Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ja, maar jij lijkt deze diskwalificatie te wijten aan het feit dat het in Zweden is gebeurd. Daar reageerde ik op.
Het is wel wat je op orde moet hebben als je naar het buitenland gaat, je verdiepen in wat daar allemaal wel en niet kan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Lekker vrouwen intimideren en bedreigen.
Waar een klein kutlandje groot in kan zijn, trieste bende dat het is.
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.quote:
De telefoon is naar beneden geduwd..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:40 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Oh, dan is het inderdaad okee om niet naar de productieleider te stappen maar gewoon als een kleuter mensen te bedreigen.
Tijd om het esf in het midden-oosten te organiseren, daar was die kech gewoon gestenigd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Goede post.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
De enige neutrale partij lijkt me de politie hierin.
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Heeft Zweden dat geëist dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het ligt ook aan Zweden, geen weldenkend mens of land zou hiervoor diskwalificatie eisen.
Er werd wel een scenario geschetst dat de zweedse omroep gezegd zou kunnen hebben: Hij er uit of wij zenden niet uit.quote:
En die camera wordt vastgehouden door een mens. Sowieso is dat excuus van "een gebaar naar de camera" nogal lachwekkend, ik heb geen hoge pet op van Joost maar schat hem wel in als iemand die snapt dat gebaren geen invloed hebben op levenloze objecten zoals camera's.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hoezo een goede post? de EBU had toch gewoon kunnen kijken wat er gebeurd is. Blijkt ook geen bedreiging te zijn ook al blijven mensen daar hier maar over praten.. En voor het naar beneden drukken van een telefoon is de politie de goede mogelijkheid volgens die post.. nou wat een goede post zeg..quote:
Aan beide betrokkenen en een eventuele getuige vragen wat er gebeurd is en vervolgens die opdringerige cameravrouw die zich niet aan de afspraken houdt schorsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Dezelfde partijdige publieke omroep die schreeuwt om me too, iedereen wilt cancellen die maar 1 ding verkeerd doet of die zelf vol zit met grensoverschrijdend gedrag?
De enige neutrale partij lijkt me de politie hierin.
En wat had de EBU anders moeten doen? Een medewerker komt met een klacht van een bedreiging door een artiest, die medewerker maar negeren?
Ja, zij mag en kan zich bedreigd hebben gevoeld. Ok, wat is daar mis mee? Ze mag ook gewoon een klacht indienen. Wat mij betreft kan je dat gedeelte compleet buiten de discussie houden. Het gaat vervolgens om wat de EBU ermee doet. Er zijn geheid beelden van want dat speelt een grote rol in deze situatie. Het zou zomaar eens een compleet politieke beslissing van de EBU geweest kunnen zijn, die losstaat van woke/cancel. Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen. Misschien voelde zij zich wel helemaal niet bedreigd maar vond ze Joost en zijn afwijzing allemaal maar niet leuk en greep ze dit moment aan om hem dwars te zitten. Dat dit per se gekoppeld wordt aan woke/cancel, slaat imo dus ook nergens op. Net zoals ik het nergens op vind slaan als de 'bedreigende beweging' het simpelweg naar beneden duwen van een camera of telefoon is (het gerucht dat nu rondgaat n.a.v. uitspraken van Cornald Maas).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk want dat is letterlijk wat er hier gebeurd is.
“Iemand voelde zich bedreigd”, op basis van een beweging.
Dat het mokkel met de camera dan eveneens “bedreigend” bezig is, dat vergeten we dan maar even voor het gemak natuurlijk.
Dan is er contact geweest , ja dat kan gezien worden als geweld ..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:43 schreef Masberum het volgende:
[..]
De telefoon is naar beneden geduwd..
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nou zeg je wel iets wat een prima oplossing had geweest, excuses aanbieden.
Die kans kregen ze niet eens, het moest en zou diskwalificatie worden.
Dat merk je ook wel aan de woorden van de avro tros vent, die allerlei oplossingen had aangeboden maar ze wilde er gewoon niks van weten.
Dan weet je wel hoe het zit.
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:42 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
'geweld in elke vorm' als in dat een bedreiging ook daaronder valt, zo lastig is het niet hoor.
Tja, voor de hand ligt dat dit gedaan is voor Israël, gezien de incidenten die hieraan vooraf gingen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:48 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik noem maar wat geks. Het kan ook partijdigheid geweest zijn ten faveure van andere landen
Dit vind ik altijd zulke vermoeiende retoriek. Alsof een debiel die zich niet kan gedragen collectief Nederland in al zijn facetten vertegenwoordigt. Van hetzelfde kaliber als "ik schaam me om Nederlander te zijn!"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:38 schreef Cruzinats het volgende:
Wat zijn we toch ook een dom simpel kutvolkje, wederom zet Nederland zich collectief voor lul voor de hele wereld. Ergens te gast zijn en je enigzins gedragen blijkt al te moeilijk te zijn, dan kun je nog je fouten inzien en excuses aanbieden, maar nee. Lekker gaan schreeuwen, verwijten maken, de boel bij elkaar liegen en boos worden.
Begin echt een hekel te krijgen aan onze mentaliteit, nooit even nadenken, nee pak het meest simplistische narratief en herhaal het net zolang tot het de waarheid wordt. Het kan immers nooit onze fout zijn want wij zijn Nederlanders en wij zijn perfect.
Lekker hamas steunen.
Lekker vrouwen intimideren en bedreigen.
Waar een klein kutlandje groot in kan zijn, trieste bende dat het is.
Lolquote:
Volgens wie dan eigenlijk? Gaat het dan toch om de Zweedse wet/moraal?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef ChipsZak. het volgende:
Je had het nogal vreemd en onduidelijk neergepend. Maar dan is de vraag of, en dit is wat we horen van Cornald Maas (meer weten we immers ook niet), het naar beneden (proberen te) duwen van een camera/telefoon onder bedreiging valt.
Er werd eerst over zijn grens gegaan. Niet 1 keer maar meerdere keren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Hier in Nederland kan je als BN'er prima iemand intimideren of zelfs fysiek aanvallen en loop je de rechtbank uit met een boete of taakstrafje, als men uberhaupt al overgaat tot vervolging. meneer Klein hield zich gelijk stil en ging het vervolgens ontkennen, Nederlandse media incl. de NOS nam klakkeloos dit narratief over. Dan verdien je het ook om gediskwalificeerd te worden. We zijn het in Nederland net iets te normaal gaan vinden om mensen te bedreigen en te intmideren,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |