Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jawel, maar dat is de afgelopen 20 jaar nog niet van dien aard geweest dat ik maar ergens anders op gestemd heb.
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontjequote:Op dinsdag 21 mei 2024 21:13 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat beweer ik niet. Het gaat me juist om datgene wat je gewoon niet lijkt te zien. Hint: noem het de toon.
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
Dat lijkt me van weinig belang om wel of niet op een partij te stemmen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
Sowieso hebben wij als stervelingen op een forumpje daar geen invloed op en het is onze verantwoordelijkheid ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontje
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
Dat was begin jaren 80 al een ding. Daar is de (m/v) verplichting bij vacatures ook uit ontstaan (n.a.v. een discussie over timmerman dacht ik. Die wilden ze timmer gaan noemen). Maar blijkbaar is het nu ineens allemaal heel belangrijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
Als "pang pang" en "bemensing" de ergste dingen zijn, nou dan is het allemaal heel prima inderdaad.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.
Ik zoek daarom een partij die meer wil investeren in de Europese defensie. Liefst samen een leger.
Welke partij zou jij aanraden?
Ollongren is top. Wat een inzetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stokenquote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:23 schreef Albertooo het volgende:
bovendien schuimen er allerlei niet blanken door de straten.
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:27 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stoken
En weer een prachtig voorbeeld!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
Er zijn in het verleden door alle stromingen en partijen enorme fouten gemaakt als het om migratie gaat, het is evident gelul om de schuld bij links neer te leggen net zoals het gelul is om te claimen dat rechts het altijd wel geweten heeft.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 23:48 schreef Albertooo het volgende:
[..]
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.
Maar een religie verbieden, staat ontzettend ver af van de NLse waarden en normen.
Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.
Oftewel, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Practise what you preach.
Heb je dit gecontroleerd? Want mijn ervaring is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:10 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.
Die mag je hebben, ja. Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:08 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?
Ik ken er toch die aardig riant wonen.quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.
Bron?quote:Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |