abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213642070
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, maar dat is de afgelopen 20 jaar nog niet van dien aard geweest dat ik maar ergens anders op gestemd heb.
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
pi_213642087
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 21:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dat beweer ik niet. Het gaat me juist om datgene wat je gewoon niet lijkt te zien. Hint: noem het de toon.
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontje :')
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 21 mei 2024 @ 22:59:55 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213642093
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:57 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Ik kan me nog herinneren dat een D66 kamerlid, Monica den Boer, ervoor pleitte dat we 'bemanning' maar beter 'bemensing' kunnen noemen. Moet je daar niet een beetje van gniffelen?
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 23:01:14 #154
236264 crew  capricia
pi_213642101
quote:

[..]
Dat lijkt me van weinig belang om wel of niet op een partij te stemmen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 mei 2024 @ 23:01:14 #155
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213642102
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Op zich ook wel interessant. Wat denk je wat voor toon rechts al decennia hanteert naar links toe? Maar links heeft een toontje :')
Misschien moeten PVV stemmers zich eens afvragen waarom wij klaarblijkelijk die 'toon' hanteren ipv zich slachtoffer te wanen en boos te zijn op iedereen die het waagt anders te zijn dan zij.
Sowieso hebben wij als stervelingen op een forumpje daar geen invloed op en het is onze verantwoordelijkheid ook helemaal niet.
pi_213642117
quote:

[..]
Dat was begin jaren 80 al een ding. Daar is de (m/v) verplichting bij vacatures ook uit ontstaan (n.a.v. een discussie over timmerman dacht ik. Die wilden ze timmer gaan noemen). Maar blijkbaar is het nu ineens allemaal heel belangrijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213642169
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort nonsens is inderdaad niet relevant als reden om ergens wel of niet op te stemmen.
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 23:12:10 #158
236264 crew  capricia
pi_213642194
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Nee inderdaad. Als je dat niet boeit inderdaad niet. Ook een beetje een kwestie van je in de ander verplaatsen. Zou me als militair best wel kwaad maken als 'pang pang' pechtold je wegzet als niet relevant.
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.
Ik zoek daarom een partij die meer wil investeren in de Europese defensie. Liefst samen een leger.
Welke partij zou jij aanraden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 21 mei 2024 @ 23:14:46 #159
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213642211
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:08 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Als "pang pang" en "bemensing" de ergste dingen zijn, nou dan is het allemaal heel prima inderdaad. _O-

Ik heb ze wel ernstigere fouten vergeven zoals het gedraai rondom het leenstelsel of de steun aan enkele andere Rutte II plannen.
  dinsdag 21 mei 2024 @ 23:16:03 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213642217
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Defensie is idd belangrijk. Zeker met de Russische invasie op ons continent.
Ik zoek daarom een partij die meer wil investeren in de Europese defensie. Liefst samen een leger.
Welke partij zou jij aanraden?
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.
  Moderator dinsdag 21 mei 2024 @ 23:20:21 #161
236264 crew  capricia
pi_213642239
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou dat doet D66 momenteel met Ollongren. Die pang pang tweet is uit vervlogen tijden.
Ollongren is top. Wat een inzet O+

Kom ik toch weer op D66 uit.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213642252
Links faalt niet in het opkomen voor de gewone man. Links faalt wellicht in het overbrengen van het genuanceerde en complexe verhaal.

En gezien het enorme aantal PVV-stemmers, is blijkbaar 'niet iedere allochtoon of moslim is slecht' al te genuanceerd voor de Nederlander.

[ Bericht 36% gewijzigd door probeer op 22-05-2024 10:24:44 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_213642282
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:23 schreef Albertooo het volgende:
bovendien schuimen er allerlei niet blanken door de straten.
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stoken O-)
pi_213642383
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:27 schreef Beaurealis het volgende:

[..]
Is wel zo. Ik woon nu twintig jaar in een middelgrote stad en de sfeer is er niet echt gezelliger op geworden. Is het toeval dat we zoveel horen van steekpartijen in grote steden waar de demografische samenstelling zoveel is veranderd? Of is Opsporing Verzocht een racistisch tv-programma dat mensen tegen elkaar op wil stoken O-)
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.

Maar een religie verbieden, staat ontzettend ver af van de NLse waarden en normen.
pi_213642441
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 22:59 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

En weer een prachtig voorbeeld!
pi_213642456

[ Bericht 100% gewijzigd door Albertooo op 22-05-2024 00:00:48 ]
pi_213642460
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 23:48 schreef Albertooo het volgende:

[..]
Ik weet niet of het aantal steekpartijen is toegenomen. Het drugsgerelateerde geweld en de criminaliteit zijn voor mijn gevoel wel toegenomen. Dat "Marokkanen" hier een groot aandeel in lijken te hebben zijn feiten. Dat er radicale imams zijn ook. In die zin heb je gelijk als je stelt dat Links een blinde vlek heeft/had voor de "Bolkestein analyse". Dat neemt niet weg dat veel van onze Mocro's een positieve bijdrage aan de samenleving willen leveren. Die kan je niet allemaal over een kam scheren.

Maar een religie verbieden, staat ontzettend ver af van de NLse waarden en normen.
Er zijn in het verleden door alle stromingen en partijen enorme fouten gemaakt als het om migratie gaat, het is evident gelul om de schuld bij links neer te leggen net zoals het gelul is om te claimen dat rechts het altijd wel geweten heeft.
Het waren rechtse regeringen die mensen binnenhaalden en bij voorkeur analfabeten want die konden niet lastig doen en om rechten vragen (dit is een feit, waar gebeurd bij de Marokkaanse gastarbeiders). Het waren toen linkse partijen die hier tegen waren.

Later kregen we de problematieken met wijken vol met gastarbeiders/migranten, links dacht dat je die mensen bij elkaar moest laten zitten, dat was ook evident fout (liep ook helemaal fout met antillianen, overigens, heeft niets met religie te maken maar alles met kansen, gebrek eraan en kansen benutten).
Daarna komt het Bolkesteijn verhaal om de hoek kijken maar het is ook de VVD et al die aan alle kanten het binnenhalen van arbeidsmigranten steunt, jarenlang ageert tegen asielzoekers zonder ooit met oplossingen te komen.

Als linkse partijen dan stellen dat Nederland zich betrouwbaar moet gedragen en zijn eigen verdragen, wetten en regels moet naleven dan worden ze uitgekreet voor allochtonen knuffelaars en "weg met ons" types die de grenzen willen openzetten.

Kortom, alle richtingen en partijen in Nederland valt meer dan genoeg te verwijten, het word eens tijd dat we met dat gelul ophouden en eens gaan denken in hoe we het met elkaar gaan doen want de allochtonen gaan niet verdwijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-05-2024 00:02:38 ]
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:02:17 #168
3542 Gia
User under construction
pi_213645218
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.

Oftewel, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Practise what you preach.
pi_213645274
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:02 schreef Gia het volgende:
Links wil toch eigenlijk dat de inkomens in Nederland eerlijker verdeeld worden? Waarom wonen linkse politici, zowel in de kamer als in de gemeenteraden, dan niet in rijtjeshuizen of in een flat? De meesten wonen vrijstaand of half vrijstaand, en zeker niet in een achterstandswijk.

Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?

Ik vind de beter bedeelden, de Miljonairs en Miljardairs die voor zichzelf en anderen een socialer belastingstelsel wensen, met het idee dat iedereen een comfortabel leven verdient prijzenswaardiger dan mensen die met de handen over elkaar allerlei ongeschreven regeltjes gaan lopen bedenken en verder niets doen.
pi_213645290
quote:

Heb je dit gecontroleerd? Want mijn ervaring is niet hetzelfde.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213645311
quote:

Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.
Цой жив
pi_213645374
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:10 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Wat moeten ze doen dan? Een deel dan hun geld naar gewoon weggeven? Daar verandert het systeem niet van.
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:27:48 #173
3542 Gia
User under construction
pi_213645595
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:08 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Mag ik de kaart 'Baudet kan beter in Rusland gaan wonen' uit die 'practice what you preach' serie?

Die mag je hebben, ja. Helemaal mee eens.
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:33:46 #174
3542 Gia
User under construction
pi_213645670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat noemen ze een SP'er, die geven een deel van hun inkomsten aan de partij.
Ik ken er toch die aardig riant wonen.

Sowieso ben ik voorstander van zoiets als een basisinkomen. Maar hoe dat precies vorm zou moeten krijgen, weet ik niet. In elk geval zou het allerlei subsidies, toeslagen en tegemoetkomingen moeten vervangen en dan op een eerlijke manier.
Dus, je kunt overleven zonder te werken, maar wil je een beetje leuk leven, dan moet je werken.
pi_213645688
quote:

Bron?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213645756
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:33 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ken er toch die aardig riant wonen.

Sowieso ben ik voorstander van zoiets als een basisinkomen. Maar hoe dat precies vorm zou moeten krijgen, weet ik niet. In elk geval zou het allerlei subsidies, toeslagen en tegemoetkomingen moeten vervangen en dan op een eerlijke manier.
Dus, je kunt overleven zonder te werken, maar wil je een beetje leuk leven, dan moet je werken.
Ik ken ook gewone mensen die heel riant wonen.

Basisinkomen, waar het geprobeerd is tot heden, bleek niet zo goed te werken maar het toeslagen circus wat we nu hebben doet dat ook niet.
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:42:23 #177
3542 Gia
User under construction
pi_213645781
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2024 11:10 schreef Zwoerd het volgende:

Hun intenties zijn over het algemeen best goed. Soort Robin Hood principe: We pakken de rijksten aan en verdelen dat over de armsten. Waar het mis gaat is dat ze de grote groep middenmoters ook aanpakken. Want met een kleine belastingverhoging of premieverhoging is er bij de grootste groep toch het meest te winnen. En juist die voelen dat het hardst. Zij komen al niet in aanmerking voor allerlei toeslagen!

Er zijn mensen die net niet in aanmerking komen voor zorgtoeslag en huurtoeslag, of kwijtschelding van de gemeentelijke belastingen en die hebben netto minder te besteden als iemand in de bijstand die dit wel allemaal krijgt. Plus nog kindgebonden budget, PGB en noem maar op.

Dat maakt het voor de middenklasse qua gevoel zo oneerlijk dat ze niet meer links stemmen.

Hier dan weer wat subsidies tegen aan kwakken, gaat uiteraard ook niet helpen en is ook niet te betalen. Maar ik vind dat iemand in de bijstand een vangnet moet hebben en geen hangmat. En dat is waar links m.i. faalt.
  woensdag 22 mei 2024 @ 11:52:33 #178
3542 Gia
User under construction
pi_213645906
Er moet sowieso een prikkel komen dat mensen in de bijstand willen gaan werken. Nu is het zo dat ze met werken allerlei toeslagen kwijt raken en dan onderaan de streep minder over houden.

Ook vind ik dat er een aparte, inkomens onafhankelijke, bijstand moet komen voor mensen die arbeidsongeschikt zijn. Uiteraard wel met een keuring. Zij kunnen dan samen gaan wonen met iemand die werkt, zonder hun bijstand kwijt te raken, zoals dit ook het geval is met iemand met WAO/WIA. Nu houden zij 2 huizen bezet en kost het ook meer aan toeslagen dan wanneer zij samen zouden gaan wonen.
  woensdag 22 mei 2024 @ 12:10:02 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213646167
quote:

Je mag alleen links zijn als je als asceet leeft? Wat een afgunstig geleuter zeg. Volgens mij zeggen ze ook niet dat jij in een rijtjeshuis of flat moet wonen.
pi_213646266
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2024 16:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Linkse mensen opereren inderdaad vanuit emoties in de zin dat ze erg sterk voelen dat iedereen een menselijke behandeling verdient.
Links heeft zo veel empathie??
Bij dit soort opmerkingen moet ik altijd denken aan die tweet van GroenLinks kamerlid Laura Bromet over de uitvaart van een boer die zelfmoord had gepleegd.

En dan achteraf na alle ophef daarover vooral alles ontkennen, roepen dat het verkeerd was geïnterpreteerd en natuurlijk "rechtse trollen" de schuld geven :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')