanvallen plots uitmonden in het vernietigen van een heel gebouw, of zelfs een blok woningen. Dat Hamas totaal geen schuilvoorzieningen heeft gebouwd (dit is trouwens echt zo). Dat levert tienduizenden, zoniet honderdduizenden doden op waarmee Israls bloeddorst wordt gestild zonder al die moeite die jij nu beschrijft.quote:Waarom ze de moeite doen, nou Israel is een staat. Als staat heeft Israel bondgenoten. Die bongenoten leveren bijvoorbeeld wapens, of dragen bij aan het defensiebudget. Die vinden er wat van als Israel in het wilde weg bombardeert. Die stellen dan dingen op als een rode lijn, dit kun je doen met onze support. Dat niet.
Wat kan Israel makkelijk doen met onze support, Hamas uitroeien. Dus zeggen ze dat te doen.
Maar wat ze dus ook doen is steeds wat verder gaan zodat de bondgenoten de uitgestippelde rode lijn ook steeds wat opschuiven.
Wat mijn verhaal gemeen heeft met jouw verhaal, en andere conspiracy theories, is dat het een invulling is voor een standpunt, dus het zoeken naar verbanden om een argument geloofwaardig te maken of te houden. Wat het voor de buitenstaander is, echter, is een verhaal dat vl te ingewikkeld is voor het beoogde doel.quote:In elk geval, dit is gewoon heel simpel hoe het werkt in een conflict. Dat je blijkbaar nog niet eens bedacht hebt dat in een conflict beide zijden altijd aan PR doen is apart. Het is eerder zo dat je mijn realistische feitelijke blik op dit conflict verwerpt omdat het niet overeenkomt met jouw onlogische kijk op basis van emotie.
Goed verhaal, hoor. Want je moet natuurlijk k voor jezelf uitleggen waarom sommige mensen wat anders denken dan jij. Jouw mening is onaantastbaar, dus dan moet de ander wel in een informatiebubbel zijn, vanuit emotie reageren, een extremistische gek zijn, enzovoorts.
Wat? Werkelijk? Enig idee hoe de Islamitische Republiek los is gegaan op Syrirs? Of op de eigen bevolking?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.Incelfrikandel![]()
![]()
Vanuit de humanitaire gebieden, dus van tussen de ontheemde eigen burgers, wordt er nog steeds geschoten door Hamas.![]()
En deze hebben nog altijd de nodige steun onder de Gazanen en zijn bereid hun burgers op te offeren. Hun leider heeft zelfs aangegeven deze als noodzakelijk te zien. Mede hierom zou Isral ook ongeremd Raffah binnen moeten vallen om even flink huis te houden daar en zo de laatste overgebleven battalions van Hamas uit te schakelen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je maakt je niet druk om wat kinderverkrachters en sadistische moordenaars want dat zijn mensen zoals jij en ik maar bij IDF commandanten ga je schuimen.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 11:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Komt er iemand met een emo verhaaltje over een individu, met als idee dat dit overtuigend zou zijn dat collectief straffen okay is ofzo. Alsof je niet net zo makkelijk emo verhaaltjes over IDF commandanten die lachend bommetjes op kinderen gooien kunt neerschrijven.Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.![]()
Wat een land, wat een mensen. Zionismequote:.
quote:
"Palestinians are not enemies of Jews. Palestinian resistance groups are not anti-Semitic, they have no problem with Jews and Judaism, their problem is with the occupying Zionist regime."
UhuhBeetje views scoren over de rug van dode kinderen die zonder Hamas nog vrolijk aan het spelen waren. Leuke vent. Leuk (propaganda)kanaal ook.
![]()
Dat Hamas groeit is logisch, maar ook gelijk de ultieme rechtvaardiging om het verzet van de Palestijnen definitief te breken en een tijdelijke bezetting te organiseren. Laat je het gezag over aan de Palestijnen zelf zal de haat alleen maar meer aangewakkerd worden.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso natuurlijk liever Iran dan Israel. Iran moord niet op een zelfde schaal onschuldige mensen uit. Maargoed je hebt natuurlijk een keer iemand als Bush iets horen zeggen over axis of evil dus Iran slecht Israel goed.
Alsof je bij de poorten van Berlijn vrede gaat sluiten en je terugtrekt. Er is te veel leed en dus veel te veel munitie om de haat aan te wakkeren.
Daarom snap ik niet waarom Isral de Gazastrook niet wilt bezetten. Alle 'winsten' zijn over een paar jaar weer weg. Gaza gaat massale internationale hulp krijgen en de haatbaarden zullen dat weer afpakken en in wapens stoppen.![]()
'The occupying Zionist regime'.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
[ x ]
"Palestinians are not enemies of Jews. Palestinian resistance groups are not anti-Semitic, they have no problem with Jews and Judaism, their problem is with the occupying Zionist regime."
UhuhBeetje views scoren over de rug van dode kinderen die zonder Hamas nog vrolijk aan het spelen waren. Leuke vent. Leuk (propaganda)kanaal ook.
Hmm.
Deze rabbijn is trouwens een onderdeel van Neturei Karta, dat is uiteraard noemenswaardig. Deze hele groepering wordt graag aangegrepen om Isral in diskrediet te brengen, de realiteit is dat deze groepering zelf vrij uitzonderlijk is.
Bij Neturei Karta heeft men nog niet door, dat in een Palestijnse staat, ook hun koppen zullen rollen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Helemaal niet. Hamas is een dictatuur en staat geen tegenstand toe. Denk je dat Palestijnen het leuk vinden als Hamas vanuit de kleuterschool van je dochter raketten lanceert en zich vervolgens verstopt in een ziekenhuis.... Palestijnen staan machteloos tegen Hamas. Kunnen er niks van zeggen tegen pers want geen persvrijheid. Hamaslullen op je dak met een raket, blijf maar zitten zodat we beelden hebben van een dood gezin. Hamasleden met gijzelaars midden in een tentenkamp? Blijf maar zitten. etcquote:
Alsof Palestijnen die door acties van Hamas hun kinderen en ouders kwijtraken bij bombardementen zich gaan aansluiten bij....... Hamas? Dat zijn stuk voor stuk haatbaarden die gewoon willen moorden. Zelfde types die zich bij IS aansloten.
En waar zijn de duizenden Nederlanders die in 1945 uit wraak en verzet Duitsers ontvoerden en verkrachtten?![]()
Mwah, geregeld staat men te juichen als de raketten richting Isral worden afgevuurd. Dit ziet men als een legitieme aanval op de 'Zionistische entiteit'. Alleen al om deze reden zou geen Westers land er iets om moeten geven als deze mensen zelf wat van zulke projectielen op hun dak krijgen.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:27 schreef havanagila het volgende:
[..]
Helemaal niet. Hamas is een dictatuur en staat geen tegenstand toe. Denk je dat Palestijnen het leuk vinden als Hamas vanuit de kleuterschool van je dochter raketten lanceert en zich vervolgens verstopt in een ziekenhuis.... Palestijnen staan machteloos tegen Hamas. Kunnen er niks van zeggen tegen pers want geen persvrijheid. Hamaslullen op je dak met een raket, blijf maar zitten zodat we beelden hebben van een dood gezin. Hamasleden met gijzelaars midden in een tentenkamp? Blijf maar zitten. etc
Alsof Palestijnen die door acties van Hamas hun kinderen en ouders kwijtraken bij bombardementen zich gaan aansluiten bij....... Hamas? Dat zijn stuk voor stuk haatbaarden die gewoon willen moorden. Zelfde types die zich bij IS aansloten.
En waar zijn de duizenden Nederlanders die in 1945 uit wraak en verzet Duitsers ontvoerden en verkrachtten?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Benieuwd wat Ronddraai hiervan vindt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:28 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Vanuit de humanitaire gebieden, dus van tussen de ontheemde eigen burgers, wordt er nog steeds geschoten door Hamas.![]()
Iran boven Isral stellen dan ben je echt wel af hoorquote:Op zaterdag 15 juni 2024 12:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hahaha, dit kan echt niet meer.
Je realiseert je dat zowel Hamas als Hezbollah speeltjes zijn van Iran? Om over hun eigen regime nog maar niet beginnen.
Ach ach, de alliantie tussen extreemlinks en de radicale Islam blijft fascinerend om te aanschouwen.![]()
![]()
Vermakelijk dit soort gymnastische denkretoriek dat een mate van beschouwing moet uitdrukken, stellende dat een terreurgroep minder erg is dan wat een soeverein land aan wetgeving hanteert. Waar de burgers democratisch kunnen (samen)leven en personen niet vervolgd wordt om wat die vindt/kiest en dat larderen met een verdekte uitspraak dat Isral niet uitgeroeid hoeft te worden. Hiermee impliceren dat hamas als minder erg zijnde, als soort van partner best kan blijven bestaan als van oppositie of zo.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is een kleiner kwaad dan Israel, we zijn het eens dat Israel niet hoeft te worden uitgeroeid toch? .... ....
En daarna dan nog stellen dat Isral niet haar recht staat als land.
Mensen die anderen met geweld naar hun denkbeelden willen onderdrukken, hebben in een democratische samenleving geen plek. Wat hamas prima kan doen is een eigen staat opbouwen waar zij vooral anderen niet gaat bedreigen met bv uitroeiing, anderen te ontvoeren, geen geweld toepassen als middel en zich voorts gaat verantwoorden voor haar misdaden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Jij scoort over de ruggen van de dode kinderen, die vermoord zijn door de zionisten.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:15 schreef havanagila het volgende:
![]()
Deels uit te leggen dat wanneer degene die schuld heeft niet mag/kan worden beschuldigd en laat staan worden ontkracht, iemand dan meegaat in de uitvoerende terreur daarvan.quote:Op zondag 16 juni 2024 14:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, geregeld staat men te juichen als de raketten richting Isral worden afgevuurd. Dit ziet men als een legitieme aanval op de 'Zionistische entiteit'. Alleen al om deze reden zou geen Westers land er iets om moeten geven als deze mensen zelf wat van zulke projectielen op hun dak krijgen.
In dat geval ben heeft de onderdrukte meer kans om geen beladen onderwerp te worden van de dictator.
Een beetje als hoe "pesters" volgelingen aan zich weten te binden. Een stap verder in dat denken is "kritiek" op de onderdrukker uit te schakelen zodat het makkelijker wordt in dat bestel te kunnen overleven.
Hoe dan wel, is het lastige en geeft bij verzet dan onvermijdelijk onschuldige "slachtoffers" die daar niet voor zullen kiezen..
Democratisch gedacht is dat men zich niet kan voorstellen dat de ander zelf geen keuze heeft dan zich te moeten laten onderdrukken (door eveneens in bloed verbonden geketende leiders die anders geen bestaansrecht meer hebben).
Rekening houden met "onschuldigen" in een bestel dat haar burgers geen keuze laat om terreur uit te dragen, is de dictatuur daarvan mogelijk maken."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Momenteel heeft Isral grote delen van de Gazastrook in handen, veel bataljons van Hamas zijn ook al uitgeschakeld. De realiteit is dat als de Palestijnen nu een vuist zouden willen maken en zich losmaken van Hamas, is dit het perfecte moment.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Deels uit te leggen dat wanneer degene die schuld heeft niet mag/kan worden beschuldigd en laat staan worden ontkracht, iemand dan meegaat in de uitvoerende terreur daarvan.
In dat geval ben heeft de onderdrukte meer kans om geen beladen onderwerp te worden van de dictator.
Een beetje als hoe "pesters" volgelingen aan zich weten te binden. Een stap verder in dat denken is "kritiek" op de onderdrukker uit te schakelen zodat het makkelijker wordt in dat bestel te kunnen overleven.
Hoe dan wel, is het lastige en geeft bij verzet dan onvermijdelijk onschuldige "slachtoffers" die daar niet voor zullen kiezen..
Democratisch gedacht is dat men zich niet kan voorstellen dat de ander zelf geen keuze heeft dan zich te moeten laten onderdrukken (door eveneens in bloed verbonden geketende leiders die anders geen bestaansrecht meer hebben).
Rekening houden met "onschuldigen" in een bestel dat haar burgers geen keuze laat om terreur uit te dragen, is de dictatuur daarvan mogelijk maken.
Maar dat doet men niet en we weten allemaal wel waarom, ongeveer driekwart van de Palestijnen steunt hun democratisch verkozen beleidsbepalers namelijk en zijn ook meer dan bereid deze in daden te steunen. Dat hebben de vele beelden van 7 oktober en de getuigenissen van vrijgekomen gijzelaars wel weten aan te tonen.
De realiteit is helaas dat mensen niet onschuldig zijn als men het terroristische en antisemitische gedachtegoed van een groep terroristen steunt en zelfs bereid is actief mee te doen aan dit terreur door het plunderen van Isralische dorpen, het martelen of gijzelen van Isralirs.
Het idee van 'onschuldige burgers' is een door de media en activisten gecreerd narratief, omdat men aan de hand daarvan Isral in een kwaad daglicht kan zetten. Isral schakelt geen terreurnetwerk uit, nee Isral richt zich zogenaamd doelbewust op 'onschuldige burgers'. Niets is minder waar.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
En ondertussen kijk jij bij andere conflicten graag de anderen kant op. Alleen maar omdat jij je vaatje olie wilt.quote:Op zondag 16 juni 2024 15:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Jij scoort over de ruggen van de dode kinderen, die vermoord zijn door de zionisten.
Dus ga lekker wieberen hypocriete zwamneus.Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene![]()
Ik ben benieuwd wat de nietronddraaiers er van vinden dat idf aanvallen uitvoert op gebieden die als 'safe zone' zijn aangemerktquote:
Juni
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)e-al-mawasi-intl-hnk
Mei
https://www.timesofisrael(...)-zone-west-of-rafah/
April
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna148008
Feb
https://www.abc.net.au/li(...)-safe-zone/103466922
Jan
https://www.bbc.com/news/live/world-middle-east-67879726
Dec
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
Dat is toch ook allemaal geen enkel probleem![]()
Ik weet het... jij bent een gutmensch die zionistische massamoorden toejuichtquote:Op zondag 16 juni 2024 18:04 schreef HSG het volgende:
[..]
En ondertussen kijk jij bij andere conflicten graag de anderen kant op. Alleen maar omdat jij je vaatje olie wilt.![]()
In de eerste link die ik opende stond:quote:Op zondag 16 juni 2024 18:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de nietronddraaiers er van vinden dat idf aanvallen uitvoert op gebieden die als 'safe zone' zijn aangemerkt
Juni
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)e-al-mawasi-intl-hnk
Mei
https://www.timesofisrael(...)-zone-west-of-rafah/
April
https://www.nbcnews.com/news/amp/rcna148008
Feb
https://www.abc.net.au/li(...)-safe-zone/103466922
Jan
https://www.bbc.com/news/live/world-middle-east-67879726
Dec
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-cmd/index.html
Dat is toch ook allemaal geen enkel probleemDus veilig zolang er geen Hamas zit. Zit Hamas er wel, moeten burgers maken dat ze wegkomen.quote:The IDF also claimed that they struck the areas identified in this report after “intelligence indication that these places were safehouses for commanders of the Rafah Brigade of the Hamas terror organization.”
“The IDF continues to operate against Hamas infrastructure and terrorists wherever they are located in the Gaza Strip,” the statement continued.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Oeps.
Wat vinden we ervan dat Arabische Israeli's niet naar dat land mogen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
zolang het maar geen joden ahem ik bedoel zionisten zijnquote:Op maandag 17 juni 2024 09:13 schreef Ulx het volgende:
Oeps.
[ x ]
Wat vinden we ervan dat Arabische Israeli's niet naar dat land mogen?![]()
Die krijgen wel ruim baan in de Nederlandse media. Moslims die tegen Hamas zijn krijg je echter nooit te zien (ja die bestaan).quote:Op zondag 16 juni 2024 14:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
'The occupying Zionist regime'.
Hmm.
Deze rabbijn is trouwens een onderdeel van Neturei Karta, dat is uiteraard noemenswaardig. Deze hele groepering wordt graag aangegrepen om Isral in diskrediet te brengen, de realiteit is dat deze groepering zelf vrij uitzonderlijk is.
Bij Neturei Karta heeft men nog niet door, dat in een Palestijnse staat, ook hun koppen zullen rollen.![]()
Premier Netanyahu ontbindt oorlogskabinet Isral
https://nos.nl/artikel/25(...)orlogskabinet-israelWhen the student is ready, the teacher will appear.
Onschuldig is dan ook geen synoniem voor geen schuld hebbend aan een daad (cq die mogelijk te maken of uit te lokken). Het narratief is bij voorbaat idd al onaantastbaar neergezet. Het denkraam in een gekanteld hoofd, is sws schots en scheef.quote:Op zondag 16 juni 2024 16:15 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Momenteel heeft Isral grote delen van de Gazastrook in handen, veel bataljons van Hamas zijn ook al uitgeschakeld. De realiteit is dat als de Palestijnen nu een vuist zouden willen maken en zich losmaken van Hamas, is dit het perfecte moment.
Maar dat doet men niet en we weten allemaal wel waarom, ongeveer driekwart van de Palestijnen steunt hun democratisch verkozen beleidsbepalers namelijk en zijn ook meer dan bereid deze in daden te steunen. Dat hebben de vele beelden van 7 oktober en de getuigenissen van vrijgekomen gijzelaars wel weten aan te tonen.
De realiteit is helaas dat mensen niet onschuldig zijn als men het terroristische en antisemitische gedachtegoed van een groep terroristen steunt en zelfs bereid is actief mee te doen aan dit terreur door het plunderen van Isralische dorpen, het martelen of gijzelen van Isralirs.
Het idee van 'onschuldige burgers' is een door de media en activisten gecreerd narratief, omdat men aan de hand daarvan Isral in een kwaad daglicht kan zetten. Isral schakelt geen terreurnetwerk uit, nee Isral richt zich zogenaamd doelbewust op 'onschuldige burgers'. Niets is minder waar.
Het woord "onschuld" versterkt het woordje burger dat op zichzelf al impliceert dat die per definitie onschuldig is. Immers 'burgers' kunnen en zijn sws geen misdadigers.
Isral richt zich feitelijk en objectief bezien niet op burgers noch onschuldigen maar focust haar acties steeds opnieuw afgewogen daar waar die bijdraagt aan het behalen van haar doelen.
Het doel dat ik zie als: bevrijden gegijzelden, stoppen van terreur en ter verantwoording brengen van daders.
Dat de afweging van een werkwijze (volgens tegenstanders) disproportionele gevolgen heeft, is dan een kwestie van (een eigen) zienswijze of beleving. Discussie (daarover) verlegt het doel van acties dan naar de werkwijze waarover iemand dan een mening kan (en mag) hebben. Dat sommige acties (achteraf bezien) beter anders hadden verlopen, maakt de doelstelling daarvan niet anders.
Men weet of vindt als tegenstander voorts dan "hoe het niet moet" en is verder - ook ter (zelf)misleiding - doorgaans niet in staat aan te geven hoe dan wel te handelen om de terreur jegens Isral te bestrijden. Vervolgens wordt er steeds weer van alles bijgehaald dat terreur zou rechtvaardigen.
Helaas hebben en volgen veel onschuldige burgers in o.a. Gaza wel de ingehamerde overtuiging dat Isral de terreur, van o.a. door hen mogelijk gemaakte hamas, aan zichzelf te wijten heeft met in dat denken (kort) de misdaad dat Isral een soeverein bestaansrecht heeft."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Welke leugen? Op de beelden van oktober 7 kon je al vrouwen met bebloede kruisen ontvoerd zien worden.quote:Op maandag 17 juni 2024 09:53 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het was te verwachten. Die leugen moet zo lang mogelijk uitgemolken worden.![]()
Ja wonderlijk dit. Naar alle waarschijnlijkheid een veelvoud van doden op zijn geweten de afgelopen 10 jaar.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:09 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Wat? Werkelijk? Enig idee hoe de Islamitische Republiek los is gegaan op Syrirs? Of op de eigen bevolking?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."![]()
Is dit echt gebeurd?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 10:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De grote baas van Hamas is ene meneer Sinwar. Hij is belangrijk geworden als een soort Sharia politie die je bedrijf in de fik kwam zetten als je niet voldeed aan de islamitische waarden van hem. Voor hij door Israel gearresteerd werd stond hij bekend als de man van twaalf. Twaalf refererend naar het aantal Palestijnen dat hij persoonlijk vermoord zou hebben. Na lang martelen had hij bijvoorbeeld iemand zover gekregen te bekennen dat hij informatie aan Israel had gegeven. Die smeekte om zijn leven terwijl hij zijn eigen graf aan het graven was. Toen het gat af was werd zijn leven alsnog gespaard. Het graf was namelijk voor zijn broer die hij levend moest gaan begraven. Prank.
Maar dat is niet het ultieme kwaad volgens jou?1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Eerste deel wel (in 2004), tweede deel weet ik niet zeker.quote:When the student is ready, the teacher will appear.
Sinwar is gered door dr. Yuval Bitton en een directe neef van dr Bitton is ontvoerd. De rest weet ik niet.quote:
Wat wel ontbreekt in dit verhaal is dat Sinwar woedend was dat voor die ene Isralische soldaat, die al drie jaar vastgehouden werd, er maar 1.000 Palestijnen vrijkwamen. Ook al was hij er n van, vond hij het veel te weinig.![]()
Wat voor invloed gaat dit hebben? Snellere beslisvorming binnen politiek en de top van het IDF? Minder invloed van die extreemrechtse haviken in het kabinet?quote:Op maandag 17 juni 2024 11:46 schreef Aether het volgende:
Premier Netanyahu ontbindt oorlogskabinet Isral
https://nos.nl/artikel/25(...)orlogskabinet-israel
Maar wel minder controle op wat Bibi doet.
Aan de andere kant, bij het IDF zijn ze ook niet gek.
[ Bericht 3% gewijzigd door Cuendillar op 17-06-2024 15:00:38 ]Intolerant voor intolerantie![]()
Onlangs nog een pikante video van Dione gezienquote:Op maandag 17 juni 2024 13:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Welke leugen? Op de beelden van oktober 7 kon je al vrouwen met bebloede kruisen ontvoerd zien worden.![]()
Wie is Dione?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Onlangs nog een pikante video van Dione gezien![]()
Heb je door dat jij die tekst met de wildste beweringen postte en niet iemand anders?quote:Op maandag 17 juni 2024 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het was een neef en volgens mij was het niet gericht.![]()
Dat maakt voor de context nogal uit.quote:Op maandag 17 juni 2024 15:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Het was een neef en volgens mij was het niet gericht.
Ik dacht dat het een gerichte actie was.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
Interview met meerdere Isralirs / joden die zich uitspreken tegen waar Isral mee bezig is in Gaza. Markuszower refereert naar hen als "joodjes" die hij liever ziet sterven omdat ze in zijn verknipte geest "verraders" zouden zijn.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Hoeveel moslims spreken zich uit voor de Isralische staat? Heb je daar ook info van?quote:Op maandag 17 juni 2024 16:45 schreef egayalS het volgende:
Interview met meerdere Isralirs / joden die zich uitspreken tegen waar Isral mee bezig is in Gaza. Markuszower refereert naar hen als "joodjes" die hij liever ziet sterven omdat ze in zijn verknipte geest "verraders" zouden zijn.
[ x ]
Of mankeert het daar misschien toch aan een zekere vrijheid om die mening te uiten?Intolerant voor intolerantie![]()
Tja, veel media besteden een disproportionele aandacht aan Joden met dit perspectief. Waar zijn de Joden die Zionist zijn en vr het verder zetten van de oorlog in de Gazastrook? Die worden compleet genegeerd of negatief afgeschilderd.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:45 schreef egayalS het volgende:
Interview met meerdere Isralirs / joden die zich uitspreken tegen waar Isral mee bezig is in Gaza. Markuszower refereert naar hen als "joodjes" die hij liever ziet sterven omdat ze in zijn verknipte geest "verraders" zouden zijn.
[ x ]
Ook hier proberen progressief liberale en progressief linkse Westerse media, vooral de geluiden te laten die aansluiten bij hoe men zelf op de redacties tegen dit conflict aankijken. Het betreft dus activisme en geen journalistiek.Dit zijn er heel erg weinig natuurlijk en dat is veelzeggend.quote:Op maandag 17 juni 2024 16:57 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Hoeveel moslims spreken zich uit voor de Isralische staat? Heb je daar ook info van?
Of mankeert het daar misschien toch aan een zekere vrijheid om die mening te uiten?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Wut? Werkelijk?quote:Op maandag 17 juni 2024 16:45 schreef egayalS het volgende:
Markuszower refereert naar hen als "joodjes" die hij liever ziet sterven omdat ze in zijn verknipte geest "verraders" zouden zijn.Incelfrikandel![]()
https://truthofthemiddleeast.com/herta-muller/quote:In Iran, there is a saying: Israel needs its weapons to protect its people. And Hamas needs its people to protect its weapons.
Erg lange lees, met nog wel meer inzichten![]()
https://www.israelnationalnews.com/news/391682
IDF bericht de inname van een cruciale wijk in Rafah en beweert 2 van de overgebleven 4 bataljons van Hamas uitgeschakeld te hebben. De verwachting is dat er nog een paar weken nodig zijn voor de rest van Rafah.![]()
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Tsja, als er steeds vanuit Libanon op Israel wordt gevuurd heeft Israel wel het recht daar binnen te vallen en een veiligheidszone te creeren.quote:Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Ter verduidelijking de twee strepen op de Isralische vlag vertegenwoordigen dan ook de Nijl en de Eufraat met de David ster ertussen. Maw wordt geclaimd dat alles tussen de twee rivieren Isral is. Dat is wat we zien op de badge.quote:Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Wat is dat met zio wappies en ai de laatste tijd? Wilders zit ook zijn natte droom van een volledig Blond en blanke Nederland in elkaar te knutselen met at. Zon gaat weer schijnen in Nederland, ja toch? Deze persoon verlangt dus naar vrouwelijke militairen in crop tops?Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Dit bedoel ik. Het is iets waar de nazi's destijds ook heel erg goed in waren om een deel van de bevolking te mobiliseren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 01:01 schreef egayalS het volgende:
Wat is dat met zio wappies en ai de laatste tijd? Wilders zit ook zijn natte droom van een volledig Blond en blanke Nederland in elkaar te knutselen met at. Zon gaat weer schijnen in Nederland, ja toch? Deze persoon verlangt dus naar vrouwelijke militairen in crop tops?
[ x ]![]()
Vergeet de tienduizenden raketten vanuit Libanon mensen, het echte probleem is een patch en brief per drone van een stel extremisten. Isral is de agressor!quote:![]()
Ja maar het is een PATCH, een close up van een PATCH, op een willekeurig uniform, zonder context ja! Weet je wel niet hoe GEVAARLIJK dat is? Absoluut 100% bewijs dat alle joden babymoordende nazis zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet de tienduizenden raketten vanuit Libanon mensen, het echte probleem is een patch en brief per drone van een stel extremisten. Isral is de agressor!![]()
Dit soort gedachtegoed heeft steeds meer terrein gewonnen in Isral de laatste jaren. Hele gevaarlijke ontwikkeling waar ik helaas voorlopig nog geen einde aan zie komen.quote:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Vergeet de tienduizenden raketten vanuit Libanon mensen, het echte probleem is een patch en brief per drone van een stel extremisten. Isral is de agressor!Leuke handwaving, maar als een Palestijn iets extreems roept wordt het hier ook constant breed uitgemeten. Dat Hamas extremistisch is weten we onderhand wel maar dat er in Isral ook een hoop extremisten rondlopen en machthebben is minder bekend en dus extra belangrijk om te laten zien. Zeker ook tegen Isralische argumenten als "zelfverdediging" en "most moral army".quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar het is een PATCH, een close up van een PATCH, op een willekeurig uniform, zonder context ja! Weet je wel niet hoe GEVAARLIJK dat is? Absoluut 100% bewijs dat alle joden babymoordende nazis zijn.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Ik heb nochtans zon beetje op elke pagina het woord "kolonistentuig" getypt, maar goed.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit soort gedachtegoed heeft steeds meer terrein gewonnen in Isral de laatste jaren. Hele gevaarlijke ontwikkeling waar ik helaas voorlopig nog geen einde aan zie komen.
[..]
[..]
Leuke handwaving, maar als een Palestijn iets extreems roept wordt het hier ook constant breed uitgemeten. Dat Hamas extremistisch is weten we onderhand wel maar dat er in Isral ook een hoop extremisten rondlopen en machthebben is minder bekend en dus extra belangrijk om te laten zien. Zeker ook tegen Isralische argumenten als "zelfverdediging" en "most moral army".
En het probleem is natuurlijk niet dat een Palestijn iets extreems roept, maar dat tienduizenden Palestijnen iets extreems doen.![]()
6 vingers gooquote:Op dinsdag 18 juni 2024 01:01 schreef egayalS het volgende:
Wat is dat met zio wappies en ai de laatste tijd? Wilders zit ook zijn natte droom van een volledig Blond en blanke Nederland in elkaar te knutselen met at. Zon gaat weer schijnen in Nederland, ja toch? Deze persoon verlangt dus naar vrouwelijke militairen in crop tops?
[ x ]![]()
Ik hou van een lekkere Godwin, maar het idee dat je meteen een nazi bent als je een plaatje zonder de verplichte zwarte transseksueel erin post is wel een beetje cringe hoor.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dit bedoel ik. Het is iets waar de nazi's destijds ook heel erg goed in waren om een deel van de bevolking te mobiliseren.![]()
Zoals juichen als de lichamen van dode Isralirs door de straten worden gesleept bedoel je?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb nochtans zon beetje op elke pagina het woord "kolonistentuig" getypt, maar goed.
En het probleem is natuurlijk niet dat een Palestijn iets extreems roept, maar dat tienduizenden Palestijnen iets extreems doen.
Ja maar dat staat echt op het zelfde niveau als een niet herleidbaar fotootje van een patch, is precies hetzelfde.
Toch? Toch?![]()
Hezbollah/Iran heeft fittie met Isral, niet andersom, toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 08:13 schreef Origami94 het volgende:
met wie heeft israel nu weer fittie? wie zijn de nieuwe "antisemieten"![]()
https://www.un.org/unispa(...)T_Gaza_4June2024.pdfquote:I conducted an independent analysis that predicted there would be no famine in Gaza. At the time, my analysis went against the entirety of the international community, the UN, NGOs, even the IPC that claimed otherwise.
After months of being gaslit with doomsday level claims and how I would be proven wrong because all the experts are against my assessment, the Famine Review Committee (FRC) is now finally acknowledging they can't endorse the conclusions of famine as plausible, and are even making the very same criticisms I have pointed out of the previous reports for months now.![]()
NOS had het over een Isralische aanval, maar negeren ook al 8 maanden de aanvallen op Isral.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hezbollah/Iran heeft fittie met Isral, niet andersom, toch?When the student is ready, the teacher will appear.
Ah joh, vast een "foutje" van de NOS.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:20 schreef Aether het volgende:
[..]
NOS had het over een Isralische aanval, maar negeren ook al 8 maanden de aanvallen op Isral.![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:20 schreef Aether het volgende:
[..]
NOS had het over een Isralische aanval, maar negeren ook al 8 maanden de aanvallen op Isral.![]()
Ze had het hier gisteren ook over in de podcast vanaf 17:40 minuten.quote:
https://joopsoesan.podbea(...)maaika-van-charante/When the student is ready, the teacher will appear.
Beetje bombarderen als Mossad, niks mis meequote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hezbollah/Iran heeft fittie met Isral, niet andersom, toch?![]()
Ik ga ervan uit dat je met bovenstaande warrige zin bedoelt dat "de Mossad" is begonnen in Libanon met bombardementen? Want dat beweert zelfs Al Jazeera niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:55 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Beetje bombarderen als Mossad, niks mis mee
Wat is jouw bron?![]()
We hebben het over Iran. De oorlog tegen Iran begon met het bombardement in Syri. Maar leuk selectief geframed weer om een conflict te doen starten wanneer het uitkomt net zoals 7 oktoberquote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je met bovenstaande warrige zin bedoelt dat "de Mossad" is begonnen in Libanon met bombardementen? Want dat beweert zelfs Al Jazeera niet.
Wat is jouw bron?![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Nee joh, het gedoe met Iran begon al veel eerder. Maar leuk selectief geframed om een conflict te doen starten wanneer het uitkomt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
We hebben het over Iran. De oorlog tegen Iran begon met het bombardement in Syri. Maar leuk selectief geframed weer om een conflict te doen starten wanneer het uitkomt net zoals 7 oktober![]()
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 10:03 schreef Zoddie het volgende:
[ x ]
[..]
https://www.un.org/unispa(...)T_Gaza_4June2024.pdfOp woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Heeft iemand nu eigenlijk al foto's van die tienduizenden uitgehongerde Palestijnen in Gaza gezien? Meestal is Hamas haantje de voorste om zoiets openbaar te maken, maar nu niet.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Weet je waar het ook keigezellig is? Op diverse pleinen, verkeersknooppunten en parken door heel Isral, waar inmiddels zo'n beetje de halve bevolking al dan niet rellend staat op te roepen voor de terugkeer van de gijzelaars en meer moeite daarvoor door middel van onderhandelingen. Daarbij vallen de extremisten gelukkig in het niet en ze zijn gelukkig ook (nog) niet aan de macht zoals de extremisten onder de Palestijnen dit wel zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:13 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nog meer Isralische extremistische gezelligheid...
https://www.instagram.com/p/C8U-cR3Ou0o/
Dus we kunnen nog een tijdje over gaan gooien met beelden van idioten aan beide kanten, het feit blijft dat er een militaire operatie aan de gang is in respons op een inval en aanhoudende raketsalvo's vanuit Palestijnse hoek, waar de extremisten achter de lanceerknoppen zitten.![]()
Genocide, da's overduidelijk een journalist.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
leuk dat je een wiki plaatstquote:Op dinsdag 18 juni 2024 11:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nee joh, het gedoe met Iran begon al veel eerder. Maar leuk selectief geframed om een conflict te doen starten wanneer het uitkomt.
Wat is je argument op het feit dat Israel is begonnen met het bombarderen van een Iraanse consulaat? Dat is gewoon terrorisme. En aub niet naapen want dat is kinderachtig![]()
Andersom komt nog... en dan typen we hier weer topics vol.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 09:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hezbollah/Iran heeft fittie met Isral, niet andersom, toch?
Je hele post is kinderachtig. Net doen alsof je niet weet dat Iran en Isral elkaar al decennia het leven zuur maken om een dom punt te scoren. Tegelijkertijd steun je nog even een regime dat haar eigen jeugd afslacht en martelt.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
leuk dat je een wiki plaatst
Wat is je argument op het feit dat Israel is begonnen met het bombarderen van een Iraanse consulaat? Dat is gewoon terrorisme. En aub niet naapen want dat is kinderachtig![]()
![]()
En terecht. Wat een afgang voor Eurosatory.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
het leven zuur maken zou ik niet willen zeggen als er bomaanslagen plaatsvinden. En dat begon toch echt met Israel in Syriequote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:01 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hele post is kinderachtig. Net doen alsof je niet weet dat Iran en Isral elkaar al decennia het leven zuur maken om een dom punt te scoren. Tegelijkertijd steun je nog even een regime dat haar eigen jeugd afslacht en martelt.![]()
Mijn argument daarop is:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 12:38 schreef Origami94 het volgende:
[..]
leuk dat je een wiki plaatst
Wat is je argument op het feit dat Israel is begonnen met het bombarderen van een Iraanse consulaat? Dat is gewoon terrorisme. En aub niet naapen want dat is kinderachtig
• de Isralische actie tegen de Revolutionaire Garde in een gebouw naast het consulaat was op 1 april 2024
• de beschietingen door Hezbollah op Isral begonnen op 8 oktober 2023.
U bent op de hoogte dat tijd lineair werkt?![]()
>Hezbollahquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn argument daarop is:
• de Isralische actie tegen de Revolutionaire Garde in een gebouw naast het consulaat was op 1 april 2024
U bent op de hoogte dat tijd lineair werkt?
>Iran
kek![]()
Dit is een geliefd snoepreisje en dan gaan ze mensen uitsluiten. Vet lullig.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:04 schreef Ulx het volgende:
[ x ]
En terecht. Wat een afgang voor Eurosatory.![]()
Dat is gewoon echt niet waar zoals je had kunnen lezen op die wiki.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:24 schreef Origami94 het volgende:
[..]
het leven zuur maken zou ik niet willen zeggen als er bomaanslagen plaatsvinden. En dat begon toch echt met Israel in Syrie![]()
Gelukkig heeft Beiroet al in 2006 beloofd Hezbollah te ontwapenenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:24 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Mijn argument daarop is:
U bent op de hoogte dat tijd lineair werkt?
Het land Isral heeft geen bomaanval gedaan. Het was de luchtmacht.quote:
Kek epic win #hashtag
Wat een niveau.![]()
Oh ja en er was ook nog iets met een door de VN gegarandeerde veilige znequote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Beiroet al in 2006 beloofd Hezbollah te ontwapenen![]()
![]()
vertelquote:Op dinsdag 18 juni 2024 13:29 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat is gewoon echt niet waar zoals je had kunnen lezen op die wiki.![]()
je bevindt je in het israel topic. En ja ik ben zeer volwassen.quote:
Kom eens met wat anders dan een link naar een wiki. Argumenten ofso![]()
Een lange lijst van dennialang geweld lijkt mij voldoende argumentatie om te zeggen: Isral is niet gestart met geweld door een bom op de ambassade te gooien.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
je bevindt je in het israel topic. En ja ik ben zeer volwassen.
Tja niet alles kan even impactful zijn als studenten in Amerika met sjaaltjes wat normaliter hier rondgaat als oorlogsnieuwsquote:Op dinsdag 18 juni 2024 00:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het is me wat een soldaat met een patch.![]()
Vertelquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:25 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Een lange lijst van dennialang geweld lijkt mij voldoende argumentatie om te zeggen: Isral is niet gestart met geweld door een bom op de ambassade te gooien.![]()
Kun je lezen? Zo ja, kijk dan even naar boven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
je bevindt je in het israel topic. En ja ik ben zeer volwassen.
Dat heb ik gedaan. Mbt de bomaanslag in Syrie op het consulaat van Iranquote:Op dinsdag 18 juni 2024 14:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Onderbouw eerst je stelling dat Isral is gestart.![]()
Zucht...nog maar eens dan:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Mbt de bomaanslag in Syrie op het consulaat van Iran
Die actie was op 1 april 2024.
Hezbollah, n van de proxies van Iran, begon met schieten op 8 oktober 2023.
Dit is dus onderdeel van een proxy-oorlog tussen Iran en Isral die al in de jaren '80 aangezet werd. En even zodat zelfs jij het snapt: de jaren '80 slaat op een decennium in de vorige eeuw, dus vr de gebeurtenis in Damascus.![]()
proxy van iran is geen steekhoudend argument. Als de buurman mij een klap geef en ik geef een vriend van hem een klap ga ik gewoon de bak in.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:14 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Zucht...nog maar eens dan:
Die actie was op 1 april 2024.
Hezbollah, n van de proxies van Iran, begon met schieten op 8 oktober 2023.
Dit is dus onderdeel van een proxy-oorlog tussen Iran en Isral die al in de jaren '80 aangezet werd. En even zodat zelfs jij het snapt: de jaren '80 slaat op een decennium in de vorige eeuw, dus vr de gebeurtenis in Damascus.
Moet Iran nu allemaal landen in het Westen gaan aanvallen omdat ze Israel steunen?![]()
Nou, dan vind je dat toch lekker niet? Verwacht alleen niet dat de rest van de wereld meegaat in jouw denkbeelden. Zelfs Al Jazeera zegt het letterlijk, maar blijf jij vooral bewust onbekwaam.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
proxy van iran is geen steekhoudend argument. Als de buurman mij een klap geef en ik geef een vriend van hem een klap ga ik gewoon de bak in.
Moet Iran nu allemaal landen in het Westen gaan aanvallen omdat ze Israel steunen?
Als alle tegenstanders van Isral zo waren als jij, dan is het geen wonder dat ze al die oorlogen hebben gewonnen.![]()
Nee dat is bewijs dat Isral geweld heeft gebruikt, niet dat ze als eerste waren.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:09 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. Mbt de bomaanslag in Syrie op het consulaat van Iran![]()
Mensen die huurmoordenaars inhuren moeten buiten de gevangenis blijven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
proxy van iran is geen steekhoudend argument. Als de buurman mij een klap geef en ik geef een vriend van hem een klap ga ik gewoon de bak in.
Moet Iran nu allemaal landen in het Westen gaan aanvallen omdat ze Israel steunen?
Origami 2024![]()
quote:quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:22 schreef Qarrad het volgende:
Verwacht alleen niet dat de rest van de wereld meegaat in jouw denkbeelden. Zelfs Al Jazeera zegt het letterlijk, maar blijf jij vooral bewust onbekwaam.
Als alle tegenstanders van Isral zo waren als jij, dan is het geen wonder dat ze al die oorlogen hebben gewonnen.En nu? Nu mag Iran een Westers land aanvallen want die backen Israel met geld en wapens. Mag het Westen China aanvallen want die backen Rusland met geld en wapens, etcquote:Hezbollah, meaning “Party of God”, is an Iran-backed Shia armed and political group that was formed in 1982 to fight Israel’s occupation of southern Lebanon.Oke waar begon het conflict volgens jou?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:31 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nee dat is bewijs dat Isral geweld heeft gebruikt, niet dat ze als eerste waren.![]()
Nee eerst bewijs dat het toen gestart is.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En nu? Nu mag Iran een Westers land aanvallen want die backen Israel met geld en wapens. Mag het Westen China aanvallen want die backen Rusland met geld en wapens, etc
[..]
Oke waar begon het conflict volgens jou?![]()
Iran valt al een tijdje westerse doelen aan via hun proxies.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
[..]
[..]
En nu? Nu mag Iran een Westers land aanvallen want die backen Israel met geld en wapens. Mag het Westen China aanvallen want die backen Rusland met geld en wapens, etc
[..]
Oke waar begon het conflict volgens jou?![]()
dat is speculatiequote:Op dinsdag 18 juni 2024 15:41 schreef oblo het volgende:
[..]
Iran valt al een tijdje westerse doelen aan via hun proxies.![]()
Een hoop nog wel, toe maar. Nu kunnen we dus tientallen namen verwachten? En correct, Isral verdedigt zichzelf en men is het meest morele leger ter wereld. Ook deze oorlog weer, een uitstekend civilian casualty ratio.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 07:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dit soort gedachtegoed heeft steeds meer terrein gewonnen in Isral de laatste jaren. Hele gevaarlijke ontwikkeling waar ik helaas voorlopig nog geen einde aan zie komen.
[..]
[..]
Leuke handwaving, maar als een Palestijn iets extreems roept wordt het hier ook constant breed uitgemeten. Dat Hamas extremistisch is weten we onderhand wel maar dat er in Isral ook een hoop extremisten rondlopen en machthebben is minder bekend en dus extra belangrijk om te laten zien. Zeker ook tegen Isralische argumenten als "zelfverdediging" en "most moral army".
Ten tweede, hoe kom je er eigenlijk bij dat als een Palestijn iets extreems wordt dit breed wordt uitgemeten? We zien in veel Westerse media juist precies het tegenovergestelde. Als Ben-Gvir of Smotrich iets zegt is het voorpaginanieuws, zegt een leider van de Palestijnen wat wordt er simpelweg geen aandacht aan besteed.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het was natuurlijk al vanaf het begin duidelijk dat er geen sprake was een hongersnood. Nota bene bij een bevolking waar obesitas een groot probleem is.quote:Experts: ICC, UN blamed Israel for a famine that never happened in Gaza - exclusive
Columbia University professors: "We found that the food supply entering Gaza is more than sufficient to feed all 2.2 million Gazans."
Columbia University Professors Awi Federgruen and Ran Kivetz have analyzed available data and conducted research whose “findings demonstrate that sufficient amounts of food are being supplied into Gaza,” they noted in a summary of their findings presented to The Jerusalem Post.
They note that it is “a myth that Israel is responsible for famine in Gaza.” They argue that the International Criminal Court and UN have joined Hamas in blaming Israel for a “famine that never was, hoping to stop the war [in Gaza].”
The two professors spoke to the Post in early June and they provided an abstract and details about their findings regarding the issue of famine in Gaza.
Professor Awi Federgruen is the Chair of Columbia University Business School’s Decision, Risk and Operations Division. He is an expert in supply chains, logistics, and data science. Ran Kivetz is the Philip H. Geier Professor at Columbia University Business School. He is an expert in decision making, including the intersection between behavioral economics and political science.
The two experts noted that the ICC has sought arrest warrants for senior Israeli officials, including Prime Minister Benjamin Netanyahu and Defense Minister Yoav Gallant. The ICC claimed that Israel is “causing starvation as a method of war including the denial of humanitarian relief supplies [and] deliberately targeting civilians in conflict,” they note in their abstract. The two professors dispute this.
They examined the “hard data, available from such sources as COGAT and the UN,” they note. Federgruen and Kivetz’s research and findingsdemonstrate that sufficient amounts of food are being supplied into Gaza. According to their research they “demonstrate that 250 truckloads suffice to feed the entire Gazan population, in accordance with a normal diet in North America.”
Hamas fired rockets at the Kerem Shalom crossing on May 5, killing five soldiers and causing the border to be shut briefly. However the supplies have resumed since then. “Israel intends to increase it further to the 400-500 truck/day level. Further, Israel regularly halts offensives for 4 hours a day to facilitate these deliveries,” they note.
“Nevertheless, food is not consistently distributed inside Gaza,” they add. The Professors point to reports that suggest the fact food is not distributed inside Gaza is due to sabotage and theft by Hamas.
They argue that “the ICC, the UN, and the international community should put blame only where it belongs: on Hamas, which started the war by slaughtering more than 1,000 Israeli and foreign civilians and by taking more than 200 hostages still not released and many murdered in captivity. But, unfortunately, the UN, the ICC, and even some Western governments consistently ignore the data.”
The experts also argue that mainstream media organizations have distorted information from Gaza, and this has led to Israel being framed as the cause of the purported famine.
“In fact, the mainstream media keep vacillating between (false) allegations that Israel is causing famine, is perpetrating genocide, and is sabotaging hostage deals with Hamas. Such a defamatory narrative is intended to end the Israel-Hamas war at all costs, including a Hamas victory, a bleak future for Gazans and Israel, and an endless cruel captivity for the hostages and their families. The false famine narrative has also been exploited by the ICC, ICJ, and UN to support their unjustified rulings and actions against Israel,” they assert.
Federgruen and Kivetz also note that some of the claims relating to famine in Gaza can be traced back to problematic reports.
For instance “in March 2024 an organization called the Integrated Food Security Phase Classification (IPC), an arm of the UN, issued a report predicting the advent of a major famine in Gaza that is supposedly provoked by Israel. That IPC report took on a life of its own. For example, it was cited by OXFAM, which accused Israel of ‘making deliberate choices to starve civilians’ and claimed (without any substantiation) that a group of North Gazans were subsisting on as little as 245 calories per day,” they note.
The experts say they followed the data closely since the beginning of the war. “We do that professionally. We don’t rely on stories. The hard data on food supplies are not difficult to obtain. Our analysis is based on data from COGAT, as well as reports and data from the United Nations Food and Agriculture Organization (FAO) report.
These data display a totally different picture from what the ICC and UN are trying to paint, and directly refute the baseless claims that Israel is causing a famine or using starvation as a method of war.” COGAT is the IDF coordination unit that is responsible for dealing with aid entering Gaza. It also publishes information on the amount of aid entering.
Aid that enters Gaza enters through Israel, especially after Egypt closed the Rafah crossing on May 8. “The first part of that food supply chain is in Israel’s hands because Israel is the major force that controls what comes into Gaza. Once the food enters Gaza, however, the supply chain is no longer under Israel’s control, as the food is taken over by NGOs, the UN, and interventions by Hamas,” the academics note.
“We found that the food supply entering Gaza is more than sufficient to feed all 2.2 million Gazans according to what is considered a normal diet in North America. This is because if just 250 truckloads enter Gaza every day (more actually enter), and assuming the food is adequately distributed, every Gazan would receive the amount of food that the average individual consumes in North America. This is in addition to the food that Gazans continue to produce themselves.”
They note that their calculation is based on each truckload carrying 20 tons of food. This means that 250 truckloads provide five million kilograms, about 2.25 kilograms per person in Gaza. “This is almost identical to the 2.36 kg of food per day that the UN’s Food and Agriculture Organization estimates the average individual consumes in North America.”
The professors note that “our findings have been recently independently corroborated by a working paper written by researchers from Tel Aviv University, Hebrew University, University of Haifa, Ben Gurion University, Shaare Zedek, and The Israeli Ministry of Health. The conclusion of that paper is that every Gazan was provided 3,374 Kcal a day, while only 2,100 Kcal is needed.”
While enough aid is entering Gaza, they note that it may not always be distributed to people due to other factors, such as war and Hamas control. “We can say with a high degree of professional confidence that if there was a famine somewhere in Gaza, it was not instigated by Israel. To the contrary, Israel is engaged in a variety of efforts to ensure that sufficient food enters Gaza through land crossings,” they state.
The examination of the data by the professors joins a growing body of evidence pushing back on the claims of famine in Gaza. However, the chaos of the war in Gaza and other factors mean that Israel will continue to be blamed for what is occurring in Gaza, even if Israel is not to blame for the failed distribution of food.
Hamas not only appears to hijack aid trucks but it also benefits from claims of famine because Hamas can then try to leverage these claims to pressure Israel to stop the fighting.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
#fakenews
het is sws een beetje een wij van wc eend verhaal maar ok daar wil ik best omheen kijken maar ze stellen niet dat er geen hongersnood is, ze stellen dat als het er is dat Hamas er verantwoordelijk voor is want er komt technisch gezien genoeg voedsel binnenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Er komt meer voedsel binnen dan voor 7 oktober. Dus wat moet Isral dan gaan doen? Hamas heeft toch het bestuur daar? Het is hun taak. Laat ze zelf maar prioriteiten stellen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:14 schreef sp3c het volgende:
#fakenews
het is sws een beetje een wij van wc eend verhaal maar ok daar wil ik best omheen kijken maar ze stellen niet dat er geen hongersnood is, ze stellen dat als het er is dat Hamas er verantwoordelijk voor is want er komt technisch gezien genoeg voedsel binnen
Verder is het opvallend dat er geen foto's zijn van van de honger creperende Palestijnen terwijl een bij een ziekenhuis op de grond gevallen raket die een paar stoeptegels kapot maakt direct tot genocidale beschieting wordt gemaakt.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
geen idee hoe dit een reactie is op wat ik zegquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt meer voedsel binnen dan voor 7 oktober. Dus wat moet Isral dan gaan doen? Hamas heeft toch het bestuur daar? Het is hun taak. Laat ze zelf maar prioriteiten stellen.
Verder is het opvallend dat er geen foto's zijn van van de honger creperende Palestijnen terwijl een bij een ziekenhuis op de grond gevallen raket die een paar stoeptegels kapot maakt direct tot genocidale beschieting wordt gemaakt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
as usualOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je stelt #fakenews.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee hoe dit een reactie is op wat ik zeg
Kun je die wc-eend referentie eens uitleggen?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
In open threat, Hezbollah publishes drone footage of sites in northern Israel
https://www.timesofisrael(...)-in-northern-israel/
man man man man manquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:25 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik snap dat jij dat als speculatie ziet. Voor de rest van de wereld is dat een feit.![]()
Het zou heerlijk zijn om dat Zuid-Libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderen, maar voor nu zal Hezbollah dat risico nog niet nemen. Libanon was ooit een grotendeels Christelijk land, ook daar is het misgegaan onder de radicale Islam.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:28 schreef Aether het volgende:
In open threat, Hezbollah publishes drone footage of sites in northern Israel
https://www.timesofisrael(...)-in-northern-israel/
[ afbeelding ]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
twee joodse professors zeggen dat de joodste staat onschuldig is?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je stelt #fakenews.
Kun je die wc-eend referentie eens uitleggen?
maar dat is niet het fakenews hier, howardoark stelt we allemaal weten dat er geen hongersnood is, dat zeggen die gasten niet, ze zeggen dat als het er is dat het niet door Israel komt
dat is niet hetzelfdeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
het zou heerlijk zijn om zuid libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou heerlijk zijn om dat Zuid-Libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderen, maar voor nu zal Hezbollah dat risico nog niet nemen. Libanon was ooit een grotendeels Christelijk land, ook daar is het misgegaan onder de radicale Islam.
maar de tegenstander is radicaal
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Joden zijn niet te vertrouwen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
twee joodse professors zeggen dat de joodste staat onschuldig is?Maar is het wel het punt. Isral laat voedsel door. Hamas doet daar blijkbaar niets mee voor de burgers. Geeft Isral de schuld van een wel of niet bestaande hongersnood.quote:maar dat is niet het fakenews hier, howardoark stelt we allemaal weten dat er geen hongersnood is, dat zeggen die gasten niet, ze zeggen dat als het er is dat het niet door Israel komt
dat is niet hetzelfdeI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het had toch allemaal niets met Joden en het Jodendom te maken? Het ging toch alleen om Isral? Vanuit dat perspectief is het vreemd dat je er een probleem van maakt dat een Amerikaanse en Zwitserse hoogleraar deze conclusies trekken.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
twee joodse professors zeggen dat de joodste staat onschuldig is?
maar dat is niet het fakenews hier, howardoark stelt we allemaal weten dat er geen hongersnood is, dat zeggen die gasten niet, ze zeggen dat als het er is dat het niet door Israel komt
dat is niet hetzelfde'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Isral zou wel willen, maar Hezbollah heeft (daar) 150.000 raketten en ze worden waarschijnlijk momenteel tegengehouden door de VS om aan te vallen. Bij een aanval zal dit waarschijnlijk uitmonden in een regionaal conflict met Iran waar de VS bij zal worden betrokken. Moskou en Beijing kijken mee of de VS gaat waarmaken wat ze altijd beloven.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het zou heerlijk zijn om dat Zuid-Libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderen, maar voor nu zal Hezbollah dat risico nog niet nemen. Libanon was ooit een grotendeels Christelijk land, ook daar is het misgegaan onder de radicale Islam.When the student is ready, the teacher will appear.
laatste keer dat Israel Zuid Libanon inging leden ze [url=https://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War]121 doden en 1244 gewonden ...
het is jammer dat het altied diegenen zijn die niet durven te vechten die het hardst roepen om oorlogOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
weet ik veel, ik ken er geenquote:punt is dat het artikel niet stelt dat er wel of geen hongersnood isquote:[..]
Maar is het wel het punt. Isral laat voedsel door. Hamas doet daar blijkbaar niets mee voor de burgers. Geeft Isral de schuld van een wel of niet bestaande hongersnood.
enkel dat er genoeg voedel binnen komt volgens hun berekeningen ... commentaar van howard is #fakenewsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Waarom ontwapent UNIFIL Hezbollah niet? De VN heeft daar toch het mandaat voor gegeven als Hezbollah zich niet terugtrekt naar het noorden?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef sp3c het volgende:
laatste keer dat Israel Zuid Libanon inging leden ze [url=https://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War]121 doden en 1244 gewonden ...
het is jammer dat het altied diegenen zijn die niet durven te vechten die het hardst roepen om oorlogI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
ik maak een probleem van jouw conclusiequote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het had toch allemaal niets met Joden en het Jodendom te maken? Het ging toch alleen om Isral? Vanuit dat perspectief is het vreemd dat je er een probleem van maakt dat een Amerikaanse en Zwitserse hoogleraar deze conclusies trekken.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Er komt meer voedsel binnen dan voor de oorlog.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet ik veel, ik ken er geen
[..]
punt is dat het artikel niet stelt dat er wel of geen hongersnood is
enkel dat er genoeg voedel binnen komt volgens hun berekeningen ... commentaar van howard is #fakenewsI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom ontwapent UNIFIL Hezbollah niet? De VN heeft daar toch het mandaat voor gegeven als Hezbollah zich niet terugtrekt naar het noorden?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee hoe dit een reactie is op wat ik zegOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt meer voedsel binnen dan voor de oorlog.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee hoe dit een reactie is op wat ik zegOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
is niet duidelijk, stelt het gegeven artikel ook nietquote:Op dinsdag 18 juni 2024 16:59 schreef HowardRoark het volgende:
Het was natuurlijk al vanaf het begin duidelijk dat er geen sprake was een hongersnoodOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
UNIFIL mandaat staat niet toe om gewapenderhand Hezbollah te ontwappen
is transparant dus makkelijk zelf terug te zoeken
https://unifil.unmissions.org/unifil-mandateOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee, je trekt een rare conclusie. Omdat de hoogleraren afgaande op hun namen Joodse komaf hebben, insinueer jij dat men vooringenomen zou zijn met betrekking tot de conclusies van deze studie.quote:
Bovendien geef je met jouw conclusie weer eens blijk van het feit dat Joodse komaf automatisch wordt gelinkt aan Isral, iets dat velen herhaaldelijk hebben proberen te ontkennen.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Waarom zijn die hongersnood slachtoffers nergens te bekennen? Er is een aantal van enige tientallen genoemd. Op een bevolking van 2,2 miljoen is dat met de beste wil van de wereld niet te spinnen als hongersnood. En zouden het er meer zijn, waar zijn ze dan? Is Hamas nu ineens verlegen en durven ze het niet te zeggen? Zijn ze nu ineens begaan met de privacy van de bevolking?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
is niet duidelijk, stelt het gegeven artikel ook nietI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
Waarom zijn die hongersnood slachtoffers nergens te bekennen? Er is een aantal van enige tientallen genoemd. Op een bevolking van 2,2 miljoen is dat met de beste wil van de wereld niet te spinnen als hongersnood. En zouden het er meer zijn, waar zijn ze dan? Is Hamas nu ineens verlegen en durven ze het niet te zeggen? Zijn ze nu ineens begaan met de privacy van de bevolking?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat vermoed ik maar dat is zoals gezegd niet superbelangrijkquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, je trekt een rare conclusie. Omdat de hoogleraren afgaande op hun namen Joodse komaf hebben, insinueer jij dat men vooringenomen zou zijn met betrekking tot de conclusies van deze studie.
Bovendien geef je met jouw conclusie weer eens blijk van het feit dat Joodse komaf automatisch wordt gelinkt aan Isral, iets dat velen herhaaldelijk hebben proberen te ontkennen.
jouw conclusie dat er geen hongersnood is is fakenewsOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dus er is hongersnood?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:58 schreef sp3c het volgende:
jouw conclusie dat er geen hongersnood is is fakenewsI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
geen ideequote:Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
![]()
Een half miljoen Palestijnen werkte in Isral? Is Isral verplicht burgers van een vijandelijke natie werk te bieden?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
boeit me ook niet echt tbh, lullig voor die mensen maar Israel is niet verplicht ze te voeren
maar de stelling klopt nietOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
kun je de hele dag compleet willekeurige vragen gaan stellen over compleet andere zaken maar dat maakt de stelling niet beter
fake blijft fakeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Jawel, resolutie 1701. Implementatie van Taib, daarmee ontwapenen van alle milities, UNIFIL zou daarbij een rol spelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:52 schreef sp3c het volgende:
UNIFIL mandaat staat niet toe om gewapenderhand Hezbollah te ontwappen
is transparant dus makkelijk zelf terug te zoeken
https://unifil.unmissions.org/unifil-mandateI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Welke stelling?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:01 schreef sp3c het volgende:
boeit me ook niet echt tbh, lullig voor die mensen maar Israel is niet verplicht ze te voeren
maar de stelling klopt nietI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
dat we allemaal weten dat er geen hongersnood isquote:
weten we volgens het artikel niet zekerOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
nee unifil assisteert de laf bij die ontwapeningquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:04 schreef Ulx het volgende:
[..]
Jawel, resolutie 1701. Implementatie van Taib, daarmee ontwapenen van alle milities, UNIFIL zou daarbij een rol spelen.
als ze dat niet doen omdat hezbolla daar inde regering zit heeft unifil weinig te assisterenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
We weten ook niet zeker of er burgers omkomen in Gaza.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat we allemaal weten dat er geen hongersnood is
weten we volgens het artikel niet zekerI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
ok?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:07 schreef Ulx het volgende:
[..]
We weten ook niet zeker of er burgers omkomen in Gaza.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
maar okquote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen idee hoe dit een reactie is op wat ik zeg
Wat logisch is aangezien de distributie slecht is en de landbouw die iirc voor 30% van de behoefte voorzag nagenoeg volledig 'buiten werking gesteld is'quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
Er komt meer voedsel binnen dan voor de oorlog.![]()
Als Hezbollah die aanvallen doet met goedkeuring van de Libanese regering. of als de Libanse regering weigert op te treden, dan is Libanon de facto in oorlog met Isral. En dan heeft Isral het recht om die vijand op elke mogelijke manier te vernietigen. En dan maakt het geen moer uit of het Maronieten, Sunni, Shia, Druzen, Koerden en wie de fuck er nog meer in dat land woont zijn. Het zijn allemaal Libanezen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:07 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee unifil assisteert de laf bij die ontwapening
als ze dat niet doen omdat hezbolla daar inde regering zit heeft unifil weinig te assisterenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Distributie is de taak van Hamas, die hebben dat maar te regelen.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat logisch is aangezien de distributie slecht is en de landbouw die iirc voor 30% van de behoefte voorzag nagenoeg volledig 'buiten werking gesteld is'I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
En het mooie is...quote:
... de universiteitstudentjes trekken zich hier niets van aan.
Hoe succesvol kun je zijn als terreurorganisatie in je propaganda-campagne?
Het is dat ze de chte oorlog verliezen... anders had ik me nog zorgen gemaakt ook.
Wat wel een "beetje" lastig is als IDF op al die mensen aan het jagen is, IDF bijna heel gaza onder controle heeft en IDF de diverse checkpoints in handen heeft.....quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Distributie is de taak van Hamas, die hebben dat maar te regelen.![]()
Dat is toch niet het probleem van de IDF?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Wat wel een "beetje" lastig is als IDF op al die mensen aan het jagen is, IDF bijna heel gaza onder controle heeft en IDF de diverse checkpoints in handen heeft.....
Met checkpoints bedoel je de grensovergangen? Daar, en vanaf die haven, komen nu gewoon meer vrachtwagens met voedsel binnen dan voor oktober. Dat is het probleem niet meer. Is het in Gaza is het de taak van Palestijnen/Hamas het in de supermarkten te krijgen. Hoe ze dat doen bepalen ze zelf maar.
En ga je dat met een geweer in je hand doen is er een kans dat de IDF je overhoop schiet. Maar dat is simpel op te lossen. Gewoon geen wapen meenemen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Tegen 1300 doden aan de andere kant, waarvan 600 Hezbollah. Je punt precies?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:43 schreef sp3c het volgende:
laatste keer dat Israel Zuid Libanon inging leden ze [url=https://en.wikipedia.org/wiki/2006_Lebanon_War]121 doden en 1244 gewonden ..."This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
![]()
Natuurlijk kan een zwarte ook jood zijn. In Ethiopi had je een flinke gemeenschap. Dus dan is de vraag: Mogen Egyptenaren in 'Palestina' wonen? Het is hetzelfde continent als Ethiopi. Of mogen alleen lichtgetinten daarheen? En waarom zou een moslim geen homo mogen zijn? Mag die Yemeniet in Isral aanwezig zijn?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Logisch gevolg: Als er wel hongersnood is (niet aangetoond), dan ligt dat dus niet aan de Israeli's.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:44 schreef sp3c het volgende:
punt is dat het artikel niet stelt dat er wel of geen hongersnood is
enkel dat er genoeg voedel binnen komt volgens hun berekeningen"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
IDF vernietigd de overgrote meerderheid van de landbouw en daarna moeten we IDF prijzen dat ze meer voedsel toelaten dan Gaza voor 7 oktober kreeg?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:23 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is toch niet het probleem van de IDF?
Met checkpoints bedoel je de grensovergangen? Daar, en vanaf die haven, komen nu gewoon meer vrachtwagens met voedsel binnen dan voor oktober. Dat is het probleem niet meer. Is het in Gaza is het de taak van Palestijnen/Hamas het in de supermarkten te krijgen. Hoe ze dat doen bepalen ze zelf maar.
En ga je dat met een geweer in je hand doen is er een kans dat de IDF je overhoop schiet. Maar dat is simpel op te lossen. Gewoon geen wapen meenemen.
De lokale autoriteiten zouden voor die distributie moeten zorgen. Dat was vroeger het corrupte en gewelddadige Hamas, die club valt weg. Dan ontstaat er in zo'n gebied anarchie, onder de hoede van IDF. Dan is het niet zo gek dat het voedsel niet iedereen bereikt. Nu kan je zeggen dat dit niet het probleem van IDF is, het gebeurt wel onder haar hoede
Checkpoints zijn in Gaza. Om de mobiliteit van de bevolking in banen te leiden![]()
Nu is er ineens weer anarchie? Goh.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
IDF vernietigd de overgrote meerderheid van de landbouw en daarna moeten we IDF prijzen dat ze meer voedsel toelaten dan Gaza voor 7 oktober kreeg?
De lokale autoriteiten zouden voor die distributie moeten zorgen. Dat was vroeger het corrupte en gewelddadige Hamas, die club valt weg. Dan ontstaat er in zo'n gebied anarchie, onder de hoede van IDF. Dan is het niet zo gek dat het voedsel niet iedereen bereikt. Nu kan je zeggen dat dit niet het probleem van IDF is, het gebeurt wel onder haar hoede
Checkpoints zijn in Gaza. Om de mobiliteit van de bevolking in banen te leidenI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
geen idee wat het ergens mee te maken heeft maar okquote:Op dinsdag 18 juni 2024 18:13 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als Hezbollah die aanvallen doet met goedkeuring van de Libanese regering. of als de Libanse regering weigert op te treden, dan is Libanon de facto in oorlog met Isral. En dan heeft Isral het recht om die vijand op elke mogelijke manier te vernietigen. En dan maakt het geen moer uit of het Maronieten, Sunni, Shia, Druzen, Koerden en wie de fuck er nog meer in dat land woont zijn. Het zijn allemaal Libanezen.
sure
dat oorlog vooral leuk is voor mensen die niet hoeven te vechtenquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Tegen 1300 doden aan de andere kant, waarvan 600 Hezbollah. Je punt precies?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
dat staat er iddquote:Op dinsdag 18 juni 2024 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Logisch gevolg: Als er wel hongersnood is (niet aangetoond), dan ligt dat dus niet aan de Israeli's.
bedankt captain_jack_obviousOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik denk dat oorlog voor niemand leuk is. En terrorisme ook niet.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat oorlog vooral leuk is voor mensen die niet hoeven te vechten"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
howard lijkt het heerlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat oorlog voor niemand leuk is. En terrorisme ook niet.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
You're very welcome.quote:
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
Ik denk dat jij dat niet kunt beoordelen.quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
I knowquote:
maar mijn tijd is beperktOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
dat zegtie gewoon letterlijkquote:Op dinsdag 18 juni 2024 21:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik denk dat jij dat niet kunt beoordelen.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Die post heb ik gemist. Kun je die even hier quoten?quote:"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:32 schreef HowardRoark het volgende:
Het zou heerlijk zijn om dat Zuid-Libanon eens even in een totale parkeerplaats te veranderenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: