quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Is dat nu nog ja?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Camera mee, noorderlicht fotograferen.
quote:
Vannacht weer ja.quote:
Verklaring vd AVROTROS. Zie OP. En tijdens Eenvandaag op beeld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende: [..] Ik mis informatie. Waar is dit te vinden?
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Loopt al dagen te trollen. Gewoon negeren
Wowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik mis informatie. Waar is dit te vinden?
Wat zei die?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef Verida het volgende:
De avro/tros had vanmiddag die Koops erbij moeten halen
wat een reeele kijke heeft hij erop
Screenshotje?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef viceversa het volgende:
Marketing actie van Joost op insta? Hij nodigt zijn volgers uit voor een privé kanaal om toch te stemmen.
Cornald Maas vertelt toch echt een ander verhaal net. Wat op heel veel punten ook veel logischer is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.
Ze moeten de beelden maar openbaar maken, dan is voor iedereen duidelijk wat er gebeurd is, en of de straf terecht is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Dus wel fysiek contact als je een telefoontje naar beneden drukt.
Nevermind. Wel uitgenodigd voor een prive kanaal, maar de berichten over het stemmen waren oud.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:24 schreef viceversa het volgende:
Marketing actie van Joost op insta? Hij nodigt zijn volgers uit voor een privé kanaal om toch te stemmen.
Stonden ook allemaal mensen naar hem te kijken tijdens dat emotionele deel, walgelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Cornald Maas.
Hij zei dat Joost net klaar was met het emotionele deel van zijn nummer en dat telkens herbeleeft. Dat doet me denken aan z'n optreden op Lowlands, waarin hij Florida 2009 zingt met de Friese vlag over zich heen zodat het publiek hem niet ziet huilen. Zo naar om te bedenken dat zo'n cameravrouw hem juist op dat moment ongewenst filmt.
Volgend jaar is er weer een ESF.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Pisces29 het volgende:
Zo intens verdrietig. Nooit meer terug te draaien voor Joost.
Ja mega irritantquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Waarom is zo iemand nog mod? Hij blijft hier gewoon herhaaldelijk de leugen verspreiden dat AvroTros de enige partij is die claimt dat er geen sprake is van fysiek geweld terwijl de Zweedse politie dat ook heeft verklaard.
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
Cornald Maas.
Hij zei dat Joost net klaar was met het emotionele deel van zijn nummer en dat telkens herbeleeft. Dat doet me denken aan z'n optreden op Lowlands, waarin hij Florida 2009 zingt met de Friese vlag over zich heen zodat het publiek hem niet ziet huilen. Zo naar om te bedenken dat zo'n cameravrouw hem juist op dat moment ongewenst filmt.
Ikea spullen hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef beantherio het volgende:
[..]
Net een dreigende beweging gemaakt naar mijn Kallax kast.
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt? En als zo’n Cornald Maas dan zegt dat Klein iets heeft weggeduwd dan werpt dat toch gewoon een ander licht op de zaak?quote:
Ik vrees alleen dat hij dan weer op een zelfde soort wijze lastig gevallen gaat worden, en dat er dan weer dit soort bullshit gebeurt, zeker als Israel wintquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Volgend jaar - als we gaan- Joost nog een keer. Dat is het minste dat ze kunnen doen.
Gewoon weer Joost sturen. Als Israël organiseert ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat is de kans dat we volgend jaar niet meer mee doen en dat we ons land ons terug gaan trekken van het songfestival na aanleiding hiervan? Ik zou het meer dan terecht vinden.
Ik heb de mol gevonden..............het is Israel!!! Al mijn punten op Israel (pun intended)!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:08 schreef Legoblokje het volgende:
Dus, even samenvattend:
- Een cameravrouw geeft meermaals geen gehoor aan het verzoek om niet te filmen en vindt het vervolgens vreemd dat er reactie op komt
- Dit is, ondanks bevestiging dat er niets fysieks is gebeurd, blijkbaar zo gigantisch bedreigend dat het tot een DSQ moet leiden
- Dit terwijl het ESF inmiddels bijna 70 jaar bestaat, en een DSQ tijdens het evenement nu voor het eerst voorkomt, wat impliceert dat er in die ~70 jaar nog nooit iets soortgelijks is gebeurd
- Dit terwijl de Israëlische delegatie aantoonbaar andere delegaties heeft lopen treiteren en provoceren, en hier niet tegen wordt opgetreden ondanks klachten van meerdere delegaties van andere deelnemende landen
- Dit terwijl er fake applaus onder de Israëlische performance gemonteerd wordt waar de zaal in werkelijkheid loopt te joelen en te boe-roepen
- Dit terwijl Nederland in de running order op nummer 5 vóór Israël wordt gezet, wat een totaal onlogische plek is voor het meest populaire nummer van het jaar wat ongetwijfeld heel hoog in de televoting zou eindigen
- Dit terwijl het ESF door een Israëlisch bedrijf gesponsord wordt
Allemaal toeval...?
Boycot knäckebrödquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
#boytcottIKEA
#boycottVolvo
#boycottSpotify
#boycottH&M
Een camera wegduwen of dreigen weg te duwen na het meermaals schenden van de afspraak hem niet te filmen wegens emotioneel moment, valt niet onder mishandeling en bedreiging van een vrouwelijke medewerker.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Nizno het volgende:
indien er idd geen proces gaat volgen omdat er niets te vervolgen was
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt? En als zo’n Cornald Maas dan zegt dat Klein iets heeft weggeduwd dan werpt dat toch gewoon een ander licht op de zaak?
Als het goed is heeft de cameravrouw beelden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef nostra het volgende:
Maar er is dus níemand in die hele zaal die beelden heeft of het heeft gezien en iets daarover vertelt? De aanwezigen die zeg maar artikelen schrijven over de Harkelijkense dwergpoedel van Amalia die in de paleistuin heeft gepoept?
Ik ook niet. En ook niet dreigend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.
Nou, klaarblijkelijk niet. En waarom zou je dat niet geloven? Voor mij is het verdriet om mijn ouders nog net zo rauw als de dag waarop ze onverwacht stierven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.
Ligt eraan of het een ruimte is waar het normaal is om te filmen. Joost bepaalt natuurlijk niet de regels.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik vind een camera / telefoon wegduwen als je meerdere malen verbaal hebt aangegeven niet gefilmd te worden, nog steeds niet buitenproportioneel.
Zeker.. het zijn kutjes met vermoedelijk een dubbele agendaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vind het waarschijnlijk dat de EBU wegens een kulreden zich deze ellende op de hals haalt?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ikea spullen hebbenBen je Zwerver ofzo
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaarZo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
en die zullen dan wel gedeeld worden met de politie en logischerwijs niet met het publiek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Als het goed is heeft de cameravrouw beelden?
Er was klaarblijkelijk een afspraak dat er niet zou worden gefilmd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ligt eraan of het een ruimte is waar het normaal is om te filmen. Joost bepaalt natuurlijk niet de regels.
De rouw verdwijnt, maar de pijn zal altijd blijven bestaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de emoties wel minder worden als iets ver achter je ligt en iets al meermaals in een optreden gebruikt hebt.
Joost lijkt me ook wel een moeilijk persoon. Als het een ruimte is waar gefilmd mag worden, moet je dat als artiest ook maar accepteren.
De verklaring was een dreigende beweging naar de camera. Nog minder dan een mobiel wegduwen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Stepperoller het volgende:
Cornald zegt juist dat hij het ook niet precies weet, want hij was er niet bij. Dus beetje absurd om daar meer waarde aan te hechtend dan de verklaring van AvroTros en de Zweedse politie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |