abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213561636
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meesman.

Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam :)
Daar zit ik ook. Erg fijn vind ik t tot nu toe.
pi_213561882
Wolkbreuk - donder - bliksem ⚡
Hier ook. Geen schuurtje of overkapping.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:20:15 #278
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213562251
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:33 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
En dat maakt uit, want?
Iedereen die wil begrijpen wat @:Lucky_Strike zei, begrijpt het. Of begrijpt het niet, maar dat ligt dan niet aan de Engelstalige woorden maar aan de inhoud. Kom op zeg.

Aandelen kan gokken zijn, als je geen idee hebt wat je doet en probeert losse aandelen in een dip te kopen en op een piek te verkopen. Als je een buy and hold strategie hebt (omg Engels :o ), goed spreidt (zoals bv met een ETF) en het geld voor lange tijd wil beleggen, is de kans dat je winst gaat maken een stuk groter dan dat je echt verlies gaat maken. Het kan je ook echt vrij veel opleveren - ik heb er sinds vlak voor corona (echt fantástisch instapmoment..) best wat mee verdiend. Natuurlijk geen garanties etc.
Wel benieuwd hoe je portfolio eruit ziet @:Lucky_Strike, mocht je daar iets over willen delen!
O+

Binnenkort. Nog even wat uitzoekwerk doen, ben bijna klaar. Ik heb nu 4 ETF's, ik wil er twee weg doen en twee nieuwe aankopen. Ik moet 1 nieuwe die nog uitzoeken, verder ben ik compleet. Ik heb 5 of 6 opties (als in keuzes dus), dus dat is niet veel werk meer. En ik wil ook nog even kijken of ik iets buiten de kernselectie van DeGiro aan wil kopen.

Ik ben ook wel benieuwd naar het jouwe.
Spoilers!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:20:51 #279
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213562260
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:57 schreef AnneX het volgende:
Wolkbreuk - donder - bliksem ⚡
Hier ook. Geen schuurtje of overkapping.
Sterkte maar weer :* Hier nog geen druppel. Is best welkom.
Spoilers!
pi_213562289
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:18 schreef AnneX het volgende:

[..]
Expat, en de wereld over vanuit LA.
Zou Steer zijn flat hebben aangehouden in Ehvn?

Wat een ondernemende reis @:Cat-astrophe _O_
Toch een vrachtboot? met tui of een cruiseschip?
Cruiseschip. Cocktails drinken *O*
Als de oceaan lief voor mijn maag is, dat is nog wel een dingetje. Apotheek gaat mee.

quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Is het weer zover bij je _O- Zwaar leven hoor met zo'n reislustige omgeving 8-)
Ja, echt he :') _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:32 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat een gave reis @:cat-astrophe
Zeker! Al ging ik nu even kijken naar vluchten (boeken we via de maatschappij) maar die zijn nog niet bekend. Skyscanner leert me dat het vooral kleine maatschappijen zijn die op dat vliegveld vliegen. En die hebben geen echte business class. Morgen maar eens bellen met TUI hoe ze dat normaliter doen. Want ik ga geen honderden euro’s extra betalen voor een veredelde economy plek. Dan slaap ik wel bij op de boot.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:
En een aparte @:Cat-astrophe post _O_ klinkt heel tof! Heeel benieuwd hoe je het gaat vinden. En naar foto's! Nog even een jaar wachten :+
Aftellen!
Na ja, eerst boeken.
En volgende maand op vakantie.

En in het najaar waarschijnlijk weer wellness midweek.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213562497
Business is wel erg lekker hoor. Maar, geen idee hoe nu is, maar vaak heb je tussen economy en business ook nog comfort
We have far more in common than that which devides us..
pi_213562809
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Business is wel erg lekker hoor. Maar, geen idee hoe nu is, maar vaak heb je tussen economy en business ook nog comfort
Premium economy :Y

Bij de maatschappijen die ik vond had business een voetsteun, meer ruimte in en tussen de stoelen (2-3-2 configuratie) en je krijgt een vochtig doekje bij het boarden :')
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 mei 2024 @ 20:56:40 #283
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213562939
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:22 schreef Cat-astrophe het volgende:

Zeker! Al ging ik nu even kijken naar vluchten (boeken we via de maatschappij) maar die zijn nog niet bekend. Skyscanner leert me dat het vooral kleine maatschappijen zijn die op dat vliegveld vliegen. En die hebben geen echte business class. Morgen maar eens bellen met TUI hoe ze dat normaliter doen. Want ik ga geen honderden euro’s extra betalen voor een veredelde economy plek. Dan slaap ik wel bij op de boot.
Vlieg je met TUI naar de Dominicaanse Republiek?

Zo ja, dan ga je met de Dreamliner en kan je, mits beschikbaar, Deluxe (ook wel Premium genoemd tegenwoordig) boeken.
Doen wij ook als we naar de Antillen gaan. Kost inderdaad wel extra, maar met de ruime beenruimte, toegang tot de lounge op Schiphol, eigen incheckbalie en security check en alle andere extra's (zie hier en hier) vinden we dat de centen waard op zo'n lange vlucht…

[ Bericht 3% gewijzigd door MadMaster op 14-05-2024 21:02:28 ]
pi_213563376
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:56 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Vlieg je met TUI naar de Dominicaanse Republiek?

Zo ja, dan ga je met de Dreamliner en kan je, mits beschikbaar, Deluxe (ook wel Premium genoemd tegenwoordig) boeken.
Doen wij ook als we naar de Antillen gaan. Kost inderdaad wel extra, maar met de ruime beenruimte, toegang tot de lounge op Schiphol, eigen incheckbalie en security check en alle andere extra's (zie hier) vinden we dat de centen waard op zo'n lange vlucht…
Ja, zou met TUI zijn en idd Dreamliner.
We kunnen (via TUI) kiezen uit economy, premium economy en business class.

En wat ik van de Dreamliner zie lijkt niet op ‘echt’ business class. Voetensteun en 2-3-2.
Dan verwacht ik een 2-2-2 configuratie en (bijna) lie flat seats.
Al geeft jouw linkje wel een luxer beeld dan ik via de site van de maatschappij vond.

We vertrekken wel vanaf Düsseldorf.

Vriendin gaat morgen bellen, kunnen we hopelijk een meer weloverwogen keuze maken.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:20:55 #285
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213563550
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ja, zou met TUI zijn en idd Dreamliner.
We kunnen (via TUI) kiezen uit economy, premium economy en business class.

En wat ik van de Dreamliner zie lijkt niet op ‘echt’ business class. Voetensteun en 2-3-2.
Dan verwacht ik een 2-2-2 configuratie en (bijna) lie flat seats.
Al geeft jouw linkje wel een luxer beeld dan ik via de site van de maatschappij vond.

We vertrekken wel vanaf Düsseldorf.

Vriendin gaat morgen bellen, kunnen we hopelijk een meer weloverwogen keuze maken.
TUI heeft geen business class, Deluxe is het meest optimale wat ze aanbieden.
Lie flat seats zijn het niet, maar je kan een aardig eind plat, zeker met de ruimte voor je. Wat je beschrijft qua indeling is juist. We nemen altijd 2 stoelen aan de zijkant.

Of je vanaf Düsseldorf ook alle beschreven zaken hebt, zoals vanaf Schiphol, weet ik niet…
pi_213563623
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:20 schreef MadMaster het volgende:

[..]
TUI heeft geen business class, Deluxe is het meest optimale wat ze aanbieden.
Lie flat seats zijn het niet, maar je kan een aardig eind plat, zeker met de ruimte voor je. Wat je beschrijft qua indeling is juist. We nemen altijd 2 stoelen aan de zijkant.

Of je vanaf Düsseldorf ook alle beschreven zaken hebt, zoals vanaf Schiphol, weet ik niet…
^O^
En dat maakt het bijzonder dat we bij het boeken voor business class (+prijskaartje) kunnen kiezen.
Mag ik vragen hoeveel Deluxe voor jullie meer kost dan economy?

We gaan indirect met TUI op vakantie. Boeken via de Mein Schiff (Duitse) site, die weer onder TUI valt. Dus dat maakt het wat onoverzichtelijk.

Gelukkig is vriendin halfDuits dus die mag morgen mooi dat belletje doen :+
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:27:41 #287
63722 z80
I fink you freaky
pi_213563666
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:24 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
^O^
En dat maakt het bijzonder dat we bij het boeken voor business class (+prijskaartje) kunnen kiezen.

We gaan indirect met TUI op vakantie. Boeken via de Mein Schiff (Duitse) site, die weer onder TUI valt. Dus dat maakt het wat onoverzichtelijk.

Net even snel gekeken naar een vlucht nummer, en daaraan gekoppeld welke kist er die kant op vliegt. Maar kan zo snel niets rechtstreeks vinden. Tussenstop Amsterdam? Zo ja dan heb je de Nederlandse indeling.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213563703
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:27 schreef z80 het volgende:

[..]
Net even snel gekeken naar een vlucht nummer, en daaraan gekoppeld welke kist er die kant op vliegt. Maar kan zo snel niets rechtstreeks vinden. Tussenstop Amsterdam? Zo ja dan heb je de Nederlandse indeling.
Geen idee van tussenstop of maatschappij. Dit is zo ver in de toekomst dat het wsch nog niet gepland is.
Skyscanner laat vanuit Düsseldorf op een willekeurige datum vooral verbindingen via Milaan zien.
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:31:46 #289
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213563730
quote:

[..]
^O^
Ongeveer ¤250 - ¤280 per persoon per vlucht, het varieert soms wat...

quote:

Op zich is er niks mis met TUI, heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Hun cruiseschepen heb ik vaak zien liggen bij Aruba en Curaçao.

Maar dan daar vandaan helemaal terug naar Europa, dat is een mega trip.
Niet mijn ding, iets van 14 uur op de boot, met overnachting, naar Newcastle vanaf IJmuiden vind ik lang zat... :P
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 21:34:45 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213563767
quote:

[..]
Je vriendin is ook Limburgs dus? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 21:41:42 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213563847
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:

Niet mijn ding, iets van 14 uur op de boot, met overnachting, naar Newcastle vanaf IJmuiden vind ik lang zat... :P
Ik zat afgelopen september 24 uur op een veerboot. Ik een gegeven moment dacht ik 'ik trek m'n oude kloffie aan, ga die jongens helpen die het dek aan het verven zijn' :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213563900
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
O+

Binnenkort. Nog even wat uitzoekwerk doen, ben bijna klaar. Ik heb nu 4 ETF's, ik wil er twee weg doen en twee nieuwe aankopen. Ik moet 1 nieuwe die nog uitzoeken, verder ben ik compleet. Ik heb 5 of 6 opties (als in keuzes dus), dus dat is niet veel werk meer. En ik wil ook nog even kijken of ik iets buiten de kernselectie van DeGiro aan wil kopen.

Ik ben ook wel benieuwd naar het jouwe.
Ah, benieuwd waarop je uit komt!

Ik stapte net voor corona in Shell. Dat halveerde toen bijna. Kocht vervolgens vrij laag Aegon, en ook paar keer Shell bij tijdens de daling, en begon toen ook met een ETF (VWRL). Aegon heb ik af en toe wat van bij gekocht. Shell heb ik tussendoor een keer verkocht en lager weer teruggekocht. Toen het vorig jaar september op ¤30 stond verkocht met als doel rond ¤26/27 met mooie winst terug te kopen (want hoogste stand in jaren en ook nooit echt veel hoger geweest), maar het is alleen maar verder gestegen :'( . Als ik dat had gehouden, had het me echt serieus geld opgeleverd. Ik weet natuurlijk dat Shell omstreden is (ook hier). Ik heb er zelf nooit zo'n probleem mee gehad, ze investeerden ook echt serieus geld in hernieuwbare energie - misschien minder dan zou kunnen, maar wel een stuk meer dan andere oliebedrijven die anders in het gat springen dat Shell achterlaat als zij nu al over gaan naar meer hernieuwbare energie. Ik moet daarbij wel zeggen dat de recentere strategie-wijzigingen sinds mijn verkoop, waarbij steeds meer afstand genomen wordt van (investeringen in) hernieuwbare energiebronnen en weer meer gefocust wordt op olie etc, wel maken dat ik nu niet weet of ik er weer in zou stappen als ze weer tot ¤26/27 zouden zakken. Ik denk het eigenlijk niet, ondanks hoog dividend etc, en dat ik het geld dat daarvoor apart stond (gespreid) in de ETF wil gaan stoppen.

Op dit moment dus alleen VWRL en Aegon. Aegon zit ik in met een lage gemiddelde aankoopprijs, mag halveren zo ongeveer voor hij lager staat. En krijg ik percentueel gezien vrij veel dividend op. Dus die hou ik voorlopig nog wel. Verhouding is ongeveer 20%/80% van portefeuille Aegon/ETF. Ik koop wel al een tijd alleen nog maar VWRL bij, geen Aegon meer. De bedoeling is eigenlijk maandelijks, maar dat vergeet ik vrij vaak. Dat vind ik enige onhandige van DeGiro, dat ik niet een automatische overboeking en automatische aankoop kan instellen.

[ Bericht 2% gewijzigd door vlindertje89 op 14-05-2024 21:57:54 ]
  dinsdag 14 mei 2024 @ 21:46:30 #293
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213563915
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Geen idee van tussenstop of maatschappij. Dit is zo ver in de toekomst dat het wsch nog niet gepland is.
Skyscanner laat vanuit Düsseldorf op een willekeurige datum vooral verbindingen via Milaan zien.
Vanuit NL is de Dominicaanse Republiek bij TUI soms een tussenstop op weg naar eindbestemming Aruba of Curaçao...
pi_213564084
:W
Bedankt voor de info @vlindertje89 :)

@Tuindier _O-

@Kaatje1 gefeliciteerd met de jarige! Had niet eerder een kittenfoto gezien, wat een schatje was 't O+
pi_213564099
Ik kwam die foto toevallig tegen toen ik wat aan het opruimen was op de laptop.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:03:43 #296
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213564164
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:41 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Ik zat afgelopen september 24 uur op een veerboot. Ik een gegeven moment dacht ik 'ik trek m'n oude kloffie aan, ga die jongens helpen die het dek aan het verven zijn' :D
Op de boot naar Newcastle staat de muziekband van de avond er voor 's ochtends het ontbijt op te dienen.
Allemaal Aziaten…
pi_213564187
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:31 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Ongeveer ¤250 - ¤280 per persoon per vlucht, het varieert soms wat...
[..]
Op zich is er niks mis met TUI, heb er alleen maar goede ervaringen mee.
Hun cruiseschepen heb ik vaak zien liggen bij Aruba en Curaçao.

Maar dan daar vandaan helemaal terug naar Europa, dat is een mega trip.
Dank voor de info. TUI vraagt ons zo’n 500 euro extra pp voor business class. Enkele reis :7 Vandaar dat ik er wel wat voor terug wil zien.

De Mein Schiffe zijn geweldig, tweede keer dat ik met ze meega. Deze keer idd mega trip *O*
pi_213564197
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 21:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Je vriendin is ook Limburgs dus? :+
Ja en nee. Half om half is ze :P
  dinsdag 14 mei 2024 @ 22:08:39 #299
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_213564238
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Dank voor de info. TUI vraagt ons zo’n 500 euro extra pp voor business class. Enkele reis :7 Vandaar dat ik er wel wat voor terug wil zien.

De Mein Schiffe zijn geweldig, tweede keer dat ik met ze meega. Deze keer idd mega trip *O*
¤500 Extra voor een enkeltje is best pittig.
Ik weet niet of ik dat er voor over zou hebben.
Aan een economy stoel moet ik echter ook niet meer denken bij een vlucht langer dan 8 uur…
pi_213564262
Ik wil eigenlijk ook in Meesman stappen, maar steeds net onhandige timing
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')