Niet mijn OPquote:Nu het "hoofdlijnen" akkoord er is kun je zien dat rechts lullen ook echt rechts zakkenvullen is.
Er is 0 komma niks verbetering in voor mensen die niet mee kunnen komen of gewoon weinig verdienen.
Zelfs het eigen risico blijft, en pas over enkele jaren in afgeslankte vorm.
Op Fok en Reddit lees ik wel verbazingen op dit akkoord en de reacties erop zijn ook wel passend en dat plaatje van die Belgische krant dat Plasterk toch goed geweest voor ons land omdat dit akkoord alleen aan onszelf denkt voegt daar ook aan toe.
Maar nergens, zelfs niet op facebook comments, lees ik dat dit een drama is voor de mensen die een totaal andere hoop hebben van hun stem op de PVV.
De gewone man stemt blijktbaar PVV, VVD en NSC.
Want de intellecten hangen bij D66 en GL/PvdA.
Waar faalt links dan in om voor de gewone man op te komen?
De A in PvdA lijkt al jaren voor Allochtoon te staan ipv arbeider (quotes van mensen van rechts), misschien willen ze wel voor de arbeider op komen maar hun bericht komt niet aan.
Nu snap ik dat populair lullen en een angstbeeld scheppen veel stemmen brengt maar laten we wel wezen er zat vrij weining voor de gewone man in, in dat gepeupel.
Maar links moet ook populair kunnen lullen of misschien wat rechtser worden op bepaalde thema's.
De gemiddelde Nederlander is in de kern een rechtse boerenlul van het type dat met een glas tegen de muur ligt te luisteren hoe vaak de buurman erop mag om vervolgens met die informatie bij zijn vrouw te klagen dat hij te weinig krijgt.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Ik denk overigens dat ook als linkse partijen wel heel streng richting asielmigratie gaan worden 'de gewone man' nog steeds niet op ze gaat stemmen. Dan is er wel iets anders dat mis is met links. Dan zijn ze te woke, dan zijn ze te groen, dan zijn ze te elitair. Er is altijd wel een ander onderbuik-item dat te bespelen valt.
Zelfs als een economische crisis echt toeslaat en links als vanouds het opneemt voor de vakbonden, minimumloon en het klassieke beschermen van de zwakkere schouders men toch op de populist zal gaan stemmen, 'want alle politici zijn hetzelfde, dus dan stem ik wel op de langstzittende plucheplakker van allemaal.'
Bedoel je hiermee dat als Nederlandse vrouwen vaker met hun benen omhoog lagen dan hun man lief is, NL veel linkser was geweest?quote:Op zaterdag 15 juni 2024 15:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander is in de kern een rechtse boerenlul van het type dat met een glas tegen de muur ligt te luisteren hoe vaak de buurman erop mag om vervolgens met die informatie bij zijn vrouw te klagen dat hij te weinig krijgt.
Maar je kunt ook gewoon proberen om niet woke, groen en elitair te zijn.quote:Op zaterdag 15 juni 2024 14:44 schreef Knipoogje het volgende:
Dan zijn ze te woke, dan zijn ze te groen, dan zijn ze te elitair.
Wat een keuze, grauwe middelmaat of woke, groen en elitair. Hmmm...quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Maar je kunt ook gewoon proberen om niet woke, groen en elitair te zijn.
Waarom zou ik dat in godsnaam niet willen?quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Dan verschuift de definitie gewoon zodat links het toch weer is. Of ze schuiven mee naar rechts en normaliseren radicaal rechts nog meer.quote:Op dinsdag 18 juni 2024 17:42 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |