De babbelbox vraagt zich af: hoelang denkt u dat ze het volhouden?POLLquote:Rechts kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB in zicht, partijen zijn er bijna uit
De PVV, VVD, NSC en BBB hebben een doorbraak bereikt in de formatie. Na een marathonsessie maakten de onderhandelende partijleiders vannacht rond 01.00 uur bekend dat ze het eens zijn geworden over de financin, een belangrijke horde op weg naar een gezamenlijk regeerakkoord. Ze gaan de gemaakte afspraken vandaag met hun fracties in de Tweede Kamer bespreken.
Na afloop lieten de partijleiders zich uitgesproken positief uit over de voortgang van hun gesprekken. PVV-leider Wilders zei tegen de aanwezige pers dat er "nog wat werk te verrichten" is. "Maar ik zie dit niet meer fout gaan." BBB-voorvrouw Van der Plas gebruikte soortgelijke woorden en zei "heel erg blij" te zijn dat er bijna een regeerakkoord ligt.
Ook VVD en NSC toonden zich optimistisch over de vorming van een nieuw kabinet. "U ziet ons opgelucht naar buiten lopen", zei VVD-leider Yesilgz. "Ik denk dat we eruit zijn." NSC-voorman Omtzigt gaf eveneens aan opgelucht te zijn. "Het land heeft een nieuwe regering nodig." Volgens hem ligt er "op een haar na een akkoord".
Premierskandidaat
De vier partijen trokken zich gisterochtend terug in Den Haag voor nieuw overleg. Pas na 01.00 uur kwamen ze naar buiten. Ze benadrukten een voor een dat er wel nog "puntjes op de i" moeten worden gezet. Over de inhoud van de gemaakte afspraken deden ze geen uitspraken. Om 10.00 uur praten de vier partijen verder.
Volgens Wilders is er aan de onderhandelingstafel nog niet over de premierskandidaat gesproken. Dat punt zou later vandaag voor het eerst formeel op de agenda staan. De naam van oud-PvdA-minister Ronald Plasterk, die eerder in deze formatie aantrad als verkenner en informateur, gaat rond voor die positie.
Omtzigt zegt nog niet te weten wie Wilders wil voordragen als premier, maar noemt die persoon wel "cruciaal" voor het slagen van de formatie. "Het is natuurlijk heel raar dat Nederland op 22 november gestemd heeft en morgen hoort wie de premierskandidaat is", zei Omtzigt tegen de aanwezige journalisten. "Dat is een hele bijzondere volgorde voor een democratie."
Twee namen kunnen in elk geval van het premierslijstje, zei informateur Dijkgraaf vannacht. Het is volgens hem "uitgesloten" dat hij of zijn collega Van Zwol de nieuwe premier wordt. Ze verwachten niet dat het gesprek over de premier nog tot problemen zal leiden. De informateurs zullen in de loop van de dag met hun eindverslag komen, zoals dat eerder met de Tweede Kamer is afgesproken.
De formatiefase, waarin de coalitiepartijen het kabinet samenstellen, zal dit keer wel langer duren dan voorgaande keren, verwacht Omtzigt. Doorgaans zit de beoogd premier als leider van de grootste partij ook om tafel bij de formatiebesprekingen en is diegene daardoor al op de hoogte van de gemaakte afspraken.
Dat is nu niet automatisch het geval, omdat de vier onderhandelende partijen hebben afgesproken dat hun fractieleiders niet in het kabinet zullen plaatsnemen. NSC overweegt wel om andere fractieleden deel te laten nemen aan het kabinet.
Halfjaar na de verkiezingen
Bij de verkiezingen van 22 november behaalden de vier onderhandelende partijen samen een ruime meerderheid van de zetels in de Tweede Kamer. Toch kwam het niet meteen tot samenwerking. Eerst moesten de partijen overeenstemming zien te bereiken over de vorm, waarborgen rondom de rechtsstaat en de financin.
Forse tegenvallers op de overheidsbegroting maakten dat NSC-leider Omtzigt in februari besloot om niet langer deel te nemen aan de gesprekken. Informateur Putters wist hem in maart toch terug aan tafel te krijgen en adviseerde de onderhandelende partijen om met een 'programkabinet' aan de slag te gaan. Het huidige informateursduo Dijkgraaf en Van Zwol kreeg de vier partijen verder op n lijn.
Medio mei, een halfjaar na de verkiezingen en twee verkenners en vier informateurs verder, zijn de partijen elkaar dusdanig genaderd dat een regeerakkoord in zicht is. "We hebben een basis tot samenwerking gevonden en met die basis hebben we voldoende vertrouwen", zo omschreef Omtzigt het vannacht.
https://nos.nl/artikel/25(...)en-zijn-er-bijna-uit
Vier jaar kan al niet; de formatieduur dien je altijd af te trekken van de periode.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
De babbelbox vraagt zich af: hoelang denkt u dat ze het volhouden?[poll=7224]
Slechter dan rutte/kaag en het christenmoraal gehuil kan niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
Laten we rustig de plannen afwachten waar ze mee komen.
Mijn zegen hebben ze.
Ik denk het wel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slechter dan rutte/kaag en het christenmoraal gehuil kan niet.
Dat en dan nog die wokisten van PvdA-GL en D66quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Slechter dan rutte/kaag en het christenmoraal gehuil kan niet.
Och jesus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat en dan nog die wokisten van PvdA-GL en D66
Ze hebben er een bende van gemaakt, en maken er nog steeds een bende van zoals je nu weer ziet in Amsterdam. En dan hebben ze nog de mond vol over rechtstaat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Och jesus.
Na 4 jaar:
- Je ziel verkocht aan de duivel, 0 zeggenschap meer in je eigen land
- iedereen arm door een gepushte energie omwenteling gebaseerd op utopie
- land vol asielzoekers die hier niets komen bijdragen en alleen komen parasiteren.
Conclusie:
Crisis' die alleen maar erger zijn geworden en je kan er niks aan doen.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ze hebben er een bende van gemaakt, en maken er nog steeds een bende van zoals je nu weer ziet in Amsterdam. En dan hebben ze nog de mond vol over rechtstaat.
Hoe ziet die orde eruit? Als het onderwerp van de demonstratie onze grote leider niet aanstaat dan er op los rammen en het liefst op 't hoofd?quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:33 schreef phpmystyle het volgende:
het eerste wat het kabinet moet doen is de orde herstellen in Amsterdam en andere "studenten" steden.
In die landen is slechts een miniem sociaal stelsel, ook voor de eigen bevolking. Geldt trouwens ook voor het rijke Luxemburg. Als je weinig zelfredzaam bent, qua opleiding en vaardigheden zijn dat geen landen van 1e keus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
In Hongarije en Polen weet men de grenzen wel dicht te houden, dat geeft aan dat het dus gewoon mogelijk is.
Ervoor zorgen dat op de universiteiten weer gestudeerd wordt ipv jodenhaat wordt verspreid. Demonstreren doe je maar op het malieveld.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe ziet die orde eruit? Als het onderwerp van de demonstratie onze grote leider niet aanstaat dan er op los rammen en het liefst op 't hoofd?
Geertgod.quote:BBB-leider Caroline van der Plas prijst Geert Wilders. Zonder hem was er volgens haar geen akkoord gekomen. ,,Hij heeft zich achter de schermen uiterst professioneel opgesteld.'' Ze noemt vandaag 'een van de mooiste momenten in m'n leven'.
betekent.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
Al houden ze het maar n dag uit, het zal geen verschil maken, ja het zal voelen als een kleine overwinning voor het linkerkamp in de samenleving om de tranen weer te zien stromen na de verkiezingen.![]()
Het grappige is dat de huidige linkse partijen het zelf in de hand hebben hoe groot of klein de PVV wordt, maar blijven ze hangen in de uiterst linkse hoek terwijl de Jodenhaters hier door de straten marcheren en de criminaliteit door de import explodeert terwijl ze meer meer meer roepen dan zal de PVV dan ook gewoon weer de grootste worden. Kijken hoelang het duurt voordat bij hoogopgeleid Nederland, wat niet betekend dat ze intelligent zijn, het kwartje valt.
Zelf geef ik het nog geen jaar.
Ah, belangrijkste doel is mensen die zich zorgen maken uitlachen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
Al houden ze het maar n dag uit, het zal geen verschil maken, ja het zal voelen als een kleine overwinning voor het linkerkamp in de samenleving om de tranen weer te zien stromen na de verkiezingen.![]()
Ach, PVV stemmers die zich zorgen maken om links beleid mogen ook uitgelachen worden en worden weggezet als dom of ranzig rechts, dus dan kan moet je niet raar staan te kijken als het de andere kant op ook gebeurd. Dat het niet heel veel toe voegt ben ik het overigens met je eens.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah, belangrijkste doel is mensen die zich zorgen maken uitlachen.
Dan heb je echt het verantwoordelijkheidsgevoel, algemene ontwikkeling en de volwassenheid van een dommige puber van 14.
Nee hoor, na de verkiezingswinst van de PVV heb ik meteen een handreiking gedaan hier op FOK!, heb niemand geprovoceerd, niemand afgevallen omdat ik ergens ook wel begreep dat mensen zoals jou er niet blij mee waren. Ik lach wel een beetje om de domheid in het linkerkamp, kom op hier verheugen ze zich op het feit dat het kabinet snel valt, wat dan als een overwinning wordt gezien, niet snappende dat de geest uit de fles is, ja daar lach ik wel een klein beetje om.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, jij gefet aan dat je mensen uitlachen heel belangrijk vind hier. Echt de mentaliteit van een dommige puber.
Net zoals in de kabinetten Rutte dus.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik verwacht in het begin een overdreven eensgezindheid naar buiten toe tot er ergens een scheurtje ontstaat.
Maar dan wat snellerquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Net zoals in de kabinetten Rutte dus.
Nog een keertje. Je komt hier zegge dat je het vooral belangrijk vind om mensen uit te lachen die zich zorgen maken. Wat duidelijk laat zien hoe verantwoordelijk jij in het leven staat.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee hoor, na de verkiezingswinst van de PVV heb ik meteen een handreiking gedaan hier op FOK!, heb niemand geprovoceerd, niemand afgevallen omdat ik ergens ook wel begreep dat mensen zoals jou er niet blij mee waren. Ik lach wel een beetje om de domheid in het linkerkamp, kom op hier verheugen ze zich op het feit dat het kabinet snel valt, wat dan als een overwinning wordt gezien, niet snappende dat de geest uit de fles is, ja daar lach ik wel een klein beetje om.
Het laatste waar ik mee bezig ben bij vorming van nieuwe kabinetten is of de PVV-kiezer het leuk vind. Meer of ik het die als verstandig beleid.quote:Maar zoals al aangegeven, niet zo hypocriet Hexagon, want net doen alsof mensen, waaronder jij, niet al tientallen jaren PVV'ers belachelijk maken of uitlachen bij elke kans wat jullie krijgen is ook zeer puberaal gedrag.
De PVV heeft maar een goed punt, namelijk het leger inzetten zodat iedereen veilig boodschappen zou kunnen halen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
De PVV heeft gewonnen omdat al tientallen jaren mensen die zich zorgen maken worden uitgelachen en verketterd, nu niet de rollen gaan omdraaien.
Niet zo hypocriet Hexagon.
Je zou het niet zeggen HowardRoark maar er zijn ook andere onderwerpen in een natiestaat behalve grenzen dicht.quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
Mooi, maar ik heb er niet veel vertrouwen in, het is natuurlijk wachten tot NSC en VVD moeilijk gaan doen.
Mocht dit dus niet werken, het gewoon nog rechtser en conservatiever proberen. In Hongarije en Polen weet men de grenzen wel dicht te houden, dat geeft aan dat het dus gewoon mogelijk is.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een van de voornaamste redenen waarom mensen op Wilders stemden is de huizencrisis.
NICE!!!!quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
https://nos.nl/livestream(...)live-mee-in-den-haag
NOS is al live.
Wil je samen met het leger de Albert Heijn beroven?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:21 schreef torentje het volgende:
[..]
De PVV heeft maar een goed punt, namelijk het leger inzetten zodat iedereen veilig boodschappen zou kunnen halen.
Deens modelquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]
Deens model
[ afbeelding ]
Hoezo de VVD?quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
Mooi, maar ik heb er niet veel vertrouwen in, het is natuurlijk wachten tot NSC en VVD moeilijk gaan doen.
Nee vind ik niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, dat verzin jij er compleet bij, maar waarom heb jij je nooit druk gemaakt voor het feit dat PVV'ers al jaren worden uitgelachen, uitgesloten en belachelijk gemaakt terwijl zij zich oprecht zorgen maken? Vind je dat zelf niet een klein beetje hypocriet?
Inderdaad, toen Rutte II, III en IV aantraden, was ik er niet mee bezig of de PVV-kiezer er om huilt. Meer of het verstandig beleid was.quote:En niet bezig met de PVV-kiezer, meer bezig met het beleid?
PVV'ers hebben helaas voor je geen exclusief recht om zich onaardig te gedragen vanwege vermeende zieligheid. Dat hebben ze al die tijd nog niet door.quote:En dat allemaal alleen al van vandaag, Hexagon's opvatting om het over het beleid te hebben. Hypocriet en een leugentje, het kan allemaal niet op vandaag.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen zijn dom omdat ze niet op progressief hebben gestemd. Juist ja.
Want het is normaal ja om pas de laatste uren naar de financin te kijken. Ik zie nog wel gebeuren dat het hier op stuk loopt. Omtzigt maakte zich eerder in de formatie al zorgen over het bekostigen van de grootse plannen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:38 schreef Rnie het volgende:
[..]
Soms vraag ik me af in welke instelling je vertoeft.![]()
En VVD kijkt lachend toe en wint de volgende verkiezingenquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:40 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hoezo de VVD?
De VVD is al heel erg lang een goede en betrouwbare partij geweest.
De NSC gaat 100% voor problemen zorgen.
De BBB gaat 100% voor terreur zorgen.
En Wilders gaat gewoon Wilders zijn en dus ook gewoon schreeuwen.
Dus van deze 4 partijen is de VVD wel de laatste die voor de problemen gaat zorgen.
En waarom kunnen mensen niet zeker zijn dat ze veilig boodschappen kunnen doen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:21 schreef torentje het volgende:
[..]
De PVV heeft maar een goed punt, namelijk het leger inzetten zodat iedereen veilig boodschappen zou kunnen halen.
Neen, veel mensen hebben assistentie nodig tegen het leger chefs van de supermarkten/winkels als zij boodschappen moeten halen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:36 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Wil je samen met het leger de Albert Heijn beroven?
Ok, ik dacht dat je refereerde naar iemand in dit topic.quote:
Je bent natuurlijk zelf ook iemand die stevig kan uitdelen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet, dat verzin jij er compleet bij, maar waarom heb jij je nooit druk gemaakt voor het feit dat PVV'ers al jaren worden uitgelachen, uitgesloten en belachelijk gemaakt terwijl zij zich oprecht zorgen maken? Vind je dat zelf niet een klein beetje hypocriet?
En niet bezig met de PVV-kiezer, meer bezig met het beleid?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dat allemaal alleen al van vandaag, Hexagon's opvatting om het over het beleid te hebben. Hypocriet en een leugentje, het kan allemaal niet op vandaag.
Ik ben voor!quote:
Tjah. Ik beoordeel mensen niet op hun naam of uiterlijkquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik ben voor!
Maar als het om de naam gaat lijkt mij Tiny Kox leuker als mp
Ik ken het beleid nog niet, daar moet ik nog over oordelen zodra het beleid bekend is en zodra de oppositie punten heeft aangekaart waar ik nog niet over nagedacht heb, dan wil ik eens zien hoe het beleid wordt uitgevoerd en dan pas ga ik oordelen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat het kabinet voorlopig wel even zit maar gewoon een slecht kabinet is qua beleid.
Iemand met een grappige naam heeft altijd een puntje extraquote:Op woensdag 15 mei 2024 11:54 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah. Ik beoordeel mensen niet op hun naam of uiterlijk
Kox is me net iets te links.
Ik ben blij dat ik jou alvast in mijn zak heb voor Slettenhaar 1quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:55 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Iemand met een grappige naam heeft altijd een puntje extra
Natuurlijk, dat zal ik nooit ontkennen en heb ik ook nog nooit ontkend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat je refereerde naar iemand in dit topic.
[..]
Je bent natuurlijk zelf ook iemand die stevig kan uitdelen.
quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:44 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Want het is normaal ja om pas de laatste uren naar de financin te kijken. Ik zie nog wel gebeuren dat het hier op stuk loopt. Omtzigt maakte zich eerder in de formatie al zorgen over het bekostigen van de grootse plannen.
Het feit dat jij , in de laatste uren, na alle berichtgevingen, verwacht dat ze naar buiten komen met de mededeling dat het "stuk loopt op financien (terwijl al is aangegeven dat dat hoofdstuk afgerond is) en er nieuwe verkiezingen aankomen, is voor mij een teken dat je er werkelijk geen reet van snapt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:35 schreef Starhopper het volgende:
NICE!!!!
En dan komen ze straks naar buiten: DAMES EN HEREN. ER KOMEN NIEUWE VERKIEZINGEN WANT WE WORDEN HET NIET EENS OVER DE FINANCIEN.
Er zijn nog geen handtekeningen gezet. Of wel soms? Dat er onverwachtse dingen kunnen gebeuren is echt niet uitgesloten. We hebben al genoeg gekke dingen gezien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Het feit dat jij , in de laatste uren, na alle berichtgevingen, verwacht dat ze naar buiten komen met de mededeling dat het "stuk loopt op financien (terwijl al is aangegeven dat dat hoofdstuk afgerond is) en er nieuwe verkiezingen aankomen, is voor mij een teken dat je er werkelijk geen reet van snapt.
Rustig aan. Ik denk dat het in kannen en kruiken is, maar onderschat de onvoorspelbaarheid niet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
[..]
Het feit dat jij , in de laatste uren, na alle berichtgevingen, verwacht dat ze naar buiten komen met de mededeling dat het "stuk loopt op financien (terwijl al is aangegeven dat dat hoofdstuk afgerond is) en er nieuwe verkiezingen aankomen, is voor mij een teken dat je er werkelijk geen reet van snapt.
Dat gezeur van een paar die hard linkse figuren hier word ook gewoon vermoeiend.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:49 schreef bianconeri het volgende:
Dat kabinet gaat echt heel snel omvallen, die gaan het echt geen volledig termijn volhouden.
Omtzigt zal binnen een paar maanden wel weer een burn-out krijgen. Die is totaal ongeschikt en knettergek.
Wilders weet een hoop te schreeuwen en stennis te schoppen en alle racisten achter zich te krijgen, maar voor een kabinet totaal niet passend.
En de BBB? De partij met al het grote geld van de boeren lobby. De partij met alle terror boeren achter zich.
De partij zonder enig plan buiten tegen alle wetten en regels aan te schoppen.
Ik ben niet links en heb die andere dingen ook niet geroepen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:08 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat gezeur van een paar die hard linkse figuren hier word ook gewoon vermoeiend.
Voor de verkiezingen schreeuwen dat Wilders/rechts echt niet ging winnen, toen weer dat er nooit een coalitie zou komen en nu weer dat binnen korte tijd de boel gaat klappen.
Het blijkt toch telkens anders te zijn en alleen hard schreeuwen, je vingers in je oren stoppen en lalalala schreeuwen maakt dat niet anders.
Anders ik wel ... Nouja, gelezen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:05 schreef Starhopper het volgende:
[..]
We hebben al genoeg gekke dingen gezien.
Als het kabinet volgens jou wel standhoudt kan je daar toch gewoon stilletjes om gniffelen?quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:08 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Dat gezeur van een paar die hard linkse figuren hier word ook gewoon vermoeiend.
Voor de verkiezingen schreeuwen dat Wilders/rechts echt niet ging winnen, toen weer dat er nooit een coalitie zou komen en nu weer dat binnen korte tijd de boel gaat klappen.
Het blijkt toch telkens anders te zijn en alleen hard schreeuwen, je vingers in je oren stoppen en lalalala schreeuwen maakt dat niet anders.
En dan ? Wat gaat Geert doen aan die immigratie ?quote:Op woensdag 15 mei 2024 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het goede nieuws is dat zodra het kabinet geinstalleerd is niet meer boven de markt hangt dat de VVD met PvdA-GL in zee gaat. Dan is het nieuwe verkiezingen, zeker als het op immigratie stuk loopt, en dan is het de VVD minder dan 15 tassendragers en 50 zetels voor de PVV.
Inderdaad, met ultrastrenge immigratiewetgeving lossen we misschien hooguit de zelfgecreerde asielcrisis op, maar niet het stikstofprobleem, het woningtekort, achterblijven van koopkracht voor hele groepen, de problemen in de zorg, de problemen op de weg enz. enz.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:55 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En dan ? Wat gaat Geert doen aan die immigratie ?![]()
Ik zeg : niks
maar we gaan het zien
quote:
Onzin.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:23 schreef Origami94 het volgende:
Een van de voornaamste redenen waarom mensen op Wilders stemden is de huizencrisis.
Rutte heeft er in elk geval ook geen kloten aan gedaan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 13:55 schreef Flow3r het volgende:
[..]
En dan ? Wat gaat Geert doen aan die immigratie ?![]()
Ik zeg : niks
maar we gaan het zien
Maar dat is nog geen aanbeveling voor iemand anders.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte heeft er in elk geval ook geen kloten aan gedaan.
Wekenlang kopte De Telegraaf dat asielzoekers gehuisvest worden in hotels. De reactie daarop was waarom eigen burgers niet gehuisvest worden.quote:
Dat is niet de huizencrisis hoorquote:Op woensdag 15 mei 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wekenlang kopte De Telegraaf dat asielzoekers gehuisvest worden in hotels. De reactie daarop was waarom eigen burgers niet gehuisvest worden.
Fijn dat je de ware motivatie van de PVV-stemmers weergeeft; asielzoekers.quote:Op woensdag 15 mei 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Wekenlang kopte De Telegraaf dat asielzoekers gehuisvest worden in hotels. De reactie daarop was waarom eigen burgers niet gehuisvest worden.
Als je je eigen volk in woningnood en armoede laat zitten en alles wat goed was in dit land laat uitwonen door buitelanders dan heb je gewoon geweigerd je primaire taak te doen. Dat is het duidelijkst bij de asielzoekers en de islamisering,die inderdaad een enorme belasting voor de huisvesting, zorg, onderwijs, etc. etc. vormen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat je de ware motivatie van de PVV-stemmers weergeeft; asielzoekers.
En hej, moeten ze zelf weten hoor, het is hun stem. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens, maar daar hebben de PVV-stemmers logischerwijs geen enkele oren naar.
Maar de PVV-stemmers hebben niet op de PVV gestemd omwille van huisvesting, zorg, onderwijs, etc etc. Nope. Puur en alleen om de asielzoekers en islam.
Is dat al gepubliceerd dan? Ik herinner me een publiciteitsoffensief maar toen ging men alvast praten over het onderzoek dat nog niet af was want het was blijkbaar te urgent om te melden dat moslims echt niet op de PVV hadden gestemd. Ze hadden daartoe zelfs nieuwe controlegroepen gevonden van niet islamitische Noord-Afrikanen.quote:Het nationaal kiezersonderzoek bevestigt dat.
Bekijk het zo. Laat ze het proberen. Mensen zijn er hier zo van overtuigd dat het niks gaat worden. Dan hoef je je er ook niet druk om te maken (niet specifiek naar jou) dus, het falen komt dan vanzelf naar boven. Kunnen de partijen die wel kundig zijn daarna laten zien dat het onder hun veel beter is.quote:
Nee hoor als dit kabinet snel valt gaat Wilders naar 50+ zetels.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bekijk het zo. Laat ze het proberen. Mensen zijn er hier zo van overtuigd dat het niks gaat worden. Dan hoef je je er ook niet druk om te maken (niet specifiek naar jou) dus, het falen komt dan vanzelf naar boven. Kunnen de partijen die wel kundig zijn daarna laten zien dat het onder hun veel beter is.
En als het onder deze regering toch opeens beter gaat is dat ook een win voor iedereen.
Win win dus
Onzin. Wilders werd groot met zijn campagne Milders. Asielzoekers en islam lagen daardoor in de ijskast.quote:Op woensdag 15 mei 2024 17:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat je de ware motivatie van de PVV-stemmers weergeeft; asielzoekers.
En hej, moeten ze zelf weten hoor, het is hun stem. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens, maar daar hebben de PVV-stemmers logischerwijs geen enkele oren naar.
Maar de PVV-stemmers hebben niet op de PVV gestemd omwille van huisvesting, zorg, onderwijs, etc etc. Nope. Puur en alleen om de asielzoekers en islam.
Het nationaal kiezersonderzoek bevestigt dat.
Die Milders shit kwam pas na de verkiezingen, toen er opeens zicht was op een kabinet over rechts en de PVV niet te extreem voor de VVD en NSC mocht zijn.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:34 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Onzin. Wilders werd groot met zijn campagne Milders. Asielzoekers en islam lagen daardoor in de ijskast.
De gemiddelde PVV stemmer zal asielzoekers of buitenlanders niet haten. Maar zal wel boos zijn en op Wilders als tegenstem stemmen omdat ze dagelijks de informatie gefeed krijgen door media zoals De Telegraaf of social media zoals FOK! dat ze asielzoekers alles krijgen.
De cynische grap die er nu gemaakt wordt is dat je beter je paspoort kan weggooien en je aanmelden als asielzoeker
Die mensen zijn vooral heel bang dat het wel wat wordt, dat het niet allemaal maar natuurkrachten zijn die ons overkomen zijn maar gevolg van beleid, dat de verkiezingsuitslag wel verschil kan maken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Bekijk het zo. Laat ze het proberen. Mensen zijn er hier zo van overtuigd dat het niks gaat worden. Dan hoef je je er ook niet druk om te maken (niet specifiek naar jou) dus, het falen komt dan vanzelf naar boven. Kunnen de partijen die wel kundig zijn daarna laten zien dat het onder hun veel beter is.
vol = volquote:Op woensdag 15 mei 2024 18:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Die Milders shit kwam pas na de verkiezingen, toen er opeens zicht was op een kabinet over rechts en de PVV niet te extreem voor de VVD en NSC mocht zijn.
Verder staat het PVV verkiezingsprogramma bomvol met gezeik tegenover asielzoekers en de Islam.
Lachen als een boer met kiespijn inderdaad, eigenlijk doodsbang dat ze de hele rit gaan uitzitten.quote:Op woensdag 15 mei 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die mensen zijn vooral heel bang dat het wel wat wordt, dat het niet allemaal maar natuurkrachten zijn die ons overkomen zijn maar gevolg van beleid, dat de verkiezingsuitslag wel verschil kan maken.
prima tochquote:Op woensdag 15 mei 2024 18:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Verder staat het PVV verkiezingsprogramma bomvol met gezeik tegenover asielzoekers en de Islam.
Ligt er dan nogal aan waarom het kabinet zo snel valt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 18:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee hoor als dit kabinet snel valt gaat Wilders naar 50+ zetels.
eensquote:Op woensdag 15 mei 2024 18:32 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Nee hoor als dit kabinet snel valt gaat Wilders naar 50+ zetels.
Ik ben benieuwd hoeveel velletjes van het gratis bier programma Geert heeft moeten weggooien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:
bekend dat ze het eens zijn geworden over de financin
Van Rossem rookt niet, drinkt niet, en snuift niet. Anders had ik Plasterk I gestemd.quote:
Maarten natuurlijk!quote:
Terecht en de groenten Timmermans. Incapabele vetlel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik geloof dat dit heel snel gedoemd is te mislukken.
Daarnaast Plasterk voordragen als MP vind ik een soort nagel aan de figuurlijke doodskist van Frans Timmermans.
Ik ben helemaal geen Timmermans fan, maar ik vind dit echt een idiote actie wat Wilders in debatten waarschijnlijk helemaal gaat uitmelken tov Timmermans.
Wat een niveauquote:Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Terecht en de groenten Timmermans. Incapabele vetlel.
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd denk ik dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef Ballerina888 het volgende:
Daarnaast Plasterk voordragen als MP vind ik een soort nagel aan de figuurlijke doodskist van Frans Timmermans.
Ik ben helemaal geen Timmermans fan, maar ik vind dit echt een idiote actie wat Wilders in debatten waarschijnlijk helemaal gaat uitmelken tov Timmermans.
Dat denk ik, en hoop ik ook.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.
Ik gok dat de persoon uit het eerste deel van je post nou niet bepaald de persoon uit het tweede deel van je post is, maar goed.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:39 schreef XLVNB het volgende:
Eerst steen en been klagen dat er geen capabele personen uit het bedrijfsleven in de tweede kamer zitten, komt er een keer een succesvolle ondernemer, zijn we weer voor degene die vanaf z'n 22e in een politieke stoel heeft gezeten en notabene een half jaar uit z'n neus heeft lopen vreten voor de hoofdprijs omdat die een bepaalde positie niet kreeg. Dik, verwend joch is het.
dat hedde goed gezien mien jong.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:41 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik gok dat de persoon uit het eerste deel van je post nou niet bepaald de persoon uit het tweede deel van je post is, maar goed.
Ja dan heb je er dus echt helemaal niks van begrepen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 11:23 schreef Origami94 het volgende:
[..]
PVV zegt vanzelfsprekend ja, BBB ook zolang de boeren belangen zijn vertegenwoordigd. Omtzigt heeft constant in contact gestaan met zijn fractie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:
Nog geen 3 uur geleden rolde het akkoord van de pers en drie fracties hebben nu al akkoord gegeven op de inhoud.
Dat betekent dat het een mager akkoord is ofwel dat de fractieleden van 3 van de 4 partijen dusdanig onervaren zijn dat ze eigenlijk weinig kunnen zeggen over de inhoud.
Moet dat nou?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Terecht en de groenten Timmermans. Incapabele vetlel.
Wishful thinking waarschijnlijk. Beetje hetzelfde wat je ziet bij users die denken dat dit binnen een paar maanden knapt. Dat komt ook neer op pure hoop. Uiteindelijk weten we het niet, ze mogen het nu gaan bewijzen en dan zien we wel.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Veel optimisten hier die denken dat ze het vier jaar zullen volhouden. Dat is de afgelopen decennia vrijwel niet meer gelukt. Terwijl er coalities tussen zaten die veel stabieler waren dan deze lijkt te zijn. Gevalletje wishful thinking?
Of er is tijdens het proces al veel informatie gedeeld met de fracties waardoor bepaalde zaken minder tijd kosten om door te nemen. Er hoeft niet altijd een negatieve reden achter te zitten.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:
Nog geen 3 uur geleden rolde het akkoord van de pers en drie fracties hebben nu al akkoord gegeven op de inhoud.
Dat betekent dat het een mager akkoord is ofwel dat de fractieleden van 3 van de 4 partijen dusdanig onervaren zijn dat ze eigenlijk weinig kunnen zeggen over de inhoud.
Het akkoord is sowieso stuk dunner dan bij voorgaande formaties. Omtzigt had het over 25 pagina's.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:14 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
PVV zegt vanzelfsprekend ja, BBB ook zolang de boeren belangen zijn vertegenwoordigd. Omtzigt heeft constant in contact gestaan met zijn fractie.
Volgens mij kan je aan de hand van de duur weinig over het akkoord zeggen.
Ik denk eerder dat de enige partij met bestuurlijke ervaring wat meer moeite heeft met het akkoord door de fractie krijgen.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het akkoord is sowieso stuk dunner dan bij voorgaande formaties. Omtzigt had het over 25 pagina's.
De rest moeten de ministers verder gaan bedenken en uitwerken.
Het zegt m.i. zeker wat over de ervaring van de partijen en fractieleden.
Is niet voor niets dat de enige partij van de 4 die wel bestuurlijke ervaring heeft wel rustig de tijd neemt om alles door te nemen.
Dat denk ik ook, ik ben benieuwd van al die PVV stemmers daar van vinden, zullen ze doorhebben dat het zo foute VVD beleid wordt gewoon doorgezet en er niks verandert voor hun?quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het zal waarschijnlijk zwaar economisch rechts beleid worden
quote:Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef HowardRoark het volgende:
Mocht dit dus niet werken, het gewoon nog rechtser en conservatiever proberen.
En dat komt zeer waarschijnlijk doordat zij meer leden hebben met bestuurlijke ervaring, inhoudelijke dossierkennis en autonomie en dus ook kritischer zullen zijn op de afspraken en mogelijke uitwerking.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:22 schreef Rodgrod het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de enige partij met bestuurlijke ervaring wat meer moeite heeft met het akkoord door de fractie krijgen.
Ik lees hier vrijwel continue dat de PVV extreemrechts is, dus waarom zou de aanhang het dan erg vinden als er rechts financieel beleid uitgevoerd wordt? Of is de PVV toch niet zo extreemrechts als dat er hier altijd geschetst wordt?quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:22 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, ik ben benieuwd van al die PVV stemmers daar van vinden, zullen ze doorhebben dat het zo foute VVD beleid wordt gewoon doorgezet en er niks verandert voor hun?
We zullen zien wat de volgende verkiezingen brengen, ik ben bang dat men niet zo heel verstandig is en dit idee volgt:
[..]
Wilders houdt graag populistische praatjes voor de 'gewone' man, maar gaat gewoon mee met de VVD. De aanhang van de PVV, net als bij veel andere partijen, leest geen partijprogramma's en weet amper wat er in Den Haag gebeurt.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees hier vrijwel continue dat de PVV extreemrechts is, dus waarom zou de aanhang het dan erg vinden als er rechts financieel beleid uitgevoerd wordt? Of is de PVV toch niet zo extreemrechts als dat er hier altijd geschetst wordt?
Ik blijf het puberaal vinden om het over het velletje van Geert te hebben…quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:13 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel velletjes van het gratis bier programma Geert heeft moeten weggooien.
Het zal waarschijnlijk zwaar economisch rechts beleid worden maar in ruil daarvoor krijgt Geert iets minder asielzoekers en zullen de volgevreten boeren ook wel wat cadeaus krijgen van de BBBraadworstmevrouw.
Geert Wilders is net als de SP, die op decentraal niveau ook ineens in de uitvoerende macht belandde. Ze voeren oppositie tegen de oppositie.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef Ballerina888 het volgende:
Ik geloof dat dit heel snel gedoemd is te mislukken.
Duurt nog wel 3 jaarquote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De halvering van het eigen risico is alvast een mooie start. Volledig afschaffen ER zou erg onverstandig zijn geweest, maar een halvering sta ik volledig achter.
Ook over 3 jaar maak ik mijn eigen risico op in de eerste maand.quote:
Een groot deel van die aanhang is laagopgeleid. Dat betekent dus dat een groot aantal arme werkenden of werkloos//arbeidsongeschikt is. Die schieten zich in hun eigen voet.quote:Op woensdag 15 mei 2024 22:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik lees hier vrijwel continue dat de PVV extreemrechts is, dus waarom zou de aanhang het dan erg vinden als er rechts financieel beleid uitgevoerd wordt? Of is de PVV toch niet zo extreemrechts als dat er hier altijd geschetst wordt?
Gelukkig stemt niet iedereen op wat goed is voor hun eigen portemonnee.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:31 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een groot deel van die aanhang is laagopgeleid. Dat betekent dus dat een groot aantal arme werkenden of werkloos//arbeidsongeschikt is. Die schieten zich in hun eigen voet.
Met landelijke plicht?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:23 schreef Magister_Artium het volgende:
[..]
Maar binnen de bebouwde kom nog steeds 50…
Op de inhoud misschien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 20:33 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd denk ik dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.
Dat is makkelijk lullen tot ze opeens zelf de gevolgen in hun portemonnee zien.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:33 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Gelukkig stemt niet iedereen op wat goed is voor hun eigen portemonnee.
Nos zegt al dat 'deskundigen vinden dat dat lastig gaat en er elders in het land compensatie maatregelen genomen moeten worden'.quote:
Ja dan zullen ze de volgende keer wel anders stemmen. Echter, ik heb zelf vaak genoeg gestemd op een partij die mijn eigen financile situatie eerder slechter dan beter maakte. Ik vind het landsbelang belangrijker dan mijn eigen belang. Maar waarschijnlijk zal niet iedereen zo denken.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is makkelijk lullen tot ze opeens zelf de gevolgen in hun portemonnee zien.
Welke partij was dat?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja dan zullen ze de volgende keer wel anders stemmen. Echter, ik heb zelf vaak genoeg gestemd op een partij die mijn eigen financile situatie eerder slechter dan beter maakte. Ik vind het landsbelang belangrijker dan mijn eigen belang. Maar waarschijnlijk zal niet iedereen zo denken.
Ik maak mijn partij niet bekend, maar je kan er vanuit gaan dat het een rechtste partij was terwijl een linkse partij veel meer zou passen bij mijn economische situatie.quote:
VVD? Hoe waren die precies goed voor het landsbelang ten koste van jou?quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:40 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik maak mijn partij niet bekend, maar je kan er vanuit gaan dat het een rechtste partij was terwijl een linkse partij veel meer zou passen bij mijn economische situatie.
Ik heb niet gezegd dat het VVD is, die conclusie laat ik aan jou.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
VVD? Hoe waren die precies goed voor het landsbelang ten koste van jou?
Hugo met zijn huizendroom.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nos zegt al dat 'deskundigen vinden dat dat lastig gaat en er elders in het land compensatie maatregelen genomen moeten worden'.
Nee. Zo zat de vurk nie in de steel. 100 was gekomen om stikstofruimte te geven aan de huizenbouw. Alleen is er nooit een huis extra gebouwd geweest met die 100km/h en auto's zijn in de tussentijd weer zuiniger geworden.
Jammer joh. Karren met die handel.
Beter maken ze er direct 140 van dan.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nos zegt al dat 'deskundigen vinden dat dat lastig gaat en er elders in het land compensatie maatregelen genomen moeten worden'.
Nee. Zo zat de vurk nie in de steel. 100 was gekomen om stikstofruimte te geven aan de huizenbouw. Alleen is er nooit een huis extra gebouwd geweest met die 100km/h en auto's zijn in de tussentijd weer zuiniger geworden.
Jammer joh. Karren met die handel.
In 2027.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De halvering van het eigen risico is alvast een mooie start. Volledig afschaffen ER zou erg onverstandig zijn geweest, maar een halvering sta ik volledig achter.
x2quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik put er hoop uit dat het onvermijdelijke gaat gebeuren: kabinet gaat geheid klappen. <--> is gewoon niet genoeg teamplayer. Helemaal niet eigenlijk.
Ah, jij gelooft dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 06:36 schreef Ludachrist het volgende:
Ben benieuwd. Mijn voorspelling is dat er druk begonnen gaat worden met allerlei plannen die waarschijnlijk niet haalbaar zijn, dat ergens in 2025 een rechter zegt dat er iets niet mag of dat er juist iets moet vanwege EU-regelgeving, dat alles wederom de schuld van links/de EU/WEF blijkt, het kabinet valt en Wilders geen enkele zetel verliest bij de nieuwe verkiezingen.
Als ze het pas jaren in de toekomst willen doen kun je er net zo lang op wachten als de 1000 euro van Rutte.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik zie een hele hoop rechts wensdenken dat tegen een muur van realiteit gaat oplopen en de rechterflank nog zuurder gaat maken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 03:26 schreef Beaurealis het volgende:
Misschien dat onze linkse vrienden nu wel ineens zoiets hebben 'Hey, dit is best wel relaxed, deze nieuwe regering' Geef het op zijn minst een kans.
zet die zelfhaat eens opzij
Ja, gw heeft flink wat binnengehaald.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Prima plannen zo op het eerste gezicht
nja, ik geloof dat we 6 juni weer mogen stemmen, niet?quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:13 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik zie een hele hoop rechts wensdenken dat tegen een muur van realiteit gaat oplopen en de rechterflank nog zuurder gaat maken.
Alsof het laatste kabinet niet al maximale ruimte op stikstof heeft geprobeerd te pakken bijvoorbeeld. Je kan wel zeggen dat de veestapel niet gaat inkrimpen, maar niet als je binnen de EU blijft.
Ja persoonlijke aanvallen is Wilders goed in, en Timmermans is te fatsoenlijk om zich ook op dat niveau te begeven.quote:Op woensdag 15 mei 2024 23:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Op de inhoud misschien.
Als het om persoonlijke aanvallen gaat dan gaat Timmermans af, en dat wordt helaas beloond door het stemvee.
Als er iemand polariseert is het Timmermans.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:35 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ja persoonlijke aanvallen is Wilders goed in, en Timmermans is te fatsoenlijk om zich ook op dat niveau te begeven.
Helaas zien we aan het stemgedrag dat mensen dit prettig vinden. Zorgelijke ontwikkeling.
Uhhh natuurlijk is het ondoordacht. Het zijn de plannen geen uitgewerkt plan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nieuwsbericht over de plannen doorgelezen.
Bijna alle plannen zijn of ondoordacht (dom in sommige gevallen), niet uitgedacht, of ze stroken niet met andere plannen. En ja, er zijn plannen die meerdere boxen checken.
En dan de titel erboven!![]()
Afijn, Henk en Ingrid zullen er vast blij om zijn.
Pak er is een paar uit dan, ben benieuwd!quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
Nieuwsbericht over de plannen doorgelezen.
Bijna alle plannen zijn of ondoordacht (dom in sommige gevallen), niet uitgedacht, of ze stroken niet met andere plannen. En ja, er zijn plannen die meerdere boxen checken.
En dan de titel erboven!![]()
Afijn, Henk en Ingrid zullen er vast blij om zijn.
Hoe krijg je dit uit je toetsenbordquote:Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Als er iemand polariseert is het Timmermans.
Voorlopig is het de zwanenzang van de PvdA/GL gebleken.
Mensen vinden het dus niet zo prettig.
Denk je dat het lekker gaat met Timmermans, Sabine Scharfuhrerwachter en Kati Piri?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:01 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord. Totale omdraaiing van de waarheid.
Ik zou eens wat minder lezen wat je moet denken van de media en bijvoorbeeld debatten kijken, daarna kun je leuk lezen wat de media schrijft. Zo zie je Wilders bijvoorbeeld voor nazi uitgemaakt worden in het debat maar alleen het weerwoord zal jou bereiken want daar schrijft de media over.quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:35 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ja persoonlijke aanvallen is Wilders goed in, en Timmermans is te fatsoenlijk om zich ook op dat niveau te begeven.
Helaas zien we aan het stemgedrag dat mensen dit prettig vinden. Zorgelijke ontwikkeling.
Echt he, zou verboden moeten wordenquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef Loverboii het volgende:
Politici die opkomen voor de gewone man in de straat, ongehoord!
Ik geloof niet dat deze man - met zijn eeuwige grijns - kan huilen.quote:
Noem er 1.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef XLVNB het volgende:
[..]
Pak er is een paar uit dan, ben benieuwd!
Maar mevrouw kon niet wachten? Die heeft dat geld nu nodig? Die belofte leverde 30 zetels op.quote:Het eigen risico van de zorgverzekering wordt meer dan gehalveerd, van de huidige 385 euro naar 165 euro per jaar. Die verlaging gaat wel pas in vanaf 2027.
Je gevolgtrekking slaat als een tang op een varken. Wilders is de grootste polarisator van deze eeuw, dat is echt niet te ontkennen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Denk je dat het lekker gaat met Timmermans, Sabine Scharfuhrerwachter en Kati Piri?
We gaan het 6 juni zien.
Van de eeuw nog wel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:06 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Je gevolgtrekking slaat als een tang op een varken. Wilders is de grootste polarisator van deze eeuw, dat is echt niet te ontkennen.
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemdquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou eens wat minder lezen wat je moet denken van de media en bijvoorbeeld debatten kijken, daarna kun je leuk lezen wat de media schrijft. Zo zie je Wilders bijvoorbeeld voor nazi uitgemaakt worden in het debat maar alleen het weerwoord zal jou bereiken want daar schrijft de media over.
Persoonlijke aanvallen zijn ze allemaal goed in, niet alleen Wilders. De zorgelijke ontwikkeling is het feit dat de media maar n kant negatief belicht.
Dan ben je geen echte VVDer. Die lachen alles weg. Zie Terpstra, zie Rutte. Dan is het voor jou en andere VVDers moeilijk om echte emotie te onderscheiden van fake.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat deze man - met zijn eeuwige grijns - kan huilen.
Patternotte heeft Wilders in een debat eens weggezet als Nazi, volgens mij 2 jaar terug nog, was n van de debatten wat ik live volgde, hoewel er vaker godwins zijn in de debatten naar Wilders. De tegenreactie van Wilders stond toen weer met een schreeuwende kop in de kranten, ow ja en "heks" kan natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemdNooit iets van meegekregen. Wel het gescheld van Geert.
Precies. En wel 150 euro. Verder sprak ze Timmermans er op aan.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:06 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maar mevrouw kon niet wachten? Die heeft dat geld nu nodig? Die belofte leverde 30 zetels op.
Waarom lach jequote:Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Van de eeuw nog wel.
En niet te ontkennen.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 07:35 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik zou je X of Instagram eens aanzetten. Nazi dit, fascistisch dat.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemdNooit iets van meegekregen.
Omdat je er geen stemmen mee wint.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Over de meeste plannen ben ik wel positief. Alleen komt de natuur nog verder in de knel en dat is bijzonder jammer. Stikstof is een groot probleem maar de boeren worden helaas ontzien.
Waarom is natuur eigenlijk per definitie een thema dat alleen links progressieve partijen belangrijk vinden?
Natuur, en dus mensheid, beschermen levert geen geld op. En je mag minder.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Waarom is natuur eigenlijk per definitie een thema dat alleen links progressieve partijen belangrijk vinden?
Ik kom daar nooit. Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk. Kan het mis hebben en heb ik het verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik zou je X of Instagram eens aanzetten. Nazi dit, fascistisch dat.
Ondertussen zouden deze personen het liefst de democratie saboteren. Niet wetend wat Fascisme inhoud.
Jij bedoelt uitgedacht. Het gaat mij erom dat punten er soms erg populistisch instaan, maar dat er helemaal geen rekening wordt gehouden met gevolgen dan wel de uitvoering.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef xzaz het volgende:
[..]
Uhhh natuurlijk is het ondoordacht. Het zijn de plannen geen uitgewerkt plan.
- Ik kom daar nooitquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik kom daar nooit. Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk. Kan het mis hebben en heb ik het verkeerd begrepen.
Ik volg nieuws via "linkse" en "rechtse" kranten. Dacht dat het genoeg zou zijn. Zal er eens een kijkje gaan nemen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
- Ik kom daar nooit
Gevolgd door
- Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk.
Gewoon eens een kijkje nemen tong80, en zelf oordelen, laat anderen toch geen mening voor je vormen.
Wat ik de laatste tijd door de (Amsterdamse ) straten zie lopen, dat noem ik niet gewoon.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef Loverboii het volgende:
Politici die opkomen voor de gewone man in de straat, ongehoord!
Gewoon. Nergens. Ze lopen vanzelf wel naar een ander land.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Maar niets over waar men wel denkt die migranten op te gaan vangen.
lijkt me een puik plan. Crisisplan ligt niets voor niets al klaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jij bedoelt uitgedacht. Het gaat mij erom dat punten er soms erg populistisch instaan, maar dat er helemaal geen rekening wordt gehouden met gevolgen dan wel de uitvoering.
Neem de migratiepunten, die staan heel leuk. Maar niets over waar men wel denkt die migranten op te gaan vangen. Of men moet de boel expres verzaken zodat men dat crisisplan erin kan gooien.
Ow voor het nieuws kan ik het je niet adviseren trouwensquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:15 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik volg nieuws via "linkse" en "rechtse" kranten. Dacht dat het genoeg zou zijn. Zal er eens een kijkje gaan nemen.
Tegenstrijdig met andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu.quote:
Ondoordacht (dom) dus.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Gewoon. Nergens. Ze lopen vanzelf wel naar een ander land.
Ik denk toch dat ik pas. M'n bloeddruk is al zo hoog.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef Tekaschi het volgende:
Edit: en schrik niet van het ziekelijk groeiend antisemitisme daar, Joden zijn alles schuld.
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.quote:
Ik volg zo ongeveer elk debat wat er is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik zou eens wat minder lezen wat je moet denken van de media en bijvoorbeeld debatten kijken, daarna kun je leuk lezen wat de media schrijft. Zo zie je Wilders bijvoorbeeld voor nazi uitgemaakt worden in het debat maar alleen het weerwoord zal jou bereiken want daar schrijft de media over.
Persoonlijke aanvallen zijn ze allemaal goed in, niet alleen Wilders. De zorgelijke ontwikkeling is het feit dat de media maar n kant negatief belicht.
En dat zeg je dan tegen iemand die Omtzigt heeft gestemd.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:08 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dan ben je geen echte VVDer. Die lachen alles weg. Zie Terpstra, zie Rutte. Dan is het voor jou en andere VVDers moeilijk om echte emotie te onderscheiden van fake.
Nog erger.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dat zeg je dan tegen iemand die Omtzigt heeft gestemd.
Maar als je debatten volgt dan zie je ook de "nazi" uitspraken uit D66 of godwins voorbij vliegen, toch?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik volg zo ongeveer elk debat wat er is.
Daaruit klopt mijn conclusie prima.
Met 130 verandert er toch niets. Die 100 bestuurder gaat alsnog die 99 bestuurder links inhalen, waardoor de 101 bestuurder de 100 bestuurder weer links gaat inhalen. Bam, alle 3 rijstroken potdicht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Over de meeste plannen ben ik wel positief. Alleen komt de natuur nog verder in de knel en dat is bijzonder jammer. Stikstof is een groot probleem maar de boeren worden helaas ontzien.
Ik lees letterlijk:quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Natuur, en dus mensheid, beschermen levert geen geld op. En je mag minder.
Dat snap ik ook niet. In Japan is iedereen trots op de natuur van het land.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zou alle uitspraken en acties van Wilders er eens naast zetten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Die fantast is nogal uitgenast; hij weet precies wat de mensen in een neerstortend vliegtuig hebben beleefd, gebruikt de dood van een vrouw voor zijn eigen agenda. En die huidige agenda is niks anders dan zijn tegenstander voor rotte vis uitmaken!
Maar oh wat fatsoenlijk is hij.
Tegenstrijdig met welke andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu?quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tegenstrijdig met andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu.
Ook vind ik ze niet zo doordacht. Verkeer rijdt bij drukte beter door met een lagere snelheid.
quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemdNooit iets van meegekregen. Wel het gescheld van Geert.
Ik ben geen fan van het huidige d66, maar misschien moeten mensen ook eens gaan snappen dat links niet enkel d66 is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Maar als je debatten volgt dan zie je ook de "nazi" uitspraken uit D66 of godwins voorbij vliegen, toch?
En het is niet Wilders die in de media mag aansluiten om links te verketteren, het zijn toch veelal de linker partijen die stemming mogen maken in de media over extreemrechts en godwins plaatsen.
Volgens mij vinden ze vooral de milieu-industrie belangrijk.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Nou. Als het zo makkelijk is, kom maar op met die voorbeelden van politici die Wilders een nazi noemen. Ik zie ze niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]![]()
Open ''google''.
Tik ''Wilders nazi''.
Lees.
Dat lijkt inderdaad mee te vallen. Volgende keer dus iets meer inlezen dan alleen een artikel in de Telegraafquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Ik lees letterlijk:
- De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord.
- Het klimaatfonds blijft ook overeind. Uit dat miljardenfonds, ingesteld door het huidige kabinet, worden klimaatmaatregelen gefinancierd.
Er worden hoogstens wat pittige punten uit gehaald als geen verplichte warmtepomp (was ook ridicuul), en verplicht onteigening boeren (is ook niet nodig, 18.000 boeren hebben uberhaupt geen opvolger).
Dus geen idee waar het idee vandaan komt dat het komende kabinet niks met klimaatbeleid zou willen doen.
Beetje flauw, dat is natuurlijk gewoon onderhandelen / coalitievorming.quote:
Dat ik Timmermans aan val wil niet impliceren dat ik ontken dat Wilders niet zo is. Wilders is - zacht gezegd- een botte hork die wel wat meer op zijn woorden zou mogen letten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Ik zou alle uitspraken en acties van Wilders er eens naast zetten.
De resultaten vallen me vies tegen. Na een stuk of tien 'normale' zoekresultaten is het daarna nagenoeg allemaal in andere talen. Ik zie veel sites die ik vermoed allemaal Turks zijn en daarna Duits, beetje Engels. En na 55 resultaten is het al klaarquote:Op donderdag 16 mei 2024 08:26 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]![]()
Open ''google''.
Tik ''Wilders nazi''.
Lees.
Laten we het hopen. Ik ga er wel van uit. Dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en over een tijdje weer normaal gedaan wordt in Den Haag en de rest van Nederland. Ik gaat legge. Misschien tot later vandaag.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Document1 het volgende:
Dit wordt een heerlijk popcorn kabinet.
Ken eigenlijk niemand die de natuur niet belangrijk vindt, maar het is een beetje raar als je naast Sabic woont, ziet wat die vervuilen, zelf vastzit op een huurflat met energielabel G, daar de kosten van moet betalen want "natuur" en je kan nergens heen want geen huizen, welke ook niet gebouwd worden vanwege de natuur.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ze gaan weer naar Brussel omdat ze denken dat Brussel nu wel van standpunt gaat veranderen wb stikstof etc. Al dertig jaar laten we alles naar de kloten gaan maar Waterstofperoxide hoofd en zijn waggelende boerin gaan het nu wel even fixen hoor.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Laten we het hopen. Ik ga er wel van uit. Dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en over een tijdje weer normaal gedaan wordt in Den Haag en de rest van Nederland. Ik gaat legge. Misschien tot later vandaag.
Beter zijn toegesneden op de leeftijd van de kinderen? Dat betekent sexueel voorlichting vanaf 16 jaar?quote:
En dan? Een ledenvergadering bij elkaar roepen om iets voor elkaar te krijgen wordt lastig.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:31 schreef Ballerina888 het volgende:
Dit kabinet is echt zo klaar. Hoe het regeerakkoord ook ingericht wordt, binnen een paar weken zijn er al boze PVV'ers die er een bom onder leggen.
"Extreemrechts"quote:
Nee dat gaat daar niet.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Toefjes het volgende:
[..]
En dan? Een ledenvergadering bij elkaar roepen om iets voor elkaar te krijgen wordt lastig.
Japan heeft duizenden kilometers aan ongerepte natuur. Wij een paar parkjes waar je iedere vijf meter over een wandelaar struikelt of in de hondenstront stapt, wat moet ik daarmee.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. In Japan is iedereen trots op de natuur van het land.
Ik las wel iets over strengere eisen die worden gesteld aan arbeidsmigranten (bron: Teletekst), maar ik weet niet precies welke. Daar ben ik wel benieuwd naar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef MichaelScott het volgende:
Lees helaas niets over het inperken van arbeidsmigratie, maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan met VVD en BBB erbij.
Ik ook. En ook of we het moeten willenquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik las wel iets over strengere eisen die worden gesteld aan arbeidsmigranten (bron: Teletekst), maar ik weet niet precies welke. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Belangrijkste onderwerp van Nederland en dit pakken ze gewoon meteen en goed aan. Mooi om te zien hoe ze van plan zijn dit aan te pakken.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:42 schreef luxerobots het volgende:
Er gaat tenminste werk van gemaakt worden om de asielinstroom in te dammen.
De huidige situatie waarbij een Syrir of Eritreer opvang krijgt, vervolgens een status krijgt en dan met voorrang een huurwoning krijgt, is moeilijk uit te leggen. Veel wachtlijsten voor woningen zijn inmiddels opgelopen naar 10+ jaar.
Relatief klein dan wel, maar wel prachtige gebieden die gewoon onderdeel zijn van ons erfgoed. Eigenlijk heel raar dat je veel partijen daar nooit over hoort.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:31 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Japan heeft duizenden kilometers aan ongerepte natuur. Wij een paar parkjes waar je iedere vijf meter over een wandelaar struikelt of in de hondenstront stapt, wat moet ik daarmee.
Linkse users hier die zien dit als een extreemrechts beleid. Vandaar dat ik niet op ze reageer meer.quote:
120 jaar geleden woonden er maar 5mil mensen in Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ken eigenlijk niemand die de natuur niet belangrijk vindt, maar het is een beetje raar als je naast Sabic woont, ziet wat die vervuilen, zelf vastzit op een huurflat met energielabel G, daar de kosten van moet betalen want "natuur" en je kan nergens heen want geen huizen, welke ook niet gebouwd worden vanwege de natuur.
Als we 120 jaar terug in de tijd gaan, waar 99% van Nederland arm was en in een armoedig hutje woonde, denk je dat die mensen zich bekommerde om de natuur? Die hadden andere prioriteiten, en ja ik kan mij indenken dat als je al je schaapjes op het droge hebt, je ouders jarenlang hebben kunnen profiteren van alle subsidies en daardoor jouw een mooie toekomst hebben kunnen geven met een mooi en groot huis dat je je meer druk maakt om de natuur en minder om laten we zeggen de huizenmarkt of criminaliteit.
Als je dan leest dat vooral de rijken profiteren van de subsidies voor elektrische auto's wat wel de mensen met minder geld mogen ophoesten dan krijg je dus dat mensen de natuur wat minder prio geven in het stemgedrag.
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelfquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:30 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Nee dat gaat daar niet.
Maar ik verwacht zoals in de PVV geschiedenis al heel vaak gebeurd is dat ze gewoon opstappen/afsplitsen oid.
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:43 schreef KingRoland het volgende:
Meer huizen bouwen, fuck de klimaatregels. Zoals het hoort en meer inzet kernenergie.
En immigratie is 10/10 beleid. Geweldig
quote:Tijdelijke Asielcrisiswet moet meer maatregelen mogelijk maken
De partijen streven naar "het strengste toelatingsregime voor asiel en het omvangrijkste pakket voor grip op migratie ooit". Ze willen een "asielcrisis" uitroepen en een tijdelijke Asielcrisiswet maken. Het moet daardoor maximaal twee jaar mogelijk worden bijvoorbeeld de behandeling van asielaanvragen op te schorten.
Ook wordt het recht op opvang in deze periode beperkt en wordt de asielopvang sterk versoberd. Daarnaast moet de optie voor gemeenten om statushouders met voorrang een woning te geven verdwijnen.
Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.
Overige asielmaatregelen:
- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.
- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.
- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.
- Asielvergunningen voor onbepaalde tijd worden afgeschaft en die voor tijdelijk verblijf aangepast.
- Er gaat geen geld meer naar de bed-bad-broodregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
- Inburgering gaat kennis over de Holocaust omvatten.
- Versterkte gebedsoproepen moeten worden gereguleerd.
- Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.
Heel mooi dit om te lezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.
Maar goed, als je zo veel maatregelen door wil voeren, zullen er altijd dingen wl doorheen komen.
(van nu.nl)
[..]
Tsja was toch te verwachten hequote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dutch_view het volgende:
Salderen zonnepanelen per 2027 afgeschaft![]()
Net nu ze de afbouw hadden weggestemd in de 1e kamer![]()
Zelfs die afbouw was nog beter dan afschaffen
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog watquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
Sowieso, 120 jaar geleden zag de wereld er totaal anders uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
120 jaar geleden woonden er maar 5mil mensen in Nederland.
Inderdaad, je zult in ieder geval een poging moeten doen om de instroom in te dammen, wat dat betreft positief dat de wil er is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:42 schreef luxerobots het volgende:
Er gaat tenminste werk van gemaakt worden om de asielinstroom in te dammen.
De huidige situatie waarbij een Syrir of Eritreer opvang krijgt, vervolgens een status krijgt en dan met voorrang een huurwoning krijgt, is moeilijk uit te leggen. Veel wachtlijsten voor woningen zijn inmiddels opgelopen naar 10+ jaar.
Het zorgt ervoor dat Samantha en Romana eindelijk met hun vriendje in een driekamerflatje met bruynzeelkeukenblok en roestige vlakspoelwc een nestje kunnen bouwen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:
Statushouders voorrang geven, doe normaal zeg.
Welke debiele partij wilde dit nou?
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
Nee want als je je daar druk om maakt is het fascisme. Volgens dat soort mensen althans.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
Het was Van der Plas, maar inderdaad. Andere punten binnen gehaald door de BBB in het hoofdlijnen akkoord:quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geert vond dat heel belangrijk voor zijn achterban
Denk het ook. Zie hem wel eens een burn out krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelf
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.
Dat de permanente verblijfsvergunning wordt afgeschaft is helemaal fantastisch.
Eens, en niet in de laatste plaats door Brussel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef silverhill het volgende:
Ik verwacht te gaan zien dat in het totale politieke landschap een kabinet relatief weinig macht en invloed blijkt te hebben, en dat ze enorm gedwarsboomd gaan worden waar mogelijk.
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
Opt out voor asielzoekers voor Nederland gaat geen enkel ander EU land mee akkoord want dan moeten de andere lidstaten de asielzoekers die nu naar Nederland gaan overnemen en dat gaan ze niet doen zeker niet nu er net een nieuw akkoord is gesloten.
Aangezien Nederland 1 stem van de 27 heeft is dat pleit allang beslecht.
De rechters gaan het druk krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).
''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''
Daar heeft het EU Parlement geen moer over te vertellen, echter. Het gaat om de lidstaten zelf in relatie tot zaken als opt-outs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.
Wellicht verandert er eindelijk iets op hoger niveau.
Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.
Dat de permanente verblijfsvergunning wordt afgeschaft is helemaal fantastisch.
Ik vind het al positief dat de intentie er is om iets te veranderen aan de asielstroom. Natuurlijk loopt je tegen eindeloze muren op, maar wie niks probeert krijgt ook nooit iets voor elkaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.
Maar veel kan ook niet, of wordt heel lastig.
''Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.''
Dit is er juist uitgegooid omdat de IND er geen personeel voor had. En dat personeel is er nu natuurlijk ook niet.
Overigens vind ik het een prima eis, nu zijn wel veel te makkelijk om grote groepen toe te laten. Heus niet elke Syrir had het slecht in Syri. Die hoeven we echt niet allemaal hier op te vangen.
''- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.''
Wordt echt nog niet makkelijk om die te krijgen. Brussel gaat niet zomaar cadeautjes uitdelen.
''- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.''
Wederom heel lastig, je bent ook weer afhankelijk van wat andere landen willen. En in de VN zijn de westerse landen ook in de minderheid.
''- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.''
Het lijkt me dat een hoger beroep gewoon in de wet staat, dat is onderdeel van de rechtsstaat, dat je altijd een foutieve beslissing aan kunt vechten. Natuurlijk wordt het misbruikt, omdat asielzoekers hun verblijf willen rekken, en zo loopt het systeem ook weer verder vast. Maar je komt er echt niet zo makkelijk vanaf (valt me op dat Omtzigt hiermee ingestemd heeft).
Een permanente verblijfsvergunning krijg je nu na 5 jaar. Na 10 jaar naturaliseren lijkt me een redelijke termijn maar dan wel volgens strenge eisen. En wanneer je geen afstand van je tweede paspoort kan doen zou je wat mij betreft niet in aanmerking voor naturalisatie moeten komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).
''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''
(Na een beetje uitzoekwerk, een permanent verblijf is nog iets anders dan een naturalisatie, overigens ben je met een naturalisatie beter af, je kunt dan beter gebruik maken van de sociale vangnetten hier).
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Ronald het volgende:
[..]
En het wordt weer genieten van de huiltranen op 'links' boehoeoe jank jank extreemrechts! nazi's! (terwijl de PVV soms nog linkser is dan de VVD).
dat is fijn voor eu burgers maar die vormen niet de kern van de problemen. Die worden vooral veroorzaakt door immigranten van buiten de eu.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.
Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja dan heb je er dus echt helemaal niks van begrepen.
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?
Het hele huisvestingsbeleid moet in zijn algemeen op de schop en niet alleen via het AZC en gemeentes met urgentie
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:
Statushouders voorrang geven, doe normaal zeg.
Welke debiele partij wilde dit nou?
BIJ1 is inmiddels UIT1quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
[..]
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.
quote:Boeren krijgen meer zeggenschap over de klimaatmaatregelen die ze moeten nemen. Ze werken immers "al eeuwen met de bodem, dieren, omgeving en natuur", stellen de partijen.
Het stikstofbeleid gaat min of meer overboord.
quote:De partijen "zetten alles op alles" om de uitzonderingspositie voor mest terug te krijgen.
Wat verwacht je anders met Carolien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef luxerobots het volgende:
De agro-industrie heeft ook wel een lekkere vinger in de pap gehad.
[..]
[..]
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders met Carolien.
Goedemorgen HowardRoarkquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
[..]
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.
quote:Jetten over akkoord: luchtkastelen en drijfzand
D66-leider Jetten is "totaal niet onder indruk" van het resultaat van de onderhandelingen. Hij spreekt van luchtkastelen en neemt het woord drijfzand in de mond. Hij vindt de financile keuzes van de vier partijen en de gevolgen er van "volstrekt onduidelijk". Het akkoord zal doorgerekend moeten worden om de echte effecten voor mensen te begrijpen, zegt Jetten.
Ook hekelt hij de klimaatmaatregelen. "Meer mest en minder natuur, dat zal het bouwen van woningen niet makkelijker maken." Hij denkt dan ook dat veel beloftes van de vier niet waargemaakt kunnen worden.
quote:Timmermans: rampzalig voor werknemers en de overheid
De leider van de grootste oppositiepartij, Frans Timmermans van GL-PvdA, ziet de grootste bezwaren niet in het aangekondigde asielbeleid van de nieuwe coalitie, maar in hoe de partijen alle plannen willen betalen.
"Ik vind het rampzalig voor werknemers en de overheid. Het is op drijfzand gebouwd. Ze willen directeuren en aandeelhouders spekken met bezuinigingen op zorg en onderwijs. Het minimumloon gaan ze niet verhogen en de WW wordt verkort. Ik ga niet zeggen dat alles slecht is wat ze willen doen, maar als je ziet hoe ze de rekening betalen is het slecht voor werkende mensen."
Bron: NOSquote:Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
Gemeenten vrezen voor de uitvoerbaarheid van beleid en willen betrokken worden bij de nadere uitwerking van het coalitieakkoord. Dat zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Volgens de organisatie is er nog onvoldoende balans tussen de taken die gemeenten krijgen en de beschikbare middelen. "Er is een belangrijke financile hobbel te nemen", staat in een reactie.
Gemeenten hebben ook zorgen over wat de gevolgen op straat zullen zijn van de asiel- en migratieplannen. Wat die zorgen precies zijn, wordt niet gezegd. Maar "dit vergt aandacht", zegt voorzitter Sharon Dijksma (PvdA).
In het coalitieakkoord staat dat de spreidingswet, die is bedoeld om asielzoekers eerlijker over het land te verdelen, wordt ingetrokken. Ook krijgen asielzoekers geen voorrang meer op sociale huurwoningen.
Jetten die het over luchtkastelen heeftquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Nu al een boel zure reacties.
[..]
[..]
[..]
Bron: NOS
Een ander vind de vrijheid wel prettig. Niets weerhoudt je om 100 te blijven rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudtquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Nu al een boel zure reacties.
[..]
[..]
[..]
Bron: NOS
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...
En nee, ik ben niet 'links'. Ik vind dat beide partijen een slechte en eenzijdige kijk op migratie hebben en op het eerste gezicht komt daar ook met dit akkoord te weinig verandering in. Maar die haat over en weer steeds.. 'genieten van huiltranen' van mensen met een andere mening, leuk joh.
Minder vlees eten prima.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudt
Je kan ook overdrijven hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.
Inderdaad, we hebben het hier over iemand die bijna 30 miljard wilde investeren om klimaat verandering met 0,000036 graden af te kunnen remmen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jetten die het over luchtkastelen heeft
Die man kent geen enkele schaamte.
Nee hoor, de zaken die men op papier heeft gezet zijn prima. De zure reacties vormen slechts een kerst op de taart.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.
Daar verwacht ik voorlopig inderdaad ook niet veel van.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |