https://www.nu.nl/songfes(...)festival-finale.htmlquote:Joost Klein mag niet meer meedoen aan het Eurovisie Songfestival. De artiest is gediskwalificeerd omdat hij een medewerker van het festival zou hebben bedreigd. Nooit eerder werd een land uit de wedstrijd gehaald terwijl het festival al bezig was.
Een vrouwelijke medewerker van het Songfestival heeft een klacht ingediend tegen Joost. "Hoewel het onderzoek nog loopt, lijkt het ons niet gepast om hem te laten deelnemen aan de finale", schrijft Songfestival-organisator EBU. "We hanteren een zerotolerancebeleid rondom ongewenst gedrag tegenover onze medewerkers. Zijn gedrag heeft die regels geschonden."
AVROTROS reageert geschokt op de verklaring van de EBU. "We hebben kennis genomen van de diskwalificatie, maar vinden de straf disproportioneel. We betreuren het enorm en komen er later inhoudelijk op terug."
Ook de NPO zegt de beslissing van de EBU te betreuren. "Dit is een zeer ingrijpende beslissing. Voor de miljoenen Songfestival-fans in Nederland en andere landen in Europa is dit een teleurstelling. We zullen de gang van zaken na het Songfestival uitgebreid evalueren met AVROTROS, de EBU en andere betrokkenen."
Het is in de 68 jaar dat het Songfestival plaatsvindt nog nooit gebeurd dat een land zich tijdens het festival terugtrok of werd gediskwalificeerd. Belarus werd in 2021 nog geweigerd vanwege de politieke lading van het nummer dat het land toen wilde inzenden.
Vrijdag al hele dag onduidelijkheid rondom Joost Klein
Voor het grote publiek werd tijdens de repetitie van de finale duidelijk dat er iets speelde rond Joost. De artiest had als vijfde op het podium moeten staan, maar Nederland werd overgeslagen.
Later bleek dat Joost ook niet mocht meedoen aan de juryshow, die ongeveer de helft van de punten bepaalt. Tijdens de show werd zijn optreden in de tweede halve finale getoond en beoordeeld.
Het is wel definitief.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:51 schreef Poepz0r het volgende:
Besluit is nog niet definitief anders was hij toch allang weg?
Als Joost zegt 'het valt wel mee, dit is zo en zo gegaan' is het de taak van hen om dat te geloven en voor hun belang op te komen. Als de productiemedewerker zegt 'ik ben ernstig bedreigd en voel em niet veilig' is het de taak van de werkgever om dat serieus te nemen en om in ieder geval de veiligheid te waarborgen. Dat kan je dit niet zo door laten gaan tot het bewezen is. Dan haal je Klein uit de situatie tot de zaak is onderzocht. Dit zou zo in elk bedrijf gaanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:18 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Jij denkt écht dat AVROTROS en Cornald Maas dan zouden reageren zoals ze nu gedaan hebben?
![]()
Doe dit jezelf nou niet aanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:51 schreef Poepz0r het volgende:
Besluit is nog niet definitief anders was hij toch allang weg?
En dan dit op hun site hebben staan:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:47 schreef Ericr het volgende:
[..]
Gelijk je accreditatie kwijt waarschijnlijk dankzij die Stalinisten bij de EBU.
quote:Covering our work with the EU and international bodies on securing media independence and the protection of journalists, the key initiative in this area is the EU’s flagship legislation, the European Media Freedom Act (EMFA).
The EMFA is an opportunity for Europe to spell out the key principles that will shield media and journalists from threats and interference, both online and offline. The EBU supports the EMFA’s objective to promote the independence and pluralism of media in Europe.
To ensure that the EMFA will help to tackle threats to media independence and improve audiences’ ability to access the media that matters most to them we advocate for:
Enhancing the independence of public service media
Promoting the prominence of general interest media services
Empowering users to identify media service providers
Putting limitations on platforms’ meddling with media content
Ensuring access to audience measurement for media service providers
Media services cannot be treated like any other business. The outcome of the EMFA legislative process must preserve a dynamic that respects the uniqueness of the media sector, its pluralism and independence from interference, whether by governments or online platforms.
Visagrad 24 is geen goede bron. I call bullshit (het Rusland-gedeelte).quote:
Mja, z'n ' paspoort is verdwenen....'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:51 schreef W00fer het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat Joost daar nog blijft? Besluit is toch al definitief.
Ik zou hem peren als ik hem was. Het is niet dat zijn paspoort is ingenomen toch?
Bizar ook dat je niet in bezwaar kunt gaan.
Naar Israël die zelf andere deelnemers zit te pesten? En in volle zicht juichen als bekend wordt gemaakt dat Joost Klein gediskwalificeerd is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:39 schreef HiZ het volgende: [..] Exact. En om te pesten maar gaan kijken of we het naar Israël kunnen sturen vanavond.
Dat is de grote olifant in de ruimte, als we dat wisten konden we ook een oordeel vellen.quote:
Lulverhalen. Iemand op nonactief stellen mag niet bij de eerste de beste geruchten. Anders zou iedereen vogelvrij zijn.quote:
Het constante gejijbak is zielig en kinderachtig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:54 schreef Evenstar het volgende:
Dat men Israël er bij haalt is toch niet gek als je kijkt hoe zij zich gedragen daar in Malmö.
EBU heeft het over zero-tolerance en dat iedereen zich veilig moet voelen. Ondertussen zijn er meerdere beelden en posts op social media met bewijs dat sommigen van de Israëlische delegatie zich niet gedragen en zelfs deelnemers letterijk als "target" neerzetten op social media. Spanje, Ierland, Nederland, hebben er allemaal mee te maken gehad. Als je echt serieus bent in je zero-tolerance dan pak je dit ook aan. Anders lul je maar wat en ben je niet serieus te nemen.
Natuurlijk is dat wel raar. Je kunt bedreiging niet goedpraten want pietje doet ook zus en zoquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:54 schreef Evenstar het volgende:
Dat men Israël er bij haalt is toch niet gek als je kijkt hoe zij zich gedragen daar in Malmö.
EBU heeft het over zero-tolerance en dat iedereen zich veilig moet voelen. Ondertussen zijn er meerdere beelden en posts op social media met bewijs dat sommigen van de Israëlische delegatie zich niet gedragen en zelfs deelnemers letterijk als "target" neerzetten op social media. Spanje, Ierland, Nederland, hebben er allemaal mee te maken gehad. Als je echt serieus bent in je zero-tolerance dan pak je dit ook aan. Anders lul je maar wat en ben je niet serieus te nemen.
Ja, ik begrijp het ook niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch grappig dat iedereen Israël erbij haalt terwijl die er niets mee te maken hebben.
Het is productiemedewerker vs joost
Extreem fake news. Heeft een nummer samen gemaakt met een sterk anti-Putin muziekgroep, die uit Rusland is gevlucht na de inval in Oekraïne. Is ook gemaakt voor de inval, dus...quote:
Gelukkig is je paspoort binnen de EU/Schengen niet zo boeiend.quote:
Eens, en dan hoef je Israel echt niet eruit te gooien maar wel de accreditatie van die gasten van de delegatie die dat doen intrekken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:54 schreef Evenstar het volgende:
Dat is niet grappig en dit is wel relevant.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch grappig dat iedereen Israël erbij haalt terwijl die er niets mee te maken hebben.
Het is productiemedewerker vs joost
We weten niks. Ook niet of het terecht is of niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk dit is natuurlijk hartstikke kut maar ik ga die EBU nergens van beschuldigen. Een diskwalificatie is keihard en dus zal het wel op zijn plaats zijn. Ik ga dit gewoon Joost verwijten. Joost je hebt een ons teleurgesteld.
Ik praat het niet goed. Als hij inderdaad iets heeft gedaan, prima, straf het. Niks mis mee, moet zelfs.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Natuurlijk is dat wel raar. Je kunt bedreiging niet goedpraten want pietje doet ook zus en zo
Zo ken ik je weerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Kijk dit is natuurlijk hartstikke kut maar ik ga die EBU nergens van beschuldigen. Een diskwalificatie is keihard en dus zal het wel op zijn plaats zijn. Ik ga dit gewoon Joost verwijten. Joost je hebt een ons teleurgesteld.
Hoe durft een vrouw iets te zeggen inderdaad! Wat voor druif maakt die eerste opmerking dan zegquote:
Kennelijk moet je aangifte bij de politie doen en dan telt het.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is niet grappig en dit is wel relevant.
Dit conflict waar Joost voor geschorst is tussen Joost en productiemedewerker.
Maar de delegatie van Israël is al over grenzen gegaan die ook twijfelachtig zijn. En die mogen wel blijven.
En dan gaat het helemaal niet over de oorlog.
Ten minste ja. Ik zou ook niet graag zien dat ze Joost eruit hadden gehaald om Gover Meit iets had gedaan bijvoorbeeld. Maar nu lijkt er niks te gebeuren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Eens, en dan hoef je Israel echt niet eruit te gooien maar wel de accreditatie van die gasten van de delegatie die dat doen intrekken.
Joost mag het wetenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Dat is de grote olifant in de ruimte, als we dat wisten konden we ook een oordeel vellen.
Precies. Ik zeg ook niet gooi Israël er uit om die reden, maar gooi die gast er dan in ieder geval uit. Als EBU sta je dan ook meteen veel sterker met je zero-tolerance verhaal.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef alopio het volgende:
[..]
Eens, en dan hoef je Israel echt niet eruit te gooien maar wel de accreditatie van die gasten van de delegatie die dat doen intrekken.
Albanië, Estland, Spanje spraken zich al uit dat het volslagen overdreven is. Ik gok zomaar dat er weinig tot niets is gebeurd en zijn diskwalificatie buitenproportioneel isquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
We weten niks. Ook niet of het terecht is of niet.
Wat hebben die gedaan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar de delegatie van Israël is al over grenzen gegaan die ook twijfelachtig zijn. En die mogen wel blijven.
is gewoon typische nikszeggende PR-taal allemaalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:54 schreef Evenstar het volgende:
Maar wat de Israël delegatie wel of niet doet heeft weinig te maken met of joost gedisqualificeerd wordt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan eens zeggen WAT er gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Albanië, Estland, Spanje spraken zich al uit dat het volslagen overdreven is. Ik gok zomaar dat er weinig tot niets is gebeurd en zijn diskwalificatie buitenproportioneel is
Toch bijzonder dat juist de media en journalisten niet met bronnen komen. Als dit zo is dan is je hele beroepsinstinct toch om het naar buiten te brengen? En ze kunnen je niet echt tegenhouden want iets met persvrijheid enzo.quote:
We weten dat het besluit is genomen. Ik ga er persoonlijk niet vanuit dat hij zonder goede reden eruit wordt gegooid.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als er een politie-onderzoek loopt is het niet het eerste de beste gerucht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:55 schreef W00fer het volgende:
[..]
Lulverhalen. Iemand op nonactief stellen mag niet bij de eerste de beste geruchten. Anders zou iedereen vogelvrij zijn.
Waarom EBU niet beschuldigen en Joost wel, terwijl het ook niks kan voorstellen, zoals Cornald Maas aangeeft?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:56 schreef ChevyCaprice het volgende:
Omdat Joost uitgesproken tegen de oorlog is en dat is een mening die als een rode lap op een stier werkt bij menig Israeliër.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:58 schreef KingRoland het volgende:
oke dus er komen dus heel veel tweets en geruchten dat de delegatie van Israel zich niet kan gedragen
bron: tweets in dit topic.
begint een beetje irritant te worden nu. iemand een idee wat er is gebeurd? of waarom ze zich zo gedragen?
Het minste dat je kunt concluderen is toch wel dat het ESF bepaald geen feestje is dit jaar.quote:
Stories posten van andere deelnemers die dat niet willen dan bijdehande commentaren bijzetten als anti semiet.quote:
Het enige dat we weten is dat hij verdacht wordt van bedreiging. En dat de politie na de verhoren heeft besloten om de zaak over te dragen aan het Zweedse OM. Dat er ‘niets’ gebeurd is lijkt me dan sterk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Albanië, Estland, Spanje spraken zich al uit dat het volslagen overdreven is. Ik gok zomaar dat er weinig tot niets is gebeurd en zijn diskwalificatie buitenproportioneel is
Dat zou ik nou juist niet willen zeggenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef Jane het volgende:
[..]
Het minste dat je kunt concluderen is toch wel dat het ESF bepaald geen feestje is dit jaar.
Ik denk, maar ook dat is speculatie, dat als de beschuldigingen zwaar waren geweest, dus ongeacht Joost zijn versie van het verhaal, de AVROTROS en Cornald Maas, hem niet zo gesteund zouden hebben. Denk ik.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als Joost zegt 'het valt wel mee, dit is zo en zo gegaan' is het de taak van hen om dat te geloven en voor hun belang op te komen.
Misschien heeft hij wel gezegd 'je hebt zelf grote schouders' tegen die medewerkster. Of haar bij een verkeerde pronoun genoemdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef Zorro het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan eens zeggen WAT er gebeurd is.
Maar mag je dan geen vragen stellen dat jij wel een boete krijgt en je buurman niet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Maar wat de Israël delegatie wel of niet doet heeft weinig te maken met of joost gedisqualificeerd wordt.
Als je door rood rijdt heeft je boete niets van doen met of je buurman wel of niet door rood rijdt en wel of geen boete daarvoor krijgt.
Jij zoekt de grenzen hier op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef Poepz0r het volgende:
Het zou mij niet verbazen als er vanavond tijdens de finale nog wat gaat gebeuren
Zullen het wel met een minuutje vertraging uitzenden gok ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef Poepz0r het volgende:
Het zou mij niet verbazen als er vanavond tijdens de finale nog wat gaat gebeuren
We weten de uitslag van het onderzoek niet. Dat maakt het niet terecht of onterecht dat het onderzoek is ingesteld en wat je doet tot het onderzoek is afgerondquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Of kutwijf, ik snij je keel door als je straks ligt te slapen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel gezegd 'je hebt zelf grote schouders' tegen die medewerkster. Of haar bij een verkeerde pronoun genoemd
Pronoun act. Ook zon stok om mee te slaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel gezegd 'je hebt zelf grote schouders' tegen die medewerkster. Of haar bij een verkeerde pronoun genoemd
Als dat laatste het geval is ben ik 100% om en sta ik volledig achter Joost.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tsja. Cornald Maas. Hij is mister Songfestival In Nederland. Hoe moet ik zijn objectiviteit inschattenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef viceversa het volgende:
[..]
Waarom EBU niet beschuldigen en Joost wel, terwijl het ook niks kan voorstellen, zoals Cornald Maas aangeeft?
Omdat Ierland, Spanje, Letland, Nederland en nog vele andere landen zich tegen een oorlog hebben uitgesproken waarin duizenden mensen om het leven komen. Al die landen die zich hebben uitgesproken zijn nu een "target".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:58 schreef KingRoland het volgende:
oke dus er komen dus heel veel tweets en geruchten dat de delegatie van Israel zich niet kan gedragen
bron: tweets in dit topic.
begint een beetje irritant te worden nu. iemand een idee wat er is gebeurd? of waarom ze zich zo gedragen?
Niet als vergoelijking van je eigen gedragquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar mag je dan geen vragen stellen dat jij wel een boete krijgt en je buurman niet?
Dus als ik nu een aangifte doe tegen jou wat zou dat dan zeggen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:02 schreef Jojoke het volgende:
De andere artiesten gedragen zich blijkbaar wel correct achter de schermen en hebben geen aangifte aan hun broek. Daarom mogen ze vanavond wel meedoen.
Ik denk dat we nog wel te horen krijgen wat er precies gebeurd is, zeker als het een strafzaak wordt.
Ierland en Zwitserland zijn favorieten, Griekenland staat ook hoog.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:02 schreef W00fer het volgende:
Zelfs onder boycot van andere landen (die toch al weinig punten zouden krijgen) gaat de EBU dat niet terugdraaien.
Een diskwalificatie is maar 1 land van de misschien wel 60 miljoen die dit grapje kost inclusief uitzendrechten.
https://www.ad.nl/rotterd(...)tterdam-op~ad28c552/
Shots fired!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan ook zijn dat hij gezegd heeft heeft dat hij Abba maar matig vind en een Ikea kast heeft die niet stevig is.
Cornald kennende zegt hij dit echt niet zomaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. Cornald Maas. Hij is mister Songfestival In Nederland. Hoe moet ik zijn objectiviteit inschatten
Ik ga er vanuit dat is de makkelijkste weg. Als ik er maar geen last van hebquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
We weten dat het besluit is genomen. Ik ga er persoonlijk niet vanuit dat hij zonder goede reden eruit wordt gegooid.
Daar gaat het niet om in mijn commentaren. Die gaan niet over Joost, maar hoe EBU omgaat met de situatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet als vergoelijking van je eigen gedrag
Precies...en zolang het OM nog niet heeft besloten om tot vervolging over te gaan, is iemand onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik praat het niet goed. Als hij inderdaad iets heeft gedaan, prima, straf het. Niks mis mee, moet zelfs.
Maar waarom X wel en Y niet? Het klopt gewoon iet.
Loyaal aan het Songfestival, niet per se Joost Klein als die zich echt heeft misdragen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Tsja. Cornald Maas. Hij is mister Songfestival In Nederland. Hoe moet ik zijn objectiviteit inschatten
Of dat Nederlandse gehaktballen veel beter zijn dan de Zweedse!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef Bosbeetle het volgende:
Kan ook zijn dat hij gezegd heeft heeft dat hij Abba maar matig vind en een Ikea kast heeft die niet stevig is.
We horen Joost er ook niet over verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Niet als vergoelijking van je eigen gedrag
Jawel maar het heeft er nogsteeds niets mee te makenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:02 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar mag je dan geen vragen stellen dat jij wel een boete krijgt en je buurman niet?
Klaver moet zich sowieso niet aanstellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef Fretwork het volgende:
De mensen die nu bij voorbaat Joost schuldig en een idioot noemen zijn dezelfde mensen die beweerde dat Klaver zich niet moest aanstellen
Lulverhalen want zo kun je alles wel op slot gooien. Het regent, laten we stoppen totdat de regen over is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:00 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als er een politie-onderzoek loopt is het niet het eerste de beste gerucht.
Je laat Marco B ook niet doorwerken aan de Voice Kids tot hij veroordeeld is, terwijl het onderzoek loopt en je laat productiemedewerkers niet in een productie werken voor iemand naar wie een onderzoek loopt voor het bedreigen in zo'n productie. Dat zet je stop tot de zaak is uitgezocht. Dat dit dan heel zuur is door de tijdsdruk van de productie, is jammer. Als werkgever kan je die situatie niet door laten gaan
Ik geloof daar inderdaad ook niets van, de AVROTROS zou dat nooit doen en Cornald al helemaal niet. Anders klapt het over een paar weken in je gezicht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:01 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ik denk, maar ook dat is speculatie, dat als de beschuldigingen zwaar waren geweest, dus ongeacht Joost zijn versie van het verhaal, de AVROTROS en Cornald Maas, hem niet zo gesteund zouden hebben. Denk ik.
Deze reactie vanuit beiden hint er wat mij betreft op dat Joost dus wordt beschuldigd van iets wat, zelfs als het zou kloppen, door Cornald en de Avro, niet genoeg zou zijn voor een diskwalificatie. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.
Precies. Ze wilden Joost uitschakelen. Dat zou de reden moeten zijn immers is het niet iets buitenproportioneels dus waarom zou je hem dan diskwalificeren?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef pietkanarie het volgende:
Benieuwd naar het uiteindelijke verhaal… tja, zero-tolerance om je medewerkers te beschermen is prima, op voorwaarde dat medewerkers dan níet reacties gaan uitlokken.
Deze vrouw is óf ernstig bedreigd (maar dan zou AVRO TROS de diskwalificatie níet buitenproportioneel noemen) of ze voelt zich gewoon lekker machtig door iets kleins enorm uit te vergroten en zo meteen een belangrijke kanshebber eruit te werken.
Maar wat er ook gebeurd is, zero tolerance is duidelijk. Dan moet je je echt inhouden om te voorkomen dat je droom eigenhandig kapot maakt…
dit raakt de artiesten daar ook wel, en vanavond zullen ze daar gewoon staan knallen maar ik denk wel dat het gevoel zo veel anders voor ze is. echt kak kak kakquote:
Dat was wel het meest fair geweest. Als iemand zich onveilig voelt kan je de beschuldigde niet laten optreden, maar wel de video uitzenden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Precies...en zolang het OM nog niet heeft besloten om tot vervolging over te gaan, is iemand onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen.
Het is wel zo dat de politie, ook in Zweden, elke aangifte serieus moet nemen. Op zijn minst hadden ze een middenweg kunnen kiezen door te zeggen: nee, je mag niet live optreden, je moet het doen met de opname van de halve finale.. Mocht dan later blijken dat je inderdaad schuldig bent, dan schrappen we je resultaat.
Want stel nou he, dat straks het OM zou zeggen: geen reden om te vervolgen, dan kan dit dus niet meer ongedaan worden gemaakt... en dan gaat dit alleen maar nog om een once in a lifte time opportunity,
Ik hoop dat NIkkie vanavond op zijn minst een fashion statement maakt.
Ik denk dat Nikkie de Jager dat op een prima manier gaat doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:05 schreef -XOR- het volgende:
Hoe werkt dat straks met dat puntengeven?
Dan roept zo'n presentatiemuts: "HELLO NETHERLANDS, HOW ARE YOU?"
En dan moet een Avrotros-presentator via straalverbinding als een debiele geit terugroepen "YEAH FANTASTIC, IT'S ALWAYS SO GREAT TO WATCH ESC, BEST EVENT OF THE YEAR!"
?
Bij ovalracing doen ze dat dan ook.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:05 schreef W00fer het volgende:
[..]
Lulverhalen want zo kun je alles wel op slot gooien. Het regent, laten we stoppen totdat de regen over is.
Dit kun je net zo goed omdraaien, maar dit geheel terzijde.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef Fretwork het volgende:
De mensen die nu bij voorbaat Joost schuldig en een idioot noemen zijn dezelfde mensen die beweerde dat Klaver zich niet moest aanstellen
Ik hoor er vooral de mensen over die hem verdedigen 'want israel' 'want pietje zegt dat het wel meevalt' 'want anders hadden ze het wel eerder laten weten' 'want het zal wel op pronouns gaan'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We horen Joost er ook niet over verder.
Maar wel de mensen die naar het songfestival als totaalplaatje kijken.
Oke vooruitquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Dit kun je net zo goed omdraaien, maar dit geheel terzijde.
Dit gaat wel awkward worden. Vraag me af of er nog iets van een sneer komt, of dat ze het houden bij “our twelve points go to Israël, bye.”quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:05 schreef -XOR- het volgende:
Hoe werkt dat straks met dat puntengeven?
Dan roept zo'n presentatiemuts: "HELLO NETHERLANDS, HOW ARE YOU?"
En dan moet een Avrotros-presentator via straalverbinding als een debiele geit terugroepen "YEAH FANTASTIC, IT'S ALWAYS SO GREAT TO WATCH ESC, BEST EVENT OF THE YEAR!"
?
Dat denk ik ook ja, die beheerst ook gewoon goed Engels dus kan er zo wat sarcastisch iets tussenproppen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik denk dat Nikkie de Jager dat op een prima manier gaat doen.
Volgensmij mogen we ook geen punten gevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Precies...en zolang het OM nog niet heeft besloten om tot vervolging over te gaan, is iemand onschuldig tot het tegendeel wordt bewezen.
Het is wel zo dat de politie, ook in Zweden, elke aangifte serieus moet nemen. Op zijn minst hadden ze een middenweg kunnen kiezen door te zeggen: nee, je mag niet live optreden, je moet het doen met de opname van de halve finale.. Mocht dan later blijken dat je inderdaad schuldig bent, dan schrappen we je resultaat.
Want stel nou he, dat straks het OM zou zeggen: geen reden om te vervolgen, dan kan dit dus niet meer ongedaan worden gemaakt... en dan gaat dit alleen maar nog om een once in a lifte time opportunity,
Griekenland krijgt nog plagiaat zaakje van Bizzey denk ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:06 schreef Momo het volgende:
Trouwens fijn dat top 5/10 kandidaten Ierland, Zwitserland en Griekenland wel iets laten zien nu
Paar duidelijke schoudervullingen zijn wel op z'n plaats jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Normale praktijken voor zulk doorgeslagen volk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Omdat Ierland, Spanje, Letland, Nederland en nog vele andere landen zich tegen een oorlog hebben uitgesproken waarin duizenden mensen om het leven komen. Al die landen die zich hebben uitgesproken zijn nu een "target".
De lat voor ‘wangedrag’ ligt een stuk lager dan die voor strafrechtelijke bedreiging. Zelfs als men het niet genoeg vindt voor strafrechtelijke vervolging, kan hij zich nog steeds zodanig misdragen hebben dat uitsluiting gerechtvaardigd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef totebel het volgende:
[..]
Van mij mag ze vanavond een dikke middelvinger opsteken naar Martinquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:07 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ja, die beheerst ook gewoon goed Engels dus kan er zo wat sarcastisch iets tussenproppen.
Dat kan inderdaad best nog bij alle andere vullingenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:07 schreef gbm het volgende:
[..]
Paar duidelijke schoudervullingen zijn wel op z'n plaats ja
Ik verwacht een outfit met blauwe puntige schouders.. op zijn minst... en t zou geweldig zijn als ze dan roept, Our 12 points go to the Netherlands!!! Heb je een statement gemaakt en gelijk alle stemmen ongeldig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies dit! Cornald is ook behoorlijk PC in mijn beleving, dus die zou het dan niet bestempelen als 'eigenlijk niks gebeurd' (weet niet meer precies wat zijn woordkeus was).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef viceversa het volgende:
[..]
Loyaal aan het Songfestival, niet per se Joost Klein als die zich echt heeft misdragen.
Nou nou wat een statement. Je kan ook gewoon zeggen ebu go fuck yourself. Komt iets beter over ipv dat halve werk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:08 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik verwacht een outfit met blauwe puntige schouders.. op zijn minst... en t zou geweldig zijn als ze dan roept, Our 12 points go to the Netherlands!!! Heb je een statement gemaakt en gelijk alle stemmen ongeldig.
Link? Ze doen namelijk niet mee dit jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:08 schreef FYazz het volgende:
Roemenië geeft op X ook statement af.
"Statement on Joost Klein' s disqualification from the Eurovision Song Contest 2024 👇
The Eurovision Romania Community stands with Joost and condemns the actions made by the EBU and its ruling board. 🇷🇴"
EBU terugdraaien GENOTquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:08 schreef FYazz het volgende:
Roemenië geeft op X ook statement af.
"Statement on Joost Klein' s disqualification from the Eurovision Song Contest 2024 👇
The Eurovision Romania Community stands with Joost and condemns the actions made by the EBU and its ruling board. 🇷🇴"
Jawel. Is al verklaard dat we dat gaan doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij mogen we ook geen punten geven
Jawel, centjes hè, dat kan natuurlijk gewoon door gaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Volgensmij mogen we ook geen punten geven
Onzin, Bizzey heeft zelf al in eerdere interviews aangegeven dat de kracht van herhaling wat hij doet dus "traag traag traag" over komt waaien uit Zuid Amerika. De reggeaton achtige beat van Griekenland is geen copyright op te nemen, zoveel artiesten hebben dat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:07 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Griekenland krijgt nog plagiaat zaakje van Bizzey denk ik
Dan is diskwalificatie nog steeds disproportioneel , wanneer je verder niet ingaat op wat er nu precies gebeurd is. Dan moet je ook open kaart spelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:08 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De lat voor ‘wangedrag’ ligt een stuk lager dan die voor strafrechtelijke bedreiging. Zelfs als men het niet genoeg vindt voor strafrechtelijke vervolging, kan hij zich nog steeds zodanig misdragen hebben dat uitsluiting gerechtvaardigd is.
Ah okayquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:10 schreef viceversa het volgende:
[..]
Jawel. Is al verklaard dat we dat gaan doen.
Hij kan nog zo hard roepen dat het een schande is maar uiteindelijk ben en blijf je gediskwalificeerdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Cornald kennende zegt hij dit echt niet zomaar.
Zolang ik de toedracht niet weet ga ik uit van de beslissing waarover lang is nagedacht en waarbij uit blijkt dat de regels zijn geschondenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:04 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat is de makkelijkste weg. Als ik er maar geen last van heb
Wat al vaker gezegd wordt verdachtmakingen zonder goed onderzoek deugen niet. Veel mensen doen een horen zien en zwijgen trucje om maar niet op de barricaden te komen. Ik heb absoluut geen medelijden met de demonstranten in Amsterdam maar zij komen wel ergens voor op, dat is ook te prijzen.
Gewoon een verkeerde en totale random puntentelling doorgevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nou nou wat een statement. Je kan ook gewoon zeggen ebu go fuck yourself. Komt iets beter over ipv dat halve werk.
Best wel jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Link? Ze doen namelijk niet mee dit jaar.
Lijkt me lastig als je al kan stemmen vanuit ROTWquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:10 schreef Poepz0r het volgende:
Dalijk draaien ze het terug lach me kapot
https://twitter.com/ERCommunity_/status/1789262597381881973quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:09 schreef VoMy het volgende:
[..]
Link? Ze doen namelijk niet mee dit jaar.
Alleen landen die in de semi's afgevallen zijn plus Joost 12quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:11 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Gewoon een verkeerde en totale random puntentelling doorgeven
Vind ik niet, dan haal je jezelf wel naar beneden. Als je dat echt duidelijk wilt doen, dan trek je je NU volledig terug uit de EBU, dan zeg je pas "go fuck yourself"quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:09 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Nou nou wat een statement. Je kan ook gewoon zeggen ebu go fuck yourself. Komt iets beter over ipv dat halve werk.
Er is waarschijnlijk een reden waarom Albanië altijd een kutte startplek krijgt en Roemenië nu niet meer meedoet (buiten financiële problematiek om).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:11 schreef Poepz0r het volgende:
Weer een land dat zich uitspreekt Roemenië! Worden er steeds meer
Op qmusic is ie ook al 3 keer voorbij gekomen, waarvan 2 direct achter elkaarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:12 schreef LTVDK het volgende:
De Belgen op StuBru zijn ze er ook druk mee bezig trouwens, hoofditem bij het nieuws en sinds het nieuws bekend is zenden ze al voor de 3e keer Europapa uit
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:09 schreef Jane het volgende:
[..]
Precies dit! Cornald is ook behoorlijk PC in mijn beleving, dus die zou het dan niet bestempelen als 'eigenlijk niks gebeurd' (weet niet meer precies wat zijn woordkeus was).
1. Is Cornald wel goed geïnformeerd? Hij is ook maar gewoon een presentator uit Nederland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:11 schreef Knutknuttsson het volgende:
Maar als Cornald loopt te tweeten dat het hele gebeuren nauwelijks iets voorstelt, dan passeert hij dus het gevoel van de cameravrouw. En Cornald lijkt me bij uitstek iemand die dat soort dingen zorgvuldig afweegt en niemand tegen het zere been wil stoten.
?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:11 schreef Poepz0r het volgende:
Weer een land dat zich uitspreekt Roemenië! Worden er steeds meer
Nee, want de uitslag van de stemming wordt buiten de uitzending om al gedeeld met de organisatie. Wat zij al dan niet gaat roepen is totaal irrelevant voor de uitslag.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:08 schreef totebel het volgende:
[..]
Ik verwacht een outfit met blauwe puntige schouders.. op zijn minst... en t zou geweldig zijn als ze dan roept, Our 12 points go to the Netherlands!!! Heb je een statement gemaakt en gelijk alle stemmen ongeldig.
Dat is geen officieel iets, gewoon groep fans, ook aan de aantal followers te zien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://twitter.com/ERCommunity_/status/1789262597381881973
Precies. Het enige wat het kan doen is de presentatrice in de war brengen, wat op zich wel grappig is, maar ook een beetje lullig, want die heeft hier ook niet zoveel mee te maken verderquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:13 schreef Wertha het volgende:
[..]
Nee, want de uitslag van de stemming wordt buiten de uitzending om al gedeeld met de organisatie. Wat zij al dan niet gaat roepen is totaal irrelevant voor de uitslag.
1. Denk het wel. Als iemand dicht bij het vuur zit, is hij het.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
1. Is Cornald wel goed geïnformeerd? Hij is ook maar gewoon een presentator uit Nederland.
2. Is Cornald objectief? Hij heeft natuurlijk het beste voor met Nederland/de Nederlandse delegatie.
Ligt er al een statement van RTBF?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:12 schreef LTVDK het volgende:
De Belgen op StuBru zijn ze er ook druk mee bezig trouwens, hoofditem bij het nieuws en sinds het nieuws bekend is zenden ze al voor de 3e keer Europapa uit
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:14 schreef W00fer het volgende:
Videoland neemt het principe van hun serie "De Verraders" wel heel letterlijk
[ x ]
Petra lost dat wel op met haar jarenlange ervaringquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Het enige wat het kan doen is de presentatrice in de war brengen, wat op zich wel grappig is, maar ook een beetje lullig, want die heeft hier ook niet zoveel mee te maken verder
Zou mooi zijn als Petra bijvoorbeeld een statement maakt vanavond maar dat zal wel niet. Ook bang om de baan te verliezen natuurlijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Precies. Het enige wat het kan doen is de presentatrice in de war brengen, wat op zich wel grappig is, maar ook een beetje lullig, want die heeft hier ook niet zoveel mee te maken verder
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
https://twitter.com/ERCommunity_/status/1789262597381881973
En haar intensieve speurwerkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:15 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Petra lost dat wel op met haar jarenlange ervaring
Volgens mij lopen ze altijd zo'n 30 seconden achter zodat ze weg kunnen schakelen. Die vinger zit sowieso op de knop als Nikkie aan de beurt is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:10 schreef Fleischmeister het volgende:
Deze finaleshow gaat echt niet 100% live zijn
Tsja welke ESF show wel eigenlijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:10 schreef Fleischmeister het volgende:
Deze finaleshow gaat echt niet 100% live zijn
Moedig wel om zich zo duidelijk uit te spreken.quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Cee het volgende:
Hoi ik check even in.
Hoerige tering EBU.
Doei.
Ook geen fan meer begrijp ik koekoekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Cee het volgende:
Hoi ik check even in.
Hoerige tering EBU.
Doei.
JAAAAAAAquote:
Dikke knufquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Cee het volgende:
Hoi ik check even in.
Hoerige tering EBU.
Doei.
Dit is niet de Roemeense delegatie oid hè, maar een of andere fanclub.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:17 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Moedig wel om zich zo duidelijk uit te spreken.
oh jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit is niet de Roemeense delegatie oid hè, maar een of andere fanclub.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Cee het volgende:
Hoi ik check even in.
Hoerige tering EBU.
Doei.
Moet eerlijk zeggen dat het mij zelf niet enorm veel doet als in, dat hele ESF kan me de tering krijgen nu met die gare organisatie, maar ik vind het echt enorm enorm jammer voor alle enorme fans hier die hier het hele jaar naar toe leven.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:16 schreef Cee het volgende:
Hoi ik check even in.
Hoerige tering EBU.
Doei.
Nou ja, die presentatoren staan natuurlijk wel vooraan als het gaat om mooi weer spelen, zoals het hele songfestival altijd al in een spagaat zit over "politieke statements" terwijl iedereen met vlaggen zwaait en een land vertegenwoordigt. Daar moet je je ook maar voor willen lenen. @Ericr refereerde treffend naar stalinistische praktijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Johan Vlemmixquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef W00fer het volgende:
Was er niet een andere Nederlandse artiest die vaak gepolst was voor het ESF en zei dat hij niet mee wilde omdat het daar zo'n circus was?
Lee Towers.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef W00fer het volgende:
Was er niet een andere Nederlandse artiest die vaak gepolst was voor het ESF en zei dat hij niet mee wilde omdat het daar zo'n circus was?
Goed punt, aanzienlijk minder moedig dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Misschien kan hij beter wegwezen gezien de juridische repercussies.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
Het blijft apart dat Joost nog steeds daar is....
Helaas.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Gordonquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:18 schreef W00fer het volgende:
Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
Als het na de halve finale is gebeurd is, was het midden in de nacht. Misschien kón ze wel niet eerder bij haar leidinggevende terecht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Verida het volgende:
het blijft ook wel bijzonder dat die medewerker pas op vrijdag een klacht heeft neergelegd..
wie heeft er dan in die tussentijd allemaal op haar ingesproken zou je toch gaan denken >
Let wel, dit gaat niet om TVR maar meer de Roemeense Eurovoix.quote:
Anders had iedereen hem toch al uit het hotel zien komen?quote:
Geloof er allemaal heel weinig van. Ze hebben Joost gewoon voor de bus geflikkerdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:21 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Als het na de halve finale is gebeurd is, was het midden in de nacht. Misschien kón ze wel niet eerder bij haar leidinggevende terecht.
Dat zijn de kosten niet hoor een dagje meer of minder hotelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:21 schreef W00fer het volgende:
[..]
Anders had iedereen hem toch al uit het hotel zien komen?
Welke organisatie gaat een hotelkamer betalen voor iemand die eruit ligt?
Of hij zal via een achterdeurtje eruit gelaten worden, maar zo groot is dat hotel nou ook weer niet.
Iedereen die betaalt mag mee doen, zie australie, marokko heeft in het verleden ook meegedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:22 schreef Metalfrost het volgende:
Blijf het apart vinden dat een land uit geografisch Azië meedoet met een Europees evenement.
vanonder een Friesland vlag de punten gevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:15 schreef Bosbeetle het volgende:
Gewoon geheel sjaggerijnig en koel alleen de punten geven heel snel zonder al het geblij er omheen.
Hello Rotterdam
Oh ha
Straks ga je me nog vertellen dat er eentje uit Oceanie meedoet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:22 schreef Metalfrost het volgende:
Blijf het apart vinden dat een land uit geografisch Azië meedoet met een Europees evenement.
Servers zijn momenteel aan het oprokenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:23 schreef Evangelion het volgende:
Forbidden
You don't have permission to access /topic/2709852/9/25/nederland-joost-klein-europapa-78-gediskwalificeerd-2024.html on this server.
Server unable to read htaccess file, denying access to be safe
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Straks m'n Ikea catalogus verbranden in de tuin
Weet alleen nog niet wat ik m'n m'n Volvo moet doen, die is half Chinees.
Ik denk zolang er een aanklacht is ingediend hij niet zomaar het land kan verlatenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
Het is een oude catalogusquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:24 schreef ashardalan het volgende:
[..]Bestaan die nog in dode bomen versie dan?
Dan sloop je alleen de binnenkant.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Ha die staat er alleen voor het eten. Als ze daadwerkelijk en dan ook een echte statement maakt doneer ik 250 euro aan een goed doel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja dat is duidelijk.quote:
Dat is een fanaccount.quote:
Mensen die niet kijken en het ESF niet boeit maar wel willen dat Israel wintquote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:37 schreef Zorro het volgende:
Jammer dat de kansen voor Israel nu kleiner worden.
De stemmen van Nederland gaan eerder naar Kroatie dan naar Israel heb ik ergens gelezen.
Zou het toeval zijn?
Some men just want to watch the world burnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mensen die niet kijken en het ESF niet boeit maar wel willen dat Israel wint
Hup Zwitserland.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja zoals corrupte oorlogsmisdadiger Bibi Netanyahuquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:27 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Some men just want to watch the world burn
Lekker open en bloot op een vliegveld gaan zitten waar mogelijk helemaal geen vlucht vertrekt op dit moment dan maar?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
Natuurlijk nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Zou deze meneer er ook uit gestuurd worden?
Die zijn ook nog niet klaar met de EBU, neem ik aan. Al dat geld dat ze er in hebben gestoken, om dan ineens DSQ te worden om iets dat blijkbaar nauwelijks 'iets' was. Je kunt wel zeggen dat de EBU dat recht ten allen tijde heeft, maar als betalende deelnemende omroep hoef je je daar niet zomaar bij neer te leggen, natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:21 schreef Spablauw214 het volgende:
Raar ook dat AVROTROS nog steeds niks heeft gezegd.
Met zo'n verzameling showbizlui verwacht je echt dat de statuten en reglementen volledig gevolgd worden? Doe eens wat UC'tjes daar, ben benieuwd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:03 schreef pietkanarie het volgende:
Maar wat er ook gebeurd is, zero tolerance is duidelijk. Dan moet je je echt inhouden om te voorkomen dat je droom eigenhandig kapot maakt…
Wat een bloedzuiger die ventquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat er in de statuten staat, maar je steekt er tonnen in en de organisatie kan zo besluiten om je eruit te flikkeren... dat is toch wel opmerkelijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zijn ook nog niet klaar met de EBU, neem ik aan. Al dat geld dat ze er in hebben gestoken, om dan ineens DSQ te worden om iets dat blijkbaar nauwelijks 'iets' was. Je kunt wel zeggen dat de EBU dat recht ten allen tijde heeft, maar als betalende deelnemende omroep hoef je je daar niet zomaar bij neer te leggen, natuurlijk.
Kijk de Roddelpraat zaak maar terug tegen de Televisier. Geen poot om op te staan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Die zijn ook nog niet klaar met de EBU, neem ik aan. Al dat geld dat ze er in hebben gestoken, om dan ineens DSQ te worden om iets dat blijkbaar nauwelijks 'iets' was. Je kunt wel zeggen dat de EBU dat recht ten allen tijde heeft, maar als betalende deelnemende omroep hoef je je daar niet zomaar bij neer te leggen, natuurlijk.
Stukje machtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in de statuten staat, maar je steekt er tonnen in en de organisatie kan zo besluiten om je eruit te flikkeren... dat is toch wel opmerkelijk.
Nee ivm antisemieten claimsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij standaard, kan de FIFA, KNVb, UEFA, FIAA, etc, etc, etc. Als jij je niet aan de afspraken houdt, kan de organisatie je er uit knikkeren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik weet niet wat er in de statuten staat, maar je steekt er tonnen in en de organisatie kan zo besluiten om je eruit te flikkeren... dat is toch wel opmerkelijk.
Wat als er in de toekomst iets verzonnen wordt? Dat kun je nooit snel genoeg weten en dan moet je hetzelfde doen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat is meestal he dat je twee kanten aan een verhaal hebt...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef Em31 het volgende:
[..]
Wat als er in de toekomst iets verzonnen wordt? Dat kun je nooit snel genoeg weten en dan moet je hetzelfde doen.
Until proven innocent.quote:
Waarom zou de EBU zichzelf diskwalificeren?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:28 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Wel eerst in elkaar zetten hè. Want een stapel losse velletjes is geen catalogus.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
En intensief speurwerk!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:15 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Petra lost dat wel op met haar jarenlange ervaring
Ja, maar dit incident is nog under investigation he... we weten helemaal niet of het ook daadwerkelijk is gebeurd. Dan gooit de FIFA je er niet uit hoor, net als elke zichzelf respecterende organisatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Vrij standaard, kan de FIFA, KNVb, UEFA, FIAA, etc, etc, etc. Als jij je niet aan de afspraken houdt, kan de organisatie je er uit knikkeren.
Misschien als ' Half Time act' ?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:19 schreef Poepz0r het volgende:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 13:54 schreef Evenstar het volgende:
Niet relevant. Er worden heel vaak mensen uit organisaties geknikkerd, vóór een rechter heeft besloten dat die persoon schuldig is. Gaat om wat de organisatie er van vindt, de juridische kant van de zaak is volledig irrelevant.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:33 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ja, maar dit incident is nog under investigation he... we weten helemaal niet of het ook daadwerkelijk is gebeurd. Dan gooit de FIFA je er niet uit hoor, net als elke zichzelf respecterende organisatie.
Zo'n net bericht opgesteld en dan #since2017 erin.quote:
ESF is geen verdienmodel toch? Je steekt er alleen geld in en je krijgt er niks voor terug tenzij ze met prijzengeld werkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Zou dit ook gebeurd zijn als het ging om een artiest van de Big 5 of Zweden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:21 schreef silverevlis het volgende:
Ik hoop wel dat Joost naar huis mag en niet dat hij het land niet mag verlaten vanwege het onderzoek. Weet ik veel hoe dat werkt.
Zou dit ook gebeurd zijn onder Jon Ola Sand? Wat een shitshow allemaal.
Duidelijk statement!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:24 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Npo radio 2 heeft ook gelijk de jaarlijkse Eurovisie top 50 gecanceld.
Alles voor de perfecte shitshowquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Of Israelquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:34 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Zou dit ook gebeurd zijn als het ging om een artiest van de Big 5 of Zweden?
Ga je mee brommers kiekenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:35 schreef Verida het volgende:
Ik ben toch echt wel heel erg benieuwd wat Joost gezegd heeft
Ik denk dat hij net als zijn vriend Acid het hierbij laat. Hij is groot in Duitsland Oostenrijk Zwitserland. Hij hoeft in principe in Nederland niet meer zoveel.quote:
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:25 schreef xminator het volgende:
[..]
Ha die staat er alleen voor het eten. Als ze daadwerkelijk en dan ook een echte statement maakt doneer ik 250 euro aan een goed doel.
Neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:34 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Zou dit ook gebeurd zijn als het ging om een artiest van de Big 5 of Zweden?
CNN, zegt genoeg.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:35 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daar mag wel "alleged" tussen, er is nog niets bewezen.
Waarom geen kort geding?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:31 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Al ruimschoots lang geleden besprokenquote:
Het wordt altijd gelijk verwoord alsof er een aanranding heeft plaatsgevonden. Wat dus al zeker niet zo is.quote:
Achterkant opfikken. Aandrijving zit toch voor (denk ik)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dat er wat heeft plaatsgevonden wordt door niemand ontkend toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:35 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Daar mag wel "alleged" tussen, er is nog niets bewezen.
Of juist nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:37 schreef W00fer het volgende:
Als Joost er tegenin gaat wordt het alleen maar erger. Appelleren is riskeren.
Het zal niet aardig zijn geweest, maar ik betwijfel - met name vanwege Cornald - dat het echt een ernstige bedreiging was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:35 schreef Verida het volgende:
Ik ben toch echt wel heel erg benieuwd wat Joost gezegd heeft
Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:37 schreef Thrts het volgende:
Ierland heeft ''aanklacht'' ingediend bij EBU
Bron?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:37 schreef Thrts het volgende:
Goed zo. Pak ze met hun eigen middelen. Dat gaat natuurlijk over Israël. Die moeten nu helaas worden gediskwalificeerd omdat het onderzoek niet voor vanavond kan worden afgerond...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:37 schreef Thrts het volgende:
Ik ben niet zo van de complottheorieën hoor maar is dit niet gewoon de "dezelfde impact als de maanlanding" waar mijnheer Klein al een tijdje over spreekt?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:36 schreef Puzzie het volgende:
Petitie petitie![]()
Get Joost klein back into Eurovision 2024
[ x ]
Zou geniaal zijn van Ierland als dat voor Israël ook zo werkt iddquote:Op zaterdag 11 mei 2024 14:39 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Goed zo. Pak ze met hun eigen middelen. Dat gaat natuurlijk over Israël. Die moeten nu helaas worden gediskwalificeerd omdat het onderzoek niet voor vanavond kan worden afgerond...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |