Jaaaa, zo denken wij er ook over!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet
Jaa, inderdaad!quote:Op donderdag 30 april 2020 22:33 schreef Enawh het volgende:
Online zoeken naar tweedehands spullen ?
Dit. En de rest een beetje tweedehands en nieuw bij elkaar scharrelen. Een deel pas toen ik er woonde, dat je denkt : oh, het is toch wel handig om een dunschiller te hebben. Of: ik mis een bank, en ik weet nu ongeveer hoe groot ik m wil omdat ik weet hoe de ruimte voelt.quote:Op donderdag 30 april 2020 22:17 schreef maily het volgende:
Toen mensen hoorden dat wij gingen samenwonen kregen we meteen van alles aangeboden. Hebben we ook bijna allemaal aangenomen. En op een later tijdstip dingen vervangen.
Protip: beginnen met de gordijnen, en de rest van de huisraad en muren en dergelijke er op aanpassenquote:Op donderdag 30 april 2020 22:24 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ik zou alles tweedehands doen, om zo de moeite om alles meteen perfect te krijgen te voorkomen. Dat kunnen jullie het stapsgewijs in de loop der jaren jullie eigen maken. Bekvechten om de kleur van gordijnen is een ding als alles in één keer moet
Mijn eerste woning was vooral ingericht met IKEA-spul. Daarna heb ik nog twee keer een verhuizing gehad waarbij ik vrij weinig meubels meenam (cq. die overleden waren bij aankomst in het nieuwe huis, tja IKEA).quote:Op donderdag 30 april 2020 22:08 schreef margaretha_01 het volgende:
We willen IKEA producten zoveel mogelijk vermijden en voor massief houten meubels kiezen...
Nu ben ik best benieuwd hoe jullie dit gedaan hebben toen jullie voor het eerst in een woning zonder meubels zijn getrokken. Hebben jullie alles nieuw gekocht of ook tweedehands? En wat was dan nieuw en wat niet en waarom?
Ben benieuwd!
Dat vind ik zo tof .... spullen met geschiedenis ...quote:Op donderdag 30 april 2020 22:54 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben ooit begonnen met een houten kastje en twee houten stoelen van opa en oma, en een foeilelijke fauteuil van hen, waar ik een grote lap stof overheen heb gedrapeerd. Pannen en servies waren van een kampeersetje dat ergens bij mijn ouders op zolder lag, bestek was een gratis setje bij een bestelling van Yves Rocher. Ik mocht de inrichting van mijn slaapkamer bij mijn ouders meenemen en verder heb ik een klaptafel, een paar driehoekige Lacktafeltjes en wat voorraadbussen enzo bij Ikea gehaald. De hele familie is zegeltjes van Zeeman gaan sparen voor gratis servies waarmee ik het melamine kampeerservies kon vervangen. Handdoeken en keukengerei enzo van opa en oma en een oudtante, iedereen had wel wat over. Later had iemand een pannenset over, volgens mij van de oma van de buren die naar het bejaardentehuis ging.
Twee eetkamerstoelen waren door de vorige bewoner achtergelaten en mijn balkonmeubels vond ik bij het grofvuil. Toen mijn opa en oma een paar jaar later naar het bejaardentehuis gingen had ik eerste keus uit keukenspullen enzo.
Dus: voornamelijk gekregen en bij elkaar gesprokkelde dingen.
Precies dit. Wekenlang websites afspeuren, bij die zoektocht ook steeds meer ontdekken 'wil ik nou precies' en dan iets vinden dat precies in dat plaatje past. Of juist andersom. Geen idee wat je wil en dan als je het dan ineens tegenkomt ineens weten 'dit is het!'quote:Op donderdag 30 april 2020 22:27 schreef margaretha_01 het volgende:
We hebben niet actief vrienden gevraagd of ze nog spullen konden missen, en omdat we in het buitenland wonen hebben we ook niet echt familie van wij we spullen zouden kunnen krijgen.
Ik heb nog niet voor mijn eigen interieur moeten zorgen, maar vind het nu stiekem wel super leuk om me ermee bezig te houden. Ik heb nog niet het budget om de dingen die ik mooi vind nieuw te kopen, maar vind dat websites zoals marktplaats veel mogelijkheden bieden om toch zelf een mooi interieur te kunnen samen stellen!
We vinden het ook oke als we niet meteen alles hebben. Het enige dat we wel snel hopen te vinden, naast een bed en kledingkasten, is een eettafel en stoelen om te zitten. Voor de rest zijn we best bereid om een poosje zonder meubels te zitten en we een beetje tijd nemen om mooie dingen te vinden!
Dit is zo waarquote:Op donderdag 30 april 2020 23:28 schreef Bucketlist het volgende:
80% van mijn bloempotten is tweedehands. Nieuw weinig moois te vinden naar mijn smaak.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |