abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:54:30 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213567176
quote:
Rechts kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB in zicht, partijen zijn er bijna uit

De PVV, VVD, NSC en BBB hebben een doorbraak bereikt in de formatie. Na een marathonsessie maakten de onderhandelende partijleiders vannacht rond 01.00 uur bekend dat ze het eens zijn geworden over de financin, een belangrijke horde op weg naar een gezamenlijk regeerakkoord. Ze gaan de gemaakte afspraken vandaag met hun fracties in de Tweede Kamer bespreken.

Na afloop lieten de partijleiders zich uitgesproken positief uit over de voortgang van hun gesprekken. PVV-leider Wilders zei tegen de aanwezige pers dat er "nog wat werk te verrichten" is. "Maar ik zie dit niet meer fout gaan." BBB-voorvrouw Van der Plas gebruikte soortgelijke woorden en zei "heel erg blij" te zijn dat er bijna een regeerakkoord ligt.

Ook VVD en NSC toonden zich optimistisch over de vorming van een nieuw kabinet. "U ziet ons opgelucht naar buiten lopen", zei VVD-leider Yesilgz. "Ik denk dat we eruit zijn." NSC-voorman Omtzigt gaf eveneens aan opgelucht te zijn. "Het land heeft een nieuwe regering nodig." Volgens hem ligt er "op een haar na een akkoord".

Premierskandidaat
De vier partijen trokken zich gisterochtend terug in Den Haag voor nieuw overleg. Pas na 01.00 uur kwamen ze naar buiten. Ze benadrukten een voor een dat er wel nog "puntjes op de i" moeten worden gezet. Over de inhoud van de gemaakte afspraken deden ze geen uitspraken. Om 10.00 uur praten de vier partijen verder.

Volgens Wilders is er aan de onderhandelingstafel nog niet over de premierskandidaat gesproken. Dat punt zou later vandaag voor het eerst formeel op de agenda staan. De naam van oud-PvdA-minister Ronald Plasterk, die eerder in deze formatie aantrad als verkenner en informateur, gaat rond voor die positie.

Omtzigt zegt nog niet te weten wie Wilders wil voordragen als premier, maar noemt die persoon wel "cruciaal" voor het slagen van de formatie. "Het is natuurlijk heel raar dat Nederland op 22 november gestemd heeft en morgen hoort wie de premierskandidaat is", zei Omtzigt tegen de aanwezige journalisten. "Dat is een hele bijzondere volgorde voor een democratie."

Twee namen kunnen in elk geval van het premierslijstje, zei informateur Dijkgraaf vannacht. Het is volgens hem "uitgesloten" dat hij of zijn collega Van Zwol de nieuwe premier wordt. Ze verwachten niet dat het gesprek over de premier nog tot problemen zal leiden. De informateurs zullen in de loop van de dag met hun eindverslag komen, zoals dat eerder met de Tweede Kamer is afgesproken.

De formatiefase, waarin de coalitiepartijen het kabinet samenstellen, zal dit keer wel langer duren dan voorgaande keren, verwacht Omtzigt. Doorgaans zit de beoogd premier als leider van de grootste partij ook om tafel bij de formatiebesprekingen en is diegene daardoor al op de hoogte van de gemaakte afspraken.

Dat is nu niet automatisch het geval, omdat de vier onderhandelende partijen hebben afgesproken dat hun fractieleiders niet in het kabinet zullen plaatsnemen. NSC overweegt wel om andere fractieleden deel te laten nemen aan het kabinet.

Halfjaar na de verkiezingen
Bij de verkiezingen van 22 november behaalden de vier onderhandelende partijen samen een ruime meerderheid van de zetels in de Tweede Kamer. Toch kwam het niet meteen tot samenwerking. Eerst moesten de partijen overeenstemming zien te bereiken over de vorm, waarborgen rondom de rechtsstaat en de financin.

Forse tegenvallers op de overheidsbegroting maakten dat NSC-leider Omtzigt in februari besloot om niet langer deel te nemen aan de gesprekken. Informateur Putters wist hem in maart toch terug aan tafel te krijgen en adviseerde de onderhandelende partijen om met een 'programkabinet' aan de slag te gaan. Het huidige informateursduo Dijkgraaf en Van Zwol kreeg de vier partijen verder op n lijn.

Medio mei, een halfjaar na de verkiezingen en twee verkenners en vier informateurs verder, zijn de partijen elkaar dusdanig genaderd dat een regeerakkoord in zicht is. "We hebben een basis tot samenwerking gevonden en met die basis hebben we voldoende vertrouwen", zo omschreef Omtzigt het vannacht.

https://nos.nl/artikel/25(...)en-zijn-er-bijna-uit
De babbelbox vraagt zich af: hoelang denkt u dat ze het volhouden?POLL
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 15 mei 2024 @ 09:58:27 #2
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213567208
Ik denk 1,5 jaar zoiets. Vergelijkbaar met het vorige PVV avontuur.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:11:08 #3
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213567312
Mooi, maar ik heb er niet veel vertrouwen in, het is natuurlijk wachten tot NSC en VVD moeilijk gaan doen.

Mocht dit dus niet werken, het gewoon nog rechtser en conservatiever proberen. In Hongarije en Polen weet men de grenzen wel dicht te houden, dat geeft aan dat het dus gewoon mogelijk is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_213567316
Serieus? Hebben ze financin in een halve dag besproken en tot (redelijke) overeenstemming gekomen?

In verkiezingsprogramma's stijgt aan de ene kant de uitgavenkant met een miljardje of 12 door AOW terug naar 65 jaar, plus invoeren bejaardentehuizen en voor iedereen meer gratis tandheelkundige zorg (zoals gratis jaarcontrole).

De inkomstenkant daalt met een miljard of vijf door afschaffen eigen risico plus paar miljard door afschaffen btw in supermarkten.

En dit wordt gefinancieerd door afschaffen NPO (bijna miljard), verlagen uitgaven ontwikkelingshulp en stoppen uitgaven klimaat terwijl Nederland aan internationale afspraken zou blijven voldoen, en dan vooral door minder uitgaven asiel omdat er minder asielzoekers gaan komen (bijna miljard).

Als ze er ondanks bovenstaande toch zo bizar snel uitgekomen zijn dan is dat hoopgevend en heel erg knap. Dit wordt het beste kabinet ooit
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:13:17 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567326
Laten we rustig de plannen afwachten waar ze mee komen.
Mijn zegen hebben ze.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:14:20 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_213567339
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De babbelbox vraagt zich af: hoelang denkt u dat ze het volhouden?[poll=7224]
Vier jaar kan al niet; de formatieduur dien je altijd af te trekken van de periode.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:15:49 #7
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213567357
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:13 schreef phpmystyle het volgende:
Laten we rustig de plannen afwachten waar ze mee komen.
Mijn zegen hebben ze.
Slechter dan rutte/kaag en het christenmoraal gehuil kan niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_213567392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ik denk het wel. :{
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:24:31 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567408
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat en dan nog die wokisten van PvdA-GL en D66 :r
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:28:02 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213567433
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat en dan nog die wokisten van PvdA-GL en D66 :r
Och jesus.

Na 4 jaar:
- Je ziel verkocht aan de duivel, 0 zeggenschap meer in je eigen land
- iedereen arm door een gepushte energie omwenteling gebaseerd op utopie
- land vol asielzoekers die hier niets komen bijdragen en alleen komen parasiteren.

Conclusie:
Crisis' die alleen maar erger zijn geworden en je kan er niks aan doen.
1947-2016
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:28:54 #11
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567441
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Och jesus.

Na 4 jaar:
- Je ziel verkocht aan de duivel, 0 zeggenschap meer in je eigen land
- iedereen arm door een gepushte energie omwenteling gebaseerd op utopie
- land vol asielzoekers die hier niets komen bijdragen en alleen komen parasiteren.

Conclusie:
Crisis' die alleen maar erger zijn geworden en je kan er niks aan doen.
Ze hebben er een bende van gemaakt, en maken er nog steeds een bende van zoals je nu weer ziet in Amsterdam. En dan hebben ze nog de mond vol over rechtstaat.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:29:14 #12
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213567444
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:28 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ze hebben er een bende van gemaakt, en maken er nog steeds een bende van zoals je nu weer ziet in Amsterdam. En dan hebben ze nog de mond vol over rechtstaat.
:')
idd.
1947-2016
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:33:07 #13
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567461
het eerste wat het kabinet moet doen is de orde herstellen in Amsterdam en andere "studenten" steden.
pi_213567477
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:33 schreef phpmystyle het volgende:
het eerste wat het kabinet moet doen is de orde herstellen in Amsterdam en andere "studenten" steden.
Hoe ziet die orde eruit? Als het onderwerp van de demonstratie onze grote leider niet aanstaat dan er op los rammen en het liefst op 't hoofd?
pi_213567482
quote:
14s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:11 schreef HowardRoark het volgende:

In Hongarije en Polen weet men de grenzen wel dicht te houden, dat geeft aan dat het dus gewoon mogelijk is.
In die landen is slechts een miniem sociaal stelsel, ook voor de eigen bevolking. Geldt trouwens ook voor het rijke Luxemburg. Als je weinig zelfredzaam bent, qua opleiding en vaardigheden zijn dat geen landen van 1e keus.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:35:27 #16
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567489
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Hoe ziet die orde eruit? Als het onderwerp van de demonstratie onze grote leider niet aanstaat dan er op los rammen en het liefst op 't hoofd?
Ervoor zorgen dat op de universiteiten weer gestudeerd wordt ipv jodenhaat wordt verspreid. Demonstreren doe je maar op het malieveld.
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 10:45:01 #17
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213567586
quote:
BBB-leider Caroline van der Plas prijst Geert Wilders. Zonder hem was er volgens haar geen akkoord gekomen. ,,Hij heeft zich achter de schermen uiterst professioneel opgesteld.'' Ze noemt vandaag 'een van de mooiste momenten in m'n leven'.
Geertgod.

@Geert
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
pi_213567639
Al houden ze het maar n dag uit, het zal geen verschil maken, ja het zal voelen als een kleine overwinning voor het linkerkamp in de samenleving om de tranen weer te zien stromen na de verkiezingen. _O-

Het grappige is dat de huidige linkse partijen het zelf in de hand hebben hoe groot of klein de PVV wordt, maar blijven ze hangen in de uiterst linkse hoek terwijl de Jodenhaters hier door de straten marcheren en de criminaliteit door de import explodeert terwijl ze meer meer meer roepen dan zal de PVV dan ook gewoon weer de grootste worden. Kijken hoelang het duurt voordat bij hoogopgeleid Nederland, wat niet betekent dat ze intelligent zijn, het kwartje valt.

Zelf geef ik het nog geen jaar. :P
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 15 mei 2024 @ 10:49:52 #19
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567652
quote:
6s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Geertgod.

@:geert
Zijn mooie en warme woorden.
  Moderator woensdag 15 mei 2024 @ 10:50:48 #20
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_213567668
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:
Al houden ze het maar n dag uit, het zal geen verschil maken, ja het zal voelen als een kleine overwinning voor het linkerkamp in de samenleving om de tranen weer te zien stromen na de verkiezingen. _O-

Het grappige is dat de huidige linkse partijen het zelf in de hand hebben hoe groot of klein de PVV wordt, maar blijven ze hangen in de uiterst linkse hoek terwijl de Jodenhaters hier door de straten marcheren en de criminaliteit door de import explodeert terwijl ze meer meer meer roepen dan zal de PVV dan ook gewoon weer de grootste worden. Kijken hoelang het duurt voordat bij hoogopgeleid Nederland, wat niet betekend dat ze intelligent zijn, het kwartje valt.

Zelf geef ik het nog geen jaar. :P
betekent.

:P
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:02:24 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213567761
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:49 schreef Tekaschi het volgende:

Ah, belangrijkste doel is mensen die zich zorgen maken uitlachen.

Dan heb je echt het verantwoordelijkheidsgevoel, algemene ontwikkeling en de volwassenheid van een dommige puber van 14. :')
pi_213567825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ah, belangrijkste doel is mensen die zich zorgen maken uitlachen.

Dan heb je echt het verantwoordelijkheidsgevoel, algemene ontwikkeling en de volwassenheid van een dommige puber van 14. :')
Ach, PVV stemmers die zich zorgen maken om links beleid mogen ook uitgelachen worden en worden weggezet als dom of ranzig rechts, dus dan kan moet je niet raar staan te kijken als het de andere kant op ook gebeurd. Dat het niet heel veel toe voegt ben ik het overigens met je eens.
pi_213567827
Ik verwacht in het begin een overdreven eensgezindheid naar buiten toe tot er ergens een scheurtje ontstaat.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:08:13 #24
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213567835
Mensen zijn dom omdat ze niet op progressief hebben gestemd. Juist ja.
pi_213567865
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, jij gefet aan dat je mensen uitlachen heel belangrijk vind hier. Echt de mentaliteit van een dommige puber.
Nee hoor, na de verkiezingswinst van de PVV heb ik meteen een handreiking gedaan hier op FOK!, heb niemand geprovoceerd, niemand afgevallen omdat ik ergens ook wel begreep dat mensen zoals jou er niet blij mee waren. Ik lach wel een beetje om de domheid in het linkerkamp, kom op hier verheugen ze zich op het feit dat het kabinet snel valt, wat dan als een overwinning wordt gezien, niet snappende dat de geest uit de fles is, ja daar lach ik wel een klein beetje om.

Maar zoals al aangegeven, niet zo hypocriet Hexagon, want net doen alsof mensen, waaronder jij, niet al tientallen jaren PVV'ers belachelijk maken of uitlachen bij elke kans wat jullie krijgen is ook zeer puberaal gedrag.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:10:50 #26
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213567870
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ik verwacht in het begin een overdreven eensgezindheid naar buiten toe tot er ergens een scheurtje ontstaat.
Net zoals in de kabinetten Rutte dus.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:11:14 #27
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213567875

Deens model *O*

pi_213567887
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Net zoals in de kabinetten Rutte dus.
Maar dan wat sneller ;)
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:14:32 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213567915
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:10 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee hoor, na de verkiezingswinst van de PVV heb ik meteen een handreiking gedaan hier op FOK!, heb niemand geprovoceerd, niemand afgevallen omdat ik ergens ook wel begreep dat mensen zoals jou er niet blij mee waren. Ik lach wel een beetje om de domheid in het linkerkamp, kom op hier verheugen ze zich op het feit dat het kabinet snel valt, wat dan als een overwinning wordt gezien, niet snappende dat de geest uit de fles is, ja daar lach ik wel een klein beetje om.
Nog een keertje. Je komt hier zegge dat je het vooral belangrijk vind om mensen uit te lachen die zich zorgen maken. Wat duidelijk laat zien hoe verantwoordelijk jij in het leven staat.

quote:
Maar zoals al aangegeven, niet zo hypocriet Hexagon, want net doen alsof mensen, waaronder jij, niet al tientallen jaren PVV'ers belachelijk maken of uitlachen bij elke kans wat jullie krijgen is ook zeer puberaal gedrag.
Het laatste waar ik mee bezig ben bij vorming van nieuwe kabinetten is of de PVV-kiezer het leuk vind. Meer of ik het die als verstandig beleid.

Heeft toch geen zin want die zijn nooit tevreden.
pi_213567969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
De PVV heeft gewonnen omdat al tientallen jaren mensen die zich zorgen maken worden uitgelachen en verketterd, nu niet de rollen gaan omdraaien.

Niet zo hypocriet Hexagon.
De PVV heeft maar een goed punt, namelijk het leger inzetten zodat iedereen veilig boodschappen zou kunnen halen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:23:45 #31
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213567994
quote:
Mooi, maar ik heb er niet veel vertrouwen in, het is natuurlijk wachten tot NSC en VVD moeilijk gaan doen.

Mocht dit dus niet werken, het gewoon nog rechtser en conservatiever proberen. In Hongarije en Polen weet men de grenzen wel dicht te houden, dat geeft aan dat het dus gewoon mogelijk is.
Je zou het niet zeggen HowardRoark maar er zijn ook andere onderwerpen in een natiestaat behalve grenzen dicht.

Een van de voornaamste redenen waarom mensen op Wilders stemden is de huizencrisis. Een vriend van mij heeft een prominente positie bij een prominent bedrijf en kan nog steeds geen huis kopen.

En Wilders is niet verkozen op grenzen dicht maar op "Milders" hij zou de problemen oplossen en zijn ideologische verkiezingsprogramma daarbij overboord gooien. Waaronder het afschaffen van de eigen risico voor chronisch zieken. Al werd dat heel snel in de ijskast gegooid net zoals de AOW op 65 in 2010. Het afschaffen van de linkse NPO en ASML waren veel belangrijker.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:26:38 #32
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213568012
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:23 schreef Origami94 het volgende:

[..]

Een van de voornaamste redenen waarom mensen op Wilders stemden is de huizencrisis.
pi_213568064
quote:
6s.gif Op woensdag 15 mei 2024 10:45 schreef onlogisch het volgende:

[..]
Geertgod.

@:geert
Dat hij zich voor de schermen ook eens professioneel op gaat stellen..
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:35:12 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568108
quote:
NICE!!!!
En dan komen ze straks naar buiten: DAMES EN HEREN. ER KOMEN NIEUWE VERKIEZINGEN WANT WE WORDEN HET NIET EENS OVER DE FINANCIEN.
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_213568113
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:21 schreef torentje het volgende:

[..]
De PVV heeft maar een goed punt, namelijk het leger inzetten zodat iedereen veilig boodschappen zou kunnen halen.
Wil je samen met het leger de Albert Heijn beroven?
pi_213568131
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:11 schreef RamboDirk het volgende:
[ afbeelding ]

Deens model *O*

[ afbeelding ]
Deens model
pi_213568143
quote:

Hoezo de VVD?
De VVD is al heel erg lang een goede en betrouwbare partij geweest.

De NSC gaat 100% voor problemen zorgen.
De BBB gaat 100% voor terreur zorgen.
En Wilders gaat gewoon Wilders zijn en dus ook gewoon schreeuwen.

Dus van deze 4 partijen is de VVD wel de laatste die voor de problemen gaat zorgen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:43:36 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213568191
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet, dat verzin jij er compleet bij, maar waarom heb jij je nooit druk gemaakt voor het feit dat PVV'ers al jaren worden uitgelachen, uitgesloten en belachelijk gemaakt terwijl zij zich oprecht zorgen maken? Vind je dat zelf niet een klein beetje hypocriet?
Nee vind ik niet.

quote:
En niet bezig met de PVV-kiezer, meer bezig met het beleid?
Inderdaad, toen Rutte II, III en IV aantraden, was ik er niet mee bezig of de PVV-kiezer er om huilt. Meer of het verstandig beleid was.

quote:
En dat allemaal alleen al van vandaag, Hexagon's opvatting om het over het beleid te hebben. Hypocriet en een leugentje, het kan allemaal niet op vandaag.
PVV'ers hebben helaas voor je geen exclusief recht om zich onaardig te gedragen vanwege vermeende zieligheid. Dat hebben ze al die tijd nog niet door.
pi_213568197
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Mensen zijn dom omdat ze niet op progressief hebben gestemd. Juist ja.
Wie zegt dat?
Incelfrikandel
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:44:03 #41
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568201
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:38 schreef Rnie het volgende:

[..]
Soms vraag ik me af in welke instelling je vertoeft. :')
Want het is normaal ja om pas de laatste uren naar de financin te kijken. Ik zie nog wel gebeuren dat het hier op stuk loopt. Omtzigt maakte zich eerder in de formatie al zorgen over het bekostigen van de grootse plannen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:44:14 #42
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213568204
quote:
11s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wie zegt dat?
De ondemocratische verliezers.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:44:45 #43
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568211
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:40 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Hoezo de VVD?
De VVD is al heel erg lang een goede en betrouwbare partij geweest.

De NSC gaat 100% voor problemen zorgen.
De BBB gaat 100% voor terreur zorgen.
En Wilders gaat gewoon Wilders zijn en dus ook gewoon schreeuwen.

Dus van deze 4 partijen is de VVD wel de laatste die voor de problemen gaat zorgen.
En VVD kijkt lachend toe en wint de volgende verkiezingen :P
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:46:06 #44
3542 Gia
User under construction
pi_213568223
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:21 schreef torentje het volgende:

[..]
En waarom kunnen mensen niet zeker zijn dat ze veilig boodschappen kunnen doen?
pi_213568257
Dat kabinet gaat echt heel snel omvallen, die gaan het echt geen volledig termijn volhouden.

Omtzigt zal binnen een paar maanden wel weer een burn-out krijgen. Die is totaal ongeschikt en knettergek.

Wilders weet een hoop te schreeuwen en stennis te schoppen en alle racisten achter zich te krijgen, maar voor een kabinet totaal niet passend.

En de BBB? De partij met al het grote geld van de boeren lobby. De partij met alle terror boeren achter zich.
De partij zonder enig plan buiten tegen alle wetten en regels aan te schoppen.
pi_213568268
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:36 schreef QAnonn het volgende:

[..]
Wil je samen met het leger de Albert Heijn beroven?
Neen, veel mensen hebben assistentie nodig tegen het leger chefs van de supermarkten/winkels als zij boodschappen moeten halen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:04 #47
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213568281
Morgen worden dus alle opvanglocaties gesloten :) :) :) :) :) :D :D :D
pi_213568287
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
De ondemocratische verliezers.
Ok, ik dacht dat je refereerde naar iemand in dit topic.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:39 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Nee dat zeg ik niet, dat verzin jij er compleet bij, maar waarom heb jij je nooit druk gemaakt voor het feit dat PVV'ers al jaren worden uitgelachen, uitgesloten en belachelijk gemaakt terwijl zij zich oprecht zorgen maken? Vind je dat zelf niet een klein beetje hypocriet?

En niet bezig met de PVV-kiezer, meer bezig met het beleid?
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En dat allemaal alleen al van vandaag, Hexagon's opvatting om het over het beleid te hebben. Hypocriet en een leugentje, het kan allemaal niet op vandaag.
Je bent natuurlijk zelf ook iemand die stevig kan uitdelen.
Incelfrikandel
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:52:53 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568288
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:48 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Waarom niet?
Ik ben voor!

Maar als het om de naam gaat lijkt mij Tiny Kox leuker als mp :T
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:54:27 #50
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213568308
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik ben voor!

Maar als het om de naam gaat lijkt mij Tiny Kox leuker als mp :T
Tjah. Ik beoordeel mensen niet op hun naam of uiterlijk ;)

Kox is me net iets te links.
pi_213568316
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk dat het kabinet voorlopig wel even zit maar gewoon een slecht kabinet is qua beleid.

Ik ken het beleid nog niet, daar moet ik nog over oordelen zodra het beleid bekend is en zodra de oppositie punten heeft aangekaart waar ik nog niet over nagedacht heb, dan wil ik eens zien hoe het beleid wordt uitgevoerd en dan pas ga ik oordelen.

Maar ik ben vooral bang dat het niet lang duurt voordat ze rollend over straat, en er van het beleid niets terecht komt. Krijg toch wel het idee dat het nieuwe kabinet dadelijk met zijden draadjes aan elkaar hangt omdat ze weten dat herverkiezingen met de peilingen geen optie zijn, maar ook wel het idee hebben dat Nederland dit wil en geen andere optie nu zien.

We gaan het zien, tot nu toe hoeven we ons in ieder geval geen zorgen te maken met dat jarenlange angstzaaien over de PVV, ook de PVV zal de rechtstaat respecteren en zich aan de EU regels moeten houden.
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:55:06 #52
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568322
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tjah. Ik beoordeel mensen niet op hun naam of uiterlijk ;)

Kox is me net iets te links.
Iemand met een grappige naam heeft altijd een puntje extra :T
  woensdag 15 mei 2024 @ 11:56:23 #53
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213568339
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:55 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Iemand met een grappige naam heeft altijd een puntje extra :T
Ik ben blij dat ik jou alvast in mijn zak heb voor Slettenhaar 1 :D
pi_213568349
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:52 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ok, ik dacht dat je refereerde naar iemand in dit topic.
[..]
Je bent natuurlijk zelf ook iemand die stevig kan uitdelen.
Natuurlijk, dat zal ik nooit ontkennen en heb ik ook nog nooit ontkend.

De kampen hier mogen flink van mening verschillen, maar we moeten allemaal niet doen alsof het ene kamp zich meer schuldig maakt aan stevig uitdelen dan het andere kamp. En als LPF/PVV stemmer zit ik al 20 jaar in het kamp wat vooral de klappen heeft gekregen, wie kan uitdelen moet ook kunnen incasseren. En de dag dat het kabinet valt zal ik weer moeten incasseren totdat de verkiezingen zijn en ik weer mag uitdelen. :)
pi_213568356
Ik ben ook ontzettend benieuwd naar de plannen van het nieuwe kabinet. Ik verwacht zelf een knetterrechts kabinet waar (dom)rechts en conservatief Nederland z’n vingers bij zal aflikken.

Verwacht echter niet dat de boosheid en onvrede bij een groot deel van de kiezers zal worden weggenomen, integendeel zelfs.

Ik verwacht ook een behoorlijk aantal rechtszaken omtrent stikstofbeleid en tikken op de vingers vanuit de EU vanwege assielbeleid, maar ik ken de plannen nog niet dus dat is vooruit lopen op de zaken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213568426
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:44 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Want het is normaal ja om pas de laatste uren naar de financin te kijken. Ik zie nog wel gebeuren dat het hier op stuk loopt. Omtzigt maakte zich eerder in de formatie al zorgen over het bekostigen van de grootse plannen.
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:35 schreef Starhopper het volgende:
NICE!!!!
En dan komen ze straks naar buiten: DAMES EN HEREN. ER KOMEN NIEUWE VERKIEZINGEN WANT WE WORDEN HET NIET EENS OVER DE FINANCIEN.
Het feit dat jij , in de laatste uren, na alle berichtgevingen, verwacht dat ze naar buiten komen met de mededeling dat het "stuk loopt op financien (terwijl al is aangegeven dat dat hoofdstuk afgerond is) en er nieuwe verkiezingen aankomen, is voor mij een teken dat je er werkelijk geen reet van snapt.
De enige echte.
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:05:00 #57
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568439
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
Het feit dat jij , in de laatste uren, na alle berichtgevingen, verwacht dat ze naar buiten komen met de mededeling dat het "stuk loopt op financien (terwijl al is aangegeven dat dat hoofdstuk afgerond is) en er nieuwe verkiezingen aankomen, is voor mij een teken dat je er werkelijk geen reet van snapt.
Er zijn nog geen handtekeningen gezet. Of wel soms? Dat er onverwachtse dingen kunnen gebeuren is echt niet uitgesloten. We hebben al genoeg gekke dingen gezien.
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:06:11 #58
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213568448
HAha daar komt de catering _O- _O-
  woensdag 15 mei 2024 @ 12:06:18 #59
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213568450
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
[..]

Rustig aan. Ik denk dat het in kannen en kruiken is, maar onderschat de onvoorspelbaarheid niet.
pi_213568472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 11:49 schreef bianconeri het volgende:
Dat kabinet gaat echt heel snel omvallen, die gaan het echt geen volledig termijn volhouden.

Omtzigt zal binnen een paar maanden wel weer een burn-out krijgen. Die is totaal ongeschikt en knettergek.

Wilders weet een hoop te schreeuwen en stennis te schoppen en alle racisten achter zich te krijgen, maar voor een kabinet totaal niet passend.

En de BBB? De partij met al het grote geld van de boeren lobby. De partij met alle terror boeren achter zich.
De partij zonder enig plan buiten tegen alle wetten en regels aan te schoppen.
Dat gezeur van een paar die hard linkse figuren hier word ook gewoon vermoeiend.

Voor de verkiezingen schreeuwen dat Wilders/rechts echt niet ging winnen, toen weer dat er nooit een coalitie zou komen en nu weer dat binnen korte tijd de boel gaat klappen.

Het blijkt toch telkens anders te zijn en alleen hard schreeuwen, je vingers in je oren stoppen en lalalala schreeuwen maakt dat niet anders.
pi_213568479
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:08 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Dat gezeur van een paar die hard linkse figuren hier word ook gewoon vermoeiend.

Voor de verkiezingen schreeuwen dat Wilders/rechts echt niet ging winnen, toen weer dat er nooit een coalitie zou komen en nu weer dat binnen korte tijd de boel gaat klappen.

Het blijkt toch telkens anders te zijn en alleen hard schreeuwen, je vingers in je oren stoppen en lalalala schreeuwen maakt dat niet anders.
Ik ben niet links en heb die andere dingen ook niet geroepen.
Dus tot zo ver je argumentatie.
pi_213568501
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We hebben al genoeg gekke dingen gezien.
Anders ik wel ... Nouja, gelezen.
De enige echte.
pi_213568702
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:08 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

Als het kabinet volgens jou wel standhoudt kan je daar toch gewoon stilletjes om gniffelen?

Waarom zo gevoelig voor meningen die niet de jouwe zijn?
pi_213568776
Het goede nieuws is dat zodra het kabinet geinstalleerd is niet meer boven de markt hangt dat de VVD met PvdA-GL in zee gaat. Dan is het nieuwe verkiezingen, zeker als het op immigratie stuk loopt, en dan is het de VVD minder dan 15 tassendragers en 50 zetels voor de PVV.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Trouwste user 2022 woensdag 15 mei 2024 @ 13:43:54 #65
7889 tong80
Spleenheup
pi_213569427
Wat een amateurs heeft de NPO er op gezet. Hakkelend en nietszeggende mutsen. :{

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 15 mei 2024 @ 13:55:35 #66
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_213569522
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Het goede nieuws is dat zodra het kabinet geinstalleerd is niet meer boven de markt hangt dat de VVD met PvdA-GL in zee gaat. Dan is het nieuwe verkiezingen, zeker als het op immigratie stuk loopt, en dan is het de VVD minder dan 15 tassendragers en 50 zetels voor de PVV.
En dan ? Wat gaat Geert doen aan die immigratie ? :')
Ik zeg : niks
maar we gaan het zien
pi_213569651
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:55 schreef Flow3r het volgende:

[..]
maar we gaan het zien
Inderdaad, met ultrastrenge immigratiewetgeving lossen we misschien hooguit de zelfgecreerde asielcrisis op, maar niet het stikstofprobleem, het woningtekort, achterblijven van koopkracht voor hele groepen, de problemen in de zorg, de problemen op de weg enz. enz.

Sterker nog; ik durf te voorspellen dat die problemen alleen maar groter zullen worden onder het komende rechtse kabinet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_213569836
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 12:06 schreef Starhopper het volgende:
HAha daar komt de catering _O- _O-
twitter

_O-
pi_213570022
quote:
Een van de voornaamste redenen waarom mensen op Wilders stemden is de huizencrisis.
Onzin.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:23:11 #70
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213570956
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:33:10 #71
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213571048
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 13:55 schreef Flow3r het volgende:

[..]
maar we gaan het zien
Rutte heeft er in elk geval ook geen kloten aan gedaan.
pi_213571062
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Rutte heeft er in elk geval ook geen kloten aan gedaan.
Maar dat is nog geen aanbeveling voor iemand anders.
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:34:55 #73
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_213571069
Mooi zo, eindelijk een regeerakkoord. Neem aan dat sommige leiden de koffers al aan het inpakken zijn.
pi_213571101
Godsamme, journalisten. :')
De enige echte.
pi_213571118
Merel Ek :')
  woensdag 15 mei 2024 @ 16:59:35 #76
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213571435
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 14:43 schreef probeer het volgende:

[..]
Onzin.
Wekenlang kopte De Telegraaf dat asielzoekers gehuisvest worden in hotels. De reactie daarop was waarom eigen burgers niet gehuisvest worden.
pi_213571557
Eindelijk klaar met de hete aardappel van verantwoordelijkheid doorspelen aan de ander?
  woensdag 15 mei 2024 @ 17:11:36 #78
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213571582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Wekenlang kopte De Telegraaf dat asielzoekers gehuisvest worden in hotels. De reactie daarop was waarom eigen burgers niet gehuisvest worden.
Dat is niet de huizencrisis hoor _O-
1947-2016
  woensdag 15 mei 2024 @ 17:11:46 #79
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213571584
Van harte iedereen.

Een nieuw politiek hoofdstuk.
  woensdag 15 mei 2024 @ 17:11:57 #80
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
  woensdag 15 mei 2024 @ 17:30:39 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213571836
twitter
pi_213571871
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 16:59 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Fijn dat je de ware motivatie van de PVV-stemmers weergeeft; asielzoekers.

En hej, moeten ze zelf weten hoor, het is hun stem. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens, maar daar hebben de PVV-stemmers logischerwijs geen enkele oren naar.

Maar de PVV-stemmers hebben niet op de PVV gestemd omwille van huisvesting, zorg, onderwijs, etc etc. Nope. Puur en alleen om de asielzoekers en islam.

Het nationaal kiezersonderzoek bevestigt dat.
pi_213572381
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

En hej, moeten ze zelf weten hoor, het is hun stem. Ik ben het er persoonlijk niet mee eens, maar daar hebben de PVV-stemmers logischerwijs geen enkele oren naar.

Maar de PVV-stemmers hebben niet op de PVV gestemd omwille van huisvesting, zorg, onderwijs, etc etc. Nope. Puur en alleen om de asielzoekers en islam.
Als je je eigen volk in woningnood en armoede laat zitten en alles wat goed was in dit land laat uitwonen door buitelanders dan heb je gewoon geweigerd je primaire taak te doen. Dat is het duidelijkst bij de asielzoekers en de islamisering,die inderdaad een enorme belasting voor de huisvesting, zorg, onderwijs, etc. etc. vormen.

quote:
Is dat al gepubliceerd dan? Ik herinner me een publiciteitsoffensief maar toen ging men alvast praten over het onderzoek dat nog niet af was want het was blijkbaar te urgent om te melden dat moslims echt niet op de PVV hadden gestemd. Ze hadden daartoe zelfs nieuwe controlegroepen gevonden van niet islamitische Noord-Afrikanen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:23:31 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213572445
Dit wordt een onverholen fiasco.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:27:14 #86
22565 asco
Los in deze tent
pi_213572500
Dat wordt weer een avondje TV kijken sinds de verkiezingsuitslagenavond. _O_
Volgende avondje zal 6 november zijn. :7
pi_213572512
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dit wordt een onverholen fiasco.
Bekijk het zo. Laat ze het proberen. Mensen zijn er hier zo van overtuigd dat het niks gaat worden. Dan hoef je je er ook niet druk om te maken (niet specifiek naar jou) dus, het falen komt dan vanzelf naar boven. Kunnen de partijen die wel kundig zijn daarna laten zien dat het onder hun veel beter is.

En als het onder deze regering toch opeens beter gaat is dat ook een win voor iedereen.

Win win dus :+
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:28:32 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213572518
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 17:30 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
Ach is een boomer.
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:32:26 #89
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213572566
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Bekijk het zo. Laat ze het proberen. Mensen zijn er hier zo van overtuigd dat het niks gaat worden. Dan hoef je je er ook niet druk om te maken (niet specifiek naar jou) dus, het falen komt dan vanzelf naar boven. Kunnen de partijen die wel kundig zijn daarna laten zien dat het onder hun veel beter is.

En als het onder deze regering toch opeens beter gaat is dat ook een win voor iedereen.

Win win dus :+
Nee hoor als dit kabinet snel valt gaat Wilders naar 50+ zetels.
  woensdag 15 mei 2024 @ 18:34:30 #90
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213572597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]

Onzin. Wilders werd groot met zijn campagne Milders. Asielzoekers en islam lagen daardoor in de ijskast.

De gemiddelde PVV stemmer zal asielzoekers of buitenlanders niet haten. Maar zal wel boos zijn en op Wilders als tegenstem stemmen omdat ze dagelijks de informatie gefeed krijgen door media zoals De Telegraaf of social media zoals FOK! dat ze asielzoekers alles krijgen.

De cynische grap die er nu gemaakt wordt is dat je beter je paspoort kan weggooien en je aanmelden als asielzoeker
pi_213572714
Mensen geloven deze poppenkast nog. En die reporters zogenaamd genteresseerd zijn, ik kan wel kotsen
pi_213572825
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:34 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Onzin. Wilders werd groot met zijn campagne Milders. Asielzoekers en islam lagen daardoor in de ijskast.

De gemiddelde PVV stemmer zal asielzoekers of buitenlanders niet haten. Maar zal wel boos zijn en op Wilders als tegenstem stemmen omdat ze dagelijks de informatie gefeed krijgen door media zoals De Telegraaf of social media zoals FOK! dat ze asielzoekers alles krijgen.

De cynische grap die er nu gemaakt wordt is dat je beter je paspoort kan weggooien en je aanmelden als asielzoeker
Die Milders shit kwam pas na de verkiezingen, toen er opeens zicht was op een kabinet over rechts en de PVV niet te extreem voor de VVD en NSC mocht zijn.

Verder staat het PVV verkiezingsprogramma bomvol met gezeik tegenover asielzoekers en de Islam.
pi_213572898
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die mensen zijn vooral heel bang dat het wel wat wordt, dat het niet allemaal maar natuurkrachten zijn die ons overkomen zijn maar gevolg van beleid, dat de verkiezingsuitslag wel verschil kan maken.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:00:27 #94
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213572903
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Die Milders shit kwam pas na de verkiezingen, toen er opeens zicht was op een kabinet over rechts en de PVV niet te extreem voor de VVD en NSC mocht zijn.

Verder staat het PVV verkiezingsprogramma bomvol met gezeik tegenover asielzoekers en de Islam.
vol = vol
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:01:27 #95
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_213572914
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Die mensen zijn vooral heel bang dat het wel wat wordt, dat het niet allemaal maar natuurkrachten zijn die ons overkomen zijn maar gevolg van beleid, dat de verkiezingsuitslag wel verschil kan maken.
Lachen als een boer met kiespijn inderdaad, eigenlijk doodsbang dat ze de hele rit gaan uitzitten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:03:27 #96
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213572939
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:54 schreef probeer het volgende:

[..]
prima toch
graag op anoniem
pi_213572943
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ligt er dan nogal aan waarom het kabinet zo snel valt.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:05:19 #98
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213572963
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 18:32 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
eens
graag op anoniem
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:05:57 #99
182233 thedeedster
pi_213572974
quote:
84s.gif Op woensdag 15 mei 2024 17:30 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
POLL
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  woensdag 15 mei 2024 @ 19:08:28 #100
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213573000
Gefeliciteerd iedereen :) een mooi kabinet als de puntjes echt op de i worden gezet.
graag op anoniem
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:13:06 #101
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213573974
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 09:54 schreef Starhopper het volgende:
bekend dat ze het eens zijn geworden over de financin
Ik ben benieuwd hoeveel velletjes van het gratis bier programma Geert heeft moeten weggooien.

Het zal waarschijnlijk zwaar economisch rechts beleid worden maar in ruil daarvoor krijgt Geert iets minder asielzoekers en zullen de volgevreten boeren ook wel wat cadeaus krijgen van de BBBraadworstmevrouw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:18:12 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213574039
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[poll=7228]
Van Rossem rookt niet, drinkt niet, en snuift niet. Anders had ik Plasterk I gestemd.
pi_213574079
Ik geloof dat dit heel snel gedoemd is te mislukken.

Daarnaast Plasterk voordragen als MP vind ik een soort nagel aan de figuurlijke doodskist van Frans Timmermans.
Ik ben helemaal geen Timmermans fan, maar ik vind dit echt een idiote actie wat Wilders in debatten waarschijnlijk helemaal gaat uitmelken tov Timmermans.
  woensdag 15 mei 2024 @ 20:21:40 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213574081
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 19:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
[poll=7228]
Maarten natuurlijk!
pi_213574165
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:21 schreef Ballerina888 het volgende:

Daarnaast Plasterk voordragen als MP vind ik een soort nagel aan de figuurlijke doodskist van Frans Timmermans.
Ik ben helemaal geen Timmermans fan, maar ik vind dit echt een idiote actie wat Wilders in debatten waarschijnlijk helemaal gaat uitmelken tov Timmermans.
Terecht en de groenten Timmermans. Incapabele vetlel.
pi_213574181
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Wat een niveau
pi_213574200
quote:
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd denk ik dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Raw85 op 15-05-2024 20:40:29 ]
pi_213574214
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.
Dat denk ik, en hoop ik ook.
Ik vind de opmerkingen van Plasterk de laatste tijd tegen Timmermans ook geen pas.
Hoop dat die hem in een debat even goed aanpakt.
pi_213574216
Veel optimisten hier die denken dat ze het vier jaar zullen volhouden. Dat is de afgelopen decennia vrijwel niet meer gelukt. Terwijl er coalities tussen zaten die veel stabieler waren dan deze lijkt te zijn. Gevalletje wishful thinking?
pi_213574264
Eerst steen en been klagen dat er geen capabele personen uit het bedrijfsleven in de tweede kamer zitten, komt er een keer een succesvolle ondernemer, zijn we weer voor degene die vanaf z'n 22e in een politieke stoel heeft gezeten en notabene een half jaar uit z'n neus heeft lopen vreten voor de hoofdprijs omdat die een bepaalde positie niet kreeg. Dik, verwend joch is het.
pi_213574290
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:39 schreef XLVNB het volgende:
Eerst steen en been klagen dat er geen capabele personen uit het bedrijfsleven in de tweede kamer zitten, komt er een keer een succesvolle ondernemer, zijn we weer voor degene die vanaf z'n 22e in een politieke stoel heeft gezeten en notabene een half jaar uit z'n neus heeft lopen vreten voor de hoofdprijs omdat die een bepaalde positie niet kreeg. Dik, verwend joch is het.
Ik gok dat de persoon uit het eerste deel van je post nou niet bepaald de persoon uit het tweede deel van je post is, maar goed.
pi_213574329
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:41 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik gok dat de persoon uit het eerste deel van je post nou niet bepaald de persoon uit het tweede deel van je post is, maar goed.
dat hedde goed gezien mien jong.
  woensdag 15 mei 2024 @ 21:35:52 #113
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_213575043
quote:

[..]

Ja dan heb je er dus echt helemaal niks van begrepen. :D
pi_213575512
Nog geen 3 uur geleden rolde het akkoord van de pers en drie fracties hebben nu al akkoord gegeven op de inhoud.

Dat betekent dat het een mager akkoord is ofwel dat de fractieleden van 3 van de 4 partijen dusdanig onervaren zijn dat ze eigenlijk weinig kunnen zeggen over de inhoud.
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:14:38 #115
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213575561
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:
Nog geen 3 uur geleden rolde het akkoord van de pers en drie fracties hebben nu al akkoord gegeven op de inhoud.

Dat betekent dat het een mager akkoord is ofwel dat de fractieleden van 3 van de 4 partijen dusdanig onervaren zijn dat ze eigenlijk weinig kunnen zeggen over de inhoud.
PVV zegt vanzelfsprekend ja, BBB ook zolang de boeren belangen zijn vertegenwoordigd. Omtzigt heeft constant in contact gestaan met zijn fractie.

Volgens mij kan je aan de hand van de duur weinig over het akkoord zeggen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213575597
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:29 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Moet dat nou?
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:34 schreef Jaeger85 het volgende:
Veel optimisten hier die denken dat ze het vier jaar zullen volhouden. Dat is de afgelopen decennia vrijwel niet meer gelukt. Terwijl er coalities tussen zaten die veel stabieler waren dan deze lijkt te zijn. Gevalletje wishful thinking?
Wishful thinking waarschijnlijk. Beetje hetzelfde wat je ziet bij users die denken dat dit binnen een paar maanden knapt. Dat komt ook neer op pure hoop. Uiteindelijk weten we het niet, ze mogen het nu gaan bewijzen en dan zien we wel.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:11 schreef FYazz het volgende:

Of er is tijdens het proces al veel informatie gedeeld met de fracties waardoor bepaalde zaken minder tijd kosten om door te nemen. Er hoeft niet altijd een negatieve reden achter te zitten.
pi_213575635
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:14 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
PVV zegt vanzelfsprekend ja, BBB ook zolang de boeren belangen zijn vertegenwoordigd. Omtzigt heeft constant in contact gestaan met zijn fractie.

Volgens mij kan je aan de hand van de duur weinig over het akkoord zeggen.
Het akkoord is sowieso stuk dunner dan bij voorgaande formaties. Omtzigt had het over 25 pagina's.
De rest moeten de ministers verder gaan bedenken en uitwerken.

Het zegt m.i. zeker wat over de ervaring van de partijen en fractieleden.
Is niet voor niets dat de enige partij van de 4 die wel bestuurlijke ervaring heeft wel rustig de tijd neemt om alles door te nemen.
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:22:02 #118
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_213575649
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:20 schreef FYazz het volgende:

[..]
Het akkoord is sowieso stuk dunner dan bij voorgaande formaties. Omtzigt had het over 25 pagina's.
De rest moeten de ministers verder gaan bedenken en uitwerken.

Het zegt m.i. zeker wat over de ervaring van de partijen en fractieleden.
Is niet voor niets dat de enige partij van de 4 die wel bestuurlijke ervaring heeft wel rustig de tijd neemt om alles door te nemen.
Ik denk eerder dat de enige partij met bestuurlijke ervaring wat meer moeite heeft met het akkoord door de fractie krijgen.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_213575659
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk zwaar economisch rechts beleid worden
Dat denk ik ook, ik ben benieuwd van al die PVV stemmers daar van vinden, zullen ze doorhebben dat het zo foute VVD beleid wordt gewoon doorgezet en er niks verandert voor hun?
We zullen zien wat de volgende verkiezingen brengen, ik ben bang dat men niet zo heel verstandig is en dit idee volgt:
quote:

Mocht dit dus niet werken, het gewoon nog rechtser en conservatiever proberen.
Цой жив
pi_213575680
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:22 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat de enige partij met bestuurlijke ervaring wat meer moeite heeft met het akkoord door de fractie krijgen.
En dat komt zeer waarschijnlijk doordat zij meer leden hebben met bestuurlijke ervaring, inhoudelijke dossierkennis en autonomie en dus ook kritischer zullen zijn op de afspraken en mogelijke uitwerking.

Dit vrij dunne akkoord is niet zo spannend en moeilijk om op te stellen. De daadwerkelijke uitwerking door de ministers en alle andere thema’s die nog niet zijn opgenomen in het akkoord worden de grote uitdagingen.
pi_213575681
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:22 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, ik ben benieuwd van al die PVV stemmers daar van vinden, zullen ze doorhebben dat het zo foute VVD beleid wordt gewoon doorgezet en er niks verandert voor hun?
We zullen zien wat de volgende verkiezingen brengen, ik ben bang dat men niet zo heel verstandig is en dit idee volgt:
[..]

Ik lees hier vrijwel continue dat de PVV extreemrechts is, dus waarom zou de aanhang het dan erg vinden als er rechts financieel beleid uitgevoerd wordt? Of is de PVV toch niet zo extreemrechts als dat er hier altijd geschetst wordt?
pi_213575707
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik lees hier vrijwel continue dat de PVV extreemrechts is, dus waarom zou de aanhang het dan erg vinden als er rechts financieel beleid uitgevoerd wordt? Of is de PVV toch niet zo extreemrechts als dat er hier altijd geschetst wordt?
Wilders houdt graag populistische praatjes voor de 'gewone' man, maar gaat gewoon mee met de VVD. De aanhang van de PVV, net als bij veel andere partijen, leest geen partijprogramma's en weet amper wat er in Den Haag gebeurt.
Цой жив
pi_213575821
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoeveel velletjes van het gratis bier programma Geert heeft moeten weggooien.

Het zal waarschijnlijk zwaar economisch rechts beleid worden maar in ruil daarvoor krijgt Geert iets minder asielzoekers en zullen de volgevreten boeren ook wel wat cadeaus krijgen van de BBBraadworstmevrouw.
Ik blijf het puberaal vinden om het over het velletje van Geert te hebben…

Maar we hebben weer wat stof om over te mokken, met dit regeerakkoord.
pi_213575827
quote:

Geert Wilders is net als de SP, die op decentraal niveau ook ineens in de uitvoerende macht belandde. Ze voeren oppositie tegen de oppositie.
  woensdag 15 mei 2024 @ 22:43:53 #125
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_213575862
Welke debatten met Plasterk?

De PVV blokkeert deze gewoon en Wilders gooit er een tweet uit dat links niet zo moet janken.
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_213576171
De halvering van het eigen risico is alvast een mooie start. Volledig afschaffen ER zou erg onverstandig zijn geweest, maar een halvering sta ik volledig achter.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:18:23 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213576196
130 op de snelweg genot.
pi_213576202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De halvering van het eigen risico is alvast een mooie start. Volledig afschaffen ER zou erg onverstandig zijn geweest, maar een halvering sta ik volledig achter.
Duurt nog wel 3 jaar
pi_213576210
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Duurt nog wel 3 jaar
Ook over 3 jaar maak ik mijn eigen risico op in de eerste maand.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_213576252
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
130 op de snelweg genot.
Maar binnen de bebouwde kom nog steeds 50…
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:31:37 #131
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576319
quote:
7s.gif Op woensdag 15 mei 2024 22:24 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Een groot deel van die aanhang is laagopgeleid. Dat betekent dus dat een groot aantal arme werkenden of werkloos//arbeidsongeschikt is. Die schieten zich in hun eigen voet.

Ik ben blij dat ik er redelijk goed bij zit in vergelijking met een paar jaar terug.
pi_213576325
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een groot deel van die aanhang is laagopgeleid. Dat betekent dus dat een groot aantal arme werkenden of werkloos//arbeidsongeschikt is. Die schieten zich in hun eigen voet.
Gelukkig stemt niet iedereen op wat goed is voor hun eigen portemonnee.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:33:07 #133
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213576326
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:23 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Maar binnen de bebouwde kom nog steeds 50…
Met landelijke plicht?
Speciaal om Amsterdam te pesten?
1947-2016
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:33:46 #134
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 20:33 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik ben ook helemaal geen Timmermansfan maar eerlijk gezegd denk ik dat Timmermans in debatten gehakt maakt van Plasterk.
Op de inhoud misschien.
Als het om persoonlijke aanvallen gaat dan gaat Timmermans af, en dat wordt helaas beloond door het stemvee.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:34:57 #135
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576342
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:33 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Gelukkig stemt niet iedereen op wat goed is voor hun eigen portemonnee.
Dat is makkelijk lullen tot ze opeens zelf de gevolgen in hun portemonnee zien.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:36:05 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213576354
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
130 op de snelweg genot.
Nos zegt al dat 'deskundigen vinden dat dat lastig gaat en er elders in het land compensatie maatregelen genomen moeten worden'.

Nee. Zo zat de vurk nie in de steel. 100 was gekomen om stikstofruimte te geven aan de huizenbouw. Alleen is er nooit een huis extra gebouwd geweest met die 100km/h en auto's zijn in de tussentijd weer zuiniger geworden.

Jammer joh. Karren met die handel.
1947-2016
pi_213576359
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is makkelijk lullen tot ze opeens zelf de gevolgen in hun portemonnee zien.
Ja dan zullen ze de volgende keer wel anders stemmen. Echter, ik heb zelf vaak genoeg gestemd op een partij die mijn eigen financile situatie eerder slechter dan beter maakte. Ik vind het landsbelang belangrijker dan mijn eigen belang. Maar waarschijnlijk zal niet iedereen zo denken.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:38:02 #138
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576370
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ja dan zullen ze de volgende keer wel anders stemmen. Echter, ik heb zelf vaak genoeg gestemd op een partij die mijn eigen financile situatie eerder slechter dan beter maakte. Ik vind het landsbelang belangrijker dan mijn eigen belang. Maar waarschijnlijk zal niet iedereen zo denken.
Welke partij was dat?
pi_213576393
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Welke partij was dat?
Ik maak mijn partij niet bekend, maar je kan er vanuit gaan dat het een rechtste partij was terwijl een linkse partij veel meer zou passen bij mijn economische situatie.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:42:38 #140
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213576407
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:40 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Ik maak mijn partij niet bekend, maar je kan er vanuit gaan dat het een rechtste partij was terwijl een linkse partij veel meer zou passen bij mijn economische situatie.
VVD? Hoe waren die precies goed voor het landsbelang ten koste van jou?
pi_213576416
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:42 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
VVD? Hoe waren die precies goed voor het landsbelang ten koste van jou?
Ik heb niet gezegd dat het VVD is, die conclusie laat ik aan jou.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:43:51 #142
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213576418
Ik put er hoop uit dat het onvermijdelijke gaat gebeuren: kabinet gaat geheid klappen. <--> is gewoon niet genoeg teamplayer. Helemaal niet eigenlijk.

Nee, ik ben een blij man.

:{

[ Bericht 12% gewijzigd door Jippie op 16-05-2024 01:07:55 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:44:25 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213576421
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nos zegt al dat 'deskundigen vinden dat dat lastig gaat en er elders in het land compensatie maatregelen genomen moeten worden'.

Nee. Zo zat de vurk nie in de steel. 100 was gekomen om stikstofruimte te geven aan de huizenbouw. Alleen is er nooit een huis extra gebouwd geweest met die 100km/h en auto's zijn in de tussentijd weer zuiniger geworden.

Hugo met zijn huizendroom.
  woensdag 15 mei 2024 @ 23:53:48 #144
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213576483
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Beter maken ze er direct 140 van dan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213576501
quote:
In 2027. :')

Mevrouw "kan niet wachten, mevrouw moet nu het geld hebben" zal alsnog moeten wachten. Benieuwd hoe zij hierover denkt.
pi_213576646
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Beter maken ze er direct 140 van dan.
Jullie rijden alleen maar schade, misschien 80 gaan rijden zoals china
pi_213576731
Ah, minder sociale voorzieningen en meer zelfredzaamheid. Meer VVD.
pi_213576863
Nou Geert, wanneer beginnen de deportaties >:)
pi_213576983
Linkse mensen die gaan mekkeren over ondemocratische toestanden terwijl ze democratisch zijn gekozen. :')
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_213576986
Misschien dat onze linkse vrienden nu wel ineens zoiets hebben 'Hey, dit is best wel relaxed, deze nieuwe regering' Geef het op zijn minst een kans.

zet die zelfhaat eens opzij
  donderdag 16 mei 2024 @ 04:27:25 #151
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_213577038
quote:
15s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:43 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik put er hoop uit dat het onvermijdelijke gaat gebeuren: kabinet gaat geheid klappen. <--> is gewoon niet genoeg teamplayer. Helemaal niet eigenlijk.

x2

Wel met het risico dat de volgende verkiezingen een ng minder plezierige uitslag opleveren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 16-05-2024 07:08:22 ]
pi_213577130
Ben benieuwd. Mijn voorspelling is dat er druk begonnen gaat worden met allerlei plannen die waarschijnlijk niet haalbaar zijn, dat ergens in 2025 een rechter zegt dat er iets niet mag of dat er juist iets moet vanwege EU-regelgeving, dat alles wederom de schuld van links/de EU/WEF blijkt, het kabinet valt en Wilders geen enkele zetel verliest bij de nieuwe verkiezingen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 16 mei 2024 @ 06:41:29 #153
22565 asco
Los in deze tent
pi_213577142
Net een uurtje op Twitter gelezen.
Deze dag kan nu al niet meer stuk. 🤣🍿
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:02:40 #154
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213577206
quote:
Ah, jij gelooft dat dit daadwerkelijk gaat gebeuren.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213577207
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 06:36 schreef Ludachrist het volgende:
Ben benieuwd. Mijn voorspelling is dat er druk begonnen gaat worden met allerlei plannen die waarschijnlijk niet haalbaar zijn, dat ergens in 2025 een rechter zegt dat er iets niet mag of dat er juist iets moet vanwege EU-regelgeving, dat alles wederom de schuld van links/de EU/WEF blijkt, het kabinet valt en Wilders geen enkele zetel verliest bij de nieuwe verkiezingen.
Dit.
pi_213577219
quote:
Als ze het pas jaren in de toekomst willen doen kun je er net zo lang op wachten als de 1000 euro van Rutte.
pi_213577222
Asieldwangwet :W

twitter
pi_213577261
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 03:26 schreef Beaurealis het volgende:
Misschien dat onze linkse vrienden nu wel ineens zoiets hebben 'Hey, dit is best wel relaxed, deze nieuwe regering' Geef het op zijn minst een kans.

zet die zelfhaat eens opzij
Ik zie een hele hoop rechts wensdenken dat tegen een muur van realiteit gaat oplopen en de rechterflank nog zuurder gaat maken.

Alsof het laatste kabinet niet al maximale ruimte op stikstof heeft geprobeerd te pakken bijvoorbeeld. Je kan wel zeggen dat de veestapel niet gaat inkrimpen, maar niet als je binnen de EU blijft.
pi_213577266
Prima plannen zo op het eerste gezicht :)
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:15:43 #160
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213577271
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Prima plannen zo op het eerste gezicht :)
Ja, gw heeft flink wat binnengehaald.
Maar elke partij kan tevreden zijn.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:20:50 #161
471559 Un_Chien_Andalou
Slicing up eyeballs
pi_213577311
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:13 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik zie een hele hoop rechts wensdenken dat tegen een muur van realiteit gaat oplopen en de rechterflank nog zuurder gaat maken.

Alsof het laatste kabinet niet al maximale ruimte op stikstof heeft geprobeerd te pakken bijvoorbeeld. Je kan wel zeggen dat de veestapel niet gaat inkrimpen, maar niet als je binnen de EU blijft.
nja, ik geloof dat we 6 juni weer mogen stemmen, niet?
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_213577332
Laat de middeleeuwen maar beginnen dus.
pi_213577404
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2024 23:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Op de inhoud misschien.
Als het om persoonlijke aanvallen gaat dan gaat Timmermans af, en dat wordt helaas beloond door het stemvee.
Ja persoonlijke aanvallen is Wilders goed in, en Timmermans is te fatsoenlijk om zich ook op dat niveau te begeven.
Helaas zien we aan het stemgedrag dat mensen dit prettig vinden. Zorgelijke ontwikkeling.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:38:55 #164
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213577429
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:25 schreef Agalev het volgende:
Laat de middeleeuwen maar beginnen dus.
Die waren we juist op massale schaal aan het importeren.
pi_213577436
vreselijk toch, die democratie
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:41:35 #166
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213577453
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:35 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ja persoonlijke aanvallen is Wilders goed in, en Timmermans is te fatsoenlijk om zich ook op dat niveau te begeven.
Helaas zien we aan het stemgedrag dat mensen dit prettig vinden. Zorgelijke ontwikkeling.
Als er iemand polariseert is het Timmermans.

Voorlopig is het de zwanenzang van de PvdA/GL gebleken.

Mensen vinden het dus niet zo prettig.
  donderdag 16 mei 2024 @ 07:45:16 #167
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213577471
Nieuwsbericht over de plannen doorgelezen.

Bijna alle plannen zijn of ondoordacht (dom in sommige gevallen), niet uitgedacht, of ze stroken niet met andere plannen. En ja, er zijn plannen die meerdere boxen checken.

En dan de titel erboven! :')

Afijn, Henk en Ingrid zullen er vast blij om zijn.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:00:19 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_213577571
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

Bijna alle plannen zijn of ondoordacht (dom in sommige gevallen), niet uitgedacht, of ze stroken niet met andere plannen. En ja, er zijn plannen die meerdere boxen checken.

Uhhh natuurlijk is het ondoordacht. Het zijn de plannen geen uitgewerkt plan.
pi_213577573
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:45 schreef Nebelwerfer het volgende:

Pak er is een paar uit dan, ben benieuwd!
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:00:38 #170
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_213577574
Lees helaas niets over het inperken van arbeidsmigratie, maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan met VVD en BBB erbij.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 08:01:57 #171
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213577584
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:41 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Als er iemand polariseert is het Timmermans.

Voorlopig is het de zwanenzang van de PvdA/GL gebleken.

Mensen vinden het dus niet zo prettig.
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord _O-. Totale omdraaiing van de waarheid.
pi_213577608
Politici die opkomen voor de gewone man in de straat, ongehoord!
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:03:32 #173
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213577614
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:01 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Hoe krijg je dit uit je toetsenbord _O-. Totale omdraaiing van de waarheid.
Denk je dat het lekker gaat met Timmermans, Sabine Scharfuhrerwachter en Kati Piri?

We gaan het 6 juni zien.
pi_213577628
quote:

[..]
Ik zou eens wat minder lezen wat je moet denken van de media en bijvoorbeeld debatten kijken, daarna kun je leuk lezen wat de media schrijft. Zo zie je Wilders bijvoorbeeld voor nazi uitgemaakt worden in het debat maar alleen het weerwoord zal jou bereiken want daar schrijft de media over.

Persoonlijke aanvallen zijn ze allemaal goed in, niet alleen Wilders. De zorgelijke ontwikkeling is het feit dat de media maar n kant negatief belicht.
pi_213577632
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef Loverboii het volgende:
Echt he, zou verboden moeten worden :R
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:05:21 #176
182233 thedeedster
pi_213577644
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 07:05 schreef Cilantro het volgende:
Asieldwangwet :W

[ x ]
Ik geloof niet dat deze man - met zijn eeuwige grijns - kan huilen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:05:45 #177
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213577653
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Pak er is een paar uit dan, ben benieuwd!
Noem er 1.
pi_213577655
quote:
Het eigen risico van de zorgverzekering wordt meer dan gehalveerd, van de huidige 385 euro naar 165 euro per jaar. Die verlaging gaat wel pas in vanaf 2027.
Maar mevrouw kon niet wachten? Die heeft dat geld nu nodig? Die belofte leverde 30 zetels op. :')
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 08:06:08 #179
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_213577660
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Denk je dat het lekker gaat met Timmermans, Sabine Scharfuhrerwachter en Kati Piri?

We gaan het 6 juni zien.
Je gevolgtrekking slaat als een tang op een varken. Wilders is de grootste polarisator van deze eeuw, dat is echt niet te ontkennen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:07:29 #180
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213577671
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:06 schreef Slobeend het volgende:

[..]
Je gevolgtrekking slaat als een tang op een varken. Wilders is de grootste polarisator van deze eeuw, dat is echt niet te ontkennen.
Van de eeuw nog wel.

En niet te ontkennen.

_O-
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:07:36 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ik zou eens wat minder lezen wat je moet denken van de media en bijvoorbeeld debatten kijken, daarna kun je leuk lezen wat de media schrijft. Zo zie je Wilders bijvoorbeeld voor nazi uitgemaakt worden in het debat maar alleen het weerwoord zal jou bereiken want daar schrijft de media over.

Persoonlijke aanvallen zijn ze allemaal goed in, niet alleen Wilders. De zorgelijke ontwikkeling is het feit dat de media maar n kant negatief belicht.
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemd :? Nooit iets van meegekregen. Wel het gescheld van Geert.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:08:53 #182
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577690
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat deze man - met zijn eeuwige grijns - kan huilen.
Dan ben je geen echte VVDer. Die lachen alles weg. Zie Terpstra, zie Rutte. Dan is het voor jou en andere VVDers moeilijk om echte emotie te onderscheiden van fake.

pi_213577691
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef tong80 het volgende:

[..]
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemd :? Nooit iets van meegekregen. Wel het gescheld van Geert.

Patternotte heeft Wilders in een debat eens weggezet als Nazi, volgens mij 2 jaar terug nog, was n van de debatten wat ik live volgde, hoewel er vaker godwins zijn in de debatten naar Wilders. De tegenreactie van Wilders stond toen weer met een schreeuwende kop in de kranten, ow ja en "heks" kan natuurlijk niet.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:09:35 #184
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577697
quote:
9s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:06 schreef Drxx het volgende:

[..]
Maar mevrouw kon niet wachten? Die heeft dat geld nu nodig? Die belofte leverde 30 zetels op. :')
Precies. En wel 150 euro. Verder sprak ze Timmermans er op aan. :D :{

Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:09:57 #185
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577701
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:07 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Van de eeuw nog wel.

En niet te ontkennen.

_O-
Waarom lach je :?

pi_213577703
Over de meeste plannen ben ik wel positief. Alleen komt de natuur nog verder in de knel en dat is bijzonder jammer. Stikstof is een groot probleem maar de boeren worden helaas ontzien.

Waarom is natuur eigenlijk per definitie een thema dat alleen links progressieve partijen belangrijk vinden?
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:10:29 #187
182233 thedeedster
pi_213577706
quote:

[..]
:D
Die fantast is nogal uitgenast; hij weet precies wat de mensen in een neerstortend vliegtuig hebben beleefd, gebruikt de dood van een vrouw voor zijn eigen agenda. En die huidige agenda is niks anders dan zijn tegenstander voor rotte vis uitmaken!

Maar oh wat fatsoenlijk is hij.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:10:55 #188
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_213577712
quote:

[..]
Wie en waar wordt Wilders door politici nazi genoemd :? Nooit iets van meegekregen.
Ik zou je X of Instagram eens aanzetten. Nazi dit, fascistisch dat.

Ondertussen zouden deze personen het liefst de democratie saboteren. Niet wetend wat Fascisme inhoud.
pi_213577713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:05 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Noem er 1.
130 op de snelweg :7
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:11:36 #190
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577716
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Over de meeste plannen ben ik wel positief. Alleen komt de natuur nog verder in de knel en dat is bijzonder jammer. Stikstof is een groot probleem maar de boeren worden helaas ontzien.

Waarom is natuur eigenlijk per definitie een thema dat alleen links progressieve partijen belangrijk vinden?
Omdat je er geen stemmen mee wint.

pi_213577722
quote:
Natuur, en dus mensheid, beschermen levert geen geld op. En je mag minder.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:13:13 #192
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef PluggieOD het volgende:

[..]
Ik zou je X of Instagram eens aanzetten. Nazi dit, fascistisch dat.

Ondertussen zouden deze personen het liefst de democratie saboteren. Niet wetend wat Fascisme inhoud.
Ik kom daar nooit. Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk. Kan het mis hebben en heb ik het verkeerd begrepen.

donderdag 16 mei 2024 @ 08:13:47 #193
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213577743
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef xzaz het volgende:

[..]
Uhhh natuurlijk is het ondoordacht. Het zijn de plannen geen uitgewerkt plan.
Jij bedoelt uitgedacht. Het gaat mij erom dat punten er soms erg populistisch instaan, maar dat er helemaal geen rekening wordt gehouden met gevolgen dan wel de uitvoering.

Neem de migratiepunten, die staan heel leuk. Maar niets over waar men wel denkt die migranten op te gaan vangen. Of men moet de boel expres verzaken zodat men dat crisisplan erin kan gooien.
pi_213577745
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik kom daar nooit. Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk. Kan het mis hebben en heb ik het verkeerd begrepen.

- Ik kom daar nooit

Gevolgd door

- Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk.

Gewoon eens een kijkje nemen tong80, en zelf oordelen, laat anderen toch geen mening voor je vormen. ;)
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:15:53 #195
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577754
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:14 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
- Ik kom daar nooit

Gevolgd door

- Maar wat ik heb begrepen is X inmiddels een (ultra) rechts bolwerk.

Gewoon eens een kijkje nemen tong80, en zelf oordelen, laat anderen toch geen mening voor je vormen. ;)
Ik volg nieuws via "linkse" en "rechtse" kranten. Dacht dat het genoeg zou zijn. Zal er eens een kijkje gaan nemen.

donderdag 16 mei 2024 @ 08:16:52 #196
182233 thedeedster
pi_213577762
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:03 schreef Loverboii het volgende:
Wat ik de laatste tijd door de (Amsterdamse ) straten zie lopen, dat noem ik niet gewoon.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:16:57 #197
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213577765
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Maar niets over waar men wel denkt die migranten op te gaan vangen.
Gewoon. Nergens. Ze lopen vanzelf wel naar een ander land.
pi_213577767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Jij bedoelt uitgedacht. Het gaat mij erom dat punten er soms erg populistisch instaan, maar dat er helemaal geen rekening wordt gehouden met gevolgen dan wel de uitvoering.

Neem de migratiepunten, die staan heel leuk. Maar niets over waar men wel denkt die migranten op te gaan vangen. Of men moet de boel expres verzaken zodat men dat crisisplan erin kan gooien.
lijkt me een puik plan. Crisisplan ligt niets voor niets al klaar.
pi_213577771
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:15 schreef tong80 het volgende:

[..]
Ik volg nieuws via "linkse" en "rechtse" kranten. Dacht dat het genoeg zou zijn. Zal er eens een kijkje gaan nemen.

Ow voor het nieuws kan ik het je niet adviseren trouwens :D er staat echt veel onzin, maar onzin van beiden kampen eerlijk gezegd, ga niet naar links wijzen en niet naar rechts, ze vechten elkaar allemaal de tent uit. Toegeven van beiden kampen staan er soms ook echt wel interessante reacties te lezen wat je aan het denken zet. Maar het is vooral veel gescheld onderling, stemmingsmakerij, selectieve berichten/argumenten, hypocrisie, zelf FOK! is van een hoger niveau. Vrolijk wordt je er niet van als mensen zo ver van elkaar afstaan terwijl ze elkaars buren kunnen zijn.

Maar voor het voetbalnieuws is het wel een leuk medium om te volgen. :P

Edit: en schrik niet van het ziekelijk groeiend antisemitisme daar, Joden zijn alles schuld.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:19:51 #200
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213577790
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Tegenstrijdig met andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu.

Ook vind ik ze niet zo doordacht. Verkeer rijdt bij drukte beter door met een lagere snelheid.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:20:19 #201
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213577794
quote:
6s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:16 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Gewoon. Nergens. Ze lopen vanzelf wel naar een ander land.
Ondoordacht (dom) dus.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:21:07 #202
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:18 schreef Tekaschi het volgende:

Edit: en schrik niet van het ziekelijk groeiend antisemitisme daar, Joden zijn alles schuld.
Ik denk toch dat ik pas. M'n bloeddruk is al zo hoog. ;)

pi_213577806
Ik geef het het voordeel van de twijfel
pi_213577807
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.
pi_213577811
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:04 schreef Tekaschi het volgende:

[..]

Ik volg zo ongeveer elk debat wat er is.
Daaruit klopt mijn conclusie prima.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:21:55 #206
182233 thedeedster
pi_213577813
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:08 schreef tong80 het volgende:

[..]
Dan ben je geen echte VVDer. Die lachen alles weg. Zie Terpstra, zie Rutte. Dan is het voor jou en andere VVDers moeilijk om echte emotie te onderscheiden van fake.

En dat zeg je dan tegen iemand die Omtzigt heeft gestemd.
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:22:20 #207
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577818
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dat zeg je dan tegen iemand die Omtzigt heeft gestemd.
Nog erger.

pi_213577825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik volg zo ongeveer elk debat wat er is.
Daaruit klopt mijn conclusie prima.
Maar als je debatten volgt dan zie je ook de "nazi" uitspraken uit D66 of godwins voorbij vliegen, toch?

En het is niet Wilders die in de media mag aansluiten om links te verketteren, het zijn toch veelal de linker partijen die stemming mogen maken in de media over extreemrechts en godwins plaatsen.
pi_213577829
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.
Met 130 verandert er toch niets. Die 100 bestuurder gaat alsnog die 99 bestuurder links inhalen, waardoor de 101 bestuurder de 100 bestuurder weer links gaat inhalen. Bam, alle 3 rijstroken potdicht.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:23:32 #210
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213577832
twitter
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:23:58 #211
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_213577842
quote:

quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:11 schreef Drxx het volgende:

[..]
Natuur, en dus mensheid, beschermen levert geen geld op. En je mag minder.
Ik lees letterlijk:
- De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord.
- Het klimaatfonds blijft ook overeind. Uit dat miljardenfonds, ingesteld door het huidige kabinet, worden klimaatmaatregelen gefinancierd.

Er worden hoogstens wat pittige punten uit gehaald als geen verplichte warmtepomp (was ook ridicuul), en verplicht onteigening boeren (is ook niet nodig, 18.000 boeren hebben uberhaupt geen opvolger).

Dus geen idee waar het idee vandaan komt dat het komende kabinet niks met klimaatbeleid zou willen doen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:24:27 #212
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_213577847
Dus in 2027 gaat de premie pas met een euro of 30 per maand omhoog?

Nou, bedankt. Denk ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_213577854
quote:

Dat snap ik ook niet. In Japan is iedereen trots op de natuur van het land.
Incelfrikandel
pi_213577855
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
:D
Die fantast is nogal uitgenast; hij weet precies wat de mensen in een neerstortend vliegtuig hebben beleefd, gebruikt de dood van een vrouw voor zijn eigen agenda. En die huidige agenda is niks anders dan zijn tegenstander voor rotte vis uitmaken!

Maar oh wat fatsoenlijk is hij.
Ik zou alle uitspraken en acties van Wilders er eens naast zetten.
pi_213577857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:19 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Tegenstrijdig met andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu.

Ook vind ik ze niet zo doordacht. Verkeer rijdt bij drukte beter door met een lagere snelheid.
Tegenstrijdig met welke andere plannen wat betreft het behouden van de plannen omtrent het milieu?

Wellicht belonen van rijden buiten de spits? Goed voor iedereen en het milieu >:O
pi_213577869
quote:

[..]

Open ''google''.

Tik ''Wilders nazi''.

Lees.
pi_213577886
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:22 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Maar als je debatten volgt dan zie je ook de "nazi" uitspraken uit D66 of godwins voorbij vliegen, toch?

En het is niet Wilders die in de media mag aansluiten om links te verketteren, het zijn toch veelal de linker partijen die stemming mogen maken in de media over extreemrechts en godwins plaatsen.
Ik ben geen fan van het huidige d66, maar misschien moeten mensen ook eens gaan snappen dat links niet enkel d66 is.
Een kabinet met VVD, CDA, CU, en d66 werd al een links kabinet genoemd, puur omdat d66 erin zat.
Zo links is D66 helemaal niet.

En Jan Paternotte is in mijn ogen net zo gek als Wilders en Baudet, en zo kan ik nog wel meer D66'ers toevoegen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:28:11 #218
182233 thedeedster
pi_213577888
quote:

Volgens mij vinden ze vooral de milieu-industrie belangrijk.

Ik begrijp niet hoe meer mensen en meer bouwen - of het nu nodig is of niet - goed voor de natuur kunnen zijn.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:28:33 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213577894
quote:
4s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Open ''google''.

Tik ''Wilders nazi''.

Lees.
Nou. Als het zo makkelijk is, kom maar op met die voorbeelden van politici die Wilders een nazi noemen. Ik zie ze niet.
pi_213577909
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:23 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[..]
Ik lees letterlijk:
- De coalitie wil zich qua klimaatbeleid houden aan bestaande doelen, staat in het akkoord.
- Het klimaatfonds blijft ook overeind. Uit dat miljardenfonds, ingesteld door het huidige kabinet, worden klimaatmaatregelen gefinancierd.

Er worden hoogstens wat pittige punten uit gehaald als geen verplichte warmtepomp (was ook ridicuul), en verplicht onteigening boeren (is ook niet nodig, 18.000 boeren hebben uberhaupt geen opvolger).

Dus geen idee waar het idee vandaan komt dat het komende kabinet niks met klimaatbeleid zou willen doen.
Dat lijkt inderdaad mee te vallen. Volgende keer dus iets meer inlezen dan alleen een artikel in de Telegraaf
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:31:29 #221
182233 thedeedster
pi_213577925
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:22 schreef tong80 het volgende:

[..]
Nog erger.

-O-
pi_213577926
Dit kabinet is echt zo klaar. Hoe het regeerakkoord ook ingericht wordt, binnen een paar weken zijn er al boze PVV'ers die er een bom onder leggen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:32:38 #223
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213577930
quote:
84s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:23 schreef Starhopper het volgende:
[ x ]
Beetje flauw, dat is natuurlijk gewoon onderhandelen / coalitievorming.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213577936
Dit wordt een heerlijk popcorn kabinet. :7
  donderdag 16 mei 2024 @ 08:35:27 #225
182233 thedeedster
pi_213577946
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Ik zou alle uitspraken en acties van Wilders er eens naast zetten.
Dat ik Timmermans aan val wil niet impliceren dat ik ontken dat Wilders niet zo is. Wilders is - zacht gezegd- een botte hork die wel wat meer op zijn woorden zou mogen letten.

Eerlijk gezegd vind ik bijna alle politici nogal achterbaks. Politiek is een ordinaire slangenkuil.
pi_213577947
quote:
4s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:26 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Open ''google''.

Tik ''Wilders nazi''.

Lees.
De resultaten vallen me vies tegen. Na een stuk of tien 'normale' zoekresultaten is het daarna nagenoeg allemaal in andere talen. Ik zie veel sites die ik vermoed allemaal Turks zijn en daarna Duits, beetje Engels. En na 55 resultaten is het al klaar :{

Ik zie geen uitspraken van politici. Wellicht Rutte, dat was een uitspraak die Wilders heel graag zo wilde spinnen .

Kan jij die politic waar je het over hebt laten zien?
  Trouwste user 2022 donderdag 16 mei 2024 @ 08:35:29 #227
7889 tong80
Spleenheup
pi_213577948
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:33 schreef Document1 het volgende:
Dit wordt een heerlijk popcorn kabinet. :7
Laten we het hopen. Ik ga er wel van uit. Dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en over een tijdje weer normaal gedaan wordt in Den Haag en de rest van Nederland. Ik gaat legge. Misschien tot later vandaag. :)

pi_213577955
quote:
Ken eigenlijk niemand die de natuur niet belangrijk vindt, maar het is een beetje raar als je naast Sabic woont, ziet wat die vervuilen, zelf vastzit op een huurflat met energielabel G, daar de kosten van moet betalen want "natuur" en je kan nergens heen want geen huizen, welke ook niet gebouwd worden vanwege de natuur.

Als we 120 jaar terug in de tijd gaan, waar 99% van Nederland arm was en in een armoedig hutje woonde, denk je dat die mensen zich bekommerde om de natuur? Die hadden andere prioriteiten, en ja ik kan mij indenken dat als je al je schaapjes op het droge hebt, je ouders jarenlang hebben kunnen profiteren van alle subsidies en daardoor jouw een mooie toekomst hebben kunnen geven met een mooi en groot huis dat je je meer druk maakt om de natuur en minder om laten we zeggen de huizenmarkt of criminaliteit.

Als je dan leest dat vooral de rijken profiteren van de subsidies voor elektrische auto's wat wel de mensen met minder geld mogen ophoesten dan krijg je dus dat mensen de natuur wat minder prio geven in het stemgedrag.
pi_213577982
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:35 schreef tong80 het volgende:

[..]
Laten we het hopen. Ik ga er wel van uit. Dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en over een tijdje weer normaal gedaan wordt in Den Haag en de rest van Nederland. Ik gaat legge. Misschien tot later vandaag. :)

Ze gaan weer naar Brussel omdat ze denken dat Brussel nu wel van standpunt gaat veranderen wb stikstof etc. Al dertig jaar laten we alles naar de kloten gaan maar Waterstofperoxide hoofd en zijn waggelende boerin gaan het nu wel even fixen hoor. :')

En Nederland stemt over 4 maanden weer op de volgende populist. ;(
pi_213577987
twitter
pi_213577997
twitter
  Moderator donderdag 16 mei 2024 @ 08:41:38 #232
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_213577999
Vanaf 2026 gaat de bezineprijs 21 cent omhoog. Zouden ze denken dat ze er tegen die tijd toch niet meer zitten?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_213578111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Beter zijn toegesneden op de leeftijd van de kinderen? Dat betekent sexueel voorlichting vanaf 16 jaar?
pi_213578134
Een akkoord om je vingers bij af te likken. Louter gewoon gezond verstand.

Ik vrees alleen dat de rechters al staan te trappelen. Zeker over de invoering van de noodtoestand voor asiel. Je kan dat artikel wel activeren, maar de onderliggende maatregelen van bestuur zullen toch zeer beperkt moeten zijn.

Veel goede voornemens, weinig resultaten zal het wel worden.
pi_213578352
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:31 schreef Ballerina888 het volgende:
Dit kabinet is echt zo klaar. Hoe het regeerakkoord ook ingericht wordt, binnen een paar weken zijn er al boze PVV'ers die er een bom onder leggen.
En dan? Een ledenvergadering bij elkaar roepen om iets voor elkaar te krijgen wordt lastig.
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 mei 2024 @ 09:24:30 #236
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213578418
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:40 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
"Extreemrechts" :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213578478
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]
En dan? Een ledenvergadering bij elkaar roepen om iets voor elkaar te krijgen wordt lastig.
Nee dat gaat daar niet.
Maar ik verwacht zoals in de PVV geschiedenis al heel vaak gebeurd is dat ze gewoon opstappen/afsplitsen oid.
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:31:48 #238
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_213578507
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Dat snap ik ook niet. In Japan is iedereen trots op de natuur van het land.
Japan heeft duizenden kilometers aan ongerepte natuur. Wij een paar parkjes waar je iedere vijf meter over een wandelaar struikelt of in de hondenstront stapt, wat moet ik daarmee.
pi_213578510
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:00 schreef MichaelScott het volgende:
Lees helaas niets over het inperken van arbeidsmigratie, maar dat zal er waarschijnlijk niet in staan met VVD en BBB erbij.
Ik las wel iets over strengere eisen die worden gesteld aan arbeidsmigranten (bron: Teletekst), maar ik weet niet precies welke. Daar ben ik wel benieuwd naar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_213578615
Leest Dilan nu voor van haar mobiel? :N
pi_213578647
Dilan speelt Flappy Bird op haar telefoon. _O-
De enige echte.
pi_213578668
quote:
2s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:38 schreef Rnie het volgende:
Dilan speelt Flappy Bird op haar telefoon. _O-
Permanente verblijfsvergunningen worden afgeschaft, ook voor haar?
pi_213578674
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:32 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik las wel iets over strengere eisen die worden gesteld aan arbeidsmigranten (bron: Teletekst), maar ik weet niet precies welke. Daar ben ik wel benieuwd naar.
Ik ook. En ook of we het moeten willen
pi_213578710
Er gaat tenminste werk van gemaakt worden om de asielinstroom in te dammen.

De huidige situatie waarbij een Syrir of Eritreer opvang krijgt, vervolgens een status krijgt en dan met voorrang een huurwoning krijgt, is moeilijk uit te leggen. Veel wachtlijsten voor woningen zijn inmiddels opgelopen naar 10+ jaar.
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:43:15 #245
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578716
Meer huizen bouwen, fuck de klimaatregels. Zoals het hoort en meer inzet kernenergie.

En immigratie is 10/10 beleid. Geweldig
graag op anoniem
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:44:14 #246
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213578734
Een hoop reacties van zure stalinisten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:45:43 #247
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578756
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:42 schreef luxerobots het volgende:

De huidige situatie waarbij een Syrir of Eritreer opvang krijgt, vervolgens een status krijgt en dan met voorrang een huurwoning krijgt, is moeilijk uit te leggen. Veel wachtlijsten voor woningen zijn inmiddels opgelopen naar 10+ jaar.
Belangrijkste onderwerp van Nederland en dit pakken ze gewoon meteen en goed aan. Mooi om te zien hoe ze van plan zijn dit aan te pakken.
graag op anoniem
pi_213578759
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:31 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Japan heeft duizenden kilometers aan ongerepte natuur. Wij een paar parkjes waar je iedere vijf meter over een wandelaar struikelt of in de hondenstront stapt, wat moet ik daarmee.
Relatief klein dan wel, maar wel prachtige gebieden die gewoon onderdeel zijn van ons erfgoed. Eigenlijk heel raar dat je veel partijen daar nooit over hoort.
Incelfrikandel
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:46:38 #249
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Linkse users hier die zien dit als een extreemrechts beleid. Vandaar dat ik niet op ze reageer meer.
graag op anoniem
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:46:39 #250
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_213578767
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:36 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Ken eigenlijk niemand die de natuur niet belangrijk vindt, maar het is een beetje raar als je naast Sabic woont, ziet wat die vervuilen, zelf vastzit op een huurflat met energielabel G, daar de kosten van moet betalen want "natuur" en je kan nergens heen want geen huizen, welke ook niet gebouwd worden vanwege de natuur.

Als we 120 jaar terug in de tijd gaan, waar 99% van Nederland arm was en in een armoedig hutje woonde, denk je dat die mensen zich bekommerde om de natuur? Die hadden andere prioriteiten, en ja ik kan mij indenken dat als je al je schaapjes op het droge hebt, je ouders jarenlang hebben kunnen profiteren van alle subsidies en daardoor jouw een mooie toekomst hebben kunnen geven met een mooi en groot huis dat je je meer druk maakt om de natuur en minder om laten we zeggen de huizenmarkt of criminaliteit.

Als je dan leest dat vooral de rijken profiteren van de subsidies voor elektrische auto's wat wel de mensen met minder geld mogen ophoesten dan krijg je dus dat mensen de natuur wat minder prio geven in het stemgedrag.
120 jaar geleden woonden er maar 5mil mensen in Nederland.

Overigens wel eens dat men beter moet kijken wie de verduurzaming beter dragen kan. Punt is vooral dat we gewoon niet kunnen wachten met maatregelen.
pi_213578773
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:30 schreef Ballerina888 het volgende:

[..]
Nee dat gaat daar niet.
Maar ik verwacht zoals in de PVV geschiedenis al heel vaak gebeurd is dat ze gewoon opstappen/afsplitsen oid.
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelf
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:47:24 #252
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213578778
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:24 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Bezet extreemrechts al gebouwen om te eisen dat Wilders alsnog premier wordt?
pi_213578788
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:43 schreef KingRoland het volgende:
Meer huizen bouwen, fuck de klimaatregels. Zoals het hoort en meer inzet kernenergie.

En immigratie is 10/10 beleid. Geweldig
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.

Maar goed, als je zo veel maatregelen door wil voeren, zullen er altijd dingen wl doorheen komen.

(van nu.nl)
quote:
Tijdelijke Asielcrisiswet moet meer maatregelen mogelijk maken
De partijen streven naar "het strengste toelatingsregime voor asiel en het omvangrijkste pakket voor grip op migratie ooit". Ze willen een "asielcrisis" uitroepen en een tijdelijke Asielcrisiswet maken. Het moet daardoor maximaal twee jaar mogelijk worden bijvoorbeeld de behandeling van asielaanvragen op te schorten.

Ook wordt het recht op opvang in deze periode beperkt en wordt de asielopvang sterk versoberd. Daarnaast moet de optie voor gemeenten om statushouders met voorrang een woning te geven verdwijnen.

Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.

Overige asielmaatregelen:
- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.
- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.
- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.
- Asielvergunningen voor onbepaalde tijd worden afgeschaft en die voor tijdelijk verblijf aangepast.
- Er gaat geen geld meer naar de bed-bad-broodregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
- Inburgering gaat kennis over de Holocaust omvatten.
- Versterkte gebedsoproepen moeten worden gereguleerd.
- Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.
pi_213578824
Omtzigt de enige die het zonder spiekbriefje kan. :')
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:51:38 #255
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578842
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.

Maar goed, als je zo veel maatregelen door wil voeren, zullen er altijd dingen wl doorheen komen.

(van nu.nl)
[..]

Heel mooi dit om te lezen.
graag op anoniem
pi_213578880
Salderen zonnepanelen per 2027 afgeschaft :(

Net nu ze zelf de afbouw hadden weggestemd in de 1e kamer _O-
Zelfs die afbouw was nog beter dan afschaffen :')
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:54:47 #257
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578882
Statushouders voorrang geven, doe normaal zeg.

Welke debiele partij wilde dit nou?
graag op anoniem
pi_213578888
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:55:16 #259
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578892
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dutch_view het volgende:
Salderen zonnepanelen per 2027 afgeschaft :(

Net nu ze de afbouw hadden weggestemd in de 1e kamer _O-
Zelfs die afbouw was nog beter dan afschaffen :')
Tsja was toch te verwachten he
graag op anoniem
  donderdag 16 mei 2024 @ 09:56:11 #260
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_213578905
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
graag op anoniem
pi_213578921
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
120 jaar geleden woonden er maar 5mil mensen in Nederland.
Sowieso, 120 jaar geleden zag de wereld er totaal anders uit.

Mensen aten vooral brood, aardappelen, groenten en vlees. Allemaal gemaakt van lokale producten en verkocht door lokale leveranciers. De plasticverpakkingsindustrie bestond nog niet. En vrijwel niemand had een auto.

De enige vervuiling kwam van de industrie, die dan weer ongefilterd een hoop smerige zooi uit stootte.
pi_213578928
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:42 schreef luxerobots het volgende:

Inderdaad, je zult in ieder geval een poging moeten doen om de instroom in te dammen, wat dat betreft positief dat de wil er is.

En het wordt weer genieten van de huiltranen op 'links' boehoeoe jank jank extreemrechts! nazi's! (terwijl de PVV soms nog linkser is dan de VVD).
٩๏̯͡๏)۶
pi_213578935
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:

Het zorgt ervoor dat Samantha en Romana eindelijk met hun vriendje in een driekamerflatje met bruynzeelkeukenblok en roestige vlakspoelwc een nestje kunnen bouwen.
Echter, die statushouder moet wachten in het azc, als er geen aparte woonruimte wordt geregeld. Of op straat, dat kan natuurlijk ook. Ik neem aan dat de opvang van statushouders niet verder krimpt?
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:00:01 #264
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213578939
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?
pi_213578945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.

Dat de permanente verblijfsvergunning wordt afgeschaft is helemaal fantastisch.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213578953
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?
Nee want als je je daar druk om maakt is het fascisme. Volgens dat soort mensen althans.
pi_213578958
Ik verwacht te gaan zien dat in het totale politieke landschap een kabinet relatief weinig macht en invloed blijkt te hebben, en dat ze enorm gedwarsboomd gaan worden waar mogelijk.
pi_213579020
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:

[..]
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.

Maar veel kan ook niet, of wordt heel lastig.

''Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.''

Dit is er juist uitgegooid omdat de IND er geen personeel voor had. En dat personeel is er nu natuurlijk ook niet.

Overigens vind ik het een prima eis, nu zijn wel veel te makkelijk om grote groepen toe te laten. Heus niet elke Syrir had het slecht in Syri. Die hoeven we echt niet allemaal hier op te vangen.

''- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.''

Wordt echt nog niet makkelijk om die te krijgen. Brussel gaat niet zomaar cadeautjes uitdelen.

''- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.''

Wederom heel lastig, je bent ook weer afhankelijk van wat andere landen willen. En in de VN zijn de westerse landen ook in de minderheid.

''- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.''

Het lijkt me dat een hoger beroep gewoon in de wet staat, dat is onderdeel van de rechtsstaat, dat je altijd een foutieve beslissing aan kunt vechten. Natuurlijk wordt het misbruikt, omdat asielzoekers hun verblijf willen rekken, en zo loopt het systeem ook weer verder vast. Maar je komt er echt niet zo makkelijk vanaf (valt me op dat Omtzigt hiermee ingestemd heeft).
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:09:43 #269
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213579021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Geert vond dat heel belangrijk voor zijn achterban
Het was Van der Plas, maar inderdaad. Andere punten binnen gehaald door de BBB in het hoofdlijnen akkoord:
- BTW op kaartjes voor de Zwarte Cross naar 0 procent. Lowlands 21 procent en MilkShake 31 procent
- Minder accijns op pils, meer op speciaal bier
- Kibbeling wordt goedkoper, sashimi wordt duurder.
- Geen BTW op kaartjes voor Tineke Schouten.
- Tijdens de land- en tuinbouwbeurs in Amsterdam 15 procent korting voor boeren op sekswerkers hoeren.
I am a black hole shitting into the void
pi_213579041
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelf
Denk het ook. Zie hem wel eens een burn out krijgen.

Wilders heeft ondertussen al wat het nodige meegemaakt en de vrouwen zijn ook stabiel.
pi_213579053
Opt out voor asielzoekers voor Nederland gaat geen enkel ander EU land mee akkoord want dan moeten de andere lidstaten de asielzoekers die nu naar Nederland gaan overnemen en dat gaan ze niet doen zeker niet nu er net een nieuw akkoord is gesloten.

Aangezien Nederland 1 stem van de 27 heeft is dat pleit allang beslecht.
pi_213579058
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.

Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).

''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''

(Na een beetje uitzoekwerk, een permanent verblijf is nog iets anders dan een naturalisatie, overigens ben je met een naturalisatie beter af, je kunt dan beter gebruik maken van de sociale vangnetten hier).
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:13:54 #273
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_213579075
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef silverhill het volgende:
Ik verwacht te gaan zien dat in het totale politieke landschap een kabinet relatief weinig macht en invloed blijkt te hebben, en dat ze enorm gedwarsboomd gaan worden waar mogelijk.
Eens, en niet in de laatste plaats door Brussel.
Le Diable
pi_213579076
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
Opt out voor asielzoekers voor Nederland gaat geen enkel ander EU land mee akkoord want dan moeten de andere lidstaten de asielzoekers die nu naar Nederland gaan overnemen en dat gaan ze niet doen zeker niet nu er net een nieuw akkoord is gesloten.

Aangezien Nederland 1 stem van de 27 heeft is dat pleit allang beslecht.
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.

Wellicht verandert er eindelijk iets op hoger niveau.
pi_213579082
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).

''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''
De rechters gaan het druk krijgen.
pi_213579098
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef LaDaDiDa het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.

Wellicht verandert er eindelijk iets op hoger niveau.
Daar heeft het EU Parlement geen moer over te vertellen, echter. Het gaat om de lidstaten zelf in relatie tot zaken als opt-outs.
pi_213579111
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.
pi_213579126
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.

Maar veel kan ook niet, of wordt heel lastig.

''Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.''

Dit is er juist uitgegooid omdat de IND er geen personeel voor had. En dat personeel is er nu natuurlijk ook niet.

Overigens vind ik het een prima eis, nu zijn wel veel te makkelijk om grote groepen toe te laten. Heus niet elke Syrir had het slecht in Syri. Die hoeven we echt niet allemaal hier op te vangen.

''- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.''

Wordt echt nog niet makkelijk om die te krijgen. Brussel gaat niet zomaar cadeautjes uitdelen.

''- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.''

Wederom heel lastig, je bent ook weer afhankelijk van wat andere landen willen. En in de VN zijn de westerse landen ook in de minderheid.

''- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.''

Het lijkt me dat een hoger beroep gewoon in de wet staat, dat is onderdeel van de rechtsstaat, dat je altijd een foutieve beslissing aan kunt vechten. Natuurlijk wordt het misbruikt, omdat asielzoekers hun verblijf willen rekken, en zo loopt het systeem ook weer verder vast. Maar je komt er echt niet zo makkelijk vanaf (valt me op dat Omtzigt hiermee ingestemd heeft).
Ik vind het al positief dat de intentie er is om iets te veranderen aan de asielstroom. Natuurlijk loopt je tegen eindeloze muren op, maar wie niks probeert krijgt ook nooit iets voor elkaar.

Ik ben dat gezeik over 'kan niet', 'mag niet, 'afspraken, regels, verdragen!' echt helemaal zat. Niks is in beton gegoten, je kunt altijd onderhandelen.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:17:07 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213579128
Het is vooral een verzameling van tegenstrijdige en onhaalbare beloftes.

Maargoed, de boeren die zo zielig zijn kunnen weer even door.
pi_213579149
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

(Na een beetje uitzoekwerk, een permanent verblijf is nog iets anders dan een naturalisatie, overigens ben je met een naturalisatie beter af, je kunt dan beter gebruik maken van de sociale vangnetten hier).
Een permanente verblijfsvergunning krijg je nu na 5 jaar. Na 10 jaar naturaliseren lijkt me een redelijke termijn maar dan wel volgens strenge eisen. En wanneer je geen afstand van je tweede paspoort kan doen zou je wat mij betreft niet in aanmerking voor naturalisatie moeten komen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:20:03 #281
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_213579161
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Ronald het volgende:

[..]
En het wordt weer genieten van de huiltranen op 'links' boehoeoe jank jank extreemrechts! nazi's! (terwijl de PVV soms nog linkser is dan de VVD).
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...
En nee, ik ben niet 'links'. Ik vind dat beide partijen een slechte en eenzijdige kijk op migratie hebben en op het eerste gezicht komt daar ook met dit akkoord te weinig verandering in. Maar die haat over en weer steeds.. 'genieten van huiltranen' van mensen met een andere mening, leuk joh.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_213579163
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.

Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.
dat is fijn voor eu burgers maar die vormen niet de kern van de problemen. Die worden vooral veroorzaakt door immigranten van buiten de eu.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:20:28 #283
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213579166
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2024 21:35 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Ja dan heb je er dus echt helemaal niks van begrepen. :D
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?

Het hele huisvestingsbeleid moet in zijn algemeen op de schop en niet alleen via het AZC en gemeentes met urgentie

Overigens daklozen krijgen meestal geen urgentie, statushouders wel zover ik weet. Dus het valt te begrijpen
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:25:51 #284
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213579229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?

Het hele huisvestingsbeleid moet in zijn algemeen op de schop en niet alleen via het AZC en gemeentes met urgentie
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:

Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Moderator / Redactie FP donderdag 16 mei 2024 @ 10:26:52 #285
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213579243
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
[..]
BIJ1 is inmiddels UIT1 :+
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213579256
De agro-industrie heeft ook wel een lekkere vinger in de pap gehad.

quote:
Boeren krijgen meer zeggenschap over de klimaatmaatregelen die ze moeten nemen. Ze werken immers "al eeuwen met de bodem, dieren, omgeving en natuur", stellen de partijen.

Het stikstofbeleid gaat min of meer overboord.
quote:
De partijen "zetten alles op alles" om de uitzonderingspositie voor mest terug te krijgen.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:29:37 #287
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_213579264
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef luxerobots het volgende:
De agro-industrie heeft ook wel een lekkere vinger in de pap gehad.
[..]
[..]

Wat verwacht je anders met Carolien.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:35:41 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213579321
quote:
84s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Wat verwacht je anders met Carolien.
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:36:32 #289
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213579328
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Goedemorgen HowardRoark
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:43:41 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213579393
Nu al een boel zure reacties.
quote:
Jetten over akkoord: luchtkastelen en drijfzand

D66-leider Jetten is "totaal niet onder indruk" van het resultaat van de onderhandelingen. Hij spreekt van luchtkastelen en neemt het woord drijfzand in de mond. Hij vindt de financile keuzes van de vier partijen en de gevolgen er van "volstrekt onduidelijk". Het akkoord zal doorgerekend moeten worden om de echte effecten voor mensen te begrijpen, zegt Jetten.

Ook hekelt hij de klimaatmaatregelen. "Meer mest en minder natuur, dat zal het bouwen van woningen niet makkelijker maken." Hij denkt dan ook dat veel beloftes van de vier niet waargemaakt kunnen worden.
quote:
Timmermans: rampzalig voor werknemers en de overheid

De leider van de grootste oppositiepartij, Frans Timmermans van GL-PvdA, ziet de grootste bezwaren niet in het aangekondigde asielbeleid van de nieuwe coalitie, maar in hoe de partijen alle plannen willen betalen.

"Ik vind het rampzalig voor werknemers en de overheid. Het is op drijfzand gebouwd. Ze willen directeuren en aandeelhouders spekken met bezuinigingen op zorg en onderwijs. Het minimumloon gaan ze niet verhogen en de WW wordt verkort. Ik ga niet zeggen dat alles slecht is wat ze willen doen, maar als je ziet hoe ze de rekening betalen is het slecht voor werkende mensen."
quote:
Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord

Gemeenten vrezen voor de uitvoerbaarheid van beleid en willen betrokken worden bij de nadere uitwerking van het coalitieakkoord. Dat zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).

Volgens de organisatie is er nog onvoldoende balans tussen de taken die gemeenten krijgen en de beschikbare middelen. "Er is een belangrijke financile hobbel te nemen", staat in een reactie.

Gemeenten hebben ook zorgen over wat de gevolgen op straat zullen zijn van de asiel- en migratieplannen. Wat die zorgen precies zijn, wordt niet gezegd. Maar "dit vergt aandacht", zegt voorzitter Sharon Dijksma (PvdA).

In het coalitieakkoord staat dat de spreidingswet, die is bedoeld om asielzoekers eerlijker over het land te verdelen, wordt ingetrokken. Ook krijgen asielzoekers geen voorrang meer op sociale huurwoningen.
Bron: NOS
pi_213579430
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Jetten die het over luchtkastelen heeft :')

Die man kent geen enkele schaamte.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:46:48 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_213579431
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Een ander vind de vrijheid wel prettig. Niets weerhoudt je om 100 te blijven rijden.

Wel graag in de rechterbaan en ffies optrekken ajb als je gaat inhalen.
1947-2016
pi_213579438
Wat een ongelofelijk kansloos akkoord is dit zeg.
Letterlijk niemand, behalve racisten, gaan er hier mee op vooruit.

Totaal niet uitvoerbaar. Financieel niet en wettelijk niet.
Zoals meerderen al zeggen: Struisvogel kabinet.
Steken de koppen compleet in het zand voor bestaande problemen, vluchten weg voor verantwoordelijkheden door te doen alsof ze niet bestaan.

Laten we de hele wereld laten stikken, omdat wij als schijt land het geen reet om geven.

Hopelijk klapt dit kabinet HEEL snel, anders is Nederland heel snel de klos.

Maar met een Omtzigt die constant burn-outs heeft, een Wilders die tantrums heeft en een BBB die terreur uitroept gaat dat omvallen vast snel gebeuren.
  Redactie Sport donderdag 16 mei 2024 @ 10:48:37 #294
274204 crew  Mexicanobakker
pi_213579448
quote:
10s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[..]
[..]
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudt
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Forum Admin donderdag 16 mei 2024 @ 10:49:10 #295
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213579456
quote:
13s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef De_Hertog het volgende:

[..]
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...
En nee, ik ben niet 'links'. Ik vind dat beide partijen een slechte en eenzijdige kijk op migratie hebben en op het eerste gezicht komt daar ook met dit akkoord te weinig verandering in. Maar die haat over en weer steeds.. 'genieten van huiltranen' van mensen met een andere mening, leuk joh.
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213579462
quote:
14s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.
Minder vlees eten prima.

Stikstofprobleem is echter een echt probleem, net als het hele milieu.
Luisteren naar terreur is nooit goed.
Luisteren naar boeren met terreur nooit goed.

Dit regeerakkoord is dramatisch voor NL en de wereld.
pi_213579471
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudt
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.
  FOK!fotograaf donderdag 16 mei 2024 @ 10:51:32 #298
364681 over_hedge
pi_213579482
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.
Je kan ook overdrijven hoor :')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:52:14 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_213579494
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jetten die het over luchtkastelen heeft :')

Die man kent geen enkele schaamte.
Inderdaad, we hebben het hier over iemand die bijna 30 miljard wilde investeren om klimaat verandering met 0,000036 graden af te kunnen remmen.

Om over Timmermans nog maar niet te beginnen, zo wilde GroenLinks/PvdA bijvoorbeeld grip krijgen op arbeidsmigratie met o.a. hogere lonen, betere omstandigheden en meer veilige routes te creren voor migranten. Logisch gevolg is dan natuurlijk dat er nog veel meer migranten naar Nederland gaan komen.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.
Nee hoor, de zaken die men op papier heeft gezet zijn prima. De zure reacties vormen slechts een kerst op de taart.
  donderdag 16 mei 2024 @ 10:53:35 #300
319979 Fok-it
All is well
pi_213579509
Lachwekkend populistisch akkoord

Maargoed, de Wilders aanhang vindt kritiek vooral 'LinKsE TrAnen' dus daar doen we het maar mee.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_213579524
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2024 09:47 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Daar verwacht ik voorlopig inderdaad ook niet veel van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')