We krijgen het niet, het gaat alleen door 'indien mogelijk'. Nou raad eens: het is onmogelijk, de opvang kan de toestroom nu al niet aan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:46 schreef skrn het volgende:
Kan me herinneren dat vanuit rechts harde kritiek was op kinderopvang voor iedereen.
En we krijgen het toch.
Och, er zit nog 5 miljard in het stikstoffonds, kunnen ze toch wel gebruiken voor de kinderopvang?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
We krijgen het niet, het gaat alleen door 'indien mogelijk'. Nou raad eens: het is onmogelijk, de opvang kan de toestroom nu al niet aan.
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Och, er zit nog 5 miljard in het stikstoffonds, kunnen ze toch wel gebruiken voor de kinderopvang?
Ik heb liever iemand die een havercappu bestelt en het oprecht lekker vindt, dan dat er een linkse leider is die volks gaat doen omdat het moet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Als links weer eens met een nieuwe Jan Marijnissen zou komen. Iemand die weet wat er speelt.
Megastal kinderopvang concept? Ik zeg doen! Kan je rijk mee worden, Hancaquote:Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...
Plus dat ze dan ook meer leren over het echte en eerlijke boerenleven. Kan me niet voorstellen dat BBB hier tegen is.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Of we kunnen onze kinderen net zo goed opvangen als ons vee, dan passen er plots veel meer kinderen op 1 opvang...
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Het is een goede verklaring voor het verdwijnen van de brede partijen zoals PvdA en CDA.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef Shodan het volgende:
[..]
De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)
Het frame "de gewone man" is het schoolvoorbeeld van een Nativistisch frame. Linkse partijen zijn in mijn ogen niet in staat om dat frame te keren of onschadelijk te maken. En dat is serieus zorgwekkend. Dat frame maakt meer kapot dan goed is. Ik zie zelf niet in hoe dat gekeerd kan worden.
Precies.quote:
Mag je beiden ook debiel vinden?quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:57 schreef skrn het volgende:
[..]
Ik heb liever iemand die een havercappu bestelt en het oprecht lekker vindt, dan dat er een linkse leider is die volks gaat doen omdat het moet.
Daar heb ik nou een hekel aan. En uiteindelijk prikt men daardoor heen.
Klinkt goed. Maar moet je, om korting te krijgen op de belasting, niet ten minste belasting betalen? En welk gezin betaalt er nu 1600 euro per maand belasting? Iemand met een uitkering, ook al is die dan hoger dan nu, zou deze korting dan niet krijgen, want die betaalt geen belasting.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ChristenUnie had een vorm van een basisinkomen in haar programma, de verzilverbare heffingskorting:
[..]
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/belastingstelsel
Uiteraard niet genoeg om te stoppen met werken, dat zou een drama zijn voor de economie en het inkomen van de overheid. Wel genoeg om de toeslagen af te schaffen.
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.quote:Op donderdag 23 mei 2024 12:28 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nee, ik heb het hier niet over een basisinkomen, ik heb het erover dat er meer netto over moet blijven van het bruto, en dat zonder her en omverdeling van het geld rondpompen.
Nee, het is een verzilverbare heffingskorting. Net als de aanrechtsubsidie vroeger. Die kun je dus ook uitgekeerd krijgen als je minder of geen belasting betaalt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar moet je, om korting te krijgen op de belasting, niet ten minste belasting betalen? En welk gezin betaalt er nu 1600 euro per maand belasting? Iemand met een uitkering, ook al is die dan hoger dan nu, zou deze korting dan niet krijgen, want die betaalt geen belasting.
Als je zegt: Iedereen krijgt dit, ongeacht of je werkt of niet, dan heb je het in feite al over een basisinkomen.
Heel mooi, dan verlaag je lasten, maar waarmee dek je dat?quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.
Daar staan veel standpunten in die me aanstaan.quote:Op donderdag 23 mei 2024 10:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
De ChristenUnie had een vorm van een basisinkomen in haar programma, de verzilverbare heffingskorting:
[..]
https://www.christenunie.nl/nl/standpunt/belastingstelsel
Uiteraard niet genoeg om te stoppen met werken, dat zou een drama zijn voor de economie en het inkomen van de overheid. Wel genoeg om de toeslagen af te schaffen.
Nee. dat is niet zo. Hogere inkomens betalen veel meer BTW dan lagere. Lijkt mij toch vrij elementair, eigenlijk.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat kan veel makkelijker via het afschaffen van de BTW op producten. Dan gaat iedereen er evenveel op vooruit.
Het werd ook niet geconfronteerd met problemen he. Nogal een verschilletje.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Paars II was het laatste fatsoenlijke kabinet dat we hebben gehad.
En mijn hemel wat verlang ik er naar terug.
Vakmensen. Fatsoen. Inhoud. Nuance.
Daar ben ik ook op tegen.quote:Op donderdag 23 mei 2024 14:46 schreef skrn het volgende:
Kan me herinneren dat vanuit rechts harde kritiek was op kinderopvang voor iedereen.
En we krijgen het toch.
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.quote:Op donderdag 23 mei 2024 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. dat is niet zo. Hogere inkomens betalen veel meer BTW dan lagere. Lijkt mij toch vrij elementair, eigenlijk.
Iets hogere inkomstenbelasting. Voor iedereen een x percentage erbij.quote:Op donderdag 23 mei 2024 16:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heel mooi, dan verlaag je lasten, maar waarmee dek je dat?
Maar dus wel een keuze die de rijken fors meer bevoordeeld dan de armen, terwijl je een gat van 20% slaat in de inkomsten van het rijk. 20% van het inkomen van de overheid bestaat uit BTW. 22% aan inkomstenbelasting, dus om de BTW af te schaffen moet je de inkomstenbelasting ongeveer verdubbelen. Gaat werken dus minder lonen.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.
Schaf je de BTW af, dan betaal je puur het product. En dan nog kopen de hogere inkomens meer en geven dus meer geld uit.
Dat is een keuze.
En wat schiet je er dan mee op om ipv uitgave te belasten inkomen te belasten?quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Iets hogere inkomstenbelasting. Voor iedereen een x percentage erbij.
Maar tegelijk zullen mensen met een hoger inkomen netto er op achter uitgaan omdat om dit te financieren je de inkomstenbelasting verhoogd. Het enige voordeel ligt in consumptie. Mensen die geld investeren ipv consumeren kunnen dat minder doen. En hoewel goederen goedkoper worden, is er ook minder geld te besteden.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, omdat mensen met hogere inkomens meer uitgeven. Dan is het logisch dat je meer BTW betaalt.
Schaf je de BTW af, dan betaal je puur het product. En dan nog kopen de hogere inkomens meer en geven dus meer geld uit.
Dat is een keuze.
Dit dus.quote:Op vrijdag 24 mei 2024 09:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar dus wel een keuze die de rijken fors meer bevoordeeld dan de armen, terwijl je een gat van 20% slaat in de inkomsten van het rijk. 20% van het inkomen van de overheid bestaat uit BTW. 22% aan inkomstenbelasting, dus om de BTW af te schaffen moet je de inkomstenbelasting ongeveer verdubbelen. Gaat werken dus minder lonen.
[ afbeelding ]
Ik zou het andersom doen: BTW omhoog en inkomstenbelasting omlaag. Werken meer belonen en minder vervuilen aanmoedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |