Dat is heel erg Zweeds. Het is een mooi land, maar slaat af en toe door op dit gebied.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk hoe erg de nadruk gelegd is dat het ging om een vrouwelijke medewerker, dat is toch totaal niet relevant deze? Het is een medewerker van het EBU. Door telkens te benadrukken dat het om een vrouw ging deden ze heel erg hun best de publieke opinie te sturen.
Probeert z'n hachje te redden, gok ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.![]()
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dan dien je een klacht in. Of is Klein God in hoogst eigen persoon ofzo?
Ik denk op dit moment heeeel groot. Maar het zal me niets verwonderen dat de boosheid over dit deug debacle wel is gezakt en 'we' gewoon weer 'met ons vlaggetje' vooraan staan heurrr...zo is Nederland helaas ook....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Wat is de kans dat we volgend jaar niet meer mee doen en dat we ons land ons terug gaan trekken van het songfestival na aanleiding hiervan? Ik zou het meer dan terecht vinden.
Haha EBU wtfquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
Zelfs de EU-vlag mag niet naar binnen, waarschijnlijk omdat ie Joost Klein-blauw is.
[ x ]
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk ander beeld precies? Iets als het wegduwen van een telefoontje hoeft nog geen strafbaar feit op te leveren. Dus de politie kan daar niet zo veel mee. Vind ik niet doorslaggevend.
Dat een prominente medewerker van de AvroTros, waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat hij weet waar hij over praat, die iets zo specifiek omschrijft gewoon even terzijde geschoven wordt. Dat vind ik op mijn beurt wel erg strategisch.
En nu?quote:Het incident gebeurde volgens de politie tijdens de voorronde van het songfestival op donderdagavond. Er is volgens de politie geen sprake van een fysieke confrontatie.
Dat kan naast elkaar bestaan, je leven leiden en groot verdriet met je meedragen. Ik vind het ontroerend en knap hoe Joost dat doet. Hij ontkent het niet, hij verdringt het niet, maar hij laat het er zijn en laat daarmee aan anderen die óók een groot verdriet hebben zien dat dat oké is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoop dat je eraan kan werken. Want het is ook niets om het trauma en het verdriet je hele leven met je mee te zeulen.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:46 schreef Stepperoller het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder kwalijk om zo'n ongefundeerde beschuldiging te blijven spammen die haaks staat op de verklaring van de Zweedse politie.
Zo hier heeft trein2000 niet van terug.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Moira het volgende:
[modbreak]We gaan niet alsnog speculeren of er nou wel of niet fysiek geweld is gebruikt, als door de Zweedse politie is bevestigd dat het om een verbale bedreiging ging zonder fysiek contact[/modbreak]
Laten we bij de feiten blijven, dreigende beweging.... Die vrouw heeft het duidelijk bedreigend opgevat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Verida het volgende:
e
[..]
een beweging dan om de telefoon uit haar handen te slaan
maar het was een beweging, niet daadwerkelijk gebeurd.
dus in mijn ogen geen stoppen die doorslaan
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
Zelfs de EU-vlag mag niet naar binnen, waarschijnlijk omdat ie Joost Klein-blauw is.
[ x ]
quote:'Nederlandse vlag afgepakt'
Een Nederlandse vrouw die in de rij stond om binnen te komen bij het songfestival, heeft volgens De Telegraaf een vlag moeten inleveren. Op die vlag zou "Joostice" en "Bring Joost Back" hebben gestaan.
Het afpakken van de vlag kan te maken hebben met de regels van het songfestival, die zijn aangescherpt. Er staat nu in dat alleen vlaggen van landen die meedoen en regenboogvlaggen zijn toegestaan. Alle andere (aangepaste) vlaggen zijn verboden.
Dan had ze al helemaal geen recht om te filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het privé telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een privé persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Ze mocht überhaupt niet filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Klepper272 het volgende:
Zij was gewoon vreedzaam aan het filmen...
Het klinkt als mevrouwtje die de socials voor het Eurovisie doet, die gebruiken gewoon wel telefooncameras.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Het maakt het wel anders als het het privé telefoontje was van die mevrouw ipv een camera van de EBU. Met een privé persoon kun je moeilijk afspreken dat je niet gefilmd wilt worden.
Ik vind het wel interessant waar jouw neiging vandaan komt om per se je eigen versie van het verhaal te willen verzinnenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Welk ander beeld precies? Iets als het wegduwen van een telefoontje hoeft nog geen strafbaar feit op te leveren. Dus de politie kan daar niet zo veel mee. Vind ik niet doorslaggevend.
Dat een prominente medewerker van de AvroTros, waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat hij weet waar hij over praat, die iets zo specifiek omschrijft gewoon even terzijde geschoven wordt. Dat vind ik op mijn beurt wel erg strategisch.
Trein verwijst heel feitelijk naar wat Cornald Maas op beeld gezegd heeft. Dat is geen speculeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zo hier heeft trein2000 niet van terug.
Knotsgekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Ik begrijp dan ook gewoon zijn reactie niet echt. We leven in 2024 en iedereen is alles continu aan het streamen via de smartphone? Zeker op een happening als ESC. En als hij huilt ofzo dan krijgt vrijwel niemand dat mee, omdat op datzelfde moment duizenden andere flimpjes verspreid worden. Ik begrijp niet wat hij wil bereiken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik al de hele tijd heel inhoudelijk maar ik zal het nog een keertje uitleggen.
- Volgens het statement van de AT heeft Klein geen fysiek contact gehad met de dame in kwestie.
- Volgens Cornald Maas heeft Klein een telefoontje weggeduwd omdat daarmee gefilmd zou zijn.
Dat is strikt genomen niet in tegenspraak met elkaar (je kunt immers een telefoontje vastpakken en de eigenaar daarbij niet aanraken). Het zou wel verklaren waarom de EBU er zo fors in vliegt. Dat heet namelijk gewoon geweld.
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan had ze al helemaal geen recht om te filmen.
Dacht dat Zweden toch een behoorlijk liberaal rechts volk was, maar dit komt mij over als een behoorlijk linksig deugbeleid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is heel erg Zweeds. Het is een mooi land, maar slaat af en toe door op dit gebied.
Dan hebben we alsnog het verhaal maar van 1 kant, ben geïnteresseerder in wat cameravrouw te vertellen heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Waarom staat Joost zelf zijn fans niet te woord en verteld wat er precies gebeurd is ?
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Een 'privé persoon' mag daar überhaupt niet filmenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Remco het volgende:
Hier een filmpje met quote van de Zweedse politiewoordvoersterquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het gaat nu over wat de Zweedse politie heeft gezegd hierover maar is daar een originele bron van? Na gisteren vertrouw ik weinig meer zonder een echte eerstehandsbron.
Denk het wel. Je wilt als event geen schadeclaim of onthouding van vergoeding van je grootste geldschieter.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef OmniRocket het volgende:
Zou marocconoil nog betrokken geweest zijn bij de beslissing van de diskwalificatie?
Omdat ie in zak in as zit? Omdat het wordt afgeraden door zijn team?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Vind het erg laf dat hij niets verteld. Als hij onschuldig was zou hij zeker voor de camera vertellen dat er niets gebeurd was maar nu staat hij niemand te woord en moet iedereen maar gissen wat er precies gebeurd is .
Precies, en er de woorden geweld en bedreiging er telkens bij te laten vallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:45 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het vooral kwalijk hoe erg de nadruk gelegd is dat het ging om een vrouwelijke medewerker, dat is toch totaal niet relevant deze? Het is een medewerker van het EBU. Door telkens te benadrukken dat het om een vrouw ging deden ze heel erg hun best de publieke opinie te sturen.
Dit is precies wat er mis is met de wereld van nu. Niet vooruit willen lopen is niet meer "onschuldig totdat tegendeel is bewezen", maar meteen cancellen en dan later gewoon "oopsie" zeggen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Za het volgende:
[..]
Deze man maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk.![]()
Op openbaar terrein. Niet in een afgeschermde studio waar afspraken gelden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Remco het volgende:
[..]
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.
Met zo'n snor is alles een dreigende beweging.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Verida het volgende:
IK zit nog een keer te kijken naar het optreden van de halve finale
hoe kun je in vredesnaam bang worden voor iemand als Joost
Alle niet-landen vlaggen zijn toch verboden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:49 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Was daarstraks te zien bij RTL Boulevard. Eerlijk gezegd keek de politiemevrouw ook een beetje van "dit gaat nergens over".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Het gaat nu over wat de Zweedse politie heeft gezegd hierover maar is daar een originele bron van? Na gisteren vertrouw ik weinig meer zonder een echte eerstehandsbron.
Maar niet als je 'm tegenkomt als ie net het podium af loopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef Remco het volgende:
[..]
Als ik Joost tegenkom in Malmo mag ik hem gewoon filmen.
Gok ditquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:51 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Laten we bij de feiten blijven, dreigende beweging.... Die vrouw heeft het duidelijk bedreigend opgevat.
quote:
Ik denk dat die gast kapot is op dit moment. Snap ik ook heel goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |