Ja joh om de hoekquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:47 schreef derLudolf het volgende:
@:Blues das een heel stuk dichterbij. Krijg je golfer ooit zo ver om naar Duitsland te gaan?![]()
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerdquote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Halfgeleiders (is gewoon een Nederlands woord voor, bestond al voordat we ze overal en nergens in stopten) maakt ASML toch niet? Enkel apparatuur voor de productie er van dacht ik.
Verkeerde quote, zie hieronder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 16:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
ASML is een internationaal georiënteerd bedrijf , en binnen diezelfde groep aandelen zitten vast meer internationale bedrijven, waar het woord ‘semiconductor’ gewoon is ingeburgerd(ik hoor het regelmatig voorbij komen, C is er werknemer, en er wordt nauwelijks Nederlands gesproken
)
Maar inderdaad, ze faciliteren het produceren van dergelijke producten met hun lithografie machines
quote:Op dinsdag 14 mei 2024 15:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Semiconductors zijn chips zoals ASML die maakt.
Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Verkeerde quote, zie hieronder.
Verder zeg je het zelf al, er wordt nauwelijks Nederlands gesproken. Dat maakt Engels woord niet direct tot Nederlands
[..]
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb anders (bijna) alleen maar een heel Nederlands indexfonds.
Naja, het fonds is Nederlands. Index not so much, wel?
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK!quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Tja, ik had het ook over chips en ETF's, ook geen Nederlandse woorden. Wil je daar ook nog even een opmerking over maken?
In de aandelenhandel is Engels de voertaal. Aandelen, trackers, etc worden allemaal in het Engels omschreven. De ETF die ik ga aankopen is er dus een van semiconductors.
Je voortuin?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.
Raad eens wie er nu in de schuur staat te schuilen voor een stortbui?
Meer slakkenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Al dagen ziet de voortuin er dorstig uit, maar het gaat steeds 'bijna' regenen dus ik had nog niet gesproeid. Die voorspelde regen kwam steeds maar niet, dus net toch maar besloten om te gaan sproeien.
Moest wel even lachenquote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:42 schreef Tuindier het volgende:
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 17:45 schreef borisz het volgende:
Deze sc heeft ooit nog een chipsbakker voortgebracht
Rustig vakantiedagje. Kapper, Boodschappen incluis de dinsdagmarkt. Die is best leuk. Volgende week hoeft alleen nog 1x een zuivelrondje.
Genoeg ingeslagen incluis voor de voorraadkast.
Morgen denk ik wel aan de wandel.. Beetje op het weer letten en morgen ALV dus ik hou het dicht bij huis.
Expat, en de wereld over vanuit LA.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:12 schreef z80 het volgende:
[..]
Nadat de knietjes klaar waren werden zijn aanwezigheid rap minder.
Meesman.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Welke? Ik wilde ook nog kijken naar een Nederlandse, ik moet nog iets beter spreiden.
Ah, op die manier. Ik was al nergens een Nederlands-Nederlandse tegengekomen. Is ook wel een kleine vijver hier natuurlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:19 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Meesman.
Niet Nederlands-Nederlands dus, ik bedoelde alleen de naam
Is het weer zover bij jequote:Op dinsdag 14 mei 2024 19:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Er dreigt dan wel een vakantie luxeprobleem te ontstaan![]()
Er zijn wat familiejubilea komend jaar en de kans zit erin dat ik eind maart een weekend weg ga, in april de oceaan over en recht vanuit die vakantie nog een weekje all inclusieve resort![]()
Ik ga voor die all inclusieve toch de herfstvakantie in de vergelijking gooien.
En dat maakt uit, want?quote:Op dinsdag 14 mei 2024 18:20 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dit is de aandelenmarkt niet maar FOK!![]()
Het zijn Nederlandse woorden, leenwoorden uit het Engels, dat wel. Semiconductor kent Van Dale niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |