Nou, ik geef het op. Ik denk dat het goed is als je eens een beetje buiten je eigen bubbel gaat rondneuzen, een beetje aan zelfreflectie gaat doen, en dan nog eens met een frisse blik naar de maatschappij kijkt. Daarna praten we wel verder als je daar behoefte aan hebt.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:46 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
In het geval van Sharia kan dat omdat het geen bedreiging vormt voor de rijken. Als je dat wel vormt wordt er gegooid met oorlogen, coups, sancties en blokkades.
Is dat het Westerse Koloniale Kapitalistische Systeem?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
Neen!quote:Op vrijdag 10 mei 2024 18:48 schreef probeer het volgende:
[..]
Daar ging ze imo nogal kort door de bocht. Eerst dient fysieke dwang zonder klappen gebruikt te worden.
Maar die 'onze rechtstaat beweegt niet mee met de ernst van buitenlandse conflicten' oid, mjah, spot-on.
Ze mogen na 1 vordering al meppenquote:Op vrijdag 10 mei 2024 19:06 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, precies. Als je kiest voor dat soort acties dan gaat het uiteindelijk de politie zijn die de boel komen beëindigen, zo hardhandig als nodig is. Daar mogen ze zich best wat meer bewust van zijn. Dat is de grens die je kiest om over te gaan.
[..]
Waarbij ik het niet eens goedpraat dat de ME na 3 vorderingen meteen begint te meppen op de mensen die er nog wel staan. Duw/sleur zo iemand eerst maar weg. Ik mag toch fucking hopen dat 'en toen gingen we slaan' niet de eerste optie is in de geweldshandleiding van de politie, welke eenheid dan ook.
Maar als iemand zich bij fysiek contact (beetpakken en wegvoeren) blijft verzetten, tsja .. dan zal slaan tot de opties gaan behoren. Hoofd wel vermijden aub.
Niet luisteren naar de ordehandhaving betekent al dat je in overtreding bent.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
In deze reeks zag je ook veel users die de demonstranten vanaf het begin hardhandig wilden aanpakken, puur en alleen voor het genot dat "de tegenstander" ervan langs kreeg. Of diegene daadwerkelijk iets had gedaan maakte daarbij niets uit. Dat lijkt me ook weer niet de bedoeling.
Die boeren dragen dan ook nog iets bij.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
De vijand is tussen ons.quote:
Wanneer was dit?quote:
quote:Bewondering voor de slacht- en verkrachtpartij van Hamas op 7 oktober is niet van de lucht in de appgroep. Leden vragen zich af hoe je Palestina kunt bevrijden 'zonder een gewapende verzetsgroep als Hamas'. Ze noemen de terreurgroep het 'enige echte verzet' en stellen dat 'gewapende strijd en geweld nodig zijn om uit het systeem te komen' en dat 'dekolonisatie altijd gewelddadig is'.
quote:Joodse docent beschuldigd van spionage
De groepsleden denken dat ze aan alle kanten worden belaagd. Zo signaleren ze een gastdocent op de UvA, een jurist wiens kantoorgenoot banden heeft met het Centrum Informatie en Documentatie Israël. Foto's van de gastdocent gaan rond in de appgroep en ook daarbuiten. De beschuldiging: spionage.
De Joodse docent wordt 'kakkerlak', 'fucking bloedzuiger' en 'stuk vuil' genoemd. De groep ziet de 'spion van de Israël-lobby' opeens overal opduiken - ook op de foto's waar duidelijk iemand anders op staat. De docent moet de universiteit inmiddels mijden. Om veiligheidsredenen wil hij niet op de zaak ingaan.
quote:Iemand ontdekt dat er graffiti op de UvA-muren is gespoten met de naam van Abu Ubaida, de woordvoerder van de gewapende tak van Hamas. 'Ik snap dat mensen hem bewonderen', schrijft Paco. 'Maar ik weet niet of het goed is voor de beweging om dit op de muren te zetten en dan geframed te worden als Hamas-sympathisanten. Misschien moeten we het voor de goede zaak weghalen?'
Waar komt dit uit?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ afbeelding ]
Het gaat ze vooral om mensenrechten!!!
man man man man
[..]
IJzingwekkend stuk. En dan te bedenken dat zo veel mensen daar sympathie voor voelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:50 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)ma-liegend-stinkdier
Ik heb het ook met walging doorgenomen. UvA is een broeinest van extremistische gekken, dit is geen idealisme meer, dit is gewoon pure onvervalste jodenhaat en verheerlijking van geweld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:56 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
IJzingwekkend stuk. En dan te bedenken dat zo veel mensen daar sympathie voor voelen.
Ik kan sympathie opbrengen voor anarchisme. Je moet dan wel beseffen dat niet alleen jij en gelijkgezinden maar ook alle anderen de roep van hun geweten sterker kunnen gaan volgen dan de wet. Ben je bereid dat te accepteren?quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Zo'n partij kan je oprichten, maar vervolgens wordt die verboden. Daarom is onze democratie ook maar relatief, je kunt het systeem niet wegstemmen. We hebben in de kamer enkel verschillende smaken van hetzelfde systeem zitten, er is niemand die daar structureel iets aan wil veranderen.
Met je eerste opmerkingen ben ik het helemaal eens. Daar wil ik aan toevoegen dat autoriteiten ook de plicht hebben om andere burgers en hun bezit te beschermen. In dat opzicht wordt steeds rijkelijk laat ingegrepen en blijven echte consequenties vaak achterwege. Het is als brave burger gekmakend om te zien dat je straten kunt vernielen en er alsnog met je wordt onderhandeld. Dat er agenten worden gemobiliseerd maar demonstranten alleen naar een andere plek worden geleid zodat ze doodleuk door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De nuance zit hem ook in hoe je als staat optreedt. Demonstranten hebben een verantwoordelijkheid om binnen de perken te blijven, maar de politie met het geweldsmonopolie heeft dat des te meer. Je mag van hen wel verwachten dat ze de-escalerend, proportioneel en doelgericht optreden. Je kan heel goed betogen dat dat in bepaalde gevallen niet is gebeurd, waardoor de gemoederen juist sneller oplopen. Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
Ik vind dat de politie juist heel terughoudend, professioneel en zeker proportioneel is opgetreden. Dat zij verantwoordelijk zouden kunnen zijn voor het oplopen van de gemoederen kun je echt niet "heel goed betogen", sorry.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
De nuance zit hem ook in hoe je als staat optreedt. Demonstranten hebben een verantwoordelijkheid om binnen de perken te blijven, maar de politie met het geweldsmonopolie heeft dat des te meer. Je mag van hen wel verwachten dat ze de-escalerend, proportioneel en doelgericht optreden. Je kan heel goed betogen dat dat in bepaalde gevallen niet is gebeurd, waardoor de gemoederen juist sneller oplopen. Er werd sneller en harder ingehakt op een stel studenten dan op een menigte rellende boeren in de randstad.
...
DIt filmpje zegt mij niet zoveel aangezien ik niet weet wanneer en waar dit was en wat er op die vlaggen staat. Zijn toch vast niet allemaal ISIS-vlaggen of wel?quote:
Ja, zou die partij verboden worden? Dan moet je het bont maken in Nederland hoor.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:31 schreef FundsAreSafu het volgende:
[..]
Halsema een stinkdier noemen terwijl je er zelf als een muffe zwerver bijlooptquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ link | afbeelding ]
man man man man
[..]
[..]
[..]
Als je ziet hoe dit ongedierte meteen is begonnen met vernielen, bekladden, zich bewapende, enz… dan is dat ook niet zo gek.quote:Op vrijdag 10 mei 2024 22:32 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Niet verrassend, ken ze niet anders. Die bedekte gezichten tijdens het rellen is ook wel symbolisch gezien ze in de discussies hun masker ophouden terwijl ze een ander verwijten islamofoob te zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:48 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[ link | afbeelding ]
man man man man
[..]
[..]
[..]
Ik kan me wel vinden in die kwalificatiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:20 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Halsema een stinkdier noemen terwijl je er zelf als een muffe zwerver bijloopt
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |