FvD, SGP en Ja21 krijgen ze wel mee op dit vlakquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ze willen het terugdraaien, succes is niet bepaald verzekerd op dat vlak, moet ook via de 1e Kamer namelijk.
Nou, vertel! Ben echt heel benieuwd.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:43 schreef Jojoke het volgende: Als ze iets bedenken waardoor kandidaat 26 van een lijst minder snel de Tweede Kamer inkomt als hij/zij slechts enkele persoonlijke stemmen heeft, dan valt daar nog wel iets voor te zeggen.
Nogmaals, het ging fout in de 1e Kamer een paar maanden geleden. En die 1e Kamer is niet veranderd sindsdien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
SGP en Ja21 krijgen ze wel mee op dit vlak
Omdat VVD toen voor de spreidingswet stemde, ik verwacht dat daar nu anders in staan. VVD heeft tien zetels daar, dus die maken het verschil wel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het ging fout in de 1e Kamer een paar maanden geleden. En die 1e Kamer is niet veranderd sindsdien.
Zullen ze wel veel overleg hebben met de ''eigenwijze-1e-kamer-vvd''quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het ging fout in de 1e Kamer een paar maanden geleden. En die 1e Kamer is niet veranderd sindsdien.
Waarom zou de 1e Kamer fractie daar nu anders in staan dan? Het verzoek om de wet niet goed te keuren kwam van Yesilgoz nota bene.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat VVD toen voor de spreidingswet stemde, ik verwacht dat daar nu anders in staan. VVD heeft tien zetels daar, dus die maken het verschil wel.
Waarom verwacht je dat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Omdat VVD toen voor de spreidingswet stemde, ik verwacht dat daar nu anders in staan. VVD heeft tien zetels daar, dus die maken het verschil wel.
Het is wel heerlijk hoe zo met deze, eigenlijk niet zo boeiende, maatregel flink wat olie druppelen op het smeulende stikstof/klimaatvuur waar links met afschuw naar zit te kijkenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:49 schreef Arcee het volgende:
Max weer naar 130 vind ik niks. Laat het lekker 100.
Die kun je overigens wel ontbinden als kabinet. Dan kunnen partijen nieuwe lijsten opstellen, dissidenten wieberen. En kan het strategisch stemmen in de provincies opnieuw, kan wel een aantal zetels schelen in de samenstelling.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat VVD (met Yesilgöz aan het roer) ongetwijfeld hierover afspraken heeft gemaakt anders komt het niet in het hoofdlijnenakkoord.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou de 1e Kamer fractie daar nu anders in staan dan? Het verzoek om de wet niet goed te keuren kwam van Yesilgoz nota bene.
Dit is niet het "Bash Timmermans"-topic he?quote:
Nee. Maar zijn face maakte nerveuze indruk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit is niet het "Bash Timmermans"-topic he?
De 100 km wet is ingevoerd omdat ze de boertjes en luchtvaart niet durfden aan te pakken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is wel heerlijk hoe zo met deze, eigenlijk niet zo boeiende, maatregel flink wat olie druppelen op het smeulende stikstof/klimaatvuur waar links met afschuw naar zit te kijken
Zou hij gevraagd zijn om premier te worden?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee. Maar zijn face maakte nerveuze indruk.
Het grappige is dat het waarschijnlijk direct wordt afgeschoten door de rechter dus mag je wellicht enkele maanden er blij mee zijn... Dus nee hier maak ik me niet druk om. Puur symboolpolitiek.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is wel heerlijk hoe zo met deze, eigenlijk niet zo boeiende, maatregel flink wat olie druppelen op het smeulende stikstof/klimaatvuur waar links met afschuw naar zit te kijken
Ja want daar zou Caroline echt voor tekenenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef gniffie het volgende:
[..]
130 rijden + weer kunnen bouwen en halvering veestapel teken ik voor
Het is vooral enorm dom omdat het niets oplost en alleen maar problemen veroorzaakt want linksom of rechtsom zal die uitstoot gecompenseerd moeten worden elders.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:51 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt en het boeit mij ook weinig. Maar het is wel genieten dat ze deze aanpassing aankondigen, juist in een tijd dat tornen aan stikstof, milieu en klimaat maatregelen veelal leidt tot panische linkse reacties.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het grappige is dat het waarschijnlijk direct wordt afgeschoten door de rechter dus mag je wellicht enkele maanden er blij mee zijn... Dus nee hier maak ik me niet druk om. Puur symboolpolitiek.
Ja ja, dat weet ik. Maar wel even leuk om politiek links Nederland even op de kast te jagen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is vooral enorm dom omdat het niets oplost en alleen maar problemen veroorzaakt want linksom of rechtsom zal die uitstoot gecompenseerd moeten worden elders.
Vind het vooral erg populistisch overkomen en het zou goed zijn voor dit land als we daar niet aan doen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt en het boeit mij ook weinig. Maar het is wel genieten dat ze deze aanpassing aankondigen, juist in een tijd dat tornen aan stikstof, milieu en klimaat maatregelen veelal leidt tot panische linkse reacties.
Welke stikstofmaatregelen gaan ze dan invoeren? Want dit betekent juist minder huizen bouwenquote:Op woensdag 15 mei 2024 22:54 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja want daar zou Caroline echt voor tekenen
Je overdrijft, denk ik, nogal. Ik zie nergens panische reacties, ik zie alleen maar reacties in de trant van wat ik al stelde, het levert niets op en creeert een probleem elders.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt en het boeit mij ook weinig. Maar het is wel genieten dat ze deze aanpassing aankondigen, juist in een tijd dat tornen aan stikstof, milieu en klimaat maatregelen veelal leidt tot panische linkse reacties.
stikstofmaatregelen? stikstof is puur administratief gewauwel heur!!!quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef gniffie het volgende:
[..]
Welke stikstofmaatregelen gaan ze dan invoeren? Want dit betekent juist minder huizen bouwen
Dat is toch logisch? Of had je verwacht dat de overheid meer voor je ging betalen? Het is wat dat betreft wel goed dat er een rechts kabinet komt (al is de PVV eigenlijk economisch links). Mensen leven maar bij de dag en als het even tegen zit hopen ze dat Vadertje Staat hun rommel opruimt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:56 schreef PSVCL het volgende:
Uiteindelijk veranderd er helemaal niks. We gaan alleen nog meer moeten betalen.
Laten we het debat over het regeerakkoord even afwachten, er komen vast veel interrupties over dit voornemen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je overdrijft, denk ik, nogal. Ik zie nergens panische reacties, ik zie alleen maar reacties in de trant van wat ik al stelde, het levert niets op en creeert een probleem elders.
Als je denkt dat deze regering de begrotingsteugels gaat aanhalen dan zal je, vermoedelijk, van een hele koude kermis thuis gaan komen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Of had je verwacht dat de overheid meer voor je ging betalen? Het is wat dat betreft wel goed dat er een rechts kabinet komt (al is de PVV eigenlijk economisch links). Mensen leven maar bij de dag en als het even tegen zit hopen ze dat Vadertje Staat hun rommel opruimt.
Laten we ophouden met deze jaren 70 mentaliteit en mensen stimuleren hun leven ter hand te nemen. Natuurlijk moeten sociale vangnetten blijven bestaan, maar de mentaliteit van veel Nederlanders moet echt anders. Het gaat er niet om wat je kan vangen van de Staat, maar wat je kan bijdrage aan de maatschappij.
Bedankt voor de mededelingquote:
Vroemmmmquote:
Ja, met dezelfde redenering die ik had, vermoedelijk, wat lost het op en waar ga je dan elders compenseren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Laten we het debat over het regeerakkoord even afwachten, er komen vast veel interrupties over dit voornemen.
De PVV is niet economisch links.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Of had je verwacht dat de overheid meer voor je ging betalen? Het is wat dat betreft wel goed dat er een rechts kabinet komt (al is de PVV eigenlijk economisch links). Mensen leven maar bij de dag en als het even tegen zit hopen ze dat Vadertje Staat hun rommel opruimt.
Laten we ophouden met deze jaren 70 mentaliteit en mensen stimuleren hun leven ter hand te nemen. Natuurlijk moeten sociale vangnetten blijven bestaan, maar de mentaliteit van veel Nederlanders moet echt anders. Het gaat er niet om wat je kan vangen van de Staat, maar wat je kan bijdrage aan de maatschappij.
Ik denk dat dat in deze tijd voor ieder kabinet lastig is. De vraag is vooral hoe het totaalplaatje eruit ziet. Natuurlijk is het nooit wenselijk als de staatsschuld oploopt, maar als er hele goede dingen mee worden gedaan kun je dat wel door de vingers zien. Al dien je uiteindelijk wel binnen de EU norm te blijven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als je denkt dat deze regering de begrotingsteugels gaat aanhalen dan zal je, vermoedelijk, van een hele koude kermis thuis gaan komen.
Eh? Waar refereer je nu aan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:04 schreef Zorro het volgende:
Man3 wat kan ik me ergeren aan dit soort uit de lucht gegrepen deadlines.
Wie bepaalt dat? Zijzelf. Slaat nergens op.
Net als projecten waar willekeurig een datum aan wordt gehangen omdat de een of andere omhoogevallen manager iets moet hebben om ergens te kunnen presenteren en waar dan later heel panisch over wordt gedaan terwijl het nauwelijks ergens op gebaseerd is
Die deadline van HeT MoeT vAnaVonD bEkenD ziJnquote:
Waar je net als de ander in de file staat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:03 schreef RipCity het volgende:
[..]
Zal naar je zwaaien vanaf de linkerbaan
Wilders komt wel met vliegende drones over 3 jaarquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar je net als de ander in de file staat?
Dat is de deadline die ze zichzelf opgelegd hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die deadline van HeT MoeT vAnaVonD bEkenD ziJn
Ja want het land ontploft als het morgen wordt
De deadline van 00:00 uur vd informateursquote:
Die 130 zal me een zorg zijn, eenheid zie ik liever. Niet hier mag je 100, maar na 19:00 mag je 130 alleen niet overal want ergens anders mag je dan 120... Doe gewoon overal en altijd een max. die vaststaat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waar je net als de ander in de file staat?
Ja dat zeg ik nou netquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is de deadline die ze zichzelf opgelegd hebben.
23.55. Ze moeten het pakket ook nog faxen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De deadline van 00:00 uur vd informateurs
Overal 130 zal hem wel niet worden. Ring A10 bij Amsterdam om A20 bij Rotterdam zal grotendeels helaas 80 blijven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Die 130 zal me een zorg zijn, eenheid zie ik liever. Niet hier mag je 100, maar na 19:00 mag je 130 alleen nietoveral want eregns anders mag je dan 130... Doe gewoon overal en altijd een max. die vaststaat.
O my, hij is echt een halve god hè?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef RipCity het volgende:
[..]
Wilders komt wel met vliegende drones over 3 jaar
Excuusquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:07 schreef nostra het volgende:
[..]
23.55. Ze moeten het pakket ook nog faxen.
Er zijn er nog veel meer waar het geen 130 zal zijn. Dat was voorheen niet anders.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Overal 130 zal hem wel niet worden. Ring A10 bij Amsterdam om A20 bij Rotterdam zal grotendeels helaas 80 blijven.
Of je staat toch in de filequote:Op woensdag 15 mei 2024 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel meer waar het geen 130 zal zijn. Dat was voorheen niet anders.
Klopt, ik verwacht niet dat die trajecten aangepast zullen worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er zijn er nog veel meer waar het geen 130 zal zijn. Dat was voorheen niet anders.
Die 130 maatregel is vooral lekker als je buiten de spits moet rijden, tussen 10:00 en 15:00 kon je wel lekker doorpakken. En zaterdag/zondag meestal ook wel.quote:
Op meerdere plekken -ook in de Randstad- is het nog 130. Maar alleen van 19:00 - 06:00 uur (of 07:00 uur, dat mag ik kwijt zijn).quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach ja gaat er ook meer om dat je niet direct bij 109 boete krijgt omdat je net iemand inhaalt etc.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt, ik verwacht niet dat die trajecten aangepast zullen worden.
Zelfs dat is acceptabel, als het maar ALTIJD 80 of 130 of wat dan ook is waar je rijdt. Niet verschillend per tijdstip.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Overal 130 zal hem wel niet worden. Ring A10 bij Amsterdam om A20 bij Rotterdam zal grotendeels helaas 80 blijven.
Dat ga je nog steeds wel krijgen als de max 100 is op die plaats en zoals gezegd, op de meeste plaatsen zal het nog steeds geen 130 worden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach ja gaat er ook meer om dat je niet direct bij 109 boete krijgt omdat je net iemand inhaalt etc.
Boetes gaan ze wel weer compenseren in bebouwde kom waar het meer dan terecht is ipv mensen bekeuren op snelweg waar stuk minder gevaar is als iemand keer 10km te hard gaat.
Minder gevaar? Ok..quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:11 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ach ja gaat er ook meer om dat je niet direct bij 109 boete krijgt omdat je net iemand inhaalt etc.
Boetes gaan ze wel weer compenseren in bebouwde kom waar het meer dan terecht is ipv mensen bekeuren op snelweg waar stuk minder gevaar is als iemand keer 10km te hard gaat.
Voor jou ontspannend maar bij meeste verslapt aandacht juist bij 100 en daardoor gaan mensen mobiel gebruiken/andere zaken doen. Bij snelheid boven 120 zijn mensen juist scherper.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind 130 eerlijk gezegd helemaal niet fijn rijden. Ik vind 100 km/u eigenlijk wel ontspannend en comfortabel. Ook die snelheidsverschillen vind ik niet echt wenselijk, maar dat terzijde.
Het is wel fijn dat je één of meerdere auto's die 98 rijden even met snel met 120 kan inhalen, als je dat met 102 km/h doet duurt het nogal lang.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind 130 eerlijk gezegd helemaal niet fijn rijden. Ik vind 100 km/u eigenlijk wel ontspannend en comfortabel. Ook die snelheidsverschillen vind ik niet echt wenselijk, maar dat terzijde.
Ik ben dat op zich met je eens, ja, er is teveel verschil nu en het is soms best lastig vast te stellen hoe snel je op bepaalde plaatsen mag zeker als je niet bekend bent op de plek waar je je bevind.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zelfs dat is acceptabel, als het maar ALTIJD 80 of 130 of wat dan ook is waar je rijdt. Niet verschillend per tijdstip.
En het verschil tussen 120 en 130 mag ook weg, alleen maar verwarrend. En het kan me niet schelen waarvoor wordt gekozen, maar doe het overal en altijd hetzelfde, uitzonderingen op specifieke wegen als ringwegen en alles kan. Maar beperk het ipv de wildgroei die er nu is.
Daar over gesproken. Hoe is t bij Dilan cs?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De deadline van 00:00 uur vd informateurs
Als mensen zich niet kunnen concentreren met een snelheid van 100 km/u zijn ze simpelweg ongeschikt voor het rijbewijs.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
Voor jou ontspannend maar bij meeste verslapt aandacht juist bij 100 en daardoor gaan mensen mobiel gebruiken/andere zaken doen. Bij snelheid boven 120 zijn mensen juist scherper.
A2 utrecht-amsterdam is al helemaal goede voorbeeld daarvoor. Iedereen zit daar maar beetje weg te dromen.
Yeşilgöz lijkt me wel het type student dat d'r werk te laat inlevert en er een mail uit stuurt met "ja sorry, m'n computer crashte".quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:07 schreef nostra het volgende:
[..]
23.55. Ze moeten het pakket ook nog faxen.
Interessant. Heb je dat onderzocht?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
Voor jou ontspannend maar bij meeste verslapt aandacht juist bij 100 en daardoor gaan mensen mobiel gebruiken/andere zaken doen. Bij snelheid boven 120 zijn mensen juist scherper.
A2 utrecht-amsterdam is al helemaal goede voorbeeld daarvoor. Iedereen zit daar maar beetje weg te dromen.
Pizza's zijn nog niet opquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar over gesproken. Hoe is t bij Dilan cs?
Zou Mark aan tafel zitten?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En staat er een camera op een deur daar?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
RTL.quote:Bestaanszekerheid is voor alle vier de partijen een belangrijk thema. Uit het onderhandelaarsakkoord blijkt dat de vier partijen zeker 2 miljard willen uitgeven om de lasten van burgers te verlagen. Alle burgers gaan hier iets van merken.
Ook komt de zogeheten rode diesel terug: dat is diesel speciaal voor landbouwvoertuigen. Deze diesel is zo’n 30 cent per liter goedkoper dan gewone diesel.
Verder hebben PVV, VVD, NSC en BBB afgesproken dat er niet bezuinigd wordt op de steun aan Oekraïne.
Dat is niet één van de speerpunten, het wordt heel groot gemaakt door de media wellicht omdat dit punt het meest nadrukkelijk is uitgelekt. Wellicht is het gewoon een kleine tijdelijke symboolmaatregel om links te narren en zal de rechter dit uiteindelijk terugdraaien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef Janneke141 het volgende:
Maar goed, als die 130 een van de speerpunten is dan weten we wel welke kant het op gaat. Gelul in de ruimte.
VVD wil het langs het congres gaan gooien begrijp ik, althans dat ligt voor als optie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hopelijk wordt er dan eindelijk flink geïnvesteerd in defensie.quote:
Koude pizza en scherpe messen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat hadden ze waarschijnlijk bij de onderhandelingen in de eerste vijf minuten afgesproken om vervolgens aan de nuttige zaken te gaan werken. Of eerst nog even een paar vijf minuten dingetjes, dat kan ook natuurlijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet één van de speerpunten, het wordt heel groot gemaakt door de media wellicht omdat dit punt het meest nadrukkelijk is uitgelekt. Wellicht is het gewoon een kleine tijdelijke symboolmaatregel om links te narren en zal de rechter dit uiteindelijk terugdraaien.
Jammer dat de Rijnhal platgegooid is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:17 schreef nostra het volgende:
[..]
VVD wil het langs het congres gaan gooien begrijp ik, althans dat ligt voor als optie.
Welke nuttige (en financieel onderbouwde) dingen precies?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat hadden ze waarschijnlijk bij de onderhandelingen in de eerste vijf minuten afgesproken om vervolgens aan de nuttige zaken te gaan werken. Of eerst nog even een paar vijf minuten dingetjes, dat kan ook natuurlijk.
Grappig, juist rechts Nederland heeft jarenlang geageerd en geacteerd tegen defensie uitgaven. Een opvolging van VVD defensie ministers bezuinigden alleen maar.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hopelijk wordt er dan eindelijk flink geïnvesteerd in defensie.
Je bent wat late to the partyquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:
130km/u op de snelwegen komt volgens BNR weer in het zicht.
De buren hebben wel goedkoop OG te huur.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de Rijnhal platgegooid is.
Dat gaan ze voor 0:00 niet halen, vermoed ik. Zomaar een gok.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:20 schreef nostra het volgende:
[..]
De buren hebben wel goedkoop OG te huur.
Je bent met 30km/u naar dit topic gekomen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:
Dan verandert er voor mij niets!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:
Dus dan komt er geen eindverslag vandaag? Of hoe werkt dat? Want de informateurs stoppen er vandaag mee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:17 schreef nostra het volgende:
[..]
VVD wil het langs het congres gaan gooien begrijp ik, althans dat ligt voor als optie.
Jij zit dus te kloten in de auto.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:14 schreef RipCity het volgende:
[..]
Ik hoorde dat Steve Irwin is overledenquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Beathoven het volgende:
Geen idee, tot nu toe heb ik alleen 5-minutenkwesties gehoord.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Welke nuttige (en financieel onderbouwde) dingen precies?
Ja, ik ook, los van dat het veel geld kost is deze industrie slecht voor het milieu. Maar de wereld verandert helaas.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappig, juist rechts Nederland heeft jarenlang geageerd tegen defensie uitgaven.
Mooi, dat duurt niet lang meerquote:
Nee, dat wordt dan volgende week.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus dan komt er geen eindverslag vandaag? Of hoe werkt dat? Want de informateurs stoppen er vandaag mee.
Staat de champagne al koud?quote:
Ik, die geregeld voor links uitgemaakt word, roep dat al 10 jaar maar rechts Nederland zat liever bij Poetin op schootquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja, ik ook, los van dat het veel geld kost is deze industrie slecht voor het milieu. Maar de wereld verandert helaas.
We zullen als Europa zelf sterker moeten worden. Deze industrie zal weer nieuw leven ingeblazen moeten worden hoe vervelend dat ook is.
Altijdquote:
Maar wie schrijven dat verslag dan? Ik bedoel: wat zou dat concreet voor gevolgen hebben, mocht de VVD dat doen?quote:
Jazeker. Maar dat is ongerelateerdquote:
Ontzettend ja.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Altijd
Die goedkopere rode diesel voor landbouwvoertuigen herinvoeren is ook wel juichen voor de burger.
Ik vond het tot vorig jaar eigenlijk niet nodig. Maar zoals ik al zei, de wereld verandert. Na afgelopen maanden is duidelijk dat ook Amerikaanse steun niet meer gegarandeerd is, zeker niet als Trump wint (wat ik zeer realistisch acht). Dus vanaf dan moeten we wel zelf.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik, die geregeld voor links uitgemaakt word, roep dat al 10 jaar maar rechts Nederland zat liever bij Poetin op schoot
Keine Ahnung, een soort akkoord met opschortende voorwaarde? Maar eerst maar afwachten, misschien gebeurt er niets en zijn ze klaar.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar wie schrijven dat verslag dan? Ik bedoel: wat zou dat concreet voor gevolgen hebben, mocht de VVD dat doen?
Hij staat er nog, hoor.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jammer dat de Rijnhal platgegooid is.
Dat geloof ik ook wel, de soep wordt nooit zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend.quote:
Rode diesel terug, BTW voor hotels omhoog en 130 rijden zijn ook wel serieuze hoofdlijnen. Benieuwd wat ze dan echt belangrijk vinden.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is niet één van de speerpunten, het wordt heel groot gemaakt door de media wellicht omdat dit punt het meest nadrukkelijk is uitgelekt. Wellicht is het gewoon een kleine tijdelijke symboolmaatregel om links te narren en zal de rechter dit uiteindelijk terugdraaien.
Klok. Klepel mijnerzijds inderdaad. Maar je moet nu wel vergaderen tussen de sportshirtjes en pungpongtafels…quote:
We zullen tot morgen moeten wachten voor we het kunnen lezen.quote:
Richard en Elbert zeggen tabee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
Presentatie akkoord verschoven naar morgen - https://nos.nl/l/2520280#UPDATE-container-77523675
Je realiseert je wel dat dit slechts een klein deel is wat, al dan niet toevallig, is uitgelekt. Laten we rustig afwachten tot het volledige hoofdlijnenakkoord formeel met iedereen wordt gedeeld en wat de financiële onderbouwing is.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Rode diesel terug, BTW voor hotels omhoog en 130 rijden zijn ook wel serieuze hoofdlijnen. Benieuwd wat ze dan echt belangrijk vinden.
In het Gelredome is binnenkort plek genoeg.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klok. Klepel mijnerzijds inderdaad. Maar je moet nu wel vergaderen tussen de sportshirtjes en pungpongtafels…
NOOIT MEER NAAR ARNHEM!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In het Gelredome is binnenkort plek genoeg.
Hoilu ons op de hoogtequote:
quote:Woensdag 15 mei om 23:24
De vergadering van de VVD lijkt ten einde. Leider Dilan Yesilgöz zal binnen nu en tien minuten de pers ter woord staan.
Als dat woord uberhaupt in het hoofdlijnenakkoord staat weiger ik deze regering te erkennen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:32 schreef Janneke141 het volgende:
Is er al meer bekend over de Lentekriebels? Als we het dan toch over de belangrijke zaken hebben?
Graag!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Opschieten met dat toneelstuk. Hup.
Academisch kwartiertje, als ode aan de UvA.quote:
Als ik het zo aankijk dan betwijfel ik dat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:37 schreef Pvt.Webster het volgende:
Heeft Dilan de fractie tussentijds wel meegenomen in ontwikkelingen?
Dank. Dat ze ff opschiet..quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:38 schreef Recce het volgende:
De deur is nog dicht. Er rijdt een luidruchtige brommer langs.
Alsof die fractie sowieso wat in te brengen heeft.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik het zo aankijk dan betwijfel ik dat.
Respect. Ik zou het er niet voor over hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:35 schreef Recce het volgende:
[..]
Yups. Een journalist zei dat ze er al zeven uur staan.
Was er een andere optie dan? Voorlichting loopt met u mee tot het ravijn hè?quote:
Dus vd Burg stemt in met het asieldeel van het akkoord. Dan staat daar óf niks in, of hij heeft een paardenhoofd in zijn bed gevonden.quote:
Dátquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus vd Burg stemt in met het asieldeel van het akkoord. Dan staat daar óf niks in, of hij heeft een paardenhoofd in zijn bed gevonden.
Er staat zat in volgens de NSC dus dat is het niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus vd Burg stemt in met het asieldeel van het akkoord. Dan staat daar óf niks in, of hij heeft een paardenhoofd in zijn bed gevonden.
Ik ook!quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Er komt schijnbaar ook lastenverlichting voor modale inkomens. Ik ben benieuwd.
ze zeggen strengste asielmaatregelen ooit dus dan het 2e?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er word door met name Omtzigt heel wollig gesproken over lastenverlichting en arme kinderen, nu nog zien wat dat qua beleid daadwerkelijk inhoud.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee: strenge woorden, weinig inhoud zei hijquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er staat zat in volgens de NSC dus dat is het niet.
Ik ook, maar het verbaast mij niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Tomatenboer het volgende:
Nee, strenge woorden, relatief weinig wol zei Omtzigtquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ze zeggen strengste asielmaatregelen ooit dus dan het 2e?
Die zagen die 130km/u en hebben de rest niet gelezen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:39 schreef Vallon het volgende:
nu.nl: 23u38
VVD-fractie stemt in met hoofdlijnenakkoord
Ook de fractie van de VVD stemt in met het hoofdlijnenakkoord, maakt de partij zojuist bekend vanuit het Johan de Witthuis in Den Haag. De fractie zat daar sinds 17.00 uur bijeen voor overleg. Eerder stemden PVV, BBB en NSC al in
"Strengste asielwetgeving ooit". Dat is natuurlijk geen beleid, dat is een reclameslogan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
ze zeggen strengste asielmaatregelen ooit dus dan het 2e?
doen ze er wel heeeel lang over om dat te lezenquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die zagen die 130km/u en hebben de rest niet gelezen.
Meer geld voor defensie, eigen risico omlaag (maakt mij persoonlijk niet uit, maar heel veel mensen willen dit dolgraag), lastenverlichting modale inkomens, terugdraaien spreidingswet, ziet er goed uit tot nu toequote:Op woensdag 15 mei 2024 23:43 schreef phpmystyle het volgende:
Mooi, hard rijden, veel stront, bouwen, minder woke.
Alle lof voor de politici, hier ga ik op drinken
Wat gaan ze doen met mensen die niet werken?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, maar het verbaast mij niet.
Deze samenstelling kijkt om naar mensen die werken. Het zijn eigenlijk de nieuwe arbeiderspartijen.
Laatste hoeft niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:44 schreef Recce het volgende:
[..]
Formateur aanstellen die daarna ook minister president wordt?
Die moet sommige mensen rustig stemmen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, strenge woorden, relatief weinig wol zei Omtzigt
Die behouden gewoon hun uitkering hoor, maak je daarover niet druk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Wat gaan ze doen met mensen die niet werken?
afvoeren naar Rwanda?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Het is ook gebruikelijk dat de grootste coalitiepartij de premier levert, gebeurt nu ook niet.quote:
Na een Kamerdebat, ja zeker. Maar ik bedoelde meer de komende dagen/uren? Gaan ze het nu nog definitief maken? Morgen? Komen Elbert en zijn maat Richard dan nog wel? Etc?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:44 schreef Recce het volgende:
[..]
Formateur aanstellen die daarna ook minister president wordt?
Haha, de nieuwe arbeiderspartijen laat me niet lachen. Voorheen deed de VVD er juist alles aan om de rekening juist dáár neer te leggen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:44 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ook, maar het verbaast mij niet.
Deze samenstelling kijkt om naar mensen die werken. Het zijn eigenlijk de nieuwe arbeiderspartijen.
Eigenrisico boeit mij ook niet, had voor mij niet gehoeven. Maar is wel mooie marketing ding voor kabinet. Dus ik snap het.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Meer geld voor defensie, eigen risico omlaag (maakt mij persoonlijk niet uit, maar heel veel mensen willen dit dolgraag), lastenverlichting modale inkomens, terugdraaien spreidingswet, ziet er goed uit tot nu toe
Ben wel benieuwd naar de volledige financiële onderbouwing.
daar is dan de oppositie goed voor ofzoquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Haha, de nieuwe arbeiderspartijen laat me niet lachen. Voorheen deed de VVD er juist alles aan om de rekening juist dáár neer te leggen.
Bovendien zorgen arbeiderspartijen ook voor goede vangnetten mocht “de arbeider” onverhoopt uitvallen.
Om mijzelf te quoten "Who the fuck knows"quote:
Ja. Maar ze doen nu alles toch al andersquote:
Staan om 18:00 in De Kleine Komedie en om 20:00 in Carre.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Morgen? Komen Elbert en zijn maat Richard dan nog wel? Etc?
Er komt een formateurquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om mijzelf te quoten "Who the fuck knows"
Er zou een premier naar voren geschoven zijn voor vandaag, dacht ik.
Zal toch wel Plasterk zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:48 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Om mijzelf te quoten "Who the fuck knows"
Er zou een premier naar voren geschoven zijn voor vandaag, dacht ik.
Wat voorheen gebeurde is niet meer relevant, het gaat om nu.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Haha, de nieuwe arbeiderspartijen laat me niet lachen. Voorheen deed de VVD er juist alles aan om de rekening juist dáár neer te leggen.
Uit niets blijkt dat er getornd gaat worden aan de sociale vangnetten.quote:Bovendien zorgen arbeiderspartijen ook voor goede vangnetten mocht “de arbeider” onverhoopt uitvallen.
1 minuut lezen. Uren hossenquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:45 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
doen ze er wel heeeel lang over om dat te lezen
En die dat wel zouden kunnen? Stimuleren. We hebben iedereen nodig.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:46 schreef Recce het volgende:
[..]
Om de grote bedrijven te spekken zekerquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En die dat wel zouden kunnen? Stimuleren. We hebben iedereen nodig.
Neem aan dat de VVD daar goede en harde afspraken over maakt.
Ik heb dat gelinkt. Komt morgen. Wordt morgen gepresenteerd. Informateurs zijn daat NIET bijquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Na een Kamerdebat, ja zeker. Maar ik bedoelde meer de komende dagen/uren? Gaan ze het nu nog definitief maken? Morgen? Komen Elbert en zijn maat Richard dan nog wel? Etc?
Dan moeten de bedrijven het gaan betalen, veel andere opties zijn er niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat voorheen gebeurde is niet meer relevant, het gaat om nu.
[..]
Uit niets blijkt dat er getornd gaat worden aan de sociale vangnetten.
Rechts gaat allang niet meer over lage vpb tarieven alleen, ook die houden de middenklasse wel in de gaten.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:47 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bovendien zorgen arbeiderspartijen ook voor goede vangnetten mocht “de arbeider” onverhoopt uitvallen.
Of Jacco Vonhof.quote:
Zoals ik al zei, ik ben ook benieuwd naar de financiële onderbouwing van al hun plannen, maar daar is helaas nog niets over bekend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan moeten de bedrijven het gaan betalen, veel andere opties zijn er niet.
En als het kabinet linkse elementen worden toegedicht dan vind je dat trollen. Jij weet dus ook niet wat het kabinet is qua richting.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Après nous, le déluge.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen. Maar alle vier hebben nog opmerkingen. Lijkt me dat je dat eerst moet verwerken voor je wat te presenteren hebt. Wie gaat dat doen en wanneer?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb dat gelinkt. Komt morgen. Wordt morgen gepresenteerd. Informateurs zijn daat NIET bij
Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Après nous, le déluge.
Heb jij morgen tijd?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen. Maar alle vier hebben nog opmerkingen. Lijkt me dat je dat eerst moet verwerken voor je wat te presenteren hebt. Wie gaat dat doen en wanneer?
De ambtelijke hulpjes vd informateurs, vannacht? Geen idee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gelezen. Maar alle vier hebben nog opmerkingen. Lijkt me dat je dat eerst moet verwerken voor je wat te presenteren hebt. Wie gaat dat doen en wanneer?
en met oog voor rechtstatelijkheid of zonder?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:55 schreef Beathoven het volgende:
Wordt het snoeihard asielbeleid met bestaanszekerheid of zonder?
Je plundert de fondsen voor stikstof en klimaat en je kunt even vooruit. Als dat voorbij is, mag een ander het structureel oplossen. Ik ben erg benieuwd wat er op landbouw gaat gebeuren. In Europa krijgen ze niets voor elkaar dus dat wordt waarschijnlijk letterlijk een jarenlange shit-show.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
quote:Wie de formateur wordt, en dus de beoogd premier van het rechtse kabinet, blijft nog een week onduidelijk. Volgens PVV-leider Geert Wilders wil hij dat pas bij het debat met de Tweede Kamer van volgende week bekend maken.
Je blijft VVD'er. Waarom dan precies, Eric?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
Jongens toch. Deze vernedering.
De tandjes.
En dan niet de integriteit hebben om op te stappen. Sorry, maar daar heb ik geen enkel begrip voor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De tandjes.
Met, maar dan wel bestaanszekerheid met Russische toenadering.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en met oog voor rechtstatelijkheid of zonder?
Dat is toch het stokpaardje van Omtzigt?
En de beelden van op straat slapende asielzoekers worden met dit kabinet alleen maar erger. Heb echt medelijden met deze man die bizar gard gewerkt heeft.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De tandjes.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De tandjes.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je blijft VVD'er. Waarom dan precies, Eric?
Heerlijk deze frustratiequote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En dan niet de integriteit hebben om op te stappen. Sorry, maar daar heb ik geen enkel begrip voor.
Je kan ook VVD'er blijven zonder deel uit te maken van de fractie, volgens mij.
Ah, een minister van migratie zelfs. Ik hoop dat hij dit keer wel de bonnetjes bewaard.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Radio 1 moet Plasterk de beoogde minister president worden en krijgen we Teeven als minister van migratie namens de PVV.
Ik ben niet gefrustreerd. Maar ik woon dan ook niet in Ter Apel of Budel.quote:
Ik denk dat dit projectie van jouw kant is, ik heb geen enkele frustratie hierover, ik vind het alleen een gebrek aan integriteit van hem als het hem zo aan het hart zou gaan om niet op te stappen.quote:
Jups.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Volgens Radio 1 moet Plasterk de beoogde minister president worden en krijgen we Teeven als minister van migratie namens de PVV.
Hij doet het zichzelf aan..quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De tandjes.
Owh god...quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat gaat dus een grote teringbende worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij doet het zichzelf aan..
[..]
Owh god...
Met Teeven zullen die asielzoekers bevenquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Niet rot bedoeld, maar: bron?quote:Op donderdag 16 [quote]
[b]Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2710205/9/25#p213576527]donderdag 16 mei 2024 00:04 schreef borisz het volgende:
[..]
Jups.
Verder van buiten vooral 60+'ers die niets meer te vrezen hebben.
MinFin wordt Eelco Heinen, VVD (tweede partij, dus krijgt in principe financiën).
Mona gaat namens BBB het kabinet in, maar Landbouw mag iemand anders namens BBB doen.
Verdeling ministers: PVV 6, VVD 4, NSC 3, BBB 2.
Nee, zelfs de VVD zou moeten zien dat de spreidingswet deugt. Maar het is de PVV, en in mindere mate BBB, die er electoraal belang bij hebben om de bestaande problemen niet op te lossen maar groter te laten worden.quote:
Teeven kan ze hoogstpersoonlijk met een bus het land uit rijden. 😱quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:07 schreef Ferdii het volgende:
[..]
Met Teeven zullen die asielzoekers beven
Niet. Maar dat boeit niet want Pieter staat voor Goed Bestuur.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:04 schreef Faraday01 het volgende:
Die bezuiniging op ambtenaren, hoe gaat dat werken terwijl er alleen maar hoofdpijndossiers zijn waar de laatste jaren vooral heel veel extra inzet voor nodig is.
Radio 1.quote:
Dat bedoel ik. Dat hij blijft doet hij zichzelf aan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, zelfs de VVD zou moeten zien dat de spreidingswet deugt. Maar het is de PVV, en in mindere mate BBB, die er electoraal belang bij hebben om de bestaande problemen niet op te lossen maar groter te laten worden.
De VVD laat zich hier gevangen nemen, en steekt een hardwerkende partijgenoot een stuk of wat messen in zijn rug. Onbegrijpelijk dat de man blijft.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:08 schreef borisz het volgende:
[..]
https://www.nporadio1.nl/podcasts/keeenvanjole
Dankquote:
Yup, totaal geen medelijden mee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dat hij blijft doet hij zichzelf aan.
Hij zit al lang niet meer op die bus, maar is weer ergens een ander soort bestuurderquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Teeven kan ze hoogstpersoonlijk met een bus het land uit rijden. 😱
Ah, op die fiets.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dat hij blijft doet hij zichzelf aan.
Ondertussen loopt de boete meter in Ter Apel hard door.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap inderdaad echt niet waarom mensen zo tegen die spreidingswet zijn. In plaats van dat je 2 gemeenten opzadelt met teveel mensen (en dus overlast) kun je toch beter spreiden over 400 gemeenten? Dan verminder je meteen een hoop overlast want kleinere groepen zijn beter beheersbaar.
Het belangrijkste argument tegen de spreidingswet is dat hij waarschijnlijk werkt.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik snap inderdaad echt niet waarom mensen zo tegen die spreidingswet zijn. In plaats van dat je 2 gemeenten opzadelt met teveel mensen (en dus overlast) kun je toch beter spreiden over 400 gemeenten? Dan verminder je meteen een hoop overlast want kleinere groepen zijn beter beheersbaar.
Jawel! Laatst nog op de 300quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij zit al lang niet meer op die bus, maar is weer ergens een ander soort bestuurder
Sommige politici vinden het partijbelang belangrijker dan hun eigen belang. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik denk dat dit projectie van jouw kant is, ik heb geen enkele frustratie hierover, ik vind het alleen een gebrek aan integriteit van hem als het hem zo aan het hart zou gaan om niet op te stappen.
Ik snap ook echt niet waarom je dit soort posts nodig acht, eigenlijk, ik ben van mening dat ik op zou stappen.
Nietquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:04 schreef Faraday01 het volgende:
Die bezuiniging op ambtenaren, hoe gaat dat werken terwijl er alleen maar hoofdpijndossiers zijn waar de laatste jaren vooral heel veel extra inzet voor nodig is.
en het dan de angel uit de voedingsbodem haalt voor Wilders.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het belangrijkste argument tegen de spreidingswet is dat hij waarschijnlijk werkt.
Het is ook gewoon een goed idee. De burgemeesters in de lande etc. stonden er ook gewoon achter.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar het zal wel een soort NIMBY zijn.
betalen we van de bezuinigingen bij de publieke omroep. 100 miljoen, YOLO.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ondertussen loopt de boete meter in Ter Apel hard door.
Ah, dan was dat hetquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:12 schreef borisz het volgende:
[..]
Jawel! Laatst nog op de 300. (de bus die ik vaak heb)
Maar hij is 1 dag in de week buschauffeur. Verder is hij snel lobbiest weer geworden. Op zondag zit hij vaak op de bus.
Rechts en moedwillig de boel saboteren om iets te hebben om campagne op te voeren. Noem een iconischer duo.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Maar het zal wel een soort NIMBY zijn.
Persoonlijke integriteit staat bij mij wat hoger dan partijbelang maar daar mogen we het oneens over zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sommige politici vinden het partijbelang belangrijker dan hun eigen belang. Gelukkig maar.
Politici moeten vaker over hun eigen ego heenstappen en gewoon respecteren wat de meerderheid van de bevolking wil.
Hij is lobbyist voor de gok sector.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij zit al lang niet meer op die bus, maar is weer ergens een ander soort bestuurder
Hoe schrijf je dat in hoofdletters in het Duits?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:12 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Sommige politici vinden het partijbelang belangrijker dan hun eigen belang. Gelukkig maar.
Politici moeten vaker over hun eigen ego heenstappen en gewoon respecteren wat de meerderheid van de bevolking wil.
Niet doen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe schrijf je dat in hoofdletters in het Duits?
quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:14 schreef Dutch_view het volgende:
Op NPO1 kijken we live naar DE DEUR jaaaaaaa
Mag hopen dat dat wat lager is ingezet met het oog op de peiling binnen de fracties en eventuele aanpassingen/onderhandelingen daarna. Om er zo alsnog 200-300 miljoen van te maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
betalen we van de bezuinigingen bij de publieke omroep. 100 miljoen, YOLO.
Dank!quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:15 schreef soeverein het volgende:
[..]
Hij is lobbyist voor de gok sector.
Mwah, een keertje niet meedoen aan het songfestival en het geld is bespaardquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:18 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Mag hopen dat dat wat lager is ingezet met het oog op de peiling binnen de fracties en eventuele aanpassingen daarna. Om er zo alsnog 200-300 miljoen van te maken.
PVV wilde volledig saneren, VVD 400 miljoen, NSC 1 zender minder. Ik weet niet of BBB de NPO volledig wil ontzien, maar een bezuiniging van 100mln lijkt me weinig, zeker gezien alle standpunten.
Ik ben héél benieuwd welke deur danquote:
De draaideurquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben héél benieuwd welke deur dan
Mischien is het beter om dat niet te weten, voor je het weet is het zo'n deur uit een Koreaanse horror film en kom je nooit meer terug in de normale wereldquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er staat: "In afwachting van de presentatie van het akkoord"quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, je hebt gelijk. Ik ga maar eens veilig richting mijn bed.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien is het beter om dat niet te weten, voor je het weet is het zo'n deur uit een Koreaanse horror film en kom je nooit meer terug in de normale wereld
Dan kunnen jullie lang wachten, dat is pas een heel stuk later vandaag als ik de NOS in hun liveblog mag gelovenquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:22 schreef Recce het volgende:
[..]
Er staat: "In afwachting van de presentatie van het akkoord"
Fred vindt het oprecht leuk op de bus, het is een 'droombaan'. En imagotechnisch is dat ook wel fijn. (op basis van eigen ervaring en lokale VVD-bronnen beschouw is het echt een mooie betaalde hobby)quote:
Kennelijk gaan ze daar de hele nacht met de camera wachten. Maar goed ook dat ze daar een keer op gaan bezuinigen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan kunnen jullue lang wachten, dat is pas een heel stuk later vandaag als ik de NOS mag geloven
Een meerderheid in de Tweede Kamer wil dit en de Eerste Kamer gaat hier ook wel voor stemmen, de Kamers vertegenwoordigen (indirect) de bevolking, dit is hoe het nou eenmaal werkt in een parlementaire democratie.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hoe schrijf je dat in hoofdletters in het Duits?
Het gaat om de verplichting voor een hybride installatie per 2026, dacht ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:22 schreef Dutch_view het volgende:
Overigens het niet meer verplichten van een warmtepomp zou wel mooi zijn.
Ben wel benieuwd of we dan nog wel steeds verplicht van het gas af moeten
Zeg je nou dat Teeven een hoger salaris krijgt dan zijn collega-buschauffeurs die het harder nodig hebben?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:24 schreef borisz het volgende:
[..]
Fred vindt het oprecht leuk op de bus, het is een 'droombaan'. En imagotechnisch is dat ook wel fijn. (op basis van eigen ervaring en lokale VVD-bronnen beschouw is het echt een mooie betaalde hobby)
Maar hij is gewoon lobbiest https://www.meinesholla.nl/medewerkers/fred-teeven/. Er moet ook brood op plank, en Fredje zt wel op een hoger inkomen dan de gemiddelde busschaffeur...
De problemen met het stroomnet zijn zo gigantisch dat ik vermoed dat dit sowieso op korte termijn gesneuveld zou zijn.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:22 schreef Dutch_view het volgende:
Overigens het niet meer verplichten van een warmtepomp zou wel mooi zijn.
Ben wel benieuwd of we dan nog wel steeds verplicht van het gas af moeten
Ah oke, das ook prima om dat niet te verplichtenquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het gaat om de verplichting voor een hybride installatie per 2026, dacht ik.
Begrijp je het echt niet? Als je de druk weghaalt bij die twee gemeenten krijgen ze veel meer lucht om nog meer migranten aan te trekken. De spreidingswet is op zich prima als er garantie is dat niemand meer binnenkomt, maar dat gebeurt niet en mag van de EU niet eens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
Want die gemeenten trekken actief asielzoekers aan, ja?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Begrijp je het echt niet? Als je de druk weghaalt bij die twee gemeenten krijgen ze veel meer lucht om nog meer migranten aan te trekken. De spreidingswet is op zich prima als er garantie is dat niemand meer binnenkomt, maar dat gebeurt niet en mag van de EU niet eens.
Maar ze komen toch wel of het nu te vol is in Ter Apel of niet. Dus wat levert het dan op behalve ellende voor de mensen die komen en ellende voor de mensen in Ter Apel en Budel omdat locaties overstromen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Begrijp je het echt niet? Als je de druk weghaalt bij die twee gemeenten krijgen ze veel meer lucht om nog meer migranten aan te trekken. De spreidingswet is op zich prima als er garantie is dat niemand meer binnenkomt, maar dat gebeurt niet en mag van de EU niet eens.
Klopt ja en als die twee locaties vol zitten geeft het een duidelijk signaal af dat de limiet is bereikt en er niet meer asielzoekers meer bij kunnen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Want die gemeenten trekken actief asielzoekers aan ja?![]()
Die 2 gemeenten zijn aangewezen als centrale locaties..
Je valt niet over het "veel meer lucht om nog meer migranten aan te trekken"?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ze komen toch wel of het nu te vol is in Ter Apel of niet. Dus wat levert het dan op behalve ellende voor de mensen die komen en ellende voor de mensen in Ter Apel en Budel omdat locaties overstromen?
Het zijn asielzoekers, geen migranten. Dat zijn toch echt verschillende dingen, een migrant mag hier blijven, een asielzoeker niet per definitie.
Nee, dat doet het niet omdat als dat wel zo zou zijn dat allang merkbaar zou moeten zijn omdat Ter Apel al maanden zo niet een jaar ver over de limiet zit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt ja en als die twee locaties vol zitten geeft het een duidelijk signaal af dat de limiet is bereikt en er niet meer asielzoekers meer bij kunnen.
Met andere woorden: expres een humanitaire crisis creëren en de problemen niet oplossen om je zin door te duwenquote:Op donderdag 16 mei 2024 00:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ter Apel is al een hele tijd tot over de rand toe vol, dus hoezo is de instroom nog niet flink gereduceerd als dat zo goed werkt?quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Klopt ja en als die twee locaties vol zitten geeft het een duidelijk signaal af dat de limiet is bereikt en er niet meer asielzoekers meer bij kunnen.
Verklaar eerst maar eens waarom jij het hebt over "veel meer lucht om nog meer migranten aan te trekken".quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zonder dat het enig effect heeft want Ter Apel stroomt al, hoe lang, een jaar? twee jaar? over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Met andere woorden: expres een humanitaire crisis creëren en de problemen niet oplossen om je zin door te duwen
Ik heb inderdaad ten onrechte het woord migrant gebruikt in plaats van asielzoeker.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar ze komen toch wel of het nu te vol is in Ter Apel of niet. Dus wat levert het dan op behalve ellende voor de mensen die komen en ellende voor de mensen in Ter Apel en Budel omdat locaties overstromen?
Het zijn asielzoekers, geen migranten. Dat zijn toch echt verschillende dingen, een migrant mag hier blijven, een asielzoeker niet per definitie.
Ja, de VVD liegt wel vaker, dat boeit mij niet echt. De hele kabinetscrisis is gebaseerd op een leugen dus soit, dat is niet zo relevant.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ten onrechte het woord migrant gebruikt in plaats van asielzoeker.
Verder is wel degelijk zo dat bijvoorbeeld VVD eerder heeft aangegeven zich zorgen te maken over 'De aanzuigende werking van deze wet.' De vraag was waarom mensen tegen de spreidingswet zijn, dit is dus een reden.
Hij bedoelt dat "het land vol is".quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:34 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ter Apel is al een hele tijd tot over de rand toe vol, dus hoezo is de instroom nog niet flink gereduceerd als dat zo goed werkt?
Als er teveel asielzoekers binnenkomen krijg je ook een crisis en ook een onoplosbaar probleem.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:33 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Met andere woorden: expres een humanitaire crisis creëren en de problemen niet oplossen om je zin door te duwen
Er is geen aanzuigende werking vd spreidingswet. Net zo min als er heel veel gestapelde gezinshereniging is. Het zijn leugens.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:35 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ten onrechte het woord migrant gebruikt in plaats van asielzoeker.
Verder is wel degelijk zo dat bijvoorbeeld VVD eerder heeft aangegeven zich zorgen te maken over 'De aanzuigende werking van deze wet.' De vraag was waarom mensen tegen de spreidingswet zijn, dit is dus een reden.
Het idee van de spreidingswet is de humanitaire crisis tegen te gaan. Dan hoeven die mensen in elk geval niet in de open lucht te slapen in afwachting van hun asielproces. Nee, in plaats daarvan pesten we de mensen in nood en maken we het strafbaar om ze enige hulp te bieden. Gaaf landje!quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:38 schreef Shreyas het volgende:
Als er teveel asielzoekers binnenkomen krijg je ook een crisis en ook een onoplosbaar probleem.
Nee dat bedoel ik niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat "het land vol is".
Deze conclusies laat ik graag aan jouquote:Maar dat komt omdat er landelijk door de pilitiek iedere x asielzoekerscentra gedloten worden als er even wat minder instroom is. Dan is er dus veel minder doorstroom mogelijk vanuit de centrale opvang naar normale opvanglocaties.
De landelijke politiek veroorzaakt het probleem van Ter Apel en Budel zelf. Bewust.
Asielzoekers dienen door te stromen vd lokale opvanglocaties naar gewone adielzoekerscentra in de regio. Dat lukt niet als je die iedere x sluit. En als je mensen ophokt als vee in de centrale opvanglocaties (of zelfs buitennomdat er geen olek is) dan ontstaan er logischerwijs problemen ja.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:38 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als er teveel asielzoekers binnenkomen krijg je ook een crisis en ook een onoplosbaar probleem.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen dezelfde welvaart als die wij hebben, maar ongelimiteerd asielzoekers binnenlaten kan niet. De landen waar asielzoekers vandaan komen hebben en dusdanige hoge bevolkingsgroei dat je dat als Europa en zeker als Nederland om een gegeven moment niet meer aankan.
Er was ooit flink draagvlak voor asielzoekers in Nederland, maar omdat er zoveel werden toegelaten leidde dit tot overlast in heel Nederland wat onder anderen heeft geleid tot de enorme verkiezingswinst van de PVV.
De landelijke politiek veroorzaakt de problenen inderdaad zelf. En wil ze ook niet oplossen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het idee van de spreidingswet is de humanitaire crisis tegen te gaan. Dan hoeven die mensen in elk geval niet in de open lucht te slapen in afwachting van hun asielproces. Nee, in plaats daarvan pesten we de mensen in nood en maken we het strafbaar om ze enige hulp te bieden. Gaaf landje!
Mensen in nood? Ga toch weg man, deze mensen zijn al 4-5 zeer veilige landen doorgegaan voor ze überhaupt in Nederland kwamen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:40 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Het idee van de spreidingswet is de humanitaire crisis tegen te gaan. Dan hoeven die mensen in elk geval niet in de open lucht te slapen in afwachting van hun asielproces. Nee, in plaats daarvan pesten we de mensen in nood en maken we het strafbaar om ze enige hulp te bieden. Gaaf landje!
Het pluche.quote:Op donderdag 16 mei 2024 00:00 schreef trein2000 het volgende:
[ x ]
De tandjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |