Ik ga heel benieuwd zijn naar het akkoord op hoofdlijnen en vooral welke consultant wordt ingehuurd om het cabaret voor te zitten.
Maar goed, de vier lopers zijn diagonaal op het schaakbord gezet en nu kijken in welke formatie de pionnen het veld gaan bewandelen en de 4 Koning(inn)en daarna hun ingenomen torens gaan laten rokeren.
De doorgesijpelde berichten omtrent het hoofdakkoord, lijken mij alleen voor de bühne.
• Benieuwd hoe men wanneer denkt de instroom van migratie te beperken want er is een berg aan bestaande wetgeving die dat blokkeert. ook gelet EU akkoorden kan NL afkopen met dan ¤20K (per keer/jaar ?).
• Het gedoe over 130 gaan rijden wanneer dat kan is alleen maar bühne spel.
• Het halveren van het eigen risico, sws pas over 2.5jaar, is tegen die tijd al weer achterhaald en de mensen gaan sws dubbele procenten meer betalen dan nu.
• Ook t.a.v. stikstof, feitelijk een EU verordening, zie ik niet snel anders (dan als gierende verpakking) worden.
• Wonen en betaalbare huizen neemt hoe dan ook tenminste 10 jaar en ws nog veel langer voordat daar enig effect van is te verwachten.
En zo zijn er nog veel meer dead-locks waar voorgaande kabinetten, dit opkomende ensemble flink in de hoek heeft geschilderd.
Hoe dan ook, als het toneelspel aanvang neemt, is Rutte op tijd om afscheid te nemen en ergens na de zomer, zitting te nemen als nieuwe NAVO stafchef om verder geen actieve herinnering te hebben aan zijn nalatenschap..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (İZapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."