Noem eens wat zaken waaruit blijkt dat de A staat voor allochtoon?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:58 schreef nils7 het volgende:
Nu het "hoofdlijnen" akkoord er is kun je zien dat rechts lullen ook echt rechts zakkenvullen is.
Er is 0 komma niks verbetering in voor mensen die niet mee kunnen komen of gewoon weinig verdienen.
Zelfs het eigen risico blijft, en pas over enkele jaren in afgeslankte vorm.
Op Fok en Reddit lees ik wel verbazingen op dit akkoord en de reacties erop zijn ook wel passend en dat plaatje van die Belgische krant dat Plasterk toch goed geweest voor ons land omdat dit akkoord alleen aan onszelf denkt voegt daar ook aan toe.
Maar nergens, zelfs niet op facebook comments, lees ik dat dit een drama is voor de mensen die een totaal andere hoop hebben van hun stem op de PVV.
De gewone man stemt blijktbaar PVV, VVD en NSC.
Want de intellecten hangen bij D66 en GL/PvdA.
Waar faalt links dan in om voor de gewone man op te komen?
De A in PvdA lijkt al jaren voor Allochtoon te staan ipv arbeider (quotes van mensen van rechts), misschien willen ze wel voor de arbeider op komen maar hun bericht komt niet aan.
Nu snap ik dat populair lullen en een angstbeeld scheppen veel stemmen brengt maar laten we wel wezen er zat vrij weining voor de gewone man in, in dat gepeupel.
Maar links moet ook populair kunnen lullen of misschien wat rechtser worden op bepaalde thema's.
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/christelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De meeste conservatieve mensen opereren vooral vanuit hun emoties, ...
Ik denk dat die A een beetje problematisch is omdat onze welvaart en levenstandaard is verbeterd t.o.v. de tijd waarin "de arbeider" nog een relevante benaming was. Onze maatschappij is verheven t.o.v. vroeger en nu is "arbeider" iets wat bijna iedereen eigenlijk alleen nog verbindt aan (met ontiegelijk veel respect...) goedkope arbeidskrachten die kabels door straten trekken en immigranten die in kassen werken. Dus ja, die A staat nu voor allochtoon via die beredenering.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem eens wat zaken waaruit blijkt dat de A staat voor allochtoon?
Wat noem jij dan wel dingen voor de gewone man want als ik het programma van de verkiezingen lees staat het PvdA/GL programma er vol mee.
Het staat echter niet vol met sprookjes, zaken die wettelijk niet kunnen en zaken die meteen de ijskast ingaan.
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/christelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.
En ja, sommige partijen gaan maar over een ding, en dat komt omdat steeds meer mensen dat ene ding opgelost willen zien. Zolang de linkse partijen hun kop in hun kont blijven steken gaan we steeds verder naar rechts opschuiven.
"Migratie" en "linkse hobbbies" zijn de kluiven die men op radicaal rechts momenteel graag tussen de stemmers gooit om uit het midden te vissen. Er zijn meer kluiven geweest door de loop van de tijd waarmee door populisten kiezers zijn uitgebuit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Migratie" en "linkse hobbbies" zijn de kluiven die men op radicaal rechts momenteel graag tussen de stemmers gooit om uit het midden te vissen. Er zijn meer kluiven geweest door de loop van de tijd die door populisten zijn uitgebuit.
Eh...de Efteling kost dit jaar voor het eerst meer dan 50 euroquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat het probleem zit in het niet goed kunnen begrijpen wat de partijplannen daadwerkelijk voor je betekent, niet willen verdiepen in wat goed voor je is, maar opportunistisch willen geloven in een limburgs pratende sprookjesprins die je belooft het eigen risico direct te zullen verlagen maar zelf ook dondersgoed weet dat niet waar te kunnen maken (waarvan akte).
Je wilt als linkse partij je ook niet verlagen naar een draaiende en liegende partij, althans, dat hoop ik, om maar kiezers te trekken. Dus wie niet luisteren wil moet maar voelen, maar op een of andere manier vermoed ik dat men de volgende keer toch weer hetzelfde gaat stemmen. Het is gewoon wat het merendeel van het volk nu blijkbaar graag wil; keihard in de reet genaaid worden. Nou ja, in ieder geval wordt de Efteling niet duurder.
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat het probleem zit in het niet goed kunnen begrijpen wat de partijplannen daadwerkelijk voor je betekent, niet willen verdiepen in wat goed voor je is, maar opportunistisch willen geloven in een limburgs pratende sprookjesprins die je belooft het eigen risico direct te zullen verlagen maar zelf ook dondersgoed weet dat niet waar te kunnen maken (waarvan akte).
Je wilt als linkse partij je ook niet verlagen naar een draaiende en liegende partij, althans, dat hoop ik, om maar kiezers te trekken. Dus wie niet luisteren wil moet maar voelen, maar op een of andere manier vermoed ik dat men de volgende keer toch weer hetzelfde gaat stemmen. Het is gewoon wat het merendeel van het volk nu blijkbaar graag wil; keihard in de reet genaaid worden. Nou ja, in ieder geval wordt de Efteling niet duurder.
Het zit ook allemaal dieper dan gewoon links<-> -rechts. of meer de leegloop van links-rechts -> radicaal rechtsquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.
Mijn post was een reactie op Beathoven, die naar mijn idee de typische houding van links weerspiegelt als het gaat om de opkomst van een steeds rechtser electoraat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.
Was iemand als Rutte volgens jou meer links of meer rechts?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:12 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mijn post was een reactie op Beathoven, die naar mijn idee de typische houding van links weerspiegelt als het gaat om de opkomst van een steeds rechtser electoraat.
Niet dat ik hier per se een linkse mensen/rechtse mensen dichotomie van wil maken, maar laat ik toch maar reageren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/crhistelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.
En ja, sommige partijen gaan maar over een ding, en dat komt omdat steeds meer mensen dat ene ding opgelost willen zien. Zolang de linkse partijen hun kop in hun kont blijven steken gaan we steeds verder naar rechts opschuiven.
Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit wel boeiend vind, anders ging het er niet steeds over en zouden ook hier ook geen 199 topics over zwarte piet zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Misschien omdat ze veel bezig zijn met dingen die de 'gewone' Nederlander helemaal niet boeiend vind? Zwarte piet, excuses voor slavernijverleden, genderidentiteit etc.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:26 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit wel boeiend vind, anders ging het er niet steeds over en zouden ook hier ook geen 199 topics over zwarte piet zijn.
Zeker identitair rechts heeft het juist nauwelijks over wat anders, het idee dat een groep zou worden voorgetrokken of dat er iets wordt afgenomen en het allemaal aan een ander ligt is juist een belangrijke bestaansgrond.
Het tegendeel is waar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Misschien omdat ze veel bezig zijn met dingen die de 'gewone' Nederlander helemaal niet boeiend vind? Zwarte piet, excuses voor slavernijverleden, genderidentiteit etc.
Ja, want niet gek, want de BTW van de de toegangskaarten gaan weliswaar niet omhoog, maar de saldering van de de zonnepanelen treft hen net zo hard, net als ander prijsverhogingen die wel doorgaan, dus de prijs van dat kaartje gaat hoe dan ook omhoog met de huidige kabinetsplannen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...de Efteling kost dit jaar voor het eerst meer dan 50 euro
Die tegenstelling is er eigenlijk altijd al geweest: In de jaren 60 was het knokken tussen de Italianen en Nederlanders (spaghettioorlog), In de jaren 70 wou 90% van de PvdA stemmers dat binnenkomende Surinamers een visum kregen (dat mocht niet), en eigenlijk niet naar Nederland kwamen. En na de oorlog waren Nederlands Indiers overkwamen ook niet echt welkom. Zacht gezegd. De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.
Egoïstische klootzakken die elke migrant willen opsluiten, deporteren of afknallen versus woke mietjes die elke migrant direct een luxe woning, een topinkomen en het kutje van hun dochter willen geven.
Dat lijkt zo ongeveer de tegenstelling te zijn van dit moment. En het lijkt lastig een middenweg daarin te vinden.
De redelijkheid is imho bij een veranderende maatschappij belangrijker.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef Shodan het volgende:
[..]
Die tegenstelling is er eigenlijk altijd al geweest: In de jaren 60 was het knokken tussen de Italianen en Nederlanders (spaghettioorlog), In de jaren 70 wou 90% van de PvdA stemmers dat binnenkomende Surinamers een visum kregen (dat mocht niet), en eigenlijk niet naar Nederland kwamen. En na de oorlog waren Nederlands Indiers overkwamen ook niet echt welkom. Zacht gezegd. De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)
Het frame "de gewone man" is het schoolvoorbeeld van een Nativistisch frame. Linkse partijen zijn in mijn ogen niet in staat om dat frame te keren of onschadelijk te maken. En dat is serieus zorgwekkend. Dat frame maakt meer kapot dan goed is. Ik zie zelf niet in hoe dat gekeerd kan worden.
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:00 schreef Breekfast het volgende:
2) Soms moet de politiek ook een boodschap brengen die voor burgers minder fijn is om te horen: voor een betere wereld moeten we sommige dingen veranderen; minder CO2 uitstoten, minder vliegen, minder vee, minder vlees eten, enzovoort. Het is met name links die de verantwoordelijkheid neemt om die boodschap over te brengen, wat hun niet in dank wordt afgenomen door een deel van de kiezers.
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.
Dat verpakken als 'ja het moet nou eenmaal' komt gewoon heel slecht over.
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Te progressief. De SP is dan weer té links (en faalt altijd).
Ook het hautaine toontje en het feit dat links wél aantrekkelijk is voor een bepaald slag mens (rijk, hoogopgeleid etc). Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de PvdA een grote partij was. Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij. Die is nu verdwenen, en GL heeft de problemen die ik net al heb opgenoemd.
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.
Dit is echt onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij.
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is. Maar dat volgt nergens uit. Misschien zijn er wel andere redenen waarom die mensen links stemmen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is.
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Ook zonder dat heeft GL altijd al een hekel aan vliegen, boeren, industrie etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.
Precies.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Mwah zou daar geen gebruik van maken ik vind buiten plassen erg ordinair.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies.
Werkende mensen willen bijvoorbeeld graag zieke daklozen zodat ze ergens tegenaan kunnen pissen en zich superieur kunnen voelen.
Heb je daar cijfers van? Hoeveel tijd zit Wilders op twitter?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Oke maar het ging er eigenlijk niet zo om wat Wilders doet, maar waarom links geen stemmen krijgt. Dus naast een gebrek aan onderbouwing is het ook niet heel relevant naar mijn idee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".
Wat is het verwijt dan precies? Rijke, hoogopgeleide mensen vinden de gewone Nederlander te belangrijk?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wat is het verwijt dan precies?
Goede en betaalbare zorg? Verhoging van het minimumloon? Armoedebestrijding?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Dat vindt dus niet iedereen. Goh, politiek.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.
Identitair links heeft verder ook niet zoveel macht. Helemaal nu niet. Identitair rechts is de grootste partij, BIJ1 is uit de kamer verdwenen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:26 schreef tizitl2 het volgende:
Zeker identitair rechts heeft het juist nauwelijks over wat anders, het idee dat een groep zou worden voorgetrokken of dat er iets wordt afgenomen en het allemaal aan een ander ligt is juist een belangrijke bestaansgrond.
Wat is er gebeurd met meer netto van bruto en loonmatiging?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goede en betaalbare zorg? Verhoging van het minimumloon? Armoedebestrijding?
Macht is het verkeerde woord. Invloed is vooral in academia en media. Politiek inderdaad een stuk minder.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Identitair links heeft verder ook niet zoveel macht. Helemaal nu niet. Identitair rechts is de grootste partij, BIJ1 is uit de kamer verdwenen.
De gemiddelde PVV stemmer was in ieder geval helder in zijn reden: Buutnlanders d'r uit. Betere zorg, hoger minimumloon e.d. interesseerde hem inderdaad niet zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vindt dus niet iedereen. Goh, politiek.
Ziehier een prima voorbeeld van het falen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV stemmer was in ieder geval helder in zijn reden: Buutnlanders d'r uit. Betere zorg, hoger minimumloon e.d. interesseerde hem inderdaad niet zo.
Alle onderzoeken wezen dat uitquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ziehier een prima voorbeeld van het falen.
Meer netto van bruto is bijna niet te doen, de staatskachel moet ook roken. Hoewel de door GL/PvdA voorgestelde loonsverhoging wat aan de extreme kant is moeten de minimumlonen wel omhoog, maar je kunt het oneens zijn wat betreft de implementatie van "opkomen voor de gewone man" maar niet ontkennen dat links dat wel doet. Het is een Telegraaffabeltje dat PvdA/GL alleen maar bezig zou zijn met 'woke onderwerpen'.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met meer netto van bruto en loonmatiging?
Semantische discussiequote:
Dat heeft niemand verteld. Alleen al de partij bij1 had dit als speerpunten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.
Totale onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Heel simpel: omdat je met zondebokpolitiek makkelijk scoort, maar je daarmee niet de daadwerkelijke problemen aanpakt.
De meeste conservatieve mensen opereren vooral vanuit hun emoties, daarom heeft het voor linkse mensen weinig zin om met inhoudelijke onderbouwing te komen om hun standpunten te weerleggen. Mensen voelen dat de criminaliteit uit de hand loopt, dat kun je niet veranderen met statistieken die dat tegenspreken. Maar dat angstgevoel kun je natuurlijk wel makkelijk creëren en aanwakkeren.
Vervolgens gebeurt er niks, omdat zondebokpolitiek geen oplossing is, en schuift men verder op naar rechts in de hoop dat het dan wel voor hen werkt.
Noem eens wat oplossingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Niet dat ik hier per se een linkse mensen/rechtse mensen dichotomie van wil maken, maar laat ik toch maar reageren.
Linkse mensen opereren inderdaad vanuit emoties in de zin dat ze erg sterk voelen dat iedereen een menselijke behandeling verdient. Maar met dat argument is alles wat je belangrijk vindt iets emotioneels, en dat is natuurlijk niet zo.
Het is namelijk vooral iets ideologisch: het nastreven van een goede situatie voor iedereen, ongeacht huidskleur of afkomst. Dat wordt vervolgens weer gestaafd met wetenschappelijke onderbouwingen die aantonen dat dit zowel de economie als de samenleving ten goede komt. Uit onderzoek blijkt bovendien dat criminaliteit wordt veroorzaakt door sociaaleconomische omstandigheden; de logische stap is dan om die te verbeteren in plaats van alles afschuiven op de buitenlanders op basis van rancune.
Dat linkse partijen 'hun kop in het zand steken' is niet waar en illustreert het punt: links komt juist met effectieve oplossingen door de problemen bij de wortel aan te pakken, maar dat is blijkbaar 'niet goed genoeg' omdat de onderbuik iets anders wil.
Natuurlijk is er wel meer nuance aan te brengen her en der, maar het punt blijft dat rechts vooral de pathos aanspreekt en dat links dat probeert te bestrijden met logos, waardoor ze verliezen.
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.
De kreten van Noorse_Kabeltrui, waarin evenzeer sprake is van een harde dichotomie (pathos vs logos, menselijkheid vs egoïsme) zonder enige onderbouwing maar vooral veel aannames, zijn even zo goed inhoudsloos.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.
Ook weer veel te eenzijdig en simplistisch...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.
Timmermans is al enige tijd afgestudeerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.
Als er iets niet is veranderd door de jaren heen is het wel rellende linkse studenten. Ik hou daar ook wel van, beetje reuring, lekker uitrazen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.
Nooit mijn ding geweest, extremisme is mij vreemd en rellen ook eigenlijk. Wel, in uniform, meegelopen tegen de kruisraketten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als er iets niet is veranderd door de jaren heen is het wel rellende linkse studenten. Ik hou daar ook wel van, beetje reuring, lekker uitrazen.
extremisme is natuurlijk niet goed, maar rellende studenten hoort er een beetje bij. Het leven zou saai zijn als er nooit een goede rel zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nooit mijn ding geweest, extremisme is mij vreemd en rellen ook eigenlijk. Wel, in uniform, meegelopen tegen de kruisraketten.
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Als links weer eens met een nieuwe Jan Marijnissen zou komen. Iemand die weet wat er speelt.
Dit is waarschijnlijk zo'n uitspraak die bij de 'gewone man' gewoon niet aanslaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
extremisme is natuurlijk niet goed, maar rellende studenten hoort er een beetje bij. Het leven zou saai zijn als er nooit een goede rel zou zijn geweest.
Gewone mensen drinken dat niet. Snap dat nou.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?
Hihihi, je hebt je lekker laten trollen door Klaver.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Als links weer eens met een nieuwe Jan Marijnissen zou komen. Iemand die weet wat er speelt.
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?
Had hij ook te maken met DEI-officeren en verplichte opname van SDG's in het curriculum?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Timmermans is al enige tijd afgestudeerd.
Je kan van Marijnissen zeggen van je wilt, maar dat was wel iemand die de mensen aansprak.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Nou, 'de gewone man' is ook geen heilig boontje.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk zo'n uitspraak die bij de 'gewone man' gewoon niet aanslaat.
Nee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.
Je hebt gelijk. Domrechts is niet het goede woord. 'Ongezond rechts' dekt de lading al stukken beter zo te lezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.
Er zit een groot verschil tussen die GroenLinks consultant in de grachtengordel die een veel te duur biologisch groentesapje bestelt na de yoga mindfulness klankschaalsessie, dan Henk en Ingrid die na een dag echt gewerkt te hebben lekker een bak friet met een frikandel naar binnen willen schoffelen. Bij hun moet je niet aan komen kakken met je belerende vleestax.
En als je door onze linkse vrienden steeds als 'domrechts' wordt weggezet, terwijl je juist weet wat er speelt, moet je als links niet opkijken dat je stemmen kwijtraakt
O ja, da's waar. Het wordt tijd voor iemand die de gewone man echt begrijpt, zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gewone mensen drinken dat niet. Snap dat nou.
Gewone mensen doen aan Nespresso of Senseo
Wil je nu zeggen dat je verlangt naar voor ik geboren ben?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook weer veel te eenzijdig en simplistisch...
Goeiedag wat verlang ik terug naar de jaren '90 soms.
Jaguar met chauffeur is de gewone man ten voeten uit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O ja, da's waar. Het wordt tijd voor iemand die de gewone man echt begrijpt, zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.
Er zit een groot verschil tussen die GroenLinks consultant in de grachtengordel die een veel te duur biologisch groentesapje bestelt na de yoga mindfulness klankschaalsessie, dan Henk en Ingrid die na een dag echt gewerkt te hebben lekker een bak friet met een frikandel naar binnen willen schoffelen. Bij hun moet je niet aan komen kakken met je belerende vleestax.
En als je door onze linkse vrienden steeds als 'domrechts' wordt weggezet, terwijl je juist weet wat er speelt, moet je als links niet opkijken dat je stemmen kwijtraakt
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.
De krakers uit de jaren 80 waren asociaal en egoistisch. Georganiseerde criminaliteit, vooral toen men in Amsterdam criminelen en terroristen onderdak te geven, panden kraakten, die vervolgens door de Drugscriminelen werden gekocht, krakers vertrokken naar het volgende pand en de boel werd verbouwd tot appartementen. Zo is veel geld witgewassen. Verder veel mensen met serieuze psychische en drugsproblemen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.
Hij vond ook dat we alle andere legeronderdelen moesten opheffen en alleen de marine moesten houden want die hadden zulke leuke pakjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oh nee, alsjeblieft niet. Laat Jesse lekker blijven zitten en precies zo doen als hij nu doetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Knappe man.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Heb je zijn autobiografie gelezen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.
Het hele neoliberalisme waar zelfs de PvdA in meeging hebben we daar aan te danken.
Dat vind ik altijd wel bijzonder aan de volgelingen van het rechtse populisme:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jaguar met chauffeur is de gewone man ten voeten uit.
Van Pim?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn autobiografie gelezen?
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Hij lag zelfs vaak in zijn eikeltjespyama VI te kijken geloof ik. Nee, dan dandy Plasterk, dat was nog eens een volkse jongen!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meer
Full circlequote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, even tussendoor...
Verdonk genoemd als premier?
Ferreal?
Je snapt het echt niet he? Pim was geen arbeider nee. Verre van. Daar gaat het ook niet om. Maar het voelde als een bevrijding dat hij eindelijk de stem verwoordde van wat zovelen voelden. Alsof je het juk van die zelfhatende, verstikkende politieke correctheid afgooit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:32 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat vind ik altijd wel bijzonder aan de volgelingen van het rechtse populisme:
"Ik ga niet op linksen stemmen die niet weten wat echt werken is!!1!1" Om vervolgens op één of andere puissant rijke narcistische ijdeltuit die werken alleen kent van tv, te stemmen, want dat zijn kennelijk de echte mensen van het volk.
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.
Het hele neoliberalisme waar zelfs de PvdA in meeging hebben we daar aan te danken.
In de geest van Pim:
- deregulatie
- flexibilisering arbeidsmarkt
- participatiewet
- privatisering
- versobering sociale zekerheid
- decentralisering.
En het is op alle fronten een puinhoop. De puinhopen van Pim.
Mijn goedheidquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Full circle
(overigens heeft ze vooral zichzelf genoemd)
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.
Ik ben dan wel benieuwd of ze deze keer weer het paspoort van een zittend én met de dood bedreigd parlementslid van haar eigen partij ongeldig verklaart, de kamer met 149 zetels achterlatend.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, even tussendoor...
Verdonk genoemd als premier?
Ferreal?
Iedereen die in tijd een beetje oplette wist dat hij zijn reet afveegde met "de gewone man". Deze "gewone man" was niet meer dan een makkelijke stem voor hem om hoger op te komen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Je snapt het echt niet he? Pim was geen arbeider nee. Verre van. Daar gaat het ook niet om. Maar het voelde als een bevrijding dat hij eindelijk de stem verwoordde van wat zovelen voelden. Alsof je het juk van die zelfhatende, verstikkende politieke correctheid afgooit.
Paars II was het laatste fatsoenlijke kabinet dat we hebben gehad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Snapte in die tijd ook niet over welke "puinhopen van paars" hij het had, want het ging onder Paars op veel vlakken beter dan ooit te voren.
Oude tijden zullen herleven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben dan wel benieuwd of ze deze keer weer het paspoort van een zittend én met de dood bedreigd parlementslid van haar eigen partij ongeldig verklaart, de kamer met 149 zetels achterlatend.
Wat een wrak van een bestuurder.
Dat was wel nodig ook na het kabinet van Van Agt en Wiegel.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.
Een boek wat ik je zeker kan aanraden. Interessante inblikken van hoe de CPN de macht greep (en verloor) op de Uni Groningen, hoe de OV Jaarkaart BV en de Studifinancieringsbank functioneerden, hoe er machtspelen werden gespeeld tussen directie NS, de ambtenaren en de minister met Fortuin. Dit en nog meerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van Pim?
Nee.
Weet wel dat hij van CPN naar die-hard kapitalist is gegaan.
Die boeken van Fortuyn waren, excusez-moi, pulp.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:40 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Een boek wat ik je zeker kan aanraden. Interessante inblikken van hoe de CPN de macht greep (en verloor) op de Uni Groningen, hoe de OV Jaarkaart BV en de Studifinancieringsbank functioneerden, hoe er machtspelen werden gespeeld tussen directie NS, de ambtenaren en de minister met Fortuin. Dit en nog meer
En de tijd voor 9/11. Want 9/11 heeft volksmenners zoals Fortuin wel een stevige bries in de zeilen opgeleverd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Paars II was het laatste fatsoenlijke kabinet dat we hebben gehad.
En mijn hemel wat verlang ik er naar terug.
Vakmensen. Fatsoen. Inhoud. Nuance.
Dat was sowieso het moment dat iedereen wist: alles wordt anders.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En de tijd voor 9/11. Want 9/11 heeft volksmenners zoals Fortuin wel een stevige bries in de zeilen opgeleverd.
Na acht jaar Rita hebben we weer behoefte aan een pragmaticus die bruggen kan bouwen, met enig internationaal aanzien, een ervaren politicus, iemand die een ministersploeg kan leiden...quote:
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat was sowieso het moment dat iedereen wist: alles wordt anders.
Beetje ons eigen 'eind van de jaren '60' gevoel
Las ik ooit van een muziekjournalist. Die vergeleek het mislukken van de Peace Love beweging eind jaren '60 door het aanbreken van de kille jaren '70 (escalerend Vietnam, inflatie, alom ellende en natuurlijk Watergate daarna) met hoe de vrolijke jaren '90 voorbij waren met 9/11.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?
Nee, dat is geschiedsvervalsing.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat het resultaat was van de saneringen die Lubbers had doorgevoerd.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vergeef me mijn onwetendheid, maar hoe bedoelt u?
Dat snap ik zeker. Alleen zijn deze mensen een beetje slecht geïnformeerd. Al die lieve naïeve GroenLinks meisjes die nu protesteren tegen Israël, in plaats van tegen Hamasquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wat jij niet snapt, echt totaal niet, is dat ook op links stemmende mensen gewoon mensen zijn.
Tandarts uit het ziekenfondsquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah zo op die fiets.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Las ik ooit van een muziekjournalist. Die vergeleek het mislukken van de Peace Love beweging eind jaren '60 door het aanbreken van de kille jaren '70 (escalerend Vietnam, inflatie, alom ellende en natuurlijk Watergate daarna) met hoe de vrolijke jaren '90 voorbij waren met 9/11.
Was wel een Amerikaan.
Welke heb je gelezen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die boeken van Fortuyn waren, excusez-moi, pulp.
Dat had ik niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah zo op die fiets.
Ik zag 9/11 altijd als een keerpunt omdat ik het idee had dat allerlei boosconservatieve machten het idee hadden dat ze nu eindelijk eens konden gaan tornen aan die vervelende verworvenheden van de jaren 60.
verweesde samenlevingquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Puinhopen van Paars en nog één, dunner boekje, titel ontschoten, het is een tijd geleden.
Oh dat zeker ook. Maar daar was eind 2003 nog maar weinig van over. In Nederland dankzij onze hier eerder genoemde Fortuin. En in het buitenland door die fijne oorlog Irak.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat had ik niet.
Eerder een soort verlamdheid.
Enige positieve was, heel even, verbondheid doorheen alle linies eigenlijk. Maar zo zag ik het.
Sowieso begreep ik niet waarom mensen daar zo van in paniek raakten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah zo op die fiets.
Ik zag 9/11 altijd als een keerpunt omdat ik het idee had dat allerlei boosconservatieve machten het idee hadden dat ze nu eindelijk eens konden gaan tornen aan die vervelende verworvenheden van de jaren 60.
Nee dat was 2002 voor de gemeenteraad en landelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik mocht in 2001 (Europees?) Voor het eerst stemmen, ik vond politiek direct sensationeel. In die zin heeft de episode Fortuyn mij ook politiek gevormd.
Ontzettend zonde (uiteraard) dat die klootzak hem heeft vermoord, maar ook omdat door zijn dood zijn invloed oneindig veel groter is geworden.
Het is natuurlijk allebei volstrekt irrelevant, maar ik kan me weinig voorstellen bij een volwassen man die pyama's draagt. Is dat echt kleinburgerlijk of eerder uitzonderlijk?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meer
Klopt hoor, maar iets daarvoor in 2001 waren Europese verkiezingen, daar kon ik voor het eerst meestemmen, vandaar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat was 2002 voor de gemeenteraad en landelijk
Dat beweer ik niet. Het gaat me juist om datgene wat je gewoon niet lijkt te zien. Hint: noem het de toon.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:06 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Semantische discussie
Maar goed, als jij beweert dat het gros van de PVV stemmer dat niet deed om migratiepolitiek, dan zie ik graag bronnen.
Eh....ik draag ze ook?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:12 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Het is natuurlijk allebei volstrekt irrelevant, maar ik kan me weinig voorstellen bij een volwassen man die pyama's draagt. Is dat echt kleinburgerlijk of eerder uitzonderlijk?
Dat was in 1999.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:13 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Klopt hoor, maar iets daarvoor in 2001 waren Europese verkiezingen, daar kon ik voor het eerst meestemmen, vandaar.
Ja verrek, je hebt gelijk. Mijn eerste verkiezingen waren dan toch die gemeenteraadsverkiezingen van maart 2002.quote:
Waren ook mijn eerste verkiezingen. Stemde toen nog VVD.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ja verrek, je hebt gelijk. Mijn eerste verkiezingen waren dan toch die gemeenteraadsverkiezingen van maart 2002.
Nou, die waren niet saai om te volgen 😄
Ach, die Dijkstal was iig de kwaadste niet denk ik.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waren ook mijn eerste verkiezingen. Stemde toen nog VVD.
Zo dan, deze post ga ik bookmarkenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waren ook mijn eerste verkiezingen. Stemde toen nog VVD.
Nee, ik vond Thom de Graaff toen ook helemaal 3x niks. Een beetje de Laurens Dassen van toen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:24 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ach, die Dijkstal was iig de kwaadste niet denk ik.
Dat zag ik vooral na de ineenstorting van de USSR, veel politici leken heilig te geloven in The end of history waar er na 9-11 veel overgingen naar geloven in The clash of civilizations. Kan natuurlijk zijn dat veel politici gewoon pragmatisch een ander jasje aantrokken (net als in Oost-Europa).quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:53 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ah zo op die fiets.
Sorry, het is voor mij echt wezensvreemd, maar iedereen moet natuurlijk lekker dragen wat hij/zij zelf wil. De enige keer dat ik volwassen mannen in pyama ben tegengekomen was in China, en daar droegen ze ze buitenshuis (massaal).quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh....ik draag ze ook?
Ok, alleen in bed en omdat ik dankzij medicatie het altijd koud heb (ik heb een excuus!) maar het schijnt voor te komen
Ja, jaquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:34 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Sorry, het is voor mij echt wezensvreemd, maar iedereen moet natuurlijk lekker dragen wat hij/zij zelf wil. De enige keer dat ik volwassen mannen in pyama ben tegengekomen was in China, en daar droegen ze ze buitenshuis (massaal).
Oh, dus je bent wel degelijk zelf ook decennialang als pyamaloze man door het leven gegaan?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ja
Zo dacht ik er 58 jaar lang ook over.
Uiteraard, ik ben toch niet kleinburgelijkquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Oh, dus je bent wel degelijk zelf ook decennialang als pyamaloze man door het leven gegaan?
Af en toe loop je tegen ernstige vooroordelen van jezelf aan. Ik wijt dit vooroordeel dan maar aan de pornografie van Heere Heeresma.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uiteraard, ik ben toch niet kleinburgelijk
Dat was tenminste wel goede pornografie, kom daar maar eens om tegenwoordigquote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:47 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Af en toe loop je tegen ernstige vooroordelen van jezelf aan. Ik wijt dit vooroordeel dan maar aan de pornografie van Heere Heeresma.
Prima porno in prachtige proza.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was tenminste wel goede pornografie, kom daar maar eens om tegenwoordig
Definitief nog wel. Ze kunnen in jouw ogen niets fout doen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:25 schreef Hexagon het volgende:
naar D66 te krijgen. En Pechtold maakte het definitief.
Jawel, maar dat is de afgelopen 20 jaar nog niet van dien aard geweest dat ik maar ergens anders op gestemd heb.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:52 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Definitief nog wel. Ze kunnen in jouw ogen niets fout doen?
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is de afgelopen 20 jaar nog niet van dien aard geweest dat ik maar ergens anders op gestemd heb.
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontjequote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Het gaat me juist om datgene wat je gewoon niet lijkt te zien. Hint: noem het de toon.
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
Dat lijkt me van weinig belang om wel of niet op een partij te stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
Sowieso hebben wij als stervelingen op een forumpje daar geen invloed op en het is onze verantwoordelijkheid ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontje
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
Dat was begin jaren 80 al een ding. Daar is de (m/v) verplichting bij vacatures ook uit ontstaan (n.a.v. een discussie over timmerman dacht ik. Die wilden ze timmer gaan noemen). Maar blijkbaar is het nu ineens allemaal heel belangrijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
Als "pang pang" en "bemensing" de ergste dingen zijn, nou dan is het allemaal heel prima inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.
Ik zoek daarom een partij die meer wil investeren in de Europese defensie. Liefst samen een leger.
Welke partij zou jij aanraden?
Ollongren is top. Wat een inzetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stokenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:23 schreef Albertooo het volgende:
bovendien schuimen er allerlei niet blanken door de straten.
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:27 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stoken
En weer een prachtig voorbeeld!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
Er zijn in het verleden door alle stromingen en partijen enorme fouten gemaakt als het om migratie gaat, het is evident gelul om de schuld bij links neer te leggen net zoals het gelul is om te claimen dat rechts het altijd wel geweten heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:48 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.
Maar een religie verbieden, staat ontzettend ver af van de NLse waarden en normen.
Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.
Oftewel, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Practise what you preach.
Heb je dit gecontroleerd? Want mijn ervaring is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.
Die mag je hebben, ja. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?
Ik ken er toch die aardig riant wonen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.
Bron?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Ik ken ook gewone mensen die heel riant wonen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken er toch die aardig riant wonen.
Sowieso ben ik voorstander van zoiets als een basisinkomen. Maar hoe dat precies vorm zou moeten krijgen, weet ik niet. In elk geval zou het allerlei subsidies, toeslagen en tegemoetkomingen moeten vervangen en dan op een eerlijke manier.
Dus, je kunt overleven zonder te werken, maar wil je een beetje leuk leven, dan moet je werken.
Hun intenties zijn over het algemeen best goed. Soort Robin Hood principe: We pakken de rijksten aan en verdelen dat over de armsten. Waar het mis gaat is dat ze de grote groep middenmoters ook aanpakken. Want met een kleine belastingverhoging of premieverhoging is er bij de grootste groep toch het meest te winnen. En juist die voelen dat het hardst. Zij komen al niet in aanmerking voor allerlei toeslagen!quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:10 schreef Zwoerd het volgende:
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.
Je mag alleen links zijn als je als asceet leeft? Wat een afgunstig geleuter zeg. Volgens mij zeggen ze ook niet dat jij in een rijtjeshuis of flat moet wonen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links heeft zo veel empathie??quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Linkse mensen opereren inderdaad vanuit emoties in de zin dat ze erg sterk voelen dat iedereen een menselijke behandeling verdient.
Inderdaadquote:Op woensdag 22 mei 2024 12:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je mag alleen links zijn als je als asceet leeft? Wat een afgunstig geleuter zeg. Volgens mij zeggen ze ook niet dat jij in een rijtjeshuis of flat moet wonen.
Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet wat er speelt, maar dat Links daar niet aan wil…quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
De SP heet je met open armen welkom. Jimmy Dijk wil de klassenoorlog nieuw leven inblazen met de gewone man voorop.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:42 schreef Saboo het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen inmiddels wel weet wat er speelt, maar dat Links daar niet aan wil…
Je kan communisten zeggen wat je wil, maar werkschuwe parasieten wisten ze wel mee om te gaanquote:Op woensdag 22 mei 2024 19:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad
Iedereen heeft gewoon recht op een comfortabel leven. Huisvesting zonder overlast en gebreken, voldoende leefgeld, goede voeding, kwaliteit van zorg en onderwijs, toegankelijke rechtsbijstand, consumentenrechten, een goede oude dag en een goed vangnet etc etc etc.
Verschillen in types woningen en inkomens mogen er best zijn. De socialisten zijn geen keiharde communisten.
Werkelijk communisme vind je in de kibboets.quote:Op woensdag 22 mei 2024 22:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Je kan van communisten zeggen wat je wil, maar werkschuwe parasieten wisten ze wel mee om te gaan
Laat ik voorop stellen dat ik zelf , onder bepaalde voorwaarden, niet tegen immigratie ben. Het probleem is alleen dat iedere niet-afkeurende uitspraak over immigratie weer 10 stemmen naar de PVV zijn. Dat is een moeilijke paradox waar links mee worstelt, en ik hoop wel dat Jimmy Dijk daar verandering in aan gaat brengen. De SP is niet mijn partij, wel mijn kleur, dus een verbetering van de huidige situatie. Inmiddels zit ik op het punt dat als immigratie de oorzaak is van een wereldwijde verschuiving naar extreem rechts, ik denk dat je als links ook beter tegen immigratie kunt zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP heet je met open armen welkom. Jimmy Dijk wil de klassenoorlog nieuw leven inblazen met de gewone man voorop.
Nog meer bezuinigingen en ombuigingen als deze?quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Werkelijk communisme vind je in de kibboets.
Ik heb er op staatsniveau niet veel mee. Een goede vriend van me leide de jongerenbeweging van de communistische partij in een ander land.
Hebben wel wat avonden erover gehad tijdens een glas bier. Heel erg idealistisch en nog steeds het geloof dat er in andere regimes fouten zijn gemaakt, maar dat het in de kern werkt. Hij vond het socialisme een kluitje in het riet van het kapitalisme. Kende uit vele landen de historische boerenopstanden. Wist meer over de legende van Grutte Pier dan ik (daarna wel even wat kennis ingehaald).
Ik heb meer met de socialistische idealen en praktisch ben ik erg voorstander van paarse kabinetten en polderen.
Voor de huidige tijd zou ik voorstander zijn van een breed paars kabinet ook.
Dingen die goed en minder goed zijn gegaan tijdens Paars I en II of ieder ander kabinet verdienen een eigen topic.quote:Op donderdag 23 mei 2024 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nog meer bezuinigingen en ombuigingen als deze?
Tandarts uit het ziekenfonds
Melkerbanen
Privatisering van de zorgverzekering
Privatisering van de thuiszorg
Privatisering van het OV waardoor de NS stopte met investeren
Privatisering van de Ziektewet
Telegraaf verhaal?
Nee, De groene Amsterdammer
https://www.groene.nl/artikel/de-balans-van-paars
vaste contracten veranderden in oproep-, afroep- en invalkrachten, uitzendarbeid, contracten van korter dan een jaar en deeltijdbanen. Hervorming van het belastingstelsel waardoor meer verdienen meer overhouden betekende. Nederland deed het internationaal helemaal niet geweldig, maar wel beter dan de rest van de EU.
Verder nog mee van zulke schandalen?
Srebrenica doofpot
Doofpot Bijlmerramp
Betuwelijn schandaal
ESF beerput
Bonnetjes Affaire Bram Peper
IRT schandaal
Punt is, Etto en jij lijken een heel positief beeld te hebben van Paars, maar ik wed dat als de maatregelen en schandalen van Paars onder een CDA/VVD kabinet hadden plaats gevonden was dat beeld zeker niet positief geweest.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dingen die goed en minder goed zijn gegaan tijdens Paars I en II of ieder ander kabinet verdienen een eigen topic.
Ik vind dat een samenwerking van links en rechts meer bedient dan een links of rechts kabinet. Dat betekent niet dat een nieuw paars kabinet een copy-paste wordt van de jaren ‘90
Ieder tijdsbeeld heeft z’n eigen maatwerk nodig Beetje t zelfde met voetbaltactieken. Michels z’n totaalvoetbal zoals dat in 1974 werd uitgevoerd werkte ‘toen’ goed en was vernieuwend. Nu is het makkelijk te bestrijden, maar dat wil niet zeggen dat de filosofie niet deugt en aangepast kan worden aan een nieuw tijdsbeeld.
Ik ben positief over het 'idee' erachter, ik zeg niet dat het percentage aan spaanders die er vallen kleiner is dan bij bijvoorbeeld een hypothetisch VVD-CDA of een PvdA-SP kabinet.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:44 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Punt is, Etto en jij lijken een heel positief beeld te hebben van Paars, maar ik wed dat als de maatregelen en schandalen van Paars onder een CDA/VVD kabinet hadden plaats gevonden was dat beeld zeker niet positief geweest.
Een beetje leuk leven bestaat voor mij vooral uit niet hoeven werken.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Sowieso ben ik voorstander van zoiets als een basisinkomen. Maar hoe dat precies vorm zou moeten krijgen, weet ik niet. In elk geval zou het allerlei subsidies, toeslagen en tegemoetkomingen moeten vervangen en dan op een eerlijke manier.
Dus, je kunt overleven zonder te werken, maar wil je een beetje leuk leven, dan moet je werken.
De ChristenUnie had een vorm van een basisinkomen in haar programma, de verzilverbare heffingskorting:quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef Gia het volgende:
[..]
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/belastingstelselquote:Voer een verzilverbare basiskorting in. In plaats van toeslagen komt er een maandelijks uitkeerbare belastingkorting. Deze belastingkorting, een vorm van negatieve inkomstenbelasting, houdt rekening met de samenstelling van het huishouden (equivalentiebenadering) en is onafhankelijk van het inkomen. De eerste persoon in het huishouden krijgt ¤ 400 per maand (¤ 4.800 per jaar), de tweede volwassene ¤ 200 per maand (¤ 2.400 per jaar). Per kind wordt het bedrag ¤ 333,33 per maand (¤ 4.000 per jaar), wat meer is dan de huidige kinderbijslag en het kindgebonden budget. Een gezin met drie kinderen krijgt als het aan de ChristenUnie ligt dus voortaan een basiskorting van ¤ 1.600 per maand. Deze basiskorting vervangt - in combinatie met een hoger minimumloon en hogere uitkeringen - de huidige algemene heffingskorting, de zorgtoeslag, het kindgebonden budget en de kinderbijslag.
En weer een groot automatiseringsproject wat heel veel geld gaat kosten bij de overheid.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ChristenUnie had een vorm van een basisinkomen in haar programma, de verzilverbare heffingskorting:
[..]
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/belastingstelsel
Uiteraard niet genoeg om te stoppen met werken, dat zou een drama zijn voor de economie en het inkomen van de overheid. Wel genoeg om de toeslagen af te schaffen.
Dit is een belastingverlaging. Je weet wat een verzilverbare heffingskorting is? Dit loopt gewoon via de inkomstenbelasting en dan ook via de maandelijkse teruggaaf die heel veel mensen al krijgen. Het is gewoon een verlaging van de inkomstenbelasting.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:51 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En weer een groot automatiseringsproject wat heel veel geld gaat kosten bij de overheid.
Gewoon alle toe en bijslagen, aftrekposten en andere omverdeling afschaffen, dit omzetten in een belastingverlaging. Dit zorgt er ook voor dat fraude niet meer nodig is, omdat er niets meer is om mee te frauderen.
Vervolgens alle overhead die nodig was aan automatisering, toekenners, behandelaars en controleurs, etc etc er uit mieteren en dat ook omzetten in verdere belastingverlaging.
Iedereen gaat er op vooruit behalve de om en herverdelers zelf.
Ik weet wat het is, maar het is ook weer een complex maatregel want mensen met kinderen krijgen weer meer, en tot welke leeftijd? Het is maatregelen stapelen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is een belastingverlaging. Je weet wat een verzilverbare heffingskorting is? Dit loopt gewoon via de inkomstenbelasting en dan ook via de maandelijkse teruggaaf die heel veel mensen al krijgen.
Het is niet complex. Voor de overheid zijn kinderen altijd t/m 18. Daarna wordt je een extra volwassene en gaat het dus naar 200. Valt niet mee te frauderen, het is geen maatregelen stapelen. Het is simpel, zo breed en rechtvaardig als mogelijk is: namelijk voor iedereen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 11:58 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik weet wat het is, maar het is ook weer een complex maatregel want mensen met kinderen krijgen weer meer, en tot welke leeftijd? Het is maatregelen stapelen.
Mijn oplossing is veel breder en rechtvaardiger
Het blijft omverdelen met her en omverdelers en automatisering, verwerkers en controleursquote:Op donderdag 23 mei 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet complex. Voor de overheid zijn kinderen altijd t/m 18. Daarna wordt je een extra volwassene en gaat het dus naar 200. Valt niet mee te frauderen, het is geen maatregelen stapelen. Het is simpel, zo breed en rechtvaardig als mogelijk is: namelijk voor iedereen.
Nee, het is geen omverdelen met verwerkers en controleurs. Het is gewoon een extra eerste schijf in de inkomstenbelasting en die is uitkeerbaar. Hebben we ook jaren gehad met de zogenoemde aanrechtsubsidie. Is nooit mee gefraudeerd.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Het blijft omverdelen met her en omverdelers en automatisering, verwerkers en controleurs
In mijn voorstel maak je de overheid beduidend kleiner, en gaat iedereen er flink op vooruit, vooral de lagere docielen.
Een aanzienlijk deel van die toeslagen hebben mensen nodig om rond te kunnen komen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken ook gewone mensen die heel riant wonen.
Basisinkomen, waar het geprobeerd is tot heden, bleek niet zo goed te werken maar het toeslagen circus wat we nu hebben doet dat ook niet.
Er zijn 3 partijen die al een doorgerekend stelsel hebben gemaakt zonder toeslagen, D66, CU en Volt. In het hoofdlijnenakkoord staat ook een zin dat het belastingstelsel klaar moet worden gemaakt om de toeslagen af te schaffen. Ik denk dat ze binnen nu en 8 jaar wel weg zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Die toeslagen afschaffen gaat denk ik net zo moeilijk worden als het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.
aanpassing in de automatiseringquote:Op donderdag 23 mei 2024 12:05 schreef Hanca het volgende:
Je hebt gewoon geen idee wat een verzilverbare heffingskorting is, blijkbaar.
Als mensen een leefbaar NETTO loon zouden hebben zouden die toeslagen niet nodig moeten zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:11 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een aanzienlijk deel van die toeslagen hebben mensen nodig om rond te kunnen komen.
Als mensen een leefbaar loon zouden hebben zouden die toeslagen niet nodig moeten zijn.
Sowieso slecht beleid om miljoenen mensen op een dergelijke manier afhankelijk van de overheid te maken.
Die toeslagen afschaffen gaat denk ik net zo moeilijk worden als het afschaffen van de hypotheekrenteaftrek.
Volgens mij is het poldermodel doorgeslagen en zoals altijd in het voordeel van het bedrijfsleven ipv het algemeen belang.
Het is bij de CU onderdeel van de complete stelselwijziging die toch nodig is, richting een simpeler belastingstelsel zonder toeslagen en honderden verschillende kortingen. Dus die aanpassingen waar jij het over hebt zijn toch nodig. Ook bij de door jou voorgestelde andere vormen van belastingverlaging, waar een maatregel als een heffingskorting de meest gebruikelijke is, trouwens.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
aanpassing in de automatisering
aanpassing van processen
aanpassen van wetgeving
aanpassing van productverantwoordelijken
Zo kan ik nog wel ff doorgaan. Jij hebt duidelijk geen idee hoe de overheid werkt
Klinkt als een basisinkomen? Dat zie ik in dit land eigenlijk niet zo gauw gebeuren...quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als mensen een leefbaar NETTO loon zouden hebben zouden die toeslagen niet nodig moeten zijn.
Afschaffen van de HRA is alleen maar politiek lastig omdat er geen gelijke lastenverlaging tegenover staat, en daarmee is het gewoon een lastenverzwaring
Bij mijn voorstel ben je vervolgens af van een enorm complex belasting, toeslagen, en subsidiestelsel,quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is bij de CU onderdeel van de complete stelselwijziging die toch nodig is, richting een simpeler belastingstelsel zonder toeslagen en honderden verschillende kortingen. Dus die aanpassingen waar jij het over hebt zijn toch nodig. Ook bij de door jou voorgestelde andere vormen van belastingverlaging, waar een maatregel als een heffingskorting de meest gebruikelijke is, trouwens.
Maar dan zul je dus de mensen zonder inkomen die nu wel toeslagen krijgen enorm hard raken, want die kun je geen hoger netto inkomen geven. Dus nee, dit is niet de enige oplossing.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als mensen een leefbaar NETTO loon zouden hebben zouden die toeslagen niet nodig moeten zijn.
Afschaffen van de HRA is alleen maar politiek lastig omdat er geen gelijke lastenverlaging tegenover staat, en daarmee is het gewoon een lastenverzwaring
Bij het voorstel van de CU ook. Kijk het maar eens door. Een complete herziening van het belastingstelsel en nog doorgerekend ook.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Bij mijn voorstel ben je vervolgens af van een enorm complex belasting, toeslagen, en subsidiestelsel,
Nee, ik heb het hier niet over een basisinkomen, ik heb het erover dat er meer netto over moet blijven van het bruto, en dat zonder her en omverdeling van het geld rondpompen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:27 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Klinkt als een basisinkomen? Dat zie ik in dit land eigenlijk niet zo gauw gebeuren...
Hoezo? een verlaging van de lasten kan toch ook negatief zijn zoals in het door jouw genoemde CU plan?quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dan zul je dus de mensen zonder inkomen die nu wel toeslagen krijgen enorm hard raken, want die kun je geen hoger netto inkomen geven. Dus nee, dit is niet de enige oplossing.
Waarbij gezinnen met kinderen bevoordeeld worden.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij het voorstel van de CU ook. Kijk het maar eens door. Een complete herziening van het belastingstelsel en nog doorgerekend ook.
Dat blijkt niet uit de doorrekening, het enige wat er wel gebeurt is dat de enorm scheve verhouding tussen alleen en tweeverdieners wat recht wordt getrokken, maar nog lang niet gelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarbij gezinnen met kinderen bevoordeeld worden.
Dan ben je dus aan het 'rondpompen', zoals jij het noemt. Het is gewoon noodzakelijk dat een deel van de mensen meer geld krijgt van de overheid dan het afdraagt. Dat zul je altijd in je stelsel op moeten nemen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoezo? een verlaging van de lasten kan toch ook negatief zijn zoals in het door jouw genoemde CU plan?
Heeft polderen niet juist geleid tot dit rare toeslagenstelsel?quote:Op woensdag 22 mei 2024 23:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Werkelijk communisme vind je in de kibboets.
Ik heb er op staatsniveau niet veel mee. Een goede vriend van me leide de jongerenbeweging van de communistische partij in een ander land.
Hebben wel wat avonden erover gehad tijdens een glas bier. Heel erg idealistisch en nog steeds het geloof dat er in andere regimes fouten zijn gemaakt, maar dat het in de kern werkt. Hij vond het socialisme een kluitje in het riet van het kapitalisme. Kende uit vele landen de historische boerenopstanden. Wist meer over de legende van Grutte Pier dan ik (daarna wel even wat kennis ingehaald).
Ik heb meer met de socialistische idealen en praktisch ben ik erg voorstander van paarse kabinetten en polderen.
Voor de huidige tijd zou ik voorstander zijn van een breed paars kabinet ook.
Alles wat wrijving geeft maar niet overmatig zorgt voor mooie uitkomsten in het midden.
Lijkt me onhaalbaar op nationaal niveau, het kapitaal is vluchtig en veel internationaler dan de politiek.quote:Op woensdag 22 mei 2024 21:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De SP heet je met open armen welkom. Jimmy Dijk wil de klassenoorlog nieuw leven inblazen met de gewone man voorop.
Dat wist ik niet dankjewel voor de info. Ik ben benieuwd hoe dat uit zal pakken voor de vele flexwerkers die we ondertussen hebben door het hufterige bedrijfsleven.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn 3 partijen die al een doorgerekend stelsel hebben gemaakt zonder toeslagen, D66, CU en Volt. In het hoofdlijnenakkoord staat ook een zin dat het belastingstelsel klaar moet worden gemaakt om de toeslagen af te schaffen. Ik denk dat ze binnen nu en 8 jaar wel weg zijn.
Ik denk dat veel flexwerkers niet eens rond zouden kunnen komen van hun bruto loon, mensen die weinig werken betalen niet veel belasting en dat verschil is dus niet zo heel groot.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, en we hebben het nog steeds als "het beste wat er is omdat er nog niets beters is", wat voor een ooit opgezet en nog draaiend systeem best wel ok is qua beoordeling.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:35 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Heeft polderen niet juist geleid tot dit rare toeslagenstelsel?
Kinderopvang als eerste toch?quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, en we hebben het nog steeds als "het beste wat er is omdat er nog niets beters is", wat voor een ooit opgezet en nog draaiend systeem best wel ok is qua beoordeling.
Verwacht ook niet dat het volledig op de schop gaat, maar dat er wel aanpassingen zullen worden gedaan.
Ja, hef de toeslag op door kinderopvang gratis voor de afnemer te maken, dat is een methode maar trek die lijn eens door naar andere toeslagen?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:29 schreef skrn het volgende:
[..]
Kinderopvang als eerste toch?
Vind dat toch wel een enorme stap.
Heb je al een groot gedeelte van toeslagen te pakken.
Dat lijkt me idd volstrekt onvermijdelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ben je dus aan het 'rondpompen', zoals jij het noemt. Het is gewoon noodzakelijk dat een deel van de mensen meer geld krijgt van de overheid dan het afdraagt. Dat zul je altijd in je stelsel op moeten nemen.
Ja eens, maar het lijkt me lastig om het goed aan te passen. Dit systeem maakt mensen deels afhankelijk van de overheid, waar dat met leefbare lonen niet nodig zou moeten zijn. Het lijkt me wel lastig met het vele flexwerk wat er ondertussen is. Ik vind dat een loon leefbaar moet zijn, maar de vraag is dan wel vanaf hoeveel uur werken.quote:Op donderdag 23 mei 2024 13:19 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja, en we hebben het nog steeds als "het beste wat er is omdat er nog niets beters is", wat voor een ooit opgezet en nog draaiend systeem best wel ok is qua beoordeling.
Verwacht ook niet dat het volledig op de schop gaat, maar dat er wel aanpassingen zullen worden gedaan.
Zorg zou kunnen, huur is wat moeilijker? Wat wil je zeggen? En er is ook kindgebonden budget, dat onafhankelijk is van een dienst of product dat wordt afgenomen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hef de toeslag op door kinderopvang gratis voor de afnemer te maken, dat is een methode maar trek die lijn eens door naar andere toeslagen?
We krijgen het niet, het gaat alleen door 'indien mogelijk'. Nou raad eens: het is onmogelijk, de opvang kan de toestroom nu al niet aan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:46 schreef skrn het volgende:
Kan me herinneren dat vanuit rechts harde kritiek was op kinderopvang voor iedereen.
En we krijgen het toch.
Och, er zit nog 5 miljard in het stikstoffonds, kunnen ze toch wel gebruiken voor de kinderopvang?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
We krijgen het niet, het gaat alleen door 'indien mogelijk'. Nou raad eens: het is onmogelijk, de opvang kan de toestroom nu al niet aan.
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, er zit nog 5 miljard in het stikstoffonds, kunnen ze toch wel gebruiken voor de kinderopvang?
Ik heb liever iemand die een havercappu bestelt en het oprecht lekker vindt, dan dat er een linkse leider is die volks gaat doen omdat het moet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Megastal kinderopvang concept? Ik zeg doen! Kan je rijk mee worden, Hancaquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...
Plus dat ze dan ook meer leren over het echte en eerlijke boerenleven. Kan me niet voorstellen dat BBB hier tegen is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Het is een goede verklaring voor het verdwijnen van de brede partijen zoals PvdA en CDA.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef Shodan het volgende:
[..]
De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)
Het frame "de gewone man" is het schoolvoorbeeld van een Nativistisch frame. Linkse partijen zijn in mijn ogen niet in staat om dat frame te keren of onschadelijk te maken. En dat is serieus zorgwekkend. Dat frame maakt meer kapot dan goed is. Ik zie zelf niet in hoe dat gekeerd kan worden.
Precies.quote:
Mag je beiden ook debiel vinden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand die een havercappu bestelt en het oprecht lekker vindt, dan dat er een linkse leider is die volks gaat doen omdat het moet.
Daar heb ik nou een hekel aan. En uiteindelijk prikt men daardoor heen.
Klinkt goed. Maar moet je, om korting te krijgen op de belasting, niet ten minste belasting betalen? En welk gezin betaalt er nu 1600 euro per maand belasting? Iemand met een uitkering, ook al is die dan hoger dan nu, zou deze korting dan niet krijgen, want die betaalt geen belasting.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ChristenUnie had een vorm van een basisinkomen in haar programma, de verzilverbare heffingskorting:
[..]
Uiteraard niet genoeg om te stoppen met werken, dat zou een drama zijn voor de economie en het inkomen van de overheid. Wel genoeg om de toeslagen af te schaffen.
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik heb het hier niet over een basisinkomen, ik heb het erover dat er meer netto over moet blijven van het bruto, en dat zonder her en omverdeling van het geld rondpompen.
Nee, het is een verzilverbare heffingskorting. Net als de aanrechtsubsidie vroeger. Die kun je dus ook uitgekeerd krijgen als je minder of geen belasting betaalt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar moet je, om korting te krijgen op de belasting, niet ten minste belasting betalen? En welk gezin betaalt er nu 1600 euro per maand belasting? Iemand met een uitkering, ook al is die dan hoger dan nu, zou deze korting dan niet krijgen, want die betaalt geen belasting.
Als je zegt: Iedereen krijgt dit, ongeacht of je werkt of niet, dan heb je het in feite al over een basisinkomen.
Heel mooi, dan verlaag je lasten, maar waarmee dek je dat?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.
Daar staan veel standpunten in die me aanstaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
[..]
Nee. dat is niet zo. Hogere inkomens betalen veel meer BTW dan lagere. Lijkt mij toch vrij elementair, eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.
Het werd ook niet geconfronteerd met problemen he. Nogal een verschilletje.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Daar ben ik ook op tegen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:46 schreef skrn het volgende:
Kan me herinneren dat vanuit rechts harde kritiek was op kinderopvang voor iedereen.
En we krijgen het toch.
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. dat is niet zo. Hogere inkomens betalen veel meer BTW dan lagere. Lijkt mij toch vrij elementair, eigenlijk.
Iets hogere inkomstenbelasting. Voor iedereen een x percentage erbij.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heel mooi, dan verlaag je lasten, maar waarmee dek je dat?
Maar dus wel een keuze die de rijken fors meer bevoordeeld dan de armen, terwijl je een gat van 20% slaat in de inkomsten van het rijk. 20% van het inkomen van de overheid bestaat uit BTW. 22% aan inkomstenbelasting, dus om de BTW af te schaffen moet je de inkomstenbelasting ongeveer verdubbelen. Gaat werken dus minder lonen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.
Schaf je de BTW af, dan betaal je puur het product. En dan nog kopen de hogere inkomens meer en geven dus meer geld uit.
Dat is een keuze.
En wat schiet je er dan mee op om ipv uitgave te belasten inkomen te belasten?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets hogere inkomstenbelasting. Voor iedereen een x percentage erbij.
Maar tegelijk zullen mensen met een hoger inkomen netto er op achter uitgaan omdat om dit te financieren je de inkomstenbelasting verhoogd. Het enige voordeel ligt in consumptie. Mensen die geld investeren ipv consumeren kunnen dat minder doen. En hoewel goederen goedkoper worden, is er ook minder geld te besteden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.
Schaf je de BTW af, dan betaal je puur het product. En dan nog kopen de hogere inkomens meer en geven dus meer geld uit.
Dat is een keuze.
Dit dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dus wel een keuze die de rijken fors meer bevoordeeld dan de armen, terwijl je een gat van 20% slaat in de inkomsten van het rijk. 20% van het inkomen van de overheid bestaat uit BTW. 22% aan inkomstenbelasting, dus om de BTW af te schaffen moet je de inkomstenbelasting ongeveer verdubbelen. Gaat werken dus minder lonen.
[ afbeelding ]
Ik zou het andersom doen: BTW omhoog en inkomstenbelasting omlaag. Werken meer belonen en minder vervuilen aanmoedigen.
Je zou ook de BTW van alleen de dagelijkse boodschappen kunnen halen. En dan alleen van voeding, en producten als maandverband, tandenpasta, shampoo en dergelijke.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dus wel een keuze die de rijken fors meer bevoordeeld dan de armen, terwijl je een gat van 20% slaat in de inkomsten van het rijk. 20% van het inkomen van de overheid bestaat uit BTW. 22% aan inkomstenbelasting, dus om de BTW af te schaffen moet je de inkomstenbelasting ongeveer verdubbelen. Gaat werken dus minder lonen.
[ afbeelding ]
Ik zou het andersom doen: BTW omhoog en inkomstenbelasting omlaag. Werken meer belonen en minder vervuilen aanmoedigen.
Nogmaals, wat wil je hiermee bereiken?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou ook de BTW van alleen de dagelijkse boodschappen kunnen halen. En dan alleen van voeding, en producten als maandverband, tandenpasta, shampoo en dergelijke.
Voedsel moet eerder duurder worden dan goedkoper. Al moet dat niet aan BTW, maar aan wat er per product naar de boer gaat. Sowieso geven we momenteel een bizar laag percentage van ons inkomen aan eten uit.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Je zou ook de BTW van alleen de dagelijkse boodschappen kunnen halen. En dan alleen van voeding, en producten als maandverband, tandenpasta, shampoo en dergelijke.
Netto inkomen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:41 schreef Hanca het volgende:
[..]
Voedsel moet eerder duurder worden dan goedkoper. Al moet dat niet aan BTW, maar aan wat er per product naar de boer gaat.
En de voedselverspilling is momenteel nog enorm in Nederland, zo'n 100kg per Nederlander per jaar. BTW verlagen zal dat niet tegengaan. Als mensen moeite hebben om hun dagelijkse boodschappen te betalen moet je hun inkomen verhogen, niet de race naar de bodem qua prijzen in gaan zetten.
Ja, uiteraard.quote:
Dat de basisproducten voor iedereen betaalbaarder worden. Als je het weer gaat inzetten op de inkomstenbelasting verlagen, dan zie je van verre alweer nivellering aankomen en daar ben ik geen voorstander van.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:39 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nogmaals, wat wil je hiermee bereiken?
Zijn gezonde basisproducten dan zo onbetaalbaar, en indien ja, is prijs de reden waarom mensen gezonde voeding mijden? Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat de basisproducten voor iedereen betaalbaarder worden. Als je het weer gaat inzetten op de inkomstenbelasting verlagen, dan zie je van verre alweer nivellering aankomen en daar ben ik geen voorstander van.
Ik hoor steeds vaker dat het niet eerlijk is dat rijken, bijvoorbeeld, naar de efteling kunnen met de kinderen en dat mensen in de bijstand hier een paar jaar voor moeten sparen. "En dat is niet eerlijk, want alle kinderen moeten naar de efteling kunnen!"
Ja sorry, maar er is nu eenmaal verschil in inkomen. Er zijn rijke mensen en arme mensen. Rijke mensen kunnen 3 x per jaar op vakantie, arme mensen misschien met mooi weer zwemmen op de plaatselijke plas. Het zij zo.
Ik vind echter wel dat zaken als voeding en verzorging, die iedereen nodig heeft, goedkoper zouden mogen zijn. En dan wb voeding, gezonde voeding goedkoper dan ongezonde voeding. Dat chips dan alleen nog voor de rijken is, tja, chips heb je niet nodig.
Vind ik ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik snap er geen bal van hoe links en meerdere oppositie partijen toch maar dezelfde “fouten” blijven maken. Timmermans voorop.
Je moet rechtse stemmers niet zien als de vijand. Naast stemmers met een benadering niveautje bouwkeet (buuuh, buitenlanders !) schoppen ze ook enorm tegen mensen die niet perse zitten te wachten op links beleid. Niet voor niets zeggen zoveel mensen “als Timmermans het maar niet wordt”.
Je hebt 20 frikandellen voor 3,59. Dat kost 1 kipfiletje ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:02 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zijn gezonde basisproducten dan zo onbetaalbaar, en indien ja, is prijs de reden waarom mensen gezonde voeding mijden? Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd.
En water kost vrijwel niets en cola een euro de liter?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Je hebt 20 frikandellen voor 3,59. Dat kost 1 kipfiletje ook.
2,5 kilo friet 3,69. 3 kilo aardappelen 4,69. (blijft na schillen minder dan 2,5 kilo van over)
800 gram sperziebonen in blik 1,59. 500 gram sperziebonen vers 2,49.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. De vette, makkelijke hap is stukken goedkoper dan de gezonde(re) keuze.
Linkse partijen zien de rechtse 'stemmers' niet als vijand, maar de meest rechtse partijen zien de linkse partijen als vijand en op die gespeelde woede en het wijzen naar links (voor falend rechts beleid) winnen ze kiezers. Meegaand moet je zeker niet zijn als dingen haaks op logica staan, maar inhoudelijk zijn de populistische rechtse partijen niet sterk. Dat zie je nu al met het met moeite kunnen vinden van een MP die wil. Veel reclameteksten maar geen fundament. Daar kun je het uiteindelijk op winnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik snap er geen bal van hoe links en meerdere oppositie partijen toch maar dezelfde “fouten” blijven maken. Timmermans voorop.
Je moet rechtse stemmers niet zien als de vijand. Naast stemmers met een benadering niveautje bouwkeet (buuuh, buitenlanders !) schoppen ze ook enorm tegen mensen die niet perse zitten te wachten op links beleid. Niet voor niets zeggen zoveel mensen “als Timmermans het maar niet wordt”.
Je kunt niet leven van enkel water.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En water kost vrijwel niets en cola een euro de liter?
Je kan ook thee zettenquote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt niet leven van enkel water.
1,5 liter jus d'orange 3,69. 1,5 liter cola 1,19
Wil je nu zeggen dat mensen op links rechtsen niet verketteren?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:30 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Linkse partijen zien de rechtse 'stemmers' niet als vijand, maar de meest rechtse partijen zien de linkse partijen als vijand en op die gespeelde woede en het wijzen naar links (voor falend rechts beleid) winnen ze kiezers. Meegaand moet je zeker niet zijn als dingen haaks op logica staan, maar inhoudelijk zijn de populistische rechtse partijen niet sterk. Dat zie je nu al met het met moeite kunnen vinden van een MP die wil. Veel reclameteksten maar geen fundament. Daar kun je het uiteindelijk op winnen.
Je schetste hoe linkse partijen rechtse stemmers zien en nu wordt het ineens gedraaid naar burgers onderling. Het boeit mij persoonlijk vrij weinig hoe "linkse mensen" "rechtse mensen" zien en vice versa. Dat rabbit hole moet je niet willen aanboren, want dat is een flipperkast en is ook een apart topic waard als dat wel gebeurd.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wil je nu zeggen dat mensen op links rechtsen niet verketteren?
DIt werkt ook niet lekker hoor.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Wat is dan, even afgezien van buitenlanders, links beleid en hoe is dat slecht voor de gewone man want ik zie daar wel een disconnect, eigenlijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
Je moet hij zijn.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je schetste hoe linkse partijen rechtse stemmers zien en nu wordt het ineens gedraaid naar burgers onderling. Het boeit mij persoonlijk vrij weinig hoe "linkse mensen" "rechtse mensen" zien en vice versa. Dat rabbit hole moet je niet willen aanboren, want dat is een flipperkast en is ook een apart topic waard als dat wel gebeurd.
Neem zaken als vergroening en stikstof.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat is dan, even afgezien van buitenlanders, links beleid en hoe is dat slecht voor de gewone man want ik zie daar wel een disconnect, eigenlijk.
Wat bedoel je hier valt toch geen kaas van te maken. Misschien moet je voorbeelden geven van wat je bedoelt?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:55 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Je moet hij zijn.
Ik, niet hij, zal het anders brengen. Links reageert enorm fel op bepaalde rechtse punten en heeft zelf dan weer punten die enorm links zijn. Het probleem hiermee is dat mensen veelal punten zich persoonlijk aantrekken. Dus links valt rechtse politiek aan en hiermee indirect de rechtse kiezer.
Wmah, is het bijstoken van Houtpellets geen stokpaardje van Timmermans?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Neem zaken als vergroening en stikstof.
Excuus, ik ben druk, dus geef misschien iets te gehaast mijn mening.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier valt toch geen kaas van te maken. Misschien moet je voorbeelden geven van wat je bedoelt?
Lijkt erop dat je bedoelt dat links moet stoppen met kritisch zijn op rechtse ideeen omdat de rechtse kiezer zich dat persoonlijk aantrekt. Lijkt me een moeilijke positie voor links, als ze politiek moeten bedrijven die centristisch is om de rechtse kiezers ook mee te nemen.
Ik denk dat dit soort dingen inderdaad het probleem zijn van links. Ze moeten aan een veel hogere standaard voldoen voor de kiezer. Politiek bedrijven die iedereen meeneemt, ook rechtse mensen blijkbaar. Rechtse politiek hoeft dat niet, die kunnen buitensluiten, liegen bedriegen, hoeven beloftes niet waar te maken, iemand als Timmermans constant aanvallen op wat hij ook zegt, zie bijvoorbeeld Wilders die even aangift deed.
Eerder verstandig beleidquote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Ingrijpende bezuinigingen en streng toezien op uitkeringen zijn nou juist typisch voorbeelden van rechts beleid.
Zal ie zelf wel doen, en dan is het goed.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wmah, is het bijstoken van Houtpellets geen stokpaardje van Timmermans?
Ik wil best een keer met je discussiëren over Keynes en wat voor economisch beleid een overheid zou moeten voeren, maar je gaat voorbij aan mijn punt (voor alle duidelijkheid: ik ben voorstander van scherp begroten).quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:35 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Eerder verstandig beleid
Maar goed, het laatste kabinet wat dit niet deed was Den Uyl en daarna greep men onder van Agt niet in. Lubbers begon daarmee, Paars plukte de vruchten en claimde dat als haar eigen, bezuinigde aan de ene kant, maar gaf ook geld met bakken uit.
Men hangt in de Politiek nog steeds met de mond graag Keynes aan, en hoewel het idee niet slecht is (Contra Conjunctureel Financieel beleid) in de praktijk is het geld uitgeven tijden hoogconjunctuur en bezuinigen als het te laat is de praktijk. Verder is het nog maar de vraag of in een economie die sterk veranderde de laatste 30-40 jaar de aanpak van Keynes nog wel compleet en goed is.
Daar heb je helemaal gelijk in.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil best een keer met je discussiëren over Keynes en wat voor economisch beleid een overheid zou moeten voeren, maar je gaat voorbij aan mijn punt (voor alle duidelijkheid: ik ben voorstander van scherp begroten).
De bezuinigingen die zijn doorgevoerd door kabinetten Rutte I en II - door sommigen betiteld als 'afbraakbeleid' - zijn simpelweg niet 'extreem-links'. Terwijl dat wel bij een hoop Nederlanders in het hoofd zit.
Nouja als je zo abstract praat over ideen kan ik alleen maar invullen. Maakt discussie moeilijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:42 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Excuus, ik ben druk, dus geef misschien iets te gehaast mijn mening.
Het punt wat ik vooral probeer te maken is dat links vee genuanceerder moet reageren op rechts.
Beste voorbeeld wat ik zo kan noemen is (toch) migratie. Toen dit een groot onderwerp werd in de periode voor de verkiezingen vond ik het een enorme fout dat men ging roepen dat we buitenlanders ook nodig zijn.
Ook moet men niet vergeten dat zaken als milieu de mensen aardig wordt opgedrongen. Natuurlijk heeft dit goede redenen en ook partijen als de VVD gaan hierin mee, maar ik denk dat je moet oppassen hoe je het brengt en begrip tonen voor degenen die er niet aanwillen.
We zitten nu eenmaal niet tijden waar links wat roept, rechts wat roept en vervolgens gaat men kijken hoe ze er samen uitkomen.
ehm, de rest van je voorbeelden prima, maar in blik of diepvries (nog goedkoper trouwens) is net zo vers als 'vers' in het schap. Sterker nog, wellicht nog verser, want geoogst en dezelfde dag ingevroren met behoud van alle vitamines. Mijn vriezer zit vol met broccoli, bloemkool, boontjes en spinazie.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 10:14 schreef Gia het volgende:
800 gram sperziebonen in blik 1,59. 500 gram sperziebonen vers 2,49.
Maar het blijft natuurlijk politiek. In achterkamertjes kun je ideeën hebben, maar deze maar domweg ventileren gaat je niet aan stemmen helpen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als je zo abstract praat over ideen kan ik alleen maar invullen. Maakt discussie moeilijk.
Maar dit is ook weer denk ik inderdaad het probleem in deze discussie .
Het is blijkbaar niet zomaar een fout, maar een enorme fout om in discussie over migratie het niet te ontkennen feit te benoemen dat migranten ook noodzakelijk zijn. De logistiek hier draait voor een groot deel op buitenlandse chauffeurs, boeren hebben vaak buitenlands personeel nodig om hun kutwerk voor een schijntje te doen.
Maar ook op hoger niveau zeggen bedrijven als ASML afhankelijk te zijn van hun mogelijkheid buitenlands personeel aan te nemen.
Als je zulke cruciale feiten niet eens mag zeggen kun je eigenlijk ook geen discussie voeren op dit punt. Het lijkt dan of je zegt links moet het standpunt van rechts richting migratie overnemen. Dat standpunt is dan hypocriet erover doen, want aan de ene kant massale arbeidsmigratie in stand houden. Om te klagen over een veel kleiner groepje asielzoekers. Hierom wordt het probleem ook niet opgelost, we hebben geen echte 'eerlijke' discussie over het probleem. Rechts kan tegelijkertijd pro-migratie zijn en stemmen winnen op anti-migratie praat. Links doet het altijd fout hier, komen ze op voor migranten is het fout, strijden ze tegen arbeidsmigratie, ook fout want vestigingsklimaat enzo.
Milieu is natuurlijk een beetje eenzelfde laken een pak. Als je wil dat er iets veranderd, wat mij betreft het enige redelijke standpunt. Dan moet dat collectief, zonder enige sprake van dwang kan dat niet. Ik bedoel van Nederland als land wordt al gezegd, 'zelfs als we de doelen halen is dit zo weinig verschil kijken we wereldwijd'. Vanzelfsprekend heeft het dan geen enkele zin als ik milieubewuster wil zijn en ik vervolgens minder plastic meer gebruik de impact daarvan is echt verwaarloosbaar.
Dat ze er samen niet uitkomen ligt vooral aan rechts natuurlijk. VVD en PVV willen niet praten met links. Daarbij is tot op zekere hoogte eruitkomen natuurlijk ook niet mogelijk als je tegengestelde dingen wil. Rechts wil vervuilen, geld naar een zeer kleine extreem rijken groep pompen. Links wil duurzaam zijn, geld beter verdelen. De middenweg hiertussen komt neer op de status quo in stand houden. Die dus vervuilend en oneerlijk is.
Weinig verstandig aan zoveel geld uitgeven aan controle en elke gemeente zijn eigen commerciele bureautje dat mensen 'helpt' bij het vinden van werk. Wat dan vooral neerkomt op ze onbetaald ongeschoold werk laten doen want participatiewet. Als je datzelfde geld zou investeren in het effectief helpen van mensen in een uitkering, welwillenden goed begeleiden richting werkgevers of scholing. Is je beleid en minder repressief en effectiever.quote:
Ik snap niet zo goed wat je hiermee wil. Over het algemeen lijkt me dat serieuze linkse politiek kijkt naar het werk van neo-marxisten.quote:Men hangt in de Politiek nog steeds met de mond graag Keynes aan, en hoewel het idee niet slecht is (Contra Conjunctureel Financieel beleid) in de praktijk is het geld uitgeven tijden hoogconjunctuur en bezuinigen als het te laat is de praktijk. Verder is het nog maar de vraag of in een economie die sterk veranderde de laatste 30-40 jaar de aanpak van Keynes nog wel compleet en goed is.
Maar dan krijg je weer van die slappe blubber als het ontdooit.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:51 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
ehm, de rest van je voorbeelden prima, maar in blik of diepvries (nog goedkoper trouwens) is net zo vers als 'vers' in het schap. Sterker nog, wellicht nog verser, want geoogst en dezelfde dag ingevroren met behoud van alle vitamines. Mijn vriezer zit vol met broccoli, bloemkool, boontjes en spinazie.
Ok, maar dat zijn zaken die iedereen aangaan en betreffen en die een impact hebben op iedereen, ook de "gewone man". Of staat de gewone man niet in het water bij overstromingen en heeft de gewone man geen last van opwarming? Integendeel, zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 11:18 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Neem zaken als vergroening en stikstof.
Met extreemlinks worden niet de bezuinigingen van VVD/PVDA bedoelt van 2012 tot 2017, dat waren gewoon uitgeruilde stukken uit hun verkiezingsprogramma. Met de kennis van nu waren die ook te ingrijpend, maar das de koe in de kont kijken.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 12:21 schreef KoosVogels het volgende:
Je kunt het hartgrondig oneens zijn met hoe vorige kabinetten het land bestierden, maar 'extreem-links' was het niet. Rutte II voerde ongekend harde bezuinigingen door, dat kun je met de beste wil van de wereld niet 'links' noemen. En wat te denken van de toeslagenaffaire. De hardvochtigheid die ten grondslag lag aan deze reeks van blunders is alles behalve links.
Ingrijpende bezuinigingen en streng toezien op uitkeringen zijn nou juist typisch voorbeelden van rechts beleid.
Noem eens wat wetgeving, voorgesteld of anders, of programmapunten van links over Zwarte Piet, BLM en woke? Ik wacht wel even terwijl jij het opzoekt.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met extreemlinks worden niet de bezuinigingen van VVD/PVDA bedoelt van 2012 tot 2017, dat waren gewoon uitgeruilde stukken uit hun verkiezingsprogramma. Met de kennis van nu waren die ook te ingrijpend, maar das de koe in de kont kijken.
Met extreemlinks wordt wel bedoeld dat het in al die jaren niet is gelukt om (enig) grip op (asiel)migratie te krijgen met alle rampzalige gevolgen voor de samenleving en huizenmarkt van dien. Zwarte piet, BLM, Woke, ook die zaken helpen natuurlijk niet mee.
Al die bewegingen zoals blm, woke, zwartepiet verbannen van bepaalde woorden zoals "negerzoen" worden doorgaans geïnduceerd door de PvdA. Nee, het staat er niet letterlijk in, maar het wordt wel uitgedragen door haar geestverwanten in besturen, uni's, ambtenarij, etc etc.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem eens wat wetgeving, voorgesteld of anders, of programmapunten van links over Zwarte Piet, BLM en woke? Ik wacht wel even terwijl jij het opzoekt.
De enige partij die dat soort zaken in hun programma heeft is de PVV gek genoeg. Dus het lijkt mij eerder een falen van rechts met als doelstelling om hier ook een culture war te hebben die ook hier nauwelijks op realiteit is gebaseerd.
Wij hebben een van de strengste asiel wetten van Europaquote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Met extreemlinks worden niet de bezuinigingen van VVD/PVDA bedoelt van 2012 tot 2017, dat waren gewoon uitgeruilde stukken uit hun verkiezingsprogramma. Met de kennis van nu waren die ook te ingrijpend, maar das de koe in de kont kijken.
Met extreemlinks wordt wel bedoeld dat het in al die jaren niet is gelukt om (enig) grip op (asiel)migratie te krijgen met alle rampzalige gevolgen voor de samenleving en huizenmarkt van dien. Zwarte piet, BLM, Woke, ook die zaken helpen natuurlijk niet mee.
Daarom wordt ook 80% van de aanvragen goedgekeurd.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:14 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wij hebben een van de strengste asiel wetten van Europa
Maar die tiental nareizigers zijn echt het probleem hoor
Bron?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daarom wordt ook 80% van de aanvragen goedgekeurd.
Doe eens gek, bewijs je verhaal eens?quote:Op zaterdag 25 mei 2024 15:09 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Al die bewegingen zoals blm, woke, zwartepiet verbannen van bepaalde woorden zoals "negerzoen" worden doorgaans geïnduceerd door de PvdA. Nee, het staat er niet letterlijk in, maar het wordt wel uitgedragen door haar geestverwanten in besturen, uni's, ambtenarij, etc etc.
Dat rechts enorm heeft gefaald ben ik met jou eens. Zij zijn veel te lang hierin meegegaan om maar niet gedemoniseerd te worden of als oude blanke conservatieve man neergezet te worden.
Die naamsverandering van de negerzoen is gedaan door Buys en die zijn kleiterlinks, net als de FIOD.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 18:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens gek, bewijs je verhaal eens?
Ik weet dat, jij weet dat...quote:Op zaterdag 25 mei 2024 19:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die naamsverandering van de negerzoen is gedaan door Buys en die zijn kleiterlinks, net als de FIOD.
quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Links heeft niet eens beleid gemaakt, laat staan extreem links. Alles wat je noemt lag in het maatschappelijk debat waar de regeringen met Rutte in meekeken.quote:Op zaterdag 25 mei 2024 13:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |