quote:Joost Klein to represent the Netherlands at Eurovision 2024
On finding out he would represent the Netherlands in 2024, Joost remarked:
‘Taking part in the Eurovision Song Contest is a dream come true. I used to watch it together with my parents, glued to the screen, year after year. It's an honor to represent the Netherlands, and I'm committed to giving my all for the best possible outcome.’
The singer, who is known for his lively performances and has been winning over a growing national and international following with his catchy beats and creative wordplay, was chosen from over 600 potential participants.
The European hit potential of his song (which will be revealed at a later date) convinced the selection committee that Joost should compete for the Netherlands.
Twan van de Nieuwenhuijzen, chair of the Dutch selection committee, said:
‘Following a careful and multi-phase process, the selection committee ultimately opted for Joost Klein. There were a lot of entries from a wide range of genres, but in our view his had the most hit potential. In the song, you hear his familiar mix of party and nostalgia. With his enormous creativity, we think Joost can put on a great show in a totally original way, and that the Netherlands and Europe are in for a positive surprise. We’re really looking forward to working with him.’
Joost Klein is a 26-year-old musician, writer and artist. His energetic style combines elements from mainstream pop with happy hardcore and pop punk. In the Netherlands, Joost tours regularly with his band and has played festivals like Lowlands and Pinkpop.
Last November, he had two sold-out concerts at the AFAS Live. Joost's fan base abroad has been growing, too. In Belgium, he performed at the Sportpaleis in Antwerp and was a candidate on the popular TV show De Slimste Mens (The Smartest Person).
Last summer, Joost had a number 1 hit in Germany, Switzerland and Austria with Friesenjung. The song has had over 100 million streams worldwide and won Best Song in Germany's 1LIVE Krone radio awards. The song has also had a lot of airplay in Italy and Ukraine.
Die staan toch net zo goed voor lul als dit niet waar blijkt te zijn. Waarom dat riskeren?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:07 schreef trein2000 het volgende: [..] Ik schuif niemand iets in de schoenen. Maar ik kan mij slecht voorstellen dat de EBU deze ramp over zich afroept vanwege een non-incident. Waarom zouden we de verklaring van een belanghebbende meteen voor waar moeten aannemen?
Tuurlijk niet, dat hebben ze lekker laf tijdens de generale gedaan en dan vanavond hypocriet shinen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:16 schreef core2duo het volgende:
Nog steeds geen ongeregeldheden rondom het ESF, zoals nieuwe landen die met stateements komen?
Hmm ja wat wil je dat ze ertegen doen dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dus dit. Als land staan we door die lui van de EBU(Zweden) te kijk en niemand in de hogere lagen (in dit geval Rutte) doet geen ene reet. Of naja tot zover wij dit merken
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:15 schreef Eagles89 het volgende:
Laten we met zn allen eerlijk zijn: hij zong afgelopen donderdag hartstikke vals en het is toch ook geen categorie wereldhit? Gewoon een simpel 13 in een dozijn lied, zoals er nog tig anderen van zulke liedjes elke dag de ether in worden geslingerd. Hij had nooit gewonnen, en nu las ik dat die inmiddels al een miljoen volgers heeft gekregen sinds gister en dat die zelfs in de Rolling stone staat, dus de rest van zn leven kan die dat simpele 13 in dozijn liedje blijven optreden en zn zakken vullen. Eind goed al goed lijkt me. En door.
Ik hoor een bekend verhaalquote:
Die hebben niets te vertellen, de EBU is oppermachtig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:14 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Waarom gaat de avrotros en de npo hiermee akkoord eigenlijk! ALS er letterlijk niks gebeurd is.
Gelukkig is hij hier met 3 goeie vrienden. Je zal maar in je eentje met een manager zijn…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:19 schreef Za het volgende:
Het hele ESF is eigenlijk niet belangrijk meer.
Het gaat nu om de persoon die dit onrecht mentaal mogelijk niet kan verwerken, wat hem is aangedaan, ze wisten ook bij wie ze dit deden, het is duivels bijna. Aangifte?
Ik hoop zo dat hij dit trekt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:17 schreef KingRoland het volgende:
[..]
dus dit. Als land staan we door die lui van de EBU(Zweden) te kijk en niemand in de hogere lagen (in dit geval Rutte) doet geen ene reet. Of naja tot zover wij dit merken
Lekker makkelijk, maar wat moeten ze dan? De grote baas van de EBU in elkaar slaan en roepen 'wij doen gewoon mee!'? Zo werkt dat toch niet joh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Slappe zakken ook bij de avrotros en NPO als dit verdomme echt gebeurd is dan is dat toch geen reden om Nederland te diskwalificeren man. Echt wat een slappe zakken weer bij de Nederlandse delegatie. DIT ACCEPTEER JE VERDOMME TOCH NIET? Ja sorry hoor voor de cao’s maar ik ben gewoon echt woedend momenteel. Gediskwalificeerd door “een gebaar” richting een camera vrouw die overigens ZELF de afspraken al overtraden en meerdere keren is gewaarschuwd niet te filmen. Echt ik kan het bijna niet geloven dat dit het einde is van ons songfestival seizoen. Het doet mij echt veel pijn.
Jij weet toch helemaal niet wat er achter de schermen allemaal gezegd en gedaan is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Slappe zakken ook bij de avrotros en NPO als dit verdomme echt gebeurd is dan is dat toch geen reden om Nederland te diskwalificeren man. Echt wat een slappe zakken weer bij de Nederlandse delegatie. DIT ACCEPTEER JE VERDOMME TOCH NIET? Ja sorry hoor voor de cao’s maar ik ben gewoon echt woedend momenteel. Gediskwalificeerd door “een gebaar” richting een camera vrouw die overigens ZELF de afspraken al overtraden en meerdere keren is gewaarschuwd niet te filmen. Echt ik kan het bijna niet geloven dat dit het einde is van ons songfestival seizoen. Het doet mij echt veel pijn.
Terwijl het filmen dus al juist niet de afspraak was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Karina het volgende:
De politie komt dus opdraven als je een dreigende beweging maakt naar een objectWat overdreven.
Maar dat is het vreemde aan dit verhaal, waarom heeft de politie het serieus opgepakt inclusief verhoren en doorsturen naar het OM als dit het gehele verhaal is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:20 schreef Verida het volgende:
ik vraag me af wat de reactie van de politie is geweest toen ze hierbij gehaald werden.
buiten staan de demonstranten elkaar haast af te maken, en daar mag je als politie niet eens hard ingrijpen en binnen krijg je dan te horen dat er iemand een "dreigende" beweging heeft gemaakt richting een cameravrouw die, tegen alle regels in en na herhaaldelijk vragen, niet wilde stoppen met filmen.
daar sta je dan als agent.
Ja en het dan gek vinden dat iemand reageert.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Terwijl het filmen dus al juist niet de afspraak was.
Voor wat morele steun:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:19 schreef Za het volgende:
Het gaat nu om de persoon die dit onrecht mentaal mogelijk niet kan verwerken, wat hem is aangedaan, ze wisten ook bij wie ze dit deden, het is duivels bijna. Aangifte?
Nee. Dreigende beweging richting camera. Meer niet. Net bevestigd.quote:
Dit vooral ja, ik kan me voorstellen dat het bij hem heel hard erin haktquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:19 schreef Za het volgende:
Ja of de waarheid van Avrotros is niet helemaal zoals het is gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat welke politie in welk land dan ook hiervoor langs komt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Karina het volgende:
De politie komt dus opdraven als je een dreigende beweging maakt naar een objectWat overdreven.
Zoals eerder al gezegd: wat moeten ze doen dan? Stiekem tijdens het optreden van een ander land het podium beklimmen? Dan zouden ze al in het gebouw moeten zijn of komen, en dat wordt al lastig genoegquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Nederland heeft gebukt, dat is wel duidelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij weet toch helemaal niet wat er achter de schermen allemaal gezegd en gedaan is?
Ik had hem vanmiddag ook gepostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef svann het volgende:
[..]
Voor wat morele steun:
https://www.change.org/p/(...)into-eurovision-2024
Hard op de tafel slaan. Dit is geen reden om iemand te diskwalificeren. Dit is veel te ligt en er waren zoveel andere oplossingen. Dit is een regelrechte schande en Nederland moest definitief stoppen met deelname in de toekomst.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, maar wat moeten ze dan? De grote baas van de EBU in elkaar slaan en roepen 'wij doen gewoon mee!'? Zo werkt dat toch niet joh.
Echt zulke mensen wtfquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Cameravrouw wilde geen enkel contact met Joost of AVROTROS
Nee hoor dat vind ik helemaal niet duidelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nederland heeft gebukt, dat is wel duidelijk.
Niets bevestigd dit is wat AVROTROS communiceert maar op basis waarvan (enkel Joost zijn verhaal of ook van anderen) is onduidelijk. Het is gewoon zo bizar als dit het is en de politie het dan zo heeft opgepakt, zo bizar dat het gewoon bijna niet het gehele verhaal kan zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dreigende beweging richting camera. Meer niet. Net bevestigd.
Als je echt meent dat je onrecht is ongedaan boycot je toch de handel. Niet uitzenden, geen punten, niet meer meedoenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker makkelijk, maar wat moeten ze dan? De grote baas van de EBU in elkaar slaan en roepen 'wij doen gewoon mee!'? Zo werkt dat toch niet joh.
Echte aanstelleritis van die vrouw, hopelijk houdt ze er geen trauma aan over.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Hoe haal je het in je hasses? Het gaat niet om zuiver zingen, Joost heeft een knetterleuk liedje geschreven dat zelfs kleuters mee hummen. Precies waar het altijd bij een ESF om draaide.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:15 schreef Eagles89 het volgende:
Laten we met zn allen eerlijk zijn: hij zong afgelopen donderdag hartstikke vals en het is toch ook geen categorie wereldhit? Gewoon een simpel 13 in een dozijn lied, zoals er nog tig anderen van zulke liedjes elke dag de ether in worden geslingerd. Hij had nooit gewonnen, en nu las ik dat die inmiddels al een miljoen volgers heeft gekregen sinds gister en dat die zelfs in de Rolling stone staat, dus de rest van zn leven kan die dat simpele 13 in dozijn liedje blijven optreden en zn zakken vullen. Eind goed al goed lijkt me. En door.
‘Niet waar’ hoeft niet eens natuurlijk. Maar binnen de letterlijke bewoording van dit statement kan ook nog het volgende gebeurd zijn:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:18 schreef alpeko het volgende:
Het bericht dat je wilde plaatsen:
[..]
Die staan toch net zo goed voor lul als dit niet waar blijkt te zijn. Waarom dat riskeren?
Moet ze even een dreigende beweging naar ze maken, kan ze ook worden gecanceldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef DevK het volgende:
De cameravrouw wou geen contact met de AVROTROS en Joost._____
Tuurlijk tekenen ze protest aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
AVROTROS tekent protest aan. Maar dat helpt Joost vanavond niet.
Vraag mij vooral af hoe zij zich nu voelt. Trots? Hoop dat ze van een brug afflikkertquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef core2duo het volgende:
[..]
Echte aanstelleritis van die vrouw, hopelijk houdt ze er geen trauma aan over.
Ik zit alles met ongeloof te lezen. Gewoon sprakeloos dat dit kan en dat men dit laat gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
Serieus, is dit alles.quote:
Inderdaad, en dan accepteer je gewoon die boete (van een ton ofzo).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Als je echt meent dat je onrecht is ongedaan boycot je toch de handel. Niet uitzenden, geen punten, niet meer meedoen
Zelfs dan kan je gewoon met elkaar aan tafel gaan als de emoties gezakt zijn en het uitpraten met excuses en nuances. Zoals volwassen mensen als ze iets doms doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Niet waar’ hoeft niet eens natuurlijk. Maar binnen de letterlijke bewoording van dit statement kan ook nog het volgende gebeurd zijn:
K: fuck off
M: sorry, orders from production
M: just doing my job
K: maakt keelsnijgebaar en slaat in een vloeiende beweging camera op de grond. En wordt dan tegengehouden.
Niet dat ik daar van uit ga. Maar dan heb je wel een heel ander plaatje dan wat de AvroTros schetst, zonder dat het onwaarheden bevat.
Kom op dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Ik iemand naar mij een slaande of anderszins 'dreigende' beweging naar mij maakt, trap ik hem er ook uit.
Dat kan nog steeds prima een poging tot het wegdraaien van de camera zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Dreigende beweging richting camera. Meer niet. Net bevestigd.
Dat laatste vooral inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zit alles met ongeloof te lezen. Gewoon sprakeloos dat dit kan en dat men dit laat gebeuren.
Vergeet de camera niet. Iedereen vergeet die arme camera.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef core2duo het volgende:
[..]
Echte aanstelleritis van die vrouw, hopelijk houdt ze er geen trauma aan over.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
‘Niet waar’ hoeft niet eens natuurlijk. Maar binnen de letterlijke bewoording van dit statement kan ook nog het volgende gebeurd zijn:
K: maakt keelsnijgebaar en slaat in een vloeiende beweging camera op de grond. En wordt dan tegengehouden.
Niet dat ik daar van uit ga. Maar dan heb je wel een heel ander plaatje dan wat de AvroTros schetst, zonder dat het onwaarheden bevat.
Je gaat nou allemaal dingen erbij verzinnen zodat Joost tóch fout zat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Geen rollercoaster tycoonquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Volgens eenvandaag zit Joost nu super verdrietig op zijn hotelkamer.
Dat lijkt me ook. Dan zegt Joost gewoon sorry voor zijn gedrag, en dan zegt de cameravrouw dat de excuses geaccepteerd zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zelfs dan kan je gewoon met elkaar aan tafel gaan als de emoties gezakt zijn en het uitpraten met excuses en nuances. Zoals volwassen mensen als ze iets doms doen.
Dus als jij aangifte zou doen ga je de volgende dag met diegene tegen wie je aangifte doet gezellig in gesprek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:25 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik zit alles met ongeloof te lezen. Gewoon sprakeloos dat dit kan en dat men dit laat gebeuren.
Alleen heb jij als het goed is dan niet zelf al de afspraken overtreden door je camera op z'n neus te zetten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Als iemand naar mij een slaande of anderszins 'dreigende' beweging naar mij maakt, trap ik hem er ook uit.
Geef hem eens ongelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
En wie gaat die mogelijke miljoenen die je dat kost allemaal betalen? Dan staat men straks weer te zeiken over dat 'de belastingbetaler!' er voor op mag draven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Als je echt meent dat je onrecht is ongedaan boycot je toch de handel. Niet uitzenden, geen punten, niet meer meedoen
dus dit... of joost heeft niet zo goed gecommuniceerd met zijn engels? dat ze het anders hebben opgevatquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat is het vreemde aan dit verhaal, waarom heeft de politie het serieus opgepakt inclusief verhoren en doorsturen naar het OM als dit het gehele verhaal is.
Ja, of je zegt, gozer hier ga je echt te ver, maak je excuses, we hebben het erover en je kan weer verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef timmmmm het volgende:
Als iemand naar mij een slaande of anderszins 'dreigende' beweging naar mij maakt, trap ik hem er ook uit.
Zou dat op jouw werk anders gaan? Als een klant of opdrachtgever of wie dan ook dat zou doen? Zou eruit vliegen bij ons hoorquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Kom op dan.
*maakt slaande beweging*
Nadat degene je eerst een aantal keer heeft laten weten dat de afspraak was dat er niet gefilmd zou worden en je verzoekt te stoppen? Lekker hypocriet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef timmmmm het volgende:
En die arme stuntkabouter dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Die had ik al in m'n Instagram-feed zitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wie gaat die mogelijke miljoenen die je dat kost allemaal betalen? Dan staat men straks weer te zeiken over dat 'de belastingbetaler!' er voor op mag draven.
Sowieso zou dat snel uitkomen als ze zitten te liegen lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef Wertha het volgende:
AVROTROS heeft er geen enkel belang bij om een valse verklaring af te leggen. Het is niet dat zij met Joost i.c.m. het songfestival 'verder moeten'. In principe komen ze volgend jaar met een nieuwe kandidaat en zijn er nieuwe kansen.
Dit is echt complete waanzin. Ongelofelijk.
Ben ik ook wel benieuwd naar inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef ashardalan het volgende:
Is er nog een update over Ierland et al?
De echte talentjes zoals Joost gaan hier in de toekomst passen voor deze poppenkast hoor. NL moet ieder jaar een Sieneke sturen. Ieder jaar hetzelfde liedje ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef Wertha het volgende:
AVROTROS heeft er geen enkel belang bij om een valse verklaring af te leggen. Het is niet dat zij met Joost i.c.m. het songfestival 'verder moeten'. In principe komen ze volgend jaar met een nieuwe kandidaat en zijn er nieuwe kansen.
Dit is echt complete waanzin. Ongelofelijk.
GVDquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Hoe weten we dat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit is gewoon opgezet spel. Ook dat die cameravrouw niet om tafel wil. EBU wilde Joost niet, zoveel is duidelijk
Er zijn vast wel ergere dingen gebeurd dan een dreigende beweging naar een camera maken waar iemand achter zit die je steeds ongewenst lastigvalt, maar er is nog nooit iemand mid-contest voor gediskwalificeerd geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef roos94 het volgende:
Wat ik mij afvraag. Dit esf bestaat al 60 jaar ofzo? Is nooit eerder een soort gelijk incident geweest , in al die jaren niet. Al die kandidaten gedragen zich vroom en keurig voor en achter de schermen, elke minuut van hun esf-tijd?
Jip zeg ik ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Dit is gewoon opgezet spel. Ook dat die cameravrouw niet om tafel wil. EBU wilde Joost niet, zoveel is duidelijk
Dit is toch echt de eerste keer dat we een diskwalificatie zien terwijl het songfestival gaande is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef roos94 het volgende:
Wat ik mij afvraag. Dit esf bestaat al 60 jaar ofzo? Is nooit eerder een soort gelijk incident geweest , in al die jaren niet. Al die kandidaten gedragen zich vroom en keurig voor en achter de schermen, elke minuut van hun esf-tijd?
Als hij z'n excuses aan wil bieden wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef Remco het volgende:
[..]
Dus als jij aangifte zou doen ga je de volgende dag met diegene tegen wie je aangifte doet gezellig in gesprek?
Ik verzin niets. Ik schets welke ruimte er nog zit binnen de de verklaring van de AvroTros die bol staat van de vaagheden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je gaat nou allemaal dingen erbij verzinnen zodat Joost tóch fout zat?
Nou ja, precies? Er zijn natuurlijk verschillende soorten nummers die om verschillende redenen goed kunnen zijn. Duncan Laurence had een kneitergoed nummer en zong prachtig (zonder er een feest van te maken), Lordi was volledig uniek en knalde het dak eraf en Joost kan wellicht niet zo goed zingen, maar is dan weer een geweldige entertainer die er een knalfeest van maakt. Drie totaal verschillende dingen, maar allemaal absoluut een hoge klassering waardig, of kleuters wel of niet mee kunnen hummenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe haal je het in je hasses? Het gaat niet om zuiver zingen, Joost heeft een knetterleuk liedje geschreven dat zelfs kleuters mee hummen. Precies waar het altijd bij een ESF om draaide.
Nou, wat dacht je van ons als gedupeerd publiek? Dit is een nationaal trauma.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef core2duo het volgende:
AVRO moet zich hardmaken voor op herstelbetalingen als het echt om zoiets pietluttigs gaat. Volgende keer gratis meedoen. Want de uitsluiting is niet meer terug te draaien.
En door.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
en slaat in een vloeiende beweging camera op de grond.
Niet dat ik daar van uit ga. Maar
Okee dat stuk had ik gemist.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als hij z'n excuses aan wil bieden wel.
Loop jij bij de hotelgasten ook zomaar de kamer binnen ook als ze nadrukkelijk aangeven dat niet te willen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou dat op jouw werk anders gaan? Als een klant of opdrachtgever of wie dan ook dat zou doen? Zou eruit vliegen bij ons hoor
'Snel jongens, Joost moet en zal fout zijn en we moeten wel iets vinden om het zo te spinnen dat het enorm ernstig is'.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef timmmmm het volgende:
AVROTROS wil de situatie natuurlijk zo veel mogelijk in hun voordeel beslechten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mannen zijn nooit zo kinderachtig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Leandra het volgende:
Als een mannelijke cameraman de afspraken geschonden had en een vrouwelijke artiest tegen haar wil had gefilmd en was blijven filmen was het een compleet ander verhaal geweest.
Beetje dom van de organisatie om te benadrukken dat het een vrouwelijke medewerker ging, want juist haar geslacht doet er in dit geval niets toe.
Rustige jongen op de voetbal vroeger. Rullevant!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Strani het volgende:
Ik ben wel blij met de duiding van de voxpop op 1Vandaag.
Als de geslachten omgekeerd waren geweest dan was Joostje alleen maar de heldin van het ESC geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Leandra het volgende:
Als een mannelijke cameraman de afspraken geschonden had en een vrouwelijke artiest tegen haar wil had gefilmd en was blijven filmen was het een compleet ander verhaal geweest.
Beetje dom van de organisatie om te benadrukken dat het een vrouwelijke medewerker ging, want juist haar geslacht doet er in dit geval niets toe.
Ik denk dat Israël juist meer stemmen vanuit NL krijgtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Dit heb ik ook gedachtgrotere kans om Israël te stoppen.
Ja natuurlijk. Normale mensen bespreken een incident.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zou dat op jouw werk anders gaan? Als een klant of opdrachtgever of wie dan ook dat zou doen? Zou eruit vliegen bij ons hoor
Dit is geil zeg bohquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Loop jij bij de hotelgasten ook zomaar de kamer binnen ook als ze nadrukkelijk aangeven dat niet te willen?
Was het bevestigd dat zij niet wilde praten dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ja, dat is wel waar. En het hangt er vanaf hoe hij erbij gekeken heeft. Maar dit was echt de beweging?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een dreigende beweging richting een camera..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat vind ik inderdaad ook een iets logischere uitleg dan dat Nederland zélf een bedreiging was voor die winst (maar nog steeds niet zo waarschijnlijk).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
Juist jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Dit dus... er is een diepere motief
Een wiedergutmachungschnitzelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef core2duo het volgende:
AVRO moet zich hardmaken voor op herstelbetalingen als het echt om zoiets pietluttigs gaat. Volgende keer gratis meedoen. Want de uitsluiting is niet meer terug te draaien.
Juist. Kan dus vanalles zijn. Of niets. Ik vermoed malafide motieven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier komen ze weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja door avrotros net op tvquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was het bevestigd dat zij niet wilde praten dan?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:26 schreef KoningWouter het volgende:
Rot toch op, een berisping had ook gekund.quote:EBU-directeur-generaal verdedigt diskwalificatie Joost Klein
Directeur-generaal Noel Curran van de EBU staat achter het besluit om Joost Klein te diskwalificeren van het Eurovisie Songfestival.
"Als er sprake is van niet passend gedrag, dan is dat in strijd met de regels van de EBU, en wordt van de organisatie verwacht dat het actie onderneemt", zegt Curran tegen de Zweedse omroep SVT.
Curran wil verder niet ingaan op de zaak. Hij zegt de uitkomsten van het politieonderzoek te willen afwachten.
De Griekse regisseur is weleens verbannen uit de studio, maar toen mocht de zangeres nog wel zingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is toch echt de eerste keer dat we een diskwalificatie zien terwijl het songfestival gaande is.
Ah, Curran bevestigt hier dat we Israël niet meer gaan zien?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Rot toch op, een berisping had ook gekund.
Ook hier is de politie verplicht om elke aangifte op te nemen. Dat zal in Zweden niet anders zijn. Ik gok alleen dat de politie daar zijn vingers er ook niet aan wilde branden en dacht "laat t OM t maar uitzoeken".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar dat is het vreemde aan dit verhaal, waarom heeft de politie het serieus opgepakt inclusief verhoren en doorsturen naar het OM als dit het gehele verhaal is.
Hahaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Strani het volgende:
Ik heb zojuist een dreigende beweging naar m'n Nikon gemaakt en twee minuten later staat de politie voor de deur. Dus ik post even niet meer mee
Ik denk dat het aan jou ligt dat het bij jou niet werkt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Karina het volgende:
ff wat anders: klopt het dat de auto refresh niet werkt? Of ligt dat aan mij.
Eens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef Scorpion_17 het volgende:
Naar Nikon? Laat die idiote sterrenhoppert met rust, het zit hem al voldoende tegenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Strani het volgende:
Ik heb zojuist een dreigende beweging naar m'n Nikon gemaakt en twee minuten later staat de politie voor de deur. Dus ik post even niet meer mee
Ja, als het druk is raakt hij de war volgens mijquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Karina het volgende:
Ik snap ook dat gelul over de uitkomsten van dat onderzoek afwachten niet. Die politie heeft toch vanochtend al gezegd dat het onderzoek afgerond is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Zeker nog nooit sport op een hoog niveau gedaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef timmmmm het volgende:
[..]
mm dat zal dan welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat het aan jou ligt dat het bij jou niet werkt.
Wat moeten ze ertegen doen dan? De tent afbreken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:20 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Plakshot gekeken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef GGMM het volgende:
Maar hij zou die camera dus wel geraakt/geslagen kunnen hebben
Niet echt handig van Tokkie Joost in ieder geval
Best raar om alleen vanwege een 'dreigende beweging' meteen aangifte te doen om zo iemands ultieme droom af te pakken. Maar goed, we weten nog niet alles.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Vis1980 het volgende:
Zijn hele leven tot nu toe zou vanavond tot climax komen. Voor hemzelf, voor zijn ouders, voor zijn toekomst. En dat wordt dan zo van je afgenomen. Ja, natuurlijk is ie er helemaal kapot van.
Als dat zo was kun je Israel eruit gooien. Dat conspiracy-gedoe geloof ik echt allemaal niks van. Gewoon een domme fout die ze maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef Em31 het volgende:
[ x ]
en het juichen van de Israelische delegatie bij het bekendmaken van de diskwalificatie is ook echt wel provocatiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Er lag een afspraak dat hij niet gefilmd mocht worden bij het verlaten van het podium (redenen duidelijk).
Dit dan meermaals toch doen is een provocatie.
Aangifte doen van bedreiging (vanwege een wegwuif beweging richting de camera zonder iemand of iets aan te raken) na meerdere verzoeken te stoppen is een provocatie.
Hem diskwalificeren is een provocatie.
Volgens AVROTROS weigerde zij ieder contact. Zowel met AVROTROS als met Joost.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Was het bevestigd dat zij niet wilde praten dan?
Fok is sinds gister al wat trager bij momenten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:33 schreef Karina het volgende:
[..]
mm dat zal dan welquoten gaat ook matig merk ik. Traag.
En dan is het volgende week zeker 'de zaak is geseponeerd omdat er eigenlijk niet veel aan de hand was'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Er lag een afspraak? Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Za het volgende:
[..]
Eens.
Er lag een afspraak dat hij niet gefilmd mocht worden bij het verlaten van het podium (redenen duidelijk).
Dit dan meermaals toch doen is een provocatie.
Aangifte doen van bedreiging (vanwege een wegwuif beweging richting de camera zonder iemand of iets aan te raken) na meerdere verzoeken te stoppen is een provocatie.
Hem diskwalificeren is een provocatie.
Lijkt me sterk dat je als act gediskwalificeerd zou worden omdat wat mensen van je delegatie zich misdragen, lijkt me dat je die mensen dan moet wegsturen als organisatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ah, Curran bevestigt hier dat we Israël niet meer gaan zien?
bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:33 schreef Moira het volgende:
[..]
Ik snap ook dat gelul over de uitkomsten van dat onderzoek afwachten niet. Die politie heeft toch vanochtend al gezegd dat het onderzoek afgerond is?
Of, ik sla je op je bek!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier komen ze weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik lees van Nederlandse kant enkel dat er niks aan de hand is, dus in hoeverre ik daar dan zin in zou hebbenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Als hij z'n excuses aan wil bieden wel.
Waarschuwing was genoeg geweestquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Andromache het volgende:
[..]
Dat is echt te makkelijk. Je doet aangifte en loopt daarna weg? Lekker makkelijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:34 schreef Wertha het volgende:
[..]
Volgens AVROTROS weigerde zij ieder contact. Zowel met AVROTROS als met Joost.
Jep, ze zoeken het maar uit allemaal. Ik ga de komende twee uur ook zeker niet meer kijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:34 schreef Andromache het volgende:
Ik ben er klaar mee. Ik ga niet kijken. Ik was het niet van plan door die pro-Palliewappies die het verschil niet kunnen maken tussen een regering en een deelnemer, toen weer wel want ja, je bent toch fan, maar dit slaat alles. Fuck de EBU. Ze maken het ESF eigenhandig kapot. Doorgedraaide deughoeren.
De Joost-tapesquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:09 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Zullen er geen beelden zijn?
Zal dit getoond zijn?
Én er bovendien vóóraf afspraken gemaakt zijn om dat niet te doen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Loop jij bij de hotelgasten ook zomaar de kamer binnen ook als ze nadrukkelijk aangeven dat niet te willen?
Die doet het bij mij al weken slecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef Karina het volgende:
Niet meer meedoen lijkt me beterquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef core2duo het volgende:
Komt door je adblocker.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:35 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die doet het bij mij al weken slecht.
Maar over 2 uur wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Jep, ze zoeken het maar uit allemaal. Ik ga de komende twee uur ook zeker niet meer kijken.
Waarom betalen? Je wilt toch niet meer mee doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En wie gaat die mogelijke miljoenen die je dat kost allemaal betalen? Dan staat men straks weer te zeiken over dat 'de belastingbetaler!' er voor op mag draven.
Dat sowieso, want nu kan men zich verschuilen achter 'onderzoek afwachten'.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Verida het volgende:
Bah, bah, bah,
dit is een heel vies zaakje geworden, Niet te geloven dat zoiets als dit voor diskwalificatie zorgt.
en gewoon heel bizar dat de politie hierin mee is gegaan en voor mogelijke vervolging gaat zorgen.
Weet ik niet zeker…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:30 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik denk dat Israël juist meer stemmen vanuit NL krijgt
Zweedse politiewoordvoerdster aan de telefoon, was vanmiddag ook in RTL Boulevard, statement staat op internet en is voor jou verder net zo veel zoekwerk als voor mij, dus je mag zelf kiezen of je die moeite ervoor wil doen of nietquote:
Dit niet sinds gisteren al volgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:35 schreef Kinga het volgende:
Dat ik deze shit al sinds vanochtend aan het volgen ben is ook bizar
quote:Noel Curran
Noel Curran (born 13 November 1965) is an Irish CEO, Chairperson and a former radio and television producer and journalist who has been the Director-General of the European Broadcasting Union since October 2017. He proved incompetent at this position and is said to be resigning.
Maar je kan niet tegenstemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Weet ik niet zeker…
Er zijn hordes mensen in Nederland die zeggen (ik citeer) dat ze het “gore lef” heeft om een land te promoten die genocide pleegt. Ze het leger in wil om te vechten bij IDF. Ze had eerst een liedje had ingestuurd die genocide verheerlijkt.
Zodra het gaat beginnen wel, zéker met al dit gebeurenquote:
Hypothetisch gezien zou alles zou hebben gekund .quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Hier komen ze weer:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er zijn ongetwijfeld allerlei clausules opgenomen in contracten, die ook AVROTROS getekend zal hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Waarom betalen? Je wilt toch niet meer mee doen.
Niet, dit is gewoon speculatie.quote:
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Is het al bekend dat we volgend jaar niet meer mee doen. Klote avrotros en npo ook die als soepstengels niet tegen deze balchelijke beslissing in durven gaan. Dit is zo buitenproportioneel. Ik ben echt woedend.
Hoezo gaan ze er niet tegenin?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Is het al bekend dat we volgend jaar niet meer mee doen. Klote avrotros en npo ook die als soepstengels niet tegen deze balchelijke beslissing in durven gaan. Dit is zo buitenproportioneel. Ik ben echt woedend.
Ik had gelukkig wat sociale afspraken vandaag, anders had ik hetzelfde gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:35 schreef Kinga het volgende:
Nou, het wordt niet uitgesloten met dat statement, dus we kunnen het niet uitsluiten inderdaad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Hypothetisch gezien zou alles zou hebben gekund .
Nee hoor, wij hebben wel eens een brief gehad met 'geen capaciteit om dit uit te zoeken'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:32 schreef totebel het volgende:
[..]
Ook hier is de politie verplicht om elke aangifte op te nemen. Dat zal in Zweden niet anders zijn. Ik gok alleen dat de politie daar zijn vingers er ook niet aan wilde branden en dacht "laat t OM t maar uitzoeken".
Finaletopic komt er gewoonquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef Evangelion het volgende:
@:momo maak je wel een finaletopic? The show must go on.
Desalniettemin had de EBU dit anders kunnen oplossen. Hier zit echt wel smerig spel achterquote:
In ieder geval een liedje wat bleef hangen, zuiver gezongen of niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, precies? Er zijn natuurlijk verschillende soorten nummers die om verschillende redenen goed kunnen zijn. Duncan Laurence had een kneitergoed nummer en zong prachtig (zonder er een feest van te maken), Lordi was volledig uniek en knalde het dak eraf en Joost kan wellicht niet zo goed zingen, maar is dan weer een geweldige entertainer die er een knalfeest van maakt. Drie totaal verschillende dingen, maar allemaal absoluut een hoge klassering waardig, of kleuters wel of niet mee kunnen hummen
Je dvd's mag je bij @Scrummie inleverenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:38 schreef Andromache het volgende:
Waar kan ik mijn dvd's en cd's ritueel verbranden?
Ik sluit niet uit dat die camera gesneuveld is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:38 schreef BetterCallSally het volgende:
Ik denk dat het een schietgebaar geweest moet zijn, dat zou iets meer kunnen verklaren waarom het zo bedreigend over is gekomen, dat de politie brood zag in verhoor.
Ik neem als protest bananen mee naar de kijklocatie, ga ik de hele avond de tv mee bedreigen 🤦🏽♀️
Ze hadden ook als “straf” minpuntjes kunnen geven een boete, of whatever.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Slaande bewegingen maken op het Europese Snowflake festival is natuurlijk ook niet zo slim.
Maar diskwalificatie? Serieus? Gaat me wat ver.
Nee dat verhoor was er toch wel gekomen na de aanklacht. Dat zegt denk ik niet zo veel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:38 schreef BetterCallSally het volgende:
Ik denk dat het een schietgebaar geweest moet zijn, dat zou iets meer kunnen verklaren waarom het zo bedreigend over is gekomen, dat de politie brood zag in verhoor.
Ik neem als protest bananen mee naar de kijklocatie, ga ik de hele avond de tv mee bedreigen 🤦🏽♀️
Maar in plaats van het toetsenbord onder spugen, geef dan eens antwoord wat ze precies zouden moeten doen daar? Ze kunnen toch niet heel hard "NEE, WE DOEN WÉL MEE!" roepen, de beveiliging kapot slaan en het podium op lopen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:35 schreef Kinga het volgende:
ik wel, dan was dezelfde avond er wel al politie bij geweestquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat die camera gesneuveld is.
Hij maakte net een dreigend gebaar. Politie is onderwegquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:40 schreef R-woud93 het volgende:
Oh, Klaas is er ook.
Ik ga even de afwas doen.
Joost slaat ze zo neer.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar in plaats van het toetsenbord onder spugen, geef dan eens antwoord wat ze precies zouden moeten doen daar? Ze kunnen toch niet heel hard "NEE, WE DOEN WÉL MEE!" roepen, de beveiliging kapot slaan en het podium op lopen?
Jezusquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als een echte tv-camera gesneuveld is kost dat dusdanig veel dat ze dat wel gewoon hadden gemeld. Die krengen kosten tienduizenden euro's per stukquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Typisch zoiets die we over 15 jaar in een of andere terugblik zien. "Oh ja, die was er toen een paar dagen".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:40 schreef UitStraling het volgende:
Ik vind het ook wel zielig voor die rare blauwe vogel.
Misschien was dat ook wel niet zo, is het akkefietje bewust getriggerd, omdat ze hem beslist wilden weg hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:31 schreef Verida het volgende:
Bah, bah, bah,
dit is een heel vies zaakje geworden, Niet te geloven dat zoiets als dit voor diskwalificatie zorgt.
Dreigend gebaar richting camera is niet hetzelfde als vernielen van camera. Dan stond dat er wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ehm, heeft Joost dat liedje geschreven/gecomponeerd of een songwriter? Kan me niet voorstellen dat hij een componist is. Hij is de “zanger” maar dat staat tussen aanhalingstekens want zonder autotune afgelopen donderdag bleek er weinig zang aan te herkennen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hoe haal je het in je hasses? Het gaat niet om zuiver zingen, Joost heeft een knetterleuk liedje geschreven dat zelfs kleuters mee hummen. Precies waar het altijd bij een ESF om draaide.
Wat is toch die enorme drang naar zwartmakerij van Joost?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Uitzoeken en aangifte opnemen zijn 2 verschillende dingen. Het staat in de wet dat de politie verplicht is om je aangifte op te nemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:38 schreef viceversa het volgende:
[..]
Nee hoor, wij hebben wel eens een brief gehad met 'geen capaciteit om dit uit te zoeken'
Inderdaad. Er zit meer achterquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:41 schreef Za het volgende:
[..]
Misschien was dat ook wel niet zo, is het akkefietje bewust getriggerd, maar wilden ze hem weg hebben.
BV omdat ze dachten dat hij een loopje nam met het ESF, dat zijn lied een politiek statement was tegen Europa, een protestsong in feite.
Nee, Joost en team kunnen niks meer behalve in de media hun verhaal doen. Wat Nederland kan doen is zich helemaal terug trekken uit deze editie en dus ook geen verslag doen of punten uitdelen. Uitzenden moet kennelijk (wat een onzin) maar dat kan ook zonder commentaar of met de soundtrack van Europapa onder de hele uitzending.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar in plaats van het toetsenbord onder spugen, geef dan eens antwoord wat ze precies zouden moeten doen daar? Ze kunnen toch niet heel hard "NEE, WE DOEN WÉL MEE!" roepen, de beveiliging kapot slaan en het podium op lopen?
Ja, en dan ben je nu toch niet goed bij je kokosnoot als je nu niet gaat kijken? Potentie voor de meest bizarre Songfestivalfinaleuitzending ooitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hopelijk gaat de hele finale helemaal mis vanavond
Ongelofelijk al die aannames .. te ziek voor woorden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:41 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dreigend gebaar richting camera is niet hetzelfde als vernielen van camera. Dan stond dat er wel.
Tot op CNN. Dat ben je een echte grotequote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef LekkerWeertje het volgende:
Eén ding heeft Joost wel bereikt: Heel Europa is verenigd in hun verontwaardiging tegen deze diskwalificatie.
Krijg zin in kokosnootquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je nu toch niet goed bij je kokosnoot als je nu niet gaat kijken? Potentie voor de meest bizarre Songfestivalfinaleuitzending ooit
Kan, maar dat gaat ze ongetwijfeld geld kosten en mensen gaan 100% zeker daar dan weer over zeiken. Gewoon uitzenden, ik heb geen zin in die BBC-luiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, Joost en team kunnen niks meer behalve in de media hun verhaal doen. Wat Nederland kan doen is zich helemaal terug trekken uit deze editie en dus ook geen verslag doen of punten uitdelen. Uitzenden moet kennelijk (wat een onzin) maar dat kan ook zonder commentaar of met de soundtrack van Europapa onder de hele uitzending.
Volgens mij niet hoor. Overduidelijke onzin aangiftes hoeven ze niet op te nemen, en al helemaal niet door te sturen naar het OM.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef totebel het volgende:
[..]
Uitzoeken en aangifte opnemen zijn 2 verschillende dingen. Het staat in de wet dat de politie verplicht is om je aangifte op te nemen.
Dat er keuzes gemaakt moeten worden door capaciteitsgebrek om onderzoek te doen kan inderdaad..en dan gaat het ofwel om de zwaarte van de daad ofwel de belangen..en die zijn bij de EBU aanzienlijk groter dan bij jou of bij mij
ja precies, ik ben heel erg benieuwd hoe dit zich gaat ontvouwen om 9 uurquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, en dan ben je nu toch niet goed bij je kokosnoot als je nu niet gaat kijken? Potentie voor de meest bizarre Songfestivalfinaleuitzending ooit
Ik was totaal niet van plan om het ESF te gaan bekijken maar nu ontkom ik er ook niet aan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Behalve iemand uit Luxemburg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef LekkerWeertje het volgende:
Eén ding heeft Joost wel bereikt: Heel Europa is verenigd in hun verontwaardiging tegen deze diskwalificatie.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..] of met de soundtrack van Europapa onder de hele uitzending.
Entertainer vooral en dat kan hij goed. Het nummer is ook catchy, niet voor niets vaak gestreamd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:41 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ehm, heeft Joost dat liedje geschreven/gecomponeerd of een songwriter? Kan me niet voorstellen dat hij een componist is. Hij is de “zanger” maar dat staat tussen aanhalingstekens want zonder autotune afgelopen donderdag bleek er weinig zang aan te herkennen.
Doe je dan ook van die race handschoenen aan enzquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:43 schreef ChevyCaprice het volgende:
Heb zelf eerst nog een race om 20u. Moet nog even zien of ik de uitzending kijk
Maar goed wat kan er gebeuren dan? alles loopt altijd gelikt daar. weinig ruimte voor error.
Kamerdebat? Tribunalen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:36 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Ik wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Chevy kennende zet 'ie zelfs een helm opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Doe je dan ook van die race handschoenen aan enz
Ja vanmiddag was dat al om te gierenquote:
Ik hoop het ook, mag er een vloek op de finale rusten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Hopelijk gaat de hele finale helemaal mis vanavond
Ik denk dat zelfs Poetin en Netanyahu het in hun broek doen van een vermaarde en beruchte vijand als de AvroTros.quote:
Punten uitdelen zal ook contractueel vastgelegd zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nee, Joost en team kunnen niks meer behalve in de media hun verhaal doen. Wat Nederland kan doen is zich helemaal terug trekken uit deze editie en dus ook geen verslag doen of punten uitdelen. Uitzenden moet kennelijk (wat een onzin) maar dat kan ook zonder commentaar of met de soundtrack van Europapa onder de hele uitzending.
Ja doe ik zeker. Heeft te maken met het materiaal van mijn stuurtje en het feit dat je wat kracht moet zetten tijdens het sturen. Is net wat comfortabeler.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:44 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Doe je dan ook van die race handschoenen aan enz
Komt hij over de finish: grazie Ferrari great racequote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:45 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Chevy kennende zet 'ie zelfs een helm op
Je hoeft er niet bij te praten, dacht ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:45 schreef viceversa het volgende:
[..]
Punten uitdelen zal ook contractueel vastgelegd zijn.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:44 schreef DKUp het volgende:
Er wordt gesproken dat AvroTros eventueel heeft gelogen over het statement
stond op feesboek?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:44 schreef DKUp het volgende:
Er wordt gesproken dat AvroTros eventueel heeft gelogen over het statement
ARANGODquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:45 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ja vanmiddag was dat al om te gieren
Fanatec?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:45 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ja doe ik zeker. Heeft te maken met het materiaal van mijn stuurtje en het feit dat je wat kracht moet zetten tijdens het sturen. Is net wat comfortabeler.
Papiertje filmen met de puntenverdeling er op. Gewoon het absoluut minimale doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:45 schreef viceversa het volgende:
[..]
Punten uitdelen zal ook contractueel vastgelegd zijn.
Ik denk ook niet dat er (kostbare) hardware gesneuveld is. Dan zou AVROTROS afstand nemen van Joost Klein. Het zou in dat geval in hun belang zijn, met het blik op de toekomst, om een statement tegen geweld/intimidatie te maken en begrip te tonen voor de diskwalificatie. Ze hebben hem immers niet (meer) nodig voor de komende editie(s).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef Verida het volgende:
natuurlijk is er geen camera kapot gegaan, want dan zou dit gemeld zijn.
hij heeft een "dreigende" beweging gemaakt maar noch de camera, noch de cameravrouw geraakt
Ik hoop dat Nikki de punten gaat uitbeelden met haar middelvingers.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:46 schreef Andromache het volgende:
[..]
Je hoeft er niet bij te praten, dacht ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |