Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelfquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:30 schreef Ballerina888 het volgende:
[..]
Nee dat gaat daar niet.
Maar ik verwacht zoals in de PVV geschiedenis al heel vaak gebeurd is dat ze gewoon opstappen/afsplitsen oid.
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:43 schreef KingRoland het volgende:
Meer huizen bouwen, fuck de klimaatregels. Zoals het hoort en meer inzet kernenergie.
En immigratie is 10/10 beleid. Geweldig
quote:Tijdelijke Asielcrisiswet moet meer maatregelen mogelijk maken
De partijen streven naar "het strengste toelatingsregime voor asiel en het omvangrijkste pakket voor grip op migratie ooit". Ze willen een "asielcrisis" uitroepen en een tijdelijke Asielcrisiswet maken. Het moet daardoor maximaal twee jaar mogelijk worden bijvoorbeeld de behandeling van asielaanvragen op te schorten.
Ook wordt het recht op opvang in deze periode beperkt en wordt de asielopvang sterk versoberd. Daarnaast moet de optie voor gemeenten om statushouders met voorrang een woning te geven verdwijnen.
Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.
Overige asielmaatregelen:
- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.
- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.
- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.
- Asielvergunningen voor onbepaalde tijd worden afgeschaft en die voor tijdelijk verblijf aangepast.
- Er gaat geen geld meer naar de bed-bad-broodregeling voor uitgeprocedeerde asielzoekers.
- Inburgering gaat kennis over de Holocaust omvatten.
- Versterkte gebedsoproepen moeten worden gereguleerd.
- Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.
Heel mooi dit om te lezen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Al zullen er natuurlijk wel een hoop mensenrechtenclubjes en linkse advocaten en rechters voor gaan liggen. Veel dingen zijn echt niet zo makkelijk te veranderen.
Maar goed, als je zo veel maatregelen door wil voeren, zullen er altijd dingen wél doorheen komen.
(van nu.nl)
[..]
Tsja was toch te verwachten hequote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Dutch_view het volgende:
Salderen zonnepanelen per 2027 afgeschaft![]()
Net nu ze de afbouw hadden weggestemd in de 1e kamer![]()
Zelfs die afbouw was nog beter dan afschaffen
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog watquote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
Sowieso, 120 jaar geleden zag de wereld er totaal anders uit.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
120 jaar geleden woonden er maar 5mil mensen in Nederland.
Inderdaad, je zult in ieder geval een poging moeten doen om de instroom in te dammen, wat dat betreft positief dat de wil er is.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:42 schreef luxerobots het volgende:
Er gaat tenminste werk van gemaakt worden om de asielinstroom in te dammen.
De huidige situatie waarbij een Syriër of Eritreeër opvang krijgt, vervolgens een status krijgt en dan met voorrang een huurwoning krijgt, is moeilijk uit te leggen. Veel wachtlijsten voor woningen zijn inmiddels opgelopen naar 10+ jaar.
Het zorgt ervoor dat Samantha en Romana eindelijk met hun vriendje in een driekamerflatje met bruynzeelkeukenblok en roestige vlakspoelwc een nestje kunnen bouwen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:
Statushouders voorrang geven, doe normaal zeg.
Welke debiele partij wilde dit nou?
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Twitter is echt genieten vanmorgen. Alleen maar zuurlinkse oprispingen en onheilstijdingen. Je lacht je helemaal krom.
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
Nee want als je je daar druk om maakt is het fascisme. Volgens dat soort mensen althans.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zouden die mensen zich ook druk maken om illegale bezettingen van gebouwen en snelwegen?
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:56 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Die nieuwe asielregels zijn allemaal heel goed. Zelfs als er een paar niet doorkomen heb je toch nog wat
Het was Van der Plas, maar inderdaad. Andere punten binnen gehaald door de BBB in het hoofdlijnen akkoord:quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:52 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Geert vond dat heel belangrijk voor zijn achterban
Denk het ook. Zie hem wel eens een burn out krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik denk dat de club van Omtzigt de meest labiele factor is. Of eigenlijk Omtzigt zelf
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.
Dat de permanente verblijfsvergunning wordt afgeschaft is helemaal fantastisch.
Eens, en niet in de laatste plaats door Brussel.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:01 schreef silverhill het volgende:
Ik verwacht te gaan zien dat in het totale politieke landschap een kabinet relatief weinig macht en invloed blijkt te hebben, en dat ze enorm gedwarsboomd gaan worden waar mogelijk.
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:12 schreef Tijger_m het volgende:
Opt out voor asielzoekers voor Nederland gaat geen enkel ander EU land mee akkoord want dan moeten de andere lidstaten de asielzoekers die nu naar Nederland gaan overnemen en dat gaan ze niet doen zeker niet nu er net een nieuw akkoord is gesloten.
Aangezien Nederland 1 stem van de 27 heeft is dat pleit allang beslecht.
De rechters gaan het druk krijgen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).
''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''
Daar heeft het EU Parlement geen moer over te vertellen, echter. Het gaat om de lidstaten zelf in relatie tot zaken als opt-outs.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Ben wel benieuwd hoe het gaat na de Europese verkiezingen waarbij anti immigratie partijen overal verkozen zullen worden gok ik.
Wellicht verandert er eindelijk iets op hoger niveau.
Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
iedere asielzoeker die wordt afgewezen of besluit niet naar Nederland te komen is mooi meegenomen.
Dat de permanente verblijfsvergunning wordt afgeschaft is helemaal fantastisch.
Ik vind het al positief dat de intentie er is om iets te veranderen aan de asielstroom. Natuurlijk loopt je tegen eindeloze muren op, maar wie niks probeert krijgt ook nooit iets voor elkaar.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:09 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Juist, veel kan niet, of is heel moeilijk. Maar veel eisen die toch al bestaan, kunnen best wat opgerekt worden. Nu komt een statushouder na 5 jaar in aanmerking om zijn verblijf om te zetten in een vast verblijf, daar kan je heus wel 10 jaar van maken. Als 5 jaar mag, waarom 10 dan niet? Net als de taaleis, die kan best omhoog geschroefd worden.
Maar veel kan ook niet, of wordt heel lastig.
''Terug van weggeweest is het stelsel dat onderscheid maakt tussen vluchtelingen. Zo krijgen ze niet allemaal dezelfde rechten.''
Dit is er juist uitgegooid omdat de IND er geen personeel voor had. En dat personeel is er nu natuurlijk ook niet.
Overigens vind ik het een prima eis, nu zijn wel veel te makkelijk om grote groepen toe te laten. Heus niet elke Syriër had het slecht in Syrië. Die hoeven we echt niet allemaal hier op te vangen.
''- Het kabinet vraagt zo snel mogelijk om een opt-out voor het asiel- en migratiebeleid in Brussel.''
Wordt echt nog niet makkelijk om die te krijgen. Brussel gaat niet zomaar cadeautjes uitdelen.
''- De partijen willen met gelijkgestemde landen samenwerken en pleiten voor het moderniseren van het VN-Vluchtelingenverdrag.''
Wederom heel lastig, je bent ook weer afhankelijk van wat andere landen willen. En in de VN zijn de westerse landen ook in de minderheid.
''- Geen hoger beroep meer mogelijk voor asielzoekers die naar de rechter stappen.''
Het lijkt me dat een hoger beroep gewoon in de wet staat, dat is onderdeel van de rechtsstaat, dat je altijd een foutieve beslissing aan kunt vechten. Natuurlijk wordt het misbruikt, omdat asielzoekers hun verblijf willen rekken, en zo loopt het systeem ook weer verder vast. Maar je komt er echt niet zo makkelijk vanaf (valt me op dat Omtzigt hiermee ingestemd heeft).
Een permanente verblijfsvergunning krijg je nu na 5 jaar. Na 10 jaar naturaliseren lijkt me een redelijke termijn maar dan wel volgens strenge eisen. En wanneer je geen afstand van je tweede paspoort kan doen zou je wat mij betreft niet in aanmerking voor naturalisatie moeten komen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat houdt dat dan precies in? Want ik lees juist dat naturalisatie na tien jaar wel toegestaan is (nu is dat vijf jaar).
''Naturalisatie wordt strenger: hogere taaleis en termijn verlengd naar tien jaar.''
(Na een beetje uitzoekwerk, een permanent verblijf is nog iets anders dan een naturalisatie, overigens ben je met een naturalisatie beter af, je kunt dan beter gebruik maken van de sociale vangnetten hier).
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:58 schreef Ronald het volgende:
[..]
En het wordt weer genieten van de huiltranen op 'links' boehoeoe jank jank extreemrechts! nazi's! (terwijl de PVV soms nog linkser is dan de VVD).
dat is fijn voor eu burgers maar die vormen niet de kern van de problemen. Die worden vooral veroorzaakt door immigranten van buiten de eu.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ook weer een leuke, die permanente verblijfsvergunning is verankerd in EU-recht.
Als EU-burger heeft u automatisch recht op permanent verblijf in een ander EU-land als u daar de afgelopen 5 jaar ononderbroken legaal gewoond heeft. U kunt dan een permanent verblijfsdocument aanvragen, een bewijs dat u het recht heeft permanent te wonen in het land waar u nu woont, zonder enige voorwaarden.
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?quote:Op woensdag 15 mei 2024 21:35 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja dan heb je er dus echt helemaal niks van begrepen.
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Al dat gehaat op asielzoekers die allemaal een gratis huis zouden krijgen komt dus nergens vandaan?
Het hele huisvestingsbeleid moet in zijn algemeen op de schop en niet alleen via het AZC en gemeentes met urgentie
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.quote:Op donderdag 16 mei 2024 09:54 schreef KingRoland het volgende:
Statushouders voorrang geven, doe normaal zeg.
Welke debiele partij wilde dit nou?
BIJ1 is inmiddels UIT1quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
[..]
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.
quote:Boeren krijgen meer zeggenschap over de klimaatmaatregelen die ze moeten nemen. Ze werken immers "al eeuwen met de bodem, dieren, omgeving en natuur", stellen de partijen.
Het stikstofbeleid gaat min of meer overboord.
quote:De partijen "zetten alles op alles" om de uitzonderingspositie voor mest terug te krijgen.
Wat verwacht je anders met Carolien.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef luxerobots het volgende:
De agro-industrie heeft ook wel een lekkere vinger in de pap gehad.
[..]
[..]
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat verwacht je anders met Carolien.
Goedemorgen HowardRoarkquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een links kabinet zouden daar er inderdaad veel meer van komen en deze ook voorrang krijgen op allerlei zaken zoals een huis. Dit tegengaan (zowel de toestroom als de voorrangsregelingen) heeft niets met 'haat' te maken, wel met goed beleid. Deze mensen zijn niet de verantwoordelijkheid van Nederland.
[..]
Als ik mij niet vergis partijen zoals BIJ1, GroenLinks/PVDA, PvdD en D66.
quote:Jetten over akkoord: luchtkastelen en drijfzand
D66-leider Jetten is "totaal niet onder indruk" van het resultaat van de onderhandelingen. Hij spreekt van luchtkastelen en neemt het woord drijfzand in de mond. Hij vindt de financiële keuzes van de vier partijen en de gevolgen er van "volstrekt onduidelijk". Het akkoord zal doorgerekend moeten worden om de echte effecten voor mensen te begrijpen, zegt Jetten.
Ook hekelt hij de klimaatmaatregelen. "Meer mest en minder natuur, dat zal het bouwen van woningen niet makkelijker maken." Hij denkt dan ook dat veel beloftes van de vier niet waargemaakt kunnen worden.
quote:Timmermans: rampzalig voor werknemers en de overheid
De leider van de grootste oppositiepartij, Frans Timmermans van GL-PvdA, ziet de grootste bezwaren niet in het aangekondigde asielbeleid van de nieuwe coalitie, maar in hoe de partijen alle plannen willen betalen.
"Ik vind het rampzalig voor werknemers en de overheid. Het is op drijfzand gebouwd. Ze willen directeuren en aandeelhouders spekken met bezuinigingen op zorg en onderwijs. Het minimumloon gaan ze niet verhogen en de WW wordt verkort. Ik ga niet zeggen dat alles slecht is wat ze willen doen, maar als je ziet hoe ze de rekening betalen is het slecht voor werkende mensen."
Bron: NOSquote:Gemeenten zetten vraagtekens bij uitvoerbaarheid akkoord
Gemeenten vrezen voor de uitvoerbaarheid van beleid en willen betrokken worden bij de nadere uitwerking van het coalitieakkoord. Dat zegt de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG).
Volgens de organisatie is er nog onvoldoende balans tussen de taken die gemeenten krijgen en de beschikbare middelen. "Er is een belangrijke financiële hobbel te nemen", staat in een reactie.
Gemeenten hebben ook zorgen over wat de gevolgen op straat zullen zijn van de asiel- en migratieplannen. Wat die zorgen precies zijn, wordt niet gezegd. Maar "dit vergt aandacht", zegt voorzitter Sharon Dijksma (PvdA).
In het coalitieakkoord staat dat de spreidingswet, die is bedoeld om asielzoekers eerlijker over het land te verdelen, wordt ingetrokken. Ook krijgen asielzoekers geen voorrang meer op sociale huurwoningen.
Jetten die het over luchtkastelen heeftquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Nu al een boel zure reacties.
[..]
[..]
[..]
Bron: NOS
Een ander vind de vrijheid wel prettig. Niets weerhoudt je om 100 te blijven rijden.quote:Op donderdag 16 mei 2024 08:21 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Die hadden ze van mij mogen weglaten, en heb PVV gestemd. Vond die 100km per uur wel fijn zo, houd niet van hard rijden, tuf wel lekker op mijn gemak naar het werk en terug.
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudtquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:43 schreef HowardRoark het volgende:
Nu al een boel zure reacties.
[..]
[..]
[..]
Bron: NOS
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:20 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Weer iemand die vergeet dat we de laatste tijd vooral rechtse kabinetten hadden en dat rechts minstens net zo hard heeft bijgedragen aan het huidige migratie-beleid...
En nee, ik ben niet 'links'. Ik vind dat beide partijen een slechte en eenzijdige kijk op migratie hebben en op het eerste gezicht komt daar ook met dit akkoord te weinig verandering in. Maar die haat over en weer steeds.. 'genieten van huiltranen' van mensen met een andere mening, leuk joh.
Minder vlees eten prima.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uitstekend nieuws toch? Geen gejammer meer over een vermeend stikstofprobleem of minder vlees eten.
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, op alles behalve migratie wordt alleen rijk Nederland er vrolijk van. Ook niet gek, 2 van de 4 partijen schreeuwen grootkapitaal en eentje zit er alleen voor migratieissues. Op migratie ligt er een mooi pakket waarvan ik me afvraag of het standhoudt
Je kan ook overdrijven hoorquote:Op donderdag 16 mei 2024 10:50 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Niets van dit kabinet gaat standhouden want alles wat ze willen gaat tegen de NL wet en EU wet in.
Inderdaad, we hebben het hier over iemand die bijna 30 miljard wilde investeren om klimaat verandering met 0,000036 graden af te kunnen remmen.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jetten die het over luchtkastelen heeft
Die man kent geen enkele schaamte.
Nee hoor, de zaken die men op papier heeft gezet zijn prima. De zure reacties vormen slechts een kerst op de taart.quote:Op donderdag 16 mei 2024 10:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zo rollen we tegenwoordig. Of het beleid negatief of positief voor me uitpakt doet er niet toe, als de tegenpartij maar huilt en "zuur" is. Want dat is grappig en genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |