quote:AMSTERDAM - De politie Amsterdam roept studenten op de bezetting van het Roeterseiland op de campus van de Universiteit van Amsterdam te beëindigen. De dienst stelt ook vast dat, nadat er maandagavond al de nodige onrust ontstond, de locatie ’een aanzuigende werking heeft’. „Wij roepen iedereen op om weg te blijven van Roeterseiland.” Daarna wordt mogelijk overgegaan tot ontruiming.
In het centrum van Amsterdam is nabij de Roeterseilandcampus onrust ontstaan na het opzetten van een tentenkamp voor de Palestijnse zaak. Zo’n tweehonderd studenten hebben op de campus op het terrein van de Universiteit van Amsterdam (UvA) maandag een eigen actieplek ingericht. Ze eisen dat de Amsterdamse universiteiten banden verbreken met Israël. ’s Avonds escaleerde de situatie, zo is te zien op beelden op sociale media.
Israëlische vlag in brand gestoken
Bij schermutselingen tussen pro-Palestijnse betogers en mensen die uit tegenprotest een Israëlische vlag lieten zien, zijn de nodige klappen uitgedeeld. Een Israëlische vlag is afgepakt en in brand gestoken, is te zien in een filmpje. Er zijn vechtpartijen uitgebroken en er wordt met vuurwerkfakkels geschermd en gegooid
Man met hoofdwond afgevoerd
Op X gaan ook video’s rond waarin is te zien hoe pro-Palestijnse betogers anderen belagen met stokken. Een jonge man die aan het filmen was op de Nieuwe Prinsengracht werd aangevallen en is volgens AT5 met een hoofdwond afgevoerd. Ook zijn er eerder op de avond fakkels afgestoken, waarbij paniek en geworstel ontstond. Door het vuurwerk ontstonden ook wat brandjes.
Burgemeester Femke Halsema kwam poolshoogte nemen bij de universiteit, zo is te zien op beelden. Ze is volgens fotografen in gesprek gegaan met een aantal demonstranten.
Vertegenwoordigers uit de Joodse gemeenschap wijzen er maandag op dat het tevens Jom Hashoa is, de herdenkingsdag van de Holocaust, en dat daar honderden meters verderop in de Hollandse Schouwburg ’s avonds een bijeenkomst voor was. Het Nieuw Israëlietisch Weekblad acht daarom ’de timing en de locatie van het kamp’ ongepast en ’anti-Joods’. Hoofdredacteur Esther Voet deelde maandagavond beelden van de onrust bij de Amsterdamse universiteit. Zij meldt op X dat ’Joodse jongeren een tegengeluid wilden laten horen’.
Eisen activistische studenten
Eerder maandagmiddag schalde „Viva viva intifada” over de campus. Studenten met felgekleurde hesjes waren aanspreekpunt voor studenten die mee willen doen, of journalisten. Met De Telegraaf wordt echter niet gepraat, kwam een van de weinige wel Nederlands sprekende activisten vertellen nadat zij even hebben overlegd. Een videoploeg van De Telegraaf werd later weggepest, het werken hen onmogelijk gemaakt.
Op foldertjes die werden uitgedeeld, staan de eisen van de activistische studenten. Zij willen dat de Uva, Vrije Universiteit (VU) en het Amsterdam University College (AUC) onthullen welke banden zij hebben met Israëlische onderwijsinstellingen en bedrijven. Daarna moeten al die banden verbroken worden. Ze roepen studenten én docenten op zich aan te sluiten, en bijvoorbeeld hun lessen in het tentenkamp te houden. Daarnaast vragen de studenten om donaties in de vorm van geld, voedsel of kampeerspullen.
Verenigde staten
Het idee van een pro-Palestijns tentenkamp lijkt overgewaaid te zijn uit de Verenigde Staten. In de afgelopen week zijn er veel protesten geweest op Amerikaanse universiteiten, sommige liepen zodanig uit de hand dat de politie betrokken raakte. Op de Universiteit van Virginia zijn dit weekend zeker 25 studenten gearresteerd. In totaal zijn, verspreid door het hele land, zo’n 2000 studenten in de boeien geslagen.
Momenteel wordt er ook geprotesteerd op de Universiteit van Gent. Verschillende protesten op universiteiten in Europa zijn de afgelopen week ontmanteld door de politie.
Israël hekelt de demonstraties op de universiteiten. President Isaac Herzog stelde donderdag dat prominente academische instellingen worden „besmet met haat en antisemitisme.” Ook sprak hij zijn steun uit voor de Joodse studenten.
quote:
Meer in de trend van 'lief dagboek' in plaats van een debat.quote:
Dit gaat slechts over de schade, degene die geweld uitten of opgepakt zijn is een andere zaak, die kan je apart vervolgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat willen we denk ik (nagenoeg) allemaal. Helaas werkt het niet zo en dat is aan de andere kant maar goed ook.
Ik zit net ook te kijkenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
Heerlijk, zo'n grachtengordelgroenlinkswannabe-Mandela die denkt dat ze een I Have a Dream-speech aan het houden is.
Ik heb besloten dat het hier is.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet ik alleen nog zien te achterhalen waar het zogenaamd precies staat!! Maar als jij het kan vinden, deal!!
Passen ook nog wel wat vluchtelingen bijquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat het hier is.
Zit er wel een mezoeza op de deurpost?
Wat voor een beest?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En de Volkskrant heeft de reconstructie gedaan, nou nou, dus dan is het zo.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:41 schreef Filosoofert het volgende:
Licht ontvlambaar tenten, nou nou nou nou nou, bijna ramp gebeurt
Zag anders genoeg brandblussers, dus kennelijk was de veiligheid wel op orde wat dat betreftquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:43 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En de Volkskrant heeft de reconstructie gedaan, nou nou, dus dan is het zo.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar winst voor Israël is een klap in het gezicht van de LGBT community![]()
[ afbeelding ]Haha, link naar deze discussie? Dit kan toch niet joh.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
Voortaan de redactie van de volkskrant maar een rechtbank laten runnenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:43 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
En de Volkskrant heeft de reconstructie gedaan, nou nou, dus dan is het zo.
Dat zijn ze vrijwel allemaal op reddit. Ook op thenetherlands, als je daar posts ziet zijn het allemaal mensen in slachtofferrol en maar klagen over alles.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
die is helemaal van het padje
Omdat dit een schoolvoorbeeld is van "mensen luisteren niet om de spreker te begrijpen, maar mensen luisteren om een antwoord te geven"quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:47 schreef S95Sedan het volgende:
Kunnen die lui niet eens gewoon hun muil houden, de tering, luister eerst naar het betoog en stel dan de vragen.
BIJ1 was hier ook al de hele tijd mee bezig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Dat er steeds maar wordt gedaan alsof de politie bestaat uit een horde bloeddorstige geweldliefhebbers is ook zo'n irritante uit Amerika geimporteerde zienswijze die in Nederlandse context meestal nergens op slaat.
Echt bloedirritant, en dit zijn dan de bestuurders van Amsterdam.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:48 schreef Zorro het volgende:
[..]
Omdat dit een schoolvoorbeeld is van "mensen luisteren niet om de spreker te begrijpen, maar mensen luisteren om een antwoord te geven"
Het is vooral een effectieve methode om mensen de mond te snoeren. Nu ook weer de interruptie van die dierenpoes, gaat notabene over uitspraken van een ander. Maar het VVD raadslid is wel weer uit zijn betoog.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:50 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Echt bloedirritant, en dit zijn dan de bestuurders van Amsterdam.
Nogal logisch dat daar alles naar de kloten gaat.
Plus je wordt resoluut verbannen als je wat teveel afwijkt, als er íets een bubbeltje is dan is het wel reddit. En dan helemaal van de leg zijn als blijkt dat de praktijk wat weerbarstiger isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:47 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Dat zijn ze vrijwel allemaal op reddit. Ook op thenetherlands, als je daar posts ziet zijn het allemaal mensen in slachtofferrol en maar klagen over alles.
Die "Tinder" draadjes ook en dan dat ze zich "voorstellen" in een post om te daten.. elke week weer lachen hoeveel rugtasjes daar met vage drogredenen.
Zodat hij zijn betoog niet goed kan afmaken. Ze komen steeds met bliksemafleiders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:55 schreef Mortaxx het volgende:
Waarom wordt er uberhaupt gesproken over het getwitter van die vvd kerel.
Echt schandelijk, ik ben totaal niet van de VVD maar hij heeft gewoon gelijk op de inhoud.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:54 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is vooral een effectieve methode om mensen de mond te snoeren. Nu ook weer de interruptie van die dierenpoes, gaat notabene over uitspraken van een ander. Maar het VVD raadslid is wel weer uit zijn betoog.
Dat leek mij ook al. Nou lekker, wordt er door anderen slap geouwehoerd waar jij dan weer nutteloos op moet ingaan, raak jij tijd kwijt. Dat gaat in de tweede kamer toch beter.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:57 schreef Mortaxx het volgende:
maar raak je nu spreektijd kwijt als je op een interruptie moet antwoorden?
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar aanwezigheid bij een demonstratie die uit de hand loopt is niet hetzelfde als vandalisme.
Deze mensen zijn vaak toch alleen pro-burgelijke ongehoorzaamheid als het de eigen idealen nastreeft. Een boerenprotest of koranverbranding zie je ze niet met hetzelfde mantra verdedigen. Dat alleen al maakt het een niet serieus te nemen argument.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:56 schreef TAmaru het volgende:
Ik sprak gisteren nog een kennis die wel eens bij die A10-blokkades is en we hadden nogal een meningsverschilletje over de UvA-protesten. Hij verdedigde de actievoerders natuurlijk. Zijn ideeën hierover:
-verandering komt alleen door protest en burgerlijke ongehoorzaamheid, anders verandert er nooit iets. Voorbeeld: discriminatie zwarten in Amerika. (volgens mij hamerde MLK altijd op geweldloosheid maar goed dat was ook niet 100% geweldloos natuurlijk)
-er brak pas onrust uit toen de ME kwam en op mensen begon in te slaan, daarvoor was het vreedzaam
-waarom verbreekt de UvA wel banden met Rusland en niet met Israël?
-de actievoerders waren allemaal studenten, er zaten geen andere personen bij
-er gaan zoveel mensen dood in Gaza, waarom druk maken over een paar straatstenen die eruit zijn en graffiti op een historisch monument?
Het valt me altijd op dat op de een of andere manier de politie altijd de schuld krijgt in dit soort situaties. Toen ik mijn kennis vroeg of de actievoerders het gezag niet gewoon moesten accepteren en de bewuste gebieden moesten ontruimen toen de politie dat vroeg, zei hij dat er dan nooit wat verandert en dat ze toch het recht hebben om te demonstreren. Er lijkt ook een soort minachtig te zijn bij links voor het gezag en de politie in het algemeen. Wat mij betreft zijn de politiemensen die in deze tijd daar nog durven te gaan staan echt helden. Ik vind het dapper en knap en zou het zelf niet doen.
Ik vind het ook boeiend dat links constant met de term "extreemrechts" strooit en WOII-vergelijkingen maakt bij sommige uitspraken of ideeën van PVV of FVD, maar dat we eigenlijk nog nooit in de recente geschiedenis geweld of agressie van dat zogenaamde extreemrechts hebben gezien, terwijl extreemlinks regelmatig de maatschappij aan het ontwrichten is met allerlei acties en gewelddadige protesten.
Je maakt de denkfout dat het om inhoud gaat bij dit soort debatten. Het is een showtje wat opgevoerd wordt, niets meer niets minderquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:58 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Echt schandelijk, ik ben totaal niet van de VVD maar hij heeft gewoon gelijk op de inhoud.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:26 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maar winst voor Israël is een klap in het gezicht van de LGBT community![]()
[ afbeelding ]Met een bloeiende gayscene In Tel Aviv. Echt, hoe achterlijk zijn die mensen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
Dat sowieso. Hij haalde ook nog aan dat "dit tenminste mensen met idealen zijn". Het gaat ze blijkbaar allemaal om die idealen. Alles moet daarvoor wijken: wetten, historische monumenten, gehoorzaamheid aan het gezag dat we met z'n allen gekozen hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:00 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Deze mensen zijn vaak toch alleen pro-burgelijke ongehoorzaamheid als het de eigen idealen nastreeft. Een boerenprotest of koranverbranding zie je ze niet met hetzelfde mantra verdedigen. Dat alleen al maakt het een niet serieus te nemen argument.
Tja, in de belevingswereld van zulke mensen zijn juist (radicale) moslims en lhbt'ers intersectionele bondgenoten.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met een bloeiende gayscene In Tel Aviv. Echt, hoe achterlijk zijn die mensen?![]()
![]()
Dat is een beetje zoals mijn geschiedenisleraar vroeger zei: min maal min is plus. Als A twee vijanden B en C heeft, dan zijn die vijanden meestal vrienden. Dus blijkbaar vinden moslims en lhbt'ers elkaar daar als bondgenoot tegen een groter kwaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, in de belevingswereld van zulke mensen zijn juist (radicale) moslims en lhbt'ers intersectionele bondgenoten.
Dit waar Israël een oerconservatief, blank en koloniaal bolwerk is dat zowel moslims als lhbt'ers onderdrukt.
Buiten die van de VVD nog geen zinnig ding gehoord.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach gut, de PVDD, wat een achterlijke club is dat toch ook.
Trap er helaas elke keer weer in ja, gezien het in de tweede kamer zelfs het geval isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je maakt de denkfout dat het om inhoud gaat bij dit soort debatten. Het is een showtje wat opgevoerd wordt, niets meer niets minder
Nog even los van deze specifieke kwestie vind ik de lokale politiek vaak van een nogal amateuristisch niveau. Ik heb hier wel eens als publiek zo'n debat in de raad bijgewoond. Apparatuur zoals microfoons die een eigen leventje leiden, mensen die door elkaar heen babbelen, duidelijk onvolledige info hebben maar daar wel beleid op baseren, beginnen over iets wat eigenlijk amper gelieerd is aan het onderwerp, alle repsect voor de mensen die zich politiek lokaal nuttig willen maken maar er is een wereld te winnen met een efficentieslag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:01 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Je maakt de denkfout dat het om inhoud gaat bij dit soort debatten. Het is een showtje wat opgevoerd wordt, niets meer niets minder
Veel van deze sprekers zouden vooraan staan bij zulke 'demonstraties'quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:15 schreef TweedeKlum het volgende:
Begrippen zoals openbare orde en veiligheid kent deze muts niet.
Ik las hier dat als het op een vreedzame manier niet gaat, het dan maar met geweld moet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:10 schreef probeer het volgende:
En ik snap best dat die onmacht voortkomt uit het gevoel dat er niet naar ze geluisterd wordt bij de UvA. Ik snap alleen niet waar ze de godganse arrogantie vandaan halen om te denken dat ze ook maar iets te eisen hebben.
Het doel heiligt de middelen. Dan krijg je dit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:16 schreef Sodeknetters het volgende:
Ook hier zie je weer waar de belangen van Groenlinks liggen. Niet bij de openbare orde in Amsterdam
Ze zijn ook ronduit expliciet met wie ze allemaal wel níet willen samenwerken. Met dergelijke mensen valt gewoon geen compromis te sluiten en derhalve zijn ze volstrekt ongeschikt voor bestuur en politiek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:16 schreef Sodeknetters het volgende:
Ook hier zie je weer waar de belangen van Groenlinks liggen. Niet bij de openbare orde in Amsterdam
Deze lieden gaan volledig voorbij aan het feit dat we in een democratie leven. Richt dan verdorie een partij op ipv de boel te molesteren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik las hier dat als het op een vreedzame manier niet gaat, het dan maar met geweld moet.
"Ja maar ik protesteer al jaren vreedzaam en er word niet naar me geluisterd dus dan moet ik wel.."quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Deze lieden gaan volledig voorbij aan het feit dat we in een democratie leven. Richt dan verdorie een partij op ipv de boel te molesteren.
Dit is hetzelfde verhaal als die idioten van KOZP. De tegenpartij voor rotte vis uitmaken, de boel verzieken en op hoge poten eisen dat al je eisen 1:1 worden overgenomen anders ben je een racist/fascist/vul maar in.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:20 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ze zijn ook ronduit expliciet met wie ze allemaal wel níet willen samenwerken. Met dergelijke mensen valt gewoon geen compromis te sluiten en derhalve zijn ze volstrekt ongeschikt voor bestuur en politiek.
Misschien omdat er geen draagvlak is voor je ideeën, druiloorquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
"Ja maar ik protesteer al jaren vreedzaam en er word niet naar me geluisterd dus dan moet ik wel.."
Nee want het was een 'vReEdZaMe DeMoNsTrAtIe'quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:21 schreef Electric_Eye het volgende:
Ik hoor eigenlijk geen enkele linkse partij zich actief uitspreken over de rellen. Iedereen schuld behalve de relschoppers.
Precies.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:22 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is hetzelfde verhaal als die idioten van KOZP. De tegenpartij voor rotte vis uitmaken, de boel verzieken en op hoge poten eisen dat al je eisen 1:1 worden overgenomen anders ben je een racist/fascist/vul maar in.
Flikker toch op met deze chantage.
Tja, ik zag op de stemwijzer voor de aankomende Europese verkiezingen dat zij samen met de SP ook de enige partij zijn die vinden dat de EU alle samenwerking met Israël moet stopzetten tot de Palestijnen een eigen staat hebben. Lekker terrorisme belonen dus volgens de PVDD.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:09 schreef TweedeKlum het volgende:
Ach gut, de PVDD, wat een achterlijke club is dat toch ook.
Wat wordt er gezegd ik kan niet kijken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:28 schreef S95Sedan het volgende:
Deze gast van D66, compleet wereldvreemd.
Ik vroeg me al af of ze wellicht iets anders hebben gezien dan ik.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Beseffen al die goedpraters wel dat het hele gebeuren live te volgen was? Dat het heel duidelijk was dat het geweld niet kwam van de politie of de tegendemonstranten, maar puur en alleen van de demonstranten zelf. Demonstranten die op dag één van de demo al straatstenen aan het verzamelen waren en dat vrolijk op de socials aan het posten waren.
Als die mensen voor geweld kiezen, zal er inderdaad geweld volgen. Helaas gaan ze daar dan ook weer over huilen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik las hier dat als het op een vreedzame manier niet gaat, het dan maar met geweld moet.
Dat hij voortaan wil dat ze het nog langer wil aankijken en ze meer de ruimte wil geven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat wordt er gezegd ik kan niet kijken.
Bizar inderdaad, en dat is dan de meerderheid van Amsterdamquote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Beseffen al die goedpraters wel dat het hele gebeuren live te volgen was? Dat het heel duidelijk was dat het geweld niet kwam van de politie of de tegendemonstranten, maar puur en alleen van de demonstranten zelf. Demonstranten die op dag één van de demo al straatstenen aan het verzamelen waren en dat vrolijk op de socials aan het posten waren.
Link plz?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:31 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik zet de stream maar af... normaal lukt het wel zoiets met een schuin oog te volgen tijdens het werk maar dit is zo tenenkrommend..
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Als die mensen voor geweld kiezen, zal er inderdaad geweld volgen. Helaas gaan ze daar dan ook weer over huilen.
Ik zou nog enig respect voor ze hebben als ze een conflict met de ME dan ook gewoon incasseren.
Tja, er zullen ook mensen tijdens Corona (Aziatische toeristen uitgezonderd) met een mondkapje hebben rondgelopen met een andere redenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nogmaals, ik gun iedereen zijn moment van slim doen. Maar hier sla je de plank écht mis. Het kan heel goed zijn dat er een aantal zijn die de gezichtsbedekking dragen om te rellen en te slopen, maar dat zal vast en zeker niet gelden voor iedereen. Maar ik blijf er bij, je kan dit alleen maar aannemen en niet bewijzen. Dus ik wil iedereen verzoeken om het stoute mondje te houden hierover.
Jason.²
Doublethink...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
Echt he.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:43 schreef S95Sedan het volgende:
Die man van SP is bezig alsof hij in een mijnenveld staat om zowel links als rechts zieltjes te winnen
Is helemaal prima. Denk dat ik daar wel kan aarden!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:37 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat denk je.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Is dat die baardmans nou alweer? Moet die vent nooit werken?
Dat willen dit soort lui omdat ze er dan mee blijven wegkomen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:06 schreef probeer het volgende:
Ugh.
Moeten geweldsmomenten door de politie altijd kritisch onderzocht en geëvalueerd worden? Is proportionaliteit belangrijk? Ab-so-luut. Lijkt me de allerbelangrijkste voorwaarden voor het toestaan van een geweldsmonopolie.
Maar fuck me ... het lijkt echt alsof sommige van die lui niet beseffen dat het moment dat men voor geweld kiest, of zich daar zelfs op voorbereidt, de politie altijd in gelijke aard zal reageren.
Kun je nagaan in wat voor bubbel dit soort mensen leven.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:06 schreef probeer het volgende:
Ugh.
Moeten geweldsmomenten door de politie altijd kritisch onderzocht en geëvalueerd worden? Is proportionaliteit belangrijk? Ab-so-luut. Lijkt me de allerbelangrijkste voorwaarden voor het toestaan van een geweldsmonopolie.
Maar fuck me ... het lijkt echt alsof sommige van die lui niet beseffen dat het moment dat men voor geweld kiest, of zich daar zelfs op voorbereidt, de politie altijd in gelijke aard zal reageren.
Vreedzame bezetting acht ik prima. Dat zoekt de UvA maar lekker zelf uit. Zegt de politie ook als er een kraker in het pand van een burger zit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:10 schreef S95Sedan het volgende:
Het moment dat die tenten en barricades er waren had men moeten ingrijpen.
Ik ken die bubbel, en ook aardig wat mensen in die bubbel, zeer goed. Het had prima mijn bubbel kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kun je nagaan in wat voor bubbel dit soort mensen leven.
quote:De EBU liet vrijdag weten onderzoek te doen naar 'een incident' en dat Nederland voorlopig niet repeteert. Het gaat duidelijk om een lastminute-beslissing. Na de Luxemburgse act werden de decorstukken voor Europapa al naar het podium gereden, waarna de leider op het podium gebaarde dat ze moesten worden teruggebracht.
Boeiend.quote:
Precies. De eerste aanval kwam vanuit Gaza. Israël reageert!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Rusland is een agressor, Isräel reageert, nogal een verschil.
Zowel Israël als diverse Palestijnse terroristische organisaties zijn al decennia lang zowel agressor én reageerder. Het is al bijna 80 jaar over en weer tussen die fuckers.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit inderdaad, die twee conflicten, kan je totaal niet met elkaar vergelijken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Wat een geschiedvervalsing. Als het niet zo treurig was zou ik nu keihard lachen. Man man man.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:22 schreef TweedeKlum het volgende:
Zoals ik al tig keer gezegd heb... je kan in het hele Israël conflict geen partij kiezen.. Er is daar niet één partij fout..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Zowel Israël als diverse Palestijnse terroristische organisaties zijn al decennia lang zowel agressor én reageerder. Het is al bijna 80 jaar over en weer tussen die fuckers.
In die zin is dat amper te vergelijken met Rusland en Oekraïne.
Sukkeltje.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wat een geschiedvervalsing. Als het niet zo treurig was zou ik nu keihard lachen. Man man man.²
Dat heb ik even gedacht ja, maar dat ga ik niet zeggen.quote:
Maar wie help je daar nou écht mee?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:33 schreef TweedeKlum het volgende:
Nekschot zou nu mooi kunnen, lost een hoop ellende op.
Hoe is die door het psychologisch onderzoek gekomen?quote:
Wlilibrord Frequin vragen.. oh wacht..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:37 schreef probeer het volgende:
Hoe werkt dat met zo'n enorme vlag? Had iemand die al thuis liggen? Wordt die gezamenlijk gemaakt? Zamelen ze daar geld voor in? Waar was je zo'n ding (kan me voorstellen dat het lastig is om dat wit schoon te houden als ie constant op de grond ligt)?
Dit is een parodie, toch?quote:
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:18 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
incident?
Wat dan weer?
https://www.ad.nl/songfes(...)ngfestival~adf7cc86/
[..]
quote:Gerucht bij de T.: "Achter de schermen gaat het gerucht dat de zanger een statement had willen maken op het podium, maar is teruggefloten door de EBU. Dit is nadrukkelijk nog niet bevestigd."
https://www.geenstijl.nl/(...)-voorlopig-geschorst
heb een heel topique geopendquote:
Alleen was voetbal plat vermaak. Dit dient echter een hoger doel. Als ze vroeger in het verzet ook zo dachten spraken we hier nu Duits.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:10 schreef MatthijsDJ het volgende:
Man als ik vroeger bij het voetbal maar even merkte dat het uit de klauwen lopen; was ik gewoon weg.. En al helemaal als de ME ging vorderen.
Idiote vergelijking weer.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen was voetbal plat vermaak. Dit dient echter een hoger doel. Als ze vroeger in het verzet ook zo dachten spraken we hier nu Duits.²
Deze vergelijking is echt totaal misplaatst.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Alleen was voetbal plat vermaak. Dit dient echter een hoger doel. Als ze vroeger in het verzet ook zo dachten spraken we hier nu Duits.²
You wot mate.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. MatthijsDJ haalt dat niet voor niks er bij.quote:
Ze reageert alsof haar studenten voor haar ogen zijn neergemaaid.quote:
Het is niet mijn vergelijking. Ik ga er alleen op in. En dat deed ik best netjes eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:13 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Deze vergelijking is echt totaal misplaatst.
Jouw vergelijking is te idioot voor woorden. Niet die van MatthijsDJ.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. MatthijsDJ haalt dat niet voor niks er bij.²
Maar het is de PVV die het grote gevaar vormt hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 14:21 schreef Electric_Eye het volgende:
Ik hoor eigenlijk geen enkele linkse partij zich actief uitspreken over de rellen. Iedereen schuld behalve de relschoppers.
Jij vergeleek het toch met het verzet in WO2? Die vergelijking is echt te debiel voor woorden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het is niet mijn vergelijking. Ik ga er alleen op in. En dat deed ik best netjes eigenlijk.²
Klopt maar Nederland was wereldkampioen collaboreren en die mentaliteit heerst nog steedsquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dit doet ze heel goed. Klare taal.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
tbh.. mijn aversie tegen Halsema is groot... Maar dit doet ze redelijk goed.. Voor haar Politie gaan staan ipv wat ze eerder wel eens deed.
Ik ben ook oprecht verrast.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef MatthijsDJ het volgende:
tbh.. mijn aversie tegen Halsema is groot... Maar dit doet ze redelijk goed.. Voor haar Politie gaan staan ipv wat ze eerder wel eens deed.
In het verzet vochten ze tegen de vernietigers van de joden, niet tegen de joden zoals jij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je opgeeft bij de eerste de beste tegenwerking, kun je dan spreken van echte principes? In die zin steun ik de demonstranten enorm. Die goedgemutste demonstranten met principes die ondanks rellende collega's toch doorzetten. Mijn respect hebben ze.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Jij vergeleek het tot met het verzet in WO2? Die vergelijking is echt te debiel voor woorden.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Klopt maar Nederland was wereldkampioen collaboreren en die mentaliteit heerst nog steeds
Ik ben geen jood. Hoe kom je daar nou bij?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:20 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
In het verzet vochten ze tegen de vernietigers van de joden, niet tegen de joden zoals jij.
Fyi
Hoe is dit een reactie op wat ik stelde? Je gebrek aan reflectie is duidelijk, je gaat gewoon weer over op je langspeelplaat zonder inhoudelijk te reageren. Jij bent af.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Als je opgeeft bij de eerste de beste tegenwerking, kun je dan spreken van echte principes? In die zin steun ik de demonstranten enorm. Die goedgemutste demonstranten met principes die ondanks rellende collega's toch doorzetten. Mijn respect hebben ze.²
Hebben wij Duitsland aangevallen voor mei 1940? Nee dus, doei met je vochtige reet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. MatthijsDJ haalt dat niet voor niks er bij.²
Reageren op halve zinnen is een beetje dom, maar niet weten wat drachtig is maar het toch gebruiken in je posts is dat ook dus dit is geen verrassing.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen jood. Hoe kom je daar nou bij?²
Zo zie je maar dat een tweede taal leren niet altijd makkelijk isquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik ben geen jood. Hoe kom je daar nou bij?²
Natuurlijk gaat niet elke vergelijking 100% op. Maar dat neemt niet weg dat er geen parallellen zijn. Op basis van die parallellen kan je prima een vergelijk maken. Ik zal dat daarom ook doen waar nodig. Ik doe het met respect, eerbied en manifestatie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:22 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Hebben wij Duitsland aangevallen voor mei 1940? Nee dus, doei met je vochtige reet.
En toch zul je het daarmee moeten doen. Ik lees begrijpend en extraheer het meest fundamentele. Daar komt dan een inhoudelijke reactie uit voort. Zoals nu dus.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:22 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Hoe is dit een reactie op wat ik stelde?
We leven in een ontzettend mooi land. Wat dat land o.a. zo mooi maakt is het recht op demonstreren. Dat waar ze voor demonstreren ons niet welgevallig is is gelukkig niet relevant.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mensen beseffen echt niet in hoe mooi land wij leven.... Het maakt me gewoon boos al die beschuldigen aan richting overheid en politie.
Dus mensen die vreedzaam tegen onrecht protesteren en daardoor een politieknuppel tegen hun hoofd krijgen maken je boos maar het politie-optreden en het onrecht waar ze tegen protesteren niet? Apartquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:29 schreef MatthijsDJ het volgende:
Mensen beseffen echt niet in hoe mooi land wij leven.... Het maakt me gewoon boos al die beschuldigen aan richting overheid en politie.
Altijd uit de extreem links en rechtse hoek.. De meerderheid van de bevolking is zo totaal anders qua gedachten..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:29 schreef TweedeKlum het volgende:
Het is wel opvallend uit welke hoek die beschuldigingen aan het adres van de politie komen.
Het collectieve schuldgevoel wat ze (terecht) hebben maakt hun beoordeling(svermogen) ontzettend troebel. Normaal zou ik zeggen prima, maar nu gaat dit uiteindelijk over ruggen van onschuldige Palestijnen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Dus mensen die vreedzaam tegen onrecht protesteren en daardoor een politieknuppel tegen hun hoofd krijgen maken je boos maar het politie-optreden en het onrecht waar ze tegen protesteren niet? Apart
Vreedzaam? Er werd aardig wat gesloopt en agenten werden bespoten. Het optreden van de politie was op geen enkele wijze onterecht.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Dus mensen die vreedzaam tegen onrecht protesteren en daardoor een politieknuppel tegen hun hoofd krijgen maken je boos maar het politie-optreden en het onrecht waar ze tegen protesteren niet? Apart
Volgens mij heeft Halsema het net heel duidelijk uitgelegd.. Zodra jij je niet houd aan de vorderingen van de Politie loop je (terecht) het risico om een klap te krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Je hebt recht om te demonstreren. Gebruik van geweld is wat anders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
We leven in een ontzettend mooi land. Wat dat land o.a. zo mooi maakt is het recht op demonstreren. Dat waar ze voor demonstreren ons niet welgevallig is is gelukkig niet relevant.²
Ze snappen echt niet dat moslims als eerste hun van gebouwen afflikkeren zodra ze de kans krijgen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 13:27 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
die is helemaal van het padje
Het recht van demonstreren stopt niet omdat anderen rellen tijdens jouw vreedzame demonstratie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt recht om te demonstreren. Gebruik van geweld is wat anders.
Helemaal prima.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 15:38 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik kan Halsema niet meer aanhoren zonder aan de persiflage van Hans Teeuwen te denken...
Oh, jij hebt nog hoop dat ze een volgorde aanhouden?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ze snappen echt niet dat moslims als eerste hun van gebouwen afflikkeren zodra ze de kans krijgen.
Dit, ik ga als Oekraïne supporter ook niet rellen.. Ik probeer het punt te maken op o.a. internet of bijv de Oekraïense vlag op 4 mei naast de Nederlandse vlag te hangen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:36 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je hebt recht om te demonstreren. Gebruik van geweld is wat anders.
²
Jullie zien spoken. In mijn hele leven nog niemand gehoord die dit voor ogen heeft.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh, jij hebt nog hoop dat ze een volgorde aanhouden?
Zoals altijd is het de politie die escaleert en vervolgens geven ze de demonstranten de schuld. Net zoals dat de oorspronkelijke demonstratie met vuurwerk werd bestookt door tegendemonstranten, vervolgens zegt Halsema dat het daardoor gevaarlijk werd en in plaats van de tegendemonstranten aan te pakken worden de demonstranten hardhandig geruimdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:36 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Vreedzaam? Er werd aardig wat gesloopt en agenten werden bespoten. Het optreden van de politie was op geen enkele wijze onterecht.
Kijk gewoon even de livestream van AT5 van gisteren terug.. Als je dan nog met deze conclusie komt ben je biased as fuck..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zoals altijd is het de politie die escaleert en vervolgens geven ze de demonstranten de schuld. Net zoals dat de oorspronkelijke demonstratie met vuurwerk werd bestookt door tegendemonstranten, vervolgens zegt Halsema dat het daardoor gevaarlijk werd en in plaats van de tegendemonstranten aan te pakken worden de demonstranten hardhandig geruimd
Wat ben jij nou weer voor act dan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zoals altijd is het de politie die escaleert en vervolgens geven ze de demonstranten de schuld. Net zoals dat de oorspronkelijke demonstratie met vuurwerk werd bestookt door tegendemonstranten, vervolgens zegt Halsema dat het daardoor gevaarlijk werd en in plaats van de tegendemonstranten aan te pakken worden de demonstranten hardhandig geruimd
Tuurlijk, joh.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Dit.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:41 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Kijk gewoon even de livestream van AT5 van gisteren terug.. Als je dan nog met deze conclusie komt ben je biased as fuck..
Vreedzaamquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Nah, die gaan gewoon alles uitmoorden wat geen moslim is. Maakt niet uit wat inderdaad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:38 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Oh, jij hebt nog hoop dat ze een volgorde aanhouden?
Dus vernieling en geweld is allemaal prima? Ok dan.....quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
In feite is het hele demonstratierecht een farce aangezien je alleen mag demonstreren op de manier waarop de mensen tegen wie je demonstreert dat willen, ergens op een veld omdat ze weten dat dat totaal ineffectief is. Zodra je demonstreert op een manier die daadwerkelijk effectief is word je neergeknuppeld door vadertje staat.
Ah, ja te laat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:49 schreef Red_85 het volgende:
Die gast moet wel een trol zijn.
Dont feed them, the trolls.
Dat is inderdaad wat voorgaande vernietigde culturen ons leren. Iran was zo mooiquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nah, die gaan gewoon alles uitmoorden wat geen moslim is. Maakt niet uit wat inderdaad.
Eerder bij wijze van spreken.
Fascisten zijn het.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:32 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:51 schreef TweedeKlum het volgende:
Zo'n Paauw is nu exact de reden waarom het zo'n puinzooi wordt, zwak.
Niet waar. Zelfs in de islamitische staat woonden gewoon mensen met het verkeerde geloof.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nah, die gaan gewoon alles uitmoorden wat geen moslim is. Maakt niet uit wat inderdaad.
Eerder bij wijze van spreken.
Complete onzin natuurlijk. Je hebt het recht je mening te uiten. Niet het recht om de samenleving te saboteren of schade aan private of publieke eigendommen te veroorzaken.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
In feite is het hele demonstratierecht een farce aangezien je alleen mag demonstreren op de manier waarop de mensen tegen wie je demonstreert dat willen, ergens op een veld omdat ze weten dat dat totaal ineffectief is. Zodra je demonstreert op een manier die daadwerkelijk effectief is word je neergeknuppeld door vadertje staat.
Ff he..quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
De mensen in Gaza zijn ondertussen vergeten want blanke Floris en Sterre hebben na een dag vandalisme en 3 bevelen om op te rotten kennis gemaakt met de politie.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:50 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind het wel mooie beelden wanneer die demonstranten eerst iets vernielen en dan in elkaar gemept worden en dat ze dan ineens heel zielig doen.![]()
Iemand zou daar een compilatie van moeten maken en dan als film in de bioscoop moeten draaien, zou zeker kaartjes kopen.
Wat als je in Apartheid Zuid-Afrika woont? Of in Chili onder Pinochet? Of in een land dat momenteel een genocide faciliteert?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:55 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk. Je hebt het recht je mening te uiten. Niet het recht om de samenleving te saboteren of schade aan private of publieke eigendommen te veroorzaken.
Of als homo onder Hamas...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:00 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Wat als je in Apartheid Zuid-Afrika woont? Of in Chili onder Pinochet? Of in een land dat momenteel een genocide faciliteert?
Dat legt ze prima uit, al is het pijnlijk dat het überhaupt nodig is om dit uit te leggen.quote:
Dat heeft niets te maken met het demonstratierecht zoals we dat hier kennen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:00 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Wat als je in Apartheid Zuid-Afrika woont? Of in Chili onder Pinochet? Of in een land dat momenteel een genocide faciliteert?
Waarom, omdat jij hebt bepaald dat wij de good guys zijn? We hebben sinds WW2 aan de verkeerde kant gestaan van bijna ieder conflict, je daar tegen verzetten zou veel vaker moeten gebeurenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:02 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met het demonstratierecht zoals we dat hier kennen.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Waarom, omdat jij hebt bepaald dat wij de good guys zijn? We hebben sinds WW2 aan de verkeerde kant gestaan van bijna ieder conflict, je daar tegen verzetten zou veel vaker moeten gebeuren
Stalin boven je bed hangen of Brezjnev ? Maakt niet uit. Ze zijn trots op je.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Waarom, omdat jij hebt bepaald dat wij de good guys zijn? We hebben sinds WW2 aan de verkeerde kant gestaan van bijna ieder conflict, je daar tegen verzetten zou veel vaker moeten gebeuren
Hufter is wel passend voor zulke mensen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mensen in Gaza zijn ondertussen vergeten want blanke Floris en Sterre hebben na een dag vandalisme en 3 bevelen om op te rotten kennis gemaakt met de politie.
Er zal vast een hippe Engelse term zijn voor het witte afpakken van de slachtofferrol.
Nee. Omdat wij hier in een functionerende democratie leven. Je hebt het recht je mening te verkondigen door middel van een demonstratie maar uiteindelijk is het aan de door een meerderheid gekozen parlement om te beslissen. En niet aan de meest luidruchtige of meest ontwrichtende minderheid.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Cultural larppropriationquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De mensen in Gaza zijn ondertussen vergeten want blanke Floris en Sterre hebben na een dag vandalisme en 3 bevelen om op te rotten kennis gemaakt met de politie.
Er zal vast een hippe Engelse term zijn voor het witte afpakken van de slachtofferrol.
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
De VS was het gezeik na WO I en WO II beu en heeft daarom de rol van "politieagent van de wereld" op zich genomen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]![]()
En jup een handvol conflicten hadden we ons achteraf niet mee hoeven te bemoeien.. Maar jouw statement zonder enige nuance is ronduit debiel.
Overigens begin ik steeds meer begrip voor de USA en hun bemoeienis te krijgen.
Lieverd, als ik één ding op de universiteit heb geleerd, dan is dat dat er hele domme "slimme" mensen zijn die gewoon een beter wiegje, netwerk, situatie in het leven etc hebben gehad.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb me echt jarenlang "geschaamd" dat ik mijn HAVO/VWO verneukt had. En ondanks dat ik via het VMBO & MBO toch opgewerkt had naar een op zijn minst HBO functie, bleef ik me minder "slim" voelen.
Dat gevoel was al aardig weg, maar na het aanzien van al deze debiele studenten is het echt gewoon helemaal weg.
Bij mij op vwo zat een meisje die vegetarisch was. Dus bestelde ze een euro burger bij de Mac en gooide ze de 5 gram koe weg. Dat was het moment dat ik mij realiseerde dat opleidingsniveau niet alles zegt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:09 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik heb me echt jarenlang "geschaamd" dat ik mijn HAVO/VWO verneukt had. En ondanks dat ik via het VMBO & MBO toch opgewerkt had naar een op zijn minst HBO functie, bleef ik me minder "slim" voelen.
Dat gevoel was al aardig weg, maar na het aanzien van al deze debiele studenten is het echt gewoon helemaal weg.
Zo waar. Bij mijn eerste dag op de opleiding archeologie zat een meisje die dezelfde dag de opleiding verliet omdat ze er achter kwam dat het iets met dode mensen te maken had...quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Bij mij op vwo zat een meisje die vegetarisch was. Dus bestelde ze een euro burger bij de Mac en gooide ze de 5 gram koe weg. Dat was het moment dat ik mij realiseerde dat opleidingsniveau niet alles zegt.
Bij ons hadden we een vreselijk kind rondlopen. Tweeëneenhalf jaar voorbereiding op een stage+veldwerk in een streng islamitisch deel van Afrika en dan werkelijk alles fout doen en iedereen voor het hoofd stoten, totaal onnodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:37 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Zo waar. Bij mijn eerste dag op de opleiding archeologie zat een meisje die dezelfde dag de opleiding verliet omdat ze er achter kwam dat het iets met dode mensen te maken had...
Zandvlooien ?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij ons hadden we een vreselijk kind rondlopen. Tweeëneenhalf jaar voorbereiding op een stage+veldwerk in een streng islamitisch deel van Afrika en dan werkelijk alles fout doen en iedereen voor het hoofd stoten, totaal onnodig.
Denk aan met sandaaltjes in een zomerjurkje van drie vezels over de markt gaan, de lonkende jongemannen zeer racistisch en onbeschoft afpoeieren en een parasiet oplopen door overal op die blote voetjes rond te stampen.
Omdat het zich grotendeels op het terrein van de UVA afspeelde.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe kan het dat een universiteit - of wie dan ook - eerst aangifte moet doen voordat politie/ME in actie komt. Als er honderden van die gekken rondlopen en niet van plan zijn te vertrekken....
Het had wel een paar ton gescheeld als er eerder actie kon worden ondernomen.
Het was geen openbaar terrein. Als ik me misdraag bij mijn zus in huis en niemand belt de politie, dan komen ze ook niet.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hoe kan het dat een universiteit - of wie dan ook - eerst aangifte moet doen voordat politie/ME in actie komt. Als er honderden van die gekken rondlopen en niet van plan zijn te vertrekken....
Het had wel een paar ton gescheeld als er eerder actie kon worden ondernomen.
Als je dit echt gelooft, ben je wel heel erg naïefquote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:24 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
De VS was het gezeik na WO I en WO II beu en heeft daarom de rol van "politieagent van de wereld" op zich genomen.
Mjah? Als de UvA zich niet sterker uitspreekt tegen Israël, spreken we hier straks Hebreeuws?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:36 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Halsema het net heel duidelijk uitgelegd.. Zodra jij je niet houd aan de vorderingen van de Politie loop je (terecht) het risico om een klap te krijgen.
Daarbij keur ik het geweld vanuit Israël EN Palestina en Hamas gewoon af. En je kan aan een familie lid van mij vragen hoe kritisch ik ben op de Politie (hij is agent). Maar wel met kritiek die onderbouwd is.
Het recht niet nee.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het recht van demonstreren stopt niet omdat anderen rellen tijdens jouw vreedzame demonstratie.²
Mjah, al die stillen die alvast stenen in de dakgoot klaarleggen, illegale barricades opwerpen en de boel vandaliseren.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
De politie onderspuit met poeder en schuimblussers, de politie amoniak in hun smoel gooit, de boel doelbewust barricaderen (waardoor er wel zwaar geschut zoals een shovel aan te pas moet komen) De hele teringbende vernielen en vervuilen. Middelvingers opsteken naar het gezag. Schelden tegen het gezag.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, al die stillen die alvast stenen in de dakgoot klaarleggen, illegale barricades opwerpen en de boel vandaliseren.
Ze hadden het gewoon alleen bij lokaalvredebreuk zonder bijkomstige schade moeten laten.
Dat wel. Maar ik vind het te ver gaan om ze dan even schuldig te vinden. Zoals velen hier doen met hun ruwe bipsen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:50 schreef probeer het volgende:
[..]
Het recht niet nee.
Het rellen van anderen kan echter wel leiden tot situaties waarin de veiligheid van de vreedzame demonstranten niet meer gewaarborgd kan worden, en het feestje omwille van de algemene veiligheid in zijn geheel afgeblazen wordt.
Ja, precies. Als je kiest voor dat soort acties dan gaat het uiteindelijk de politie zijn die de boel komen beëindigen, zo hardhandig als nodig is. Daar mogen ze zich best wat meer bewust van zijn. Dat is de grens die je kiest om over te gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:58 schreef FvanS het volgende:
[..]
De politie onderspuit met poeder en schuimblussers, de politie amoniak in hun smoel gooit, de boel doelbewust barricaderen (waardoor er wel zwaar geschut zoals een shovel aan te pas moet komen) De hele teringbende vernielen en vervuilen. Middelvingers opsteken naar het gezag. Schelden tegen het gezag.
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.quote:Als de politie zegt dat je moet opzouten (3x vorderen) dan zout je op, zo hebben wij dat bij wet geregeld in dit land. En je dient die bevelen op te volgen.
Ze waren gisteren echt heel geduldig die gasten van de ME.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.
Maar die 'onze rechtstaat beweegt niet mee met de ernst van buitenlandse conflicten' oid, mjah, spot-on.
Als politie moet je nou eenmaal autoriteit uitstralen, dat doe je niet door na 3x vorderen nogmaals rustig te vragen of je weg wil gaan. Dat weten die demonstranten overigens ook prima hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.
Maar als iemand zich bij fysiek contact (beetpakken en wegvoeren) blijft verzetten, tsja .. dan zal slaan tot de opties gaan behoren. Hoofd wel vermijden aub.
Even schuldig? Tuurlijk niet. Zelf verantwoordelijk om zich te distantiëren van de relschoppers op het moment dat de politie na urenlange bedenktijd, besluit over te gaan tot een zeer duidelijk aangekondigde actie? Ik vind van wel.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat wel. Maar ik vind het te ver gaan om ze dan even schuldig te vinden. Zoals velen hier doen met hun ruwe bipsen.²
Ook buiten "deze stad", hoor.quote:Halsema doet oproep aan pro-Palestina-demonstranten: "Demonstreer vreedzaam"
https://www.at5.nl/artike(...)emonstreer-vreedzaam
"Mensen in deze stad zijn heel verontwaardigd over wat daar gebeurt", zegt Halsema.
Heb je dat aan de UvA geleerdquote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Klopt maar Nederland was wereldkampioen collaboreren en die mentaliteit heerst nog steeds
quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
Nog beter: vertrek uit dit afschuwelijke land en zoek je heil elders.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat in Nederland samen zo democratisch besloten. Als het je niet bevalt, kun je een partij oprichten die het recht op vernieling en geweldpleging in het demonstratierecht opneemt, zodat iedereen dingen mag vernielen en geweld mag plegen onder de noemer van een demonstratie. Vervolgens kun je kijken of je genoeg steun krijgt om aan de verkiezingen deel te nemen, en als het je lukt om een coalitie te smeden of een meerderheid te halen kun je wellicht je plannen doorvoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt de rechtsstaat.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
Gedeeltelijk mee eens.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
Precies. Een dictatuur. Dan krijgt degene met de grootste trekker/fysiek sterkste aanhangers/luidruchtigste volgers zijn zin en niet de democratische meerderheid.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is een theoretische samenleving (naar mijn weten heeft elk land in zekere mate regels rondom demonstreren) waarin je naar goeddunken middelen mag inzetten om je ideologische doelen af te dwingen er niet een die hoe dan ook ofwel eindigt in onbestuurbaar anarchisme (als de zijden van het politieke spectrum aan elkaar gewaagd zijn) of een dictatuur (als een zijde het sterkst is)?
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat in Nederland samen zo democratisch besloten. Als het je niet bevalt, kun je een partij oprichten die het recht op vernieling en geweldpleging in het demonstratierecht opneemt, zodat iedereen dingen mag vernielen en geweld mag plegen onder de noemer van een demonstratie. Vervolgens kun je kijken of je genoeg steun krijgt om aan de verkiezingen deel te nemen, en als het je lukt om een coalitie te smeden of een meerderheid te halen kun je wellicht je plannen doorvoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt de rechtsstaat.
In de meeste landen waar geen democratie is, is demonstreren over het algemeen trouwens volledig verboden, ook vreedzaam demonstreren.
In een dergelijk systeem ligt de weg in principe open om met repressie in de straten het recht van de sterkste te laten gelden. Voorstanders daarvan doen er goed aan zich te beseffen dat het helemaal geen gegeven is dat hun kant in zo'n geval de lakens zal uitdelen.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Precies. Een dictatuur. Dan krijgt degene met de grootste trekker/fysiek sterkste aanhangers/luidruchtigste volgers zijn zin en niet de democratische meerderheid.
Zoals Piet Hein Donner al zei (en vervolgens van alle kanten bekritiseerd werd): Als er een 2/3-meerderheid is, kun je hier zelfs de Sharia invoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt Nederland.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
In het geval van Sharia kan dat omdat het geen bedreiging vormt voor de rijken. Als je dat wel vormt wordt er gegooid met oorlogen, coups, sancties en blokkades.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:34 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Zoals Piet Hein Donner al zei (en vervolgens van alle kanten bekritiseerd werd): Als er een 2/3-meerderheid is, kun je hier zelfs de Sharia invoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt Nederland.
Nou, ik geef het op. Ik denk dat het goed is als je eens een beetje buiten je eigen bubbel gaat rondneuzen, een beetje aan zelfreflectie gaat doen, en dan nog eens met een frisse blik naar de maatschappij kijkt. Daarna praten we wel verder als je daar behoefte aan hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:46 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
In het geval van Sharia kan dat omdat het geen bedreiging vormt voor de rijken. Als je dat wel vormt wordt er gegooid met oorlogen, coups, sancties en blokkades.
Is dat het Westerse Koloniale Kapitalistische Systeem?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
Neen!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.
Maar die 'onze rechtstaat beweegt niet mee met de ernst van buitenlandse conflicten' oid, mjah, spot-on.
Ze mogen na 1 vordering al meppenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, precies. Als je kiest voor dat soort acties dan gaat het uiteindelijk de politie zijn die de boel komen beëindigen, zo hardhandig als nodig is. Daar mogen ze zich best wat meer bewust van zijn. Dat is de grens die je kiest om over te gaan.
[..]
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.
Maar als iemand zich bij fysiek contact (beetpakken en wegvoeren) blijft verzetten, tsja .. dan zal slaan tot de opties gaan behoren. Hoofd wel vermijden aub.
Niet luisteren naar de ordehandhaving betekent al dat je in overtreding bent.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
In deze reeks zag je ook veel users die de demonstranten vanaf het begin hardhandig wilden aanpakken, puur en alleen voor het genot dat "de tegenstander" ervan langs kreeg. Of diegene daadwerkelijk iets had gedaan maakte daarbij niets uit. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.
Die boeren dragen dan ook nog iets bij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
De vijand is tussen ons.quote:
Wanneer was dit?quote:
quote:Bewondering voor de slacht- en verkrachtpartij van Hamas op 7 oktober is niet van de lucht in de appgroep. Leden vragen zich af hoe je Palestina kunt bevrijden 'zonder een gewapende verzetsgroep als Hamas'. Ze noemen de terreurgroep het 'enige echte verzet' en stellen dat 'gewapende strijd en geweld nodig zijn om uit het systeem te komen' en dat 'dekolonisatie altijd gewelddadig is'.
quote:Joodse docent beschuldigd van spionage
De groepsleden denken dat ze aan alle kanten worden belaagd. Zo signaleren ze een gastdocent op de UvA, een jurist wiens kantoorgenoot banden heeft met het Centrum Informatie en Documentatie Israël. Foto's van de gastdocent gaan rond in de appgroep en ook daarbuiten. De beschuldiging: spionage.
De Joodse docent wordt 'kakkerlak', 'fucking bloedzuiger' en 'stuk vuil' genoemd. De groep ziet de 'spion van de Israël-lobby' opeens overal opduiken - ook op de foto's waar duidelijk iemand anders op staat. De docent moet de universiteit inmiddels mijden. Om veiligheidsredenen wil hij niet op de zaak ingaan.
quote:Iemand ontdekt dat er graffiti op de UvA-muren is gespoten met de naam van Abu Ubaida, de woordvoerder van de gewapende tak van Hamas. 'Ik snap dat mensen hem bewonderen', schrijft Paco. 'Maar ik weet niet of het goed is voor de beweging om dit op de muren te zetten en dan geframed te worden als Hamas-sympathisanten. Misschien moeten we het voor de goede zaak weghalen?'
Waar komt dit uit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat ze vooral om mensenrechten!!!
man man man man
[..]
IJzingwekkend stuk. En dan te bedenken dat zo veel mensen daar sympathie voor voelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:50 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ma-liegend-stinkdier
Ik heb het ook met walging doorgenomen. UvA is een broeinest van extremistische gekken, dit is geen idealisme meer, dit is gewoon pure onvervalste jodenhaat en verheerlijking van geweld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:56 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
IJzingwekkend stuk. En dan te bedenken dat zo veel mensen daar sympathie voor voelen.
Ik kan sympathie opbrengen voor anarchisme. Je moet dan wel beseffen dat niet alleen jij en gelijkgezinden maar ook alle anderen de roep van hun geweten sterker kunnen gaan volgen dan de wet. Ben je bereid dat te accepteren?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Met je eerste opmerkingen ben ik het helemaal eens. Daar wil ik aan toevoegen dat autoriteiten ook de plicht hebben om andere burgers en hun bezit te beschermen. In dat opzicht wordt steeds rijkelijk laat ingegrepen en blijven echte consequenties vaak achterwege. Het is als brave burger gekmakend om te zien dat je straten kunt vernielen en er alsnog met je wordt onderhandeld. Dat er agenten worden gemobiliseerd maar demonstranten alleen naar een andere plek worden geleid zodat ze doodleuk door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De nuance zit hem ook in hoe je als staat optreedt. Demonstranten hebben een verantwoordelijkheid om binnen de perken te blijven, maar de politie met het geweldsmonopolie heeft dat des te meer. Je mag van hen wel verwachten dat ze de-escalerend, proportioneel en doelgericht optreden. Je kan heel goed betogen dat dat in bepaalde gevallen niet is gebeurd, waardoor de gemoederen juist sneller oplopen. Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
Ik vind dat de politie juist heel terughoudend, professioneel en zeker proportioneel is opgetreden. Dat zij verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor het oplopen van de gemoederen kun je echt niet "heel goed betogen", sorry.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De nuance zit hem ook in hoe je als staat optreedt. Demonstranten hebben een verantwoordelijkheid om binnen de perken te blijven, maar de politie met het geweldsmonopolie heeft dat des te meer. Je mag van hen wel verwachten dat ze de-escalerend, proportioneel en doelgericht optreden. Je kan heel goed betogen dat dat in bepaalde gevallen niet is gebeurd, waardoor de gemoederen juist sneller oplopen. Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
...
DIt filmpje zegt mij niet zoveel aangezien ik niet weet wanneer en waar dit was en wat er op die vlaggen staat. Zijn toch vast niet allemaal ISIS-vlaggen of wel?quote:
Ja, zou die partij verboden worden? Dan moet je het bont maken in Nederland hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Halsema een stinkdier noemen terwijl je er zelf als een muffe zwerver bijlooptquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ link | afbeelding ]
man man man man
[..]
[..]
[..]
Als je ziet hoe dit ongedierte meteen is begonnen met vernielen, bekladden, zich bewapende, enz… dan is dat ook niet zo gek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Niet verrassend, ken ze niet anders. Die bedekte gezichten tijdens het rellen is ook wel symbolisch gezien ze in de discussies hun masker ophouden terwijl ze een ander verwijten islamofoob te zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ link | afbeelding ]
man man man man
[..]
[..]
[..]
Ik kan me wel vinden in die kwalificatiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Halsema een stinkdier noemen terwijl je er zelf als een muffe zwerver bijloopt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |