De bevolking doet actief mee aan kidnapping, un organisatie doet mee met tunnels, werkt samen met Hamas. De bevolking is uitbundig bij het halfnaakte lijf van een festival ganger en rochelen op haar dode lijf. Er worden non stop projectielen afgevuurd vanaf Gaza op Israël. De haat om iedere jood te willen uitroeien zit zo diep, die kunnen geen zelfbeschikking krijgen daarmee investeren ze alleen maar in dood en verderf. Wat ze nodig hebben is grootschalige heropvoeding.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mijn denkbeelden over Palestina zijn weinig relevant voor mijn kritiek op Maaikes blogpostje.
Maar het collectief aan Palestijnen is zeker onschuldig. Hamas uiteraard niet, maar de staat Israel legitimeert met haar acties wel dat de bevolking van Palestina recht heeft op zelfbeschikking. Qua onschuldig dodental is Israel uiteraard een grotere verschrikking dan Hamas. Sowieso houd ik een hogere standaard aan voor staten dan voor terroristische groepen. Maar ik weet ook de vrijheidsstrijd van de een is het terrorisme van een ander. Door die lens snap ik de support voor Israel wel, je steunt de schurkenstaat omdat mensen waar je het niet mee eens bent hier opkomen voor mensenrechten van Palestijnen.
Oh ja ik ben niet onder de indruk dat landen als Saudi Arabie maar wat graag een conflict als dit aangrijpen om de positie van Iran te verzwakken ter verbetering van hun eigen positie. Die landen zijn geen haar beter, voor zover na te gaan is lijkt de instelling van de bevolking in Iran meer westers dan de Sjeiks in Saudi Arabie. Zie protesten van vrouwen die geen hoofddoek willen dragen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:04 schreef ludovico het volgende:
[..]
De bevolking doet actief mee aan kidnapping, un organisatie doet mee met tunnels, werkt samen met Hamas. De bevolking is uitbundig bij het halfnaakte lijf van een festival ganger en rochelen op haar dode lijf. Er worden non stop projectielen afgevuurd vanaf Gaza op Israël. De haat om iedere jood te willen uitroeien zit zo diep, die kunnen geen zelfbeschikking krijgen daarmee investeren ze alleen maar in dood en verderf. Wat ze nodig hebben is grootschalige heropvoeding.
De Koran is ook gewoon een groot haatboek voor veel mensen. Dat helpt ook niet.
Veelzeggend dat alle normale landen, al waren ze hoofdzakelijk moslim, Israël helpen tegen Iran, bijvoorbeeld, die zien dan weer wel dat het terroristische schurkenstaten zijn, jij niet.
Ik heb niks tegen mensen die iets tegen onschuldige doden hebben, wel iets tegen die tergende naïviteit dat het allemaal wel ff goed zou zijn als Hamas het beloop gelaten wordt.
Eens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
instelling van de bevolking in Iran meer westers dan de Sjeiks in Saudi Arabie. Zie protesten van vrouwen die geen hoofddoek willen dragen.
Moslims?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Tegenstrijdig van de ene kant te claimen dat moslims uit zijn op het uitroeien van alle joden. In dezelfde post nog aan te halen dat de meeste Islamitische landen Israel steunen.
Wake up.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Liegen dat 'de bevolking' collectief meedoet is niet sterk. Delen van de bevolking zullen al dan niet gedwongen meedoen dat maakt het collectief nog niet schuldig.
Wake up, Hamas is geen leuk groepje mensen die in hun recht staan, het is een doodscultus vol haat, het moet uitgeroeid.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
ldig. Daarbij zoals ik al aangaf als Palestijn strijden tegen het genocidale Israel is moreel natuurlijk volledig te verantwoorden. Jij begint over onschuldige festivalgangers. Maar die moord Israel uiteraard ook uit, tenminste voor zover er festivalgangers kunnen bestaan onder Palestijnen. Het is extreem selectieve verontwaardiging.
Neehoor, Hamas is een probleem dat nooit stopt als er niks aan gedaan wordt, Israël staat dus gewoon in zijn recht om te doen wat nodig is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Jij hebt blijkbaar geen heilig boek nodig om haat te verspreiden. Hoe Israel zich handhaaft in Gaza is moeilijk goed te praten met ja maar Hamas.
Nee, omgekeerd, als ze niks aan het probleem doet wordt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
. Als Hamas in de sloot springt hoeft Israel niet nog harder in de sloot te springen. Het is verder ook niet zo alsof op deze manier terrorisme tegen Israel gestopt wordt, nou misschien kunnen ze Hamas stoppen maar de volgende generatie die ze gaat terroriseren zijn ze nu met hun collectieve straf aan het creeëren.
Geen idee of die ratio klopt, maar eigenlijk niet eens boeiend, als er 100k slachtoffers moeten vallen om het doel te behalen is dat nog nodig, blijkbaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Aanrommelen is nou juist Israels strategie hier, dat is nogal kostbaar omdat de manier waarop ze het doen gigantisch veel mensenlevens kost. 40.000 doden omdat je boos bent over 1000 is niet echt een acceptabele ratio.
?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Meer het type vergelding dat ze in Nazi Duitsland ook deden.
Doet ook een beetje denken aan de Amerikaanse aanpak na 9/11. Zo graag iets willen doen dat je vol voor de meest debiele optie gaat.
Oorlog om de rijen gesloten houden is uiteraard een autoritaire taktiek die we nog te vaak zien in de 21ste eeuw.
Janken.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 19:19 schreef egayalS het volgende:
En op onderwijs voor de rechtsstatelijkheid partij nsc krijgen we deze Israël adept, die illegale nederzettingen financiert. Israël moet toch wel blij zijn met de oogst.
[ x ]
Precies wat wij als het Westen voorstaan. Staten die gebouwd zijn op haat en op de wens tot vernietiging.quote:
Het is een kleiner kwaad dan Israel, we zijn het eens dat Israel niet hoeft te worden uitgeroeid toch? Er zijn ook andere oplossingen voor problemen dan een van de partijen uitroeien.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 21:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wake up, Hamas is geen leuk groepje mensen die in hun recht staan, het is een doodscultus vol haat, het moet uitgeroeid.
Israel staat zeker niet in zijn recht en ik hoop dat het grootste deel wat daar nu de dienst uit maakt over een decennium door Den Haag veroordeelt wordt voor hun bijdrage aan deze moordpartijen.quote:Neehoor, Hamas is een probleem dat nooit stopt als er niks aan gedaan wordt, Israël staat dus gewoon in zijn recht om te doen wat nodig is.
Nee hoor, dit patroon van moord en vernietiging is al zo lang gaande. Het gaat echt niet dít keer wel anders zijn. Daar is geen enkele aanleiding toe. Ja misschien dat het anders gaat zijn omdat het westen zich er weer eens mee bemoeit. Het idee dat Israel dit kan oplossen is belachelijk naief.quote:Nee, omgekeerd, als ze niks aan het probleem doet wordt het alleen maar erger.
Waarom dan klagen over de doden op 7 oktober. Blijbkaar had Hamas nog 100 keer zo bloedig mogen zijn als ze hun doel bereikt hadden? 100.000 onschuldige doden is acceptabel omdat jij je een hekel aan Palestijnen hebt laten aanpraten.quote:Geen idee of die ratio klopt, maar eigenlijk niet eens boeiend, als er 100k slachtoffers moeten vallen om het doel te behalen is dat nog nodig, blijkbaar.
Het is toch vrij duidelijk, 7 oktober en 11 september zijn beide nogal heftige terroristische aanslagen gepleegd. Beide landen hebben een ziek militair industrieel complex en lossen graag problemen op door bommen te droppen. Of dat effectief is, is dan bijzaak. Het gaat erom daadkrachtig over te komen, niet een probleem op te lossen. Hier ook Israel moet steeds dieper zinken met het aanvallen van zones die veilig zouden zijn en dergelijk en toch gaat het natuurlijk nooit zijn kansloze doel van vernietiging van Hamas bereiken. Uiteindelijk is dit een extreem kostbare business en brengt het verzoening tussen de volken natuurlijk alleen veel verder weg.quote:?
Goed verhaal, behalve dat Hamas in de buurt komt van het ultieme kwaad en Israël in de verste verte niet.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is een kleiner kwaad dan Israel
Ik steun het van harte dat daar ala Afghanistan militairen rond gaan lopen, maar de haat zal na 20 jaar niet weg zijn.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nee hoor, dit patroon van moord en vernietiging is al zo lang gaande. Het gaat echt niet dít keer wel anders zijn. Daar is geen enkele aanleiding toe. Ja misschien dat het anders gaat zijn omdat het westen zich er weer eens mee bemoeit. Het idee dat Israel dit kan oplossen is belachelijk naief.
Nee, omdat een ultiem kwaad dat zich gedraagt als kanker nog meer doden gaat kosten in de toekomst als je het zijn beloop laat gaan.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom dan klagen over de doden op 7 oktober. Blijbkaar had Hamas nog 100 keer zo bloedig mogen zijn als ze hun doel bereikt hadden? 100.000 onschuldige doden is acceptabel omdat jij je een hekel aan Palestijnen hebt laten aanpraten.
Deze oorlog is niet gestart door Israël.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 22:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Het is toch vrij duidelijk, 7 oktober en 11 september zijn beide nogal heftige terroristische aanslagen gepleegd. Beide landen hebben een ziek militair industrieel complex en lossen graag problemen op door bommen te droppen.
Ooh het ultieme kwaad. Nou dat is een mooie kwalificatie. Israel is daar niet verder van af dan Hamas met haar acties het afgelopen jaar. Duizenden onschuldigen vermoorden is kwaadaardiger dan honderden, kwestie van statistiek op die manier.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:05 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Goed verhaal, behalve dat Hamas in de buurt komt van het ultieme kwaad en Israël in de verste verte niet.
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee, omdat een ultiem kwaad dat zich gedraagt als kanker nog meer doden gaat kosten in de toekomst als je het zijn beloop laat gaan.
Uiteraard wel alleen landen kunnen oorlogen starten. In zekere zin heb je misschien gelijk, het is uiteraard geen oorlog. Gewoon een eenzijdige genocide. Israel gesteund door onze Westerse wapens is eenzijdig aan het moorden op veel grotere schaal dan Hamas ooit deed. Hamas is vooral een phantoom hier dat ongrijpbaar zal blijven.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Deze oorlog is niet gestart door Israël.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.
Kerel. The fuck. Lees. Je. In. Ofzo.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.
Ironisch dat jij dit zou zeggen, ik zei net tegen jou dat je misschien je een klein beetje moet verdiepen voordat je commentaar levert. Ik snap prima wat er gebeurd is op 7 oktober, terroristische aanslag van Hamas.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:28 schreef ludovico het volgende:
[..]
Kerel. The fuck. Lees. Je. In. Ofzo.
Je snapt niet eens wat er gebeurt is op 7 oktober.
Nee hoor ik breng je wat dichter naar de realiteit. Tot nu toe kwam je niet verder dan de Israelische propaganda versie van gebeurtenissen en plannen.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef ludovico het volgende:
Je draait de realiteit volstrekt om en bent nogal van het padje of bijzonder onwetend als je zo praat over de feitelijke gebeurtenissen van 7 oktober.
quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik snap prima wat er gebeurd is op 7 oktober, terroristische aanslag van Hamas
Je noemt het inhoudsloos om dat te bestempelen als ultiem kwaad. Sorry hoor maar je gaat hier echt door een ondergrens.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos.
Zoiets basaals als die feitelijke omstandigheden van terrorisme als ultiem kwaad bestempelen is echt de bodem van de put. Met je realiteit.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee hoor ik breng je wat dichter naar de realiteit. Tot nu toe kwam je niet verder dan de Israelische propaganda versie van gebeurtenissen en plannen.
Dat staat helemaal nergens en die doden zijn ook niet het doel van Israël.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat dan voor jou 100.000 doden rechtvaardigt, omdat je Palestijnen haat. Moet jij weten.
Hamas heeft helemaal geen kut nodig om genocide van de joden recht te praten.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Met die lijn van denken rechtvaardigen die 100.000 dode Palestijnen dan ook weer 1 Miljoen doden Israeliers. Zo wordt een conflict gróter niet kleiner.
Wat onderbouwt ze niet dan?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 20:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Eerder zwak. Nogal eenzijdige bias heeft zij om anderen van bias te beschuldigen. Zo volledig in je eigen wereldje claims maken die je totaal niet kan onderbouwen laat geen goede indruk achter.
Ze ageert juist tegen de eenzijdige invalshoek van de grote media.quote:Het is wat als je zon indrukwekkend slachtoffer complex hebt. Maar nee het is geen complot van de media om Israel in slecht daglicht te stellen dat doet het land uiteraard volledig zelf. De media zouden juist wel eens wat kritischer naar Israel mogen kijken, maar het idee van meerdere invalshoeken komt natuurlijk nooit in Maaike op.
Ik vind het vooral aandoenlijk dat jij netto een paar keer nietes roept en daar oordelen als "zwak" aan denkt te kunnen ophangen.quote:Sowieso een lans breken voor Ongehoord Nederland om daarna andermans journalistieke kwaliteit af te kraken. Tja dan snap je echt de ballen van waar je over probeert te schrijven. Ergens wel aandoenlijk dat dit soort mensen bestaan en dat mensen dan zeggen dit is sterk.
Onsuccesvol? Ik heb niet de indruk dat Israël de partij is die aan het verliezen is. Onsuccesvol zou ik de strategie van de Arabieren/Palestijnen sinds 1947 noemen. Die werkt overduidelijk totaal niet. Daarmee is werkelijk niets bereikt.quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol.
Geloof je nu nog steeds dat Israël doelbewust burgers vermoordt?quote:Op vrijdag 14 juni 2024 23:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ooh het ultieme kwaad. Nou dat is een mooie kwalificatie. Israel is daar niet verder van af dan Hamas met haar acties het afgelopen jaar. Duizenden onschuldigen vermoorden is kwaadaardiger dan honderden, kwestie van statistiek op die manier.
En als je het eerste gelooft, geloof je uiteraard ook in deze argumenten.quote:[..]
Oh hee nog een keer ultiem kwaad. Ja dat soort kwalificaties kunnen jullie wel napraten in de hoop dat het blijft hangen. Het is nogal inhoudsloos. Zoals ik al aangaf beetje moorden en onderdrukken is het op zijn beloop laten. Dit is de strategie die Israel al een jaar of 30 voert. Extreem onsuccesvol. Er is ook geen enkele aanwijzing waarom het nu anders is.
Ah, het genocide-woord!quote:[..]
Uiteraard wel alleen landen kunnen oorlogen starten. In zekere zin heb je misschien gelijk, het is uiteraard geen oorlog. Gewoon een eenzijdige genocide.
Die ongrijpbare phantom staat anders flink onder druk en is voor dit jaar om is, eh... gevangen? Verdreven? Geëxcommuniceerd? Wat doe je met spoken?quote:Israel gesteund door onze Westerse wapens is eenzijdig aan het moorden op veel grotere schaal dan Hamas ooit deed. Hamas is vooral een phantoom hier dat ongrijpbaar zal blijven.
En hoe is jouw informatiebubbel anders?quote:Maargoed de naiviteit van pro-Israel wordt goed duidelijk. Totaal gebrek aan kennis en makkelijk beinvloedbaar door buzzwoordjes als het ultieme kwaad.
Door een paar artikelen waaronder een opiniestuk te projecteren als bewijs dat meerdere kranten volledig biased zijn. Dat is echt heel makkelijk.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 08:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ze ageert juist tegen de eenzijdige invalshoek van de grote media.
Nee hoor, sommige media zijn ook volledig biased. NRC, de Volkskrant en in iets mindere mate de NOS, zijn daar uitstekende voorbeelden zijn. Deze media zijn al letterlijk maandenlang bezig met eenzijdige berichtgeving, waarbij de nadruk dan ligt op het vermeende slachtofferschap van de Palestijnen en de zogenaamd kwade intenties van Israël.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Door een paar artikelen waaronder een opiniestuk te projecteren als bewijs dat meerdere kranten volledig biased zijn. Dat is echt heel makkelijk.
Het is fijn dat ze direct linkt naar de artikelen of stukjes, zoals eerdere publicaties van haar. Het ligt misschien aan mij maar ik ben in al die artikelen van haar niet een stuk tegengekomen waar ze laat zien zelf geen gigantische bias te hebben. Ze was niks voor niks te gast bij Ongehoord Nieuws, dan moet zo'n artikel met enige voorzichtigheid gelezen worden
En hoe zou je de stukjes van Charante typeren?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 09:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, sommige media zijn ook volledig biased.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |