abonnement Unibet Coolblue
pi_213502127
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:12 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Alleen was voetbal plat vermaak. Dit dient echter een hoger doel. Als ze vroeger in het verzet ook zo dachten spraken we hier nu Duits.

:{²
Mjah? Als de UvA zich niet sterker uitspreekt tegen Israël, spreken we hier straks Hebreeuws?
"Pools are perfect for holding water"
pi_213502241
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:36 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Halsema het net heel duidelijk uitgelegd.. Zodra jij je niet houd aan de vorderingen van de Politie loop je (terecht) het risico om een klap te krijgen.

Daarbij keur ik het geweld vanuit Israël EN Palestina en Hamas gewoon af. En je kan aan een familie lid van mij vragen hoe kritisch ik ben op de Politie (hij is agent). Maar wel met kritiek die onderbouwd is.
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.

Maar die 'onze rechtstaat beweegt niet mee met de ernst van buitenlandse conflicten' oid, mjah, spot-on.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 10 mei 2024 @ 18:48:24 #253
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213502244
Staat er vandaag nog wat op het programma in Rariteitenkabinet Amsterdam?
pi_213502285
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Het recht van demonstreren stopt niet omdat anderen rellen tijdens jouw vreedzame demonstratie.

:{²
Het recht niet nee.

Het rellen van anderen kan echter wel leiden tot situaties waarin de veiligheid van de vreedzame demonstranten niet meer gewaarborgd kan worden, en het feestje omwille van de algemene veiligheid in zijn geheel afgeblazen wordt.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213502300
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:40 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Zoals altijd is het de politie die escaleert en vervolgens geven ze de demonstranten de schuld. Net zoals dat de oorspronkelijke demonstratie met vuurwerk werd bestookt door tegendemonstranten, vervolgens zegt Halsema dat het daardoor gevaarlijk werd en in plaats van de tegendemonstranten aan te pakken worden de demonstranten hardhandig geruimd
Mjah, al die stillen die alvast stenen in de dakgoot klaarleggen, illegale barricades opwerpen en de boel vandaliseren.

:')

Ze hadden het gewoon alleen bij lokaalvredebreuk zonder bijkomstige schade moeten laten. De boel bezetten.

Niet de boel bezetten én de boel slopen én barricades opwerpen én je voorbereiden op fysiek geweld.

Edit:

Nou .. ze moeten vooral beseffen dat wanneer ze dus voor die onderste optie kiezen, het risico op een tegenreactie die geweld bevat, een heel stuk groter is.

[ Bericht 5% gewijzigd door probeer op 10-05-2024 18:57:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_213502453
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Mjah, al die stillen die alvast stenen in de dakgoot klaarleggen, illegale barricades opwerpen en de boel vandaliseren.

:')

Ze hadden het gewoon alleen bij lokaalvredebreuk zonder bijkomstige schade moeten laten.
De politie onderspuit met poeder en schuimblussers, de politie amoniak in hun smoel gooit, de boel doelbewust barricaderen (waardoor er wel zwaar geschut zoals een shovel aan te pas moet komen) De hele teringbende vernielen en vervuilen. Middelvingers opsteken naar het gezag. Schelden tegen het gezag.

Als de politie zegt dat je moet opzouten (3x vorderen) dan zout je op, zo hebben wij dat bij wet geregeld in dit land. En je dient die bevelen op te volgen.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 19:04:18 #257
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_213502577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:50 schreef probeer het volgende:

[..]
Het recht niet nee.

Het rellen van anderen kan echter wel leiden tot situaties waarin de veiligheid van de vreedzame demonstranten niet meer gewaarborgd kan worden, en het feestje omwille van de algemene veiligheid in zijn geheel afgeblazen wordt.
Dat wel. Maar ik vind het te ver gaan om ze dan even schuldig te vinden. Zoals velen hier doen met hun ruwe bipsen.

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_213502616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:58 schreef FvanS het volgende:

[..]
De politie onderspuit met poeder en schuimblussers, de politie amoniak in hun smoel gooit, de boel doelbewust barricaderen (waardoor er wel zwaar geschut zoals een shovel aan te pas moet komen) De hele teringbende vernielen en vervuilen. Middelvingers opsteken naar het gezag. Schelden tegen het gezag.
Ja, precies. Als je kiest voor dat soort acties dan gaat het uiteindelijk de politie zijn die de boel komen beëindigen, zo hardhandig als nodig is. Daar mogen ze zich best wat meer bewust van zijn. Dat is de grens die je kiest om over te gaan.

quote:
Als de politie zegt dat je moet opzouten (3x vorderen) dan zout je op, zo hebben wij dat bij wet geregeld in dit land. En je dient die bevelen op te volgen.
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.

Maar als iemand zich bij fysiek contact (beetpakken en wegvoeren) blijft verzetten, tsja .. dan zal slaan tot de opties gaan behoren. Hoofd wel vermijden aub.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213502801
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 18:48 schreef probeer het volgende:

[..]
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.

Maar die 'onze rechtstaat beweegt niet mee met de ernst van buitenlandse conflicten' oid, mjah, spot-on.
Ze waren gisteren echt heel geduldig die gasten van de ME.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_213502830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.

Maar als iemand zich bij fysiek contact (beetpakken en wegvoeren) blijft verzetten, tsja .. dan zal slaan tot de opties gaan behoren. Hoofd wel vermijden aub.
Als politie moet je nou eenmaal autoriteit uitstralen, dat doe je niet door na 3x vorderen nogmaals rustig te vragen of je weg wil gaan. Dat weten die demonstranten overigens ook prima hoor.
pi_213502835
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 19:04 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]
Dat wel. Maar ik vind het te ver gaan om ze dan even schuldig te vinden. Zoals velen hier doen met hun ruwe bipsen.

:{²
Even schuldig? Tuurlijk niet. Zelf verantwoordelijk om zich te distantiëren van de relschoppers op het moment dat de politie na urenlange bedenktijd, besluit over te gaan tot een zeer duidelijk aangekondigde actie? Ik vind van wel.

Ik kom uit Nijmegen en speelde voetbal. Dus ik was NEC fan. Dus ik was anti-Vitesse. Dus als NEC uit tegen Vitesse speelde gingen wij daar heen. Gebruikte ik geweld tegen andere mensen of andermans (inclusief openbaar) eigendom? Nee. Maar ik was gelukkig ook op die leeftijd (12-14) al wel slim genoeg om niet naast de mensen te blijven staan die dat wél deden, op het moment dat de politie in beeld kwam.

ME betekent oprotten of kans lopen op klappen. Dat begreep iedereen. Van de hooligans zelf, via de levenslange fan senioren, tot de ouders met kinderen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213503523
quote:
Halsema doet oproep aan pro-Palestina-demonstranten: "Demonstreer vreedzaam"
https://www.at5.nl/artike(...)emonstreer-vreedzaam

"Mensen in deze stad zijn heel verontwaardigd over wat daar gebeurt", zegt Halsema.
Ook buiten "deze stad", hoor.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:23:27 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213506055
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:18 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Klopt maar Nederland was wereldkampioen collaboreren en die mentaliteit heerst nog steeds
Heb je dat aan de UvA geleerd
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:26:57 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213506127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
In feite is het hele demonstratierecht een farce aangezien je alleen mag demonstreren op de manier waarop de mensen tegen wie je demonstreert dat willen, ergens op een veld omdat ze weten dat dat totaal ineffectief is. Zodra je demonstreert op een manier die daadwerkelijk effectief is word je neergeknuppeld door vadertje staat.
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 10 mei 2024 @ 21:29:04 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213506173
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 17:07 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Waarom, omdat jij hebt bepaald dat wij de good guys zijn? We hebben sinds WW2 aan de verkeerde kant gestaan van bijna ieder conflict, je daar tegen verzetten zou veel vaker moeten gebeuren
Nog beter: vertrek uit dit afschuwelijke land en zoek je heil elders.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213506860
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
In feite is het hele demonstratierecht een farce aangezien je alleen mag demonstreren op de manier waarop de mensen tegen wie je demonstreert dat willen, ergens op een veld omdat ze weten dat dat totaal ineffectief is. Zodra je demonstreert op een manier die daadwerkelijk effectief is word je neergeknuppeld door vadertje staat.
Gelukkig hebben we dat in Nederland samen zo democratisch besloten. Als het je niet bevalt, kun je een partij oprichten die het recht op vernieling en geweldpleging in het demonstratierecht opneemt, zodat iedereen dingen mag vernielen en geweld mag plegen onder de noemer van een demonstratie. Vervolgens kun je kijken of je genoeg steun krijgt om aan de verkiezingen deel te nemen, en als het je lukt om een coalitie te smeden of een meerderheid te halen kun je wellicht je plannen doorvoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt de rechtsstaat.

In de meeste landen waar geen democratie is, is demonstreren over het algemeen trouwens volledig verboden, ook vreedzaam demonstreren.
Mja
  vrijdag 10 mei 2024 @ 22:00:33 #267
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213506908
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 16:48 schreef FundsAreSafu het volgende:
In feite is het hele demonstratierecht een farce aangezien je alleen mag demonstreren op de manier waarop de mensen tegen wie je demonstreert dat willen, ergens op een veld omdat ze weten dat dat totaal ineffectief is. Zodra je demonstreert op een manier die daadwerkelijk effectief is word je neergeknuppeld door vadertje staat.
Gedeeltelijk mee eens.
Ergens op een aangewezen verlaten stuk grasveld staan met je bordje haalt inderdaad niet veel uit.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_213507197
Is een theoretische samenleving (naar mijn weten heeft elk land in zekere mate regels rondom demonstreren) waarin je naar goeddunken middelen mag inzetten om je ideologische doelen af te dwingen er niet een die hoe dan ook ofwel eindigt in onbestuurbaar anarchisme (als de zijden van het politieke spectrum aan elkaar gewaagd zijn) of een dictatuur (als een zijde het sterkst is)?
pi_213507342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Is een theoretische samenleving (naar mijn weten heeft elk land in zekere mate regels rondom demonstreren) waarin je naar goeddunken middelen mag inzetten om je ideologische doelen af te dwingen er niet een die hoe dan ook ofwel eindigt in onbestuurbaar anarchisme (als de zijden van het politieke spectrum aan elkaar gewaagd zijn) of een dictatuur (als een zijde het sterkst is)?
Precies. Een dictatuur. Dan krijgt degene met de grootste trekker/fysiek sterkste aanhangers/luidruchtigste volgers zijn zin en niet de democratische meerderheid.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213507387
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 21:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we dat in Nederland samen zo democratisch besloten. Als het je niet bevalt, kun je een partij oprichten die het recht op vernieling en geweldpleging in het demonstratierecht opneemt, zodat iedereen dingen mag vernielen en geweld mag plegen onder de noemer van een demonstratie. Vervolgens kun je kijken of je genoeg steun krijgt om aan de verkiezingen deel te nemen, en als het je lukt om een coalitie te smeden of een meerderheid te halen kun je wellicht je plannen doorvoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt de rechtsstaat.

In de meeste landen waar geen democratie is, is demonstreren over het algemeen trouwens volledig verboden, ook vreedzaam demonstreren.
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
pi_213507403
De nuance zit hem ook in hoe je als staat optreedt. Demonstranten hebben een verantwoordelijkheid om binnen de perken te blijven, maar de politie met het geweldsmonopolie heeft dat des te meer. Je mag van hen wel verwachten dat ze de-escalerend, proportioneel en doelgericht optreden. Je kan heel goed betogen dat dat in bepaalde gevallen niet is gebeurd, waardoor de gemoederen juist sneller oplopen. Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.

In deze reeks zag je ook veel users die de demonstranten vanaf het begin hardhandig wilden aanpakken, puur en alleen voor het genot dat "de tegenstander" ervan langs kreeg. Of diegene daadwerkelijk iets had gedaan maakte daarbij niets uit. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling. :)
pi_213507423
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:27 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Precies. Een dictatuur. Dan krijgt degene met de grootste trekker/fysiek sterkste aanhangers/luidruchtigste volgers zijn zin en niet de democratische meerderheid.
In een dergelijk systeem ligt de weg in principe open om met repressie in de straten het recht van de sterkste te laten gelden. Voorstanders daarvan doen er goed aan zich te beseffen dat het helemaal geen gegeven is dat hun kant in zo'n geval de lakens zal uitdelen.
pi_213507431
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:

[..]
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
Zoals Piet Hein Donner al zei (en vervolgens van alle kanten bekritiseerd werd): Als er een 2/3-meerderheid is, kun je hier zelfs de Sharia invoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt Nederland.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_213507554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2024 22:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]
Zoals Piet Hein Donner al zei (en vervolgens van alle kanten bekritiseerd werd): Als er een 2/3-meerderheid is, kun je hier zelfs de Sharia invoeren. Zo werkt een democratie en zo werkt Nederland.
In het geval van Sharia kan dat omdat het geen bedreiging vormt voor de rijken. Als je dat wel vormt wordt er gegooid met oorlogen, coups, sancties en blokkades.
pi_213507574
Stukje doxing.

twitter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')