abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_192882186
Hallo!

Mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen en het is voor het eerst dat we in een lege woning terecht komen; daarvoor hebben we altijd een gemeubileerde woning gehuurd.

We hebben allebei geen meubels en eigenlijk hebben we behalve kleding, boeken, planten, en andere onnodige zooi ook geen praktische dingen zoals bestek, borden, glazen etc.

We hebben een lijst opgesteld van dingen die we het eerst moeten aanschaffen en zijn overal aan het overwegen wat we nieuw en wat we tweedehands zouden willen kopen.

De belangrijkste dingen die we nieuw kopen zijn een wasmachine, een matras, koffie apparaat en waterkoker (gelukkig zit er al een keuken met afwasmachine in de woning).. Maar eigenlijk zijn we tot de conclusie gekomen dat we zo veel mogelijk willen beginnen met tweedehands te kopen, met name dingen zoals meubels (eettafel, stoelen, kledingkasten, boekenkasten) en servies, pannen, etc.

We willen IKEA producten zoveel mogelijk vermijden en voor massief houten meubels kiezen...

Nu ben ik best benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben toen jullie voor het eerst in een woning zonder meubels zijn getrokken. Hebben jullie alles nieuw gekocht of ook tweedehands? En wat was dan nieuw en wat niet en waarom?

Ben benieuwd!
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_192882234
Nieuw gekochte meubelen. Ja waarom, geen idee, gewoon alles nieuw
  Spellchecker donderdag 30 april 2020 @ 22:17:11 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_192882280
Toen mensen hoorden dat wij gingen samenwonen kregen we meteen van alles aangeboden. Hebben we ook bijna allemaal aangenomen. En op een later tijdstip dingen vervangen.
pi_192882299
Ja, boeiend...

[ Bericht 97% gewijzigd door Peejtur op 30-04-2020 22:54:48 ]
Nieuw is niet altijd beter.
  Spellchecker donderdag 30 april 2020 @ 22:18:32 #5
197773 crew  maily
pi_192882309
Maar het lijkt me aan de andere kant (mits je je niet per se aan een budget moet houden) heel leuk om zelf alles uit te kiezen.
pi_192882414
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet _O-
Nieuw is niet altijd beter.
pi_192882462
We hebben niet actief vrienden gevraagd of ze nog spullen konden missen, en omdat we in het buitenland wonen hebben we ook niet echt familie van wij we spullen zouden kunnen krijgen.

Ik heb nog niet voor mijn eigen interieur moeten zorgen, maar vind het nu stiekem wel super leuk om me ermee bezig te houden. Ik heb nog niet het budget om de dingen die ik mooi vind nieuw te kopen, maar vind dat websites zoals marktplaats veel mogelijkheden bieden om toch zelf een mooi interieur te kunnen samen stellen! :D

We vinden het ook oke als we niet meteen alles hebben. Het enige dat we wel snel hopen te vinden, naast een bed en kledingkasten, is een eettafel en stoelen om te zitten. Voor de rest zijn we best bereid om een poosje zonder meubels te zitten en we een beetje tijd nemen om mooie dingen te vinden!
pi_192882473
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet _O-
Jaaaa, zo denken wij er ook over! :D
pi_192882489
Bankstel zou ik nieuw kopen, je wil toch proberen of het lekker zit, ipv bij mensen langsgaan en even proefzitten.

Massieve kasten zijn loodzwaar, als je weer gaat verhuizen. En niks mis met Ikea kasten, kwa looks.

En waarom een nieuwe wasmachine? Die koop je pas als je schoolgaande kinderen hebt en dagelijks 8kg wil wassen.
.
pi_192882577
Online zoeken naar tweedehands spullen ?
pi_192882634
Ahja, mijn vriend krijgt van zijn ouders een budget om een nieuw bankstel te kopen! Haha, heel lief; mijn ouders zijn niet zo lief! :p

Waschmachine nieuw is iets persoonlijks, iets wat we ons gewoon willen gunnen. Geen idee, maar we waren het er meteen over eens dat we die nieuw wilden hebben. :) Maar ik begrijp je punt !

En ja, massief hout is inderdaad zwaar, maar ook mooi. Kledingkasten vinden we ook oke om van ikea te kopen. Massief hout willen we voor het bed en voor meubels die in de woonkamer komen te staan, gewoon omdat we het mooi vinden. We hoeven ook niet een hele woonkamer vol met boekenkasten (zoveel boeken hebben we niet), maar we willen gewoon niet zo'n standaard kallax ding in de woonkamer hebben staan.

Maar het klopt dat dat een kwestie van smaak is.
pi_192882638
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:33 schreef Enawh het volgende:
Online zoeken naar tweedehands spullen ?
Jaa, inderdaad!
pi_192882946
Ik ben ooit begonnen met een houten kastje en twee houten stoelen van opa en oma, en een foeilelijke fauteuil van hen, waar ik een grote lap stof overheen heb gedrapeerd. Pannen en servies waren van een kampeersetje dat ergens bij mijn ouders op zolder lag, bestek was een gratis setje bij een bestelling van Yves Rocher. Ik mocht de inrichting van mijn slaapkamer bij mijn ouders meenemen en verder heb ik een klaptafel, een paar driehoekige Lacktafeltjes en wat voorraadbussen enzo bij Ikea gehaald. De hele familie is zegeltjes van Zeeman gaan sparen voor gratis servies waarmee ik het melamine kampeerservies kon vervangen. Handdoeken en keukengerei enzo van opa en oma en een oudtante, iedereen had wel wat over. Later had iemand een pannenset over, volgens mij van de oma van de buren die naar het bejaardentehuis ging.
Twee eetkamerstoelen waren door de vorige bewoner achtergelaten en mijn balkonmeubels vond ik bij het grofvuil. Toen mijn opa en oma een paar jaar later naar het bejaardentehuis gingen had ik eerste keus uit keukenspullen enzo.
Dus: voornamelijk gekregen en bij elkaar gesprokkelde dingen.
pi_192883002
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:17 schreef maily het volgende:
Toen mensen hoorden dat wij gingen samenwonen kregen we meteen van alles aangeboden. Hebben we ook bijna allemaal aangenomen. En op een later tijdstip dingen vervangen.
Dit. En de rest een beetje tweedehands en nieuw bij elkaar scharrelen. Een deel pas toen ik er woonde, dat je denkt : oh, het is toch wel handig om een dunschiller te hebben. Of: ik mis een bank, en ik weet nu ongeveer hoe groot ik m wil omdat ik weet hoe de ruimte voelt.
Gewoon gaandeweg dingen aanschaffen.
Somebody that I used to know
pi_192883045
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Protip: beginnen met de gordijnen, en de rest van de huisraad en muren en dergelijke er op aanpassen :7. Gordijnen kan best lastig zijn! Als je een mooie stof vindt, kan je die als leidraad gebruiken voor de rest van het interieur.
pi_192883148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:08 schreef margaretha_01 het volgende:

We willen IKEA producten zoveel mogelijk vermijden en voor massief houten meubels kiezen...

Nu ben ik best benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben toen jullie voor het eerst in een woning zonder meubels zijn getrokken. Hebben jullie alles nieuw gekocht of ook tweedehands? En wat was dan nieuw en wat niet en waarom?

Ben benieuwd!
Mijn eerste woning was vooral ingericht met IKEA-spul. Daarna heb ik nog twee keer een verhuizing gehad waarbij ik vrij weinig meubels meenam (cq. die overleden waren bij aankomst in het nieuwe huis, tja IKEA).

Beide keren heb ik gewoon wat dingen op marktplaats bij elkaar gezocht. Maar het hangt een beetje af van wat voor een interieur je wilt: Ik woon in een nog redelijk authentiek huis uit de vorige eeuwwisseling en daar passen ouderwetse massief houten meubels goed bij. Als je modern, strak massief houten spul zoekt, is marktplaats minder handig.

En het andere punt is dat je wel even de tijd moet nemen en een aantal maanden neemt om je huis helemaal te vullen. Als er vandaag geen geschikt ladekastje op staat, staat het er misschien over 2 maanden wel op.

Afhankelijk van waar je woont, kun je ook nog best wel goed in de kringloop slagen. Bij verschillende omliggende kringlopen kijken wil ook nog wel een helpen: Hier in Utrecht hebben de kringlopen in de stad vooral de wat mindere kwaliteit meubels, terwijl 5 km verderop in Bilthoven de kringloop volstaat met de afdankertjes uit kapitale villa's.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 30 april 2020 @ 23:15:22 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192883309
Wij hebben nog steeds heel veel 2e hands spullen :D . Ik zit even te denken wat we wél nieuw hebben...

Wasmachine (nieuwe maakt minder kabaal)
Eetkamerstoelen
Tuinbank
Alle matrassen
Bureaustoel

That's it!

Verder hebben we een heel huis vól met 2e hands spullen of zelfgemaakt.

Zelfs met verbouwen kopen we veel 2e hands. Design douchebak, design wastafel. Bad en douchecabines in beide badkamers wel nieuw. Dingen waarvan de onderdelen onderhoudsgevoelig zijn kopen we wel altijd nieuw (denk kranen, deuren van douchecabines enzo).

Een aantal meubels hebben we zelfgemaakt, schommelbank en een zwevend bureau.

Ik zit ff te denken waar dit nou aan ligt. Want het is geen geldkwestie, er komt hier ruim 2x modaal binnen en we hebben geen hypotheek aan de top van ons inkomen. Onze prioriteiten liggen dan eerder in de verbeteringen van de woning zelf (we gaan nu voor een tweede keer enorm verbouwen). En ik heb ook weinig met gloednieuwe spullen. Ja, decoratie. Maar een bank van 4000 euro of zo.. voor zulke bedragen hebben we onze tuin van a tot z verbouwd :+ .
Resistance is futile.
pi_192883408
alles nieuw
  Spellchecker donderdag 30 april 2020 @ 23:22:24 #19
197773 crew  maily
pi_192883423
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben ooit begonnen met een houten kastje en twee houten stoelen van opa en oma, en een foeilelijke fauteuil van hen, waar ik een grote lap stof overheen heb gedrapeerd. Pannen en servies waren van een kampeersetje dat ergens bij mijn ouders op zolder lag, bestek was een gratis setje bij een bestelling van Yves Rocher. Ik mocht de inrichting van mijn slaapkamer bij mijn ouders meenemen en verder heb ik een klaptafel, een paar driehoekige Lacktafeltjes en wat voorraadbussen enzo bij Ikea gehaald. De hele familie is zegeltjes van Zeeman gaan sparen voor gratis servies waarmee ik het melamine kampeerservies kon vervangen. Handdoeken en keukengerei enzo van opa en oma en een oudtante, iedereen had wel wat over. Later had iemand een pannenset over, volgens mij van de oma van de buren die naar het bejaardentehuis ging.
Twee eetkamerstoelen waren door de vorige bewoner achtergelaten en mijn balkonmeubels vond ik bij het grofvuil. Toen mijn opa en oma een paar jaar later naar het bejaardentehuis gingen had ik eerste keus uit keukenspullen enzo.
Dus: voornamelijk gekregen en bij elkaar gesprokkelde dingen.
Dat vind ik zo tof .... spullen met geschiedenis ... O+
  donderdag 30 april 2020 @ 23:24:32 #20
277627 Seven.
We are Borg.
pi_192883459
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef margaretha_01 het volgende:
We hebben niet actief vrienden gevraagd of ze nog spullen konden missen, en omdat we in het buitenland wonen hebben we ook niet echt familie van wij we spullen zouden kunnen krijgen.

Ik heb nog niet voor mijn eigen interieur moeten zorgen, maar vind het nu stiekem wel super leuk om me ermee bezig te houden. Ik heb nog niet het budget om de dingen die ik mooi vind nieuw te kopen, maar vind dat websites zoals marktplaats veel mogelijkheden bieden om toch zelf een mooi interieur te kunnen samen stellen! :D

We vinden het ook oke als we niet meteen alles hebben. Het enige dat we wel snel hopen te vinden, naast een bed en kledingkasten, is een eettafel en stoelen om te zitten. Voor de rest zijn we best bereid om een poosje zonder meubels te zitten en we een beetje tijd nemen om mooie dingen te vinden!
Precies dit. Wekenlang websites afspeuren, bij die zoektocht ook steeds meer ontdekken 'wil ik nou precies' en dan iets vinden dat precies in dat plaatje past. Of juist andersom. Geen idee wat je wil en dan als je het dan ineens tegenkomt ineens weten 'dit is het!' ^O^ . Soms is zo'n vondst dusdanig leidend dat je daar de rest van je interieur weer op af gaat stemmen.

Ik vind dit proces oneindig veel meer voldoening geven dan naar de Ikea. Daar ga ik altijd naartoe met een lijstje om af te tikken, langer dan 1,5 uur spendeer ik daar nooit.
Resistance is futile.
pi_192883508
Ik heb mijn stoelen tweedehands. Waren nieuw onbetaalbaar en zijn goede kwaliteit, het eigenlijk niet uitmaakt. Mijn eettafel heb ik ook tweedehands. Dat is meer toeval, kwam iets moois tegen.
Bureaustoel is ook tweedehands, die heb ik wel laten herstofferen. Dat is een miskoop geweest. Schitterend ontwerp, maar een ergonomische stoel is fijner. Merk ik nu pas, bij volledig thuiswerken.
80% van mijn bloempotten is tweedehands. Nieuw weinig moois te vinden naar mijn smaak.

Witgoed heb ik bewust nieuw gekocht, vanwege het lagere verbruik.
  donderdag 30 april 2020 @ 23:32:02 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192883545
Een paar jaar terug las ik een oproep op FB van een man die vroeg om huisraad omdat hij samen met zijn dochter van 11 'helemaal opnieuw moest beginnen'. De toedracht werd niet gegeven.

FB explodeerde bijna met het aanbod. Zelf bood ik hem een kledingkast voor meisjes aan, maar die heeft hij uiteindelijk niet opgehaald (daarna voor E50 aan een asielzoeker verkocht). Maar die man kreeg dus wél in 1 keer echt alles wat je kon bedenken. Voor niks. Veel mensen die het lazen dachten natuurlijk ook: Ik heb op zolder nog een (televisie/bestekset/nachtkastje/etc) waar ik vanaf wil. Nu hoef ik niet naar de stort en maak iemand nog blij ook!

Ik denk dat je voor 40 euro aan benzine en 15 euro voor de huur van een aanhanger je complete huis kunt inrichten. Met kwalitatief goed spul.

Zelf hebben wij een mix van spullen. Niet zoveel eigenlijk nieuw gekocht. Veel van de betaalbare meubels zijn van erg slechte kwaliteit (triplex hout etc). Op MP kun je voor hetzelfde geld wel goede oudere meubels vinden (massief, etc).
The End Times are wild
  donderdag 30 april 2020 @ 23:36:11 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192883587
Antiek is op dit moment trouwens spotgoedkoop of gratis. Dat komt omdat in de jaren 70 er veel antiek verzameld werd (toen werden topprijzen betaald). Die mensen gaan nu naar een bejaardenhuis of dood en dan staat dat huis vol antiek en de kinderen willen het niet (allemaal) want het staat niet tussen de Ikea-meubels. Handelaren zitten ook vol. Alleen de echte top-top-top zaken leveren nog wat op. Maar zeer goede kwaliteit al bijna niks meer.

Ik weet nog dat mijn ouders in 1980 of zo een Perzisch tapijt kochten. Dat was toen echt een hele uitgave, paar duizend gulden (in die tijd! Voor 150.000 gulden kocht je een huis!). Paar jaar terug heb ik een handgeknoopt Perzisch tapijt gekocht voor 500 euro. Bijna niks dus, zeker niet in verhouding.
The End Times are wild
pi_192884329
Goed bed is trouwens ook wel wat.
.
pi_192885265
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:28 schreef Bucketlist het volgende:

80% van mijn bloempotten is tweedehands. Nieuw weinig moois te vinden naar mijn smaak.

Dit is zo waar _O-
  vrijdag 1 mei 2020 @ 08:09:31 #26
149959 SQ
snelle trees
pi_192885601
Toen ik op kamers ging heb ik een mix gehad van gekregen spulletjes van familie en Ikea. Ik had toen een budget van 600 euro om mijn huis mee in te richten O+ Van die 600 kocht ik een paar ladenblokken, een kledingkast en een eetkamertafel.
Wel had ik al mijn bed vanuit mijn ouderlijk huis. Stoelen, tv kastje, bank, dekenkist en veel huisraad dus gekregen.

Mijn man kocht álles nieuw toen hij op zichzelf ging. Het kostte hem significant meer moeite om zijn spulletjes een beetje los te laten toen we gingen samenwonen.

Ik geloof ook niet dat er een goed en een slecht is, maar ik vind jou sowieso niet het type om je hele kiet gloednieuw in te richten :+ en ik weet zéker dat je met heel beperkte middelen een ontzettend toffe inrichting neer kan zetten. Zoveel mensen tegenwoordig die om de paar jaar hun interieur vernieuwen en voor (bijna) niets hun oude spullen wegdoen ;)
disclaimer
pi_192885847
Toen ik met mn vriendin ging samenwonen hebben we alles nieuw gekocht.. Maar wel in het goedkopere segment van een aantal meubelzaken. Maar goed ook want we zijn 5 jaar verder en alleen nog de bank, tafel en het dressoir zijn over en die gaan er binnenkort ook uit.
  vrijdag 1 mei 2020 @ 09:00:51 #28
123149 Clupea
Euchromatisch...
pi_192885997
In onze woonplaats zijn zeer actieve Facebook weggeef-groepen waar vaak prima meubels gratis worden aangeboden. Je moet wel snel zijn en de groepen worden streng gemodereerd tegen handelaren, maar de spullen zijn meestal beter dan van de kringloop.
Can a bee be said to be or not to be an entire bee when half the bee is not a bee due to some ancient injury?
pi_192886078
Voor bepaalde zaken kan ik IKEA juist aanraden (kledingkasten; spul voor keuken etc.) maar als je op zoek gaat naar tweedehands of vintage (design) meubels is een goed startpunt om een aantal lokale Facebook groepen te volgen; daar worden vaak wel genoeg spullen aangeboden.

Ik ben begonnen met een bepaalde basis aan meubels; en pas daarna een aantal zaken erbij gekocht. Een hele showroom kopen dat past niet echt bij mij.
pi_192886358
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:22 schreef maily het volgende:

[..]

Dat vind ik zo tof .... spullen met geschiedenis ... O+
Sommige dingen heb ik jaren later ook weer doorgegeven. De houten ladekast van opa en oma had ik zwart geschilderd (dat was toen hip) en na iets van 15 jaar heeft mijn neefje het ding meegenomen voor de kinderkamer en heeft hij het kastje goud met paars geverfd ofzo. En via een andere neef kwam ik na een paar jaar aan een tweezitsbankje, dat was ooit begin jaren 80 door mijn ouders gekocht, daarna bij mijn neef beland en uiteindelijk dus weer bij mij. Zijn katten hadden de bekleding aan de achterkant nogal vernaggeld, maar verder was dat ding nog helemaal goed, dus hup, een kleed erover en klaar. Nog weer jaren later heb ik in mijn flat (vol studenten) een briefje opgehangen dat ik een bankje weg te geven had en heeft een buurjongen er nog jaren plezier van gehad. Het bestek van opa en oma uit de jaren zestig heb ik jarenlang gebruikt, via Marktplaats zelfs nog aangevuld met wat extra messen en heb ik ruim twee jaar geleden weggeven omdat we toen het bestek van mijn overleden schoonmoeder in gebruik hebben genomen.

Maar ook als je geen familie in de buurt hebt om spullen van te krijgen, dan lukt het echt wel om de boel (bijna) gratis bij elkaar te scharrelen. Via Fok heeft Symph dat ooit ook voor elkaar gekregen, nadat een ex het huis bijna helemaal leeggetrokken had. Als je maar iets hebt om mee te beginnen dan kun je daarna rustig op zoek naar aanvulling en vervanging.

Inmiddels staat het huis trouwens redelijk vol met Ikea.
pi_192886492
quote:
0s.gif Op donderdag 30 april 2020 23:36 schreef LXIV het volgende:
Antiek is op dit moment trouwens spotgoedkoop of gratis. Dat komt omdat in de jaren 70 er veel antiek verzameld werd (toen werden topprijzen betaald). Die mensen gaan nu naar een bejaardenhuis of dood en dan staat dat huis vol antiek en de kinderen willen het niet (allemaal) want het staat niet tussen de Ikea-meubels. Handelaren zitten ook vol. Alleen de echte top-top-top zaken leveren nog wat op. Maar zeer goede kwaliteit al bijna niks meer.

Ik weet nog dat mijn ouders in 1980 of zo een Perzisch tapijt kochten. Dat was toen echt een hele uitgave, paar duizend gulden (in die tijd! Voor 150.000 gulden kocht je een huis!). Paar jaar terug heb ik een handgeknoopt Perzisch tapijt gekocht voor 500 euro. Bijna niks dus, zeker niet in verhouding.
We raakten de perzische tapijten van mijn overleden schoonmoeder aan de straatstenen niet kwijt, wat een drama was dat 2,5 jaar geleden. Ik heb de originele aankoopbonnen nog gevonden, ze hebben kapitalen gekost, eentje staat bij ons te wachten op een liefhebber, eentje hebben we voor ¤100 kunnen verkopen via Marktplaats en de derde is door de kringloop opgehaald :'(
  vrijdag 1 mei 2020 @ 10:52:29 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192887336
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:51 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

We raakten de perzische tapijten van mijn overleden schoonmoeder aan de straatstenen niet kwijt, wat een drama was dat 2,5 jaar geleden. Ik heb de originele aankoopbonnen nog gevonden, ze hebben kapitalen gekost, eentje staat bij ons te wachten op een liefhebber, eentje hebben we voor ¤100 kunnen verkopen via Marktplaats en de derde is door de kringloop opgehaald :'(
Tja. Smaken veranderen. Maar wil je ze zelf dan niet hebben?
The End Times are wild
pi_192887466
Toen ik vanuit mn studentenkamer op een appartement ging wonen had ik natuurlijk niet veel om mee te nemen. Servies, kookspul had ik gelukkig al (dat was allegaartje tussen gekregen en goedkoopste van blokker).
Ik heb een paar in mijn ogen belangrijke zaken nieuw gekocht en de rest is gekregen/ 2e hands.
Als je, de de vraag stelt binnen familie/ lokale fb groep/marktplaats kun je veel gratis of voor weinig overnemen.

Als je al ff in je huis leeft kun je rustig aan naar jouw smaak inrichten en weet je beter wat je waar wilt en wat je behoeftes zijn. Als je vast op een plek gaat wonen ga je ook veel meer spullen verzamelen/bewaren. Heb je ook andere behoeftes in dan bij een nomade bestaan.

Bij IKEA hangt er af wat je koopt. Het goedkoopste segment meubelen is natuurlijk minder stevig en gaat minder lang mee. De pax kasten zijn trouwens zeer degelijk en helemaal naar behoefte in te richten.
Servies bieden ze ook in handige sets aan. Prima spul, leuke kleurtjes. En op kookgebied hebben ze alles van prima kwaliteit voor de thuiskeuken. Scheelt 10 winkels af gaan als je van 0 moet beginnen.

Veel kringlopen bezorgen trouwens ook.
pi_192887488
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Tja. Smaken veranderen. Maar wil je ze zelf dan niet hebben?
Eentje heeft hier onder de eettafel gelegen, maar ik vind het toch onhandig, want ik heb weinig kracht en de stoelen schuiven voor geen meter op dat tapijt. En de robotstofzuiger doet het beter op de gladde vloer. Misschien dat we hem ooit nog ergens gaan neerleggen, want ik vind ‘m prachtig
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:02:37 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_192887500
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Eentje heeft hier onder de eettafel gelegen, maar ik vind het toch onhandig, want ik heb weinig kracht en de stoelen schuiven voor geen meter op dat tapijt. En de robotstofzuiger doet het beter op de gladde vloer. Misschien dat we hem ooit nog ergens gaan neerleggen, want ik vind ‘m prachtig
Ok. Ik vind een Perzisch tapijt ook mooi. Maar veel mensen dus niet -meer-. En dat bepaald de vraag en dus de prijs!
The End Times are wild
  vrijdag 1 mei 2020 @ 11:40:19 #36
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_192888110
2 weken voor ik ging verhuizen overleed mijn opa, waardoor ik zijn huisraad mee kreeg, verder van alles uit de kringloop gehaald ( erg weinig budget) waar ik jaren later het nog steeds mee doe, gaat lang mee O+ Keuken spul zoals oven en magnetron wel allemaal nieuw gekocht. Vaatwasse heb ik niet en wasmachine en koelkast heb ik via de gemeente witgoedregeling.

Paar maanden terug wel een compleet nieuwe bank gekocht voor het eerst *O*
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_192888307
Oh ja, de ene huisgenoot bracht een derdehands aftands snackoventje mee (toen dat ding ontplofte heeft een andere huisgenote een volgend aftands geval geregeld), huisgenote had een oude stofzuiger van haar tante, mijn moeder was toe aan een ergonomischere strijkplank, dus ik kreeg de oude mee, andere huisgenote had een broodrooster van haar oma uit het jaar kruik (dat ding ontplofte ook). Goeie herinneringen aan de snackoventjes, er paste een halve pizza in en die kwam er altijd enorm crispy uit. Ik had een goedkope magnetron gekocht toen en toen die het begaf (die ontplofte gelukkig niet, die was gewoon opeens dood) hadden mijn ouders een combimagnetron over en dat ding staat nu al iets van 15 jaar bij mij zijn werk te doen.

Na het overlijden van mijn schoonmoeder hebben we veel spullen weggegeven en voor een zacht prijsje verkocht aan de broer van de buurvrouw die net ging samenwonen. Hij blij, wij blij
pi_192890057
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 11:00 schreef Roosgeluk het volgende:

De pax kasten zijn trouwens zeer degelijk en helemaal naar behoefte in te richten.
true. Ik heb een bijna nieuwe paxkast via marktplaats gekocht en zelf nog met een paar nieuwe planken van de ikea de indeling geperfectioneerd, maar hij doet het nog steeds. Was niet helemaal de bedoeling, maar hij is inmiddels vier keer verhuisd en begint nu op één plek kuren te vertonen (één hoekje is kapot gegaan bij de verhuizing). Maar goed, eventueel haal ik een nieuwe ombouw, en dan kan de rest weer een tijdje mee.
quote:
Servies bieden ze ook in handige sets aan. Prima spul, leuke kleurtjes. En op kookgebied hebben ze alles van prima kwaliteit voor de thuiskeuken. Scheelt 10 winkels af gaan als je van 0 moet beginnen. En ik kan hem steeds per woonplek weer opnieuw indelen, afhankelijk van wat ik wil. Vet handig.

Wel leuk, maar àlles van ikea vind ik ook wel weer een beetje over the top hoor. Mijn pannen komen van de blokker (bk). Superfijne dingen. En servies is waarschijnlijk van xenos of action wel leuk. (moet ik nog kopen zit nu met tweedehands spul)
  vrijdag 1 mei 2020 @ 13:58:53 #39
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_192890500
Action heeft prima spul idd
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_192890804
Het is bij mij niet genetisch trouwens, mijn zusje ging vanuit het ouderlijk huis samenwonen en alles werd nieuw gekocht, op het logeerbed na. Compleet servies en bestek van Blokker enzo, alle meubels bijpassend. En mijn ouders heb ik ook nooit op iets tweedehands kunnen betrappen, op mijn eigen kleuterbed na dan, dat was het oude bed van mijn moeder
  vrijdag 1 mei 2020 @ 15:40:04 #41
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_192892415
Als je nu begint met allerlei tweedehands spul dan heb je straks extra rommel die je kwijt moet zodra de nestdrang begint en alles ineens nieuw moet zijn. Ik zou die stap dus overslaan en gewoon meteen voor nieuw gaan.
pi_192892469
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Als je nu begint met allerlei tweedehands spul dan heb je straks extra rommel die je kwijt moet zodra de nestdrang begint en alles ineens nieuw moet zijn. Ik zou die stap dus overslaan en gewoon meteen voor nieuw gaan.
Maar nu weet je misschien nog niet precies wat je wilt, en dan zit je straks met een foeilelijk whitewash meubilair wat in de winkel nog zo leuk matchte. (tafel, kast en salontafel natuurlijk in dezelfde stijl :X) of de spullen hebben net niet de lekkere afmetingen (kom je erachter dat een tafel 20 cm breder relaxter is voor het lezen van een krant bijv). Met tweedehands goed kan je dat allemaal goedkoop uitproberen.
pi_192892560
Toen ik ging studeren, ben ik eerst naar de kringloop gegaan.
Met wat redelijke ouwe meuk als basis ben ik stap voor stap dingen gaan vervangen.

Je kunt ook op een weggeefhoek op Facebook kijken overigens. Of hier in FHF vragen of mensen nog wat dingen hebben.

Een matras zou ik persoonlijk toch wel nieuw kopen.

Edit: en idd Action heeft ook wel leuk spul ja.
En Jysk eventueel (wel kutkwaliteit, maar voor even kan het best.)
Lidl webshop heeft ook wel eens wat geinigs. Daar hebben we hier een kastje van staan in de keuken. Combineert opvallend goed met de rest van de meubels hier. (Toch zie je wel dat het een goedkoop ding is.)
pi_192892567
quote:
Ook absoluut een goed punt, maar daar moet het budget wel voor zijn.
Vaak kun je beter eerst simpel beginnen en dan sparen voor echt leuke meubels die je echt aanstaan.
pi_192892637
Als je echt voor MASSIEF wilt gaan trek dan je portemonnee maar open. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat echte massieven houten meubels peperduur zijn (ook tweedehands). Onze eettafel was al meer dan ¤1.000,- om een voorbeeld te geven.
pi_192892638
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 09:00 schreef Clupea het volgende:
In onze woonplaats zijn zeer actieve Facebook weggeef-groepen waar vaak prima meubels gratis worden aangeboden. Je moet wel snel zijn en de groepen worden streng gemodereerd tegen handelaren, maar de spullen zijn meestal beter dan van de kringloop.
Mwah, vaak zie je er ook troep op staan die geen enkele kringloop in het land wil hebben.
Paar dagen geleden nog een echt volledig versleten en gescheurde leren bank op zien staan. Het was haast een abstract kunstwerk om te zien, zo erg was dat ding kapot. :')
pi_192892652
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef ToT het volgende:

[..]

Mwah, vaak zie je er ook troep op staan die geen enkele kringloop in het land wil hebben.
Paar dagen geleden nog een echt volledig versleten en gescheurde leren bank op zien staan. Het was haast een abstract kunstwerk om te zien, zo erg was dat ding kapot. :')
Spullen krijgen voor nop is vaak geen probleem. Spullen verkopen voor vrijwel niets is nog een missie :') _O-
pi_192892673
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Als je echt voor MASSIEF wilt gaan trek dan je portemonnee maar open. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat echte massieven houten meubels peperduur zijn (ook tweedehands). Onze eettafel was al meer dan ¤1.000,- om een voorbeeld te geven.
Yup, ik had jaren geleden een mooie massief houten tafel besteld, maar het bedrijf ging failliet.
Ik had al een fikse aanbetaling gedaan en het moederbedrijf bood me aan om dat geld in hun andere winkel uit te geven.
Moest ik nog steeds bijlappen voor een lelijke simpele maar wel massief houten tafel; ¤700 kostte dat kreng! :X
pi_192892702
@TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaar :P Zo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
pi_192892711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Spullen krijgen voor nop is vaak geen probleem. Spullen verkopen voor vrijwel niets is nog een missie :') _O-
Oh absoluut!
En dan krijg je van die zeikers met van die zure bekken die het ding meteen gaan afkraken op punten die je allang met foto's en al besproken hebt. "Helemaal geen probleem", zeggen ze dan via de mail, maar zodra ze ook maar één voet over de drempel zetten..... :X

En die biedingen via privébericht van nog geen 10% van de vraagprijs, kom op zeg! :') Geen openingsbod, nee; echt een eindbod! :')
pi_192892722
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Oh absoluut!
En dan krijg je van die zeikers met van die zure bekken die het ding meteen gaan afkraken op punten die je allang met foto's en al besproken hebt. "Helemaal geen probleem", zeggen ze dan via de mail, maar zodra ze ook maar één voet over de drempel zetten..... :X

En die biedingen via privébericht van nog geen 10% van de vraagprijs, kom op zeg! :') Geen openingsbod, nee; echt een eindbod! :')
Ik hoop dat ik onze PAX kledingkast snel kwijt raak voor ¤200,- onbeschadigd. Ding is mokertje zwaar vooral die panelen.
pi_192892741
quote:
Gewoon opnieuw bij de kringloop inleveren dan toch?

Die woonkamersets vind ik behoorlijk vreselijk trouwens. Alles bijpassend in grijstinten enzo.
pi_192892752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Die woonkamersets vind ik behoorlijk vreselijk trouwens. Alles bijpassend in grijstinten enzo.
Kringloopwinkels hier nemen 80% niet aan. Moet goede kwaliteit zijn, anders mag je het niet eens inruilen :')
pi_192892773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Ik vind het wel netjes als een aantal grote meubels wel bij elkaar passen, maar je moet idd niet echt alles in dezelfde tint hebben. 1x gezien dat iemand houten en rieten meubels in EXACT dezelfde kleur had, en dan overal lichtblauwe lintjes aan gemaakt had. Echt de hele woonkamer en keuken zo. :r :r :r :r
pi_192892793
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vind het wel netjes als een aantal grote meubels wel bij elkaar passen, maar je moet idd niet echt alles in dezelfde tint hebben. 1x gezien dat iemand houten en rieten meubels in EXACT dezelfde kleur had, en dan overal lichtblauwe lintjes aan gemaakt had. Echt de hele woonkamer en keuken zo. :r :r :r :r
Wij hebben alles massief met staal in de woonkamer. Wel accenten in de verf en accessoires etc. Mensen die 3 soorten meubels hebben in 1 kamer :') Mijn hoofd kan dat niet aan _O- Bijvoorbeeld een stalen tv meubel met een goedkope houtlook tafel en een soort rieten salontafel, joe joe :')
pi_192892802
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kringloopwinkels hier nemen 80% niet aan. Moet goede kwaliteit zijn, anders mag je het niet eens inruilen :')
Ruilen? Je geeft het gratis af. :?
Maar idd; ze klagen steen en been dat ze amper wat meer binnen krijgen, maar ze weigeren vaak echt veel.
Zo wilde ik laatst allemaal babyspulletjes afleveren. Veel was nieuw gekocht en is net anderhalf jaar oud, maar nee; geen interesse.
Dezelfde dag nog is vrijwel alles opgehaald door mensen van een weggeefhoek op Facebook.
pi_192892815
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Ruilen? Je geeft het gratis af. :?
Maar idd; ze klagen steen en been dat ze amper wat meer binnen krijgen, maar ze weigeren vaak echt veel.
Zo wilde ik laatst allemaal babyspulletjes afleveren. Veel was nieuw gekocht en is net anderhalf jaar oud, maar nee; geen interesse.
Dezelfde dag nog is vrijwel alles opgehaald door mensen van een weggeefhoek op Facebook.
Afgeven bedoel ik sorry :P Hier nemen ze bijna niks in en als ze het innemen verkopen ze het voor de hoofdprijs :')
pi_192892836
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wij hebben alles massief met staal in de woonkamer. Wel accenten in de verf en accessoires etc. Mensen die 3 soorten meubels hebben in 1 kamer :') Mijn hoofd kan dat niet aan _O- Bijvoorbeeld een stalen tv meubel met een goedkope houtlook tafel en een soort rieten salontafel, joe joe :')
_O- Haha, ja zo'n bij elkaar geraapt zooitje had ik dus ook in m'n studententijd en de periode daarna, maar ik stoor me er ook ontzettend aan.
We hebben nu alles grijs, hoogglans wit, glas en wat bruin. In sommige meubels worden een aantal elementen onderling gecombineerd zodat het een mooi geheel is.

Alleen de speakers staan werkelijk SPUUGlelijk! :r
Maar ja; die dingen zijn 19 jaar oud en er zit echt een fokking mooi geluid in! :@
pi_192892849
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:05 schreef ToT het volgende:

[..]

_O- Haha, ja zo'n bij elkaar geraapt zooitje had ik dus ook in m'n studententijd en de periode daarna, maar ik stoor me er ook ontzettend aan.
We hebben nu alles grijs, hoogglans wit, glas en wat bruin. In sommige meubels worden een aantal elementen onderling gecombineerd zodat het een mooi geheel is.

Alleen de speakers staan werkelijk SPUUGlelijk! :r
Maar ja; die dingen zijn 19 jaar oud en er zit echt een fokking mooi geluid in! :@
Ik heb een steenstrip muur (hadden de vorige bewoners gemaakt) dat is zo mooi met massief en staal _O_
pi_192892861
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Afgeven bedoel ik sorry :P Hier nemen ze bijna niks in en als ze het innemen verkopen ze het voor de hoofdprijs :')
Ja die hoofdprijs heb ik ook wel gemerkt; soms zijn ze gewoon net zo duur als de IKEA! _O- En daar heb je het nieuw! :')

Oh, nog een tip; bedrijven die producten verkopen die teruggestuurd zijn van klanten naar de Wehkamp en whatever.
pi_192892871
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:06 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja die hoofdprijs heb ik ook wel gemerkt; soms zijn ze gewoon net zo duur als de IKEA! _O- En daar heb je het nieuw! :')

Oh, nog een tip; bedrijven die producten verkopen die teruggestuurd zijn van klanten naar de Wehkamp en whatever.
Welke bedrijven zijn dat?
pi_192892922
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:07 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Welke bedrijven zijn dat?
In Slagharen staat er eentje die het Verkoophuis heet.
Soms kun je er heel goed slagen, soms zijn de producten echt idioot duur. Goed opletten dus.
Een keer meegemaakt dat iets 2,5x de nieuwwaarde was en je krijgt er geen garantie.
Maar ze hebben ook echt wel mooi spul voor weinig geld. :)
pi_192893052
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaar :P Zo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
Ik gok dat dat vanuit Oostenrijk een beetje ver rijden is voor TS
pi_192893063
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:17 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ik gok dat dat vanuit Oostenrijk een beetje ver rijden is voor TS
Ganz tol
pi_192893114
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:10 schreef ToT het volgende:

[..]

In Slagharen staat er eentje die het Verkoophuis heet.
Soms kun je er heel goed slagen, soms zijn de producten echt idioot duur. Goed opletten dus.
Een keer meegemaakt dat iets 2,5x de nieuwwaarde was en je krijgt er geen garantie.
Maar ze hebben ook echt wel mooi spul voor weinig geld. :)
Bestaat die nog steeds? Daar heeft mijn nichtje begin jaren 90 nog een bankje gekocht voor haar studentenkamer. Ding op de fietsendrager van de auto van mijn oom gebonden en gaan.
pi_192893261
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Bestaat die nog steeds? Daar heeft mijn nichtje begin jaren 90 nog een bankje gekocht voor haar studentenkamer. Ding op de fietsendrager van de auto van mijn oom gebonden en gaan.
Haha jazeker! :D
Toen we hier net kwamen wonen zijn we er een paar keer naar toe gegaan. :)
pi_192893793
quote:
Nestdrang, 'alles ineens nieuw' ? Dan heb ik nog nooit nestdrang gehad. Geen idee hoe je hier nou bij komt.
pi_192894804
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik hoop dat ik onze PAX kledingkast snel kwijt raak voor ¤200,- onbeschadigd. Ding is mokertje zwaar vooral die panelen.
Ligt er volledig aan hoe uitgebreid de kast is (en hoe gangbaar het uiterlijk. En waar je ongeveer woont). Mijn kast(en) is 1m + 50cm incl deuren, enkele planken en roedes. Destijds op marktplaats werd er altijd minimaal 180¤ geboden voor dit soort kasten. Heb het toen een tijdje gevolgd. En uiteindelijk toegeslagen bij een mooie kast (want dat is ook nog maar afwachten) en gelijk flink hoger geboden dan de al geboden 160. Ik dacht : het gaat toch nog wel oplopen, dus dan kan ik maar beter gelijk 200 euro bieden, en dat is tie ook wel waard. Toen had ik meteen een akkoord. Wat bleek? Die kast was van een man van wie net de relatie uit was gegaan. Hij had inmiddels een nieuw huisje gevonden maar hij kon daar die paxkast niet kwijt. Zijn ex deed wel eens iets via marktplaats, maar hij had dat nog nooit gedaan, maar dacht nu : ach, misschien is er een gek die er 100 voor geeft. En prompt explodeerde dat bieden _O- toen ik 'extreem' overbood, had hij zoiets van : mooi kom hem maar halen. Denk dat ie er nog wel meer voor had kunnen krijgen.

Moraal van het verhaal : paxkasten zijn zeker wel meer dan 200 waard.
Richting ts: als je de tijd hebt, heb je de luxe om te wachten op een buitenkansje (ik heb een maand zonder kast gezeten, maar was prima).

[ Bericht 0% gewijzigd door Postbus100 op 01-05-2020 18:10:01 ]
  vrijdag 1 mei 2020 @ 19:19:26 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_192896099
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaar :P Zo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
Ze woont in Oostenrijk.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_192897155
Ik ben zelf ook niet zo van de Goosens meubelen fineer en alles het zelfde. Ziet er goedkoop uit, maar is best een bak geld.

Hier is servies wat een gezellige samenstelling is van allerlei winkels, maar ik ken dr genoeg die van 0 moesten beginnen. En met een winkelwagen vol in een keer klaar waren met hun basis servies/keukengerei.
pi_192902737
Ik heb alles nieuw gekocht, op het bed plus matras en koffieapparaat na. Omdat ik waarschijnlijk over een paar jaar naar het buitenland ga verhuizen, heb ik meubilair gekocht wat licht in gewicht is en makkelijk uit elkaar te zetten voor een ikeaprijs. De houten meubels van mijn ouders had ik ook kunnen overnemen, maar dat zou een eventuele verhuizing naar het buitenland lastiger en duurder maken. Meubilair en huishoudelijke apparatuur kopen in het land van mijn vriend heeft niet mijn voorkeur, want daar is het aardig prijzig. Het bed is ondanks dat het van stevig hout is redelijk makkelijk uit elkaar te halen en compact, dus daar bespaar ik dan weer geld op.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 07:25:04 #72
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_192902754
quote:
1s.gif Op donderdag 30 april 2020 22:29 schreef Fer het volgende:
Bankstel zou ik nieuw kopen, je wil toch proberen of het lekker zit, ipv bij mensen langsgaan en even proefzitten.

Massieve kasten zijn loodzwaar, als je weer gaat verhuizen. En niks mis met Ikea kasten, kwa looks.

En waarom een nieuwe wasmachine? Die koop je pas als je schoolgaande kinderen hebt en dagelijks 8kg wil wassen.
In de kringloop kun je prima proefzitten. Kwaliteits meubels zijn misschien wel zwaarder. Ikea meubels moet je bij iedere verhuizing vervangen. Dan liever een beetje tillen. Wasmachine kan ook prima 2de hands.
pi_192903804
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 07:25 schreef borbit het volgende:

[..]

In de kringloop kun je prima proefzitten. Kwaliteits meubels zijn misschien wel zwaarder. Ikea meubels moet je bij iedere verhuizing vervangen. Dan liever een beetje tillen. Wasmachine kan ook prima 2de hands.
Ikea bij elke verhuizing vervangen? Mijn ikea meubels hebben bijna allemaal al 2 tot 3 verhuizingen meegemaakt en hoeven nog steeds niet vervangen te worden, ik heb sommige meubels al iets van twintig jaar
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:14:22 #74
68091 borbit
pi_192903914
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Ikea bij elke verhuizing vervangen? Mijn ikea meubels hebben bijna allemaal al 2 tot 3 verhuizingen meegemaakt en hoeven nog steeds niet vervangen te worden, ik heb sommige meubels al iets van twintig jaar
Misschien ben jij extreem handig en voorzichtig. Ik verhuis meerdere keren per jaar. En de kasten vallen dan nogal eens uit het raam / van de trap. En soms vooral als ik dronken ben maak ik het aanhangwagentje niet goed vast en komt ie los / vallen de meubels eruit enzo. Ikea gaat bij iedere verhuizing kapot. Dus waarom troep kopen als je het ook in één keer goed kan doen???
pi_192903939
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef borbit het volgende:

[..]

Misschien ben jij extreem handig en voorzichtig. Ik verhuis meerdere keren per jaar. En de kasten vallen dan nogal eens uit het raam / van de trap. En soms vooral als ik dronken ben maak ik het aanhangwagentje niet goed vast en komt ie los / vallen de meubels eruit enzo. Ikea gaat bij iedere verhuizing kapot. Dus waarom troep kopen als je het ook in één keer goed kan doen???
Waarom gewoon normaal verhuizen en voorzichtig doen als het ook dronken kan he?
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:16:08 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_192903942
quote:
7s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef borbit het volgende:

[..]

@Doedezemaar Ik hoef je nu zeker niet meer te vertellen dat deze user een notoire troll is.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 2 mei 2020 @ 10:21:55 #77
68091 borbit
pi_192903997
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 mei 2020 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Waarom gewoon normaal verhuizen en voorzichtig doen als het ook dronken kan he?
Ja ik probeer soms wel vroeg te beginnen maar meestal ik het toch 10 uur voordat ik de eerste rit kan maken. En dan ben ik al lang en breed bezopen. Gelukkig heb ik een stevige auto dus een beetje botsen kan ie wel tegen.
pi_192923507
Ik ben begonnen met gekregen spulletjes en heb die met een verfje opgeknapt. Mijn partner had alles nieuw en toen we samen gingen wonen, hadden we een mengelmoes van beiden. nog steeds overigens.
Zelf opknappen is ook gewoon heel leuk. En nu je toch thuis moet blijven, ook een leuk tijdverdrijf.
Grenen tafel (van mijn ouders geweest) heb ik een laagje afgeschuurd en weer opnieuw gegelakt, de salontafel (tweedehands gekocht), ook een nieuwe laklaag.
pi_193032325
Hallo iedereen!

Sorry dat het zo lang geduurd heeft dat ik hier geschreven heb. Vond het in ieder geval leuk om van iedereen de berichtjes te lezen!

Vooralsnog hebben we vooral al heel veel 'klein spul' verzameld voor de nieuwe woning:

- Servies (tweedehands)
- Water-. en wijnglazen (tweedehands)
- Bestek (tweedehands)
- Pannenset (nieuw)
- Gordijnen (tweedehands)
- Waterkoker (nieuw)
- Stofzuiger (nieuw)
- Koffiezetapparaat (nieuw)
- Nachtkastjes - sheesham hout (tweedehands)
- Bankje om schoenen op te bergen voor in de gang - massief hout (tweedehands)
- Lamp voor in de woonkamer - mid century van Paul Secon (tweedehands).

Verder hebben we op marktplaats nog gereageerd op een massief houten (bureau)tafel en kastje en wachten we nog op een antwoord.

Hier een paar foto's (gemaakt door de verkopers op marktplaats):

Bankje voor in de gang:

Lamp voor in de woonkamer:

Twee van deze kastjes:

En hier een sneak peak van de nog lege woonkamer: - het is Altbau met hele hoge plafonds, de deur rechts gaat naar een heel klein balkonnetje:

pi_193032344
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Vandaar ook dat we voor tweedehands meubels aan het kijken zijn. Massief houten tafels zijn daar zo vanaf ¤300 te vinden! :) Nieuw zouden we ons die meubels echt niet kunnen veroorloven! :o

[ Bericht 9% gewijzigd door margaretha_01 op 09-05-2020 16:20:21 ]
pi_193086652
Het is maar net wat voor smaak je hebt.
Hoeveel haast, tijd en energie heb je nog over..
Wat is het budget, en wat is het budget als het tijdelijke spullen zijn..

Wil je weinig uitgeven;

Wasmachine kan zelfs gratis, was ik al 3 jaar mee! Was van marktplaats.

Gratis banken zijn vaak wel versleten want daar spenderen mensen veel tijd. Maar als je een paar honderd wil uitgeven heb je een prima bank. Meubels schrijven gewoon keihard af.

Ikea heeft ook duurdere lijnen met massief hout. Ikea spullen zijn 2dehands lekker goedkoop en als je geen haast hebt maar nog eens iets extra wilt van dezelfde lijn dan heb je grote kans dat je die ook weer via mp kunt kopen. Ook lekker licht met verhuizen.

Leen bakker en jysk etc dat vind ik persoonlijk echt rotzooi, maar kan handig zijn als je haast hebt.

Gordijnen zijn soms in de aanbieding supermarkt. Pas bij de Aldi 25,- voor een duopack. Met raambekleding is het op marktplaats weer heel raar dat mensen veel geld willen zien omdat ze er zelf ooit veel voor hebben uitgegeven. Dit terwijl het maatspullen zijn....
Plisseegordijnen online op maat van gamma, best mooie prijzen. Kwaliteit weet ik niet.

Oude koelkast en vriezer kan prima zijn als je een topmerk neemt. Bijv. een oeroude Liebherr draait hier al vele jaren en verbruikt weinig stroom.

Stofzuiger kan je bijv. een oude van een goed merk nemen. Zo'n ding doet het wel of niet.

Bed wil niemand 2dehands. Maar scheelt veel geld. In 'n hotel hebben er ook veel op gelegen voordat jij er kwam. En een matrastopper kan je wel nieuw halen.
pi_193087027
Oeh, margaretha, die lamp O+ O+ O+ Ga je de prachtige huidige keuken missen?
pi_193087244
Mooie woning trouwens, hoog, licht
pi_193141101
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 mei 2020 18:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, margaretha, die lamp O+ O+ O+ Ga je de prachtige huidige keuken missen?
Ik denk dat je het hebt over de originele keuken uit de jaren 50 die hoorde bij de woning waar ik twee jaar geleden op kamers hebt gewoond... hmm of misschien de keuken van de andere woning waar ik vorig jaar nog op kamers woonde... Haha, sinds ik in Oostenrijk woon (7 jaar), ben ik 8 keer verhuisd - tenminste, deze verhuizing is de achtste verhuizing... Ben iig niet zeker over welke keuken je het hebt, maar de keuken die we nu in de oude woning achter laten zal ik zeker niet missen! :p
pi_193141261
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:01 schreef margaretha_01 het volgende:

[..]

Ik denk dat je het hebt over de originele keuken uit de jaren 50 die hoorde bij de woning waar ik twee jaar geleden op kamers hebt gewoond... hmm of misschien de keuken van de andere woning waar ik vorig jaar nog op kamers woonde... Haha, sinds ik in Oostenrijk woon (7 jaar), ben ik 8 keer verhuisd - tenminste, deze verhuizing is de achtste verhuizing... Ben iig niet zeker over welke keuken je het hebt, maar de keuken die we nu in de oude woning achter laten zal ik zeker niet missen! :p
Je hebt een keer een hele mooie oude originele keuken laten zien, ik wist niet dat je inmiddels al vaker was verhuisd. Ik moet er niet aan denken, zo vaak verhuizen.
pi_193141284
Eergister hebben we voor het eerst wat meubels verhuisd en ik heb er flinke spierpijn in mijn armen aan overgehouden! Maar het is het waard!

We hebben voor ¤150 een massief houten eettafel gevonden (redelijk standaard en simpel model, maar geen ikea! >:) ) en daar gratis stoelen bij gekregen (Wel van de ikea 8)7 , maar toch mazzel, want als je de stoelen apart koopt, tweedehands, kun je daar ook al gauw ¤300 aan kwijt zijn!). Nieuw had de tafel zo'n 600¤ gekost, dus we hebben toch wat bespaard!

Aan de lamp, het houten frame van de poster die nog op de grond staat, en de vaas op tafel (ook allemaal tweedehands) waren we meer geld kwijt! :')

Op de wijnglazen na is ook al het glaswerk en het servies tweedehands! :p

pi_193141430
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Je hebt een keer een hele mooie oude originele keuken laten zien, ik wist niet dat je inmiddels al vaker was verhuisd. Ik moet er niet aan denken, zo vaak verhuizen.
:D Waarschijnlijk bedoel je deze:

Hij zag er leuk uit, maar is totaal niet praktisch en veels te klein om eten te kunnen voorbereiden!

Ik ben aan het verhuizen gewend geraakt en heb nooit veel spullen verzameld en ben altijd bezig geweest met spullen uitmesten. Nadeel was dus dat we (mijn vriend en ik) beide geen eigen meubels hadden. Maar nu met deze nieuwe woning heb ik er daardoor extra veel plezier aan om alles op onze eigen manier in te richten. We komen er nu ook achter dat we heel erg dezelfde stijl hebben, dus dat maakt alles wat makkelijker!

Hoop dat we nu wel een poos in deze woning blijven. De eerstvolgende keer dat we nu zullen verhuizen is het waarschijnlijk naar een hele andere stad in het buitenland...
  vrijdag 15 mei 2020 @ 15:48:32 #88
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_193143687
Wat een gigantische hal, daar kan je een hele thuiswerkplek in kwijt. Sowieso een mooi appartement, en een mooie lamp!
pi_193144440
Dankje! De hal is ook waar ik opslag verliefd op was toen we de woning bezichtigden. Daarvoor woonden we in een studio’tje waarbij je meteen in de huiskamer stond als je de woning in kwam! Het idee dat ik nu door zo’n lange gang kan lopen vind ik heerlijk! Haha!

We gaan er uiteindelijk echter wel kasten in plaatsen, want we moeten toch ergens onze spullen kwijt (met name winterkleding in de zomer en zomerkleding in de winter ) :p
  vrijdag 15 mei 2020 @ 18:23:49 #90
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193145418
Wij hadden ook zulke yoghurtbakjes in de eighties ^O^
Resistance is futile.
pi_193147420
Yoghurtbakjes? 🤔 :p
pi_193150116
Die vloer! Zo nice.
Faka G
pi_193401398
Hier is nu nog een update! :) We zijn nu echt verhuisd en hebben in principe alle basics die we nodig hebben. Wat decoreren betreft doen we het rustig aan!

pi_195604088
Spam

[ Bericht 99% gewijzigd door Peejtur op 13-10-2020 15:42:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')