Ik heb nu al zoveel posts laten plaatsen over antisemitisme, kan het nu weer over Joost Klein gaan?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:04 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad ook prima. Want ik ben ook kritisch op het beleid van dat land. Maar er werden wel degelijk met vingers gewezen zonder dat er maar iets bekend was, enkel op basis van afkomst werd iemand neergezet als iets wat het uiteindelijk niet bleek te zijn. Daardoor had het dus niks met kritiek op het land te maken, al lang niet meer Andersom werkt het net zo goed dat je niet alle kritiek als niet antisemitisch neer kan zetten.
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Camera broke”. Ja dat vermoeden sprak ik gisteren ook al uit. Zoiets moet het haast wel zijn. Anders ga je niet diskwalificeren.
Ik zie geen link en de vertaling is ondeugdelijk. "Was cut". Please.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:00 schreef Momo het volgende:
[..]
Is gewoon de publicatie uit de Zweedse telegraaf. Mag dus gewoon blijven staan, is geen Yvonne Coldeweijer ofzo. Dit zou wel het beeld zijn van de "andere kant".
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:05 schreef chratnox het volgende:
[..]
Deze zelfde krant had toch gezegd dat hij geweld oid tegen een vrouw had gebruikt? Ik weet niet wat de waarheid is, maar ik kan me niet voorstellen dat Avrotros er moedwillig om zou liegen. Avrotros heeft zelf gezegd dat ze veel in gesprek zijn geweest met EBU, niet alleen met Joost Klein.
Het is maar een vaag verhaal, zeker aangezien de politie alleen maar gesproken heeft over unlawful threats. Een camera vernielen lijkt me ’destruction’.
Daarbij, als de situatie echt zo dreigend was, waarom mocht hij wel op de afterparty komen?
Op het moment dat de situatie zo serieus is dat er een aanklacht bij de politie ligt ga je diegene toch niet bij je medewerkers rond laten banjeren? Ik snap echt niet waarom hij welkom was op de (officile) afterparty maar gediskwalificeerd is omdat iemand zich in zijn omgeving onveilig voelde. Dat rijmt toch niet met elkaar?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Catalunya. het volgende:
Het lijkt mij enorm sterk dat policor organisaties en personen als de AVROTROS en zelfs Cornald Maas hun vingers aan Joost zouden branden als hij echt wat verschrikkelijks geflikt heeft. Anders hadden ze hem als een baksteen laten vallen om hun eigen gezichten niet te verliezen.
Dat zegt ook wel iets.
Ja, of de dame schrok van de reactie en liet dr telefoon/camera op de grond vallen. Of weet ik veel wat, het blijft op deze manier speculatie.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De AT heeft gezegd dat hij die mevrouw niet heeft aangeraakt. Dat zegt strikt genomen niets over haar spullen natuurlijk.
Nee, de dame is gewaarschuwd. Schijnbaar heeft zij hem vaker lastig gevallen, volgens Tubantia in ieder geval.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame.
Er was wel gewaarschuwd. En uiteraard, toch blijft het frappant dat degenen die er het fijne van af weten toch achter Joost blijven staan..quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.
Dan is zo’n besluit toch in ieder geval een stuk grijzer dan zo evident belachelijk als de AT schetst.
Gaat gewoon de grootste ESF hit van deze editie wordenquote:
Nee en volgens mij zei ik dat al met 'als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen'quote:Op zondag 12 mei 2024 18:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar we weten nog steeds niet wat de reactie eigenlijk was. Vind je elke reactie, hoe onschuldig ook, ongepast en daarom reden voor uitsluiting?
Die had ik gemist, dank je.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nee en volgens mij zei ik dat al met 'als het verhaal van AT klopt dan valt er bijzonder weinig begrip voor de DQ op te brengen'
die dame werd juist eerder aangegeven dat ze niet mocht filmen, daar zijn toen na die 1e keer met haar afspraken over gemaakt, dan doet ze het een 2e keer weer, logisch dat je dan boos wordt als ze zelfs dan na herhaaldelijk verzoek van joost door blijft gaan.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar goed tel het even op wat er in de media heeft gestaan of gezegd is. Klein is al eerder gewaarschuwd na een incident met dezelfde dame. De dame in kwestie zit er doorheen. Er is mogelijk een camera gesneuveld maar zeer waarschijnlijk in ieder geval weggeduwd.
Dan is zo’n besluit toch in ieder geval een stuk grijzer dan zo evident belachelijk als de AT schetst.
Je hebt de vrouw gesproken? Niemand weet hoe het met de vrouw gaat.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daar komen we misschien wel nooit achter. Die beelden zullen nooit het daglicht zien en binnen een paar weken zullen ze vanuit Zweden bevestigen dat er geen vervolging wordt ingezet (en dan bloedt dat dood vanuit die kant, tenzij die graftak het er niet mee eens is, maar dat zou mij verbazen).quote:Op zondag 12 mei 2024 19:14 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Er was wel gewaarschuwd. En uiteraard, toch blijft het frappant dat degenen die er het fijne van af weten toch achter Joost blijven staan..
Dit blijft denk ik een heel grijs verhaal totdat alle feiten op tafel zijn gekomen, en dat gaat helaas nog even duren heb ik het vermoeden.
Ik verwijs u naar het stukje uit aftonbladet eerder in dit topic.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:20 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Je hebt de vrouw gesproken? Niemand weet hoe het met de vrouw gaat.
Zeer veel aannames die niet uit officile verklaringen komen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De dame in kwestie is blijkbaar ook meerdere keren gevraagd om niet te filmen, maar dat laat je dan wel weer weg.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.quote:
Ik zie wel die 52 nu staanquote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.
Hoe kan dat.
Sta ik lekker voor lul met m'n tweet als iemand het gaat checken.
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Inderdaad als cornald Maas zich zo durft uit te spreken dan zegt dat wel genoeg. De avrotros net zo goed. Zij zouden de eersten zijn die hun handen van Joost af zouden trekken mocht hij toch iets hebben gedaan wat niet kan om hun straatje schoon te vegen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:07 schreef Catalunya. het volgende:
Het lijkt mij enorm sterk dat policor organisaties en personen als de AVROTROS en zelfs Cornald Maas hun vingers aan Joost zouden branden als hij echt wat verschrikkelijks geflikt heeft. Anders hadden ze hem als een baksteen laten vallen om hun eigen gezichten niet te verliezen.
Dat zegt ook wel iets.
Ja dat. Wat ik echt heel goed snap dat er was afgesproken dat ie niet gefilmd wordt als hij van het podium af komt terwijl hij net heeft staan huilen. Prima afspraak, logisch ook. Je ziet van andere artiesten ook nooit hoe ze van het podium komen toch. Hoezo zou dat van hem dan wel moeten. En zeker als er al meerdere keren was gevraagd (en afgesproken) het niet te doen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:23 schreef Em31 het volgende:
[..]
De dame in kwestie is blijkbaar ook meerdere keren gevraagd om niet te filmen, maar dat laat je dan wel weer weg.
Ik heb geen idee maar het ziet er wel vrolijk uitquote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit zijn wel beelden van eerder in de Euroclub, die had gisteren volgens mij wat anders aan.
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…quote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.
Het meest waarschijnlijke (maar wel speculatie) lijkt me op basis van puur die info dat Joost schreeuwde en zij in paniek haar telefoon liet vallen of achteruit deinsde en op iemand botste ofzo.
Hier ook! Stond op 49.300.000, ik druk op play en daarna sprong de teller op 52.000.000.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Huh. Ik keek op Spotify en daad stond vanmorgen 49 miljoen en 300K nog wat. Dus zeker weten dat ie vanavond de 50 ging halen. Ik keek net en toen stond er 52.26x.xxx (xjes weet ik niet meer. Duizend procent zeker. Dus ik tweeten. Kijk ik net nog eens, staat ie weer op die 49 miljoen driehonderdduizend nog wat.
Hoe kan dat.
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…
Deze gast bracht vrijdag trouwens naar buiten dat Joost iemand geslagen had, wat toen door de hele buitenlandse media over werd genomen en uren in de lucht is blijven hangen. Dat blijft toch ook bizar.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De schrijver van het artikel bevestigde op Twitter dat hij nergens heeft gesproken over fysiek contact.
Het meest waarschijnlijke (maar wel speculatie) lijkt me op basis van puur die info dat Joost schreeuwde en zij in paniek haar telefoon liet vallen of achteruit deinsde en op iemand botste ofzo.
Grotere hit worden dan Arcadequote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
Joost gaat een Snapje doen en een wereldhit krijgen.
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja dat. Wat ik echt heel goed snap dat er was afgesproken dat ie niet gefilmd wordt als hij van het podium af komt terwijl hij net heeft staan huilen. Prima afspraak, logisch ook. Je ziet van andere artiesten ook nooit hoe ze van het podium komen toch. Hoezo zou dat van hem dan wel moeten. En zeker als er al meerdere keren was gevraagd (en afgesproken) het niet te doen.
er zit wat onduidelijkheid in spotifyquote:Op zondag 12 mei 2024 19:25 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoe kan dat.
Nee alles om hem ergens op te kunnen pakkenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.
Hij zei wel “ik geloof iets van” en zei dat hij niet wist wat voor camera, “maar volgens mij een iphone”.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft gisteren gezegd dat Klein een telefoontje naar beneden geduwd zou hebben…
Nee is nee, en nee moet voldoende zijn. Ongeacht of een vrouw of man dit zegt.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppen
Smerige spelletjes en een totaal gebrek aan respect,
quote:
Dank jullie voor het checken, dat is beter voor m'n gemoed.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Nizno het volgende:
[..]
er zit wat onduidelijkheid in spotify
als ik het nummer aanklik krijg ik
[ afbeelding ]
maar klik ik op de artiest is het
[ afbeelding ]
Het erge is nog om dan de boel op te blazen omdat iemand je geconfronteerd wordt met de gevolgen van je eigen wangedrag. Pleuris generatie, en het helpt ook nog eens niet dat je in een doorgeslagen land als Zweden bent.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:33 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ja goed juist ook dat dat duidelijk is besproken , hij heeft een paar keer moeten zeggen dat ze moet stoppen
Smerige spelletjes en een totaal gebrek aan respect,
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:30 schreef Mandy040986 het volgende:
[..]
Da’s geen fysiek contact met een persoon h, dat weet jij toch ook wel.
Groter dan ABBAquote:
Maar verzint zo’n man dat zelf dan? Je mag aannemen dat als hij dat zegt op beeld bij de (inter)nationale pers hij dat op z’n minst gehoord heeft en geprobeerd te verifiren m.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hij zei wel “ik geloof iets van” en zei dat hij niet wist wat voor camera, “maar volgens mij een iphone”.
Het was tijdens wat hij zei volgens mij best duidelijk dat hij het ook niet wist
Ah zo. Dan heb ik je verkeerd begrepen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.
Ja, maar geen pak rammel zoals dat eerst gesteld werd.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees dit nu pas, never mindquote:Op zondag 12 mei 2024 19:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Dat scenario past dus binnen de verklaring van de AT en is daarmee een stukje aannnemelijker.
Niet door mij in ieder geval.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Ja, maar geen pak rammel zoals dat eerst gesteld werd.
stond al in vorig topic en hier boven ook alquote:Op zondag 12 mei 2024 19:41 schreef luxerobots het volgende:
Appie, de man in het vogelpak reageert...
https://www.nu.nl/308416/(...)-naar-ebu.html#nujij
Ja, I know, had het niet over jou, moest beter mijn woorden kiezenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet door mij in ieder geval.
Overigens meldt de telegraaf nu ook dat er een camera gesneuveld zou zijn (op gezag van Aftobbladet) https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.quote:
Qua zang klonk hij heel zachtjes en binnensmonds moet ik zeggen, dat was mijn enige puntje van kritiek aan zijn optreden. Klonk meer als spoken word dan echt zingen.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.
Alles klopte donderdag
Heb jij enig idee wat ze bedoelen met "cut"? Ik neem aan dat je het originele artikel in het Zweeds gelezen hebt en weet hoe je het beter kan vertalen?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:22 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik verwijs u naar het stukje uit aftonbladet eerder in dit topic.
Dat bedoelde je met 'een of andere mafklapper die zijn handen niet kon thuis houden' natuurlijk heleml niet.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Niet door mij in ieder geval.
Overigens meldt de telegraaf nu ook dat er een camera gesneuveld zou zijn (op gezag van Aftobbladet) https://www.telegraaf.nl/(...)mera-van-vrouw-kapot
Ik vond het optreden vrij zwak. Maar hij scoort gewoon enorm hoog in de gunfactor, wat ie doet op het podium (excl. Zang) en de stapel dubbele lagen in het ogenschijnlijk oppervlakkige partynummer.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:46 schreef Catalunya. het volgende:
[..]
Qua zang klonk hij heel zachtjes en binnensmonds moet ik zeggen, dat was mijn enige puntje van kritiek aan zijn optreden. Klonk meer als sponken word dan echt zingen.
Vooral bij het stukje "blijf hier tot ik doodga" merkte ik dat vooral, moet je even terugluisteren als je dat wil.
Verder ruimschoots gecompenseerd met zijn totale performance, uiteraard.
Misschien dat hij met een iets betere versie dan de halve finale iets meer jurypunten had gepakt, maar met pak em beet 60 jurypunten ga je het niet redden wat de winst betreft.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:44 schreef Michie_ het volgende:
[..]
Ik ben steeds meer overtuigd dat Joost een serieuze kans gehad zou hebben.
Alles klopte donderdag
Jep. En Joost heeft het dus in alle gevallen aan zichzelf te danken.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:42 schreef kilon het volgende:
Misschien klopt de mix van de verhalen wel:
- Geen fysieke confrontatie: Joost heeft haar niet aangeraakt, maar wel de mobiel weggeduwt.
- Camera broke: Cameravrouw heeft haar mobiel niet goed vast en die valt door het gebaar van Joost op de grond. Een mobiel kan dan heel snel stuk gaan.
Dat die vrouw een 'cut' zou hebben strookt helemaal niet met de verklaring van AVROTROS maar er is ook geen bewijs dat als ze al een schram heeft, of dit door toedoen van Joost zou zijn. Misschien wel, misschien niet. Dat valt niet te bewijzen tenzij je DNA onderzoek wil doen en dat is niet aan de orde natuurlijk.
De beste oplossing was dan geweest een publiek excuus en de schade aan de mobiel verhalen op Joost. Maar ja.
Goed omschreven. Precies dit verwacht ik ook.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Jep. En Joost heeft het dus in alle gevallen aan zichzelf te danken.
Ik denk dat we kunnen stellen dat (1) Joost een beweging heeft gemaakt richting de vrouw en (2) haar camera/mobiel daarbij is gevallen.
Ik denk dat de EBU het door (2) zwaar heeft opgepakt, omdat er dus een fysieke component is.
Als Joost degene is geweest die het mobieltje uit haar handen heeft gedrukt, is hij fysiek agressief geweest.
Als zij het mobieltje heeft laten vallen als (schrik)reactie op de beweging van Joost, is dat de beweging die als 'fysiek dreigend' kan worden ervaren. Dat kun je ook zien als uithaal richting haar.
AVROTROS framet dat als "Joost heeft de cameravrouw niet fysiek aangeraakt" en probeert het voorval daarmee af te zwakken. Ook omdat ze daar een groot (financieel) belang bij hebben.
Maar de conclusie is: Joost had zichzelf niet in deze situatie moeten brengen.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:46 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heb jij enig idee wat ze bedoelen met "cut"? Ik neem aan dat je het originele artikel in het Zweeds gelezen hebt en weet hoe je het beter kan vertalen?
Google translatequote:Kvinnan r skrrad efter hndelsen och har erbjudits std efter incidenten med Klein, enligt Aftonbladets uppgifter.
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:quote:The woman is cut after the incident and has been offered support after the incident with Klein, according to Aftonbladet's information.
quote:Synoniemen voor gesneden
in stukken gesneden, bang, opgewonden, opgewonden, eng, bang; bezorgd, nerveus, trillen, wankel
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoegquote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen stellen dat (1) Joost een beweging heeft gemaakt richting de vrouw en (2) haar camera/mobiel daarbij is gevallen.
Ik denk dat de EBU het door (2) zwaar heeft opgepakt, omdat er dus een fysieke component is.
Als Joost degene is geweest die het mobieltje uit haar handen heeft gedrukt, is hij fysiek agressief geweest.
Als zij het mobieltje heeft laten vallen als (schrik)reactie op de beweging van Joost, is dat de beweging die als 'fysiek dreigend' kan worden ervaren. Dat kun je ook zien als uithaal richting haar.
AVROTROS framet dat als "Joost heeft de cameravrouw niet fysiek aangeraakt" en probeert het voorval daarmee af te zwakken. Ook omdat ze daar een groot (financieel) belang bij hebben.
Och jeetje. Ze is bang....quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se
[..]
Chatgpt zegt dit:quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:
[..]
De Zweedse politie heeft ook in haar statement gezegd dat er geen fysiek contact is geweest, dat is niet alleen avrotros. Ik weet niet of het terecht is of niet, maar het is ook geen zekerheid dat het echt zo erg was als de EBU het maakt. Net als Avrotros zijn zij belanghebbendequote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Wauw.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef europapa het volgende:
[..]
Het woord vanuit een landelijke omroep die er zelf bij was tegen het woord van een getuigen die anoniem zou willen blijven in een verhaal tegen een roddelkrantje. Tsja.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoeg
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Nee is nee geldt cht niet als je een man bent he?
Doorgaan met filmen als hij al twee keer duidelijk heeft gezegd dat hij dat niet wil en dan de zielige kaart trekken als het fout gaatquote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Och jeetje. Ze is bang....
Als iedereen die bang is na een aanvaring met een ander aangifte gaat doen, hebben we aan 6miljard politieagenten nog niet genoeg.
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Dadi scoorde ook een kneiter van een hit ondanks dat het festival gecanceld werd en IJsland daardoor met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de overwinning door de neus is geboord.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:50 schreef Keyos het volgende:
[..]
Misschien dat hij met een iets betere versie dan de halve finale iets meer jurypunten had gepakt, maar met pak em beet 60 jurypunten ga je het niet redden wat de winst betreft.
Daarbij had hij denk ik geen landslide bij de televote gehad zoals Karrija, wat tevens onmogelijk was door het polletjes gekaap van Isral sympathisanten. Plaats vijf was hem wel geweest + een klassieker waar we het jaren later nog over konden hebben. Gelukkig kan dat laatste nog steeds.
Dit dus, en als de genders andersom waren geweest durf ik eigenlijk wel te zeggen dat de fotograaf een probleem had en niet de artiest.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Dat is toch hilarisch dat dit aangedragen wordt door @trein2000 als argument dat die vrouw iets vreselijks aangedaan is?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef kilon het volgende:
[..]
Chatgpt zegt dit:
"De vrouw is geschrokken na het incident en heeft volgens de informatie van Aftonbladet ondersteuning aangeboden gekregen na het incident met Klein."
Klinkt logischer
Zij was ook gewaarschuwd dat ze niet mocht filmen volgens AVROTROS.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.
Dan dien je gewoon een klacht in.
Ik reageer op de stelligheid in dat bericht waar volledig voorbij wordt gegaan imho aan dat het afgesproken was en nee is nee.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.
“Scared” ?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Knutknuttsson het volgende:
Skrrad betekent geschrokken. Niet gewond of zoiets
oeh ze was dus opgewonden? gewoon horny dus?quote:Op zondag 12 mei 2024 19:52 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[..]
Google translate
[..]
Dan rossen we het magische woordje ervan (skrrad) door synonymer.se icm google translate:
[..]
Een klacht hoeft nog niet te leiden tot aangifte. Over diskwalificatie volgens de EBU regels zou je dan nog een discussie kunnen hebben, maar er zijn tal van andere oplossingen te bedenken zoals AVROTROS ook heeft aangeboden.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan nog heb je van een ander zijn spullen af te blijven. Zeker als je al gewaarschuwd bent.
Dan dien je gewoon een klacht in.
Neequote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
quote:Op zondag 12 mei 2024 19:55 schreef Greys het volgende:
Ik vind dit wel een aardige.
Disclaimer: mits het zo ging als in statement AvroTros en als er getuigen en misschien beelden zijn lijkt het me stug dat ze voor hem liegen. Anders waren ze nu niet zo woedend en ging er geen klacht naar de EBU.
[ x ]
Als we Maan in deze situatie hadden gehad met een mannelijke cameraman was ze de keizerin van het festival geworden en met 300 punten verschil er met de winst vandaar gegaan 😝quote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.
Oh eens hoor. Ik doelde meer op de man/vrouw generalisatie. Wilde voorkomen dat het een discussie met ‘ja maar als het een vrouw was was het anders’ werd. Excuus als ik je verkeerd begrepen heb.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik reageer op de stelligheid in dat bericht waar volledig voorbij wordt gegaan imho aan dat het afgesproken was en nee is nee.
Van andere deelnemers zijn er toch ook geen beelden van als ze van het podium komen? Lied klaar, emo outro klaar, camera uit of op de volgende deelnemer. Ik heb nog nooit iemand zwetend of jankend van het podium zien komen dus geen enkele reden dat van hem wl te filmen. Vind ik dan.
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:53 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Ik mis bewijs , Aannames staan hier al genoeg
Dat is helaas het gevolg (of de oorzaak?) van de wereldwijde polarisatie helaas, zelfs de grootste apolitieke (quote:Op zondag 12 mei 2024 19:58 schreef bleiblei het volgende:
(wat overigens weer de andere zwarte kant van de tegenwoordige tijd is. Ene kant ligt bij een boe jankend in een hoekje terwijl de andere kant veilig vanachter een schermpje de meest beschamende zooi over anderen uitspuugt).
Zoiets inderdaadquote:
Nou, mijn vrouw zei vrijdag al gelijk (er vanuitgaande dat er niets fysieks heeft plaatsgevonden) hoe het zou zijn geweest als het een cameraman en een artieste waren geweest. En die trekt die kaart niet snel...quote:Op zondag 12 mei 2024 19:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook die generalisatie is nergens voor nodig.
Behalve dan weer als je een Isralisch delegatielid was, dan mocht blijkbaar alles dit jaar. En dan als Bambie het nog een keer in de pers gooit er pas iemand uitgooien. Walgelijk corrupte bende met je Isralische hoofdsponsor en die kutsmeersels. Er werd gisteren ook bijna geen tas aangepakt van die meukquote:Op zondag 12 mei 2024 19:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Nou ik dacht ook al steeds, moest dit eens een mannelijke cameraman zijn geweest bij een vrouwelijke deelnemer.
#believeallwomenquote:Op zondag 12 mei 2024 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Wauw.
Ik denk zelf echt dat dat laatste D er bij is gezegd omdat je weet dat er anders meteen een miljoen keer op X staat dat hij een vrouw heeft gemept of aangerand ofzo. Dus even de nadruk op niet aangeraakt.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:00 schreef europapa het volgende:
[..]
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.
Toch zijn er een aantal punten die mijn beeld ondersteunen (al is niks zeker):
(A) Nadat vrijdag het nieuws naar buiten kwam, verscheen al snel het bericht in de Zweedse media dat er een "cameravrouw" betrokken was.
(B) Cornald Maas heeft laten ontvallen dat Joost een mobiel naar beneden heeft (willen) drukken.
(C) Dat aspect ontbreekt in de officile verklaring van AVROTROS.
(D) De AVROTROS neemt niet voor niets in hun verklaring iets op over 'fysiek aanraken'.
Je vergeet de politie die zei dat het niet fysiek was.quote:Op zondag 12 mei 2024 20:00 schreef europapa het volgende:
[..]
Er is nog geen concreet bewijs. Het onderzoek loopt nog.
Toch zijn er een aantal punten die mijn beeld ondersteunen (al is niks zeker):
(A) Nadat vrijdag het nieuws naar buiten kwam, verscheen al snel het bericht in de Zweedse media dat er een "cameravrouw" betrokken was.
(B) Cornald Maas heeft laten ontvallen dat Joost een mobiel naar beneden heeft (willen) drukken.
(C) Dat aspect ontbreekt in de officile verklaring van AVROTROS.
(D) De AVROTROS neemt niet voor niets in hun verklaring iets op over 'fysiek aanraken'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |