quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Is dat nu nog ja?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Camera mee, noorderlicht fotograferen.
quote:
Vannacht weer ja.quote:
Verklaring vd AVROTROS. Zie OP. En tijdens Eenvandaag op beeld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende: [..] Ik mis informatie. Waar is dit te vinden?
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Loopt al dagen te trollen. Gewoon negeren
Wowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik mis informatie. Waar is dit te vinden?
Wat zei die?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef Verida het volgende:
De avro/tros had vanmiddag die Koops erbij moeten halen
wat een reeele kijke heeft hij erop
Screenshotje?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef viceversa het volgende:
Marketing actie van Joost op insta? Hij nodigt zijn volgers uit voor een privé kanaal om toch te stemmen.
Cornald Maas vertelt toch echt een ander verhaal net. Wat op heel veel punten ook veel logischer is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.
Ze moeten de beelden maar openbaar maken, dan is voor iedereen duidelijk wat er gebeurd is, en of de straf terecht is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus wel fysiek contact als je een telefoontje naar beneden drukt.
Nevermind. Wel uitgenodigd voor een prive kanaal, maar de berichten over het stemmen waren oud.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef viceversa het volgende:
Marketing actie van Joost op insta? Hij nodigt zijn volgers uit voor een privé kanaal om toch te stemmen.
Stonden ook allemaal mensen naar hem te kijken tijdens dat emotionele deel, walgelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Cornald Maas.
Hij zei dat Joost net klaar was met het emotionele deel van zijn nummer en dat telkens herbeleeft. Dat doet me denken aan z'n optreden op Lowlands, waarin hij Florida 2009 zingt met de Friese vlag over zich heen zodat het publiek hem niet ziet huilen. Zo naar om te bedenken dat zo'n cameravrouw hem juist op dat moment ongewenst filmt.
Volgend jaar is er weer een ESF.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Pisces29 het volgende:
Zo intens verdrietig. Nooit meer terug te draaien voor Joost.
Ja mega irritantquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Cornald Maas.
Hij zei dat Joost net klaar was met het emotionele deel van zijn nummer en dat telkens herbeleeft. Dat doet me denken aan z'n optreden op Lowlands, waarin hij Florida 2009 zingt met de Friese vlag over zich heen zodat het publiek hem niet ziet huilen. Zo naar om te bedenken dat zo'n cameravrouw hem juist op dat moment ongewenst filmt.
Ikea spullen hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Net een dreigende beweging gemaakt naar mijn Kallax kast.
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt? En als zo’n Cornald Maas dan zegt dat Klein iets heeft weggeduwd dan werpt dat toch gewoon een ander licht op de zaak?quote:
Ik vrees alleen dat hij dan weer op een zelfde soort wijze lastig gevallen gaat worden, en dat er dan weer dit soort bullshit gebeurt, zeker als Israel wintquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgend jaar - als we gaan- Joost nog een keer. Dat is het minste dat ze kunnen doen.
Gewoon weer Joost sturen. Als Israël organiseert ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat is de kans dat we volgend jaar niet meer mee doen en dat we ons land ons terug gaan trekken van het songfestival na aanleiding hiervan? Ik zou het meer dan terecht vinden.
Ik heb de mol gevonden..............het is Israel!!! Al mijn punten op Israel (pun intended)!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:08 schreef Legoblokje het volgende:
Dus, even samenvattend:
- Een cameravrouw geeft meermaals geen gehoor aan het verzoek om niet te filmen en vindt het vervolgens vreemd dat er reactie op komt
- Dit is, ondanks bevestiging dat er niets fysieks is gebeurd, blijkbaar zo gigantisch bedreigend dat het tot een DSQ moet leiden
- Dit terwijl het ESF inmiddels bijna 70 jaar bestaat, en een DSQ tijdens het evenement nu voor het eerst voorkomt, wat impliceert dat er in die ~70 jaar nog nooit iets soortgelijks is gebeurd
- Dit terwijl de Israëlische delegatie aantoonbaar andere delegaties heeft lopen treiteren en provoceren, en hier niet tegen wordt opgetreden ondanks klachten van meerdere delegaties van andere deelnemende landen
- Dit terwijl er fake applaus onder de Israëlische performance gemonteerd wordt waar de zaal in werkelijkheid loopt te joelen en te boe-roepen
- Dit terwijl Nederland in de running order op nummer 5 vóór Israël wordt gezet, wat een totaal onlogische plek is voor het meest populaire nummer van het jaar wat ongetwijfeld heel hoog in de televoting zou eindigen
- Dit terwijl het ESF door een Israëlisch bedrijf gesponsord wordt
Allemaal toeval...?
Boycot knäckebrödquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
#boytcottIKEA
#boycottVolvo
#boycottSpotify
#boycottH&M
Een camera wegduwen of dreigen weg te duwen na het meermaals schenden van de afspraak hem niet te filmen wegens emotioneel moment, valt niet onder mishandeling en bedreiging van een vrouwelijke medewerker.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Nizno het volgende:
indien er idd geen proces gaat volgen omdat er niets te vervolgen was
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt? En als zo’n Cornald Maas dan zegt dat Klein iets heeft weggeduwd dan werpt dat toch gewoon een ander licht op de zaak?
Als het goed is heeft de cameravrouw beelden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef nostra het volgende:
Maar er is dus níemand in die hele zaal die beelden heeft of het heeft gezien en iets daarover vertelt? De aanwezigen die zeg maar artikelen schrijven over de Harkelijkense dwergpoedel van Amalia die in de paleistuin heeft gepoept?
Ik ook niet. En ook niet dreigend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.
Nou, klaarblijkelijk niet. En waarom zou je dat niet geloven? Voor mij is het verdriet om mijn ouders nog net zo rauw als de dag waarop ze onverwacht stierven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.
Ligt eraan of het een ruimte is waar het normaal is om te filmen. Joost bepaalt natuurlijk niet de regels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.
Zeker.. het zijn kutjes met vermoedelijk een dubbele agendaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ikea spullen hebbenBen je Zwerver ofzo
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaarZo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
en die zullen dan wel gedeeld worden met de politie en logischerwijs niet met het publiek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het goed is heeft de cameravrouw beelden?
Er was klaarblijkelijk een afspraak dat er niet zou worden gefilmd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt eraan of het een ruimte is waar het normaal is om te filmen. Joost bepaalt natuurlijk niet de regels.
De rouw verdwijnt, maar de pijn zal altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.
Joost lijkt me ook wel een moeilijk persoon. Als het een ruimte is waar gefilmd mag worden, moet je dat als artiest ook maar accepteren.
De verklaring was een dreigende beweging naar de camera. Nog minder dan een mobiel wegduwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Stepperoller het volgende:
Cornald zegt juist dat hij het ook niet precies weet, want hij was er niet bij. Dus beetje absurd om daar meer waarde aan te hechtend dan de verklaring van AvroTros en de Zweedse politie.
Zal ze na dit debacle wel verkopen aan de hoogste biederquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en die zullen dan wel gedeeld worden met de politie en logischerwijs niet met het publiek.
De afspraken waren dat Joost op dat moment niet gefilmd zou worden. Zie verklaring AVROTROS in de OP.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt eraan of het een ruimte is waar het normaal is om te filmen. Joost bepaalt natuurlijk niet de regels.
Er was afgesproken hem niet te filmen na het optreden. Dat was een regel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, klaarblijkelijk niet. En waarom zou je dat niet geloven? Voor mij is het verdriet om mijn ouders nog net zo rauw als de dag waarop ze onverwacht stierven.
sterker die vrouw zou niet eens in gesprek willen om het goed te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Evenstar het volgende:
Ik was even buiten in de tuin bezig, maar lees en zie nu alles over de redenen. Holy moly, dat kan toch niet.
... dus die vrouw schendt meerdere keren de grenzen van Joost en dat mag gewoon en als Joost even haar telefoon wegduwd wordt hij gediskwalificeerd en die vrouw is zeker nog wel gewoon aan het werk?
EBU denkt dat de deelnemers hun eigen goed is ofzo?
Hou eens op met dit soort geneuzelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Korenfok het volgende:
Ik herhaal, de hele hetze heeft veel weg van hunter biden laptop affaire, of de Biden zit aan kinderen etc trol acties.
Nou ja, hij kon nog wel eens erg enerverend worden.quote:
Ik heb een ruitje van een Volvo ingeslagen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Zojuist een zak Zweedse balletjes in de kliko getiefd.
Dat is de interpretatie van de AvroTros natuurlijk. Vraag een is of die afspraak überhaupt zo gemaakt is. Vraag twee is of de cameravrouw in kwestie die afspraak ook kende.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Arizona het volgende:
[..]
De afspraken waren dat Joost op dat moment niet gefilmd zou worden. Zie verklaring AVROTROS in de OP.
* kijkt in paniek naar buitenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb een ruitje van een Volvo ingeslagen.
Ja zero tolerance voor onacceptabel gedrag richting hun personeelsleden maar blijkbaar niet voor onacceptabel gedrag richting de artiesten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Evenstar het volgende:
Ik was even buiten in de tuin bezig, maar lees en zie nu alles over de redenen. Holy moly, dat kan toch niet.
... dus die vrouw schendt meerdere keren de grenzen van Joost en dat mag gewoon en als Joost even haar telefoon wegduwd wordt hij gediskwalificeerd en die vrouw is zeker nog wel gewoon aan het werk?
Maar waarom continu die aparte regels voor Joost en met wie is dat dan afgesproken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef viceversa het volgende:
[..]
Er was afgesproken hem niet te filmen na het optreden. Dat was een regel.
Dus je kan er nog steeds plotseling van in huilen uitbarsten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, klaarblijkelijk niet. En waarom zou je dat niet geloven? Voor mij is het verdriet om mijn ouders nog net zo rauw als de dag waarop ze onverwacht stierven.
en dan heeft hij nog niet eens haar telefoon echt weggeduwd, maar een "dreigende beweging" gemaakt richting de cameraquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Evenstar het volgende:
Het ESF is géén politiek evenement. Ik herhaal; Het ESF is een politiek evenementquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Puzzie het volgende:
Frankrijk had vanmiddag ook een statement gemaakt op het podium ,'United by music'
Mag niet van de EBU .
Maar zelfs als zij niks van die afspraak weet zou nee goed genoeg moeten zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Maar zelfs als dat zo is heeft hij natuurlijk niet fysiek te worden.
Dan dien je een klacht in. Of is Klein God in hoogst eigen persoon ofzo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja ja zo’n vrouw mag koste wat kost doordrammen en filmen. Jaaaaa.
Waarom niet? Als beide partijen die afspraken onderschrijven, is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waarom continu die aparte regels voor Joost en met wie is dat dan afgesproken?
Ik hoop hoop hoop dat we Joost weer sturen. Its only right. En dan een extreem verzoenend nummer maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon weer Joost sturen. Als Israël organiseert ook.
Dat is het verschil hier inderdaad. Een omissie in het contract, herstellen voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zero tolerance voor onacceptabel gedrag richting hun personeelsleden maar blijkbaar niet voor onacceptabel gedrag richting de artiesten.
Nikkie had gewoon moeten zeggen jullie zoeken het maar uit. Ik geef geen punten meer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef RipCity het volgende:
Nikkie weer met haar veilige statement. Zal waarsch gewoon zelfde zeggen als bij de rehearsal
Of ze is doodsbang voor Joost na die aanvaring.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
sterker die vrouw zou niet eens in gesprek willen om het goed te maken.
Dit alleen al maakt dat ik denk, dat er opzet in het spel is vanuit die vrouw.
tja, het antwoord zal dan zijn dat er niemand zich bedreigd voelde door dit statementquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Puzzie het volgende:
Frankrijk had vanmiddag ook een statement gemaakt op het podium ,'United by music'
Mag niet van de EBU .
Welke aparte regels heb je het nog meer over?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar waarom continu die aparte regels voor Joost en met wie is dat dan afgesproken?
... ook dat nog, dat had ik niet gelezen. Zucht. Dit kan echt niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Korenfok het volgende:
[..]
sterker die vrouw zou niet eens in gesprek willen om het goed te maken.
Dit alleen al maakt dat ik denk, dat er opzet in het spel is vanuit die vrouw.
Nederland doet niet mee en gedoodverfde favoriet Kroatië wint. Geen reet aan.quote:
En nu staan dus de extra verzoeken niet te filmen en die 'stuitende' misdraging op film.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef viceversa het volgende:
Geneuzel, het is precies wat er gebeurt. Heel extreem rechts vandaag en gisteren nee joost is antisemiet... heel terrecht.quote:
Ik ga even op zoek naar een Saab, brb!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik heb een ruitje van een Volvo ingeslagen.
Daar zou ik nog niet zeker van zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nederland doet niet mee en gedoodverfde favoriet Kroatië wint. Geen reet aan.
Waarom? Je doet mee aan een tv show. Dan is het nogal logisch dat er gefilmd wordt. Die mevrouw werkt waarschijnlijk ook gewoon in opdrachtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Maar zelfs als zij niks van die afspraak weet zou nee goed genoeg moeten zijn.
Jezus wat triest dit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van de AvroTros natuurlijk. Vraag een is of die afspraak überhaupt zo gemaakt is. Vraag twee is of de cameravrouw in kwestie die afspraak ook kende.
Die komt echt met NIKS. Jammer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef RipCity het volgende:
Nikkie weer met haar veilige statement. Zal waarsch gewoon zelfde zeggen als bij de rehearsal
de zweden liggen trillend en bevend op hun MALM-bedden hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Of ze is doodsbang voor Joost na die aanvaring.
En daar heb je ook een bron van?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef viceversa het volgende:
[..]
Ze zijn er net binnen, ophoepelen dan maar weer. Dat landje was al dubbel tijdens 40-45, ophoepelen met hun muggen en hypocriet gedoe.quote:
AVROTROS meneer zei dat in 1Vandaagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Evenstar het volgende:
[..]
... ook dat nog, dat had ik niet gelezen. Zucht. Dit kan echt niet.
What the actual fuck is een dreigende beweging? Kopstoot? Wegduw? Keel doorsnijden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Verida het volgende:
[..]
en dan heeft hij nog niet eens haar telefoon echt weggeduwd, maar een "dreigende beweging" gemaakt richting de camera
Nee je moet niet meer willen deelnemen volgend jaar. Dat is nu het enige statement wat je nog kan maken. Je terugtrekken als land.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef StellaClark het volgende:
[..]
Ik hoop hoop hoop dat we Joost weer sturen. Its only right. En dan een extreem verzoenend nummer maken.
Natuurlijk, we kunnen boos zijn op de EBU en dingen boycotten of annuleren. Of bekijk het van de andere kant, en we zeggen met zijn allen dat we nog eenmaal alles op alles gaan zetten om Joost zijn droom te laten verwezenlijken.
Als hij nog een net zo goed nummer maakt, wint hij volgend jaar geheid.
Nederland moet zich gewoon terugtrekken van Eurovisie voor de komende tijd tot er een grondige herziening plaatsvindt van de statuten. Als het verhaal zoals we dat nu begrijpen correct is in ieder geval.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Nikkie had gewoon moeten zeggen jullie zoeken het maar uit. Ik geef geen punten meer.
Geeft wel aan hoeveel waarde we aan jouw woord hoeven te hechten, als je afspraak geen afspraak vindt...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Je doet mee aan een tv show. Dan is het nogal logisch dat er gefilmd wordt. Die mevrouw werkt waarschijnlijk ook gewoon in opdracht
nee ik vind dat niet, want ik ben er niet bij en ken alleen de informatie die naar buiten wordt gebracht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt? En als zo’n Cornald Maas dan zegt dat Klein iets heeft weggeduwd dan werpt dat toch gewoon een ander licht op de zaak?
Het ging toch om de EBU? Wat niks met de Zweedse nationaliteit van doen heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Vraag 1 kunnen wij niet definitief beantwoorden, maar waarom zou de AVROTROS er over liegen? Feit is wel dat er van Joost als enige geen na-de-opname-filmpjes gemaakt zijn tijdens de eerdere sessies. Punt 2 zou een fout van de organisatie zijn, als die cameravrouw niet op de hoogte was van de gemaakte afspraken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is de interpretatie van de AvroTros natuurlijk. Vraag een is of die afspraak überhaupt zo gemaakt is. Vraag twee is of de cameravrouw in kwestie die afspraak ook kende.
Omdat je mensen respecteert?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarom? Je doet mee aan een tv show. Dan is het nogal logisch dat er gefilmd wordt. Die mevrouw werkt waarschijnlijk ook gewoon in opdracht
Die mis ik bij jou sowiesoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Heb je ook nog inhoudelijk argumenten?
Zo kwetsbaar ken ik jou niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Pisces29 het volgende:
Zo intens verdrietig. Nooit meer terug te draaien voor Joost.
Ja. Mijn broertje zei op een bepaald moment dat het traumatisch is geweest. Toen viel voor mij het kwartje: het is een trauma, een gebeurtenis die zo schokkend is dat je in bepaalde emoties blijft steken. En ik was ouder dan Joost, stond al steviger in m'n schoenen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus je kan er nog steeds plotseling van in huilen uitbarsten?
is verder niet gezegd, het vermoeden bestaat dat hij een beweging heeft gemaakt waarmee hij die telefoon uit haar hand wilde slaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef Evenstar het volgende:
[..]
What the actual fuck is een dreigende beweging? Kopstoot? Wegduw? Keel doorsnijden?
Worden niet gediskwalificeerd big 5quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef Puzzie het volgende:
Mag niet van de EBU .
Is het een rode?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef R-woud93 het volgende:
Zojuist mijn middelvinger opgestoken naar een Volvo V60 die hier in de straat staat geparkeerd.
Dat zal ze leren!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef R-woud93 het volgende:
Zojuist mijn middelvinger opgestoken naar een Volvo V60 die hier in de straat staat geparkeerd.
Doet dat EBU daadwerkelijk pijn dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Nee je moet niet meer willen deelnemen volgend jaar. Dat is nu het enige statement wat je nog kan maken. Je terugtrekken als land.
Dat is een Chinees he?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ben trots op je.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef R-woud93 het volgende:
Eens eens niet meer deelnemen aan dit gezeik. Alleen ik acht de kans enorm klein dat ze daadwerkelijk als Nederland zijnde de stekker eruit trekken. Die smeken straks weer aan de benen van het ebu om mee te mogen doen helaas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Nederland moet zich gewoon terugtrekken van Eurovisie voor de komende tijd tot er een grondige herziening plaatsvindt van de statuten. Als het verhaal zoals we dat nu begrijpen correct is in ieder geval.
Oh is op1 niet livequote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Uur oud nieuws bedoel je en heeft geen invloed meer op vanavond.
stel he, dan is de rest eigenlijk al kansloosquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Gewoon weer Joost sturen. Als Israël organiseert ook.
Kan. Het hangt er wat mij betreft echt vanaf wat Joost liever wil. Ik denk dat als hij zegt "ik wil nog een keer" dat dat zwaarder weegt dan elk ander principe.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Nee je moet niet meer willen deelnemen volgend jaar. Dat is nu het enige statement wat je nog kan maken. Je terugtrekken als land.
Nee, de tv-show is op een ander moment. Je doet mee aan een show, waar je voorbereidingen voor hebt, en filmmomenten. En dit hoorde daar niet automatisch bij. Als je 's ochtends toezegt dat je bij Op1 die avond aanschuift komt er ook geen camera je de hele dag filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Frankrijk licht nog dichterbij dan Leeuwardenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef Scrummie het volgende:
Dat Europaparty pleintje staat nog niet echt vol he.
Stukje Ford, Stukje Frans, oud zweeds design en de rest Chineesquote:
Is op te lossen door het like systeem tijdelijk uit te zetten.quote:
Hé wat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:35 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geeft wel aan hoeveel waarde we aan jouw woord hoeven te hechten, als je afspraak geen afspraak vindt...
Snap echt niet dat ze dat door laten gaan. Denk dat je weinig fans gaat vinden die nog zin hebben in zoiets.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef Scrummie het volgende:
Dat Europaparty pleintje staat nog niet echt vol he.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef RipCity het volgende:
Envelopje cash uit israel voor camera dame
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:24 schreef 3rr0r het volgende:
De persoon waar Joost mot mee had is een Russische pion, bedoeld om Nederland te saboteren.
[ afbeelding ]
Als ik daar zou wonen zou ik wel gaan, beetje vreten en zuipen lekker man.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snap echt niet dat ze dat door laten gaan. Denk dat je weinig fans gaat vinden die nog zin hebben in zoiets.
Ligt daar het probleem ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Coco het volgende:
[..]
Is op te lossen door het like systeem tijdelijk uit te zetten.
Ja, dat hadden ze echt moeten annuleren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Snap echt niet dat ze dat door laten gaan. Denk dat je weinig fans gaat vinden die nog zin hebben in zoiets.
Ik denkende Joost er nu ook wel helemaal klaar mee is. En stel hij zou willen en ze trekken zich niet eruit dan zal hij weer moeten meedoen aan die interne selectie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef StellaClark het volgende:
[..]
Kan. Het hangt er wat mij betreft echt vanaf wat Joost liever wil. Ik denk dat als hij zegt "ik wil nog een keer" dat dat zwaarder weegt dan elk ander principe.
En wat staat daar in dat halve Hongaars?quote:
Cornald Maas heeft dat gezegd. Dat is natuurlijk geen sluitend bewijs. Maar wel een stuk aannemelijker naar mijn smaak dan dat de EBU wegens niets zou diskwalificeren (iets dat nog nooit gebeurd is!).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:36 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vraag 1 kunnen wij niet definitief beantwoorden, maar waarom zou de AVROTROS er over liegen? Feit is wel dat er van Joost als enige geen na-de-opname-filmpjes gemaakt zijn tijdens de eerdere sessies. Punt 2 zou een fout van de organisatie zijn, als die cameravrouw niet op de hoogte was van de gemaakte afspraken.
Er is nog geen bewijs geleverd dat hij fysiek is geweest.
Ik ga volgende week naar Zweden op vakantiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:37 schreef R-woud93 het volgende:
Oh, oké.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Onafhankelijke informatie van Cornald
Wat ik mis is of steeds dezelfde cameravrouw Joost aan het treiteren was, en ondanks dat hij haar heel duidelijk heeft gemaakt dat hij niet wil dat zij hem filmt hem alsnog filmt. Of wist ze hier niet van en kwam het voor haar uit de lucht vallen dat hij haar aanviel. Hij was ook de laatste act, dus misschien dat ze juist de opluchting wilde filmen van het afronden van de halve finale?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Cornald Maas.
Zelfs boven de 18 jaar je ouders verliezen is ingrijpend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. Mijn broertje zei op een bepaald moment dat het traumatisch is geweest. Toen viel voor mij het kwartje: het is een trauma, een gebeurtenis die zo schokkend is dat je in bepaalde emoties blijft steken. En ik was ouder dan Joost, stond al steviger in m'n schoenen.
Sterkte makker.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik ga volgende week naar Zweden op vakantie
Straks zijn de advertenties nog opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:39 schreef nostra het volgende:
Joost redt de viewcounts van Fok in ieder geval wel.
er is een afspraakquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Daarom staat het er ook in het Engels. Hij gaat geen punten uitreiken, voelt niet goed nu.quote:
Cornald was vast getuige inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft dat gezegd. Dat is natuurlijk geen sluitend bewijs. Maar wel een stuk aannemelijker naar mijn smaak dan dat de EBU wegens niets zou diskwalificeren (iets dat nog nooit gebeurd is!).
Ik kan geen Volendammers meer zien of sturen.quote:
Daar ben ik ook bang voor. Slappe hap.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef HenkjeNL2 het volgende:
[..]
Eens eens niet meer deelnemen aan dit gezeik. Alleen ik acht de kans enorm klein dat ze daadwerkelijk als Nederland zijnde de stekker eruit trekken. Die smeken straks weer aan de benen van het ebu om mee te mogen doen helaas.
Daar zit toch geen schot in.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Staat er überhaupt nog iemand bij de formatieonderhandelingen te posten?
#vriendenpeoplequote:
Nee, per direct uit NATO zetten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Evenstar het volgende:
Doe eens lief tegen Zweden die kunnen hier toch niks aan doen joh
Die hoopt gewoon dat de storm over een paar weken wat is gaan liggen en dán zegt 'ie er wel wat over.quote:EBU-directeur reageert op diskwalificatie
"Ik hoop dat mensen begrijpen dat als er een politieonderzoek loopt, het belangrijk is dat ik niet vooruitloop op de uitkomst ervan", zegt Noel Curran, de algemeen directeur van de EBU tegen de Zweedse omroep SVT. "Wanneer er sprake is van ongepast gedrag dat in strijd is met de regels van de EBU, dan moet de organisatie actie ondernemen."
Volgens mij ben ik al de hele tijd heel inhoudelijk maar ik zal het nog een keertje uitleggen.quote:
Welmoed ook. Nam het net voor Joost op. Hij gaf als eerste zijn grens aan en daar werd/wordt niets mee gedaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef VoMy het volgende:
Jezus wat een mongolentafel bij Op1. Alleen Knoops en Fikse zien het nog een beetje helder. De rest trekt er van alles bij dat er amper toe doet.
Het staat er ook in het Engels Hans.quote:
Bepaal jij niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind dit bs, als je niet gefilmd wil worden tijdens of na je act omdat het te emotioneel voor je is, wat kan niks mis mee, maar dan sta je op de verkeerde plek.
Waarom blijf je negeren dat de Zweedse politie heeft gezegd dat er geen sprake was van fysiek geweld? Dat is mi momenteel de betrouwbaarste bron, want zij hebben het incident onderzocht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cornald Maas heeft dat gezegd. Dat is natuurlijk geen sluitend bewijs. Maar wel een stuk aannemelijker naar mijn smaak dan dat de EBU wegens niets zou diskwalificeren (iets dat nog nooit gebeurd is!).
datzelfde statement is door de politie daar ook gegevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
- Volgens het statement van de AT heeft Klein geen fysiek contact gehad met de dame in kwestie.
Ik hoop dat je eraan kan werken. Want het is ook niets om het trauma en het verdriet je hele leven met je mee te zeulen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja. Mijn broertje zei op een bepaald moment dat het traumatisch is geweest. Toen viel voor mij het kwartje: het is een trauma, een gebeurtenis die zo schokkend is dat je in bepaalde emoties blijft steken. En ik was ouder dan Joost, stond al steviger in m'n schoenen.
Dit moet gewoon het laatste jaar zijn dat Nederland mee heeft gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Die hoopt gewoon dat de storm over een paar weken wat is gaan liggen en dán zegt 'ie er wel wat over.
Hoeveel jaar gevangenisstraf moet dit worden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik al de hele tijd heel inhoudelijk maar ik zal het nog een keertje uitleggen.
- Volgens het statement van de AT heeft Klein geen fysiek contact gehad met de dame in kwestie.
- Volgens Cornald Maas heeft Klein een telefoontje weggeduwd omdat daarmee gefilmd zou zijn.
Dat is strikt genomen niet in tegenspraak met elkaar (je kunt immers een telefoontje vastpakken en de eigenaar daarbij niet aanraken). Het zou wel verklaren waarom de EBU er zo fors in vliegt. Dat heet namelijk gewoon geweld.
Wss iets in de trant van "Oh ja, sorry, was overtrokken, excuses, welgemeend en zo, en nu over naar de volgende editie", indien AVROTROS gelijk heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Die hoopt gewoon dat de storm over een paar weken wat is gaan liggen en dán zegt 'ie er wel wat over.
Echt slappe hap hoor anders hadden ze wel voor mekaar gekregen dat je toch mee mocht doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Slappe hap.
We moeten niet vooruitlopen op de zaken. Laten we hem diskwalificerenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee de EBU, en zie het fucking resultaat.quote:
Nee hoor.quote:
Waarom zou de EBU het incident beter in kaart hebben dan de Zweedse politie? Alsof de Zweedse politie zo'n conclusie trekt terwijl het niet uit te sluiten is dat er toch sprake was van fysiek geweld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik al de hele tijd heel inhoudelijk maar ik zal het nog een keertje uitleggen.
- Volgens Cornald Maas heeft Klein een telefoontje weggeduwd omdat daarmee gefilmd zou zijn.
Dat is strikt genomen niet in tegenspraak met elkaar (je kunt immers een telefoontje vastpakken en de eigenaar daarbij niet aanraken). Het zou wel verklaren waarom de EBU er zo fors in vliegt. Dat heet namelijk gewoon geweld.
Ah ja inderdaad. En die tuthola die vond dat Joost moest zingen als zij deed dan gebeurde dit niet. DAAR GAAT HET NIET OM.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Welmoed ook. Nam het net voor Joost op. Hij gaf als eerste zijn grens aan en daar werd/wordt niets mee gedaan
Nederland is daar lang niet principieel genoeg voor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit moet gewoon het laatste jaar zijn dat Nederland mee heeft gedaan.
Was te verwachten, schuilen achter politieonderzoekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Strani het volgende:
[..]
Hij had van te voren aangegeven dat hij alleen als hij net van het podium afkwam, niet gefilmd wilde wordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind dit bs, als je niet gefilmd wil worden tijdens of na je act omdat het te emotioneel voor je is, wat kan niks mis mee, maar dan sta je op de verkeerde plek.
Ik weet zeker dat je dat gelijk in hebt ja, helaas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:44 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Nederland is daar lang niet principieel genoeg voor.
Op dit moment heeeeel groot dat dit ons laatste inzending was aan de EBU deugers. Maar het zou me ook niets verwonderen dat 'we' er gewoon weer zijn 'met ons vlaggetje' alsof er niets meer gebeurd is. Ook dat is Nederland....helaas...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat is de kans dat we volgend jaar niet meer mee doen en dat we ons land ons terug gaan trekken van het songfestival na aanleiding hiervan? Ik zou het meer dan terecht vinden.
We richten gewoon ons eigen ESF op met blackjack en hookers.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dit moet gewoon het laatste jaar zijn dat Nederland mee heeft gedaan.
Zou ook gerespecteerd moeten worden maar dankzij die kut insta generatie moet alles maar vastgelegd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:44 schreef Verida het volgende:
[..]
Hij had van te voren aangegeven dat hij alleen als hij net van het podium afkwam, niet gefilmd wilde worden
Dat is zijn goed recht lijkt mij,
De rest van de tijd mag en kan hij gewoon gefilmd worden, alleen op dat ene moment even niet.
Hij heeft dat niet ter plekke verzonnen, maar van te voren aangegeven.
Een commissie voor iets dat nog nooit gebeurd is. Knoops is gek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef kilon het volgende:
Knoops is wel scherp. AVROTROS had juridisch beter moeten handelen en de EBU had een commissie moeten hebben voor dergelijke situaties.
Geweldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je geweld even definiëren?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De overige posts waarin je erop gewezen wordt dat de politie een ander beeld geeft negeer je even heel strategisch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:44 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Geweld is elke kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen of zaken.
De heer trein verliest zich nog wel eens in dit soort dingen. Heeft ook de betekenis van geweld even opgezocht op Google.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geweld
Zweedse politie: Er is geen sprake van geweld
Trein: ER IS GEWELD GEBRUIKTTZZZ
Sorry hoor, maar iets 100x herhalen, maakt het niet waar, of meer geloofwaardig.
Dan nog moet je bij jezelf nagaan, dat is misschien de meest bekeken positie op de wereld, als je stoppen dan doorslaan als mensen om wat voor reden wel filmen dat je beter thuis kan blijven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:44 schreef Verida het volgende:
[..]
Hij had van te voren aangegeven dat hij alleen als hij net van het podium afkwam, niet gefilmd wilde worden
Dat is zijn goed recht lijkt mij,
De rest van de tijd mag en kan hij gewoon gefilmd worden, alleen op dat ene moment even niet.
Hij heeft dat niet ter plekke verzonnen, maar van te voren aangegeven.
Het is Op1, wat verwacht je danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef VoMy het volgende:
Jezus wat een mongolentafel bij Op1. Alleen Knoops en Fikse zien het nog een beetje helder. De rest trekt er van alles bij dat er amper toe doet.
Ik vind het bijzonder kwalijk om zo'n ongefundeerde beschuldiging te blijven spammen die haaks staat op de verklaring van de Zweedse politie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Geweld
Zweedse politie: Er is geen sprake van geweld
Trein: ER IS GEWELD GEBRUIKTTZZZ
Sorry hoor, maar iets 100x herhalen, maakt het niet waar, of meer geloofwaardig.
Het schepte, waarschijnlijk expres, een beeld van #metoo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk hoe erg de nadruk gelegd is dat het ging om een vrouwelijke medewerker, dat is toch totaal niet relevant deze? Het is een medewerker van het EBU. Door telkens te benadrukken dat het om een vrouw ging deden ze heel erg hun best de publieke opinie te sturen.
De stoppen zijn niet doorgeslagen. Hij heeft twee keer netjes gevraagd of ze wilde stoppen met filmen, en toen een beweging gemaakt om haar opzij te duwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dan nog moet je bij jezelf nagaan, dat is misschien de meest bekeken positie op de wereld, als je stoppen dan doorslaan als mensen om wat voor reden wel filmen dat je beter thuis kan blijven.
In wat voor bochten jullie jezelf wringen om een dreigement naar een simpele cameravrouw te verantwoorden... wow.
Suomiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:46 schreef DutchSuomiFan1992 het volgende:
[..]
De vertaling staat eronder.
En dan is de manier waarop nog van belang. Ik kan jouw telefoontje zachtjes wegduwen omdat je in mijn gezicht staat te filmen. Maar ik kan ook naar je toe lopen en hem hardhandig wegduwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee hoor, zou geen probleem moeten zijn als daar afspraken over zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat duwen verzin je er ter plekke bij om het te downplayen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:47 schreef Verida het volgende:
[..]
De stoppen zijn niet doorgeslagen. Hij heeft twee keer netjes gevraagd of ze wilde stoppen met filmen, en toen een beweging gemaakt om haar opzij te duwen.
Meer niet, ik zie dat niet als stoppen die doorslaan.
Het EBU heeft een veel groter juridisch team en een groter budget.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef kilon het volgende:
Knoops is wel scherp. AVROTROS had juridisch beter moeten handelen en de EBU had een commissie moeten hebben voor dergelijke situaties.
Hij heeft de telefoon niet weggeduwdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan is de manier waarop nog van belang. Ik kan jouw telefoontje zachtjes wegduwen omdat je in mijn gezicht staat te filmen. Maar ik kan ook naar je toe lopen en hem hardhandig wegduwen.
Topshowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:48 schreef Evangelion het volgende:
Nog iets meer dan een uur![]()
Heel benieuwd naar het commentaar
Volgens Cornald Maas wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:48 schreef Verida het volgende:
[..]
Hij heeft de telefoon niet weggeduwd
niet zachtjes en ook niet hard
hij heeft dat hele ding niet aangeraakt
Doe normaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Geneuzel, het is precies wat er gebeurt. Heel extreem rechts vandaag en gisteren nee joost is antisemiet... heel terrecht.
30 verschillende verhalen worden constant herhaald, en maar chaos creeeren van users, wie nooit in deze topics kwamen.
Maar goed.... toeval van bestaat natuurlijk.
plus die vrouw wilde dus geen goed maak gesprek, en dus bewust iemands droom kapot maakt. Wat voor een antisociale bitch ben je dan?
Welk ander beeld precies? Iets als het wegduwen van een telefoontje hoeft nog geen strafbaar feit op te leveren. Dus de politie kan daar niet zo veel mee. Vind ik niet doorslaggevend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De overige posts waarin je erop gewezen wordt dat de politie een ander beeld geeft negeer je even heel strategisch?
een beweging dan om de telefoon uit haar handen te slaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:47 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat duwen verzin je er ter plekke bij om het te downplayen?
Deze man maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Strani het volgende:
Uit quote: "Ik hoop dat mensen begrijpen dat als er een politieonderzoek loopt, het belangrijk is dat ik niet vooruitloop op de uitkomst ervan"
Zal toch niet, heb dat debiele kippenlied gelukkig ook nooit meer gehoord.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Stoorzendert het volgende:
Ik mag toch hopen dat de NL-radio de winnaar niet tot in den treuren op de radio gaat draaien?
Dat is heel erg Zweeds. Het is een mooi land, maar slaat af en toe door op dit gebied.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk hoe erg de nadruk gelegd is dat het ging om een vrouwelijke medewerker, dat is toch totaal niet relevant deze? Het is een medewerker van het EBU. Door telkens te benadrukken dat het om een vrouw ging deden ze heel erg hun best de publieke opinie te sturen.
Probeert z'n hachje te redden, gok ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan dien je een klacht in. Of is Klein God in hoogst eigen persoon ofzo?
Ik denk op dit moment heeeel groot. Maar het zal me niets verwonderen dat de boosheid over dit deug debacle wel is gezakt en 'we' gewoon weer 'met ons vlaggetje' vooraan staan heurrr...zo is Nederland helaas ook....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Haha EBU wtfquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
Zelfs de EU-vlag mag niet naar binnen, waarschijnlijk omdat ie Joost Klein-blauw is.
[ x ]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk ander beeld precies? Iets als het wegduwen van een telefoontje hoeft nog geen strafbaar feit op te leveren. Dus de politie kan daar niet zo veel mee. Vind ik niet doorslaggevend.
Dat een prominente medewerker van de AvroTros, waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat hij weet waar hij over praat, die iets zo specifiek omschrijft gewoon even terzijde geschoven wordt. Dat vind ik op mijn beurt wel erg strategisch.
En nu?quote:Het incident gebeurde volgens de politie tijdens de voorronde van het songfestival op donderdagavond. Er is volgens de politie geen sprake van een fysieke confrontatie.
Dat kan naast elkaar bestaan, je leven leiden en groot verdriet met je meedragen. Ik vind het ontroerend en knap hoe Joost dat doet. Hij ontkent het niet, hij verdringt het niet, maar hij laat het er zijn en laat daarmee aan anderen die óók een groot verdriet hebben zien dat dat oké is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat je eraan kan werken. Want het is ook niets om het trauma en het verdriet je hele leven met je mee te zeulen.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:46 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder kwalijk om zo'n ongefundeerde beschuldiging te blijven spammen die haaks staat op de verklaring van de Zweedse politie.
Zo hier heeft trein2000 niet van terug.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Moira het volgende:
[modbreak]We gaan niet alsnog speculeren of er nou wel of niet fysiek geweld is gebruikt, als door de Zweedse politie is bevestigd dat het om een verbale bedreiging ging zonder fysiek contact[/modbreak]
Laten we bij de feiten blijven, dreigende beweging.... Die vrouw heeft het duidelijk bedreigend opgevat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Verida het volgende:
e
[..]
een beweging dan om de telefoon uit haar handen te slaan
maar het was een beweging, niet daadwerkelijk gebeurd.
dus in mijn ogen geen stoppen die doorslaan
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
Zelfs de EU-vlag mag niet naar binnen, waarschijnlijk omdat ie Joost Klein-blauw is.
[ x ]
quote:'Nederlandse vlag afgepakt'
Een Nederlandse vrouw die in de rij stond om binnen te komen bij het songfestival, heeft volgens De Telegraaf een vlag moeten inleveren. Op die vlag zou "Joostice" en "Bring Joost Back" hebben gestaan.
Het afpakken van de vlag kan te maken hebben met de regels van het songfestival, die zijn aangescherpt. Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan. Alle andere (aangepaste) vlaggen zijn verboden.
Dan had ze al helemaal geen recht om te filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het privé telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een privé persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Ze mocht überhaupt niet filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Klepper272 het volgende:
Zij was gewoon vreedzaam aan het filmen...
Het klinkt als mevrouwtje die de socials voor het Eurovisie doet, die gebruiken gewoon wel telefooncameras.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het privé telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een privé persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Ik vind het wel interessant waar jouw neiging vandaan komt om per se je eigen versie van het verhaal te willen verzinnenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk ander beeld precies? Iets als het wegduwen van een telefoontje hoeft nog geen strafbaar feit op te leveren. Dus de politie kan daar niet zo veel mee. Vind ik niet doorslaggevend.
Dat een prominente medewerker van de AvroTros, waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat hij weet waar hij over praat, die iets zo specifiek omschrijft gewoon even terzijde geschoven wordt. Dat vind ik op mijn beurt wel erg strategisch.
Trein verwijst heel feitelijk naar wat Cornald Maas op beeld gezegd heeft. Dat is geen speculeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zo hier heeft trein2000 niet van terug.
Knotsgekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik begrijp dan ook gewoon zijn reactie niet echt. We leven in 2024 en iedereen is alles continu aan het streamen via de smartphone? Zeker op een happening als ESC. En als hij huilt ofzo dan krijgt vrijwel niemand dat mee, omdat op datzelfde moment duizenden andere flimpjes verspreid worden. Ik begrijp niet wat hij wil bereiken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan had ze al helemaal geen recht om te filmen.
Dacht dat Zweden toch een behoorlijk liberaal rechts volk was, maar dit komt mij over als een behoorlijk linksig deugbeleid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is heel erg Zweeds. Het is een mooi land, maar slaat af en toe door op dit gebied.
Dan hebben we alsnog het verhaal maar van 1 kant, ben geïnteresseerder in wat cameravrouw te vertellen heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Een 'privé persoon' mag daar überhaupt niet filmenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Hier een filmpje met quote van de Zweedse politiewoordvoersterquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het gaat nu over wat de Zweedse politie heeft gezegd hierover maar is daar een originele bron van? Na gisteren vertrouw ik weinig meer zonder een echte eerstehandsbron.
Denk het wel. Je wilt als event geen schadeclaim of onthouding van vergoeding van je grootste geldschieter.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef OmniRocket het volgende:
Zou marocconoil nog betrokken geweest zijn bij de beslissing van de diskwalificatie?
Omdat ie in zak in as zit? Omdat het wordt afgeraden door zijn team?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Precies, en er de woorden geweld en bedreiging er telkens bij te laten vallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef chratnox het volgende:
Dit is precies wat er mis is met de wereld van nu. Niet vooruit willen lopen is niet meer "onschuldig totdat tegendeel is bewezen", maar meteen cancellen en dan later gewoon "oopsie" zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.![]()
Op openbaar terrein. Niet in een afgeschermde studio waar afspraken gelden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Remco het volgende:
[..]
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.
Met zo'n snor is alles een dreigende beweging.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Verida het volgende:
IK zit nog een keer te kijken naar het optreden van de halve finale
hoe kun je in vredesnaam bang worden voor iemand als Joost
Alle niet-landen vlaggen zijn toch verboden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Was daarstraks te zien bij RTL Boulevard. Eerlijk gezegd keek de politiemevrouw ook een beetje van "dit gaat nergens over".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het gaat nu over wat de Zweedse politie heeft gezegd hierover maar is daar een originele bron van? Na gisteren vertrouw ik weinig meer zonder een echte eerstehandsbron.
Maar niet als je 'm tegenkomt als ie net het podium af loopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Remco het volgende:
[..]
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.
Gok ditquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven, dreigende beweging.... Die vrouw heeft het duidelijk bedreigend opgevat.
quote:
Ik denk dat die gast kapot is op dit moment. Snap ik ook heel goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |