Nee, want als het van een sector algemeen bekend is dat die draait op goedkope buitenlandse arbeid, dan is het de agrarische.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?
Zo was er in 2018 een hoop tamtam over dat vrachtwagenchauffeurs weekends niet meer in de wagen hoefden te slapen. 6 jaar verder zie ik langs de snelweg weinig effect.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, want als het van een sector algemeen bekend is dat die draait op goedkope buitenlandse arbeid, dan is het de agrarische.
Lees het raport Roemer maar eens, als je wil weten welke dubieuze constructies hier allemaal worden uitgehaald om de (arbeids)kosten maar zo laag mogelijk te houden. Helaas is er met de aanbevelingen van dat rapport tot nu toe niet zo veel gedaan.
Het zorgt niet alleen voor diverse schrijnende situaties in de doelgroep, maar ook voor oneerlijke concurrentie ten opzichte van Nederlandse werkzoekenden. Voor de logistieke sector kun je min of meer hetzelfde verhaal houden.
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.
Het economisch belang lijkt me overduidelijk. De wil volgt dat economisch belang.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.
Dat zou alleen werken als een van de partijen in de coalitie hier problemen mee heeft. Dat valt volgens mij wel mee. Ik juich eventuele onenigheid natuurlijk toe, maar op dit onderdeel gaat de BBB gewoon wat punten binnenhalen. Minder controles want boeren moeten kunnen boeren en komen om in de regelgeving!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:53 schreef Hexagon het volgende:
Wel weer een prima onderwerp om flink wat verdeeldheid in de coalitie mee te zaaien die arbeidsmigranten in de land/tuinbouwsector.
Zolang je het onderwerp maar flink blijft oppoken als oppositie dan krijgen de partners het er op een gegeven moment wel moeilijk mee. Een kwestie van niet te snel opgeven.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:19 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dat zou alleen werken als een van de partijen in de coalitie hier problemen mee heeft. Dat valt volgens mij wel mee. Ik juich eventuele onenigheid natuurlijk toe, maar op dit onderdeel gaat de BBB gewoon wat punten binnenhalen. Minder controles want boeren moeten kunnen boeren en komen om in de regelgeving!
Niemand heeft belang? Als je een ton verdient op illegalen heb je een aardig belang, zou ik zeggen, en of het excessen zijn weten we pas bij afdoende controle en laat die er nu net niet zijn.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zijn echt incidenten hoor. Niemand heeft belang - en wil - om deze mensen uit te buiten. Wat je leest zijn echt excessen.
Natuurlijk omdat de PVV enkel een onhaalbare paragraaf in het programma heeft omdat ze daarmee stoer overkomen, maar verder eigenlijk altijd aan de kant van de uitbuiters staat in het arbeidsmigratiedebat.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Wel wat vreemd om dit op het conto van de formerende partijen, specifiek Wilders, te schuiven, die nu juist als enige in zijn programma een stevige, weliswaar onhaalbare, anti-arbeidsmigratieparagraaf heeft staan.
Geloof je dat werkelijk zelf ook?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De expat betaalt een belastingtarief van ongeveer 48% en Jan met de pet 37%quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:25 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij deed ik dat net. Een expat betaald belasting over 70% van zijn salaris. Het gemiddelde salaris bij ASML is
¤ 138.000,-, over 70% hiervan, oftewel ¤ 96.600,- betalen ze inkomstenbelasting. Jan met de Pet, oftewel de gemiddelde arbeider, verdient geen ¤96.600,- en betaald derhalve minder belasting.
[..]
Ik snap je argumenten niet. Derhalve weet ik ook niet wat ik er op moet antwoorden.
[..]
Daarnaast heeft de maatschappij ook niet al 20+ jaar kosten aan je gehad.
Veel problemen zijn inderdaad het gevolg van de latente aanpak uit het verleden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
Wel wat vreemd om dit op het conto van de formerende partijen, specifiek Wilders, te schuiven, die nu juist als enige in zijn programma een stevige, weliswaar onhaalbare, anti-arbeidsmigratieparagraaf heeft staan.
Serieus? Mijn god wat een figuurquote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ja voor korte tijd en daarna lobbyist voor de gok sector. Walgelijke man.
Ja ik gebruikte hem altijd als voorbeeld voor hoe een politicus goed kon opstappen. Toen ik daar achter kwam heb ik me wel ff heel diep geschaamd om hem ooit sympathiek gevonden te hebben.quote:
Als we het over inkomstenbelasting hebben, want daar gaat de 30% regel over, dan is dit dus gewoon onwaar. Stel Jan met de Pet verdient ¤35.000,- en de expat betaald belasting over de ¤ 96.600,- zoals eerder aangehaald.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 15:28 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. De expat betaalt een belastingtarief van ongeveer 48% en Jan met de pet 37%
Nou ja, het zijn Westlandse tuinders hè. Dat is qua vrijwillige compliance misschien nog net een treetje hoger dan schroothandelaren.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Geert ziet hoofddoekjes en mensen die geen fan zijn van Israelisch beleid en dan krijgt hij meteen een zwarte waas voor de ogen.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef -XOR- het volgende:
Geert is nu ook al woest op mensen die vreedzaam tegen etnische zuivering demonstreren?
[ x ]
Oja dat was ik even vergeten, Geert krijgt een waas voor zijn ogen van hoofddoekjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Geert ziet hoofddoekjes en mensen die geen fan zijn van Israelisch beleid en dan krijgt hij meteen een zwarte waas voor de ogen.
Dit mag ook wel een keer gezegd worden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 14:33 schreef nostra het volgende:
niks van gezien, was dit wel 5 mei?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 16:08 schreef -XOR- het volgende:
Geert is nu ook al woest op mensen die vreedzaam tegen etnische zuivering demonstreren?
[ x ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |