Ik geef ze nog de kans om de gehele uitzending te voorzien van Europapa op de achtergrond, gemixed met de 'Fuck de EBU' uitspraak van Maas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:58 schreef DKUp het volgende:
Een extra uitzending van Op1, wat ontzettend triest. Als je echt ballen hebt gaat de uitzending van het Songfestival gewoon niet door.
Goh… spannend. Iemand uit een parallel universum op ons forumpje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:49 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toegeven aan terroristen en fascisten.
Rusland is een oorlog gestart, Israël niet.
Dat zou niet kunnen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:13 schreef Tekaschi het volgende:
Op1 samenvatting: ligt aan alles en iedereen behalve Joost, het grote slachtoffer.
Joost mag het wetenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:13 schreef Tekaschi het volgende:
Op1 samenvatting: ligt aan alles en iedereen behalve Joost, het grote slachtoffer.
Ik geloof niet zo in één of ander complot of één groot onrecht. Joost is naar Zweedse normen en waarden over de schreef gegaan, we kunnen er boos of zijn of niet maar feit is dat de NPO die nu zo aan het krijsen is debet is aan deze cultuur.quote:
Tros: Joost wilde niet gefilmd worden, werd gefilmd en maakte dreigende beweging naar camera vrouwquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand in twee regels uitleggen wat de laatste stand van zaken is. En waar het uberhaupt concreet om gaat?
Schending van ESC rechten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Kan iemand in twee regels uitleggen wat de laatste stand van zaken is. En waar het uberhaupt concreet om gaat?
Je gaat ook niet vanuit dat je gediskwalificeerd wordt omdat je een gebaar maakt wat de ander als extreem bedreigend opgemerkt heeftquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik geloof niet zo in één of ander complot of één groot onrecht. Joost is naar Zweedse normen en waarden over de schreef gegaan, we kunnen er boos of zijn of niet maar feit is dat de NPO die nu zo aan het krijsen is debet is aan deze cultuur.
Hadden jaren geleden moeten luisteren toen we riepen dat mensen zich in eigen voet zouden schieten.
Mijn eerste reactie op het nieuws was dan ook 'wie een hond wil slaan, vindt al snel een stok'.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:08 schreef MMaRsu het volgende:
Mooie leugens
Heeft gewoon met zijn uitspraak over veiligheid en israel te maken
Cameravrouw komt in de safe space van Joost die vervolgens als een klein kind de betreffende cameravrouw bedreigt. Door het zero-tolerancebeleid voor grensoverschrijdend gedrag is Joost nu gediskwalificeerd door de organisatie en mag hij zijn liedje niet meer zingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ow helemaal mee eens, ik preek al jaren dat er te ver aan het doorslaan zijn, maar vergeef mij als ik er een klein beetje de ironie in zie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:20 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Je gaat ook niet vanuit dat je gediskwalificeerd wordt omdat je een gebaar maakt wat de ander als extreem bedreigend opgemerkt heeft
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:22 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ow helemaal mee eens, ik preek al jaren dat er te ver aan het doorslaan zijn, maar vergeef mij als ik er een klein beetje de ironie in zie.
Het is alleen jammer dat nu pas op de NPO de discussie los gaat barsten of we niet te ver doorslaan, zoals nu een beetje op OP1, kan pas als de eigen kringen de dupe worden.
Mits het niet te extreem is had ze bij elkaar gezet, Joost door het stof en de mensen die het esf leuk vinden een mooi feestje geven.
Snap je het al?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:17 schreef Mutant01 het volgende:
Ik weet het, als dit een Baudet of zo was geweest dan moest hij aan de hoogste boom worden opgehangen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.
Ja precies, niemand gaat hier iets van leren. Do as I do; gewoon lekker olie op het vuur gooien en genieten van de ramp.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Alsof er ooit wat gaat veranderen, over een week als er zich weer wat voordoet wat wel in hun straatje van cancellen is gaan ze gewoon op dezelfde voet verder.
Of de NPO houdt in achterhoofd dat er minder mensen naar zullen kijken en ook minder geld op zal brengen en dat ze daardoor als een soort compensatie extra afleveringen hiervan maken, tenminste dat is iets wat bij mij in gedachten komtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:23 schreef Loverboii het volgende:
Ze moeten zo niet janken, NL stuurt een los projectiel. Draag de gevolgen gewoon.
Haha, ja. Duidelijk. Maar dat dit allemaal zo lang moest duren. Hemeltje.quote:
Even verbeteren:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:21 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Cameravrouw komt in de safe space van Joost die vervolgens als een klein kind de betreffende cameravrouw bedreigt. Door het zero-tolerancebeleid voor grensoverschrijdend gedrag is Joost nu gediskwalificeerd door de organisatie en mag hij zijn liedje niet meer zingen.
moeten wij onze telnummers dm'en zodat jij dit aan slachtofferhulp kan doorgeven?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, ik denk dat ik Slachtofferhulp even ga bellen want hun ondersteuning lijkt wel broodnodig in dit topic.
wat denk je zelf afgesproken, je doet mee aan zo'n evenement ga dan niet lopen mekkeren dat je wordt gefilmd man foiquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Cameravrouw filmt Joost na optreden terwijl er eerder is afgesproken dat er niet gefilmd zou worden. Joost geeft aan hier niet van gediend te zijn. Meerdere malen. Cameravrouw gaat door. Joost maakt 'dreigende beweging' richting camera. Niet cameravrouw. Cameravrouw dient klacht in en de rest geschiedde.
Nee, dank jequote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
moeten wij onze telnummers dm'en zodat jij dit aan slachtofferhulp kan doorgeven?
Grote kans dus dat er beelden zijn. Misschien goed om die ook dan te tonen, kan iedereen zelf beslissen of ze het te ver vinden gaan of niet. Zou een hoop rumoer schelen, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Even verbeteren:
Cameravrouw filmt Joost na optreden terwijl er eerder is afgesproken dat er niet gefilmd zou worden. Joost geeft aan hier niet van gediend te zijn. Meerdere malen. Cameravrouw gaat door. Joost maakt 'dreigende beweging' richting camera. Niet cameravrouw. Cameravrouw dient klacht in en de rest geschiedde.
Lezing van AVRO/TROS.
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:28 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
wat denk je zelf afgesproken, je doet mee aan zo'n evenement ga dan niet lopen mekkeren dat je wordt gefilmd man foi
Het ESF is toch al jaren een grote poppenkast.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
Godallemachtig, ik denk dat ik Slachtofferhulp even ga bellen want hun ondersteuning lijkt wel broodnodig in dit topic.
Zou inderdaad mooi zijn als er beelden zijn en die vrijgegeven worden. Dan wel alles natuurlijk; niet enkel Joost zijn 'dreigende beweging' maar ook het pushen van cameravrouw en het aangeven van Joost dat hij niet wil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Grote kans dus dat er beelden zijn. Misschien goed om die ook dan te tonen, kan iedereen zelf beslissen of ze het te ver vinden gaan of niet. Zou een hoop rumoer schelen, lijkt me.
Eens. De hele 'confrontatie' vanaf het begin.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Zou inderdaad mooi zijn als er beelden zijn en die vrijgegeven worden. Dan wel alles natuurlijk; niet enkel Joost zijn 'dreigende beweging' maar ook het pushen van cameravrouw en het aangeven van Joost dat hij niet wil.
Ik ga hierbij uit van de lezing van AVRO/TROS
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:20 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn eerste reactie op het nieuws was dan ook 'wie een hond wil slaan, vindt al snel een stok'.
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?quote:
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Gewoon als excuus gebruikt.
Het is en blijft Zweden, land van seks contracten anders is het verkrachting, ondanks dat de autochtonen daar massaal verkracht worden door migranten.
dan hadden ze niet akkoord moeten gaan met zijn wens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.
Ze heeft immers aangifte gedaan toch ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Heeft die cameravrouw dit als uitkomst gewild?
Met wat nu bekend is, had dus alles gekund en dan moet iemand niet filmen in zijn safe-space bubbele waar juist is bepaald en tot twee keer gevraagd is, dat niet te doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:25 schreef havanagila het volgende:
Joost had ook z'n bakkes kunnen houden natuurlijk. Stel je voor dat je mee doet met het esf en iemand het gore lef heeft je te filmen!
Misschien moet je even naar NWS of R&P want dit gaat over het ESF. Wellicht zit je verkeerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
De enige neutrale partij lijkt me de politie hierin.
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Kan het ook te maken hebben een bepaald statement te maken?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.
Lijkt me juist dat ze daarop aanstuurde en blij is dat ze Joost zover heeft gekregen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Dat waren de regels , bij het verlaten van het podium zou er volgens de regels niet meer gefilmd mogen worden ..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:32 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Mijn idee ook. Maar er zouden beelden van moeten zijn dus het zal snel opgehelderd worden. Niettemin is het ook raar om niet gefilmd te willen worden op zo'n evenement.
Dat zou best kunnen, geen idee. Maar hij is voor zover ik weet niet gearresteerd. Dus dan is het de EBU die dit besluit neemt op basis van hun gedragsregels. Hun goed recht hoor, wat mij betreft. Zoals gezegd, vrijgeven van de beelden (als die er zijn, wat ik wel aanneem) zou echter wel duidelijk maken of dit nogal overdreven is of terecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:34 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Maar het ligt ook bij het Zweedse OM begreep ik.
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.
Uhuh “zero tolerance” behalve als het om anti Israël gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
De EBU heeft dit besluit genomen, niet Zweden.
De telefoon is naar beneden geduwd..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.
Kan men wel verontwaardigt zijn maar dat weet je vantevoren.
Je kan er ook boven staan en je wel gedragen.
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Als in de regels staat dat geweld in welke vorm dan ook grond is voor diskwalificatie dan valt er gewoon weinig tegenin te brengen.
Je weet hoe het gaat “woorden zijn geweld”, dat is het niveau he.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?
wat vesta jij onder geweld? Een beweging maken is dat nog niet volgens mij. En als dat wel zo is zou je hetzelfde van het onverwachts in het gezicht krijgen van een camera geweld kunnen noemenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Ik vind Nederland niet triest hoor...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld.
Waar een klein kutlandje groot in kan zijn, trieste bende dat het is.
In bedreiging aan het adres van een werkneemster is in hetzelfde straatje.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Waar haal jij uit dat er 'geweld in welke vorm dan ook' heeft plaatsgevonden?
Waar heb jij het nou over danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Lekker vrouwen intimideren en bedreigen.
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik denk afgesproken is afgesproken. Kan jij van alles van vinden, maar er was dus blijkbaar een afspraak. Ook bij tv-evenementen mag je niet altijd en overal gefilmd worden.
Kunnen we de discussie over woke-en/of cancelcultuur hierbuiten laten?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je weet hoe het gaat “woorden zijn geweld”, dat is het niveau he.
Ja, maar jij lijkt deze diskwalificatie te wijten aan het feit dat het in Zweden is gebeurd. Daar reageerde ik op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uhuh “zero tolerance” behalve als het om anti Israël gaat.
Nu ook live op rtl nieuws, die mongool met zijn Palestijns vlaggetje voor de camera proberen te doen letterlijk voor de neus van de vrouw.
Geef die gasten eens een klap zo hard dat ze denken in Gaza te zijn a.u.b.
Nou zeg je wel iets wat een prima oplossing had geweest, excuses aanbieden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Wat staat hier?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
In bedreiging aan het adres van een werkneemster is in hetzelfde straatje.
Als het zo'n blauwharig type is wel, Joost is toch een witte persoon die geen kinderen kan baren en ook nog cisgender en hetero.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:31 schreef Rianne84 het volgende:
Dat is onmogelijk want dat is letterlijk wat er hier gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Kunnen we de discussie over woke-en/of cancelcultuur hierbuiten laten?
Je legt mij woorden in de mond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar jij lijkt deze diskwalificatie te wijten aan het feit dat het in Zweden is gebeurd. Daar reageerde ik op.
Het is wel wat je op orde moet hebben als je naar het buitenland gaat, je verdiepen in wat daar allemaal wel en niet kan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker hamas steunen.
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.quote:
De telefoon is naar beneden geduwd..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.
Tijd om het esf in het midden-oosten te organiseren, daar was die kech gewoon gestenigd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Goede post.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Heeft Zweden dat geëist dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Er werd wel een scenario geschetst dat de zweedse omroep gezegd zou kunnen hebben: Hij er uit of wij zenden niet uit.quote:
En die camera wordt vastgehouden door een mens. Sowieso is dat excuus van "een gebaar naar de camera" nogal lachwekkend, ik heb geen hoge pet op van Joost maar schat hem wel in als iemand die snapt dat gebaren geen invloed hebben op levenloze objecten zoals camera's.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hoezo een goede post? de EBU had toch gewoon kunnen kijken wat er gebeurd is. Blijkt ook geen bedreiging te zijn ook al blijven mensen daar hier maar over praten.. En voor het naar beneden drukken van een telefoon is de politie de goede mogelijkheid volgens die post.. nou wat een goede post zeg..quote:
Aan beide betrokkenen en een eventuele getuige vragen wat er gebeurd is en vervolgens die opdringerige cameravrouw die zich niet aan de afspraken houdt schorsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja, zij mag en kan zich bedreigd hebben gevoeld. Ok, wat is daar mis mee? Ze mag ook gewoon een klacht indienen. Wat mij betreft kan je dat gedeelte compleet buiten de discussie houden. Het gaat vervolgens om wat de EBU ermee doet. Er zijn geheid beelden van want dat speelt een grote rol in deze situatie. Het zou zomaar eens een compleet politieke beslissing van de EBU geweest kunnen zijn, die losstaat van woke/cancel. Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen. Misschien voelde zij zich wel helemaal niet bedreigd maar vond ze Joost en zijn afwijzing allemaal maar niet leuk en greep ze dit moment aan om hem dwars te zitten. Dat dit per se gekoppeld wordt aan woke/cancel, slaat imo dus ook nergens op. Net zoals ik het nergens op vind slaan als de 'bedreigende beweging' het simpelweg naar beneden duwen van een camera of telefoon is (het gerucht dat nu rondgaat n.a.v. uitspraken van Cornald Maas).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk want dat is letterlijk wat er hier gebeurd is.
“Iemand voelde zich bedreigd”, op basis van een beweging.
Dat het mokkel met de camera dan eveneens “bedreigend” bezig is, dat vergeten we dan maar even voor het gemak natuurlijk.
Dan is er contact geweest , ja dat kan gezien worden als geweld ..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou zeg je wel iets wat een prima oplossing had geweest, excuses aanbieden.
Die kans kregen ze niet eens, het moest en zou diskwalificatie worden.
Dat merk je ook wel aan de woorden van de avro tros vent, die allerlei oplossingen had aangeboden maar ze wilde er gewoon niks van weten.
Dan weet je wel hoe het zit.
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.
Tja, voor de hand ligt dat dit gedaan is voor Israël, gezien de incidenten die hieraan vooraf gingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen
Dit vind ik altijd zulke vermoeiende retoriek. Alsof een debiel die zich niet kan gedragen collectief Nederland in al zijn facetten vertegenwoordigt. Van hetzelfde kaliber als "ik schaam me om Nederlander te zijn!"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Lekker hamas steunen.
Lolquote:
Volgens wie dan eigenlijk? Gaat het dan toch om de Zweedse wet/moraal?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.
Er werd eerst over zijn grens gegaan. Niet 1 keer maar meerdere keren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |