Jaaaa, zo denken wij er ook over!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet
Jaa, inderdaad!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:33 schreef Enawh het volgende:
Online zoeken naar tweedehands spullen ?
Dit. En de rest een beetje tweedehands en nieuw bij elkaar scharrelen. Een deel pas toen ik er woonde, dat je denkt : oh, het is toch wel handig om een dunschiller te hebben. Of: ik mis een bank, en ik weet nu ongeveer hoe groot ik m wil omdat ik weet hoe de ruimte voelt.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:17 schreef maily het volgende:
Toen mensen hoorden dat wij gingen samenwonen kregen we meteen van alles aangeboden. Hebben we ook bijna allemaal aangenomen. En op een later tijdstip dingen vervangen.
Protip: beginnen met de gordijnen, en de rest van de huisraad en muren en dergelijke er op aanpassenquote:Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet
Mijn eerste woning was vooral ingericht met IKEA-spul. Daarna heb ik nog twee keer een verhuizing gehad waarbij ik vrij weinig meubels meenam (cq. die overleden waren bij aankomst in het nieuwe huis, tja IKEA).quote:Op donderdag 30 april 2020 22:08 schreef margaretha_01 het volgende:
We willen IKEA producten zoveel mogelijk vermijden en voor massief houten meubels kiezen...
Nu ben ik best benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben toen jullie voor het eerst in een woning zonder meubels zijn getrokken. Hebben jullie alles nieuw gekocht of ook tweedehands? En wat was dan nieuw en wat niet en waarom?
Ben benieuwd!
Dat vind ik zo tof .... spullen met geschiedenis ...quote:Op donderdag 30 april 2020 22:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben ooit begonnen met een houten kastje en twee houten stoelen van opa en oma, en een foeilelijke fauteuil van hen, waar ik een grote lap stof overheen heb gedrapeerd. Pannen en servies waren van een kampeersetje dat ergens bij mijn ouders op zolder lag, bestek was een gratis setje bij een bestelling van Yves Rocher. Ik mocht de inrichting van mijn slaapkamer bij mijn ouders meenemen en verder heb ik een klaptafel, een paar driehoekige Lacktafeltjes en wat voorraadbussen enzo bij Ikea gehaald. De hele familie is zegeltjes van Zeeman gaan sparen voor gratis servies waarmee ik het melamine kampeerservies kon vervangen. Handdoeken en keukengerei enzo van opa en oma en een oudtante, iedereen had wel wat over. Later had iemand een pannenset over, volgens mij van de oma van de buren die naar het bejaardentehuis ging.
Twee eetkamerstoelen waren door de vorige bewoner achtergelaten en mijn balkonmeubels vond ik bij het grofvuil. Toen mijn opa en oma een paar jaar later naar het bejaardentehuis gingen had ik eerste keus uit keukenspullen enzo.
Dus: voornamelijk gekregen en bij elkaar gesprokkelde dingen.
Precies dit. Wekenlang websites afspeuren, bij die zoektocht ook steeds meer ontdekken 'wil ik nou precies' en dan iets vinden dat precies in dat plaatje past. Of juist andersom. Geen idee wat je wil en dan als je het dan ineens tegenkomt ineens weten 'dit is het!'quote:Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef margaretha_01 het volgende:
We hebben niet actief vrienden gevraagd of ze nog spullen konden missen, en omdat we in het buitenland wonen hebben we ook niet echt familie van wij we spullen zouden kunnen krijgen.
Ik heb nog niet voor mijn eigen interieur moeten zorgen, maar vind het nu stiekem wel super leuk om me ermee bezig te houden. Ik heb nog niet het budget om de dingen die ik mooi vind nieuw te kopen, maar vind dat websites zoals marktplaats veel mogelijkheden bieden om toch zelf een mooi interieur te kunnen samen stellen!
We vinden het ook oke als we niet meteen alles hebben. Het enige dat we wel snel hopen te vinden, naast een bed en kledingkasten, is een eettafel en stoelen om te zitten. Voor de rest zijn we best bereid om een poosje zonder meubels te zitten en we een beetje tijd nemen om mooie dingen te vinden!
Dit is zo waarquote:Op donderdag 30 april 2020 23:28 schreef Bucketlist het volgende:
80% van mijn bloempotten is tweedehands. Nieuw weinig moois te vinden naar mijn smaak.
Sommige dingen heb ik jaren later ook weer doorgegeven. De houten ladekast van opa en oma had ik zwart geschilderd (dat was toen hip) en na iets van 15 jaar heeft mijn neefje het ding meegenomen voor de kinderkamer en heeft hij het kastje goud met paars geverfd ofzo. En via een andere neef kwam ik na een paar jaar aan een tweezitsbankje, dat was ooit begin jaren 80 door mijn ouders gekocht, daarna bij mijn neef beland en uiteindelijk dus weer bij mij. Zijn katten hadden de bekleding aan de achterkant nogal vernaggeld, maar verder was dat ding nog helemaal goed, dus hup, een kleed erover en klaar. Nog weer jaren later heb ik in mijn flat (vol studenten) een briefje opgehangen dat ik een bankje weg te geven had en heeft een buurjongen er nog jaren plezier van gehad. Het bestek van opa en oma uit de jaren zestig heb ik jarenlang gebruikt, via Marktplaats zelfs nog aangevuld met wat extra messen en heb ik ruim twee jaar geleden weggeven omdat we toen het bestek van mijn overleden schoonmoeder in gebruik hebben genomen.quote:Op donderdag 30 april 2020 23:22 schreef maily het volgende:
[..]
Dat vind ik zo tof .... spullen met geschiedenis ...
We raakten de perzische tapijten van mijn overleden schoonmoeder aan de straatstenen niet kwijt, wat een drama was dat 2,5 jaar geleden. Ik heb de originele aankoopbonnen nog gevonden, ze hebben kapitalen gekost, eentje staat bij ons te wachten op een liefhebber, eentje hebben we voor ¤100 kunnen verkopen via Marktplaats en de derde is door de kringloop opgehaaldquote:Op donderdag 30 april 2020 23:36 schreef LXIV het volgende:
Antiek is op dit moment trouwens spotgoedkoop of gratis. Dat komt omdat in de jaren 70 er veel antiek verzameld werd (toen werden topprijzen betaald). Die mensen gaan nu naar een bejaardenhuis of dood en dan staat dat huis vol antiek en de kinderen willen het niet (allemaal) want het staat niet tussen de Ikea-meubels. Handelaren zitten ook vol. Alleen de echte top-top-top zaken leveren nog wat op. Maar zeer goede kwaliteit al bijna niks meer.
Ik weet nog dat mijn ouders in 1980 of zo een Perzisch tapijt kochten. Dat was toen echt een hele uitgave, paar duizend gulden (in die tijd! Voor 150.000 gulden kocht je een huis!). Paar jaar terug heb ik een handgeknoopt Perzisch tapijt gekocht voor 500 euro. Bijna niks dus, zeker niet in verhouding.
Tja. Smaken veranderen. Maar wil je ze zelf dan niet hebben?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:51 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
We raakten de perzische tapijten van mijn overleden schoonmoeder aan de straatstenen niet kwijt, wat een drama was dat 2,5 jaar geleden. Ik heb de originele aankoopbonnen nog gevonden, ze hebben kapitalen gekost, eentje staat bij ons te wachten op een liefhebber, eentje hebben we voor ¤100 kunnen verkopen via Marktplaats en de derde is door de kringloop opgehaald
Eentje heeft hier onder de eettafel gelegen, maar ik vind het toch onhandig, want ik heb weinig kracht en de stoelen schuiven voor geen meter op dat tapijt. En de robotstofzuiger doet het beter op de gladde vloer. Misschien dat we hem ooit nog ergens gaan neerleggen, want ik vind ‘m prachtigquote:Op vrijdag 1 mei 2020 10:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Tja. Smaken veranderen. Maar wil je ze zelf dan niet hebben?
Ok. Ik vind een Perzisch tapijt ook mooi. Maar veel mensen dus niet -meer-. En dat bepaald de vraag en dus de prijs!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:01 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Eentje heeft hier onder de eettafel gelegen, maar ik vind het toch onhandig, want ik heb weinig kracht en de stoelen schuiven voor geen meter op dat tapijt. En de robotstofzuiger doet het beter op de gladde vloer. Misschien dat we hem ooit nog ergens gaan neerleggen, want ik vind ‘m prachtig
true. Ik heb een bijna nieuwe paxkast via marktplaats gekocht en zelf nog met een paar nieuwe planken van de ikea de indeling geperfectioneerd, maar hij doet het nog steeds. Was niet helemaal de bedoeling, maar hij is inmiddels vier keer verhuisd en begint nu op één plek kuren te vertonen (één hoekje is kapot gegaan bij de verhuizing). Maar goed, eventueel haal ik een nieuwe ombouw, en dan kan de rest weer een tijdje mee.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 11:00 schreef Roosgeluk het volgende:
De pax kasten zijn trouwens zeer degelijk en helemaal naar behoefte in te richten.
Wel leuk, maar àlles van ikea vind ik ook wel weer een beetje over the top hoor. Mijn pannen komen van de blokker (bk). Superfijne dingen. En servies is waarschijnlijk van xenos of action wel leuk. (moet ik nog kopen zit nu met tweedehands spul)quote:Servies bieden ze ook in handige sets aan. Prima spul, leuke kleurtjes. En op kookgebied hebben ze alles van prima kwaliteit voor de thuiskeuken. Scheelt 10 winkels af gaan als je van 0 moet beginnen. En ik kan hem steeds per woonplek weer opnieuw indelen, afhankelijk van wat ik wil. Vet handig.
Maar nu weet je misschien nog niet precies wat je wilt, en dan zit je straks met een foeilelijk whitewash meubilair wat in de winkel nog zo leuk matchte. (tafel, kast en salontafel natuurlijk in dezelfde stijlquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Als je nu begint met allerlei tweedehands spul dan heb je straks extra rommel die je kwijt moet zodra de nestdrang begint en alles ineens nieuw moet zijn. Ik zou die stap dus overslaan en gewoon meteen voor nieuw gaan.
Ook absoluut een goed punt, maar daar moet het budget wel voor zijn.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Als je nu begint met allerlei tweedehands spul dan heb je straks extra rommel die je kwijt moet zodra de nestdrang begint en alles ineens nieuw moet zijn. Ik zou die stap dus overslaan en gewoon meteen voor nieuw gaan.
Mwah, vaak zie je er ook troep op staan die geen enkele kringloop in het land wil hebben.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 09:00 schreef Clupea het volgende:
In onze woonplaats zijn zeer actieve Facebook weggeef-groepen waar vaak prima meubels gratis worden aangeboden. Je moet wel snel zijn en de groepen worden streng gemodereerd tegen handelaren, maar de spullen zijn meestal beter dan van de kringloop.
Spullen krijgen voor nop is vaak geen probleem. Spullen verkopen voor vrijwel niets is nog een missiequote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef ToT het volgende:
[..]
Mwah, vaak zie je er ook troep op staan die geen enkele kringloop in het land wil hebben.
Paar dagen geleden nog een echt volledig versleten en gescheurde leren bank op zien staan. Het was haast een abstract kunstwerk om te zien, zo erg was dat ding kapot.
Yup, ik had jaren geleden een mooie massief houten tafel besteld, maar het bedrijf ging failliet.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Als je echt voor MASSIEF wilt gaan trek dan je portemonnee maar open. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat echte massieven houten meubels peperduur zijn (ook tweedehands). Onze eettafel was al meer dan ¤1.000,- om een voorbeeld te geven.
Oh absoluut!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Spullen krijgen voor nop is vaak geen probleem. Spullen verkopen voor vrijwel niets is nog een missie![]()
Ik hoop dat ik onze PAX kledingkast snel kwijt raak voor ¤200,- onbeschadigd. Ding is mokertje zwaar vooral die panelen.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef ToT het volgende:
[..]
Oh absoluut!
En dan krijg je van die zeikers met van die zure bekken die het ding meteen gaan afkraken op punten die je allang met foto's en al besproken hebt. "Helemaal geen probleem", zeggen ze dan via de mail, maar zodra ze ook maar één voet over de drempel zetten.....
En die biedingen via privébericht van nog geen 10% van de vraagprijs, kom op zeg!Geen openingsbod, nee; echt een eindbod!
Gewoon opnieuw bij de kringloop inleveren dan toch?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Kringloopwinkels hier nemen 80% niet aan. Moet goede kwaliteit zijn, anders mag je het niet eens inruilenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gewoon opnieuw bij de kringloop inleveren dan toch?
Die woonkamersets vind ik behoorlijk vreselijk trouwens. Alles bijpassend in grijstinten enzo.
Ik vind het wel netjes als een aantal grote meubels wel bij elkaar passen, maar je moet idd niet echt alles in dezelfde tint hebben. 1x gezien dat iemand houten en rieten meubels in EXACT dezelfde kleur had, en dan overal lichtblauwe lintjes aan gemaakt had. Echt de hele woonkamer en keuken zo.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gewoon opnieuw bij de kringloop inleveren dan toch?
Die woonkamersets vind ik behoorlijk vreselijk trouwens. Alles bijpassend in grijstinten enzo.
Wij hebben alles massief met staal in de woonkamer. Wel accenten in de verf en accessoires etc. Mensen die 3 soorten meubels hebben in 1 kamerquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:01 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik vind het wel netjes als een aantal grote meubels wel bij elkaar passen, maar je moet idd niet echt alles in dezelfde tint hebben. 1x gezien dat iemand houten en rieten meubels in EXACT dezelfde kleur had, en dan overal lichtblauwe lintjes aan gemaakt had. Echt de hele woonkamer en keuken zo.![]()
![]()
![]()
Ruilen? Je geeft het gratis af.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:00 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Kringloopwinkels hier nemen 80% niet aan. Moet goede kwaliteit zijn, anders mag je het niet eens inruilen
Afgeven bedoel ik sorryquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Ruilen? Je geeft het gratis af.
Maar idd; ze klagen steen en been dat ze amper wat meer binnen krijgen, maar ze weigeren vaak echt veel.
Zo wilde ik laatst allemaal babyspulletjes afleveren. Veel was nieuw gekocht en is net anderhalf jaar oud, maar nee; geen interesse.
Dezelfde dag nog is vrijwel alles opgehaald door mensen van een weggeefhoek op Facebook.
quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wij hebben alles massief met staal in de woonkamer. Wel accenten in de verf en accessoires etc. Mensen die 3 soorten meubels hebben in 1 kamerMijn hoofd kan dat niet aan
Bijvoorbeeld een stalen tv meubel met een goedkope houtlook tafel en een soort rieten salontafel, joe joe
Ik heb een steenstrip muur (hadden de vorige bewoners gemaakt) dat is zo mooi met massief en staalquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:05 schreef ToT het volgende:
[..]Haha, ja zo'n bij elkaar geraapt zooitje had ik dus ook in m'n studententijd en de periode daarna, maar ik stoor me er ook ontzettend aan.
We hebben nu alles grijs, hoogglans wit, glas en wat bruin. In sommige meubels worden een aantal elementen onderling gecombineerd zodat het een mooi geheel is.
Alleen de speakers staan werkelijk SPUUGlelijk!
Maar ja; die dingen zijn 19 jaar oud en er zit echt een fokking mooi geluid in!
Ja die hoofdprijs heb ik ook wel gemerkt; soms zijn ze gewoon net zo duur als de IKEA!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Afgeven bedoel ik sorryHier nemen ze bijna niks in en als ze het innemen verkopen ze het voor de hoofdprijs
Welke bedrijven zijn dat?quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja die hoofdprijs heb ik ook wel gemerkt; soms zijn ze gewoon net zo duur als de IKEA!En daar heb je het nieuw!
Oh, nog een tip; bedrijven die producten verkopen die teruggestuurd zijn van klanten naar de Wehkamp en whatever.
In Slagharen staat er eentje die het Verkoophuis heet.quote:
Ik gok dat dat vanuit Oostenrijk een beetje ver rijden is voor TSquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaarZo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
Ganz tolquote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:17 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ik gok dat dat vanuit Oostenrijk een beetje ver rijden is voor TS
Bestaat die nog steeds? Daar heeft mijn nichtje begin jaren 90 nog een bankje gekocht voor haar studentenkamer. Ding op de fietsendrager van de auto van mijn oom gebonden en gaan.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:10 schreef ToT het volgende:
[..]
In Slagharen staat er eentje die het Verkoophuis heet.
Soms kun je er heel goed slagen, soms zijn de producten echt idioot duur. Goed opletten dus.
Een keer meegemaakt dat iets 2,5x de nieuwwaarde was en je krijgt er geen garantie.
Maar ze hebben ook echt wel mooi spul voor weinig geld.
Haha jazeker!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 16:21 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Bestaat die nog steeds? Daar heeft mijn nichtje begin jaren 90 nog een bankje gekocht voor haar studentenkamer. Ding op de fietsendrager van de auto van mijn oom gebonden en gaan.
Nestdrang, 'alles ineens nieuw' ? Dan heb ik nog nooit nestdrang gehad. Geen idee hoe je hier nou bij komt.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:40 schreef Twiitch het volgende:
Ligt er volledig aan hoe uitgebreid de kast is (en hoe gangbaar het uiterlijk. En waar je ongeveer woont). Mijn kast(en) is 1m + 50cm incl deuren, enkele planken en roedes. Destijds op marktplaats werd er altijd minimaal 180¤ geboden voor dit soort kasten. Heb het toen een tijdje gevolgd. En uiteindelijk toegeslagen bij een mooie kast (want dat is ook nog maar afwachten) en gelijk flink hoger geboden dan de al geboden 160. Ik dacht : het gaat toch nog wel oplopen, dus dan kan ik maar beter gelijk 200 euro bieden, en dat is tie ook wel waard. Toen had ik meteen een akkoord. Wat bleek? Die kast was van een man van wie net de relatie uit was gegaan. Hij had inmiddels een nieuw huisje gevonden maar hij kon daar die paxkast niet kwijt. Zijn ex deed wel eens iets via marktplaats, maar hij had dat nog nooit gedaan, maar dacht nu : ach, misschien is er een gek die er 100 voor geeft. En prompt explodeerde dat biedenquote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik hoop dat ik onze PAX kledingkast snel kwijt raak voor ¤200,- onbeschadigd. Ding is mokertje zwaar vooral die panelen.
Ze woont in Oostenrijk.quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:58 schreef Poepz0r het volgende:
@:TS Mocht je bijvoorbeeld een grote kledingkast zoeken. Ik heb die hele grote van IKEA te koop, onbeschadigd. ¤200,- is hij voor jou, wel zelf demonteren. Die panelen zijn loodzwaarZo'n PAX kast is dat (nieuwprijs ¤700,-)
In de kringloop kun je prima proefzitten. Kwaliteits meubels zijn misschien wel zwaarder. Ikea meubels moet je bij iedere verhuizing vervangen. Dan liever een beetje tillen. Wasmachine kan ook prima 2de hands.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:29 schreef Fer het volgende:
Bankstel zou ik nieuw kopen, je wil toch proberen of het lekker zit, ipv bij mensen langsgaan en even proefzitten.
Massieve kasten zijn loodzwaar, als je weer gaat verhuizen. En niks mis met Ikea kasten, kwa looks.
En waarom een nieuwe wasmachine? Die koop je pas als je schoolgaande kinderen hebt en dagelijks 8kg wil wassen.
Ikea bij elke verhuizing vervangen? Mijn ikea meubels hebben bijna allemaal al 2 tot 3 verhuizingen meegemaakt en hoeven nog steeds niet vervangen te worden, ik heb sommige meubels al iets van twintig jaarquote:Op zaterdag 2 mei 2020 07:25 schreef borbit het volgende:
[..]
In de kringloop kun je prima proefzitten. Kwaliteits meubels zijn misschien wel zwaarder. Ikea meubels moet je bij iedere verhuizing vervangen. Dan liever een beetje tillen. Wasmachine kan ook prima 2de hands.
Misschien ben jij extreem handig en voorzichtig. Ik verhuis meerdere keren per jaar. En de kasten vallen dan nogal eens uit het raam / van de trap. En soms vooral als ik dronken ben maak ik het aanhangwagentje niet goed vast en komt ie los / vallen de meubels eruit enzo. Ikea gaat bij iedere verhuizing kapot. Dus waarom troep kopen als je het ook in één keer goed kan doen???quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:05 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ikea bij elke verhuizing vervangen? Mijn ikea meubels hebben bijna allemaal al 2 tot 3 verhuizingen meegemaakt en hoeven nog steeds niet vervangen te worden, ik heb sommige meubels al iets van twintig jaar
Waarom gewoon normaal verhuizen en voorzichtig doen als het ook dronken kan he?quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef borbit het volgende:
[..]
Misschien ben jij extreem handig en voorzichtig. Ik verhuis meerdere keren per jaar. En de kasten vallen dan nogal eens uit het raam / van de trap. En soms vooral als ik dronken ben maak ik het aanhangwagentje niet goed vast en komt ie los / vallen de meubels eruit enzo. Ikea gaat bij iedere verhuizing kapot. Dus waarom troep kopen als je het ook in één keer goed kan doen???
@Doedezemaar Ik hoef je nu zeker niet meer te vertellen dat deze user een notoire troll is.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:14 schreef borbit het volgende:
[..]
Misschien ben jij extreem handig en voorzichtig. Ik verhuis meerdere keren per jaar. En de kasten vallen dan nogal eens uit het raam / van de trap. En soms vooral als ik dronken ben maak ik het aanhangwagentje niet goed vast en komt ie los / vallen de meubels eruit enzo. Ikea gaat bij iedere verhuizing kapot. Dus waarom troep kopen als je het ook in één keer goed kan doen???
Ja ik probeer soms wel vroeg te beginnen maar meestal ik het toch 10 uur voordat ik de eerste rit kan maken. En dan ben ik al lang en breed bezopen. Gelukkig heb ik een stevige auto dus een beetje botsen kan ie wel tegen.quote:Op zaterdag 2 mei 2020 10:15 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Waarom gewoon normaal verhuizen en voorzichtig doen als het ook dronken kan he?
Vandaar ook dat we voor tweedehands meubels aan het kijken zijn. Massief houten tafels zijn daar zo vanaf ¤300 te vinden!quote:Op vrijdag 1 mei 2020 15:54 schreef Poepz0r het volgende:
Als je echt voor MASSIEF wilt gaan trek dan je portemonnee maar open. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat echte massieven houten meubels peperduur zijn (ook tweedehands). Onze eettafel was al meer dan ¤1.000,- om een voorbeeld te geven.
Ik denk dat je het hebt over de originele keuken uit de jaren 50 die hoorde bij de woning waar ik twee jaar geleden op kamers hebt gewoond... hmm of misschien de keuken van de andere woning waar ik vorig jaar nog op kamers woonde... Haha, sinds ik in Oostenrijk woon (7 jaar), ben ik 8 keer verhuisd - tenminste, deze verhuizing is de achtste verhuizing... Ben iig niet zeker over welke keuken je het hebt, maar de keuken die we nu in de oude woning achter laten zal ik zeker niet missen! :pquote:Op dinsdag 12 mei 2020 18:13 schreef Doedezemaar het volgende:
Oeh, margaretha, die lamp![]()
![]()
Ga je de prachtige huidige keuken missen?
Je hebt een keer een hele mooie oude originele keuken laten zien, ik wist niet dat je inmiddels al vaker was verhuisd. Ik moet er niet aan denken, zo vaak verhuizen.quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:01 schreef margaretha_01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het hebt over de originele keuken uit de jaren 50 die hoorde bij de woning waar ik twee jaar geleden op kamers hebt gewoond... hmm of misschien de keuken van de andere woning waar ik vorig jaar nog op kamers woonde... Haha, sinds ik in Oostenrijk woon (7 jaar), ben ik 8 keer verhuisd - tenminste, deze verhuizing is de achtste verhuizing... Ben iig niet zeker over welke keuken je het hebt, maar de keuken die we nu in de oude woning achter laten zal ik zeker niet missen! :p
quote:Op vrijdag 15 mei 2020 13:13 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Je hebt een keer een hele mooie oude originele keuken laten zien, ik wist niet dat je inmiddels al vaker was verhuisd. Ik moet er niet aan denken, zo vaak verhuizen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |