quote:Onderzoek naar incident rond Joost Klein, mag voorlopig niet repeteren voor finale songfestival
Joost Klein is vrijdagmiddag de grote afwezige bij de generale repetitie voor de finale van het Eurovisie Songfestival zaterdag. Volgens de EBU, de organisator van het festival, is de aanleiding ‘een incident’ rond de Europapa-zanger. AvroTros is vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
Joost Klein zou eigenlijk als vijfde act aantreden, maar na nummer 4 - Luxemburg - ging de repetitie gelijk door naar nummer 6, Israël. In de zaal werd daar verder niets over gezegd. Hij werd wel aangekondigd in de vlaggenparade, daar liep de zanger nog gewoon over het podium.
Onderzoek
De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar ‘een incident’ en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.
Op social media wordt inmiddels druk gespeculeerd over de aanleiding. De woordvoerster van AvroTros, verantwoordelijk voor de Nederlandse inzending, reageert vooralsnog niet op telefoontjes en vragen over de toedracht.
Na de generale repetitie volgt vrijdagavond ook de juryshow, waarin de vakjury’s hun punten uitdelen. Zowel de generale repetitie als de juryshow worden niet op tv uitgezonden.
quote:
Geruchten
Over wat er aan de hand is, wordt druk gespeculeerd. Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd. De Songfestivalorganisatie geeft verder geen commentaar na de eerdere verklaring. Ook het Nederlandse kamp is niet bereikbaar.
Opvallend is dat Klein op Instagram sinds vrijdagmiddag is gestopt met het volgen van Eurovision. Ook heeft de zanger al zijn stories van donderdagavond over het Songfestival verwijderd.
Godzijdank ik ben echt slecht in grieks tellenquote:
Bijzondere reden om Israël te willen diskwalificeren, een commentator die je enge act eng noemt.quote:De Ierse songfestivalinzending Bambie Thug wil dat Israël gediskwalificeerd wordt. Aanleiding is een opmerking van een commentator van de Israëlische omroep Kan over het optreden van Bambie Thug.
De commentator waarschuwde de kijkers dinsdag dat het optreden van Bambie Thug 'het engste' van de avond zou worden. ,,Er zit een hoop boosheid in me nu", zei Thug tegen de Ierse nieuwsorganisatie RTÉ News. Volgens Thug overtreedt Israël de regels van het songfestival met dit commentaar en zou het land daarom niet meer mee mogen doen.
Ik zat eerder in mijn hoofd met: "Lekker 'gezellig' feestje vieren straks, in een land in oorlog"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:31 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Het zou een fantastische middelvinger zijn naar die Jodenhatende gekkies, dat is het op zich al volledig waard, maar ook wel het einde van ESF... dus ook wel waard, ik zeg doen
Het is een groot Joods complot!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:35 schreef Aether het volgende:
Het Eurovisie Songfestival wordt er online van beschuldigd geen kritiek te leveren op Israël vanwege de hoofdsponsor van het evenement, Moroccanoil. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is dat een Israëlisch bedrijf. Critici op sociale media zeggen dat het songfestival niks wil zeggen over de deelname van Israël of acties van de Israëlische delegatie met het oog op de relatie met de sponsor.
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77423058
Die is gediskwalificeerd neem ik aan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:36 schreef Aether het volgende:
De Franse deelnemer Slimane heeft bij de laatste repetitie een toespraak gehouden tijdens zijn optreden. Hij onderbrak zijn nummer Mon Amour met een pleidooi voor vrede en verbroedering. Door zijn lied stil te leggen en een statement uit te spreken heeft hij zich niet gehouden aan de regels voor het songfestival, die politieke statements verbieden.
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77423178
Ik dacht heel even aan die Oostenrijkse met die baard, maar je bedoelt vast diegene met die snor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:37 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Het is een groot Joods complot!
Ze hopen waarschijnlijk op een dappere Oostenrijkse kunstenaar die dat de kop in wil drukken.
Vrede willen, schandaligquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Die is gediskwalificeerd neem ik aan?
Logisch, want Israël uitsluiten zou einde sponsorschap betekenen. Het gaat om een contract van 5 jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:35 schreef Aether het volgende:
Het Eurovisie Songfestival wordt er online van beschuldigd geen kritiek te leveren op Israël vanwege de hoofdsponsor van het evenement, Moroccanoil. In tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden is dat een Israëlisch bedrijf. Critici op sociale media zeggen dat het songfestival niks wil zeggen over de deelname van Israël of acties van de Israëlische delegatie met het oog op de relatie met de sponsor.
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77423058
Het is ook onzin. Vervolgens zit ze wel zelf met een Palestinasjaal bij een interview.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bijzondere reden om Israël te willen diskwalificeren, een commentator die je enge act eng noemt.
Je zou denken dat je juist trots bent op die titelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:34 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bijzondere reden om Israël te willen diskwalificeren, een commentator die je enge act eng noemt.
Juist wel voor extra spektakel. Goed voor de kijkcijfers!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hoop trouwens niet dat ze volgende editie Gaza ook uitnodigen, we hebben gezien wat ze doen op zo'n muziekfestival
We moeten Gordon sturen!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:42 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Juist wel voor extra spektakel. Goed voor de kijkcijfers!
Wordt het muziekfestival dan ook op gestolen grond gehouden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:41 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
Hoop trouwens niet dat ze volgende editie Gaza ook uitnodigen, we hebben gezien wat ze doen op zo'n muziekfestival
Uiteraard, de geschiedenis staat er immers bol van, slechts weinig volkeren houden duizenden jaren stand en maken de machtigste rijken tot slechts een voetnoot van hun rijke geschiedenis.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:43 schreef Bezsen het volgende:
[..]
Wordt het muziekfestival dan ook op gestolen grond gehouden?
Die is al geweest.quote:
Alles waar ze altijd voor zeggen te staan, inclusief, veilig, apolitiek en verbindend blijken holle termen en alleen van toepassing wanneer dit uitkomt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
Dat hele, met zijn alle tegen alles wat met Israel te maken heeft, begint een behoorlijk pesterig karakter te krijgen.
Die persconferentie alleen al, hoe die deelnemers erbij zitten als Golan vragen krijgt, genant.
Ik hoop heerlijk dat Israel glansrijk wint.
ESF doos gespotquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:50 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Die is al geweest.
Want in die show deden die lampje van die pakken het niet. Dat soort dingen onthoud ik altijd. Waar je niks aan hebt.
quote:Alessandra Mele, die namens de Noorse vakjury het woord zou voeren tijdens de finale vanavond, heeft in een boodschap op Instagram uitgelegd waarom ze zich terugtrekt. "De woorden van vereniging die Eurovisie gebruikt, zijn lege woorden. Er is een genocide aan de gang en ik vraag jullie om je ogen te openen." Ze eindigt haar boodschap met de woorden Free Palestine.
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77423316
Als dit het is, dan is het echt belachelijk.quote:
Had-ie niet gewoon een beetje teveel drugs gebruikt?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:50 schreef ACT-F het volgende:
Moeten we dit opvatten als een dreigement?![]()
[ x ]
mee eensquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als dit het is, dan is het echt belachelijk.
quote:Een petitie op initiatief van een fan van Joost Klein is al meer dan 18.000 keer ondertekend. Het doel is om Klein weer te laten meedoen met het Eurovisie Songfestival. In de omschrijving van de petitie wordt de diskwalificatie van Klein in verband gebracht met de Palestijnse zaak, maar daar zijn geen aanwijzingen voor. Het songfestival geeft als reden een lopend onderzoek naar Klein, die een tv-medewerker zou hebben bedreigd.
https://nos.nl/l/2520041#UPDATE-container-77423751
Waar waren die mooie woorden na de groepsverkrachtingen van joodse festivalgangers?quote:
Gewoon lekker een rechtszaak van maken, dan kun je lachen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:53 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als dit het is, dan is het echt belachelijk.
LOL als het alleen maar om een belediging zou gaan , dan kan de helft wel in pakken ...quote:
Deze bewaar ik om ergens anders volledig uit context nog eens te plaatsenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
In deze tijden denk ik dat ie iemand gemisgenderd heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hij heeft een meisje van de productie blijkbaar verbaal of fysiek belaagd, dit was van zo'n ernstige mate dat de politie erbij is gehaald. Nu is hij gediskwalificeerd, niet raar in de woke #metoo tijden.
Ondertussen is de anti Israël kliek, op FOK! zie je die aan het werk in het esf forum, aan het proberen de schuld in de schoenen van Israël te schuiven die hier niets mee te maken hebben maar dat is een groot zionistische complot of zoiets.
De gehele cancel NPO schreeuwt ondertussen massaal "onrecht" terwijl ze ons onthouden van meer informatie over het incident zodat we zelf een oordeel kunnen vormen of Joost een grens heeft overschreden of gewoon slachtoffer is geworden van de steeds strenger wordende omgangsregels zo ook in Zweden. Ironisch mede veroorzaakt door de NPO.
Zo ben je wel een beetje bij.
Ja nou ja punt is een beetje dat het OM van Zweden het voorval kennelijk genoeg aanleiding vindt, niet het ESF, niet de Joden, niet de NPO en ook Johan Derksen kan hier niets aan doen, we moeten bij het OM van Zweden zijn!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:56 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL als het alleen maar om een belediging zou gaan , dan kan de helft wel in pakken ...
Ik hoor wel minder vriendelijk dingen ......
iets met voodoo popen ... :-)
Alsnog palestina erbij betrekken, wat ongelofelijk sneuquote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:57 schreef RAVW het volgende:
Puntenuitdeler Noorwegen trekt zich terug
De ontwikkelingen volgen elkaar nu snel op. Alessandra Mele, de inzending van Noorwegen van vorig jaar, heeft zich teruggetrokken als puntenuitdeler. Op sociale media spreekt ze zich uit tegen de oorlog in Gaza en laat ze weten dat ze zich nu niet goed voelt bij het meewerken aan het Songfestival.
![]()
![]()
Nu ineens? Wat een deugkut. Er is vast wel iemand anders die de punten wil voorlezen van 't papiertje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:57 schreef RAVW het volgende:
Puntenuitdeler Noorwegen trekt zich terug
De ontwikkelingen volgen elkaar nu snel op. Alessandra Mele, de inzending van Noorwegen van vorig jaar, heeft zich teruggetrokken als puntenuitdeler. Op sociale media spreekt ze zich uit tegen de oorlog in Gaza en laat ze weten dat ze zich nu niet goed voelt bij het meewerken aan het Songfestival.
![]()
![]()
Emma Wortelboer!!!!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:00 schreef Nober het volgende:
[..]
Nu ineens? Wat een deugkut. Er is vast wel iemand anders die de punten wil voorlezen van 't papiertje.
Kijk, dit zijn uitspraken!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:35 schreef RamboDirk het volgende:
Die hele Joost Klein is net zo kut als Little Kleine.
Die zien natuurlijk dat Israël een monsteroverwinning gaat boeken en wil geen "douze points" aan Israël geven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:00 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Alsnog palestina erbij betrekken, wat ongelofelijk sneu
Ik zou niet kijken maar nu zeker welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:13 schreef herverwijderd het volgende:
God allemachtig jongens, ik ben een songfestival fan dus ik zou sowieso al kijken vanavond, maar ik ben echt zo benieuwd naar de finale en of we nog wat meer reuring krijgen.
die stond toch bekent als Emma aandachts.oer (.=H)quote:
Ik dacht dat vrede en verbroedering het uitgangspunt was van dat hele eurovisie?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:36 schreef Aether het volgende:
De Franse deelnemer Slimane heeft bij de laatste repetitie een toespraak gehouden tijdens zijn optreden. Hij onderbrak zijn nummer Mon Amour met een pleidooi voor vrede en verbroedering. Door zijn lied stil te leggen en een statement uit te spreken heeft hij zich niet gehouden aan de regels voor het songfestival, die politieke statements verbieden.
Gezellig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:23 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Ik zou niet kijken maar nu zeker wel
LOL ik denk dat ik toen dit nummer uit kwam voor het laatst de hele uitzending heb gekeken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik dacht dat vrede en verbroedering het uitgangspunt was van dat hele eurovisie?
Dat is ook zo ongeveer het laatste ESF dat ik meegekregen heb.
Toen ik nog thuis woonde gingen we zelf stemmen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL ik denk dat ik toen dit nummer uit kwam voor het laatst de hele uitzending heb gekeken.
Mede omdat ik toen nog thuis woonde en mijn ouders het leuk vinden
Ik had al Franse kaasjes, wijn, nootjes, tapas. speciaal bier etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:13 schreef herverwijderd het volgende:
God allemachtig jongens, ik ben een songfestival fan dus ik zou sowieso alkijken vanavond, maar ik ben echt zo benieuwd naar de finale en of we nog wat meer reuring krijgen.
Woke-land Zweden, het zou me niets verbazen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
In deze tijden denk ik dat ie iemand gemisgenderd heeft.
Wij hebben de bbq maar aangestookt. Laptop erbij om de reuring te volgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik had al Franse kaasjes, wijn, nootjes, tapas. speciaal bier etc.
Wordt-ie gediskwalificeerd.![]()
hoop dat ze van het script afwijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik nog het meest sneu vind is dat NL blijkbaar nog wel punten gaat uitdelen aan de andere landen vanavond.. zo'n Nikkie de Jager wil dan wel heeel graag op tv of niet? Heb een beetje ruggegraat en laat ze het uitzoeken!
Tja, het is een samenkomen van nogal alternatieve (en waarschijnlijk progressief linkse) artiesten (waarvan er enkelen nog een Islamtische/Arabische achtergrond hebben ook) die Israël niet eens kunnen aanwijzen op een kaart en hun nieuws van sociale media halen. Dan krijg je dit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 16:44 schreef RamboDirk het volgende:
Dat hele, met zijn allen tegen alles wat met Israel te maken heeft, begint een behoorlijk pesterig karakter te krijgen.
Die persconferentie alleen al, hoe die deelnemers erbij zitten als Golan vragen krijgt, genant.
Ga je toch gewoon alsnog kijken? Of kijk je normaal geen songfestival?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Frankrijk doet nog mee hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Jawel, altijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:38 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ga je toch gewoon alsnog kijken? Of kijk je normaal geen songfestival?
Het is letterlijk gepost door officiële AVROTROS accounts Hansquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Geen idee of het klopt, zie nog niks bevestigd worden.
Oh, en bijna voor niks gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
K gok dat er veel mensen een gezellig buitenzitfeestje hadden gepland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:31 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ik zit ook elke dag met een mes op me werk in een steekhouding..... maar dat vinden ze niet ergquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef W00fer het volgende:
Joost zou dus een gebalde vuist hebben laten zien? Een threathening movement?
.....naar de camera, niet naar die vrouw zelf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef W00fer het volgende:
Joost zou dus een gebalde vuist hebben laten zien? Een threathening movement?
En zich een beetje fatsoenlijk kan gedragen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:42 schreef Zoddie het volgende:
Misschien volgende keer iemand sturen die niet bang is om gefilmd te worden en geen hekel heeft aan persconferenties...
Ik vond dat kanaal niet op x, dus liever ff disclaimer voordat iemand nepnieuws gaat roepen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is letterlijk gepost door officiële AVROTROS accounts Hans
Hoezo dat, is een aanraking dan vereist voor bedreiging?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:43 schreef W00fer het volgende:
Aangezien hij de cameravrouw niet heeft aangeraakt gaat dit 100% geseponeerd worden door justitie. Zeker als er afspraken gemaakt zijn dat iemand niet gefilmd mag worden na exit van de stage.
Bedankt Ingrid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:41 schreef Momo het volgende:
[..]
Het is letterlijk gepost door officiële AVROTROS accounts Hans
Nounou, heftig hoor. Terechte diskwalificatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:36 schreef Tekaschi het volgende:
[ x ]
Een bedreiging is erop gericht om als er geen gevolg wordt gegeven aan een verzoek, een repercussie zal volgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo dat, is een aanraking dan vereist voor bedreiging?
Dan had joost gewoon een klacht moeten indienen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Een bedreiging is erop gericht om als er geen gevolg wordt gegeven aan een verzoek, een repercussie zal volgen.
Dit is geen bedreiging an sich, het is sowieso maar de vraag of de cameravrouw niet zelf schuldig is aangezien zij de eerder gemaakte afspraken niet nakomt.
Een zaak voor bedreiging wordt niet "100% zeker"geseponeerd omdat er geen fysiek contact heeft plaatsgevonden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Een bedreiging is erop gericht om als er geen gevolg wordt gegeven aan een verzoek, een repercussie zal volgen.
Dit is geen bedreiging an sich, het is sowieso maar de vraag of de cameravrouw niet zelf schuldig is aangezien zij de eerder gemaakte afspraken niet nakomt.
"Maar wanneer is een mondelinge bedreiging een misdrijf? Het moet gaan om bedreiging met geweld, moord, mishandeling of brandstichting. Dit geldt ook voor een schriftelijke bedreiging (e-mail, sms, Whatsapp etc.). In het geval een bedreiging gepaard gaat met algemene uitlatingen, dan is er geen sprake van een misdrijf."quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hoezo dat, is een aanraking dan vereist voor bedreiging?
Dat werkt in Zweden heel anders als bij ons.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Maar wanneer is een mondelinge bedreiging een misdrijf? Het moet gaan om bedreiging met geweld, moord, mishandeling of brandstichting. Dit geldt ook voor een schriftelijke bedreiging (e-mail, sms, Whatsapp etc.). In het geval een bedreiging gepaard gaat met algemene uitlatingen, dan is er geen sprake van een misdrijf."
Zo kun je alles wel bedreiging noemenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Een zaak voor bedreiging wordt niet "100% zeker"geseponeerd omdat er geen fysiek contact heeft plaatsgevonden.
Geem idee, er was wel iets gepost over hoe ze dat in Zweden zien maar dat ben ik eigenlijk weer vergeten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:51 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
"Maar wanneer is een mondelinge bedreiging een misdrijf? Het moet gaan om bedreiging met geweld, moord, mishandeling of brandstichting. Dit geldt ook voor een schriftelijke bedreiging (e-mail, sms, Whatsapp etc.). In het geval een bedreiging gepaard gaat met algemene uitlatingen, dan is er geen sprake van een misdrijf."
Als dat zou is dat die dame al vaker over de grens is gegaan , dan kan het nog gezellig worden vanavond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:48 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ja blijkbaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:51 schreef Managarm het volgende:
De diskwalificatie van Joost Klein op het Eurovisie Songfestival is vanwege een "dreigende beweging naar een camera".
Je mag niets meer.
Volgend jaar sturen we Asphyx om ze te straffen, of Legion Of The Damned.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:52 schreef Harvest89 het volgende:
Wat een kinderachtig gedoe dat hij niet mee mag doen.
Het kan ook zijn dat ze het downplayen als damage control om vervolging door justitie te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:54 schreef Nielsch het volgende:
Dus eerst was het een fysiek geweldsincident, toen verbale bedreiging en uiteindelijk een dreigende beweging naar de camera. Echt hou op hoor. Wat een enorme clownshow.
Precies je mag ook al geen vrouwen meer aanranden, slap gedoe tegenwoordig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:51 schreef Managarm het volgende:
De diskwalificatie van Joost Klein op het Eurovisie Songfestival is vanwege een "dreigende beweging naar een camera".
Je mag niets meer.
Volgens Nederlandse begrippen wel , maar dit kan in een ander land heel anders opgepakt worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
Zoals avrotros het stelt lijkt er bijzonder weinig aan de hand te zijn. Dat kan niet kloppen
Pas op, anders beweeg ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Precies je mag ook al geen vrouwen meer aanranden, slap gedoe tegenwoordig.
Ja maar de meeste wokers zijn anti-Israël en ik verwacht juist dat Israël nu gaat winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:47 schreef Tekaschi het volgende:
Dus in principe gecancelled door de constant veranderende gedragsregels en het doorgeslagen wokeisme, waarbij de mede veroorzakers van deze cultuur in Nederland nu het hardste schreeuwen.
Je verzint het niet.
Heb je ooit wel eens een logisch complot gezien?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar de meeste wokers zijn anti-Israël en ik verwacht juist dat Israël nu gaat winnen.
Deze gast heeft afgelopen jaren op de main stages van de grootste festivals gestaan. Is echt wel wat gewend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:58 schreef oblo het volgende:
Als ik alles zo lees heb ik wel een beetje te doen met Joost. Ik denk dat hij niet met de druk om kan gaan en mentaal niet zo stabiel is.
Weigeren om geld te geven of geen sex te hebben met ze kan je al een aanklacht opleveren van grensoverschrijdend gedrag .. als je de verkeerde tegen komt , de bewijslast ligt bij de man en niet bij de vrouw.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:58 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Precies je mag ook al geen vrouwen meer aanranden, slap gedoe tegenwoordig.
Er is geen link tussen het Joost incident en Israël, hoe graag mensen dit ook hopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja maar de meeste wokers zijn anti-Israël en ik verwacht juist dat Israël nu gaat winnen.
Geen slechte keuzes.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Volgend jaar sturen we Asphyx om ze te straffen, of Legion Of The Damned.
Het hoeft natuurlijk niet alleen dit incident te zijn maar de hele houding die de doorslag tot diskwalificatie gaf. Zou mij niet verbazen als ze bijvoorbeeld die persco laten meewegen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is geen link tussen het Joost incident en Israël, hoe graag mensen dit ook hopen.
Israel gaat waarschijnlijk winnen inderdaad maar het heeft hier niets mee te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:59 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat is geen slecht idee!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Geen slechte keuzes.
Of voor het geval dat mensen dit te hard vinden sturen we gewoon Heidevolk met zo'n gezellig folkliedje.
Er is wel veel commentaar (vanuit de persruimte) op het gedrag van de Israelische delegatie , incl fans . Ze zijn erg provocerend naar meerdere artiesten toe... en alles draait om de situatie in Israel en als je wat zegt dat ze niet bevalt wordt je als antisemiet neer gezet en nog erger lastig gevallenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Er is geen link tussen het Joost incident en Israël, hoe graag mensen dit ook hopen.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
LOL ik denk dat ik toen dit nummer uit kwam voor het laatst de hele uitzending heb gekeken.
Het singeltje van Ein Bischen Frieden heeft nog jaren in huis gelegen, wat wel apart was want mijn ouders hadden niet zoveel interesse in muziek en zeker geen singletjes. Er was iets met de boodschap die resoneerde of zo, het was in mijn herinnering wel een groot ding. De voorgaande editie herinner ik me ook nog en daar was dat niet bij. Werd ook een dikke nummer 1 hit geloof ik, die van Nicole.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:27 schreef RAVW het volgende:
[..]
Je bent net terug uit Malmo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Er is wel veel commentaar (vanuit de persruimte) op het gedrag van de Israelische delegatie , incl fans . Ze zijn erg provocerend naar meerdere artiesten toe... en alles draait om de situatie in Israel en als je wat zegt dat ze niet bevalt wordt je als antisemiet neer gezet en nog erger lastig gevallen
Openbaarheid vragen volgens de wet openbaarheid van bestuur, het is namelijk belasting geld wat daar in zit en daar heb je als burger recht op om te weten water aan de hand is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:04 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd naar de beelden. Zullen wel niet uitgezonden worden omdat iedereen dan kan zien hoe belachelijk deze straf is.
Waarschijnlijk heeft hij dus gewoon een 'ga weg' wuifbeweging naar de camera gemaakt en was de camerajuffrouw op haar kut getrapt en heeft ze een scene gemaakt.
Of God Dethroned.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:53 schreef Managarm het volgende:
[..]
Volgend jaar sturen we Asphyx om ze te straffen, of Legion Of The Damned.
Als het echt niets is hoeven ze toch niet zo geheimzinnig te doenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
Zoals avrotros het stelt lijkt er bijzonder weinig aan de hand te zijn. Dat kan niet kloppen
De fans die ze al vanaf dag één uitfluiten en we weten uit welke hoek de delegaties komen, die staan nu niet echt allen bekend om hun liefde voor Israël. Liepen er ook met Palestina vlaggen, om dat nu geloofwaardige bronnen te noemen ook beseffende dat er 15k mensen buiten staan die de hoofd van dat 20 jarig Israëlisch meisje eisen, ik weet het niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:06 schreef chufi het volgende:
[..]
Er is wel veel commentaar (vanuit de persruimte) op het gedrag van de Israelische delegatie , incl fans . Ze zijn erg provocerend naar meerdere artiesten toe... en alles draait om de situatie in Israel en als je wat zegt dat ze niet bevalt wordt je als antisemiet neer gezet en nog erger lastig gevallen
Ik zit niet in dat wereldje maar is een scène maken niet het werk van de regisseur?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:04 schreef Nielsch het volgende:
Ben benieuwd naar de beelden. Zullen wel niet uitgezonden worden omdat iedereen dan kan zien hoe belachelijk deze straf is.
Waarschijnlijk heeft hij dus gewoon een 'ga weg' wuifbeweging naar de camera gemaakt en was de camerajuffrouw op haar kut getrapt en heeft ze een scene gemaakt.
Accepteer nu dat Joost gecancelled wordt door een krijsend sneeuwvlokje, het is tevens een blonde blanke witte man in Zweedse liberale kringen, en we weten allemaal wat voor een mensen dat zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
Mooie leugens
Heeft gewoon met zijn uitspraak over veiligheid en israel te maken
Jesse Wijnans? Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef RAVW het volgende:
Volgens een NLse danser van Finland dreigen alle deelnemende artiesten het festival te boycotten als Joost Klein vanavond niet mee mag doen....zou dat het crisisberaad verklaren?
Laten we hopen als hij niet mee mag doen , dat het publiek de hele avond zijn nummer gaat zingen .....
door alle nummers heen![]()
wat misogyn weer :s we moeten vrouwen geloven!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:04 schreef Nielsch het volgende:
Of de beelden laten een erg nare Joost zien. Want de Nederlandse delegatie wil de situatie natuurlijk ook graag downplayen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:04 schreef Nielsch het volgende:
Die is trans, dus 100% dat die een statement gaat maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:33 schreef DrDentz het volgende:
Wat ik nog het meest sneu vind is dat NL blijkbaar nog wel punten gaat uitdelen aan de andere landen vanavond.. zo'n Nikkie de Jager wil dan wel heeel graag op tv of niet? Heb een beetje ruggegraat en laat ze het uitzoeken!
Waarom gedraagt hij zich dan zo labiel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:01 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Deze gast heeft afgelopen jaren op de main stages van de grootste festivals gestaan. Is echt wel wat gewend.
mooi onder woorden gebr8!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
wat misogyn weer :s we moeten vrouwen geloven!
Laten we dan vooral hopen dat ie niet mee mag doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:40 schreef RAVW het volgende:
Volgens een NLse danser van Finland dreigen alle deelnemende artiesten het festival te boycotten als Joost Klein vanavond niet mee mag doen....zou dat het crisisberaad verklaren?
Laten we hopen als hij niet mee mag doen , dat het publiek de hele avond zijn nummer gaat zingen .....
door alle nummers heen![]()
Het is zo erg dat de vrouw niet in staat was om te praten met de Nederlandse delegatie of Joost.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Of de beelden laten een erg nare Joost zien. Want de Nederlandse delegatie wil de situatie natuurlijk ook graag downplayen.
Goed, ik zou zeggen, laat inderdaad maar zien.
Of het was dusdanig erg, wat de AVROTROS aan het downplayen is, dat ze daar helemaal geen behoefte aan heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:27 schreef PirE het volgende:
[..]
Het is zo erg dat de vrouw niet in staat was om te praten met de Nederlandse delegatie of Joost.
Lijkt me nogal onnodig riskant. Je hele geloofwaardigheid op het spelzetten voor Joost/een eenmalige diskwalificatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:28 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Of het was dusdanig erg, wat de AVROTROS aan het downplayen is, dat ze daar helemaal geen behoefte aan heeft.
Kwam ergens op NU.NL voor bij maar dat gaat daar nu zo hardquote:
Stukje grensoverschrijdend gedrag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:22 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
wat misogyn weer :s we moeten vrouwen geloven!
Wie?quote:
Tijd voor het Beneliederen Festijn. En daarvanuit verder groeien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:42 schreef opgebaarde het volgende:
Dit was onze laatste Songfestival. We zijn een netto betaler, nooit over geklaagd en we kregen er ook helemaal niks voor terug en nu worden we na tientallen jaren trouwe loyale dienst ook nog eens geschoffeerd. @:CarolineBBB Kamervragen ajb
Ja, is al overgemaakt naar je bankrekening.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:40 schreef Akathisia het volgende:
Krijgen we die 500k nog terug trouwens?
wel snel uitgeven voordat de belastingdienst er een graantje van mee wil pikkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Ja, is al overgemaakt naar je bankrekening.
Dat schreef ik ook al dat ik het raar vond dat de ene wel mee mag doen en de andere niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
@:RAVW
Oke waarom werden de russen dan wel geboycot , die hebben ook niets te maken met die tiran die op het rode plein zit.
Maar dan hoor je niemand ...... het is gewoon allemaal een politiek spelletje
Beter had ze misschien wel onder een algemene vlag kunnen meedoen zoals de Russen en niet vermeld dat het om een Israelische ging, had je wss minder politiek gehad
Toegeven aan terroristen en fascisten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
@:RAVW
Oke waarom werden de russen dan wel geboycot , die hebben ook niets te maken met die tiran die op het rode plein zit.
Maar dan hoor je niemand ...... het is gewoon allemaal een politiek spelletje
Beter had ze misschien wel onder een algemene vlag kunnen meedoen zoals de Russen en niet vermeld dat het om een Israelische ging, had je wss minder politiek gehad
Gedoneerd aan Fok!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
wel snel uitgeven voordat de belastingdienst er een graantje van mee wil pikken
Je heb tot het einde van het jaar de tijd , als er maar op 1 januari maar niets meer op je rekening staat dan is het goed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:48 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
wel snel uitgeven voordat de belastingdienst er een graantje van mee wil pikken
Mee eens maar als het daarmee eerlijker alles zal lopen heb je tenminste iets wat je kan doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toegeven aan terroristen en fascisten.
Rusland is een oorlog gestart, Israël niet.
Wel een bijzonder debiel idee dit tbh. Je hoeft toch alleen maar na te gaan wie er niet mee doet onder eigen vlag om te weten wie het (waarschijnlijk) isquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:46 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Plus de mensen die niet de nationaliteit hebben maar wel voor een andere land meedoen, dat zijn er nog best wel watquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:51 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Wel een bijzonder debiel idee dit tbh. Je hoeft toch alleen maar na te gaan wie er niet mee doet onder eigen vlag om te weten wie het (waarschijnlijk) is
Sinds wanneer loopt het songfestival eerlijk? Ja een paar jaar geleden won voor het eerst eens de muziek, het is al sinds jaar en dag een politieke show waar het ene moment een land in oorlog wint en het jaar erop een transgender die als heldin wordt gezien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:51 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Mee eens maar als het daarmee eerlijker alles zal lopen heb je tenminste iets wat je kan doen.
Ah kut, het systeem is een paar nulletjes vergeten mee te nemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ontvangen donaties deze maand tot nu toe:
¤ 75.00
Maar zo'n groot bedrag zal wel even duren
Uit de EU en uit de Nato stappen, geen halve maatregelenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gelijk dit onzinfestijn minimaal boycotten voor de komende 5 jaar. Stoppen met bijdragen aan de EBU. En na die vijf jaar alleen nog maar politiek getinte liedjes insturen.
Dat is toch gauw een volle boodschappentas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Ontvangen donaties deze maand tot nu toe:
¤ 75.00
Maar zo'n groot bedrag zal wel even duren
Hoop toch van wel, wil elk land "Israël douze points" horen zeggen icm de sippe gezichten, gevolgd door een overwinningsoptreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:58 schreef DKUp het volgende:
Een extra uitzending van Op1, wat ontzettend triest. Als je echt ballen hebt gaat de uitzending van het Songfestival gewoon niet door.
Och jee. Rustig aan he, Cornaldquote:
Ik geef ze nog de kans om de gehele uitzending te voorzien van Europapa op de achtergrond, gemixed met de 'Fuck de EBU' uitspraak van Maas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:58 schreef DKUp het volgende:
Een extra uitzending van Op1, wat ontzettend triest. Als je echt ballen hebt gaat de uitzending van het Songfestival gewoon niet door.
Goh… spannend. Iemand uit een parallel universum op ons forumpje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toegeven aan terroristen en fascisten.
Rusland is een oorlog gestart, Israël niet.
Dat zou niet kunnen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:13 schreef Tekaschi het volgende:
Op1 samenvatting: ligt aan alles en iedereen behalve Joost, het grote slachtoffer.
Joost mag het wetenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:13 schreef Tekaschi het volgende:
Op1 samenvatting: ligt aan alles en iedereen behalve Joost, het grote slachtoffer.
Ik geloof niet zo in één of ander complot of één groot onrecht. Joost is naar Zweedse normen en waarden over de schreef gegaan, we kunnen er boos of zijn of niet maar feit is dat de NPO die nu zo aan het krijsen is debet is aan deze cultuur.quote:
Tros: Joost wilde niet gefilmd worden, werd gefilmd en maakte dreigende beweging naar camera vrouwquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand in twee regels uitleggen wat de laatste stand van zaken is. En waar het uberhaupt concreet om gaat?
Schending van ESC rechten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand in twee regels uitleggen wat de laatste stand van zaken is. En waar het uberhaupt concreet om gaat?
Je gaat ook niet vanuit dat je gediskwalificeerd wordt omdat je een gebaar maakt wat de ander als extreem bedreigend opgemerkt heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in één of ander complot of één groot onrecht. Joost is naar Zweedse normen en waarden over de schreef gegaan, we kunnen er boos of zijn of niet maar feit is dat de NPO die nu zo aan het krijsen is debet is aan deze cultuur.
Hadden jaren geleden moeten luisteren toen we riepen dat mensen zich in eigen voet zouden schieten.
Mijn eerste reactie op het nieuws was dan ook 'wie een hond wil slaan, vindt al snel een stok'.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
Mooie leugens
Heeft gewoon met zijn uitspraak over veiligheid en israel te maken
Cameravrouw komt in de safe space van Joost die vervolgens als een klein kind de betreffende cameravrouw bedreigt. Door het zero-tolerancebeleid voor grensoverschrijdend gedrag is Joost nu gediskwalificeerd door de organisatie en mag hij zijn liedje niet meer zingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ow helemaal mee eens, ik preek al jaren dat er te ver aan het doorslaan zijn, maar vergeef mij als ik er een klein beetje de ironie in zie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je gaat ook niet vanuit dat je gediskwalificeerd wordt omdat je een gebaar maakt wat de ander als extreem bedreigend opgemerkt heeft
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow helemaal mee eens, ik preek al jaren dat er te ver aan het doorslaan zijn, maar vergeef mij als ik er een klein beetje de ironie in zie.
Het is alleen jammer dat nu pas op de NPO de discussie los gaat barsten of we niet te ver doorslaan, zoals nu een beetje op OP1, kan pas als de eigen kringen de dupe worden.
Mits het niet te extreem is had ze bij elkaar gezet, Joost door het stof en de mensen die het esf leuk vinden een mooi feestje geven.
Snap je het al?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet het, als dit een Baudet of zo was geweest dan moest hij aan de hoogste boom worden opgehangen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.
Ja precies, niemand gaat hier iets van leren. Do as I do; gewoon lekker olie op het vuur gooien en genieten van de ramp.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.
Of de NPO houdt in achterhoofd dat er minder mensen naar zullen kijken en ook minder geld op zal brengen en dat ze daardoor als een soort compensatie extra afleveringen hiervan maken, tenminste dat is iets wat bij mij in gedachten komtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef Loverboii het volgende:
Ze moeten zo niet janken, NL stuurt een los projectiel. Draag de gevolgen gewoon.
Haha, ja. Duidelijk. Maar dat dit allemaal zo lang moest duren. Hemeltje.quote:
Even verbeteren:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Cameravrouw komt in de safe space van Joost die vervolgens als een klein kind de betreffende cameravrouw bedreigt. Door het zero-tolerancebeleid voor grensoverschrijdend gedrag is Joost nu gediskwalificeerd door de organisatie en mag hij zijn liedje niet meer zingen.
moeten wij onze telnummers dm'en zodat jij dit aan slachtofferhulp kan doorgeven?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, ik denk dat ik Slachtofferhulp even ga bellen want hun ondersteuning lijkt wel broodnodig in dit topic.
wat denk je zelf afgesproken, je doet mee aan zo'n evenement ga dan niet lopen mekkeren dat je wordt gefilmd man foiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Cameravrouw filmt Joost na optreden terwijl er eerder is afgesproken dat er niet gefilmd zou worden. Joost geeft aan hier niet van gediend te zijn. Meerdere malen. Cameravrouw gaat door. Joost maakt 'dreigende beweging' richting camera. Niet cameravrouw. Cameravrouw dient klacht in en de rest geschiedde.
Nee, dank jequote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
moeten wij onze telnummers dm'en zodat jij dit aan slachtofferhulp kan doorgeven?
Grote kans dus dat er beelden zijn. Misschien goed om die ook dan te tonen, kan iedereen zelf beslissen of ze het te ver vinden gaan of niet. Zou een hoop rumoer schelen, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Even verbeteren:
Cameravrouw filmt Joost na optreden terwijl er eerder is afgesproken dat er niet gefilmd zou worden. Joost geeft aan hier niet van gediend te zijn. Meerdere malen. Cameravrouw gaat door. Joost maakt 'dreigende beweging' richting camera. Niet cameravrouw. Cameravrouw dient klacht in en de rest geschiedde.
Lezing van AVRO/TROS.
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
wat denk je zelf afgesproken, je doet mee aan zo'n evenement ga dan niet lopen mekkeren dat je wordt gefilmd man foi
Het ESF is toch al jaren een grote poppenkast.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, ik denk dat ik Slachtofferhulp even ga bellen want hun ondersteuning lijkt wel broodnodig in dit topic.
Zou inderdaad mooi zijn als er beelden zijn en die vrijgegeven worden. Dan wel alles natuurlijk; niet enkel Joost zijn 'dreigende beweging' maar ook het pushen van cameravrouw en het aangeven van Joost dat hij niet wil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Grote kans dus dat er beelden zijn. Misschien goed om die ook dan te tonen, kan iedereen zelf beslissen of ze het te ver vinden gaan of niet. Zou een hoop rumoer schelen, lijkt me.
Eens. De hele 'confrontatie' vanaf het begin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zou inderdaad mooi zijn als er beelden zijn en die vrijgegeven worden. Dan wel alles natuurlijk; niet enkel Joost zijn 'dreigende beweging' maar ook het pushen van cameravrouw en het aangeven van Joost dat hij niet wil.
Ik ga hierbij uit van de lezing van AVRO/TROS
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie op het nieuws was dan ook 'wie een hond wil slaan, vindt al snel een stok'.
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?quote:
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon als excuus gebruikt.
Het is en blijft Zweden, land van seks contracten anders is het verkrachting, ondanks dat de autochtonen daar massaal verkracht worden door migranten.
dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met zijn wens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.
Ze heeft immers aangifte gedaan toch ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft die cameravrouw dit als uitkomst gewild?
Met wat nu bekend is, had dus alles gekund en dan moet iemand niet filmen in zijn safe-space bubbele waar juist is bepaald en tot twee keer gevraagd is, dat niet te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef havanagila het volgende:
Joost had ook z'n bakkes kunnen houden natuurlijk. Stel je voor dat je mee doet met het esf en iemand het gore lef heeft je te filmen!
Misschien moet je even naar NWS of R&P want dit gaat over het ESF. Wellicht zit je verkeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
De enige neutrale partij lijkt me de politie hierin.
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Kan het ook te maken hebben een bepaald statement te maken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.
Lijkt me juist dat ze daarop aanstuurde en blij is dat ze Joost zover heeft gekregen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Dat waren de regels , bij het verlaten van het podium zou er volgens de regels niet meer gefilmd mogen worden ..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.
Dat zou best kunnen, geen idee. Maar hij is voor zover ik weet niet gearresteerd. Dus dan is het de EBU die dit besluit neemt op basis van hun gedragsregels. Hun goed recht hoor, wat mij betreft. Zoals gezegd, vrijgeven van de beelden (als die er zijn, wat ik wel aanneem) zou echter wel duidelijk maken of dit nogal overdreven is of terecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.
Uhuh “zero tolerance” behalve als het om anti Israël gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.
De telefoon is naar beneden geduwd..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.
Kan men wel verontwaardigt zijn maar dat weet je vantevoren.
Je kan er ook boven staan en je wel gedragen.
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.
Je weet hoe het gaat “woorden zijn geweld”, dat is het niveau he.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?
wat vesta jij onder geweld? Een beweging maken is dat nog niet volgens mij. En als dat wel zo is zou je hetzelfde van het onverwachts in het gezicht krijgen van een camera geweld kunnen noemenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik vind Nederland niet triest hoor...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld.
Waar een klein kutlandje groot in kan zijn, trieste bende dat het is.
In bedreiging aan het adres van een werkneemster is in hetzelfde straatje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?
Waar heb jij het nou over danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Lekker vrouwen intimideren en bedreigen.
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.
Kunnen we de discussie over woke-en/of cancelcultuur hierbuiten laten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je weet hoe het gaat “woorden zijn geweld”, dat is het niveau he.
Ja, maar jij lijkt deze diskwalificatie te wijten aan het feit dat het in Zweden is gebeurd. Daar reageerde ik op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uhuh “zero tolerance” behalve als het om anti Israël gaat.
Nu ook live op rtl nieuws, die mongool met zijn Palestijns vlaggetje voor de camera proberen te doen letterlijk voor de neus van de vrouw.
Geef die gasten eens een klap zo hard dat ze denken in Gaza te zijn a.u.b.
Nou zeg je wel iets wat een prima oplossing had geweest, excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Wat staat hier?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
In bedreiging aan het adres van een werkneemster is in hetzelfde straatje.
Als het zo'n blauwharig type is wel, Joost is toch een witte persoon die geen kinderen kan baren en ook nog cisgender en hetero.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Dat is onmogelijk want dat is letterlijk wat er hier gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Kunnen we de discussie over woke-en/of cancelcultuur hierbuiten laten?
Je legt mij woorden in de mond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar jij lijkt deze diskwalificatie te wijten aan het feit dat het in Zweden is gebeurd. Daar reageerde ik op.
Het is wel wat je op orde moet hebben als je naar het buitenland gaat, je verdiepen in wat daar allemaal wel en niet kan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker hamas steunen.
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.quote:
De telefoon is naar beneden geduwd..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.
Tijd om het esf in het midden-oosten te organiseren, daar was die kech gewoon gestenigd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Goede post.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Heeft Zweden dat geëist dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Er werd wel een scenario geschetst dat de zweedse omroep gezegd zou kunnen hebben: Hij er uit of wij zenden niet uit.quote:
En die camera wordt vastgehouden door een mens. Sowieso is dat excuus van "een gebaar naar de camera" nogal lachwekkend, ik heb geen hoge pet op van Joost maar schat hem wel in als iemand die snapt dat gebaren geen invloed hebben op levenloze objecten zoals camera's.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hoezo een goede post? de EBU had toch gewoon kunnen kijken wat er gebeurd is. Blijkt ook geen bedreiging te zijn ook al blijven mensen daar hier maar over praten.. En voor het naar beneden drukken van een telefoon is de politie de goede mogelijkheid volgens die post.. nou wat een goede post zeg..quote:
Aan beide betrokkenen en een eventuele getuige vragen wat er gebeurd is en vervolgens die opdringerige cameravrouw die zich niet aan de afspraken houdt schorsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja, zij mag en kan zich bedreigd hebben gevoeld. Ok, wat is daar mis mee? Ze mag ook gewoon een klacht indienen. Wat mij betreft kan je dat gedeelte compleet buiten de discussie houden. Het gaat vervolgens om wat de EBU ermee doet. Er zijn geheid beelden van want dat speelt een grote rol in deze situatie. Het zou zomaar eens een compleet politieke beslissing van de EBU geweest kunnen zijn, die losstaat van woke/cancel. Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen. Misschien voelde zij zich wel helemaal niet bedreigd maar vond ze Joost en zijn afwijzing allemaal maar niet leuk en greep ze dit moment aan om hem dwars te zitten. Dat dit per se gekoppeld wordt aan woke/cancel, slaat imo dus ook nergens op. Net zoals ik het nergens op vind slaan als de 'bedreigende beweging' het simpelweg naar beneden duwen van een camera of telefoon is (het gerucht dat nu rondgaat n.a.v. uitspraken van Cornald Maas).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk want dat is letterlijk wat er hier gebeurd is.
“Iemand voelde zich bedreigd”, op basis van een beweging.
Dat het mokkel met de camera dan eveneens “bedreigend” bezig is, dat vergeten we dan maar even voor het gemak natuurlijk.
Dan is er contact geweest , ja dat kan gezien worden als geweld ..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou zeg je wel iets wat een prima oplossing had geweest, excuses aanbieden.
Die kans kregen ze niet eens, het moest en zou diskwalificatie worden.
Dat merk je ook wel aan de woorden van de avro tros vent, die allerlei oplossingen had aangeboden maar ze wilde er gewoon niks van weten.
Dan weet je wel hoe het zit.
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.
Tja, voor de hand ligt dat dit gedaan is voor Israël, gezien de incidenten die hieraan vooraf gingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen
Dit vind ik altijd zulke vermoeiende retoriek. Alsof een debiel die zich niet kan gedragen collectief Nederland in al zijn facetten vertegenwoordigt. Van hetzelfde kaliber als "ik schaam me om Nederlander te zijn!"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker hamas steunen.
Lolquote:
Volgens wie dan eigenlijk? Gaat het dan toch om de Zweedse wet/moraal?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.
Er werd eerst over zijn grens gegaan. Niet 1 keer maar meerdere keren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |