abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 mei 2024 @ 19:11:14 #151
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213443871
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:09 schreef -XOR- het volgende:
Bolkestein was inderdaad de brug tussen klassiek-liberaal en conservatief.
Nou laat Nostra dat niet horen.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  maandag 6 mei 2024 @ 19:11:31 #152
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213443872
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Te verdund. En geen poppetjes met charisma meer.
En natuurlijk geen liberale partij. Meer een liberal woke-partij.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 mei 2024 @ 19:11:54 #153
13309 nostra
ask why
pi_213443877
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Helaas helaas, was een goed politicus.
Nou ja, klassiek-liberaal was hij wel, dus die zetel had hij mogen hebben van me. Maar het is ook een narcist, heeft de Haarlemse VVD het college uitgeflikkerd en is af en toe zorgelijk de weg kwijt. Dan liever Eerdmans.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:12:36 #154
13309 nostra
ask why
pi_213443882
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou laat Nostra dat niet horen.
Dat was precies wat ik zei.
We have relearned one lesson we should have never forgotten: that only by rewarding personal initiative and insisting government live within its means can we save the spirit of enterprise and risk-taking so essential to economic progress, human fulfillment, and the preservation of freedom itself.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:13:02 #155
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213443886
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, klassiek-liberaal was hij wel, dus die zetel had hij mogen hebben van me. Maar het is ook een narcist, heeft de Haarlemse VVD het college uitgeflikkerd en is af en toe zorgelijk de weg kwijt. Dan liever Eerdmans.
Nou, op het gebied van Corona vind ik hem wel doordraven. Geen gezond verstand meer, maar meer een ziekelijke obsessie. Laat het gaan denk ik soms. Maar op andere zaken waardeer ik zijn nuchtere kijk op zaken wel. Maar wel een wat vreemde snuiter.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213443891
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Er is een verschil tussen "Liberal" en klassiek-liberaal slimmerd.
Check wiki: https://nl.wikipedia.org/(...)ijheid_en_Democratie
Ik heb het woord liberal nergens gebruikt. Mischien moet je proberen wat minder te trollen en wat meer bij de feiten te blijven.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:15:14 #157
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213443910
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb het woord liberal nergens gebruikt. Mischien moet je proberen wat minder te trollen en wat meer bij de feiten te blijven.
Op dit punt troll ik niet. Maar ik zie wijdverbreid dat het woord liberall en liberaal nogal eens door elkaar wordt gebruikt. De VVD is van oudsher klassiek-liberaal en niet liberal zoals bijvoorbeeld een D66 of PvdA.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213443929
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Op dit punt troll ik niet. Maar ik zie wijdverbreid dat het woord liberall en liberaal nogal eens door elkaar wordt gebruikt. De VVD is van oudsher klassiek-liberaal en niet liberal zoals bijvoorbeeld een D66 of PvdA.
Stop nu maar met dit kinderlijke gedoe, niemand hier in POL verwart die twee met elkaar in de Nederlandse politiek want niemand hier gebruikt de term liberal voor Nederlandse partijen.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:20:49 #159
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213443968
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Liberaal als in liberaal, niet als in liberal. Bolkestein was gewoon licht-conservatief liberaal.
Wel interessant (en naar mijn idee een beetje triest) hoe de VVD in dat opzicht ook opgeschoven is. Grote kans dat Bolkestein voor de huidige VVD veel te liberaal en progressief zou zijn…
  maandag 6 mei 2024 @ 19:22:13 #160
491000 KareldeStoute
1433 - 1477
pi_213443990
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:11 schreef nostra het volgende:

[..]
Want bij Eerdmans weet je tenminste zeker dat hij consequent de weg kwijt is?
  maandag 6 mei 2024 @ 19:23:37 #161
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213444000
quote:

[..]
Niemand heeft beweerd dat de VVD "liberal" is.

Je lulde jezelf gewoon weer eens onnadenkend een hoek in.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 6 mei 2024 @ 19:27:21 #162
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213444063
quote:

[..]
(klassiek) liberaal = vrij ondernemerschap
liberal = progressief
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:29:01 #163
13309 nostra
ask why
pi_213444082
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Wel interessant (en naar mijn idee een beetje triest) hoe de VVD in dat opzicht ook opgeschoven is. Grote kans dat Bolkestein voor de huidige VVD veel te liberaal en progressief zou zijn…
Tja, dat geluid zal ongetwijfeld wel een keer terugkeren, alles komt in golfbewegingen. Nu is men de excessen van doorgeschoten liberalisme zat en heeft de VVD allerlei illiberaal gedachtegoed aangenomen, te beginnen met zaken als privacy en gekkigheid met law and order. Blijven dwepen met Bolkestein, Hafmo, Reagan en Thatcher heeft ook wat treurigs, das war einmal en kom met iets beters terug.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:32:03 #164
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213444138
Ik vind Mona Keijzer eigenlijk wel Liz Truss-potentie hebben. Zie haar op zich dat record nog wel verbreken, mocht ze naar voren geschoven worden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator maandag 6 mei 2024 @ 19:34:00 #165
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213444174
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:32 schreef -XOR- het volgende:
Ik vind Mona Keijzer eigenlijk wel Liz Truss-potentie hebben. Zie haar op zich dat record nog wel verbreken, mocht ze naar voren geschoven worden.
Omdat Truss onlangs fullblown wap is gegaan bedoel je?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213444175
quote:
Laten we het hopen!

Zal dit aankomend kabinet eigenlijk een beetje hetzelfde doen als Volt? Beetje afkijken bij de andere Europese landen en daar ipv best practice de meest controversiële aanpakken uit kiezen (zie het beleid van België kopiëren).

Het mensen het zwijgen opleggen met laster rechtzaken zou dan ook wel een goede zijn.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:37:53 #167
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213444219
quote:
2s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Omdat Truss onlangs fullblown wap is gegaan bedoel je?
Ja die is flink doorgedraaid, kan zo bij Poetin op schoot.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 6 mei 2024 @ 19:38:04 #168
13309 nostra
ask why
pi_213444221
quote:
10s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Want bij Eerdmans weet je tenminste zeker dat hij consequent de weg kwijt is?
Mwah, die man kan echt wel wat, beetje te opportunistisch en uitstraling laat ook wat over.
  maandag 6 mei 2024 @ 19:41:18 #169
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213444272
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:38 schreef nostra het volgende:

[..]
Mwah, die man kan echt wel wat, beetje te opportunistisch en uitstraling laat ook wat over.
Als ie niet in elke zin Fortuyn er bijhaalt, die malle lasbril afzet, gaat zijn likabillity omhoog.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 mei 2024 @ 19:43:09 #170
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_213444296
quote:
Ik kan niet wachten op de krop sla-livestream.
pi_213444360
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:57 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Volgens mij valt het qua overhead kosten wel mee. Het systeem kijkt naar een paar parameters of iemand voldoet aan de toekenning.

De toeslagenaffaire was geen ongeluk maar doelbewust beleid. Dat slachtoffers geen recht hadden op een advocaat en rechters totaal niet toetsten zegt genoeg. Dat de politieke top erover zweeg en zo'n beetje aanbleef ook.

Het kan zelfs weer gebeuren en dat komt niet door het systeem
Het systeem kijkt nergens naar, je moet zelf je inkomen gokken. Dat is nu net het hele probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 6 mei 2024 @ 19:51:59 #172
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213444403
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het systeem kijkt nergens naar, je moet zelf je inkomen gokken. Dat is nu net het hele probleem.
12/13 keer je huidige inkomen doen, en dan na 6 maanden eens herijken is ook weer niet zo moeilijk natuurlijk.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213444494
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
12/13 keer je huidige inkomen doen, en dan na 6 maanden eens herijken is ook weer niet zo moeilijk natuurlijk.
Behalve voor alle mensen met een lager inkomen, die hebben namelijk vaak onregelmatigheidstoeslagen e.d. Er zit dan netto rustig 500 euro tussen verschillende maanden, bruto nog meer. Systeem is gebouwd op mensen met een vast inkomen, maar die zijn er aan de onderkant juist niet zo veel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 6 mei 2024 @ 20:05:51 #174
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213444585
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:27 schreef -XOR- het volgende:

[..]
(klassiek) liberaal = vrij ondernemerschap
liberal = progressief
Niet echt, klassiek liberaal (laissez faire) heeft eerder van doen met minimale overheidsbemoeienis en is eigenlijk met name van toepassing op de periode voor de 1e wereldoorlog toen overheden ~10% van het BNP besteedden. Zeker na de 2e wereldoorlog is dit niet langer van toepassing aangezien overheidsuitgaven richting een factor 3/4 van de oorspronkelijke 10% groeiden.

Wellicht is het Ordoliberalisme een betere term voor hetgeen de VVD representeerd. Mogelijk vermengd met het modernere Neoliberalisme.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ordoliberalisme
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:05:54 #175
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213444586
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Behalve voor alle mensen met een lager inkomen, die hebben namelijk vaak onregelmatigheidstoeslagen e.d. Er zit dan netto rustig 500 euro tussen verschillende maanden, bruto nog meer. Systeem is gebouwd op mensen met een vast inkomen, maar die zijn er aan de onderkant juist niet zo veel.
Snap wat je zegt, maar ook aan de onderkant zou het in de regel niet zo hard moeten fluctueren. Er is veel ingezet op vaste banen.

Wellicht dat er een koppeling kan komen tussen UWV en bel.dienst. UWV krijgt maandelijks de loonaangiftes van alle werknemers.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213444632
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Snap wat je zegt, maar ook aan de onderkant zou het in de regel niet zo hard moeten fluctueren. Er is veel ingezet op vaste banen.

Wellicht dat er een koppeling kan komen tussen UWV en bel.dienst. UWV krijgt maandelijks de loonaangiftes van alle werknemers.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat de verplichte loonaangiftes van werkgevers vaak ook niet kloppen aan de onderkant.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:10:09 #177
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213444642
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Niet echt, klassiek liberaal (laissez faire) heeft eerder van doen met minimale overheidsbemoeienis en is eigenlijk met name van toepassing op de periode voor de 1e wereldoorlog toen overheden ~10% van het BNP besteedden. Zeker na de 2e wereldoorlog is dit niet langer van toepassing aangezien overheidsuitgaven richting een factor 3/4 van de oorspronkelijke 10% groeiden.

Wellicht is het Ordoliberalisme een betere term voor hetgeen de VVD representeerd. Mogelijk vermengd met het modernere Neoliberalisme.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ordoliberalisme
Minimale overheidsbemoeienis in economische zin, dat bedoelde ik inderdaad met vrij ondernemerschap. Vrij ondernemerschap en negatieve vrijheid, maar ook het ontstaan van de democratie zijn enorm met elkaar verweven.

Ordoliberalisme is een voorloper van neoliberalisme.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  maandag 6 mei 2024 @ 20:13:55 #178
13309 nostra
ask why
pi_213444679
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Het probleem met de doelgroep is dat het niveau op financieel vlak niet bijster hoog ligt en ze daardoor geen idee hebben. Is hun eigen verantwoordelijkheid verder, maar wel de realiteit.

Nu je eenmaal in dat moeras zit, kom je er bovendien ook nog eens lastig uit, want door dat gebrek aam begrip, overzien ze ook het totaalplaatje niet als je bijvoorbeeld zou compenseren in lagere schijftarieven. Bovendien is er altijd een groep die netto geraakt wordt.

Nu moet dat allemaal alsnog gebeuren, daar niet van, maar geen partij die zich aan de verkoop daarvan gaat branden, net als alle andere pijndossiers, zoals aow en zorg.
pi_213444698
quote:
Over links maakt de VVD tot facilitator van een premier Timmermans en een koers waar XR-klimaatdrammers en Hamas-vergoelijkers vermoedelijk een week lang feest voor zullen vieren op ’s lands snelwegen en stations.
https://www.telegraaf.nl/(...)bedekt-tweespalt-vvd
Godverdomme zeg. De T is ook af hoor, jezus.
zie email 27 oktober
  maandag 6 mei 2024 @ 20:18:32 #180
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213444732
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Het probleem met de doelgroep is dat het niveau op financieel vlak niet bijster hoog ligt en ze daardoor geen idee hebben. Is hun eigen verantwoordelijkheid verder, maar wel de realiteit.

Nu je eenmaal in dat moeras zit, kom je er bovendien ook nog eens lastig uit, want door dat gebrek aam begrip, overzien ze ook het totaalplaatje niet als je bijvoorbeeld zou compenseren in lagere schijftarieven. Bovendien is er altijd een groep die netto geraakt wordt.

Nu moet dat allemaal alsnog gebeuren, daar niet van, maar geen partij die zich aan de verkoop daarvan gaat branden, net als alle andere pijndossiers, zoals aow en zorg.
Je hebt ook wel gelijk hoor, hun probleem wordt een maatschappelijk probleem. We moeten er ook van af. Ik zie ook meer iets in één gezamenlijke inkomsten belasting met daarin paramaters van het huishoudinkomen, aantal kinderen, woonsituatie. En thats it.

Mjah, de fiscus zal het wel niet aankunnen. Die zijn nog aan het kijken of een aardbeienmilkshake valt onder de suikertaks, lagere btw tarief voor groente en fruit, of toch belast moeten worden met de mineralenbelasting.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  maandag 6 mei 2024 @ 20:18:35 #181
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213444733
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je 500 euro niet kan missen in een jaar is er toch wel iets anders aan de hand

Om dan ook alle toeslagen af te schaffen maakt het alleen maar erger. Maar goed misschien wordt Wilders dan in zijn eentje de grootste
pi_213444758
quote:
7s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:05 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Vaste banen met veel onregelmatigheidstoeslagen. In de zorg is dat soms gewoon een derde van je inkomen, die toeslagen. Ook als je een vast contract hebt.
pi_213444789
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:18 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Als je 500 euro niet kan missen in een jaar is er toch wel iets anders aan de hand

Om dan ook alle toeslagen af te schaffen maakt het alleen maar erger. Maar goed misschien wordt Wilders dan in zijn eentje de grootste
500 euro per maand verschil, mijn vrouw verdient bijvoorbeeld de ene maand 3300 en de volgende 2800 euro netto. Heel normaal in de zorg. En gok dan je jaarinkomen maar eens, ik heb als accountant daar al moeite mee.

En de toeslagen kun je zo afschaffen dat de minima er op vooruit gaan, zie het programma van de ChristenUnie. Daar groeit de koopkracht van de minima enorm en toch zijn de toeslagen afgeschaft.
  maandag 6 mei 2024 @ 20:25:57 #184
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213444830
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:23 schreef Hanca het volgende:
500 euro per maand verschil, mijn vrouw verdient bijvoorbeeld de ene maand 3300 en de volgende 2800 euro netto. Heel normaal in de zorg. En gok dan je jaarinkomen maar eens, ik heb als accountant daar al moeite mee.
Dan neem ik aan dat jullie geen toeslagen krijgen?
  maandag 6 mei 2024 @ 20:27:10 #185
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_213444841
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Minimale overheidsbemoeienis in economische zin, dat bedoelde ik inderdaad met vrij ondernemerschap. Vrij ondernemerschap en negatieve vrijheid, maar ook het ontstaan van de democratie zijn enorm met elkaar verweven.

Ordoliberalisme is een voorloper van neoliberalisme.
Met name gebaseerd op het idee dat een economie door de staat moet worden gecreëerd en niet uit zichzelf ontstaat. Dit idee wordt later in het neoliberalisme verder uitgebreid.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_213444856
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De zelfgenoegzaamheid van deze journalist druipt er altijd vanaf als ik hem op tv zie.
pi_213444864
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

En de toeslagen kun je zo afschaffen dat de minima er op vooruit gaan, zie het programma van de ChristenUnie. Daar groeit de koopkracht van de minima enorm en toch zijn de toeslagen afgeschaft.
Ik vond het als uitzendkracht met sterk wisselende uren best wel een heel lastig systeem. Inmiddels zit ik (helaas) in de ziektewet en ook daarbij ben ik tegen wat problemen met het toeslagensysteem aangelopen. Ik ben dan geen accountant maar bedrijfseconoom.

quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:13 schreef nostra het volgende:

[..]

Ik vind dit vaak wel een fout qua denken. Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid maar dat geeft, in mijn optiek, geen vrijstelling om zaken nodeloos moeilijk te maken. De parlementaire enquetes zijn het hierin gelukkig met mij eens.

Als je dan ook nog eens leest dat een derde van de 15 jarigen het laagste niveau qua leesvaardigheid scoren, dan kun je zelfs met dyscalculie nog berekenen dat dit een potentieel risico is.

[ Bericht 35% gewijzigd door KaheemSaid op 06-05-2024 20:39:51 ]
pi_213444958
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:25 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dan neem ik aan dat jullie geen toeslagen krijgen?
Hoezo niet? De grens voor de huurtoeslag is ¤ 47.000 (maar ik woon koop), zorgtoeslag ook ¤ 47.000, kinderopvangtoeslag loopt oneindig door, maar de toeslag zakt tot een inkomen van ¤ 218.000 en kindgebonden budget (die krijgen wij) tot ¤ 71.500.

Zorgtoeslag krijgen we net niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hanca op 06-05-2024 20:41:08 ]
pi_213444970
twitter

Wat is hier de bedoeling van?
  maandag 6 mei 2024 @ 20:35:53 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213444973
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Tweemaal per week als duider bij Op1!
Antifa
pi_213445034
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:35 schreef Cilantro het volgende:
[ x ]

Laten ‘lekken’ dat men bezig is met de strengste asielplannen ooit. Beetje achterban paaien denk ik.
pi_213445110
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:35 schreef VoMy het volgende:

[..]
Tweemaal per week als duider bij Op1!
Dat is toch dat linkse kartel?
  maandag 6 mei 2024 @ 21:07:18 #193
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213445468
quote:
[ x ]

Beetje wat Hamas nu doet.
  maandag 6 mei 2024 @ 21:08:44 #194
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_213445484
quote:
[ x ]

Omtzigt, functie elders.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 6 mei 2024 @ 21:18:03 #195
13309 nostra
ask why
pi_213445643
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik vind dit vaak wel een fout qua denken. Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid maar dat geeft, in mijn optiek, geen vrijstelling om zaken nodeloos moeilijk te maken. De parlementaire enquetes zijn het hierin gelukkig met mij eens.
Klopt en dus moet je er vanaf. We hebben er in Nederland nu eenmaal een handje van om voor elk wissewasje fiscale stimuli te bedenken, van doorwerkkortingen tot toeslagen van 30 euro per maand, die hun doel volledig missen en voor de mensen voor wie zo'n toeslag werkelijk nodig is, repareer je feitelijk een tekortkoming in je algemene heffingskader.

En dat doet de belastingdienst (al bestaat B/T nu dan formeel niet meer) op zijn belastingdiensts, waardoor alleen de belastingdienst het nog begrijpt.

Weg ermee dus.
pi_213445855
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 18:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
IK denk niet dat afschaffen van de toeslagen erg goed gaat landen bij de stemmers van de PVV.
Ze zullen er toch ooit achter moeten komen dat Geert ook gewoon een VVD-er was.
"Pools are perfect for holding water"
pi_213445894
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Omdat de VVD een liberale partij is?
Grappenmaker _O-

Het enige waar ze liberaal in zijn, is in hun visie op overheidsregulatie van het bedrijfsleven.
"Pools are perfect for holding water"
  maandag 6 mei 2024 @ 21:53:48 #198
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213446122
quote:
PVV-leider Wilders zegt dat hij het "verschrikkelijk" en "heel onhandig" vindt dat zijn partijgenoot Marcuszower onder zijn arm een A4'tje heeft getoond met de eerste bladzijde van een versie van het conceptregeerakkoord. Wilders zegt dat het echt een foutje was en geen opzet.
Tuurlijk, Geert.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 6 mei 2024 @ 22:10:11 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213446296
quote:
Het wordt tijd om WC-potten te bedrukken met het hoofd van Lizz Truss en die in de UK te gaan verkopen.
  maandag 6 mei 2024 @ 22:11:56 #200
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_213446314
Onze nieuwe premier: Fred

Ik hoop het ook, gewoon omdat het een mooie naam is.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')