Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.quote:Op zondag 12 mei 2024 09:41 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier @:Sarabi! Hopelijk gezellig druk en goede verkoop
Mooiquote:Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is stom![]()
Maar, uitgesloofd in de tuin, tell me more!
Ik wilde vanmiddag naar de hockey fietsen, maar eerst even langs de karwei outlet. Even vragen of ze nog korting konden geven op de loungeset die daar voor ¤600 stond, maar online nu voor ¤559 te bestellen was door kortingsactie. Kwam ik daar, hing er ineens een blaadje 30% korting op alle loungesets. Die was 'r vrijdag nog niet. Ik wilde eigenlijk dezelfde als mn buren kopen, maar door deze mega korting werd ineens een andere betaalbaar, waar ik nu al een klein bankje van had. Die was ¤899, in de outlet vrijdag ¤700, op de site nu met korting ¤675 en nu met de 30% extra in de outlet maar ¤490![]()
Dus buren gebeld, naar huis gefietst, buurvrouw en ik allebei met de auto daarheen (5min rijden) en dat hele ding in de auto getetrist en die staat nu in mijn tuin![]()
[ link | afbeelding ]
Rechts had ik al, links incl tafeltje is nieuw. Het zeil ligt er tijdelijk om alle paardenbloemen hopelijk dood te makenen de heg links ga ik nog snoeien, dinsdag haal ik mn elektrische heggenschaar op van marktplaats
. Let ook op de opsluitband die aan de onderkant weer keurig zichtbaar is.. daar heb ik een hoop mos en ander onkruid af zitten schrapen vanochtend
Ahh wat jammer. Hopelijk iig quitte idd, en fijn dat Hemelvaartsdag wel een goeie was! En nog best veel te gaan ook, toch?quote:Op zondag 12 mei 2024 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.
En het helpt dat we op Hemelvaartsdag echt een goed festival hebben.
Nu tijd voor een warm bad en daarna de finale van De Mol met lekker hapjes/drankjes.
Thanksquote:
Dat is ontzettend verdrietig. Vlucht je naar wat je denkt dat een veilig land voor je is, verdrink je daar. Dat overkwam ook een asielzoeker hier in mijn gemeente.quote:Op zondag 12 mei 2024 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Horen net dan een van onze bewoners gisteren is verdronkenNog geen idee of we 'm "echt" kennen (er zijn er zo'n 800). Maar toch zo verdrietig, voor zijn vrienden hier, maar ook voor zijn familie en vrienden daar. Geen afscheid kunnen nemen.
En rechts moet ook gras voorstellen?quote:Op zondag 12 mei 2024 20:53 schreef vlindertje89 het volgende:
Dat is stom![]()
Maar, uitgesloofd in de tuin, tell me more!
Ik wilde vanmiddag naar de hockey fietsen, maar eerst even langs de karwei outlet. Even vragen of ze nog korting konden geven op de loungeset die daar voor ¤600 stond, maar online nu voor ¤559 te bestellen was door kortingsactie. Kwam ik daar, hing er ineens een blaadje 30% korting op alle loungesets. Die was 'r vrijdag nog niet. Ik wilde eigenlijk dezelfde als mn buren kopen, maar door deze mega korting werd ineens een andere betaalbaar, waar ik nu al een klein bankje van had. Die was ¤899, in de outlet vrijdag ¤700, op de site nu met korting ¤675 en nu met de 30% extra in de outlet maar ¤490![]()
Dus buren gebeld, naar huis gefietst, buurvrouw en ik allebei met de auto daarheen (5min rijden) en dat hele ding in de auto getetrist en die staat nu in mijn tuin![]()
[ link | afbeelding ]
Rechts had ik al, links incl tafeltje is nieuw. Het zeil ligt er tijdelijk om alle paardenbloemen hopelijk dood te makenen de heg links ga ik nog snoeien, dinsdag haal ik mn elektrische heggenschaar op van marktplaats
. Let ook op de opsluitband die aan de onderkant weer keurig zichtbaar is.. daar heb ik een hoop mos en ander onkruid af zitten schrapen vanochtend
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan linksquote:Op zondag 12 mei 2024 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En rechts moet ook gras voorstellen?beetje bemesten, eventueel mcpa (werkt ook tegen paardenbloemen) dan wordt het mooier.
Mooie set! Nog fijner met het voordeelquote:Op zondag 12 mei 2024 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan links. Wil vooral de paardenbloemen eruit, het mos daar vind ik niet zo erg. En er groeit ook iets met paarse bloemetjes dat ik wel gezellig vind. Maar ik ga niet met onkruidverdelgers aan de gang, zeker niet meer spul voor professioneel gebruik
Vreselijkquote:Op zondag 12 mei 2024 19:09 schreef Kaatje1 het volgende:
Horen net dan een van onze bewoners gisteren is verdronkenNog geen idee of we 'm "echt" kennen (er zijn er zo'n 800). Maar toch zo verdrietig, voor zijn vrienden hier, maar ook voor zijn familie en vrienden daar. Geen afscheid kunnen nemen.
Middelen voor professioneel gebruik in de juiste dosering zijn onderzocht en voldoende veilig geacht. Schoonmaakazijn gebruiken als herbicide is bijvoorbeeld niet toegestaan, lijkt me ook niet ideaal voor het bodemleven. Sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een gieter IPV een drukspuitquote:Op zondag 12 mei 2024 22:11 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Rechts heb ik al wat eerder opgegeven dan links. Wil vooral de paardenbloemen eruit, het mos daar vind ik niet zo erg. En er groeit ook iets met paarse bloemetjes dat ik wel gezellig vind. Maar ik ga niet met onkruidverdelgers aan de gang, zeker niet meer spul voor professioneel gebruik
Ik ben dus iemand die echt niet weet wat ik doe met dit soort dingenquote:Op zondag 12 mei 2024 22:28 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Middelen voor professioneel gebruik in de juiste dosering zijn onderzocht en voldoende veilig geacht. Schoonmaakazijn gebruiken als herbicide is bijvoorbeeld niet toegestaan, lijkt me ook niet ideaal voor het bodemleven. Sommige mensen gebruiken bijvoorbeeld een gieter IPV een drukspuitJe moet verder weten wat je doet hoor maar dit trigger de me.
Tegen mos zou je wat ijzersulfaat kunnen gebruiken. Het is ook een meststof maar mos kan er niet tegen. Wel oppassen met tegels (roestvlekken)
quote:De paardenbloem wortelt diep met zijn penwortel en haalt de kalk uit de diepere laag van de bodem en maakt dit beschikbaar voor de bovenste laag van de bodem. De lange penwortel zorgt er ook voor dat mineralen uit de diepere lagen van de bodem beschikbaar komen voor het gewas. Tijdens de bloei van maart tot mei en van september tot november maken de honingbij en andere insecten gebruik van de paardenbloem als voedselbron. Als de wortel afsterft maakt de pendelaar, een regenworm, gebruik van deze gangen. Ook de wortels van het gras maken dankbaar gebruik van deze gangen. Een bijkomstig voordeel is dat de gangen van de paardenbloemwortel zorgen voor goede beluchting en afwatering van de bodem.
Groot gelijk. Er is ook geen enkele reden om dat soort planten en mossen te bestrijden.quote:Op zondag 12 mei 2024 22:57 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ben dus iemand die echt niet weet wat ik doe met dit soort dingendaarom wil ik er niet mee aan de slag. En vanwege milieu overwegingen (azijn zou ik ook niet gebruiken).
Mja, mn buurvrouw is alleen allergisch voor die pluisjes als ze uitgebloeid zijn. Dus dat is wat onpraktischquote:Op zondag 12 mei 2024 23:08 schreef Blues het volgende:
Paardebloemen zijn wel weer goed voor bijen
[..]
Ik ook!quote:Op zondag 12 mei 2024 23:49 schreef Tele6 het volgende:
Bij mij achter staat een hele wadi vol "onkruid" nu in volle bloei, er zijn vast mensen die het vreselijk vinden met alle koekoeksbloem, stinkende gouwe, margrieten, klaprozen, boterbloemen, distels. Ik vind het fenomenaal
Je moet ook geen bloemen plukken, maar ze met penwortel en al eruit halen. Dan is het nog maar de vraag of ze weg blijven, maar geeft wel meer kans.quote:Op maandag 13 mei 2024 00:03 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Mja, mn buurvrouw is alleen allergisch voor die pluisjes als ze uitgebloeid zijn. Dus dat is wat onpraktischik blijf nu namelijk plukken, ik kan rustig op maandag voor mn gevoel alle bloemen en in knop zittende bloemen geplukt hebben en dan staan er op dinsdag vanuit het niks ineens 8 pluizenbollen
. Daarnaast heb ik genoeg andere dingen voor de bijen, ik wil er ook zelf nog kunnen zitten
Het is haast jammer dat het nu weer afgelopen is. Ik vind het ook zo veel fijner hoe ze die onthulling niet oneindig rekken en uitstellen, maar het gewoon vertellen en dan volgende week de terugkijkaflevering. Was weer een prachtig seizoen vond ik.quote:Op zondag 12 mei 2024 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Helaas. Hopelijk hebben we wel in ieder geval quitte gespeeld.
En het helpt dat we op Hemelvaartsdag echt een goed festival hebben.
Nu tijd voor een warm bad en daarna de finale van De Mol met lekker hapjes/drankjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |