abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213559501
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:47 schreef derLudolf het volgende:
@:Blues das een heel stuk dichterbij. Krijg je golfer ooit zo ver om naar Duitsland te gaan? ;)

Ja joh om de hoek O+
Als ie niet mee wil snap ik dat.

Eerst maar eens afwachten of er daadwerkelijk verhuisd gaat worden, waar precies en waarom ;)
pi_213559586
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:40 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Halfgeleiders (is gewoon een Nederlands woord voor, bestond al voordat we ze overal en nergens in stopten) maakt ASML toch niet? Enkel apparatuur voor de productie er van dacht ik.
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerd :+ (ik hoor het regelmatig voorbij komen, C is er werknemer, en er wordt nauwelijks Nederlands gesproken ;) )

Maar inderdaad, ze faciliteren het produceren van dergelijke producten met hun lithografie machines :Y
pi_213559589
Spannende ontwikkelingen @Blues !
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 14 mei 2024 @ 17:45:07 #254
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_213560286
Deze sc heeft ooit nog een chipsbakker voortgebracht :P

Rustig vakantiedagje. Kapper, Boodschappen incluis de dinsdagmarkt. Die is best leuk. Volgende week hoeft alleen nog 1x een zuivelrondje :').
Genoeg ingeslagen incluis voor de voorraadkast.

Morgen denk ik wel aan de wandel.. Beetje op het weer letten en morgen ALV dus ik hou het dicht bij huis.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 17:52:35 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213560358
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 16:44 schreef Candaasje het volgende:

[..]
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerd :+ (ik hoor het regelmatig voorbij komen, C is er werknemer, en er wordt nauwelijks Nederlands gesproken ;) )

Maar inderdaad, ze faciliteren het produceren van dergelijke producten met hun lithografie machines :Y
Verkeerde quote, zie hieronder.
Verder zeg je het zelf al, er wordt nauwelijks Nederlands gesproken. Dat maakt Engels woord niet direct tot Nederlands ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Semiconductors zijn chips zoals ASML die maakt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 14 mei 2024 @ 17:59:54 #256
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213560437
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:52 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Verkeerde quote, zie hieronder.
Verder zeg je het zelf al, er wordt nauwelijks Nederlands gesproken. Dat maakt Engels woord niet direct tot Nederlands ;)
[..]

Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?

In de aandelenhandel is Engels de voertaal. Aandelen, trackers, etc worden allemaal in het Engels omschreven. De ETF die ik ga aankopen is er dus een van semiconductors.
Spoilers!
pi_213560572
Ik heb anders (bijna) alleen maar een heel Nederlands indexfonds.
Naja, het fonds is Nederlands. Index not so much, wel?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:16:45 #258
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213560596
quote:
80s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb anders (bijna) alleen maar een heel Nederlands indexfonds.
Naja, het fonds is Nederlands. Index not so much, wel?
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 14 mei 2024 @ 18:20:15 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_213560622
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?

In de aandelenhandel is Engels de voertaal. Aandelen, trackers, etc worden allemaal in het Engels omschreven. De ETF die ik ga aankopen is er dus een van semiconductors.
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK! :+
Het zijn Nederlandse woorden, leenwoorden uit het Engels, dat wel. Semiconductor kent Van Dale niet
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_213560624
Heah *O* ik had een paar maanden gelden mijn olijfboompjes gesnoeid (paar jaar geleden ook gedaan en dat deed ze goed) omdat het blad er zo dof en ongezond uitzag. En zojuist zag ik dat ze weer aan het uitlopen waren.
We have far more in common than that which devides us..
pi_213560885
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.

Raad eens wie er nu in de schuur staat te schuilen voor een stortbui?
pi_213560972
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.

Je voortuin? :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 mei 2024 @ 18:58:46 #263
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213561110
quote:

Meer slakken *O*
Spoilers!
pi_213561114
Ik ga een bucketlist vakantie boeken *O* :D *O* O+

We vliegen naar de Dominicaanse republiek, daar op de boot en dan in 16 dagen en 6 tussenstops terug naar Europa, via de Azoren naar Mallorca. Trans-Atlantische cruise *O* Zeedagen *O* TUI boot die ontzettend goed is en Duitstalig dus geen Engelstalige herriemakers *O*

En, omdat we toch al een klap geld neerleggen, het een wens was en het nu op de grote hoop minder uitmaakt… heenweg = business class. Worden we op een vlucht van 10 uur aaneengesloten best blij van. En ook van de lounge voor evt overstap.
De terugvlucht van een uur of 3 proppen we ons wel bij het gewone volk.

Zin an!

Nu alleen nog boeken.
En bijna een jaar wachten.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_213561166
Er dreigt dan wel een vakantie luxeprobleem te ontstaan :')
Er zijn wat familiejubilea komend jaar en de kans zit erin dat ik eind maart een weekend weg ga, in april de oceaan over en recht vanuit die vakantie nog een weekje all inclusieve resort _O-

Ik ga voor die all inclusieve toch de herfstvakantie in de vergelijking gooien.
pi_213561225
quote:

Moest wel even lachen
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:12:12 #267
63722 z80
I fink you freaky
pi_213561241
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 17:45 schreef borisz het volgende:
Deze sc heeft ooit nog een chipsbakker voortgebracht :P

Rustig vakantiedagje. Kapper, Boodschappen incluis de dinsdagmarkt. Die is best leuk. Volgende week hoeft alleen nog 1x een zuivelrondje :').
Genoeg ingeslagen incluis voor de voorraadkast.

Morgen denk ik wel aan de wandel.. Beetje op het weer letten en morgen ALV dus ik hou het dicht bij huis.
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_213561308
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:12 schreef z80 het volgende:

[..]
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.
Expat, en de wereld over vanuit LA.
Zou Steer zijn flat hebben aangehouden in Ehvn?

Wat een ondernemende reis @Cat-astrophe _O_
Toch een vrachtboot? met tui of een cruiseschip?
pi_213561317
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.
Meesman.

Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam :)
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:25:39 #270
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213561387
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Meesman.

Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam :)
Ah, op die manier. Ik was al nergens een Nederlands-Nederlandse tegengekomen. Is ook wel een kleine vijver hier natuurlijk.
Spoilers!
  dinsdag 14 mei 2024 @ 19:26:17 #271
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_213561397
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er dreigt dan wel een vakantie luxeprobleem te ontstaan :')
Er zijn wat familiejubilea komend jaar en de kans zit erin dat ik eind maart een weekend weg ga, in april de oceaan over en recht vanuit die vakantie nog een weekje all inclusieve resort _O-

Ik ga voor die all inclusieve toch de herfstvakantie in de vergelijking gooien.
Is het weer zover bij je _O- Zwaar leven hoor met zo'n reislustige omgeving 8-)
Spoilers!
pi_213561490
Wat een gave reis @Cat-astrophe
pi_213561497
quote:
12s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:20 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK! :+
Het zijn Nederlandse woorden, leenwoorden uit het Engels, dat wel. Semiconductor kent Van Dale niet
En dat maakt uit, want?
Iedereen die wil begrijpen wat @Lucky_Strike zei, begrijpt het. Of begrijpt het niet, maar dat ligt dan niet aan de Engelstalige woorden maar aan de inhoud. Kom op zeg.

Aandelen kan gokken zijn, als je geen idee hebt wat je doet en probeert losse aandelen in een dip te kopen en op een piek te verkopen. Als je een buy and hold strategie hebt (omg Engels :o ), goed spreidt (zoals bv met een ETF) en het geld voor lange tijd wil beleggen, is de kans dat je winst gaat maken een stuk groter dan dat je echt verlies gaat maken. Het kan je ook echt vrij veel opleveren - ik heb er sinds vlak voor corona (echt fantástisch instapmoment..) best wat mee verdiend. Natuurlijk geen garanties etc.
Wel benieuwd hoe je portfolio eruit ziet @Lucky_Strike, mocht je daar iets over willen delen!

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 14-05-2024 19:41:36 ]
pi_213561529
En een aparte @Cat-astrophe post _O_ klinkt heel tof! Heeel benieuwd hoe je het gaat vinden. En naar foto's! Nog even een jaar wachten :+
pi_213561620
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 18:58 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Meer slakken *O*
:(
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2024 19:10 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Moest wel even lachen
Ik ook _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo