Allegaartje van wappies, Putin adepten - 'laten we Oekraïne tot onderhandelen dwingen', en oud DDR-aanhangers.quote:
Ik bedoel meer op partijen als Fidesz die in Hongarije zo het kiesstelsel gevormd hebben, dat het voor de concurrentie behoorlijk lastig is om zetels te bemachtigen, laat staan een meerderheid. En met de verkiezingen voor het Europees Parlement mag Fidesz dit soort geintjes niet uithalen. En ik heb het vermoeden dat het conservatieve platteland toch behoorlijk lastig te mobiliseren valt om te gaan stemmen, terwijl het redelijk progressieve Budapest dan wel gaat stemmen.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Juist omdat er voor het EP evenredige vertegenwoordiging is hebben partijen als FN, in zekere mate AfD en eerder ook UKIP er een voordeel en daar in het verleden ook slim gebruik van gemaakt. Extreemrechts gaat gewoon lekker scoren, helaas…
1 stem hier bij het stemlokaal (~800 totaal).quote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:31 schreef TAmaru het volgende:
Ik heb het idee dat het (bijzonder korte) tijdperk van de NSC nu toch wel definitief achter ons ligt. Vooral omdat we nu toch wel de ware aard van Omtzigt hebben gezien. Ik zie hem dat niet zomaar meer omdraaien.
kan ook wat over jouw stemlokaal zeggen natuurlijk ... weet niet waar het is?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:11 schreef nostra het volgende:
[..]
1 stem hier bij het stemlokaal (~800 totaal).
Ja tuurlijk, n=1 zegt niets. Dure buurt, linkse stemmen, as usual.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
kan ook wat over jouw stemlokaal zeggen natuurlijk ... weet niet waar het is?
Is dat Amsterdam ofzo?quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:19 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, n=1 zegt niets. Dure buurt, linkse stemmen, as usual.
[ afbeelding ]
Piratenpartij, die deden weer mee vziwquote:Op vrijdag 7 juni 2024 16:06 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Ik vond DIE PARTEI (gematigd linkse satire partij) uit Duitsland altijd wel grappige voorstellen doen, jammer dat wij niet zo'n partij hebben ;p
Benieuwd of ze er weer komen
Het is beter dat extreemrechts in het EP "scoort' dan op straat.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Juist omdat er voor het EP evenredige vertegenwoordiging is hebben partijen als FN, in zekere mate AfD en eerder ook UKIP er een voordeel en daar in het verleden ook slim gebruik van gemaakt. Extreemrechts gaat gewoon lekker scoren, helaas…
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is dat Amsterdam ofzo?de confessionele partijen doen het daar natuurlijk nooit goed. ik denk dat NSC ook wel zo'n partij is die maar weinig Amsterdammers aanspreekt.
edit: en NSC heeft natuurlijk wel een CDA-oorsprong
Ik zit nu heel hard te denken waar de linkse partijen het zo goed doen, NSC en CDA niet en ook de VVD niet ...quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)
Nee, Haarlem, ik werkte in het Westland.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hij woont volgens mij bij mij in de gemeente (ander dorp)
Let wel dat zeker voor partijen die nog niet in het EP zijn vertegenwoordigd, de fractie een aanname is. Na de verkiezingen vindt er nog een koehandel plaats. Waar de BBB'ers en de NSC'er gaan landen is ook nog niet duidelijk.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:57 schreef VoMy het volgende:
[..]
Afsplitsing van Die Linke he. Dus die fractie ga je dan niet bij en dan zijn de opties opeens erg beperkt. Verder pro-Rusland, dan heb je weinig gelijkgestemden.
Nee. Een probleem voor extreemrechtse partijen is dat men vaak een bloedhekel heeft aan mensen uit andere landen. En met mensen uit die landen moet men dan samenwerken. Dus die fracties (als ze niet imploderen) hangen als los zand aan elkaar, en blijven alleen om technische redenen functioneren. Meer spreektijd, en vooral meer geld. Daarmee kunnen dan de eigen partner en kinderen ingehuurd worden als medewerker bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Bovendien, partijen als AfD, Smer SD uit Slowakije (Fico) en Fidesz verschillen op diverse beleidsterreinen al flink van mening en dan vraag ik mij af, kunnen dit soort partijen überhaupt al met elkaar samenwerken?
Dat gaat krap en ruzie worden inderdaad.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 15:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Zullen de pro-Russische partijen zoals AfD überhaupt genoeg zetels halen om een nieuwe fractie (United Europe) te kunnen vormen? Namens Nederland heeft FvD al geen zetels bemachtigd dus de vorming van een pro-Russische fractie staat al met 1-0 achter. Bovendien, partijen als AfD, Smer SD uit Slowakije (Fico) en Fidesz verschillen op diverse beleidsterreinen al flink van mening en dan vraag ik mij af, kunnen dit soort partijen überhaupt al met elkaar samenwerken?
Dat is wel de inherente contradictie aan een Europese fractie van nationalistische partijen. We hebben Europa natuurlijk ook deels omdat het er wel eens wat minder vriendelijk aan toe is gegaan en nationalistische partijen hebben nog wel eens een ander beeld over hun aandeel daarin.quote:Op vrijdag 7 juni 2024 19:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat gaat krap en ruzie worden inderdaad.
Oh sorry, ik dacht dat je zuidelijker woonachtig wasquote:Op vrijdag 7 juni 2024 17:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, Haarlem, ik werkte in het Westland.
Wat een saaie uitslag. Groenen omlaag, AfD wat omhoog, verder niks. VOLT naar 3% in de marge van het speelveld.quote:
Voor VOLT wel een belangrijke overwinning. Was het enige land waar ze tot nog toe een zetel hadden.quote:Op zondag 9 juni 2024 18:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
Wat een saaie uitslag. Groenen omlaag, AfD wat omhoog, verder niks. VOLT naar 3% in de marge van het speelveld.
De partij van Sarah Wagenknecht, komt uit Die Linke en heeft nu een eigen partij gestart. Zijn tegen klimaatpolitiek en steun aan Oekraïne.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |