Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokkenquote:Op zondag 12 mei 2024 18:46 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Probeerde meer de zogenaamde "ZeRo ToLeRaNcE" policy te benadrukken.
Zo zero tolerance is het blijkbaar allemaal niet ---> meten met twee maten. Anders waren er meerdere landen dan alleen Joost eruit geflikkerd.
Nou dan zullen we jou de komende tijd maar elke keer vragen als expert op het vlak van EBU reglementen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Er gingen eerder al verhalen dat Joost "Next time i'll hit you" gezegd zou hebben.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:33 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Maar jij bent toch ook wel van mening dat een doodsbedreiging oid anders is dan bijvoorbeeld ' Cut that', wanner iemand je filmt waar daar al eerdere problemen over ontstaan zijn?
Ik vermoed dat het iets contractueels is en ze daarmee wachten tot ze vogelvrij kunnen klagen in hun eigen landen.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:52 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er niet meer mensen hun bek lostrokken
Dat de EBU zo bepalend is en een dubbele standard hanteert en niemand wat doet is ook wel apart
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.quote:
Och jee, nou mogen we ook al niet over Joost Klein praten in het Joost Klein topic. Het is toch wat.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:56 schreef klaasweetalles het volgende:
pleur toch op joh met die joost klein propaganda
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratiequote:Op zondag 12 mei 2024 18:44 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Vervelend, al die mensen die je hier verder nooit ziet die menen precies te weten wat er is gebeurd en waarom het allemaal de fout van Joost is.
Dat blijkt wel door je gebrek aan kennis over rechten van beeldmateriaalquote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet er meer van dan jij schijnbaar, het was totaal niet moeilijk om even te checken dat die kots-beweging een gaap was. Die persoonlijke aanvallen van je maken het niet beter.
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:34 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Daarom had ik hartstikke fair gevonden als ook Israël en Griekenland eruit waren geflikkerd en was het "Ach Joost, idioot dat je bent" geweest, dan hadden we die bullshit discussie over antisemitisme nooit gehad.
Ze weten te vertellend dat the woman was cut maar ook that they don’t know exactly what happened.quote:
Maar we weten nog steeds niet wat de reactie eigenlijk was. Vind je elke reactie, hoe onschuldig ook, ongepast en daarom reden voor uitsluiting?quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ken net zoals iedereen hier hetzelfde verhaal en of ik wel of geen actief ESF poster ben doet totaal niet ter zaken. Ik heb begrip voor je frustratie
ik heb meer dan genoeg begrip voor Joost en als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen. Dat doet niet af aan het feit dat een artiest vaak even moet slikken, ook al is aan iedereen backstage gevraagd om niks te doen, doet iemand 't wel dan nog is het aan het gevolg van Joost om er iets mee te doen.
Joost is net vol adrenaline van het podium gekomen dus er is veel begrip voor een matige emotionele reactie, alleen ook die reactie is niet per se acceptabel. Zeker als die medewerker in een organisatie werkt waar intimidatie nooit geaccepteerd wordt. Foutje van Joost en de gevolgen zijn gigantisch, dat voelt oneerlijk en is het misschien ook, hij had (in dat geval) beter moeten weten. En hij had betere begeleiding verdiend
Ik bezoedel niemand, ik toon gewoon wat de grootste krant van Zweden aan het publiek meldt.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.quote:
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".quote:Op zondag 12 mei 2024 18:57 schreef Za het volgende:
[..]
Aftonbladet publiceerde eerder dat Joost een vrouw fysiek had aangevallen.
Volgens de politie en EBU heeft hij niemand aangeraakt.
Misschien moet je deze onzin verwijderen, waarom zou je een landgenoot bezoedelen met deze leugens.
Mwa, ik ga ervan uit de EBU weet dat ze juridisch hiermee weg kunnen komen door de getekende contracten met de artiesten waarbij ze akkoord zijn gegaan met hun voorwaarden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als detective moet ik zeggen dat zo de rechtsgang niet werkt.
Wanneer dat wel zo was dan had ik wellicht nu een strafblad gehad.
Wat nou als dat het niet is?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Dat kan inderdaad ook prima. Want ik ben ook kritisch op het beleid van dat land. Maar er werden wel degelijk met vingers gewezen zonder dat er maar iets bekend was, enkel op basis van afkomst werd iemand neergezet als iets wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Daardoor had het dus niks met kritiek op het land te maken, al lang niet meer Andersom werkt het net zo goed dat je niet alle kritiek als niet antisemitisch neer kan zetten.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zelfs dat hoeft niet antisemitisch te zijn. Je kunt tegen de oorlog zijn zonder joden te haten. Het is vermoeiend dat elk geluid tegen Israël gelijkgesteld wordt aan antisemitisme. Maargoed, ik denk dat dit best off-topic gaat
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:03 schreef Em31 het volgende:
Het ging toch over bedreigingen, ook in het politierapport?
Ik heb nu al zoveel posts laten plaatsen over antisemitisme, kan het nu weer over Joost Klein gaan?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook prima. Want ik ben ook kritisch op het beleid van dat land. Maar er werden wel degelijk met vingers gewezen zonder dat er maar iets bekend was, enkel op basis van afkomst werd iemand neergezet als iets wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Daardoor had het dus niks met kritiek op het land te maken, al lang niet meer Andersom werkt het net zo goed dat je niet alle kritiek als niet antisemitisch neer kan zetten.
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Ik zie geen link en de vertaling is ondeugdelijk. "Was cut". Please.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.
Het is maar een vaag verhaal, zeker aangezien de politie alleen maar gesproken heeft over unlawful threats. Een camera vernielen lijkt me ’destruction’.
Daarbij, als de situatie echt zo dreigend was, waarom mocht hij wel op de afterparty komen?
Op het moment dat de situatie zo serieus is dat er een aanklacht bij de politie ligt ga je diegene toch niet bij je medewerkers rond laten banjeren? Ik snap echt niet waarom hij welkom was op de (officiële) afterparty maar gediskwalificeerd is omdat iemand zich in zijn omgeving onveilig voelde. Dat rijmt toch niet met elkaar?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Catalunya. het volgende:
Het lijkt mij enorm sterk dat policor organisaties en personen als de AVROTROS en zelfs Cornald Maas hun vingers aan Joost zouden branden als hij echt wat verschrikkelijks geflikt heeft. Anders hadden ze hem als een baksteen laten vallen om hun eigen gezichten niet te verliezen.
Dat zegt ook wel iets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |