Een "Gigi MP" er onder gekrabbeld, overduidelijk in zijn eigen handschrift.quote:Op maandag 6 mei 2024 12:32 schreef -XOR- het volgende:
Als Markuzower humor had dan zou hij er ergens Nexit tussengeplakt hebben.
mee eensquote:OM: Uitspraak Timmermans over Wilders op partijcongres is niet strafbaar
Het Openbaar Ministerie vindt de ‘niets nalaten’-uitspraak van Frans Timmermans over Geert Wilders op een partijcongres niet strafbaar. Volgens het OM is duidelijk dat de GroenLinks-PvdA-leider doelde op politieke middelen om te voorkomen dat PVV-leider Wilders aan de macht zou komen.
PVV-Twitter is helemaal ziedendquote:
Geweldige sfeerquote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Ludieke tafelopstelling, verzonnen door de informateurs. Want "de partijen moeten het nu samen doen"
Je hoort die linker man denken: "Weet ze überhaupt wel waar ze het over heeft?"quote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Ludieke tafelopstelling, verzonnen door de informateurs. Want "de partijen moeten het nu samen doen"
Net Statler en Waldorf zo, onze informateurvriendenquote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Dat donkere gat in het midden, is dat om de werkelijkheid of om de onrealistische partijprogramma's in te gooien?quote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Ze hebben ook een nogal sadistische blik in de ogen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:02 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Net Statler en Waldorf zo, onze informateurvrienden
Voor als iemand even een time-out nodig heeft.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat donkere gat in het midden, is dat om de werkelijkheid of om de onrealistische partijprogramma's in te gooien?
Over instandhouding van kneuterige Nederlandse cultuur in ieder geval niets te klagen.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Cappuccino's met havermelk komen er niet in natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Over instandhouding van kneuterige Nederlandse cultuur in ieder geval niets te klagen.
Kannetjes filterkoffie Douwe Egberts erbij, helemaal perfect.
Bij de luch toveren ze allemaal zo'n verfrommeld dichtgeknoopt boterhamzakje met een bammetje goudse belegen tevoorschijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Over instandhouding van kneuterige Nederlandse cultuur in ieder geval niets te klagen.
Haha meestal niet te zuipen ook de koffie uit dat soort kannen.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Besparing van enkele miljardenquote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee, Eddy betaalt! Hij heeft zijn portemonnee al op tafel gelegd.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:32 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Bij de luch toveren ze allemaal zo'n verfrommeld dichtgeknoopt boterhamzakje met een bammetje goudse belegen tevoorschijn.
In de hoek van de kamer staat een vast schaal met verdroogde plakjes cakequote:Op maandag 6 mei 2024 16:27 schreef nostra het volgende:
[..]
Je ziet Pieter al naar de afgrond staren.quote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 6 mei 2024 16:43 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je ziet Pieter al naar de afgrond staren.
quote:If you stare into the Abyss long enough, the Abyss stares back at you.
Hoewel de problemen er groot en structureel zijn is natuurlijk niet iedere Brabo een boze xenofoob.quote:
Xenofobie is nog tot daar aan toe, maar bij muziek van Guus Meeuwis moet ik helaas wel echt een grens trekken.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:16 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoewel de problemen er groot en structureel zijn is natuurlijk niet iedere Brabo een boze xenofoob.
Frans Bauer.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Xenofobie is nog tot daar aan toe, maar bij muziek van Guus Meeuwis moet ik helaas wel echt een grens trekken.
Elke 90 minuten komt er een krat karbonades uit dat gat omhoogquote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Even ingezoomd:quote:Op maandag 6 mei 2024 15:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb woord nooit in een andere context gebruikt zien worden, behalve door mijn vrouw, dus dat zal ongetwijfeld.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:33 schreef Magister_Artium het volgende:
Ik zag op de foto ook het woord ‘correctief’. Iets met een referendum?
https://nos.nl/collectie/(...)annen-in-asielopvangquote:maatregel: geen mannen in asielopvang
De formerende partijen PVV, VVD, NSC en BBB willen "meer grip op migratie", zo bleek vandaag eens te meer uit een gefotografeerd onderhandelingsdocument. Achter de schermen noemen onderhandelaars maatregelen uit België als optie om het opvangprobleem het hoofd te bieden.
Maar hoe bevalt dat beleid in België?
Gezinnen prioriteit
De Belgische maatregel vorig jaar augustus was een opvallende: alleenstaande mannelijke asielzoekers zouden geen onderdak en eten meer krijgen. De reden was een nijpend tekort aan plekken voor asielzoekers.
"Als we tekort hebben aan plaatsen, ondanks alle inspanningen, om extra bedden te vinden...tja, dan geef ik prioriteit aan de gezinnen met kinderen," zei staatssecretaris de Moor over het besluit.
Mannen kunnen zich sindsdien bij aankomst bij het aanmeldcentrum registreren als asielzoeker, maar moeten daarna wachten op straat. Wel maken ze aanspraak op een plek in een daklozenopvang. Alleen is daar ook niet voor iedereen plek: alleen al in Brussel zijn er meer dan 7000 dak- en thuislozen, terwijl er voor hen 5000 opvangplekken zijn.
Het ondergoed van Caroline zal neem ik aan onbesproken blijven.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik heb woord nooit in een andere context gebruikt zien worden, behalve door mijn vrouw, dus dat zal ongetwijfeld.
Belgie ging in de jaren 90 van hagelwit land naar zo'n beetje het meest multiculturele land van Europa door mensen gewoon een beetje ongeregistreerd te laten zwerven. Goed om te zien dat ze daar nog niets van hebben geleerd.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:40 schreef Rnie het volgende:
Formerende partijen kijken naar Belgische maatregel: geen mannen in asielopvang
[..]
https://nos.nl/collectie/(...)annen-in-asielopvang
Dit is apert onrechtmatig. Als je dit echt gaat doen kun je die hele “basislijn” direct bij het grofvuil zetten.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Nederland Pieter Omtzigt om de regering bij de rechtstatelijke les te houden. Toch?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is apert onrechtmatig. Als je dit echt gaat doen kun je die hele “basislijn” direct bij het grofvuil zetten.
Ik zie hem al reageren op de eerste interruptie tijdens het afleggen van de regeringsverklaring. Het wordt weer net als in 1995…quote:Op maandag 6 mei 2024 17:53 schreef -XOR- het volgende:
Wie durft er geheel uit te sluiten dat Wilders Louis van Gaal heeft gepolst voor het premierschap?
Nee joh, die blijft gewoon buschauffeur, de heren van Voetbal Inside gaan ministers posten bekleden namens het volk, echter, dat is 100% waar.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil wel even kwijt dat ik de naam Teeven tegen ben gekomen in dit topic en dat heeft mijn week nu al weer verpest.
Teeven
Was die geen buschauffeur geworden?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik wil wel even kwijt dat ik de naam Teeven tegen ben gekomen in dit topic en dat heeft mijn week nu al weer verpest.
Teeven
Eerlijk gezegd denk ik dat alle rechtmatige dingen wel zo’n beetje zijn ingezet. Als je vanaf de huidige situatie een stuk strenger wil zijn kom je per definitie op onrechtmatig gebied.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit is apert onrechtmatig. Als je dit echt gaat doen kun je die hele “basislijn” direct bij het grofvuil zetten.
Wat maakt dat nou weer uit? Het is een maatregel waar rechtsdraaiend Nederland de vingers bij aflikt. Tegen de tijd dat is uitgekristalliseerd dat het helemaal niet kan zijn we twee jaar verder.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Derksen als premier?quote:Op maandag 6 mei 2024 17:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee joh, die blijft gewoon buschauffeur, de heren van Voetbal Inside gaan ministers posten bekleden namens het volk, echter, dat is 100% waar.
Mooi PVV verkiezingsthema voor de volgende keer: wij willen streng asielbeleid maar worden dwars gezeten door de linkse rechtsprekende elite.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:03 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat maakt dat nou weer uit? Het is een maatregel waar rechtsdraaiend Nederland de vingers bij aflikt. Tegen de tijd dat is uitgekristalliseerd dat het helemaal niet kan zijn we twee jaar verder.
Dat wordt genieten met duizenden nieuwe daklozen waar geen enkel zicht op is.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
Gelukkig kunnen je kids dan eindelijk veilig over straat....quote:Op maandag 6 mei 2024 17:40 schreef Rnie het volgende:
[..]
De hoop zal zijn dat het hier dermate onaantrekkelijk wordt om asiel aan te vragen, dat men voor één van de ons omringende landen zal kiezen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat wordt genieten met duizenden nieuwe daklozen waar geen enkel zicht op is.
Zoals we hier dus al vaker hebben gezegd, Wilders gaat de problemen helemaal niet oplossen, enkel vergroten.
Is dat de man van Halsema?quote:
Das complete luchtfietserij, zo blijkt.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
De hoop zal zijn dat het hier dermate onaantrekkelijk wordt om asiel aan te vragen, dat men voor één van de ons omringende landen zal kiezen.
In België hield dit inderdaad geen stand.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar Omtzigt spreekt over rechtsstatelijkheid en basislijnen, heeft hij het vooral over wat hij zelf rechtsstatelijk vindt en wat hij zelf ziet als een goede basislijn. Was sowieso misschien beter geweest als de media dat beeld niet klakkeloos hadden overgenomen.quote:Op maandag 6 mei 2024 17:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waarvan het zwaartepunt aan de extreemrechtse kant ligt inderdaad.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap het negatieve sentiment niet zo omtrent de mogelijke oprichting van een centrum (rechts) kabinet.
Met de nadruk op centrum.
De Centrum uit 'Centrum Democraten', zeg maar.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
Ik snap het negatieve sentiment niet zo omtrent de mogelijke oprichting van een centrum (rechts) kabinet.
Juist ja.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap het positieve nietquote:Op maandag 6 mei 2024 18:19 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt anders best een divers kabinet te worden. De Turkse voorvrouw van de VVD, kabinet/tweedekamer leden met een Joodse achtergrond van de PVV, katholieken bij NSC, en boeren bij BBB.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarvan het zwaartepunt aan de extreemrechtse kant ligt inderdaad.
quote:Op maandag 6 mei 2024 18:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De Centrum uit 'Centrum Democraten', zeg maar.
Nou ja, deze hele santekraam is natuurlijk ook een Muppetshow.quote:Op maandag 6 mei 2024 16:02 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Net Statler en Waldorf zo, onze informateurvrienden
Pieter vindt het best dat de PVV de rechtsstaat van top tot teen wil afbreken, als de juiste procedure maar wordt gevolgd.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:21 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar Omtzigt spreekt over rechtsstatelijkheid en basislijnen, heeft hij het vooral over wat hij zelf rechtsstatelijk vindt en wat hij zelf ziet als een goede basislijn. Was sowieso misschien beter geweest als de media dat beeld niet klakkeloos hadden overgenomen.
Eindelijk gaan ze eens wat doen aan het huizentekort en de koopkracht.quote:
huh?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
divers kabinet te worden. De Turkse voorvrouw van de VVD
Maakt nog wel een ritje af en toe.quote:
Ja. Bier wordt ook gratis.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eindelijk gaan ze eens wat doen aan het huizentekort en de koopkracht.
Alsof dat even op te lossen is door een iets andere politieke stroming.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het aankomende kabinet best divers is gezien de achtergronden. Kijk naar Yesilguz bijvoorbeeld.quote:
Dan denk jij aan een ander kabinet dan ik vrees ik.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het aankomende kabinet best divers is gezien de achtergronden. Kijk naar Yesilguz bijvoorbeeld.
Eindelijk na vijf decennia.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eindelijk gaan ze eens wat doen aan het huizentekort
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laten we een centrum-rechts kabinet tenminste de kans geven. Linksliberaal doet het al 14 jaar..quote:Op maandag 6 mei 2024 18:34 schreef Elan het volgende:
[..]
Alsof dat even op te lossen is door een iets andere politieke stroming.
Daarbij VVD gaat sowieso dwars liggen want die moeten wel baat hebben bij een woningtekort anders kun je toch onmogelijk uitleggen hoe we überhaupt op dit punt zijn gekomen.
PVV-tokkies geven gewoon de migratie de schuld van alles. Je kunt al helemaal uittekenen hoe de komende jaren er uit gaan zien.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:33 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De rechtse vingerlikkers worden helemaal vrolijk. Moet wel weer een succes worden.
Fantast.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we een centrum-rechts kabinet tenminste de kans geven. Linksliberaal doet het al 14 jaar..
quote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laten we een centrum-rechts kabinet tenminste de kans geven. Linksliberaal doet het al 14 jaar..
Rutte 1 en 3 waren niet links toch met de VVD en het CDAquote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok. Ik bedoelde centrum-kabinet. Tis niet eens echt rechts.quote:
Ach, voorlopig zijn ze er ook nog niet uit of ze wel echt met elkaar in een kabinet willen. Er is nog wat hoopquote:Op maandag 6 mei 2024 18:36 schreef Elan het volgende:
[..]
PVV-tokkies geven gewoon de migratie de schuld van alles. Je kunt al helemaal uittekenen hoe de komende jaren er uit gaan zien.
Zeker, zie ook pluspunten. Wellicht komen we nu eindelijk van dat walgelijke toeslagenstelsel af. Daar is amper draagvlak voor bij de formerende partijen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Joh, hij is fan van iedere radicaalrechtse club die langskomt. Dit is gewoon dom getrol.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:36 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Rutte 1 en 3 waren niet links toch met de VVD en het CDA
Och daar heb je er weer een kansloze die het beleid van de afgelopen 14 jaar links noemtquote:Op maandag 6 mei 2024 18:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij bedoelt dat Dilan de Kamer ingaat.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat het aankomende kabinet best divers is gezien de achtergronden. Kijk naar Yesilguz bijvoorbeeld.
Dat afschaffen is nogal ingewikkeld, dat gaat een kabinet als dit echt niet lukken.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, zie ook pluspunten. Wellicht komen we nu eindelijk van dat walgelijke toeslagenstelsel af. Daar is amper draagvlak voor bij de formerende partijen.
Beter nog een nieuwe toeslagenaffaire kan ook geen kwaad.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Zeker, zie ook pluspunten. Wellicht komen we nu eindelijk van dat walgelijke toeslagenstelsel af. Daar is amper draagvlak voor bij de formerende partijen.
IK denk niet dat afschaffen van de toeslagen erg goed gaat landen bij de stemmers van de PVV.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa de neuzen staan in elk geval aardig dezelfde kant op. Dat is al een enorme winst vergeleken met de afgelopen jaren waarin partijen met hele verschillende kernstandpunten aan elkaar opgedrongen werden door een verkiezingsuitslag.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:38 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat afschaffen is nogal ingewikkeld, dat gaat een kabinet als dit echt niet lukken.
Wat gaan ze meer doen dan de vorige kabinetten?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Invoeren van het leenstelsel, AOW naar 67 en de publieke sector uithollen is linksquote:Op maandag 6 mei 2024 18:38 schreef Elan het volgende:
[..]
VVD is anders wel erg links geworden de afgelopen decennia.
Maak er maar een Nederlanders eerst compensatie subsidie voorquote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK denk niet dat afschaffen van de toeslagen erg goed gaat landen bij de stemmers van de PVV.
Inderdaad, want Omtzigt en Wilders is innige herenliefde.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa de neuzen staan in elk geval aardig dezelfde kant op. Dat is al een enorme winst vergeleken met de afgelopen jaren waarin partijen met hele verschillende kernstandpunten aan elkaar opgedrongen werden door een verkiezingsuitslag.
Wees maar niet bang, over een pasr jaar is zelfs de deportatie politiek de schuld / het idee van Links.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:41 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Invoeren van het leenstelsel, AOW naar 67 en de publieke sector uithollen is links
Godver, nu zie ik dat voor mijquote:Op maandag 6 mei 2024 18:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Inderdaad, want Omtzigt en Wilders is innige herenliefde.
In het PVV programma staat heel veel met een kostenplaatje als ik het mij goed herinnern van 80 miljard wat nergens door gedekt word.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:45 schreef -XOR- het volgende:
In het PVV-programma staat dat we netto-ontvanger van het EU-budget gaan worden. Voor dat geld kun je een hoop leuke dingen doen.
Ze hebben inmiddels zo veel mensen afhankelijk gemaakt van die toeslagen dat er volgens mij geen enkele partij is die het heel graag aan zijn achterban zal willen verkopen dat we ze afschaffen. Al is het inderdaad wel noodzakelijk, het is een hopeloos systeem.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
IK denk niet dat afschaffen van de toeslagen erg goed gaat landen bij de stemmers van de PVV.
Dat wordt toch opgevangen door geen immigranten hier toe te laten, dat lost alles op, ook die 80 miljoenquote:Op maandag 6 mei 2024 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het PVV programma staat heel veel met een kostenplaatje als ik het mij goed herinnern van 80 miljard wat nergens door gedekt word.
Moesten we niet nog wat plannetjes inleveren voor die 5,5 MM uit het coronafonds of laten we die maar liggen?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:45 schreef -XOR- het volgende:
In het PVV-programma staat dat we netto-ontvanger van het EU-budget gaan worden. Voor dat geld kun je een hoop leuke dingen doen.
Dekking is als een olifant die het zicht belemmert.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In het PVV programma staat heel veel met een kostenplaatje als ik het mij goed herinnern van 80 miljard wat nergens door gedekt word.
Ik wacht nog steeds op Wilders die druk gaat twitteren dat de verkiezingen gestolen zijn en allemaal ex fvd aanhangers de SG binnenvallenquote:Op maandag 6 mei 2024 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, over een pasr jaar is zelfs de deportatie politiek de schuld / het idee van Links.
Omdat het een rondpomp-operatie van een enorme omvang is, met alle overheadkosten van dien. En omdat de voorschotsystematiek altijd tot problemen zal blijven leiden, ook zonder toeslagenaffaires.quote:
quote:Op maandag 6 mei 2024 18:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wees maar niet bang, over een pasr jaar is zelfs de deportatie politiek de schuld / het idee van Links.
quote:Op vrijdag 3 mei 2024 10:29 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Programma 2011 PVV, pagina 35, tekst van Bosma
[
Op 4 mei gedenken wij de slachtoffers van het (nationaal) socialisme.]
De VVD heeft weinig visie getoond het voorbije decennium. Hopelijk wordt dat straks anders.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Dekking is als een olifant die het zicht belemmert.
Miljard. Niet miljoen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:48 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat wordt toch opgevangen door geen immigranten hier toe te laten, dat lost alles op, ook die 80 miljoen
Ah, zijn ze eindelijk naar Specsavers geweest?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De VVD heeft weinig visie getoond het voorbije decennium. Hopelijk wordt dat straks anders.
Ik help het je hopen, maar dan mogen ze nog wel goed aan de bak. Wat mij betreft blijven ze in het huidige gremium aan de zijlijn staan en hervinden ze hun liberale roots weer, maar ja, dat is ook niet een heel haalbare optie.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De VVD heeft weinig visie getoond het voorbije decennium. Hopelijk wordt dat straks anders.
Volgens mij valt het qua overhead kosten wel mee. Het systeem kijkt naar een paar parameters of iemand voldoet aan de toekenning.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Omdat het een rondpomp-operatie van een enorme omvang is, met alle overheadkosten van dien. En omdat de voorschotsystematiek altijd tot problemen zal blijven leiden, ook zonder toeslagenaffaires.
De partijleider heeft zijn heil ergens anders gevonden. Een nieuwe liefde zeg maar.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, zijn ze eindelijk naar Specsavers geweest?
Gingen die centen maar naar ASML, dat draagt tenminste nog echt iets bij aan het Nederlandse verdienvermogen.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Die centen naar Shell en ASML moeten ergens vandaan komen
Hoewzo zou de VVD liberaal moeten zijn?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar dan mogen ze nog wel goed aan de bak. Wat mij betreft blijven ze in het huidige gremium aan de zijlijn staan en hervinden ze hun liberale roots weer, maar ja, dat is ook niet een heel haalbare optie.
Overigens, als je nog een echt (rechts)-liberaal Tweede Kamerlid zoekt, Claire Martens is een uitstekende representant van dat gedachtengoed.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar dan mogen ze nog wel goed aan de bak. Wat mij betreft blijven ze in het huidige gremium aan de zijlijn staan en hervinden ze hun liberale roots weer, maar ja, dat is ook niet een heel haalbare optie.
Voldoende jeugdige mannelijke dakloze hongerige asielzoekers straks dankzij de nieuwe visie om jou en je mede-pvv’ers te beroven en aan te randen. Kun je eindelijk als ervaringsdeskundige echt klagen over de problemen die migranten veroorzaken.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Omdat de VVD een liberale partij is?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hoewzo zou de VVD liberaal moeten zijn?
VVD zou moeten zijn qua propositie zoals Bolkesteijn. Liberalisme is wel te vinden bij D66.
quote:
Onze liberale waarden
De VVD is een liberale partij. Dat betekent dat wij een samenleving met zo veel mogelijk vrijheid voor mensen willen. Wij zitten in de politiek om dat te bereiken.
https://www.vvd.nl/kernwaarden/
Zie ik hier een trickle down economics fanfast?quote:Op maandag 6 mei 2024 18:58 schreef tizitl2 het volgende:
Gingen die centen maar naar ASML, dat draagt tenminste nog echt iets bij aan het Nederlandse verdienvermogen.
De enige echte liberaal of libertarier in de kamer is m.i Sybrien van Haga.quote:
Hier moet liberaal wel meer opgevat worden als klassiek-liberaal (zie stroming Slettenhaar) of de VVD onder Bolkesteijn.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de VVD een liberale partij is?
[..]
Ik ken alleen Wybren van Haga en die gelooft alleen zelf dat hij in de Tweede Kamer zit.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De enige echte liberaal of libertarier in de kamer is m.i Sybrien van Haga.
Ondanks zijn zelfgekozen bijnaam zit Het 151e Kamerlid niet in de Kamer. Een soort Mewtwo.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De enige echte liberaal of libertarier in de kamer is m.i Sybrien van Haga.
Het is dus een liberale partij? In tegenstelling tot wat je eerder beweerde?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hier moet liberaal wel meer opgevat worden als klassiek-liberaal (zie stroming Slettenhaar) of de VVD onder Bolkesteijn.
Maar van Haga is een wappertarier.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ken alleen Wybren van Haga en die gelooft alleen zelf dat hij in de Tweede Kamer zit.
Liberaal als in liberaal, niet als in liberal. Bolkestein was gewoon licht-conservatief liberaal.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
VVD zou moeten zijn qua propositie zoals Bolkesteijn. Liberalisme is wel te vinden bij D66.
quote:Op maandag 6 mei 2024 18:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Edit: Ah, ik ben spuit elf.quote:
Er is een verschil tussen "Liberal" en klassiek-liberaal slimmerd.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is dus een liberale partij? In tegenstelling tot wat je eerder beweerde?
Helaas helaas, was een goed politicus.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ken alleen Wybren van Haga en die gelooft alleen zelf dat hij in de Tweede Kamer zit.
Als je echt zuiver liberalisme wil, is dan D66 geen betere optie?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Liberaal als in liberaal, niet als in liberal. Bolkestein was gewoon licht-conservatief liberaal.
Neuh, van origine is D66 een technocratische anti-ideologische partij.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je echt zuiver liberalisme wil, is dan D66 geen betere optie?
quote:Op maandag 6 mei 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
Bolkestein was gewoon licht-conservatief liberaal.
Dat hebben ze echt al minstens twintig jaar achter zich gelaten.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omdat de VVD een liberale partij is?
[..]
Te verdund. En geen poppetjes met charisma meer.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:06 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als je echt zuiver liberalisme wil, is dan D66 geen betere optie?
Nou laat Nostra dat niet horen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:09 schreef -XOR- het volgende:
Bolkestein was inderdaad de brug tussen klassiek-liberaal en conservatief.
En natuurlijk geen liberale partij. Meer een liberal woke-partij.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Te verdund. En geen poppetjes met charisma meer.
Nou ja, klassiek-liberaal was hij wel, dus die zetel had hij mogen hebben van me. Maar het is ook een narcist, heeft de Haarlemse VVD het college uitgeflikkerd en is af en toe zorgelijk de weg kwijt. Dan liever Eerdmans.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Helaas helaas, was een goed politicus.
Dat was precies wat ik zei.quote:
Nou, op het gebied van Corona vind ik hem wel doordraven. Geen gezond verstand meer, maar meer een ziekelijke obsessie. Laat het gaan denk ik soms. Maar op andere zaken waardeer ik zijn nuchtere kijk op zaken wel. Maar wel een wat vreemde snuiter.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, klassiek-liberaal was hij wel, dus die zetel had hij mogen hebben van me. Maar het is ook een narcist, heeft de Haarlemse VVD het college uitgeflikkerd en is af en toe zorgelijk de weg kwijt. Dan liever Eerdmans.
Ik heb het woord liberal nergens gebruikt. Mischien moet je proberen wat minder te trollen en wat meer bij de feiten te blijven.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen "Liberal" en klassiek-liberaal slimmerd.
Check wiki: https://nl.wikipedia.org/(...)ijheid_en_Democratie
Op dit punt troll ik niet. Maar ik zie wijdverbreid dat het woord liberall en liberaal nogal eens door elkaar wordt gebruikt. De VVD is van oudsher klassiek-liberaal en niet liberal zoals bijvoorbeeld een D66 of PvdA.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het woord liberal nergens gebruikt. Mischien moet je proberen wat minder te trollen en wat meer bij de feiten te blijven.
Stop nu maar met dit kinderlijke gedoe, niemand hier in POL verwart die twee met elkaar in de Nederlandse politiek want niemand hier gebruikt de term liberal voor Nederlandse partijen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit punt troll ik niet. Maar ik zie wijdverbreid dat het woord liberall en liberaal nogal eens door elkaar wordt gebruikt. De VVD is van oudsher klassiek-liberaal en niet liberal zoals bijvoorbeeld een D66 of PvdA.
Wel interessant (en naar mijn idee een beetje triest) hoe de VVD in dat opzicht ook opgeschoven is. Grote kans dat Bolkestein voor de huidige VVD veel te liberaal en progressief zou zijn…quote:Op maandag 6 mei 2024 19:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Liberaal als in liberaal, niet als in liberal. Bolkestein was gewoon licht-conservatief liberaal.
Want bij Eerdmans weet je tenminste zeker dat hij consequent de weg kwijt is?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, klassiek-liberaal was hij wel, dus die zetel had hij mogen hebben van me. Maar het is ook een narcist, heeft de Haarlemse VVD het college uitgeflikkerd en is af en toe zorgelijk de weg kwijt. Dan liever Eerdmans.
Niemand heeft beweerd dat de VVD "liberal" is.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Op dit punt troll ik niet. Maar ik zie wijdverbreid dat het woord liberall en liberaal nogal eens door elkaar wordt gebruikt. De VVD is van oudsher klassiek-liberaal en niet liberal zoals bijvoorbeeld een D66 of PvdA.
(klassiek) liberaal = vrij ondernemerschapquote:Op maandag 6 mei 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tja, dat geluid zal ongetwijfeld wel een keer terugkeren, alles komt in golfbewegingen. Nu is men de excessen van doorgeschoten liberalisme zat en heeft de VVD allerlei illiberaal gedachtegoed aangenomen, te beginnen met zaken als privacy en gekkigheid met law and order. Blijven dwepen met Bolkestein, Hafmo, Reagan en Thatcher heeft ook wat treurigs, das war einmal en kom met iets beters terug.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wel interessant (en naar mijn idee een beetje triest) hoe de VVD in dat opzicht ook opgeschoven is. Grote kans dat Bolkestein voor de huidige VVD veel te liberaal en progressief zou zijn…
Omdat Truss onlangs fullblown wap is gegaan bedoel je?quote:Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind Mona Keijzer eigenlijk wel Liz Truss-potentie hebben. Zie haar op zich dat record nog wel verbreken, mocht ze naar voren geschoven worden.
Laten we het hopen!quote:Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind Mona Keijzer eigenlijk wel Liz Truss-potentie hebben. Zie haar op zich dat record nog wel verbreken, mocht ze naar voren geschoven worden.
Ja die is flink doorgedraaid, kan zo bij Poetin op schoot.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:34 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Omdat Truss onlangs fullblown wap is gegaan bedoel je?
Mwah, die man kan echt wel wat, beetje te opportunistisch en uitstraling laat ook wat over.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Want bij Eerdmans weet je tenminste zeker dat hij consequent de weg kwijt is?
Als ie niet in elke zin Fortuyn er bijhaalt, die malle lasbril afzet, gaat zijn likabillity omhoog.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef nostra het volgende:
[..]
Mwah, die man kan echt wel wat, beetje te opportunistisch en uitstraling laat ook wat over.
Ik kan niet wachten op de krop sla-livestream.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Het systeem kijkt nergens naar, je moet zelf je inkomen gokken. Dat is nu net het hele probleem.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Volgens mij valt het qua overhead kosten wel mee. Het systeem kijkt naar een paar parameters of iemand voldoet aan de toekenning.
De toeslagenaffaire was geen ongeluk maar doelbewust beleid. Dat slachtoffers geen recht hadden op een advocaat en rechters totaal niet toetsten zegt genoeg. Dat de politieke top erover zweeg en zo'n beetje aanbleef ook.
Het kan zelfs weer gebeuren en dat komt niet door het systeem
12/13 keer je huidige inkomen doen, en dan na 6 maanden eens herijken is ook weer niet zo moeilijk natuurlijk.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het systeem kijkt nergens naar, je moet zelf je inkomen gokken. Dat is nu net het hele probleem.
Behalve voor alle mensen met een lager inkomen, die hebben namelijk vaak onregelmatigheidstoeslagen e.d. Er zit dan netto rustig 500 euro tussen verschillende maanden, bruto nog meer. Systeem is gebouwd op mensen met een vast inkomen, maar die zijn er aan de onderkant juist niet zo veel.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
12/13 keer je huidige inkomen doen, en dan na 6 maanden eens herijken is ook weer niet zo moeilijk natuurlijk.
Niet echt, klassiek liberaal (laissez faire) heeft eerder van doen met minimale overheidsbemoeienis en is eigenlijk met name van toepassing op de periode voor de 1e wereldoorlog toen overheden ~10% van het BNP besteedden. Zeker na de 2e wereldoorlog is dit niet langer van toepassing aangezien overheidsuitgaven richting een factor 3/4 van de oorspronkelijke 10% groeiden.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
(klassiek) liberaal = vrij ondernemerschap
liberal = progressief
Snap wat je zegt, maar ook aan de onderkant zou het in de regel niet zo hard moeten fluctueren. Er is veel ingezet op vaste banen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Behalve voor alle mensen met een lager inkomen, die hebben namelijk vaak onregelmatigheidstoeslagen e.d. Er zit dan netto rustig 500 euro tussen verschillende maanden, bruto nog meer. Systeem is gebouwd op mensen met een vast inkomen, maar die zijn er aan de onderkant juist niet zo veel.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de verplichte loonaangiftes van werkgevers vaak ook niet kloppen aan de onderkant.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap wat je zegt, maar ook aan de onderkant zou het in de regel niet zo hard moeten fluctueren. Er is veel ingezet op vaste banen.
Wellicht dat er een koppeling kan komen tussen UWV en bel.dienst. UWV krijgt maandelijks de loonaangiftes van alle werknemers.
Minimale overheidsbemoeienis in economische zin, dat bedoelde ik inderdaad met vrij ondernemerschap. Vrij ondernemerschap en negatieve vrijheid, maar ook het ontstaan van de democratie zijn enorm met elkaar verweven.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Niet echt, klassiek liberaal (laissez faire) heeft eerder van doen met minimale overheidsbemoeienis en is eigenlijk met name van toepassing op de periode voor de 1e wereldoorlog toen overheden ~10% van het BNP besteedden. Zeker na de 2e wereldoorlog is dit niet langer van toepassing aangezien overheidsuitgaven richting een factor 3/4 van de oorspronkelijke 10% groeiden.
Wellicht is het Ordoliberalisme een betere term voor hetgeen de VVD representeerd. Mogelijk vermengd met het modernere Neoliberalisme.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ordoliberalisme
Het probleem met de doelgroep is dat het niveau op financieel vlak niet bijster hoog ligt en ze daardoor geen idee hebben. Is hun eigen verantwoordelijkheid verder, maar wel de realiteit.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
12/13 keer je huidige inkomen doen, en dan na 6 maanden eens herijken is ook weer niet zo moeilijk natuurlijk.
https://www.telegraaf.nl/(...)bedekt-tweespalt-vvdquote:Over links maakt de VVD tot facilitator van een premier Timmermans en een koers waar XR-klimaatdrammers en Hamas-vergoelijkers vermoedelijk een week lang feest voor zullen vieren op ’s lands snelwegen en stations.
Je hebt ook wel gelijk hoor, hun probleem wordt een maatschappelijk probleem. We moeten er ook van af. Ik zie ook meer iets in één gezamenlijke inkomsten belasting met daarin paramaters van het huishoudinkomen, aantal kinderen, woonsituatie. En thats it.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het probleem met de doelgroep is dat het niveau op financieel vlak niet bijster hoog ligt en ze daardoor geen idee hebben. Is hun eigen verantwoordelijkheid verder, maar wel de realiteit.
Nu je eenmaal in dat moeras zit, kom je er bovendien ook nog eens lastig uit, want door dat gebrek aam begrip, overzien ze ook het totaalplaatje niet als je bijvoorbeeld zou compenseren in lagere schijftarieven. Bovendien is er altijd een groep die netto geraakt wordt.
Nu moet dat allemaal alsnog gebeuren, daar niet van, maar geen partij die zich aan de verkoop daarvan gaat branden, net als alle andere pijndossiers, zoals aow en zorg.
Als je 500 euro niet kan missen in een jaar is er toch wel iets anders aan de handquote:Op maandag 6 mei 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Behalve voor alle mensen met een lager inkomen, die hebben namelijk vaak onregelmatigheidstoeslagen e.d. Er zit dan netto rustig 500 euro tussen verschillende maanden, bruto nog meer. Systeem is gebouwd op mensen met een vast inkomen, maar die zijn er aan de onderkant juist niet zo veel.
Vaste banen met veel onregelmatigheidstoeslagen. In de zorg is dat soms gewoon een derde van je inkomen, die toeslagen. Ook als je een vast contract hebt.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Snap wat je zegt, maar ook aan de onderkant zou het in de regel niet zo hard moeten fluctueren. Er is veel ingezet op vaste banen.
Wellicht dat er een koppeling kan komen tussen UWV en bel.dienst. UWV krijgt maandelijks de loonaangiftes van alle werknemers.
500 euro per maand verschil, mijn vrouw verdient bijvoorbeeld de ene maand 3300 en de volgende 2800 euro netto. Heel normaal in de zorg. En gok dan je jaarinkomen maar eens, ik heb als accountant daar al moeite mee.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Als je 500 euro niet kan missen in een jaar is er toch wel iets anders aan de hand
Om dan ook alle toeslagen af te schaffen maakt het alleen maar erger. Maar goed misschien wordt Wilders dan in zijn eentje de grootste
Dan neem ik aan dat jullie geen toeslagen krijgen?quote:Op maandag 6 mei 2024 20:23 schreef Hanca het volgende:
500 euro per maand verschil, mijn vrouw verdient bijvoorbeeld de ene maand 3300 en de volgende 2800 euro netto. Heel normaal in de zorg. En gok dan je jaarinkomen maar eens, ik heb als accountant daar al moeite mee.
Met name gebaseerd op het idee dat een economie door de staat moet worden gecreëerd en niet uit zichzelf ontstaat. Dit idee wordt later in het neoliberalisme verder uitgebreid.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:10 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Minimale overheidsbemoeienis in economische zin, dat bedoelde ik inderdaad met vrij ondernemerschap. Vrij ondernemerschap en negatieve vrijheid, maar ook het ontstaan van de democratie zijn enorm met elkaar verweven.
Ordoliberalisme is een voorloper van neoliberalisme.
De zelfgenoegzaamheid van deze journalist druipt er altijd vanaf als ik hem op tv zie.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)bedekt-tweespalt-vvd
Godverdomme zeg. De T is ook af hoor, jezus.
Ik vond het als uitzendkracht met sterk wisselende uren best wel een heel lastig systeem. Inmiddels zit ik (helaas) in de ziektewet en ook daarbij ben ik tegen wat problemen met het toeslagensysteem aangelopen. Ik ben dan geen accountant maar bedrijfseconoom.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:23 schreef Hanca het volgende:
[..]
500 euro per maand verschil, mijn vrouw verdient bijvoorbeeld de ene maand 3300 en de volgende 2800 euro netto. Heel normaal in de zorg. En gok dan je jaarinkomen maar eens, ik heb als accountant daar al moeite mee.
En de toeslagen kun je zo afschaffen dat de minima er op vooruit gaan, zie het programma van de ChristenUnie. Daar groeit de koopkracht van de minima enorm en toch zijn de toeslagen afgeschaft.
Ik vind dit vaak wel een fout qua denken. Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid maar dat geeft, in mijn optiek, geen vrijstelling om zaken nodeloos moeilijk te maken. De parlementaire enquetes zijn het hierin gelukkig met mij eens.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:13 schreef nostra het volgende:
[..]
Het probleem met de doelgroep is dat het niveau op financieel vlak niet bijster hoog ligt en ze daardoor geen idee hebben. Is hun eigen verantwoordelijkheid verder, maar wel de realiteit.
Nu je eenmaal in dat moeras zit, kom je er bovendien ook nog eens lastig uit, want door dat gebrek aam begrip, overzien ze ook het totaalplaatje niet als je bijvoorbeeld zou compenseren in lagere schijftarieven. Bovendien is er altijd een groep die netto geraakt wordt.
Nu moet dat allemaal alsnog gebeuren, daar niet van, maar geen partij die zich aan de verkoop daarvan gaat branden, net als alle andere pijndossiers, zoals aow en zorg.
Hoezo niet? De grens voor de huurtoeslag is ¤ 47.000 (maar ik woon koop), zorgtoeslag ook ¤ 47.000, kinderopvangtoeslag loopt oneindig door, maar de toeslag zakt tot een inkomen van ¤ 218.000 en kindgebonden budget (die krijgen wij) tot ¤ 71.500.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:25 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat jullie geen toeslagen krijgen?
Tweemaal per week als duider bij Op1!quote:Op maandag 6 mei 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)bedekt-tweespalt-vvd
Godverdomme zeg. De T is ook af hoor, jezus.
Laten ‘lekken’ dat men bezig is met de strengste asielplannen ooit. Beetje achterban paaien denk ik.quote:
Omtzigt, functie elders.quote:
Klopt en dus moet je er vanaf. We hebben er in Nederland nu eenmaal een handje van om voor elk wissewasje fiscale stimuli te bedenken, van doorwerkkortingen tot toeslagen van 30 euro per maand, die hun doel volledig missen en voor de mensen voor wie zo'n toeslag werkelijk nodig is, repareer je feitelijk een tekortkoming in je algemene heffingskader.quote:Op maandag 6 mei 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind dit vaak wel een fout qua denken. Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid maar dat geeft, in mijn optiek, geen vrijstelling om zaken nodeloos moeilijk te maken. De parlementaire enquetes zijn het hierin gelukkig met mij eens.
Ze zullen er toch ooit achter moeten komen dat Geert ook gewoon een VVD-er was.quote:Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Grappenmakerquote:
Tuurlijk, Geert.quote:PVV-leider Wilders zegt dat hij het "verschrikkelijk" en "heel onhandig" vindt dat zijn partijgenoot Marcuszower onder zijn arm een A4'tje heeft getoond met de eerste bladzijde van een versie van het conceptregeerakkoord. Wilders zegt dat het echt een foutje was en geen opzet.
Het wordt tijd om WC-potten te bedrukken met het hoofd van Lizz Truss en die in de UK te gaan verkopen.quote:Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Liever Fred Flinstone dan Fred bonnetje Teevenquote:Op maandag 6 mei 2024 22:11 schreef phpmystyle het volgende:
Onze nieuwe premier: Fred
Ik hoop het ook, gewoon omdat het een mooie naam is.
Mark die haar dan de sleutel van het torentje moet geven?quote:Op maandag 6 mei 2024 23:03 schreef -XOR- het volgende:
Het zou ook briljant zijn als we via deze omweg alsnog Rita Verdonk als premier kregen.
[ afbeelding ]
Geert en Rita aan de macht. Dat is wel de ultieme middelvinger naar Mark.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:03 schreef -XOR- het volgende:
Het zou ook briljant zijn als we via deze omweg alsnog Rita Verdonk als premier kregen.
[ afbeelding ]
De Hema had in notime een advertentie op twitter: “zwarte cahiers, ook in de filialen in Den Haag op voorraad.”quote:
Fredje mag de schoenen van Hugo nog niet eens poetsenquote:Op maandag 6 mei 2024 22:36 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Liever Fred Flinstone dan Fred bonnetje Teeven
Ik ben zeker niet rechtsquote:Op maandag 6 mei 2024 19:01 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Zie ik hier een trickle down economics fanfast?
Het grappige is dat rechtse stemmers helemaal boos worden als je ASML vervangt met een woningcorporatie want dan verdwijnt het geld wel in de zakken van de bestuurders.
Qua rechts populistische Opties waarschijnlijk niet eens de slechtste keuze. Maar Pastors heeft geen landelijke ervaring. Hoe zou Wilders het vinden om het podium met Pastors te te delen?quote:
WIe het ook is, Wilders gaat een ego probleem krijgen.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:52 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Qua rechts populistische Opties waarschijnlijk niet eens de slechtste keuze. Maar Pastors heeft geen landelijke ervaring. Hoe zou Wilders het vinden om het podium met Pastors te te delen?
Daar gaat de BBB nooit mee akkoord!quote:Op maandag 6 mei 2024 23:16 schreef Bluesdude het volgende:
Niemand nomineert Baudet als minister ?
Dion Graus als minister van vrouwenmeppen en cavia-bescherming ?
Bedrijven als ASML en Shell kosten meer dan dat ze opleveren. Trekken miljarden subsidies en betalen een schijntje aan belastingen.quote:Op maandag 6 mei 2024 23:52 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik ben zeker niet rechtsEn woningcorporaties zijn prima, doen een pak nuttig werk, daar mag best geld heen.
Wat ASML betreft: ze zetten een heleboel uit bij lokale bedrijven, dus dat effect is er hier zeker. Ik vind dat we als land moeten investeren in de toekomst en sectoren waar we veel toegevoegde waarde kunnen leveren en als land daadwerkelijke wat aan verdienen, ASML is daar het meest duidelijke voorbeeld van.
Wat ik zie gebeuren echter is dat we investeren in sectoren die krimpen, alleen met steun overleven of ingehaald dreigen te worden door de tijd. Dan gaan we dat overeind houden terwijl we al een tekort aan arbeidskrachten hebben terwijl een ASML elders gaan uitbreiden omdat we de infrastructuur rond Eindhoven niet op orde krijgen.
Dan stop ik die miljarden liever in de infra rond Eindhoven, waar iedereen van profiteert en waardoor je een bedrijf behoudt wat veel waarde toevoegt voor je economie en bij veel andere bedrijven, dan dat ik de toch al ten dode opgeschreven piekbelasters in de intensieve veehouderij in die regio nog 5 jaar extra gaande houd waarbij alles als bonus ook nog eens op slot mag vanwege stikstof.
Ja, right.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Bedrijven als ASML en Shell kosten meer dan dat ze opleveren. Trekken miljarden subsidies en betalen een schijntje aan belastingen.
De jaarlijkse aangifte is er niet om de maatschappij draaiende te houden maar om de aandeelhouders te spekken van bedrijven die record winsten maken.
Degene die de serie wil maken zal vast heel objectief zijn, die zou ik meteen geloven als ze dit soort uitspraken doetquote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:34 schreef nostra het volgende:
Nou, hoe wil je je eigen bestaansrecht affikken. "Dit is te lastig voor u, kijkertjes", graag weer wat meer richting 'Te land, ter zee en in de lucht'.
NPO blokkeert 'opvolger' van populaire serie De Joodse Raad, makers boos https://www.nu.nl/film/63(...)aad-makers-boos.html
Je onthouden van commentaar "omdat het hier interne bedrijfsprocessen betreft", om die schijnbaar aperte leugen te ontkrachten helpt dan niet echt mee hè.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:56 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Degene die de serie wil maken zal vast heel objectief zijn, die zou ik meteen geloven als ze dit soort uitspraken doet
Strategisch inzicht van een stuk linoleum weer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:34 schreef nostra het volgende:
Nou, hoe wil je je eigen bestaansrecht affikken. "Dit is te lastig voor u, kijkertjes", graag weer wat meer richting 'Te land, ter zee en in de lucht'.
NPO blokkeert 'opvolger' van populaire serie De Joodse Raad, makers boos https://www.nu.nl/film/63(...)aad-makers-boos.html
Ik vind niet dat dit helpt. Integendeel zelfs.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:34 schreef nostra het volgende:
De caravan- en achteruitrijrace was pas gaafquote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:16 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben voor mooie diepgaande series en voor Te land, ter zee en in de lucht
Wat heb ik me als basisscholier kostelijk vermaakt met dat programma.
En uiteindelijk wilt ASML dat het rijk en de gemeente Eindhoven 8 miljard pompen rond en in ASML. Best goede deal.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, right.
[ afbeelding ]
(NB: dat is zes procent van de totale rijksbegroting voor vennootschapsbelasting)
De NPO toont echt tientallen series en eigen producties per jaar. Denk niet dat hun bestaansrecht afhangt van de uitmelksequel van één specifieke historische serie.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:34 schreef nostra het volgende:
Misschien klopt het commentaar van de NPO wel en was de serie geen goed idee met allemaal onnavolgbare lijnen. De NPO wint er niks bij om opvolgers van goed bekeken en veelbesproken series tegen te houden. Het meest waarschijnlijke is gewoon dat dit een heel slecht concept was.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:34 schreef nostra het volgende:
Dat zou inderdaad een optie zijn denk ik. Ik ben benieuwd wie Wilders uit zijn hoge hoed tovert. Zijn selectiebeleid heeft wel een opgaande lijn gekend met Gom > Plasterk > Putters > het olijke duo. Misschien kan hij dat vasthouden en met een verrassend goede keuze komen.quote:
Daarnaast is het een schoon, hoogtechnologisch maakbedrijf met een sterk stuwende werking voor de economie. Dat wil iedereen wel hebben..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 07:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja, right.
[ afbeelding ]
(NB: dat is zes procent van de totale rijksbegroting voor vennootschapsbelasting)
Sorry hoor ... Marco Pastors als premier?!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:52 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad een optie zijn denk ik. Ik ben benieuwd wie Wilders uit zijn hoge hoed tovert. Zijn selectiebeleid heeft wel een opgaande lijn gekend met Gom > Plasterk > Putters > het olijke duo. Misschien kan hij dat vasthouden en met een verrassend goede keuze komen.
Eerder als minister of staatssecretaris denk ik. Ik denk dat Mona vice-premier wordt, dat hebben ze waarschijnlijk al afgesproken toen ze bij de BBB kwam. Misschien Sophie als vice-premier namens de VVD? Zij is geen bedreiging voor de positie van Dilan. Eddy namens de NSC? Fleur namens PVV?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:04 schreef Rnie het volgende:
[..]
Sorry hoor ... Marco Pastors als premier?!
Zoiets zal het wel worden ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Eerder als minister of staatssecretaris denk ik. Ik denk dat Mona vice-premier wordt, dat hebben ze waarschijnlijk al afgesproken toen ze bij de BBB kwam. Misschien Sophie als vice-premier namens de VVD? Zij is geen bedreiging voor de positie van Dilan. Eddy namens de NSC? Fleur namens PVV?
En zakdoekjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:07 schreef xpompompomx het volgende:
Tijd om chips en popcorn in te gaan slaan.
Moet ook eens op de zwarte markt gaan kijken naar antidepressiva en zware opiatenquote:
Die opruiende Mona Truss als VP is wel pure horror.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:09 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Eerder als minister of staatssecretaris denk ik. Ik denk dat Mona vice-premier wordt, dat hebben ze waarschijnlijk al afgesproken toen ze bij de BBB kwam. Misschien Sophie als vice-premier namens de VVD? Zij is geen bedreiging voor de positie van Dilan. Eddy namens de NSC? Fleur namens PVV?
De kiezers van populistisch rechts krijgen wel waar voor hun geld.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:17 schreef Hanca het volgende:
Hoe meer namen ik lees, hoe meer ik denk "VVD en NSC, wat doen jullie jezelf en het land aan...".
Het volk krijgt wat het wilquote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:17 schreef Hanca het volgende:
Hoe meer namen ik lees, hoe meer ik denk "VVD en NSC, wat doen jullie jezelf en het land aan...".
Bij ASML in Veldhoven werken zo’n 21.000 mensen, 40%, oftewel 8400 daarvan komen uit het buitenland. Gemiddeld verdient een werknemer van ASML ¤ 138.000,-, over 70% hiervan, oftewel ¤ 96.600,- betalen ze inkomstenbelasting.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 00:12 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Of ASML veel bedrijvigheid oplevert weet ik niet. Wel weet ik dat ze veel kosten en dat ze voornamelijk expats inhuren die minder kosten omdat ze hier meer verdienen en minder belasting betalen dan jan met de pet. Omtzigt was er met een reden kritisch op. En dan denk ik dat het geld wat zij verdienen ook weer naar het buitenland gaat.
Dat is nu eenmaal NPO beleid blijkbaar. Die vrouw kan prima boos zijn zonder dat het helemaal aan de NPO ligt hè? Sterker nog, dit kan geen aperte leugen zijn maar gewoon een van de vele redenen en mevrouw is wat selectief omdat ze weet dat jouw volk hier op aanslaatquote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:03 schreef nostra het volgende:
[..]
Je onthouden van commentaar "omdat het hier interne bedrijfsprocessen betreft", om die schijnbaar aperte leugen te ontkrachten helpt dan niet echt mee hè.
Bedankt voor je inhoudelijke reactie maar weer.quote:
Precies dat. Aversie tegen Shell kan ik nog inkomen, ASML is me een raadsel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 08:57 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daarnaast is het een schoon, hoogtechnologisch maakbedrijf met een sterk stuwende werking voor de economie. Dat wil iedereen wel hebben..
Heel lokaal snap ik het nog wel vanwege extreme druk op de huizenmarkt (en daarmee veranderende bevolkingssamenstelling) en sterk oprukkende bedrijfsbebouwing. Maar ook daarin is ASML echt de beroerdste niet en willen ze zelf ook fors investeren om die gevolgen wat te beperken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies dat. Aversie tegen Shell kan ik nog inkomen, ASML is me een raadsel.
Mona Keijzer was echt te dom voor het CDA, die zit nu echt beter op haar plek.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:19 schreef Hexagon het volgende:
Mona Keijzer is altijd een personificatie geweest van alles waarin ik een hekel had aan het CDA.
Atlanta Hoogezand is al 20 jaar failliet, maar die had vroeger van die mooie kleurrijke opbergmappenquote:Op maandag 6 mei 2024 23:37 schreef AnneX het volgende:
[..]
De Hema had in notime een advertentie op twitter: “zwarte cahiers, ook in de filialen in Den Haag op voorraad.”
Dom zal ze zeker niet zijn gezien haar CV.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Mona Keijzer was echt te dom voor het CDA, die zit nu echt beter op haar plek.
Mona Keijzer is vooral bezig met Mona Keijzer.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dom zal ze zeker niet zijn gezien haar CV.
Het is haar hele mentaliteit. Kleingeestig, bekrompen, middelmatigheid, nep-volks, volstrekt gebrek aan enige bevlogenheid maar wel zwaar mediageil.
Echt zo'n bestuurder die helemaal niks wil en waar niks uit komt en voornamelijk met holle retoriek komt.
Dat is Frans Timmermans ook. Maar die wil in ieder geval ook nog wat positief bereiken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:30 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mona Keijzer is vooral bezig met Mona Keijzer.
quote:Na haar terugkeer in de Tweede Kamer maakt Mona Keijzer een grootse indruk. Als de formatiepogingen slagen, zou de PVV de verstandige, nuchtere, kordate Volendamse best het Torentje kunnen gunnen, schrijft Gerry van der List.
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:
Rechts kan heerlijk dromen over Mona Keijzer als premier
Ik kan helaas alleen de eerste twee zinnen lezen, maar die zijn kostelijk:
[..]
dank je!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:
https://tinyurl.com/29wwepsc
quote:Bovenaan, bij een lichtelijk uitdagende foto van de wijdbeense, zelfbewust ogende politica in rood broekpak, (...)
Dit is satire toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:
https://tinyurl.com/29wwepsc
Paar single malts doen wonderen.quote:
Broertje dood aan binnenlands terrorisme. Nou ja, behalve dan als ze op een trekker zitten.quote:
Dat de boetes tegen dit soort wanpraktijken zo laag zijn is imho het echte probleem. Rechters zijn ook altijd vrij coulant wanneer het om bedrijven en werkgevers gaat, want ja, de economie en werkgelegenheid en het vestigingsklimaat en zo'n nette man in een pak is toch geen crimineel. Door de laffe aanpak hiervan gaat het van kwaad tot erger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:33 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)winstgevend-a4197904
Een kok die illegaal bij een horecazaak werkt, boven de keuken slaapt en zegt 1.000 euro per maand te verdienen voor 54 uur werk per week. Zeven mensen die illegaal bij een kwekersbedrijf werken. Een van hen zegt 7,58 euro per uur te ontvangen. Op dat loon worden nog huur- en energiekosten ingehouden. Een Oekraïense vrouw die 3,5 maand lang 7 dagen per week zwaar en smerig werk doet bij een pluimveebedrijf, weinig loon krijgt en soms het leefgeld moest inleveren dat ze als vluchteling kreeg.
Drie keer raden welke vorm van migratie geen strobreed in de weg gelegd gaat worden en welke vorm van ""ondernemen"" alleen maar meer gepamperd gaat worden met het aanstaande kabinet Wilders-I!
Maar de arbeidsinspectie dan??? Die verklaren:
mensen illegaal aan het werk zetten levert zoveel geld op dat de boetes die werkgevers riskeren een lachertje zijn. Het mogelijk financieel voordeel van de kweker was 126.000 euro per jaar. Boete: 21.000 euro. In 7 van de 24 gevallen was de boete al terugverdiend door mensen drie maanden aan het werk te zetten. Gemiddeld leverden de illegale werknemers een kostenvoordeel op van 60 procent ten opzichte van legaal werk.
![]()
![]()
![]()
Deze had ik ook gelezen, ja. Benieuwd of de BBB hier hard tegen wil gaan optreden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:33 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)winstgevend-a4197904
Een kok die illegaal bij een horecazaak werkt, boven de keuken slaapt en zegt 1.000 euro per maand te verdienen voor 54 uur werk per week. Zeven mensen die illegaal bij een kwekersbedrijf werken. Een van hen zegt 7,58 euro per uur te ontvangen. Op dat loon worden nog huur- en energiekosten ingehouden. Een Oekraïense vrouw die 3,5 maand lang 7 dagen per week zwaar en smerig werk doet bij een pluimveebedrijf, weinig loon krijgt en soms het leefgeld moest inleveren dat ze als vluchteling kreeg.
Drie keer raden welke vorm van migratie geen strobreed in de weg gelegd gaat worden en welke vorm van ""ondernemen"" alleen maar meer gepamperd gaat worden met het aanstaande kabinet Wilders-I!
Maar de arbeidsinspectie dan??? Die verklaren:
mensen illegaal aan het werk zetten levert zoveel geld op dat de boetes die werkgevers riskeren een lachertje zijn. Het mogelijk financieel voordeel van de kweker was 126.000 euro per jaar. Boete: 21.000 euro. In 7 van de 24 gevallen was de boete al terugverdiend door mensen drie maanden aan het werk te zetten. Gemiddeld leverden de illegale werknemers een kostenvoordeel op van 60 procent ten opzichte van legaal werk.
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk niet. De halve achterban draait op dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Benieuwd of de BBB hier hard tegen wil gaan optreden.
Ja, dat zal het zijn.quote:
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij ASML in Veldhoven werken zo’n 21.000 mensen, 40%, oftewel 8400 daarvan komen uit het buitenland. Gemiddeld verdient een werknemer van ASML ¤ 138.000,-, over 70% hiervan, oftewel ¤ 96.600,- betalen ze inkomstenbelasting.
Als we dan kijken naar de totale inkomstenbelasting minus alle aftrekken, dan betalen ze echt ruim meer dan Jan met de Pet.
[ link | afbeelding ]
Je mag van mij best kijken naar de kosten/opbrengsten van migratie. Maar het lijkt mij dat (zelfs na de 30% regel) met ruime voorsprong eindigen boven de gemiddelde Piotr met de Pet.
De discussie of de 30% regel goed of slecht mag van mij best gevoerd worden, maar dan in een uitgebreid arbeid en migratiedebat. Een debat waarin je nadenkt wat voor land je wil zijn in 2050. Waarbij je dus na gaat denken over het nieuwe verdienmodel van Nederland “
“Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, namelijk goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.
Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om deze reden.
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie”
Als je dan de 30% regel af wil schaffen, dan ga je proberen dit Europees breed te doen. Wij hebben namelijk dat ding in het leven geroepen om concurrentievoordeel te hebben, dan moeten we toch eigenlijk niet de enige zijn die het afschaft.
Ps. Pieter Omtzigt kan het ook fout hebben, vraag dat de Denen maar met het teruggedraaide “alleen Deens in het onderwijs”
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De halve achterban draait op dit soort praktijken.
Volgens mij deed ik dat net. Een expat betaald belasting over 70% van zijn salaris. Het gemiddelde salaris bij ASML isquote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?
Ik snap je argumenten niet. Derhalve weet ik ook niet wat ik er op moet antwoorden.quote:Dat hele maar ASML zorgt voor veel bedrijvigheid gaat er bij mij niet in. Zeker niet als het rijk er zoveel miljarden in pompt terwijl kinderen in een achterstandswijk niet ontbijten (en lunchen)
Daarnaast heeft de maatschappij ook niet al 20+ jaar kosten aan je gehad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.
Die hele 30%-regeling heeft overigens ook een reden hè, of denk je dat jouw maandlasten niet omhoog gaan als je naar zeg New York verhuist? Plus hij is al extreem versoberd naar 30/20, 20/20, 20/10, met een cap op 233k.
Ja, zoals de regeling versoberd is hoeft hij van mij niet meer weg.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.
Die hele 30%-regeling heeft overigens ook een reden hè, of denk je dat jouw maandlasten niet omhoog gaan als je naar zeg New York verhuist? Plus hij is al extreem versoberd naar 30/20, 20/20, 20/10, met een cap op 233k.
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.
Je hebt vast onderbouwing bij deze stelling?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..
Er zijn honderden malafide uitzendbureau's.. het gebeurt op grote schaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je hebt vast onderbouwing bij deze stelling?
Vooral ook veel legale constructies waarbij je verplicht bent huisvesting af te nemen bij degene die je salaris betaalt, waardoor het salaris gewoon weer verdwijnt in de zakken van je werkgever.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..
Ook wel slavernij-light genoemd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral ook veel legale constructies waarbij je verplicht bent huisvesting af te nemen bij degene die je salaris betaalt, waardoor het salaris gewoon weer verdwijnt in de zakken van je werkgever.
Nee, want als het van een sector algemeen bekend is dat die draait op goedkope buitenlandse arbeid, dan is het de agrarische.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?
Zo was er in 2018 een hoop tamtam over dat vrachtwagenchauffeurs weekends niet meer in de wagen hoefden te slapen. 6 jaar verder zie ik langs de snelweg weinig effect.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want als het van een sector algemeen bekend is dat die draait op goedkope buitenlandse arbeid, dan is het de agrarische.
Lees het raport Roemer maar eens, als je wil weten welke dubieuze constructies hier allemaal worden uitgehaald om de (arbeids)kosten maar zo laag mogelijk te houden. Helaas is er met de aanbevelingen van dat rapport tot nu toe niet zo veel gedaan.
Het zorgt niet alleen voor diverse schrijnende situaties in de doelgroep, maar ook voor oneerlijke concurrentie ten opzichte van Nederlandse werkzoekenden. Voor de logistieke sector kun je min of meer hetzelfde verhaal houden.
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.
Het economisch belang lijkt me overduidelijk. De wil volgt dat economisch belang.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.
Dat zou alleen werken als een van de partijen in de coalitie hier problemen mee heeft. Dat valt volgens mij wel mee. Ik juich eventuele onenigheid natuurlijk toe, maar op dit onderdeel gaat de BBB gewoon wat punten binnenhalen. Minder controles want boeren moeten kunnen boeren en komen om in de regelgeving!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Wel weer een prima onderwerp om flink wat verdeeldheid in de coalitie mee te zaaien die arbeidsmigranten in de land/tuinbouwsector.
Zolang je het onderwerp maar flink blijft oppoken als oppositie dan krijgen de partners het er op een gegeven moment wel moeilijk mee. Een kwestie van niet te snel opgeven.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou alleen werken als een van de partijen in de coalitie hier problemen mee heeft. Dat valt volgens mij wel mee. Ik juich eventuele onenigheid natuurlijk toe, maar op dit onderdeel gaat de BBB gewoon wat punten binnenhalen. Minder controles want boeren moeten kunnen boeren en komen om in de regelgeving!
Niemand heeft belang? Als je een ton verdient op illegalen heb je een aardig belang, zou ik zeggen, en of het excessen zijn weten we pas bij afdoende controle en laat die er nu net niet zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.
Natuurlijk omdat de PVV enkel een onhaalbare paragraaf in het programma heeft omdat ze daarmee stoer overkomen, maar verder eigenlijk altijd aan de kant van de uitbuiters staat in het arbeidsmigratiedebat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Wel wat vreemd om dit op het conto van de formerende partijen, specifiek Wilders, te schuiven, die nu juist als enige in zijn programma een stevige, weliswaar onhaalbare, anti-arbeidsmigratieparagraaf heeft staan.
Geloof je dat werkelijk zelf ook?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De expat betaalt een belastingtarief van ongeveer 48% en Jan met de pet 37%quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij deed ik dat net. Een expat betaald belasting over 70% van zijn salaris. Het gemiddelde salaris bij ASML is
¤ 138.000,-, over 70% hiervan, oftewel ¤ 96.600,- betalen ze inkomstenbelasting. Jan met de Pet, oftewel de gemiddelde arbeider, verdient geen ¤96.600,- en betaald derhalve minder belasting.
[..]
Ik snap je argumenten niet. Derhalve weet ik ook niet wat ik er op moet antwoorden.
[..]
Daarnaast heeft de maatschappij ook niet al 20+ jaar kosten aan je gehad.
Veel problemen zijn inderdaad het gevolg van de latente aanpak uit het verleden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Wel wat vreemd om dit op het conto van de formerende partijen, specifiek Wilders, te schuiven, die nu juist als enige in zijn programma een stevige, weliswaar onhaalbare, anti-arbeidsmigratieparagraaf heeft staan.
Serieus? Mijn god wat een figuurquote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ja voor korte tijd en daarna lobbyist voor de gok sector. Walgelijke man.
Ja ik gebruikte hem altijd als voorbeeld voor hoe een politicus goed kon opstappen. Toen ik daar achter kwam heb ik me wel ff heel diep geschaamd om hem ooit sympathiek gevonden te hebben.quote:
Als we het over inkomstenbelasting hebben, want daar gaat de 30% regel over, dan is dit dus gewoon onwaar. Stel Jan met de Pet verdient ¤35.000,- en de expat betaald belasting over de ¤ 96.600,- zoals eerder aangehaald.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De expat betaalt een belastingtarief van ongeveer 48% en Jan met de pet 37%
Nou ja, het zijn Westlandse tuinders hè. Dat is qua vrijwillige compliance misschien nog net een treetje hoger dan schroothandelaren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert ziet hoofddoekjes en mensen die geen fan zijn van Israelisch beleid en dan krijgt hij meteen een zwarte waas voor de ogen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef -XOR- het volgende:
Geert is nu ook al woest op mensen die vreedzaam tegen etnische zuivering demonstreren?
[ x ]
Oja dat was ik even vergeten, Geert krijgt een waas voor zijn ogen van hoofddoekjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geert ziet hoofddoekjes en mensen die geen fan zijn van Israelisch beleid en dan krijgt hij meteen een zwarte waas voor de ogen.
Dit mag ook wel een keer gezegd worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
niks van gezien, was dit wel 5 mei?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef -XOR- het volgende:
Geert is nu ook al woest op mensen die vreedzaam tegen etnische zuivering demonstreren?
[ x ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |