quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
We gaan dit niet elke keer doen. Als je hier nu pas komt mag je eerst even beter onderzoek doen. Deze act is wel klaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Laat ze maar eens zien dan, je bedoel een filmpje waar Joost een peukje aan het roken is en dat iemand met een videoedit daar op ingezoomd heeft. Dit juist heeft hier alles mee te maken, je mening is gekaapt.
Ik ga niet op je polarisatie in, maar iedereen inclusief je collega's zijn gekke jodenhaters natuurlijk, alleen indiaantje heeft gelijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Laat ze maar eens zien dan, je bedoel een filmpje waar Joost een peukje aan het roken is en dat iemand met een videoedit daar op ingezoomd heeft. Dit juist heeft hier alles mee te maken, je mening is gekaapt.
Ik had het over de dubbele moraal van de EBUquote:Op zondag 12 mei 2024 17:17 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Uhhhh daar heb je Putin vs Netanyahu. Volgens Biden is Putin een war criminal en heeft Israel het recht om zich te verdedigen door Gaza binnen te vallen en zelfs Rafah
Ach ja Biden heeft de aankomende verkiezingen toch zo goed als verloren. Over 9 maanden Trump aan de macht en dat zal zo'n beetje de laatste verkiezing daar zijn.
Geert wordt op den duur ook wel premier. Dan heb je allemaal autocraten aan de macht die zo snel mogelijk elke vorm van rechtstaat gaan willen afbreken
Ja, maar Appie wilt de schuld in de joodse schoenen schuiven, toch?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:33 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, op mijn forums is discriminatie niet gewenst. Kritiek op de gene die er daadwerkelijk er wat mee te maken heeft vind ik prima. Mensen die antisemitisme bagataliseren en mensen beoordelen vanwege hun afkomst vind ik foute figuren en daar doe ik dus niet aan mee.
Ik heb ook echt wel kritiek op het beleid van Isral, maar dat niet wil nog niet zeggen dat ik een hekel heb aan die mensen zelf, daar pas ik voor.
Het was geen Zweedse cameravrouw.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:24 schreef indiaantje89 het volgende: Even kijken hoor. Nederlandse Joost heeft gedoe met Zweedse cameravrouw.
Mag ik vragen hoe jij aan meer details komt? Ik heb je comments verder niet gevolgd, dus ben oprecht nieuwsgierig.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Het was geen Zweedse cameravrouw.
Wie wel laat ik in het midden. Haar dreigementen (hij heeft niet het recht om te leven en niet meer het recht om te zingen) aan het adres van Joost pre aangifte staan online.
Ik weet niet of dat dezelde persoon is maar als dat wel zo is dan is het zeker uit rancune gebeurd inderdaad.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:06 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, Joost had volgens haar niet meer het recht te zingen zelfs niet het recht te leven.
[..]
Ze is niet anoniem.
Deze persoon wordt de hand boven het hoofd gehouden. Ik laat het hierbij.
Word je niet moe om als een simpele steeds maar weer alle terechte kritiek onterecht antisemitisch te noemen?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
omdat je dit toch niet kan winnen. Ik kan prima met een andere mening omgaan, maar antisemitische meningen zeg ik wat van.
Ga lekker een vredespijp roken, chief.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
omdat je dit toch niet kan winnen. Ik kan prima met een andere mening omgaan, maar antisemitische meningen zeg ik wat van.
Zeggen dat de Isralische delegatie zich als een stel honden heeft gedragen is antisemitisch. Duidelijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:38 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Maar als je dat benoemt ben je een antisemiet volgens enkelen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Cornald heeft zelf gezegd dat incident van Joost niks met Isral te maken heeft. Het is natuurlijk wel een feit dat de Isralische delegatie zich behoorlijk misdragen heeft deze week in Malmo.
Er waren mensen ter plekke. Het is geen mysterie verder.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:37 schreef europapa het volgende:
Mag ik vragen hoe jij aan meer details komt? Ik heb je comments verder niet gevolgd, dus ben oprecht nieuwsgierig.
Blijkbaar wel want waarom wordt er anders zo vaag gedaan?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Er waren mensen ter plekke. Het is geen mysterie verder.
WTFquote:Op zondag 12 mei 2024 17:29 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Omdat het een incompetente organisatie is. Dat is wel duidelijk ongeacht wat zich nu precies heeft afgespeeld.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef europapa het volgende:
[..]
Blijkbaar wel want waarom wordt er anders zo vaag gedaan?
Wij zijn allemaal gekke jodenhaters jongens, alleen de bubbel van indiaantje klopt.quote:
Ik lees dit vaker. Wat is er precies gebeurd?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Cornald heeft zelf gezegd dat incident van Joost niks met Isral te maken heeft. Het is natuurlijk wel een feit dat de Isralische delegatie zich behoorlijk misdragen heeft deze week in Malmo.
Waarom geef je dan je bronnen niet prijsquote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef Za het volgende:
[..]
Er waren mensen ter plekke. Het is geen mysterie verder.
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt. Als je kritiek had gehad op Netanyahu vind ik prima. Kritiek op Isral is prima. Maar mensen neer zetten als pestkopen vanwege herkomst en geloof is pure kwaadheid. Die video edits die zijn gemaakt zijn eveneens afkomstig van anti joodse partijen. Zeker gezien de geschiedenis zou je dit beter moeten hebben dan dit.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:39 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Word je niet moe om als een simpele steeds maar weer alle terechte kritiek onterecht antisemitisch te noemen?
Eens, maar ik had het meer over users hier die lijken te claimen meer te weten.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:42 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Omdat het een incompetente organisatie is. Dat is wel duidelijk ongeacht wat zich nu precies heeft afgespeeld.
Nee, er gaan wel verhalen over dat het iemand van het social media team zou zijn maar dat is niet bevestigd.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef europapa het volgende:
Denken jullie te weten om welke productiemedewerkster het gaat?
Dat Isral niet had mee moeten doen vanwege hun misdaden in Gaza. Dat bedoelt ie.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:31 schreef europapa het volgende:
Ik snap die TikTok van Appie niet. Sowieso is het stom om de situatie van Nederland en Isral de hele tijd met elkaar te vergelijken alsof deze vergelijkbaar zijn.
Maar ook: bedoelt hij hier de delegatie of het gehele volk?
Mensen worden niet weggezet als pestkoppen omdat ze Joods zijn maar omdat ze pestkoppen zijn. Al waren ze Fins, Italiaans of Maltees.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt. Als je kritiek had gehad op Netanyahu vind ik prima. Kritiek op Isral is prima. Maar mensen neer zetten als pestkopen vanwege herkomst en geloof is pure kwaadheid. Die video edits die zijn gemaakt zijn eveneens afkomstig van anti joodse partijen. Zeker gezien de geschiedenis zou je dit beter moeten hebben dan dit.
Hier gestopt met lezen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef indiaantje89 het volgende:
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt.
Dat past wel meer bij de verklaring van Cornald dat het zou gaan om een mobieltje.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:45 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Nee, er gaan wel verhalen over dat het iemand van het social media team zou zijn maar dat is niet bevestigd.
Het zou iemand zijn die de instagram foto's en filmpjes maakt.
Echt? Ik dacht dat hij doelde op ,vermeende, wangedrag van de Isralische delegatiequote:Op zondag 12 mei 2024 17:45 schreef prunus het volgende:
[..]
Dat Isral niet had mee moeten doen vanwege hun misdaden in Gaza. Dat bedoelt ie.
Ik ken de videoedits niet, maar daar hoef je inderdaad sowieso niet op te vertrouwen. Het gaat om de posts en uitingen van de officile delegatie. Fysiek ruzie zoeken, online belachelijk maken, deelnemers uitmaken voor antisemieten. Dat is waarom er kritiek is op deze delegatie, niet vanwege hun afkomst of geloof.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt. Als je kritiek had gehad op Netanyahu vind ik prima. Kritiek op Isral is prima. Maar mensen neer zetten als pestkopen vanwege herkomst en geloof is pure kwaadheid. Die video edits die zijn gemaakt zijn eveneens afkomstig van anti joodse partijen. Zeker gezien de geschiedenis zou je dit beter doe moeten hebben dan dit.
Moet maar zien of we erbij zijn volgend jaar.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie vrijwel niemand het voordeel benoemen dat we nu vrijwel zeker volgend jaar winnen ongeacht wat we insturen.
Dus we mogen geen kritiek meer leveren op Isral?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, want je mening komt uiteindelijk voort uit een antisemitistisch standpunt. Als je kritiek had gehad op Netanyahu vind ik prima. Kritiek op Isral is prima. Maar mensen neer zetten als pestkopen vanwege herkomst en geloof is pure kwaadheid. Die video edits die zijn gemaakt zijn eveneens afkomstig van anti joodse partijen. Zeker gezien de geschiedenis zou je dit beter moeten hebben dan dit.
Dat zou een gemiste kans zijn nu moet je dit uitmelken, iedereen op zn schuldgevoel pratenquote:Op zondag 12 mei 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Moet maar zien of we erbij zijn volgend jaar.
Het betreft trouwens niet eens video edits ofzo, ik heb zelf als ESF volger die stories met mijn eigen ogen gezien.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ken de videoedits niet, maar daar hoef je inderdaad sowieso niet op te vertrouwen. Het gaat om de posts en uitingen van de officile delegatie. Fysiek ruzie zoeken, online belachelijk maken, deelnemers uitmaken voor antisemieten. Dat is waarom er kritiek is op deze delegatie, niet vanwege hun afkomst of geloof.
Kritiek op iemand die toevallig uit Isral komt is geen antisemitisme. Haatdragende uitingen tegen het Joodse volk wel.
Nee hoor, had Finland een filmpje gemaakt met Joost toevallig op de achtergrond dan had er geen zoom in geweest vanuit een video editor ergens uit zoldertje. Dat maakt het juist allemaal zo erg. Maar blijkbaar wil niemand dit zien en zich verstoppen achter kritiek. De geschiedenis herhaalt zich gewoon.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Mensen worden niet weggezet als pestkoppen omdat ze Joods zijn maar omdat ze pestkoppen zijn. Al waren ze Fins, Italiaans of Maltees.
Zo moet je niet willen winnen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zou een gemiste kans zijn nu moet je dit uitmelken, iedereen op zn schuldgevoel praten
Suzan & Freek.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:46 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zie vrijwel niemand het voordeel benoemen dat we nu vrijwel zeker volgend jaar winnen ongeacht wat we insturen.
Ik zeg Suzan en Freek of hoe heet dat duo
Je bent een mod maar je zit te stoken en mensen te beschuldigen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daar staan wij als Nederland ver boven, dat moeten we niet doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:47 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Dat zou een gemiste kans zijn nu moet je dit uitmelken, iedereen op zn schuldgevoel praten
Wanneer iemand die daar op uitnodiging was, en op eigen titel, op haar eigen kanaal pre aangifte plaatst dat Joost niet meer het recht heeft te leven en niet meer het recht heeft om te zingen, heb je alsnog bronnen nodig?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Waarom geef je dan je bronnen niet prijs
Ach Ach de geschiedenis herhaalt zich omdat mensen uit de Isralische delegatie zich misdragen en andere mensen dat durven te benoemen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, had Finland een filmpje gemaakt met Joost toevallig op de achtergrond dan had er geen zoom in geweest vanuit een video editor ergens uit zoldertje. Dat maakt het juist allemaal zo erg. Maar blijkbaar wil niemand dit zien en zich verstoppen achter kritiek. De geschiedenis herhaalt zich gewoon.
Het waren geen video edits, maar hun eigen Instagram Stories.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor, had Finland een filmpje gemaakt met Joost toevallig op de achtergrond dan had er geen zoom in geweest vanuit een video editor ergens uit zoldertje. Dat maakt het juist allemaal zo erg. Maar blijkbaar wil niemand dit zien en zich verstoppen achter kritiek. De geschiedenis herhaalt zich gewoon.
Lol.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik stuur liever Roxy Dekkerquote:Op zondag 12 mei 2024 17:51 schreef DKUp het volgende:
[..]
Volgend jaar dat nietszeggende stelletje. 0 points
Wat hebben ze allemaal gedaan? Ik heb alleen meegekregen dat die Israelische journalist opdringerig was.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:40 schreef Momo het volgende:
Dit is echt heel makkelijk. Roepen dat de geschiedenis zich herhaalt vanwege toenemende kritiek op Israel, let wel: op Israel niet op de Joodse bevolking.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja. Wat belet je om niet even een screenshotje of linkje te delen?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:50 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer iemand die daar op uitnodiging was, en op eigen titel, op haar eigen kanaal pre aangifte plaatst dat Joost niet meer het recht heeft te leven en niet meer het recht heeft om te zingen, heb je alsnog bronnen nodig?
Ja hoor, graag zelfs. Maar dan wel op de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben. Zo moeilijk is dat niet volgens mij.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dus we mogen geen kritiek meer leveren op Isral?
Dan is Shreyvas ook blij, iemand die goed gedijt met nieuwe mediaquote:
Maar precies dat gebeurt hier ookquote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja hoor, graag zelfs. Maar dan wel op de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben. Zo moeilijk is dat niet volgens mij.
Blijft hoe dan ook een gevoelig onderwerp. Beter daar plaatsen waar het hoort ipv eurovisie.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Lol.
Grappig hoeveel moderators dit hier blijven posten. Je kan geen kritiek hebben wnt het is antisemitisme jaaaaaaa.
Men levert hier toch kritiek op Israelische delegatie. En niet omdat ze Joden zijn. Het kunnen net zo goed Israelische Christenen of Israelische Boeddhisten zijn. Wat maakt het uit?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja hoor, graag zelfs. Maar dan wel op de mensen die er daadwerkelijk mee te maken hebben. Zo moeilijk is dat niet volgens mij.
Dan moeten moderators als @indiaantje89 daar ook een goed voorbeeld van geven, lijkt mij.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:54 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Blijft hoe dan ook een gevoelig onderwerp. Beter daar plaatsen waar het hoort ipv eurovisie.
Zou moeten maar dat is nooit zo geweest, dat is namelijk het manco van een muziek wedstrijd, je moet van muziek nooit een wedstrijd maken dat is namelijk onzinnig want het is niet te toetsen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:49 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Zo moet je niet willen winnen.
De enige reden dat je zou moeten winnen op dit festival is omdat je een goed lied en optreden hebt.
Ik denk dat je geen antwoord gaat krijgen.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat hebben ze allemaal gedaan? Ik heb alleen meegekregen dat die Israelische journalist opdringerig was.
Ik vroeg dit al eerder, maar volgens mij is mn vraag ondergesneeuwd.
Sterker nog, juist dt soort valse beschuldigingen antisemitisme zijn een vorm van antisemitisme en jagen antisemitisme juist aan.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dit is echt heel makkelijk. Roepen dat de geschiedenis zich herhaalt vanwege toenemende kritiek op Israel, let wel: op Israel niet op de Joodse bevolking.
Om zo makkelijk te kunnen wegkijken wat er allemaal gebeurt in Gaza en te kunnen wegkijken van koloniserende apartheidsstaat Israel.
Applaus voor jezelf!
Bronquote:Politici die de demonstratie tegen de komst van de Isralische president Herzog tijdens de opening van het Holocaustmuseum ‘antisemitisch’ noemden, werken zelf antisemitisme in de hand. Dat schrijft Phineas Shapiro van Erev Rav, het antizionistische, Joodse collectief dat de demonstratie organiseerde. ‘Door ons te beperken in wat we mogen vinden, ontneemt men mij en andere Joden het recht om volwaardig deel te nemen aan de politiek en de maatschappij.’
jij komt met de meldingquote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
over een tiktok filmpje waarin appie doet of hij iemand van EBU is die vaststelt dat Europapa te groot wordt en dus een reden zoekt om Joost er uit te zetten en dan een belletje krijgt van iets dat niets voorstelt en dat gebruikt.quote:Appie die ook de schuld in Joodse schoenen wil schuiven. Wat laat NL zich kennen zeg.
Verschillende stories plaatsen met achter de schermen foto´s of filmpjes van artiesten met als caption "Antisemiet". Ook meerdere keren over Joost Klein.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Wat hebben ze allemaal gedaan? Ik heb alleen meegekregen dat die Israelische journalist opdringerig was.
Ik vroeg dit al eerder, maar volgens mij is mn vraag ondergesneeuwd.
Nee hoor. Een delegatie wordt neergezet als een groep die geniepig is, die zich misdraagt, die zich stookt, die op de achtergrond de touwtjes in handen heeft. Komt het misschien toevallig bekend voor?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:54 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Maar precies dat gebeurt hier ook![]()
![]()
Hou toch op met jezelf klemlullen man, je maakt het serieus alleen maar erger.
Linkjes wellicht?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Verschillende stories plaatsen met achter de schermen foto´s of filmpjes van artiesten met als caption "Antisemiet". Ook meerdere keren over Joost Klein.
Zelfs een filmpje waar ze de Griekse artiest blijven achtervolgen en ze een middelvinger naar hun opsteekt.
Stories plaatsen waar ze Nemo uit Zwitserland een kwaadaardig gedrocht noemen (ongewenste foto)
Stories plaatsen waar ze Bambie uit Ierland lelijk noemen (ongewenste foto)
Als Joost niet zijn rehearsal mag doen Appie lastig vallen met een filmpje " Where is mister Klein?"
Posts maken voor de Griekse vlag met kotsneigingen.
Dit is wat zo ongeveer heb gezien.
Waarom niet? Bijna iedere post in deze reeks gaat erover dat de Isralische delegatie zich behoorlijk heeft misdragen de hele week lang, dan zijn er toch genoeg users die de misdragingen kunnen opsommen?quote:Op zondag 12 mei 2024 17:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen antwoord gaat krijgen.
Klinkt wel als een gezellig sfeertje.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Verschillende stories plaatsen met achter de schermen foto´s of filmpjes van artiesten met als caption "Antisemiet". Ook meerdere keren over Joost Klein.
Zelfs een filmpje waar ze de Griekse artiest blijven achtervolgen en ze een middelvinger naar hun opsteekt.
Stories plaatsen waar ze Nemo uit Zwitserland een kwaadaardig gedrocht noemen (ongewenste foto)
Als Joost niet zijn rehearsal mag doen Appie lastig vallen met een filmpje " Where is mister Klein?"
Ook heel bewust Nemo blijven benoemen als hij ondanks dat het prima algemeen bekend is dat Nemo niet als hij besproken wil worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, klinkt als een stelletje pestkoppen die je ook in de brugklassen hebt rondlopen en die terecht aangesproken worden.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Een delegatie wordt neergezet als een groep die geniepig is, die zich misdraagt, die zich stookt, die op de achtergrond de touwtjes in handen heeft. Komt het misschien toevallig bekend voor?
De hele delegatie hft ermee te maken...quote:Op zondag 12 mei 2024 17:53 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Uhhhquote:Op zondag 12 mei 2024 17:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Nee hoor. Een delegatie wordt neergezet als een groep die geniepig is, die zich misdraagt, die zich stookt, die op de achtergrond de touwtjes in handen heeft. Komt het misschien toevallig bekend voor?
Ja anders kunnen we wel alles roepen natuurlijkquote:Op zondag 12 mei 2024 17:50 schreef Za het volgende:
[..]
Wanneer iemand die daar op uitnodiging was, en op eigen titel, op haar eigen kanaal pre aangifte plaatst dat Joost niet meer het recht heeft te leven en niet meer het recht heeft om te zingen, heb je alsnog bronnen nodig?
Stop met stoken.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:58 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Pas nou maar op voordat je ook voor antisemiet wordt uitgemaakt. Dit is allemaal prima.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok een aantal screenshots wat ik zo kan vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto van Joost Klein, daarna deze post:
[ afbeelding ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Dame van de Isralische persdelegatie.quote:
Ben je nou echt zo naef ?Je bent het nu aan het verdraaien. Je praat vanuit als iemand dit had gedaan en die had toevallig in beeld gestaan dan had dit ook bla bla geneuzelquote:Op zondag 12 mei 2024 17:48 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft gezegd dat het incident van Joost Klein niks met de Isralische delegatie te maken.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dame van de Isralische persdelegatie.
Maar EBU heeft het over een medewerker van het songfestival dus of over dezelfde persoon gaat.. geen idee.
Ik zou zeggen van niet omdat het EBU anders niet over een medewerker zou hebben maar over "iemand van de persdelegatie"
Cornald geeft ook duidelijk aan dat het niets te maken heeft met de Israelische delegatie. Dus lijkt me sterk.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar EBU heeft het over een medewerker van het songfestival dus of over dezelfde persoon gaat.. geen idee.
Ik zou zeggen van niet omdat het EBU anders niet over een medewerker zou hebben maar over "iemand van de persdelegatie"
Oh, een paar Instagram posts. Nou nou, wat een misdragingen zeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Ok een aantal screenshots wat ik zo kan vinden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Daarmee impliceert hij mee dat Nederland dus zou winnen. Maar dat Isral (wat een Joodste staat is) op de achtergrond de touwtjes in handen heeft en dus doelbewust daarmee NL heeft uitgeschakeld. Wat niet zo is, maar dit zo verhalen hebben alle kenmerken van antisemetisitische complot theorien. Als of de joden/ Israliers altijd overal de touwtjes in handen hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
jij komt met de melding
[..]
over een tiktok filmpje waarin appie doet of hij iemand van EBU is die vaststelt dat Europapa te groot wordt en dus een reden zoekt om Joost er uit te zetten en dan een belletje krijgt van iets dat niets voorstelt en dat gebruikt.
Dan vragen krijgt over Isral en de onschuldige mensen en daar cool mee is.
Nergens in dat stukje zegt Appie dat het de schuld is van Joden.
Hij heeft het hele woord Joden niet eens uitgesproken.
en nu zit je in alle hoeken van het forum dingen te zoeken om je opmerking te verklaren.
Gave delegatie allen. Maar we mogen er niets slechts over zeggen want dan ben je antisemietquote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij niet normaal om zo kinderachtig te doen en andere kandidaten belachelijk te maken maar he.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, een paar Instagram posts. Nou nou, wat een misdragingen zeg.![]()
![]()
misdraging misschien niet maar wel ongewenst gedrag.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Oh, een paar Instagram posts. Nou nou, wat een misdragingen zeg.![]()
![]()
Nou nou, wat woordjes op Instagram. Wat een aanstellerij zeg.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:05 schreef Nizno het volgende:
[..]
misdraging misschien niet maar wel ongewenst gedrag.
Waar haal je het toch allemaal vandaan gast.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daarmee impliceert hij mee dat Nederland dus zou winnen. Maar dat Isral (wat een Joodste staat is) op de achtergrond de touwtjes in handen heeft en dus doelbewust daarmee NL heeft uitgeschakeld. Wat niet zo is, maar dit zo verhalen hebben alle kenmerken van antisemetisitische complot theorien. Als of de joden/ Israliers altijd overal de touwtjes in handen hebben.
Dat is exact de zelfde complot verhalen wat er vlak voor WOII heeft plaatsgevonden. Daarom is dit allemaal niet echt handig en daarom heeft Zwitserland dus gewonnen? (Voor de duidelijkheid, daarom gaat het verhaal van Appie volledig scheef).
Je langspeelplaat blijft vasthangen, wellicht tijd om een andere LP te draaien.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daarmee impliceert hij mee dat Nederland dus zou winnen. Maar dat Isral (wat een Joodste staat is) op de achtergrond de touwtjes in handen heeft en dus doelbewust daarmee NL heeft uitgeschakeld. Wat niet zo is, maar dit zo verhalen hebben alle kenmerken van antisemetisitische complot theorien. Als of de joden/ Israliers altijd overal de touwtjes in handen hebben.
Dat is exact de zelfde complot verhalen wat er vlak voor WOII heeft plaatsgevonden. Daarom is dit allemaal niet echt handig.
nee er worden vragen gesteld over Isral.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
Daarmee impliceert hij mee dat Nederland dus zou winnen.
Maar dat Isral (wat een Joodste staat is) op de achtergrond de touwtjes in handen heeft en dus doelbewust daarmee NL heeft uitgeschakeld.
Dit soort dingen had ik niet meegekregen dat ze zelf ook flink bezig waren.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, die hele sfeer was volgens mij ook compleet verneukt achter de schermen.
“Grappig” dat ze Nemo nog een hij blijven noemen, want Isral is toch dat land waar iedereen mag zijn wie hij of zij is, zo tolerant en modern, en de boze buren (moslims) zijn toch verkeerd altijd?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:00 schreef Nizno het volgende:
[..]
Ook heel bewust Nemo blijven benoemen als hij ondanks dat het prima algemeen bekend is dat Nemo niet als hij besproken wil worden.
hier nog nadat de uitslag bekend is
Misschien heb jij er veel meer verstand van hoor, maar worden de zaken nu niet een beetje uit het verband getrokken?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat is exact de zelfde complot verhalen wat er vlak voor WOII heeft plaatsgevonden. Daarom is dit allemaal niet echt handig en daarom heeft Zwitserland dus gewonnen? (Voor de duidelijkheid, daarom gaat het verhaal van Appie volledig scheef).
De helft hiervan is feitelijk niet waar en geplaatst door anti Isralische partijen. Wat vind je er nu van dan? Kan je antisemitisme wel bagetaliseren, maarja.. precies wat men dus wilt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:05 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Gave delegatie allen. Maar we mogen er niets slechts over zeggen want dan ben je antisemiet
Ik wist niet dat anti-Isralische partijen toegang hadden tot de persoonlijke social media accounts van de delegatieledenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef indiaantje89 het volgende:
De helft hiervan is feitelijk niet waar en geplaatst door anti Isralische partijen.
ongeacht hoe het land is.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
“Grappig” dat ze Nemo nog een hij blijven noemen, want Isral is toch dat land waar iedereen mag zijn wie hij of zij is, zo tolerant en modern, en de boze buren (moslims) zijn toch verkeerd altijd?
Lol.
Kunnen dit even los zien van geloof en meteen termen als antisemiet erin gooien? Als bijvoorbeeld de Spaanse delegatie dit soort social media berichten hadden geplaatst over andere artiesten dit jaar was dit net zo goed benoemd en niet ok.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De helft hiervan is feitelijk niet waar en geplaatst door anti Isralische partijen. Wat vind je er nu van dan? Kan je antisemitisme wel bagetaliseren, maarja.. precies wat men dus wilt.
stop met beweren dat iets antisemitisch is als er helemaal nergens staat dat het tegen Joden is.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De helft hiervan is feitelijk niet waar en geplaatst door anti Isralische partijen. Wat vind je er nu van dan? Kan je antisemitisme wel bagetaliseren, maarja.. precies wat men dus wilt.
Ik woon in Israel en volg de media daar dus ik kan wel bevestigen dat sommige media niet schuwen om een persoon antisemiet te noemen als die kritiek op Israel heeft. Daar word ik wel moe van.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Op X ging ook een foto rond ,maar vond wat wazig allemaalquote:Op zondag 12 mei 2024 18:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je kan wel stellen dat er eentje is die te ver is gegaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:10 schreef oblo het volgende:
Van alles wat ik gevolgd heb denk ik dat er veel gepest over en weer geweest is. Ik denk niet dat je kan stellen dat alleen n delegatie zich heeft misdragen.
Oh er zal de andere kant op ook genoeg dingen zijn gebeurd, maar vond wel opmerkelijk dat delegatieleden als een stylist of schrijver van het lied van Isral openbaar op social media dit soort dingen gaan plaatsen over andere artiesten.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:10 schreef oblo het volgende:
[..]
Ik woon in Israel en volg de media daar dus ik kan wel bevestigen dat sommige media niet schuwen om een persoon antisemiet te noemen als die kritiek op Israel heeft. Daar word ik wel moe van.
Aan de andere kant heb ik veel verhalen gehoord van delegaties en kandidaten die Israel negeren, uitsluiten, vies aankijken en pesten.
Van alles wat ik gevolgd heb denk ik dat er veel gepest over en weer geweest is. Ik denk niet dat je kan stellen dat alleen n delegatie zich heeft misdragen.
Inderdaad, voor mij ook.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:02 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Juist, en daar zit de woede in. Het met twee maten meten.
Ik vind dat Isral zich op politiek vlak maar nu ook op ESF-vlak zich niet op een prettige manier opstelt en dat staat los van geloof of het feit dat er in dat land een partij is die erop gebrand is de Isralische staat te verwoesten.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ja door hemzelf, dus dat gaat hij niet erkennenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:07 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Misschien heb jij er veel meer verstand van hoor, maar worden de zaken nu niet een beetje uit het verband getrokken?
Pas je op voordat je antisemitisme verweten wordt en jij wat anders schijnt te impliceren?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat Isral zich op politiek vlak maar nu ook op ESF-vlak zich niet op een prettige manier opstelt en dat staat los van geloof of het feit dat er in dat land een partij is die erop gebrand is de Isralische staat te verwoesten.
Tot zover, tot morgen.
Nou haal je er weer zelf Joden bij, het gaat hier over de isralische inzending van het songfestival.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Social media is nou eenmaal kinderachtig. Ik werd ongevraagd ook bestoken met wat dat Ierse kind allemaal op haar social media plaatst, daar lusten de honden ook geen brood vanquote:Op zondag 12 mei 2024 18:05 schreef Momo het volgende:
[..]
Lijkt mij niet normaal om zo kinderachtig te doen en andere kandidaten belachelijk te maken maar he.
Eerder had je het over 'misdragen'. Nu is het nog slechts opmerkelijk?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh er zal de andere kant op ook genoeg dingen zijn gebeurd, maar vond wel opmerkelijk dat delegatieleden als een stylist of schrijver van het lied van Isral openbaar op social media dit soort dingen gaan plaatsen over andere artiesten.
Jezusquote:
hier kan ik me prima in vinden,quote:Op zondag 12 mei 2024 18:14 schreef SiGNe het volgende:
En zoals een mod hoort te zeggen: En nou weer ontopic!
De gedragingen van de Griekse zangeres tijdens de persconferentie noem jij niet pesten?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:11 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Je kan wel stellen dat er eentje is die te ver is gegaan.
Ik heb geen enkele andere delegatielid Isral zien pesten of met de dood bedreigen (geen recht hebben om te ademen) op hun Instagram Stories.
Voorbeeldmoderatorquote:Op zondag 12 mei 2024 18:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
hier kan ik me prima in vinden,
[modbreak]laten we het over Joost hebben en het hele politieke naar Nieuws en Pol verplaatsen. Zoek de topics zelf maar er voor[/modbreak]
Waar de fuck heb jij het over zegquote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik heb haar andere delegatieleden niet met de dood zien bedreigen op haar social media, nee.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:16 schreef oblo het volgende:
[..]
De gedragingen van de Griekse zangeres tijdens de persconferentie noem jij niet pesten?
Ja opmerkelijk is dan nog wel een understatement. Pestgedrag lijkt mij gewoon misdragen en niet passen een songfestival. EBU had daar al veel eerder moeten in grijpen als ze zeggen zero tolerance te handhaven.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:15 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Eerder had je het over 'misdragen'. Nu is het nog slechts opmerkelijk?
Ga je anders inlezen voor dat je met je bullshit komt zeurenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nou nou, wat woordjes op Instagram. Wat een aanstellerij zeg.
maandag is de volgende uitzending dus ik hoop er opquote:Op zondag 12 mei 2024 18:18 schreef Guanabana het volgende:
Ben benieuwd wanneer we iets horen uit de gelederen van AvroTros en wanneer er iemand bij Pauw ofzo aanschuift.
Ik vroeg of je dat pesten vond?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:17 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ik heb haar andere delegatieleden niet met de dood zien bedreigen, nee.
Ik zou het wel sterk vinden als iemand van het bestuur van de AVROTROS morgen zou aanschuiven bij Pauw of OP1, ja.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:18 schreef Guanabana het volgende:
Ben benieuwd wanneer we iets horen uit de gelederen van AvroTros en wanneer er iemand bij Pauw ofzo aanschuift.
Hebben we geen Maurice de Hond of Caroline van der Plas bij Op1 vanavond?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:18 schreef Guanabana het volgende:
Of Cornald Maas.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ik zou het wel sterk vinden als iemand van het bestuur van de AVROTROS morgen zou aanschuiven bij Pauw of OP1, ja.
Waar is het pestgedrag? Je hebt alleen wat screenshots van Instagram laten zien. Iemand staat bij de deur van de kleedkamer. Nou zeg, wat een pesterij!quote:Op zondag 12 mei 2024 18:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja opmerkelijk is dan nog wel een understatement. Pestgedrag lijkt mij gewoon misdragen en niet passen een songfestival. EBU had daar al veel eerder moeten in grijpen als ze zeggen zero tolerance te handhaven.
Impliceer je daarmee dat doodsbedreigingen OK zijn als iemand gepest wordt?quote:
vanavond niet neequote:Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben we geen Maurice de Hond of Caroline van der Plas bij Op1 vanavond?
Ik denk niet dat Cornald bevoegd is om statements namens de hele omroep te doen itt een directielid..quote:
Liever niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Hebben we geen Maurice de Hond of Caroline van der Plas bij Op1 vanavond?
Dat is niet goed te praten inderdaad.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:11 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh er zal de andere kant op ook genoeg dingen zijn gebeurd, maar vond wel opmerkelijk dat delegatieleden als een stylist of schrijver van het lied van Isral openbaar op social media dit soort dingen gaan plaatsen over andere artiesten.
Je weet volgens mij best wel waar je die voorbeelden kunt vinden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar is het pestgedrag? Je hebt alleen wat screenshots van Instagram laten zien. Iemand staat bij de deur van de kleedkamer. Nou zeg, wat een pesterij!
Met kotsneigingen. Lijkt mij niet normaal om vanuit de delegatie om dat soort foto's of filmpjes te maken. Is gewoon pestgedrag. Zie je Cornald Maas dat soort dingen al doen bij andere landen ? EBU moet dit soort onzin gewoon stoppen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar is het pestgedrag? Je hebt alleen wat screenshots van Instagram laten zien. Iemand staat bij de deur van de kleedkamer. Nou zeg, wat een pesterij!
https://www.tubantia.nl/s(...)lefoon-weg~a028d05b/quote:Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen […] Het betrof dezelfde cameravrouw, die werkte voor de organisatie. ,,Joost is meerdere keren lastiggevallen door deze dame, er is een week geleden ook al een moment geweest, daar is een beetje gedoe over geweest. Joost heeft toen aangegeven dat hij het niet wilde, toch gebeurde het weer en daarna nog een keer.” Donderdag leidde het tot een incident dat zelfs de politie bezig zou houden. Maas: ,,Ik was er niet bij, maar voor zover ik weet heeft Joost met zijn hand haar telefoon naar beneden geduwd, meer stelde het niet voor.”
Huh nee? Je hoeft niet zo geladen op mij te reageren hoor, ik ben oprecht genteresseerd in de vraag of jij de gedragingen van de griekse zangeres pesten vind. Ik vind doodsbedreiging niet OK, is dat duidelijk genoeg en kunnen we nu normaal verder?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:20 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Impliceer je daarmee dat doodsbedreigingen OK zijn als iemand gepest wordt?
Is die kotsneigingen geen gapen? Omdat zij van Griekenland dat ook deed bij de persconferentie?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Met kotsneigingen. Lijkt mij niet normaal om vanuit de delegatie om dat soort foto's of filmpjes te maken. Is gewoon pestgedrag. Zie je Cornald Maas dat soort dingen al doen bij andere landen ? EBU moet dit soort onzin gewoon stoppen.
Lees je wel wat er staat? De cameravrouw is meerdere malen gewaarschuwd, en vooralsnog is Maas de enige die het heeft over fysiek contact.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar wat lezen we nu zeg. Er was dus wel een fysiek iets, zoals Cornald Maas eerder al zei. En Klein was ook nog een gewaarschuwd man. Tja.
En de cameravrouw wist dat hij dat niet wilde, en toch. Tsja.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.tubantia.nl/s(...)lefoon-weg~a028d05b/
Maar wat lezen we nu zeg. Er was dus wel een fysiek iets, zoals Cornald Maas eerder al zei. En Klein was ook nog een gewaarschuwd man. Tja.
Ik weet dat ik weer ga "spuit-elven", maar ik vind dit wel belangrijk om te melden. Zeker omdat ik zie dat het plusjes krijgt.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:06 schreef Za het volgende:
[..]
Zeker, Joost had volgens haar niet meer het recht te zingen zelfs niet het recht te leven.
[..]
Ze is niet anoniem.
Deze persoon wordt de hand boven het hoofd gehouden. Ik laat het hierbij.
Doordat de EBU niets zegt en de voorzitter op Twitter uitspraak deed dat Israel geen regels had overtreden terwijl Ierland nog niets had gehoord over hun klacht helpt dat soort gedachten wel in de hand. Dat heeft niets te maken met antisemitisme.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Tsja, mensen gaan nou eenmaal op scherp staan als ze walgelijke valse beschuldigingen van antisemitisme (niet jij, van crew nota bene) aan hun adres krijgen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:24 schreef oblo het volgende:
[..]
Huh nee? Je hoeft niet zo geladen op mij te reageren hoor, ik ben oprecht genteresseerd in de vraag of jij de gedragingen van de griekse zangeres pesten vind. Ik vind doodsbedreiging niet OK, is dat duidelijk genoeg en kunnen we nu normaal verder?
Dat is natuurlijk veel logischer, maar ik heb wel al door dat ik met vooringenomen personen (niet jij dus) te doen heb. Feiten zijn dan niet belangrijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Is die kotsneigingen geen gapen? Omdat zij van Griekenland dat ook deed bij de persconferentie?
Laat maar weten of wat er wat nieuws op komt, dan kijk ik het terug op mijn Ziggo Go.quote:
Zou ook nog kunnen als je zo zegt. Maar wel duidelijk een provocatie op twee eerdere dingetjes met Griekenland. En dan zeg ik niet dat andere landen helemaal onschuldig zijn. EBU had daar gewoon eerder moeten ingrijpen. Niet van dit soort onzin op social media als je lid bent van een delegatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:25 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Is die kotsneigingen geen gapen? Omdat zij van Griekenland dat ook deed bij de persconferentie?
Of je kunt dit soort nietszeggende onzin gewoon negeren want niemand boeit het. Tenminste, normaal gesproken.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen als je zo zegt. Maar wel duidelijk een provocatie op twee eerdere dingetjes met Griekenland. En dan zeg ik niet dat andere landen helemaal onschuldig zijn. EBU had daar gewoon eerder moeten ingrijpen. Niet van dit soort onzin op social media als je lid bent van een delegatie.
Het meten van twee maten mbt Joost, en daarmee het onrecht, maakt mij vooral woest, boeit mij geen reet of de delegatie Teletubbies of Pokmons waren.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou ook nog kunnen als je zo zegt. Maar wel duidelijk een provocatie op twee eerdere dingetjes met Griekenland. En dan zeg ik niet dat andere landen helemaal onschuldig zijn. EBU had daar gewoon eerder moeten ingrijpen. Niet van dit soort onzin op social media als je lid bent van een delegatie.
Ja, dat was het wel. Dat is verklaard door de EBU n de AVROTROS. Ook heeft Cornald Maas verklaard dat Isral er niets mee te maken heeft.quote:Op zondag 12 mei 2024 17:35 schreef Za het volgende:
[..]
Het was geen Zweedse cameravrouw.
Wie wel laat ik in het midden. Haar dreigementen (hij heeft niet het recht om te leven en niet meer het recht om te zingen) aan het adres van Joost pre aangifte staan online.
Maar jij bent toch ook wel van mening dat een doodsbedreiging oid anders is dan bijvoorbeeld ' Cut that', wanner iemand je filmt waar daar al eerdere problemen over ontstaan zijn?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:31 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Het meten van twee maten mbt Joost, en daarmee het onrecht, maakt mij vooral woest, boeit mij geen reet of de delegatie Teletubbies of Pokmons waren.
Zero-tolerance is zero-tolerance. Practice what you preach ()
Daarom had ik hartstikke fair gevonden als ook Isral en Griekenland eruit waren geflikkerd en was het "Ach Joost, idioot dat je bent" geweest, dan hadden we die bullshit discussie over antisemitisme nooit gehad.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:33 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook wel van mening dat een doodsbedreiging oid anders is dan bijvoorbeeld ' Cut that', wanner iemand je filmt waar daar al eerdere problemen over ontstaan zijn?
Ja, of jij kan dit misschien eens zien in de context van een Europese song competitie. En niet vanuit je eigen perspectief of iets wel of niet kan. En nee dit hoeft je niet te boeien, dat doet het waarschijnlijk ook niet omdat je normaal niet post in ESF en ESF niet volgt. Dit gedrag past nergens bij het idee van het songfestival.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Of je kunt dit soort nietszeggende onzin gewoon negeren want niemand boeit het. Tenminste, normaal gesproken.
Nou, ik was toch ff piswoest geweest als ‘t om Pokmon ging. Zonder gekheid, hopelijk komende week wat duidelijkheidquote:Op zondag 12 mei 2024 18:31 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Het meten van twee maten mbt Joost, en daarmee het onrecht, maakt mij vooral woest, boeit mij geen reet of de delegatie Teletubbies of Pokmons waren.
Zero-tolerance is zero-tolerance. Practice what you preach ()
Stel je eens voor dat bv Cornald Maas of Stuntje dergelijke woorden zou optekenen over een deelnemer. Zou er aangifte volgen wegens bedreiging/aanzetten tot geweld?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:01 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wat heeft Griekenland gefilmd?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:34 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Daarom had ik hartstikke fair gevonden als ook Isral en Griekenland eruit waren geflikkerd en was het "Ach Joost, idioot dat je bent" geweest, dan hadden we die bullshit discussie over antisemitisme nooit gehad.
Leuk zeg, eerst moord en brand schreeuwen over misdragen, dan wat vage screenshots die ook nog eens maximaal negatief genterpreteerd worden ("kotsneigingen!!") en dan als er verder niets overblijft komt de persoonlijke aanval. Ik mag er niets van vinden want ik post hier nooitquote:Op zondag 12 mei 2024 18:35 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, of jij kan dit misschien eens zien in de context van een Europese song competitie. En niet vanuit je eigen perspectief of iets wel of niet kan. En nee dit hoeft je niet te boeien, dat doet het waarschijnlijk ook niet omdat je normaal niet post in ESF en ESF niet volgt. Dit gedrag past nergens bij het idee van het songfestival.
Vervelend maar dat hoort er wel bij. Pech voor hem dat hij als laatste optrad en daarmee na zijn optreden alle ogen n alle camera's op hem gericht waren. Erg vervelend. Een artiest heeft na het optreden vaak geen behoefte aan aandacht alleen soms kan de artiest of 't gevolg er niet zoveel aan doen want ze staan er wel. Dan is het even slikken, niet reageren en stug doorlopenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:25 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
En de cameravrouw wist dat hij dat niet wilde, en toch. Tsja.
Er was afgesproken dat hij niet gefilmd zou worden volgens het statement van AVROTROS, dus de cameravrouw zat ook fout. Nee is nee. Ook bij het songfestival.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vervelend maar dat hoort er wel bij. Pech voor hem dat hij als laatste optrad en daarmee na zijn optreden alle ogen n alle camera's op hem gericht waren. Erg vervelend. Een artiest heeft na het optreden vaak geen behoefte aan aandacht alleen soms kan de artiest of 't gevolg er niet zoveel aan doen want ze staan er wel. Dan is het even slikken, niet reageren en stug doorlopen
Lol nee, het gaat hier echt om achtergronden en onderbuik gevoelens. Kleine voedingen, propoganda en bepaalde invloeden. Dat zonder feiten de schuld al ergens werd gelegd zegt in ieder geval best wat. Ik zeg ook niet dat jullie antisemieten zijn, maar wel dat dit alles is gevoed door antisemitische achtergronden, achtergronden die niks meer met kritiek te maken maar puur gebaseerd waren op zwartmakerij. En die basis is waar mijn irritatie ligt, en nu niet zozeer wat Jan of Piet van Fok! nu van het beleid vinden. Daar ligt wat mij betreft een zichtbaar en constanteerbaar verschil.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:26 schreef chratnox het volgende:
[..]
Doordat de EBU niets zegt en de voorzitter op Twitter uitspraak deed dat Israel geen regels had overtreden terwijl Ierland nog niets had gehoord over hun klacht helpt dat soort gedachten wel in de hand. Dat heeft niets te maken met antisemitisme.
Elk tegengeluid afdoen als antisemitisme is gewoon een zwaktebod in een discussie.
En de dame had blijkbaar al eerder met Joost aan de stok gehad hierover. Dus dan wist ze het dondersgoed.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:42 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Er was afgesproken dat hij niet gefilmd zou worden volgens het statement van AVROTROS, dus de cameravrouw zat ook fout. Nee is nee. Ook bij het songfestival.
Vervelend, al die mensen die je hier verder nooit ziet die menen precies te weten wat er is gebeurd en waarom het allemaal de fout van Joost is.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vervelend maar dat hoort er wel bij. Pech voor hem dat hij als laatste optrad en daarmee na zijn optreden alle ogen n alle camera's op hem gericht waren. Erg vervelend. Een artiest heeft na het optreden vaak geen behoefte aan aandacht alleen soms kan de artiest of 't gevolg er niet zoveel aan doen want ze staan er wel. Dan is het even slikken, niet reageren en stug doorlopen
Hij is gisteren bij de after party geweest van het Songfestival en had het naar zijn zin.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:42 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ben benieuwd wanneer en waar Joost gezien wordt.
En dat hij het daar gewoon alsnog naar zijn zin heeft.
Huh? Je schat me hoger in dan ik ben.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Lol nee, het gaat hier echt om achtergronden en onderbuik gevoelens. Kleine voedingen, propoganda en bepaalde invloeden. Dat zonder feiten de schuld al ergens werd gelegd zegt in ieder geval best wat. Ik zag ook dat julie antisemieten zijn, masr wel dat dit alles is gevoed door antisemitische achtergronden, achtergronden die niks meer met kritiek te maken maar puur gebaseerd waren op zwartmakerij. En die basis is waar mijn irritatie ligt, en nu niet zozeer wat Jan of Piet van Fok! nu van het beleid vinden. Daar ligt wat mij betreft een zichtbaar en constanteerbaar verschil.
Probeerde meer de zogenaamde "ZeRo ToLeRaNcE" policy te benadrukken.quote:
Bij Schouten advocatuur deze week.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:42 schreef LaCatastrophe het volgende:
Ben benieuwd wanneer en waar Joost gezien wordt.
Oke, joh.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Lol nee, het gaat hier echt om achtergronden en onderbuik gevoelens. Kleine voedingen, propoganda en bepaalde invloeden. Dat zonder feiten de schuld al ergens werd gelegd zegt in ieder geval best wat. Ik zag ook dat julie antisemieten zijn, masr wel dat dit alles is gevoed door antisemitische achtergronden, achtergronden die niks meer met kritiek te maken maar puur gebaseerd waren op zwartmakerij. En die basis is waar mijn irritatie ligt, en nu niet zozeer wat Jan of Piet van Fok! nu van het beleid vinden. Daar ligt wat mij betreft een zichtbaar en constanteerbaar verschil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan naar de politie stappen als hij vervolgens boos wordt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En de dame had blijkbaar al eerder met Joost aan de stok gehad hierover. Dus dan wist ze het dondersgoed.
Sure dude, whatever.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Lol nee, het gaat hier echt om achtergronden en onderbuik gevoelens. Kleine voedingen, propoganda en bepaalde invloeden. Dat zonder feiten de schuld al ergens werd gelegd zegt in ieder geval best wat. Ik zeg ook niet dat jullie antisemieten zijn, maar wel dat dit alles is gevoed door antisemitische achtergronden, achtergronden die niks meer met kritiek te maken maar puur gebaseerd waren op zwartmakerij. En die basis is waar mijn irritatie ligt, en nu niet zozeer wat Jan of Piet van Fok! nu van het beleid vinden. Daar ligt wat mij betreft een zichtbaar en constanteerbaar verschil.
Oh je vind er maar wat van, maar je komt even binnenvallen om je mening te geven over een onderwerp waar je niks van weet en de context je ook compleet ontgaat. Wat relevant is dat de EBU zegt dat er een zero tolerance beleid is en ze die maar gedeeltelijk handhaven. Als jij die kinderachtige social media posts ok vind dan doe je dat toch. Als voetbal n00b mag je de buitenspel regel ook niet relevant vinden, maar dan moeten ze die wel constant handhaven bij elk team.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Leuk zeg, eerst moord en brand schreeuwen over misdragen, dan wat vage screenshots die ook nog eens maximaal negatief genterpreteerd worden ("kotsneigingen!!") en dan als er verder niets overblijft komt de persoonlijke aanval. Ik mag er niets van vinden want ik post hier nooit
Geweldig optreden hoor, en dat is dan mod
Doet me wel een beetje aan de serie Wednesday denken (kenners weten waar ik op doel).quote:Op zondag 12 mei 2024 17:41 schreef europapa het volgende:
Denken jullie te weten om welke productiemedewerkster het gaat?
Sterke ventquote:Op zondag 12 mei 2024 18:45 schreef Ama het volgende:
[..]
Hij is gisteren bij de after party geweest van het Songfestival en had het naar zijn zin.
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Isral gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh je vind er maar wat van, maar je komt even binnenvallen om je mening te geven over een onderwerp waar je niks van weet en de context je ook compleet ontgaat.
Dit dus. Niet iedereen die daar woont en/of meevecht is jood.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Isral gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaat
Het is vooral praten tegen de muur.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Isral gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Estat Catal | FCB | Visca Catalunya Independent!
Uit Aftonbladetquote:Source: Female photographer cut after incident with Joost Klein
MALM/STOCKHOLM. Joost Klein is being investigated for unlawful threats after being accused of acting violently towards a female photographer during Eurovision.
The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information.
- There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says a source with very good insight. The Netherlands' disqualified Eurovision artist Joost Klein, 26, is still suspected of illegal threats.
This after an incident that allegedly occurred backstage in the middle of the live semi-final with a multi-million audience from all over Europe. According to Aftonbladet's information, it is a young female photographer in the production who ended up in some type of confrontation with Joost Klein.
- She has been offered help and support, as I understand it, she is quite devastated by the incident, says a source with very good insight.
That an artist is disqualified after appearing for the television viewers and just before the final has never ever happened in the 68 years that the competition has existed. Never since Eurovision introduced semi-finals has an artist or participating country been disqualified between semi-finals and final.
- The EBU would not have acted as they did if they had not assessed the incident as very serious, says the source to Aftonbladet. Confrontation backstage: Camera broke
The incident must have occurred in connection with the artist leaving the stage after his performance in the first semi-final. There are several witnesses to the incident as it happened right next to the scene.
Several witnesses perceived Joost Klein as very offensive, the source states. According to Aftonbladet's experience, Joost Klein also caused the photographer's camera to break. There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says the person.
At this time, it is not known exactly what happened between the female employee and Klein or if a crime was committed. The police have finished investigating the incident and the matter will be handed over to the prosecutor.
EBU and the Netherlands' different versions
Both the Netherlands delegation and the organizer EBU have commented on the incident.
Just hours before the grand final of the Eurovision song contest, the EBU announced that the Netherlands had been disqualified from the competition. In a statement, the EBU referred to zero tolerance for inappropriate behavior in connection with the event. And that it is about ensuring a safe working environment for all staff at the competition.
"Swedish police have investigated a complaint from a female member of the production staff following an incident that occurred after his (Joost Klein ed. note) performance in Thursday night's semi-final. While the legal process is ongoing, it would be inappropriate for him to continue in the competition," the EBU wrote in a press release.
The Dutch delegation's version of what happened is very different from the version of the event reported in the media during Eurovision week. The answer: "Joost did not touch the photographer"
The Dutch television company Avrotros has confirmed the information that it is a confrontation with a female photographer. However, they believe that there was no physical confrontation.
- When Joost stepped off the stage, a photographer was waiting, he asked her repeatedly not to film him, but she continued. Then he made a threatening gesture towards the camera, without actually touching her, said Taco Zimmerman, director of the Dutch television company Avrotros.
The Netherlands' delegation has raged against the EBU's decision, saying the disqualification is disproportionate and shocking.
- We have proposed other solutions to solve this. We are very disappointed that Joost will not perform tonight and will therefore disappoint millions of fans in the Netherlands and Europe, said Taco Zimmerman before the final. Joost Klein puts the lid on
Aftonbladet met Joost Klein after the incident at the artist's hotel. But when Aftonbladet's reporter asked what happened in the arena, he did not want to give any answers.
Joost Klein has continued to put on his charms - but he was also seen at the after-party after the final. Dutch media reports that the country's delegation is traveling home without the artist on Sunday.
It is unclear when Joost Klein will be questioned again and if there is any police reason why the artist is said to be staying in Malm.
Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokkenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:46 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Probeerde meer de zogenaamde "ZeRo ToLeRaNcE" policy te benadrukken.
Zo zero tolerance is het blijkbaar allemaal niet ---> meten met twee maten. Anders waren er meerdere landen dan alleen Joost eruit geflikkerd.
Nou dan zullen we jou de komende tijd maar elke keer vragen als expert op het vlak van EBU reglementen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Er gingen eerder al verhalen dat Joost "Next time i'll hit you" gezegd zou hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:33 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook wel van mening dat een doodsbedreiging oid anders is dan bijvoorbeeld ' Cut that', wanner iemand je filmt waar daar al eerdere problemen over ontstaan zijn?
Ik vermoed dat het iets contractueels is en ze daarmee wachten tot ze vogelvrij kunnen klagen in hun eigen landen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokken
Dat de EBU zo bepalend is en een dubbele standard hanteert en niemand wat doet is ook wel apart
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.quote:
Och jee, nou mogen we ook al niet over Joost Klein praten in het Joost Klein topic. Het is toch wat.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
pleur toch op joh met die joost klein propaganda
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratiequote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vervelend, al die mensen die je hier verder nooit ziet die menen precies te weten wat er is gebeurd en waarom het allemaal de fout van Joost is.
Dat blijkt wel door je gebrek aan kennis over rechten van beeldmateriaalquote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:34 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Daarom had ik hartstikke fair gevonden als ook Isral en Griekenland eruit waren geflikkerd en was het "Ach Joost, idioot dat je bent" geweest, dan hadden we die bullshit discussie over antisemitisme nooit gehad.
Ze weten te vertellend dat the woman was cut maar ook that they don’t know exactly what happened.quote:
Maar we weten nog steeds niet wat de reactie eigenlijk was. Vind je elke reactie, hoe onschuldig ook, ongepast en daarom reden voor uitsluiting?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratie
ik heb meer dan genoeg begrip voor Joost en als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen. Dat doet niet af aan het feit dat een artiest vaak even moet slikken, ook al is aan iedereen backstage gevraagd om niks te doen, doet iemand 't wel dan nog is het aan het gevolg van Joost om er iets mee te doen.
Joost is net vol adrenaline van het podium gekomen dus er is veel begrip voor een matige emotionele reactie, alleen ook die reactie is niet per se acceptabel. Zeker als die medewerker in een organisatie werkt waar intimidatie nooit geaccepteerd wordt. Foutje van Joost en de gevolgen zijn gigantisch, dat voelt oneerlijk en is het misschien ook, hij had (in dat geval) beter moeten weten. En hij had betere begeleiding verdiend
Ik bezoedel niemand, ik toon gewoon wat de grootste krant van Zweden aan het publiek meldt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.quote:
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
Mwa, ik ga ervan uit de EBU weet dat ze juridisch hiermee weg kunnen komen door de getekende contracten met de artiesten waarbij ze akkoord zijn gegaan met hun voorwaarden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.
Wanneer dat wel zo was dan had ik wellicht nu een strafblad gehad.
Wat nou als dat het niet is?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Dat kan inderdaad ook prima. Want ik ben ook kritisch op het beleid van dat land. Maar er werden wel degelijk met vingers gewezen zonder dat er maar iets bekend was, enkel op basis van afkomst werd iemand neergezet als iets wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Daardoor had het dus niks met kritiek op het land te maken, al lang niet meer Andersom werkt het net zo goed dat je niet alle kritiek als niet antisemitisch neer kan zetten.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:03 schreef Em31 het volgende:
Het ging toch over bedreigingen, ook in het politierapport?
Ik heb nu al zoveel posts laten plaatsen over antisemitisme, kan het nu weer over Joost Klein gaan?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook prima. Want ik ben ook kritisch op het beleid van dat land. Maar er werden wel degelijk met vingers gewezen zonder dat er maar iets bekend was, enkel op basis van afkomst werd iemand neergezet als iets wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Daardoor had het dus niks met kritiek op het land te maken, al lang niet meer Andersom werkt het net zo goed dat je niet alle kritiek als niet antisemitisch neer kan zetten.
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Ik zie geen link en de vertaling is ondeugdelijk. "Was cut". Please.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.
Het is maar een vaag verhaal, zeker aangezien de politie alleen maar gesproken heeft over unlawful threats. Een camera vernielen lijkt me ’destruction’.
Daarbij, als de situatie echt zo dreigend was, waarom mocht hij wel op de afterparty komen?
Op het moment dat de situatie zo serieus is dat er een aanklacht bij de politie ligt ga je diegene toch niet bij je medewerkers rond laten banjeren? Ik snap echt niet waarom hij welkom was op de (officile) afterparty maar gediskwalificeerd is omdat iemand zich in zijn omgeving onveilig voelde. Dat rijmt toch niet met elkaar?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Catalunya. het volgende:
Het lijkt mij enorm sterk dat policor organisaties en personen als de AVROTROS en zelfs Cornald Maas hun vingers aan Joost zouden branden als hij echt wat verschrikkelijks geflikt heeft. Anders hadden ze hem als een baksteen laten vallen om hun eigen gezichten niet te verliezen.
Dat zegt ook wel iets.
Ja, of de dame schrok van de reactie en liet dr telefoon/camera op de grond vallen. Of weet ik veel wat, het blijft op deze manier speculatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.
Nee, de dame is gewaarschuwd. Schijnbaar heeft zij hem vaker lastig gevallen, volgens Tubantia in ieder geval.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame.
Er was wel gewaarschuwd. En uiteraard, toch blijft het frappant dat degenen die er het fijne van af weten toch achter Joost blijven staan..quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.
Dan is zo’n besluit toch in ieder geval een stuk grijzer dan zo evident belachelijk als de AT schetst.
Gaat gewoon de grootste ESF hit van deze editie wordenquote:
Nee en volgens mij zei ik dat al met 'als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen'quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar we weten nog steeds niet wat de reactie eigenlijk was. Vind je elke reactie, hoe onschuldig ook, ongepast en daarom reden voor uitsluiting?
Die had ik gemist, dank je.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee en volgens mij zei ik dat al met 'als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen'
die dame werd juist eerder aangegeven dat ze niet mocht filmen, daar zijn toen na die 1e keer met haar afspraken over gemaakt, dan doet ze het een 2e keer weer, logisch dat je dan boos wordt als ze zelfs dan na herhaaldelijk verzoek van joost door blijft gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.
Dan is zo’n besluit toch in ieder geval een stuk grijzer dan zo evident belachelijk als de AT schetst.
Je hebt de vrouw gesproken? Niemand weet hoe het met de vrouw gaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar komen we misschien wel nooit achter. Die beelden zullen nooit het daglicht zien en binnen een paar weken zullen ze vanuit Zweden bevestigen dat er geen vervolging wordt ingezet (en dan bloedt dat dood vanuit die kant, tenzij die graftak het er niet mee eens is, maar dat zou mij verbazen).quote:Op zondag 12 mei 2024 19:14 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Er was wel gewaarschuwd. En uiteraard, toch blijft het frappant dat degenen die er het fijne van af weten toch achter Joost blijven staan..
Dit blijft denk ik een heel grijs verhaal totdat alle feiten op tafel zijn gekomen, en dat gaat helaas nog even duren heb ik het vermoeden.
Ik verwijs u naar het stukje uit aftonbladet eerder in dit topic.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:20 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Je hebt de vrouw gesproken? Niemand weet hoe het met de vrouw gaat.
Zeer veel aannames die niet uit officile verklaringen komen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De dame in kwestie is blijkbaar ook meerdere keren gevraagd om niet te filmen, maar dat laat je dan wel weer weg.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.quote:
Ik zie wel die 52 nu staanquote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.
Hoe kan dat.
Sta ik lekker voor lul met m'n tweet als iemand het gaat checken.
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad als cornald Maas zich zo durft uit te spreken dan zegt dat wel genoeg. De avrotros net zo goed. Zij zouden de eersten zijn die hun handen van Joost af zouden trekken mocht hij toch iets hebben gedaan wat niet kan om hun straatje schoon te vegen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Catalunya. het volgende:
Het lijkt mij enorm sterk dat policor organisaties en personen als de AVROTROS en zelfs Cornald Maas hun vingers aan Joost zouden branden als hij echt wat verschrikkelijks geflikt heeft. Anders hadden ze hem als een baksteen laten vallen om hun eigen gezichten niet te verliezen.
Dat zegt ook wel iets.
Ja dat. Wat ik echt heel goed snap dat er was afgesproken dat ie niet gefilmd wordt als hij van het podium af komt terwijl hij net heeft staan huilen. Prima afspraak, logisch ook. Je ziet van andere artiesten ook nooit hoe ze van het podium komen toch. Hoezo zou dat van hem dan wel moeten. En zeker als er al meerdere keren was gevraagd (en afgesproken) het niet te doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
De dame in kwestie is blijkbaar ook meerdere keren gevraagd om niet te filmen, maar dat laat je dan wel weer weg.
Ik heb geen idee maar het ziet er wel vrolijk uitquote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn wel beelden van eerder in de Euroclub, die had gisteren volgens mij wat anders aan.
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…quote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.
Het meest waarschijnlijke (maar wel speculatie) lijkt me op basis van puur die info dat Joost schreeuwde en zij in paniek haar telefoon liet vallen of achteruit deinsde en op iemand botste ofzo.
Hier ook! Stond op 49.300.000, ik druk op play en daarna sprong de teller op 52.000.000.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.
Hoe kan dat.
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…
Deze gast bracht vrijdag trouwens naar buiten dat Joost iemand geslagen had, wat toen door de hele buitenlandse media over werd genomen en uren in de lucht is blijven hangen. Dat blijft toch ook bizar.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.
Het meest waarschijnlijke (maar wel speculatie) lijkt me op basis van puur die info dat Joost schreeuwde en zij in paniek haar telefoon liet vallen of achteruit deinsde en op iemand botste ofzo.
Grotere hit worden dan Arcadequote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
Joost gaat een Snapje doen en een wereldhit krijgen.
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat. Wat ik echt heel goed snap dat er was afgesproken dat ie niet gefilmd wordt als hij van het podium af komt terwijl hij net heeft staan huilen. Prima afspraak, logisch ook. Je ziet van andere artiesten ook nooit hoe ze van het podium komen toch. Hoezo zou dat van hem dan wel moeten. En zeker als er al meerdere keren was gevraagd (en afgesproken) het niet te doen.
er zit wat onduidelijkheid in spotifyquote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe kan dat.
Nee alles om hem ergens op te kunnen pakkenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.
Hij zei wel “ik geloof iets van” en zei dat hij niet wist wat voor camera, “maar volgens mij een iphone”.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…
Nee is nee, en nee moet voldoende zijn. Ongeacht of een vrouw of man dit zegt.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppen
Smerige spelletjes en een totaal gebrek aan respect,
quote:
Dank jullie voor het checken, dat is beter voor m'n gemoed.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
er zit wat onduidelijkheid in spotify
als ik het nummer aanklik krijg ik
[ afbeelding ]
maar klik ik op de artiest is het
[ afbeelding ]
Het erge is nog om dan de boel op te blazen omdat iemand je geconfronteerd wordt met de gevolgen van je eigen wangedrag. Pleuris generatie, en het helpt ook nog eens niet dat je in een doorgeslagen land als Zweden bent.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppen
Smerige spelletjes en een totaal gebrek aan respect,
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.
Groter dan ABBAquote:
Maar verzint zo’n man dat zelf dan? Je mag aannemen dat als hij dat zegt op beeld bij de (inter)nationale pers hij dat op z’n minst gehoord heeft en geprobeerd te verifiren m.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei wel “ik geloof iets van” en zei dat hij niet wist wat voor camera, “maar volgens mij een iphone”.
Het was tijdens wat hij zei volgens mij best duidelijk dat hij het ook niet wist
Ah zo. Dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.
Ja, maar geen pak rammel zoals dat eerst gesteld werd.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas, never mindquote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.
Niet door mij in ieder geval.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ja, maar geen pak rammel zoals dat eerst gesteld werd.
stond al in vorig topic en hier boven ook alquote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef luxerobots het volgende:
Appie, de man in het vogelpak reageert...
https://www.nu.nl/308416/(...)-naar-ebu.html#nujij
Ja, I know, had het niet over jou, moest beter mijn woorden kiezenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet door mij in ieder geval.
Overigens meldt de telegraaf nu ook dat er een camera gesneuveld zou zijn (op gezag van Aftobbladet) https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.quote:
Qua zang klonk hij heel zachtjes en binnensmonds moet ik zeggen, dat was mijn enige puntje van kritiek aan zijn optreden. Klonk meer als spoken word dan echt zingen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.
Alles klopte donderdag
Heb jij enig idee wat ze bedoelen met "cut"? Ik neem aan dat je het originele artikel in het Zweeds gelezen hebt en weet hoe je het beter kan vertalen?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwijs u naar het stukje uit aftonbladet eerder in dit topic.
Dat bedoelde je met 'een of andere mafklapper die zijn handen niet kon thuis houden' natuurlijk heleml niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet door mij in ieder geval.
Overigens meldt de telegraaf nu ook dat er een camera gesneuveld zou zijn (op gezag van Aftobbladet) https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Ik vond het optreden vrij zwak. Maar hij scoort gewoon enorm hoog in de gunfactor, wat ie doet op het podium (excl. Zang) en de stapel dubbele lagen in het ogenschijnlijk oppervlakkige partynummer.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:46 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Qua zang klonk hij heel zachtjes en binnensmonds moet ik zeggen, dat was mijn enige puntje van kritiek aan zijn optreden. Klonk meer als sponken word dan echt zingen.
Vooral bij het stukje "blijf hier tot ik doodga" merkte ik dat vooral, moet je even terugluisteren als je dat wil.
Verder ruimschoots gecompenseerd met zijn totale performance, uiteraard.
Misschien dat hij met een iets betere versie dan de halve finale iets meer jurypunten had gepakt, maar met pak em beet 60 jurypunten ga je het niet redden wat de winst betreft.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.
Alles klopte donderdag
Jep. En Joost heeft het dus in alle gevallen aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef kilon het volgende:
Misschien klopt de mix van de verhalen wel:
- Geen fysieke confrontatie: Joost heeft haar niet aangeraakt, maar wel de mobiel weggeduwt.
- Camera broke: Cameravrouw heeft haar mobiel niet goed vast en die valt door het gebaar van Joost op de grond. Een mobiel kan dan heel snel stuk gaan.
Dat die vrouw een 'cut' zou hebben strookt helemaal niet met de verklaring van AVROTROS maar er is ook geen bewijs dat als ze al een schram heeft, of dit door toedoen van Joost zou zijn. Misschien wel, misschien niet. Dat valt niet te bewijzen tenzij je DNA onderzoek wil doen en dat is niet aan de orde natuurlijk.
De beste oplossing was dan geweest een publiek excuus en de schade aan de mobiel verhalen op Joost. Maar ja.
Goed omschreven. Precies dit verwacht ik ook.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Jep. En Joost heeft het dus in alle gevallen aan zichzelf te danken.
Ik denk dat we kunnen stellen dat (1) Joost een beweging heeft gemaakt richting de vrouw en (2) haar camera/mobiel daarbij is gevallen.
Ik denk dat de EBU het door (2) zwaar heeft opgepakt, omdat er dus een fysieke component is.
Als Joost degene is geweest die het mobieltje uit haar handen heeft gedrukt, is hij fysiek agressief geweest.
Als zij het mobieltje heeft laten vallen als (schrik)reactie op de beweging van Joost, is dat de beweging die als 'fysiek dreigend' kan worden ervaren. Dat kun je ook zien als uithaal richting haar.
AVROTROS framet dat als "Joost heeft de cameravrouw niet fysiek aangeraakt" en probeert het voorval daarmee af te zwakken. Ook omdat ze daar een groot (financieel) belang bij hebben.
Maar de conclusie is: Joost had zichzelf niet in deze situatie moeten brengen.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat ze bedoelen met "cut"? Ik neem aan dat je het originele artikel in het Zweeds gelezen hebt en weet hoe je het beter kan vertalen?
Google translatequote:Kvinnan r skrrad efter hndelsen och har erbjudits std efter incidenten med Klein, enligt Aftonbladets uppgifter.
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:quote:The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information.
quote:Synoniemen voor gesneden
in stukken gesneden, bang, opgewonden, opgewonden, eng, bang; bezorgd, nerveus, trillen, wankel
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoegquote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen stellen dat (1) Joost een beweging heeft gemaakt richting de vrouw en (2) haar camera/mobiel daarbij is gevallen.
Ik denk dat de EBU het door (2) zwaar heeft opgepakt, omdat er dus een fysieke component is.
Als Joost degene is geweest die het mobieltje uit haar handen heeft gedrukt, is hij fysiek agressief geweest.
Als zij het mobieltje heeft laten vallen als (schrik)reactie op de beweging van Joost, is dat de beweging die als 'fysiek dreigend' kan worden ervaren. Dat kun je ook zien als uithaal richting haar.
AVROTROS framet dat als "Joost heeft de cameravrouw niet fysiek aangeraakt" en probeert het voorval daarmee af te zwakken. Ook omdat ze daar een groot (financieel) belang bij hebben.
Och jeetje. Ze is bang....quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se
[..]
Chatgpt zegt dit:quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:
[..]
De Zweedse politie heeft ook in haar statement gezegd dat er geen fysiek contact is geweest, dat is niet alleen avrotros. Ik weet niet of het terecht is of niet, maar het is ook geen zekerheid dat het echt zo erg was als de EBU het maakt. Net als Avrotros zijn zij belanghebbendequote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Wauw.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Het woord vanuit een landelijke omroep die er zelf bij was tegen het woord van een getuigen die anoniem zou willen blijven in een verhaal tegen een roddelkrantje. Tsja.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoeg
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Nee is nee geldt cht niet als je een man bent he?
Doorgaan met filmen als hij al twee keer duidelijk heeft gezegd dat hij dat niet wil en dan de zielige kaart trekken als het fout gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Och jeetje. Ze is bang....
Als iedereen die bang is na een aanvaring met een ander aangifte gaat doen, hebben we aan 6miljard politieagenten nog niet genoeg.
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Dadi scoorde ook een kneiter van een hit ondanks dat het festival gecanceld werd en IJsland daardoor met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de overwinning door de neus is geboord.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef Keyos het volgende:
[..]
Misschien dat hij met een iets betere versie dan de halve finale iets meer jurypunten had gepakt, maar met pak em beet 60 jurypunten ga je het niet redden wat de winst betreft.
Daarbij had hij denk ik geen landslide bij de televote gehad zoals Karrija, wat tevens onmogelijk was door het polletjes gekaap van Isral sympathisanten. Plaats vijf was hem wel geweest + een klassieker waar we het jaren later nog over konden hebben. Gelukkig kan dat laatste nog steeds.
Dit dus, en als de genders andersom waren geweest durf ik eigenlijk wel te zeggen dat de fotograaf een probleem had en niet de artiest.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Dat is toch hilarisch dat dit aangedragen wordt door @trein2000 als argument dat die vrouw iets vreselijks aangedaan is?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Chatgpt zegt dit:
"De vrouw is geschrokken na het incident en heeft volgens de informatie van Aftonbladet ondersteuning aangeboden gekregen na het incident met Klein."
Klinkt logischer
Zij was ook gewaarschuwd dat ze niet mocht filmen volgens AVROTROS.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.
Dan dien je gewoon een klacht in.
Ik reageer op de stelligheid in dat bericht waar volledig voorbij wordt gegaan imho aan dat het afgesproken was en nee is nee.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.
“Scared” ?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Skrrad betekent geschrokken. Niet gewond of zoiets
oeh ze was dus opgewonden? gewoon horny dus?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:
[..]
Een klacht hoeft nog niet te leiden tot aangifte. Over diskwalificatie volgens de EBU regels zou je dan nog een discussie kunnen hebben, maar er zijn tal van andere oplossingen te bedenken zoals AVROTROS ook heeft aangeboden.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.
Dan dien je gewoon een klacht in.
Neequote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Greys het volgende:
Ik vind dit wel een aardige.
Disclaimer: mits het zo ging als in statement AvroTros en als er getuigen en misschien beelden zijn lijkt het me stug dat ze voor hem liegen. Anders waren ze nu niet zo woedend en ging er geen klacht naar de EBU.
[ x ]
Als we Maan in deze situatie hadden gehad met een mannelijke cameraman was ze de keizerin van het festival geworden en met 300 punten verschil er met de winst vandaar gegaan 😝quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.
Oh eens hoor. Ik doelde meer op de man/vrouw generalisatie. Wilde voorkomen dat het een discussie met ‘ja maar als het een vrouw was was het anders’ werd. Excuus als ik je verkeerd begrepen heb.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik reageer op de stelligheid in dat bericht waar volledig voorbij wordt gegaan imho aan dat het afgesproken was en nee is nee.
Van andere deelnemers zijn er toch ook geen beelden van als ze van het podium komen? Lied klaar, emo outro klaar, camera uit of op de volgende deelnemer. Ik heb nog nooit iemand zwetend of jankend van het podium zien komen dus geen enkele reden dat van hem wl te filmen. Vind ik dan.
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoeg
Dat is helaas het gevolg (of de oorzaak?) van de wereldwijde polarisatie helaas, zelfs de grootste apolitieke (quote:Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef bleiblei het volgende:
(wat overigens weer de andere zwarte kant van de tegenwoordige tijd is. Ene kant ligt bij een boe jankend in een hoekje terwijl de andere kant veilig vanachter een schermpje de meest beschamende zooi over anderen uitspuugt).
Zoiets inderdaadquote:
Nou, mijn vrouw zei vrijdag al gelijk (er vanuitgaande dat er niets fysieks heeft plaatsgevonden) hoe het zou zijn geweest als het een cameraman en een artieste waren geweest. En die trekt die kaart niet snel...quote:Op zondag 12 mei 2024 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.
Behalve dan weer als je een Isralisch delegatielid was, dan mocht blijkbaar alles dit jaar. En dan als Bambie het nog een keer in de pers gooit er pas iemand uitgooien. Walgelijk corrupte bende met je Isralische hoofdsponsor en die kutsmeersels. Er werd gisteren ook bijna geen tas aangepakt van die meukquote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.
#believeallwomenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Ik denk zelf echt dat dat laatste D er bij is gezegd omdat je weet dat er anders meteen een miljoen keer op X staat dat hij een vrouw heeft gemept of aangerand ofzo. Dus even de nadruk op niet aangeraakt.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:00 schreef europapa het volgende:
[..]
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.
Toch zijn er een aantal punten die mijn beeld ondersteunen (al is niks zeker):
(A) Nadat vrijdag het nieuws naar buiten kwam, verscheen al snel het bericht in de Zweedse media dat er een "cameravrouw" betrokken was.
(B) Cornald Maas heeft laten ontvallen dat Joost een mobiel naar beneden heeft (willen) drukken.
(C) Dat aspect ontbreekt in de officile verklaring van AVROTROS.
(D) De AVROTROS neemt niet voor niets in hun verklaring iets op over 'fysiek aanraken'.
Je vergeet de politie die zei dat het niet fysiek was.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:00 schreef europapa het volgende:
[..]
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.
Toch zijn er een aantal punten die mijn beeld ondersteunen (al is niks zeker):
(A) Nadat vrijdag het nieuws naar buiten kwam, verscheen al snel het bericht in de Zweedse media dat er een "cameravrouw" betrokken was.
(B) Cornald Maas heeft laten ontvallen dat Joost een mobiel naar beneden heeft (willen) drukken.
(C) Dat aspect ontbreekt in de officile verklaring van AVROTROS.
(D) De AVROTROS neemt niet voor niets in hun verklaring iets op over 'fysiek aanraken'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |