Noem eens wat zaken waaruit blijkt dat de A staat voor allochtoon?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 12:58 schreef nils7 het volgende:
Nu het "hoofdlijnen" akkoord er is kun je zien dat rechts lullen ook echt rechts zakkenvullen is.
Er is 0 komma niks verbetering in voor mensen die niet mee kunnen komen of gewoon weinig verdienen.
Zelfs het eigen risico blijft, en pas over enkele jaren in afgeslankte vorm.
Op Fok en Reddit lees ik wel verbazingen op dit akkoord en de reacties erop zijn ook wel passend en dat plaatje van die Belgische krant dat Plasterk toch goed geweest voor ons land omdat dit akkoord alleen aan onszelf denkt voegt daar ook aan toe.
Maar nergens, zelfs niet op facebook comments, lees ik dat dit een drama is voor de mensen die een totaal andere hoop hebben van hun stem op de PVV.
De gewone man stemt blijktbaar PVV, VVD en NSC.
Want de intellecten hangen bij D66 en GL/PvdA.
Waar faalt links dan in om voor de gewone man op te komen?
De A in PvdA lijkt al jaren voor Allochtoon te staan ipv arbeider (quotes van mensen van rechts), misschien willen ze wel voor de arbeider op komen maar hun bericht komt niet aan.
Nu snap ik dat populair lullen en een angstbeeld scheppen veel stemmen brengt maar laten we wel wezen er zat vrij weining voor de gewone man in, in dat gepeupel.
Maar links moet ook populair kunnen lullen of misschien wat rechtser worden op bepaalde thema's.
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/christelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De meeste conservatieve mensen opereren vooral vanuit hun emoties, ...
Ik denk dat die A een beetje problematisch is omdat onze welvaart en levenstandaard is verbeterd t.o.v. de tijd waarin "de arbeider" nog een relevante benaming was. Onze maatschappij is verheven t.o.v. vroeger en nu is "arbeider" iets wat bijna iedereen eigenlijk alleen nog verbindt aan (met ontiegelijk veel respect...) goedkope arbeidskrachten die kabels door straten trekken en immigranten die in kassen werken. Dus ja, die A staat nu voor allochtoon via die beredenering.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem eens wat zaken waaruit blijkt dat de A staat voor allochtoon?
Wat noem jij dan wel dingen voor de gewone man want als ik het programma van de verkiezingen lees staat het PvdA/GL programma er vol mee.
Het staat echter niet vol met sprookjes, zaken die wettelijk niet kunnen en zaken die meteen de ijskast ingaan.
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/christelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.
En ja, sommige partijen gaan maar over een ding, en dat komt omdat steeds meer mensen dat ene ding opgelost willen zien. Zolang de linkse partijen hun kop in hun kont blijven steken gaan we steeds verder naar rechts opschuiven.
"Migratie" en "linkse hobbbies" zijn de kluiven die men op radicaal rechts momenteel graag tussen de stemmers gooit om uit het midden te vissen. Er zijn meer kluiven geweest door de loop van de tijd waarmee door populisten kiezers zijn uitgebuit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:47 schreef Beathoven het volgende:
[..]
"Migratie" en "linkse hobbbies" zijn de kluiven die men op radicaal rechts momenteel graag tussen de stemmers gooit om uit het midden te vissen. Er zijn meer kluiven geweest door de loop van de tijd die door populisten zijn uitgebuit.
Eh...de Efteling kost dit jaar voor het eerst meer dan 50 euroquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat het probleem zit in het niet goed kunnen begrijpen wat de partijplannen daadwerkelijk voor je betekent, niet willen verdiepen in wat goed voor je is, maar opportunistisch willen geloven in een limburgs pratende sprookjesprins die je belooft het eigen risico direct te zullen verlagen maar zelf ook dondersgoed weet dat niet waar te kunnen maken (waarvan akte).
Je wilt als linkse partij je ook niet verlagen naar een draaiende en liegende partij, althans, dat hoop ik, om maar kiezers te trekken. Dus wie niet luisteren wil moet maar voelen, maar op een of andere manier vermoed ik dat men de volgende keer toch weer hetzelfde gaat stemmen. Het is gewoon wat het merendeel van het volk nu blijkbaar graag wil; keihard in de reet genaaid worden. Nou ja, in ieder geval wordt de Efteling niet duurder.
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:51 schreef zatoichi het volgende:
Ik denk dat het probleem zit in het niet goed kunnen begrijpen wat de partijplannen daadwerkelijk voor je betekent, niet willen verdiepen in wat goed voor je is, maar opportunistisch willen geloven in een limburgs pratende sprookjesprins die je belooft het eigen risico direct te zullen verlagen maar zelf ook dondersgoed weet dat niet waar te kunnen maken (waarvan akte).
Je wilt als linkse partij je ook niet verlagen naar een draaiende en liegende partij, althans, dat hoop ik, om maar kiezers te trekken. Dus wie niet luisteren wil moet maar voelen, maar op een of andere manier vermoed ik dat men de volgende keer toch weer hetzelfde gaat stemmen. Het is gewoon wat het merendeel van het volk nu blijkbaar graag wil; keihard in de reet genaaid worden. Nou ja, in ieder geval wordt de Efteling niet duurder.
Het zit ook allemaal dieper dan gewoon links<-> -rechts. of meer de leegloop van links-rechts -> radicaal rechtsquote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En weer zijn dit de argumenten van links : "zij", "populist". Geen greintje zelfreflectie, hun disconnectie met de maatschappij is niet hun probleem, daar hoeven ze niets aan te doen want zij zijn de behoeders van de enige echte Waarheid. Links begint steeds meer op een religie met cult-trekjes te lijken.
Mijn post was een reactie op Beathoven, die naar mijn idee de typische houding van links weerspiegelt als het gaat om de opkomst van een steeds rechtser electoraat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.
Was iemand als Rutte volgens jou meer links of meer rechts?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:12 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mijn post was een reactie op Beathoven, die naar mijn idee de typische houding van links weerspiegelt als het gaat om de opkomst van een steeds rechtser electoraat.
Niet dat ik hier per se een linkse mensen/rechtse mensen dichotomie van wil maken, maar laat ik toch maar reageren.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:16 schreef mvdejong het volgende:
[..]
En de linkse mensen opereren vooral vanuit hun emoties, zoals dat elke vluchteling (mits niet-blank/crhistelijk/europees) per definitie een zielig iemand is die echt gevlucht is voor de mensenrechten-situatie in hun land (en niet gewoon denkt hier te kunnen incasseren), die altijd en overal de waarheid zullen vertellen, en die hier geen problemen veroorzaken. Dat laatste is extra vreemd, omdat verlangen dat ze zich aan de Nederlandse cultuur aanpassen als discriminatie wordt bestempeld.
En ja, sommige partijen gaan maar over een ding, en dat komt omdat steeds meer mensen dat ene ding opgelost willen zien. Zolang de linkse partijen hun kop in hun kont blijven steken gaan we steeds verder naar rechts opschuiven.
Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit wel boeiend vind, anders ging het er niet steeds over en zouden ook hier ook geen 199 topics over zwarte piet zijn.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Misschien omdat ze veel bezig zijn met dingen die de 'gewone' Nederlander helemaal niet boeiend vind? Zwarte piet, excuses voor slavernijverleden, genderidentiteit etc.
quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:26 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik vrees dat de gemiddelde Nederlander dit wel boeiend vind, anders ging het er niet steeds over en zouden ook hier ook geen 199 topics over zwarte piet zijn.
Zeker identitair rechts heeft het juist nauwelijks over wat anders, het idee dat een groep zou worden voorgetrokken of dat er iets wordt afgenomen en het allemaal aan een ander ligt is juist een belangrijke bestaansgrond.
Het tegendeel is waar.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Misschien omdat ze veel bezig zijn met dingen die de 'gewone' Nederlander helemaal niet boeiend vind? Zwarte piet, excuses voor slavernijverleden, genderidentiteit etc.
Ja, want niet gek, want de BTW van de de toegangskaarten gaan weliswaar niet omhoog, maar de saldering van de de zonnepanelen treft hen net zo hard, net als ander prijsverhogingen die wel doorgaan, dus de prijs van dat kaartje gaat hoe dan ook omhoog met de huidige kabinetsplannen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...de Efteling kost dit jaar voor het eerst meer dan 50 euro
Die tegenstelling is er eigenlijk altijd al geweest: In de jaren 60 was het knokken tussen de Italianen en Nederlanders (spaghettioorlog), In de jaren 70 wou 90% van de PvdA stemmers dat binnenkomende Surinamers een visum kregen (dat mocht niet), en eigenlijk niet naar Nederland kwamen. En na de oorlog waren Nederlands Indiers overkwamen ook niet echt welkom. Zacht gezegd. De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Migratie lijkt inderdaad het belangrijkste breekpunt.
Egoïstische klootzakken die elke migrant willen opsluiten, deporteren of afknallen versus woke mietjes die elke migrant direct een luxe woning, een topinkomen en het kutje van hun dochter willen geven.
Dat lijkt zo ongeveer de tegenstelling te zijn van dit moment. En het lijkt lastig een middenweg daarin te vinden.
De redelijkheid is imho bij een veranderende maatschappij belangrijker.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:56 schreef Shodan het volgende:
[..]
Die tegenstelling is er eigenlijk altijd al geweest: In de jaren 60 was het knokken tussen de Italianen en Nederlanders (spaghettioorlog), In de jaren 70 wou 90% van de PvdA stemmers dat binnenkomende Surinamers een visum kregen (dat mocht niet), en eigenlijk niet naar Nederland kwamen. En na de oorlog waren Nederlands Indiers overkwamen ook niet echt welkom. Zacht gezegd. De oude volkspartijen waren vooral vanuit economisch perspectief populair. Nu 'iedereen rijk' is, hebben die partijen hun bestaansrecht verloren. (er is weinig echte armoede, dat is de reden waarom linkse partijen het nu steeds slechter doen)
Het frame "de gewone man" is het schoolvoorbeeld van een Nativistisch frame. Linkse partijen zijn in mijn ogen niet in staat om dat frame te keren of onschadelijk te maken. En dat is serieus zorgwekkend. Dat frame maakt meer kapot dan goed is. Ik zie zelf niet in hoe dat gekeerd kan worden.
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:02 schreef TearsoftheKingdom het volgende:
Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:00 schreef Breekfast het volgende:
2) Soms moet de politiek ook een boodschap brengen die voor burgers minder fijn is om te horen: voor een betere wereld moeten we sommige dingen veranderen; minder CO2 uitstoten, minder vliegen, minder vee, minder vlees eten, enzovoort. Het is met name links die de verantwoordelijkheid neemt om die boodschap over te brengen, wat hun niet in dank wordt afgenomen door een deel van de kiezers.
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dit is wel een groot probleem: mensen weten best dat dit niet waar is. Dat hoeft helemaal niet, en het is overduidelijk dat linkse partijen dit zeggen omdat ze die dingen toch al wilden al was er geen klimaatverandering.
Dat verpakken als 'ja het moet nou eenmaal' komt gewoon heel slecht over.
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Te progressief. De SP is dan weer té links (en faalt altijd).
Ook het hautaine toontje en het feit dat links wél aantrekkelijk is voor een bepaald slag mens (rijk, hoogopgeleid etc). Het is nog helemaal niet zo lang geleden dat de PvdA een grote partij was. Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij. Die is nu verdwenen, en GL heeft de problemen die ik net al heb opgenoemd.
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:11 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Links is niet 'aantrekkelijk' voor rijke, hoogopgeleide mensen. Sterker nog, die zouden juist VVD moeten stemmen om erop vooruit te gaan.
Dit is echt onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:05 schreef MoreDakka het volgende:
Het zijn niet de mensen die zijn veranderd, het is de partij.
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is. Maar dat volgt nergens uit. Misschien zijn er wel andere redenen waarom die mensen links stemmen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik zou nog eens opzoeken wie er nou precies PvdA/GL stemt.
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:17 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Jij maakt hier de sprong dat omdat die partij veel rijke, hoogopgeleide stemmers heeft, hun programma voor hen persoonlijk aantrekkelijk is.
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Ook zonder dat heeft GL altijd al een hekel aan vliegen, boeren, industrie etc.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:10 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat willen al was er geen klimaatverandering?
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En daarom stemt rechts zo graag op schreeuwende ijdeltuiten die nog nooit een fatsoenlijke dag in hun leven gewerkt hebben zoals een Wilders of een Trump of zelfs een Sjerrie.
Precies.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Lui links weet niet wat werken is daarom hebben ze geen idee wat werkende mensen willen, en dat is toch nog wel een grote groep mensen.
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Mwah zou daar geen gebruik van maken ik vind buiten plassen erg ordinair.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:22 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Precies.
Werkende mensen willen bijvoorbeeld graag zieke daklozen zodat ze ergens tegenaan kunnen pissen en zich superieur kunnen voelen.
Heb je daar cijfers van? Hoeveel tijd zit Wilders op twitter?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:24 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Zat uren aan de twitterdiarree op X noem jij dus "werken". Dan is er misschien toch nog hoop voor de gemiddelde Wajong Fok!er.
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:21 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wilders maakt denk ik zat uurtjes, op Trump kunnen we niet stemmen en Thiery heeft toch 3 zetels of zo?
Oke maar het ging er eigenlijk niet zo om wat Wilders doet, maar waarom links geen stemmen krijgt. Dus naast een gebrek aan onderbouwing is het ook niet heel relevant naar mijn idee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Blowen in een kibboets of of op twitter ruzie zoeken met Pakistaanse moslims zou ik nou niet willen scharen onder "hard werken".
Wat is het verwijt dan precies? Rijke, hoogopgeleide mensen vinden de gewone Nederlander te belangrijk?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Het programma sluit aan bij wat die groep belangrijk vindt.
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:47 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Wat is het verwijt dan precies?
Goede en betaalbare zorg? Verhoging van het minimumloon? Armoedebestrijding?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Precies wat ik zeg. De partij staat voor dingen die de genoemde groep belangrijk vindt. De 'gewone' man zet zich daar over het algemeen tegen af.
Dat vindt dus niet iedereen. Goh, politiek.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Maar de dingen die de genoemde groep belangrijk vindt zijn gunstig voor iedereen, en juist niet alleen voor een klein clubje rijke mensen.
Identitair links heeft verder ook niet zoveel macht. Helemaal nu niet. Identitair rechts is de grootste partij, BIJ1 is uit de kamer verdwenen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:26 schreef tizitl2 het volgende:
Zeker identitair rechts heeft het juist nauwelijks over wat anders, het idee dat een groep zou worden voorgetrokken of dat er iets wordt afgenomen en het allemaal aan een ander ligt is juist een belangrijke bestaansgrond.
Wat is er gebeurd met meer netto van bruto en loonmatiging?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Goede en betaalbare zorg? Verhoging van het minimumloon? Armoedebestrijding?
Macht is het verkeerde woord. Invloed is vooral in academia en media. Politiek inderdaad een stuk minder.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Identitair links heeft verder ook niet zoveel macht. Helemaal nu niet. Identitair rechts is de grootste partij, BIJ1 is uit de kamer verdwenen.
De gemiddelde PVV stemmer was in ieder geval helder in zijn reden: Buutnlanders d'r uit. Betere zorg, hoger minimumloon e.d. interesseerde hem inderdaad niet zo.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vindt dus niet iedereen. Goh, politiek.
Ziehier een prima voorbeeld van het falen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:00 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
De gemiddelde PVV stemmer was in ieder geval helder in zijn reden: Buutnlanders d'r uit. Betere zorg, hoger minimumloon e.d. interesseerde hem inderdaad niet zo.
Alle onderzoeken wezen dat uitquote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:01 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ziehier een prima voorbeeld van het falen.
Meer netto van bruto is bijna niet te doen, de staatskachel moet ook roken. Hoewel de door GL/PvdA voorgestelde loonsverhoging wat aan de extreme kant is moeten de minimumlonen wel omhoog, maar je kunt het oneens zijn wat betreft de implementatie van "opkomen voor de gewone man" maar niet ontkennen dat links dat wel doet. Het is een Telegraaffabeltje dat PvdA/GL alleen maar bezig zou zijn met 'woke onderwerpen'.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:59 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met meer netto van bruto en loonmatiging?
Semantische discussiequote:
Dat heeft niemand verteld. Alleen al de partij bij1 had dit als speerpunten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.
Totale onzin.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 14:20 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Heel simpel: omdat je met zondebokpolitiek makkelijk scoort, maar je daarmee niet de daadwerkelijke problemen aanpakt.
De meeste conservatieve mensen opereren vooral vanuit hun emoties, daarom heeft het voor linkse mensen weinig zin om met inhoudelijke onderbouwing te komen om hun standpunten te weerleggen. Mensen voelen dat de criminaliteit uit de hand loopt, dat kun je niet veranderen met statistieken die dat tegenspreken. Maar dat angstgevoel kun je natuurlijk wel makkelijk creëren en aanwakkeren.
Vervolgens gebeurt er niks, omdat zondebokpolitiek geen oplossing is, en schuift men verder op naar rechts in de hoop dat het dan wel voor hen werkt.
Noem eens wat oplossingen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 16:19 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Niet dat ik hier per se een linkse mensen/rechtse mensen dichotomie van wil maken, maar laat ik toch maar reageren.
Linkse mensen opereren inderdaad vanuit emoties in de zin dat ze erg sterk voelen dat iedereen een menselijke behandeling verdient. Maar met dat argument is alles wat je belangrijk vindt iets emotioneels, en dat is natuurlijk niet zo.
Het is namelijk vooral iets ideologisch: het nastreven van een goede situatie voor iedereen, ongeacht huidskleur of afkomst. Dat wordt vervolgens weer gestaafd met wetenschappelijke onderbouwingen die aantonen dat dit zowel de economie als de samenleving ten goede komt. Uit onderzoek blijkt bovendien dat criminaliteit wordt veroorzaakt door sociaaleconomische omstandigheden; de logische stap is dan om die te verbeteren in plaats van alles afschuiven op de buitenlanders op basis van rancune.
Dat linkse partijen 'hun kop in het zand steken' is niet waar en illustreert het punt: links komt juist met effectieve oplossingen door de problemen bij de wortel aan te pakken, maar dat is blijkbaar 'niet goed genoeg' omdat de onderbuik iets anders wil.
Natuurlijk is er wel meer nuance aan te brengen her en der, maar het punt blijft dat rechts vooral de pathos aanspreekt en dat links dat probeert te bestrijden met logos, waardoor ze verliezen.
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 17:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vraag jezelf af wie je heeft verteld dat 'links' zich vooral met die zaken zit bezig houden.
De kreten van Noorse_Kabeltrui, waarin evenzeer sprake is van een harde dichotomie (pathos vs logos, menselijkheid vs egoïsme) zonder enige onderbouwing maar vooral veel aannames, zijn even zo goed inhoudsloos.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 15:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je komt met geen enkel argument, gooit een kreet neer zonder enige onderbouwing en dan is links degene die cult trekjes vertoont. Dit lijkt mij een geval van projectie.
Ook weer veel te eenzijdig en simplistisch...quote:Op dinsdag 21 mei 2024 18:13 schreef FlippingCoin het volgende:
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.
Timmermans is al enige tijd afgestudeerd.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:44 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bezoek gewoon voor de lol onze grote universiteiten.
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.
Als er iets niet is veranderd door de jaren heen is het wel rellende linkse studenten. Ik hou daar ook wel van, beetje reuring, lekker uitrazen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.
Nooit mijn ding geweest, extremisme is mij vreemd en rellen ook eigenlijk. Wel, in uniform, meegelopen tegen de kruisraketten.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als er iets niet is veranderd door de jaren heen is het wel rellende linkse studenten. Ik hou daar ook wel van, beetje reuring, lekker uitrazen.
extremisme is natuurlijk niet goed, maar rellende studenten hoort er een beetje bij. Het leven zou saai zijn als er nooit een goede rel zou zijn geweest.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nooit mijn ding geweest, extremisme is mij vreemd en rellen ook eigenlijk. Wel, in uniform, meegelopen tegen de kruisraketten.
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Als links weer eens met een nieuwe Jan Marijnissen zou komen. Iemand die weet wat er speelt.
Dit is waarschijnlijk zo'n uitspraak die bij de 'gewone man' gewoon niet aanslaat.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
extremisme is natuurlijk niet goed, maar rellende studenten hoort er een beetje bij. Het leven zou saai zijn als er nooit een goede rel zou zijn geweest.
Gewone mensen drinken dat niet. Snap dat nou.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?
Hihihi, je hebt je lekker laten trollen door Klaver.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Imagoprobleem.Als je als Jesse Klaver op video een 'havercappu' besteld maak je niet echt een connectie met 'de gewone man'
Als links weer eens met een nieuwe Jan Marijnissen zou komen. Iemand die weet wat er speelt.
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:19 schreef -XOR- het volgende:
Waarom zou Klaver geen 'havercuppu' mogen bestellen?
Had hij ook te maken met DEI-officeren en verplichte opname van SDG's in het curriculum?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Timmermans is al enige tijd afgestudeerd.
Je kan van Marijnissen zeggen van je wilt, maar dat was wel iemand die de mensen aansprak.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:17 schreef Beaurealis het volgende:
Nou, 'de gewone man' is ook geen heilig boontje.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk zo'n uitspraak die bij de 'gewone man' gewoon niet aanslaat.
Nee.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want extreemlinkse studenten zijn representatief voor heel "links"? Die waren er altijd al namelijk.
Je hebt gelijk. Domrechts is niet het goede woord. 'Ongezond rechts' dekt de lading al stukken beter zo te lezen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.
Er zit een groot verschil tussen die GroenLinks consultant in de grachtengordel die een veel te duur biologisch groentesapje bestelt na de yoga mindfulness klankschaalsessie, dan Henk en Ingrid die na een dag echt gewerkt te hebben lekker een bak friet met een frikandel naar binnen willen schoffelen. Bij hun moet je niet aan komen kakken met je belerende vleestax.
En als je door onze linkse vrienden steeds als 'domrechts' wordt weggezet, terwijl je juist weet wat er speelt, moet je als links niet opkijken dat je stemmen kwijtraakt
O ja, da's waar. Het wordt tijd voor iemand die de gewone man echt begrijpt, zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Gewone mensen drinken dat niet. Snap dat nou.
Gewone mensen doen aan Nespresso of Senseo
Wil je nu zeggen dat je verlangt naar voor ik geboren ben?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook weer veel te eenzijdig en simplistisch...
Goeiedag wat verlang ik terug naar de jaren '90 soms.
Jaguar met chauffeur is de gewone man ten voeten uit.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O ja, da's waar. Het wordt tijd voor iemand die de gewone man echt begrijpt, zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:25 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Mag hij best doen hoor. Maar de gewone man drinkt zijn koffie zwart. En wil bier en spareribs.
Er zit een groot verschil tussen die GroenLinks consultant in de grachtengordel die een veel te duur biologisch groentesapje bestelt na de yoga mindfulness klankschaalsessie, dan Henk en Ingrid die na een dag echt gewerkt te hebben lekker een bak friet met een frikandel naar binnen willen schoffelen. Bij hun moet je niet aan komen kakken met je belerende vleestax.
En als je door onze linkse vrienden steeds als 'domrechts' wordt weggezet, terwijl je juist weet wat er speelt, moet je als links niet opkijken dat je stemmen kwijtraakt
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:27 schreef -XOR- het volgende:
zoals Pim. Die was zo lekker gewoon gebleven.
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Hij wist wat er speelde en durfde het ook te zeggen.
De krakers uit de jaren 80 waren asociaal en egoistisch. Georganiseerde criminaliteit, vooral toen men in Amsterdam criminelen en terroristen onderdak te geven, panden kraakten, die vervolgens door de Drugscriminelen werden gekocht, krakers vertrokken naar het volgende pand en de boel werd verbouwd tot appartementen. Zo is veel geld witgewassen. Verder veel mensen met serieuze psychische en drugsproblemen.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik kan mij nog (heel vaag, toegegeven) de jaren 70 herinneren...en krakers in de periode daarna, die waren dacht ik ook linkser dan Mao.
Hij vond ook dat we alle andere legeronderdelen moesten opheffen en alleen de marine moesten houden want die hadden zulke leuke pakjes.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Oh nee, alsjeblieft niet. Laat Jesse lekker blijven zitten en precies zo doen als hij nu doetquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Knappe man.quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef Beaurealis het volgende:
[..]
Heb je zijn autobiografie gelezen?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... maar zijn ideeën, waar we nu nog last van hebben, hebben verder desastreus uitgepakt.
Het hele neoliberalisme waar zelfs de PvdA in meeging hebben we daar aan te danken.
Dat vind ik altijd wel bijzonder aan de volgelingen van het rechtse populisme:quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jaguar met chauffeur is de gewone man ten voeten uit.
Van Pim?quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heb je zijn autobiografie gelezen?
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meerquote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Maar Klaver is zo'n beetje mister GroenLinks, moet hij dan gaan acteren dat hij een volksjongen is zoals Baudet met zijn 'kickboksen'?
Hij lag zelfs vaak in zijn eikeltjespyama VI te kijken geloof ik. Nee, dan dandy Plasterk, dat was nog eens een volkse jongen!quote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel grappig hoor, wel vallen over de havermout whatever maar je hoort ze niet over zijn kleinburgelijke eikeltjespyama op de bank liggen. Als dat geen gewone man verbeeld dan weet ik het niet meer
Full circlequote:Op dinsdag 21 mei 2024 20:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wacht even, even tussendoor...
Verdonk genoemd als premier?
Ferreal?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |