Hij zal het zonde gevonden hebben van zijn energie, want hij weet zelf ook wel dat die opt-out er nooit gaat komen, of hij nou 5, 7 of 10 van de 800 zetels heeft. Dat is ook helemaal niet het doel van die onderdelen van het coalitieakkoord.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:29 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Aan de andere kant: Je schrijft in het regeerakkoord op dat je vanalles in Brussel wil afdwingen. Dan kun je tenminste je achterban proberen naar de stembus te krijgen. Want hoewel wat Geert cs wil vooral met de commissie geregeld zal moeten worden, sta je daar sterker als je 11-12-13 zetels haalt dan 6 of 7. En dat was op basis van de peilingen voor de landelijke politiek niet onmogelijk bij een hoge opkomst.
Wat mij betreft is 0 overigens het enige goede aantal voor deze eenpersoons vereniging.
Inderdaad, de BBB is alleen maar uit op macht voor het behartigen van belangen. Die zouden nog met pro-Palestina demonstraties meelopen als zou blijken dat dat toegang tot de macht geeft.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 09:47 schreef NM07 het volgende:
[..]
Ze lullen een beetje populistisch mee met de PVV om stemmers binnen te halen maar willen ook graag op het pluche dus schuren de politici van BBB ook tegen het establishment (VVD, CDA / EVP ) aan.
Of je leest dit even: https://groenlinkspvda.nl/europa/samenwerking-in-europa/quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat ze twee partijen die dadelijk hun eigen weg gaan bij elkaar optellen.
Is hier bewijs voor?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 07:43 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klein oproepje vanaf de kansel en gelijk een mooi excuus om wat geld wit te wassen.
Kan toch gewoon dat er 1 stembiljet teveel is uitgedeeld. Als je iemand met 1 machtiging per ongeluk 3 stemmen aanrijkt. Kan ook dat een stembureaulid een extra stem erin heeft gegooid. Of meerdere keren telfoutje.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 11:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Op het stembureau hadden we wat aparts. 1 stem teveel ten opzichte van het aantal stempassen.
De grote stapels opnieuw geteld, nog eens geteld, we konden het niet verklaren.
verder waren we vlot klaar. slechts 539 stemmen, maar ook het vuurwerkreferendum erbij.
Dat er vrij veel zwarte contanten in de collectezak verdwijnen in de orthodoxe kerken in plaatsen als Genemuiden of Spakenburg is inderdaad een publiek geheim.quote:
Ik snap hem niet zo. Hoezo het verschil 3 zetels?quote:
PVV kan nog één zetel kwijt raken en die gaat dan of naar GL-PvdA of Volt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 13:59 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik snap hem niet zo. Hoezo het verschil 3 zetels?
In het plaatje staat er 8 voor PvdA/GL tegen 7 voor PVV...
Of moet ik ergens op klikken wat ik mis?
edit: Geklikt op het linkje
Als je kijkt hoe dicht sommigen op/onder hun zetel zitten dan denk ik eigenlijk dat er nog minstens 1 verschuiving gaat plaatsvinden. BBB/VOLT/PVV zitten dicht op de rand.quote:
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.quote:
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.
Prima, maar dat is geen officieele of echte uitslag.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.
Deed ie bij de vorige EP-verkiezingen ook, best een redelijke methode.
Redelijk ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Er is geteld in de bureaus en je mag erbij zijn bij de telling. Hij heeft 150 mensen bij stembureaus mee laten schrijven tijdens het tellen en dat vervolgens verwerkt tot een eigen exitpoll.
Hij geeft dan ook aan dat er zeker nog een foutmarge resteert maar verwacht dat die kleiner is dan die van de exit poll.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, maar dat is geen officieele of echte uitslag.
Er is in elk stembureau een uitslag bekendgemaakt, aan de kiezers aanwezig bij de telling. Een voorlopige uitslag, maar die verschilt niet of nauwelijks met de definitieve als het goed is.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Hond lijkt mij hier gewoon ronduit te liegen, er is geen echte en definitieve uitslag bekend gemaakt in die stembureaus. Het is op zijn best een peiling.
Ja, dat werkt heel goed, zolang je maar correct extrapoleert. Waarschijnlijk betrouwbaarder dan een exitpoll, dan moet je erop vertrouwen dat de ondervraagde kiezer de waarheid spreekt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:10 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is net als een peiling een voorspelling op basis van een steekproef. Dat is net even iets andersquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:11 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Redelijk ja.
Maar er zijn wel meer dan 150 stembureaus.
Het blijft alsnog een peiling.
Er zullen vast mensen zijn die niet de waarheid spreken op zo'n Ipsos peiling. Maar of dat er nou echt veel zijn denk ik niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:16 schreef freako het volgende:
[..]
Ja, dat werkt heel goed, zolang je maar correct extrapoleert. Waarschijnlijk betrouwbaarder dan een exitpoll, dan moet je erop vertrouwen dat de ondervraagde kiezer de waarheid spreekt.
Een steekproef bedoel ik ook ja. Thanks.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het is net als een peiling een voorspelling op basis van een steekproef. Dat is net even iets anders.
Kan me voorstellen dat zijn methode inderdaad een grotere nauwkeurigheid heeft dan die van Ipsos omdat dit op basis van werkelijke stemmen in plaats van obv wat mensen gezegd hebben gestemd te hebben.
Maar goed, zondag weten we het zeker.
35 volgens de site van ipsos.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen zijn die niet de waarheid spreken op zo'n Ipsos peiling. Maar of dat er nou echt veel zijn denk ik niet.
Bij hoeveel stembureaus heeft Ipsos gepeild dan, weet je dat?
Dan lijkt me inderdaad de methode van de Hond meer nauwkeurig.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:21 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
35 volgens de site van ipsos.
https://www.ipsos.com/nl-(...)ntsverkiezingen-2024
62, bij de laatste Kamerverkiezingen. Maar niet willekeurig gekozen. Overigens wordt zo'n exitpoll als schaduwverkiezing georganiseerd, het is niet een enqueteur die op de man vraagt wat men heeft gestemd.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:18 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er zullen vast mensen zijn die niet de waarheid spreken op zo'n Ipsos peiling. Maar of dat er nou echt veel zijn denk ik niet.
Bij hoeveel stembureaus heeft Ipsos gepeild dan, weet je dat?
Dat denk ik ook. Maar het kost meer tijd en levert dus wat later een beeld op.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:21 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dan lijkt me inderdaad de methode van de Hond meer nauwkeurig.
Wat al scheelt is dat Maurice uitgaat van uitgebrachte stemmen, en niet van responses op een enquete een schaduwverkiezing bij een stembureau. Dat maakt het wel nauwkeuriger.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:16 schreef KoningWouter het volgende:
Ik zie ook niet echt in waarom dit een meer nauwkeurige uitslag zou moeten geven dan de peiling van Ipsos.
Als hij nou in elk stembureau een mannetje had staan dan wel.
Dat begrijp ik maar gezien de steekproef van de Hond gebaseerd is op 150 stembureaus lijkt me dat nauwkeuriger.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:23 schreef freako het volgende:
[..]
62, bij de laatste Kamerverkiezingen. Maar niet willekeurig gekozen. Overigens wordt zo'n exitpoll als schaduwverkiezing georganiseerd, het is niet een enqueteur die op de man vraagt wat men heeft gestemd.
Bij zo weinig responses bij die schaduwverkiezing heeft een enkele leugenaar nog wel invloed inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:23 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat al scheelt is dat Maurice uitgaat van uitgebrachte stemmen, en niet van responses op een enquete een schaduwverkiezing bij een stembureau. Dat maakt het wel nauwkeuriger.
De keuzes van welke bureaus hij heeft om bij te tellen en hoe hij die mee laat wegen is weer aan Maurice zelf en daar zit a priori altijd nog een onnauwkeurigheid in.
Het aantal bureaus is niet wat je onnauwkeurig maakt denk ik eigenlijk. Met 30 bureaus en daarbij 500-1000 stemmen per bureau, gecombineerd met de uitslagen van vorige verkiezingen, heb je meer dan genoeg data om mee te werken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:25 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Bij zo weinig responses bij die schaduwverkiezing heeft een enkele leugenaar nog wel invloed inderdaad.
Als Ipsos bij 1000 stembureaus had gepeild was dat mijns inziens verwaarloosbaar.
Niet per se. Hangt van je steekproef af. Zijn die 150 stembureaus willekeurig gekozen, of is er een voorselectie gedaan?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:24 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat begrijp ik maar gezien de steekproef van de Hond gebaseerd is op 150 stembureaus lijkt me dat nauwkeuriger.
Eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:29 schreef freako het volgende:
[..]
Niet per se. Hangt van je steekproef af. Zijn die 150 stembureaus willekeurig gekozen, of is er een voorselectie gedaan?
Met de dataset die de Hond heeft sluit ik niet uit dat hij handmatig een selectie kan maken die dichter bij de uitslag komt dan een willekeurige steekproef.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:29 schreef freako het volgende:
[..]
Niet per se. Hangt van je steekproef af. Zijn die 150 stembureaus willekeurig gekozen, of is er een voorselectie gedaan?
Je hebt gelijk. Steden zijn bijvoorbeeld veel linkser dan de provincie. Het ligt er aan waar je de steekproef uitvoert.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:28 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het aantal bureaus is niet wat je onnauwkeurig maakt denk ik eigenlijk. Met 30 bureaus en daarbij 500-1000 stemmen per bureau, gecombineerd met de uitslagen van vorige verkiezingen, heb je meer dan genoeg data om mee te werken.
Uiteindelijk ga je gewoon altijd tegen het fenomeen aanlopen dat je vooraf net niet helemaal nauwkeurig de uitslagen van je bureaus kunt extrapoleren. Of je er nou 30 of 60 of 150 hebt.
Ik wist niet dat Frans en Dilan meededen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:31 schreef capricia het volgende:
De VVD hè. Misschien valt het niet zo op. Maar die haalt maar de helft van wat Timmermans binnengehaald heeft aan stemmen.
11 vs 22%
Dit moet toch een belletje doen rinkelen bij Dilan?
Zijn toch de fractieleiders.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Frans en Dilan meededen.
we hadden wel 1 ongeldig stembiljet aangetroffen, echter krijg je niet een nieuw stembiljet als je het ingevulde stembiljet al in de bus gedaan hebt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 12:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Kan toch gewoon dat er 1 stembiljet teveel is uitgedeeld. Als je iemand met 1 machtiging per ongeluk 3 stemmen aanrijkt. Kan ook dat een stembureaulid een extra stem erin heeft gegooid. Of meerdere keren telfoutje.
Alle VVD/NSC/PVV/BBB-partijen verstoppen zich gewoon achter het idee dat hun kiezers deze keer thuis zijn gebleven maar dat ze bij de echte TK-verkiezingen nog steeds een mandaat van de kiezer zouden krijgen om de problemen waarvan heel het Nederlandse volk vindt dat ze nu eindelijk eens aangepakt en opgelost moeten worden op te lossen!quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:31 schreef capricia het volgende:
De VVD hè. Misschien valt het niet zo op. Maar die haalt maar de helft van wat Timmermans met zijn partij binnengehaald heeft aan stemmen.
11 vs 22%
Dit moet toch een belletje doen rinkelen bij Dilan?
Er is dan ook een sterke vertegenwoordiging. Het is dan wel niet een meerderheid van de 31 zetels maar dat is nipt.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Alle VVD/NSC/PVV/BBB-partijen verstoppen zich gewoon achter het idee dat hun kiezers deze keer thuis zijn gebleven maar dat ze bij de echte TK-verkiezingen nog steeds een mandaat van de kiezer zouden krijgen om de problemen waarvan heel het Nederlandse volk vindt dat ze nu eindelijk eens aangepakt en opgelost moeten worden, op gaan lossen!
Dat de komende regering voor de helft van hun hoofdlijnenakkoord afhankelijk zijn van de buigzaamheid van de EU en het Europees parlement en dat ze dus beter een sterke vertegenwoordiging hier hadden gehad, dat moet je dan even negeren.
Nee, dat zijn Azmani en Eickhout/Wolters.quote:
Nou ja, daar leek het anders wel veel op. Het leek er ook sterk op dat Wilders zelf de lijsttrekker van de PVV was.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:31 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik wist niet dat Frans en Dilan meededen.
Dat zijn de lijsttrekkers. Maar de partijleiders zijn toch echt Frans en Dilan.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, dat zijn Azmani en Eickhout/Wolters.
Als ik Azmani was zou ik me inderdaad achter de oren krabben waarom de VVD het Europese verhaal niet beter verkocht krijgt, maar Yesilgöz en Timmermans hebben daar verder niet veel mee te maken natuurlijk. Laten die zich maar richten op hun eigen taak, namelijk het vormen van een kabinet resp. het opstellen van een plan voor stevige oppositie.
En hoe hun rechtse partijen willen samenwerken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er is dan ook een sterke vertegenwoordiging. Het is dan wel niet een meerderheid van de 31 zetels maar dat is nipt.
Het wordt straks pas echt belangrijk wat Italie, Duitsland en Frankrijk gaan laten zien.
Dat kan niet, daar heb je meer voor nodig in het EUP, tenminste 8 landen moeten vertegenwoordigd zijnquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe hun rechtse partijen willen samenwerken.
Komt er een nieuwe fractie met de partijen van Meloni, Le Pen, Wilders en consorten?
Dat weet ik. 1/4 van de landen (7 dacht ik). En minimaal 23 zetels.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan niet, daar heb je meer voor nodig in het EUP, tenminste 8 landen moeten vertegenwoordigd zijn
Bij Wilders kan het niet anders, wat het overigens nog steeds niet terecht maakt. Maar zowel de kopstukken van de grote partijen als de media moeten gewoon niet in deze val trappen. Net zoals je de Haagse kopstukken ook niet in debat moet laten gaan voor de gemeenteraadsverkiezingen. Ze zijn niet verkiesbaar, het gaat niet over jullie. Rot op. En van een frequente poster in POL zou ik toch mogen verwachten dat die het verschil kan maken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, daar leek het anders wel veel op. Het leek er ook sterk op dat Wilders zelf de lijsttrekker van de PVV was.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wat dat betreft ook niet weet.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En hoe hun rechtse partijen willen samenwerken.
Komt er een nieuwe fractie met de partijen van Meloni, Le Pen, Wilders en consorten?
Rechts-conservatief: 7 PVV + 2 BBB + 1 NSC + 4 VVD + 1 SGP = 15 zetelsquote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:42 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Er is dan ook een sterke vertegenwoordiging. Het is dan wel niet een meerderheid van de 31 zetels maar dat is nipt.
Het wordt straks pas echt belangrijk wat Italie, Duitsland en Frankrijk gaan laten zien.
Dat valt toch nog niet te zeggen of begrijp ik je verkeerd?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:26 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Rechts-conservatief: 7 PVV + 2 BBB + 1 NSC + 4 VVD + 1 SGP = 15 zetels
Links-progressief: 8 GLPvdA + 3 D66 + 1 Volt + 1 PvdD = 13 zetels
Conclusie, je hebt toch echt de steun van het CDA nodig om dingen voor elkaar te krijgen en ik denk dat het CDA/EPP niet zomaar alle wensen van Schoof 1 op het gebied van migratie, klimaat, stikstof en landbouw gaat inwilligen.
Correct.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat valt toch nog niet te zeggen of begrijp ik je verkeerd?
Het is toch geen landelijke politiek waarbij Nederlandse fracties samen tot een meerderheid moeten komen.
Mijns inziens kun je nu nog helemaal niet zeggen dat ze de CDA nodig hebben.
Sorry als ik je verkeerd begrijp, ik ben absoluut geen politiek kenner. Maar het lijkt mij toch echt afhangen wat straks Italie, Duitsland en Frankrijk gaan laten zien.
Dat gok ik ook. Zo’n clubje met milde extreemrechtse partijen krijgen ze wel gevuld.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat weet ik. 1/4 van de landen (7 dacht ik). En minimaal 23 zetels.
Vandaar ook "en consorten"
Meloni schijnt de spil te zijn, om haar draait het. Wat zij wil.
Grote kans dus dat de fracties gaan veranderen.
Meloni zoekt ook steun bij de christen-fracties. Ze is goed met VDL.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gok ik ook. Zo’n clubje met milde extreemrechtse partijen krijgen ze wel gevuld.
Klopt, als de opkomst in DE, FR en IT zondag vergelijkbaar is als dat in NL dan heeft Schoof I verloren in Brussel. En ik verwacht zelf dat de ruk naar rechts uitblijft. Vanwege de lagere opkomst en het verbieden om garrymandering toe te passen om zo de zetelverdeling te bepalen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:31 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Dat valt toch nog niet te zeggen of begrijp ik je verkeerd?
Het is toch geen landelijke politiek waarbij Nederlandse fracties samen tot een meerderheid moeten komen.
Mijns inziens kun je nu nog helemaal niet zeggen dat ze de CDA nodig hebben.
Sorry als ik je verkeerd begrijp, ik ben absoluut geen politiek kenner. Maar het lijkt mij toch echt afhangen wat straks Italie, Duitsland en Frankrijk gaan laten zien.
Schot voor de boeg:quote:Op vrijdag 7 juni 2024 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Meloni schijnt de spil te zijn, om haar draait het. Wat zij wil.
Grote kans dus dat de fracties gaan veranderen.
Als de VVD ook nog openstaat voor Meloni en Le Pen is het einde helemaal zoekquote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:37 schreef VoMy het volgende:
[..]
Schot voor de boeg:
VVD +NVA + Meloni + PP. NSC kan hier ook wel bij.
PVV + Vlaams Belang + Gouden Dageraad (die griekse nazi's, weet even niet onder welke naam) + FPO + Vox + Lega Nord. BBB kan hier ook bij.
D66 + FDP + Open VLD + Macrons partij. Zou Volt nog kunnen aansluiten als die Europees wat rechtser zijn, zoals ze ook ooit begonnen.
Denk dat Le Pen met het oog op de presidentsverkiezingen bij de VVD/NVA zal willen aansluiten.
PvdD komt in de verdrukking met hun fractie. SP is weg, Die Linke is marginaal. Syriza, Belgische PvdA/PdT, wat Spaanse linksen. Het wordt schrapen voor zetels.
We gaan het meemaken.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Klopt, als de opkomst in DE, FR en IT zondag vergelijkbaar is als dat in NL dan heeft Schoof I verloren in Brussel. En ik verwacht zelf dat de ruk naar rechts uitblijft. Vanwege de lagere opkomst en het verbieden om garrymandering toe te passen om zo de zetelverdeling te bepalen.
Nou ja, Rutte is dikke matties met zijn Italiaanse vriendin natuurlijk. Le Pen zal gematigder willen zijn omdat ze goede kans maakt om president te worden als ze zichzelf salonfahig weet te maken, dus die zal zich misschien wel willen aansluiten daar.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als de VVD ook nog openstaat voor Meloni en Le Pen is het einde helemaal zoek
Ik verwacht een gezellig milde combi van de partijen zoals die van Wilders, Melanie, LePen en VOX, VB, Zweden Democraten, FPO en dergelijke. Die zijn onderhand redelijk acceptabel voor de “normale” conservatieve partijen. Het echte uitschot kan dan mogelijk iets vormen rond AfD.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Meloni zoekt ook steun bij de christen-fracties. Ze is goed met VDL.
Dus dan moet ze sws meer naar het midden opschuiven. Een soort Milders, zeg maar.
Is het al een officiele vriendin of is het meer onoficieel?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:44 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nou ja, Rutte is dikke matties met zijn Italiaanse vriendin natuurlijk. Le Pen zal gematigder willen zijn omdat ze goede kans maakt om president te worden als ze zichzelf salonfahig weet te maken, dus die zal zich misschien wel willen aansluiten daar.
Voor in ieder geval de Nederlandse VVD zijn er momenteel natuurlijkere partners dan ze binnen Renew tegenkomen en tegelijkertijd zullen de D66-achtige partijen juist wel van de VVD af willen?
Er moet ergens toch ruimte zijn voor de conservatieve, niet-confessionele stem die tegen de PVV aanschurkt maar nog niet is. Momenteel ontbreekt die groep terwijl er genoeg partijen voor in aanmerking komen.
Juist omdat er voor het EP evenredige vertegenwoordiging is hebben partijen als FN, in zekere mate AfD en eerder ook UKIP er een voordeel en daar in het verleden ook slim gebruik van gemaakt. Extreemrechts gaat gewoon lekker scoren, helaas…quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:34 schreef Erno-BE het volgende:
[..] En ik verwacht zelf dat de ruk naar rechts uitblijft. Vanwege de lagere opkomst en het verbieden om garrymandering toe te passen om zo de zetelverdeling te bepalen.
Bijzonder dat ze niet naar een bepaalde fractie gaan, zij is toch een soort communistisch achtig iemand?quote:
Afsplitsing van Die Linke he. Dus die fractie ga je dan niet bij en dan zijn de opties opeens erg beperkt. Verder pro-Rusland, dan heb je weinig gelijkgestemden.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze niet naar een bepaalde fractie gaan, zij is toch een soort communistisch achtig iemand?
Zullen de pro-Russische partijen zoals AfD überhaupt genoeg zetels halen om een nieuwe fractie (United Europe) te kunnen vormen? Namens Nederland heeft FvD al geen zetels bemachtigd dus de vorming van een pro-Russische fractie staat al met 1-0 achter. Bovendien, partijen als AfD, Smer SD uit Slowakije (Fico) en Fidesz verschillen op diverse beleidsterreinen al flink van mening en dan vraag ik mij af, kunnen dit soort partijen überhaupt al met elkaar samenwerken?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik verwacht een gezellig milde combi van de partijen zoals die van Wilders, Melanie, LePen en VOX, VB, Zweden Democraten, FPO en dergelijke. Die zijn onderhand redelijk acceptabel voor de “normale” conservatieve partijen. Het echte uitschot kan dan mogelijk iets vormen rond AfD.
Allegaartje van wappies, Putin adepten - 'laten we Oekraïne tot onderhandelen dwingen', en oud DDR-aanhangers.quote:
Ik bedoel meer op partijen als Fidesz die in Hongarije zo het kiesstelsel gevormd hebben, dat het voor de concurrentie behoorlijk lastig is om zetels te bemachtigen, laat staan een meerderheid. En met de verkiezingen voor het Europees Parlement mag Fidesz dit soort geintjes niet uithalen. En ik heb het vermoeden dat het conservatieve platteland toch behoorlijk lastig te mobiliseren valt om te gaan stemmen, terwijl het redelijk progressieve Budapest dan wel gaat stemmen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Juist omdat er voor het EP evenredige vertegenwoordiging is hebben partijen als FN, in zekere mate AfD en eerder ook UKIP er een voordeel en daar in het verleden ook slim gebruik van gemaakt. Extreemrechts gaat gewoon lekker scoren, helaas…
1 stem hier bij het stemlokaal (~800 totaal).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:31 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb het idee dat het (bijzonder korte) tijdperk van de NSC nu toch wel definitief achter ons ligt. Vooral omdat we nu toch wel de ware aard van Omtzigt hebben gezien. Ik zie hem dat niet zomaar meer omdraaien.
kan ook wat over jouw stemlokaal zeggen natuurlijk ... weet niet waar het is?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:11 schreef nostra het volgende:
[..]
1 stem hier bij het stemlokaal (~800 totaal).
Ja tuurlijk, n=1 zegt niets. Dure buurt, linkse stemmen, as usual.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
kan ook wat over jouw stemlokaal zeggen natuurlijk ... weet niet waar het is?
Is dat Amsterdam ofzo?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, n=1 zegt niets. Dure buurt, linkse stemmen, as usual.
[ afbeelding ]
Piratenpartij, die deden weer mee vziwquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vond DIE PARTEI (gematigd linkse satire partij) uit Duitsland altijd wel grappige voorstellen doen, jammer dat wij niet zo'n partij hebben ;p
Benieuwd of ze er weer komen
Het is beter dat extreemrechts in het EP "scoort' dan op straat.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Juist omdat er voor het EP evenredige vertegenwoordiging is hebben partijen als FN, in zekere mate AfD en eerder ook UKIP er een voordeel en daar in het verleden ook slim gebruik van gemaakt. Extreemrechts gaat gewoon lekker scoren, helaas…
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is dat Amsterdam ofzo?de confessionele partijen doen het daar natuurlijk nooit goed. ik denk dat NSC ook wel zo'n partij is die maar weinig Amsterdammers aanspreekt.
edit: en NSC heeft natuurlijk wel een CDA-oorsprong
Ik zit nu heel hard te denken waar de linkse partijen het zo goed doen, NSC en CDA niet en ook de VVD niet ...quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)
Nee, Haarlem, ik werkte in het Westland.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)
Let wel dat zeker voor partijen die nog niet in het EP zijn vertegenwoordigd, de fractie een aanname is. Na de verkiezingen vindt er nog een koehandel plaats. Waar de BBB'ers en de NSC'er gaan landen is ook nog niet duidelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Afsplitsing van Die Linke he. Dus die fractie ga je dan niet bij en dan zijn de opties opeens erg beperkt. Verder pro-Rusland, dan heb je weinig gelijkgestemden.
Nee. Een probleem voor extreemrechtse partijen is dat men vaak een bloedhekel heeft aan mensen uit andere landen. En met mensen uit die landen moet men dan samenwerken. Dus die fracties (als ze niet imploderen) hangen als los zand aan elkaar, en blijven alleen om technische redenen functioneren. Meer spreektijd, en vooral meer geld. Daarmee kunnen dan de eigen partner en kinderen ingehuurd worden als medewerker bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bovendien, partijen als AfD, Smer SD uit Slowakije (Fico) en Fidesz verschillen op diverse beleidsterreinen al flink van mening en dan vraag ik mij af, kunnen dit soort partijen überhaupt al met elkaar samenwerken?
Dat gaat krap en ruzie worden inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zullen de pro-Russische partijen zoals AfD überhaupt genoeg zetels halen om een nieuwe fractie (United Europe) te kunnen vormen? Namens Nederland heeft FvD al geen zetels bemachtigd dus de vorming van een pro-Russische fractie staat al met 1-0 achter. Bovendien, partijen als AfD, Smer SD uit Slowakije (Fico) en Fidesz verschillen op diverse beleidsterreinen al flink van mening en dan vraag ik mij af, kunnen dit soort partijen überhaupt al met elkaar samenwerken?
Dat is wel de inherente contradictie aan een Europese fractie van nationalistische partijen. We hebben Europa natuurlijk ook deels omdat het er wel eens wat minder vriendelijk aan toe is gegaan en nationalistische partijen hebben nog wel eens een ander beeld over hun aandeel daarin.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gaat krap en ruzie worden inderdaad.
Oh sorry, ik dacht dat je zuidelijker woonachtig wasquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, Haarlem, ik werkte in het Westland.
Wat een saaie uitslag. Groenen omlaag, AfD wat omhoog, verder niks. VOLT naar 3% in de marge van het speelveld.quote:
Voor VOLT wel een belangrijke overwinning. Was het enige land waar ze tot nog toe een zetel hadden.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een saaie uitslag. Groenen omlaag, AfD wat omhoog, verder niks. VOLT naar 3% in de marge van het speelveld.
De partij van Sarah Wagenknecht, komt uit Die Linke en heeft nu een eigen partij gestart. Zijn tegen klimaatpolitiek en steun aan Oekraïne.quote:
CDU/CSU hetzelfde gebleven, met AFD nu als tweede partij van het land. Vind het best een forse ruk naar rechts.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een saaie uitslag. Groenen omlaag, AfD wat omhoog, verder niks. VOLT naar 3% in de marge van het speelveld.
Wat?quote:Op zondag 9 juni 2024 18:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En je matties van AfD scoren flink…
Interessant, eigenlijk dezelfde kritiek die de PvdA in Nederland krijgt.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De partij van Sarah Wagenknecht, komt uit Die Linke en heeft nu een eigen partij gestart. Zijn tegen klimaatpolitiek en steun aan Oekraïne.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sahra_Wagenknechtquote:Begin 2021 publiceerde Wagenknecht haar boek Die Selbstgerechten waarin ze 'de zelfgenoegzaamheid van de linkse partijen' bekritiseert die volgens haar te veel met geprivilegieerde thema's bezig zijn, zoals gender, klimaat en bio-industrie. Zij zouden zo hun traditionele achterban van arbeiders en laagbetaalden van zich hebben vervreemd en de opkomst van de rechts-nationalistische AfD hebben bespoedigd.
Helder. Thanksquote:Op zondag 9 juni 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De partij van Sarah Wagenknecht, komt uit Die Linke en heeft nu een eigen partij gestart. Zijn tegen klimaatpolitiek en steun aan Oekraïne.
Wat verder enkel steekhoudend is als je de politiek totaal niet volgt.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:58 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Interessant, eigenlijk dezelfde kritiek die de PvdA in Nederland krijgt.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Sahra_Wagenknecht
Of juist wel.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat verder enkel steekhoudend is als je de politiek totaal niet volgt.
En sowieso weer suggereert dat extreemrechts stemmers hulpeloos en zielig zijn en niets kunnen doen aan hun keuze.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat verder enkel steekhoudend is als je de politiek totaal niet volgt.
Wat apart is, aangezien het systeem waar kritiek op heerst is vergeven van slachtofferdenken.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En sowieso weer suggereert dat extreemrechts stemmers hulpeloos en zielig zijn en niets kunnen doen aan hun keuze.
Dan zijn ze daar niet uniek in.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat apart is, aangezien het systeem waar kritiek op heerst is vergeven van slachtofferdenken.
Neu, het is weer het aloude verhaal dat je wel 300 moties of initiatiefwetsvoorstellen over "relevante" onderwerpen kunt indienen, maar één tweet over transgenderrechten je gelijk bombardeert tot partij die geen oog heeft voor "de echte mens" ofzo.quote:
Zeker, het wordt voortdurend door allerlei figuren genormaliseerd dat bepaalde groepen extreemrechts gaan stemmen, Alsof dat eigenlijk heel logisch en normaal is, als je even niet zo tevreden bent. Die burger wordt vervolgens door types als Ronald Plasterk, Ewald Engelen en nog een hoop lui gepamperd. Hij kan er niets aan doen want hij is zo ontzettend zielig. Enige verantwoordelijkheid voor eigen handelen en alternatieve keuzes mag vooral ontweken worden.quote:
Heb je ooit met stemmers op die partij gesproken?quote:Op zondag 9 juni 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, het wordt voortdurend door allerlei figuren genormaliseerd dat bepaalde groepen extreemrechts gaan stemmen, Alsof dat eigenlijk heel logisch en normaal is, als je even niet zo tevreden bent. Die burger wordt vervolgens door types als Ronald Plasterk, Ewald Engelen en nog een hoop lui gepamperd. Hij kan er niets aan doen want hij is zo ontzettend zielig. Enige verantwoordelijkheid voor eigen handelen en alternatieve keuzes mag vooral ontweken worden.
Het gaat zelfs zo ver dat partijen waar die boze burger niet op stemt, wel diens problemen maar moeten gaan oplossen en die waarde boze burger wel op stemt niet.. Want zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen met stemgedrag, dat is viesbah.
Ja, daar komt doorgaans niet veel steekhoudends uit. Vooral een monoloog van geklaag, lege containerbegrippen en een onwil om zich ergens in te verdiepen.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heb je ooit met stemmers op die partij gesproken?
Voorbeelden?quote:Op zondag 9 juni 2024 19:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, daar komt doorgaans niet veel steekhoudends uit. Vooral een monoloog van geklaag, lege containerbegrippen en een onwil om zich ergens in te verdiepen.
Precies dit. En daarna geven ze toch weer de schuld aan die partijen. Extreem rechts kan niets fout doen, ze gaan Nederland zogenaamd redden van islamisering en omvolking.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zeker, het wordt voortdurend door allerlei figuren genormaliseerd dat bepaalde groepen extreemrechts gaan stemmen, Alsof dat eigenlijk heel logisch en normaal is, als je even niet zo tevreden bent. Die burger wordt vervolgens door types als Ronald Plasterk, Ewald Engelen en nog een hoop lui gepamperd. Hij kan er niets aan doen want hij is zo ontzettend zielig. Enige verantwoordelijkheid voor eigen handelen en alternatieve keuzes mag vooral ontweken worden.
Het gaat zelfs zo ver dat partijen waar die boze burger niet op stemt, wel diens problemen maar moeten gaan oplossen en die waarde boze burger wel op stemt niet.. Want zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen met stemgedrag, dat is viesbah.
Blijft toch verbazingwekkend, dit soort complottheoriën.quote:Op zondag 9 juni 2024 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Neuh, dat valt wel mee hoor. De sociaaldemocraten en christendemocraten houden extreemrechts onder de duim, zoals het er nu uitziet.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:09 schreef Cruzinats het volgende:
Mooie overwinning voor conservatief Europa, en extreemlinks lijkt flink wat zetels te verliezen ondanks de fysiek gewelddadige aanvallen op rechtse politici afgelopen dagen.
Men is de genderpropaganda en hamas verheerlijking spuug en spuugzat kijkende naar de verkiezingsuitslagen door heel Europa.
Geen complottheorie te zien daar.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijft toch verbazingwekkend, dit soort complottheoriën.
Le Pen ruim de grootste in Frankrijk.quote:Radicaal-rechtse partij van Le Pen wint flink
Het Franse Rassemblement National staat in de exitpoll op flinke winst. De radicaal-rechtse partij van Marine le Pen komt voorlopig uit op 31 procent van de stemmen.
Daarna volgt de partij van Emmanuel Macron, Renaissance, op ongeveer de helft van de stemmen (ruim 15 procent). Vlak daarachter staat het linkse Parti socialiste-Place publique op 14 procent.
In Frankrijk heeft de partij van Le Pen in de peilingen al maanden een grote voorsprong op de concurrentie.
Mevrouw is een grote Putinpijperquote:Op zondag 9 juni 2024 18:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En Meloni in Italië.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Le Pen grootste in Frankrijk, Wilders grote winst, AfD op winst. Putin trekt vanavond een flesje Krimsekt open.
En over 50 jaar vragen we ons weer af hoe het heeft kunnen gebeuren...quote:Op zondag 9 juni 2024 19:55 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies dit. En daarna geven ze toch weer de schuld aan die partijen. Extreem rechts kan niets fout doen, ze gaan Nederland zogenaamd redden van islamisering en omvolking.
De Gerasimov doctrine heeft goed gewerkt.quote:Op zondag 9 juni 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Le Pen grootste in Frankrijk, Wilders grote winst, AfD op winst. Putin trekt vanavond een flesje Krimsekt open.
Oh jawel. Het kan niet zo zijn dat mensen daadwerkelijk ergens over mening van verschillen en op voor hen belangrijke onderwerpen geen partij kan vinden.quote:
quote:Op zondag 9 juni 2024 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
Macron heeft het parlement opgeheven en heeft verkiezingen uitgeroepen
Ik denk een gokje om president Le Pen straks te voorkomen door ze nu al de wind uit de zeilen te nemen. Cohabitation lijkt me wel een zekerheidje overigens.quote:
Waarom doet Schoofs dat ook niet na de winst van Frenske?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:08 schreef hollandia02 het volgende:
Macron heeft het parlement opgeheven en heeft verkiezingen uitgeroepen
Netjes, PiS -8.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:07 schreef Bezsen het volgende:
Exit poll seat projection
KO: 21 (+7)
PiS: 19 (−8)
Kon: 6 (+6)
TD: 4 (+1)
Lewica: 3 (−5)
Toch wel een bizarre gok want met het percentage stemmen van vandaag heb je met dat gekke stelsel een absolute meerderheid.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik denk een gokje om president Le Pen straks te voorkomen door ze nu al de wind uit de zeilen te nemen. Cohabitation lijkt me wel een zekerheidje overigens.
quote:Op zondag 9 juni 2024 21:21 schreef Nober het volgende:
[..]
Waarom doet Schoofs dat ook niet na de winst van Frenske?
Niet helemaal want in Frankrijk heb je geen first past the post.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Toch wel een bizarre gok want met het percentage stemmen van vandaag heb je met dat gekke stelsel een absolute meerderheid.
Blijkbaar ook nog twee naar andere partijen.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:23 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ja allemaal naar Konfederacja.
Daar moet je blij mee zijn (lol)
En het lijkt me dat in een landelijke verkiezing de opkomst ook nog eens hoger wordt. Ik weet niet of dat ook in Frankrijk goed is voor rechts.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:22 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Toch wel een bizarre gok want met het percentage stemmen van vandaag heb je met dat gekke stelsel een absolute meerderheid.
Idd, lijkt me hoog poker wat hij speelt. Ben benieuwd wat het effect is.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:27 schreef Buitendam het volgende:
Ik gok dat Macron hoopt op een effect dat men nu wakker schrikt van deze uitslag voor extreemrechts dat ze massaal een tegenstem uitbrengen. Hij speelt hoog spel.
Ik denk ook dat hij erop rekent dat RN een verrassingsverkiezing niet kan bolwerken.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:27 schreef Buitendam het volgende:
Ik gok dat Macron hoopt op een effect dat men nu wakker schrikt van deze uitslag voor extreemrechts dat ze massaal een tegenstem uitbrengen. Hij speelt hoog spel.
In ieder geval niet 1 op de 3 stemmen zoals nu.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij erop rekent dat RN een verrassingsverkiezing niet kan bolwerken.
Uiteindelijk is het ook maar 3 weken en heeft RN het momentum.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk ook dat hij erop rekent dat RN een verrassingsverkiezing niet kan bolwerken.
Ik gok ook op een ramp.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook maar 3 weken en heeft RN het momentum.
Klopt maar ze moeten wel kandidaten hebben en een campagne optuigen. Zo me niks verbazen als Macron het plannetje al in zijn zak had.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het ook maar 3 weken en heeft RN het momentum.
Le Pen is niet meer de Le Pen van een aantal jaar geleden.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Fransen zijn de migratie dus helemaal zat ?
Heb niet het idee dat een FREXIT goed aanslaat.
Frexit heeft ze bij het oud vuil gezet.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Zij zelf wellicht ook natuurlijk.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Klopt maar ze moeten wel kandidaten hebben en een campagne optuigen. Zo me niks verbazen als Macron het plannetje al in zijn zak had.
Oh okee, Was ze daar eerder wel voorstander van?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Frexit heeft ze bij het oud vuil gezet.
Ja tot dat bleek wat voor succes dat voor de Britten was.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Oh okee, Was ze daar eerder wel voorstander van?
Ja heeft een koerswijziging gedaan, daarom is er nu ook een andere partij bijgekomen die nog wel wat radicaler is, en waar haar nichtje bij zit, die vandaag trouwens 5,5 procent heeft gehaald volgens de Exitpoll.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:36 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Oh okee, Was ze daar eerder wel voorstander van?
Je volgt gewoon wat je leuker vindt toch?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:40 schreef zakjapannertje het volgende:
midden in het EK voetbal verkiezingen
nu met de Brexit kunnen ze de Britten goed pesten, dat is al voldoendequote:Op zondag 9 juni 2024 21:34 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Hoe kan dat eigenlijk?quote:
23 uurquote:Op zondag 9 juni 2024 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Hoe laat komt de definitieve Nederlandse uitslag?
23u werd beloofd door de NOSquote:Op zondag 9 juni 2024 21:42 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Hoe laat komt de definitieve Nederlandse uitslag?
Zou hun systeem anders in elkaar zitten, want hoezo kan het daar wel en bij ons niet? Het is ook niet een kleiner land of iets degelijks.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:41 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Ja dat is wat anders dan de Nederlandse vijf maanden.
Je zou bijna zeggen dat het in Nederland onwil is ipv onkunde.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:44 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zou hun systeem anders in elkaar zitten, want hoezo kan het daar wel en bij ons niet? Het is ook niet een kleiner land of iets degelijks.
Ik gok thuisblijvers en overlopers naar Konfederacja. Bij de parlementsverkiezingen zag je wel wat overlopers naar centrumpartijen maar het was grotendeels de grotere opkomst die de doorslag gaf.quote:
Nouja Macron kan over een jaar nog eens een verkiezing uitroepen als ze er een zooi van maken.quote:
wel een groeiquote:Op zondag 9 juni 2024 21:43 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het volk in Europa heeft gekozen: geen radicaal rechts.
Rechtser dan Pis? Dat moeten dan gewoon keiharde neonazi's zijn zou je denken.quote:
Met de absolute dramatische uitslag van Trzecia Droga kun je er wel van uit gaan dat dat parlement binnenkort gaat vallen overigens.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:45 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik gok thuisblijvers en overlopers naar Konfederacja. Bij de parlementsverkiezingen zag je wel wat overlopers naar centrumpartijen maar het was grotendeels de grotere opkomst die de doorslag gaf.
PiS is niet zo enorm rechts.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rechtser dan Pis? Dat moeten dan gewoon keiharde neonazi's zijn zou je denken.
Goed punt.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja Macron kan over een jaar nog eens een verkiezing uitroepen als ze er een zooi van maken.
In de regeerperiode van PiS is Polen aanzienlijk welvarender geworden.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Door ze een regeertermijn te geven en de consequenties te aanschouwen.
Zeker. En hoewel ik er heel erg ver vanaf sta, is dat op zich niet erg. Er mag naar bepaalde zaken zeker wat kritischer gekeken worden. Ze/de problemen die ze aandragen moeten nu wel serieuzer genomen worden.quote:
Signaal ook wel naar de regering.quote:
PiS is economisch niet zo rechts. Konfederacja is wel een tikje autoritairder en vrij anti-Oekraïne.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:46 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Rechtser dan Pis? Dat moeten dan gewoon keiharde neonazi's zijn zou je denken.
Maar ook aanzienlijk autoritairder en corrupter.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:48 schreef Bezsen het volgende:
[..]
In de regeerperiode van PiS is Polen aanzienlijk welvarender geworden.
Ze hoeven helemaal niet pro Rusland te zijn als ze maar voor veel verdeeldheid in Europa zorgen, anti EU sentiment, dan is Putin spekkoperquote:Op zondag 9 juni 2024 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
En Meloni in Italië.
Maar die zijn niet per definitie pro Rusland. Op radicaal rechts zijn er meer assen die deze partijen verdelen.
En instituties totaal verneukt. Laten we vooral niet doen alsof Pis een normale partij is.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
PiS is economisch niet zo rechts. Konfederacja is wel een tikje autoritairder en vrij anti-Oekraïne.
[..]
Maar ook aanzienlijk autoritairder en corrupter.
Vanwege de toetreding tot de EU, tien jaar eerder. Daar de credits voor aan Pis geven is wel heel wishfull thinking. Nee, zij blonken vooral uit in de extreme hervormingen van de rechterlijke macht en hun fraaie standpunten rondom euthanasie. Gelukkig heeft ze dat uiteindelijk ook de das omgedaan, want ze zijn hét lichtend voorbeeld voor de rest van Europa hoe om te gaan met zulke kokosnoten.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:48 schreef Bezsen het volgende:
[..]
In de regeerperiode van PiS is Polen aanzienlijk welvarender geworden.
Die Grune hebben verloren hoor.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:52 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Jammer dat het fascisme zo aan populariteit wint in Europa.
Het heeft niets met een complot te maken. Het is gewoon een andere uitleg van het gedrag van mensen. Er zit geen sinistere groep achter de schermen. Het is geem complottheorie.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh jawel. Het kan niet zo zijn dat mensen daadwerkelijk ergens over mening van verschillen en op voor hen belangrijke onderwerpen geen partij kan vinden.
Dat valt wel mee.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar ook aanzienlijk autoritairder en corrupter.
Door communisten aangestelde rechtse hervormen is niet extreem.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:54 schreef Buitendam het volgende:
extreme hervormingen van de rechterlijke macht
De trias politica doorbreken is extreem, ja. Daarmee vernietig je het fundament van een democratie. Gelukkig begrepen ze dit in Polen en riepen ze het een halt toe.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:58 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Door communisten aangestelde rechtse hervormen is niet extreem.
Al wil de EU je dat graag laten geloven.
Door hun eigen loyalisten er in de plaats te zetten en critici de mond te snoeren. BNR had daar eens een uitstekende uitzending over.quote:Op zondag 9 juni 2024 21:57 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Dat valt wel mee.
PiS heeft terecht de overblijfselen van een verouderd post-communistisch rechtssysteem trachten op te ruimen.
PiS had voor de verkiezingen te maken met een enorm corruptieschandaal.quote:In de corruptielijstjes staat Polen nu marginaal lager dan voordat PiS uberhaupt ging regeren.
commuisten?quote:Op zondag 9 juni 2024 21:58 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Door communisten aangestelde rechtse hervormen is niet extreem.
Al wil de EU je dat graag laten geloven.
Ze probeerden een coup te plegen op de rechterlijke macht in Polen door hun eigen puppets op die plekken te krijgen zodat hun anti-homo/abortus/euthanasie-wetgeving nog radicaler kon worden uitgevoerd. Dus probeerden ze een handjevol rechters te lozen onder het mom “zijn oude communisten”.quote:
de zetels van de Britten zijn er niet meer bijquote:Op zondag 9 juni 2024 22:07 schreef Evangelion het volgende:
Elk land krijgt meer zetels maar in totaal gaat het omlaag?![]()
(ik let niet op)
Zou me hoogstens verbaasd hebben als daar genoeg Belgen op zaten te wachten. Ze zullen bij D66 ook opgelucht zijn.quote:
Johan van Utrechtquote:Op zondag 9 juni 2024 22:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij snapt Johan van Utrecht politiek niet zo goed maar oke.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klimaat is een elite dingetje. Als je je zorgen moet maken of je wel genoeg voedsel op de plank hebt komt klimaat niet op de eerste plek...quote:
Waren er nog 2 nieuw vanquote:Op zondag 9 juni 2024 22:15 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ze kunnen op weinig partijen kiezen, wel overzichtelijk
Valse dilemma's uit het populistische propaganda handboekquote:Op zondag 9 juni 2024 22:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klimaat is een elite dingetje. Als je je zorgen moet maken of je wel genoeg voedsel op de plank hebt komt klimaat niet op de eerste plek...
Die twee dingen zijn juist onlosmakelijk met elkaar verbonden.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:13 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Klimaat is een elite dingetje. Als je je zorgen moet maken of je wel genoeg voedsel op de plank hebt komt klimaat niet op de eerste plek...
Nou het is toch wel zo dat de rijkeren er over het algemeen meer mee bezig zijn dan de armerenquote:Op zondag 9 juni 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Valse dilemma's uit het populistische propaganda handboek
Uiteindelijk wel. Maar van armoe word je kortzichtig.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die twee dingen zijn juist onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Wat een kolder. Het is heel simpel te verklaren met Maslow's Hierarchy of Needs.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Valse dilemma's uit het populistische propaganda handboek
Dei groene partijen hebben altijd een vrij sociaal programma dus het is een kolder argument verzonnen door populisten.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:20 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Wat een kolder. Het is heel simpel te verklaren met Maslow's Hierarchy of Needs.
[ afbeelding ]
https://www.simplypsychology.org/maslow.html
Zelf-actualisatie komt pas heel hoog in de piramide voor.
Ik denk dat het uiteindelijk meevalt met de verschuivingen. De rechtse fractie ID met PVV en Le Pen zullen ze nog steeds niet graag mee willen praten. De grootste fracties hebben het nog voor het uitkiezen. Of met de liberalen of met de groenen. Of zelfs met conversatievere ECR.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:17 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Had gedacht dat het allemaal wat spannender zou zijn mbt algehele uitslag.
Blijkbaar weten ze, ondanks een vrij sociaal programma, niet de problemen van de onderklasse op te lossen.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dei groene partijen hebben altijd een vrij sociaal programma dus het is een kolder argument verzonnen door populisten.
Komt denk ik ook wel door de lage opkomst in alle landen.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk meevalt met de verschuivingen. De rechtse fractie ID met PVV en Le Pen zullen ze nog steeds niet graag mee willen praten. De grootste fracties hebben het nog voor het uitkiezen. Of met de liberalen of met de groenen. Of zelfs met conversatievere ECR.
Populisten hebben meer macht dan de Groenen en die lossen het ook niet op.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:27 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Blijkbaar weten ze, ondanks een vrij sociaal programma, niet de problemen van de onderklasse op te lossen.
Wanneer er amper voedsel of onderdak is zal iemand niet snel iets abstracts als klimaat willen supporten.
Ja, politiek gezien verschuift er eigenlijk vrij weinig tot niks in het parlement, niet voor niets dat alle reacties in vrijwel elk land over nationale thema's gaan (van CDU die oproept tot een koerswijziging tot Macron die zelfs verkiezingen uit roept).quote:Op zondag 9 juni 2024 22:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk dat het uiteindelijk meevalt met de verschuivingen. De rechtse fractie ID met PVV en Le Pen zullen ze nog steeds niet graag mee willen praten. De grootste fracties hebben het nog voor het uitkiezen. Of met de liberalen of met de groenen. Of zelfs met conversatievere ECR.
Nee het is gewoon heel logisch. Maar blijkbaar wil je dat niet begrijpen.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Populisten hebben meer macht dan de Groenen en die lossen het ook niet op.
Dus het is gewoon domme propaganda.
Welke koerswijziging wilt het CDU?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:32 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, politiek gezien verschuift er eigenlijk vrij weinig tot niks in het parlement, niet voor niets dat alle reacties in vrijwel elk land over nationale thema's gaan (van CDU die oproept tot een koerswijziging tot Macron die zelfs verkiezingen uit roept).
Dit. Je kunt totaal niet afgaan op Europese verkiezingen. De meesten blijven thuis en die komen wel naar buiten bij nationale verkiezingen. Daarom zie je een scheef beeld. Veel mensen die extreem rechts stemmen zijn volks, en zijn niet zo geïnteresseerd in politiek en weten niets van Europese politiek. De reden waarom PVV de grootste werd bij de Tweede kamer-verkiezingen had maar één reden: De overlast van immigranten. En dat zie je nu ook in Frankrijk terug, met al die ellende in grote Franse steden en de buitensteden van Parijs.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Komt denk ik ook wel door de lage opkomst in alle landen.
Dat komt mede doordat populisten de propaganda maken die jij hier ook rondstrooit.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:33 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Nee het is gewoon heel logisch. Maar blijkbaar wil je dat niet begrijpen.
Blijkbaar heeft de onderklasse meer vertrouwen in het oplossen van de problemen door de populisten dan door de groenen. En dat is triest genoeg.
Het afschuiven op dat ze dom zijn is wel heel dom.
Een algehele op landelijk beleid: https://www.tagesschau.de(...)-europawahl-100.htmlquote:
Het is geen propaganda, het is wetenschap. Maslow's Pyramid of Needs is eerstejaars uni wetenschap.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat komt mede doordat populisten de propaganda maken die jij hier ook rondstrooit.
Er is ook helemaal niks logisch aan. Alleen doen teveel mensen of dat logisch is.
Bij het CDU speelt mee dat ze de baan van Von der Leyen willen behouden. Als het aan de Duitse regering ligt blijft niet namelijk niet.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een algehele op landelijk beleid: https://www.tagesschau.de(...)-europawahl-100.html
Hij stelt zelfs voor de vertrouwensvraag te stellen in de Bondstag, omdat de partij van de premier in een verkiezing waar die premier niks mee te maken heeft en die niks met landelijke politiek te maken heeft maar 14% van de stemmen kreeg. Hoe duidelijk wil je maken dat je zelfs als partij van Von der Leyen geen bal geeft om het Europese Parlement.
Die Pyramide wordt door de Groenen ook bediend waar het gaat om eerste levensbehoeften. Doen alsof dat niet zo is gewoon leugenachtige propaganda.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Het is geen propaganda, het is wetenschap. Maslow's Pyramid of Needs is eerstejaars uni wetenschap.
Ik doe niet net alsof dat niet bekend is bij de Groenen. Ik leg aan de hand van die piramide uit dat klimaat voor de onderklasse minder belangrijk is omdat ze stoeien met voedselzekerheid en woningnood.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die Pyramide wordt door de Groenen ook bediend waar het gaat om eerste levensbehoeften. Doen alsof dat niet zo is gewoon leugenachtige propaganda.
Dan ga je daar een toespraak over houden. En niet beweren dat de landelijke regering op moet stappen vanwege een Europese verkiezing. Schrijf een toespraak en benoem al het belangrijke wat Von der Leyen voor elkaar heeft gekregen, wat ze de komende 5 jaar kan doen en benadruk 100 keer dat het Duitse volk haar op haar plek wil laten zitten. Maar minacht het EP niet door te doen alsof de vertrouwensvraag voor Scholz nu op tafel ligt.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Bij het CDU speelt mee dat ze de baan van Von der Leyen willen behouden. Als het aan de Duitse regering ligt blijft niet namelijk niet.
Die groene partijen hebben een hele sociale agenda voor voedselzekerheid en woningnood. Dus het is gewoon een vals dilemma schetsen. Dat is een bekende propaganda truuk.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:44 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Ik doe niet net alsof dat niet bekend is bij de Groenen. Ik leg aan de hand van die piramide uit dat klimaat voor de onderklasse minder belangrijk is omdat ze stoeien met voedselzekerheid en woningnood.
Dan kun je nog schermen dat klimaat op lange termijn ook een eerste levensbehoefte is. Maar mensen met een kleine beurs kunnen doorgaans niet zo ver kijken omdat er veel korte termijn problematiek is.
Parijs niet denk ikquote:Op zondag 9 juni 2024 22:45 schreef hollandia02 het volgende:
Jordan Bardella eindigde op de eerste plaats in 94% van de Franse gemeenten. (Franse Ministerie van Binnenlandse Zaken)
Blijkbaar weten de groene partijen dan niet de kiezer te overtuigen dat hun programma goed voor ze is. En geef ze eens ongelijk als je, in ieder geval hier, niet eens een woning of voedsel kan krijgen terwijl je ziet dat statushouders hier gewoon voorrang krijgen op een sociale huurwoning. En er dan miljarden naar elite hobby's als klimaat gaan.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die groene partijen hebben een hele sociale agenda voor voedselzekerheid en woningnood. Dus het is gewoon een vals dilemma schetsen. Dat is een bekende propaganda truuk.
Het is me alleen onduidelijk of dat ook nieuwe verkiezingen betekent in België.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:46 schreef Cilantro het volgende:
De Croo stapt op vanwege de verkiezingsuitslag.
Nee dat komt deels door het schetsen van valse dilemma's als propaganda truuk door rechtspopulisten.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:49 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Blijkbaar weten de groene partijen dan niet de kiezer te overtuigen dat hun programma goed voor ze is. En geef ze eens ongelijk als je, in ieder geval hier, niet eens een woning of voedsel kan krijgen terwijl je ziet dat statushouders hier gewoon voorrang krijgen op een sociale huurwoning.
Er waren vandaag verkiezingen in België op zowel federaal als Vlaams/Waals/Brussels/Duitstalig niveau. Dat is ook de reden dat De Croo op stapt, zijn partij is gemarginaliseerd.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is me alleen onduidelijk of dat ook nieuwe verkiezingen betekent in België.
Iemand?
Volgende week zondag en als ze het dan nog niet bevallen de week erna nog een keerquote:Op zondag 9 juni 2024 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand?
Die waren vandaag al.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:49 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand?
Ah okay. Thanks!quote:Op zondag 9 juni 2024 22:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er waren vandaag verkiezingen in België op zowel federaal als Vlaams/Waals/Brussels/Duitstalig niveau. Dat is ook de reden dat De Croo op stapt, zijn partij is gemarginaliseerd.
Jij gooit alles op propaganda truukjes maar ontkent daarbij de problemen waarmee de onderklasse worstelt.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat komt deels door het schetsen van valse dilemma's als propaganda truuk door rechtspopulisten.
Ze moeten iets beter terugvechten.
Nee, die ontkennen Groenen niet. Hebben ze gewoon programma-onderdelen voor.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Jij gooit alles op propaganda truukjes maar ontkent daarbij de problemen waarmee de onderklasse worstelt.
Wat bieden de rechtse partijen de onderklasse dan wel wat linkse partijen niet bieden? Behalve dan een gelegenheid om te schoppen naar een marginalere groep dan zijzelf.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:52 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Jij gooit alles op propaganda truukjes maar ontkent daarbij de problemen waarmee de onderklasse worstelt.
lagere benzinuhquote:Op zondag 9 juni 2024 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat bieden de rechtse partijen de onderklasse dan wel wat linkse partijen niet bieden? Behalve dan een gelegenheid om te schoppen naar een marginalere groep dan zijzelf.
Rechtse partijen bieden schijnzekerheid. Heel triest, want de onzekerheid van de onderklasse is heel terecht.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat bieden de rechtse partijen de onderklasse dan wel wat linkse partijen niet bieden? Behalve dan een gelegenheid om te schoppen naar een marginalere groep dan zijzelf.
Hoop. Dat als er minder geld naar een elite hobby als klimaat gaat, er minder voordelen zijn voor de migranten er meer overblijft voor de mensen in nood.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad en het is, m.i., alleen maar schijn en geen enkele zekerheid.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:55 schreef Falco het volgende:
[..]
Rechtse partijen bieden schijnzekerheid. Heel triest, want de onzekerheid van de onderklasse is heel terecht.
Ineens?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:48 schreef MoreDakka het volgende:
Blijft toch grappig hoe vooral de NOS ineens 'radicaal-rechts' als term gebruikt. Komt echt uit het niets
publieke omroep?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad en het is, m.i., alleen maar schijn en geen enkele zekerheid.
Gisteren hoorde ik een fantastische uitspraak, dat de gemeenten 700 miljoen minder gaan krijgen in dit akkoord is omdat NSC 700 miljoen aan de P.O. heeft gegeven. Dit kwam van een PVV aanhanger uiteraard.
Hoe achterlijk is het om klimaat als een hobby voor de elite af te schilderen? Alsof de laagste inkomens niet de meeste problemen met klimaatverandering gaan ondervinden en ja, die klimaatverandering bestaat echt.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:56 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoop. Dat als er minder geld naar een elite hobby als klimaat gaat, er minder voordelen zijn voor de migranten er meer overblijft voor de mensen in nood.
Of dat ook daadwerkelijk haalbaar is, valt te betwisten. Maar alles gooien op propaganda truukjes vind ik het ontkennen van de problemen.
Dieptriest. Kwetsbare groepen, veelal PVV stemmers en migranten, krijgen zo niet de hulp vanuit de gemeente waarop ze recht hebben. Dat zorgt weer voor veel stress en andere ellende, bah.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Inderdaad en het is, m.i., alleen maar schijn en geen enkele zekerheid.
Gisteren hoorde ik een fantastische uitspraak, dat de gemeenten 700 miljoen minder gaan krijgen in dit akkoord is omdat NSC 700 miljoen aan de P.O. heeft gegeven. Dit kwam van een PVV aanhanger uiteraard.
Begrijp je dan niet dat als iemand in de knel zit, lange termijn problematiek zoals klimaat van veel minder belang is?quote:Op zondag 9 juni 2024 22:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, die ontkennen Groenen niet. Hebben ze gewoon programma-onderdelen voor.
Volt 2.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:02 schreef Cilantro het volgende:
PvdA/GL haalt 8 zetels, PVV 6 bij Europese verkiezingen
Primaquote:Op zondag 9 juni 2024 23:02 schreef Cilantro het volgende:
PvdA/GL haalt 8 zetels, PVV 6 bij Europese verkiezingen
Lees even terug waarom ik klimaat als een elite hobby bestempel. Als er veel korte termijnproblematiek is dan zul je minder de neiging hebben om lange termijn problematiek aan te pakken.quote:Op zondag 9 juni 2024 22:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hoe achterlijk is het om klimaat als een hobby voor de elite af te schilderen? Alsof de laagste inkomens niet de meeste problemen met klimaatverandering gaan ondervinden en ja, die klimaatverandering bestaat echt.
Minder voordelen voor migranten? Waar haal je de onzin vandaan?
Maar voor die korte termijn zaken hebben de groenen uitstekende ideeën die de armen ook echt verder helpen, de radicaal-rechtsen hebben daar geen enkel plan voor.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:00 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Begrijp je dan niet dat als iemand in de knel zit, lange termijn problematiek zoals klimaat van veel minder belang is?
Ik denk dat er zowat niemand is die ontkent dat we een klimaatprobleem hebben. Maar er zijn op korte termijn gewoon veel dingen die belangrijker zijn zoals voedsel- en woningzekerheid.
Blijkbaar weten ze niet te overtuigen.quote:Op zondag 9 juni 2024 23:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar voor die korte termijn zaken hebben de groenen uitstekende ideeën die de armen ook echt verder helpen, de radicaal-rechtsen hebben daar geen enkel plan voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |