abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 11:10:14 #1
163650 Greys
pi_213603312

Nederland w/
Deelnemer: Joost Klein
Leeftijd: 26 jaar
Social media: Instagram Twitter YouTube TikTok
Titel inzending: Europapa
Taal inzending: Nederlands
Genre inzending: Gabberpop
Schrijvers muziek: Joost, Donnie, Tantu Beats, Paul Elstak, Thijmen Melissant
Schrijvers tekst: Joost, Donnie, Tantu Beats, Tim Haars
Loting: Tweede semi, tweede helft
Selectie methode: Interne selectie op 11 december, nummer presentatie op 29 februari.
quote:
Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024

On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:

‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’

The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.

The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.

Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:

‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’

Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.

Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).

Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.

Die odds waar iedereen het hier de hele dag over heeft vind je hier. w/

Het gekozen nummer Europapa:

Zijn legendarische optreden op het ESF:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 11:10:58 #2
163650 Greys
pi_213603319
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:41 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
The EBU had kunnen delen in deze gloriereis over de wereld. Het had op het ESF af kunnen stralen. Nu wordt de EBU meer en meer die rare organisatie die besloot deze prachtigste promotie ooit voor waar het ESF voor staat te cancelen.
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213603330
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID. o|O :( :( :(
We willen toch gewoon niet meer meedoen volgend jaar. Fuck de EBU!

Overigens moet het ook niet heel fijn zijn om het volgende ESF te organiseren; wat dat betreft is Zwitserland ook niet echt te benijden :D
pi_213603346
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:10 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja! Dat appte ik net nog aan iemand. Het had enórm goed op ze af kunnen stralen. Een lied met Europa in de titel dat vleugels krijgt door het Eurovisie. Wat wil je nog meer. Met een beetje crisismanagement daar ipv de politie bellen had dit enorm goed op ze afgestraald. Maar nu is het tegendeel de realiteit. Eeuwig zonde.
Gemiste kans inderdaad....en des te lekkerder voor ons ;)
pi_213603508
Uit deze Redditpost met de titel "Many non-ESC songs from this year's artists on Poland's Viral 50":

https://www.reddit.com/r/(...)is_years_artists_on/

quote:
19 - Joost - Ome Robert

33 - Baby Lasagna - Don't hate yourself, but don't love yourself too much

36 - Joost - Buurman Uit Berlijin

41 - Bambie Thung - Tsunami (11:11)

43 - Joost - Friesenjung

48 - Joost - Droom Groot

50 - Joost - Wachtmuziek
Ik denk dat hij dit op de Turquoise Loper zei:
quote:
Joost saying he likes a Polish potato song = stonks
pi_213603515
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:27 schreef Aadrianus het volgende: [..] Als iemand een wapen op je richt, mag je dat ook wegduwen. Voor Joost voelde die camera op dat moment net zo ingrijpend, want tegen gemaakte afspraken in. Als je dan nog de moeite genomen hebt om twee keer te vragen of de ander wil stoppen met filmen, en daar wordt niet op gereageerd, dan is wegduwen eigenlijk nog de enige optie. Hij heeft de camera niet uit haar handen geslagen, alleen verhinderd dat ze hem nog kon filmen. Hij kon ook niet terug het podium op. Het is niet erger dan AvroTros heeft laten lijken. Het wordt alleen maar duidelijker dat EBU van een enorm klein mugje een gigantische olifant heeft gemaakt. Wat daar in godsnaam de reden van is, daar kunnen we alleen maar naar gissen, want EBU verschuilt zich achter contracten en regelgeving.
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.
En aangezien het hier niet gaat om de beelden van de show zelf is een mogelijke standpunt dat de weigering de productie van de show zou schaden heel zwak.

Bambi, Nemo en nog iemand (?) hebben zelfs geweigerd om een deel van de actual live familie show te doen zonder enige consequentie (ook een harde contractbreuk).
Het zou wat zijn als een productiemedewerker ze het podium op zou proberen te trekken voor de vlaggenparade om zo de contractuele afspraak af te dwingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sandrie op 18-05-2024 11:30:55 (Edit) ]
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:25:54 #7
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_213603516
De politie is niet gebeld omdat het voorval zo ernstig was, maar om anderen ervan te overtuigen dát het ernstig genoeg was voor DSQ. Daar ben ik wel van overtuigd. Misschien hadden ze het nodig om dat 'unanieme besluit' te nemen, o.i.d.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_213603542
Politie kwam er toch bij omdat die vrouw aangifte had gedaan. Overigens staat ze in dat filmpje na 2x te zijn weggeduwd nog te klappen ook :')
pi_213603561
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:24 schreef Nashipeer het volgende:
Uit deze Redditpost met de titel "Many non-ESC songs from this year's artists on Poland's Viral 50":

https://www.reddit.com/r/(...)is_years_artists_on/
[..]

Ome Robert is nogal viraal aan het gaan in Oost-Europa, geloof ik. In Belarus staat één Eurovisie-gerelateerd nummer in de Spotify top 50: niet The Code, ook niet Europapa, maar Ome Robert :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 mei 2024 @ 11:31:11 #10
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_213603587
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Jane het volgende:
De politie is niet gebeld omdat het voorval zo ernstig was, maar om anderen ervan te overtuigen dát het ernstig genoeg was voor DSQ. Daar ben ik wel van overtuigd. Misschien hadden ze het nodig om dat 'unanieme besluit' te nemen, o.i.d.
Als een soort anti-Nederland complot of iets? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_213603676
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:31 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 mei 2024 @ 11:42:43 #12
284411 crew  heywoodu
pi_213603734
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:39 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Door de term complot doe je alsof het een rare gedachte is dat ze de politie erbij haalden om hem te kunnen uitsluiten... wat helemaal geen rare gedachte is. Je belt toch niet de politie voor zoiets minimaals, in het ergste geval heeft hij haar telefoon uit haar hand geslagen. Op school moest je dan vroeger even bij de conciërge langs en nablijven.
Nou ja, ik geloof niet dat de politie erbij gehaald is met als reden om hem dan makkelijker uit te kunnen sluiten, als ware het een soort 'mooi, we hebben iets om hem weg te krijgen!'-actie :P

Dat staat verder los van of het wel of niet overdreven was om de politie erbij te halen, want op basis van de nog altijd geringe informatie die we hebben lijkt me dat nog altijd overdreven ja :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:43:34 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_213603748
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:27 schreef Blues het volgende:
Politie kwam er toch bij omdat die vrouw aangifte had gedaan. Overigens staat ze in dat filmpje na 2x te zijn weggeduwd nog te klappen ook :')
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213603756
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:25 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Wat men vergeet is dat het filmen en publiceren, ook al is het contractueel bepaald, nog steeds niet mag zonder consent. De wet gaat altijd voor. Vooral niet als men duidelijk zegt: nee, NU niet. Partijen kunnen dan zeker achteraf discussiëren of de contractuele bepalingen zijn geschaad, maar op het moment zelf mag de content volgens mij niet worden afgedwongen of genegeerd. Lichaamsintegriteit gaat altijd voor.
En aangezien het hier niet gaat om de beelden van de show zelf is een mogelijke standpunt dat de weigering de productie van de show zou schaden heel zwak.

Bambi, Nemo en nog iemand (?) hebben zelfs geweigerd om een deel van de actual live familie show te doen zonder enige consequentie (ook een harde contractbreuk).
Het zou wat zijn als een productiemedewerker ze het podium op zou proberen te trekken voor de vlaggenparade om zo de contractuele afspraak af te dwingen.
Dat is wel interessant aan de reactie van de EBU, ze hebben nog niet één keer aangegeven dat er geen afspraken waren om niet te filmen, wat de AVROTROS/zijn advocaat wel benoemen.
pi_213603787
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:43 schreef Troel het volgende:

[..]
Wacht even. Is het moment eindelijk op film gedeeld?
Ergens in dit topic gedeeld toch?
pi_213603797
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 10:55 schreef Andromache het volgende:
Ik kan dit maar moeilijk loslaten. Ik heb behoefte aan een fulminerende Avrotrosbaas. Ik wil Joost zien spreken. Ik wil een EBU die op de knieën gaat voor Nederland en eerherstel doet (Joost mag in Zwitserland optreden?). Ik wil GERECHTIGHEID. o|O :( :( :(
Tenzij de EBU diep door het stof gaat kan je als Nederland volgende keer eigenlijk niet meedoen. Ik vrees alleen dat de rest van Europa daar over een jaar geen traan om zal laten. Tegen die tijd is Joostgate oud nieuws en hebben ze gewoon weer zin in een feestje.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:11 #17
1986 Jane
pi_213603828
quote:

[..]
Leg me ajb geen woorden in de mond.

Toen ik gisteren dat filmpje van die Gabe bekeek, viel me weer op hoe vreemd de tijdlijn was. Het komt over alsof de EBU enorm gezwalkt heeft vanaf het punt dat Joost nog gewoon meedeed met de vlaggenparade, via NL mag ook niet eens meedoen met stemmen, tot de uiteindelijke beslissing vlak voor de finale om (alleen) onze act te diskwalificeren.

Ik weet ook niet wat er zich daar intern allemaal afgespeeld heeft, maar het lijkt er wmb wel op dat degene(n) die NL wilde(n) diskwalificeren wat extra munitie nodig had(den) om het voor elkaar te krijgen. That's all.

Gabe er nog even bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 18-05-2024 12:21:23 ]
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:49:26 #18
35189 Troel
scherp en bot
pi_213603831
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:46 schreef Blues het volgende:

[..]
Ergens in dit topic gedeeld toch?
Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:50:10 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_213603839
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Toen ik gisteren dat filmpje van die Gabe bekeek, viel me weer op hoe vreemd de tijdlijn was. Het komt over alsof de EBU enorm gezwalkt heeft vanaf het punt dat Joost nog gewoon meedeed met de vlaggenparade, via NL mag ook niet eens meedoen met stemmen, tot de uiteindelijke beslissing vlak voor de finale.

Ik weet ook niet wat er zich daar intern allemaal afgespeeld heeft, maar het lijkt er wmb wel op dat degene(n) die NL wilde diskwalificeren wat extra munitie nodig had om het voor elkaar te krijgen. That's all.

Gabe er nog even bij.
Maar NL mocht wel meedoen met stemmen. NL koos er voor dit niet te doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_213603869
twitter

Ook al zo leuk.
Ben hier voor het songfestivalforum.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 11:53:22 #21
1986 Jane
pi_213603882
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:50 schreef Troel het volgende:

[..]
Nederland heeft alleen niet voorgelezen in de show, maar zowel jury als publiek hebben gewoon gestemd.
Maar Gabe heeft het er over dat op een bepaald moment op vrijdagmiddag het standpunt blijkbaar was dat NL met de 'rest of de world' mee zou moeten stemmen en dus niet als deelnemer. En dat ook onze jury als het ware 'gediskwalificeerd' zou worden dus.
pi_213603905
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Troel het volgende:

Bedoel je niet het filmpje waar hij handen schudt met fans? Dat is nog buiten backstage en is niet waar het incident plaatsvond toch?
Dat heb ik t mis.

In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
pi_213603937
quote:

[..]
Gabe heeft het over de screenshots van alle participerende landen waarin Nederland niet meer tussen staat. Dat was nog voor de DQ. Hij concludeert daaruit dat EBU toen besloten had dat Nederland níét mocht meestemmen. Pas later besloot NL zelf om niet de stemmen zelf kenbaar te maken. De stemmen zijn wel uitgegeven, dat moest Martin O. zelf doen, want tot een boe moment leidde dat voor de eeuwigheid blijft bestaan. Ook daar had de EBU niet op gerekend.
pi_213603972
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat heb ik t mis.

In dat filmpje maakt hij ook 2x een flinke afwerende beweging naar iemand die hem fimt toch?
Dat moment waarop Joost's interactie met zijn fans gefilmd is, ligt sowieso NA het moment van het 'incident'. Het 'incident' vond plaats luttele seconden na het optreden, als hij de stage afkomt en nog volop in de emotie van zijn lied zit, zijn ode aan zijn overleden vader.
pi_213603991
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat heb ik t mis.

Je ziet helemaal niks op dat filmpje. Hij schudt een aantal mensen de hand en maakt bij één iemand een nogal wilde beweging. Kan net zo goed een high-five ofzo zijn geweest.
pi_213604056
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:04 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Dat moment waarop Joost's interactie met zijn fans gefilmd is, ligt sowieso NA het moment van het 'incident'. Het 'incident' vond plaats luttele seconden na het optreden, als hij de stage afkomt en nog volop in de emotie van zijn lied zit, zijn ode aan zijn overleden vader.
Volgens mij is dat wel degelijk vóórdat hij de fotografe tegenkomt. Hij komt dan namelijk echt net het podium af. Dan zou die fotografe op het podium hebben moeten staan :)
  Eindredactie Sport / Forummod zaterdag 18 mei 2024 @ 12:19:59 #27
284411 crew  heywoodu
pi_213604130
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:49 schreef Jane het volgende:

[..]

Voor de goede orde: dat was zeker niet mijn bedoeling, excuus als het verkeerd over kwam :@
pi_213604137
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:11 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Volgens mij is dat wel degelijk vóórdat hij de fotografe tegenkomt. Hij komt dan namelijk echt net het podium af. Dan zou die fotografe op het podium hebben moeten staan :)
Nou, niet op het podium, maar wel vlak daarachter. Een plek waar even niemand anders is, dan mensen die daar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je als artiest na je optreden meteen een gang moet maken langs al het publiek voordat je ergens bent waar je tot jezelf kunt komen. Als dat wel zo is, strookt dat ook niet met wat er verteld wordt dat Joost op het moment van het incident nog erg in de diepe emotie van het lied zat. Als hij net langs alle fans is gegaan, zit je eerder in de emotie van euforie omdat je fans razend enthousiast zijn. Dan ga je ook niet moeilijk doen over een cameravrouw die je dan filmt.
pi_213604192
Jongens, een week geleden hadden we nog even 5 minuten hoop toen bekend werd dat de vlag weer naast de kleedkamer hing. Om vervolgens een paar minuten later het officiële bericht van DQ te krijgen 🥲 Het voelt als gister maar tegelijkertijd als 2 jaar geleden.
pi_213604258
quote:

[..]
NL heeft wel meegedaan aan stemmen, alleen hebben we niet zelf de 12 punten live doorgegeven. Dat mocht Martin doen.
Onze stemmen zijn wel meegeteld als 1 vd 37 landen.

Maar vrijdagmiddag tijdens het hele circus achter de schermen bleek eerst te zijn besloten om Nederland volledig uit te sluiten, er was een scherm klaargezet (en gepubliceerd) met 36 stemmende landen ipv 37.
En daarna snel weer ingetrokken zonder toelichting.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sandrie op 18-05-2024 12:28:10 (Fix) ]
  zaterdag 18 mei 2024 @ 12:36:50 #31
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213604347
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:59 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Gabe heeft het over de screenshots van alle participerende landen waarin Nederland niet meer tussen staat. Dat was nog voor de DQ. Hij concludeert daaruit dat EBU toen besloten had dat Nederland níét mocht meestemmen. Pas later besloot NL zelf om niet de stemmen zelf kenbaar te maken. De stemmen zijn wel uitgegeven, dat moest Martin O. zelf doen, want tot een boe moment leidde dat voor de eeuwigheid blijft bestaan. Ook daar had de EBU niet op gerekend.
Achteraf ook goede zet geweest dus van Nikkie de Jager.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_213604450
Ja Martin Österdahl heeft die extra aandacht denk ik wel gewaardeerd.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 mei 2024 @ 12:45:46 #33
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_213604469
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:20 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Nou, niet op het podium, maar wel vlak daarachter. Een plek waar even niemand anders is, dan mensen die daar moeten zijn. Ik kan me niet voorstellen dat je als artiest na je optreden meteen een gang moet maken langs al het publiek voordat je ergens bent waar je tot jezelf kunt komen. Als dat wel zo is, strookt dat ook niet met wat er verteld wordt dat Joost op het moment van het incident nog erg in de diepe emotie van het lied zat. Als hij net langs alle fans is gegaan, zit je eerder in de emotie van euforie omdat je fans razend enthousiast zijn. Dan ga je ook niet moeilijk doen over een cameravrouw die je dan filmt.
Weet niet of iemand er meer over kan vertellen, maar dit is ook zoals ik het zie.

Ik denk ook niet dat je van podium meteen tussen de fans komt, want je gaat letterlijk achter de grote schermen en daar zitten geen fans. Ik denk dat de fotografe daar stond en niet pas bij een stuk nadat Joost al door een horde fans is geweest.

Edit: Nope, moet beter kijken, hij loopt letterlijk van podium af _O-, dus dan moet hierna nog iets gebeurd zijn, want dit zijn allemaal fans geen fotografen toch?

[ Bericht 9% gewijzigd door Evenstar op 18-05-2024 12:54:15 ]
pi_213604497
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:23 schreef d_elise het volgende:
Jongens, een week geleden hadden we nog even 5 minuten hoop toen bekend werd dat de vlag weer naast de kleedkamer hing. Om vervolgens een paar minuten later het officiële bericht van DQ te krijgen 🥲 Het voelt als gister maar tegelijkertijd als 2 jaar geleden.
Dat bericht over vlag maakte me aan het huilen. Het voelde als een opluchting.
Duurde 3 minuten |:(
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 12:49:13 #35
163650 Greys
pi_213604498
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 11:12 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Gemiste kans inderdaad....en des te lekkerder voor ons ;)
Mwah. Had hem nog steeds gewoon liever in de finale gezien.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213604503
quote:

[..]
Nee, helemaal geen “complot” oid.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sandrie op 18-05-2024 14:02:37 (.) ]
pi_213604572
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:45 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Weet niet of iemand er meer over kan vertellen, maar dit is ook zoals ik het zie.

Ik denk ook niet dat je van podium meteen tussen de fans komt, want je gaat letterlijk achter de grote schermen en daar zitten geen fans. Ik denk dat de fotografe daar stond en niet pas bij een stuk nadat Joost al door een horde fans is geweest.

Edit: Nope, moet beter kijken, hij loopt letterlijk van podium af _O-, dus dan moet hierna nog iets gebeurd zijn, want dit zijn allemaal fans geen fotografen toch?
Volgens mij gingen ze wel daar eerst het trapje af, ik denk dat er zo ook een manier was om terug te komen bij de greenroom? Bij de vlaggenparade ging ook iedereen vanaf die kant terug.

Podium af tussen fans -> in ruimte door deur waar fotograaf was -> greenroom
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 18 mei 2024 @ 12:55:47 #38
416575 crew  Evenstar
pi_213604582
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Nee, helemaal geen “complot” oid.

Intussen zijn we een week verder en weten inmiddels dat de situatie achter de schermen vorige week volledig uit de controle was. EBU slaagde er niet in (en deed er niks aan) om de boel op orde te krijgen.
De emmer was al vol en het voorval van Joost zou best dat laatste druppel kunnen zijn dat een enorme reactie heeft veroorzaakt, wellicht een paniekreactie als poging om de boel weer onder de controle te krijgen. Om IETS te doen.
Opeenvolging van de acties rondom dit op vrijdag en zaterdag laat zien dat het een grote paniekwarboel was.
Zou mij niet verbazen dat de overdreven reactie en de DQ puur was om te laten zien van "kijk wij doen wel wat als het nodig is, maar bij Israël is er gewoon niks aan het handje". Dat is dan wel flink backfired.

Ik zeg niet dat het zo is gegaan, maar als ik zie hoe de EBU zich gedraagt kan ik het ook niet uitsluiten.
pi_213604684
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:23 schreef d_elise het volgende:
Toen wist ik wel hoe Roda-fans zich gevoeld hebben na die premature pitch-invasion ja :'(
  zaterdag 18 mei 2024 @ 13:04:53 #40
1986 Jane
pi_213604698
De meest neutrale observatie die je kunt doen is dat, ondanks al hun regels en reglementen, de EBU helemaal geen draaiboek had liggen voor een situatie waarin een deelnemer tussen semi en finale gediskwalificeerd zou worden.

Dit getuige het feit dat ze niet wisten wat ze met de stemstatus van het land aan moesten, ze de stemming van de rest of the world moesten uitstellen, etc.

Je zou denken dat ze daardoor juist voorzichtiger te werk zouden gaan en er alles aan zouden doen om de boel zonder DSQ op te lossen. Precies dat maakt het zo bizar dat het er op lijkt dat ze daar volstrekt niet toe bereid leken, terwijl het incident zelf eigenlijk weinig om het lijf had, volgens iedereen behalve de EBU zelf. En eigenlijk geeft zelfs de EBU dat laatste toe, aangezien ze zich moeten beroepen op hun 'zero-tolerance'-policy. Als een deelnemer iemand tegen de grond gemept had o.i.d. had je dat niet eens hoeven te doen.
pi_213604710
Ik wil toch iets positiefs zeggen: Leuk dat onze vriend GJ (Key J) hier de credits krijgt O+

pi_213604824
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 18 mei 2024 @ 13:29:06 #43
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_213604997
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 13:04 schreef Jane het volgende:
De meest neutrale observatie die je kunt doen is dat, ondanks al hun regels en reglementen, de EBU helemaal geen draaiboek had liggen voor een situatie waarin een deelnemer tussen semi en finale gediskwalificeerd zou worden.

Dit getuige het feit dat ze niet wisten wat ze met de stemstatus van het land aan moesten, ze de stemming van de rest of the world moesten uitstellen, etc.

Je zou denken dat ze daardoor juist voorzichtiger te werk zouden gaan en er alles aan zouden doen om de boel zonder DSQ op te lossen. Precies dat maakt het zo bizar dat het er op lijkt dat ze daar volstrekt niet toe bereid leken, terwijl het incident zelf eigenlijk weinig om het lijf had, volgens iedereen behalve de EBU zelf. En eigenlijk geeft zelfs de EBU dat laatste toe, aangezien ze zich moeten beroepen op hun 'zero-tolerance'-policy. Als een deelnemer iemand tegen de grond gemept had o.i.d. had je dat niet eens hoeven te doen.
Goed punt :Y
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 18 mei 2024 @ 13:32:47 #44
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_213605032
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:49 schreef Rebel- het volgende:

[..]
Dat bericht over vlag maakte me aan het huilen. Het voelde als een opluchting.
Duurde 3 minuten |:(
Wel symbolisch voor het liedje van Joost Klein, da's ook een emotionele roller coaster van drie minuten.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 18 mei 2024 @ 13:45:16 #45
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_213605173
quote:
quote:
Kleins pan-Europese happy hardcore-hit
:?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_213605349
quote:

Dit is de belangrijkste reden dat ik denk dat Avrotros een eventuele rechtszaak tegen de EBU zonder veel moeite gaat winnen. Helemaal als de zaak geseponeerd wordt.
pi_213605583
quote:

Het is weleens voorgekomen ergens in de jaren ‘00 dat Servië zich terugtrok tussen de deadline voor het inzenden van de liedjes en het ESF zelf. Dat is toen op dezelfde wijze opgelost, met wel stemmen maar niet meedoen. Wat dat betreft moet dit altijd wel de logische uitkomst zijn geweest, maar op het moment dat zo’n probleem zich voordoet op een moment dat er veel chaos en stress is, zal niet iedereen de regels in zijn hoofd hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_213605765
Wat EBU toch in ieder geval geleerd zou moeten hebben bij dit debacle jaar, is dat het niet meer mogelijk moet zijn om 20 stemmen op 1 kandidaat uit te brengen. Een algoritme dat zegt: sorry u heeft al een stem op deze kandidaat uitgebracht, is toch niet ingewikkeld, lijkt me. Een max van 5 per kandidaat lijkt me een stuk beter. heb je nog 15 stemmen over om over andere kandidaten te verdelen die je de moeite waard vindt. Als de EBU daar iets aan doet heeft de mislukte kaap poging van Israël toch nog iets positiefs opgeleverd. Als Israël al bij de poort was geweigerd, had Joost glansrijk de televote gewonnen. Want die DQ is dan niet rechtstreeks terug te leiden naar Israël. Maar de overall stress waar Joost de dupe van is geworden was er zonder Israël niet geweest.
pi_213606364
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 12:11 schreef blackswangreen het volgende:

Het hele pad dat hij loopt vanaf het moment dat hij van het podium stapt staat op camera, elke 2-3 meter staat een bewaker.
Ook tussen het publiek kan een medewerker of iemand van de pers staan imo om een moment vast te leggen. Dat vlak zal zeer geliefd zijn.

Op de onderste beelden kun je zien hoe hij achter de schermen duikt, met voor zich en achter zich een bewaker, en daar staat ook een vrouw te wachten, onherkenbaar (dus geen probleem lijkt me, lijkt ook meer een artiest), wellicht degene die de beelden nam direct na de optredens, of het is weer een stukje verderop.

twitter

twitter
  ESF Reporter zaterdag 18 mei 2024 @ 16:14:35 #50
87554 Cee
Welluk?
pi_213606475
Hé leuk, mijn filmpje van de preview show.
pi_213606853
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:14 schreef Cee het volgende:
Hé leuk, mijn filmpje van de preview show.
Welke? _O- Zo zie je maar weer dat echt niet veel te vertrouwen is.
  ESF Reporter zaterdag 18 mei 2024 @ 17:05:26 #53
87554 Cee
Welluk?
pi_213607328
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 16:39 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Welke? _O- Zo zie je maar weer dat echt niet veel te vertrouwen is.
De eerste (van de Albino sports twitter). :P
  zaterdag 18 mei 2024 @ 17:18:06 #54
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213607547
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2024 13:30 schreef Sandrie het volgende:

[..]

Maar nog iets: waar is ome Cornald?
Niemand had hem uitgenodigd aan een praatprogramma tafel afgelopen week? Hij zal niet gaan praten over het voorval, maar ben heel benieuwd naar zijn kijk naar de test van de situatie (die ik wel kan invullen)
Excuus voor quoten uit het vorige topic.

Maar ik kan jullie naar aanleiding van deze vraag zeggen dat Cornald tot op de dag van vandaag echt ziedend is.

Of dat er ook voor zorgt dat hij nu even uit de publiciteit blijft weet ik niet zeker, maar dat lijkt me wel verklaarbaar gezien de zaak in Zweden.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213607603
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:05 schreef Cee het volgende:

[..]
De eerste (van de Albino sports twitter). :P
Is dat echt het account van zijn label of is het een fanaccount?
  roze zaterdag 18 mei 2024 @ 18:03:03 #56
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213608097
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:21 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Is dat echt het account van zijn label of is het een fanaccount?
Fan account overduidelijk
Your beauty never ever scared me.
pi_213608107
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 17:18 schreef dolfg het volgende:

[..]

Maar ik kan jullie naar aanleiding van deze vraag zeggen dat Cornald tot op de dag van vandaag echt ziedend is.

Of dat er ook voor zorgt dat hij nu even uit de publiciteit blijft weet ik niet zeker, maar dat lijkt me wel verklaarbaar gezien de zaak in Zweden.
Goooo Cornald *O*

En ja het is sowieso even afwachten, al zullen ze achter de schermen vast niet stilzitten.
pi_213608132
quote:

[..]

Dat is heel mooi om te lezen, maar hoe weet je dat?
pi_213608171
Ik denk dat het Cornald ook wel ingefluisterd is dat het niet verstandig is om op TV te verschijnen als je nogal boos bent. Zo’n welgemeend “Fuck de EBU” is mooi en te begrijpen, maar al vrij meme-waardig, en je wil niet dat het beeld van een ziedende schreeuwer blijft hangen als deze storm weer overgewaaid is.
pi_213608176
twitter
pi_213608285
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:11 schreef Fred_B het volgende:
[ x ]
Hoe meten ze dat eigenlijk in België? Krijgen ze extra data van Spotify en Youtube ofzo, want daar zie je alleen de charts voor heel België.
pi_213608336
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:20 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hoe meten ze dat eigenlijk in België? Krijgen ze extra data van Spotify en Youtube ofzo, want daar zie je alleen de charts voor heel België.
Geen idee, misschien gebaseerd op de combinatie land/taal die mensen hebben ingegeven in de app?
pi_213608340
twitter
  zaterdag 18 mei 2024 @ 18:27:37 #64
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_213608374
quote:

[..]
Misschien is die ultratop alleen op radio-speeltijd.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 18:33:14 #65
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_213608459
quote:

[..]
Eigenlijk hetzelfde zoals in Nederland.

quote:
Wat is Ultratop?

Ultratop is een organisatie, ontstaan op initiatief van de Belgische muziekindustrie, vertegenwoordigd door BRMA. Omdat Ultratop door de muziekindustrie zelf wordt gepatroneerd, is het de enige officiële Belgische hitparade. De Belgische hitparade is gebaseerd op de in de winkels verkochte geluidsdragers, gekochte downloads (sinds 2006), streamingcijfers en airplay (sinds 2016 voor de singles chart, sinds 2017 voor de albums chart).

Hoe worden de charts gemaakt?

Wekelijks worden de fysieke verkopen verzameld van een selectie van onafhankelijke verkopers, webshops en ketens. Daarnaast worden ook de aantallen van de download- en streamingplatforms en airplay (Radiomonitor) dagelijks verwerkt. Wekelijks wordt de berekening op woensdagavond afgesloten. De gegevens resulteren in een Vlaamse en een Franstalige versie van de Ultratoplijsten.

https://www.ultratop.be/nl/ultratop.asp
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 18:37:57 #66
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213608520
quote:

[..]

Kan ik me goed voorstellen, het voelt zo unfair aan.
Hij geeft zich altijd voor 100% voor ESF ( zo komt het wel over )

En wens hem maar sterkte van FOK!.

Want ondank 66876876 semilollige opmerkingen (hier)over hem zijn we stiekem toch wel dol op hem.

We zijn gewoon nog een stel kleuters haha.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_213608521
In Estland Joost op 1, met 4 nummers in de top 50 vindt niemand bijzonder?

Indien mijn posts hier ongewenst zijn laat het dan gewoon weten.
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 18:40:08 #68
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213608554
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:38 schreef Za het volgende:
In Estland Joost op 1, met 3 nummers in de top 50 vindt niemand fantastisch ^) ?

Ik blijf me gewoon iedere keer verbazen, echt.

Is toch ook ongelooflijk.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_213608561
quote:
17s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:40 schreef yvonne het volgende:

Ik blijf me gewoon iedere keer verbazen, echt.

Is toch ook ongelooflijk.
Vind ik ook, en in het Nederlands, Fries (beetje Duits) ook nog :)
pi_213608564
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:24 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Geen idee, misschien gebaseerd op de combinatie land/taal die mensen hebben ingegeven in de app?
Het blijft toch een raar land he. Twee helften met een andere taal, een andere smaak, een andere economie, en verder ook weinig affiniteit met elkaar.
pi_213608581
Ik ben heel benieuwd of Joost morgen gaat optreden, de aanname is van wel, en heel veel mensen zullen blij zijn hem te zien, vooral wanneer hij lekker in goede doen is.

Maar misschien is het te snel, en start hij Juni pas met optredens.
pi_213608586
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:38 schreef Za het volgende:
In Estland Joost op 1, met 4 nummers in de top 50 vindt niemand bijzonder?

Dat heet sprakeloos zijn. Ergens geen woorden voor hebben. Dat hij dit voor elkaar krijgt is ongekend.
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 18:55:22 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213608715
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:43 schreef Za het volgende:
Ik ben heel benieuwd of Joost morgen gaat optreden, de aanname is van wel, en heel veel mensen zullen blij zijn hem te zien, vooral wanneer hij lekker in goede doen is.

Ik hoop het écht.
Ik hoop dat hij vreugde haalt uit een menigte die van hem houdt.

pi_213608821
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 18:43 schreef Za het volgende:

Hij heeft al vaker gezegd dat optreden ook een soort therapie voor hem is, dus ik denk dat het zeker nu wel gaat helpen. En misschien wordt de drempel alleen maar groter als hij het uit blijft stellen, al kan ik me heel goed voorstellen dat hij er heel erg tegenop ziet. Als hij er morgen is, ben ik wel benieuwd of hij Europapa doet of zegt "dat doet nu nog teveel pijn"
pi_213608865
quote:

[..]

Ik kan beamen (heb een betrouwbare bron) dat hij echt genoeg media-aanvragen binnen krijgt maar ook veel haatmails enzo. Dus hij kiest even voor zichzelf. Zou ik ook doen in zijn situatie.
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 19:23:57 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213609014
Ik bedacht me ineens waarom het 'gevoel' rondom joost me zo bekend voorkomt en zo Nederlands aanvoelt. Het is een beetje zoals (stomme vergelijking maar toch) bij Pim Fortuyn ook iemand die op winst stond en ineens niet mee mocht/kon doen door de acties van een derde partij.

Ik wil hier disquificatie niet gelijk trekken met moord, maar heel veel van het gevoel omtrent dit gebeuren is de Nederlander niet vreemd.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_213609039
De diskwalificatie en de manier waarop die gegaan is heeft hem nog populairder gemaakt is mijn indruk
pi_213609095
“Vriend” van het buitenlandse reacties topic Jan Bors is niet blij met gabe’s filmpje

twitter
C’est Davie :o)
pi_213609118
quote:
88s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:23 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik bedacht me ineens waarom het 'gevoel' rondom joost me zo bekend voorkomt en zo Nederlands aanvoelt. Het is een beetje zoals (stomme vergelijking maar toch) bij Pim Fortuyn ook iemand die op winst stond en ineens niet mee mocht/kon doen door de acties van een derde partij.

Ik wil hier disquificatie niet gelijk trekken met moord, maar heel veel van het gevoel omtrent dit gebeuren is de Nederlander niet vreemd.
Nah kom op _O- vergeleken met moord is dit maar een domme liedjes show hoor :D
pi_213609127
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:31 schreef Dave het volgende:
“Vriend” van het buitenlandse reacties topic Jan Bors is niet blij met gabe’s filmpje

[ x ]
Ik snap de laatste weken steeds beter waarom deze gast weg werd gestuurd als delegatieleider. :')
pi_213609188
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ik snap de laatste weken steeds beter waarom deze gast weg werd gestuurd als delegatieleider. :')
Die man is helemaal gek geworden joh. En het lijkt erop dat Joost Klein dit bij hem heeft veroorzaakt, daarvoor was hij volgens mij redelijk normaal. Joost laat niemand onberoerd :')
pi_213609191
quote:

[ x ]
Zit Jan Bors niet in de Tsjechische en Luxemburgse commissie? Of ben ik in de war met iemand anders?
  Moderator zaterdag 18 mei 2024 @ 19:37:54 #83
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213609193
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:33 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nah kom op _O- vergeleken met moord is dit maar een domme liedjes show hoor :D
Zeg ik toch ook maar het sentiment eromheen als in dat je eigenlijk het gevoel hebt dat hij gewonnen zou hebben maar dat je dat nooit kunt weten.
pi_213609213
quote:

Dat voelt voor mij heel anders, al speelt ook een rol dat ik het ESF al stom vond. Ik ben ervan overtuigd dat het goedkomt met Joost en denk dat hij nu groter is geworden dan wanneer hij mee had gedaan in de finale. Al vind ik het natuurlijk voor hem heel verdrietig dat zijn droom niet uit is gekomen.

Dat hij haatmails krijgt zou misschien niet moeten verbazen. Maar jemig, wie is nou zo’n oetlul?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213609227
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Die man is helemaal gek geworden joh. En het lijkt erop dat Joost Klein dit bij hem heeft veroorzaakt, daarvoor was hij volgens mij redelijk normaal. Joost laat niemand onberoerd :')
Echt bizar, was altijd best interessant om naar hem te luisteren, maar hij is echt helemaal de weg kwijt.
pi_213609232
quote:

[ x ]
Medelijden met de artiesten die onder zijn leiding vielen in zijn tijd als HoD
pi_213609235
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Zit Jan Bors niet in de Tsjechische en Luxemburgse commissie? Of ben ik in de war met iemand anders?
Tsjechië, daar ging hij met ruzie weg.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 19:43:46 #88
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213609254
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:41 schreef Em31 het volgende:

[..]
Tsjechië, daar ging hij met ruzie weg.
Dit jaar ook in de commissie van Luxemburg
pi_213609275
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:43 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit jaar ook in de commissie van Luxemburg
Oh wtf :D
pi_213609408
Joost heeft nu evenveel volgers op Tiktok als Eurovisie: 2,9 miljoen.
pi_213609428
twitter
pi_213609663
Ik hoop dat Joost zichzelf bij elkaar weet te rapen en morgen de hele moederse zooi op zijn kop zet in Enschede. En al die (extra) pers mag waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 nummers foto's maken voor het podium dus laat hem er maar meteen vol inknallen en zich onderdompelen in de steun en liefde van het publiek. O+
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  ESF Reporter zaterdag 18 mei 2024 @ 20:21:45 #93
87554 Cee
Welluk?
pi_213609736
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 19:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Paar maanden geleden was hij al de meest bizarre dingen aan het twitteren.
pi_213609747
Over Tiktok gesproken: zijn halve finale-optreden is de best bekeken video op het kanaal van Eurovisie ooit. By far. 26 miljoen keer and counting.
pi_213609760
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:21 schreef Cee het volgende:

[..]
Paar maanden geleden was hij al de meest bizarre dingen aan het twitteren.
Hij had op een gegeven moment een AI-interview met Joost. Ik heb het niet bekeken, maar toen dacht ik al: wat ben je allemaal aan het doen joh. Hij had echt een ongezonde obsessie met hem.
pi_213609788
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:23 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Hij had op een gegeven moment een AI-interview met Joost. Ik heb het niet bekeken, maar toen dacht ik al: wat ben je allemaal aan het doen joh. Hij had echt een ongezonde obsessie met hem.
Hij had ook door dat iets met Joost views en likes oplevert. Wat dat betreft past hij wel mooi in het straatje van de EBU: Joost uitmelken maar hem voor de rest cancelen.
pi_213609816
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:26 schreef d_elise het volgende:

[..]
Hij had ook door dat iets met Joost views en likes oplevert. Wat dat betreft past hij wel mooi in het straatje van de EBU: Joost uitmelken maar hem voor de rest cancelen.
Nu al benieuwd of ze hem ook niet meer bij dat meest bekeken Youtube overzicht laten zien. :')
pi_213609832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:26 schreef d_elise het volgende:

[..]
Dat is toch fascinerend he. Joost weet hoe het internet werkt, hoe social media werken. In plaats van dat ze van hem leren, want hij is er duidelijk beter in dan Eurovisie zelf en weet hoe hij zich moet marketen, gooien ze hem eruit omdat hij te recalcitrant is. Zo ongelooflijk dom.
pi_213609858
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:29 schreef Em31 het volgende:

[..]
Nu al benieuwd of ze hem ook niet meer bij dat meest bekeken Youtube overzicht laten zien. :')
Op dit moment zou het me verbazen als ze hem wél laten zien. Aan de andere kant: willen ze nog een keer dat hun comments vol met steun aan Joost staan? Alhoewel, dat gaat waarschijnlijk sowieso wel gebeuren, of ze hem nou in het overzicht betrekken of niet
pi_213609869
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Dat is toch fascinerend he. Joost weet hoe het internet werkt, hoe social media werken. In plaats van dat ze van hem leren, want hij is er duidelijk beter in dan Eurovisie zelf en weet hoe hij zich moet marketen, gooien ze hem eruit omdat hij te recalcitrant is. Zo ongelooflijk dom.
Dit, ja. En ook gewoon niet doorhebben dat deze beslissing enorm op ze zou backfiren. Of misschien hadden ze het wel door en kon het ze niets schelen, maar dat geloof ik gewoon niet. Echt pure domheid en arrogantie.
pi_213609876
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Nee hij is eruit gegooid omdat hij een telefoon uit een vrouw haar handen heeft geslagen.
Een gebaar is het niet geweest, een handgebaar van wegwezen is niet strafbaar.
Aanraken of een bezit wegslaan met schade tot gevolg wel.
En ja beelden zijn er niet denk ik. Lijkt me lastig van een vernielde telefoon.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 20:35:45 #102
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213609885
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:34 schreef quirina het volgende:

[..]
Nee hij is eruit gegooid omdat hij een telefoon uit een vrouw haar handen heeft geslagen.
Er was niks stuk toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_213609889
Ik vind het ook gek dat de advocaat van Joost ineens alles gaat ontkennen
pi_213609893
Ik zag trouwens wel dat de organisatie van de ESC250 heeft aangegeven dat Europapa gewoon mee mag doen. Dus als dit sentiment zich nog even doorzet, wat ik wel verwacht, zeker als de uitkomst van de zaak heel erg mee blijkt te vallen, maakt Joost misschien wel een goede kans voor de nummer 1 positie.
pi_213609902
Ik vind het akkefietje sowieso overdreven hoor.maar in Zweden zijn ze strenger dan hier.
pi_213610228
quote:

[..]
Je maakt er zelf van dat die telefoon vernield is. Daar is voorlopig helemaal geen sprake van.
pi_213610404
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:17 schreef Felixa het volgende:
Ik hoop dat Joost zichzelf bij elkaar weet te rapen en morgen de hele moederse zooi op zijn kop zet in Enschede. En al die (extra) pers mag waarschijnlijk alleen de eerste 2-3 nummers foto's maken voor het podium dus laat hem er maar meteen vol inknallen en zich onderdompelen in de steun en liefde van het publiek. O+
Hopelijk geen no phones policy ;) Normaal ben ik niet zo van mensen die filmen tijdens een optreden, maar ik ben voor morgen héél benieuwd naar de beelden.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:46:02 #108
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213610797
twitter
pi_213610844
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Aran weet niet wat de viral top 50 betekent. Die gaat niet om aantal streams.
  zaterdag 18 mei 2024 @ 21:51:59 #110
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213610887
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:49 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Aran weet niet wat de viral top 50 betekent. Die gaat niet om aantal streams.
Maar nog steeds mooi dat Joost in de viral top 50 staat daar. Dan wordt het nummer toch besproken en gedeeld binnen de VS en in deze lijst staan zorgt er ook weer voor dat meer mensen dit horen.
pi_213610897
quote:

[..]
Niemand heeft gezegd dat de telefoon uit de handen is geslagen.
Tap tap tap
pi_213610932
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:51 schreef Momo het volgende:

[..]
Maar nog steeds mooi dat Joost in de viral top 50 staat daar. Dan wordt het nummer toch besproken en gedeeld binnen de VS en in deze lijst staan zorgt er ook weer voor dat meer mensen dit horen.
Ja eerlijk gezegd, die viral top zegt mij helemaal niks. Die is totaal random. Je hebt wel gelijk dat als je er eenmaal instaat het misschien voor wat aandacht zorgt.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 21:57:32 #113
163650 Greys
pi_213610958
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:52 schreef CherryLips het volgende:

[..]
Niemand heeft gezegd dat de telefoon uit de handen is geslagen.
Z'n advocaat zei geloof ik dat er geen apparatuur is gesneuveld?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 21:58:15 #114
163650 Greys
pi_213610964
Hopelijk wordt het lied net zo'n Tiktok gebeuren als Arcade en Snap.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213610969
In Azië staat hij ook hoog in al die lijsten, o.a. Japan en Singapore op 3, Maleisië op 4. Maar inderdaad, wat die viral lijsten echt opleveren weet ik ook niet echt.
pi_213610994
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:58 schreef Greys het volgende:

[ x ]
Ondertussen op het hoofdkantoor van de EBU:
pi_213611096
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:01 schreef Em31 het volgende:

[..]
Ondertussen op het hoofdkantoor van de EBU:
[ afbeelding ]
Het failliet van hun social media-beleid: de artiest die er niet aan wilde meewerken is de enige die viral gaat :)
pi_213611420
quote:

Ik vind het eveneens een vreemde vergelijking, tegelijkertijd, onderschat ik de symbolische waarde van iets niet.

Daarnaast het gevoel van onmacht en onterecht handelen.
Het is maar een liedjesfestival, net zoals Sinterklaas een kinderfeest is, en zie hoe al jaren om een fictief personage gevochten wordt.

Iets als het ESF, het sinterklaasfeest, het kerstmaal, en het WK, het zit bij Nederlanders misschien nog wel dieper, want waarde terug tot in de jeugd, dan een politicus. Velen zullen nog weten hoe het Nederlands elftal dertig jaar geleden door een onterechte strafschop (bij wijze van) etc.

Dus dit gaat echt wel diep, spelletje of feestje, alleen is het niet ieders feestje.

Voorlopig gaat het er in de media elke dag over, ook ver buiten Nederland. Dat het voor Joost uiteindelijk best goed heeft uitgepakt staat los van het sentiment over de gebeurtenissen en het gevoel van mensen onterecht iets heel moois misgelopen te hebben.
Sommige mensen zal het rotgevoel puur gaan om Joost, anderen vinden het meer jammer voor zichzelf, of een combi.

Wat mij dan weer ergert is lui die een graantje mee proberen te pikken van deze ellende door de aandacht op zichzelf te vestigen met een ode aan Joost, die duiken opeens overal op :')
  zaterdag 18 mei 2024 @ 22:40:19 #119
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213611447
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:17 schreef Felixa het volgende:
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 18 mei 2024 @ 22:46:32 #120
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213611494
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 22:40 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
met zang

Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_213611772
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 21:46 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Joost wordt een wereldster.
pi_213611804
quote:

[ x ]
Ik belde vandaag met een goede kennis in Canada en hoewel hij totaal niet naar Eurovisie kijkt begon hij direct over Joost en zijn nummer enzo want in het nieuws. Dus ja, hij is groter wereld nieuws dan de winnaar. Dat zie je nu ook terug in de streams gelukkig. Laten we hopen voor hem, want ik gun het enorm, dat het hem veel gaat opleveren.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 18 mei 2024 @ 23:16:21 #123
163650 Greys
pi_213611861
Was een dagje weg dus ben even aan het inhalen en moet nog eea bijlezen maar hadden we deze ook al?

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Admin zaterdag 18 mei 2024 @ 23:17:36 #124
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_213611870
quote:

[..]
Fakenews.

Graag feiten of niks.

pi_213611922
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:10 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ik belde vandaag met een goede kennis in Canada en hoewel hij totaal niet naar Eurovisie kijkt begon hij direct over Joost en zijn nummer enzo want in het nieuws. Dus ja, hij is groter wereld nieuws dan de winnaar. Dat zie je nu ook terug in de streams gelukkig. Laten we hopen voor hem, want ik gun het enorm, dat het hem veel gaat opleveren.
Joost heeft volgend weekend zelfs een optreden in Canada! Maar dat stond voor Eurovisie al vast geloof ik. Maar misschien helpt het z'n populariteit daar nog meer.
pi_213611996
twitter

Vóór de liveshows waren Europapa en La noia constant aan top, met afstand tot de rest. Mooi dat Europapa dat nog steeds voor elkaar weet te krijgen. Maar La noia is flink teruggezakt in dagelijkse streams om een of andere reden.
pi_213612205
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:36 schreef d_elise het volgende:
Ik zag trouwens wel dat de organisatie van de ESC250 heeft aangegeven dat Europapa gewoon mee mag doen. Dus als dit sentiment zich nog even doorzet, wat ik wel verwacht, zeker als de uitkomst van de zaak heel erg mee blijkt te vallen, maakt Joost misschien wel een goede kans voor de nummer 1 positie.
Nee joh, niet mee doen volgend jaar. Ik heb een beter idee. We richten Europapa Songfestival op en we nodigen daar wat artiesten uit zoals käärijä (die is ook echt misbruikt dit jaar!) en nog wat leuke artiesten.

Veel leuker!
pi_213612215
quote:

[..]
In de politie-verklaringen wordt gezegd dat er geen fysiek contact is geweest. Dat betekent niet dat er geen telefoon kan zijn gevallen, maar het betekent wel dat hij niemand heeft aangeraakt.

Daarnaast is de verklaring van de advocaat helemaal niet raar. Want wat iedereen hier wel erg gemakkelijk vergeet is dat een misdaad niet alleen bestaat uit een daad, maar ook uit wil tot die daad en schuld.
pi_213612354
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:58 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Nee joh, niet mee doen volgend jaar. Ik heb een beter idee. We richten Europapa Songfestival op en we nodigen daar wat artiesten uit zoals käärijä (die is ook echt misbruikt dit jaar!) en nog wat leuke artiesten.

Veel leuker!
ESC250 is een jaarlijkse top-250 van Eurovisieliedjes en een fan-initiatief.
pi_213612357
Hij begint nu toch echt uit te lopen :

pi_213612416
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 23:59 schreef HiZ het volgende:

[..]
In de politie-verklaringen wordt gezegd dat er geen fysiek contact is geweest. Dat betekent niet dat er geen telefoon kan zijn gevallen, maar het betekent wel dat hij niemand heeft aangeraakt.

Daarnaast is de verklaring van de advocaat helemaal niet raar. Want wat iedereen hier wel erg gemakkelijk vergeet is dat een misdaad niet alleen bestaat uit een daad, maar ook uit wil tot die daad en schuld.
Klopt. Schuld is één van de vereisten voor strafbaarheid. Bij delicten als bedreiging, mishandeling, vernieling of beschadiging is zelfs een vorm van opzet vereist.
pi_213612444
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:19 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
ESC250 is een jaarlijkse top-250 van Eurovisieliedjes en een fan-initiatief.
Ohja, even door elkaar gehaald. Thnx. Desalniettemin ben ik nog steeds voor een Europapa Songfestival ;)
pi_213612508
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:19 schreef HiZ het volgende:
Hij begint nu toch echt uit te lopen :

It's worth the wait.... Ja, ik weet dat dit vooral chauvinisme is maar om na al die heisa, en al die liedjes en performances, Joost op nr1 te zien doet mijn hart bonzen met trots.
pi_213612609
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:39 schreef nik4ever het volgende:

[..]
It's worth the wait.... Ja, ik weet dat dit vooral chauvinisme is maar om na al die heisa, en al die liedjes en performances, Joost op nr1 te zien doet mijn hart bonzen met trots.
Ik had Spanje echt niet zo hoog verwacht …
pi_213612628
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:01 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ik had Spanje echt niet zo hoog verwacht …
Hmm na haar EIC performance en hoe de zaal erop reageerde schoot ze bij mij ook omhoog. Het liedje en haar empathie-factor was hoger dan gedacht bij het Eurovisie publiek.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 mei 2024 @ 01:39:41 #137
416575 crew  Evenstar
pi_213612799
Man wat moet de EBU balen ondertussee. Zullen het nooit toegeven, maar die balen echt wel hoor. Dit hadden ze zo heerlijk kunnen uitmelken als ze normaal hadden gedaan. Nu kunnen ze er HELEMAAL niks mee, omdat zij ervoor hebben gekozen om te doen alsof Joost nooit heeft bestaan _O-
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 01:54:31 #138
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213612864
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:39 schreef Evenstar het volgende:
Man wat moet de EBU balen ondertussee. Zullen het nooit toegeven, maar die balen echt wel hoor. Dit hadden ze zo heerlijk kunnen uitmelken als ze normaal hadden gedaan. Nu kunnen ze er HELEMAAL niks mee, omdat zij ervoor hebben gekozen om te doen alsof Joost nooit heeft bestaan _O-
Wat boeit hun het
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213612890
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wat boeit hun het
MONEY! Het enige wat hen interesseert is geld... Als ze Joost niet zo hadden onderschat en Morocon Oil niet zo hadden overschat, hadden ze een een slaatje mee kunnen pikken. Logica is voor sommigen moeilijk blijkbaar.
  Moderator / Redactie Sport zondag 19 mei 2024 @ 02:08:00 #140
416575 crew  Evenstar
pi_213612897
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:54 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Wat boeit hun het
Ben je nou serieus?

Wat boeit het hun?

EBU heeft laten zien dat alles om geld draait. Ze deden belachelijk veel met social media. Alle artiesten moeten maar gepast en ongepast gefilmd worden om maar iets te kunnen posten. Nu gaat er één van "hun" artiesten belachelijk hard viraal, als misschien wel nooit van te voren, en ze kunnen er niks mee. Helemaal niks op Instagram, X, TikTok. De hoeveelheid clicks, views een (indirecte) inkomsten die ze hier door missen zal echt wel even pijn doen

... lol wat boeit het hun. Dit is juist wat hun boeit. Geld. Clicks. Views. Aandacht.
  zondag 19 mei 2024 @ 03:44:45 #141
35189 Troel
scherp en bot
pi_213613037
Vergeet ook de macht niet >:)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 19 mei 2024 @ 04:12:50 #142
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213613051
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 01:39 schreef Evenstar het volgende:
Iets met karma :J
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  zondag 19 mei 2024 @ 05:22:29 #143
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213613095
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 04:12 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Iets met karma :J
https://www.instagram.com/reel/C6l_f1bNKfV/?igsh=YmR5b3c3NzdvZDJ4
Karma’s a … :D
pi_213613179
quote:

[ x ]
Gewoon al 108000 video's https://www.tiktok.com/music/Europapa-7339957727203756034
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_213613597
Ik zat wat filmpjes van Indysteps te kijken (sorry @Bosbeetle) en vond deze tof:

tiktok

tiktok

quote:
Een van de gekste ervaringen voor Indy was toen bekende artiesten als Joost Klein, Madonna en Sam Smith zijn dansvideo's opmerkten. Joost Klein ontdekte hem op TikTok, waarna ze samenwerkten aan verschillende shows. Afgelopen zomer kreeg Indy zelfs de kans om de choreografie voor de festivalshow uit te werken en stond hij zij aan zij met Joost Klein op Pukkelpop. "Hoe ben ik in hemelsnaam van mijn thuisstudio naar zo'n groot podium beland? Crazy! Dat is de kracht van het internet," glimlacht hij. Bron

[ Bericht 22% gewijzigd door Claudia_x op 19-05-2024 08:49:37 ]
pi_213613794
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 02:08 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Ben je nou serieus?

Wat boeit het hun?

EBU heeft laten zien dat alles om geld draait. Ze deden belachelijk veel met social media. Alle artiesten moeten maar gepast en ongepast gefilmd worden om maar iets te kunnen posten. Nu gaat er één van "hun" artiesten belachelijk hard viraal, als misschien wel nooit van te voren, en ze kunnen er niks mee. Helemaal niks op Instagram, X, TikTok. De hoeveelheid clicks, views een (indirecte) inkomsten die ze hier door missen zal echt wel even pijn doen

... lol wat boeit het hun. Dit is juist wat hun boeit. Geld. Clicks. Views. Aandacht.
Vanuit het officiële Eurovision-account is het ook al dagen bijzonder stil op de sociale media.
pi_213613827
Blijft voor mij gewoon een charlatan
pi_213613848
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:31 schreef zatoichi het volgende:

[..]
Ohja, even door elkaar gehaald. Thnx. Desalniettemin ben ik nog steeds voor een Europapa Songfestival ;)
Oja absoluut. Laat AVROTROS maar een Muziekfeest op het Plein XXL programmeren op de avond van de finale van Eurovision 2025 en live uitzenden. Met Joost als hoofdact.
pi_213613854
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:59 schreef Loverboii het volgende:
Blijft voor mij gewoon een charlatan
Waarvan akte.
pi_213614027
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarvan akte.
You can fool all the people some of the time and some of the people all the time, but you cannot fool all the people all of the time
:6
pi_213614055
En 't nummer van de dag is... Albino.

pi_213614213
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 09:21 schreef Claudia_x het volgende:
En 't nummer van de dag is... Albino.

:J O+
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 10:05:24 #153
375570 crew  Cyan9
pi_213614314
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 08:55 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Vanuit het officiële Eurovision-account is het ook al dagen bijzonder stil op de sociale media.
Ja, bijzonder wel. Normaal proberen ze de hype rond de winnaar/finale/Eurovisie week zo lang mogelijk levend te houden. Je zou je bijna afvragen of er wellicht wat incidentjes zijn geweest.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 19-05-2024 13:09:41 ]
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213614351
Hoop dat ik niks onwenselijks heb gezegd.
pi_213614448
https://vm.tiktok.com/ZIJnsJgh8/

Joost is groter dan eurovision op tiktok :J
pi_213614459
Was Joost eigenlijk ook de enige artiest zonder platenlabel op het songfestival?
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_213614461
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2024 20:37 schreef quirina het volgende:
Ik vind het akkefietje sowieso overdreven hoor.maar in Zweden zijn ze strenger dan hier.
Ik ken het Zweedse recht niet maar las ergens een column waarin de theorie werd onderbouwd dat Joost door de organisatie is gebruikt als zondebok, om de aandacht af te leiden van die drukte rond de Israëlische delegatie/zangeres. Het lijkt gewoon een vieze misbruik van macht.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:28:16 #158
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213614515
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Ik ken het Zweedse recht niet maar las ergens een column waarin de theorie werd onderbouwd dat Joost door de organisatie is gebruikt als zondebok, om de aandacht af te leiden van die drukte rond de Israëlische delegatie/zangeres. Het lijkt gewoon een vieze misbruik van macht.
En werd hij in de finale tussen twee zangeressen uit Israël gezet: Luxemburg en Israël, alle drie op ‘ongunstige’ plekken voor de winst (vier t/m zes).

Toeval?
pi_213614555
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Was Joost eigenlijk ook de enige artiest zonder platenlabel op het songfestival?
Ik weet niet of Marko van Baby Lasagna onder een label werkt, het zou me niet verbazen als ie er ook geen heeft.
Rim tim dagi dim is zijn tweede nummer dat ie ooit heeft uitgebracht, hij is pas vorig jaar gestart als zelfstandig artiest. Het Eurovisie nummer heeft ie helemaal zelf geproduceerd.
The rest is history 😊
pi_213614580
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:28 schreef GotC het volgende:

[..]
En werd hij in de finale tussen twee zangeressen uit Israël gezet: Luxemburg en Israël, alle drie op ‘ongunstige’ plekken voor de winst (vier t/m zes).

Toeval?
Lijkt mij niet inderdaad

Liggen de rechten van Europapa trouwens volledig bij Joost? Hij doet alles in eigen beheer, toch? Dan is Spotify wel goed voor zijn portemonnee
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 10:40:15 #161
163650 Greys
pi_213614601
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Lijkt mij niet inderdaad

Liggen de rechten van Europapa trouwens volledig bij Joost? Hij doet alles in eigen beheer, toch? Dan is Spotify wel goed voor zijn portemonnee
Voor Tantu is het ook lekker vermoed ik.
En misschien Elstak. Hoe dan ook, Joost heeft ervoor gezorgd dat wie er ook meedeelt het z'n eigen vrienden zijn.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213614606
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:22 schreef schommelstoel het volgende:
Volgens mij is Bambie Thug ook independent artist.
  zondag 19 mei 2024 @ 10:42:25 #163
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213614629
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:37 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Lijkt mij niet inderdaad

* GotC draait nog maar keertje Europapa :+
pi_213614714
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:21 schreef ESFfan het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZIJnsJgh8/

Joost is groter dan eurovision op tiktok :J
Ik vond de opmerking van @Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_213614741
quote:

[..]

Toeval?
Die Luxemburgse griet was volgens mij 'toevallig' naast Israel ook de enige die het wel begreep dat hij gediskwalificeerd was. Was meteen klaar met haar en dat liedje :')
  zondag 19 mei 2024 @ 11:04:13 #166
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_213614836
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:51 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Die Luxemburgse griet was volgens mij 'toevallig' naast Israel ook de enige die het wel begreep dat hij gediskwalificeerd was. Was meteen klaar met haar en dat liedje :')
Die Luxemburgse is in Jeruzalem geboren.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_213614855
quote:

[..]

Toeval?
Terwijl Nederland ook al geklaagd had en we beelden hadden van hoe ze Joost aan het filmen waren. En toen de kleedkamers maar helemaal direct naast elkaar. :')
  zondag 19 mei 2024 @ 11:07:02 #168
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213614860
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:06 schreef Em31 het volgende:

[..]
Terwijl Nederland ook al geklaagd had en we beelden hadden van hoe ze Joost aan het filmen waren. En toen de kleedkamers maar helemaal direct naast elkaar. :')
Fuck de EBU :r
  zondag 19 mei 2024 @ 11:08:05 #169
341825 PinkLow
Gewoon doorgaan.
pi_213614868
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 00:39 schreef nik4ever het volgende:

[..]
Ik vind dit leuk!
Wel begin ik mij af te vragen of dit succes ook zo groot zou zijn als hij wel mee mocht doen in de finale.

Desalniettemin Joost en team zijn gewoon hier duidelijk de winnaars van het hele songfestival gebeuren (sorry Nemo ♡)

Als de uitspraak er straks is en het is voor iedereen bekend dat het incident niks voorstelde. Dan komt Joost gewoon met zijn 12 points wereld tour (u las het hier als eerst)
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan de dingen die je nooit hebt durven doen.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:13:21 #170
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213614911
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vond de opmerking van @:Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.
Ik ook! ^p^
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  zondag 19 mei 2024 @ 11:15:02 #171
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213614925
Ah ik vind het idd wel sneu voor Nemo. De winst wordt compleet overschaduwd door alle ellende.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:16:30 #172
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213614946
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:08 schreef PinkLow het volgende:

[..]
Ik vind dit leuk!
Wel begin ik mij af te vragen of dit succes ook zo groot zou zijn als hij wel mee mocht doen in de finale.

Desalniettemin Joost en team zijn gewoon hier duidelijk de winnaars van het hele songfestival gebeuren (sorry Nemo ♡)

Als de uitspraak er straks is en het is voor iedereen bekend dat het incident niks voorstelde. Dan komt Joost gewoon met zijn 12 points wereld tour (u las het hier als eerst)
12 Points wereld tour _O- _O_
IK WIL DIT
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  roze zondag 19 mei 2024 @ 11:17:31 #173
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213614959
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:15 schreef GotC het volgende:
Ah ik vind het idd wel sneu voor Nemo. De winst wordt compleet overschaduwd door alle ellende.
Overal reageren mensen ook alleen maar met Joost enz. Laat Nemo toch lekker met rust denk ik dan.
  zondag 19 mei 2024 @ 11:18:57 #174
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213614976
We zochten trouwens al een jaar naar een naam voor ons (felblauwe) VW camperbusje.

We hebben ‘m Joost genoemd haha :D
Joost het Kleine camperbusje :D
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 11:34:55 #175
163650 Greys
pi_213615119
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:18 schreef GotC het volgende:
We zochten trouwens al een jaar naar een naam voor ons (felblauwe) VW camperbusje.

:D _O_
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 19 mei 2024 @ 11:35:41 #176
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_213615129
en 31 miljoen YT :J

^O^ ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
... en huiver mee
pi_213615177
quote:

[..]
Ben je nou serieus?

Wat boeit het hun?

En wat te denken van de enorm slechte reclame die ze door dit succes krijgen...
Zing je europapa, zeg je fuck u EBU.
Inkomsten weg, en "goede" naam weg
*geboren in Rotterdam, woonachtig in Duitsland, verlangt naar Zweden*
pi_213615375
In de Vlaamse Ultratop 50 staan deze week de volgende ESF-liedjes:

1. Joost
6. Mustii
15. Nemo
42. Slimane
46. Baby Lasagna
pi_213615390
Het nummer heeft de populaire Amerikaanse dansers ook bereikt :D

https://www.tiktok.com/@h(...)=7300299325673899552
pi_213615398
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:17 schreef Ama het volgende:

[..]
Overal reageren mensen ook alleen maar met Joost enz. Laat Nemo toch lekker met rust denk ik dan.
Dat is dus het voornaamste probleem, dat iedereen Nemo zo met rust laat, in plaats van dat de ESF-winnaar in het centrum van de aandacht wordt gezet.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 12:04:09 #181
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_213615468
quote:

[..]
Ben je nou serieus?

Wat boeit het hun?

De inkomstenbron van ebu is echt niet wat Instagram en TikTok of X accountjes. Daar verdien je echt gewoon bijna niks mee. Verdienen doe je met deals en die doen ze niet eens. Die sociale media is gewoon voor kijkcijfers.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_213615546
quote:

🎙️
Met je camper door europa
Kijk eens waar ik nu sta.

Europapa europapa
pi_213615552
Nog meer Nederlands succes: Duncan's Arcade staat ook op 1 bij most streamed Eurovision song EVER, voor Waterloo en Euphoria etc.

https://www.aussievision.(...)-all-time-on-spotify
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_213615578
benieuwd of hij vandaag gaat optreden!
  zondag 19 mei 2024 @ 12:22:08 #185
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213615631
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 11:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is dus het voornaamste probleem, dat iedereen Nemo zo met rust laat, in plaats van dat de ESF-winnaar in het centrum van de aandacht wordt gezet.
Die Nemo zingt prachtig maar het is natuurlijk verder gewoon een saai nummer wat vooral over hem zelf gaat en zijn interne struggles en doorbraken
Stuk minder interessant. Qua zang, bizar goed, die komt er als artiest zeker gericht op wat ouder publiek echt wel. Zeker in Zwitserland zelf
pi_213615820
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:22 schreef Molo het volgende:

[..]
Die Nemo zingt prachtig maar het is natuurlijk verder gewoon een saai nummer wat vooral over hem zelf gaat en zijn interne struggles en doorbraken
Stuk minder interessant. Qua zang, bizar goed, die komt er als artiest zeker gericht op wat ouder publiek echt wel. Zeker in Zwitserland zelf
Hen :P
pi_213615839
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:16 schreef Quona het volgende:
benieuwd of hij vandaag gaat optreden!
Het is niet afgezegd, dus moet wel toch? Benieuwd naar de beelden.
pi_213615890
Lijkt mij ook dat hij gewoon optreedt! Anders had hij allang afgezegd
pi_213615936
Zou ook wel een giller zijn als hij gewoon zijn optreden doet zonder er iets over te zeggen 😂 Al denk ik van niet, ik denk ook wel dat hij misschien emotioneel is. Maar ik denk niet dat hij op het incident zelf ingaat.
pi_213615988
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:48 schreef d_elise het volgende:
Zou ook wel een giller zijn als hij gewoon zijn optreden doet zonder er iets over te zeggen 😂 Al denk ik van niet, ik denk ook wel dat hij misschien emotioneel is. Maar ik denk niet dat hij op het incident zelf ingaat.
Misschien dat ie ipv een SHOUT OUT TO THE BOOKMAKERS nu SHOUTOUT TO MY LAWYER roept hahaha
pi_213616081
Matt had gisteren een livestream van 2 uur

zondag 19 mei 2024 @ 13:13:23 #192
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_213616212
quote:

Pics or it didn't happen
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zondag 19 mei 2024 @ 13:20:47 #193
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213616279
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:13 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Pics or it didn't happen
Wil je een foto van onze camper? :D Prima hoor!
  zondag 19 mei 2024 @ 13:25:23 #194
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213616327
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:13 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Pics or it didn't happen
Wel anonieme foto ;) Maar dit was paar weken geleden in Denemarken.

SPOILER
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 13:26:05 #195
163650 Greys
pi_213616336
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef GotC het volgende:

[..]
SPOILER
Echt de Joostkleur! :D 💙
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 19 mei 2024 @ 13:36:00 #196
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213616410
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:25 schreef GotC het volgende:

[..]
Wel anonieme foto ;) Maar dit was paar weken geleden in Denemarken.

SPOILER
Wat extreem tof O+ O+ O+
  zondag 19 mei 2024 @ 13:37:32 #197
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213616426
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:26 schreef Greys het volgende:

[..]
Echt de Joostkleur! :D 💙
Ja toch? Ineens klikte het :D

quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Wat extreem tof O+ O+ O+
Vinden wij ook O+ Thanks!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 13:47:29 #198
163650 Greys
pi_213616535
@hole1988 en @Em31 bedankt voor de linkjes en aantallen.

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213616592
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:48 schreef d_elise het volgende:
Dit denk ik ook
pi_213616604
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:47 schreef Greys het volgende:
@:hole1988 en @:Em31 bedankt voor de linkjes en aantallen.

[ x ]
Lijkt me duidelijk dat dit de Arcade/Snap-kant uitgaat, en wat gun ik 'm dit. O+

Alleen al voor het feit dat de EBU m zo hard wil weggummen en ze daar qua populariteit zichzelf alleen maar belachelijk mee maken. Ze kunnen er in de toekomst niet omheen...
pi_213616734
quote:

[..]

Toeval?
Nee. Want producer's choice.
pi_213616751
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 10:49 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Ik vond de opmerking van @:Greys wel goed gisteren, heb ze daar unfollowed. Stil protest waar je ze misschien nog het meest mee hebt.
Ik ontvolg alles Eurovisie als ze business as usual spelen.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:13:51 #203
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_213616765
twitter
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_213616787
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 12:40 schreef Zigsky het volgende:

[..]
Hen :P
Als je dan zo nodig moet 'hun'.

En ik zeg heel willekeurig maar weer eens ; 'diens' is exclusief mannelijk. Een van die leuke dingen uit de tijd dat we naamvallen hadden.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:18:46 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213616808
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:10 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nee. Want producer's choice.
Precies.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:26:49 #206
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_213616863
Wat maakt deze man los in de wereld? Net filmpje gezien van mijn stiefdochter die met de hele klas danst en zingt op dit nummer. Eén jongetje had puntschouders gemaakt van blauw karton. O+ O+ O+
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Trouwste user 2022 zondag 19 mei 2024 @ 14:37:30 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_213616964
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:26 schreef Andromache het volgende:
Wat maakt deze man los in de wereld? Net filmpje gezien van mijn stiefdochter die met de hele klas danst en zingt op dit nummer. Eén jongetje had puntschouders gemaakt van blauw karton. O+ O+ O+
Nadat ik het nummer voor het eerst zag en hoorde wist ik al dat het fenomenaal was en/of zou worden. Ben een halve punker maar het trof me op alle gebieden. En het werd alleen maar mooier. Deze maand was historisch.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 14:39:07 #208
862 Arcee
Look closer
pi_213616979
Hoe jammer blijft het dat we nooit zullen weten wat Europapa los had gemaakt als het in de finale mee had gedaan en had gewonnen? :{
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:49:50 #209
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_213617105
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:39 schreef Arcee het volgende:
Hoe jammer blijft het dat we nooit zullen weten wat Europapa los had gemaakt als het in de finale mee had gedaan en had gewonnen? :{
Hij had nooit gewonnen. Of in ieder geval, lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk. Qua exposure is dit scenario zo ongeveer het beste wat had kunnen gebeuren (er vanuit gaande dat ie nix spannends gedaan heeft).

En áls hij had gewonnen, hadden we een weekje gefeest en was de aandacht er wel vanaf geweest nu ;)
pi_213617117
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Lijkt me duidelijk dat dit de Arcade/Snap-kant uitgaat, en wat gun ik 'm dit. O+

Alleen al voor het feit dat de EBU m zo hard wil weggummen en ze daar qua populariteit zichzelf alleen maar belachelijk mee maken. Ze kunnen er in de toekomst niet omheen...
La noia heeft 153k https://www.tiktok.com/music/la-noia-7332673742952630274?_r=1
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  roze zondag 19 mei 2024 @ 14:52:38 #211
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213617138
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:39 schreef Arcee het volgende:
Hoe leuk ik Joost als artiest ook vind.. ik denk niet dat hij had gewonnen tbh. :@ Maar hij had wel denk ik top 3 kunnen halen.
pi_213617156
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 13:57 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Wat mij opvalt is dat EBU nul aandacht ooit heeft besteed aan Snap, 1 van de grootste ESF successen wereldwijd.

Het zou mooi zijn om eens jonge artiesten, die na ESF wereldwijd via moderne kanalen en bij het jonge publiek enorm succesvol zijn geworden met hun Eurovisie inzending, in het zonnetje te zetten in een interval uitzending.
  zondag 19 mei 2024 @ 14:59:59 #213
138876 Andromache
pi_213617244
Via welk platform/kanaal krijgt Joost nu de meeste royalties en de EBU de minste? Spotify? Dan laat ik de andere kanalen links liggen. :s)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 mei 2024 @ 15:05:35 #214
862 Arcee
Look closer
pi_213617338
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:49 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Hij had nooit gewonnen. Of in ieder geval, lijkt mij bijzonder onwaarschijnlijk.
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 14:52 schreef Ama het volgende:

[..]
Hoe leuk ik Joost als artiest ook vind.. ik denk niet dat hij had gewonnen tbh. :@ Maar hij had wel denk ik top 3 kunnen halen.
Ik weet niet of hij gewonnen had, had gekund, maar feit blijft dat ik had gewild dat hij in de finale had meegedaan en dat is ons ontstolen.

quote:
Qua exposure is dit scenario zo ongeveer het beste wat had kunnen gebeuren (er vanuit gaande dat ie nix spannends gedaan heeft).
Dat wel ja, maar dat weegt niet op tegen deelname aan de finale, wat mij betreft. Vooral het gevoel dat we hier
op FOK! echt weken/maanden naar die finale hebben toegewerkt en dat die ons door de neus geboord is vind ik zuur.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_213617382
Over royalties gesproken, die solidariteit, mooi om te zien
  zondag 19 mei 2024 @ 15:09:06 #216
370685 -Spring
-Spring
pi_213617397
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:08 schreef Bladergroen het volgende:
Over royalties gesproken, die solidariteit, mooi om te zien[ afbeelding ]
:D
pi_213617406
Ja 100 keer liever finale en wat minder hype dan dit. :@ al is het voor Joost wel mooi dat hij in ieder geval dit nog heeft dan, reactie had ook anders kunnen zijn.
pi_213617504
Joost z'n doel was niet eens om te winnen per se, zei hij. Hij wilde gewoon op dat podium staan en zijn droom en belofte aan zijn ouders waarmaken. Godzijdank heeft hij de halve finale kunnen doen en is dat gelukt, maar die finale had hét moment moeten worden, ongeacht de uitslag.

Maar idd, de steun en hype die hij nu krijgt maakt hopelijk ergens iets goed voor hem. En het is fijn om te zien dat het niet alleen onder Nederlanders leeft.
pi_213617519
Ik had hem natuurlijk ook liever in de finale gehad.
Dan was de kans dat hij viral zou gaan ook aanwezig geweest hoor. Europapa is enig in zijn soort en heeft een universele aanstekelijkheid en genereert heel veel happy vibes.
Wat ondanks alle ellende nu ontzettend meegenomen is, is het feit dat EBU helemaal niets kan doen om ook maar een vleugje van zijn succes mee te oogsten. Ik hoor het EBU tandengeknars daarover elke keer als ik Joost voorbij hoor komen. En man, wat doet dat goed.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 15:17:34 #220
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213617571
Groter dan no limits of heeft joost dat punt nog niet bereikt?
pi_213617617
Egoïstisch bekeken/los van Joost had ik dit ook liever niet gezien omdat wij hier natuurlijk niet alleen voor dit jaar alles zitten te volgen, maar elk jaar uitkijken naar onze inzending. :P Het zou me op dit moment verbazen als we er volgend jaar bij zijn en de sfeer tussen Nederland en de EBU is nu ook verziekt dus vraag me af of ons nog veel gegund gaat worden in de toekomst.
pi_213617632
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:05 schreef Arcee het volgende:

Dat wel ja, maar dat weegt niet op tegen deelname aan de finale, wat mij betreft. Vooral het gevoel dat we hier op FOK! echt weken/maanden naar die finale hebben toegewerkt en dat die ons door de neus geboord is vind ik zuur.
Eens, maar dan puur dat hem die kans ontnomen is.
Ons ook maar dat is anders. ;)

Finale is veel belangrijker dan net wat populairder.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:21:26 #223
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_213617645
Blijf erbij dat het vooropgezet spel is geweest. Vanuit de EBU of vanuit Joost.

Ik vergeet zijn uitspraak niet tegenover Aran VOOR de start van de halve finale; Na vanavond zijn jullie van mij af.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 15:22:12 #224
163650 Greys
pi_213617659
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213617692
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:22 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Ik hoop dat er niet al te veel (buitenlandse) pers is of dat ze in ieder geval op afstand worden gehouden. Wel echt knap van hem dat hij er waarschijnlijk gewoon staat, hoop dat het hem goed doet!
  roze zondag 19 mei 2024 @ 15:28:14 #226
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213617788
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:21 schreef Poepz0r het volgende:
Blijf erbij dat het vooropgezet spel is geweest. Vanuit de EBU of vanuit Joost.

Ik vergeet zijn uitspraak niet tegenover Aran VOOR de start van de halve finale; Na vanavond zijn jullie van mij af.
Die uitspraak heeft hier niks mee te maken. :') Dat heeft er gewoon mee te maken dat hij voor het songfestival ook niet zo boeiend was voor de pers en dat bevalt hem wel.
pi_213617797
Hij blijft redelijk stabiel in de Global Top 50 op Spotify. Daalt maar één plekje, naar 42.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:29:10 #228
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_213617813
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:28 schreef Ama het volgende:

[..]
Die uitspraak heeft hier niks mee te maken. :') Dat heeft er gewoon mee te maken dat hij voor het songfestival ook niet zo boeiend was voor de pers en dat bevalt hem wel.
Ik betwijfel het. Ook gezien het feit we nog nul bewijs hebben gezien, radiostilte en hij wel op het feest van het festival was. Hij mocht gewoon niet winnen.
pi_213617820
Volgens de Stentor arriveert Joost naar verwachting aan het begin van de avond in Enschede, dus het is nog even afwachten.
Ik hoop zó dat hij er gaat staan!
  roze zondag 19 mei 2024 @ 15:29:41 #230
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213617823
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Ik betwijfel het. Ook gezien het feit we nog nul bewijs hebben gezien, radiostilte en hij wel op het feest van het festival was. Hij mocht gewoon niet winnen.
Oke dan betwijfel je het.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:30:06 #231
427465 Poepz0r
Poepz0r
pi_213617833
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef Ama het volgende:

[..]
Oke dan betwijfel je het.
Het verhaal stinkt aan alle kanten. Zeker vanuit de EBU
pi_213617973
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:29 schreef silverevlis het volgende:
Volgens de Stentor arriveert Joost naar verwachting aan het begin van de avond in Enschede, dus het is nog even afwachten.
Ergens had ik gehoopt dat het een no-phones optreden zou worden, ik zie het enorm gehyped worden op soc.media, ook internationaal.
pi_213618025
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:37 schreef Sandrie het volgende:

[..]
Ergens had ik gehoopt dat het een no-phones optreden zou worden, ik zie het enorm gehyped worden op soc.media, ook internationaal.
no-phones op een festival? Hoe zie je dat voor je?
pi_213618096
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:22 schreef Greys het volgende:
[ x ]
Als Europapa wordt ingezet kan er wel een aardbeving ontstaan :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 19 mei 2024 @ 15:48:39 #235
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_213618159
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:40 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
van die zakjes dat je wel je scherm kan zien maar de camera achter een zwart plakding zit
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zondag 19 mei 2024 @ 15:50:54 #236
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_213618196
quote:
Hij staat er ‘gewoon’ denk ik.
Joost lijkt me niet het type dat op het laatste moment afzegt. Hij zou nooit z’n fans in de kou laten staan en als het therapie voor hem is: win-win.
George Michael
pi_213618243
quote:

Wanneer hij een claim gaat neerleggen straks, zou het niet handig zijn wanneer hij een week later alweer staat op te treden.
  zondag 19 mei 2024 @ 15:55:02 #238
138876 Andromache
pi_213618275
Misschien moet 'ie eens met Syb van der Ploeg gaan praten over extreme aandacht in korte tijd als artiest. Die is er om die reden even helemaal mee genokt in 2003 na 6 jaar op de toppen van de roem lopen. Ik zou het erg vinden als Joost hiervan knakt maar misschien doe ik hem dan tekort.
pi_213618308
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:55 schreef Andromache het volgende:
Misschien moet 'ie eens met Syb van der Ploeg gaan praten over extreme aandacht in korte tijd als artiest. Die is er om die reden even helemaal mee genokt in 2003 na 6 jaar op de toppen van de roem lopen. Ik zou het erg vinden als Joost hiervan knakt maar misschien doe ik hem dan tekort.
Ik vind dit topic inmiddels wel een hoop “ik hoop wel dat de pers niet x of y doet” en “ik hoop dat hij niet knakt”.

Maar misschien denk ik gewoon positief omdat ik geen dingen heb gehoord om zo negatief te denken. :)
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_213618327
quote:
99s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:48 schreef Nizno het volgende:

[..]
van die zakjes dat je wel je scherm kan zien maar de camera achter een zwart plakding zit
Dat is te doen bij gewone optredens voor een paar honderd man, maar niet op een festival met tig bezoekers. Dat lijkt me ook niet wenselijk, de meeste bezoekers maken vaak wel een paar foto's.
pi_213618402
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:53 schreef Za het volgende:

[..]
Wanneer hij een claim gaat neerleggen straks, zou het niet handig zijn wanneer hij een week later alweer staat op te treden.
Hij is toch gewoon geboekt? Bovendien, dit is z'n werk, hij en de mensen om hem heen moeten hiervan leven.
pi_213618491
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:40 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Niet, dat snap ik 😊
pi_213618558
twitter
pi_213618782
https://vimeo.com/948024203?share=copy

Ik hoop dat jullie dit kunnen zien?

Zelfs op Awakenings houdt iedereen van Joost 💙
pi_213618791
Joost leeft op bij voorstellingen met publiek. Dit festival is waarschijnlijk het beste wat hem overkomt in de gegeven situatie; een warm bad, een welkom publiek, dat hem als artiest weet te waarderen. Laat de pers daar maar getuigen van zijn.

Dat hij bewijst sterk genoeg te zijn om een enorme teleurstelling te kunnen verwerken, maakt die idiote beslissing van EBU niet minder idioot en onterecht. Als hij een claim wil indienen (Za) is zijn veerkracht niet iets wat hem daarbij in in de weg zal staan. Feit blijft dat hem iets is afgenomen wat hij nooit meer kan overdoen. En als de rechtszaak straks uitwijst dat het door EBU enorm is opgeblazen, kan hij nog steeds proberen om bij EBU genoegdoening te claimen.
pi_213618862
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:01 schreef blackswangreen het volgende:

Hij is toch gewoon geboekt? Bovendien, dit is z'n werk, hij en de mensen om hem heen moeten hiervan leven.
Hij had zich ook gekwalificeerd voor het ESF, er een jaar naartoe geleefd, alles tot in detail overdacht en voorbereid, het was zijn grote droom, hij was waanzinnig happy in de Semi Final.
En dan er uitgewerkt worden om een voorval van niks, die machteloosheid is denk ik gekmakend, geen enkel bericht van hem ook ergens.

Ondertussen rijst zijn ster over de wereld.

Zijn absentie maakt het ergens dramatischer, en mogelijk heeft hij ook gewoon even rust nodig.

Nog niet optreden vergroot het effect, zijn succes gaat gewoon door, publiek juicht en springt immers al bij slechts een video van hem.

Ik zou een mix van machteloos en woedend zijn in zijn geval, en deze lui juridisch aanpakken waar ik kon, maar die negatieve energie wil hij misschien niet. Indien hij het wel doet, en zijn advocaat sorteerde recent al een beetje voor op een gemoedstoestand ten gevolge van dit, dan gaat hij er niet staan, maar straks zijn tour doen eind juni.
Vanavond weer heel veel druk op hem, met verslaggevers van weet ik waar, het is een misschien een beetje veel een week na dato.
pi_213618952
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:20 schreef Za het volgende:

[..]
Hij had zich ook gekwalificeerd voor het ESF, er een jaar naartoe geleefd, alles tot in detail overdacht en voorbereid, het was zijn grote droom, hij was waanzinnig happy in de Semi Final.
En dan er uitgewerkt worden om een voorval van niks, die machteloosheid is denk ik gekmakend, geen enkel bericht van hem ook ergens.

Ondertussen rijst zijn ster over de wereld.

Zijn absentie maakt het ergens dramatischer, en mogelijk heeft hij ook gewoon even rust nodig.

Nog niet optreden vergroot het effect, zijn succes gaat gewoon door, publiek juicht en springt immers al bij slechts een video van hem.

Ik zou een mix van machteloos en woedend zijn in zijn geval, en deze lui juridisch aanpakken waar ik kon, maar die negatieve energie wil hij misschien niet. Indien hij het wel doet, en zijn advocaat sorteerde recent al een beetje voor op een gemoedstoestand ten gevolge van dit, dan gaat hij er niet staan, maar straks zijn tour doen eind juni.
Vanavond weer heel veel druk op hem, met verslaggevers van weet ik waar, het is een misschien een beetje veel een week na dato.
Hij hoeft de pers niet te woord te staan. Hij is daar voor een optreden. Hij is daar voor zijn publiek. Dat is zijn wereld. De pers mag er getuige van zijn.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 16:27:52 #248
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213619027
Ik gun hem dat hij het mentaal op orde houdt en geen nieuwe club van 27 word. Hoop dat hij de juiste mensen om hem heen heeft en flyer dan een meeuw blijft!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 16:29:46 #249
163650 Greys
pi_213619068
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ik vind dit topic inmiddels wel een hoop “ik hoop wel dat de pers niet x of y doet” en “ik hoop dat hij niet knakt”.

Maar misschien denk ik gewoon positief omdat ik geen dingen heb gehoord om zo negatief te denken. :)
Ik denk zelf ook dat hij dit soort optredens meer dan prima aan kan. Tuurlijk is het even een drempeltje over met zo'n eerste optreden na dit alles *gebaart weids* maar hij weet echt wel door de afgelopen week dat het een uitgelaten warm bad zal worden en dan is hij de drempel maar mooi over. *O*

En daarna pakt ie de EBU alsnog. Als er een uitspraak is. Hoop ik. :9~
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213619072
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:24 schreef Aadrianus het volgende:

Hij hoeft de pers niet te woord te staan. Hij is daar voor een optreden. Hij is daar voor zijn publiek. Dat is zijn wereld. De pers mag er getuige van zijn.
Dat is waar.
Maar hij ligt onder een vergrootglas, iedereen wil de beelden zien.
Zoiets legt veel druk.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 16:30:29 #251
163650 Greys
pi_213619091
quote:
88s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik gun hem dat hij het mentaal op orde houdt en geen nieuwe club van 27 word. Hoop dat hij de juiste mensen om hem heen heeft en flyer dan een meeuw blijft!
Het feit dat hij naar de ESC afterparty ging met z'n vrienden geeft toch goede hoop?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213619261
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:30 schreef Greys het volgende:

[..]
Het feit dat hij naar de ESC afterparty ging met z'n vrienden geeft toch goede hoop?
Dát vond ik heel sterk! Hij had ook op zijn hotelkamer de hele avond en nacht kunnen zitten huilen en voor pampus liggen.
Nu ging hij naar die afterparty. Weliswaar volledig incognito (ik dacht in eerste instantie dat hij het zelf niet was), maar hij wás er.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 16:44:10 #253
163650 Greys
pi_213619367
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:38 schreef silverevlis het volgende:

[..]
Dát vond ik heel sterk! Hij had ook op zijn hotelkamer de hele avond en nacht kunnen zitten huilen en voor pampus liggen.
Nu ging hij naar die afterparty. Weliswaar volledig incognito (ik dacht in eerste instantie dat hij het zelf niet was), maar hij wás er.
Hij ging gewoon met mensen op de foto dus hij wilde in elk geval niet alleen even stiekem kijken. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213619413
als er livestream is vanavond kan iemand m dan posten a.u.b.!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_213619424
In alle berichtgeving staat dit, of woorden van gelijke strekking:

"vooralsnog zijn er geen signalen dat het niet doorgaat"
"De grote vraag blijft of hij wel degelijk komt"

Het lijkt me dan dat hij zijn deelname aan het festival tot op heden niet bevestigd noch afgezegd heeft.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 16:48:48 #256
163650 Greys
pi_213619445
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:47 schreef Za het volgende:
In alle berichtgeving staat dit, of woorden van gelijke strekking:

"vooralsnog zijn er geen signalen dat het niet doorgaat"
"De grote vraag blijft of hij wel degelijk komt"

Het lijkt me dan dat hij zijn deelname aan het festival tot op heden niet bevestigd noch afgezegd heeft.
Als je geboekt bent al zo'n tijd geleden hoef je het niet nogmaals te bevestigen. Dan is er al een getekende bevestiging van tijdens het boeken.

Dus als hij niet afgezegd heeft komt ie vast wel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213619476
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:44 schreef Greys het volgende:

[..]
Hij ging gewoon met mensen op de foto dus hij wilde in elk geval niet alleen even stiekem kijken. :D
True, het zegt m.i. iets over zijn mentale veerkracht. Ik heb er in ieder geval bewondering voor en ben heel benieuwd of hij straks op het podium staat.
pi_213619482
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:48 schreef Greys het volgende:

Als je geboekt bent al zo'n tijd geleden hoef je het niet nogmaals te bevestigen. Dan is er al een getekende bevestiging van tijdens het boeken.

Dus als hij niet afgezegd heeft komt ie vast wel.
Er zijn bij de organisatie denk ik ook vraagtekens, gaat het nog wel door na alles wat er gebeurd is.

Het lijkt alsof er geen contact heeft plaatsgevonden, anders zou er niet steeds staan dat de vraag blijft of hij wel degelijk komt, maar gewoon de bevestiging dat hij er staat.
pi_213619555
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:51 schreef silverevlis het volgende:

[..]
True, het zegt m.i. iets over zijn mentale veerkracht. Ik heb er in ieder geval bewondering voor en ben heel benieuwd of hij straks op het podium staat.
Vind ik ook! Ik denk ook wel dat hij het hele avontuur toch nog positief wilde afsluiten. Waarschijnlijk had hij al door dat iedereen behalve de EBU hem steunde en ik kan me dan voorstellen dat hij die liefde wil ontvangen ipv wegkwijnen op zijn hotelkamer, al had ik dat ook goed begrepen. Denk dus dat hij er 'vanavond' gewoon staat!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 17:06:02 #260
163650 Greys
pi_213619717
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:52 schreef Za het volgende:

[..]
Er zijn bij de organisatie denk ik ook vraagtekens, gaat het nog wel door na alles wat er gebeurd is.

Het lijkt alsof er geen contact heeft plaatsgevonden, anders zou er niet steeds staan dat de vraag blijft of hij wel degelijk komt, maar gewoon de bevestiging dat hij er staat.
Of misschien hebben ze gewoon geen zin om dat soort dingen met de pers te bespreken. Of misschien maakt de pers het 'extra spannend' in hun stukjes.

Joost lijkt me niet de persoon om al die mensen voor Jan Lul te laten komen vanavond.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213619947
quote:
88s.gif Op zondag 19 mei 2024 15:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Groter dan no limits of heeft joost dat punt nog niet bereikt?
Dat was een Vlaams project
pi_213619990
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 16:52 schreef Za het volgende:
[..]

Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen. Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.
  roze zondag 19 mei 2024 @ 17:38:17 #263
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620074
Als Joost niet ging wisten we dat al wel want last minute niet komen geloof ik niet.
pi_213620078
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:28 schreef Aadrianus het volgende:

[..]
Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen. Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.
Dit dus
  roze zondag 19 mei 2024 @ 17:39:27 #265
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620083
Hoop vooral dat dat festival maatregelen heeft genomen om de pers op afstand te houden.
pi_213620132
Optreden is ook geen ondervraging zoals bij een talkshow natuurlijk. Hij loopt het podium op, doet zijn ding, en gaat weer weg.

Je hoeft geen rekening te houden met pers oid.
pi_213620146
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:28 schreef Aadrianus het volgende:

Naar mijn idee ben je de boel nu enorm aan het opblazen.
Dit is gewoon een rustig gesprek nav de meest recente berichtgeving icm het gebeuren vorige week en het mogelijk neerleggen van een claim.

quote:
Optreden is wat hij het liefste doet. Daar haalt hij energie uit, de connectie met het publiek. Dat wordt een warm bad daar, dat weet hij nu al. Hoezo zou hij daarvoor druk voelen? Dit is voor hem 100 keer relaxter dan een tot op de seconden gestaged optreden zoals in Malmö. Als zingt hij zo vals als een kraai.....Dan nog gaat dat publiek uit zijn bol.
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vraag is of hij de EBU juridisch gaat aanpakken.

Nog maar 2 dagen geleden liet zijn advocaat weten dat hij radeloos was ten gevolge van het handelen van de EBU, dus wanneer je een (miljoenen) claim meent te kunnen neerleggen adviseer je neem ik aan je cliënt niet naar Enschede te gaan, waar hij niet eens de hoofdact is.

Wanneer deze discussie tot persoonlijke aanvallen gaat leiden is dat echt sneu imo.
  roze zondag 19 mei 2024 @ 17:50:37 #268
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620195
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:45 schreef Za het volgende:

[..]
Dit is gewoon een rustig gesprek nav de meest recente berichtgeving icm het gebeuren vorige week en het mogelijk neerleggen van een claim.
[..]
Dat kan allemaal zo zijn, maar de vraag is of hij de EBU juridisch gaat aanpakken.

Nog maar 2 dagen geleden liet zijn advocaat weten dat hij radeloos was ten gevolge van het handelen van de EBU, dus wanneer je een (miljoenen) claim meent te kunnen neerleggen adviseer je neem ik aan je cliënt niet naar Enschede te gaan, waar hij niet eens de hoofdact is.

Wanneer deze discussie tot persoonlijke aanvallen gaat leiden is dat echt sneu imo.
Wat een onzin. Sowieso als hij al niet zou komen dan was dat inmiddels al wel duidelijk hoor. Joost is daar gewoon vanavond.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 17:53:39 #269
163650 Greys
pi_213620225
quote:

[..]
[..]

Met je aan de reeds geboekte optredens houden en mensen niet in de steek laten toont hij zich alleen maar een goed mens en een professionele en betrouwbare artiest. Dat is op geen énkele wijze slecht voor z'n imago of voor z'n zaak. Integendeel zelfs.

Waar komt die miljoenenclaim uit je post eigenlijk vandaan? Ik heb dat bericht gemist denk ik? Die advocaat is er toch voor de zaak die hem in Zweden eventueel boven het hoofd hangt, (nog) niet voor Joost die de EBU aanklaagt? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze zondag 19 mei 2024 @ 17:54:40 #270
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620233
Hij gaat sowieso zijn trouwe fans niet teleurstellen.
pi_213620275
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:39 schreef Ama het volgende:
Hoop vooral dat dat festival maatregelen heeft genomen om de pers op afstand te houden.
Ja want stel je voor dat iemand verantwoording zou afleggen voor zijn gedrag, dat moeten we niet willen.
pi_213620279
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:53 schreef Greys het volgende:

Waar komt die miljoenenclaim uit je post eigenlijk vandaan? Ik heb dat bericht gemist denk ik? Die advocaat is er toch voor de zaak die hem in Zweden eventueel boven het hoofd hangt, (nog) niet voor Joost die de EBU aanklaagt? Of heb ik dat nou helemaal verkeerd begrepen?
Ik heb niet gezegd dat er een claim ligt, alleen de mogelijkheid dat wanneer zijn advocaat zou menen een dergelijke claim te kunnen neerleggen hij wellicht zou adviseren tegen optredens op korte termijn.

Bedrag wat Joost zou kunnen eisen komt van Peter Schouten.
pi_213620310
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 17:06 schreef Greys het volgende:

Joost lijkt me niet de persoon om al die mensen voor Jan Lul te laten komen vanavond.
Zou je het hem aanrekenen na alles wat er gebeurd is?
pi_213620315
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:01 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb niet gezegd dat er een claim ligt, alleen de mogelijkheid dat wanneer zijn advocaat zou menen een dergelijke claim te kunnen neerleggen hij wellicht zou adviseren tegen optredens op korte termijn.

Ik denk eerlijk gezegd dat het negatiever op hem zou afstralen als hij nu (op korte termijn) al z'n komende optredens gaat cancelen. Dat hij gewoon naar z'n geboekte optredens gaat toont alleen maar aan dat hij een professional is en bovendien dat hij vindt dat het goed is voor zijn mentale gezondheid. Als er een eventuele zaak komt van Joost tegen de EBU gaat het nakomen van zijn (zakelijke) afspraken echt niet tegen hem werken. Want ook al heeft hij een leuke tijd vanavond, dat gevoel van onrecht zal echt wel lang bij hem blijven.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 18:07:36 #276
163650 Greys
pi_213620319
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:

[..]
Ja. Wel als het afzeggen op het allerlaatste moment is. Als mensen daar al zijn voor hem.

Dus nee, ik denk niet dat hij dat doet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 19 mei 2024 @ 18:08:22 #277
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213620323
Hopelijk staan er niet tientallen journalisten klaar voor hem
  roze zondag 19 mei 2024 @ 18:09:23 #278
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620329
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:05 schreef Za het volgende:

[..]
Maar zo is Joost helemaal niet.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 18:11:59 #279
163650 Greys
pi_213620352
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:08 schreef Momo het volgende:
Hopelijk staan er niet tientallen journalisten klaar voor hem
Dat kan iedereen gelukkig van ver aan zien komen dus ik ga ervan uit dat die door beveiliging gewoon op afstand worden gehouden als hij dat niet wil. :Y

Misschien dat Aran nog even achter hem aan rent op een parkeerplaats maar Joost is waarschijnlijk toch sneller. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  roze zondag 19 mei 2024 @ 18:12:41 #280
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620355
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:11 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat kan iedereen gelukkig van ver aan zien komen dus ik ga ervan uit dat die door beveiliging gewoon op afstand worden gehouden als hij dat niet wil. :Y

Misschien dat Aran nog even achter hem aan rent op een parkeerplaats maar Joost is waarschijnlijk toch sneller. :+
Kan Aran zijn nieuwe hardloopschoenen een keer testen.
  roze zondag 19 mei 2024 @ 18:13:11 #281
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_213620363
100% dat RTL boulevard daar ook is.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:14:38 #282
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_213620374
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze dat goed geregeld hebben en niet te graag exposure willen hebben voor het festival.
pi_213620455
De gedachte aan "Joost de revanche"-campagne van 2025 maakt me een beetje enthousiast :+
pi_213620466
Ik hoop voor Joost dat hij na het optreden weer meer tot rust zal komen en alles een plek kan geven.
Ooit gelezen dat optreden en muziek maken juist zijn therapie is.

En nog mooier zal zijn als dit optreden ook op youtube komt en hij er nog meer fans bij zal krijgen.

Die jongen is totaal niet zoals ze hem hebben afgeschilderd in bepaalde landen tijdens het songfestival.
pi_213620517
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:25 schreef TheVulture het volgende:
De gedachte aan "Joost de revanche"-campagne van 2025 maakt me een beetje enthousiast :+
De ‘12 points tour’ volgend jaar, toch?;)
  zondag 19 mei 2024 @ 18:39:04 #286
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_213620598
Suck my dick, bitch
pi_213620645
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:07 schreef Greys het volgende:

[..]
Ja. Wel als het afzeggen op het allerlaatste moment is. Als mensen daar al zijn voor hem.

Dus nee, ik denk niet dat hij dat doet.
Het zou voor zijn carrière en huidige populariteit heel oerstom zijn om nu af te zeggen.
Dat zou hem niet sieren na alle support die hij heeft gekregen. Doet ie niet en anders ben je wel echt een lul.
  zondag 19 mei 2024 @ 18:46:48 #288
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213620669
Hij gaat daar gewoon knallen zoals hij altijd doet. En de pers niet/nauwelijks te woord staan, al is het alleen al waarschijnlijk op aanraden van zijn advocaat.
Helemaal prima en logisch ^O^
pi_213620729
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:39 schreef Molo het volgende:
Suck my dick, bitch
Ben jij dan tante Robert? :P
  zondag 19 mei 2024 @ 18:55:59 #290
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_213620756
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:52 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Ben jij dan tante Roberta? :P
:P
pi_213620802
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:09 schreef Ama het volgende:

Maar zo is Joost helemaal niet.
Ik zeg niet hoe hij al dan niet is.

De enige woordvoerder liet het woord "radeloos" vallen twee dagen terug.

Ik heb hier ook verder geen oordeel over, en hoop gewoon dat het nu of iig op korte termijn gewoon lekker met hem gaat, en hij kan genieten van zijn gigantische succes.
  zondag 19 mei 2024 @ 19:06:50 #292
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_213620865
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:00 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Ja want stel je voor dat iemand verantwoording zou afleggen voor zijn gedrag, dat moeten we niet willen.
Nou, nou, vergeet niet zijn mentale gesteldheid.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_213620920
twitter
pi_213620965
Deze was al gedeeld, maar holy shit wat een shitzooi:

Ik wilde eigenlijk niet zo de link leggen tussen Israël en alles wat rondom Joost Klein is gebeurd, maar dat lijkt me toch niet echt mogelijk als ik het zo hoor. En het sterkt me enorm dat we volgend jaar echt niet mee moeten doen als er niet heel veel veranderd aan het ESF.
pi_213621010
@Za ... Hou op!

[ Bericht 78% gewijzigd door Fannie op 19-05-2024 19:27:27 (Spatie) ]
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
pi_213621011
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:01 schreef Za het volgende:

[..]

Dat zou echt super stom zijn. Opzettelijk schade op de lange termijn voor jezelf veroorzaken zodat Avrotros een hogere claim kan indienen.
pi_213621025
quote:

[..]
[..]

Persoonlijke aanval? Hoezo, ik geef mijn mening, net zoals jij de jouwe geeft. En naar mijn idee ben jij een beetje een non-discussie aan het voeren, met argumenten die nogal vergezocht zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 19 mei 2024 @ 19:35:39 #298
163650 Greys
pi_213621078
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_213621111
quote:
14s.gif Op zondag 19 mei 2024 18:39 schreef Molo het volgende:
Suck my dick, bitch
Jij hebt zeker 7 pillen op?
pi_213621176
Het is toch eigenlijk bizar dat die jongen nog helemaal niets van zich heeft laten horen sinds vorige week donderdag? Dat helpt ook niet echt mee met de beeldvorming voor mij.
  Moderator zondag 19 mei 2024 @ 19:49:26 #301
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_213621182
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2024 19:48 schreef Remco het volgende:
Het is toch eigenlijk bizar dat die jongen nog helemaal niets van zich heeft laten horen sinds vorige week donderdag? Dat helpt ook niet echt mee met de beeldvorming voor mij.
Ik denk dat het juist heel gezond is, na een week lang elk moment in de camera moeten praten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')