Setje rubber aantrekhandschoenen in je tas stoppen? Die zijn minder lomp groot.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 15:02 schreef Kaatje1 het volgende:
@:blues Eerder uitdoen is beter van niet. Moet ze wat vaker optrekken en op een andere manier dan ik deed. Alleen is blij schouder daar momenteel niet zo blij mee. Thuis gaat het nog, dan gebruik ik het aantrekding maar om die nou mee te nemen (google maar op steve+)
Ik kreeg vorige week een mailtje van New York Pizza dat ze me gemist hadden omdat ik al lang niets besteld had. Als lokkertje 2 pizza’s voor de prijs van 1. Da’s voor mij 3 dagen eten, vanavond de laatste stukkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:13 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vriendinnetje wat ESF komt kijken belde dat ze ook eerder kon.
En of ze Chinees moest meenemen![]()
Altijd leuke dealsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige week een mailtje van New York Pizza dat ze me gemist hadden omdat ik al lang niets besteld had. Als lokkertje 2 pizza’s voor de prijs van 1. Da’s voor mij 3 dagen eten, vanavond de laatste stukken
Je hebt een oven....quote:
en pizza deeg, maar niks voor er opquote:
ananas en tomaat en kaas, en eventueel hamquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:50 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en pizza deeg, maar niks voor er op
mn chef is aan het werk
mafkees met je ananusquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
ananas en tomaat en kaas, en eventueel ham
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:52 schreef fietsie het volgende:
[..]
ananas en tomaat en kaas, en eventueel ham
3 dagen NY pizzaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kreeg vorige week een mailtje van New York Pizza dat ze me gemist hadden omdat ik al lang niets besteld had. Als lokkertje 2 pizza’s voor de prijs van 1. Da’s voor mij 3 dagen eten, vanavond de laatste stukken
Zo met zonnig weer ziet een uithoek zoals Bremerhaven er zelfs aantrekkelijk uit, veel plezier daar!quote:
Hopelijk heeft Ik Vertrek meegefilmdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:46 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi! ik leef nog steeds.
belachelijk druk gehad met het klaar maken van de BNB, de eerste gasten zijn dit hemelvaart weekend geweest. ( ze gaan morgen weg)
verder vandaag de maai tractor weer een zwengel gegeven, accu heeft de winter overleeft, de uitlaat niet, dus daar moet uik nog een keer naar kijken. en de electrische fiets die ik kreeg voor een doos vol met postzegels doet et ooki prima. al moet ik nog wel een beetje wennen aan de trapondersteuning
heerlijk om te lezen dat het in NL ook prima weer is, de thermometer IN de zon geeft hier 40 graden aan, beetje een opschepper is het
Zo heet die handel niet jonguhquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
Pasta del natta, vaste prik als ik in De onderweg ben[ afbeelding ]
Is Konigsgarten nog iets. Buiten vergane glorie en waterfietsen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 19:36 schreef borisz het volgende:
Gute Abend. Zit bij de Konigsgarten vol met landgenoten.
Net een stuk koe zelf mogen bakken op een hete steen 🍴.
https://www.komoot.nl/tour/1572098941?ref=aso
17km vandaag naar Kalkar. In het begin kom je bij een graf van Johan-Maurits van Nassau-Siegen. Voormalig gouverneur generaal van Nederlands Brazilië. Zo'n deel van de geschiedenis dat niet in mijn achterhoofd zit
Morgen op de heetste dag nog 24 naar Xanten. Wrs start ik pas om 10.30 met lopen dus dat wordt lekker heet. Denk dat ik in Xanten dan ook maar ga eten en rustig terug naar Kleve.
Hoe is het afgelopen met je neef en de bbq vs koffiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 17:46 schreef Barreltje het volgende:
ja hoi! ik leef nog steeds.
belachelijk druk gehad met het klaar maken van de BNB, de eerste gasten zijn dit hemelvaart weekend geweest. ( ze gaan morgen weg)
verder vandaag de maai tractor weer een zwengel gegeven, accu heeft de winter overleeft, de uitlaat niet, dus daar moet uik nog een keer naar kijken. en de electrische fiets die ik kreeg voor een doos vol met postzegels doet et ooki prima. al moet ik nog wel een beetje wennen aan de trapondersteuning
heerlijk om te lezen dat het in NL ook prima weer is, de thermometer IN de zon geeft hier 40 graden aan, beetje een opschepper is het
Oh ja zeg…dat was mijn vraag ook wel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen met je neef en de bbq vs koffie
Jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:41 schreef AnneX het volgende:
En…zitten er mensen klaar nu voor de zangavond? 🎶 🎼
super gezellig gehad.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:33 schreef Blues het volgende:
[..]
Hoe is het afgelopen met je neef en de bbq vs koffie
Pastéis de nataquote:Op zaterdag 11 mei 2024 18:17 schreef derLudolf het volgende:
Pasta del natta, vaste prik als ik in De onderweg ben[ afbeelding ]
Fijn zo!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:00 schreef Barreltje het volgende:
su
[..]
super gezellig gehad.
kreeg net een apje van hem dat ze nu op weg naar NL zijn en dat de BBQ ( en volgend kampvuur) een hoogtepunt van de vakantie was aldus de kids
Fijne omgeving. Natuur wel dezelfde als bij ons, maar als je dan een weiland tegen komt is het niet zo aangeharkt als bij ons. Koeien lopen op een stuk grond dat leeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 20:30 schreef z80 het volgende:
[..]
Is Konigsgarten nog iets. Buiten vergane glorie en waterfietsen?
En ik zie dat ze langs de verkeerde kant van het water hebben laten lopen. Over de Prinz-Moritz-Weg strak langs het water is mooi lopen.
Morgen zag ik. Xanten, leuk stadje en omgeving.
En wat vind je van deze omgeving in het algemeen?
Hoe laat verwacht je het?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:36 schreef AnneX het volgende:
Wekker alvast gezet! Om vannacht te loeren naar het Noorderlicht in de polder.
Ik heb na een paar nrs pcm ingenomen en kijken wat anders.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:21 schreef Vanyel het volgende:
Tering ik keek al niet per se enthousiast maar wát een epileptische beelden zeg, daar kijk je toch niet voor je lol naar?
En dan ook nog zo'n kutnummer
nopequote:
ik ga hier ook kijken.. gister helaas gemistquote:Op zaterdag 11 mei 2024 21:44 schreef fietsie het volgende:
Advies was tussen 1:00 en 3:30 geloofik.
Overigens vind ik het wel fijn te merken dat de zonnestorm toch nog niet zo fel was dat er ook systemen last van hebben gekregen.
Hier ook, we moesten vroeg op vandaag dus wilden niet gebroken rondlopen de hele dagquote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:24 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik ga hier ook kijken.. gister helaas gemist
Daar zorgt hij zelf wel voor ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 22:56 schreef fietsie het volgende:
Morgen dagje camping bij broertje; er werd gevraagd pizza toppings mee te brengen.
Ik neem -geen- anasnas mee
Je ziet het vaak niet met het blote oog hè, maar wel met een camera. En liefst een langere sluitertijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 23:51 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik keek afgelopen nacht twee keer toen ik wakker werd, maar niks gezienterwijl het ook hier er wel echt zichtbaar geweest is aan de foto's op internet te zien. Als ik vannacht wakker word kijk ik weer even, anders niet. Heb het ook in IJsland al gezien
![]()
Vanavond toch nog wat last van buik gehad, maar gelukkig niet heel erg. Hopelijk morgen na nachtje slapen helemaal weg.
Dat zou eventueel kunnen - maar het zag er vooral uit alsof het wat bewolkt was. Maar ik geef toe, heb niet heel uitgebreid gekeken haha.quote:Op zondag 12 mei 2024 00:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je ziet het vaak niet met het blote oog hè, maar wel met een camera. En liefst een langere sluitertijd.
En wat denk je van lichtvervuiling in de grote stad!?quote:Op zondag 12 mei 2024 09:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Geen zin om op zoek te gaan naar het Noorderlicht, woon denk ik iets te ingesloten.
Als je tussen Voorst en Wilp avonds langs de IJssel loopt, zie je er soms letterlijk honderden. Liep daar jaren geleden met mijn man, die had nog nooit een ooievaar in het echt gezien, hij: Kijk!!! Een Ooievaar!! En toen lande er nog een stel, en nog meer, en meer, binnen een kwartier zat het veld vol. Prachtig gezicht.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:32 schreef Blues het volgende:
Mooi dagje om in Elswout naar ooievaars te gluren
Beetje ver voor nuquote:Op zondag 12 mei 2024 12:00 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als je tussen Voorst en Wilp avonds langs de IJssel loopt, zie je er soms letterlijk honderden. Liep daar jaren geleden met mijn man, die had nog nooit een ooievaar in het echt gezien, hij: Kijk!!! Een Ooievaar!! En toen lande er nog een stel, en nog meer, en meer, binnen een kwartier zat het veld vol. Prachtig gezicht.
En als je bij Groenlo naar Duitsland gaat kom je bij het Zwilbrocker Fenn, daar kan je Flamingo's zien, zitten er een paar dozijn.
https://www1.wdr.de/nachr(...)rocker-venn-100.html
Zuidelijke deel van Texel? Is niet zo ver voor jouquote:Op zondag 12 mei 2024 12:03 schreef Blues het volgende:
[..]
Beetje ver voor nu
Maar kan me voorstellen dat hij niet wist wat ie zag
Ik ben ook nog op zoek naar een goeie gluurplek naar lepelaars.
Waarneming gaat me helpen
Succes is vrees ik meer van toepassing. Broertje is er vandaag niet dus alle verwachtingen rusten op mij. Mijn moeder was met haar verjaardag vorige maand al verbolgen dat ze niet twee, maar één cadeau van me kreeg dus we zullen zien of het cadeau vandaag voldoetquote:Op zondag 12 mei 2024 12:01 schreef vlindertje89 het volgende:
Klinkt lekker @:Tele6!
Veel plezier bij je ouders. Of succes. Wat het meest van toepassing is
En dank![]()
Wij doen thuis nooit aan Moederdag of Vaderdag. Ik vind Moederdag wel een ingewikkelde dag (vandaar ook de emotionele instabiliteit vandaag).
Ik heb vanochtend wat onkruid tussen tegels vandaan gehaald en van de opsluitbanden af, dus bij grootste deel is weer zichtbaar waar de stenen eindigen en het "gras"veld begint. De was hangt en rest zit in de droger, en ik maakte een beter dan verwacht smakend 'carrot cake' ontbijt (ei, banaan, peen julienne, havermout, walnoot - in magnetron 2.5min, beetje yoghurt erop). Nu even op de bank met kat tot de droger klaar is en dan even naar de hockey voor wat gezellige afleiding.
Wauwquote:Op zondag 12 mei 2024 12:10 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Succes is vrees ik meer van toepassing. Broertje is er vandaag niet dus alle verwachtingen rusten op mij. Mijn moeder was met haar verjaardag vorige maand al verbolgen dat ze niet twee, maar één cadeau van me kreeg dus we zullen zien of het cadeau vandaag voldoet
Ik ben van juni dus mijn vader loopt 1 vaderdag op haar voor. Dat krijgt hij ook altijd te horen, de arme man
Heel begrijpelijk dat je 't ingewikkeld vindt, nogmaals knuffelfijn dat je wat goeie dingetjes te doen hebt. Het is wel weer om in de tuin te rommelen idd. B en ik hebben vrijdag zijn balkon opgeruimd en dan kan je meteen genieten van het resultaat van je werk
Jouw moeder?quote:Op zondag 12 mei 2024 13:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hopelijk is deze moeilijke dag snel voorbij voor je @:vlindertje89
Succes @:Tele6 wat een ingewikkeldheid weer. En eigenlijk is je moeder zowat de grootste verliezer, want echt genieten van wat ze wel krijgt lijkt niet in haar pakket te zitten.
En! Weet je wie er een kadobon voor Clevers heeft gekregen!?![]()
Lekker danquote:Op zondag 12 mei 2024 12:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Parkeerde ooit mijn auto vlakbij een ooievaarsnest in Zutphen, had wel meegekregen dat er daar een was, maar verder niet over nagedacht. Zag er later uit alsof iemand een emmertje Joghurt er op leeggekiepert had, die beesten kunnen echt goed schijten.
Een goede tent/keten om te eten.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:20 schreef borisz het volgende:
Het laatste avondmaal in Kleve is bij Momi, een fusion Vietnamees.
Garnalendimsum vooraf lekker
Salade met Scallops prima. Scallops goed. Salade iets te veel mayo waardoor dat net te veel de overhand nam.
Rest en met foto's volgt dinsdag of woensdag 😋
Nee, broer had simpelweg andere plannen. Hij was er vorige week even.quote:Op zondag 12 mei 2024 12:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Oef @:Tele6 Dat je broer er niet bij is, is dat nog steeds een uitvloeisel van een paar maanden geleden?
Lekker op het balkon lunchen nu. Vanmiddag wanneer het te warm is blijf ik binnen.
Voordat je weer wat verkeerds zegt er weer iets compleet verkeerd wordt opgevat?quote:
Jup. En mijn moeder wordt er aan het eind van de dag ook niet redelijker op. De gemiddelde driejarige moet je na 19:30 ook niet meer te serieus nemenquote:Op zondag 12 mei 2024 20:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Voordat je weer wat verkeerds zegt er weer iets compleet verkeerd wordt opgevat?
Ik deed een like maar het is een knuffel geworden.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:29 schreef Barreltje het volgende:
@:vlindertje89 ik snap je wel hoor..
Ik vind vandaag ook een lastige dag..
Het kost me zelfs moeite om mn eigen moeder een fijne moederdag te wensen..
En mn moeder heeft het totaal niet door.. stuurt mn zusje een foto van haar moederdag verrassing , stuurt ze dat moederdag voor iedereen een gouden randje heeft..
Ehm.. nope.
Maar goed. Vandaag wel bloemen naar de moeder van de chef gebracht die nu hier in het land is , terwijl hij nog aan het werk is. Op de een of andere manier is dat dan weer niet ingewikkeld?
Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier @:Sarabi! Hopelijk gezellig druk en goede verkoop
Mooiquote:Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is stom![]()
Maar, uitgesloofd in de tuin, tell me more!
Ik wilde vanmiddag naar de hockey fietsen, maar eerst even langs de karwei outlet. Even vragen of ze nog korting konden geven op de loungeset die daar voor ¤600 stond, maar online nu voor ¤559 te bestellen was door kortingsactie. Kwam ik daar, hing er ineens een blaadje 30% korting op alle loungesets. Die was 'r vrijdag nog niet. Ik wilde eigenlijk dezelfde als mn buren kopen, maar door deze mega korting werd ineens een andere betaalbaar, waar ik nu al een klein bankje van had. Die was ¤899, in de outlet vrijdag ¤700, op de site nu met korting ¤675 en nu met de 30% extra in de outlet maar ¤490![]()
Dus buren gebeld, naar huis gefietst, buurvrouw en ik allebei met de auto daarheen (5min rijden) en dat hele ding in de auto getetrist en die staat nu in mijn tuin![]()
[ link | afbeelding ]
Rechts had ik al, links incl tafeltje is nieuw. Het zeil ligt er tijdelijk om alle paardenbloemen hopelijk dood te makenen de heg links ga ik nog snoeien, dinsdag haal ik mn elektrische heggenschaar op van marktplaats
. Let ook op de opsluitband die aan de onderkant weer keurig zichtbaar is.. daar heb ik een hoop mos en ander onkruid af zitten schrapen vanochtend
Ahh wat jammer. Hopelijk iig quitte idd, en fijn dat Hemelvaartsdag wel een goeie was! En nog best veel te gaan ook, toch?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.
En het helpt dat we op Hemelvaartsdag echt een goed festival hebben.
Nu tijd voor een warm bad en daarna de finale van De Mol met lekker hapjes/drankjes.
Thanksquote:
Dat is ontzettend verdrietig. Vlucht je naar wat je denkt dat een veilig land voor je is, verdrink je daar. Dat overkwam ook een asielzoeker hier in mijn gemeente.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Horen net dan een van onze bewoners gisteren is verdronkenNog geen idee of we 'm "echt" kennen (er zijn er zo'n 800). Maar toch zo verdrietig, voor zijn vrienden hier, maar ook voor zijn familie en vrienden daar. Geen afscheid kunnen nemen.
En rechts moet ook gras voorstellen?quote:Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is stom![]()
Maar, uitgesloofd in de tuin, tell me more!
Ik wilde vanmiddag naar de hockey fietsen, maar eerst even langs de karwei outlet. Even vragen of ze nog korting konden geven op de loungeset die daar voor ¤600 stond, maar online nu voor ¤559 te bestellen was door kortingsactie. Kwam ik daar, hing er ineens een blaadje 30% korting op alle loungesets. Die was 'r vrijdag nog niet. Ik wilde eigenlijk dezelfde als mn buren kopen, maar door deze mega korting werd ineens een andere betaalbaar, waar ik nu al een klein bankje van had. Die was ¤899, in de outlet vrijdag ¤700, op de site nu met korting ¤675 en nu met de 30% extra in de outlet maar ¤490![]()
Dus buren gebeld, naar huis gefietst, buurvrouw en ik allebei met de auto daarheen (5min rijden) en dat hele ding in de auto getetrist en die staat nu in mijn tuin![]()
[ link | afbeelding ]
Rechts had ik al, links incl tafeltje is nieuw. Het zeil ligt er tijdelijk om alle paardenbloemen hopelijk dood te makenen de heg links ga ik nog snoeien, dinsdag haal ik mn elektrische heggenschaar op van marktplaats
. Let ook op de opsluitband die aan de onderkant weer keurig zichtbaar is.. daar heb ik een hoop mos en ander onkruid af zitten schrapen vanochtend
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan linksquote:Op zondag 12 mei 2024 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En rechts moet ook gras voorstellen?beetje bemesten, eventueel mcpa (werkt ook tegen paardenbloemen) dan wordt het mooier.
Mooie set! Nog fijner met het voordeelquote:Op zondag 12 mei 2024 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan links. Wil vooral de paardenbloemen eruit, het mos daar vind ik niet zo erg. En er groeit ook iets met paarse bloemetjes dat ik wel gezellig vind. Maar ik ga niet met onkruidverdelgers aan de gang, zeker niet meer spul voor professioneel gebruik
Vreselijkquote:Op zondag 12 mei 2024 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Horen net dan een van onze bewoners gisteren is verdronkenNog geen idee of we 'm "echt" kennen (er zijn er zo'n 800). Maar toch zo verdrietig, voor zijn vrienden hier, maar ook voor zijn familie en vrienden daar. Geen afscheid kunnen nemen.
Middelen voor professioneel gebruik in de juiste dosering zijn onderzocht en voldoende veilig geacht. Schoonmaakazijn gebruiken als herbicide is bijvoorbeeld niet toegestaan, lijkt me ook niet ideaal voor het bodemleven. Sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een gieter IPV een drukspuitquote:Op zondag 12 mei 2024 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan links. Wil vooral de paardenbloemen eruit, het mos daar vind ik niet zo erg. En er groeit ook iets met paarse bloemetjes dat ik wel gezellig vind. Maar ik ga niet met onkruidverdelgers aan de gang, zeker niet meer spul voor professioneel gebruik
Ik ben dus iemand die echt niet weet wat ik doe met dit soort dingenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Middelen voor professioneel gebruik in de juiste dosering zijn onderzocht en voldoende veilig geacht. Schoonmaakazijn gebruiken als herbicide is bijvoorbeeld niet toegestaan, lijkt me ook niet ideaal voor het bodemleven. Sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een gieter IPV een drukspuitJe moet verder weten wat je doet hoor maar dit trigger de me.
Tegen mos zou je wat ijzersulfaat kunnen gebruiken. Het is ook een meststof maar mos kan er niet tegen. Wel oppassen met tegels (roestvlekken)
quote:De paardenbloem wortelt diep met zijn penwortel en haalt de kalk uit de diepere laag van de bodem en maakt dit beschikbaar voor de bovenste laag van de bodem. De lange penwortel zorgt er ook voor dat mineralen uit de diepere lagen van de bodem beschikbaar komen voor het gewas. Tijdens de bloei van maart tot mei en van september tot november maken de honingbij en andere insecten gebruik van de paardenbloem als voedselbron. Als de wortel afsterft maakt de pendelaar, een regenworm, gebruik van deze gangen. Ook de wortels van het gras maken dankbaar gebruik van deze gangen. Een bijkomstig voordeel is dat de gangen van de paardenbloemwortel zorgen voor goede beluchting en afwatering van de bodem.
Groot gelijk. Er is ook geen enkele reden om dat soort planten en mossen te bestrijden.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand die echt niet weet wat ik doe met dit soort dingendaarom wil ik er niet mee aan de slag. En vanwege milieu overwegingen (azijn zou ik ook niet gebruiken).
Mja, mn buurvrouw is alleen allergisch voor die pluisjes als ze uitgebloeid zijn. Dus dat is wat onpraktischquote:Op zondag 12 mei 2024 23:08 schreef Blues het volgende:
Paardebloemen zijn wel weer goed voor bijen
[..]
Ik ook!quote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
Je moet ook geen bloemen plukken, maar ze met penwortel en al eruit halen. Dan is het nog maar de vraag of ze weg blijven, maar geeft wel meer kans.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mja, mn buurvrouw is alleen allergisch voor die pluisjes als ze uitgebloeid zijn. Dus dat is wat onpraktischik blijf nu namelijk plukken, ik kan rustig op maandag voor mn gevoel alle bloemen en in knop zittende bloemen geplukt hebben en dan staan er op dinsdag vanuit het niks ineens 8 pluizenbollen
. Daarnaast heb ik genoeg andere dingen voor de bijen, ik wil er ook zelf nog kunnen zitten
Het is haast jammer dat het nu weer afgelopen is. Ik vind het ook zo veel fijner hoe ze die onthulling niet oneindig rekken en uitstellen, maar het gewoon vertellen en dan volgende week de terugkijkaflevering. Was weer een prachtig seizoen vond ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.
En het helpt dat we op Hemelvaartsdag echt een goed festival hebben.
Nu tijd voor een warm bad en daarna de finale van De Mol met lekker hapjes/drankjes.
Ik dacht vanwege de (andere) insecten maar es de wolluis in m'n appelbomen op een andere manier te lijf te gaan. Maar het werd alleen maar meer. Het beetje bloei dat er in zat viel er allemaal uit. Donderdag dus maar Decis het gepakt. Alle luizen zijn doodquote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand die echt niet weet wat ik doe met dit soort dingendaarom wil ik er niet mee aan de slag. En vanwege milieu overwegingen (azijn zou ik ook niet gebruiken).
Ja, mei is lekker druk.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:30 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh wat jammer. Hopelijk iig quitte idd, en fijn dat Hemelvaartsdag wel een goeie was! En nog best veel te gaan ook, toch?
Geniet van je bad en finale met hapjes!
[..]
Thanks
Ja, dit is zo veel beter dan hoe ze het in Nederland doen.quote:Op maandag 13 mei 2024 07:44 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Het is haast jammer dat het nu weer afgelopen is. Ik vind het ook zo veel fijner hoe ze die onthulling niet oneindig rekken en uitstellen, maar het gewoon vertellen en dan volgende week de terugkijkaflevering. Was weer een prachtig seizoen vond ik.
Dat snap ik wel, heeft inderdaad grotere kans van slagen. Ik probeer af en toe er een paar uit te halen met wortel en al, maar tot dat bij allemaal gelukt is zal ik toch ook zoveel mogelijk het bij moeten houden met bloemen plukken zodat buurvrouw zo min mogelijk last heeft. Allemaal in 1x eruit halen is gewoon niet echt praktisch haalbaar, dat komt neer op zo ongeveer het hele grasveld links en strookje rechts er uit halen. En was ook om uit te leggen waarom ik ze niet gewoon laat zitten ondanks goed voor de bijenquote:Op maandag 13 mei 2024 02:42 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je moet ook geen bloemen plukken, maar ze met penwortel en al eruit halen. Dan is het nog maar de vraag of ze weg blijven, maar geeft wel meer kans.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
De 3500m2 waarop wij nu wonen is 30cm hoog 'onkruid' met tientallen soorten kleine bloemetjes er tussen, vlinders, bijen en hommels.quote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
De hemel voor een fotograaf.quote:Op maandag 13 mei 2024 11:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
De 3500m2 waarop wij nu wonen is 30cm hoog 'onkruid' met tientallen soorten kleine bloemetjes er tussen, vlinders, bijen en hommels.
Mos is prachtig, gister anderhalf uur gewandeld (70 minuten naar boven, 20 naar beneden) waarbij een deel van de omgeving bestond uit rotsen volledig onder de mosquote:Op zondag 12 mei 2024 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Middelen voor professioneel gebruik in de juiste dosering zijn onderzocht en voldoende veilig geacht. Schoonmaakazijn gebruiken als herbicide is bijvoorbeeld niet toegestaan, lijkt me ook niet ideaal voor het bodemleven. Sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een gieter IPV een drukspuitJe moet verder weten wat je doet hoor maar dit trigger de me.
Tegen mos zou je wat ijzersulfaat kunnen gebruiken. Het is ook een meststof maar mos kan er niet tegen. Wel oppassen met tegels (roestvlekken)
quote:Op maandag 13 mei 2024 11:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Postnl is zo vervelend, pakje zou vrijdag komen, toen zaterdag, vanochtend bericht dat het morgenmiddag zou komen en net dat het rondom het middaguur komt. Dus nu thuiswerken (het is hier met 22,5 ook koeler).
Wat een fijne tuin @:Candaasje Geen strak tegelgebeuren (zou ook niet bij jullie passen denk ik) maar een hemeltje voor van alles en nog wat.
Wat een gedoe @:DerLudolfSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
La derecha oprime, la izquierda libera
Denk je niet dat ze jullie helling afrijden en het dan uitladen ?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fuck. Woensdag wordt ons tuinhuis geleverd. Ik ben dan alleen thuis en kan dan alles alleen naar binnen dragen
Vet, woensdag krachttrainingquote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fuck. Woensdag wordt ons tuinhuis geleverd. Ik ben dan alleen thuis en kan dan alles alleen naar binnen dragen
Ahja dat, herkenbaar.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hooikoorts. Snot. Hoofdpijn. Er vliegt witte natuur rond.
Nee, dat denk ik zeker niet. Vooral niet omdat het in de schuur moet komen te liggenquote:Op maandag 13 mei 2024 12:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Denk je niet dat ze jullie helling afrijden en het dan uitladen ?
Ja nee, dit is echt veel en veel te voor me. De eerste helft werd laatst al geleverd en daar heb ik een deel van naar binnen gedragen en daar was ik 2 dagen kapot van. Maar het moet maar.quote:
Nou, men rijdt er dan mogelijk tegenaan. Al is het geen winter dus dat risico is kleiner nu. Ik zie het wel. Afhankelijk van de heftruck die ze hebben, kan het misschien wel op de oprit gelegd worden.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:43 schreef Kaatje1 het volgende:
Kan het niet buiten blijven liggen totdat J thuis is? Of neemt "men" het dan mee?
Kan de levering(nog) worden aangepast?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nee en nee. Levering kan wel worden aangepast maar dan kan het nog weken duren en dan horen we het ook op zijn best 2 dagen van te voren. Dat lost dus niets op.quote:Op maandag 13 mei 2024 12:48 schreef AnneX het volgende:
[..]
Kan de levering(nog) worden aangepast?
En is buurjongen beschikbaar om samen te sjouwen?
Jaquote:Op maandag 13 mei 2024 12:34 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja dat, herkenbaar.
Ben (tegen de verwachting in) fan geworden van spoelen met zoutwater..
Oow zo... beetje lief kijken en de kanteldeur openzetten voor ze er zijn?quote:Op maandag 13 mei 2024 12:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik zeker niet. Vooral niet omdat het in de schuur moet komen te liggen
Nope, wordt ook niets. Heftruck is te hoog voor de deur en het pakket te breed. Er moet echt gesjouwd wordenquote:Op maandag 13 mei 2024 13:20 schreef fietsie het volgende:
[..]
Oow zo... beetje lief kijken en de kanteldeur openzetten voor ze er zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanhouder wint. Na 8 maanden.
quote:Op maandag 13 mei 2024 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nope, wordt ook niets. Heftruck is te hoog voor de deur en het pakket te breed. Er moet echt gesjouwd worden
Eerst naar een Tool concert in Amsterdam, dan dagje Amsterdam en daarna vanaf Schiphol naar Engeland. Uiteraard familiebezoek.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:14 schreef Blues het volgende:
Lekkerrr!
Gaan jullie nog weg?
Wij nog 2 wk werken en dan ook lekker 2 wk vrij
Leuke dingen!quote:Op maandag 13 mei 2024 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eerst naar een Tool concert in Amsterdam, dan dagje Amsterdam en daarna vanaf Schiphol naar Engeland. Uiteraard familiebezoek.
We hebben ook nog een bruiloft van een goede vriend. En toeristendingen zie ik Jross niet doenquote:Op maandag 13 mei 2024 14:31 schreef AnneX het volgende:
Leuke dingen!
Ga je al die dagen op familiebezoek? Of tussendoor toeristen dingen doen?
hoe pakken jullie familie bezoek eigenlijk aan?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Eerst naar een Tool concert in Amsterdam, dan dagje Amsterdam en daarna vanaf Schiphol naar Engeland. Uiteraard familiebezoek.
Ik ervaar het ook helemaal niet als vakantiequote:Op maandag 13 mei 2024 14:34 schreef Barreltje het volgende:
hoe pakken jullie familie bezoek eigenlijk aan?
ik merk dat ik het soms meer als een werk vakantie zie dan echt vakantie.. al die sociale verplichtingen ..
En Jross wèl? Wat zou je liever gaan doen?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ervaar het ook helemaal niet als vakantie
Jeetje joh, wat raar. Echt niemand? Je zou toch denken dat ze in rijen op de stoep staan.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:38 schreef Isabeau het volgende:
Ze zijn hier overigens nog nooit geweest. We wonen sinds 2009 samen.
Ross zijn vrienden zijn al een aantal keer geweestquote:Op maandag 13 mei 2024 14:40 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje joh, wat raar. Echt niemand? Je zou toch denken dat ze in rijen op de stoep staan.
Ik heb geen idee hoe hij het ervaart. En ik weet niet zo goed wat ik liever zou doen. Ik ben niet graag lang van huis. De vakanties van Blues & golfer zien er altijd wel prima uit voor mijquote:Op maandag 13 mei 2024 14:39 schreef AnneX het volgende:
En Jross wèl? Wat zou je liever gaan doen?
#werkvakantie
Kun je iets dergelijks boeken in september of zo?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe hij het ervaart. En ik weet niet zo goed wat ik liever zou doen. Ik ben niet graag lang van huis. De vakanties van Blues & golfer zien er altijd wel prima uit voor mijZon, lekker eten, strandje, stadjes/kastelen/burchten bezoeken.
Is het dan heel raar om niet daarheen te gaan maar samen iets heel anders te kiezen?quote:Op maandag 13 mei 2024 14:38 schreef Isabeau het volgende:
Ze zijn hier overigens nog nooit geweest. We wonen sinds 2009 samen.
Zal wel in de lijn zijn met de commentaren hier over de plannen hier voor de komende jaren.quote:Op maandag 13 mei 2024 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik keek op Facebook en weet gelijk weer waarom ik die app maar een paar keer per jaar open. Er komen hier tijdelijk statushouders wonen en ik zocht informatie. Walgelijke reacties weer![]()
Morgen krijg ik info over of ze mij willen hebben als buddy.
quote:Op maandag 13 mei 2024 15:46 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik keek op Facebook en weet gelijk weer waarom ik die app maar een paar keer per jaar open. Er komen hier tijdelijk statushouders wonen en ik zocht informatie. Walgelijke reacties weer![]()
Morgen krijg ik info over of ze mij willen hebben als buddy.
Ik vermoed van wel ja. Want of de plannen nou groot zijn zoals bij julliequote:Op maandag 13 mei 2024 15:52 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zal wel in de lijn zijn met de commentaren hier over de plannen hier voor de komende jaren.
quote:Op maandag 13 mei 2024 16:22 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
There cant be more of them than us
Zou Jason zingen
Serieus, gedoe over 5 mensenquote:Op maandag 13 mei 2024 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vermoed van wel ja. Want of de plannen nou groot zijn zoals bij jullie, of mini zoals hier, maakt echt niet uit. Hier stelt een commercieel bedrijf een van zijn panden tijdelijk beschikbaar aan een whopping 5 mensen. Schande
![]()
Ik hoop dat een van die 5 van tuinieren of koken houdt
Volgens mij 5 losse mensen inderdaad. Morgen weet ik meer.quote:Op maandag 13 mei 2024 17:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Serieus, gedoe over 5 mensenen dan statushouders die waarschijnlijk toch al in jullie plaats komen wonen wanneer er een huis is? Ik begrijp dat het geen gezin van 5 is maar 5 losse mensen?
Aanbieden om te helpen met taalles bij jou thuis, dan komt er vast een hulp aanbod
Jross wil per se naar de bruiloft van één van zijn beste vrienden. De familie is collateral damage: we zijn toch in de buurt. We hebben een hotelletje in Hereford en gaan daar de volgende dag ook samen wandelen en oude plekjes opzoeken. Je kon je ook op de website van het bruidspaar opgeven voor een gezamenlijk ontbijt met de gasten die in de buurt bleven slapen, maar dat is om half negen en uh, nee.quote:Op maandag 13 mei 2024 14:54 schreef Blues het volgende:
Is het dan heel raar om niet daarheen te gaan maar samen iets heel anders te kiezen?
Of wil Jross per se naar fam?
Je had het meegekregen dat Joost niet mee deed?quote:Op maandag 13 mei 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Wij gaan zo eens de finale van het Songfestival terugkijken, eerder hadden we daar nog niet de kans voor.
Dit klinkt al wel weer wat leukerquote:Op maandag 13 mei 2024 18:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Jross wil per se naar de bruiloft van één van zijn beste vrienden. De familie is collateral damage: we zijn toch in de buurt. We hebben een hotelletje in Hereford en gaan daar de volgende dag ook samen wandelen en oude plekjes opzoeken. Je kon je ook op de website van het bruidspaar opgeven voor een gezamenlijk ontbijt met de gasten die in de buurt bleven slapen, maar dat is om half negen en uh, nee.
Zet je zonnebril maar opquote:Op maandag 13 mei 2024 19:37 schreef Sarabi het volgende:
Wij gaan zo eens de finale van het Songfestival terugkijken, eerder hadden we daar nog niet de kans voor.
We hebben hem net gezien. Wat een dijk van een aflevering zeg.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
De opening van Even tot hier” is blijkbaar op tiktok al 1,4 miljoen keer bekeken (ondertiteld)
Dat was niet te missen.quote:Op maandag 13 mei 2024 20:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je had het meegekregen dat Joost niet mee deed?
Hij was ook erg goed.quote:Op maandag 13 mei 2024 21:19 schreef Kaatje1 het volgende:
De opening van Even tot hier” is blijkbaar op tiktok al 1,4 miljoen keer bekeken (ondertiteld)
#zonderboerengeenparkinsonquote:Op maandag 13 mei 2024 21:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
We hebben hem net gezien. Wat een dijk van een aflevering zeg.
En eindelijk besteedt er eens een kijkcijferkanon aandacht aan de grote problemen rond glyfosaat en andere landbouwgiffen
Hoe had je die kinkhoestvaccinatie geregeld? Klinkt handigquote:Op maandag 13 mei 2024 19:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Jeetje @:Lucky_Strike gedoe over 5 mensen![]()
Ik deed wat werk, ging sporten met trainer, incl fijne meting. Daarna sushi, middagslaapje, beetje werken in het zonnetje en nu werken op bank. Zo nog een bordje groente maken om te snacken tijdens het laatste beetje werken en dan nog even een wandeling als droog en anders tv. Prima dagje zo!
Morgen drie meetings achter elkaar op vu, naar huis, wat werk, elektrische heggenschaar ophalen, auto apk keuring, kinkhoest vaccinatie halen, nog wat werk en mogelijk in avond nog hockeytraining (laat ik even afhangen van hoe ik me dan voel). Rest vd week weer wat rustigertot weekend, dan komt nichtje weer logeren
Maar wel een lekkere keuze passend bij de temperatuur vandaagquote:Op maandag 13 mei 2024 22:59 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb gewerkt, training gegeven, zelf getraind, bijgepraat met broertje (hij komt vrijdag eten. Ik denk dat ik pitabroodjes vegashoarma maak), boodschappen gedaan, en nu zit ik een bak ijs te eten. Kortom het was een te lange dag en nu maak ik vrij matige keuzes qua avondsnack
Voor kater heb ik ook bijna zo’n ezelsbruggetje: ‘in de week dat mijn broer jarig is’quote:Op dinsdag 14 mei 2024 09:05 schreef Kaatje1 het volgende:
Mijn schoonzus is ook jarig, maakt het makkelijker onthouden![]()
En ik kreeg vanochtend een berichtje van de leverancier van de chip dat ze jarig is en of de gegevens nog kloppen heel goed
Ja pep ook. Asieldagquote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans' verjaardag is de dag dat we haar vonden. Het is niet zo dat het haar iets uitmaakt
Aggos kieknoe mn hartquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Ik heb een jarige in huis. Straks krijgt ze wat extra lekkers
[ afbeelding ]
Ja maar het zou raar zijn als een hoogzwangere poes maar twee weken ouder is dan haar kittens, asiel administratie ditdat!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hans' verjaardag is de dag dat we haar vonden. Het is niet zo dat het haar iets uitmaakt
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja maar het zou raar zijn als een hoogzwangere poes maar twee weken ouder is dan haar kittens, asiel administratie ditdat!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 14 mei 2024 08:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge
Ik heb een jarige in huis. Straks krijgt ze wat extra lekkers
[ afbeelding ]
Weet je ook al of het om 1:1 gaat of het groepje bij elkaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 12:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb iemand van het buddysysteem gesproken en er komen dus over een week 5 mannen hier wonen. 3 Hoogopgeleid, niet allemaal uit hetzelfde land maar wel Arabisch sprekend. Ze krijgen gelukkig fietsen, anders wordt het leven wel erg lastig voor ze. Verder is er ivm privacy nog weinig bekend.
Ik ga ze op de 27e ontmoeten, samen met mevrouw Buddy. Ik ben benieuwd.
Toen Nika was overleden heb ik dat aangepast en meteen alles voor Elin gewijzigd. Dit was ook de eerste keer dat ik deze melding kreeg.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 10:02 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Voor kater heb ik ook bijna zo’n ezelsbruggetje: ‘in de week dat mijn broer jarig is’![]()
Fijn, zo’n bericht van de chipmensen. Dat doen de mijne niet, maar dat komt mogelijk ook omdat er een oud mailadres in staat of zo. Al jaren niet meer nagekeken
Ik kon me al vrij bewegen gelukkig, het was 2x gebeurd die blokkadedinges en heb wel voortdurend prikkelingen in been en voet en 'voel' mijn heup.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 11:59 schreef AnneX het volgende:
Feli voor Kaatje met Elin.
Nooit de verjaardagen van katten op de play kalender gehad.![]()
@:Blues kun je je weer vrij bewegen? Ben benieuwd hoe het met zwemmen gaat. “Spreid…sluit”
Spannend van de kleur van het keukenblok. Passend bij de bovenkastjes? of maakt dat niks uit voor jullie.
Mèt laden zou helemaal fijn zijn in gebruik. Koken jullie eigenlijk al op inductie?
Wel een verhuizing. Wat er uit die kastjes komt…😉
Dagje vrij. Nou ja…eigenlijk om mij dood te schamen zó veel kleding er tevoorschijn komt bij het wisselen naar zomer.
Ergens las ik dat er momenteel genoeg kleding is op de wereld voor ZES generaties.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gaat om 1 op 1. Geen taalcoach maar gewoon hulp met allerhande dagelijkse zaken. Niet met solliciteren, dat regelt de gemeente. Ik weet ook eigenlijk niet of ze nog een taalcoach hebben. Ik zal daar ook wel mee helpen natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:04 schreef AnneX het volgende:
[..]
Weet je ook al of het om 1:1 gaat of het groepje bij elkaar.
Het gaat toch om het taalcoachen?
De hoogopgeleide (uni) Turkse docente/studente spreekt alleen Turks. En ook geen Arabisch. Er komt ook een Turkse moeder met kind langs als zij naar de muziekschool loopt. En die spreekt prima Engels.
Fijn dat het goed ging! En ook van je kastjes. Even gedoe maar straks vast fijn. En ook van Q (denk ik).quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:34 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kon me al vrij bewegen gelukkig, het was 2x gebeurd die blokkadedinges en heb wel voortdurend prikkelingen in been en voet en 'voel' mijn heup.
Zwemmen ging goed, rustig aan gedaan, half uurtje en af en toe ff rusten.
Bovenkastjes zijn gewoon wit en is niet over gesproken ook.
Het overviel ons ook... we gaan het meemaken. Als ze bellen voor een afspraak noemen we de bovenkastjes.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:39 schreef Blues het volgende:
Er is iets spannends gaande met mijn aussiekinT trouwens
De verblijfsvergunning was toch ook de reden, dat Q even terug was een paar jaar geleden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als Q nog steeds Nederlander is, kan hij toch vrij reizen in EU.
D. is dichterbij dan Au. Ja![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik stuiterde er ff van in mijn hoofd jaquote:
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:57 schreef vlindertje89 het volgende:
Gefeliciteerd @:Kaatje1!
Mijne zijn van 15 juli, al is dat een geschatte datum want buiten zonder moeder gevonden, maar die hou ik maar gewoon aan.
@:Blues als je ook voortdurend prikkelingen in been en voet hebt, is het dan niet een idee om daar eens naar te laten kijken?
@:Tele6 ik had een eConsult gestuurd naar de huisarts om te vragen of ik een kinkhoestvaccinatie kan krijgen, ivm veel met studenten in contact die lak hebben aan hygiëne etc (rustig blafhoestend en/of met koorts etc naar colleges/werkgroepen/afspraken komen) en zelf astma en geen behoefte aan kinkhoest. Physician assistant had heel proactief meteen uitgezocht welke vaccins dan geschikt zijn en die waren toen niet op voorraad, maar als ik zelf voorraad bij apotheek in gaten hield dan konden zij voorschrijven en zetten als weer beschikbaar. Was dus vrij makkelijk! Het is de DKT, dus zelfde als zwangere vrouwen bij 22wk krijgen. Je moet het vaccin wel zelf betalen en ook het consult voor laten zetten. Weet nog niet hoeveel dat is, kan ik wel even laten weten als je dat wil weten!
Ellende voor die mensen met al die onduidelijkheidquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat leuk @:lucky_strike En fijn dat ze fietsen hebben, hopelijk kunnen ze ook fietsen maar vaak leren ze dat in het AZC.
Bij ons spreekuur was het een gekkenhuis, met 2,5 mens ca 35 cliënten gehad. Huilende mensen omdat IND niet opschiet, bang dat ze vergeten zijn of iets verkeerds gedaan hebben. Blije mensen die mogen blijven en kunnen aanvragen dat hun familie mag komen (behandeling pas in januari 2027, hoe moet je ze dat vertellen)
Ex ging al een vakantie boeken die kant op van een half jaar zei hijquote:Op dinsdag 14 mei 2024 13:51 schreef Kaatje1 het volgende:
Ohhh @:blues Duimen zijn aan, wat zou dat lekker dichtbij zijn.
Zo volwassen dat ik je niet meer begrijpquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit mijn beleggingsstrategie te heroverwegen. ETF's met een slechte duurzaamheidsscore gaan er uit. Ik stap in de semiconductors.
Ik vind mezelf enorm volwassen.
Techniese shit die weliswaar wat minder deugwokie is, maar wel meer kiezelharde knaaksels oplevert.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo volwassen dat ik je niet meer begrijp
Och erm, krijgt de schoondochter meteen een half jaar schoonvader te logerenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Ex ging al een vakantie boeken die kant op van een half jaar zei hij
Het is ook wel ingewikkeld hoor.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Zo volwassen dat ik je niet meer begrijp
In een land waar voor alles 23 loketten zijn, en de taal idioot is snap ik heel goed dat zij er niks van snappenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Och erm, krijgt de schoondochter meteen een half jaar schoonvader te logeren![]()
![]()
Ja, de mensen geven elkaar tips, soms handig, meestal niet want ze vertellen alleen maar positieve dingen en maken ze veel rooskleuriger.
En wat echt niet iedereen begrijpt (of wil begrijpen) is dat wij geen ind zijn, geen coa zijn en geen beslissingen nenpnen (mogen nemen. Ook hebben wij die dossiers niet en kunnen geen invloed uitoefenen
Of dit dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Techniese shit die weliswaar wat minder deugwokie is, maar wel meer kiezelharde knaaksels oplevert.
Ah ik snap het.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is ook wel ingewikkeld hoor.
Een ETF is een groepje aandelen. Die worden bij elkaar geplaatst omdat ze bijvoorbeeld uit hetzelfde land, zelfde sector, etc worden.
Semiconductors zijn chips zoals ASML die maakt. Die zeg maar in alles dat een beetje technologisch geavanceerd is worden gestopt.
Als ik een aandeel ASML wil kopen, moet ik dat steeds in de gaten houden want misschien moet ik verkopen of meer kopen of weet ik wat. Stress, gedoe. 1 Aandeel kost ¤ 842.
Als ik zo'n groepje aandelen koop, koop ik een minibeetje ASML en een minibeetje van nog 800 andere bedrijven in dezelfde sector voor 7 euro nogwat. Zo spreid ik mijn kansen. Dat levert al snel hoge rendementen en vrij lage risico's op.
Elk groepje aandelen (ETF's dus) krijgt een duurzaamheidsscore. En dat vind ik ook belangrijk, naast dus kosten en rendement.
Nou nee. Met gokken wint de bank altijd. Met aandelen zeker niet. Maar je inleg kan inderdaad minder waard worden.quote:
Snel rijk worden zal je idd anders moeten doen w.s. of megaveel geluk met aandelen die veel waard worden en op zijn hoogtepunt verkopen of zo?!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:25 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou nee. Met gokken wint de bank altijd. Met aandelen zeker niet. Maar je inleg kan inderdaad minder waard worden.
Dit is voor mijn pensioen. Ik wil niet snel rijk worden, dat is veel te veel gedoe. Ik laat dit rustig groeien voor de komende 25 jaar. De kans is zeer aanzienlijk dat dat gebeurt, met een hoger percentage dan op een spaarrekening.
Collegaquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tevens zal ik mij immer identificeren als deugwokie.
Halfgeleiders (is gewoon een Nederlands woord voor, bestond al voordat we ze overal en nergens in stopten) maakt ASML toch niet? Enkel apparatuur voor de productie er van dacht ik.quote:
Ja joh om de hoekquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:47 schreef derLudolf het volgende:
@:Blues das een heel stuk dichterbij. Krijg je golfer ooit zo ver om naar Duitsland te gaan?![]()
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerdquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Halfgeleiders (is gewoon een Nederlands woord voor, bestond al voordat we ze overal en nergens in stopten) maakt ASML toch niet? Enkel apparatuur voor de productie er van dacht ik.
Verkeerde quote, zie hieronder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerd(ik hoor het regelmatig voorbij komen, C is er werknemer, en er wordt nauwelijks Nederlands gesproken
)
Maar inderdaad, ze faciliteren het produceren van dergelijke producten met hun lithografie machines
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Semiconductors zijn chips zoals ASML die maakt.
Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verkeerde quote, zie hieronder.
Verder zeg je het zelf al, er wordt nauwelijks Nederlands gesproken. Dat maakt Engels woord niet direct tot Nederlands
[..]
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb anders (bijna) alleen maar een heel Nederlands indexfonds.
Naja, het fonds is Nederlands. Index not so much, wel?
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?
In de aandelenhandel is Engels de voertaal. Aandelen, trackers, etc worden allemaal in het Engels omschreven. De ETF die ik ga aankopen is er dus een van semiconductors.
Je voortuin?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.
Raad eens wie er nu in de schuur staat te schuilen voor een stortbui?
Meer slakkenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.
Moest wel even lachenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:45 schreef borisz het volgende:
Deze sc heeft ooit nog een chipsbakker voortgebracht
Rustig vakantiedagje. Kapper, Boodschappen incluis de dinsdagmarkt. Die is best leuk. Volgende week hoeft alleen nog 1x een zuivelrondje.
Genoeg ingeslagen incluis voor de voorraadkast.
Morgen denk ik wel aan de wandel.. Beetje op het weer letten en morgen ALV dus ik hou het dicht bij huis.
Expat, en de wereld over vanuit LA.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.
Meesman.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.
Ah, op die manier. Ik was al nergens een Nederlands-Nederlandse tegengekomen. Is ook wel een kleine vijver hier natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meesman.
Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam
Is het weer zover bij jequote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er dreigt dan wel een vakantie luxeprobleem te ontstaan![]()
Er zijn wat familiejubilea komend jaar en de kans zit erin dat ik eind maart een weekend weg ga, in april de oceaan over en recht vanuit die vakantie nog een weekje all inclusieve resort![]()
Ik ga voor die all inclusieve toch de herfstvakantie in de vergelijking gooien.
En dat maakt uit, want?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK!![]()
Het zijn Nederlandse woorden, leenwoorden uit het Engels, dat wel. Semiconductor kent Van Dale niet
Daar zit ik ook. Erg fijn vind ik t tot nu toe.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meesman.
Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
En dat maakt uit, want?
Iedereen die wil begrijpen wat @:Lucky_Strike zei, begrijpt het. Of begrijpt het niet, maar dat ligt dan niet aan de Engelstalige woorden maar aan de inhoud. Kom op zeg.
Aandelen kan gokken zijn, als je geen idee hebt wat je doet en probeert losse aandelen in een dip te kopen en op een piek te verkopen. Als je een buy and hold strategie hebt (omg Engels), goed spreidt (zoals bv met een ETF) en het geld voor lange tijd wil beleggen, is de kans dat je winst gaat maken een stuk groter dan dat je echt verlies gaat maken. Het kan je ook echt vrij veel opleveren - ik heb er sinds vlak voor corona (echt fantástisch instapmoment..) best wat mee verdiend. Natuurlijk geen garanties etc.
Wel benieuwd hoe je portfolio eruit ziet @:Lucky_Strike, mocht je daar iets over willen delen!
Sterkte maar weerquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef AnneX het volgende:
Wolkbreuk - donder - bliksem ⚡
Hier ook. Geen schuurtje of overkapping.
Cruiseschip. Cocktails drinkenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:18 schreef AnneX het volgende:
[..]
Expat, en de wereld over vanuit LA.
Zou Steer zijn flat hebben aangehouden in Ehvn?
Wat een ondernemende reis @:Cat-astrophe
Toch een vrachtboot? met tui of een cruiseschip?
Ja, echt hequote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is het weer zover bij jeZwaar leven hoor met zo'n reislustige omgeving
Zeker! Al ging ik nu even kijken naar vluchten (boeken we via de maatschappij) maar die zijn nog niet bekend. Skyscanner leert me dat het vooral kleine maatschappijen zijn die op dat vliegveld vliegen. En die hebben geen echte business class. Morgen maar eens bellen met TUI hoe ze dat normaliter doen. Want ik ga geen honderden euro’s extra betalen voor een veredelde economy plek. Dan slaap ik wel bij op de boot.quote:
Aftellen!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
En een aparte @:Cat-astrophe postklinkt heel tof! Heeel benieuwd hoe je het gaat vinden. En naar foto's! Nog even een jaar wachten
Premium economyquote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Business is wel erg lekker hoor. Maar, geen idee hoe nu is, maar vaak heb je tussen economy en business ook nog comfort
Vlieg je met TUI naar de Dominicaanse Republiek?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zeker! Al ging ik nu even kijken naar vluchten (boeken we via de maatschappij) maar die zijn nog niet bekend. Skyscanner leert me dat het vooral kleine maatschappijen zijn die op dat vliegveld vliegen. En die hebben geen echte business class. Morgen maar eens bellen met TUI hoe ze dat normaliter doen. Want ik ga geen honderden euro’s extra betalen voor een veredelde economy plek. Dan slaap ik wel bij op de boot.
Ja, zou met TUI zijn en idd Dreamliner.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vlieg je met TUI naar de Dominicaanse Republiek?
Zo ja, dan ga je met de Dreamliner en kan je, mits beschikbaar, Deluxe (ook wel Premium genoemd tegenwoordig) boeken.
Doen wij ook als we naar de Antillen gaan. Kost inderdaad wel extra, maar met de ruime beenruimte, toegang tot de lounge op Schiphol, eigen incheckbalie en security check en alle andere extra's (zie hier) vinden we dat de centen waard op zo'n lange vlucht…
TUI heeft geen business class, Deluxe is het meest optimale wat ze aanbieden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ja, zou met TUI zijn en idd Dreamliner.
We kunnen (via TUI) kiezen uit economy, premium economy en business class.
En wat ik van de Dreamliner zie lijkt niet op ‘echt’ business class. Voetensteun en 2-3-2.
Dan verwacht ik een 2-2-2 configuratie en (bijna) lie flat seats.
Al geeft jouw linkje wel een luxer beeld dan ik via de site van de maatschappij vond.
We vertrekken wel vanaf Düsseldorf.
Vriendin gaat morgen bellen, kunnen we hopelijk een meer weloverwogen keuze maken.
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:20 schreef MadMaster het volgende:
[..]
TUI heeft geen business class, Deluxe is het meest optimale wat ze aanbieden.
Lie flat seats zijn het niet, maar je kan een aardig eind plat, zeker met de ruimte voor je. Wat je beschrijft qua indeling is juist. We nemen altijd 2 stoelen aan de zijkant.
Of je vanaf Düsseldorf ook alle beschreven zaken hebt, zoals vanaf Schiphol, weet ik niet…
Net even snel gekeken naar een vlucht nummer, en daaraan gekoppeld welke kist er die kant op vliegt. Maar kan zo snel niets rechtstreeks vinden. Tussenstop Amsterdam? Zo ja dan heb je de Nederlandse indeling.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
En dat maakt het bijzonder dat we bij het boeken voor business class (+prijskaartje) kunnen kiezen.
Mag ik vragen hoeveel Deluxe voor jullie meer kost dan economy?
We gaan indirect met TUI op vakantie. Boeken via de Mein Schiff (Duitse) site, die weer onder TUI valt. Dus dat maakt het wat onoverzichtelijk.
Gelukkig is vriendin halfDuits dus die mag morgen mooi dat belletje doen
Geen idee van tussenstop of maatschappij. Dit is zo ver in de toekomst dat het wsch nog niet gepland is.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:27 schreef z80 het volgende:
[..]
Net even snel gekeken naar een vlucht nummer, en daaraan gekoppeld welke kist er die kant op vliegt. Maar kan zo snel niets rechtstreeks vinden. Tussenstop Amsterdam? Zo ja dan heb je de Nederlandse indeling.
Ongeveer ¤250 - ¤280 per persoon per vlucht, het varieert soms wat...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
En dat maakt het bijzonder dat we bij het boeken voor business class (+prijskaartje) kunnen kiezen.
Mag ik vragen hoeveel Deluxe voor jullie meer kost dan economy?
Op zich is er niks mis met TUI, heb er alleen maar goede ervaringen mee.quote:We gaan indirect met TUI op vakantie. Boeken via de Mein Schiff (Duitse) site, die weer onder TUI valt. Dus dat maakt het wat onoverzichtelijk.
Je vriendin is ook Limburgs dus?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zat afgelopen september 24 uur op een veerboot. Ik een gegeven moment dacht ik 'ik trek m'n oude kloffie aan, ga die jongens helpen die het dek aan het verven zijn'quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:
Niet mijn ding, iets van 14 uur op de boot, met overnachting, naar Newcastle vanaf IJmuiden vind ik lang zat...
Ah, benieuwd waarop je uit komt!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Binnenkort. Nog even wat uitzoekwerk doen, ben bijna klaar. Ik heb nu 4 ETF's, ik wil er twee weg doen en twee nieuwe aankopen. Ik moet 1 nieuwe die nog uitzoeken, verder ben ik compleet. Ik heb 5 of 6 opties (als in keuzes dus), dus dat is niet veel werk meer. En ik wil ook nog even kijken of ik iets buiten de kernselectie van DeGiro aan wil kopen.
Ik ben ook wel benieuwd naar het jouwe.
Vanuit NL is de Dominicaanse Republiek bij TUI soms een tussenstop op weg naar eindbestemming Aruba of Curaçao...quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Geen idee van tussenstop of maatschappij. Dit is zo ver in de toekomst dat het wsch nog niet gepland is.
Skyscanner laat vanuit Düsseldorf op een willekeurige datum vooral verbindingen via Milaan zien.
Op de boot naar Newcastle staat de muziekband van de avond er voor 's ochtends het ontbijt op te dienen.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zat afgelopen september 24 uur op een veerboot. Ik een gegeven moment dacht ik 'ik trek m'n oude kloffie aan, ga die jongens helpen die het dek aan het verven zijn'
Dank voor de info. TUI vraagt ons zo’n 500 euro extra pp voor business class. Enkele reisquote:Op dinsdag 14 mei 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ongeveer ¤250 - ¤280 per persoon per vlucht, het varieert soms wat...
[..]
Op zich is er niks mis met TUI, heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Hun cruiseschepen heb ik vaak zien liggen bij Aruba en Curaçao.
Maar dan daar vandaan helemaal terug naar Europa, dat is een mega trip.
Niet mijn ding, iets van 14 uur op de boot, met overnachting, naar Newcastle vanaf IJmuiden vind ik lang zat...
Ja en nee. Half om half is zequote:
¤500 Extra voor een enkeltje is best pittig.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dank voor de info. TUI vraagt ons zo’n 500 euro extra pp voor business class. Enkele reisVandaar dat ik er wel wat voor terug wil zien.
De Mein Schiffe zijn geweldig, tweede keer dat ik met ze meega. Deze keer idd mega trip
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |