quote:Na haar terugkeer in de Tweede Kamer maakt Mona Keijzer een grootse indruk. Als de formatiepogingen slagen, zou de PVV de verstandige, nuchtere, kordate Volendamse best het Torentje kunnen gunnen, schrijft Gerry van der List.
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:45 schreef -XOR- het volgende:
Rechts kan heerlijk dromen over Mona Keijzer als premier
Ik kan helaas alleen de eerste twee zinnen lezen, maar die zijn kostelijk:
[..]
dank je!quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:
https://tinyurl.com/29wwepsc
quote:Bovenaan, bij een lichtelijk uitdagende foto van de wijdbeense, zelfbewust ogende politica in rood broekpak, (...)
Dit is satire toch?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 10:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Mijn volk heeft uiteraard een abootje op EW, dus ik gun je de cadeaulink wel, het is inderdaad wel vermakelijk:
https://tinyurl.com/29wwepsc
Paar single malts doen wonderen.quote:
Broertje dood aan binnenlands terrorisme. Nou ja, behalve dan als ze op een trekker zitten.quote:
Dat de boetes tegen dit soort wanpraktijken zo laag zijn is imho het echte probleem. Rechters zijn ook altijd vrij coulant wanneer het om bedrijven en werkgevers gaat, want ja, de economie en werkgelegenheid en het vestigingsklimaat en zo'n nette man in een pak is toch geen crimineel. Door de laffe aanpak hiervan gaat het van kwaad tot erger.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:33 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)winstgevend-a4197904
Een kok die illegaal bij een horecazaak werkt, boven de keuken slaapt en zegt 1.000 euro per maand te verdienen voor 54 uur werk per week. Zeven mensen die illegaal bij een kwekersbedrijf werken. Een van hen zegt 7,58 euro per uur te ontvangen. Op dat loon worden nog huur- en energiekosten ingehouden. Een Oekraïense vrouw die 3,5 maand lang 7 dagen per week zwaar en smerig werk doet bij een pluimveebedrijf, weinig loon krijgt en soms het leefgeld moest inleveren dat ze als vluchteling kreeg.
Drie keer raden welke vorm van migratie geen strobreed in de weg gelegd gaat worden en welke vorm van ""ondernemen"" alleen maar meer gepamperd gaat worden met het aanstaande kabinet Wilders-I!
Maar de arbeidsinspectie dan??? Die verklaren:
mensen illegaal aan het werk zetten levert zoveel geld op dat de boetes die werkgevers riskeren een lachertje zijn. Het mogelijk financieel voordeel van de kweker was 126.000 euro per jaar. Boete: 21.000 euro. In 7 van de 24 gevallen was de boete al terugverdiend door mensen drie maanden aan het werk te zetten. Gemiddeld leverden de illegale werknemers een kostenvoordeel op van 60 procent ten opzichte van legaal werk.
![]()
![]()
![]()
Deze had ik ook gelezen, ja. Benieuwd of de BBB hier hard tegen wil gaan optreden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 11:33 schreef VoMy het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)winstgevend-a4197904
Een kok die illegaal bij een horecazaak werkt, boven de keuken slaapt en zegt 1.000 euro per maand te verdienen voor 54 uur werk per week. Zeven mensen die illegaal bij een kwekersbedrijf werken. Een van hen zegt 7,58 euro per uur te ontvangen. Op dat loon worden nog huur- en energiekosten ingehouden. Een Oekraïense vrouw die 3,5 maand lang 7 dagen per week zwaar en smerig werk doet bij een pluimveebedrijf, weinig loon krijgt en soms het leefgeld moest inleveren dat ze als vluchteling kreeg.
Drie keer raden welke vorm van migratie geen strobreed in de weg gelegd gaat worden en welke vorm van ""ondernemen"" alleen maar meer gepamperd gaat worden met het aanstaande kabinet Wilders-I!
Maar de arbeidsinspectie dan??? Die verklaren:
mensen illegaal aan het werk zetten levert zoveel geld op dat de boetes die werkgevers riskeren een lachertje zijn. Het mogelijk financieel voordeel van de kweker was 126.000 euro per jaar. Boete: 21.000 euro. In 7 van de 24 gevallen was de boete al terugverdiend door mensen drie maanden aan het werk te zetten. Gemiddeld leverden de illegale werknemers een kostenvoordeel op van 60 procent ten opzichte van legaal werk.
![]()
![]()
![]()
Natuurlijk niet. De halve achterban draait op dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:00 schreef Tijger_m het volgende:
Benieuwd of de BBB hier hard tegen wil gaan optreden.
Ja, dat zal het zijn.quote:
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 09:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Bij ASML in Veldhoven werken zo’n 21.000 mensen, 40%, oftewel 8400 daarvan komen uit het buitenland. Gemiddeld verdient een werknemer van ASML ¤ 138.000,-, over 70% hiervan, oftewel ¤ 96.600,- betalen ze inkomstenbelasting.
Als we dan kijken naar de totale inkomstenbelasting minus alle aftrekken, dan betalen ze echt ruim meer dan Jan met de Pet.
[ link | afbeelding ]
Je mag van mij best kijken naar de kosten/opbrengsten van migratie. Maar het lijkt mij dat (zelfs na de 30% regel) met ruime voorsprong eindigen boven de gemiddelde Piotr met de Pet.
De discussie of de 30% regel goed of slecht mag van mij best gevoerd worden, maar dan in een uitgebreid arbeid en migratiedebat. Een debat waarin je nadenkt wat voor land je wil zijn in 2050. Waarbij je dus na gaat denken over het nieuwe verdienmodel van Nederland “
“Het huidige verdienmodel van Nederland is voor een belangrijk gedeelte gebouwd op twee sterktes, namelijk goedkoop gas uit Groningen en de transit functie van de haven van Rotterdam en Schiphol.
Goedkoop gas uit Groningen gaan we niet meer oppompen, maar de hele basisindustrie van Nederland is daarop gebouwd en zit in Nedeland om deze reden.
We hebben in Nederland te maken met een opeenschakeling van schaarste: schaarste aan ruimte, aan milieuruimte, aan talent en aan elektra door netcongestie”
Als je dan de 30% regel af wil schaffen, dan ga je proberen dit Europees breed te doen. Wij hebben namelijk dat ding in het leven geroepen om concurrentievoordeel te hebben, dan moeten we toch eigenlijk niet de enige zijn die het afschaft.
Ps. Pieter Omtzigt kan het ook fout hebben, vraag dat de Denen maar met het teruggedraaide “alleen Deens in het onderwijs”
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. De halve achterban draait op dit soort praktijken.
Volgens mij deed ik dat net. Een expat betaald belasting over 70% van zijn salaris. Het gemiddelde salaris bij ASML isquote:Op dinsdag 7 mei 2024 12:57 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Een expat betaalt minder belasting dan Jan met de pet. Kan je die stelling ontkrachten?
Ik snap je argumenten niet. Derhalve weet ik ook niet wat ik er op moet antwoorden.quote:Dat hele maar ASML zorgt voor veel bedrijvigheid gaat er bij mij niet in. Zeker niet als het rijk er zoveel miljarden in pompt terwijl kinderen in een achterstandswijk niet ontbijten (en lunchen)
Daarnaast heeft de maatschappij ook niet al 20+ jaar kosten aan je gehad.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.
Die hele 30%-regeling heeft overigens ook een reden hè, of denk je dat jouw maandlasten niet omhoog gaan als je naar zeg New York verhuist? Plus hij is al extreem versoberd naar 30/20, 20/20, 20/10, met een cap op 233k.
Ja, zoals de regeling versoberd is hoeft hij van mij niet meer weg.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Jan met de pet verdient geen 48k, dus dan betaalt een expat ook dezelfde belasting. Maar da's wat flauw, scheelt niet veel.
Die hele 30%-regeling heeft overigens ook een reden hè, of denk je dat jouw maandlasten niet omhoog gaan als je naar zeg New York verhuist? Plus hij is al extreem versoberd naar 30/20, 20/20, 20/10, met een cap op 233k.
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vind je jezelf niet extreem onredelijk onderhand?
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is het onredelijk om te stellen dat tuinders in de kassen, een heel groot deel van de achterban van BBB, hier puur draaien op een verdienmodel waarbij werknemers zoveel mogelijk worden uitgezogen? Lijkt me niet... die kunnen alleen bestaan bij extreem lage lonen en dus zijn er vrijwel altijd constructies die die lonen zeer laag, tot ver onder het minimumloon, houden.
Je hebt vast onderbouwing bij deze stelling?quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..
Er zijn honderden malafide uitzendbureau's.. het gebeurt op grote schaal.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:35 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je hebt vast onderbouwing bij deze stelling?
Vooral ook veel legale constructies waarbij je verplicht bent huisvesting af te nemen bij degene die je salaris betaalt, waardoor het salaris gewoon weer verdwijnt in de zakken van je werkgever.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een sector die voor 90% op illegale arbeidskrachten draait..
Ook wel slavernij-light genoemd.quote:Op dinsdag 7 mei 2024 13:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vooral ook veel legale constructies waarbij je verplicht bent huisvesting af te nemen bij degene die je salaris betaalt, waardoor het salaris gewoon weer verdwijnt in de zakken van je werkgever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |