Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Israėl gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Lol nee, het gaat hier echt om achtergronden en onderbuik gevoelens. Kleine voedingen, propoganda en bepaalde invloeden. Dat zonder feiten de schuld al ergens werd gelegd zegt in ieder geval best wat. Ik zag ook dat julie antisemieten zijn, masr wel dat dit alles is gevoed door antisemitische achtergronden, achtergronden die niks meer met kritiek te maken maar puur gebaseerd waren op zwartmakerij. En die basis is waar mijn irritatie ligt, en nu niet zozeer wat Jan of Piet van Fok! nu van het beleid vinden. Daar ligt wat mij betreft een zichtbaar en constanteerbaar verschil.
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Oh je vind er maar wat van, maar je komt even binnenvallen om je mening te geven over een onderwerp waar je niks van weet en de context je ook compleet ontgaat.
Dit dus. Niet iedereen die daar woont en/of meevecht is jood.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Israėl gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaat
Het is vooral praten tegen de muur.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Israėl gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Estat Catalą | FCB | Visca Catalunya Independent!
Uit Aftonbladetquote:Source: Female photographer cut after incident with Joost Klein
MALMÖ/STOCKHOLM. Joost Klein is being investigated for unlawful threats after being accused of acting violently towards a female photographer during Eurovision.
The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information.
- There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says a source with very good insight. The Netherlands' disqualified Eurovision artist Joost Klein, 26, is still suspected of illegal threats.
This after an incident that allegedly occurred backstage in the middle of the live semi-final with a multi-million audience from all over Europe. According to Aftonbladet's information, it is a young female photographer in the production who ended up in some type of confrontation with Joost Klein.
- She has been offered help and support, as I understand it, she is quite devastated by the incident, says a source with very good insight.
That an artist is disqualified after appearing for the television viewers and just before the final has never ever happened in the 68 years that the competition has existed. Never since Eurovision introduced semi-finals has an artist or participating country been disqualified between semi-finals and final.
- The EBU would not have acted as they did if they had not assessed the incident as very serious, says the source to Aftonbladet. Confrontation backstage: Camera broke
The incident must have occurred in connection with the artist leaving the stage after his performance in the first semi-final. There are several witnesses to the incident as it happened right next to the scene.
Several witnesses perceived Joost Klein as very offensive, the source states. According to Aftonbladet's experience, Joost Klein also caused the photographer's camera to break. There is no question that he was very aggressive according to several who were there, says the person.
At this time, it is not known exactly what happened between the female employee and Klein or if a crime was committed. The police have finished investigating the incident and the matter will be handed over to the prosecutor.
EBU and the Netherlands' different versions
Both the Netherlands delegation and the organizer EBU have commented on the incident.
Just hours before the grand final of the Eurovision song contest, the EBU announced that the Netherlands had been disqualified from the competition. In a statement, the EBU referred to zero tolerance for inappropriate behavior in connection with the event. And that it is about ensuring a safe working environment for all staff at the competition.
"Swedish police have investigated a complaint from a female member of the production staff following an incident that occurred after his (Joost Klein ed. note) performance in Thursday night's semi-final. While the legal process is ongoing, it would be inappropriate for him to continue in the competition," the EBU wrote in a press release.
The Dutch delegation's version of what happened is very different from the version of the event reported in the media during Eurovision week. The answer: "Joost did not touch the photographer"
The Dutch television company Avrotros has confirmed the information that it is a confrontation with a female photographer. However, they believe that there was no physical confrontation.
- When Joost stepped off the stage, a photographer was waiting, he asked her repeatedly not to film him, but she continued. Then he made a threatening gesture towards the camera, without actually touching her, said Taco Zimmerman, director of the Dutch television company Avrotros.
The Netherlands' delegation has raged against the EBU's decision, saying the disqualification is disproportionate and shocking.
- We have proposed other solutions to solve this. We are very disappointed that Joost will not perform tonight and will therefore disappoint millions of fans in the Netherlands and Europe, said Taco Zimmerman before the final. Joost Klein puts the lid on
Aftonbladet met Joost Klein after the incident at the artist's hotel. But when Aftonbladet's reporter asked what happened in the arena, he did not want to give any answers.
Joost Klein has continued to put on his charms - but he was also seen at the after-party after the final. Dutch media reports that the country's delegation is traveling home without the artist on Sunday.
It is unclear when Joost Klein will be questioned again and if there is any police reason why the artist is said to be staying in Malmö.
Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokkenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:46 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Probeerde meer de zogenaamde "ZeRo ToLeRaNcE" policy te benadrukken.
Zo zero tolerance is het blijkbaar allemaal niet ---> meten met twee maten. Anders waren er meerdere landen dan alleen Joost eruit geflikkerd.
Nou dan zullen we jou de komende tijd maar elke keer vragen als expert op het vlak van EBU reglementen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Er gingen eerder al verhalen dat Joost "Next time i'll hit you" gezegd zou hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:33 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook wel van mening dat een doodsbedreiging oid anders is dan bijvoorbeeld ' Cut that', wanner iemand je filmt waar daar al eerdere problemen over ontstaan zijn?
Ik vermoed dat het iets contractueels is en ze daarmee wachten tot ze vogelvrij kunnen klagen in hun eigen landen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokken
Dat de EBU zo bepalend is en een dubbele standard hanteert en niemand wat doet is ook wel apart
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.quote:
Och jee, nou mogen we ook al niet over Joost Klein praten in het Joost Klein topic. Het is toch wat.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
pleur toch op joh met die joost klein propaganda
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratiequote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vervelend, al die mensen die je hier verder nooit ziet die menen precies te weten wat er is gebeurd en waarom het allemaal de fout van Joost is.
Dat blijkt wel door je gebrek aan kennis over rechten van beeldmateriaalquote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:34 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Daarom had ik hartstikke fair gevonden als ook Israėl en Griekenland eruit waren geflikkerd en was het "Ach Joost, idioot dat je bent" geweest, dan hadden we die bullshit discussie over antisemitisme nooit gehad.
Ze weten te vertellend dat the woman was cut maar ook that they don’t know exactly what happened.quote:
Maar we weten nog steeds niet wat de reactie eigenlijk was. Vind je elke reactie, hoe onschuldig ook, ongepast en daarom reden voor uitsluiting?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratie
ik heb meer dan genoeg begrip voor Joost en als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen. Dat doet niet af aan het feit dat een artiest vaak even moet slikken, ook al is aan iedereen backstage gevraagd om niks te doen, doet iemand 't wel dan nog is het aan het gevolg van Joost om er iets mee te doen.
Joost is net vol adrenaline van het podium gekomen dus er is veel begrip voor een matige emotionele reactie, alleen ook die reactie is niet per se acceptabel. Zeker als die medewerker in een organisatie werkt waar intimidatie nooit geaccepteerd wordt. Foutje van Joost en de gevolgen zijn gigantisch, dat voelt oneerlijk en is het misschien ook, hij had (in dat geval) beter moeten weten. En hij had betere begeleiding verdiend
Ik bezoedel niemand, ik toon gewoon wat de grootste krant van Zweden aan het publiek meldt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.quote:
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
Mwa, ik ga ervan uit de EBU weet dat ze juridisch hiermee weg kunnen komen door de getekende contracten met de artiesten waarbij ze akkoord zijn gegaan met hun voorwaarden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.
Wanneer dat wel zo was dan had ik wellicht nu een strafblad gehad.
Wat nou als dat het niet is?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |