quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
The EBU had kunnen delen in deze gloriereis over de wereld. Het had op het ESF af kunnen stralen. Nu wordt de EBU meer en meer die rare organisatie die besloot deze prachtigste promotie ooit voor waar het ESF voor staat te cancelen.
We willen toch gewoon niet meer meedoen volgend jaar. Fuck de EBU!quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID.![]()
![]()
![]()
Gemiste kans inderdaad....en des te lekkerder voor onsquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:10 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.
Ik denk dat hij dit op de Turquoise Loper zei:quote:19 - Joost - Ome Robert
33 - Baby Lasagna - Don't hate yourself, but don't love yourself too much
36 - Joost - Buurman Uit Berlijin
41 - Bambie Thung - Tsunami (11:11)
43 - Joost - Friesenjung
48 - Joost - Droom Groot
50 - Joost - Wachtmuziek
quote:Joost saying he likes a Polish potato song = stonks
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:27 schreef Aadrianus het volgende: [..] Als iemand een wapen op je richt, mag je dat ook wegduwen. Voor Joost voelde die camera op dat moment net zo ingrijpend, want tegen gemaakte afspraken in. Als je dan nog de moeite genomen hebt om twee keer te vragen of de ander wil stoppen met filmen, en daar wordt niet op gereageerd, dan is wegduwen eigenlijk nog de enige optie. Hij heeft de camera niet uit haar handen geslagen, alleen verhinderd dat ze hem nog kon filmen. Hij kon ook niet terug het podium op. Het is niet erger dan AvroTros heeft laten lijken. Het wordt alleen maar duidelijker dat EBU van een enorm klein mugje een gigantische olifant heeft gemaakt. Wat daar in godsnaam de reden van is, daar kunnen we alleen maar naar gissen, want EBU verschuilt zich achter contracten en regelgeving.
Ome Robert is nogal viraal aan het gaan in Oost-Europa, geloof ik. In Belarus staat één Eurovisie-gerelateerd nummer in de Spotify top 50: niet The Code, ook niet Europapa, maar Ome Robertquote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:24 schreef Nashipeer het volgende:
Uit deze Redditpost met de titel "Many non-ESC songs from this year's artists on Poland's Viral 50":
https://www.reddit.com/r/(...)is_years_artists_on/
[..]
Als een soort anti-Nederland complot of iets?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Jane het volgende:
De politie is niet gebeld omdat het voorval zo ernstig was, maar om anderen ervan te overtuigen dát het ernstig genoeg was voor DSQ. Daar ben ik wel van overtuigd. Misschien hadden ze het nodig om dat 'unanieme besluit' te nemen, o.i.d.
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als een soort anti-Nederland complot of iets?
Nou ja, ik geloof niet dat de politie erbij gehaald is met als reden om hem dan makkelijker uit te kunnen sluiten, als ware het een soort 'mooi, we hebben iets om hem weg te krijgen!'-actiequote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Politie kwam er toch bij omdat die vrouw aangifte had gedaan. Overigens staat ze in dat filmpje na 2x te zijn weggeduwd nog te klappen ook
Dat is wel interessant aan de reactie van de EBU, ze hebben nog niet één keer aangegeven dat er geen afspraken waren om niet te filmen, wat de AVROTROS/zijn advocaat wel benoemen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.
En aangezien het hier niet gaat om de beelden van de show zelf is een mogelijke standpunt dat de weigering de productie van de show zou schaden heel zwak.
Bambi, Nemo en nog iemand (?) hebben zelfs geweigerd om een deel van de actual live familie show te doen zonder enige consequentie (ook een harde contractbreuk).
Het zou wat zijn als een productiemedewerker ze het podium op zou proberen te trekken voor de vlaggenparade om zo de contractuele afspraak af te dwingen.
Ergens in dit topic gedeeld toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:43 schreef Troel het volgende:
[..]
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?
Tenzij de EBU diep door het stof gaat kan je als Nederland volgende keer eigenlijk niet meedoen. Ik vrees alleen dat de rest van Europa daar over een jaar geen traan om zal laten. Tegen die tijd is Joostgate oud nieuws en hebben ze gewoon weer zin in een feestje.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID.![]()
![]()
![]()
Leg me ajb geen woorden in de mond.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?quote:
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Jane het volgende:
[..]
Leg me ajb geen woorden in de mond.
Toen ik gisteren dat filmpje van die Gabe bekeek, viel me weer op hoe vreemd de tijdlijn was. Het komt over alsof de EBU enorm gezwalkt heeft vanaf het punt dat Joost nog gewoon meedeed met de vlaggenparade, via NL mag ook niet eens meedoen met stemmen, tot de uiteindelijke beslissing vlak voor de finale.
Ik weet ook niet wat er zich daar intern allemaal afgespeeld heeft, maar het lijkt er wmb wel op dat degene(n) die NL wilde diskwalificeren wat extra munitie nodig had om het voor elkaar te krijgen. That's all.
Gabe er nog even bij.
Nederland heeft alleen niet voorgelezen in de show, maar zowel jury als publiek hebben gewoon gestemd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.
Dat heb ik t mis.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Troel het volgende:
Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?
Gabe heeft het over de screenshots van alle participerende landen waarin Nederland niet meer tussen staat. Dat was nog voor de DQ. Hij concludeert daaruit dat EBU toen besloten had dat Nederland níét mocht meestemmen. Pas later besloot NL zelf om niet de stemmen zelf kenbaar te maken. De stemmen zijn wel uitgegeven, dat moest Martin O. zelf doen, want tot een boe moment leidde dat voor de eeuwigheid blijft bestaan. Ook daar had de EBU niet op gerekend.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat moment waarop Joost's interactie met zijn fans gefilmd is, ligt sowieso NA het moment van het 'incident'. Het 'incident' vond plaats luttele seconden na het optreden, als hij de stage afkomt en nog volop in de emotie van zijn lied zit, zijn ode aan zijn overleden vader.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik t mis.
In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
Je ziet helemaal niks op dat filmpje. Hij schudt een aantal mensen de hand en maakt bij één iemand een nogal wilde beweging. Kan net zo goed een high-five ofzo zijn geweest.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik t mis.
In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
Volgens mij is dat wel degelijk vóórdat hij de fotografe tegenkomt. Hij komt dan namelijk echt net het podium af. Dan zou die fotografe op het podium hebben moeten staanquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:04 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Dat moment waarop Joost's interactie met zijn fans gefilmd is, ligt sowieso NA het moment van het 'incident'. Het 'incident' vond plaats luttele seconden na het optreden, als hij de stage afkomt en nog volop in de emotie van zijn lied zit, zijn ode aan zijn overleden vader.
Voor de goede orde: dat was zeker niet mijn bedoeling, excuus als het verkeerd over kwamquote:
Nou, niet op het podium, maar wel vlak daarachter. Een plek waar even niemand anders is, dan mensen die daar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je als artiest na je optreden meteen een gang moet maken langs al het publiek voordat je ergens bent waar je tot jezelf kunt komen. Als dat wel zo is, strookt dat ook niet met wat er verteld wordt dat Joost op het moment van het incident nog erg in de diepe emotie van het lied zat. Als hij net langs alle fans is gegaan, zit je eerder in de emotie van euforie omdat je fans razend enthousiast zijn. Dan ga je ook niet moeilijk doen over een cameravrouw die je dan filmt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:11 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Volgens mij is dat wel degelijk vóórdat hij de fotografe tegenkomt. Hij komt dan namelijk echt net het podium af. Dan zou die fotografe op het podium hebben moeten staan
NL heeft wel meegedaan aan stemmen, alleen hebben we niet zelf de 12 punten live doorgegeven. Dat mocht Martin doen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:
[..]
Achteraf ook goede zet geweest dus van Nikkie de Jager.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:59 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Gabe heeft het over de screenshots van alle participerende landen waarin Nederland niet meer tussen staat. Dat was nog voor de DQ. Hij concludeert daaruit dat EBU toen besloten had dat Nederland níét mocht meestemmen. Pas later besloot NL zelf om niet de stemmen zelf kenbaar te maken. De stemmen zijn wel uitgegeven, dat moest Martin O. zelf doen, want tot een boe moment leidde dat voor de eeuwigheid blijft bestaan. Ook daar had de EBU niet op gerekend.
Weet niet of iemand er meer over kan vertellen, maar dit is ook zoals ik het zie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:20 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Nou, niet op het podium, maar wel vlak daarachter. Een plek waar even niemand anders is, dan mensen die daar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je als artiest na je optreden meteen een gang moet maken langs al het publiek voordat je ergens bent waar je tot jezelf kunt komen. Als dat wel zo is, strookt dat ook niet met wat er verteld wordt dat Joost op het moment van het incident nog erg in de diepe emotie van het lied zat. Als hij net langs alle fans is gegaan, zit je eerder in de emotie van euforie omdat je fans razend enthousiast zijn. Dan ga je ook niet moeilijk doen over een cameravrouw die je dan filmt.
Dat bericht over vlag maakte me aan het huilen. Het voelde als een opluchting.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:23 schreef d_elise het volgende:
Jongens, een week geleden hadden we nog even 5 minuten hoop toen bekend werd dat de vlag weer naast de kleedkamer hing. Om vervolgens een paar minuten later het officiële bericht van DQ te krijgen 🥲 Het voelt als gister maar tegelijkertijd als 2 jaar geleden.
Mwah. Had hem nog steeds gewoon liever in de finale gezien.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Gemiste kans inderdaad....en des te lekkerder voor ons
Nee, helemaal geen “complot” oid.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Volgens mij gingen ze wel daar eerst het trapje af, ik denk dat er zo ook een manier was om terug te komen bij de greenroom? Bij de vlaggenparade ging ook iedereen vanaf die kant terug.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Weet niet of iemand er meer over kan vertellen, maar dit is ook zoals ik het zie.
Ik denk ook niet dat je van podium meteen tussen de fans komt, want je gaat letterlijk achter de grote schermen en daar zitten geen fans. Ik denk dat de fotografe daar stond en niet pas bij een stuk nadat Joost al door een horde fans is geweest.
Edit: Nope, moet beter kijken, hij loopt letterlijk van podium af, dus dan moet hierna nog iets gebeurd zijn, want dit zijn allemaal fans geen fotografen toch?
Zou mij niet verbazen dat de overdreven reactie en de DQ puur was om te laten zien van "kijk wij doen wel wat als het nodig is, maar bij Israël is er gewoon niks aan het handje". Dat is dan wel flink backfired.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Nee, helemaal geen “complot” oid.
Intussen zijn we een week verder en weten inmiddels dat de situatie achter de schermen vorige week volledig uit de controle was. EBU slaagde er niet in (en deed er niks aan) om de boel op orde te krijgen.
De emmer was al vol en het voorval van Joost zou best dat laatste druppel kunnen zijn dat een enorme reactie heeft veroorzaakt, wellicht een paniekreactie als poging om de boel weer onder de controle te krijgen. Om IETS te doen.
Opeenvolging van de acties rondom dit op vrijdag en zaterdag laat zien dat het een grote paniekwarboel was.
Toen wist ik wel hoe Roda-fans zich gevoeld hebben na die premature pitch-invasion jaquote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:23 schreef d_elise het volgende:
Jongens, een week geleden hadden we nog even 5 minuten hoop toen bekend werd dat de vlag weer naast de kleedkamer hing. Om vervolgens een paar minuten later het officiële bericht van DQ te krijgen 🥲 Het voelt als gister maar tegelijkertijd als 2 jaar geleden.
Goed puntquote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
De meest neutrale observatie die je kunt doen is dat, ondanks al hun regels en reglementen, de EBU helemaal geen draaiboek had liggen voor een situatie waarin een deelnemer tussen semi en finale gediskwalificeerd zou worden.
Dit getuige het feit dat ze niet wisten wat ze met de stemstatus van het land aan moesten, ze de stemming van de rest of the world moesten uitstellen, etc.
Je zou denken dat ze daardoor juist voorzichtiger te werk zouden gaan en er alles aan zouden doen om de boel zonder DSQ op te lossen. Precies dat maakt het zo bizar dat het er op lijkt dat ze daar volstrekt niet toe bereid leken, terwijl het incident zelf eigenlijk weinig om het lijf had, volgens iedereen behalve de EBU zelf. En eigenlijk geeft zelfs de EBU dat laatste toe, aangezien ze zich moeten beroepen op hun 'zero-tolerance'-policy. Als een deelnemer iemand tegen de grond gemept had o.i.d. had je dat niet eens hoeven te doen.
Wel symbolisch voor het liedje van Joost Klein, da's ook een emotionele roller coaster van drie minuten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Rebel- het volgende:
[..]
Dat bericht over vlag maakte me aan het huilen. Het voelde als een opluchting.
Duurde 3 minuten
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:16 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-europese-hitlijsten
quote:Kleins pan-Europese happy hardcore-hit
Dit is de belangrijkste reden dat ik denk dat Avrotros een eventuele rechtszaak tegen de EBU zonder veel moeite gaat winnen. Helemaal als de zaak geseponeerd wordt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
De meest neutrale observatie die je kunt doen is dat, ondanks al hun regels en reglementen, de EBU helemaal geen draaiboek had liggen voor een situatie waarin een deelnemer tussen semi en finale gediskwalificeerd zou worden.
Dit getuige het feit dat ze niet wisten wat ze met de stemstatus van het land aan moesten, ze de stemming van de rest of the world moesten uitstellen, etc.
Je zou denken dat ze daardoor juist voorzichtiger te werk zouden gaan en er alles aan zouden doen om de boel zonder DSQ op te lossen. Precies dat maakt het zo bizar dat het er op lijkt dat ze daar volstrekt niet toe bereid leken, terwijl het incident zelf eigenlijk weinig om het lijf had, volgens iedereen behalve de EBU zelf. En eigenlijk geeft zelfs de EBU dat laatste toe, aangezien ze zich moeten beroepen op hun 'zero-tolerance'-policy. Als een deelnemer iemand tegen de grond gemept had o.i.d. had je dat niet eens hoeven te doen.
Het is weleens voorgekomen ergens in de jaren ‘00 dat Servië zich terugtrok tussen de deadline voor het inzenden van de liedjes en het ESF zelf. Dat is toen op dezelfde wijze opgelost, met wel stemmen maar niet meedoen. Wat dat betreft moet dit altijd wel de logische uitkomst zijn geweest, maar op het moment dat zo’n probleem zich voordoet op een moment dat er veel chaos en stress is, zal niet iedereen de regels in zijn hoofd hebben.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
Het hele pad dat hij loopt vanaf het moment dat hij van het podium stapt staat op camera, elke 2-3 meter staat een bewaker.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 12:11 schreef blackswangreen het volgende:
Volgens mij is dat wel degelijk vóórdat hij de fotografe tegenkomt. Hij komt dan namelijk echt net het podium af. Dan zou die fotografe op het podium hebben moeten staan
Welke?quote:
De eerste (van de Albino sports twitter).quote:Op zaterdag 18 mei 2024 16:39 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Welke?Zo zie je maar weer dat echt niet veel te vertrouwen is.
Excuus voor quoten uit het vorige topic.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:30 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Maar nog iets: waar is ome Cornald?
Niemand had hem uitgenodigd aan een praatprogramma tafel afgelopen week? Hij zal niet gaan praten over het voorval, maar ben heel benieuwd naar zijn kijk naar de test van de situatie (die ik wel kan invullen)
Is dat echt het account van zijn label of is het een fanaccount?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:05 schreef Cee het volgende:
[..]
De eerste (van de Albino sports twitter).
Fan account overduidelijkquote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Is dat echt het account van zijn label of is het een fanaccount?
Goooo Cornaldquote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:18 schreef dolfg het volgende:
[..]
Excuus voor quoten uit het vorige topic.
Maar ik kan jullie naar aanleiding van deze vraag zeggen dat Cornald tot op de dag van vandaag echt ziedend is.
Of dat er ook voor zorgt dat hij nu even uit de publiciteit blijft weet ik niet zeker, maar dat lijkt me wel verklaarbaar gezien de zaak in Zweden.
Dat is heel mooi om te lezen, maar hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:18 schreef dolfg het volgende:
[..]
Maar ik kan jullie naar aanleiding van deze vraag zeggen dat Cornald tot op de dag van vandaag echt ziedend is.
Of dat er ook voor zorgt dat hij nu even uit de publiciteit blijft weet ik niet zeker, maar dat lijkt me wel verklaarbaar gezien de zaak in Zweden.
Hoe meten ze dat eigenlijk in België? Krijgen ze extra data van Spotify en Youtube ofzo, want daar zie je alleen de charts voor heel België.quote:
Geen idee, misschien gebaseerd op de combinatie land/taal die mensen hebben ingegeven in de app?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoe meten ze dat eigenlijk in België? Krijgen ze extra data van Spotify en Youtube ofzo, want daar zie je alleen de charts voor heel België.
Misschien is die ultratop alleen op radio-speeltijd.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hoe meten ze dat eigenlijk in België? Krijgen ze extra data van Spotify en Youtube ofzo, want daar zie je alleen de charts voor heel België.
Eigenlijk hetzelfde zoals in Nederland.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:20 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
quote:Wat is Ultratop?
Ultratop is een organisatie, ontstaan op initiatief van de Belgische muziekindustrie, vertegenwoordigd door BRMA. Omdat Ultratop door de muziekindustrie zelf wordt gepatroneerd, is het de enige officiële Belgische hitparade. De Belgische hitparade is gebaseerd op de in de winkels verkochte geluidsdragers, gekochte downloads (sinds 2006), streamingcijfers en airplay (sinds 2016 voor de singles chart, sinds 2017 voor de albums chart).
Hoe worden de charts gemaakt?
Wekelijks worden de fysieke verkopen verzameld van een selectie van onafhankelijke verkopers, webshops en ketens. Daarnaast worden ook de aantallen van de download- en streamingplatforms en airplay (Radiomonitor) dagelijks verwerkt. Wekelijks wordt de berekening op woensdagavond afgesloten. De gegevens resulteren in een Vlaamse en een Franstalige versie van de Ultratoplijsten.
https://www.ultratop.be/nl/ultratop.asp
Kan ik me goed voorstellen, het voelt zo unfair aan.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:18 schreef dolfg het volgende:
[..]
Ik blijf me gewoon iedere keer verbazen, echt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:38 schreef Za het volgende:
In Estland Joost op 1, met 3 nummers in de top 50 vindt niemand fantastisch?
Indien mijn posts hier ongewenst zijn laat het dan gewoon weten.
Vind ik ook, en in het Nederlands, Fries (beetje Duits) ook nogquote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:40 schreef yvonne het volgende:
Ik blijf me gewoon iedere keer verbazen, echt.
Is toch ook ongelooflijk.
Het blijft toch een raar land he. Twee helften met een andere taal, een andere smaak, een andere economie, en verder ook weinig affiniteit met elkaar.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Geen idee, misschien gebaseerd op de combinatie land/taal die mensen hebben ingegeven in de app?
Dat heet sprakeloos zijn. Ergens geen woorden voor hebben. Dat hij dit voor elkaar krijgt is ongekend.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:38 schreef Za het volgende:
In Estland Joost op 1, met 4 nummers in de top 50 vindt niemand bijzonder?
Indien mijn posts hier ongewenst zijn laat het dan gewoon weten.
Ik hoop het écht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:43 schreef Za het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Joost morgen gaat optreden, de aanname is van wel, en heel veel mensen zullen blij zijn hem te zien, vooral wanneer hij lekker in goede doen is.
Maar misschien is het te snel, en start hij Juni pas met optredens.
Hij heeft al vaker gezegd dat optreden ook een soort therapie voor hem is, dus ik denk dat het zeker nu wel gaat helpen. En misschien wordt de drempel alleen maar groter als hij het uit blijft stellen, al kan ik me heel goed voorstellen dat hij er heel erg tegenop ziet. Als hij er morgen is, ben ik wel benieuwd of hij Europapa doet of zegt "dat doet nu nog teveel pijn"quote:Op zaterdag 18 mei 2024 18:43 schreef Za het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Joost morgen gaat optreden, de aanname is van wel, en heel veel mensen zullen blij zijn hem te zien, vooral wanneer hij lekker in goede doen is.
Maar misschien is het te snel, en start hij Juni pas met optredens.
Ik kan beamen (heb een betrouwbare bron) dat hij echt genoeg media-aanvragen binnen krijgt maar ook veel haatmails enzo. Dus hij kiest even voor zichzelf. Zou ik ook doen in zijn situatie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 17:18 schreef dolfg het volgende:
[..]
Nah kom opquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik bedacht me ineens waarom het 'gevoel' rondom joost me zo bekend voorkomt en zo Nederlands aanvoelt. Het is een beetje zoals (stomme vergelijking maar toch) bij Pim Fortuyn ook iemand die op winst stond en ineens niet mee mocht/kon doen door de acties van een derde partij.
Ik wil hier disquificatie niet gelijk trekken met moord, maar heel veel van het gevoel omtrent dit gebeuren is de Nederlander niet vreemd.
Ik snap de laatste weken steeds beter waarom deze gast weg werd gestuurd als delegatieleider.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:31 schreef Dave het volgende:
“Vriend” van het buitenlandse reacties topic Jan Bors is niet blij met gabe’s filmpje
[ x ]
Die man is helemaal gek geworden joh. En het lijkt erop dat Joost Klein dit bij hem heeft veroorzaakt, daarvoor was hij volgens mij redelijk normaal. Joost laat niemand onberoerdquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik snap de laatste weken steeds beter waarom deze gast weg werd gestuurd als delegatieleider.
Zit Jan Bors niet in de Tsjechische en Luxemburgse commissie? Of ben ik in de war met iemand anders?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:31 schreef Dave het volgende:
“Vriend” van het buitenlandse reacties topic Jan Bors is niet blij met gabe’s filmpje
[ x ]
Zeg ik toch ook maar het sentiment eromheen als in dat je eigenlijk het gevoel hebt dat hij gewonnen zou hebben maar dat je dat nooit kunt weten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nah kom opvergeleken met moord is dit maar een domme liedjes show hoor
Dat voelt voor mij heel anders, al speelt ook een rol dat ik het ESF al stom vond. Ik ben ervan overtuigd dat het goedkomt met Joost en denk dat hij nu groter is geworden dan wanneer hij mee had gedaan in de finale. Al vind ik het natuurlijk voor hem heel verdrietig dat zijn droom niet uit is gekomen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik bedacht me ineens waarom het 'gevoel' rondom joost me zo bekend voorkomt en zo Nederlands aanvoelt. Het is een beetje zoals (stomme vergelijking maar toch) bij Pim Fortuyn ook iemand die op winst stond en ineens niet mee mocht/kon doen door de acties van een derde partij.
Ik wil hier disquificatie niet gelijk trekken met moord, maar heel veel van het gevoel omtrent dit gebeuren is de Nederlander niet vreemd.
Echt bizar, was altijd best interessant om naar hem te luisteren, maar hij is echt helemaal de weg kwijt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die man is helemaal gek geworden joh. En het lijkt erop dat Joost Klein dit bij hem heeft veroorzaakt, daarvoor was hij volgens mij redelijk normaal. Joost laat niemand onberoerd
Medelijden met de artiesten die onder zijn leiding vielen in zijn tijd als HoDquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:31 schreef Dave het volgende:
[ x ]
Tsjechië, daar ging hij met ruzie weg.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Zit Jan Bors niet in de Tsjechische en Luxemburgse commissie? Of ben ik in de war met iemand anders?
Oh wtfquote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:43 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit jaar ook in de commissie van Luxemburg
Paar maanden geleden was hij al de meest bizarre dingen aan het twitteren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Die man is helemaal gek geworden joh. En het lijkt erop dat Joost Klein dit bij hem heeft veroorzaakt, daarvoor was hij volgens mij redelijk normaal. Joost laat niemand onberoerd
Hij had op een gegeven moment een AI-interview met Joost. Ik heb het niet bekeken, maar toen dacht ik al: wat ben je allemaal aan het doen joh. Hij had echt een ongezonde obsessie met hem.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:21 schreef Cee het volgende:
[..]
Paar maanden geleden was hij al de meest bizarre dingen aan het twitteren.
Hij had ook door dat iets met Joost views en likes oplevert. Wat dat betreft past hij wel mooi in het straatje van de EBU: Joost uitmelken maar hem voor de rest cancelen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:23 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Hij had op een gegeven moment een AI-interview met Joost. Ik heb het niet bekeken, maar toen dacht ik al: wat ben je allemaal aan het doen joh. Hij had echt een ongezonde obsessie met hem.
Nu al benieuwd of ze hem ook niet meer bij dat meest bekeken Youtube overzicht laten zien.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Hij had ook door dat iets met Joost views en likes oplevert. Wat dat betreft past hij wel mooi in het straatje van de EBU: Joost uitmelken maar hem voor de rest cancelen.
Dat is toch fascinerend he. Joost weet hoe het internet werkt, hoe social media werken. In plaats van dat ze van hem leren, want hij is er duidelijk beter in dan Eurovisie zelf en weet hoe hij zich moet marketen, gooien ze hem eruit omdat hij te recalcitrant is. Zo ongelooflijk dom.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:26 schreef d_elise het volgende:
[..]
Hij had ook door dat iets met Joost views en likes oplevert. Wat dat betreft past hij wel mooi in het straatje van de EBU: Joost uitmelken maar hem voor de rest cancelen.
Op dit moment zou het me verbazen als ze hem wél laten zien. Aan de andere kant: willen ze nog een keer dat hun comments vol met steun aan Joost staan? Alhoewel, dat gaat waarschijnlijk sowieso wel gebeuren, of ze hem nou in het overzicht betrekken of nietquote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nu al benieuwd of ze hem ook niet meer bij dat meest bekeken Youtube overzicht laten zien.
Dit, ja. En ook gewoon niet doorhebben dat deze beslissing enorm op ze zou backfiren. Of misschien hadden ze het wel door en kon het ze niets schelen, maar dat geloof ik gewoon niet. Echt pure domheid en arrogantie.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is toch fascinerend he. Joost weet hoe het internet werkt, hoe social media werken. In plaats van dat ze van hem leren, want hij is er duidelijk beter in dan Eurovisie zelf en weet hoe hij zich moet marketen, gooien ze hem eruit omdat hij te recalcitrant is. Zo ongelooflijk dom.
Nee hij is eruit gegooid omdat hij een telefoon uit een vrouw haar handen heeft geslagen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is toch fascinerend he. Joost weet hoe het internet werkt, hoe social media werken. In plaats van dat ze van hem leren, want hij is er duidelijk beter in dan Eurovisie zelf en weet hoe hij zich moet marketen, gooien ze hem eruit omdat hij te recalcitrant is. Zo ongelooflijk dom.
Er was niks stuk toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hij is eruit gegooid omdat hij een telefoon uit een vrouw haar handen heeft geslagen.
Een gebaar is het niet geweest, een handgebaar van wegwezen is niet strafbaar.
Aanraken of een bezit wegslaan met schade tot gevolg wel.
En ja beelden zijn er niet denk ik. Lijkt me lastig van een vernielde telefoon.
Je maakt er zelf van dat die telefoon vernield is. Daar is voorlopig helemaal geen sprake van.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Nee hij is eruit gegooid omdat hij een telefoon uit een vrouw haar handen heeft geslagen.
Hopelijk geen no phones policyquote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:17 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat Joost zichzelf bij elkaar weet te rapen en morgen de hele moederse zooi op zijn kop zet in Enschede. En al die (extra) pers mag waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 nummers foto's maken voor het podium dus laat hem er maar meteen vol inknallen en zich onderdompelen in de steun en liefde van het publiek.
Maar nog steeds mooi dat Joost in de viral top 50 staat daar. Dan wordt het nummer toch besproken en gedeeld binnen de VS en in deze lijst staan zorgt er ook weer voor dat meer mensen dit horen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Aran weet niet wat de viral top 50 betekent. Die gaat niet om aantal streams.
Niemand heeft gezegd dat de telefoon uit de handen is geslagen.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Ja eerlijk gezegd, die viral top zegt mij helemaal niks. Die is totaal random. Je hebt wel gelijk dat als je er eenmaal instaat het misschien voor wat aandacht zorgt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar nog steeds mooi dat Joost in de viral top 50 staat daar. Dan wordt het nummer toch besproken en gedeeld binnen de VS en in deze lijst staan zorgt er ook weer voor dat meer mensen dit horen.
Z'n advocaat zei geloof ik dat er geen apparatuur is gesneuveld?quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:52 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Niemand heeft gezegd dat de telefoon uit de handen is geslagen.
Ondertussen op het hoofdkantoor van de EBU:quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Greys het volgende:
Hopelijk wordt het lied net zo'n Tiktok gebeuren als Arcade en Snap.
[ x ]
Het failliet van hun social media-beleid: de artiest die er niet aan wilde meewerken is de enige die viral gaatquote:Op zaterdag 18 mei 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ondertussen op het hoofdkantoor van de EBU:
[ afbeelding ]
Ik vind het eveneens een vreemde vergelijking, tegelijkertijd, onderschat ik de symbolische waarde van iets niet.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:17 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat Joost zichzelf bij elkaar weet te rapen en morgen de hele moederse zooi op zijn kop zet in Enschede. En al die (extra) pers mag waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 nummers foto's maken voor het podium dus laat hem er maar meteen vol inknallen en zich onderdompelen in de steun en liefde van het publiek.
met zangquote:
Ik belde vandaag met een goede kennis in Canada en hoewel hij totaal niet naar Eurovisie kijkt begon hij direct over Joost en zijn nummer enzo want in het nieuws. Dus ja, hij is groter wereld nieuws dan de winnaar. Dat zie je nu ook terug in de streams gelukkig. Laten we hopen voor hem, want ik gun het enorm, dat het hem veel gaat opleveren.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Fakenews.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:
[..]
Joost heeft volgend weekend zelfs een optreden in Canada! Maar dat stond voor Eurovisie al vast geloof ik. Maar misschien helpt het z'n populariteit daar nog meer.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:10 schreef nik4ever het volgende:
[..]
Ik belde vandaag met een goede kennis in Canada en hoewel hij totaal niet naar Eurovisie kijkt begon hij direct over Joost en zijn nummer enzo want in het nieuws. Dus ja, hij is groter wereld nieuws dan de winnaar. Dat zie je nu ook terug in de streams gelukkig. Laten we hopen voor hem, want ik gun het enorm, dat het hem veel gaat opleveren.
Nee joh, niet mee doen volgend jaar. Ik heb een beter idee. We richten Europapa Songfestival op en we nodigen daar wat artiesten uit zoals käärijä (die is ook echt misbruikt dit jaar!) en nog wat leuke artiesten.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Ik zag trouwens wel dat de organisatie van de ESC250 heeft aangegeven dat Europapa gewoon mee mag doen. Dus als dit sentiment zich nog even doorzet, wat ik wel verwacht, zeker als de uitkomst van de zaak heel erg mee blijkt te vallen, maakt Joost misschien wel een goede kans voor de nummer 1 positie.
In de politie-verklaringen wordt gezegd dat er geen fysiek contact is geweest. Dat betekent niet dat er geen telefoon kan zijn gevallen, maar het betekent wel dat hij niemand heeft aangeraakt.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:
[..]
ESC250 is een jaarlijkse top-250 van Eurovisieliedjes en een fan-initiatief.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:58 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Nee joh, niet mee doen volgend jaar. Ik heb een beter idee. We richten Europapa Songfestival op en we nodigen daar wat artiesten uit zoals käärijä (die is ook echt misbruikt dit jaar!) en nog wat leuke artiesten.
Veel leuker!
Klopt. Schuld is één van de vereisten voor strafbaarheid. Bij delicten als bedreiging, mishandeling, vernieling of beschadiging is zelfs een vorm van opzet vereist.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 23:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
In de politie-verklaringen wordt gezegd dat er geen fysiek contact is geweest. Dat betekent niet dat er geen telefoon kan zijn gevallen, maar het betekent wel dat hij niemand heeft aangeraakt.
Daarnaast is de verklaring van de advocaat helemaal niet raar. Want wat iedereen hier wel erg gemakkelijk vergeet is dat een misdaad niet alleen bestaat uit een daad, maar ook uit wil tot die daad en schuld.
Ohja, even door elkaar gehaald. Thnx. Desalniettemin ben ik nog steeds voor een Europapa Songfestivalquote:Op zondag 19 mei 2024 00:19 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
ESC250 is een jaarlijkse top-250 van Eurovisieliedjes en een fan-initiatief.
It's worth the wait.... Ja, ik weet dat dit vooral chauvinisme is maar om na al die heisa, en al die liedjes en performances, Joost op nr1 te zien doet mijn hart bonzen met trots.quote:
Ik had Spanje echt niet zo hoog verwacht …quote:Op zondag 19 mei 2024 00:39 schreef nik4ever het volgende:
[..]
It's worth the wait.... Ja, ik weet dat dit vooral chauvinisme is maar om na al die heisa, en al die liedjes en performances, Joost op nr1 te zien doet mijn hart bonzen met trots.
Hmm na haar EIC performance en hoe de zaal erop reageerde schoot ze bij mij ook omhoog. Het liedje en haar empathie-factor was hoger dan gedacht bij het Eurovisie publiek.quote:Op zondag 19 mei 2024 01:01 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Ik had Spanje echt niet zo hoog verwacht …
Wat boeit hun hetquote:Op zondag 19 mei 2024 01:39 schreef Evenstar het volgende:
Man wat moet de EBU balen ondertussee. Zullen het nooit toegeven, maar die balen echt wel hoor. Dit hadden ze zo heerlijk kunnen uitmelken als ze normaal hadden gedaan. Nu kunnen ze er HELEMAAL niks mee, omdat zij ervoor hebben gekozen om te doen alsof Joost nooit heeft bestaan
MONEY! Het enige wat hen interesseert is geld... Als ze Joost niet zo hadden onderschat en Morocon Oil niet zo hadden overschat, hadden ze een een slaatje mee kunnen pikken. Logica is voor sommigen moeilijk blijkbaar.quote:
Ben je nou serieus?quote:
Iets met karmaquote:Op zondag 19 mei 2024 01:39 schreef Evenstar het volgende:
Man wat moet de EBU balen ondertussee. Zullen het nooit toegeven, maar die balen echt wel hoor. Dit hadden ze zo heerlijk kunnen uitmelken als ze normaal hadden gedaan. Nu kunnen ze er HELEMAAL niks mee, omdat zij ervoor hebben gekozen om te doen alsof Joost nooit heeft bestaan
Gewoon al 108000 video's https://www.tiktok.com/music/Europapa-7339957727203756034quote:Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Greys het volgende:
[ x ]
quote:Een van de gekste ervaringen voor Indy was toen bekende artiesten als Joost Klein, Madonna en Sam Smith zijn dansvideo's opmerkten. Joost Klein ontdekte hem op TikTok, waarna ze samenwerkten aan verschillende shows. Afgelopen zomer kreeg Indy zelfs de kans om de choreografie voor de festivalshow uit te werken en stond hij zij aan zij met Joost Klein op Pukkelpop. "Hoe ben ik in hemelsnaam van mijn thuisstudio naar zo'n groot podium beland? Crazy! Dat is de kracht van het internet," glimlacht hij. Bron
Vanuit het officiële Eurovision-account is het ook al dagen bijzonder stil op de sociale media.quote:Op zondag 19 mei 2024 02:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Wat boeit het hun?
EBU heeft laten zien dat alles om geld draait. Ze deden belachelijk veel met social media. Alle artiesten moeten maar gepast en ongepast gefilmd worden om maar iets te kunnen posten. Nu gaat er één van "hun" artiesten belachelijk hard viraal, als misschien wel nooit van te voren, en ze kunnen er niks mee. Helemaal niks op Instagram, X, TikTok. De hoeveelheid clicks, views een (indirecte) inkomsten die ze hier door missen zal echt wel even pijn doen
... lol wat boeit het hun. Dit is juist wat hun boeit. Geld. Clicks. Views. Aandacht.
Oja absoluut. Laat AVROTROS maar een Muziekfeest op het Plein XXL programmeren op de avond van de finale van Eurovision 2025 en live uitzenden. Met Joost als hoofdact.quote:Op zondag 19 mei 2024 00:31 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ohja, even door elkaar gehaald. Thnx. Desalniettemin ben ik nog steeds voor een Europapa Songfestival
You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all of the timequote:
quote:
Ja, bijzonder wel. Normaal proberen ze de hype rond de winnaar/finale/Eurovisie week zo lang mogelijk levend te houden. Je zou je bijna afvragen of er wellicht wat incidentjes zijn geweest.quote:Op zondag 19 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Vanuit het officiële Eurovision-account is het ook al dagen bijzonder stil op de sociale media.
Ik ken het Zweedse recht niet maar las ergens een column waarin de theorie werd onderbouwd dat Joost door de organisatie is gebruikt als zondebok, om de aandacht af te leiden van die drukte rond de Israëlische delegatie/zangeres. Het lijkt gewoon een vieze misbruik van macht.quote:Op zaterdag 18 mei 2024 20:37 schreef quirina het volgende:
Ik vind het akkefietje sowieso overdreven hoor.maar in Zweden zijn ze strenger dan hier.
En werd hij in de finale tussen twee zangeressen uit Israël gezet: Luxemburg en Israël, alle drie op ‘ongunstige’ plekken voor de winst (vier t/m zes).quote:Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ken het Zweedse recht niet maar las ergens een column waarin de theorie werd onderbouwd dat Joost door de organisatie is gebruikt als zondebok, om de aandacht af te leiden van die drukte rond de Israëlische delegatie/zangeres. Het lijkt gewoon een vieze misbruik van macht.
Ik weet niet of Marko van Baby Lasagna onder een label werkt, het zou me niet verbazen als ie er ook geen heeft.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Was Joost eigenlijk ook de enige artiest zonder platenlabel op het songfestival?
Lijkt mij niet inderdaadquote:Op zondag 19 mei 2024 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
En werd hij in de finale tussen twee zangeressen uit Israël gezet: Luxemburg en Israël, alle drie op ‘ongunstige’ plekken voor de winst (vier t/m zes).
Toeval?
Voor Tantu is het ook lekker vermoed ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet inderdaad
Liggen de rechten van Europapa trouwens volledig bij Joost? Hij doet alles in eigen beheer, toch? Dan is Spotify wel goed voor zijn portemonnee
Volgens mij is Bambie Thug ook independent artist.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Was Joost eigenlijk ook de enige artiest zonder platenlabel op het songfestival?
* GotC draait nog maar keertje Europapaquote:Op zondag 19 mei 2024 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Lijkt mij niet inderdaad
Liggen de rechten van Europapa trouwens volledig bij Joost? Hij doet alles in eigen beheer, toch? Dan is Spotify wel goed voor zijn portemonnee
Ik vond de opmerking van @Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:21 schreef ESFfan het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZIJnsJgh8/
Joost is groter dan eurovision op tiktok
Die Luxemburgse griet was volgens mij 'toevallig' naast Israel ook de enige die het wel begreep dat hij gediskwalificeerd was. Was meteen klaar met haar en dat liedjequote:Op zondag 19 mei 2024 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
En werd hij in de finale tussen twee zangeressen uit Israël gezet: Luxemburg en Israël, alle drie op ‘ongunstige’ plekken voor de winst (vier t/m zes).
Toeval?
Die Luxemburgse is in Jeruzalem geboren.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die Luxemburgse griet was volgens mij 'toevallig' naast Israel ook de enige die het wel begreep dat hij gediskwalificeerd was. Was meteen klaar met haar en dat liedje
Terwijl Nederland ook al geklaagd had en we beelden hadden van hoe ze Joost aan het filmen waren. En toen de kleedkamers maar helemaal direct naast elkaar.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Toeval?
Fuck de EBUquote:Op zondag 19 mei 2024 11:06 schreef Em31 het volgende:
[..]
Terwijl Nederland ook al geklaagd had en we beelden hadden van hoe ze Joost aan het filmen waren. En toen de kleedkamers maar helemaal direct naast elkaar.
Ik vind dit leuk!quote:Op zondag 19 mei 2024 00:39 schreef nik4ever het volgende:
[..]
It's worth the wait.... Ja, ik weet dat dit vooral chauvinisme is maar om na al die heisa, en al die liedjes en performances, Joost op nr1 te zien doet mijn hart bonzen met trots.
Ik ook!quote:Op zondag 19 mei 2024 10:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond de opmerking van @:Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.
12 Points wereld tourquote:Op zondag 19 mei 2024 11:08 schreef PinkLow het volgende:
[..]
Ik vind dit leuk!
Wel begin ik mij af te vragen of dit succes ook zo groot zou zijn als hij wel mee mocht doen in de finale.
Desalniettemin Joost en team zijn gewoon hier duidelijk de winnaars van het hele songfestival gebeuren (sorry Nemo ♡)
Als de uitspraak er straks is en het is voor iedereen bekend dat het incident niks voorstelde. Dan komt Joost gewoon met zijn 12 points wereld tour (u las het hier als eerst)
Overal reageren mensen ook alleen maar met Joost enz. Laat Nemo toch lekker met rust denk ik dan.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:15 schreef GotC het volgende:
Ah ik vind het idd wel sneu voor Nemo. De winst wordt compleet overschaduwd door alle ellende.
quote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef GotC het volgende:
We zochten trouwens al een jaar naar een naam voor ons (felblauwe) VW camperbusje.
We hebben ‘m Joost genoemd haha![]()
Joost het Kleine camperbusje
En wat te denken van de enorm slechte reclame die ze door dit succes krijgen...quote:Op zondag 19 mei 2024 02:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Wat boeit het hun?
EBU heeft laten zien dat alles om geld draait. Ze deden belachelijk veel met social media. Alle artiesten moeten maar gepast en ongepast gefilmd worden om maar iets te kunnen posten. Nu gaat er één van "hun" artiesten belachelijk hard viraal, als misschien wel nooit van te voren, en ze kunnen er niks mee. Helemaal niks op Instagram, X, TikTok. De hoeveelheid clicks, views een (indirecte) inkomsten die ze hier door missen zal echt wel even pijn doen
... lol wat boeit het hun. Dit is juist wat hun boeit. Geld. Clicks. Views. Aandacht.
Dat is dus het voornaamste probleem, dat iedereen Nemo zo met rust laat, in plaats van dat de ESF-winnaar in het centrum van de aandacht wordt gezet.quote:Op zondag 19 mei 2024 11:17 schreef Ama het volgende:
[..]
Overal reageren mensen ook alleen maar met Joost enz. Laat Nemo toch lekker met rust denk ik dan.
De inkomstenbron van ebu is echt niet wat Instagram en TikTok of X accountjes. Daar verdien je echt gewoon bijna niks mee. Verdienen doe je met deals en die doen ze niet eens. Die sociale media is gewoon voor kijkcijfers.quote:Op zondag 19 mei 2024 02:08 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ben je nou serieus?
Wat boeit het hun?
🎙️quote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef GotC het volgende:
We zochten trouwens al een jaar naar een naam voor ons (felblauwe) VW camperbusje.
Die Nemo zingt prachtig maar het is natuurlijk verder gewoon een saai nummer wat vooral over hem zelf gaat en zijn interne struggles en doorbrakenquote:Op zondag 19 mei 2024 11:59 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat is dus het voornaamste probleem, dat iedereen Nemo zo met rust laat, in plaats van dat de ESF-winnaar in het centrum van de aandacht wordt gezet.
Henquote:Op zondag 19 mei 2024 12:22 schreef Molo het volgende:
[..]
Die Nemo zingt prachtig maar het is natuurlijk verder gewoon een saai nummer wat vooral over hem zelf gaat en zijn interne struggles en doorbraken
Stuk minder interessant. Qua zang, bizar goed, die komt er als artiest zeker gericht op wat ouder publiek echt wel. Zeker in Zwitserland zelf
Het is niet afgezegd, dus moet wel toch? Benieuwd naar de beelden.quote:
Misschien dat ie ipv een SHOUT OUT TO THE BOOKMAKERS nu SHOUTOUT TO MY LAWYER roept hahahaquote:Op zondag 19 mei 2024 12:48 schreef d_elise het volgende:
Zou ook wel een giller zijn als hij gewoon zijn optreden doet zonder er iets over te zeggen 😂 Al denk ik van niet, ik denk ook wel dat hij misschien emotioneel is. Maar ik denk niet dat hij op het incident zelf ingaat.
Pics or it didn't happenquote:Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef GotC het volgende:
Wel anonieme fotoquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef GotC het volgende:
[..]Echt de Joostkleur!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.💙
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
quote:Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef GotC het volgende:
[..]
Wel anonieme fotoMaar dit was paar weken geleden in Denemarken.
Wat extreem tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Dit denk ik ookquote:Op zondag 19 mei 2024 12:48 schreef d_elise het volgende:
Zou ook wel een giller zijn als hij gewoon zijn optreden doet zonder er iets over te zeggen 😂 Al denk ik van niet, ik denk ook wel dat hij misschien emotioneel is. Maar ik denk niet dat hij op het incident zelf ingaat.
Lijkt me duidelijk dat dit de Arcade/Snap-kant uitgaat, en wat gun ik 'm dit.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:47 schreef Greys het volgende:
@:hole1988 en @:Em31 bedankt voor de linkjes en aantallen.
[ x ]
Nee. Want producer's choice.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Toeval?
Ik ontvolg alles Eurovisie als ze business as usual spelen.quote:Op zondag 19 mei 2024 10:49 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vond de opmerking van @:Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.
Als je dan zo nodig moet 'hun'.quote:
Nadat ik het nummer voor het eerst zag en hoorde wist ik al dat het fenomenaal was en/of zou worden. Ben een halve punker maar het trof me op alle gebieden. En het werd alleen maar mooier. Deze maand was historisch.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:26 schreef Andromache het volgende:
Wat maakt deze man los in de wereld? Net filmpje gezien van mijn stiefdochter die met de hele klas danst en zingt op dit nummer. Eén jongetje had puntschouders gemaakt van blauw karton.![]()
![]()
Hij had nooit gewonnen. Of in ieder geval, lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk. Qua exposure is dit scenario zo ongeveer het beste wat had kunnen gebeuren (er vanuit gaande dat ie nix spannends gedaan heeft).quote:Op zondag 19 mei 2024 14:39 schreef Arcee het volgende:
Hoe jammer blijft het dat we nooit zullen weten wat Europapa los had gemaakt als het in de finale mee had gedaan en had gewonnen?
La noia heeft 153k https://www.tiktok.com/music/la-noia-7332673742952630274?_r=1quote:Op zondag 19 mei 2024 13:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat dit de Arcade/Snap-kant uitgaat, en wat gun ik 'm dit.
Alleen al voor het feit dat de EBU m zo hard wil weggummen en ze daar qua populariteit zichzelf alleen maar belachelijk mee maken. Ze kunnen er in de toekomst niet omheen...
Hoe leuk ik Joost als artiest ook vind.. ik denk niet dat hij had gewonnen tbh.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:39 schreef Arcee het volgende:
Hoe jammer blijft het dat we nooit zullen weten wat Europapa los had gemaakt als het in de finale mee had gedaan en had gewonnen?
Wat mij opvalt is dat EBU nul aandacht ooit heeft besteed aan Snap, 1 van de grootste ESF successen wereldwijd.quote:Op zondag 19 mei 2024 13:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk dat dit de Arcade/Snap-kant uitgaat, en wat gun ik 'm dit.
Alleen al voor het feit dat de EBU m zo hard wil weggummen en ze daar qua populariteit zichzelf alleen maar belachelijk mee maken. Ze kunnen er in de toekomst niet omheen...
quote:Op zondag 19 mei 2024 14:49 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Hij had nooit gewonnen. Of in ieder geval, lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk.
Ik weet niet of hij gewonnen had, had gekund, maar feit blijft dat ik had gewild dat hij in de finale had meegedaan en dat is ons ontstolen.quote:Op zondag 19 mei 2024 14:52 schreef Ama het volgende:
[..]
Hoe leuk ik Joost als artiest ook vind.. ik denk niet dat hij had gewonnen tbh.Maar hij had wel denk ik top 3 kunnen halen.
Dat wel ja, maar dat weegt niet op tegen deelname aan de finale, wat mij betreft. Vooral het gevoel dat we hierquote:Qua exposure is dit scenario zo ongeveer het beste wat had kunnen gebeuren (er vanuit gaande dat ie nix spannends gedaan heeft).
quote:Op zondag 19 mei 2024 15:08 schreef Bladergroen het volgende:
Over royalties gesproken, die solidariteit, mooi om te zien[ afbeelding ]
Eens, maar dan puur dat hem die kans ontnomen is.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:05 schreef Arcee het volgende:
Dat wel ja, maar dat weegt niet op tegen deelname aan de finale, wat mij betreft. Vooral het gevoel dat we hier op FOK! echt weken/maanden naar die finale hebben toegewerkt en dat die ons door de neus geboord is vind ik zuur.
Ik hoop dat er niet al te veel (buitenlandse) pers is of dat ze in ieder geval op afstand worden gehouden. Wel echt knap van hem dat hij er waarschijnlijk gewoon staat, hoop dat het hem goed doet!quote:
Die uitspraak heeft hier niks mee te maken.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:21 schreef Poepz0r het volgende:
Blijf erbij dat het vooropgezet spel is geweest. Vanuit de EBU of vanuit Joost.
Ik vergeet zijn uitspraak niet tegenover Aran VOOR de start van de halve finale; Na vanavond zijn jullie van mij af.
Ik betwijfel het. Ook gezien het feit we nog nul bewijs hebben gezien, radiostilte en hij wel op het feest van het festival was. Hij mocht gewoon niet winnen.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Die uitspraak heeft hier niks mee te maken.Dat heeft er gewoon mee te maken dat hij voor het songfestival ook niet zo boeiend was voor de pers en dat bevalt hem wel.
Oke dan betwijfel je het.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Ook gezien het feit we nog nul bewijs hebben gezien, radiostilte en hij wel op het feest van het festival was. Hij mocht gewoon niet winnen.
Ergens had ik gehoopt dat het een no-phones optreden zou worden, ik zie het enorm gehyped worden op soc.media, ook internationaal.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef silverevlis het volgende:
Volgens de Stentor arriveert Joost naar verwachting aan het begin van de avond in Enschede, dus het is nog even afwachten.
Ik hoop zó dat hij er gaat staan!
no-phones op een festival? Hoe zie je dat voor je?quote:Op zondag 19 mei 2024 15:37 schreef Sandrie het volgende:
[..]
Ergens had ik gehoopt dat het een no-phones optreden zou worden, ik zie het enorm gehyped worden op soc.media, ook internationaal.
van die zakjes dat je wel je scherm kan zien maar de camera achter een zwart plakding zitquote:Op zondag 19 mei 2024 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
no-phones op een festival? Hoe zie je dat voor je?
Hij staat er ‘gewoon’ denk ik.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef silverevlis het volgende:
Volgens de Stentor arriveert Joost naar verwachting aan het begin van de avond in Enschede, dus het is nog even afwachten.
Wanneer hij een claim gaat neerleggen straks, zou het niet handig zijn wanneer hij een week later alweer staat op te treden.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef silverevlis het volgende:
Ik vind dit topic inmiddels wel een hoop “ik hoop wel dat de pers niet x of y doet” en “ik hoop dat hij niet knakt”.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:55 schreef Andromache het volgende:
Misschien moet 'ie eens met Syb van der Ploeg gaan praten over extreme aandacht in korte tijd als artiest. Die is er om die reden even helemaal mee genokt in 2003 na 6 jaar op de toppen van de roem lopen. Ik zou het erg vinden als Joost hiervan knakt maar misschien doe ik hem dan tekort.
Dat is te doen bij gewone optredens voor een paar honderd man, maar niet op een festival met tig bezoekers. Dat lijkt me ook niet wenselijk, de meeste bezoekers maken vaak wel een paar foto's.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:48 schreef Nizno het volgende:
[..]
van die zakjes dat je wel je scherm kan zien maar de camera achter een zwart plakding zit
Hij is toch gewoon geboekt? Bovendien, dit is z'n werk, hij en de mensen om hem heen moeten hiervan leven.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:53 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer hij een claim gaat neerleggen straks, zou het niet handig zijn wanneer hij een week later alweer staat op te treden.
Niet, dat snap ik 😊quote:Op zondag 19 mei 2024 15:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
no-phones op een festival? Hoe zie je dat voor je?
Hij had zich ook gekwalificeerd voor het ESF, er een jaar naartoe geleefd, alles tot in detail overdacht en voorbereid, het was zijn grote droom, hij was waanzinnig happy in de Semi Final.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:01 schreef blackswangreen het volgende:
Hij is toch gewoon geboekt? Bovendien, dit is z'n werk, hij en de mensen om hem heen moeten hiervan leven.
Hij hoeft de pers niet te woord te staan. Hij is daar voor een optreden. Hij is daar voor zijn publiek. Dat is zijn wereld. De pers mag er getuige van zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:20 schreef Za het volgende:
[..]
Hij had zich ook gekwalificeerd voor het ESF, er een jaar naartoe geleefd, alles tot in detail overdacht en voorbereid, het was zijn grote droom, hij was waanzinnig happy in de Semi Final.
En dan er uitgewerkt worden om een voorval van niks, die machteloosheid is denk ik gekmakend, geen enkel bericht van hem ook ergens.
Ondertussen rijst zijn ster over de wereld.
Zijn absentie maakt het ergens dramatischer, en mogelijk heeft hij ook gewoon even rust nodig.
Nog niet optreden vergroot het effect, zijn succes gaat gewoon door, publiek juicht en springt immers al bij slechts een video van hem.
Ik zou een mix van machteloos en woedend zijn in zijn geval, en deze lui juridisch aanpakken waar ik kon, maar die negatieve energie wil hij misschien niet. Indien hij het wel doet, en zijn advocaat sorteerde recent al een beetje voor op een gemoedstoestand ten gevolge van dit, dan gaat hij er niet staan, maar straks zijn tour doen eind juni.
Vanavond weer heel veel druk op hem, met verslaggevers van weet ik waar, het is een misschien een beetje veel een week na dato.
Ik denk zelf ook dat hij dit soort optredens meer dan prima aan kan. Tuurlijk is het even een drempeltje over met zo'n eerste optreden na dit alles *gebaart weids* maar hij weet echt wel door de afgelopen week dat het een uitgelaten warm bad zal worden en dan is hij de drempel maar mooi over.quote:Op zondag 19 mei 2024 15:57 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik vind dit topic inmiddels wel een hoop “ik hoop wel dat de pers niet x of y doet” en “ik hoop dat hij niet knakt”.
Maar misschien denk ik gewoon positief omdat ik geen dingen heb gehoord om zo negatief te denken.
Dat is waar.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:24 schreef Aadrianus het volgende:
Hij hoeft de pers niet te woord te staan. Hij is daar voor een optreden. Hij is daar voor zijn publiek. Dat is zijn wereld. De pers mag er getuige van zijn.
Het feit dat hij naar de ESC afterparty ging met z'n vrienden geeft toch goede hoop?quote:Op zondag 19 mei 2024 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gun hem dat hij het mentaal op orde houdt en geen nieuwe club van 27 word. Hoop dat hij de juiste mensen om hem heen heeft en flyer dan een meeuw blijft!
Dát vond ik heel sterk! Hij had ook op zijn hotelkamer de hele avond en nacht kunnen zitten huilen en voor pampus liggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Het feit dat hij naar de ESC afterparty ging met z'n vrienden geeft toch goede hoop?
Hij ging gewoon met mensen op de foto dus hij wilde in elk geval niet alleen even stiekem kijken.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef silverevlis het volgende:
[..]
Dát vond ik heel sterk! Hij had ook op zijn hotelkamer de hele avond en nacht kunnen zitten huilen en voor pampus liggen.
Nu ging hij naar die afterparty. Weliswaar volledig incognito (ik dacht in eerste instantie dat hij het zelf niet was), maar hij wás er.
Als je geboekt bent al zo'n tijd geleden hoef je het niet nogmaals te bevestigen. Dan is er al een getekende bevestiging van tijdens het boeken.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:47 schreef Za het volgende:
In alle berichtgeving staat dit, of woorden van gelijke strekking:
"vooralsnog zijn er geen signalen dat het niet doorgaat"
"De grote vraag blijft of hij wel degelijk komt"
Het lijkt me dan dat hij zijn deelname aan het festival tot op heden niet bevestigd noch afgezegd heeft.
True, het zegt m.i. iets over zijn mentale veerkracht. Ik heb er in ieder geval bewondering voor en ben heel benieuwd of hij straks op het podium staat.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Hij ging gewoon met mensen op de foto dus hij wilde in elk geval niet alleen even stiekem kijken.
Er zijn bij de organisatie denk ik ook vraagtekens, gaat het nog wel door na alles wat er gebeurd is.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:48 schreef Greys het volgende:
Als je geboekt bent al zo'n tijd geleden hoef je het niet nogmaals te bevestigen. Dan is er al een getekende bevestiging van tijdens het boeken.
Dus als hij niet afgezegd heeft komt ie vast wel.
Vind ik ook! Ik denk ook wel dat hij het hele avontuur toch nog positief wilde afsluiten. Waarschijnlijk had hij al door dat iedereen behalve de EBU hem steunde en ik kan me dan voorstellen dat hij die liefde wil ontvangen ipv wegkwijnen op zijn hotelkamer, al had ik dat ook goed begrepen. Denk dus dat hij er 'vanavond' gewoon staat!quote:Op zondag 19 mei 2024 16:51 schreef silverevlis het volgende:
[..]
True, het zegt m.i. iets over zijn mentale veerkracht. Ik heb er in ieder geval bewondering voor en ben heel benieuwd of hij straks op het podium staat.
Of misschien hebben ze gewoon geen zin om dat soort dingen met de pers te bespreken. Of misschien maakt de pers het 'extra spannend' in hun stukjes.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:52 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn bij de organisatie denk ik ook vraagtekens, gaat het nog wel door na alles wat er gebeurd is.
Het lijkt alsof er geen contact heeft plaatsgevonden, anders zou er niet steeds staan dat de vraag blijft of hij wel degelijk komt, maar gewoon de bevestiging dat hij er staat.
Dat was een Vlaams projectquote:Op zondag 19 mei 2024 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Groter dan no limits of heeft joost dat punt nog niet bereikt?
Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen. Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.quote:Op zondag 19 mei 2024 16:52 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn bij de organisatie denk ik ook vraagtekens, gaat het nog wel door na alles wat er gebeurd is.
Het lijkt alsof er geen contact heeft plaatsgevonden, anders zou er niet steeds staan dat de vraag blijft of hij wel degelijk komt, maar gewoon de bevestiging dat hij er staat.
Dit dusquote:Op zondag 19 mei 2024 17:28 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen. Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.
Dit is gewoon een rustig gesprek nav de meest recente berichtgeving icm het gebeuren vorige week en het mogelijk neerleggen van een claim.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:28 schreef Aadrianus het volgende:
Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen.
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vraag is of hij de EBU juridisch gaat aanpakken.quote:Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.
Wat een onzin. Sowieso als hij al niet zou komen dan was dat inmiddels al wel duidelijk hoor. Joost is daar gewoon vanavond.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is gewoon een rustig gesprek nav de meest recente berichtgeving icm het gebeuren vorige week en het mogelijk neerleggen van een claim.
[..]
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vraag is of hij de EBU juridisch gaat aanpakken.
Nog maar 2 dagen geleden liet zijn advocaat weten dat hij radeloos was ten gevolge van het handelen van de EBU, dus wanneer je een (miljoenen) claim meent te kunnen neerleggen adviseer je neem ik aan je cliënt niet naar Enschede te gaan, waar hij niet eens de hoofdact is.
Wanneer deze discussie tot persoonlijke aanvallen gaat leiden is dat echt sneu imo.
Met je aan de reeds geboekte optredens houden en mensen niet in de steek laten toont hij zich alleen maar een goed mens en een professionele en betrouwbare artiest. Dat is op geen énkele wijze slecht voor z'n imago of voor z'n zaak. Integendeel zelfs.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is gewoon een rustig gesprek nav de meest recente berichtgeving icm het gebeuren vorige week en het mogelijk neerleggen van een claim.
[..]
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vraag is of hij de EBU juridisch gaat aanpakken.
Nog maar 2 dagen geleden liet zijn advocaat weten dat hij radeloos was ten gevolge van het handelen van de EBU, dus wanneer je een (miljoenen) claim meent te kunnen neerleggen adviseer je neem ik aan je cliënt niet naar Enschede te gaan, waar hij niet eens de hoofdact is.
Wanneer deze discussie tot persoonlijke aanvallen gaat leiden is dat echt sneu imo.
Ja want stel je voor dat iemand verantwoording zou afleggen voor zijn gedrag, dat moeten we niet willen.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:39 schreef Ama het volgende:
Hoop vooral dat dat festival maatregelen heeft genomen om de pers op afstand te houden.
Ik heb niet gezegd dat er een claim ligt, alleen de mogelijkheid dat wanneer zijn advocaat zou menen een dergelijke claim te kunnen neerleggen hij wellicht zou adviseren tegen optredens op korte termijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef Greys het volgende:
Waar komt die miljoenenclaim uit je post eigenlijk vandaan? Ik heb dat bericht gemist denk ik? Die advocaat is er toch voor de zaak die hem in Zweden eventueel boven het hoofd hangt, (nog) niet voor Joost die de EBU aanklaagt? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?
Zou je het hem aanrekenen na alles wat er gebeurd is?quote:Op zondag 19 mei 2024 17:06 schreef Greys het volgende:
Joost lijkt me niet de persoon om al die mensen voor Jan Lul te laten komen vanavond.
Ik denk eerlijk gezegd dat het negatiever op hem zou afstralen als hij nu (op korte termijn) al z'n komende optredens gaat cancelen. Dat hij gewoon naar z'n geboekte optredens gaat toont alleen maar aan dat hij een professional is en bovendien dat hij vindt dat het goed is voor zijn mentale gezondheid. Als er een eventuele zaak komt van Joost tegen de EBU gaat het nakomen van zijn (zakelijke) afspraken echt niet tegen hem werken. Want ook al heeft hij een leuke tijd vanavond, dat gevoel van onrecht zal echt wel lang bij hem blijven.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:01 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat er een claim ligt, alleen de mogelijkheid dat wanneer zijn advocaat zou menen een dergelijke claim te kunnen neerleggen hij wellicht zou adviseren tegen optredens op korte termijn.
Bedrag wat Joost zou kunnen eisen komt van Peter Schouten.
Ja. Wel als het afzeggen op het allerlaatste moment is. Als mensen daar al zijn voor hem.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:
[..]
Zou je het hem aanrekenen na alles wat er gebeurd is?
Maar zo is Joost helemaal niet.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:
[..]
Zou je het hem aanrekenen na alles wat er gebeurd is?
Dat kan iedereen gelukkig van ver aan zien komen dus ik ga ervan uit dat die door beveiliging gewoon op afstand worden gehouden als hij dat niet wil.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:08 schreef Momo het volgende:
Hopelijk staan er niet tientallen journalisten klaar voor hem
Kan Aran zijn nieuwe hardloopschoenen een keer testen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan iedereen gelukkig van ver aan zien komen dus ik ga ervan uit dat die door beveiliging gewoon op afstand worden gehouden als hij dat niet wil.
Misschien dat Aran nog even achter hem aan rent op een parkeerplaats maar Joost is waarschijnlijk toch sneller.
Ik hoop dat ze dat goed geregeld hebben en niet te graag exposure willen hebben voor het festival.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat kan iedereen gelukkig van ver aan zien komen dus ik ga ervan uit dat die door beveiliging gewoon op afstand worden gehouden als hij dat niet wil.
Misschien dat Aran nog even achter hem aan rent op een parkeerplaats maar Joost is waarschijnlijk toch sneller.
De ‘12 points tour’ volgend jaar, toch?;)quote:Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef TheVulture het volgende:
De gedachte aan "Joost de revanche"-campagne van 2025 maakt me een beetje enthousiast
Het zou voor zijn carrière en huidige populariteit heel oerstom zijn om nu af te zeggen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:07 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Wel als het afzeggen op het allerlaatste moment is. Als mensen daar al zijn voor hem.
Dus nee, ik denk niet dat hij dat doet.
Ik zeg niet hoe hij al dan niet is.quote:
Nou, nou, vergeet niet zijn mentale gesteldheid.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja want stel je voor dat iemand verantwoording zou afleggen voor zijn gedrag, dat moeten we niet willen.
Dat zou echt super stom zijn. Opzettelijk schade op de lange termijn voor jezelf veroorzaken zodat Avrotros een hogere claim kan indienen.quote:Op zondag 19 mei 2024 18:01 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat er een claim ligt, alleen de mogelijkheid dat wanneer zijn advocaat zou menen een dergelijke claim te kunnen neerleggen hij wellicht zou adviseren tegen optredens op korte termijn.
Bedrag wat Joost zou kunnen eisen komt van Peter Schouten.
Persoonlijke aanval? Hoezo, ik geef mijn mening, net zoals jij de jouwe geeft. En naar mijn idee ben jij een beetje een non-discussie aan het voeren, met argumenten die nogal vergezocht zijn.quote:Op zondag 19 mei 2024 17:45 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat het juist heel gezond is, na een week lang elk moment in de camera moeten pratenquote:Op zondag 19 mei 2024 19:48 schreef Remco het volgende:
Het is toch eigenlijk bizar dat die jongen nog helemaal niets van zich heeft laten horen sinds vorige week donderdag? Dat helpt ook niet echt mee met de beeldvorming voor mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |